Toon posts:

Game-PC 1800 inclusief randapparatuur

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Madrox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:12:
vier mooie kasten, highend waardig:
http://tweakers.net/price...;274907;334118/categorie/

[...]

meer als 640kb ram was ook onzin, aldus Bill Gates :o

Nu gamed hij vooral, weet jij wat over 2,3 of meer jaar doet met zijn pc ?
Bovendien, waarom zou je die paar euro beknibbelen en overklokken uitschakelen, terwijl hij al aangeeft er mee te willen gaan stoeien. Is tegenwoordig ook nog een eitje, met die standaard O.C. profielen, knoppen features die de mobo fabrikanten erbij doen. Je hebt het misschien niet nodig, maar toch. Het is wel lekker en als je er weer eens een cpu-bounded game komt, btw die zijn er nu aka World of Tanks, heb je die optie open.
Weer dat uitgemolken nepcitaat...

Tuurlijk weet ik niet wat hij over 3 jaar doet met zijn PC. Maar als hij over 3 jaar specifiek muktithreading nodig heeft kan hij dat beter dan pas upgraden dan er nu 100en euro's tegenaan gooien voor een 'misschien'. Daarbij zijn games gemaakt om geld te verdienen, en multithreaded programming is lastig en kost dus veel geld. Oftewel games zullen nog wel een tijdje meer voordeel hebben van hoge clockspeeds dan van veel threads.

Kan aan mij liggen, maar ik vind 70 euro niet een paar euro. Daar kan ik 2 weken van eten. Ik zou het dus ook enkel overwegen als je het gelijk doet en het maximale uit je hardware wil halen. Voor zomaar wat prutsen aan het einde van de levensduur van de CPU is het te veel geld vind ik.

Daarbij wil je echt niet de auto-overklok opties van je moederbord gebruiken. Hoge voltages voor beperkte winsten, dus veel warmteontwikkeling en verkorte levensduur. Overklokken moet je zelf doen en zo optimaal mogelijk, anders niet. Dat is niet per se moeilijk maar het kost wel tijd.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03 00:10
.ScorpionSquad schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:02:
De zoveelste post, maar toch echt nogmaals om je in een voor jou goede richting te duwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 199,85€ 199,85
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 93,60€ 93,60
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 339,01€ 339,01
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 91,95€ 91,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Scythe Kotetsu€ 27,50€ 27,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,-€ 68,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 84,85€ 84,85
1Crucial MX100 512GB€ 186,95€ 186,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.189,66
Deze post geeft je alle informatie de je m.i. nodig hebt. AMD 290X > 970 GTX qua performance. De 980 GTX is m.i. echt overpriced. Voordeel van de 970 GTX is wel de zuinigheid en geluidsniveau wat het wat mij betreft ook een uitstekende kaart maakt en waarschijnlijk zelfs mijn voorkeur zou hebben momenteel. Budget over voor goede toebehoren die je computerervaring ten goede gaan komen!

Misschien zelfs gewoon de mainstreamgame PC van de bestbuyguide van januari aanhouden. Deze voldoet aan al je eisen voor de komende 3-4 jaar. Meer geld uitgeven gaat je geen betere beleving geven en zal ook niet zorgen voor een grote verbetering wat betreft de levensduur van je computer.

[ Voor 3% gewijzigd door ed14n op 16-02-2015 19:16 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

http://www.techspot.com/r...im-performance/page7.html
sixcore Intel rulez :)

BF4: de quadcore gebruikt aardig wat HT-cores, de sixcore slechts 1
http://gamegpu.ru/images/..._Beta-test-bf_4_intel.jpg
AC4 Unity: het is duidelijk...
http://gamegpu.ru/images/...ed_Unity-test-ac_proz.jpg
...games gaan steeds meer de extra cores benutten ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Madrox op 16-02-2015 19:41 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
ed14n schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Deze post geeft je alle informatie de je m.i. nodig hebt. AMD 290X > 970 GTX qua performance. De 980 GTX is m.i. echt overpriced. Voordeel van de 970 GTX is wel de zuinigheid en geluidsniveau wat het wat mij betreft ook een uitstekende kaart maakt en waarschijnlijk zelfs mijn voorkeur zou hebben momenteel. Budget over voor goede toebehoren die je computerervaring ten goede gaan komen!

Misschien zelfs gewoon de mainstreamgame PC van de bestbuyguide van januari aanhouden. Deze voldoet aan al je eisen voor de komende 3-4 jaar. Meer geld uitgeven gaat je geen betere beleving geven en zal ook niet zorgen voor een grote verbetering wat betreft de levensduur van je computer.
Ik wil op zich best van je aannemen dat de AMD 290x beter is qua performance, jij hebt waarschijnlijk veel meer kennis en ervaring dan ik. Maar hoe komt het dan dat de 290x zeven of acht plaatsen lager dan de 970 staat op de benchmark?
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Wordt er daar iets anders beoordeeld dan de performance? of spelen de stilte en energiezuinigheid een grote bij de berekening van score?

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 17:10
Wacht, wacht, dat scherm? Het is niet alleen duur, maar op die resolutie op IPS(ish) is killing voor je framerate, want 60hz. Ook al is je videokaart zo goed, de V-Sync opties die je overal aan moet zetten maakt je scherm de grootste bottleneck van je systeem, of je scherm heeft enorme last van screen-tearing.

Ga een stapje terug, kies UHD maar dan met 100+ hz. Dat scheelt je geld én zuchtmomentjes als het eventjes drukker wordt op je scherm. Ik kan het weten, met mijn pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart. Want hoe mooi het beeld ook is, Diablo 3 met hondermiljoen kleurtjes vind-ie NIET leuk :')

[ Voor 7% gewijzigd door Mday op 16-02-2015 20:18 ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Madrox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:31:
http://www.techspot.com/r...im-performance/page7.html
sixcore Intel rulez :)

BF4: de quadcore gebruikt aardig wat HT-cores, de sixcore slechts 1
http://gamegpu.ru/images/..._Beta-test-bf_4_intel.jpg
AC4 Unity: het is duidelijk...
http://gamegpu.ru/images/...ed_Unity-test-ac_proz.jpg
...games gaan steeds meer de extra cores benutten ;)
Lekkere bronnen, de battlefield 4 beta en Assassins Creed PowerPoint. Dat is niet echt representatief door de extreem rukke optimalisatie, ja dan heeft alles wel nut ja. De battlefield 4 betatest pakt zelfs een 6-core die hoger is geklokt dan de quadcore. Zo kan ik het ook. Voor 90% van de games is er geen verschil merkbaar tussen een i5 en een i7 en voor 99% is een i7-4790K even snel of zelfs sneller dan een 5820K. Je hebt namelijk ook CPU-bound games die gelimiteerd zijn door de clockspeed.

Ik denk dat het tijd word om jezelf een keer goed in te lezen in plaats van met duur en niet relevant advies rond te strooien

Over de GPU's; Nvidia kan je inderdaad overwegen door het lage verbruik en de bijkomende voordelen. Daarom, als stiltefan, heb ik een GTX 970. Maar de aftermarket R9 290X'en zijn gewoon prima voor normale gamers, en dan is dat gewoon een betere keus voor gaming boven 1080p. Heb bijvoorbeeld in AC Unity op 1440p maxed out last van een constante lage framerate, heel kenmerkend voor een bottleneck bij de geheugenbus. En daar heeft de R9 290X door zijn veel hogere bandbreedte tov de GTX 970 minder of geen last van. Daarom zou ik dus, als stilte of verbruik geen zeer belangrijk criterium is, voor een R9 290X gaan. De nadelen zijn namelijk vooral nadelen ten opzichte van Nvidia dan dat het echte problemen zijn.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Mday schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:16:
Wacht, wacht, dat scherm? Het is niet alleen duur, maar op die resolutie op IPS(ish) is killing voor je framerate, want 60hz. Ook al is je videokaart zo goed, de V-Sync opties die je overal aan moet zetten maakt je scherm de grootste bottleneck van je systeem, of je scherm heeft enorme last van screen-tearing.

Ga een stapje terug, kies UHD maar dan met 100+ hz. Dat scheelt je geld én zuchtmomentjes als het eventjes drukker wordt op je scherm. Ik kan het weten, met mijn pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart. Want hoe mooi het beeld ook is, Diablo 3 met hondermiljoen kleurtjes vind-ie NIET leuk :')
Jij weet echt niet waar je het over hebt he :+ die 100hz+ tn troep wil je echt niet hebben. Daar komt nog is bij dat 'UHD' al helemaal niet mogelijk is boven de 60hz. Jij bedoelt natuurlijk FHD maar dat wil je sowieso niet op 27". Ja als je pixels wil gaan tellen misschien, maar dat lijkt mij toch niet met zo'n budget.
Dat je scherm 'het niet aan kan' komt puur door je videokaart :+

Komt nog is bij dat mijn LG IPS236 icm met mijn R9 290 Diablo 3 niet eens moet inspannen, die staat strak op 60fps dus laat staan met een nog dikkere setup.
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:49:
[...]

Ik wil op zich best van je aannemen dat de AMD 290x beter is qua performance, jij hebt waarschijnlijk veel meer kennis en ervaring dan ik. Maar hoe komt het dan dat de 290x zeven of acht plaatsen lager dan de 970 staat op de benchmark?
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Wordt er daar iets anders beoordeeld dan de performance? of spelen de stilte en energiezuinigheid een grote bij de berekening van score?
Nee maar dat is sowieso een beroerde website om op te kijken en eigenlijk compleet waardeloos kijk hier maar is http://anandtech.com/bench/product/1355?vs=1059 houd er rekening mee dat dit een stock 290x tegen een aftermarket 970 is dus de 290x met aftermarket koeler presteren nog net weer wat beter.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkBlaze op 16-02-2015 20:44 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

Topicstarter
DarkBlaze schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:42:
[...]

Jij weet echt niet waar je het over hebt he :+ die 100hz+ tn troep wil je echt niet hebben. Daar komt nog is bij dat 'UHD' al helemaal niet mogelijk is boven de 60hz. Jij bedoelt natuurlijk FHD maar dat wil je sowieso niet op 27". Ja als je pixels wil gaan tellen misschien, maar dat lijkt mij toch niet met zo'n budget.

Komt nog is bij dat mijn LG IPS236 icm met mijn R9 290 Diablo 3 niet eens moet inspannen, die staat strak op 60fps dus laat staan met een nog dikkere setup.

[...]

Nee maar dat is sowieso een beroerde website om op te kijken en eigenlijk compleet waardeloos kijk hier maar is http://anandtech.com/bench/product/1355?vs=1059 houd er rekening mee dat dit een stock 290x tegen een aftermarket 970 is dus de 290x met aftermarket koeler presteren nog net weer wat beter.
Als ik het goed begrijp zijn de prestaties van de 290x wel beter, maar niet véél beter?
Omdat ik iemand ben die niets gewend is lijkt het me ook niet dat ik dat verschil echt zal merken, zeker niet als ik ze niet allebei uitprobeer.
Daarnaast is wordt dan aangeraden om er ook nog een aftermarket cooler op te monteren, wat weer kan zorgen voor een void warranty en ook een extra koelsysteem + ingewikkelder monteren.

Dat gezegd hebbende denk ik dat eerder een stiltefan ben, wat weer maakt dat de GTX970 waarschijnlijk een betere, makkelijkere keuze is voor een leek die niets gewend is.

Waar ik nog wel kopzorgen van krijg is het nadenken over een beeldscherm.
Ik krijg best veel dingen naar mijn hoofd toegeworpen en ik dacht dat ik al een heel eind was door in elk geval te gaan voor een IPS scherm (kleurweergave is voor mij belangrijker dan dat ie iets sneller is, geen pro fpser en meer gericht op rpg's en films).
Maar nu zie ik dat de 290x beter is voor 1080p? Waar is de GTX970 dan weer beter voor?
Eerst was ik op zoek naar een IPS, 2560x1440 en 27 inch scherm van rond de 500 euro. Maar inmiddels weet ik echt niet meer wat voor mijn systeem goed zou kunnen werken.
Heeft iemand de doorslaggevende tip? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Dat zegt dan toch dat ik zowel 1080 als 1440 gemakkelijk kan hebben met een GTX970?
In dat geval lijkt me een 27 inch 1440 ips scherm toch inderdaad the way to go.
Het beeldscherm wat ik in mijn lijst heb staan zou dan goed moeten zijn denk ik?
pricewatch: Asus PB278Q Zwart

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Eventjes wat rechtzetten:

Juist de GTX970 is beter dan de R9 290X op 1080p, op 1440p is het afhankelijk van welke instellingen je hoog zet (met alles aan is de R9 290X meestal sneller), en op 4K is de R9 290X de betere keus.

Met aftermarket koeler bedoelen we een koeler die erop is gezet door een andere partner, zoals Sapphire of Club3D bijv. Niet dat je zelf aan de kaart gaat sleutelen (dat doe ik zelf ook niet).

Beeldschermen heel kort:
Paneeltechnieken, ren weg van TN, AMVA is overall het beste met mooie kleuren en goed contrast, IPS is zeer goed met kleuren maar heeft wat minder contrast. Zou zelf het liefste AMVA hebben, maar daar is in de 1440p markt zeer weinig keuze in, en dat was voor mij een harde eis.

Zou daarom, als je de grootte geen probleem vind, de BenQ kopen die ik eerder aanraadde, maar heb zelf de Iiyama die ik aanraadde, omdat ik geen ruimte had voor 32 inch. En IPS is ook gewoon heel goed, verlegt alleen de focus van contrast naar nog betere kleuren.

Het ligt eraan wat je zelf belangrijk vind, contrast, maximale grootte, hele nauwkeurige kleuren (wat enkel echt nodig is voor photoshop e.d.) of extreem hoge contrastwaarden.

Edit: Als je graag een stil systeem wil neem je echt een Fractal Design Define R5 en geen waterkoeler. Vooral dat laatste, maar ook een kast met geluiddemping en een kleiner of geen window is echt belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door .ScorpionSquad op 16-02-2015 21:49 ]

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik had de Corsair H100 echt ingeruild voor de nieuwe Corsair h110i GT. Met Corsair LINK kun je alles instellen en met 38dba is dat voor waterkoeling erg stil. Zelf heb ik de h110i met de Define R4. Heb er geen spijt van en die zit 1-2dba hoger.

De Asus STRIX 970 zou ik zelf voor de EVGA 970 FTW (16 euro duurder dan de STRIX) ingeruild hebben. voor dat geld krijg je een leuke overclock, maar de strix kun je ook prima overclocken mocht je dat willen.
Zelf had ik geen AMD kaart gehaald omdat ze meer stroom slurpen = geluid. De 980 is te duur en bied minder meerwaarde. De echte 3,5gb van de 970 is voldoende. Beter koop je nu een 970 en koop je in 2-3 jaar een 1270 :+ (mochten ze telkens met 100 opschuiven)

Voor het mainboard zou ik zelf even een eigen mening gaan halen. De goedkope Gigabyte boarden doen hun werk en zijn goed qua bang for buck. Mocht je echter toch een vriendelijkere BIOS willen met wat meer features en een mooier design; dan zou ik echt de Gigabyte Gaming, Asus Ranger of Hero, of de MSI Gaming 5 (of 7) aanraden. Vooral in een kast met window ziet het er veel strakker uit. Het zelfde geld voor het geheugen. De balistix zijn 30 euro goedkoper dan de G.SKill TridentX, maar passen niet mooi in het kleurenschema.

Voor de kast moet je jezelf afvragen of je een kast met window wilt of een stille kast zoekt zoals de Define R5. In de R5 wordt het wel iets warmer, maar het is in je kamer ook gelijk duidelijk stiller. De R5 is ook erg strak zonder snik snak maar dat is ieder zijn uiterlijk 8)

Voor de processor zou ik kiezen tussen de i5-4690K of de i7-4790K. Alle andere versies zijn niet veel goedkoper, maar je kan er direkt ook niet meer mee overcklocken en 4690K klinkt veel beter dan een 4460 :*) . De 4790K heeft HT en zit tussen de 4 - 4,4GHz (correct me if wrong) waar de 4690K tot de 3,9GHz komt met boost. Voor het gamen is de i5 de beste keuze, maar voor die 100 euro heb ik zelf ook de 4790K gekocht terwijl de i5 okal genoeg was :9~

edit: precies wat ScorpionSquad zegt: Watercooler inruilen voor lucht. Misschien een Scythe Mugen of die ik aanbeveel: Alpenföhn Himalaya 2. Allerdings is de Himalaya wel erg hoog, maar dat is in de Define R4 geen enkel probleem. In de R5 waarschijnlijk ook niet. De Himalaya is echt onwijs stil :z

[ Voor 6% gewijzigd door Jacco011 op 16-02-2015 22:09 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

.ScorpionSquad schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:37:
[...]
Voor 90% van de games is er geen verschil merkbaar tussen een i5 en een i7 en voor 99% is een i7-4790K even snel of zelfs sneller dan een 5820K. Je hebt namelijk ook CPU-bound games die gelimiteerd zijn door de clockspeed.
Ja, want een 5820K kan je niet overklokken O-)
Bovendien is een i5 dan ook de allerbeste keus qua prijs/prestatie, dat is ook waar. Daar werd hier amper over gepraat, wel een redelijk prijzige i7. Tja, doe het dan echt goed, denk ik dan. Vandaar mijn 5830K voorstel. Over the top, helemaal eens. Net als die "dure" i7.
Ik denk dat het tijd word om jezelf een keer goed in te lezen in plaats van met duur en niet relevant advies rond te strooien.
Ben goed ingelezen, dank je. Duur advies strooi ik alleen rond als daarom gevraagd word en ja, als je 2500e spendeert, is het zonde om daar een zielige quadcore voor te nemen >:)
Over de GPU's; Nvidia kan je inderdaad overwegen door het lage verbruik en de bijkomende voordelen. Daarom, als stiltefan, heb ik een GTX 970. Maar de aftermarket R9 290X'en zijn gewoon prima voor normale gamers, en dan is dat gewoon een betere keus voor gaming boven 1080p. Heb bijvoorbeeld in AC Unity op 1440p maxed out last van een constante lage framerate, heel kenmerkend voor een bottleneck bij de geheugenbus. En daar heeft de R9 290X door zijn veel hogere bandbreedte tov de GTX 970 minder of geen last van. Daarom zou ik dus, als stilte of verbruik geen zeer belangrijk criterium is, voor een R9 290X gaan. De nadelen zijn namelijk vooral nadelen ten opzichte van Nvidia dan dat het echte problemen zijn.
Eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 16-02-2015 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
.ScorpionSquad schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:42:
Eventjes wat rechtzetten:

Juist de GTX970 is beter dan de R9 290X op 1080p, op 1440p is het afhankelijk van welke instellingen je hoog zet (met alles aan is de R9 290X meestal sneller), en op 4K is de R9 290X de betere keus.

Met aftermarket koeler bedoelen we een koeler die erop is gezet door een andere partner, zoals Sapphire of Club3D bijv. Niet dat je zelf aan de kaart gaat sleutelen (dat doe ik zelf ook niet).

Beeldschermen heel kort:
Paneeltechnieken, ren weg van TN, AMVA is overall het beste met mooie kleuren en goed contrast, IPS is zeer goed met kleuren maar heeft wat minder contrast. Zou zelf het liefste AMVA hebben, maar daar is in de 1440p markt zeer weinig keuze in, en dat was voor mij een harde eis.

Zou daarom, als je de grootte geen probleem vind, de BenQ kopen die ik eerder aanraadde, maar heb zelf de Iiyama die ik aanraadde, omdat ik geen ruimte had voor 32 inch. En IPS is ook gewoon heel goed, verlegt alleen de focus van contrast naar nog betere kleuren.

Het ligt eraan wat je zelf belangrijk vind, contrast, maximale grootte, hele nauwkeurige kleuren (wat enkel echt nodig is voor photoshop e.d.) of extreem hoge contrastwaarden.

Edit: Als je graag een stil systeem wil neem je echt een Fractal Design Define R5 en geen waterkoeler. Vooral dat laatste, maar ook een kast met geluiddemping en een kleiner of geen window is echt belangrijk.
Ik heb eens een review gekeken, deze: YouTube: BenQ BL3200PT 32" CAD/Professional LCD Monitor, geen idee of hij echt goed waar hij het over heeft hoor.. Maar hij zegt dus dat het scherm voor alles goed is, maar voor gamen 'ok'. Waarom denk je dat hij dat standpunt heeft? puur omdat het geen 120/144mhz scherm is?

Daarnaast is ie wel erg groot.. supervet! Maar misschien ook een beetje te groot. Dat beeldscherm wat jij zelf hebt ziet er ook leuk uit, lijkt me iets fijner om er wat dichter op te zitten. Ook ruimtegewijs lijkt het me wat praktischer.
Daar ga ik nog even over nadenken, misschien is een groter (dieper) bureau wel een simpele oplossing voor de grootte.
Voor mij is het voornamelijk het meest belangrijk dat ik lang achtereen kan gamen, ik heb nog niet ervaring met monitoren waardoor ik ook niet kan zeggen wat mij zou bevallen en wat niet. Kleur lijkt me wel mooi, maar dat zegt mijn gevoel (welk dus eigenlijk nergens op gebaseerd is).

Wordt het systeem er echt aanzienlijk stiller op met de http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5/ en een luchtkoeler? Want een strakke kast heeft ook zo zijn charme, zeker als ie stiller is.

Welterusten Tweakers, bedankt voor jullie tijd en aandacht!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:11:
[...]
Ik heb eens een review gekeken, deze: YouTube: BenQ BL3200PT 32" CAD/Professional LCD Monitor, geen idee of hij echt goed waar hij het over heeft hoor.. Maar hij zegt dus dat het scherm voor alles goed is, maar voor gamen 'ok'. Waarom denk je dat hij dat standpunt heeft? puur omdat het geen 120/144mhz scherm is?
Geen idee. Hij heeft een AMVA paneel, dus prachitge kleuren. De enige pinten die ik kan indenken waarom hij niet geschikt zou zijn voor gaming: de grootte en de Hz. 32" is gewoon geoot, geen ontkennen aan. Daarnaast staren veel (onwetende) gamers zich kapot op de hoeveelheid Hz. 60/75Hz is slecht, voor gaming heb je 120/144Hz nodig. Fout. Helemaal nergens voor nodig. Voor iets waar je bijna niks van merkt, moet je inleveren op elk ander vlak. Dan heb ik het over kleuren, contrast, kijkhoeken en dergelijke. En dat allemaal voor iets wat bijna onmerkbaar is.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Jacco011
  • Niet online
Ik heb even 2 lijstjes gemaakt (goed & beter). Wederom mijn mening en aan alles kun je natuurlijk een eigen "twist" maken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,95€ 238,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 348,80€ 348,80
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 116,95€ 116,95
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1G.Skill TridentX F3-2133C9D-16GTX€ 152,-€ 152,-
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 96,50€ 96,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.298,40

-CPU: i5-4690K is voor mij de standaard. Erzijn er wel voor 20 euro voordeliger, maar je mist wel het overclocken en het feit dat "K" goed klinkt.
- Mainboard: Gaming 5 is voor die 30 euro extra toch wat uitgebreider. Ook het design is al beter in het anno 2014/2015 red&black. Met 7.1 audio Realtek 1150 chip is het voldoende voor 320kbit MP3 en Games.
- EVGA staat bij mij helemaal bovenaan. Het design is erg strak en is erg compakt. voor 25 euro heb je 5 jaar-, en voor 50 euro zelfs 10 jaar garantie. Garantie gaat via de mail en binnen 24 uur kreeg ik de nodige service. Ze hebben een kantoor in Duitsland en heb al een nieuw paar fans mogen ontvangen en heb okal een GPU zonder problemen voor reparatie terug gestuurd. Mocht je 25/50 euro uitegeven voor garantie, dan maak je ook deel uit van de "binnen 90 dagen nieuwe GPU, ruil hem nu in en betaal het verschil". Dus mocht binnen 90 dagen een 980Ti uitkomen, dan betaal je alleen het verschil _/-\o_. De Supercloked is tevens al ligt overgeclockt.
- WD RED is heerlijk stil, amper langzamer dan de luidruchtige WD Black, 24/7 stabiel en kan tegen hogere temparaturen. 3TB is het goedkoopste prijs per GB.
- Fractal Define R5 is circa 3DBA stiller dan de R4 maar koelt tevens ook beter. De HDD trays zijn alle verwijderbaar. Na dat de kast 12,1DBA stiller tegenover de Osidian 450D, is de kast wel 25°C warmer! Zelf heb ik de R4 met een 780Ti gebruikt en dit ging met 2 stille extra fans zonder problemen ;)
- Scythe Mugen 4 is 1 van de standaard koelers. Hij is net water beter dan de PCGH versie, maar dat ligt er net aan wat je wilt bereiken.
- G.Skill TridentX zijn 2 sticks (dual) en bieden daardoor de mogelijkheid naar 32GB te upgraden. Met 2133MHz met CL9 zijn ze erg snel. Ook staan ze wederom met red&black goed op het moederboard. Kost wel 30 euro extra dan de Balistix, maar dat moet je zelf beslissen.
- Seasonic G-Series 650 bied met 80-Gold Bang for buck en is zelfs voldoende voor een 980.
- De M550 is met 256GB (voor mij) groot genoeg. Is heel voordelig qua prijs/GB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,40€ 332,40
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 189,90€ 189,90
1EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0€ 369,-€ 369,-
1Corsair Hydro H100i GTX€ 129,95€ 129,95
1G.Skill TridentX F3-2133C9D-16GTX€ 152,-€ 152,-
1Seasonic Platinum Series 660 Watt€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.724,10

- De i7-4790K is de snelste Z97 CPU die er is. Met een boost van max 4.4GHz haal je elke 4690K in. Voor 100 euro is dit een serieuse overweging.
- De Asus Hero is 1 van de betere gaming mainboards. Ik heb zelf de Z87 en Z97 Hero gehad en het BIOS is echt super. De Realtek 1150 soundchip met het fluegje SupremeFX van Asus zorgt bij mij telkens weer voor een goede ervaring. De looks zijn toch wat mooier dan die van Gigabyte. Ook de onboard LED's (aan/uit in te stellen) zijn een leuke gimmick. Met 5 volledige PWM FAN aansturingen zul je genoeg hebben.
- De EVGA 970 FTW (FTW+ versie is nu nog net te duur) is het topje van de 970. Standaard sla je elke MSI en Asus Strix kaart. Voor deze 20 euro extra tegenover de Superclocked krijg je dus net een klein extraatje.
- WD RED (zie boven)
- Fractal Define R5 (Zie boven)
- Hydro H110i GT is (wat ik in benchmarks heb gezien) de beste closed watercooler van dit moment. Hij is 1-2DBA stiller dan de H110 en met Corsair LINK kun je alles instellen van de 2 fans tot aan de pomp (dit kan de H110 niet!). De LED kun je ook aanpassen.
- G.Skill TridentX (Zie boven)
- De Seasonic Platinum 650W series is 80-Platinum en is erg stil. Je betaalt er wel iets voor, maar je krijgt geweldige stabilteit met hoogwaardige componenten.
- Crucial met 512GB moet wel genoeg zijn. De M550 heeft een goede prijs/GB

[ Voor 11% gewijzigd door Jacco011 op 16-02-2015 23:25 . Reden: Tekst verdwenen ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Dat YouTube filmpje zal hem voor gaming inderdaad vergelijken met goede 144Hz 1ms (TN) panelen. Als die als goed gelden is deze inderdaad ok. Maar het is gewoon meer 60Hz is goed, 144Hz is beter. Maar het verschil in snelheid is het de overige nadelen tov een goed 60Hz/75Hz paneel gewoon niet waard, als gamen niet je enige bezigheid is en je niet professioneel CS:GO speelt ofzo.

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 17:10
DarkBlaze schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:42:
[...]

[...]
Tuurlijk weet ik wel waar ik het over heb. Ooit gespeeld met de V-sync? Nee? anders had je precies geweten waar ik het over heb - steevast elke game loopt soepeler zonder deze functie, met als downside dat je last krijg van screentearing (granted, dit ligt per scherm én game anders, maar zeker voor serieuze gamers merkbaar).
Het zit zo: een monitor heeft een refresh rate (niet te verwarren met framerate, wat ik deed, mijn excuus hiervoor), welke vastgesteld is op Hz. De refresh rate van een IPS scherm staat steevast op 60hz, met daarbij een relatief (tis peanuts, maar het blijft typerend voor IPS) lage reactiesnelheid. Dit zie je (ja, dat geneuzel over 'dat zie je niet' is serieus persoonlijk, maar zeker niet onwaar. Ik erger me groen en geel aan tearing) terugkomen in je gaming. Zet je V-Sync aan dan synchroniseert je videokaart met je scherm, waardoor je framerate wordt afgeknepen om tearing te voorkomen, met als gevolg een minder FPS.

En ja, mijn 770GTX is ruim voldoende om 50 FPS at all times te bereiken, maar ik ben er heilig van overtuigd dat als er veel kleurtjes op moeten verschijnen in verdomd snelle tijd, dat mijn monitor de framerate afknijpt.

Om TS te helpen hierbij: als 'beginnende' gamer zou ik met niet druk maken over deze discussie. Als PC gamer van 10+ jaar stel je je verwachtingen bij naar mate je meer ziet. Alleen, ik vind je scherm duur. Erg duur.

• Jacco011
  • Niet online
Je merkt echt wel een verschil tussen 60 en 144Hz. Zelfs reviews van mensen die het gebruiken voor Office merken kennelijk het verschil omdat de muis vloeiender loopt etc. Ik zou nog even wachten tot dat de prijzen voor G-Sync wat zakken. Het nieuwe G-Sync beeldscherm van Acer lijkt mij wel aardig. De Schermen van BenQ die hebben vaak slechte kleurweergave. De Asus is wel duur, maar heeft eigenlijk alles wat je als gamer wilt. 27", 1440P, 144Hz, G-Sync en een betere kleurweergave dan die van Benq.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Jacco011 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:31:
Je merkt echt wel een verschil tussen 60 en 144Hz. Zelfs reviews van mensen die het gebruiken voor Office merken kennelijk het verschil omdat de muis vloeiender loopt etc. Ik zou nog even wachten tot dat de prijzen voor G-Sync wat zakken. Het nieuwe G-Sync beeldscherm van Acer lijkt mij wel aardig. De Schermen van BenQ die hebben vaak slechte kleurweergave. De Asus is wel duur, maar heeft eigenlijk alles wat je als gamer wilt. 27", 1440P, 144Hz, G-Sync en een betere kleurweergave dan die van Benq.
Ik zeg niet dat je niets van 144Hz merkt (al is dat vooral in vergelijking met minder, met alleen 60Hz zal je echt niet weten wat je mist), maar het is voor normaal gebruik onnodig. Voor dat gebruik is een goede kleurweergave zonder banding en andere TN-nadelen veel plezieriger.

BenQ een slechte kleurweergave, wat een onzin. Gebruiken precies dezelfde panelen als andere fabrikanten zoals Asus, Dell, Acer etc. Meeste panelen komen bij Samsung, LG en Sharp vandaan, zij maken er dan een behuizing, aansturing en backlight omheen.

Ook het tearing verhaal, daar heb ik nou echt nog nooit last van gehad. Kan zeer veel oorzaken hebben maar niet een trage responstijd.

Overigens, echt heel veel van het advies wat ik hier lees gooit elke vorm van prijs/prestatie overboord alleen maar omdat er 2500 euro beschikbaar is.

Verwijderd

Ik ben ook van plan om in de komende maanden een pc te bouwen met ongeveer zelfde budget en dit is mijn advies; zet netjes je geld op de spaarrekening en wacht tot de 390(X) uitkomt en Broadwell/Skylake.

Rond maart/april komen ook een lading Freesync monitoren uit, die worden goedkoper dan de G-Sync monitoren.
Acer is bezig met een 1440P 120hz IPS Freesync monitor. Dit lijkt mij de perfecte keuze tot displayport 1.3 op de markt komt. Dan kunnen we eind 2016 een paar UHD 120HZ IPS/PLS Freesync verwachten (denk dat Samsung dat als eerste gaat doen)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 00:30 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 06:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ja, vast wel, maandje wachten tot die nieuwe monitor uitkomt, nog een paar maandjes wachten omdat er wat vertraging was voordat het ding in Nederland leverbaar is, half jaartje wachten tot die absurde prijzen wat gaan dalen, en dan is er ondertussen alweer iets nieuws aangekondigd. Maar serieus, ik krijg nu niet het idee dat er binnenkort op dat gebied iets aankomt dat alles wat er nu te krijgen is in prijs en prestatie gaat verslaan. Natuurlijk, wachten kan altijd, tot je oud en grijs bent, en ik kan het weten.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Tribits schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:32:
Ja, vast wel, maandje wachten tot die nieuwe monitor uitkomt, nog een paar maandjes wachten omdat er wat vertraging was voordat het ding in Nederland leverbaar is, half jaartje wachten tot die absurde prijzen wat gaan dalen, en dan is er ondertussen alweer iets nieuws aangekondigd. Maar serieus, ik krijg nu niet het idee dat er binnenkort op dat gebied iets aankomt dat alles wat er nu te krijgen is in prijs en prestatie gaat verslaan. Natuurlijk, wachten kan altijd, tot je oud en grijs bent, en ik kan het weten.
Dan heb jij de inmiddels confirmed geruchten van de 390X niet gelezen _/-\o_
CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 129

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1sQXBxN6JBiZlLKdB8SCdnAi/full.jpg

Levi88 geeft ook zelf aan dat hij eind mei/begin juni het geld klaar heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 00:37 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 06:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

Zoals wel vaker aangegeven gaan de ontwikkelingen soms best snel en kan het dus zeker lonen om voordat je gaat bestellen nog een keer een check te doen met de laatst beschikbare componenten. Aan de andere kant ging mijn reactie met name over monitoren en wijst de ervaring uit dat 'enorme' verschillen op het moment van aanschaf een half jaartje later alweer gemarginaliseerd zijn. Daarom blijf ik ook bij mijn standpunt: wachten op de 'sweet spot' voor aanschaf zal gewoon zelden of nooit lonen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Tribits schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:42:
Zoals wel vaker aangegeven gaan de ontwikkelingen soms best snel en kan het dus zeker lonen om voordat je gaat bestellen nog een keer een check te doen met de laatst beschikbare componenten. Aan de andere kant ging mijn reactie met name over monitoren en wijst de ervaring uit dat 'enorme' verschillen op het moment van aanschaf een half jaartje later alweer gemarginaliseerd zijn. Daarom blijf ik ook bij mijn standpunt: wachten op de 'sweet spot' voor aanschaf zal gewoon zelden of nooit lonen.
Ja en hier zegt iedereen dat hij een 970 moet kopen terwijl je voor het zelfde geld bijna 2 R9 290's kan krijgen (met echte 4GB en 512bit bus) ;)
En die 4790K is straks al 1 jaar oud.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Mday schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:22:
[...]

Tuurlijk weet ik wel waar ik het over heb. Ooit gespeeld met de V-sync? Nee? anders had je precies geweten waar ik het over heb - steevast elke game loopt soepeler zonder deze functie, met als downside dat je last krijg van screentearing (granted, dit ligt per scherm én game anders, maar zeker voor serieuze gamers merkbaar).
Het zit zo: een monitor heeft een refresh rate (niet te verwarren met framerate, wat ik deed, mijn excuus hiervoor), welke vastgesteld is op Hz. De refresh rate van een IPS scherm staat steevast op 60hz, met daarbij een relatief (tis peanuts, maar het blijft typerend voor IPS) lage reactiesnelheid. Dit zie je (ja, dat geneuzel over 'dat zie je niet' is serieus persoonlijk, maar zeker niet onwaar. Ik erger me groen en geel aan tearing) terugkomen in je gaming. Zet je V-Sync aan dan synchroniseert je videokaart met je scherm, waardoor je framerate wordt afgeknepen om tearing te voorkomen, met als gevolg een minder FPS.

En ja, mijn 770GTX is ruim voldoende om 50 FPS at all times te bereiken, maar ik ben er heilig van overtuigd dat als er veel kleurtjes op moeten verschijnen in verdomd snelle tijd, dat mijn monitor de framerate afknijpt.

Om TS te helpen hierbij: als 'beginnende' gamer zou ik met niet druk maken over deze discussie. Als PC gamer van 10+ jaar stel je je verwachtingen bij naar mate je meer ziet. Alleen, ik vind je scherm duur. Erg duur.
Dat lijkt er al meer op ja, ik weet heel goed hoe vsync werkt en wat het doet. screentearing wordt veroorzaakt door het fenomeen dat jouw beeldscherm de framebuffer uit leest terwijl hij overschreven wordt en dus terwijl hij frame 1 nog aan het renderen is hij met frame 2 verder gaat en zo krijg je 'verschil'. Tegenwoordig is de techniek wel zo ver dat je adaptive vsync kan gebruiken welke er voor zorgt dat als jij onder de 60fps komt hij vsync uit zet en niet terug valt op 30fps want hij zal altijd in een macht van 2 blijven werken zo dat de frames in sync met het scherm in het buffer komen.

Verder zeg je dat een IPS traag is? Dat is de grootste onzin die er is, de DELL IPSjes zijn vaak zelfs sneller dan de gemiddelde TN door de zeer lage input lag het is een fabel dat een IPS tegenwoordig nog traag is. Ja hij kan traag zijn, maar dat kan een TN ook :+ Ik zie/merk/voel geen verschil tussen mijn oude TN met 2ms en mijn nieuwe LG met 4ms :+ Ook screentearing heb ik nooit last van maar dat geld eigenlijk voor alle pc's die ik hier heb staan.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkBlaze op 17-02-2015 02:05 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 00:48
Madrox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:11:
[...]

Ja, want een 5820K kan je niet overklokken O-)
Bovendien is een i5 dan ook de allerbeste keus qua prijs/prestatie, dat is ook waar. Daar werd hier amper over gepraat, wel een redelijk prijzige i7. Tja, doe het dan echt goed, denk ik dan. Vandaar mijn 5830K voorstel. Over the top, helemaal eens. Net als die "dure" i7.

[...]

Ben goed ingelezen, dank je. Duur advies strooi ik alleen rond als daarom gevraagd word en ja, als je 2500e spendeert, is het zonde om daar een zielige quadcore voor te nemen >:)

[...]

Eens.
Ja ben het met je eens maar ScorpionSquad heeft ook gelijk; de games van vandaag gebruiken die zes cores helaas niet.

Als geld geen factor is:
- Koop je een i7-4790K als je *NU* de snelste performance wilt
- Koop je een 5820 als die paar % snelheidsverlies je niks uitmaakt, maar je systeem upgrade-able/toekomstgericht wilt houden.

De i7-4790K zit op een socket dat het einde van z'n leven heeft behaald; terwijl de 5820 op een socket zit dat juist begint.

Heb zelf ook een 5820; ik gok erop over een paar jaar spot goedkoop naar de snelste CPU te kunnen upgraden zonder dat ik gelijk nieuw mo-bo etc,etc. moet kopen. (kanttekening: de 5820 is NIET 100% geschikt voor SLI opstelling mbt. dat die maar 24 kanalen heeft)

Relatief gezien kostte me het echt niet zoveel meer. (Daarnaast gebruik ik m'n desktop ook voor werk,(vmware/oracle/mssql etc)

...

(Ja ik heb mijn 5820 ook overgeklokt btw. .. met die processor is er gewoonweg geen reden 't niet te doen :P )

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Correctie, zoals je ziet in de grafiekjes worde de cores wel gebruikt maar is het is niet genoeg om verschil te maken. Nog niet. 8 cores zit al op de nieuwste consoles, ik voorzie dus wel dat straks meer games die cores gaan gebruiken.

• Jacco011
  • Niet online
Voor de X99 betaal je wel de hoofdprijs dat op dit moment voor games niet nodig is. De 4790K mag dan wel 1 jaar oud zijn, maar 390 voor een 5820, 210 voor een mainboard en 190 voor DDR4. Je betaalt circa 190 euro meer voor iets wat voor games irrelevant is (mijn mening). Tegenover de i5-4690K betaal je circa 290 meer. Maar met een budget van 2500 euro kun je dat prima doen natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jacco011 op 17-02-2015 10:20 ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Maar mensen, redeneer nou eens vanuit de TS, die komt dus van een gewone laptop of iets dergelijks af.

Hij wilt gaan gamen en het standaard office internet riedeltje doen. En hem daarvoor nu 5820K met DDR4 en een X99 moederbord aansmeren? Heel leuk dat hij een budget van 2500 euro heeft, maar dat hoeft hij helemaal niet uit te geven om alles op ultra te draaien. Een i5 zal de komende 4 jaar echt nog wel voldoen, multicore en HT support wordt al jaren aangekondigd, maar uiteindelijk is het aantal games dat er echt veel mee doet op een hand te tellen.

Ja de consoles hebben 8 cores, maar vergeet niet dat dat echt heel zielige slappe cores zijn, een i5 heeft echt een veelvoud van de processing power van die dingen, hij legt die console CPU's er waarschijnlijk nog steeds uit in een multithreaded benchmark. Dusja, misschien dat er over 2 jaar inderdaad meer optimalisatie voor multicore is, maar het is niet alsof je met 4 cores niets kan.

Mocht die i5 echt gaan bottleneck en gebeurt dat pas over 3-4 jaar (worst case, zal wel eerder 5-6 jaar zijn) en tegen die tijd is er veel leuker spul op de markt dan een 5820K voor de helft van de prijs van de 5820K.

Vaker upgraden wint altijd van lange termijn investeringen (Al is een echt goede voeding en kast voor meerdere builds wel zo fijn).

Wat er in de toekomst uit komt en wanneer en voor welke prijs IS glazen bol werk, maar die perfecte 1440p panelen gaan niet goedkoop zijn, en vermoed dat ze pas over 3 maanden enigzins te verkrijgen zijn. Dat lijkt me te lang wachten en het is niet alsof de huidige panelen onwerkbaar zijn. Niet op wachten dus.

TS zegt wel pas over 6 weken te willen bestellen, dan is wachten op de nieuwe generatie AMD videokaarten geen gek idee met dit budget. Komt volgens de geruchten binnen 4-6 weken uit. Skylake is pas augustus en Broadwell brengt niet veel nieuws buiten het verlagen van een toch al laag energieverbruik.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:30:
Maar mensen, redeneer nou eens vanuit de TS, die komt dus van een gewone laptop of iets dergelijks af.

Hij wilt gaan gamen en het standaard office internet riedeltje doen. En hem daarvoor nu 5820K met DDR4 en een X99 moederbord aansmeren? Heel leuk dat hij een budget van 2500 euro heeft, maar dat hoeft hij helemaal niet uit te geven om alles op ultra te draaien. Een i5 zal de komende 4 jaar echt nog wel voldoen, multicore en HT support wordt al jaren aangekondigd, maar uiteindelijk is het aantal games dat er echt veel mee doet op een hand te tellen.

Ja de consoles hebben 8 cores, maar vergeet niet dat dat echt heel zielige slappe cores zijn, een i5 heeft echt een veelvoud van de processing power van die dingen, hij legt die console CPU's er waarschijnlijk nog steeds uit in een multithreaded benchmark. Dusja, misschien dat er over 2 jaar inderdaad meer optimalisatie voor multicore is, maar het is niet alsof je met 4 cores niets kan.

Mocht die i5 echt gaan bottleneck en gebeurt dat pas over 3-4 jaar (worst case, zal wel eerder 5-6 jaar zijn) en tegen die tijd is er veel leuker spul op de markt dan een 5820K voor de helft van de prijs van de 5820K.

Vaker upgraden wint altijd van lange termijn investeringen (Al is een echt goede voeding en kast voor meerdere builds wel zo fijn).

Wat er in de toekomst uit komt en wanneer en voor welke prijs IS glazen bol werk, maar die perfecte 1440p panelen gaan niet goedkoop zijn, en vermoed dat ze pas over 3 maanden enigzins te verkrijgen zijn. Dat lijkt me te lang wachten en het is niet alsof de huidige panelen onwerkbaar zijn. Niet op wachten dus.

TS zegt wel pas over 6 weken te willen bestellen, dan is wachten op de nieuwe generatie AMD videokaarten geen gek idee met dit budget. Komt volgens de geruchten binnen 4-6 weken uit. Skylake is pas augustus en Broadwell brengt niet veel nieuws buiten het verlagen van een toch al laag energieverbruik.
Helemaal mee eens, ik vind het van de zotte dat er hier mensen de TS proberen een X99 systeem aan te smeren.. De beste man is pas net beginnend tweaker en het sterkste argument is: Als je toch €2500,- uit gaat geven kun je het net zo goed opmaken! |:(

Er zijn al zat builds voorbij gekomen tussen de 1500,- en 1800,- waarmee de TS voor de komende 3 jaar helemaal klaar is voor alles wat hij wil.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:46:
[...]

Ja en hier zegt iedereen dat hij een 970 moet kopen terwijl je voor het zelfde geld bijna 2 R9 290's kan krijgen (met echte 4GB en 512bit bus) ;)
En die 4790K is straks al 1 jaar oud.
GTX 970 heeft wel 4gb, maar de laatste halve gb is beetje langzaam, maar het was al zo bij elke GTX 970 GPU's! Toch blijft de GTX 970 beste in de benchmarks dan R9 290x!

Review QNAP TS-230 NAS

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Dutchredgaming schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:34:
[...]

GTX 970 heeft wel 4gb, maar de laatste halve gb is beetje langzaam, maar het was al zo bij elke GTX 970 GPU's! Toch blijft de GTX 970 beste in de benchmarks dan R9 290x!
Het is maar net wat je wil, op 4K gaming schijnt die andere weer beter te zijn. Misschien dat de GTX970 over het algemeen beter is, maar je kan dan niet zomaar roepen dat die voor alles beter is.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03 22:54
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:46:
...
Als alles goed gaat heb ik in begin mei een budget van 2600 euro. Als jullie nou zeggen: "als je er nog 500 euro bij doet is je droom-pc substantieel beter!" dan kan ik ook nog even door sparen tot eind mei.
Maar truth be told: eigenlijk kan ik niet wachten tot 'ie er staat!
...
Ik vind het lachen dat er meer dan 130 reacties komen op een topic wat redelijk irrelevant is :P. Mei is pas over 3 maanden, en de hardware markt ziet er dan weer heel anders uit. Waarschijnlijk is de AMD R9 300 Serie GPU's op de markt, Intel zal Broadwell (K) in de schappen hebben liggen en moederborden, SSD's en vele andere onderdelen worden het hele jaar door aan de lopende band uitgebracht.

Open dus in midden April weer een nieuw topic ;).

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Balance schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:49:
[...]

Ik vind het lachen dat er meer dan 130 reacties komen op een topic wat redelijk irrelevant is :P. Mei is pas over 3 maanden, en de hardware markt ziet er dan weer heel anders uit. Waarschijnlijk is de AMD R9 300 Serie GPU's op de markt, Intel zal Broadwell (K) in de schappen hebben liggen en moederborden, SSD's en vele andere onderdelen worden het hele jaar door aan de lopende band uitgebracht.

Open dus in midden April weer een nieuw topic ;).
TS zou hier inderdaad wat duidelijkheid over kunnen verschaffen. Hoeveel budget is er momenteel beschikbaar en wanneer wil je bestellen? Het gaat snel in PC land en het advies van nu is over een maand waarschijnlijk geen goed advies meer. Als je pas in mei wilt gaan kopen is wat mij betreft de kous af, open maar eens een nieuw topic halverwege april ;).

• Redemer76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 21:22
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:37:
[...]

TS zou hier inderdaad wat duidelijkheid over kunnen verschaffen. Hoeveel budget is er momenteel beschikbaar en wanneer wil je bestellen? Het gaat snel in PC land en het advies van nu is over een maand waarschijnlijk geen goed advies meer. Als je pas in mei wilt gaan kopen is wat mij betreft de kous af, open maar eens een nieuw topic halverwege april ;).
Klopt, maar een beetje oriënteren is niks mis mee toch :)
Hij kan tzt zijn lijstje nog aanpassen d:)b

Verwijderd

Topicstarter
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Door het advies van jullie allemaal heb ik nu besloten om een budget van 1600ish euro voor de kast aan te houden. Dat maakt dat ik de componenten donderdag 05-03 kan bestellen. Vier weken later bestel ik dan een beeldscherm.

Dit topic is dan nog wel relevant lijkt me, of veranderd er in twee weken iets waar ik rekening mee moet houden?

Verwijderd

Dutchredgaming schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Laat me 1 benchmark zien waar een 970 twee R9 290 verslaan (op V&A/Marktplaats staan er R9 290's met aftermarket koeler vanaf 180€,reference 150€)

• Grimmie187
2x 290 in SLI lijkt mij persoonlijk niks. In mijn ervaring is SLI vaak meer ellende dan vreugde.

De discussie 290x vs. GTX 970 is natuurlijk wel gewoon fair maar ik denk niet dat het veel uit zal maken. Ze zijn ongeveer even snel en kosten ongeveer hetzelfde. Ieder zijn eigen voorkeur zal hierin doorslaggevend zijn.

• MK_
  • Niet online

MK_

Grimmie187 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:10:
2x 290 in SLI lijkt mij persoonlijk niks. In mijn ervaring is SLI vaak meer ellende dan vreugde.
Een AMD GPU in nVidia SLI is inderdaad ook niks :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Grimmie187
MK1998NL schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:16:
[...]

Een AMD GPU in nVidia SLI is inderdaad ook niks :+
Lol, idd ;)

Ik haal Xfire/SLI altijd door elkaar, wanneer gaan ze het eens een standaard naam geven?..

Verwijderd

Grimmie187 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:19:
[...]

Lol, idd ;)

Ik haal Xfire/SLI altijd door elkaar, wanneer gaan ze het eens een standaard naam geven?..
Crosslire!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:50:
[...]

Door het advies van jullie allemaal heb ik nu besloten om een budget van 1600ish euro voor de kast aan te houden. Dat maakt dat ik de componenten donderdag 05-03 kan bestellen. Vier weken later bestel ik dan een beeldscherm.

Dit topic is dan nog wel relevant lijkt me, of veranderd er in twee weken iets waar ik rekening mee moet houden?
En waarom dan 1600 euro? Wat moet er volgens jou echt anders aan de build van 1200 euro die ik bij elkaar heb gezet? Kan best natuurlijk, maar je hebt nog niets gezegd waardoor ik denk dat je meer dan 1200 euro aan de kast moet uitgeven.

Ik heb zo het vermoeden dat je die 1200 euro al klaar hebt liggen, waarom dan niet gelijk de bestelling en sparen voor de randapparatuur, die als ik het zo bekijk toch ook wel 800 euro gaat kosten, minstens.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:21:
[...]

En waarom dan 1600 euro? Wat moet er volgens jou echt anders aan de build van 1200 euro die ik bij elkaar heb gezet? Kan best natuurlijk, maar je hebt nog niets gezegd waardoor ik denk dat je meer dan 1200 euro aan de kast moet uitgeven.

Ik heb zo het vermoeden dat je die 1200 euro al klaar hebt liggen, waarom dan niet gelijk de bestelling en sparen voor de randapparatuur, die als ik het zo bekijk toch ook wel 800 euro gaat kosten, minstens.
Inderdaad, 1200 euro en je hebt een beest van een pc die alles op ultra kan. Waar wel rekening gehouden moet worden is op welke resolutie TS gaat spelen. Als dat 1440p word dan kun je beter een 290(X) nemen ipv een gtx 970.

Wat me echter wel opvalt, is dat het hier wel heel druk is met de reacties...sommige topics moeten een paar dagen wachten vermoedelijk omdat ze dan een relatief laag budget hebben. Maar als iemand 2500 euro te besteden heeft staat iedereen klaar, beetje vreemd, maar goed.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

pwillemske schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:34:
[...]

Inderdaad, 1200 euro en je hebt een beest van een pc die alles op ultra kan. Waar wel rekening gehouden moet worden is op welke resolutie TS gaat spelen. Als dat 1440p word dan kun je beter een 290(X) nemen ipv een gtx 970.

Wat me echter wel opvalt, is dat het hier wel heel druk is met de reacties...sommige topics moeten een paar dagen wachten vermoedelijk omdat ze dan een relatief laag budget hebben. Maar als iemand 2500 euro te besteden heeft staat iedereen klaar, beetje vreemd, maar goed.
Ja en als iemand duidelijk aangeeft dat hij veel geld te besteden heeft, komen ze met goedkope builds van rond de 1000€

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:28:
[...]

Ja en als iemand duidelijk aangeeft dat hij veel geld te besteden heeft, komen ze met goedkope builds van rond de 1000€
Haha, maar als het minimale verbeteringen geeft, waarom dan meer uitgeven??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

pwillemske schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:29:
[...]

Haha, maar als het minimale verbeteringen geeft, waarom dan meer uitgeven??
Ik heb bijvoorbeeld een R9 290 gestopt in mijn inmiddels 4 jaar oude build en het werkt prima voor 1080P 60hz en zou zelfs makkelijk 1440P 60hz aankunnen. Binnenkort naar 1440P 120/144hz en dan is wel een nieuwe build noodzakkelijk, anders krijg je bottlecks met 2 kaarten.

Dus hij zou net zo goed nieuwe videokaart kunnen kopen (ik weet niet wat voor build hij nu heeft)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 20:34 ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Wat? 1000 euro goedkoop?

Met 2500 euro kan je beter 2 keer een build van 1250 euro kopen dan dat in een keer uitgeven, dat is al zo vaak uitgelegd en elke keer zijn er weer mensen die gewoon zin hebben om er een overpriced build met onnodig spul erdoorheen te pushen. We zijn hier om iemand zijn geld zo zinnig mogelijk te laten uitgeven en niet onszelf te vermaken met het samenstellen van ultimate builds, dat kan je lekker zelf doen.

Met dit eeuwige gediscussieer komt de TS niet verder, dit topic is al veel langer dan nodig, enkel en alleen omdat er elke keer word getracht er overkill doorheen te duwen om het budget op te maken. Leuk om te hebben, maar ik ken wel leukere of verstandigere dingen om te doen met het overgebleven geld.

• pwillemske
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:59:
Wat? 1000 euro goedkoop?

Met 2500 euro kan je beter 2 keer een build van 1250 euro kopen dan dat in een keer uitgeven, dat is al zo vaak uitgelegd en elke keer zijn er weer mensen die gewoon zin hebben om er een overpriced build met onnodig spul erdoorheen te pushen. We zijn hier om iemand zijn geld zo zinnig mogelijk te laten uitgeven en niet onszelf te vermaken met het samenstellen van ultimate builds, dat kan je lekker zelf doen.

Met dit eeuwige gediscussieer komt de TS niet verder, dit topic is al veel langer dan nodig, enkel en alleen omdat er elke keer word getracht er overkill doorheen te duwen om het budget op te maken. Leuk om te hebben, maar ik ken wel leukere of verstandigere dingen om te doen met het overgebleven geld.
Inderdaad, het is leuk om te hebben. Maar of het nut heeft is een tweede..

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

.ScorpionSquad schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:59:
Wat? 1000 euro goedkoop?

Als TS 2500€ uit wil geven aan een high-end PC dat doet hij dat toch lekker? Je weet niet zijn financiële situatie over een paar jaar niet, misschien is hij wel miljonair of dakloos of misschien gaan we allemaal wel dood.

Ik ken mensen die maandelijks 1000€ op hun spaarrekening kunnen zetten, zelfs ik als 19 jarige hou nog ruim 300€ voor mezelf met een part-time baan nadat ik meegeholpen heb met de kosten(thuiswonen ftw!).

Verder als je het wiskundig oplost: 48 maanden X 50 euro = 2400€ (Ziggo abbo kost hier al 55€/maand)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 21:57 ]

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03 00:10
Verder als je het wiskundig oplost: 48 maanden X 50 euro = 2400€ (Ziggo abbo kost hier al 55€/maand)
[sarcamse]Topargument. Mijn huur van m'n kamertje is 300 euro per maand. Als je zo berekend is 48 maanden x 300 euro = €14.400. Dus daar kan ik dan ook wel budget voor vrijmaken.[/sarcasme]

|:( 8)7 :?

Het gaat hier om bang for the buck. En met een mainstream game pc van € 900 - € 1.200 kun je prima 4 jaar mee vooruit. Meer uitgeven gaat de levensduur niet significant verbeteren en derhalve dus enkel meer geld kosten. Onnodig lijkt me! De build van Scorpion volstaat volledig voor TS.

[ Voor 3% gewijzigd door ed14n op 17-02-2015 22:51 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 10:51

Secsytime

Automagisch

Lekker met zen allen discussiëren over wat beter is voor de TS, ipv beide opties voordragen, onderbouwen en TS laten kiezen.

optie 1: pc van rond de € 1200 waar je minimaal 4 jaar lang op ultra kan gamen

optie 2: pc van rond de € 2500 euro, deze is natuurlijk beter maar er is geen exponentiële groei.Deze pc is qua prijs/snelheid verhouding, minder efficiënt dan een pc van 1200 euro.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 06:35
Secsytime schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:49:
Lekker met zen allen discussiëren over wat beter is voor de TS, ipv beide opties voordragen, onderbouwen en TS laten kiezen.

optie 1: pc van rond de € 1200 waar je minimaal 4 jaar lang op ultra kan gamen

optie 2: pc van rond de € 2500 euro, deze is natuurlijk beter maar er is geen exponentiële groei.Deze pc is qua prijs/snelheid verhouding, minder efficiënt dan een pc van 1200 euro.
Je zou de optie een keer kunnen noemen maar daar houd het daar wel mee op. Het is iets waar hij misschien over na moet denken maar daarmee houdt het op. Het geeft geen antwoordt op zijn vraag. Dit forum gaat al weet ik niet hoeland vooral niet over het beste samen te stellen systeem. Altans niet in de vorm van lijstjes
Maar daar hebben we af en toe wel een beetje een handje van. Ik vroeg laatst voor een gamelaptop van 2000 euro advies en de eerste reactie was je kunt beter een desktop kopen want die is sneller. Ja dat weet ik zelf ook wel. Maar die kan ik niet makkelijk meenemen naar 4 verschillende plekken in een week tijd. Daarom vraag ik om een Laptop

Levi88 waar sta je op dit moment met je PC kun je misschien een lijstje geven zoals je nu denkt je PC te gaan bouwen? Wat zijn nog zaken waarover je twijfelt. Zou je een appart lijstje kunnen maken van kast en randapperatuur dan kunnen we over beide advies geven?

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers!
GerGio schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 03:43:
[...]

Je zou de optie een keer kunnen noemen maar daar houd het daar wel mee op. Het is iets waar hij misschien over na moet denken maar daarmee houdt het op. Het geeft geen antwoordt op zijn vraag. Dit forum gaat al weet ik niet hoeland vooral niet over het beste samen te stellen systeem. Altans niet in de vorm van lijstjes
Maar daar hebben we af en toe wel een beetje een handje van. Ik vroeg laatst voor een gamelaptop van 2000 euro advies en de eerste reactie was je kunt beter een desktop kopen want die is sneller. Ja dat weet ik zelf ook wel. Maar die kan ik niet makkelijk meenemen naar 4 verschillende plekken in een week tijd. Daarom vraag ik om een Laptop

Levi88 waar sta je op dit moment met je PC kun je misschien een lijstje geven zoals je nu denkt je PC te gaan bouwen? Wat zijn nog zaken waarover je twijfelt. Zou je een appart lijstje kunnen maken van kast en randapperatuur dan kunnen we over beide advies geven?
Waar ik nu sta:
Ik krijg de indruk dat een gamePC van 1200 euro goed genoeg is, zoals dit lijstje van ScorpionSquad:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 91,60€ 91,60
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 339,01€ 339,01
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.259,60

Dat zou betekenen dat ik gelijk dezelfde maand al mijn muis, toetsenbord en misschien ook mijn 2.1 setje kan kopen, en dat ik niet eerst hoef te hannesen met een setje van de kringloop
Daarnaast:
ed14n schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:50:
[...]
Het gaat hier om bang for the buck. En met een mainstream game pc van € 900 - € 1.200 kun je prima 4 jaar mee vooruit. Meer uitgeven gaat de levensduur niet significant verbeteren en derhalve dus enkel meer geld kosten. Onnodig lijkt me! De build van Scorpion volstaat volledig voor TS.
Dit is wat meerderen van jullie zeggen. Als het echt zo is dat meer uitgeven geen schokkende verbeteringen brengt, en keep in mind dat ik niets gewend ben, dan leg ik me graag neer bij een drastische verlaging van mijn budget. Kan ik des te eerder gaan sparen voor iets anders, een TV ofzo.

Het enige waar ik dan nog echt mee zit is de kwestie IPS vs TN paneel. Er valt ontzettend veel te vinden over het feit dat de ene minder kleuren heeft maar veel sneller is en de ander veel mooier beeld heeft. Het lastige is dus dat er bijna geen winkels in Breda zijn die fatsoenlijke monitoren verkopen. Het enige monitor dat ik echt in actie heb gezien (met een vergelijkbaar systeem far cry4 gespeeld by MyCom) is de: pricewatch: Samsung U28D590D Zilver
Eerlijk gezegd vond ik de kleuren allesbehalve lelijk?! Is dat een issue dat mettertijd ontstaat? Of, gezien ik de IPS panelen nog niet in actie heb gezien, kan het gewoon nog véél beter?
Als het op zich geen wereld van verschil uitmaakt, betekent dat dan dat de discussies gaan over pure luxe, kleine details? Of is dit toevallig een TN paneel die óók goede kleuren heeft?
Heeft iemand een suggestie waar ik hier in de buurt een TN naast een IPS kan zien? Of uberhaupt gewoon een IPS in actie kan zien? Ik ben student, dus een stukje reizen kan wel (als het maar niet te gek wordt en ik naar Maastricht gestuurd word :+ )

Wat betreft de andere componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PB278Q Zwart€ 525,89€ 525,89
1Samsung U28D590D Zilver€ 436,47€ 436,47
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)€ 134,99€ 134,99
1Roccat Tyon Zwart€ 99,99€ 99,99
1Roccat Sense Chrome Blue€ 17,69€ 17,69
1Brother DCP-J552DW€ 95,26€ 95,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.310,29

De muis staat in elk geval nog open, bij gebrek aan computerwinkels (althans, ze hebben niet de wereld aan keuze) kan ik niet echt uitproberen wat voor mij lekker in de hand ligt. De Roccat Tyon lijkt me leuk omdat er wel wát extra knopjes op zitten voor RPGS/MMO's, maar ook weer niet zoveel dat het echt lastig wordt met shooters. Daarnaast een mooi rood (of welke kleur dan ook) LEDlamplijntje over de gehele onderkant. Leuk, maar tevens geen harde eis.

Het toetsenbord staat wijd en zijd bekend als een goed, stevig en fijn toetsenbord. Het heeft rode verlichting en WASD / space knoppen etc. met structuur. Leuke bonus. En als eis heb ik: mechanisch cherry red.

Muismat wordt waarschijnlijk gewoon een zwarte, of met iets van rood, ipv de roccat blauwe mat. Tips?

Naar een kwaliteits (100-200 euro) 2.1 set ga ik nog op zoek, ook een headset staat op het lijstje. Eerst was ik van plan een hele dure Sennheiser-headset van 210 euro te kopen omdat deze vrij hoog aangeschreven staat. Dat heb ik laten varen omdat ik persoonlijk niet denk dat ik dat een meerwaarde heeft. Een goedkopere is ook goed genoeg, zoals de headset: pricewatch: Steelseries Siberia V2 Wit, die ook goed wordt beoordeeld uit een tweakers test reviews: Vijf goedkope gameheadsets getest
Des te meer over voor een 2.1 set, 5.1 wil ik niet omdat ik de kabels niet in mijn slaapkamer wil hebben lopen.

De printer die erop staat is niet echt van belang, staat er alvast tussen omdat hij als een van de goedkoopsten per print uit de consumentenbondstest kwam.

Fijne dag allemaal! Heel fijn dat jullie me geholpen om reële verwachtingen te creëren en geld te besparen _/-\o_

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mooi lijstje, maar ik zou de Scythe Kotetsu nog vervangen met een stillere omdat je toch niet gaat overklokken en die paar graadjes dan niet uitmaken. Elke geluidsbron vermeerdert echter het totale geluidsplaatje.

pricewatch: Scythe Kotetsu
low-speed = 35 dB(A) / high-speed = 45 dB(A)
low-95W = 38 °C / high-95W = 35,6 °C
http://nl.hardware.info/p...otetsu#tab:testresultaten

iets goedkoper: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
low-speed = 28 dB(A) / high-speed = 44 dB(A)
low-95W = 42,1 °C / high-speed = 38,5 °C
http://nl.hardware.info/p...o-rev2#tab:testresultaten

tientje meer: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
low-speed = 25 dB(A) / high-speed = 34 dB(A)
low-95W = 40,2 °C / high-95W = 36,5 °C
http://nl.hardware.info/p...dition#tab:testresultaten

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
En koop de siberia V3 ipv de V2 ;)

Verder zou ik toch echt voor IPS gaan, kleuren zijn imho zoveel beter... Natuurlijk zijn er TN panelen met goede kleurweergave maar IPS wordt het nooit.

Ik dacht ook dan m'n TN paneel goed genoeg was tot dat ik er een IPS paneel naast kreeg :p

• Jolke
  • Laatst online: 20-03 13:01
IPS schermen zijn al snel genoeg, terwijl de kleuren en de kijkhoek beter zijn.

Verwijderd

Brogala schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:00:
En koop de siberia V3 ipv de V2 ;)

Verder zou ik toch echt voor IPS gaan, kleuren zijn imho zoveel beter... Natuurlijk zijn er TN panelen met goede kleurweergave maar IPS wordt het nooit.

Ik dacht ook dan m'n TN paneel goed genoeg was tot dat ik er een IPS paneel naast kreeg :p
Sibera V3 is best wel slecht. Headsets zijn sowieso niet goed...
Een pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) + ModMic is beste optie.

Anders dit (heb zelf net Cloud 1 dus ben beetje boos dat ik niet 2 heb gehaald)
pricewatch: Kingston HyperX CLoud II Red

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Je kan eventueel bij mij in Eindhoven een 1440p IPS monitor bekijken en de AKG Q701 uittesten als je wil.

Bespaar niet op een goede koptelefoon zou ik zeggen, een HD558 is ook heel goed, maar een audiofiel zoals ik gaat je op dat gebied geen geld besparen.

Overigens is de review van SPCR een stuk positiever over de Scythe Kotetsu en ik kan die ervaring wel onderschrijven. Maar die Gelid of een Mugen 4 zijn ook prima koelers als je je daar beter bij voelt.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Grimmie187 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:29:
[...]

Helemaal mee eens, ik vind het van de zotte dat er hier mensen de TS proberen een X99 systeem aan te smeren.. De beste man is pas net beginnend tweaker en het sterkste argument is: Als je toch €2500,- uit gaat geven kun je het net zo goed opmaken! |:(

Er zijn al zat builds voorbij gekomen tussen de 1500,- en 1800,- waarmee de TS voor de komende 3 jaar helemaal klaar is voor alles wat hij wil.
Ts geeft anders zelf aan zelfs 500e meer uit te kunnen/willen geven aan zijn "droom-pc", wel, X99 met een sixcore en DDR4 dat is een hele stap op weg naar een droom-pc :9~

Wat vandaag overkill is, is morgen, tja, zeg het maar. Geld moet rollen, dat is goed voor onze economie. En wat doen we hier?

TS, als je een droompc wil, laat je je vooral niet afschikken tussen de knakenknijpers hier. Hoe denk je dat ik aan een Lian-Li kom, triplerad waterkoeling, zes disk raid-5 o.a. ? Iig niet door te luisteren naar de budgetbrothers hier ( no offense) >:)

omg, ts. Die laatste build..het word steeds erger :F

Als je dan toch voor meer pris/prestatie wil gaan, heb ik hier een ultiem setje voor een zeer schappelijke prijs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,52€ 238,52
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 105,95€ 105,95
2Palit GeForce GTX 960 2GB Super JetStream€ 221,65€ 443,30
1NZXT S340 Wit€ 63,38€ 63,38
1be quiet! Dark Rock 3€ 52,95€ 52,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 74,95€ 74,95
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 98,-€ 98,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.238,95

Dat lijkt me een goede basis. Een OC-cpu, een echt PCIe x2 8-lanes crossfire mobo, 2x een r9 290 die gehakt maakt van de enkele 290x.

[ Voor 83% gewijzigd door Madrox op 18-02-2015 23:27 ]

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

En dan denk je een stuk verder te zijn...

Ik ga er niet meer woorden aan vuil maken dan dat het bovenstaande geen enkel goed argument voor een toch al slechte build geeft.

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
2x een 960. Dat lijkt me niet echt interessant...

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
2x 960 is een absolute nogo, die dingen zijn veel te duur voor wat ze leveren op 1080p en kunnen op hogere resoluties al helemaal niet meer mee.
http://www.techpowerup.co...Force_GTX_960_SLI/23.html

Persoonlijk zou ik een grotere SSD pakken, 512GB passen meer games op.

Ik zou ook gewoon lekker een i7k pakken, dan weet je zeker dat de processor het probleem niet gaat zijn komende jaren.

Even ALLES in een wenslijstje gezet (heb niet overal naar gekeken, randapparatuur heb ik sowieso geen verstand van).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
2Club 3D Radeon R9 290 royalAce€ 283,95€ 567,90
1Samsung U28D590D Zilver€ 432,65€ 432,65
1Edifier C3X€ 149,-€ 149,-
1Scythe Mugen MAX€ 35,95€ 35,95
1Roccat Tyon Zwart€ 90,01€ 90,01
1Roccat Sense Chrome Blue€ 17,69€ 17,69
1Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16€ 120,95€ 120,95
1Kingston HyperX CLoud II Red€ 99,80€ 99,80
1Antec TruePower Classic TP-750C€ 96,95€ 96,95
1Crucial MX100 512GB€ 185,95€ 185,95
1Brother DCP-J552DW€ 95,26€ 95,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.754,79

• SmokingCrop
  • Niet online
Denk dat Madrox gewoon gemist is, hij spreekt van 2x R9 290 onder dat lijstje.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 19-02-2015 00:41 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

.ScorpionSquad schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:14:
En dan denk je een stuk verder te zijn...

Ik ga er niet meer woorden aan vuil maken dan dat het bovenstaande geen enkel goed argument voor een toch al slechte build geeft.
slechte build? Nuja, smaken verschillen nietwaar. Heb twee argumenten gegeven, heb je die niet gelezen ?
Moet ik het verder nog toelichten, terwijl je elke onderdeel gewoon kan uitzoeken; de palits r9 290 bijv, met de stille koelers. Overal een kleurstelling wit/zwart rood. Misschien niet opgevallen ?
Idd niet de allerbeste economische build, maar het oog wil ook wat (soms).
Overdrijven is iig ook een vak, want slecht mag je het niet noemen, als je het al doet benoem het dan. Waarom is het zoooo verschikkelijk ?
Kan wel een paar dingetjes verzinnen, wat ik resoluut weerleg als "geneuzel in de marge".

ps: Dank je, Smokingcrop. Het is idd twee maal een Radeon R9 290 van AMD, medunkt 1 van de beste prijs/prestatie gamers videokaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 19-02-2015 01:23 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
960's zijn verschikkelijk, palit doet niet aan amd kaarten (en dus ook geen 290's), je zal iets door elkaar hebben gehaald?
2x 290 met een 550W voeding is ook wat krap.
De rest vind ik zo slecht nog niet, al is het niet echt high-end.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 19-02-2015 01:44 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Nog eens een build om de TS nog meer te laten twijfelen :+
Een Stille (onhoorbaar @ idle/licht werk & stil bij gaming) Black & White Build voor als het oog ook wat wil:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 112,95€ 112,95
2Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 352,95€ 705,90
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 106,95€ 106,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 66,95€ 66,95
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 68,95€ 68,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 115,-€ 115,-
1Crucial M550 2,5" 512GB€ 179,90€ 179,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.841,45

• i7 omdat dit het enige is wat nog wat fps erbij kan doen bij High end SLI zonder direct honderden euro's meer te betalen.
• Black/White mobo met SLI support en eventueel plaats voor bv een audiokaart
• 2x asus gtx 970 voor de passieve werking tot 60-65°C en stille werking bij gaming
• Stille HDD, anders hoor je juist nog die HDD irritante geluiden maken bij een onhoorbaar systeem..
• Define R5 met window voor oog die ook wat wil
• Zeer stille Mugen 4 PCGH die nog goed kan koelen ook
• black & white gekleurde RAM latjes
• hybride 10 jaar garantie 'super' voeding, 750W zodat die bij SLI ook nog stil blijft.
• 512GB SSD
-> eventueel nog een Fractal Define 140mm case-fan bij de voorkant die ook nog op de fan-controller kan van de behuizing

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell U2515H Zwart€ 295,-€ 295,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 72,-€ 72,-
1Steelseries Qck€ 9,57€ 9,57
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 73,71€ 73,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 585,27

• 25" 2560x1440 60hz IPS scherm, Zeer scherp scherm (dpi) en mooie kleuren en snel genoeg om goed te gamen.
• High end mechanisch toetsenbord voor de volgende 10+ jaar ofzo. (ook simpel schoon te maken)
• Goed in de hand liggende gaming muis
• muismat niet vergeten :9
• Een zeer geprezen headset

[ Voor 22% gewijzigd door SmokingCrop op 19-02-2015 04:08 ]

• Grimmie187
Haha, en we zijn weer terug bij af na 7 pagina's.. :+

Ik hou het voor gezien Levi! Dit topic zit vol met mensen die denken dat hoe meer geld je over de balk smijt hoe beter je build wordt, iets wat (zeker voor een gebruiker zoals jij) totale onzin is..

De keus is uiteindelijk aan jou. Laat t.z.t. even weten waar je voor gegaan bent, daar ben ik wel benieuwd naar.

Success!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:30
SmokingCrop schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 03:55:
[..]
Een Stille (onhoorbaar @ idle/licht werk & stil bij gaming) Black & White Build voor als het oog ook wat wil:
[..]
Dan moet je ook de voeding eigenlijk in het wit doen he..
http://nl.hardware.info/r...1050w-review-witte-stilte

;)

*sowieso

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03 08:28
Ik snap niet dat crossfire nog zo populair is. Hebben jullie ook allemaal een 290 in crrossfire gehad? De problemen die je kunt tegen komen zijn het echt niet waard. Ja de avg. FPS zal vaak hoger liggen, maar het komt in meer dan genoeg games voor dat de min. FPS onder de 30 zakt en games dus niet lekker speelbaar maakt. Als je het budget hebt zou ik altijd voor 1 snelle kaart gaan en nooit voor twee mindere. Koop een 980 of wacht op de 390 serie van AMD. Crossfire en in mindere mate SLI gaan alleen maar een ergernis zijn.

• pwillemske
  • Niet online
Waarom?? Je gooit er een mooi mobo in maar wel een dikke luchtkoeler. Zie je dan iets van je mobo?? Nee! Zie je iets van die voeding?? Nee! Zie je iets van de kabels?? Ja! Mij lijkt sli complete onzin! TS gaat waarschijnlijk niet hoger dan 1440p gamen, dat kan prima op een 290(x). Wat vind TS hiervan?? Heeft hij Sli nodig?? Nee! Voor iedereen die hier gekke dure builds gaat doen doet dat maar lekker zelf van zn eigen geld zodat die niet iemand anders zn geld gaat verprutsen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• DonJunior
pwillemske schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:10:
[...]

Waarom?? Je gooit er een mooi mobo in maar wel een dikke luchtkoeler. Zie je dan iets van je mobo?? Nee! Zie je iets van die voeding?? Nee! Zie je iets van de kabels?? Ja! Mij lijkt sli complete onzin! TS gaat waarschijnlijk niet hoger dan 1440p gamen, dat kan prima op een 290(x). Wat vind TS hiervan?? Heeft hij Sli nodig?? Nee! Voor iedereen die hier gekke dure builds gaat doen doet dat maar lekker zelf van zn eigen geld zodat die niet iemand anders zn geld gaat verprutsen.
Zo dan. .hoe ben jij vanochtend uit je bed gestapt? Ik maakte maar een grapje .. rustig maar. :/

*sowieso

• pwillemske
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:14:
[...]

Zo dan. .hoe ben jij vanochtend uit je bed gestapt? Ik maakte maar een grapje .. rustig maar. :/
Oww, het was niet op jou reactie bedoeld haha...ik ben weer rustig hoor :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• DonJunior
pwillemske schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:17:
[...]

Oww, het was niet op jou reactie bedoeld haha...ik ben weer rustig hoor :)
hahaha okee dan! :P

*sowieso

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Grimmie187 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:17:
Haha, en we zijn weer terug bij af na 7 pagina's.. :+

Ik hou het voor gezien Levi! Dit topic zit vol met mensen die denken dat hoe meer geld je over de balk smijt hoe beter je build wordt, iets wat (zeker voor een gebruiker zoals jij) totale onzin is..

De keus is uiteindelijk aan jou. Laat t.z.t. even weten waar je voor gegaan bent, daar ben ik wel benieuwd naar.

Success!
Ik denk er hetzelfde van, en ik ga niet 100 keer hetzelfde vertellen. Als je nog iets van me wil weten zeg je het maar.

• pwillemske
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:32:
[...]

Ik denk er hetzelfde van, en ik ga niet 100 keer hetzelfde vertellen. Als je nog iets van me wil weten zeg je het maar.
Ik denk dat TS beter naar de lokale computerboer ofzo kan gaan...met de goede tips die hij hier gekregen heeft.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Grimmie187 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:17:

Success!
.ScorpionSquad schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:32:
[...]
Hartelijk bedankt tweakers!

Zonder jullie zou ik zuurverdiende euro's uitgeven aan een systeem dat overkill en overpriced is.
Nu heb ik voor mezelf inmiddels bepaald dat ik zo rond de 1200 ga zitten voor het systeem, en rond de 400 voor een beeldscherm.
Het lijstje zoals ik hem nu heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 91,60€ 91,60
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 352,95€ 352,95
1Asus VG278HE Zwart€ 353,15€ 353,15
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX100 512GB€ 185,95€ 185,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.625,69

GPU: Uiteindelijk ben ik alleen nog bekend met Nvidia, daarnaas vind ik het ook wel fijn dat meerderen van jullie aangeven dat de GTX970 stiller en zuiniger is dan de AMD tegenhanger. Vandaar dat ik uiteindelijk toch kies voor deze GPU. Ik heb eigenlijk altijd goeie ervaringen gehad met ASUS, vandaar dat het de ASUS STRIX wordt ipv de EVGA. Ook iemand in mijn omgeving heeft dezelfde kaart en is er heel blij mee qua temperaturen en stilte.

Scherm: Ik weet dat TN misschien een minder goede kleurweergave heeft, maar toen ik gisteren naar dit scherm heb gekeken was het veel meer dan ik verwacht had. Daarnaast is er van fotobewerken geen enkele sprake, is het scherm redelijk geprijsd en door ASUS gemaakt. De doorslaggevende factor hierin is dat ik het scherm met eigen ogen gezien heb en het prettig vind om er naar te kijken.

Mijn randcomponenten zijn ook veranderd, puur omdat ik nu een aantal toetsenborden en muizen uit heb mogen proberen bij CD-ROM-land in Breda. Ze zijn veel te duur, maar ik heb er wel dingen kunnen zien en voelen. Dit zijn ze geworden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech Speaker System Z623€ 127,47€ 127,47
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 109,-€ 109,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 72,-€ 72,-
1Logitech G440 Hard Gaming Mouse Pad€ 29,-€ 29,-
1Plantronics GameCom 788 7.1€ 50,14€ 50,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 387,61

De muis ligt gewoon lekker in de hand, het toetsenbord klikt lekker en ziet er IMO goed uit.
De 2.1 set heb ik beluisterd, erg goede kwaliteit en er zijn ook heel veel goede reviews over geschreven.
Pluspunt voor mij, puur esthetisch, is dat ze allemaal van dezelfde maker zijn.
De headset is voor mij even een tijdelijke oplossing. Ik wil nog even doorsparen voor een goede headphone, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Sennheiser HD 650 (Titanium)
Dan zou ik er een modmic op kunnen zetten mocht ik daar behoefte aan hebben.

Er rest mij eigenlijk nog 1 vraagje, hoewel ik er zelf wel naar heb gekeken is de kans zeker aanwezig dat ik iets over het hoofd zie: Matchen alle componenten goed met elkaar? De MOBO socket klopt geloof ik, alles zou in de R5 moeten passen en de voeding moet ook ruim voldoende zijn geloof ik. Mis ik hier nog iets?

Nogmaals bedankt voor alle tijd, adviezen en geduldige uitleg! _/-\o_ O+

• pwillemske
  • Niet online
Het scherm wat je hebt is TN, liever een ips of amva paneel. Je resolutie gaat waarschijnlijk pixels tellen worden. Voor dat geld heb je een 1440p amva scherm...verder ziet het er goed uit! (je zou eventueel de cpu naar een 4460 kunnen veranderen, maar die turbo kan af en toe toch nét iets meer power geven).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Nog een post dan :+.

Ja, alles past. Misschien dat je nog de 450W versie van de voeding kan nemen, bespaart weer en is ook genoeg. Ik heb die kaart zelf ook en hij is prima. Omdat je huidige scherm FHD is een betere keus dan een R9 290X.

Maar heb je het wel vergeleken met een 1440p IPS monitor? Er ging een wereld voor me open toen ik het TN-paneel in m'n laptop vergeleek met mijn IPS-monitor. Ik doe niets met foto of videobewerking maar ik wil nooit meer anders.

Aan de andere kant, als je het zelf hebt ervaren en je vind het prima, zie ik er geen groot probleem mee. Ik zou echter zeker ook een andere monitor ervaren voor wat vergelijkingsmateriaal.

Verder ga ik zachtjes wenen bij de gedachte aan een dergelijke headset, maar als je hem zelf hebt gehoord en je vindt het goed, wie houd je tegen. Edit: over de HD650 heen gelezen. _/-\o_. Moet je wel een goede (externe bij voorkeur) geluidskaart en versterker bij kopen anders benut je hem echt niet en klinkt een HD558 misschien zelfs beter.

[ Voor 10% gewijzigd door .ScorpionSquad op 19-02-2015 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier toevallig een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart (het enige IPS scherm in dezelfde prijscategorie als de pricewatch: Asus VG278HE Zwart )?

Bevalt dit scherm goed?
En als je in de buurt van Breda woont zou ik hem dan een keer mogen komen bekijken?
.ScorpionSquad schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:26:
Edit: over de HD650 heen gelezen. _/-\o_. Moet je wel een goede (externe bij voorkeur) geluidskaart en versterker bij kopen anders benut je hem echt niet en klinkt een HD558 misschien zelfs beter.
Ho eens, die is ook nog eens veel goedkoper. Die ga ik eens goed bekijken in reviews. Wellicht koop ik die wel gelijk al. Thanks!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 10:32 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 10:51

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:29:
Heeft iemand hier toevallig een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart (het enige IPS scherm in dezelfde prijscategorie als de pricewatch: Asus VG278HE Zwart )?

Bevalt dit scherm goed?
En als je in de buurt van Breda woont zou ik hem dan een keer mogen komen bekijken?

[...]

Ho eens, die is ook nog eens veel goedkoper. Die ga ik eens goed bekijken in reviews. Wellicht koop ik die wel gelijk al. Thanks!
Hey Levi,

Ik zou ook een 21:9 beeldverhouding scherm overwegen, ik heb er vorig jaar 1 gekocht en ben hier HEEL blij mee. Met gamen zie je net even wat extra van de game, daarnaast heb je extra werkruimte voor office/excel/i-net toepassingen waardoor je niet per se 2 beeldschermen nodig hebt.

Ook kun je films zonder zwarte balken kijken omdat films in 21:9 (bioscoop formaat) zijn geschoten. Ik zou zeggen kom anders even bij me kijken, maar Groningen is niet echt in de buurt :P

• SmokingCrop
  • Niet online
pwillemske schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:10:
[...]

Ja, al eens naar een systeem gekeken met een luchtkoeler erin? :F

Zie je iets van de voeding? Ja, zit immers niet verstopt achter een cover.
Zie je de kabels? Ja, je ziet de mooi zwart gesleevde kabels, als je het nog mooier wil, ga dan voor een cable mod setje ofzo.
Die Extra kracht niet nodig op 2560x1440/1600? Right. Mag je van de start al settings naar beneden doen en bij de volgende games in december nog meer. Zelf de GTX 690 (infeite ook sli & 900~ euro geweest) van paar jaar geleden scoort nog beter dan de gtx 980.
Als de TS van een droomPC spreekt, denk ik dat hij toch niet opgezadeld wilt worden met 30 fps op maxed out :>

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_970_SLI/images/bf4_2560_1600.gif

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_970_SLI/images/ac4_2560_1600.gif

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_970_SLI/images/tombraider_2560_1600.gif
bron: http://www.techpowerup.co...eForce_GTX_970_SLI/1.html

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 19-02-2015 12:29 ]

• pwillemske
  • Niet online
Oww, dan zou ik voor 2x290 gaan, goedkoper en waarschijnlijk iets meer power. Wel meer hitte, maar een goeie kast met ventilators kan dat makkelijk afvoeren...
Maar eerst moet TS maar is bekijken op welke resolutie hij wil gaan gamen

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

Valkyre

Kitesurf FTW!

Vwb de randapparatuur Levi heb jezelf al eerder de vergelijking tussen de headsets gelinked.
Volgens mij komt dat logitech ding daar niet in voor, sowieso 7.1 in je oren volgens mij kan dat nooit echt chill zijn.

eerder gaf je aan voor de siberia v3 te gaan, ik heb zelf 2 maanden geleden de v2 gekocht. volgens mij ben je daar veel beter mee af.

iRacing Profiel

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
pwillemske schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:23:
Oww, dan zou ik voor 2x290 gaan, goedkoper en waarschijnlijk iets meer power. Wel meer hitte, maar een goeie kast met ventilators kan dat makkelijk afvoeren...
Maar eerst moet TS maar is bekijken op welke resolutie hij wil gaan gamen
Aangezien TS deze build later aan wil schaffen, vraag ik mij af hoe die 2x R9 290 het doet ten opzichte van één enkele 390X die in die maand ongeveer uit zal komen (speculatie). Kan hij niet beter op 1x 390X wachten of is 2x R9 290 sneller? (op zich zou dat natuurlijk ook speculatie zijn, de kaart is immers nog niet getest)

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

TS kan een build van 1200 euro gelijk aanschaffen.

SLI of CFX is niet interessant vanwege de gebrekkige ondersteuning bij sommige games en de stutter die het soms veroorzaakt.

Beter gewoon nu een goede single GPU kopen en over een tijdje een nieuwe snellere single GPU erin. De ultra van nu is overigens gewoon de high van over een jaar, dus als je terug moet schroeven gaan de graphics er niet echt op achteruit maar misschien zelfs nog steeds iets vooruit omdat er steeds efficiënter gerenderd wordt.

• prestige93
  • Laatst online: 24-07-2024
- foutje

[ Voor 99% gewijzigd door prestige93 op 19-02-2015 13:27 ]

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

• secondsight
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
voor headset zou je ook eens naar een Grado kunnen kijken de 225E bijvoorbeeld, wel on-ear dus daar moet je van houden. Als je wel voor de 650 wil gaan moet je eens kijken bij Schiit Audi voor de dac en amp.

Verwijderd

Eventjes mijn build die ik al in mijn wenslijst had sharen:
Precies 1500€ met nog 1000€ budget voor 2 R9 390X's.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 185,21€ 185,21
1Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2)€ 75,95€ 75,95
1Corsair Hydro H100i€ 104,41€ 104,41
1Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Wit, 140mm€ 12,25€ 12,25
2Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led (Twin pack), 120mm€ 21,74€ 43,48
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16€ 143,95€ 143,95
1Corsair HX1000i€ 199,80€ 199,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.502,80

Randapparatuur tel ik nooit mee, want die kan later/ervoor aangeschaft worden.
De pricewatch: BenQ XL2730Z is nog niet eens uit maar winkels hebben hem al online gezet. Volgens Benq moet hij rond de 500$ worden dus hier ook rond de 500€.

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XL2730Z€ 699,-€ 699,-
1Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red€ 199,99€ 199,99
1Corsair Gaming M65 RGB Zwart€ 72,58€ 72,58
1Corsair Gaming MM200 Extended Edition€ 31,90€ 31,90
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 72,19€ 72,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.075,66

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 17:22 ]

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:16:
Eventjes mijn build die ik al in mijn wenslijst had sharen:
Precies 1500€ met nog 1000€ budget voor 2 R9 390X's.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 185,21€ 185,21
1Corsair Professional Individually sleeved (Type 3, Generation 2)€ 75,95€ 75,95
1Corsair Hydro H100i€ 104,41€ 104,41
1Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Wit, 140mm€ 12,25€ 12,25
2Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Witte led (Twin pack), 120mm€ 21,74€ 43,48
1Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16€ 143,95€ 143,95
1Corsair HX1000i€ 199,80€ 199,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.502,80

Randapparatuur tel ik nooit mee, want die kan later/ervoor aangeschaft worden.
De pricewatch: BenQ XL2730Z is nog niet eens uit maar winkels hebben hem al online gezet. Volgens Benq moet hij rond de 500$ worden dus hier ook rond de 500€.

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XL2730Z€ 699,-€ 699,-
1Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red€ 199,99€ 199,99
1Corsair Gaming M65 RGB Zwart€ 72,58€ 72,58
1Corsair Gaming MM200 Extended Edition€ 31,90€ 31,90
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 72,19€ 72,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.075,66
We hebben meer aan foto's dan de specs...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

pwillemske schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:45:
[...]

We hebben meer aan foto's dan de specs...
Het is een wenslijst geen inventaris :'(
Misschien geeft dit je wel een idee:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Met jullie hulp heb ik een tijdje terug een Game-PC samengesteld. _/-\o_
Aanvankelijk had ik een ontzettend hoog budget opgegeven, maar dankzij jullie advies ben ik veel meer stil gaan staan bij de prijs/kwaliteit verhouding. (Of, zoals dat hier veel gezegd wordt, bang for buck)
Mijn budget is nog steeds ruim, ongeveer 1800 euro. Dit is inclusief randapparatuur (muis, bordje, scherm en mat).

Over 7 dagen krijg ik eindelijk mijn loon binnen en ik gaan beginnen met bestellen en bouwen.
Vandaar dat ik nu de huidige build plaats, met daarbij de vraag: Past alles bij elkaar? zijn er nog aanvullingen/verbeteringen binnen hetzelfde budget mogelijk? Als het goed is, is alles mooi op elkaar afgestemd, mede dankzij de tweakers. Maar ik ben bepaald geen expert.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, ik wil graag alle huidige games op de hoogste instellingen kunnen spelen. Na een jaar of twee wil ik waarschijnlijk mijn GPU upgraden zodat ik ook dan weer de huidige games kan draaien. Er is geen sprake van fotobewerking, maar toch heb ik gekozen voor een IPS-scherm. Mooier beeld weegt voor mij zwaarder dan een net iets snellere responstijd. Mocht ik mij toch gaan irriteren aan de responstijd, dan kan ik altijd nog in de loop van de tijd upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Euro 1800,- om en nabij. Zoals gezegd: dit is inclusief scherm, windows, muis, toetsenbord en muismat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, gewenste apparatuur staat in mijn wenslijst. Speakers/headset komen pas aan het einde van maart in zicht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het redelijk simpel houden, het is mijn eerste PC. Dat wil zeggen: Geen SLI, geen Crossfire en geen overclocking. Misschien dat ik dit over een jaar of twee wel een keer wil proberen, dus het mag van mij best mogelijk zijn in mijn systeem. (Is dat het nu? SLI en OC?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de lijst aan de hand van advies samengesteld, dus ik heb ook niet echt voorkeur. Ik heb echter wel de voorkeur van mijn GPU: GTX 970 en dan waarschijnlijk die van Gigabyte gezien dat een beetje de middenmoot is, snel maar ook zuinig en redelijk stil.
Zie ook: http://www.overclock.net/...msi-gaming-vs-gigabyte-g1

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opzich kan ik stilte wel waarderen, het is echter geen keiharde eis. Toch verkies de GTX970 boven de R9 290x. Daarnaast heb ik geen open kast, ik heb de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart, daarom zijn kleuren en LED-verlichting in de kast geen meespelende factor.Qua beeldscherm vind ik 25 inch wel voldoende, misschien kijk ik in de toekomst nog wel naar drie schermen etc. Maar daar ga ik voorlopig in elk geval nog niet van uit.

Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen, maar als het systeem overklokken als optie heeft voor later zul je me ook niet horen klagen.

Het systeem zoals het er nu voor staat:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 97,22€ 97,22
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 375,25€ 375,25
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 94,-€ 94,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Dell U2515H Zwart€ 312,36€ 312,36
1Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard€ 109,-€ 109,-
1Logitech G402 Hyperion Fury€ 53,19€ 53,19
1Logitech G440 Hard Gaming Mouse Pad€ 29,-€ 29,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Crucial MX100 512GB€ 180,95€ 180,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.804,91

Wenslijst wat betreft de audio:
In dit lijstje staat de 2.1 set die ik graag zou willen hebben en de koptelefoon die ik wil gaan ModMic'en.
http://www.modmic.com/
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech Speaker System Z623€ 127,47€ 127,47
1Sennheiser HD 558 (Zwart)€ 118,99€ 118,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 246,46

Aanvullingen, ideeën, suggesties?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als ik op Hardware info kijk zie ik dat er koelers in dezelfde prijsklasse zijn die en beter presteren en stiller zijn. Gelid Tranquillo en de 412S.
SLI en OC zijn op dit moment niet mogelijk, voor beiden heb je namelijk een Z97/Z87 chipset nodig, en voor 't OC'en ook nog een -K processor. je moet 't vooral leuk vinden om te doen, voor de pure performance is het in mijn ogen niet waard voor normale gamingdoeleinden om te investeren in overklokken.
die Z623 bevalt hier trouwens prima :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Je hebt al een prima topic lopen. Laatste checks als aparte topics doen we niet aan :). Zonde van al het advies. Merge met je oude.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:48:
[mbr]Je hebt al een prima topic lopen. Laatste checks als aparte topics doen we niet aan :). Zonde van al het advies. Merge met je oude.[/]
Bedankt Brooky, duly noted!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Is een 970 voldoende voor gamen op 1440p?

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Koninkje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:11:
Is een 970 voldoende voor gamen op 1440p?
Sommige games zullen misschien geen 60fps halen nee, maar over het algemeen is een GTX970 goed genoeg voor 1440p
http://www.bit-tech.net/h...-geforce-gtx-970-review/6

Ik zie wel dat 1080 misschien net ff wat soepeler zou zijn qua FPS.
Over het algemeen ben ik meer een RPG fan, klopt het dat die spellen over het algemeen sowieso minder veeleisend zijn? Merk je 10/20 fps nou echt goed bij bijvoorbeeld BF4?
Misschien een domme vraag: Kan ik de resolutie dan niet gewoon tijdelijk op 1080p zetten als ik BF4 of iets dergelijks zou spelen? Of kan dat echt alleen met een 1080P scherm?

• MK_
  • Niet online

MK_

Boven de 1080p is de GTX970 i.m.o niet interessant, kleine geheugenbus, en de "maar" 3,5GB beschikbare VRAM. Bij verschillende games steekt de bijna 100 euro goedkopere R9 290 hem gewoon voorbij.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Vond het al zo verdacht stil in dit topic :+.

Een GTX970 is prima voor 1440p, dat doe ik zelf namelijk ook. Ik zou inderdaad wel de R9 290X aanraden als eerste keus, deze heeft toch vaak net iets meer te bieden op deze resolutie.

Met de huidige build is overklokken en SLI niet mogelijk. Heb je dat nodig, nee. Als je per se SLI wil proberen kan je natuurlijk wel even een aardig geprijsd Z97 bordje halen, maar single-GPU is zoals al uitgelegd eigenlijk altijd meer bang for buck en levert veel minder compatibiliteitsproblemen en rare prestatieissues op (zoek maar eens op SLI microstutter, wel 150fps, maar niet soepel ;)). Overklokken van de CPU zou ik lekker laten zitten, doe dat dan liever met de GPU, heb je meer aan.

Ben zelf overigens meer een fan van de ASUS STRIX variant (wat je zelf hebt is altijd het best :p), omwille van de passieve modus onder de 65 graden en je hebt slechts 1 8-pin PEG-connector nodig. Scheelt in het kabelmanagement.

Headset is heel leuke bang for buck, maar ik meen me te herinneren dat je een mic wilde, dan is de Senheiser PC360 G4ME ook wel interesaant, lekker makkelijk en die microfoon is de (uit mn hoofd 50) extra euro's wel waard, als in dat het ding daadwerkelijk vergelijkbaar met een microfoon van 50 euro is.

Verwijderd

Topicstarter
.ScorpionSquad schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:46:
Vond het al zo verdacht stil in dit topic :+.

Een GTX970 is prima voor 1440p, dat doe ik zelf namelijk ook. Ik zou inderdaad wel de R9 290X aanraden als eerste keus, deze heeft toch vaak net iets meer te bieden op deze resolutie.

Met de huidige build is overklokken en SLI niet mogelijk. Heb je dat nodig, nee. Als je per se SLI wil proberen kan je natuurlijk wel even een aardig geprijsd Z97 bordje halen, maar single-GPU is zoals al uitgelegd eigenlijk altijd meer bang for buck en levert veel minder compatibiliteitsproblemen en rare prestatieissues op (zoek maar eens op SLI microstutter, wel 150fps, maar niet soepel ;)). Overklokken van de CPU zou ik lekker laten zitten, doe dat dan liever met de GPU, heb je meer aan.

Ben zelf overigens meer een fan van de ASUS STRIX variant (wat je zelf hebt is altijd het best :p), omwille van de passieve modus onder de 65 graden en je hebt slechts 1 8-pin PEG-connector nodig. Scheelt in het kabelmanagement.

Headset is heel leuke bang for buck, maar ik meen me te herinneren dat je een mic wilde, dan is de Senheiser PC360 G4ME ook wel interesaant, lekker makkelijk en die microfoon is de (uit mn hoofd 50) extra euro's wel waard, als in dat het ding daadwerkelijk vergelijkbaar met een microfoon van 50 euro is.
Welke r9 290x is eigenlijk het beste qua performance?
Pagina: 1 2 3 Laatste