Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
InEtVa schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:50:
[...]

Als je naar het prijsverloop van de modellen van vorig jaar kijky is het niet eens zó onwaarschijnlijk, hoor. Maar goed, resultaten in het verleden enzo...
Yep, heb ik ook gedaan. Op zich kan toestel naar 1000 euro zakken. Ik zag dat in juli-augustus lagen prijzen wat lager en in november-december (op zich wel logisch). Vooral blijven goed in de gaten houden. Maar meer dan 1000 voor een 50 inch 4K Tv is gekken werk. Aan andere kant, blijk toestel bij grote publiek aanslaan, gaat prijs niet zo snel en niet zo hard naar beneden.

Ik heb nog andere vraag voor iemand met recente Panasonic tv en ziggo. Kan je via USB uitzendingen opnemen? Ik kon dat met mijn Samsung, maar laatste tijd werkt het niet meer. CI+ module loopt vast. Ik moet dan tv van de stroom halen om die weer kunnen gebruiken. Voor de rest doet module het prima (versie 1.3). Quantis module.. Kijken is geen enkele probleem. Snap niet of dat aan module, tv of ziggo ligt. Of een bepaalde combinatie. Niet dat ik het veel gebruikte, maar jammer dat het nu niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tJa, ik ken de markt als vrij rigoreus, biedt een Tv veel waar voor zijn geld, dan is markt geneigd om er gewoon een goeie prijs voor te vragen, ongeacht het verleden, of wat andere mindere modellen doen. Maar ok, er hoeft er maar 1 aanbieder tussen te zitten die grofweg 150 minder vraagt. Denk dat de 1100 zeker wel gehaald gaat worden, maar de 1000, ik bedoel moet je kijken hoeveel meer je krijgt met de 784 tov de 730.
En zeker zijn er dikke prijsdalingen, vooral bij Sony en Samsung die de modellen te duur inde markt zetten, maar Panasonic wordt realistischer in de markt gezet zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Even peilen bij de andere eigenaren:

Als jullie Netflix opzetten, hebben jullie dan ook dat het eerst in 480p begint, vervolgens naar 720p gaat, etc.?

Als voorbeeld heb ik even de film 'Beasts Of No Nation' gepakt. Als je die start en je drukt meteen op de 'i' op de afstandsbediening, dan begint de film bij mij op 480p.
Pas bij 1:10 minuut wordt het 720p en bij 1:21 wordt het 1080p.

Duurt dat bij jullie ook zo lang?

Ik ben verbonden via WiFi (volledige sterkte, glasvezel 100mbit).

Zou dat via UTP kabel een sterke verbetering geven of ligt dat gewoon aan de app? (het cachen)

PS: klopt het dat House Of Cards het eerste seizoen NIET in 4K is, maar gewoon 1080p? Ik bleef maar wachten totdat deze ook naar 4K zou gaan uiteindelijk, maar omdat seizoen 2,3 en 4 wel snel naar 4K resolutie springen, denk ik toch dat deze niet in 4K aangeboden wordt. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:29
Robinter79 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:34:
Even peilen bij de andere eigenaren:

Als jullie Netflix opzetten, hebben jullie dan ook dat het eerst in 480p begint, vervolgens naar 720p gaat, etc.?

Als voorbeeld heb ik even de film 'Beasts Of No Nation' gepakt. Als je die start en je drukt meteen op de 'i' op de afstandsbediening, dan begint de film bij mij op 480p.
Pas bij 1:10 minuut wordt het 720p en bij 1:21 wordt het 1080p.

Duurt dat bij jullie ook zo lang?

Ik ben verbonden via WiFi (volledige sterkte, glasvezel 100mbit).

Zou dat via UTP kabel een sterke verbetering geven of ligt dat gewoon aan de app? (het cachen)
Bij mij geeft hij gelijk 2160 aan, zelfs als netflix nog in zijn laad scherm zit.

Mijn televisie is wel bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:40
Gewoon via lan aansluiten, mijn Netflix is als ik op de info druk eigenlijk altijd in een paar seconden 2160.
kijk op een hu8500-sek3500zg samsung combi. Prima scherp 4K beeld. Ziggo 150-15
klopt 1e serie van HoC inderdaad nog geen 4K versie van.
Aanrader Marco Polo is en HDR en Dolby Vision dacht ik.

[ Voor 23% gewijzigd door dinandus op 18-04-2016 15:55 . Reden: aanvulling ivm h I c ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 22:07
Update 3.226 voor mn cx800 geïnstalleerd, maar merk geen veranderingen. Weet iemand wat er in deze update zit? Hij staat (nog) niet op de website van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
gr8lab schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:14:
Update 3.226 voor mn cx800 geïnstalleerd, maar merk geen veranderingen. Weet iemand wat er in deze update zit? Hij staat (nog) niet op de website van Panasonic.
Bij mij lijkt een app als Shoutcast Radio een stuk soepeler te lopen (lees: enkele favoriete zenders doen het eindelijk weer, zonder dat het 'error' weergeeft'). Maar dat zou misschien toeval of psychisch kunnen zijn.. :)
Verder zie ik ook geen grote verschillen eigenlijk. Zal wel een minor update zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:11
Worden de updates automatisch geïnstalleerd of dien ik dat handmatig te doen?

Ik heb het een "probleem" met de YouTube app, deze werkt prima.
Wanneer ik echter vanaf mijn telefoon/tablet een YouTube filmpje wil afspelen op de TV (CX700), zonder eerst met de afstandsbediening de app geopend te hebben, dan blijft het scherm op het grote rode YouTube logo hangen en hoor ik wel gewoon het geluid afspelen. Ik moet dan eerst de TV aan/uit doen en de app openen met de afstandsbediening voordat het wel werkt.

Wanneer ik eerst met de afstandsbediening de app open en daarna een filmpje vanaf mijn telefoon/tablet open dan is er niets aan de hand.

Geen heel groot probleem, maar ook weer niet zoals het hoort natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Weet iemand wat het grote verschil is tussen de DX730 en de DX784? Weet dat de DX730 50hz is. Is de DX784 dat ook? Of 100hz. Best bizar dat dus sommige in de 7-serie 50HZ zijn. De CX700 van vorig jaar was gewoon 100HZ.

Een 50hz is namelijk een no go voor mij, omdat ik veel sport kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
B-Real schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:36:
Worden de updates automatisch geïnstalleerd of dien ik dat handmatig te doen?

Ik heb het een "probleem" met de YouTube app, deze werkt prima.
Wanneer ik echter vanaf mijn telefoon/tablet een YouTube filmpje wil afspelen op de TV (CX700), zonder eerst met de afstandsbediening de app geopend te hebben, dan blijft het scherm op het grote rode YouTube logo hangen en hoor ik wel gewoon het geluid afspelen. Ik moet dan eerst de TV aan/uit doen en de app openen met de afstandsbediening voordat het wel werkt.

Wanneer ik eerst met de afstandsbediening de app open en daarna een filmpje vanaf mijn telefoon/tablet open dan is er niets aan de hand.

Geen heel groot probleem, maar ook weer niet zoals het hoort natuurlijk :)
Heb precies hetzelfde 'probleem'. Eerst starten van de app via ab en dan 'casten' werkt bij mij ook.
Zal wel bugje zijn in de YouTube app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 16:15
Reverb_ schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:43:
Weet iemand wat het grote verschil is tussen de DX730 en de DX784? Weet dat de DX730 50hz is. Is de DX784 dat ook? Of 100hz. Best bizar dat dus sommige in de 7-serie 50HZ zijn. De CX700 van vorig jaar was gewoon 100HZ.

Een 50hz is namelijk een no go voor mij, omdat ik veel sport kijk.
De DXW784 heeft iets een beter paneel van 100hz,met 3D en heeft 4 hdmi aansluitingen,HDR Pro
Das mijn favoriet wil graag de 50inch maar dan niet voor 1400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
gr8lab schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:14:
Improved system stability.
Bug fixes waarschijnlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik ga ook voor een DXW784, de 58" variant. Nu wachten tot plattetv 'm op voorraad krijgt, kan ik mooi mijn oude Pana plasma bij ze inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Wordt het niet eens tijd voor een 2016 line-up topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
barrymossel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:33:
Wordt het niet eens tijd voor een 2016 line-up topic?
Je voelt je duidelijk geroepen. Ga je gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Olga2000 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:38:
[...]

Je voelt je duidelijk geroepen. Ga je gang!
Duidelijk niet Olga. Alleen zie ik nu iedere keer dit topic omhoog komen terwijl het niet over de 2015 TV's gaat. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Iemand die weet of de 784 10bit panel heeft? Al die marketingstermen zeggen me niks, verschilt per merk, 10 vs 8 bit snap ik wèl.
Dat een Tv UHD Premium is, zegt niet zoveel, hij moet dan HDR kunnen verwerken, het laten zien dmv een breed-kleurenspectrum scherm is niet een vereiste, dus daar zullen veel vragen over komen. Mij boeit het aankunnen van een HDR-bron geen zier, ik moet het kunnen zien (!)

[ Voor 52% gewijzigd door Sjah op 24-04-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het panel VA 8 bits 100 Hz
Er zijn al reviews op internet waarbij deze tv een 9 krijgt
homecinema site 9
avforum 8

Despite only using an 8-bit panel and being restricted to a peak brightness of just over 500nits, the DX750 still managed to deliver a great HDR performance that was surprisingly accurate. In fact the Panasonic TX-50DX750B often surprised, with a very solid performance that delivered an enjoyable viewing experience, earning itself a Recommend award in the process.

opm 750 is zonder twin tuner ivm 784

av-magazin.de
voor panel 10 bits moet je bij Samsung zijn KS7000..KS9000
Betaal je meer, maar er komt een Samsung actie aan vanaf 25-04 zie franklin site

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:51

Bever!

3

Sjah schreef op zondag 24 april 2016 @ 07:57:
Iemand die weet of de 784 10bit panel heeft? Al die marketingstermen zeggen me niks, verschilt per merk, 10 vs 8 bit snap ik wèl.
Dat een Tv UHD Premium is, zegt niet zoveel, hij moet dan HDR kunnen verwerken, het laten zien dmv een breed-kleurenspectrum scherm is niet een vereiste, dus daar zullen veel vragen over komen. Mij boeit het aankunnen van een HDR-bron geen zier, ik moet het kunnen zien (!)
Nee 8 bit. Zou graag eens een goede review zien die 8 vs 10 uitpluist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Bever! schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:18:
[...]

Nee 8 bit. Zou graag eens een goede review zien die 8 vs 10 uitpluist..
Nou idd. En review(s) die uitpluizen hoeveel je van HDR feitelijk merkt, want van tweakers' review over de 730 heb ik geleerd, dat HDR soms amper iets uitmaakt.

Dan zal de 804/904 wel 10 bit hebben.... dat prijsverschil moet ergens vandaan komen. Als blijkt dat alleen de dure schermen 10 bit hebben, en dat alleen 10 bit HDR rechtvaardigt, vind ik het in de praktijk dure techniek, net zoiets als OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Robinter79 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:12:
[...]

Heb precies hetzelfde 'probleem'. Eerst starten van de app via ab en dan 'casten' werkt bij mij ook.
Zal wel bugje zijn in de YouTube app.
Gisteren zag ik dat er een update was voor de app en daarna heb ik het opnieuw geprobeerd, het "probleem" lijkt nu verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
B-Real schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:26:
[...]

Gisteren zag ik dat er een update was voor de app en daarna heb ik het opnieuw geprobeerd, het "probleem" lijkt nu verholpen :)
Oh... maar bedoel je YouTube app op je smartphone of de YouTube app op de TV?
Als het over de app op TV gaat: hoe zie je daar dat er een update voor is?? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Op de TV. Toen ik gisteren de app wilde openen moest ik eerst een update installeren voordat ik de app kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06
marcel2112 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:59:
[...]

De DXW784 heeft iets een beter paneel van 100hz,met 3D en heeft 4 hdmi aansluitingen,HDR Pro
Das mijn favoriet wil graag de 50inch maar dan niet voor 1400,-
Ja zo sta ik er ook in, van alles wat nu op de markt komt is dit ook mijn favoriet.
Maar idd niet voor € 1.400,-. Wachten en kijken of mijn geduld beloond wordt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:56
ik zit op dit moment te kijken naar de 55cx750, ik zie dat dts niet werkt en de laatste post over passthrough is van december. Is het inmiddels mogelijk audio passthough naar mijn receiver met arc te doen?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:15
Volgens mij ondersteunt Panasonic DTS niet, dus dat lijkt normaal.

Als je dat wil, dan moet je een externe medialspeler (Nvidia ?) kopen, en die voor je receiver schakelen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ik lees veel verhalen over dts. Ik ben niet zo thuis in al deze technieken. Als er geluid uit mijn soundbar (van Panasonic) komt (op soundbar staat wel dts logo), dan ben ik blij. Voor mij genoeg. Maakt niet uit of tv dts niet aan kan. Zo, wat gebeurt er als ik film met dts op die nieuwe Panasonic tv zonder dts wil kijken? Krijg ik helemaal geen geluid, slechte geluid, soort sterio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Volgens mij krijg je bij een DTS film, die geen DD5.1 track ook heeft, nul komma nul geluid uit je soundbar. Wat ik begrijp is een DTS soundbar een soundbar die DTS geluid aankan, maar het niet (magisch) maakt ofzo. Kortom stel, jij hebt een DTS film en speel je via je tv af (via losse mediabox geldt het niet), dan ziet die DTS track, en zegt dat ondersteun ik niet (en ik maak er ook geen stereo van). Kortom dan mag je soundbar DTS zijn, hij krijgt geen signaal, geen geluid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Review van DX750, is toch echt wel dezelfde als de 784, HDR is decent.
tJa al goed te krijgen, uiteraard nog geen prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Sjah schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:44:
Volgens mij krijg je bij een DTS film, die geen DD5.1 track ook heeft, nul komma nul geluid uit je soundbar. Wat ik begrijp is een DTS soundbar een soundbar die DTS geluid aankan, maar het niet (magisch) maakt ofzo. Kortom stel, jij hebt een DTS film en speel je via je tv af (via losse mediabox geldt het niet), dan ziet die DTS track, en zegt dat ondersteun ik niet (en ik maak er ook geen stereo van). Kortom dan mag je soundbar DTS zijn, hij krijgt geen signaal, geen geluid dus.
Ok, Dank je. Ik heb even naar mijn blu-rays gekeken... Overal zie ik naast DTS logo ook Dolby logo. Panasonic ondersteunt Dolby, toch? Daarnaast kan ik blu-ray speller direct op soundbar aansluiten (volgens mij heb ik het ook zo gedaan), dan heb ik alsnog geluid. Toch?

Ik vind Panasonic lijn van 2016 erg mooi, vooral DX784. Je wil natuurlijk niet met gebakken peren ineens blijven zitten. Prijzige tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Sjah schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:28:
Review van DX750, is toch echt wel dezelfde als de 784, HDR is decent.
tJa al goed te krijgen, uiteraard nog geen prijsdaling.
Klinkt als muziek in mijn oren...
Hoe 'erg' het is dat toestel geen 10 bit panel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Volgens de review, niet echt erg, je hebt hiermee een mooie instapper in HDR. Maar ook ik wil meer reviews daaromtrent lezen, bijv. de ue49KS7000 van Samsung die wel 10 bit heeft.....maar ook 1700 is. Het zal tussen die 2 gaan voor velen denk ik, wat Sony brengt hier is me niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Sjah schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:44:
Volgens de review, niet echt erg, je hebt hiermee een mooie instapper in HDR. Maar ook ik wil meer reviews daaromtrent lezen, bijv. de ue49KS7000 van Samsung die wel 10 bit heeft.....maar ook 1700 is. Het zal tussen die 2 gaan voor velen denk ik, wat Sony brengt hier is me niet echt duidelijk.
Ik wil 4K tv met HDR. Sony heeft HDR toestellen vanaf 55 inch. Voor mij valt Sony daarom meteen af: ik kan in mijn huis geen grotere tv dan 50 inch plaatsen. Daarnaast ben ik een van die gekken die 3D graag wil hebben. Ik heb best veel schijfjes en mijn blu-ray speller ondersteunt 3D. Bovendien vrees ik dat op korte termijn ook Panasonic met 3D zal stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Olga2000 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:19:
[...]

Ik wil 4K tv met HDR. Sony heeft HDR toestellen vanaf 55 inch.
Ja met de 8505c, ik weet het, maar waar blijven de 2016 50 inch opties, die lijken gewoon weg te blijven daar.
Voor mij valt Sony daarom meteen af: ik kan in mijn huis geen grotere tv dan 50 inch plaatsen. Daarnaast ben ik een van die gekken die 3D graag wil hebben. Ik heb best veel schijfjes en mijn blu-ray speller ondersteunt 3D. Bovendien vrees ik dat op korte termijn ook Panasonic met 3D zal stoppen.
Ok, dan ben jij klaar met je keus, de Samsung die ik noemde heeft geen 3d.

Over de DXW784>>> 3 tuners, maar 3 programma's tegelijk opnemen met CI+ gaat nog steeds niet, toch? Of weet iemand van de CI+ versie dat die per ongeluk 1.4 is?

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 28-04-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Sjah schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:24:
[...]

Ja met de 8505c, ik weet het, maar waar blijven de 2016 50 inch opties, die lijken gewoon weg te blijven daar.

[...]

Ok, dan ben jij klaar met je keus, de Samsung die ik noemde heeft geen 3d.

Over de DXW784>>> 3 tuners, maar 3 programma's tegelijk opnemen met CI+ gaat nog steeds niet, toch? Of weet iemand van de CI+ versie dat die per ongeluk 1.4 is?
Er zijn twee CI+ module sleufjes. Je kan dus 1 programma opnemen en andere kijken (of twee opnemen) + nog een ongecodeerde zender opnemen (want die hoeft geen CI+ module). Zo werkt het ook bij mij blu-ray recorder (ook van Panasonic). Bij blu-ray recorder hoeft niet eens tweede CI+ module in: je kan achteraf ook decoderen. Ik weet niet of met tv ook zo zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Olga2000 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:00:
[...]

Ok, Dank je. Ik heb even naar mijn blu-rays gekeken... Overal zie ik naast DTS logo ook Dolby logo. Panasonic ondersteunt Dolby, toch? Daarnaast kan ik blu-ray speller direct op soundbar aansluiten (volgens mij heb ik het ook zo gedaan), dan heb ik alsnog geluid. Toch?

Ik vind Panasonic lijn van 2016 erg mooi, vooral DX784. Je wil natuurlijk niet met gebakken peren ineens blijven zitten. Prijzige tv.
Met echte schijfjes zou de gewone dolby track het wel moeten doen ja. De 'klachten' komen ongetwijfeld van de downloaders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
apis29 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:51:
[...]

Met echte schijfjes zou de gewone dolby track het wel moeten doen ja. De 'klachten' komen ongetwijfeld van de downloaders ;)
Oh, duidelijk... download niet meer... niet wegens illegaliteit, maar wegens gebrek aan tijd om te kijken.

Verder wil Panasonic vooral om 4K, Netflix, 3D, grotere scherm en wellicht smart-tv gedeelte, maar dat is nu weer uitzoeken.

Zou ik gedownloade bestanden met dts willen afspelen, dan kan ik usb stikje ook in mijn recorder steken en die is op soundbar aangesloten. Zowel recorder als soundbar ondersteunen dts. Mijn conclusie (voor mij): het ontbreken van de ondersteuning van dts op deze tv's van Panasonic is voor mij geen reden om die niet te kopen. Dank je wel, allemaal!

Nu nog met die 10 bit/geen 10 bit scherm uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hier een CX700 die kraakt als hij uit staat. Komt vermoedelijk door het uitzetten van het plastic. Nooit last van gehad (bij andere TV's ook niet). Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
Hier ook een hopelijk simpel en dom probleem..

Ik heb een Xbox One geleend, en deze gewoon netjes aangesloten op mijn 55CX700, ik krijg het alleen niet voorelkaar om dan ook over de sonos 5.1 geluid te realiseren.

In de sonos app staat dat er alleen een stereo signaal binnenkomt. Ik kan natuurlijk werken met een optische kabel splitter, maar volgens mij moet de Tv het 5.1 ook gewoon optisch kunnen doorsturen naar de playbar van sonos.

Ik kan deze instelling alleen echt nergens vinden, en google helpt me helaas ook niet echt (of ik zoek verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

duc848 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:45:
Hier ook een hopelijk simpel en dom probleem..

Ik heb een Xbox One geleend, en deze gewoon netjes aangesloten op mijn 55CX700, ik krijg het alleen niet voorelkaar om dan ook over de sonos 5.1 geluid te realiseren.

In de sonos app staat dat er alleen een stereo signaal binnenkomt. Ik kan natuurlijk werken met een optische kabel splitter, maar volgens mij moet de Tv het 5.1 ook gewoon optisch kunnen doorsturen naar de playbar van sonos.

Ik kan deze instelling alleen echt nergens vinden, en google helpt me helaas ook niet echt (of ik zoek verkeerd)
watvoor geluid stuurt die xbox uit naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
Bever! schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:17:
[...]

watvoor geluid stuurt die xbox uit naar de tv?
De xbox staat ingesteld op: HDMI stereo Niet gecomprimeerd.

als ik kies voor: 5.1 niet gecomprimeerd krijg ik de volgende melding: Er was een probleem met deze instelling, zorg ervoor dat je audio ontvanger die ondersteunt.

Dus ik hoopte dat ik op mijn tv een instelling moet aanzetten/omzetten, dat hij het 5.1 geluid wel accepteerd, en via de optische uitgang doorstuurt naar mijn sonos playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

duc848 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 07:13:
[...]

De xbox staat ingesteld op: HDMI stereo Niet gecomprimeerd.

als ik kies voor: 5.1 niet gecomprimeerd krijg ik de volgende melding: Er was een probleem met deze instelling, zorg ervoor dat je audio ontvanger die ondersteunt.

Dus ik hoopte dat ik op mijn tv een instelling moet aanzetten/omzetten, dat hij het 5.1 geluid wel accepteerd, en via de optische uitgang doorstuurt naar mijn sonos playbar.
Op die manier zal het nooit werken natuurlijk als je stereo naar de tv zendt. Maar probeer anders gewoon direct van de xbox naar de receiver die optical, dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
Bever! schreef op zondag 01 mei 2016 @ 08:57:
[...]

Op die manier zal het nooit werken natuurlijk als je stereo naar de tv zendt. Maar probeer anders gewoon direct van de xbox naar de receiver die optical, dat zou gewoon moeten werken.
Nee dat begrijp ik, maar ik dacht en hoopte dat de televisie het geluid door kon sturen.

Optisch kan inderdaad wel en doe ik ook al met een splitter, maar dan moet ik als ik op de xbox ga de splitter omzetten, en als ik daarna tv/netflix wil kijken ook weer de splitter omzetten.

Ik dacht dat kan tegenwoordig vast handiger, maar helaas nog niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

duc848 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:16:
[...]

Nee dat begrijp ik, maar ik dacht en hoopte dat de televisie het geluid door kon sturen.

Optisch kan inderdaad wel en doe ik ook al met een splitter, maar dan moet ik als ik op de xbox ga de splitter omzetten, en als ik daarna tv/netflix wil kijken ook weer de splitter omzetten.

Ik dacht dat kan tegenwoordig vast handiger, maar helaas nog niet dus.
Je zou kunnen proberen, hdmi kabel in de hdmi 2. (dacht dat die met arc is)
bitstream soort dolby digital.
Hdmi audio optie moet zijn bitstream uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
Ik heb het geprobeerd thx! helaas mocht het niet helpen. Jammer van mijn televisie.

Mijn phillips uit 2012 deed dit wel zonder problemen.

ach ja verder super tevreden, en dan maar af en toe de optische splitter omzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst wil ik jullie tweeters, inclusief de moderators,allemaal bedanken, vanwege het feit dat ik van jullie, op meerdere forums, heel veel geleerd heb, over het wel en wee van nieuwe tv's
Sinds vorig jaar ben ik via mijn zoons op deze site beland en ik was al heel snel onder de indruk van jullie kennis.
Het werkte voor mij zelfs een beetje verslavend.
Daarna ben ik ook naar buitenlandse sites gaan zoeken en die heb ik met plezier ook gevonden
Afgelopen donderdag heb ik gevraagd om de tx-40dx730 bij Electroworld in Veen te mogen bekijken
Vrijdag was deze tv binnen om te bezien
Voor mij was het heel snel duidelijk, na een jaar te hebben gewacht voor een aankoop, om deze tv te kopen
Ik had het volgende:
Een Philips Cineos 32PFL9613D in combinatie met Sonos bar
Nu additioneel gekocht:
Nu deze tv icm Wall 2245, een Sonos bar mount 3450 en twee Quantis 1.3+
Mijn bevindingen tot nu zijn de volgende

Bezels etc 9, heb deze tv wel tegen de muur aan hangen
Beeld SD 7
Beeld HD 8
Beeld 4K 9, via youtube only

In zijn algemeen ben ik zeer onder de indruk van deze tv, wetende dat het paneel wel 50Hz is

Waar ik mijn twijfels over had, was de kijkhoek, maar zelfs onder een hoek van ca 45 gr is het beeld nog steeds OK
Mbt het kijken van voetbal etc valt het mij ook heel erg mee
Heb de tv de settings aangepast, zoals aangegeven op de site van AVForum (grotere TV)

Overall ik ben zeer tevreden met deze TV, ondanks het feit, dat mijn ogen al 62 jaar oud zijn

Volgens mij is de grote broer de dx784 een nog betere optie, alleen ik kon hem fysiek niet kwijt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:07:
Allereerst wil ik jullie tweeters, inclusief de moderators,allemaal bedanken, vanwege het feit dat ik van
Volgens mij is de grote broer de dx784 een nog betere optie, alleen ik kon hem fysiek niet kwijt
foto's! svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien hoe de DXW784 serie zich verhoudt tot de Samsung KS7000 serie
ten aanzien van beeldkwaliteit? (ik hecht geen waarde aan meerdere tuners of betere audio, gebruik het toch niet)

Die van Samsung is UltraHD Premium certified, de DXW784 van Panasonic is dat niet.
Heb gelezen dat de Samsungs backlight bleeding kennen (vooral dus de EdgeLit modellen dan),
dat zal bij de Panasonic veel minder zijn of zelfs vrijwel afwezig? Nadeel van de DXW784 serie is de relatief lage max. helderheid (nits) t.o.v. de Samsung, nietwaar?

[ Voor 3% gewijzigd door PaulX op 02-05-2016 18:06 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

PaulX schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:05:
Weet iemand misschien hoe de DXW784 serie zich verhoudt tot de Samsung KS7000 serie
ten aanzien van beeldkwaliteit? (ik hecht geen waarde aan meerdere tuners of betere audio, gebruik het toch niet)

Die van Samsung is UltraHD Premium certified, de DXW784 van Panasonic is dat niet.
Heb gelezen dat de Samsungs backlight bleeding kennen (vooral dus de EdgeLit modellen dan),
dat zal bij de Panasonic veel minder zijn of zelfs vrijwel afwezig? Nadeel van de DXW784 serie is de relatief lage max. helderheid (nits) t.o.v. de Samsung, nietwaar?
tot er wat meer reviews komen is het koffiedik kijken...

Edit. Er staat een test van de 7500 op hdtvtest.co.uk hdr performance valt tegen. Nog hun oordeel afwachten van de pana 750 en dan ben je geïnformeerd

[ Voor 9% gewijzigd door Bever! op 02-05-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:50

sanook

_/-\o_

Ik heb op dit moment een Panasonic HD Ready plasma 42PV60, volgens mij uit 2006/2007, waar ik eigenlijk nog zeer tevreden over ben. Enige minpunt vind ik het hoge energieverbruik van het apparaat. Qua kijkplezier heb ik weinig/niks aan te merken. Kijkafstand is 3,5 tot 5m.
Regelmatig zit ik toch de diverse fora af te struinen om te kijken of er niet iets leuks is als opvolger van mijn plasma. Echter in winkels schrik ik vaak van de kwaliteit van de LCD tv's die daar opgesteld staan, ook van duurdere typen.
Onlangs was ik in Thailand en daar zag ik een 40 inch Panasonic LCD tv met een thaise variant van digitenne en de kwaliteit van dit beeld verbaasde mij positief. Mooi beeld op LCD kan dus blijkbaar wel dacht ik bij mezelf. Dus toch maar weer eens kijken of ik een leuke tv kan vinden als opvolger van mijn plasma.
Nu zie ik dat de 2016 modellen van Panasonic op de markt komen en de 50dxw784 trok daarbij mijn aandacht.
Helaas bij MM Rdam-z is dit type (nog) niet aanwezig, wel zag ik daar de 50cxm710 voor 1099 staan. Als ik het goed begrijp is dit een variant van de cx700 die ik hier in de pricewatch voor 1199 zie staan.
Ik las over een inruil aktie bij plattetv.nl en heb daar om een inruil prijs gevraagd als ik de 50dxw784 bij hun aan zou schaffen. Vrij snel een antwoord en een aanbod van 200 euro voor mijn oude plasma wat ik op zich een prima bedrag vind. 50dxw784 komt dan op 1199.
Nog even verder kijkend zie ik de 50dx730 die tov de 784 geen 3D en geen BT heeft. BT alleen voor muis/keyboard, dat zal ik niet gaan missen. Indien audio out via BT dan zou dat een mooie optie zijn maar dat zit er niet op zo te zien. 3D zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit gaan gebruiken, dus wat zou dan een voordeel zijn van de 784 tov de 730 ?

Kortom, ik heb de volgende opties:
-50cxm710 voor 1099,
-50cx700 voor 1099 (uitgaande van 200 inruil bij plattetv.nl)
-50dxw784 voor 1199 (uitgaande van 200 inruil bij plattetv.nl)
-50dx730 voor 999 (uitgaande van 200 inruil bij plattetv.nl)
-bij mijn oude vertrouwde HD Ready plasma blijven.

Eigenlijk een echt luxe probleem, maar ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen in mijn geval ?

[ Voor 12% gewijzigd door sanook op 03-05-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Upgraden om energieverbruik zou ik zelf niet doen, maar dat moet iedereen lekker zelf invullen.
Kwa zwartwaardes is een goede VA-panel led tv al beter dan de plasma die je hebt dus je gaat er eigenlijk alleen maar op vooruit en dan zou ik die 50dxw784 pakken. Vandaag de 65 inch gezien en erg mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Energieverbruik is de reden dat ik nu soms/regelmatig tv kijk op de laptop/tablet (ja gaat nergens om die paar centen per avond ik weet het ....)
De 784 staat wel hoog op het lijstje. Zit nog even verder te kijken, de 50dx730 komt erg overeen maar heeft geen 3D en geen BT. Zaken die ik niet zal missen. Dan vraag ik me af of er nog andere zaken zouden zijn waarom ik voor de 784 zou moeten kiezen en niet voor de 730. Refreshrate 1400 tov 1800 zijn theoretische verschillen neem ik aan en verschil zal in de praktijk niet/nauwelijks waarneembaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

sanook schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:55:
Energieverbruik is de reden dat ik nu soms/regelmatig tv kijk op de laptop/tablet (ja gaat nergens om die paar centen per avond ik weet het ....)
De 784 staat wel hoog op het lijstje. Zit nog even verder te kijken, de 50dx730 komt erg overeen maar heeft geen 3D en geen BT. Zaken die ik niet zal missen. Dan vraag ik me af of er nog andere zaken zouden zijn waarom ik voor de 784 zou moeten kiezen en niet voor de 730. Refreshrate 1400 tov 1800 zijn theoretische verschillen neem ik aan en verschil zal in de praktijk niet/nauwelijks waarneembaar zijn ?
100 vs 50hz panel. is wel flink verschil, en 784 kan veel helderder --> betere HDR weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
En je vergeet dan nog de HCX chip; nee altijd lappen dat verschil voor de 784.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ok, dat zijn goede argumenten, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
sanook schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:17:
Ik heb op dit moment een Panasonic HD Ready plasma 42PV60, volgens mij uit 2006/2007, waar ik eigenlijk nog zeer tevreden over ben. Enige minpunt vind ik het hoge energieverbruik van het apparaat. Qua kijkplezier heb ik weinig/niks aan te merken. Kijkafstand is 3,5 tot 5m.
Regelmatig zit ik toch de diverse fora af te struinen om te kijken of er niet iets leuks is als opvolger van mijn plasma. Echter in winkels schrik ik vaak van de kwaliteit van de LCD tv's die daar opgesteld staan, ook van duurdere typen.
Onlangs was ik in Thailand en daar zag ik een 40 inch Panasonic LCD tv met een thaise variant van digitenne en de kwaliteit van dit beeld verbaasde mij positief. Mooi beeld op LCD kan dus blijkbaar wel dacht ik bij mezelf. Dus toch maar weer eens kijken of ik een leuke tv kan vinden als opvolger van mijn plasma.
Nu zie ik dat de 2016 modellen van Panasonic op de markt komen en de 50dxw784 trok daarbij mijn aandacht.
Helaas bij MM Rdam-z is dit type (nog) niet aanwezig, wel zag ik daar de 50cxm710 voor 1099 staan. Als ik het goed begrijp is dit een variant van de cx700 die ik hier in de pricewatch voor 1199 zie staan.
Ik las over een inruil aktie bij plattetv.nl en heb daar om een inruil prijs gevraagd als ik de 50dxw784 bij hun aan zou schaffen. Vrij snel een antwoord en een aanbod van 200 euro voor mijn oude plasma wat ik op zich een prima bedrag vind. 50dxw784 komt dan op 1199.
Nog even verder kijkend zie ik de 50dx730 die tov de 784 geen 3D en geen BT heeft. BT alleen voor muis/keyboard, dat zal ik niet gaan missen. Indien audio out via BT dan zou dat een mooie optie zijn maar dat zit er niet op zo te zien. 3D zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit gaan gebruiken, dus wat zou dan een voordeel zijn van de 784 tov de 730 ?

Kortom, ik heb de volgende opties:
-50cxm710 voor 1099,
-50cx700 voor 1099 (uitgaande van 200 inruil bij plattetv.nl)
-50dxw784 voor 1199 (uitgaande van 200 inruil bij plattetv.nl)
-50dx730 voor 999 (uitgaande van 200 inruil bij plattetv.nl)
-bij mijn oude vertrouwde HD Ready plasma blijven.

Eigenlijk een echt luxe probleem, maar ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen in mijn geval ?
Goedendag, waarschijnlijk was ik diegene die jou er op attent heeft gemaakt over het inruilen van een oude tv bij plattetv.nl. Nu wil het geval dat ik ook een tv bij hun in bestelling heb staan, de 58" variant van de dxw784. So far so good deze wordt de 14e aanstaande geleverd. Echter, als inruil heb ik een 50vt30 uit 2011 waar men nog 150 euro voor wil geven. Nu lees ik hier dat jij 200 euro geboden hebt gekregen voor jouw 42pv60. Iets zegt mij dat die 150 euro die mij wordt geboden voor mijn oude plasma dan enigszins aan de lage kant is, of zie ik zaken over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

200 lijkt me wat veel voor die tv.
Waarschijnlijk denken ze dat het een vt60 is of zo.
had vorig jaar geloof ik mijn G10 plasma aangeboden bij platte tv en kreeg daar ook iets van 100,- voor terug.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
PaulX schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:05:
Zoals je in de review die bever iets eerder heeft gepost kan zien, kan de Samsung die 1000 nits maar heel kort volhouden, terwijl de Panasonic zijn maximum wel kan vasthouden, dus daar zou ik niet te veel naar kijken. Groot verschil van Panasonic televisies is dat ze vaak vanuit de doos ook wat beter zijn gecalibreerd en de HCX chip is erg goed in het remappen van REC.2020 kleuren (wat op een UHD bluray staat) naar zijn eigen kleurruimte en Sony en Panasonic worden over het algemeen gezien als de merken met de beste upscaling.

Dat in ogenschouw nemende en het feit dat de Panasonic de laatste keer dat ik het gecheckt heb goedkoper was zorgt ervoor dat ik de Panasonic zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Thanks voor jullie feedback Bever & InEtVa.
Ik houd hdtvtest altijd nauwlettend in de gaten, die review van de 7500 heb ik inderdaad voorbij zien komen en gelezen,
dat was een kleine tegenvaller als je HDR belangrijk vindt.

Ik vind zelf de modellen van Panasonic met THX beeldmodus altijd wel interessant.
(ben ik trouwens ook gewend met m'n ouwe vertrouwde VT30 plasma).
en de upscaling/beeldverbetering is vaak erg goed bij Panasonic inderdaad.

Maar ja, de DXW784 heeft geen THX beeldmodus en géén 10-bits paneel & heeft een flink lagere piek helderheid t.o.v. de KS7000.
De DXW804 is vele malen duurder (heeft wel THX), maar heeft ook géén 10-bits paneel en ook relatief lagere piek helderheid.
Lastig kiezen... >:)

[ Voor 61% gewijzigd door PaulX op 04-05-2016 22:42 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Mensen die denken aan de dxw784, 50 inch, al gedacht aan de Samsung ue49ks7000? Duur toestel, wel mooi (10bit), vandaag bij TvReus 1350. Ik vind het zo een groot verschil met de intro-prijs van 1700, nu al aan het begin van zijn bestaan (net op de markt), ik meld het even. Voor mij niet geschikt, ik wil die verstelbare pootjes van de 784.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Sjah schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:18:
Mensen die denken aan de dxw784, 50 inch, al gedacht aan de Samsung ue49ks7000? Duur toestel, wel mooi (10bit), vandaag bij TvReus 1350. Ik vind het zo een groot verschil met de intro-prijs van 1700, nu al aan het begin van zijn bestaan (net op de markt), ik meld het even. Voor mij niet geschikt, ik wil die verstelbare pootjes van de 784.
Rustig rustig, welke wil je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Sjah schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:18:
En ik wil 3D. Dus geen Samsung. Ik vind die 784 ook zeer aantrekkelijk. Op dit moment lijkt het populairste toestel van Pan. te zijn. Niet goed voor de prijsontwikkeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:24

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Op het ogenblik de PanasonicTX-50CX800E bij iBood in de aanbieding en zit sterk te twijfelen om deze te nemen als vervanger voor mijn 40" Samsung uit het jaar Kruik.

Hoe zijn de ervaringen met deze tv, ik neem aan dat het gaat om de reguliere CX800 maar volgens iBood wel iig.

Is er inmiddels al meer bekend over HDR ondersteuning?
Algemene ervaringen met betrekking tot kijkervaring, hoe is 3D (wil wel brilletjes aanschaffen op ten duur) en uiteraard Firefox OS

Denk dat het een hele mooie aanbieding is, alleen vriendin nog overtuigen :X

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:09:
Op het ogenblik de PanasonicTX-50CX800E bij iBood in de aanbieding en zit sterk te twijfelen om deze te nemen als vervanger voor mijn 40" Samsung uit het jaar Kruik.

Hoe zijn de ervaringen met deze tv, ik neem aan dat het gaat om de reguliere CX800 maar volgens iBood wel iig.

Is er inmiddels al meer bekend over HDR ondersteuning?
Algemene ervaringen met betrekking tot kijkervaring, hoe is 3D (wil wel brilletjes aanschaffen op ten duur)

Denk dat het een hele mooie aanbieding is, alleen vriendin nog overtuigen :X
Same here.. Ben nog niet echt overtuigd van Firefox OS. Het lijkt erop dat de Spotify app en RTL XL app daar missen. Tevens lees ik berichten dat sommige televisies van een jaar oud al geen updates meer krijgen van Firefox OS.

[ Voor 11% gewijzigd door JPtjeeNL op 06-05-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Vandaag bij iBood de 50cx800 (€899,95) én 55 cx800 (€1099,95) in de aanbieding...

Edit: slaap zit nog in mijn ogen, was al gepost ....

Edit2: 50cx800 besteld bij iBood, 55 inch was al voor 9u uitverkocht.

[ Voor 48% gewijzigd door sanook op 06-05-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ben zo enorm aan het twijfelen tussen de dxw784 en een ks7000. De dxw784 staat al in bestelling. Maar als ik dit dan weer lees slaat de twijfel alleen nog maar meer toe. Met name die banding issues bezorgen mij de kriebels. Als ik ergens niet tegen kan is dat het wel, want ik kijk veel, heel veel voetbal. Op m'n plasma heb ik echt 0,0 banding. Wat te doen, wat te doen..

https://www.avforums.com/...ers-thread.2019236/page-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:57
DutchOwnage schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:19:
Ben zo enorm aan het twijfelen tussen de dxw784 en een ks7000. De dxw784 staat al in bestelling. Maar als ik dit dan weer lees slaat de twijfel alleen nog maar meer toe. Met name die banding issues bezorgen mij de kriebels. Als ik ergens niet tegen kan is dat het wel, want ik kijk veel, heel veel voetbal. Op m'n plasma heb ik echt 0,0 banding. Wat te doen, wat te doen..

https://www.avforums.com/...ers-thread.2019236/page-5
annuleren, en wacht eens eerst even rustig de gebruikers reviews af. ben in de markt voor ks8000 65 inch. en ik wil graag maar wacht rustig alles eerst eens even af..

misschien moet je dat ook even gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

alle lcd tv's kunnen last hebben van banding, geldt precies voor die ks7000. Als die ks goedkoper is zou ik die nemen overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Dat klopt idd. Die ks7000 wordt met de cashback actie ongeveer even duur als de dxw784, zo rond de 1800. Tenminste, bij plattetv.

Wellicht dat het helpt dat ik bij plattetv een xtra garantiepakketje heb aangeschaft. Daaronder valt o.a. dat wanneer ik niet tevreden ben om wat voor reden dan ook, ik binnen 4 weken mag ruilen. Ik denk dus dat ik het aan ga kijken en wanneer blijkt dat de dxw784 echt absurde banding issues vertoont, ik deze alsnog omruil voor een ks7000.

Bever!: waarom zou jij voor de ks7000 gaan? 10 vs 8 bit? Hogere nits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

DutchOwnage schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:58:
Dat klopt idd. Die ks7000 wordt met de cashback actie ongeveer even duur als de dxw784, zo rond de 1800. Tenminste, bij plattetv.

Wellicht dat het helpt dat ik bij plattetv een xtra garantiepakketje heb aangeschaft. Daaronder valt o.a. dat wanneer ik niet tevreden ben om wat voor reden dan ook, ik binnen 4 weken mag ruilen. Ik denk dus dat ik het aan ga kijken en wanneer blijkt dat de dxw784 echt absurde banding issues vertoont, ik deze alsnog omruil voor een ks7000.

Bever!: waarom zou jij voor de ks7000 gaan? 10 vs 8 bit? Hogere nits?
Eigenlijk geen grote minpunten, verwacht dat de hdr performance zelfs beter is dan 784.
Uitgebreider OS, nits, 10 bit, input lag. mooie allrounder mi.
Niet dat de 784 een slecht toestel is, zeker niet.. Maar kwa prijs zou ik hem iets lager inschalen dan een ks7000 maar als die actie hem dus goedkoper maakt lijkt het me een redelijk makkelijke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08
Bever! schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Eigenlijk geen grote minpunten, verwacht dat de hdr performance zelfs beter is dan 784.
Uitgebreider OS, nits, 10 bit, input lag. mooie allrounder mi.
Niet dat de 784 een slecht toestel is, zeker niet.. Maar kwa prijs zou ik hem iets lager inschalen dan een ks7000 maar als die actie hem dus goedkoper maakt lijkt het me een redelijk makkelijke keuze
Ondanks de op papier hogere nitswaarden en het 10 bit scherm is de HDR performance niet echt geweldig, dit is ook te zien in de reviews van HDTVtest en AVforums. De nitswaarden boven 1000nits kan hij maar enkele seconden vasthouden waarna ze terugvallen tot 350 nits, wat voor een duidelijke drop in helderheid zorgt en de colour mapping van rec. 2020 naar het native kleurbereik is niet goed, waardoor er grote kleurfouten optreden. Ik zou voor de DXW784 gaan als het mijn geld was, ook aanezien het verschil in input lag niet bepaald erg groot is en de HCX chipset voor goede colour mapping en upscaling zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Het is toch een 55ks8000 geworden. Hele scherpe prijs van 2000 minus cashback kwam ie op 1800. Gisteravond enkele uurtjes mee kunnen werken en de eerste algemene indruk is uitstekend. Godzijdank geen enkele vorm van vertical banding te zien, dat was voor mij echt belangrijk. HD materiaal uitstekend, Netflix UHD echt uitmuntend. Alleen Marco Polo HDR was ik niet echt van onder de indruk, wellicht dat ik daar de beeldinstellingen nog wat voor moet aanpassen.

Ben ook zeer onder de indruk van de zwartwaarden tov mijn plasma. Zwart is nog dieper zwart dan voorheen.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 12-05-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gvd, m'n 50CX700 tikt als ie uit- of aanstaat. Stront irritant, dus gebeld naar de garantieservice. Krijg ik gvd net een mail van Plasma Discounter. Zonder enige uitleg. Dat mijn TV gecrediteerd wordt. Of geld terug, of een andere TV uitzoeken (voor dezelfde prijs). Ik heb de TV voor 888 gekocht en heb maanden gekeken welke TV het beste aan mijn eisen voldoet. Moet ik nu opnieuw beginnen?? Gvd, gvd. Kut service van zowel Panasonic als Plasma Discounter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Kan je niet vragen of ze 50cx700 kunnen leveren? Wellicht de cxe720 of cxm710? Zal vast nog wel te regelen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kan en heb ik ook gevraagd, maar ben bang dat ze niks hebben. de CX700 staat als "tijdelijk" niet verkrijgbaar op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Olga2000 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:18:
[...]

En ik wil 3D. Dus geen Samsung. Ik vind die 784 ook zeer aantrekkelijk. Op dit moment lijkt het populairste toestel van Pan. te zijn. Niet goed voor de prijsontwikkeling....
Nee, die 784, in alle 3 de maten, is nog geen euro omlaag, opvallend. Pas over 3 maanden verwacht ik eigenlijk pas iets echt substantieels, zeg 200 eraf, maar dit belooft dat we dat niet eens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Sjah schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Nee, die 784, in alle 3 de maten, is nog geen euro omlaag, opvallend. Pas over 3 maanden verwacht ik eigenlijk pas iets echt substantieels, zeg 200 eraf, maar dit belooft dat we dat niet eens halen.
Ik heb besloten tot november te wachten. Als tegen die tijd prijs niet naar 1000-1050 zakt, jammer dan. Meer dan dat ga ik niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Olga2000 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 01:13:
[...]

Ik heb besloten tot november te wachten. Als tegen die tijd prijs niet naar 1000-1050 zakt, jammer dan. Meer dan dat ga ik niet betalen.
Qua prijs sta ik er zo ongeveer in als jij, qua datum wil ik niet veel langer treuzelen dan September.

Ach, eigenlijk mist deze Tv toch een feature,, die volgend jaar past komt, CI+_ 1.4, maar misschien komt die feature wel nog later, tja je kan wel overal op wachten. Maar ergens wel belangrijk voor me als ik 8 jaar met deze tv wil gaan doen.....of ja Ziggo moet de codering van hun HD-zenders afgooien, waar wel kans op bestaat. Maar ip-Tv via CI+_1.4 is ook 'n gave optie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
  • Laatst online: 05-09 20:03
Sinds eergisteren de trotse eigenaar van een 50DXW784, wat een fantastische tv! Ik kom van de FHD plasma van Panasonic (Py42fa) die ik heb ingeruild bij www.plattetv.nl voor 170€, goeie deal denk ik.

Vraagje over het opnemen (DVB-C met Caiway) : in principe lijkt het goed te werken, ik kan alleen niet vinden hoe ik 'herhaal programma's' moet opnemen, dus iedere (werk)dag of iedere week op dezelfde tijd/zender. 't Lijkt me zeer onpraktisch als ik iedere dag/week het programma moet invoeren. Hoop wel dat deze functie er gewoon opzit ... iemand al ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Ik had handleiding van Panasonic website gedownload en daar stond hoe dat moet. Die heb ik niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Olga2000 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:13:
Ik had handleiding van Panasonic website gedownload en daar stond hoe dat moet. Die heb ik niet bij de hand.
Ja, gevonden! https://www.gebruikershan...43&t=17-5-2016%2013:47:07 bladzijde 144. Thanks!

Wel vreemd dat de bijgeleverde manual dus aanmerkelijk minder info bevat dan degene online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
@Watje4 welke harde schijf heb je dr op aangesloten met of zonder een externe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Staan er ergens ook de juiste beeld instellingen voor de DXW784?

[ Voor 4% gewijzigd door marcel2112 op 17-05-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja, op YT, onder dx750, te vinden via die review hierboven genoemd, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
marcel2112 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:04:
@Watje4 welke harde schijf heb je dr op aangesloten met of zonder een externe voeding?
Een dell OEM 1TB 2,5" schijfje uit m'n laptop (vervangen door een SSD) in een goedkoop USB3 behuizinkje van DX.com. Hij werkt zonder externe voeding, maar alleen op de USB aansluiting die zijwaarts zit (die geeft 900 mA geloof ik), de achterwaartse doettie 't niet op. De zijwaartse aansluiting zit echter nog steeds wel echt aan de achterkant, dus is niets van te zien. Nu alleen nog een mooie oplossing hebben om 'em vast te zetten aan de achterkant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Sjah schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:28:
Ja, op YT, onder dx750, te vinden via die review hierboven genoemd, ofzo.
Deze YouTube: Panasonic TX-50DX750B Best TV Picture Settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Zojuist ff de settings nagelopen, ik heb echter geen HDMI HDR settings. De 784 doet ook HDR/HDMI 2.0a toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Klopt,watje, die video ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Watje4 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:35:
[...]

Zojuist ff de settings nagelopen, ik heb echter geen HDMI HDR settings. De 784 doet ook HDR/HDMI 2.0a toch?
Wrs zie je die setting alleen als je hem op een hdmi input hebt staan. Elke input heeft andere settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zonder bericht vanuit Plasma Discounter ineens een nieuwe CX700 door de voordeur. Erg vreemd dat ze totaal niks communiceren. En de tikkende TV staat hier ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

barrymossel schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:35:
Zonder bericht vanuit Plasma Discounter ineens een nieuwe CX700 door de voordeur. Erg vreemd dat ze totaal niks communiceren. En de tikkende TV staat hier ook nog steeds.
:D gewoon houden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Moet ie wel gemaakt worden dan ;) En aangezien Panasonic de TV niet eens heeft laten onderzoeken zal het wel een niet te repareren, vaker voorkomend probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje4
Bever! schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:33:
[...]

Wrs zie je die setting alleen als je hem op een hdmi input hebt staan. Elke input heeft andere settings
Klinkt logisch, zal ik ook eens naar kijken. Maar hoe zit het dan met HDR settings voor HDR materiaal op Netflix? Netflix zit in de tv ingebouwd, maar vereist mogelijk wel andere instellingen dan normaal DVB-C tv kijken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Watje4 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Klinkt logisch, zal ik ook eens naar kijken. Maar hoe zit het dan met HDR settings voor HDR materiaal op Netflix? Netflix zit in de tv ingebouwd, maar vereist mogelijk wel andere instellingen dan normaal DVB-C tv kijken, toch?
Je hoeft daar niks speciaal voor in te stellen. die optie is ook alleen maar on en off voor hdmi 1 en 2.
als je netflix open hebt staan kan je hem gewoon op cinema zetten en configgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Vandaag de 50cx800 ontvangen, nog wel even wennen omdat ik vanaf een plasma kom.
Ik vroeg me af of er op de cx800 ook een zogenaamde hotel mode zit waarmee je in kan stellen op welke input en volume de tv opstart. De oude manier

1: TV is on
2: press and hold -/V on TV front panel and press 3 times TV/AV on the remote
3: now you are in Hotel mode and you can adjust your preferences.

werkt niet op de cx 800 want er zitten op het toestel zowel een - (volume) en V (programma) toets op en op de AB zijn TV en AV 2 verschillende knopjes. Ik heb wel alle mogelijke combinaties geprobeerd maar helaas zonder succes. Op google kom ik ook niets tegen specifiek voor de cx 800. In de user manual staat

hotel mode: Y

dus hij moet er wel zijn maar hoe kom ik er in ?

edit: nog even verder gezocht en is voor dit toestel (en waarschijnlijk alle andere recente Panasonic toestellen)

1: TV is on
2: press and hold Volume - on TV front/side panel and press 3 times AV on the remote
3: now you are in Hotel mode and you can adjust your preferences.

[ Voor 15% gewijzigd door sanook op 18-05-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Gisteravond voetbal gekeken op de nieuwe 50cx800 en zag bij pannen wel wat vertical banding. Kan dit per paneel erger/minder zijn of is dit een type kwestie ? Vond het (nog) niet zo erg dat ik het toestel hiervoor terug zou sturen.

Nog iets: het niveau van het (Dolby) ARC signaal is vrij laag. Ik kan het op de receiver nog wel een 12dB opkrikken maar dan is het nog wel aan de lage kant. Op de TV zit wel een niveau regeling maar die werkt niet bij Dolby want ik hoor geen verschil. Bij gewoon stereo via de ARC werkt de niveauregeling van de TV wel.

[ Voor 41% gewijzigd door sanook op 19-05-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rym
  • Laatst online: 15-07 11:03

rym

Iemand enig idee of je bij de 50/55/65CX800 live tv kunt rewinden zoals bij vele Samsung televisies het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Laatst online: 16-09 23:33
sanook schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:02:
Gisteravond voetbal gekeken op de nieuwe 50cx800 en zag bij pannen wel wat vertical banding. Kan dit per paneel erger/minder zijn of is dit een type kwestie ? Vond het (nog) niet zo erg dat ik het toestel hiervoor terug zou sturen.
Ik heb een paar maanden de 50cx800 gehad als overgangs-tv. Deze had ook wat dse/banding.
Ik vond dat jammer en heb toen ook het showexemplaar in de winkel getest, die had ook wat dse/banding.
Niet allemaal heel erg, maar soms zag je het wel bij voetbal. Gezien mijn ervaringen, denk ik dat je dat moet accepteren.
Verder vond ik het een erg fijn toestel, geen rare dingen en deed het gewoon zoals je verwacht. Zeker geen slechte keus en hele fraaie kleuren.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
rym schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:55:
Iemand enig idee of je bij de 50/55/65CX800 live tv kunt rewinden zoals bij vele Samsung televisies het geval is?
Bij de CX700 kan het niet denk dus bij de 800 ook niet.
Op bepaalde nieuwe modellen van 2016 kan het wel weer,zoals de dxw 784 en hoger modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

rym schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:55:
Hij heeft dubbele tuners dus ik denk het wel
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste