Fusie Ziggo en UPC: gevolgen voor de consument

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ook begrip hebben heeft grenzen. Ik krijg nu gelukkig een andere vervangende recorder. De Samsung gaat eruit en het is niet waarschijnlijk dat ik een Samsung ervoor terug krijg. Althans zijn dat de woorden van de klantenservice.

Omdat het sinds de harmonisatie een rommeltje is en ik diverse problemen heb aangekaart zou ik €20,00 tegemoetkoming krijgen van Ziggo. Dit zou dan verrekend worden bij de factuur van maart. Niet gebeurd. Ik moest de volgende factuur in de gaten houden. April, wederom niet verrekend. Weer gebeld. Nu krijg ik voor de aanstaande factuur €20,00 compensatie plus €10,00 extra omdat het tot twee keer toe niet verrekend is. Ik ben benieuwd.

Ik hoop alleen wel dat als ik de nieuwe recorder krijg mijn televisie problemen en de traagheid van de recorder over zijn. Krijg hem volgende week binnen is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:25:
De klantenservice is wel duidelijk minder geworden bij Ziggo... Vroeger nooit problemen met klantenservice (altijd snel en netjes opgelost).

Ik had per 1 april opgezegd (voor 1 maart al gedaan) vanwege de prijswijziging (en daarom kon je eerder onder je contract uit. Al was het voor mij maar 5 dagen).

Nu kreeg ik opnieuw een rekening. Dus maar eens via facebook contact gezocht.
Nu krijg ik een verrekening vanaf 5 april... dus 36,50 terug.

Na checken van de rekeningen, blijkt dat ik voor zowel April als Mei heb betaald. Dus 2x 42,50 teveel...
En dan krijg je 36,50 compensatie. Dat is snel en makkelijk verdient!

heb nu maar weer een bericht gestuurd dat ik beide maanden zelf maar heb gestorneerd, met uitleg waarom.... Maar ben erg benieuwd of Ziggo weer de Tweakers award in de wacht sleept waar ze zo mee pronken.
Automatische incasso's kan je laten storneren. Ik zou dat zeker doen als het fout blijft gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
LordSinclair schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Automatische incasso's kan je laten storneren. Ik zou dat zeker doen als het fout blijft gaan.
Dat heb ik ook gedaan :) (staat in het laatste stukje, vrijdagmiddag het is je vergeven :+ )
Als ze moeilijk blijven doen laat ik het gewoon blokkeren. Dat blijkt ook te kunnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 01-05-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Dat heb ik ook gedaan :) (staat in het laatste stukje).
Als ze moeilijk blijven doen laat ik het gewoon blokkeren. Dat blijkt ook te kunnen :)
Dat had ik niet goed gelezen. 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vburen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46

Vburen

<omdat het kan>

JPM85 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:02:
[...]

Ja dat is dus nergens te vinden, of staat fysiek uit (maar visueel aan) doordat ik hem in bridge modus heb staan en beide WiFi netwerken uit heb staan.

Zal eens een belletje wagen.
Heb mijn modem ook in bridge modus staan (want de ingebouwde router is waardeloos), en als mijn internet eruit ligt wordt ik in mn browser altijd doorgestuurd naar het inlogscherm van het modem.

Probeer anders je coax kabel even eruit trekken?

Verder kan je afaik geen gebruik maken van wifi in bridge modus, en lever je dus ook je wifispots in. Of is dat wel mogelijk?

<omdat het kan>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:25:
De klantenservice is wel duidelijk minder geworden bij Ziggo... Vroeger nooit problemen met klantenservice (altijd snel en netjes opgelost).

Ik had per 1 april opgezegd (voor 1 maart al gedaan) vanwege de prijswijziging (en daarom kon je eerder onder je contract uit. Al was het voor mij maar 5 dagen).

Nu kreeg ik opnieuw een rekening. Dus maar eens via facebook contact gezocht.
Nu krijg ik een verrekening vanaf 5 april... dus 36,50 terug.
Eén keer teveel terug gekregen? Als dat alles is. Ik heb al 7-8 maanden nu op rij dat ik teveel betaal. Na de eerste 2.5 maanden opgemerkt, en sindsdien aan het eind van elke maand kan ik weer klagen bij de klantenservice. Dat storten ze meestal netjes terug de volgende maand, om voor die maand weer te veel te incasseren :+ .

Ze zouden het nu deze keer echt oplossen, maar goed dat is me al een heel aantal keer verteld :P.

Ik woon overigens in een gemeente waar ik kabel TV via waterschap betaal (vandaar dat Ziggo/UPC elke maand teveel afschrijft, aan de andere kant, zo moeilijk is het toch ook niet, ik ben niet de enige). Viel me op dat echter goedkoopste tripple play nu 10 euro duurder is geworden sinds de overname. Ja daar krijg je dan TV terugkijken voor terug, joepie. Nou ja, voorlopig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat zijn goede alternatieven voor upc/ziggo in de omgeving amsterdam?

Man mn tv-signaal is zo slecht en mn internet wifi lijkt op sommige momenten flink te haperen... Het is allemaal niet best meer sinds UPC de boel heeft overgenomen...

[ Voor 55% gewijzigd door Ferra op 01-05-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, UPC zat in omgeving A'dam sinds het uit o.a. A2000 gevormd werd, dus weinig verandering daar...

Mbt alternatieven - hangt af per adres, even zelf moeite doen om op te zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Is er nog bekend of dat er nog meer veranderingen gaan komen? Want Ziggo en UPC mogen dan wel samen zijn gegaan maar was het dat? Zoveel ''hinder'' en last heb ik er namelijk ook niet ervan gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:21:
Is er nog bekend of dat er nog meer veranderingen gaan komen? Want Ziggo en UPC mogen dan wel samen zijn gegaan maar was het dat? Zoveel ''hinder'' en last heb ik er namelijk ook niet ervan gehad :P
Ze zijn nu samen? Dus ik verwacht geen veranderingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:26:
[...]

Ze zijn nu samen? Dus ik verwacht geen veranderingen meer.
Ja sinds 13 april geloof ik maar ik had veel meer veranderingen verwacht..

Ook had ik gedacht dat er meer voordelen kwamen dan alleen meer Ziggo Wifispots, want voor de rest is er niet veel veranderd voor oud Ziggo klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
urg ik word hier echt niet vrolijk van, dan maar een schotel in de tuin...

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ferra schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:03:
Wat zijn goede alternatieven voor upc/ziggo in de omgeving amsterdam?

Man mn tv-signaal is zo slecht en mn internet wifi lijkt op sommige momenten flink te haperen... Het is allemaal niet best meer sinds UPC de boel heeft overgenomen...
WiFi staat compleet los van je isp.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sissors schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:40:
[...]

Eén keer teveel terug gekregen? Als dat alles is. Ik heb al 7-8 maanden nu op rij dat ik teveel betaal. Na de eerste 2.5 maanden opgemerkt, en sindsdien aan het eind van elke maand kan ik weer klagen bij de klantenservice. Dat storten ze meestal netjes terug de volgende maand, om voor die maand weer te veel te incasseren :+ .

Ze zouden het nu deze keer echt oplossen, maar goed dat is me al een heel aantal keer verteld :P.

Ik woon overigens in een gemeente waar ik kabel TV via waterschap betaal (vandaar dat Ziggo/UPC elke maand teveel afschrijft, aan de andere kant, zo moeilijk is het toch ook niet, ik ben niet de enige). Viel me op dat echter goedkoopste tripple play nu 10 euro duurder is geworden sinds de overname. Ja daar krijg je dan TV terugkijken voor terug, joepie. Nou ja, voorlopig geen last van.
waarom laat je de incasso's niet gewoon blokkeren? lijkt me makkelijker :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Afgelopen week is Ziggo 2 dagen buiten met het netwerk bezig geweest en voilá, beter beeld.

Niet helemaal zo strak als toen Ziggo nog Ziggo was, maar hier is goed mee te leven.
Na 1 maand bellen, monteur, weer bellen etc, eindelijk fatsoenlijk beeld.

Wat is het een kl#@bedrijf geworden,
Gewoon je aan de telefoon keihard voorliegen dat er niets aan de hand is.
Het is wel knap dat UPC de goede naam die Ziggo had in recordtijd om zeep heeft geholpen.

Helaas kan ik niet overstappen zonder er op achteruit te gaan, anders kon UPC de boom in.

Net even gekeken of ik beeldverschil tussen een mediabox en CI+cam kon ontdekken.
Als er al verschil is, is dat nihil.
Ik houd de CI+cam, scheelt toch weer een kastje en kabels.
En kan mijn 5.2 surroundset via hdmi arc blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het even niet meer volgen. Ik heb nu een HDDecoder met smartcard en 2 losse decoders. Blijven deze nu wel of niet actief in oud Ziggo gebied?

Kan ik nog downgraden zonder naar die huurboxen te moeten?

Ik heb voor 1 decoder nog een smartcard nodig en deze zijn online nog te koop maar kan ik hem nog activeren of kan ik gewoon zonder kaart digitaal kijken want hij is nodig voor een televisie in de gamehoek van mijn kids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:12:
Ik kan het even niet meer volgen. Ik heb nu een HDDecoder met smartcard en 2 losse decoders. Blijven deze nu wel of niet actief in oud Ziggo gebied?

Ik heb voor 1 decoder nog een smartcard nodig en deze zijn online nog te koop maar kan ik hem nog activeren of kan ik gewoon zonder kaart digitaal kijken want hij is nodig voor een televisie in de gamehoek van mijn kids?
Volgens mij, maar ik kan er naast zitten.

Als je Ai1 extra hebt kan je nog naar Ai1 Plus.
Je blijft in het oude product portfolio.

Als je van Ai1 naar compleet gaat, dan ga je naar de nieuwe product portfolio en betaal je voor de huur exemplaar.

Volgens mij zijn de smartcards nog online te krijgen en kan je deze tor 5 nog activeren telefonisch.
Deze kan je dus volgens mij nog telefonisch activeren als je er niet meer dan 5 in gebruik hebt.

Maar het kan zijn dat ik verkeerde info neerzet

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 03-05-2015 21:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:12:

Het basispakket is ongecodeerd, zonder SC, digitaal te bekijken (NPO in HD, rest in SD), zijn die zenders niet al voldoende voor de gamehoek misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zombymario schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:35:
[...]

WiFi staat compleet los van je isp.
Dan mag jij mij uitleggen waardoor mn wifi signaal zo gestoord wordt sinds de ziggo/upc werkzaamheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ferra schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Dan mag jij mij uitleggen waardoor mn wifi signaal zo gestoord wordt sinds de ziggo/upc werkzaamheden...
Staat je WiFi op een rustig kanaal? De 2,4ghz is sowieso heel druk geworden, maar kanaal 1, 6 of 11 wordt aangeraden (welke van de 3 het minst druk is). Op de 5ghz is veel meer ruimte en aangezien de 5ghz nog weinig gebruikt wordt vooral omdat vele apparaten het nog niet ondersteunen.

Maar je signaal kan ook variëren door afstand, welke objecten ertussen staan zoals een betonnen muur. Ook de draadloze netwerkkaart kan ook bepalen hoe goed je een signaal ontvangt. Zo had mijn Dell Laptop vaak een slechtere ontvangst dan mijn zusjes Acers laptop terwijl je soms in dezelfde kamer stonden. Wat volgens mij ook tot invloed kan zijn is als je (over)buren ook een router van Ziggo hebben en nooit de moeite (of kennis, kan natuurlijk ook) hebben gedaan om het kanaal van "Auto" naar dus 1, 6 of 11 te zetten waardoor je een situatie kan hebben dat al die routers constant van kanaal veranderen en waardoor (bijvoorbeeld) de ene keer kanaal 1 druk is en dan weer 6. Ik weet niet precies hoe 'snel' die routers het kunnen merken dat een kanaal vol is en hoe ze dit dan afhandelen, maar ik verwacht dat ze 9 van de 10 keer achter de feiten aanlopen (correct me if i'm wrong 8)7 ).

En dan heb je ook nog de routers van Ziggo zelf, die zijn qua WiFi ook niet heel erg geweldig. Vaak word er geadviseerd dat als je een zo'n goed mogelijk wifi bereik/signaal/snelheid wilt hebben je een eigen router koopt en die router van Ziggo gewoon in bridge modes laat zetten zodat die dan nog alleen fungeert als modem.

[ Voor 38% gewijzigd door Zombymario op 03-05-2015 22:59 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:27:
[...]

Volgens mij, maar ik kan er naast zitten.

Als je Ai1 extra hebt kan je nog naar Ai1 Plus.
Je blijft in het oude product portfolio.

Als je van Ai1 naar compleet gaat, dan ga je naar de nieuwe product portfolio en betaal je voor de huur exemplaar.

Volgens mij zijn de smartcards nog online te krijgen en kan je deze tor 5 nog activeren telefonisch.
Deze kan je dus volgens mij nog telefonisch activeren als je er niet meer dan 5 in gebruik hebt.

Maar het kan zijn dat ik verkeerde info neerzet
Ik heb het oude Z2 van Ziggo en wilde dus naar Z1 ivm het in mijn ogen ondertussen belachelijke tarief wat ik ondertussen betaal. De laagste internetsnelheid is snel genoeg voor me. Maar Z1 bestaat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:51:
[...]

Het basispakket is ongecodeerd, zonder SC, digitaal te bekijken (NPO in HD, rest in SD), zijn die zenders niet al voldoende voor de gamehoek misschien?
Denk het wel maar die smartcards zijn zo duur niet. Overigens worden de Humaxen ook nog verkocht via internet.

Blijven die nu wel of niet in de lucht op termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wel (hoewel het voor de langere termijn altijd koffiedik kijken blijft).

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2015 14:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:45:
[...]

Ik heb het oude Z2 van Ziggo en wilde dus naar Z1 ivm het in mijn ogen ondertussen belachelijke tarief wat ik ondertussen betaal. De laagste internetsnelheid is snel genoeg voor me. Maar Z1 bestaat dus niet meer.
Ook niet meer voor oud-ziggo klanten als je belt of moet je nu echt uit de nieuwe producten kiezen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-08 09:05
Het gaat mooi met Ziggo na de fusie. komt weer een prijs verhoging aan per 1 juli 2015. 8)7 :(
www.ziggo.nl/tarieven/prijswijzigingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 20:07
TunderNL schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:03:
Het gaat mooi met Ziggo na de fusie. komt weer een prijs verhoging aan per 1 juli 2015. 8)7 :(
;w

Ik ga rennen, op naar Telfort op de glaskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari-equal95
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 06:48
Hier een oud UPC klant. Eigenlijk hebben wij nergens last van gehad. TV, telefonie en internep werken allemaal nog het zelfde zonder dat wij iets hebben moeten instellen of ergens last van hebben gehad.

Is het over het algemeen zo dat de UPC klanten minder problemen ervaren als de Ziggo klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gaan ze nu elke 3 maanden de prijzen maar verhogen? Dan zal ik uiteindelijk de overstap ook maar eens gaan maken. KPN heeft de handel nu dusdanig op orde dat het glasvezel-netwerk in onze regio ook sinds kort naar 500Mbit is gebracht. Ik moet echter wel een keuze maken (bij KPN) voor 100Mbit of 500Mbit. Het vervelende daarbij is dat ik bij laatste, met mijn huidige Ziggo pakket, op zo'n kleine €150,- per maand uit ga komen bij KPN. Dat is toch nog zo'n €20,- meer dan nu bij Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
ow das een goede :X

maar welk pakket heb ik eigenlijk? ik heb naar mijn weten

alles in 1 plus.

en naar mijn weten schrijven ze 55,95 af.

in die tarievenlijst staat die niet genoemd, ik neem dus aan dat dit niet voor mij geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Ziggo waren aan het einde van de lijn niet alle zenders goed te ontvangen, maar nu zijn er meer die helemaal niet meer te kijken zijn. Het meest opvallend is wel de Ziggo-demozender zelf die nu totaal geen beeld meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 17:54
Gaat lekker. Vorige week mijn pakket verandert.

Als dit zo is dan ga ik denk ik maar opzeggen. Want de prijs van het nieuwe pakket is al hoger en nu ook nog eens een verhoging erover.

Dit gaat ze klanten kosten.

Heb nog een week bedenk termijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Dancis schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:51:
Gaat lekker. Vorige week mijn pakket verandert.

Als dit zo is dan ga ik denk ik maar opzeggen. Want de prijs van het nieuwe pakket is al hoger en nu ook nog eens een verhoging erover.

Dit gaat ze klanten kosten.

Heb nog een week bedenk termijn.......
Ook als je week bedenktermijn voorbij is kun je volgens mij nog opzeggen:
"Mag ik opzeggen?
Je kunt je abonnement tot 1 juli 2015 kosteloos opzeggen. Natuurlijk hebben we liever dat je blijft."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19
De 10 miljard euro die Liberty Global betaald heeft voor het voormalige Ziggo moet toch terugverdient worden, dus ik denk dat er nog wel meer prijsverhogingen in de toekomst gaan volgen.

Ook hebben ze te maken met het probleem dat er steeds meer klanten weglopen naar de concurrentie, je kunt je afvragen of dit soort prijsverhogingen dat ook niet in de hand werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens had ik gisteravond/nacht voor het eerst in tijden storing.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo

Gezocht op google en twitter en er waren meerdere meldingen. Wel toevallig, had eigenlijk niet veel problemen toen upc nog upc was.

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 12-05-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Heb even vlug bij kpn en vodafone gekeken maar ze zijn dan nog minimaal 6 euro p/m met wat ik nu bij ziggo heb.

Dus dat is weer minder , wil wel naar glasvezel maar in verhouding is het duurder dan ziggo. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Lekker dan, vorige week een Alles-in-1 Complete abonnement + Sport1 afgesloten voor mijn vriendin. Gaat per in 1 juni. Maar wel weer de eerste 6 maanden voor 39,95, dus dat scheelt weer. Maar komt dus een euro bij voor dat pakket, als ik de lijst mag geloven? Bellen gaat ze toch niet doen met huistelefoon (zit er wel bij) maar vind van 1 cent naar 10 cent per minuut wel erg drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
chim0 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:22:
Bellen gaat ze toch niet doen met huistelefoon (zit er wel bij) maar vind van 1 cent naar 10 cent per minuut wel erg drastisch.
Zo erg is het nu ook weer niet... het gaat niet van 1 naar 10 cent, maar met 1 cent omhoog naar 10. Dus van 9 naar 10 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:30:
[...]

Zo erg is het nu ook weer niet... het gaat niet van 1 naar 10 cent, maar met 1 cent omhoog naar 10. Dus van 9 naar 10 cent.
wat belachelijk duur is voor voip. nog niet zo lang geleden ging je naar voip omdat het goedkoper was. tegenwoordig is het duurder dan een analoge lijn 8)7

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
grun93 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:30:
[...]

Excuus, verkeerd gelezen. Er staat inderdaad "met" en niet "van".

Heb lang zitten wieken en wegen of ik kabel of glasvezel voor haar zou nemen. Uiteindelijk toch maar voor kabel gekozen, omdat ik anders netwerkkabels door het huis moest trekken, wat ik liever niet doe. De kabelaansluiting zit er al. Bovendien heeft ze die uploadsnelheid niet nodig. Ze krijgt dus zo'n Horizon box, daar heb ik geen ervaring mee. M'n pa is van UPC naar Ziggo gegaan, maar heeft nog steeds die oude box. Hopelijk gaat het dadelijk goed en heeft ze zo min mogelijk problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik zit nog eeuwen op de oude zwarte HD niet horizon box met 120 mbit internet.
Specifiek destijds niet horizon genomen ivm trage software, vastlopen etc. Ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Net merkte iemand in het ziggo ervaringen topic op dat dit wellicht voor oud-upc geldt.

En als ik nog een keer lees geldt het inderdaad voor oud-upc gebied of niet? Ze hebben het over de oude benaming van de upc pakketten.

Dus power en power extra ipv connect & play zoals het nu heet.

Heb als oud-ziggo deze mail ook niet ontvangen maar ontvangen wel vaker geen mail van ziggo of te laat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Dancis op 12-05-2015 22:12 . Reden: dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aangezien alles tegenwoordig Ziggo is, is moeilijk vast te stellen voor welke groep dit nu eigenlijk is. Mijn huidige AIE-Extra staat als zodanig nu ook niet meer tussen de beschikbare pakketten van Ziggo, het staat nog wel onder "mijn Ziggo". Het is een beetje lastig om zo het overzicht te bewaren. Een mail met daarin aangekondigd de verhoging per 1 april j.l. had ik ook niet ontvangen, noch een brief. De verhoging heb ik echter wel voor de kiezen gekregen alsmede een excuus van Ziggo dat ze verzuimd hadden me daarvan op de hoogte te stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Tja je word er niet beter van, eerst 2eu eraf nu 1eu erbij, je schiet er geen moer me op, ja behalve dat iig oud upc nog minder hd zenders krijgt(syfy 13th street en e! hd en sd weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Denk het wel maar die smartcards zijn zo duur niet. Overigens worden de Humaxen ook nog verkocht via internet.

Blijven die nu wel of niet in de lucht op termijn?
Ja, Ze gaan de huidige CI kaartjes echt niet in eens uitzetten.
Wat ze wel gaan doen is het forceren van de Horizon apparaten.
Zodra je een verandering in je abonnement door Ziggo laat uitvoeren zal het dus zo zijn dan je in eens met een Horizon zit, met het nadeel dan je geen 5 smartcards meer aan je abonnement kan hangen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:22

Ypho

Allround Nerd

Weet je toevallig of deze verhoging komt bovenop de verhoging van afgelopen februari? Toen ben ik ook al 2 euro per maand omhoog gegaan voor AIO basis + onbeperkt bellen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn bevindingen voor Ziggo TV Extra sinds overgang naar UPC:
-TV beeld is echt ver onder maat met wat we eerst kregen op een aantal zenders
-Sommige zenders worden slecht of helemaal niet meer ontvangen
-Beeldkwaliteit is naar mijn mening nergens echt beter geworden

Wat ik dan nog erger vind, zijn
-die nieuwe belachelijk onduidelijke pakketten,
-waar je geen TV-extra meer hebt (heet anders maar volgens mij met minder zenders voor dezelfde prijs)
-vast zit aan die onnozele Horizon bakstenen
-extra betaald om er maar liefst 2!! in totaal te mogen ontvangen
-niet meer kunt kiezen om korting te pakken ipv die baksteen
-het lijkt alsof het pakket wat ik zou willen een slordige 2,50 Euro per maand duurder is geworden.

Niet dat het bij de KPN beter is, maar eigenlijk zetten ze je nu in zo'n hoek dat je eigenlijk alleen maar achteruit gaat door een ander pakket te pakken. Ik wil niet zo'n dom ding met extra afstandbediening aan m'n TV hebben hangen en met 4 TV's op SmartCards gaat dat ook helemaal geen optie zijn...

Hoe denkt Ziggo hier in hemelsnaam mee om te kunnen gaan?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25
Ypho schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:20:
[...]

Weet je toevallig of deze verhoging komt bovenop de verhoging van afgelopen februari? Toen ben ik ook al 2 euro per maand omhoog gegaan voor AIO basis + onbeperkt bellen.
Ik vermoed dat deze verhoging alleen voor oud-UPC abonnees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:55
Als ik het zo snel lees lijken de verhogingen van toepassing op de UCP pakketten, kan ik als Ziggo (voorheen ook Ziggo) dan ook van me abbo af, gezien de prijswijzigingen niet voor mij van toepassing zijn?
Gister is er bij mij in huis glasvezel aangelegd, dus ik kon bij de vorige actie nog niet over naar glasvezel.

Ik heb Ziggo: TV (standaard) en Internet Z2.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt alleen opzeggen als je een maand contract hebt of met die prijswijziging te maken krijgt. Zoals ik al eerder melde worden er allemaal oude UPC pakketten vermeld dus ze gaan nu alles (omhoog) gelijk trekken. Oud Ziggo klanten betalen al 10cent per minuut dus dat lijkt het te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 16:55
jongetje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:30:
Je kunt alleen opzeggen als je een maand contract hebt of met die prijswijziging te maken krijgt. Zoals ik al eerder melde worden er allemaal oude UPC pakketten vermeld dus ze gaan nu alles (omhoog) gelijk trekken. Oud Ziggo klanten betalen al 10cent per minuut dus dat lijkt het te bevestigen.
Mijn Ziggo abonnement is in december ingegaan, toen was er nog niets aan de hand :(
Helaas liet glas op zich wachten dus vandaar eerst Ziggo afgenomen, ook voor internet.

[ Voor 2% gewijzigd door noodel1988 op 13-05-2015 09:37 . Reden: typo ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:36:
Mijn bevindingen voor Ziggo TV Extra sinds overgang naar UPC:
-TV beeld is echt ver onder maat met wat we eerst kregen op een aantal zenders
-Sommige zenders worden slecht of helemaal niet meer ontvangen
-Beeldkwaliteit is naar mijn mening nergens echt beter geworden

Wat ik dan nog erger vind, zijn
-die nieuwe belachelijk onduidelijke pakketten,
-waar je geen TV-extra meer hebt (heet anders maar volgens mij met minder zenders voor dezelfde prijs)
-vast zit aan die onnozele Horizon bakstenen
-extra betaald om er maar liefst 2!! in totaal te mogen ontvangen
-niet meer kunt kiezen om korting te pakken ipv die baksteen
-het lijkt alsof het pakket wat ik zou willen een slordige 2,50 Euro per maand duurder is geworden.

Niet dat het bij de KPN beter is, maar eigenlijk zetten ze je nu in zo'n hoek dat je eigenlijk alleen maar achteruit gaat door een ander pakket te pakken. Ik wil niet zo'n dom ding met extra afstandbediening aan m'n TV hebben hangen en met 4 TV's op SmartCards gaat dat ook helemaal geen optie zijn...

Hoe denkt Ziggo hier in hemelsnaam mee om te kunnen gaan?
Heel simpel.....niet! Is jouw probleem. De macht van de grote instituten. Heb jaren voor een grote bank gewerkt en die denken precies zo. Het draait niet om de klant, maar om de knikkers ;)

Als je als consument hierop invloed wil uitoefenen zullen we ons moeten verenigen en massaal druk uit moeten oefenen. Begin bijvoorbeeld allemaal, Tweakers, een klacht in te dienen en te dreigen met opzeggen. Ik ben jullie reeds voor gegaan van de week met precies bovenstaande argumenten. Baat het niet, dan schaadt het niet. Nederlanders laten zich tegenwoordig teveel als makken schapen naar de slachtbank leiden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 07:48
Zat net te kijken of het überhaupt zinnig is om van mijn oud UPC power pakket over te stappen op een nieuw pakket, maar ga dan van 51,50 (daarna 53,50) naar 60 euro in de maand. We zijn juist vroeger van 60 naar 50 gegaan om geld te besparen. Dus weinig interessants om op over te stappen.
Wellicht Ziggo zakelijk? Kon vroeger bij UPC ook als particulier.

Hmm, €52,50 precies hetzelfde, maar geen Horizon box. Lekker boeiend. Wellicht dat ik die kant maar eens op ga kijken. Geen my prime, maar wat wel interessant is, play start.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 13-05-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
Arunia schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:42:
Wellicht Ziggo zakelijk? Kon vroeger bij UPC ook als particulier.
Volgens dit bericht kan dat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
grun93 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:53:
[...]

Volgens dit bericht kan dat nog steeds.
Thanks.

Zag het net ook op de pagina van het zakelijk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Thanks.

Zag het net ook op de pagina van het zakelijk abonnement.
Let op! Prijzen zijn ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Goh, wat een verrassing weer, de enige kabelaars in NL fuseren en de nu-monopolist Ziggo gooit direct de prijzen omhoog; Neelie had er wel raad mee geweten ...

[ Voor 10% gewijzigd door CynicRelief op 13-05-2015 10:33 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:25:
[...]

Let op! Prijzen zijn ex BTW.
Dat is een goeie. Dus dan valt het interessante gewoon weg.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zit me ook een beetje te verbazen over het gekozen moment van de prijsverhoging, zo vlak na het samen gaan van UPC en Ziggo. Ik heb ook niet het idee dat we voor de 1 a 2 euro die we meer moeten gaan betalen iets terug krijgen.

Best wel jammer..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Bullet NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:37:
Ik zit me ook een beetje te verbazen over het gekozen moment van de prijsverhoging, zo vlak na het samen gaan van UPC en Ziggo. Ik heb ook niet het idee dat we voor de 1 a 2 euro die we meer moeten gaan betalen iets terug krijgen.

Best wel jammer..
Het is procentueel ook een forse verhoging die niet kan komen van een inflatie correctie.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

CynicRelief schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:32:
Goh, wat een verrassing weer, de enige kabelaars in NL fuseren en de nu-monopolist Ziggo gooit direct de prijzen omhoog; Neelie had er wel raad mee geweten ...
Tsja, het is niet alsof je in de oude situatie opeens wel een keuze had gehad om dan maar over te stappen naar de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
IceStorm schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Tsja, het is niet alsof je in de oude situatie opeens wel een keuze had gehad om dan maar over te stappen naar de andere partij.
tuurlijk, maar ik heb altijd geleerd dat fusie => schaalvergroting => kostenreductie

dit is imho gewoon ordinair monopolisten-gedrag onder het mom van "verbetering van diensten"

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

CynicRelief schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:45:
[...]

tuurlijk, maar ik heb altijd geleerd dat fusie => schaalvergroting => kostenreductie

dit is imho gewoon ordinair monopolisten-gedrag onder het mom van "verbetering van diensten"
Als ik de beeldkwaliteit weer zo krijg als ik hem eerst had, dan hoor je mij niet klagen over een fusie (buiten de prijzen dan) maar dit is werkelijk waar schandalig.

Daarom moeten bedrijven niet een overgroot marktaandeel krijgen, want dan krijg je praktijken zoals die nu (gaan) gebeuren.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Daarom moeten bedrijven niet een overgroot marktaandeel krijgen, want dan krijg je praktijken zoals die nu (gaan) gebeuren.
Waar gebeurt dit dan niet? We hebben een paar grote banken, verzekeraars die doen of je kan kiezen maar uiteindelijk zijn er maar 3 of 4 grote partijen, supermarkten, biermerken onder een paar grote brouwers, automerken onder een paar grote fabrikanten, retailers in de winkelstraat, ...... moet ik nog even doorgaan?

Ze veinzen dat je als klant kunt kiezen maar uiteindelijk komen de opbrengsten bij de hoofdpartij en de jongens die het echt goed doen maken dan ook nog gebruik van belastingparadijzen/constructies zodat ze bijna niets betalen en kunnen wij dat als consument ook nog betalen want het moet ergens vandaan komen.( voorbeeldje http://www.trouw.nl/tr/nl...e-halve-wereld-over.dhtml )

De kleine jongens mogen altijd bloeden voor de grote en dat is al zo sinds dat de mensheid bestaat. En UPC, oh nee, Ziggo is zo'n grote jongen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
icecreamfarmer schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:39:
[...]

Het is procentueel ook een forse verhoging die niet kan komen van een inflatie correctie.
Dat is het ook niet, ze geven keurig aan waarom de prijzen omhoog gaan:
"Ziggo investeert continu in de verbetering van zijn diensten. De kosten voor het uitvoeren van deze verbeteringen stijgen voor Ziggo. Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees"

Ben al heel wat jaren abonnee en deze reden gebruiken ze als sinds jaar 0 :+ :+ 8)7

Vraag me wel af wat ze doen met de kostenbesparing van die 1000 ontslagen, vrees dat die opbrensgst ergens anders terecht gaat komen.

Maar hoe dan ook, ik kan niet weg bij Ziggo: enige alternief is ADSL en dan kom ik niet verder dan 8Mbit :'(

[ Voor 17% gewijzigd door You-Suk op 13-05-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, same here. Geen glasvezel in de wijk. Oftewel geen concurrentie. En KPN of Vodafone vind ik ook rampen bedrijven. Wordt de laatste maanden van mijn Sim Only ook nog ff een oor aangenaaid met een verdubbeling van het tarief bij Vodafone. KPN kan ik ook een boek over schrijven.

Die 1000 ontslagen worden een bonus voor de directie want de netto winst gaat omhoog, dus directie wordt beloond. Zieke maatschappij leven we in.

Maar laat ik maar stoppen want dit heeft niets meer met Tweakers te maken maar met een sociaal, maatschappelijke en politieke discussie.

Gelukkig schijnt de zon! oOo

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Bullet NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:37:

Best wel jammer..
Hier was het de spreekwoordelijke druppel, zat al te twijfelen over een downgrade van mn oude UPC Power 2-in-1 met Royaal DVR pakket, die extra tv zenders keken we toch nauwelijks naar, maar als je dan de 120mbit internet snelheid wil houden zit je automatisch aan een Horizon box vast (die niet werkt met mijn 'te oude' tv) en het werd alleen maar duurder. Ik geloof dat het ipv 61 euro (na de prijsverhoging) dan 69 werd.. Die stroomslurpende oude HD DVR box moest er toch echt wel een keer uit.

Nu over naar KPN volgende maand, voor 2 tientjes minder in de maand :) Qua tv zender aanbod ga ik er niet eens zo heel erg op achteruit, want omdat ik al KPN mobiel heb krijg ik het pluspakket er gratis bij 8)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:21
Chiron schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:29:
[...]

maar als je dan de 120mbit internet snelheid wil houden zit je automatisch aan een Horizon box vast
Connect Complete & Play Start kan je dan toch kiezen?

Dan heb je 120mbits en 60 zenders inc standaard mediabox of module

[ Voor 11% gewijzigd door Janus Bier op 14-05-2015 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat was inderdaad zo, maar nu met Ziggo kun je gewoon alle combinaties maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Start is 40mbits internet. Je kan geen 120mbits toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 14-05-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Janus Bier schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 02:32:
[...]

Connect Complete & Play Start kan je dan toch kiezen?

Dan heb je 120mbits en 60 zenders inc standaard mediabox of module
Klopt, en dan betaal je 55,95 per maand. 65,90 als we de extra zenders er eventueel alsnog bij willen hebben. Dat is mij te veel geld.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik aan die strepen / blokjes doen? Op FOX HD erger ik mij dood aan.

Idea's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:35:
Wat kan ik aan die strepen / blokjes doen? Op FOX HD erger ik mij dood aan.

Idea's?
Zorgen voor goede bekabeling binnenshuis kan helpen. Als ik de aansluiting in mijn woonkamer gebruik die van de meterkast afkomt dan kan ik een aantal zenders niet fatsoenlijk kijken. Ik heb nu een goede kwaliteit losse kabel door mijn huis liggen en daarmee geen problemen. Ook merk ik dat als ik een splitter tussen mijn Humax decoder en TV zet een aantal zenders die boven de 800Mhz frequentie zitten een hoge BER hebben en niet kijkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Zorgen voor goede bekabeling binnenshuis kan helpen. Als ik de aansluiting in mijn woonkamer gebruik die van de meterkast afkomt dan kan ik een aantal zenders niet fatsoenlijk kijken. Ik heb nu een goede kwaliteit losse kabel door mijn huis liggen en daarmee geen problemen. Ook merk ik dat als ik een splitter tussen mijn Humax decoder en TV zet een aantal zenders die boven de 800Mhz frequentie zitten een hoge BER hebben en niet kijkbaar zijn.
Ik heb door heel mijn huis gewoon el cheapo Gamma coax en splitters en heb er een el cheapo Elro versterker tussen. Tot op de zolder perfect beeld. Ik heb een hele oude maar probeer dit eens: https://www.gamma.nl/asso...rsterker-an403s/p/B448467

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Het is na de fusie niet beter geworden, zeker niet omdat je nu alles moet huren.
Heb je bij het oude Ziggo nog 5 smartcards actief, is het nu maximaal 3. De nieuwe pakketten zijn dus niet zo interessant.

Daarnaast heeft Ziggo ook een waardeloze "oplossing" voor mensen die problemen hebben met bepaalde Sony TV's i.c.m. CI+:
Er is een overeenkomst tussen Sony en Ziggo met betrekking tot een tegemoetkoming indien je last hebt van de problemen met Sony tv's.

Je kunt kiezen voor een aanbod van Ziggo of Sony.

Ziggo:
Klanten met Alles in 1 kunnen kiezen voor een nieuw alles in 1 abonnement (uit de nieuwe abonnementen met een jaar contract) met de eerste 6 maanden korting (Je betaald dan de eerste 6 maanden 39,95 euro per maand. ) en 100% korting op de aansluitkosten.
Klanten met alleen tv kunnen kiezen voor een gratis HD recorder inclusief een jaar abonnement.

Om het Ziggo aanbod te nemen kun je contact opnemen via de helpdesk, Twitter of Facebook.

Sony:
Sony biedt een korting van 50€ op een 32 inch tv, 75€ op een tv van 40-49 inch of 100€ op een tv van 50 inch of groter. *Let wel, het kan zijn dat je bij een nieuwe tv wel een nieuwe module nodig hebt!*

Om het Sony aanbod te nemen kun je contact opnemen met Sony via 020-6581888.
Echt een gevalletje dat het niet aan de nieuwe zenderindeling kan liggen, terwijl het wel daardoor van de één op andere dag niet meer werkte! Mocht iemand de downgrade firmware willen hebben voor de bepaalde Sony TV's, stuur even een PM. Ik heb deze nog wel, daarna werkt het namelijk wel gewoon zonder problemen of extra geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:25:
[...]
Ik heb door heel mijn huis gewoon el cheapo Gamma coax en splitters en heb er een el cheapo Elro versterker tussen. Tot op de zolder perfect beeld. Ik heb een hele oude maar probeer dit eens: https://www.gamma.nl/asso...rsterker-an403s/p/B448467
En heb je ook enkele 4G zendmasten in je omgeving?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep! Staat er 1 op ik denk 300 meter. Dicht bij genoeg?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:30
Ik heb afgelopen week kpn glasvezel besteld. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is het dat ziggo. Elke keer weer de prijs aanpassen. Nu ook nog eens elke keer van die korte onderbrekingen in internet en tv. Toedeloe ziggo upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan denk ik niet aan bekabeling liggen. Het huis is helemaal niet zou oud. Vrij nieuw.

Wellicht dat een versterker helpen. Valt dit een beetje zelf te doen en te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dennismaus schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:59:
Ik heb afgelopen week kpn glasvezel besteld. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is het dat ziggo. Elke keer weer de prijs aanpassen. Nu ook nog eens elke keer van die korte onderbrekingen in internet en tv. Toedeloe ziggo upc.
Zit met smart te wachten tot hier ook glasvezel komt. Dit is de tweede prijsverhoging binnen een half jaar. En daarbij is er nog eens gekozen om dit in een vakantie bekend te maken, zodat lang niet alle abonnees dit bericht zullen ontvangen (denk niet dat Ziggo hier een brief over zal sturen!), in de hoop dat de protesten minder zullen zijn als bij de vorige prijsverhoging.
inderdaad, zoals iemand al eerder opmerkte: monopolisten-gedrag. Ik mag hopen dat de figuren van de ACM (die destijds het openstellen van de kabelmarkt tegen hebben gehouden en later deze fusie hebben goedgekeurd) genoeg betaald hebben gekregen. :(

Nee, zodra hier glasvezel uitgerold wordt kan Ziggo genoeglijk .... (vul zelf maar in).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Zelf hadden/hebben wij UPC (nu Ziggo) Internet+tv+bellen voor 52 euro per maand. (Bellen word niet gebruikt zat er gratis bij en TV hebben we 1 pakket hoger als standaard.

(120mb down en 10/15 up +/-)

Voorheen was NL 1/2/3 RTL xyz etc pas vanaf kanaal 70/71/72 etc in HD.
Sinds wij ''ziggo'' hebben beginnen de HD zenders netjes op 1/2/3 ! Pluspunt..!
Prijzen hebben wij nog niets over gehoord (als die 2euro verhoogd is zal de huurbaas dat mogelijk gaan doorrekenen)

*Ik gebruik een samsung smart TV met smartcard, de 'gratis' mediabox wilde ik er niet bij hebben

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:21:
Het kan denk ik niet aan bekabeling liggen. Het huis is helemaal niet zou oud. Vrij nieuw.

Wellicht dat een versterker helpen. Valt dit een beetje zelf te doen en te installeren?
Stelt niks voor. Kabeltje in, kabeltje eruit en stekker in stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:21:

Het aanschaffen van een antenneversterker, omdat 1 stream is gestoord kan nog wel eens op onnodig geld uitgeven uitdraaien. 1 niet werkende stream is vrijwel altijd terug te vinden in de bekabeling. Een antenneversterker zal dit probleem niet verhelpen, kan het probleem zelfs verergeren. Heb je misschien een frequentie, woonplaats of postcode zodat we kunnen zien in welke stream FOX HD zich bevindt en daarbij een mogelijke oorzaak aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal..!

Standplaats is Assen. Centrum.

Zelf zit ik aan t denken om over te stappen. Zou
https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen

Wat zijn? Dus laagste pakket voor gaming etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:53:
Yep! Staat er 1 op ik denk 300 meter. Dichtbij genoeg?
Blijkbaar niet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Het aanschaffen van een antenneversterker, omdat 1 stream is gestoord kan nog wel eens op onnodig geld uitgeven uitdraaien. 1 niet werkende stream is vrijwel altijd terug te vinden in de bekabeling. Een antenneversterker zal dit probleem niet verhelpen, kan het probleem zelfs verergeren. Heb je misschien een frequentie, woonplaats of postcode zodat we kunnen zien in welke stream FOX HD zich bevindt en daarbij een mogelijke oorzaak aanwijzen?
Onnodig geld uitgeven??? Je haalt zo'n ding bij de Gamma voor 3 tientjes, werkt het niet breng je hem terug. Ik had het probleem op 2 zenders en nu met versterker....weg probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:15:
Bedankt allemaal..!

Standplaats is Assen. Centrum.

Zelf zit ik aan t denken om over te stappen. Zou
https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen

Wat zijn? Dus laagste pakket voor gaming etc.
Vodafone vind ik helemaal een bedrijf met zero service, gelijk KPN. Wat schiet je daarmee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Bedankt. Ja, maar als het mij slechts €25 in de maand kost door televisie en bellen te dumpen dan scheelt het op jaarbasis wel even €300.

Iig bedankt ik ga kijken hoe of wat verder

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom hier geen beklaag doen, meer mijn ervaringen delen in de hoop dat het "gezien" wordt...

Al sinds ik me kan herinneren klant bij Ziggo (voorheen Multikabel, Haarlemmermeer), echter alleen voor (digitale) TV. Internet hebben we altijd apart afgenomen bij KPN, ik was nooit zo'n fan van al je diensten bij 1 bedrijf afnemen. Momenteel nemen we dus bij KPN internet en bellen af via glasvezel (100/100).

Fast forward naar "ergens" begin 2014, waarbij ik plots eigenaardigheden zag in ontvangst op de decoder die op zolder stond (we hebben 3 Humax decoders van verschillende typen). Dit was nog voordat de hele fusie in gang gezet was, misschien ook nog voordat bekend was dat Liberty Global Ziggo ging overnemen, maar dat weet ik niet zeker. Dus veel storing in beeld, sommige zenders helemaal niet meer te ontvangen. Dit alles als gevolg van 4G instraling. Gelukkig besloten er niets aan te doen, mede doordat er op zolder weinig TV gekeken werd. Na de fusie en aangepaste zenderindeling begon dit zich ook voor te doen op de decoder op de 1e verdieping, echter de decoder in de woonkamer toonde ook merkbare afname in signaalsterkte, hoewel daar alle zenders nog te zien waren. De aangepaste zenderindeling maakt dit probleem nu extra zichtbaar en extra vervelend. Nu hebben wij 2 jaar hiervoor een grondige verbouwing gehad, en overal nieuwe (hoogwaardige) bekabelling laten aanleggen. Erg zuur dus. Gelukkig ook gelijk cat 6 erbij laten leggen!

Weet ik de oorzaak? Ja, en ik weet wat ik er aan kan doen. Ben ik bereid om dit te gaan oplossen? Nee. Als ik het gehele plaatje van Ziggo en 'de kabel' bekijk, krijg ik er geen goed gevoel bij, ik zie hier (voor mij) geen toekomst in. De beeldkwaliteit is ook achteruit gegaan (aantoonbare verlaging in bitrate), dus die 'kwaliteit' ten opzichte van andere providers zijn ze ook al kwijt, zeker nudat KPN voor glasvezel streams met hogere bitrate gaat aanbieden. En ja, nu is het dit en los je het zelf op. Wat is het de volgende keer, hoe storingsproof kun je de kabel maken?

Al met al dus gekozen om ook TV af te gaan nemen bij KPN en Ziggo op te zeggen. :w

Bovendien een week na de "harmonisatie" een zeer irrtante Ziggo verkoper (ongevraagd) aan de deur gehad die zo opdringering deed en zich totaal niet kon plaatsen in het verhaal wat ik uitlegte. Tevens wist hij ook totaal niet waar hij het over had (niet snappen dat die 20 mbit meer totaal niet interessant is als ik mijn 100 mbit lijn al niet vol krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Of KPN zo goed is :P

Veel te duur, en een bar-slechte helpdesk. Ziggo is op dit moment nog steeds de beste keus ondanks alle veranderingen, en dat zal ook nog wel even zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
RoaDHouse schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:18:

Veel te duur, en een bar-slechte helpdesk. Ziggo is op dit moment nog steeds de beste keus ondanks alle veranderingen, en dat zal ook nog wel even zo blijven.
voor jou misschien, het signaal dat er 10.000-en klanten weg lopen laat zien dat er toch echt heeeeeel veel mensen anders over denken.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
John767 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:17:
Daarnaast heeft Ziggo ook een waardeloze "oplossing" voor mensen die problemen hebben met bepaalde Sony TV's i.c.m. CI+:

[...]

Echt een gevalletje dat het niet aan de nieuwe zenderindeling kan liggen, terwijl het wel daardoor van de één op andere dag niet meer werkte! Mocht iemand de downgrade firmware willen hebben voor de bepaalde Sony TV's, stuur even een PM. Ik heb deze nog wel, daarna werkt het namelijk wel gewoon zonder problemen of extra geld uit te geven.
Beetje onredelijk om Ziggo de schuld te geven van een fout in de firmware van bepaalde Sony TV's. Dat dit probleem ontdekt wordt wanneer Ziggo wijzigingen doorvoert is misschien vervelend maar is niet degene die hiervoor aansprakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik zeg ook niet dat alleen Ziggo de schuldige is. Sony heeft ook een deel schuld.

Alleen de oplossing is geen oplossing, zeker niet omdat na de zender wijziging de problemen zijn begonnen. Downgrade van de firmware is voor ons in ieder geval de oplosssing., en scheelt weer een extra bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal eens. Ziggo is de beste van alle slechte. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
John767 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:15:
Ik zeg ook niet dat alleen Ziggo de schuldige is. Sony heeft ook een deel schuld.
Nee Sony heeft in deze alle schuld. Een provider moet gewoon wijzigingen kunnen doen op het DTV platform mits deze binnen de DVB-C specificaties liggen. Alle tv's hebben dit goed opgepakt behalve een aantal Sony modellen welke een bug hebben in de firmware. Dit is inmiddels ook bevestigd door Sony zelf.

Ik begrijp de compensatie van Ziggo wel hoor. Dan is er weer iemand over naar een Horizon box. Maar niet omdat zij de schuldige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bockelaar schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:29:
[...]

voor jou misschien, het signaal dat er 10.000-en klanten weg lopen laat zien dat er toch echt heeeeeel veel mensen anders over denken.
Heel veel?? Zet dat aantal af tegen de miljoenen klanten die ze hebben en het is niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
John767 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:17:
Het is na de fusie niet beter geworden, zeker niet omdat je nu alles moet huren.
Heb je bij het oude Ziggo nog 5 smartcards actief, is het nu maximaal 3. De nieuwe pakketten zijn dus niet zo interessant.

[...]

Je hebt een PM. Zou echt belachelijk zijn als e.e.a. na een firmware downgrade weer werkt. Dat zouden Ziggo en Sony dan toch ook moeten weten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37

KPN had van mij jaren geleden al omgedraaid mogen worden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels zover dat ik nauwelijks nog digitale televisie kan kijken. Op een paar zenders na blokt en hapert alles dusdanig dat gewoon kijken niet haalbaar meer is. Ik ben nu maar noodgedwongen overgestapt op kijken via de analoge receiver die gelukkig ook nog in deze televisie zit, maar echte een houdbare situatie is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:35:
Het is inmiddels zover dat ik nauwelijks nog digitale televisie kan kijken. Op een paar zenders na blokt en hapert alles dusdanig dat gewoon kijken niet haalbaar meer is. Ik ben nu maar noodgedwongen overgestapt op kijken via de analoge receiver die gelukkig ook nog in deze televisie zit, maar echte een houdbare situatie is het niet.
Vervelend... Je kan als tijdelijke workaround een aantal zenders kijken via https://www.horizon.tv/, je hebt sinds kort daar niet per se een internet verbinding van Ziggo voor nodig. Volgens mij is dit ook nooit expliciet gecommuniceerd naar klanten (die alleen digitale TV afnemen), wellicht in de hoop dat mensen alsnog triple play afnemen. Inloggen met je Mijn Ziggo account.

Ingaande op een aantal andere posts, ik beoordeel een provider in eerste plaats op de kwaliteit van de geleverde dienst, niet de kwaliteit van de helpdesk. Gezien ik nu een algehele slechtere dienst af neem, ga ik vertrekken. Dat de helpdesk van provider X of Y ruk is, zal me op dit moment een mindere zorg zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 23:07 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste