Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:25
Ik heb er wel echt recht voor gestaan. Het viel mij ook erg tegen, op verschillende review sites scoort hij altijd hoog en ik stond op het punt om eindelijk mijn 8 jaar oude HD ready TV de deur uit te doen. Helaas toch verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:53
vandaag in de mm in eindhoven geweest. usb stick mee genomen met film erop. (mad max)

deze eerst in de Panasonic 55CX800 gedaan en gekeken, en die viel me behoorlijk tegen..

daarna de stick in de Samsung UE55JS8000 en mijn vrouw en ik vonden die er toch echt mooier uitzien vooral de kleuren waren veel levendiger.. PS: wij hebben zelf niet met instellingen gespeeld, gewoon zoals ze daar stonden..

de Panasonic stond bij mij op 1, maar na vandaag twijfel ik toch en neig ik meer na de Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
harley2009 schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:14:
vandaag in de mm in eindhoven geweest. usb stick mee genomen met film erop. (mad max)

deze eerst in de Panasonic 55CX800 gedaan en gekeken, en die viel me behoorlijk tegen..

daarna de stick in de Samsung UE55JS8000 en mijn vrouw en ik vonden die er toch echt mooier uitzien vooral de kleuren waren veel levendiger.. PS: wij hebben zelf niet met instellingen gespeeld, gewoon zoals ze daar stonden..

de Panasonic stond bij mij op 1, maar na vandaag twijfel ik toch en neig ik meer na de Samsung...
Die TVs kosten 1800 euro, dan zou ik nog even doorsparen en een OLED nemen, die zijn superieur in beeld kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Freshnub schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:52:
[...]
Een vraagje, als het draaibaar en kantelbaar is, neem ik aan dat je de kabels niet meer netjes kan wegwerken en ze in het verlengde van de meubel komen?
Bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/krqHaVa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
harley2009 schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:14:

Standaard staan de kleuren op alle TV's in de winkel idioot fel ingesteld om te compenseren voor de TL-verlichting. Vooral Samsung zet de kleuren heel dik aan in de winkelmodus. Dat maakt het in winkels als de MM heel lastig televisies te vergelijken, omdat ze heel erg voor de verlichting moeten compenseren. Zo is de cinema modus het meest accuraat voor thuisgebruik, maar in de MM zal dit er heel flets uitzien. Als je de reviews mag geloven zijn ze beiden in staat kleuren accuraat weer te geven in hun cinema modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

Tja ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken aan deze "vergelijkingen" Enige wat je vergelijkt zijn instellingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bever! op 28-12-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Voor degenen die problemen hebben met het afspelen van Netflix content: verander het DNS adres van de TV eens naar het DNS adres van Google (8.8.8.8). Het lijkt er op dat dit het probleem verhelpt!

Ik heb zelf een tiental tests uitgevoerd en geen problemen meer gehad met het afspelen van Netflix content. Voorheen had ik dit meerdere malen per dag/week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik had dit weekend ook weer een probleem met het gebruik van Netflix, zeer irritant. Wanneer Netflix niet werkt, ligt het aan mijn Panasonic CX700, alle andere apparaten werken vlekkeloos. Ik kan het oplossen door uit te loggen uit Netflix en mijn TV uit te schakelen.

Nu ben ik toch aan het denken om een nvidia shield aan te schaffen maar het feit dat Netflix zo slecht werkt, dat je eigenlijk een extern apparaat moet gebruiken, vind ik inmiddels een groot manko aan deze TV.

De vorige keer heb ik nog voor de vorm Panasonic support gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Nu online
Abom schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:00:
Ik had dit weekend ook weer een probleem met het gebruik van Netflix, zeer irritant. Wanneer Netflix niet werkt, ligt het aan mijn Panasonic CX700, alle andere apparaten werken vlekkeloos. Ik kan het oplossen door uit te loggen uit Netflix en mijn TV uit te schakelen.

Nu ben ik toch aan het denken om een nvidia shield aan te schaffen maar het feit dat Netflix zo slecht werkt, dat je eigenlijk een extern apparaat moet gebruiken, vind ik inmiddels een groot manko aan deze TV.

De vorige keer heb ik nog voor de vorm Panasonic support gebeld...
Wat werkt er niet? Krijg je bij het afspelen van een film/serie de melding dat de content niet afgespeeld kan worden? Zo ja, probeer mijn oplossing eens (zie post hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09
Bakk3 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:36:
[...]
Wat werkt er niet? Krijg je bij het afspelen van een film/serie de melding dat de content niet afgespeeld kan worden? Zo ja, probeer mijn oplossing eens (zie post hierboven)
Dat heb ik ook een keer geprobeerd, maar dat werkt niet altijd. Daarbij komt het probleem te vaak voor. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn vermoeden is dat het aan de Panasonic diensten ligt. De eerste keer dat het probleem zich voordeed, werkte geen enkele FireFox OS app meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Abom op 28-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:55
InEtVa schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:17:
[...]

Er wordt pas in het nieuwe jaar weer geleverd, vandaar dat er nu waarschijnlijk ook zo weinig voorraad is
hard hopen doet wonderen, O-)
[ Uw bestelling is vandaag verzonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Janpietertje89 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:29:
Vandaag de 55CX700 ontvangen. Prachtige TV. Echter krijg ik ondertiteling via DLNA niet werkende. Ik kan KODI prima vinden op de TV (via DLNA is dat geloof ik) maar ik kan geen ondertiteling selecteren. De ondertiteling staat in dezelfde map met dezelfde naam en als ik de film in kodi zelf op mijn pc afspeel pakt kodi automatisch de ondertiteling.

De enige oplossing die ik heb gevonden is het mergen van het srt bestand in de MKV met behulp van mkvmerge van mkvtoolnix maar dat is natuurlijk niet echt praktisch. Heeft iemand een eenvoudigere oplossing om films die op mijn pc staan met ondertiteling naar mijn panasonic te streamen?
Is het iemand die problemen had met het afspelen van .srt al gelukt om dit op te lossen?
Ik heb sinds kort de 50CXE720 en ook ik heb last dat de ondertitels niet afgespeeld worden.

De benaming is precies hetzelfde.
Ook staan ondertitels aan via options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Kan je er geen "gewone" share van maken ipv je films via DLNA te delen? Ik heb zelf nog niet via DLNA getest, maar via een SMB-share kreeg ik meteen ondertitels te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Wanneer ik bijvoorbeeld op een blabla.mkv bestand rechtermuisknop doe en dan op apparaat weergeven -> TX50CX700 aanklik begint hij dat bestand af te spelen op de TV, echter laat hij de SRT welke in dezelfde map met dezelfde naam staat voor wat het is..

Andere optie is om de file waar de 2 bestanden in staan op delen te zetten, echter wanneer ik dan naar deze map ga via de tv zegt hij 'ongeldige afspeel file'. heel raar dit!!

Is er niet een andere mogelijkheid om beide bestanden te streamen naar de tv, zonder wmp.

of is chromecast hier een uitkomst..

[ Voor 18% gewijzigd door Blanco88 op 29-12-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Ik ben wat reviews aan het lezen over de CX800. Deze wil ik waarschijnlijk gaan kopen.

De reviews zijn geschreven in de zomer en hadden het erover dat HDR met een update eind dit jaar ook op de tv beschikbaar zal zijn. Is deze via een update al beschikbaar gemaakt?

Ik kan namelijk via Google niet 123 iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26
Blanco88 schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:31:
[...]

Is het iemand die problemen had met het afspelen van .srt al gelukt om dit op te lossen?
Ik heb sinds kort de 50CXE720 en ook ik heb last dat de ondertitels niet afgespeeld worden.

De benaming is precies hetzelfde.
Ook staan ondertitels aan via options.
Zover ik weet is het (vrijwel?) nooit mogelijk om srt ondertitels via DLNA te kijken. Bij mijn Samsung TV werkt dat sowieso ook niet. Erg vervelend, maar uiteindelijk opgelost door de tv te rooten en shares van m'n NAS te mounten op de TV.
Gelukkig hoef je de CX700 niet te rooten om af te spelen van een share. Dus kwestie van een of meerdere shares aanmaken op je laptop/pc/NAS en vanaf daar de film afspelen.

Dat is dus dat delen waar je het over hebt. Weet je zeker dat alle rechten goed staan bij het delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Het werkt nu! een instelling stond inderdaad niet helemaal goed.

Ik blijf het nog wel raar vinden dat je dus share hebt en DNLA.
Als je dus naar Apparaten gaat zie je de licht blauwe pictogrammen met shared maps en paarse pictogrammen met de laptops oa (DNLA), waar ook weer 'shared' mappen onder hangen.

Dat maakt het er icm de slechte mediaserver/interface niet echter helder op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kammeijer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik vroeg een paar dagen geleden of de problemen die destijds gemeld werden met het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij de CX700 met een Horizon Box van Ziggo al waren opgelost. Inmiddels heb ik op andere fora wel een aantal threads over de CX700 gevonden, maar nog geen uitsluitsel over de combinatie met de Horizon box.

Zijn hier gebruikers die de CX700 in combinatie met een Horizon box gebruiken? Hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Weet iemand hoe ik de signaalsterkte van de digitale TV kan controleren / bekijken op een CX720 (zal hetzelfde zijn als een CX700 vermoed ik). Via mijn CI+-module heb ik namelijk prima beeld op bijna alle zenders, op een paar na, daar krijg ik de melding dat er geen signaal zou zijn.

Edit: Gevonden: Hoofdmenu - Instellingen - DVB-C afstemmen - Signaalconditie. Voor het overige blijkt dat een beetje heen en weer bewegen met de kabel het probleem op te lossen (of juist te verergeren). De kabel is goed. Heb ook met een andere kabel geprobeerd. Lijkt dus een issue met de aansluiting op / in de TV te zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door argro op 30-12-2015 00:06 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dojitsu
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 16:52
kammeijer schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:00:
Ik vroeg een paar dagen geleden of de problemen die destijds gemeld werden met het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij de CX700 met een Horizon Box van Ziggo al waren opgelost. Inmiddels heb ik op andere fora wel een aantal threads over de CX700 gevonden, maar nog geen uitsluitsel over de combinatie met de Horizon box.

Zijn hier gebruikers die de CX700 in combinatie met een Horizon box gebruiken? Hoe zijn de ervaringen?
Heb zelf de 55cx720 en nooit problemen ondervonden met mijn horizon box ( heb de horizon box nu toevallig niet meer). Geen geluids issues of andere problemen gehad met mijn tv in combinatie met deze box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Blanco88 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:34:
Het werkt nu! een instelling stond inderdaad niet helemaal goed.

Ik blijf het nog wel raar vinden dat je dus share hebt en DNLA.
Als je dus naar Apparaten gaat zie je de licht blauwe pictogrammen met shared maps en paarse pictogrammen met de laptops oa (DNLA), waar ook weer 'shared' mappen onder hangen.

Dat maakt het er icm de slechte mediaserver/interface niet echter helder op..
Nou ja, raar is het niet. Een (Samba) share is wat anders dan (een) DLNA (server). De toepassingen zijn in principe ook anders (maar hebben dus wel enigszins overlap). Het is volgens mij dus alleen maar fijn dat de TV dit allebei kan gebruiken. Ikzelf ben niet echt fan van de standaard DLNA implementaties van TV fabrikanten, dus ik zweer bij (bij voorkeur NFS) shares (i.v.m. srt en bijvoorbeeld vooruitspoelen etc. - bij Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 21:14
Vraagje met betrekking tot de CX700 (of menig ander model):

Inputlag is in gamemodus vaak het laagst. Is deze in 'normale' modus aanzienlijk hoger?

Tussen mijn apparaten (waaronder Xbox One) zit een receiver (Marantz SR5010), die met 1 HDMI kabel naar de TV gaat. Op de receiver staat de Xbox op game-input. Moet ik de TV bij gebruik console steeds handmatig op gamemodus zetten, of een tweede HDMI van receiver naar TV laten lopen, die op gamemodus staat, of herkent de TV zelf de input om bij aanzetten van de One naar gamemodus over te schakelen?
Ben geen diehard / pro gamer, dus wellicht dat ik er amper wat van merk als ik niet in gamemodus speel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Weet iemand waar ik een langere stekker kan vinden die de tv van stroom voorziet? Moet ik rekening houden met een speciaal type? Ik vind de stekker die ik bij mijn 55CXE720 heb gekregen iets te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:56
VincentG schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:37:
Vraagje met betrekking tot de CX700 (of menig ander model):

Inputlag is in gamemodus vaak het laagst. Is deze in 'normale' modus aanzienlijk hoger?

Tussen mijn apparaten (waaronder Xbox One) zit een receiver (Marantz SR5010), die met 1 HDMI kabel naar de TV gaat. Op de receiver staat de Xbox op game-input. Moet ik de TV bij gebruik console steeds handmatig op gamemodus zetten, of een tweede HDMI van receiver naar TV laten lopen, die op gamemodus staat, of herkent de TV zelf de input om bij aanzetten van de One naar gamemodus over te schakelen?
Ben geen diehard / pro gamer, dus wellicht dat ik er amper wat van merk als ik niet in gamemodus speel.
Valt heel erg mee volgens digitalversus: We measured input lag at 38 ms in game mode and 48 ms by default. Op de andere vragen heb ik zo geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Las ook zoiets op een andere site, 50+ default en na calibratie (interpolatie en dergelijke uitzetten) ook rond de 38. Lijkt me geen probleem dus.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Ik heb ergens gelezen dat game mode geen extra vermindering in input lag gaf vergeleken met de "normale modus" waarbij je alle beeldverbeteraars uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

dojitsu schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:25:
[...]

Heb zelf de 55cx720 en nooit problemen ondervonden met mijn horizon box ( heb de horizon box nu toevallig niet meer). Geen geluids issues of andere problemen gehad met mijn tv in combinatie met deze box.
Zelf heb ik de tx50cxe720 icm een horizon box en nergens problemen mee.. Dus lekker doen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Freshnub schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:03:
Weet iemand waar ik een langere stekker kan vinden die de tv van stroom voorziet? Moet ik rekening houden met een speciaal type? Ik vind de stekker die ik bij mijn 55CXE720 heb gekregen iets te kort.
Een langere stekker? Wat is daar het nut van? De stekker is toch tamelijk standaard? Of bedoel je een langer snoer? Waarom dan geen verlengsnoer?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Freshnub schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:03:
Zoek op haaks in dit topic of Google op C7 haaks omlaag of c7 to c8 angled.

http://m.ebay.com/itm/Fig...-/151705191939?nav=SEARCH

Deze kan je dan met een normale c7 van bijvoorbeeld 5m die makkelijk verkrijgbaar is aansluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door Tristan op 31-12-2015 02:48 ]

• harley2009
  • Laatst online: 17-09 17:53
d-vine schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:51:
[...]

hard hopen doet wonderen, O-)
[ Uw bestelling is vandaag verzonden! ]
heb je je tv inmiddels al hangen.. en wat zijn je bevindinning..

hoor graag wat van. PS: welke maat tv en op wat voor afstand zit je van de tv af

• d-vine
Heb de TV inmiddels hangen.
Eerste bevindingen zijn erg goed, heb nog niet veel tijd gehad om alles na te kijken en uit te zoeken dat laat ik nog weten. Zeker het smart gedeelte nog links laten liggen. Alleen met beeldinstellingen zitten spelen en beetje calibratie ( AVS HD 709). Films en series zien er echt zeer mooi uit, demo 4k fimpjes om van te watertanden. Je kan met je settings verkeerd beeld krijgen maar goed ingesteld is het echt mooi (paar basis stappen met black level, white level sharpness en je eigen inbreng kom je heel eind)
Ik ga alles nog naast elkaar leggen (THX, normaal, en nu mijn eigen prof. instellingen voor vergelijking)
Zit met klussen en heb inmiddels ook een minix neo u1 waar een en ander aan getest moet worden voor nieuwe firmware's. Heb nog maar 1 avond kunnen kijken helaas.

wij zitten op 5.20 van de TV en nu deze een paar dagen hangt zijn we erg blij met het formaat.

Foto's zijn van bewegende beelden maar geeft je een kleine indruk van de cx800

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ufycy1fzXGCcy9HjIhmby7Zl/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kfa9hi7Irlm8U2nBhj3vQSsT/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zVVrlqJUAgg7UbH01BUs2gJS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aAWZN0YWobwepa6ML9UhS2Tm/thumb.jpg

voor iedereen alvast fijne jaarwisseling en rest van mijn bevindingen komen het nieuwe jaar.

[ Voor 50% gewijzigd door d-vine op 02-01-2016 14:13 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50
Momenteel is mijn oude TV ook wel eens aan vervanging toe. Het beeld bij mijn oude HDTV brand bijna in, en ja dat is LCD tech... (wist niet dat die dat ook konden :+ )

Gezien de ruimte en budget lijkt de TX-50CX700E nu wel een mooie deal te zijn. Echter zit ik nog met wat vraagtekens die niet noodzakelijk een showstopper zijn. Ik heb namelijk een HDMI 1.4a AVR (Pioneer VSX-923) die momenteel mijn beeld doorgeeft. Alleen blijf je dan bij 4K @ 30Hz steken. Verder heb ik ook een HTPC in bezit waarmee ik alles afspeel (ouderwetsche schakel-in-wanneer-het-wordt-uitgezonden-TV-via-decoder gaat binnenkort de deur uit). Nu heeft de CX700E ook ARC.

Om mijn ietwat gedateerde Pioneer-versterker te behouden dacht ik aan hetvolgende: HTPC -> CX700 -> Pioneer VSX-923. Dan zou ik 4K @60Hz kunnen doen met alle audio. Maar ik vraag me af of het goed werkt en of het mogelijk is. Het liefst stream ik gewoon dts (of zelfs hoger zoals DTS-MA) door mijn TV heen naar de versterker. Daarnaast speel ik ook muziek af en dat zou dan ook doorgestuurd moeten worde in stand-by.

Mijn vraag: Werkt dat? en heeft er iemand ervaring mee? Mijn Pioneer geeft namelijk wel alles door in standby. Dus ik vraag me af of de Panasonic TV dat ook kan om een upgrade van de versterker te kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
GENETX schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:46:
Momenteel is mijn oude TV ook wel eens aan vervanging toe. Het beeld bij mijn oude HDTV brand bijna in, en ja dat is LCD tech... (wist niet dat die dat ook konden :+ )

Gezien de ruimte en budget lijkt de TX-50CX700E nu wel een mooie deal te zijn. Echter zit ik nog met wat vraagtekens die niet noodzakelijk een showstopper zijn. Ik heb namelijk een HDMI 1.4a AVR (Pioneer VSX-923) die momenteel mijn beeld doorgeeft. Alleen blijf je dan bij 4K @ 30Hz steken. Verder heb ik ook een HTPC in bezit waarmee ik alles afspeel (ouderwetsche schakel-in-wanneer-het-wordt-uitgezonden-TV-via-decoder gaat binnenkort de deur uit). Nu heeft de CX700E ook ARC.

Om mijn ietwat gedateerde Pioneer-versterker te behouden dacht ik aan hetvolgende: HTPC -> CX700 -> Pioneer VSX-923. Dan zou ik 4K @60Hz kunnen doen met alle audio. Maar ik vraag me af of het goed werkt en of het mogelijk is. Het liefst stream ik gewoon dts (of zelfs hoger zoals DTS-MA) door mijn TV heen naar de versterker. Daarnaast speel ik ook muziek af en dat zou dan ook doorgestuurd moeten worde in stand-by.

Mijn vraag: Werkt dat? en heeft er iemand ervaring mee? Mijn Pioneer geeft namelijk wel alles door in standby. Dus ik vraag me af of de Panasonic TV dat ook kan om een upgrade van de versterker te kunnen voorkomen.
Ik heb zelf de Pioneer VSX-924 icm de 50CX720 en laat alles via de versterker lopen. Werkt super met dat ARC.
TV kijk ik via de module (ziggo), en dan springt de versterker automatisch aan. Bij het switchen naar de invoer AV, dan pakt de versterker dit ook automatisch op en wisselt van input.

Echter geen ervaringen met de setup die jij voor ogen hebt.

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zou inderdaad de voorkeur hebben en zo heb ik het momenteel ook lopen. Het verschil is dat jij de opvolger hebt die wel HDMI 2.0 heeft, en ik dus niet ;) . Andere oplossing zou zijn om een HDMI kabel nar de versterker te gooien met enkel geluid en eentje naar de TV met het beeld. Al lees ik her en der dat dat niet mogelijk is. Geluid zou aan beeld gekoppeld moeten zijn.

Eigenlijk best wel karig dat het tegenwoordig zo verweven is dat het oudste systeem de ervaring van je systeem behoorlijk kan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
kammeijer schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:58:
Ik sta op het punt de CX700 aan te schaffen, maar lees een aantal berichten uit oktober over het niet synchroon lopen van beeld en geluid in combinatie met een Horizon box van Ziggo. Aangezien ik een Horizon box gebruik en wil blijven gebruiken is dit een zorg.

Zijn deze problemen inmiddels door Ziggo of Panasonic opgelost of hebben jullie een oplossing gevonden? Of lopen beeld en geluid nog altijd niet synchroon?
Ik heb dit probleem ook al eens aangeslingerd in dit forum. Na een (mislukte) poging te hebben gewaagd met de helpdesk van Panasonic heb ik de hoop opgegeven. Bij sommige zenders/uitzendingen loopt het zo goed als synchroon. Het lijkt erop dat bij HD content het het best loopt.

Wanneer ik mij er niet aan wil storen zet ik m'n homecinema-systeem aan.

Wat mij betreft niet opgelost en heel vervelend.
Ik heb trouwens de 50CX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik woon momenteel in Australië en heb mijn oog laten vallen op de panasonic 65cx640a.

Nu, ik vind op het net geen reviews over dit model en panasonic support maakt me ook niet veel wijzer. Weet er hier iemand of de cx640a misschien gewoon de australische variant is van de cx650? Daar vind ik wél veel info over.

Jullie zijn trouwens dus best wel tevreden over Firefox OS voor zover ik hier lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kammeijer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2024
Blanco88 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:07:
[...]

Zelf heb ik de tx50cxe720 icm een horizon box en nergens problemen mee.. Dus lekker doen zou ik zeggen!
Ik heb hem besteld en ook inmiddels binnen. Mijn eerste indruk is dat het inderdaad goed gaat en redelijk tot geheel synchroon loopt. Tinus94 geeft nog aan dat niet HD bronnen niet goed synchroon lopen. Ik heb vooral nog HD bekenen en zal de komende dagen eens testen met niet HD om te zien of dat bij mij ook zo is.

@tinus94: Zou het nog met upscaling of overscan oid te maken kunnen hebben? Dat de TV door de bewerkingen een vertraging in beeld of geluid veroorzaakt. Misschien een idee om nog eens met wat instellingen op dat vlak te spelen om te zien of dat wat oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
kammeijer schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:18:
[...]

@tinus94: Zou het nog met upscaling of overscan oid te maken kunnen hebben? Dat de TV door de bewerkingen een vertraging in beeld of geluid veroorzaakt. Misschien een idee om nog eens met wat instellingen op dat vlak te spelen om te zien of dat wat oplost?
Ik heb al eens geprobeerd alle beeldverbeteraars uit te zetten, evenals diverse hdmi-instellingen. Echter zonder resultaat. Bij m'n oude lcd tv (panasonic +- 10jr oud) liep het beeld i.c.m. de horizonbox keurig synchroon, dus zou het toch echt een instelling op de 50cx700 moeten zijn en niet in de Horizon box (zoals de HD van Panasonic beweerde)

Misschien dat ik ooit nog eens alles stap voor stap ga nalopen...
Wie weet zou een factory-reset van zowel tv als horizonbox het probleem verhelpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
barrymossel schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:02:
[...]

Zover ik weet is het (vrijwel?) nooit mogelijk om srt ondertitels via DLNA te kijken. Bij mijn Samsung TV werkt dat sowieso ook niet. Erg vervelend, maar uiteindelijk opgelost door de tv te rooten en shares van m'n NAS te mounten op de TV.
Gelukkig hoef je de CX700 niet te rooten om af te spelen van een share. Dus kwestie van een of meerdere shares aanmaken op je laptop/pc/NAS en vanaf daar de film afspelen.

Dat is dus dat delen waar je het over hebt. Weet je zeker dat alle rechten goed staan bij het delen?
Hoe maak je precies zo'n share aan op je NAS? En hoe mount je dit vervolgens op je TV? Ik zou namelijk graag films vanaf mijn Synology DS14Play willen laten afspelen op mijn CX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
eawert schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Hoe maak je precies zo'n share aan op je NAS? En hoe mount je dit vervolgens op je TV? Ik zou namelijk graag films vanaf mijn Synology DS14Play willen laten afspelen op mijn CX700.
Ik heb geen Synology. Dit kun je beter navragen in het [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biker-mouse
eawert schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Ik heb de Synology DS415+ staan en een CX720. Wanneer je naar home gaat en dan apparaten dan zie je je Synology er automatisch al bij staan. Gewoon selecteren en kiezen of je foto's, video of muziek wilt afspelen en dan het juiste bestand selecteren.

Ik heb er niets voor in hoeven te stellen, niet op mijn NAS en ook niet op mijn TV :)

Beide apparaten zijn op dezelfde router via UTP aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Biker-mouse op 03-01-2016 15:29 ]

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Ik kon ook met mijn cx800 zo op mijn NAS komen.
Echter zag ik per shared folder de onderliggende folder structuur niet dus alle films bijvoorbeeld achter elkaar.
Is dit in te stellen ? vond het erg onoverzichtelijk.
Zal het hooguit voor foto's gebruiken als dit anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:17
Echter zag ik per shared folder de onderliggende folder structuur niet dus alle films bijvoorbeeld achter elkaar.
Is dit in te stellen ? vond het erg onoverzichtelijk.
Is inderdaad zeer onoverzichtelijk en verwarrend.
En ook zeer jammer dat je vanaf je TV geen bestanden kan verwijderen op je NAS.
Dit laatste is volgens de Pana helpdesk geen feature dat ze ondersteunen.
Hopelijk vinden ze snel een fix voor beide issues.
Anders wordt bij mij de verleiding weer groot om er toch een chromecast in te steken voor gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Ik heb een MINIX neo U1 erbij, gaat voor mij niets boven een aparte mediaspeler.
Heb afgelopen weekend met mijn smart gedeelte zitten spelen op de cx800 en het is maar karig, het staat nog zo in de kinderschoenen. Net als mijn TV op slaapkamer van Sony het smart gedeelte
Internetten is echt hopeloos erop (met name zoeken, scrollen dat maakt het onkunde), apps zijn er maar weinig op beide. (sony meer maar 95% is nutteloos)
Doordat die zaken onhandig werken of veel tijd in beslag nemen ga je naar je tablet of mobiel grijpen.
Interface van de cx800 is wel stukken beter als bv op die Sony. Het werkt allemaal vlot eenvoudig dat principe moeten ze vast houden.
NAS was zo gevonden maar dan is het toch onoverzichtelijk. Alleen al mappenstruktuur zou het beter maken
Youtube casten naar TV gaat super en is beste oplossing ipv op tv zoeken, of je hele mobiele scherm op TV zetten.
Verder is NPO gemist handig, maar met Kodi heb ik dit ook en zelfs RTLxl gemist erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
d-vine schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:20:
Ik heb een MINIX neo U1 erbij, gaat voor mij niets boven een aparte mediaspeler.
Heb afgelopen weekend met mijn smart gedeelte zitten spelen op de cx800 en het is maar karig, het staat nog zo in de kinderschoenen. Net als mijn TV op slaapkamer van Sony het smart gedeelte
Internetten is echt hopeloos erop (met name zoeken, scrollen dat maakt het onkunde), apps zijn er maar weinig op beide. (sony meer maar 95% is nutteloos)
Doordat die zaken onhandig werken of veel tijd in beslag nemen ga je naar je tablet of mobiel grijpen.
Interface van de cx800 is wel stukken beter als bv op die Sony. Het werkt allemaal vlot eenvoudig dat principe moeten ze vast houden.
NAS was zo gevonden maar dan is het toch onoverzichtelijk. Alleen al mappenstruktuur zou het beter maken
Youtube casten naar TV gaat super en is beste oplossing ipv op tv zoeken, of je hele mobiele scherm op TV zetten.
Verder is NPO gemist handig, maar met Kodi heb ik dit ook en zelfs RTLxl gemist erbij.
Ik heb op mijn CX720 gewoon mijn mappen structuur op mijn NAS. NAS --> Video --> TV Shows --> Homeland --> Seizoen 2 --> en dan de aflevering kiezen.
Ik zou niet weten wat hier beter aan zou moeten.

Of bedoel jij iets anders?

Enige nadeel vind ik dat wanneer ik de TV gids opstart dat dit 2 seconden duurt en 1 seconde het geluid van de huidige zender weg valt. Dit vind ik nogal storend...

En via de browser lukt het mij niet om via de RTLXL site een video te kijken. Geen plug-in. Heeft iemand hier de oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Biker-mouse op 04-01-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
ik kan dus keurig mijn nas zien, shared folder video bijvoorbeeld.
als ik die open krijg ik apart scherm waar ik kan kiezen photo video of music.
na selecteren van video krijg ik alles te zien zonder mappenstructuur.
Allemaal miniatuur film icoontjes van alles achterelkaar. (met option kan ik wel automatisch afspelen van die miniatuur selecteren)
Eenmaal op een file staan zie je bovenin beeld wel uit welke structuur deze komt maar dat is het.
Misschien zie ik iets over het hoofd ben ook pas net bezig hiermee.

Met de TV gids dat heb ik het zelfde, gebruik het niet al te vaak kijk meestal via een app de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Beeld is erg mooi, zo op fotootje op een scherm te zien.
Is dit 'normale' content, wat ik ook zo kan verwachten op een CX700, of is dit HDR content?

De CX800 is me te duur en wil binnenkort de CX700 aanschaffen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
VincentG schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Beeld is erg mooi, zo op fotootje op een scherm te zien.
Is dit 'normale' content, wat ik ook zo kan verwachten op een CX700, of is dit HDR content?

De CX800 is me te duur en wil binnenkort de CX700 aanschaffen.
dit is van een demo filmpje paris in 4k niet hdr.
Had nog een paar andere in 4k die knallen er gewoon uit op zo'n scherm.
Heb ook BR van avatar, en Rio (animatie) gekeken is echt super.
En ook nog sicario toevallig, film kijken is met een 65"mooie beleving geworden in je eigen huis. 8)
Normale TV kijken is ook uitstekend al zie je dan wel sneller wat echt mooi is opgenomen of niet.
Toch bij de mindere kanalen is het beeld goed te noemen niet anders als dat je bij een andere tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Heeft er iemand een oplossing om het geluid via het apps scherm over de receiver te laten lopen?
Alles werkt via de receiver, behalve de apps. Heb trouwens de 55CX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
op mijn cx800 heb ik alleen via menu geluid luidspreker kiezen : deze op home cinema ingesteld waarna alles goed was. TV (via CI+) als de apps (youtube npo en bv weathertv)
mijn tv is aangesloten op hdmi met arc op een marantz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 16:18
bizarre410 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:12:
Heeft er iemand een oplossing om het geluid via het apps scherm over de receiver te laten lopen?
Alles werkt via de receiver, behalve de apps. Heb trouwens de 55CX700.
heeft je versterker ondersteuning van arc, dan op hdmi 2 aansluiten en op de arc van je versterker.
viera link aanzetten op de tv, en dan moet het werken. mis je versterker het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Laatst online: 26-06-2024
Slowmotion schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:05:
[...]

heeft je versterker ondersteuning van arc, dan op hdmi 2 aansluiten en op de arc van je versterker.
viera link aanzetten op de tv, en dan moet het werken. mis je versterker het ondersteund.
Ik heb zelf geen ondersteuning van Arc op mijn Marant NR1501 receiver. Ik heb echter een optische kabel van mijn CX700 naar mijn Marantz lopen. Werkt zowel met televisie kijken, als met Chromecast en met de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:47
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe 55inch Tv en heb interesse in de panasonic 55CX700. Wat ik me afvroeg zijn de tv`s in Belgische webshops dezelfde versie als ze die in Nederland verkopen? En is dat ook nog de cashback actie geldig?

https://www.artencraft.be...-smart-tv-ziggo-ok-298303

Laatste vraag gevonden in de actie voorwaarden:

De actie is uitsluitend van toepassing bij aankoop van de genoemde actiemodellen binnen de actieperiode, gedaan in Nederland bij de deelnemende dealers.

Thxs

[ Voor 44% gewijzigd door Bankie op 05-01-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Bankie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:02:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe 55inch Tv en heb interesse in de panasonic 55CX700. Wat ik me afvroeg zijn de tv`s in Belgische webshops dezelfde versie als ze die in Nederland verkopen? En is dat ook nog de cashback actie geldig?

De actie is uitsluitend van toepassing bij aankoop van de genoemde actiemodellen binnen de actieperiode, gedaan in Nederland bij de deelnemende dealers.

Thxs
Volgens mij heeft Panasonic 1 model voor heel Europa. Ik heb daar zondagavond ook de 55cx700 besteld en deze vandaag gekregen. Ze verkopen die voor een goede prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
d-vine schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:11:
[...]

dit is van een demo filmpje paris in 4k niet hdr.
Had nog een paar andere in 4k die knallen er gewoon uit op zo'n scherm.
Heb ook BR van avatar, en Rio (animatie) gekeken is echt super.
En ook nog sicario toevallig, film kijken is met een 65"mooie beleving geworden in je eigen huis. 8)
Normale TV kijken is ook uitstekend al zie je dan wel sneller wat echt mooi is opgenomen of niet.
Toch bij de mindere kanalen is het beeld goed te noemen niet anders als dat je bij een andere tv hebt.
Ok thnx.

Tijdje terug Avatar weer op BR gezien op m'n huidige tv. Eerste keer 's avonds in het bos met al die neon-lampjes... :9~
Ben erg benieuwd hoe dat eerders op een nieuwe tv gaat zijn met (veel) betere kleuren / zwartwaarden / nauwelijks banding/posterization, groter beeld etc. Dat moet een intense herbeleving van de film gaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door VincentG op 06-01-2016 09:45 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Bankie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:02:

Thxs
Zal je wat vertellen, ik was bezig met mijn cashback invullen van de week en op de doos staat bij mij dat deze van Panasonic Belgium komt.
Maak je maar geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Slowmotion schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:05:
[...]

Ja, dat heb ik inderdaad gedaan ja.

Tv op hdmi poort 2 naar Denon out met ARC, dus dat werkt wel. Ik zal eens proberen om die viera link aan te zetten, kijken of dat werkt. Bedankt voor zover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Aangezien ik een nieuwe TV heb en dus weer aan het kalibreren ben gegaan wou ik jullie mijn links en tools delen.
Het is niet een volledige kalibratie maar het helpt je wel om een aantal basis elementen goed in te stellen.

Via:
http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html

Kun je de content voor de AVS HD709 downloaden. file downloaden voor branden op BR of direct voor je mediaplayer. (ik heb de MP4 (.exe) or MP4 (.7z) gepakt)
Met de Patterns Manual.pdf krijg je uitleg van de nodige stappen die te ondernemen zijn.
Aangezien ik geen Callman pakket heb of soort gelijk blijf ik bij de mappen Basic settings en Misc Patterns.
Hierin stel je de zwart waarden, wit waarden scherpte etc in. en zodoende kun je een heel eind in de richting komen van een goed ingestelde TV.

Verder is er op Vimeo een filmpje te vinden met uitleg met de zelfde stappen icm AVS HD709.
https://vimeo.com/92848170

korte uitleg op een andere site
http://www.fwdmagazine.be...asiskalibratie-van-je-tv/

Kleuren ja dat is lastig zo niet onmogelijk goed in te stellen zonder echte kalibratie tools.
Met mijn nieuwe cx800 was hoefde ik weinig in te stellen met de kleuren en heb van Sim's review het overgenomen, gezien dit een kleine aanpassing was en voor mij niet waarneembaar ga ik daar op af voor nu.
Verder moet je jou persoonlijke input altijd meenemen want wat de een prettig vind kan voor de andere storing zijn.
Zelf zit ik nog met een aantal instellingen te spelen maar beeld met zwart / wit waardes enz. staan vast.
Misschien hebben andere mensen nog tips altijd welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 06-01-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
bizarre410 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:18:
[...]

Tv op hdmi poort 2 naar Denon out met ARC, dus dat werkt wel. Ik zal eens proberen om die viera link aan te zetten, kijken of dat werkt. Bedankt voor zover. :)
Zelfde opstelling hier: CXE720 via ARC naar een Denon receiver (x1200w). Meestal werkt die combinatie goed: als ik de tv aan zet springt ook de receiver aan en idem bij het afsluiten. Maar zo heel soms springt de receiver niet mee aan, en dan krijg ik geen geluid van de tv naar de receiver. Ik kan dan geen 'home cinema' kiezen op de TV en ook het geluid regelen met de afstandsbediening van de TV lukt niet. De stekker uittrekken werkt dan soms, maar ook niet altijd. Ik heb nog niet gevonden hoe ik hem opnieuw werkend krijg, na een tijdje lost het probleem zich gewoon zelf magischerwijs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
d-vine schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:53:
Kleuren ja dat is lastig zo niet onmogelijk goed in te stellen zonder echte kalibratie tools.
Met mijn nieuwe cx800 was hoefde ik weinig in te stellen met de kleuren en heb van Sim's review het overgenomen, gezien dit een kleine aanpassing was en voor mij niet waarneembaar ga ik daar op af voor nu.
Misschien wat off-topic, maar waarom zou het nodig zijn om kalibratietools te gebruiken als je het op het oog niet kunt? Dat betekent toch dat de verschillen voor het oog verwaarloos zijn en het beeld goed "genoeg" is? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
De cx800 staat bekend dat deze out of de box al behoorlijk accuraat is. Dat wil niet zeggen dat met kalibratie het nog beter kan.
Kalibratie is heeft nog altijd het doel dat je de TV instelt volgens de industrienorm en het beeld op jet TV wordt weergegeven zoals de directors het bedoeld hebben.
Ik heb er nu vrede mee met kleine aanpassingen maar zou best alles gekalibreerd willen hebben. Misschien zeg ik wel dat het in eerste instantie op het oog niet veel uitmaakt maar met kalibratie bepaalde kleuren toch de nodige aanpassingen nodig hebben.
Als je bedenkt dat met zo'n kalibratie elke kleur (rood, groen, blauw, cyaan, magenta, geel) in stappen van 25% en zelfs 10% worden afgesteld kun je voorstellen dat alle kleine aanpassingen bij elkaar het beeld kunnen beinvloeden.
Ik vind het ook leuk om nu ik een nieuwe TV heb mee te spelen en in de kalibratie te duiken, en misschien hebben mensen al wat dieper in de settings gedoken vandaar ook even opgestart.

Maar om te voorkomen een hele kalibratie topic te bewerk stellen. ;)

De tools en uitleg is ook bedoeld om de eerste basis stappen in te stellen wat altijd helpt bij beter beeld.
Het menselijk oog is gevoeliger voor helderheid, contrast en scherpte dan kleur dat helpt je al.
Daarnaast is het ook leerzaam welke instelling op welke kleur of grijswaarde invloed hebben op het beeld.
Ik wist eerst ook niet wat de gamma in combinatie met IRE stappen zouden doen tot nu bijvoorbeeld (op mijn oude plasma zat dit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16:12
Iemand enig idee waarom er niks van de 700 serie bij de media markt op de site staat? Wil dit toestel misschien halen met de BTW dagen, maar hele toestel staat niet op de site.

Terwijl het toestel daar toch echt te koop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35
G.Scholtens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:11:
Iemand enig idee waarom er niks van de 700 serie bij de media markt op de site staat? Wil dit toestel misschien halen met de BTW dagen, maar hele toestel staat niet op de site.

Volgens mij is dat deze?

http://www.mediamarkt.nl/...-tx-55cxm710-1377953.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Had niet gefilterd op die grootte, hij is er namelijk ook in 50inch, Althans deze heb ik zelf in de winkel gezien.
Of komt het aanbod van de winkel niet overeen met de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
G.Scholtens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:11:

Ja, de MM verkoopt de 710 ipv de 700. Een speciaal voor MM uitgebrachte versie met iets wat aangepaste specs zodat hij 'makkelijker' ge-upselt kan worden als andere tv's ook in de running zijn. Pure marketing truuk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tristan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Ja, de MM verkoopt de 710 ipv de 700. Een speciaal voor MM uitgebrachte versie met iets wat aangepaste specs zodat hij 'makkelijker' ge-upselt kan worden als andere tv's ook in de running zijn. Pure marketing truuk dus.
Ga wel kijken eind van de maand wat ze hebben staan, maar was leuk geweest al ik wat prijzen kon vergelijken op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
G.Scholtens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Ga wel kijken eind van de maand wat ze hebben staan, maar was leuk geweest al ik wat prijzen kon vergelijken op de site.
http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/ toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
ninja-edit

Niet interessant om hem bij MM te halen met btw actie. Tenzij ze eerst een 'normale' prijs aanhouden (laagste prijs garantie ofzo) en dan nog eens btw actie erover doen, maar dat betwijfel ik.

[ Voor 182% gewijzigd door VincentG op 07-01-2016 09:35 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:35
G.Scholtens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Had niet gefilterd op die grootte, hij is er namelijk ook in 50inch, Althans deze heb ik zelf in de winkel gezien.
Of komt het aanbod van de winkel niet overeen met de site?
Hij staat gewoon op de frontpage? http://www.mediamarkt.nl/

Voor de duidelijkheid:
http://www.mediamarkt.nl/...-tx-50cxm710-1377952.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Klopt, maar wil hem misschien halen bij de media markt met de BTW dagen. Maar als hij in de winkel 1200euro kost bij wijze van, dan kan ik hem beter elders bestellen of naar een ander toestel kijken.

Op de site staat alleen het 55inch model, niet de 40 of 50inch, In de winkel had ik de 50inch gezien voor 1199,- maar dat is al enige tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
bij de MM krijg je hem gewoon mee voor de prijs van de goedkoopste retalier die de cx700 verkoopt. je moet alleen de medewerker over aanspreken. Vervolgens wordt er naar pircewatch gekeken of je verhaal klopt.

[ Voor 14% gewijzigd door MDiamond op 07-01-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bedankt, vreemd dat hij daar wel staat. Via zoeken kwam ik hem niet tegen.
Maar prijs is veel te hoog helaas. Met korting is hij nog boven de 1000euro,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:30
Voor mij nieuwe woning, volgende week de sleutels, ben ik ook opzoek naar een nieuwe TV. Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar kom telkens weer uit bij de CX700.

Voor zover ik kan vinden is dit de "one to have" op dit moment gezien de prijs/beeldkwaliteit verhouding. Of zijn er nog ander goede opties? Offtopic: eventueel nog een ander merk + type, waar ik toch eens naar zou moeten kijken?

Mijn ervaringen met Panasonic is erg goed, bij mijn ouders thuis hebben we drie verschillende plasma's van Panasonic en die doen het al jaren prima.

Ik zou echter graag de 65" versie willen hebben maar die is bijna 1000eu duurder dan de 55" variant en dat vind ik eigenlijk een beetje teveel. Ik kan me niet voorstellen dat prijsverschil alleen wordt veroorzaakt door een iets groter scherm, wat verschilt er nog
Tristan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Ah, goed om te weten. Kon deze bij de MM ook al niet vinden. Prijs van de 710 is bij de MM wel flink hoger dan de 700 bij andere aanbieders en is zelfs met de BTW actie later deze maand niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bij de 710 krijg je wel nog een Smart Remote maar dan is alsnog idd de prijs aan de erg hoge kant (voor iig de 55").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
B-Real schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:23:
Voor mij nieuwe woning, volgende week de sleutels, ben ik ook opzoek naar een nieuwe TV. Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar kom telkens weer uit bij de CX700.

Voor zover ik kan vinden is dit de "one to have" op dit moment gezien de prijs/beeldkwaliteit verhouding. Of zijn er nog ander goede opties? Offtopic: eventueel nog een ander merk + type, waar ik toch eens naar zou moeten kijken?

Mijn ervaringen met Panasonic is erg goed, bij mijn ouders thuis hebben we drie verschillende plasma's van Panasonic en die doen het al jaren prima.

Ik zou echter graag de 65" versie willen hebben maar die is bijna 1000eu duurder dan de 55" variant en dat vind ik eigenlijk een beetje teveel. Ik kan me niet voorstellen dat prijsverschil alleen wordt veroorzaakt door een iets groter scherm, wat verschilt er nog
Ik zit in hetzelfde schuitje. Wil niet meer dan 2000 euro uitgeven en twijfel nog tussen 55" en 65". Vind het prijsverschil tussen de cx700 55" en 65" ook erg groot. De 'twijfeltelevisies' die ik heb bekeken:

Panasonic CX800 55"
Panasonic CX700 55" ->65" net wat te duur)
Sony X85C 65" -> Android TV loopt niet stabiel, ook nog niet via updates
Samsung JS8000 55"
LG 910V(OLED) 55" -> wil liever geen curved en schijnt erg veel last van judder te hebben

Neig nu het meeste naar een CX800, omdat die erg goed uit verscheidene reviews komt. En wat meer toekomstready is(HDR, full array local dimming)

[ Voor 3% gewijzigd door Reverb_ op 07-01-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Reverb_ schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:53:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Wil niet meer dan 2000 euro uitgeven en twijfel nog tussen 55" en 65". Vind het prijsverschil tussen de cx700 55" en 65" ook erg groot. De 'twijfeltelevisies' die ik heb bekeken:

Panasonic CX800 55"
Panasonic CX700 55" ->65" net wat te duur)
Sony X85C 65" -> Android TV loopt niet stabiel, ook nog niet via updates
Samsung JS8000 55"
LG 910V(OLED) 55" -> wil liever geen curved en schijnt erg veel last van judder te hebben

Neig nu het meeste naar een CX800, omdat die erg goed uit verscheidene reviews komt. En wat meer toekomstready is(HDR, full array local dimming)
Klinkt vrijwel gelijk aan mijn situatie inderdaad. Ik had mijn budget op circa 1500 vastgesteld, met uitloop naar max 2000eu.
De CX700 55" is wat dat betreft een positieve meevaller want die zit onder mijn budget. De 65" zit zelfs nog boven mijn max budget. Op zich zou ik daar nog wel overheen kunnen komen, maar ik vind het prijsverschil tussen de 55" en 65" van circa 1000eu gewoon te gek voor het extra stukje beeld wat je krijgt.

De CX800 heb ik nog niet bekeken volgens mij, maar ga ik vanavond even vergelijken d:)b . Moet ik dit zien als de opvolger van de 700?

- Sony, overal zie ik terugkomen dat het besturingssysteem niet overhoudt. Beeld is vaak wel goed, maar de prijs is er vaak ook naar. Met name vanwege het eerste punt vallen deze telkens af bij mij.
- De Samsung heb ik ook bekeken en lijkt me ook goed, maar heb nog geen reden waarom deze TV die 500+ euro extra waard is t.o.v. de CX700
- LG, hebben ook een hoop mooie TV's maar de modellen die ik mooi vind zitten qua prijs gelijk wel weer een stuk hoger. De curved versies laat ik ook per definite links liggen. Ik zie hiervan niet de toegevoegde waarde en vind het vooral een marketing ding. Wat maakt het nou uit of het scherm gebogen is als je er een meter of 4 á 5 vanaf zit?

Wat mij vooral telt is dat de TV een goed beeld heeft en redelijk geschikt is voor de toekomst met UHD/4K. Het hele interactieve gebeuren is leuk, maar is bij nog geen enkel merk optimaal en dus gebruik ik daar liever een Chromecast/Raspberry/ander apparaat voor. Geluid is bij alle platte TV's ook niet al te best en daarvoor ga ik toch een receiver plus vloerspeakers gebruiken.

Kortom, voor mijn gevoel geeft de CX700 (of wellicht dan de CX800) de meest "bang for the bucks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:28
Jongens het verschil tussen de CX700 en 750 is VA vs IPS. Waarvoor zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
KevinT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:12:
Jongens het verschil tussen de CX700 en 750 is VA vs IPS. Waarvoor zouden jullie kiezen?
VA. Want gaming is belangrijk voor mij. Ik heb zelf de CX720, mede daardoor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:13
@B-Real: ik zou zelf voor cx800 gaan, panasonic is echt goed bezig dit jaar, samsung js8000 is ook een pareltje alleen voordat geld kan je beter een LG OLED tv kopen.

Kijk even in Oled tv topic,zag daar mooie prijzen voor LG oled tv's van sommige webshops.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:28
FiXeR.nl schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:16:
[...]

VA. Want gaming is belangrijk voor mij. Ik heb zelf de CX720, mede daardoor gekozen.
Bij ons thuis word die niet gebruikt voor gamen maar echt puur voor films etc, is IPS dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
B-Real: CX800 is een stap hoger ten opzichte van de CX700. Voor de 800 moet een update komen om HDR te ondersteunen, 700 heeft/krijgt dit niet. Zullen nog wel wat verschillen zijn, geen edge-lit ed, maar betwijfel of dat echt zichtbaar is. Prijsverschil tussen deze twee schermen is aanzienlijk (circa 600 euro). De vraag is uiteindelijk hoeveel je bereid bent uit te geven voor een hogere trede.

KevinT: Meesten vinden VA fijner (contrast/zwartwaarde als ik me niet vergis). IPS heeft echter betere kijkhoeken.

De CX800 is me eigenlijk te duur. Twijfel alleen of ik bij de 700 geen spijt krijg dat ik geen HDR ondersteuning hebt. Beeld zal bij allebei goed zijn en een flinke stap omhoog tov wat ik nu heb. Maar goed, ergens moet je qua budget ook je grenzen trekken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, ik verwacht niet zo heel veel van HDR eigenlijk. Ik heb de afgelopen dagen ook even de kat uit de boom gekeken met wat er nog van CES 2016 langs kwam. Maar merkte al dat HDR sowieso heel duur blijft en inmiddels staat een CX700 op het TV meubel ;) .

HDR is leuk, maar zag er vooral ook uit als marketing op de verschillende foto's, zoals gewoonlijk. Ik kan de quote niet meer terugvinden, maar in mijn zoektocht kwam het er volgens een van de auteurs ook op neer dat HDR met subtiliteit moet worden toegepast. Je hebt al snel een overkill, en dan doet het gewoon pijn aan je ogen. HDR om het HDR zeg maar, net als de 3D om de 3D die we zo vaak zien. Dat is een beetje het gevaar. Teveel HDR gaat ook gewoon nep lijken. Dus het blijft hoogstwaarschijnlijk toch beperkt tot een paar scene's per film, mits goed gedaan.

En nu ik hier toch ben: Welke calibratie bevelen jullie aan? Ik kom deze twee tegen, maar de settings verschillen nogal...
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm
YouTube: Panasonic TX 50CX700 Picture Settings

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 07-01-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
FiXeR.nl schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Ik kan prima gamen op mijn CX750..
KevinT schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:17:
[...]

Bij ons thuis word die niet gebruikt voor gamen maar echt puur voor films etc, is IPS dan beter?
Define beter. Ik denk dat het vooral een kwestie van persoonlijke smaak is. Wat jouw ogen mooier vinden. Voor mij is de inkijkhoek ook belangrijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Tristan schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:50:
[...]

Ik kan prima gamen op mijn CX750..
Je kunt er ook prima op gamen, maar voor gamen is een VA paneel beter omdat de input lag lager is.

Die is bij de CX700 serie rond de 37ms, wat al vrij veel is, bij de CX750 zit dat op 49ms. Het zijn maar kleine verschillen, maar kunnen als je deze belangrijk vind wel uitmaken bij de keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door FiXeR.nl op 07-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
GENETX schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:41:

En nu ik hier toch ben: Welke calibratie bevelen jullie aan? Ik kom deze twee tegen, maar de settings verschillen nogal...
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx50cx700b-201506054122.htm
YouTube: Panasonic TX 50CX700 Picture Settings
ik zou niet zomaar calibratie instellingen van andere overnemen. Heb dit ook getest met mijn TV en daarna de avs hd709 settings weer doorlopen wat het eerder slechter maakte dan beter.
Kreeg in mijn geval bijvoorbeeld groen heel slecht op het scherm.

Zou eerst concentreren op het contrast, helderheid scherpte gamma.
Verbeter instellingen kun je wel overnemen of mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sure. Ik had de hdtvtest instellingen overgenomen en die geven zo op het eerste gezicht wel mooie resultaten. Het is ook niet zo dat ik een purist ben (zou dan eigenlijk een calibratie apparaat moeten hebben). Ik verbaasde me vooral over het verschil tussen de twee calibraties. Zeker daar hdtvtest en tweakers aangeven dat het scherm uit de doos eigenlijk al aardig goed is terwijl AVS echt helemaal los gaat op de instellingen 8)7 .

Verder: Voor mensen die eventueel problemen hadden met de cashback gister (zoals ik): De site werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Daarnet bij de Mediamarkt de CX710 en CX800 bekeken, wel in verschillende maten maar dat maakt niet uit, ik zie zo in de winkel maar weinig verschil eerlijk gezegd.

Ben er wel achter dat ik 55" toch wat aan de kleine kant vind en dat het toch 65" moet worden. Ik zit straks in mijn nieuwe woning bijna 6 meter van mij TV af en dan kan dat extra stukje beeld geen kwaad.

De cashback actie loopt nog tot 15 januari is er al bekend of deze wellicht verlengd wordt of dat er nieuwe acties op komst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

B-Real schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:00:
Daarnet bij de Mediamarkt de CX710 en CX800 bekeken, wel in verschillende maten maar dat maakt niet uit, ik zie zo in de winkel maar weinig verschil eerlijk gezegd.

Ben er wel achter dat ik 55" toch wat aan de kleine kant vind en dat het toch 65" moet worden. Ik zit straks in mijn nieuwe woning bijna 6 meter van mij TV af en dan kan dat extra stukje beeld geen kwaad.

De cashback actie loopt nog tot 15 januari is er al bekend of deze wellicht verlengd wordt of dat er nieuwe acties op komst zijn?
65cx700 is nu mooi geprijsd bij apollo zie ik. en met de actie heb je wel een goede deal te pakken dan. Pana doet eigenlijk maar 1x per jaar een cashback op tv's dus denk dat er voorlopig geen acties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Voor een 65" heb je 2x een 55". Eigenlijk jammer dat het prijsverschil zo groot is, enkel voor groter formaat.
Ik ga vanmiddag nog even formaatposter ophangen. Heb nu steeds 55" in mijn hoofd. Meerprijs voor 65" is me sowieso iets te veel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 15:20
Bcc tx50cx680
699,- minus 75 cashback 624,-

http://www.bcc.nl/beeld-e...d-tv-tx50cx680%2886191%29

[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 10-01-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

ik zit ook te kijken naar de cx700 50". ik kan echter ook een st60 50" 2e hands kopen. Wat zouden jullie doen? ik geef niet heel erg om 4k, wat toch niet duidelijk te zien is op een 50" (ik kom van een 5 jaar oude plasma). ben benieuwd wat jullie vinden

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
VincentG schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:36:
Voor een 65" heb je 2x een 55". Eigenlijk jammer dat het prijsverschil zo groot is, enkel voor groter formaat.
Ik ga vanmiddag nog even formaatposter ophangen. Heb nu steeds 55" in mijn hoofd. Meerprijs voor 65" is me sowieso iets te veel.
Ja, die meerprijs is slaat echt nergens op.

Wil graag de 65" CX700, want twijfel tussen de 55" en de 65", maar ik vind dus het prijsverschil te absurd. Zit nu zelfs te twijfelen over een CX750 60". Die heeft weliswaar geen VA paneel. Dus weet niet of het slim is om die te kiezen, aangezien de CX700 ook beter uit de bus komt. Muur naar muur afstand is 4,85, dus 65" zal prima kunnen. In werkelijkheid zal ik er dan 3,75-4 meter vanaf zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Reverb_ op 11-01-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Reverb_ schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:34:
[...]
In werkelijkheid zal ik er dan 3,75-4 meter vanaf zitten.
met die afstand zou ik voor een 55" gaan, denk dat 65 dan te groot is. Heb zelf een 65" maar zit op 5.20/5.30 en dit is voor mij de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 15:02
Bij de Media Markt hebben twee verkopers aangegeven dat de looks(behuizing) en kwaliteit/kleurbereik etc. van het paneel van de CXM710 beter zijn en verschillen van de CX700. Is dit correct? Ik weet dat enkel de software matige aantal hz verschilt en dat er een andere remote bij zit...

CXM710 komt uiteindelijk op: 1399 / 121 x 100 = 1156 - 100 (cashback) €1056,-
Goedkoopste CX700 in de price watch na cashback is €1039,-

Misschien toch interessant om te kopen bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Tenzij ze van tevoren de prijs nog even omhoog gooien.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
reteck schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:38:
Bij de Media Markt hebben twee verkopers aangegeven dat de looks(behuizing) en kwaliteit/kleurbereik etc. van het paneel van de CXM710 beter zijn en verschillen van de CX700. Is dit correct? Ik weet dat enkel de software matige aantal hz verschilt en dat er een andere remote bij zit...

CXM710 komt uiteindelijk op: 1399 / 121 x 100 = 1156 - 100 (cashback) €1056,-
Goedkoopste CX700 in de price watch na cashback is €1039,-

Misschien toch interessant om te kopen bij de MM?
Voor die prijs koop je een 55CX700 ... en de cashback actie is t/m de 15e dus die zal je al vantevoren moeten kopen.
Paneel is echt wel hetzelfde verder, alleen de kleur van het frame verschilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanglaRoad
  • Laatst online: 28-08-2024
TX-65CX410E voor 1400 bij Coolblue.

65 inch, UHD, 3D, Wifi, smart. Alleen de 400 bekende nephertzjes zou aan de lage kant zijn (lag bij snelle beelden) volgens een enkele koper.

Zeg het maar, doen of voor de iets duurdere LG 65uf680v gaan, vrij identiek.

Of beide laten staan en wachten op prijsdalingen in het hogere segment wegens nieuwe modellen die eraan komen, omdat beide TV's niet heel geschikt zijn voor gamen, wat niet onbelangrijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door BanglaRoad op 12-01-2016 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-09 22:10
BanglaRoad schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 06:28:

65 inch, UHD, 3D, Wifi, smart. Alleen de 400 bekende nephertzjes zou aan de lage kant zijn (lag bij snelle beelden) volgens een enkele koper.

Of beide laten staan en wachten op prijsdalingen in het hogere segment wegens nieuwe modellen die eraan komen, omdat beide TV's niet heel geschikt zijn voor gamen, wat niet onbelangrijk is.
Wachten totdat de DX900 goed leverbaar is en dan een 65" CX800 kopen....

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

BanglaRoad schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 06:28:

Die cx410 is echt rommel, dont buy. Is niet door pana gemaakt. daarentegen wel een 100hz native samsung panel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Niek-panna schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:44:
[...]

Wachten totdat de DX900 goed leverbaar is en dan een 65" CX800 kopen....
De 65" CX800 gaat dit jaar echt niet onder de 2000 komen hoor!
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste