Toon posts:

Game-PC 1800 inclusief randapparatuur

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Op pagina 8 van dit Topic staat een nieuwe beschrijving (onderstaande vragen opnieuw beantwoord) met betrekking tot de nieuwe titel!

Hallo tweakers!

Allereerst vind ik het supertof dat er op zoveel topics gereageerd wordt! Ik heb naar mijn idee al best veel geleerd door hier en daar een topic door te spitten.

Ter zake.
Ik droom al heel lang van een high end gamepc, en in de situatie waarin ik nu kan ik er een veroorloven.
Als alles goed gaat heb ik in begin mei een budget van 2600 euro. Als jullie nou zeggen: "als je er nog 500 euro bij doet is je droom-pc substantieel beter!" dan kan ik ook nog even door sparen tot eind mei.
Maar truth be told: eigenlijk kan ik niet wachten tot 'ie er staat!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is eigenlijk alleen bedoeld om te gamen, het mag van mij best een beetje overkill zijn allemaal. Zeker als dat ook betekent dat ik een jaar of 4/5 vooruit kan met de gamepc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd 2600 euro. In dat budget zijn de kast, assemblagekosten (MyCom, want die zit in de buurt. Daarnaast vindt ik de 3 jaar garantie die ze bieden erg fijn en weet ik zelf nog geen sikkepit van het assembleren) en ook het beeldscherm meegerekend.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kort gezegd: nee.
In de maand, of eventueel twee maanden erna ga ik de overige randapparatuur aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb eens goed gekeken naar de GTX970 versus de GTX980, op aanraden van een MyCom-medewerker oriënteer ik mij voornamelijk op NVIDIA. Zowel van enkele tweakers als van andere fora (tomshardware bijvoorbeeld) begrijp ik dat de GTX970 weliswaar goedkoper is, maar ipc 4, 3.5g heeft. Daarnaast schijnt het dat er aardig wat klachten zijn over de GTX970. De GTX980 schijnt juist van superieure bouwkwaliteit te zijn en op het gebied van specs ook beter te zijn (zij het misschien niet zóveel beter dat 't het prijsverschil goedpraat.
Verder is mijn voorlopige wenslijst samengesteld in overleg met de MyCom-medewerker, op de geluidskaart na. Die heb ik zelf toegevoegd omdat er een reële kans bestaat dat ik in de toekomst een 7.1 installatie wil aansluiten op de pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor voorstellen, het voorstel wat ik kreeg van mensen om mij heen is: Intel moederbord, A-merk componenten en NVIDIA videokaarten. Zegt jouw ervaring iets anders, dan hoor ik het graag!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag zien dat de pc voorlopig alles op de hoogste settings kan draaien. Dan denk ik bijvoorbeeld aan crysis 4, BF 4, Dying Light en Diablo 3. Daarnaast zou het ook fijn zijn als ik over een jaar of 3/4/5 een betere GPU erin kan zetten zodat ik dan weer even vooruit kan. (Of na die tijd misschien een SLI opstelling? is dat aan te raden na jaren gebruik van de PC?)

Ga je overklokken?
Aanvankelijk niet gezien ik weinig ervaring heb met bouwen en hardware, misschien dat jullie me aanraden om de mogelijkheid erin te houden voor als de PC verouderd raakt?

Mijn wenslijst zoals ik die samen met de mycommer heb opgesteld (Ietwat aangepast op advies):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,80€ 332,80
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Gigabyte GV-N980G1 GAMING-4GD€ 626,95€ 626,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 131,-€ 131,-
1NZXT H440 Zwart€ 105,95€ 105,95
1Eizo Foris FG2421 Zwart€ 405,35€ 405,35
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 97,95€ 97,95
1Corsair Hydro H80i€ 89,95€ 89,95
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9R€ 155,95€ 155,95
1Seasonic S12G 450W€ 68,50€ 68,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.359,20

Het beeldscherm wat daar tussen staat, de pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart , heb ik gekozen doordat deze wordt aangeraden op een aantal plaatsen.
Bijvoorbeeld op een youtube-review door hardwareinfo: YouTube: Eizo Foris FG2421 240Hz monitor review - Hardware.Info TV (Dutch)
Mochten jullie mij adviseren dat er betere schermen voor 400 euro of minder zijn hoor ik dat heel graag!

Mijn wenslijst voor randcomponenten, voor degenen die daar geïnteresseerd in zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)€ 134,99€ 134,99
1Roccat Tyon Zwart€ 99,99€ 99,99
1Roccat Sense Chrome Blue€ 17,69€ 17,69
1Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset€ 210,-€ 210,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,67

Toetsenbord heb ik gekozen omdat het MK cherry toetsen zijn, er rood licht in zit (thema van mijn gamekamer) en er veel goede reviews over zijn.
Muis lijkt me een goede mengeling tussen een fps en een mmo muis. Ook de LED lijn aan de onderzijde vind ik erg mooi.
De headset kwam uit een test naar boven als een hele goede keuze, daarnaast ben ik uberhaupt fan van Sennheiser.
Wat er niet tussen staat: Als game/bureau-stoel wil ik heel graag een DXracer K-line aanschaffen met rood thema: http://www.dxracer.net/art200_dxracer-chair-oh-ke06-nr.html Voornamelijk omdat ik goed wil kunnen zitten met mijn lange en zware lijf.
Maar de randcomponenten doen er eigenlijk niet echt toe, die komen later wel en staan voorlopig ook nog niet vast. Dat terzijde, terug naar het systeem an sich.

Mijn vraag aan u is nu: Is dit een goede samenstelling voor het geld? Wat kan er beter?
Als ik ergens op kan besparen stop ik dat liever gelijk weer terug in het systeem.

Hopelijk heeft een van de tweakers alhier tijd en zin om mij te adviseren!

Met vriendelijke groet,
Levi88

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 11:08 ]

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Op je moederbord kan je wel iets besparen, de Gigabyte Gaming 5 is goed genoeg. En het heeft de rood zwarte kleur thema ^^.

Verder is waterkoeling nutteloos, en als je het doet doe het dan voor de looks, maar neem dan ook een kast met een raampje erin. Want nu betaal je het dubbele voor minder prestatie's dan een goede luchtkoeler.

De kast is natuurlijk heel persoonlijk, maar kijk ook eens naar deze 2 kasten.
Fractal Design R5 heel strak.
NZXT H440 Ook heel strak, maar dan met het rood/zwarte thema, wat volgensmij wel jouw stijl is :)

De voeding kan gerust met 300W omlaag, dit is overbodig. Neem een goede gold voeding zoals deze Seasonic S12G 450W of deze CM V450W Semi-modulair

Over de SSD valt de discussiëren, Deze word vaak aangeraden hier op tweakers. De Crucial MX100

Ook vind ik de monitor wel erg duur, wil je echt een 120Hz / 1ms scherm? je kunt al prachtige 1440P monitors krijgen voor deze prijsklasse.

Ook de geluidskaart is overbodig, want het moederbord ondersteunt ook gewoon 7.1 setjes.
De GTX980 is denk ik niet echt de moeite waard tegenover een 970, maar dit moet je zelf maar oordelen. Wellicht kun je een GTX970 in SLI nemen. dat is nog net ietsje krachtiger.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 06:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sowieso voelt het hele systeem aan alsof het niet alleen overkill is maar er ook keuzes zijn gemaakt die je wel geld kosten maar eigenlijk weinig of niets opleveren, en dat is toch zonde. Zo is de voeding veel te zwaar, kan de SSD goedkoper (met dezelfde capaciteit en prestatie), zijn er goedkoper GTX980 kaarten te vinden, is de harddisk overprijsd en lijkt de geluidskaart mij overbodig. Waterkoeling wordt over het algemeen alleen aangeraden om flink mee te overklokken. Stiller is het meestal niet, beter koelen doet het wel.

Overklokken doe je op het moment eigenlijk voornamelijk als je het leuk vindt, vooral de huidige generatie Intel Haswel processoren, en de 4790k in het bijzonder, laten zich niet zo best overklokken en de resultaten zijn nog al wisselend. Daar staat tegenover dat je er wel een duurder moederbord voor aanschaft. Mocht je er vanaf zien dan kan je eventueel een goedkoper moederbord kiezen op basis van een B85 of H97 chipset.

De verhalen over de GTX970 zijn wat mij betreft nog al overtrokken. Het blijft nog steeds een prima kaart met een goede prestatie en in de praktijk zal je weinig merken van de veelbesproken geheugenproblemen. Maar goed, als je het geld er voor hebt is de aanschaf van een GTX980 wel te verdedigen, die heeft die problemen immers niet.

Dan de monitor. Die review van HWI is leuk en aardig maar 'iets duurder' is een belachelijk understatement, zelfs ten opzichte van de goedkopere 144Hz TN monitoren is de meerprijs nog 150 euro. Eizo staat sinds jaar en dag bekend als fabrikant van zeer goede monitoren met flink hoge prijzen, en daar is dit geen uitzondering op. Met zijn 120Hz VA scherm zijn er weinig andere monitoren die dat evenaren maar de vraag is wat je er precies aan hebt. Er zijn gamers die zweren bij 120Hz maar vaak blijft het zelfs met high end hardware de vraag of je dergelijke framerates gaat halen en de vraag van wat je er nu in de praktijk van ziet. Voor een paarhonderd euro minder zijn er ook prima schermen te vinden met een lagere response tijd/refresh rate. Daarnaast zou je ook kunnen overwegen om voor een iets grotere monitor met een resolutie van 2560x1440 te gaan, ik denk dat je daar meer aan hebt om te gamen dan een 120Hz monitor. Goedkoper zal het niet worden, maar ik begrijp dat dat toch niet het belangrijkste criterium is >:).

Verder nog een opmerking over toekomstbestendigheid: probeer nu vooral niet het ultieme game systeem voor de komende vijf jaar neer te zetten, met name in de videokaarten gaan de ontwikkelingen best nog wel snel. Je kan nu natuurlijk een GTX970 in SLI gaan zetten voor top prestaties maar houdt er wel rekening mee dat ze over drie jaar gewoon alsnog verouderd zijn. Doe het dus niet voor de toekomstbestendigheid maar om er nu het maximale uit te halen en bedenk dat het misschien verstandiger is nu wat minder uit te geven zodat je over enkel jaren wat meer budget hebt om te updaten. Ook overklokken maakt een systeem niet echt toekomstbestendiger. Je zal er over een jaartje of vijf misschien wat extra mee uit je systeem persen maar meer dan een half jaartje extra levensduur zal het waarschijnlijk niet opleveren.

Tenslotte nog even over Mycom, ik heb zelf ook een Mycom in de buurt maar desondanks mijn systeem toch aangeschaft bij een leverancier die stukken verder weg zit. Voornaamste probleem voor mij was dat de selectie aan componenten die ze aanbieden toch vrij beperkt is, de prijzen soms wat hoog zijn en de kosten die ze voor assemblage rekenen ook vrij hoog zijn. Bovendien maakte de laatste keer dat ik er kwam de medewerkers niet echt een betrouwbare indruk op me.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties Tweakers!

Oke, als ik het goed begrijp ben ik in mijn naïeve enthousiasme veel te ver gegaan!
Over betrouwbaarheid gesproken, Tribits, praktisch het hele systeem is direct uitgekozen door de medewerker. Gezien ik er toen nog helemaal geen verstand van had, en nu iets meer maar nog steeds niet heel veel, denk ik dat hij gewoon een spendingfrenzy aan zag komen en deze dingen aanraadde omdat het kon.
Over het overklokken las ik inderdaad al ergens, misschien beter om dat idee voor een toekomstig systeem te bewaren en dat nu even te laten gaan.

Zou ik jou misschien mogen vragen om een lijstje samen te stellen hoe 'ie naar jouw idee goed zou zijn?
Je argument over toekomstbestendigheid klinkt aannemelijk, hoe lang zou dit systeem de komende games op de hogere al dan niet hoogste settings kunnen draaien? En, mocht je zin hebben om dat lijstje samen te stellen, hoeveel verschil zit er dan in in vergelijking tot mijn lijst qua toekomstb.?

Het lijkt er een beetje op, zo ik ook teruglees in een ander topic, dat ik beter voor goedkoper kan gaan en dan over 2/3 jaar een nieuw systeem kan samen stellen. Klopt dat?
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een GTX970 SLI boven de GTX980 in z'n eentje? de SLI is dan nog steeds duurder neem ik aan. Of vagen de prestaties van GTX970 SLI die twijfel van de kaart af?
Heeft zoveel meer prestatie meerwaarde? of kan ik beter een GPU upgrade doen over een jaar of 2?

Wow, ik merk dat ik veel vragen heb.
Nog eentje dan: welk scherm raad je me aan?

In elk geval bedankt voor de moeite!

Die tweede kast ziet er inderdaad erg mooi uit Elzenaar! Dat ga ik zeker overwegen.
En welke koeling raad je me dan aan? Hoeft wat mij betreft niet per se goedkoper te zijn, als het maar goede prestaties levert! Over de crucial lees ik hier ook veel goede dingen, daar ga ik ook naar kijken.
De geluidskaart gaat blijkbaar ook het raam uit :3

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Kijk eens in de best Buy Guides naar mainstream en high-end gamesystemen, daar kun je al aardig wat ideeën opdoen over wat een redelijk systeem is.

http://tweakers.net/categ...XSUSpITE8NzqxKVbIyNDCoBQA

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-03 18:39
ik zou watercoling droppen en goede luchtkoeling er in. Hyper 412s bvb, geen z97 maar h97 mobo doen, liefst zelf een m2 ssd, maar dat is persoonlijke keuze. geluidskaart droppen, en goedkopere voeding welke nog altijd prima is. scherm is ook aan de prijs, ik zou er zelf voor kiezen een 1440p IPS scherm te nemen ipv een 120hz fhd TN paneel.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor alle reacties!

Ik ga alles wat ik bekeken, gehoord en geadviseerd heb gekregen even toepassen in een nieuw topic. Voor alle helderheid. Dit topic sluit ik zo als ik dat voor elkaar krijg!
Fijne avond!

Edit: Ik krijg het niet voor elkaar om dit topic te verwijderen. Zie ik iets over het hoofd? Of kunnen alleen de moderators topics sluiten? Nu staan er in elk geval twee vrij vergelijkbare topics van mij open, en dat zal vast de bedoeling niet zijn |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 00:59 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Jij kunt dit topic niet sluiten.

Je kunt je nieuwe lijstje gewoon hier posten en dan gaan we verder met de discussie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gevraagd ga ik hier verder!

Mijn nieuwe wenslijst zoals ik die op heb gesteld aan de hand van jullie adviezen en de best buy guide van Tweakers: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 230,02€ 230,02
2Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 352,95€ 705,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 74,-€ 74,-
1Asus PB287Q Zwart€ 498,-€ 498,-
1Scythe Mugen MAX€ 35,95€ 35,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX100 512GB€ 185,95€ 185,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.302,52

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 06:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dat scherm wat je nu in je lijst hebt is een 4K TN scherm. TN panels staan wel goed bekend om hun snelheid maar minder om hun kleurweergave. Bovendien is gamen in 4k iets dat nog in de kinderschoenen staat. Op zich zal je met je GTX970 in SLI een eind komen maar het blijft een redelijk experimenteel gebeuren. Ik ben zelf niet echt een expert monitoren maar zat meer te denk aan een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart. Sowieso moet je er rekening mee houden dat IPS wat minder geschikt is om te gamen, als je jezelf als een echte pro/core fps gamer beschouwt dan is een 120 of 144 Hz monitor wel te verantwoorden maar voor de gemiddelde gamer zal dit prima voldoen. Met dit filter heb je eventueel een rijtje min of meer vergelijkbare monitoren te pakken (geen TN, 2560x1440, 24-27inch, max 600 euro). Lees vooral ook de reviews zou ik zeggen.

Aangezien je nu een kast met Window gekozen hebt is een moederbord dat in dat rood/zwart thema past misschien een betere keuze. Deze bijvoorbeeld, kost wel iets meer maar dat is een afweging. pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5. Bord wat je nu hebt ondersteunt sowieso geen SLI dus gaat niet werken.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Elzenaartje
  • Laatst online: 05-02-2018
nu zal er een dikke koeler voor je raampje zitten, ik weet niet of je pc in het zicht komt te staan, of dat die gewoon in een meubel staat, maar met window is het mooier om waterkoeling te hebben

En je hebt nu een overklokbare processor met een niet overklokbaar bordje. En als ik het goed heb ondersteunt deze ook geen sli.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 06:35
Tribits schreef op maandag 16 februari 2015 @ 01:34:
Dat scherm wat je nu in je lijst hebt is een 4K TN scherm. TN panels staan wel goed bekend om hun snelheid maar minder om hun kleurweergave. Bovendien is gamen in 4k iets dat nog in de kinderschoenen staat. Op zich zal je met je GTX970 in SLI een eind komen maar het blijft een redelijk experimenteel gebeuren. Ik ben zelf niet echt een expert monitoren maar zat meer te denk aan een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zwart. Sowieso moet je er rekening mee houden dat IPS wat minder geschikt is om te gamen, als je jezelf als een echte pro/core fps gamer beschouwt dan is een 120 of 144 Hz monitor wel te verantwoorden maar voor de gemiddelde gamer zal dit prima voldoen. Met dit filter heb je eventueel een rijtje min of meer vergelijkbare monitoren te pakken (geen TN, 2560x1440, 24-27inch, max 600 euro). Lees vooral ook de reviews zou ik zeggen.
De keuze hiervoor ligt inderdaad aan het feit of je het belangrijk vindt dat je beeld er goed uit ziet of dat je een snelle reactietijd wilt hebben zodat je elke verandering zo snel mogelijk waar kan nemen. Ik zou bij deze PC misschien ook nog eens kijken naar een 21:9 Dell Ultrasharp U2913WM Zwart pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart Heb je breder beeld in veel games. Wat echt als voordeel kan werken.

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt helemaal Elzenaar, de lijst was nog niet aangepast na de reactie van Tribits.
Je maakt daar een goed punt, ik ga toch maar even kijken naar een kast zonder raam. Wellicht met een rood element er in/op. Heeft iemand misschien een tip voor een mooie behuizing?

En bedankt voor de tip GerGio, de pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart lijkt me inderdaad erg mooi en hij krijgt ook veel goede reacties.
Lijkt me inderdaad een supertoevoeging voor het gamen, 21:9. Het scheelt nog 100 euro ook!
en gezien ik beeldkwaliteit veel belangrijker vind dan hoe snel een scherm is, ik ben sowieso geen fps-pro, lijkt dit paneltype geknipt.
Nu ziet mijn lijst er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2913WM Zwart€ 388,-€ 388,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.192,52

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Qua scherm zou ik gewoon wachten op de "droom schermen": 27" 2560x1440 144Hz AHVA (IPS like) G-Sync monitor

zie: http://www.geforce.com/wh...44hz-ips-monitor-unveiled
-> zou deze maand nog moeten uitkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 16-02-2015 03:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er heel goed uit ja, misschien iets voor een toekomst!
Wat zal zo'n scherm gaan kosten? Het dubbele van wat ik nu uit ga geven, zo rond de 800 euro?

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 06:35
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 02:56:
Klopt helemaal Elzenaar, de lijst was nog niet aangepast na de reactie van Tribits.
Je maakt daar een goed punt, ik ga toch maar even kijken naar een kast zonder raam. Wellicht met een rood element er in/op. Heeft iemand misschien een tip voor een mooie behuizing?

En bedankt voor de tip GerGio,
Geen Probleem.

Wat die behuizing betreft. Dat is grotendeels smaak. Als je de H440 een mooie behuizing vind en je houd van het zwart met rode acenten dan moet je zeker deze behuizing nemen. (houd er wel rekening mee dat je er geen DVD of Blue ray drive kunt inbouwen)

Tegen het advies van mijn Medetweaker in zou ik zeggen zet er een H80i in zoals in je orginele plan staat.
Misschien scheelt het wat in de temperatuur maar hoeveel je daarvan gaat merken is de vraag.
Het oogt wel netjes binnen je behuizing en daarom is een raam in je behuizing niet zo erg. Dan kun je in elk geval zien waar al het geld gebleven is :P. Dan heb je een mooie behuizing in zwart met rode stijl zowel aan de buiten als aan de binnenkant.

Als je deze PC laat bouwen met deze behuizing is het misschien als laatste even vragen of er nog wat met cablemanagement te doen is. Ik heb in mijn laatste behuizing een aantal individuele gesleavede zwarte en blauwe kabelverlengers gedaan omdat ik toch een appart gedeelte voor mijn voeding had waar ik de rest van de kabels kon laten. (zoals jij ook hebt in deze behuizing). Zo waren alle kabels die je zag netjes zwart of blauw) Hier heb je een voorbeeld van een blauwe. pricewatch: BitFenix 24-Pin ATX Verlengkabel - 30 cm

Ik heb altijd zoiets van je bouwt een bneest van een pc besteed dan ook wat geld aan het netjes afmaken ervan.

Nickname KasPlantje.

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen! Tof dat jullie allemaal zo betrokken zijn en nogmaals bedankt voor alle adviezen!
GerGio schreef op maandag 16 februari 2015 @ 06:31:
[...]

...Wat die behuizing betreft. Dat is grotendeels smaak. Als je de H440 een mooie behuizing vind en je houd van het zwart met rode acenten dan moet je zeker deze behuizing nemen...

--

Als je deze PC laat bouwen met deze behuizing is het misschien als laatste even vragen of er nog wat met cablemanagement te doen is.
Ik heb al een andere behuizing gekozen, eentje waarbij de hele zijkant open is: pricewatch: Corsair Graphite 760T Black I figured: als je alles kunt zien is een relatief grote fan vast geen groot obstakel. Heeft deze wel mogelijkheid tot het plaatsen van een drive?
Wat jij zegt klinkt ook nuttig! Ik heb hier een klein lijstje van koelingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks PH-TC14PE Rood€ 71,-€ 71,-
1Thermaltake Frio Advanced€ 58,25€ 58,25
1Cooler Master Nepton 240M€ 82,95€ 82,95
1Corsair Hydro H80i€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 302,15

Die twee fans heb ik in essentie gekozen omdat ze rood zijn (en 5 sterren hebben), en naast de H80i heb ik Cooler Master Nepton 240M uitgekozen omdat deze toch net even wat beter wordt gewaardeerd qua sterren.
Mijn keuze wordt eigenlijk het meest beïnvloed door prestatie, dat geeft uiteindelijk de doorslag, en op de tweede plaats pas uiterlijk.
Van het lijstje hierboven, heeft iemand ervaring met de producten? Werken ze goed? Welke van vier heeft uw voorkeur? eventueel een beter idee?

Daarnaast groeit de kans dat ik de PC zelf wil bouwen steeds groter, na het zien van een instructievideo op Youtube lijkt het me niet iets wat ik niet kan leren. Al dan niet met iemand met meer kennis van zaken die mee kijkt. Kent iemand toevallig nog een hobbyist/enthousiast in de omgeving van Breda die mee zou willen kijken met assembleren? Ik weet trouwens ook niet of ik MyCom kan inschakelen om het systeem te bouwen als ik alles zelf via Pricewatch bestel en daarnaartoe meeneem. Maar het scheelt me wel gerust 200 a 300 euro om het systeem zelf te bouwen. Neemt niet weg dat drie jaar aan take-in garantie wel erg fijn is.

Wat betreft kabelverwerking: Het lijkt me inderdaad mooi om alle kabels mooi zwart af te kunnen werken, daar zal ik zeker nog even dieper op in gaan/onderzoek naar doen. Is het substantieel moeilijker om te werken met de verlengers? Er zou imo genoeg ruimte moeten zijn in de pricewatch: Corsair Graphite 760T Black.

Fijne (werk-)dag vandaag iedereen!

Zoals het er nu naar uitziet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Graphite 760T Black€ 152,95€ 152,95
1Dell Ultrasharp U2913WM Zwart€ 388,-€ 388,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.254,47

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 13:01
Waarom een 512GB SSD? Als je gefocused bent op spellen spelen, heb je imo meer aan een kleinere SSD en een grote HDD ernaast.

• Pwas
  • Laatst online: 03-03 10:17
Hoi Levi,

Ik heb wat samengesteld, Misschien wel wat duur, maar het is best wel maxed-out.
De videokaarten heb ik ten 1e veranderd naar MSI omdat dat een goed merk is. Gigabyte is ook erg goed, alleen duurder en iets sneller. maar omdat ik de videokaarten Sli heb gezet zal je hier niks van merken. ook zijn de videokaarten rood, wat ook erg vet is :D
SSD heb ik verandert naar crucial omdat je dan meer voor je geld krijgt. iets goedkoper maar wel +- even snel. Voeding is natuurlijk ook omhoog gegaan i.v.m. sli draaien. het moederbord is ERG goed. ik heb hem zelf ook. fijne bios, goede ondersteuning, veel overklok mogelijkheden EN er zit een rode lichtstreep op het moederbord waardoor als hij aangaat er een iets rode gloed in je kast zit ;D
de kast is erg nice, hij staat erg mooi op je bureau (moet je ook zeker doen met zo'n beauty) zeker als je sli gaat draaien waardoor je twee videokaarten door het raampje kan zien. wat ook mooi is van de kast is dat je de voeding niet ziet altijd leuk. Ook zie je erg weinig van de kabels door het goede kabelmanagement systeem in de kast. De Harde schijf heb ik aangepast naar 2 WD-Blue 1tb schijven. omdat dit super goede schijven zijn. maar ik heb m ook en ik ben er ook erg tevreden over. De koeling heb ik ook veranderd naar een koeling met een radiator waar 2 ventilatoren op kunnen. Misschien iets beter i.v.m. overklokken wat je zeker moet gaan doen met die I7. de I7 twijfel ik een beetje over. ik heb namelijk zelf een I5 4690K (pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed)
En deze heb ik overgeklokt naar 4.6 ghz. dus ik weet niet of het jou dat extra geld waard is om de I7 te halen, maar dat moet je zelf weten. heb er een I7 ingezet omdat iedereen dat in dit topic had gedaan, dus misschien is er een reden voor. de monitor heb ik naar deen Dell U2414H veranderd, omdat dat ook een mooie monitor is, maar ik was eerst vergeten er een monitor in te zetten, maar als jij je beter voelt bij een andere moet je dat doen!!

Misschien denk je, waarom heb je veel gekozen wat ook in jou systeem zit, bij deze, ik heb veel dingen overgenomen van mijn systeem omdat ik daar ervaring mee heb (heb m zelf in elkaar gezet) en alles werkte direct zoals het hoorde zonder enige foutjes.

#ProductPrijsSubtotaal
2MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 548,95€ 1.097,90
2WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 109,90
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95€ 207,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 92,50€ 92,50
1Corsair Hydro H105€ 119,90€ 119,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 126,95€ 126,95
1Corsair RM850€ 132,95€ 132,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.642,65

Ik hoop dat je hier wat me kunt!
Voor andere mensen, als ik ergens perongelijk een foutje heb gemaakt, zeg wat ik fout doe, en waarom, dan leer ik daar ook weer wat van :P

Veel succes met je pc

Saabliefhebber met hart voor techniek

• Pwas
  • Laatst online: 03-03 10:17
Jolke schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:13:
Waarom een 512GB SSD? Als je gefocused bent op spellen spelen, heb je imo meer aan een kleinere SSD en een grote HDD ernaast.
Zou ik niet aanraden. als je gamed is het veel handiger met een grotere ssd, die zijn én sneller dan een kleine én hebben meer opslag (no shit)

Als je spellen op een Harde schijf zet, dan krijg je het probleem dat het laden echt véél langer duurt, heb er veel ervaring mee, eerst had ik BF4 op mijn hdd gezet, en toen op de Ssd om te testen. dat was echt qua laadtijden een wereld van versschil. dus eerder een grotere ssd, en een kleine hdd. maar i.v.m. prijzen is dit meestal niet haalbaar.

Saabliefhebber met hart voor techniek

• lllustrious
  • Niet online
Ik snap het nut van 16gb ram niet zo in een game pc en dan ook niet die dure met zo'n enorme heatsink. Ik zou gewoon met 8gb beginnen en als je rode stickjes wilt deze: pricewatch: Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8 en dan kun je later altijd nog een rode, witte of zwarte set bijprikken.

• Grimmie187
  • Laatst online: 20:12
Ik haal nergens uit de informatie van de TS dat hij wil gaan overclocken? Gezien de geringe ervaring van de TS lijkt me dit ook niet raadzaam. Alle lijstjes met K processoren en z97 chipsets zijn dan dus nutteloos.

Verder lijkt mij SLI ook nogal een duur experiment als de TS nog niet eens weet wat voor scherm er komt. Een enkele 970 lijkt mij veel verstandiger, hier kan evt. altijd nog een 2e 970 naast.

Just my 2 cents, ik neem aan dat de TS op zoek is naar advies op maat. Een 'maxed-out' lijstje samenstellen voor €2500,- kunnen we allemaal..

• J4cks0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-02-2025
Weet je wat het is Levi, het is zo moeilijk om hier advies over te geven. Iedereen die op jouw vraag reageert, reageert op basis van eigen ervaringen en meningen. Mensen zien jouw budget en werken daar naartoe, maar het kan echt stukken goedkoper hoor. Simpelweg logisch nadenken! De kerel van MyCom wilt ook alleen maar verkopen en geld verdienen. Vooral niet luisteren naar zo'n iemand..

Ikzelf begon jaren geleden ook zoals jij. De grote zoektocht naar een game PC. Er zijn zoveel verschillende componenten en keuzes te maken. Op basis van mijn ervaring kan ik je zeggen om lekker zelf te gaan researchen. Veel zoeken en lezen. Reviews lezen, componenten met elkaar vergelijken, etc. etc.

Op basis van bovengenoemde componenten lijstjes, kan ik je zeggen dat je aardig op weg bent. Hier wat opmerkingen van mijn kant:
- I5 is op het moment top voor games, maar minder toekomstgericht. Daarom kun je beter kiezen voor een I7.
- GTX980 SLi slaat nergens op. Een enkele icm dat systeem draait alles super!! Op het moment dat jij games niet meer naar wens kunt draaien, kun je altijd nog een 2e GTX980 bijkopen. En dan is deze stukken goedkoper hoor! Let wel op een SLi moederbord..
- Als je een droom game PC wilt, ga je niet gamen op een lullig 24" schermpje!! Minimaal 27" is een gewoon een vereiste. De game ervaring is zoveel beter dan. 4k gaming op een 27" scherm is ook een beetje onzin. Lekker voor een full hd scherm gaan!
- Voor geheugen in je game machine kun je beter voor hogere MHZ gaan ipv lagere CAS latency. Denk aan 2400mhz geheugen! Games draaien hier lekkerder in.
- Een 256GB SSD zou ook prima zijn, dit icm een 2/3TB HDD ernaast..

Hierdoor bespaar je al een hoop geld man! Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door J4cks0n op 16-02-2015 09:22 ]

Verwijderd

J4cks0n schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:18:
Weet je wat het is Levi, het is zo moeilijk om hier advies om te vragen. Iedereen die op jouw vraag reageert, reageert op basis van eigen ervaringen en meningen. Mensen zien jouw budget en werken daar naartoe, maar het kan echt stukken goedkoper hoor.

Ikzelf begon jaren geleden ook zoals jij. De grote zoektocht naar een game PC. Er zijn zoveel verschillende componenten en keuzes te maken. Op basis van mijn ervaring kan ik je zeggen om lekker zelf te gaan researchen. Veel zoeken en lezen. Reviews lezen, componenten met elkaar vergelijken, etc. etc.

Op basis van bovengenoemde componenten lijstjes, kan ik je zeggen dat je aardig op weg bent. Voor opmerkingen van mijn kant:
- I5 is op het moment top voor games, maar minder toekomstgericht. Daarom kun je beter kiezen voor een I7.
Wat? Ik ben het met bijna geen een van je suggesties eens. Een i5 is voor nu en voor over een aantal jaar meer dan zat om elke graka niet te bottlenecken. Een i7 is namelijk een i5 met HT- wat de meeste games niet gebruiken. Nutteloos dus.
- GTX980 SLi slaat nergens op. Een enkele icm dat systeem draait alles super!! Op het moment dat jij games niet meer naar wens kunt draaien, kun je altijd nog een 2e GTX980 bijkopen. En dan is deze stukken goedkoper hoor! Let wel op een SLi moederbord..
Ik zou gewoon gaan voor een 290 CFX opstelling. Erg snel, en zeker op hogere resoluties simpelweg beter dan Nvidia. Wel eentje halen die geen reference koeling heeft.
- Als je een droom game PC wilt, ga je niet gamen op een lullig 24" schermpje!! Minimaal 27" is een gewoon een vereiste. De game ervaring is zoveel beter dan. 4k gaming op een 27" scherm is ook een beetje onzin. Lekker voor een full hd scherm gaan!
Wederom: wat? Ja, 4k is nog geen optie op het moment, maar op een 27 inch scherm is FHD gewoon echt niet mooi meer. Met FHD is 24 inch wel zo'n beetje de max.
- Voor geheugen in je game machine kun je beter voor hogere MHZ gaan ipv lagere CAS latency. Denk aan 2400mhz geheugen! Games draaien hier lekkerder in.
De snelheid en latency van het RAM maakt echt geen reet uit voor welk spel dan ook.
- Een 256GB SSD zou ook prima zijn, dit icm een 2/3TB HDD ernaast..

Hierdoor bespaar je al een hoop geld man! Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Jup, een kleine SSD met een grote HDD is meestal de beste optie.

• J4cks0n
Precies wat ik bedoel te zeggen... Niemand is het eens met elkaar. Het heeft daarom ook geen enkele zin om te reageren op de reacties van de heer dbhuis.
Er zijn zoveel verschillende componenten en slecht is bijna niet meer.. Vooral niet op het gebied van High-End machines.

Nogmaals Levi, wat ik je probeer duidelijk te maken. Zelf zoeken/googlen/researchen, veel lezen, zaken begrijpen en zelf de keuzes maken!! En je hoeft echt geen 2500eu uit te geven om high-end te gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door J4cks0n op 16-02-2015 09:30 ]

Verwijderd

J4cks0n schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:30:
Precies wat ik bedoel te zeggen... Niemand is het eens met elkaar. Het heeft daarom ook geen enkele zin om te reageren op de reacties van de heer dbhuis.
Er zijn zoveel verschillende componenten en slecht is bijna niet meer.. Vooral niet op het gebied van High-End machines.

Nogmaals Levi, wat ik je probeer duidelijk te maken. Zelf zoeken/googlen/researchen, veel lezen, zaken begrijpen en zelf de keuzes maken!! En je hoeft echt geen 2500eu uit te geven om high-end te gamen.
Sommige dingen hebben meer te maken met feiten dan met ervaring. Feit is dat geen enkel spel merkbaar beter gaat draaien van sneller RAM. Dat is voor een game PC dus simpelweg een slechte keuze. Net zoals dat het een feit is dat een 290 met een andere koeling dan reference op hoge resoluties vaak beter presteert dan een 970 en daarbij ook nog stukken goedkoper is. En op basis daarvan kan dus wel degelijk advies gegeven worden, ook al heeft iedereen andere ervaringen.

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:50
Voor de muis zou ik hier nog eens naar kijken:
http://www.amazon.com/FinalMouse-2015/dp/B00MX8QSLW

Review:
YouTube: The FinalMouse - Can A Good Mouse Make You Faster? (Unboxing & Review | FPS Gaming Mouse)

Daarnaast is een GTX970 in SLI mogelijk wel een probleem als je een 4K scherm gaat gebruiken.
Juist bij hogere resoluties ga je meer geheugen van de videokaarten gebruiken en dan heb je een grotere kans dat je van het geheugen probleem last gaat krijgen. Daarom zou ik (momenteel) een enkele GTX980 voorstellen en in de toekomst hier nog een 2e bij zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door NineTailedFox op 16-02-2015 09:39 . Reden: videokaart opmerking ]

Verwijderd

Wat voor games speel je? Ik zou namelijk in de meeste situaties een normaal 16:9 scherm aanraden omdat spellen anders kunnen schalen en een 21:9 scherm kan betekenen dat je een deel van de boven en onderkant gaat missen. Ik zie dat je heel graag van alles wilt en iedereen denkt; "oke oke oke, DIT zou ik doen als.."

Je moet rustig kijken naar wat voor games je speelt en wat jij van de pc verwacht dus. Voor een goede game PC ga je standaard naar een i5 kijken met de K versie omdat dat cool is en wat sneller is. In jouw 'overkill' situatie kan je naar een I7 processor kijken maar de vraag is of je dat wilt. Ik zou in geen enkele situatie voor twee videokaarten gaan omdat bijna alle spellen daar niet optimaal mee om kunnen gaan, dat is letterlijk geld weggooien. In de optimale situatie en game haal je met twee videokaarten 170% van de performance die je met een hebt, maar meestal (uit ervaring) haal je net 140%. Als je het geld van een tweede videokaart bewaard, kan je over een paar jaar die videokaart tweedehands verkopen en een nieuwe kopen.

Mijn verdere persoonlijk advies:
- Grote SSD (512 Gb) voor games
- Grote HDD (2tb of meer) voor films/backups/probeer spellen etc
- Kast, kies welk type; strak modern (Fractial bijv.) of hele zieke kast (met lampjes enzo, maak je minder indruk mee op vrouwen btw)
- 16:9 scherm, met 144Hz (veel performance en ja het Hz verschil merk je echt wel, maar de vraag is of het je waard is) óf een 27" scherm waarbij je de ideale multimedia ervaring hebt
- Processor; i5 of i7 de max, omdat de K versies vaak een hogere kloksnelheid hebben ookal ga je niet overclocken. Kloksnelheid zegt niet alles, maar in vergelijkbare series wel. Ik heb zelf de i5-4690K, maar de i7 versie is ook heel bruut
- Generatie mobo en processor: 5e generatie is nog erg pril dus je kan net zo goed voor een 4e gen gaan
- Investeer in goede hardware. Ik zei al welk type scherm je kan nemen, maar ik zou ook gaan voor een mechanisch toetsenbord, muis en headset als het mijn geld was. Merk etc kan ik je ook wel aan of afraden, maar ik wil dat jij zelf onderzoek doet omdat heel veel persoonlijk is en je niet bedrogen uit moet komen.
- Waterkoeling vs lucht gekoeld; maakt geluid uit? Zoja; neem gewoon een Scythe Mugen Rev 4 en je hebt nooit meer last van oververhitting en bent goedkoop uit zonder gedoe. Zonee; bekijk reviews over koelingssystemen of kijk naar een kant en klare set.
- SLI/crossfire; waste of money. Nooit doen
- Geheugen: neem tenminste 16 Gb, heb ik ook en is future proof. (2x 8Gb kan je nog uitbreiden ook)
- Kies voor tenminste 650 Watt voeding omdat je best wat in je kast gaat duwen.

Het lijkt erop dat je in jouw lijst een beetje het duurste hebt proberen aan te klikken, echt zonde vind ik. Je kan met minder alsnog beter uit zijn en met gemak paar honderd euro voor beter besparen. De max is niet altijd de best zegmaar.

Gr Guido

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 09:38 ]

• Grimmie187
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:36:

Je moet rustig kijken naar wat voor games je speelt en wat jij van de pc verwacht dus. Voor een goede game PC ga je standaard naar een i5 kijken met de K versie omdat dat cool is en wat sneller is.
Ehh wat? 8)7

Verwijderd

De TS komt niet over als een overclocker, maar als je moet kiezen voor een http://tweakers.net/product/376870/intel-core-i5-4690/ (K of geen K) dan zou ik de K kiezen voor 10 euro meer. Je hebt aan iets minder genoeg met gamen zegt iedereen, maar je wilt de extra performance dus hij moet niet voor de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed gaan want dat is gewoon een stuk minder. En ja; de K versie is cooler :-) je zou altijd kunnen overclocken en dat zie ik als cool. Sorry dat ik dat erbij gooide :D

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-03 21:00
ik lees dat levi nog niet veel verstand heeft van computers. Waarom zou hij dan een sli nemen. Ik merkte vrijwel altijd met nieuwe spellen gezeik dat het weer niet werkte en dat ik moest wachten op een sli profiel van nvidia. Als hij gaat gamen op 1080p of 1440 zou hij toch zat hebben aan een GTX 980.

Ik zelf was het gezeur met sli namelijk ook zat en heb een 780 gekocht. Ik verwacht hier nog wel 2 jaartjes prima mee te kunnen gamen.

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Er is bijna GEEN verschil met lucht en waterkoeling

Bron

Het filmpje is wel ongeveer 2 jaar geleden geüpload!

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Hmmm... Als ik jouw was zou ik eens naar Eyefinity of Surround kijken. Dan kun je gamen op drie schermen tegelijk. Naar mijn mening is het veel mooier dan 1 120Hz monitor oid. En als je toch een budget hebt van €2500.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb zelf maar eens een lijstje gemaakt met mijn persoonlijke voorkeuren. Voor dit bedrag heb je een goeie pc die wat jaartjes mee kan

GTX980 icm i5-4690 heeft genoeg cpu en gpu power. Mooie corsair kast. Corsair H100 waterkoeling omdat ik deze zelf ook heb (je kan ook uiteraard ook een luchtkoeling nemen voor veel minder geld, werkt ook goed). 16 GB geheugen, wellicht overkill, maar voor dat beetje extra geld heb ik dat zelf ook gedaan.

Geruisloze Be quiet voeding. Tot slot de SSD, welke op dit moment gewoon de beste keus is, van 512 GB voor spel installaties en een 3 GB HDD voor de rest.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 93,60€ 93,60
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 548,95€ 548,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 116,95€ 116,95
1Corsair Obsidian 450D€ 106,95€ 106,95
1Corsair Hydro H100i€ 105,95€ 105,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 119,95€ 119,95
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.577,32

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Grimmie187
TTLCrazy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:26:
Ik heb zelf maar eens een lijstje gemaakt met mijn persoonlijke voorkeuren. Voor dit bedrag heb je een goeie pc die wat jaartjes mee kan

GTX980 icm i5-4690 heeft genoeg cpu en gpu power. Mooie corsair kast. Corsair H100 waterkoeling omdat ik deze zelf ook heb (je kan ook uiteraard ook een luchtkoeling nemen voor veel minder geld, werkt ook goed). 16 GB geheugen, wellicht overkill, maar voor dat beetje extra geld heb ik dat zelf ook gedaan.

Geruisloze Be quiet voeding. Tot slot de SSD, welke op dit moment gewoon de beste keus is, van 512 GB voor spel installaties en een 3 GB HDD voor de rest.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.577,32
Je bedoelt de non-K processor denk ik? Verder sluit ik me hierbij aan, iets zoals dit lijstje is wat de TS nodig heeft (denk ik).

Videokaart en harde schijf kunnen wat goedkoper maar dat zijn kleine details. Voor de voeding zou ik voor Seasonic gaan maar dat is persoonlijke voorkeur.

Wel ontbreekt een scherm in bovenstaand lijstje en dat kan nog een hele discussie op zich worden.. >:)

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb expres wel een K versie cpu genomen omdat overklokken zo makkelijk is tegenwoordig. Wellicht na een paar maanden kan de TS dan overklokken als hij wilt. En ja, de lijst is persoonlijk, maar dta is onoverkomelijk.

Voor een scherm zou ik op dit moment voor een 2560x1440 resolutie gaan.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
TTLCrazy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
Ik heb expres wel een K versie cpu genomen omdat overklokken zo makkelijk is tegenwoordig. Wellicht na een paar maanden kan de TS dan overklokken als hij wilt.
Dan heb je wel een Z-bord nodig!

• Grimmie187
TTLCrazy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
Ik heb expres wel een K versie cpu genomen omdat overklokken zo makkelijk is tegenwoordig. Wellicht na een paar maanden kan de TS dan overklokken als hij wilt. En ja, de lijst is persoonlijk, maar dta is onoverkomelijk.

Voor een scherm zou ik op dit moment voor een 2560x1440 resolutie gaan.
Dat gaat alleen niet werken met het H97 bord in je lijst. Volgens mij is non-K en H97 de beste optie in dit geval.

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Goed punt, was er even langs geglipt, zo dan;

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial MX100 512GB€ 186,95€ 186,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.614,62

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik ben het ermee eens dat de TS voor een 2560x1440 scherm moet gaan, maar is dan een GTX980 voldoende voor aankomende jaren?

Show me your moves.

• Grimmie187
Voor 6 tientjes is Z97 + 4690K het overwegen waard idd. Setup is dan wat meer futureproof.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Grimmie187 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:50:
Voor 6 tientjes is Z97 + 4690K het overwegen waard idd. Setup is dan wat meer futureproof.
Hoeveel winst behaal je daarmee?

De nieuwe Core i5's draaien al op bijna 4Ghz. Die klok je misschien tot 4,6 op normale koeling. Dat is minder dan 20%, als je dat al haalt. Dus wat is je framerate winst dan? Van 30 naar 36fps? Not worth it imho.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Grimmie187
Jeroenneman schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Hoeveel winst behaal je daarmee?

De nieuwe Core i5's draaien al op bijna 4Ghz. Die klok je misschien tot 4,6 op normale koeling. Dat is minder dan 20%, als je dat al haalt. Dus wat is je framerate winst dan? Van 30 naar 36fps? Not worth it imho.
Ik zou het ook niet doen, maar voor 6 tientjes kun je het nog overwegen. Ik denk dat het probleem eerder is dat de TS zich niet zo gauw zal wagen aan overklokken (zo komt het op mij over iig).

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Koninkje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:50:
Ik ben het ermee eens dat de TS voor een 2560x1440 scherm moet gaan, maar is dan een GTX980 voldoende voor aankomende jaren?
Zelfs een 970/290 zou voldoende zijn. Echter, leuk en aardig die "aankomende jaren" die TS stelt, maar we weten het gewoon niet wat er gaat gebeuren. Imo ben je het best af als je nu koopt wat meekan en dan, al naargelang je budget mee upgrade. De de rest van de onderdelen zijn eigenlijk om het even, elke i5/i7 kan prima járen mee. Voor ultra gamen is iedere zoveel [insert tijdseenheid] upgraden een stuk slimmer dan ineens 500+ euro stuk te slaan op SLI configs.

Imo moet je gewoon niet 4-5 jaar (zie OP) met je GPU(s) willen doen die je nu koopt. De ontwikkelingen gaan snel. 4K wordt steeds meer mainstream. Zit je dan met je 4GB VRAM...

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 16-02-2015 10:59 ]

• Grimmie187
br00ky schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:56:
[...]

Zelfs een 970/290 zou voldoende zijn. Echter, leuk en aardig die "aankomende jaren" die TS stelt, maar we weten het gewoon niet wat er gaat gebeuren. Imo ben je het best af als je nu koopt wat meekan en dan, al naargelang je budget mee upgrade. De de rest van de onderdelen zijn eigenlijk om het even, elke i5/i7 kan prima járen mee. Voor ultra gamen is iedere zoveel [insert tijdseenheid] upgraden een stuk slimmer dan ineens 500+ euro stuk te slaan op SLI configs.

Imo moet je gewoon niet 4-5 jaar (zie OP) met je GPU(s) willen doen die je nu koopt. De ontwikkelingen gaan snel. 4K wordt steeds meer mainstream. Zit je dan met je 4GB VRAM...
Eens. In de praktijk komt het er op neer dat wanneer je de laatste games op high/ultra wil blijven spelen, je eigenlijk iedere 3 jaar je GPU gaat vervangen. En dan is die 3 jaar is nog ruim, ik heb de afgelopen jaren niet langer dan 2 jaar met mijn GPU gedaan..

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03 17:23

Fordox

00101010

Misschien als je op wat anders bespaard, kun je ook voor de pricewatch: Dell U3415W Curved Monitor monitor gaan :)
Een ultra-wide met gebogen scherm, is momenteel het neusje van de zalm.

persoonlijk vind ik dat je het minste moet bezuinigen op je scherm, want dat is uiteindelijk hetgene wat het meest belangrijk is aan de gehele computer.

Zelf zou ik dan ook 2x een 970 bijvoorbeeld de pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC, met een pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed icm een pricewatch: MSI Z97-GD65 GAMING

Als je budget tot 2600 euro gaat moet je er ook goed gebruik van maken he ;) Met deze componenten zie je rond en nabij de 2000 euro. Dan alleen nog een kast, voeding, opslag medium, geheugen en randapparatuur (muis, ramplank, geluid) en je bent klaar.
Misschien komt het iets boven je budget uit, maar dat is het zeker waard. Hou dit open als de deluxe optie.
Altijd leuk om 2 systemen samen te stellen, 1 wat meer op budget gericht en de ander wat over het budget. Dan kun je ook makkelijker bepalen of het de meerwaarde ook echt waard is.

[ Voor 38% gewijzigd door Fordox op 16-02-2015 11:30 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• ivov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-03 16:41
Ik zou wel een I7 nemen en geen I5 die hyperthreading maakt in sommige games best wel het verschil en ook vermoed ik dat je het bij veel toekomstige games gaat merken.

• lllustrious
  • Niet online
ivov schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:15:
Ik zou wel een I7 nemen en geen I5 die hyperthreading maakt in sommige games best wel het verschil en ook vermoed ik dat je het bij veel toekomstige games gaat merken.
Hypertreading bestaat al jaren en is nog steeds amper geïntegreerd in games, ik verwacht niet dat het ooit nog gaat gebeuren. Overigens is de gpu de grootste bottleneck als het gaat om games, een i5 of i7 maakt dan niet veel verschil, behalve in de portemonnee.

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mijn persoonlijke voorkeur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 189,90€ 189,90
1EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 562,95€ 562,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Corsair Hydro H100i GTX€ 129,95€ 129,95
1G.Skill TridentX F3-2133C9D-16GTX€ 152,-€ 152,-
1Seasonic G-series 650 watt€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.866,25

Ik denk dat iedereen een verschillende mening heeft. Mijn mainboard is best wel duur dan wat de andere hier posten, allerdings is het het voor mij wel waard. Ik heb een EVGA genomen, die is wat kleiner dan die van MSI. Ligte overclock, maar kost wel 20 euro meer. Garantie voor 25 euro 5 jaar en voor 50 euro 10 jaar. Dus dat is een keuze die je moet maken. Je moet ook kijken of je niet genoeg hebt aan een 256gb SSD, maar ik heb er toch een 512GB ingezet.
Het zelfde geld voor de kast. De R5 dempt het geluid goed, maar wordt wel van binnen iets warmer. Je zou ook de R5 met sideview kunnen nemen, maar dat gaat ten koste van het geluid en een fan aan de zijkant.
Misschien is lucht koelen wel beter aangezien je niet gaat overclocken. Ik zelf ben erg van de Alpenföhn Himalaya 2 te spreken, maar die kon ik hier in de pricewatch nergens vinden. Een Scythe Mugen is anders okal voldoende en kost veel minder dan de Hydro. Mocht je toch de Hydro willen, dan is de h100i GTX het nieuwste van het nieuwste.
i5 vs i7 blijft sinds jaren een spelletje. De 4790K heeft allerdings een takt met boost tot 4,4GHz waar de 3790K op 3,9GHz blijft steken, maar verder is daar geen groot verschil. Beide zijn goede keuzes ;)

Zoals gezecht: ieder zijn mening

• J4cks0n
Top systeem Jacob! Stukken goedkoper dan z'n budget en top voor games. Had zelf alleen een andere voeding gekozen. Met name door het toekomstbeeld met bijv. een SLi opstelling. Dan wordt 650w wat aan de korte kant..

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

J4cks0n schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:05:
Top systeem Jacob! Stukken goedkoper dan z'n budget en top voor games. Had zelf alleen een andere voeding gekozen. Met name door het toekomstbeeld met bijv. een SLi opstelling. Dan wordt 650w wat aan de korte kant..
Nou, daar denk ik anders over. RoG is altijd overpriced, GTX980 is maar net 5fps sneller dan een GTX970: zijn geld niet waard. WD RED, die wil je niet in je PC. 650W is echter wel méér dan genoeg voor SLI.

Voor €2500 kan je een prima nVidia Surround setup maken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 71,95€ 71,95
3Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95€ 623,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 126,95€ 126,95
1Seasonic S12G 650W€ 99,95€ 99,95
1Crucial M550 2,5" 512GB€ 179,90€ 179,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.483,10

i7 4790k met prima OC-bordje, die daarnaast ook prima geschikt is voor SLI. GTX970 in SLI, speciaal voor de triple screen setup. 2TB HDD van 7200rpm, mooie case met window. 3 monitoren met displayport en super dunne bezels. Waterkoeler voor de looks, en om mee te overclocken. 16GB RAM, sterke en efficiënte voeding en een sneller 512GB SSD. Wat wil je nog meer?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Met zo'n budget en zijn wensen snap ik niet dat niemand nog een socket 2011 systeem heeft voorgesteld.
Vandaar mijn idee, een heus socket 2011 systeem, met een zes-core cpu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 392,95€ 392,95
1Gigabyte GA-X99-UD4€ 217,76€ 217,76
2Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 339,01€ 678,02
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 90,95€ 90,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1LG 29UM65-P Zwart€ 299,-€ 299,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA€ 198,96€ 198,96
1Corsair RM750€ 117,70€ 117,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.417,14

Voor dat geld kan dat dus prima en het is met stip toekomstgericht, met DDR4 en een zes cores cpu ;)

De monitor is een nice touch, met zo'n brede look. Ideale resolutie voor gaming, hoor ik.
Ondanks TS Nvidia wens kan ik toch niet om de 290x in Crossfire heen. Goedkoper dan de 295x en vet meer performance op hogere resoluties dan de enkele GTX980.

Met BF4 bijv. op 2560x1600 zijn de twee 290x pakweg 50% sneller dan de GTX980.
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_980_Gaming/9.html
(en dat blijft zo rond de 50% met nog hogere resoluties, bij andere spellen zie je dat btw ook vaak, zodra het 2560x1600 en hoger word slaat de 290x een flink gat)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• SmokingCrop
  • Niet online
Bij de 750/850W RM series wel vragen dat ze de nieuwste serie aan je verkopen. Die heeft namelijk betere interne componenten. Het serienummer moet beginnen met 1438 of hoger.

Of kies voor de pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2, dan heb je 10 jaar garantie, maar is wel luider dan de RM series bij hoge loads.

• Fordox

Fordox

00101010

MK1998NL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:14:
[...]
WD RED, die wil je niet in je PC.
Why not?
Madrox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:24:
Met zo'n budget en zijn wensen snap ik niet dat niemand nog een socket 2011 systeem heeft voorgesteld.
Vandaar mijn idee, een heus socket 2011 systeem, met een zes-core cpu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X99-UD4€ 217,76€ 217,76
2Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 339,01€ 678,02
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 90,95€ 90,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1LG 29UM65-P Zwart€ 299,-€ 299,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA€ 198,96€ 198,96
1Corsair RM750€ 117,70€ 117,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.417,14

Voor dat geld kan dat dus prima en het is met stip toekomstgericht, met DDR4 en een zes cores cpu ;)

De monitor is een nice touch, met zo'n brede look. Ideale resolutie voor gaming, hoor ik.
Ondanks TS Nvidia wens kan ik toch niet om de 290x in Crossfire heen. Goedkoper dan de 295x en vet meer performance op hogere resoluties dan de enkele GTX980.

Met BF4 bijv. op 2560x1600 zijn de twee 290x pakweg 50% sneller dan de GTX980.
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_980_Gaming/9.html
(en dat blijft zo rond de 50% met nog hogere resoluties, bij andere spellen zie je dat btw ook vaak, zodra het 2560x1600 en hoger word slaat de 290x een flink gat)
2x een 290x wilt je niet horen blazen naast je.. die krengen worden zo ongelovelijk warm met de nodige geluidsproductie.
Je kan beter dual 970's pakken.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gewoon een langere draad leggen en wat verder van de pc af gaan zitten, om de hoek of zo ;)
OF twee van die Asus Strik kaartjes, kost 40 euro extra O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 16-02-2015 13:37 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 10:51

Secsytime

Automagisch

Ik vind deze kast echt fkn mooi en ga hier dan zelf ook de mini-itx versie van aanschaffen.

Als je toch voor watercooling gaat zou dat er ook heel mooi uit zien.. zeker aangezien je de kast aan de muur kunt hangen (:

Ik heb zelf een 21:9 scherm en vind dit HEEL prettig zeker voor gamen heeft het enorm veel toegevoegde waarde. Het is voor sommigen een oplossing ipv dual monitor, maar ik heb zelf ook nog een 2e 24 inch monitor er naast hangen. aangezien 29 inch 21:9 en 24 inch 16:9 overeenkomen qua hoogte van de schermen.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:
[...]

2x een 290x wilt je niet horen blazen naast je.. die krengen worden zo ongelovelijk warm met de nodige geluidsproductie.
Dat is een hele hoop BS. Deze review van de 8GB R9 290X kaarten van Sapphire kwam vanochtend langs. Conclusie: zelfs stiller dan de meeste GTX970's en de kaart wordt max 69 graden. De reference 290(X) kaarten zijn luid en worden warm, bij de aftermarket kaarten zit er bijna geen verschil tussen een R9 290X en een GTX780Ti (qua temps, geluid of stroomverbruik).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 10:51

Secsytime

Automagisch

Moi_in_actie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Dat is een hele hoop BS. Deze review van de 8GB R9 290X kaarten van Sapphire kwam vanochtend langs. Conclusie: zelfs stiller dan de meeste GTX970's en de kaart wordt max 69 graden. De reference 290(X) kaarten zijn luid en worden warm, bij de aftermarket kaarten zit er bijna geen verschil tussen een R9 290X en een GTX780Ti (qua temps, geluid of stroomverbruik).
Beetje overkill gpu tenzij je op 1440 of 4k gaat gamen.

• NineTailedFox
Secsytime schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:02:
[...]
Hij zegt toch zelf dat (een beetje) overkill geen probleem voor hem is?

Maar ik blijf erbij dat hij niet een GTX970 (in SLI) moet nemen indien hij een monitor met 1440 of 4K gaat nemen. Hoe hoger de resolutie, des te meer geheugen je nodig hebt en des te meer je hiervan problemen gaat ervaren.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
Secsytime schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Klopt, maar er zijn ook 4GB varianten van deze kaarten. Het punt was puur dat het ongefundeerde roepen dat AMD kaarten vulkanen of straaljagers zijn helemaal nergens op slaat.
Nu is het volgens mij ook nog niet helemaal duidelijk wat voor een scherm(en) de TS gaat gebruiken. In zijn laatste post noemt hij een enkel 2560x1080 scherm, waarvoor 8GB inderdaad overkill is. Voor een een triple 1080p, triple 1440p of 4K setup is 8GB best fijn om te hebben.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• MK_
  • Niet online

MK_

Ten eerste zijn ze vrij traag, maar dat is nog niet alles. RED is bedoeld voor NAS, en dus 24/7 gebruik. Je PC heb je niet 24/7 aanstaan, en veelvoudig in/uit-schakelen zijn de schijven niet voor bedoeld. Daarnaast zijn er genoeg incidenten bekend waarbij de firmware het er gewoon bij stopt, waardoor de schijf gewoon nutteloos wordt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Wat HDD betreft heb ik zelf de goedkoopste Toshiba die ik kon vinden. Werkt perfect, is snel en stil. Ze schijnen in fabrieken van Hitachi gemaakt te worden en daardoor heel goed te zijn.

• Fordox

Fordox

00101010

Moi_in_actie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Ik kan momenteel niet het filmpje beluisteren dus ik heb geen idee of hij de kaarten heeft getest in een open test bench of in een PC kast.
Dat verschil is namelijk aanzienelijk gezien je met een kast beter voor de stock koelers kan gaan, want die blazen hun warme lucht achter uit de kast en niet terug de kast in.
Ten eerste zijn ze vrij traag, maar dat is nog niet alles. RED is bedoeld voor NAS, en dus 24/7 gebruik. Je PC heb je niet 24/7 aanstaan, en veelvoudig in/uit-schakelen zijn de schijven niet voor bedoeld.
Vrij traag valt reuze mee. Voor de applicaties waar je snelheid voor nodig hebt, heb je je SSD.
Voor muziek, films, data etc. heb je aan een Red voldoende.
Ja ze zijn gemaakt voor NAS systemen, maar dat betekend niet dat ze niet gemaakt zijn voor veelvoudig aan en uit zetten.
Het is juist mooi dat ze 24/7 kunnen draaien zonder problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Fordox op 16-02-2015 14:16 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De RED's kan je prima draaien als single disk. Wat dbhuis zegt klopt ook, de Toshiba is ook een goed alternatief, de 3TB versie heb je al voor zo'n 92 euro. Seagate zou echt mijn laatste keus zijn, daar is het uitval percentage te hoog naar mijn smaak.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Why not?
[...]

Vreemd. Bij de pluspunten staat de geluidsproduktie. Het is een van de stilste 290x kaarten met triple-fans.

• MK_
  • Niet online

MK_

Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:14:
[...]
Vrij traag valt reuze mee. Voor de applicaties waar je snelheid voor nodig hebt, heb je je SSD.
Voor muziek, films, data etc. heb je aan een Red voldoende.
Ja ze zijn gemaakt voor NAS systemen, maar dat betekend niet dat ze niet gemaakt zijn voor veelvoudig aan en uit zetten.
Het is juist mooi dat ze 24/7 kunnen draaien zonder problemen.
Dat traag is ook niet het ergste probleem, dat zei ik ook. Dat ze 24/7 kunnen draaien is uiteraard leuk, maar even eerlijk: wie heeft zijn PC 24/7 aanstaan? Ik niet hoor. De speciale firmware, die speciaal bedoeld is voor gebruik in NAS, is ook waar je extra voor betaald. Deze ga je echter niet gebruiken, en kan zelfs voor problemen zorgen. De feature TLER zal de schijf na enkele ogenblikken gewoon uitschakelen, denkend dat een een probleem is. Daarnaast zijn ze t.o.v andere schijven vrij duur (+- €25 meer dan een Toshiba).

• SmokingCrop
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Dat traag is ook niet het ergste probleem, dat zei ik ook. Dat ze 24/7 kunnen draaien is uiteraard leuk, maar even eerlijk: wie heeft zijn PC 24/7 aanstaan? Ik niet hoor. De speciale firmware, die speciaal bedoeld is voor gebruik in NAS, is ook waar je extra voor betaald. Deze ga je echter niet gebruiken, en kan zelfs voor problemen zorgen. De feature TLER zal de schijf na enkele ogenblikken gewoon uitschakelen, denkend dat een een probleem is. Daarnaast zijn ze t.o.v andere schijven vrij duur (+- €25 meer dan een Toshiba).
die TLER gaat je echt geen problemen opleveren, als er een bad sector ofzo is gaat hij gewoon vlugger naar een andere sector om te schrijven in plaats van bv direct de sector te remappen.
Je gaat daar maar problemen mee hebben als je een hardware raid controller gebruikt. Die gaat namelijk denken na 8 seconden dat je disk niet meer werkt, terwijl hij gewoon de fout aan het fixen is.

Hoofdreden voor het kiezen van WD Red in een gewoon systeem is eigenlijk de lage geluidsproductie in vergelijking met de concurrentie en de 3 jaar garantie is ook mooi meegenomen.

[ Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 16-02-2015 14:51 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

SmokingCrop schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:45:
[...]
Hoofdreden voor het kiezen van WD Red in een gewoon systeem is eigenlijk de lage geluidsproductie in vergelijking met de concurrentie.
Geluidsproductie is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken in een PC met waterkoeler en 2 GPU's :X

• SmokingCrop
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:50:
[...]

Geluidsproductie is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken in een PC met waterkoeler en 2 GPU's :X
Yeh, ik zou de TS ook geen WD Red aanraden in deze config of hij moet al aan de slag gaan met hardware RAID..

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 16-02-2015 14:54 ]

• Redemer76
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 21:22
Hallo Levi, leef je nog :P, hija, deja...
Hoop informatie zeker :)

Sli of crossfire is echt niet nodig.
Evenals 16Gb geheugen. Neem 2x4GB ;)
(Ik zelf heb wel 16GB voor renderwerkzaamheden, cad en Lightroom en zelden kom ik boven de 8GB)

Dan zou ik inderdaad investeren in een mooie monitor (27" 1440p ips)
(doe je ook wat langer mee als je videokaart ;)

Een i7 is wel een goeie investering voor de toekomst, maar voor nu niet nodig. De nieuwste i5 is ook wel goed genoeg voor de komende 4 jaar.

Sommige zeggen hier een kleinere ssd. Daar ben ik het dan niet mee eens. :F
Ik had zelf een 256gb ssd maar die raakte snel vol. (Windows, origin games >battlefield 3 en 4, etc., steam games, enz. enz.
Ik had al veel geïnstalleerd op een hdd maar tijdens het opstarten werd de pc alsnog traag.

Tja en een ellendige r9 290x (reference) waar ik een custom Cooler op had gebouwd (dus geen garantie meer) heb ik van de week begraven en sinds 4 weken een Asus GTX980.
Maar een R9 290x van bij voorbeeld Sapphire of Asus met een custom pcb kan je ook geen bult aan vallen ;)
Maar als je het budget heb.....

En als laatste zou ik toch proberen je pc zelfde bouwen.
1ste keer is het ff klooien, daarna met 2 vingers in je neus ;)
Kijk eens op YouTube, zat tutorials ;)

Tip: zoek goed uit welk geheugen werkt op je moederbord. Op de site van de moederbordfabrikant staat een lijst (QVL) welke geheugenbankjes goed werken.

Succes! :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Redemer76 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:55:
Tip: zoek goed uit welk geheugen werkt op je moederbord. Op de site van de moederbordfabrikant staat een lijst (QVL) welke geheugenbankjes goed werken.
Je moet al heel veel ongeluk hebben dat een standaard setje RAM niet op je moederbord werkt ;)
Die QVL's zijn maar een beperkt, omdat ze niet alle RAM kunnen testen.

• Redemer76
SmokingCrop schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Je moet al heel veel ongeluk hebben dat een standaard setje RAM niet op je moederbord werkt ;)
Die QVL's zijn maar een beperkt, omdat ze niet alle RAM kunnen testen.
Nou dan heb ik tot 2x toe ongeluk gehad :) (met 2 aparte builds)
1x onwetendheid en 1 keer problemen door aanbevolen geheugen door alternate (beide keren kon ik ze zonder problemen omruilen)

Verwijderd

Topicstarter
WOW wat een hoop reacties _/-\o_ !
Ik zie dat het inderdaad behoorlijk fluctueert.. de ene zegt SLI de ander Crossfire en de volgende zegt gewoon na een jaar of 2/3 upgraden.
Weer een ander heikel punt blijkt i5 of i7 te zijn. En het onderwerp scherm wordt enigszins vermeden!
Ondanks de verdeeldheid ben ik erg blij met de inzet van iedereen.

Ik besef me nu dat mijn wensen misschien wat naar beneden afgesteld kunnen worden:
  • Ik wil NIET gelijk beginnen met 3 schermen, als ik eenmaal goed gewend ben aan de wondere wereld van een high-end pc kan ik altijd nog investeren in meer schermen. Begrijp ik het goed dat SLI of Crossfire dan sowieso overkill is?
  • Het is voor mij ook helemaal oké om bijvoorbeeld 500 euro minder uit te geven, en deze over twee jaar te besteden aan een nieuwere GPU.
  • Ik wil voornamelijk RPGs spelen, zoals diablo en inquisition. Daarnaast wil ik ook games als farcry 4 en battlefield 4 casual maar toch op (een van de) hoogste instellingen kunnen spelen. Een scherm met betere kleurwaarden heeft absoluut mijn voorkeur.
  • Ik wil graag een systeem waar ik wel SLI of Crossfire in kan bouwen, mocht ik over een jaar of 2 toch een tweede GPU erbij willen zetten voordat ik voor de nextgen GPU ga.
Begrijp ik het goed dat ik dan al ruim voldoende heb aan een budget van 2000-2200 euro?

Ik zal natuurlijk zelf ook op onderzoek uit gaan wat betreft de suggestie dat een R9 290x ook een goede optie is. Aanvankelijk lijkt het er echter wel op dat de benchmark in de richting van een GTX970 of 980 wijst.. Is dat dan niet zo betrouwbaar? Waarom suggereren jullie anders de R9 290x, alleen vanwege de prijs?

Even voor de duidelijkheid: Nee ik heb niet veel verstand van PC's of van OC'en.
Ja ik wil wel een tijdje vooruit kunnen, maar over een jaar of 2 a 3 wil ik best upgraden.
Ik kom van niets mannen, het beste wat ik ooit gehad heb is de pricewatch: Asus K53SV-SX146V. Dat maakt dat praktisch ieder systeem al weergaloos beter is dan wat ik ken.

• Redemer76
Neem een 27" monitor, das wel erg prettig ;)
i7, gtx980 als je het kan betalen
i5, r9 290x als 2de keus (zijn ook gewoon erg goed)

8Gb geheugen meer dan zat
Sli of crossfire is niet nodig!
(over een paar jaar nog een kaart bijprikken kan, maar dan moet nog wel dezelfde kaart te koop zijn)
Let wel op hoeveel watt je voeding is.

Enuh, met deze onderdelen speel je alles zonder problemen op ultra icm 27" 1440p monitor d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Redemer76 op 16-02-2015 15:34 ]

• NineTailedFox

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb allerlei reacties en aanbeveling geprobeerd samen te voegen in een soort compilatielijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 352,95€ 352,95
1Asus PB278Q Zwart€ 525,89€ 525,89
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 65,95€ 65,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.066,39

Het scherm zit er in een review erg mooi uit en het schijnt dat gameprestaties ook zeker goed genoeg te noemen zijn. Ik kies hier voor een pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2 om voor de garantie en een eventuele mogelijkheid tot SLI in de toekomst.
Ik kies voor de i7 simpelweg omdat het ook met i7 nog ruim binnen mijn budget valt.
En op aanraden neem ik genoegen met 8g RAM ipv 16, misschien zet ik in de toekomst nog wel een strip bij.

Met deze build zit ik misschien niet overal op the top of the line, maar het lijkt me meer dan genoeg voor mijn wensen (als ik naar alle adviezen kijk althans).
Heeft iemand hier nog een aanpassing op?

Weet iemand welke versie van windows aan te raden is? Ik begreep van de MyCom medewerker dat er een bepaalde versie is waarbij je automatisch en kosteloos wordt geupgrade naar windows 10, is dit waar?

Nogmaals iedereen bedankt voor het bezielde advies, top!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De CPU past niet in het moederbord.

• MK_
  • Niet online

MK_

Veel succes met die CPU op dat bordje te krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zien jullie dat dit niet kan? naar welke spec moet ik hiervoor kijken?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De socket.
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:11:
Weet iemand welke versie van windows aan te raden is? Ik begreep van de MyCom medewerker dat er een bepaalde versie is waarbij je automatisch en kosteloos wordt geupgrade naar windows 10, is dit waar?
Hoewel dat voor zowel W8.1 als W7 geldt zou ik nu gewoon gelijk W8.1 pakken. pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit of als je student bent, pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod.

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 16-02-2015 16:23 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Je CPU is socket 2011-3, je bordje heeft een Z97-chipset dus Socket 1150 (LGA1150). Voor die CPU heb je een bordje met 2011-3 socket nodig, dus X99-chipset.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je pakt bovendien weer de verkeerde SSD, de M550 is rapper en amper duurder.
Waarom die dure waterkoeler? Een goede luchtkoeler heb je al voor onder de 40 euro die vaak nog stiller is ook. Zeker dan deze, want ik zie dat de fans nogal herrie maken.

Het bespaarde geld kan je beter in een luxere kast of iets anders steken. Vind de LG met 21:9 resolutie mooier, maar dat is persoonlijk. Het is ook een IPS paneel, kijkt wel zo lekker en toch 200 euro goedkoper dan de Asus.

[ Voor 82% gewijzigd door Madrox op 16-02-2015 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.046,19

Excuseer, blijkbaar heb ik nog een hoop te leren!
Ik heb eigenlijk alleen voor de waterkoeler gekozen omdat een luchtkoeler volgens een vorige reageerder veel ruimte in beslag neemt waardoor deze overheerst in het raam aan de zijkant. Puur op uiterlijk dus.
Is een luchtkoeler inderdaad zoveel stiller? Die 40 euro hoeft wat mijn part niet per se bespaard te worden, maar als de prestaties van een luchtkoeler beter zijn dan ga ik daarvoor.

• Grimmie187
Alles kan natuurlijk voor een budget rond de 2k maar ik zou niet aanraden om als beginnende tweaker te kiezen voor de nieuwste generatie i7 i.c.m. met X99 mobo en DDR4 ram:

1. Er is nog geen non-K versie van de i7-5xxx serie, aangezien je niet gaat overclocken is dit dus een beetje overkill.
2. Snelheidswinst van een 5820k t.o.v. een i5-4690 of i7-4970 is te verwaarlozen. Ook is DDR4 (nog) nauwelijks sneller in gebruik dan DDR3.
3. De prijzen van X99 moederborden en DDR4 zijn nu nog overdreven duur. Het spul is pas net uit en de prijzen zullen flink lager worden (wellicht geen argument, zie boven).

Ik zou dus eerder voor een i5-4690 gaan als je echt alleen wil gamen. Bij wat andere taken zoals video editing kan de i7-4970 van pas gaan komen. Tuurlijk, het budget laat een overkill setup toe maar als je het niet gebruikt wat is dan de toegevoegde waarde?

*edit* Ik zie dat je het aangepast hebt naar een i7-4970k, ik zou alsnog kiezen voor de non-K versie i.c.m. een H97 bordje als je niet gaat overclocken, maar dat blijft jouw keuze. Verder begint het op een aardige build te lijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Grimmie187 op 16-02-2015 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grimmie187 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:29:
Alles kan natuurlijk voor een budget rond de 2k maar ik zou niet aanraden om als beginnende tweaker te kiezen voor de nieuwste generatie i7 i.c.m. met X99 mobo en DDR4 ram:

1. Er is nog geen non-K versie van de i7-5xxx serie, aangezien je niet gaat overclocken is dit dus een beetje overkill.
2. Snelheidswinst van een 5820k t.o.v. een i5-4690 of i7-4970 is te verwaarlozen. Ook is DDR4 (nog) nauwelijks sneller in gebruik dan DDR3.
3. De prijzen van X99 moederborden en DDR4 zijn nu nog overdreven duur. Het spul is pas net uit en de prijzen zullen flink lager worden (wellicht geen argument, zie boven).

Ik zou dus eerder voor een i5-4690 gaan als je echt alleen wil gamen. Bij wat andere taken zoals video editing kan de i7-4970 van pas gaan komen. Tuurlijk, het budget laat een overkill setup toe maar als je het niet gebruikt wat is dan de toegevoegde waarde?

*edit* Ik zie dat je het aangepast hebt naar een i7-4970k, ik zou alsnog kiezen voor de non-K versie i.c.m. een H97 bordje als je niet gaat overclocken, maar dat is jouw keuze. Verder begint het op een aardige build te lijken :)
Dan is dit dus een betere prijs/kwaliteit/bruikbaarheid verhouding voor mij?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.943,41

• Grimmie187
Als je van plan bent te gaan overclocken dan lijkt mij dat een aardige setup ja. Zo niet: non-k processor + H97 mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Grimmie187 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:37:
Als je van plan bent te gaan overclocken dan lijkt mij dat een aardige setup ja. Zo niet: non-k processor + H97 mobo.
In de toekomst wil ik dit graag proberen, waarschijnlijk vlak voordat ik voor een nieuw systeem wil gaan zodat ik het kan vergallen zonder compleet uit mijn pan te gaan. Maar aanvankelijk, lees: de eerste anderhalf a twee jaar, in elk geval nog niet.

• Redemer76
Prachtig systeempje toch?! d:)b

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:43:
[...]

In de toekomst wil ik dit graag proberen, waarschijnlijk vlak voordat ik voor een nieuw systeem wil gaan zodat ik het kan vergallen zonder compleet uit mijn pan te gaan. Maar aanvankelijk, lees: de eerste anderhalf a twee jaar, in elk geval nog niet.
Waarom heb je in het laatste advies voor een 50 euro duurdere kast gekozen? De H440 is ook een prima kast, en scheelt je 50 euro. Makkelijk besparen!

Ik zie dat je hierboven de H440 en een dvd brander hebt gekozen. Hoe zie je dat voor je?

Waarom zo'n belachelijk duur scherm? Daar kun je 2x een U2414H voor hebben. Of eenmaal de U2715, met lekker slanke bezels voor zon 50 euro minder.

En vanwaar die EVGA voeding>

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM

20 wat minder voor een stuk minder geld.

Door naar sommige componenten nog eens kritisch te kijken bespaar je makkelijk een hoop geld. Geld dat je ook over 2 jaar kunt gebruiken om een nieuwe grafische kaart te kopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Grimmie187
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:43:
[...]

Het verschil is ongeveer 60,- Als het jou dit waard is om de mogelijkheid voor later open te houden zou ik het lekker doen.

Echt je cpu vergallen gebeurt niet zou gauw trouwens. Men koopt meestal de overclock versie om wat meer rek uit hun cpu te halen wanneer deze verouderd raakt, de huidige i5/i7's zit alleen niet zoveel rek in.

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt me ook gewoon dik 500 euro!
Waarschijnlijk, zoals ik wel vaker doe, draaide ik veel te ver door.
Nu kan ik de PC al over 6,5 week bestellen en over 10 weken al mijn randcomponenten kopen. Supertof.

Over de muis gesproken:
Phantom schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:04:
Nog even over de muis want ik krijg het idee dat dit vergeten is:

[...]
Het ziet eruit als een hele fijne muis!
Mijn keuze is op de pricewatch: Roccat Tyon Zwart gevallen omdat er wel een paar extra knopjes op zitten zonder gelijk een te uitgebreide MMO muis te worden (leuk voor diablo, torchlight ect.) en omdat er een rode LED-lijn aan de onderkant kan schijnen. Dat laatste past bij het rode schema van mijn gamehoekje.
Wel bedankt dat je ook meedenkt over de randcomponenten!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 16:53 ]

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Prima muis, ik zelf zweer bij de Rubberized RAW Sensei van Steelseries, maar muis is altijd persoonlijk.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Waarom heb je in het laatste advies voor een 50 euro duurdere kast gekozen? De H440 is ook een prima kast, en scheelt je 50 euro. Makkelijk besparen!

Ik zie dat je hierboven de H440 en een dvd brander hebt gekozen. Hoe zie je dat voor je?

Waarom zo'n belachelijk duur scherm? Daar kun je 2x een U2414H voor hebben. Of eenmaal de U2715, met lekker slanke bezels voor zon 50 euro minder.

En vanwaar die EVGA voeding>

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM

20 wat minder voor een stuk minder geld.

Door naar sommige componenten nog eens kritisch te kijken bespaar je makkelijk een hoop geld. Geld dat je ook over 2 jaar kunt gebruiken om een nieuwe grafische kaart te kopen.
De kast is niet de H44 maar deze:
pricewatch: Corsair Graphite 760T Black
Hier past de brander wel in toch? of begrijp ik dit verkeerd?
Deze kast kies ik puur omdat ik hem mooi vind, rode ledlampen in de fans aan de voorkant een complete see through zijkant. Schijnt ook meer dan genoeg ruimte te hebben voor alle componenten en kabelverwerking. die 50 euro extra kijk ik niet op, niet na al 500 euro bespaard te hebben!
Maar bedankt voor het meedenken/nog goedkoper willen maken!

Ik kies voor deze voeding door het advies van SmokinCrop
SmokingCrop schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:30:
Bij de 750/850W RM series wel vragen dat ze de nieuwste serie aan je verkopen. Die heeft namelijk betere interne componenten. Het serienummer moet beginnen met 1438 of hoger.

Of kies voor de pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2, dan heb je 10 jaar garantie, maar is wel luider dan de RM series bij hoge loads.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03 14:01

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

De zoveelste post, maar toch echt nogmaals om je in een voor jou goede richting te duwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 199,85€ 199,85
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 339,01€ 339,01
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 91,95€ 91,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Scythe Kotetsu€ 27,50€ 27,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,-€ 68,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 84,85€ 84,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.189,66

Even de onderdelen verantwoorden:
CPU: een i5 die kan boosten tot 3.7GHz. Aangezien ik af en toe zelfs nog game op een i5-2310 die maar tot 3.1GHz kan en een oudere architectuur heeft, kan ik je vertellen dat dit het over 4 jaar nog prima doet. Ervaringen uit het verleden zeggen niet alles maar het is het beste wat je hebt; en ook voor nu is het genoeg.

Er is zelfs discussie over een X99 systeem met 6-core; als er iets verspilling is voor gamen is het dat wel.

Moederbord: Gewoon een prima H97 bord omdat jij 1. Weinig hebt aan overklokken en 2. Het momenteel ook niet als hobby hebt. Oftewel het is hier nutteloos geld uitgeven.

GPU: een R9 290X met 4GB en aftermarket hoeler. Redelijk stil, prima temperaturen. 8GB trekt pas een significant verschil op settings en resolutie waar de framerates bij zowel de 4GB en 8GB onspeelbaar zijn. Dus ja, 8GB kan een verschil maken (zie deze review), maar geen nuttig verschil.

Ik ga niet voor Nvidia omdat jij volgens mij geen bijzondere eisen aan het verbruik of stilte e.d. stelt. En dan is een R9 290X prijstechnisch gewoon veel interessanter en toekomstbestendiger, voor zover dat laatste relevant is (ScorpionSquad haat de 256-bit bus van zijn GTX970). Ook beter op 1440p, wat ik zeker aanraad.

HDD: Gewoon een prima HDD, zelfs ik als stiltefreak vindt hem stil genoeg (ik hoor hem namelijk gewoon niet). En dan is samen met de extra snelheid van de 7200rpm en de goede prijs snel gemaakt.

Kast: Heel persoonlijk. Maar voor je geld is dit gewoon het beste. Punt uit. Stil, prima temps (stukken beter dan van de H440, die minder mogelijkheden heeft en gebaseerd is op de voorloper van de R5, de R4) en ruime inbouwmogelijkheden. Ik heb zelf de Silverstone Fortress FT05B Closed Zwart. Ook heerlijk stil, heel compact voor een ATX kast en sublieme temperaturen. Veel beter dan tweakers beweert.

Maar nogmaals, heel persoonlijk. Ikzelf neem nooit een window omdat het slecht is voor de geluidisolatie en alleen maar werk en geld uitgeven is met het mooi maken van je systeem, en de performance exact gelijk blijft. Maar als je dat graag wil moet je dat vooral doen.

CPU-koeler: Hartstikke stil en goede temperaturen en toch compact. Uit eigen ervaring goed genoeg om een i7-4790K @4.7GHz onder de 70 graden te houden op load, dus zeker goed voor deze config. En, lekker goedkoop!

RAM: Een standaardkeuze, meer dan 8GB heb je voorlopig niet nodig en anders is het zo bijgeplaatst. Voor de prijs is er weinig beters.

Voeding: Seasonic Gold voeding, modulair. Wat wil je nog meer? Zeer degelijk en efficiënt met zat vermogen (450W zou ook prima kunnen). Meer zou kunnen, 650W als je een R9 290 in CFX wil, maar alles daarboven is zinloos.

SSD: Gewoon een grote goede SSD. En ja, het is gewoon fijn als je zonder problemen er 5 games op kwijt kan zonder dat je zit te proppen en te verplaatsen. Niet op besparen als je budget 2500 euro is. De M550 is ook een optie, maar gemiddeld toch wel wat duurder, dus alleen halen bij goedkope shops. Eigenlijk gewoon de goedkoopste van die 2 halen.

Dan nu, randapparatuur:
Scherm zou ik zeker voor 1440p gaan, wat een hemel, wat een werkruimte, ook heel mooi tijdens het gamen. Zit je wel gelijk vast aan IPS, maar je zei dat niet erg te vinden (is het ook niet) en Far Cry is wel een genot met die splendid kleuren. Dit zijn goede keuzes (maar zeker niet de enige!):

Dell Ultrasharp U2515H. Iets kleiner, misschien vind je dat wel fijn, in elk geval gunstig geprijsd.
Del Ultrasharp U2715H, het grotere broertje.
Iiyama XB2776QS-B2 Gewoon een prima monitor met veel opties.
BenQ BL3200PT. Een 32-inch AMVA paneel, ook niet verkeerd als je ruimte hebt. De beste beeldtechniek overall als je het mij vraagt (heeft een heel mooi hoog contrast).

Toetsenbord en muis. Ook iets heel persoonlijks. Zelf heel tevreden met de Logitech G502. Mooi vind ik hem niet, goed is ie wel. Zou anyhow voor een optische muis gaan.

Toetsenborden ben ik een groot fan van Ducky, ik prefereer zelf Cherry MX brown omdat ik geregeld veel moet typen, maar er is een prima aanbod voor reds. De Ducky DK9087 Shine 3. Prijzig, maar zeer degelijk, en ook heel veel leuke opties voor de ledjes.

Dan nu de headsets. Regel 1. Als je ook maar iets geeft om muziek, of aanhoorbaar geluid van welke vorm dan ook, sprint je keihard weg van de Gaming 7.1 Super HD Digital+ Killer Master etc. troep. Ik raad zelf juist altijd een open koptelefoon (gewoon lekker 2.0 ja) van een degelijk merk aan, met grote soundstage en goede imaging, en gelukkig ben je fan van Sennheiser. Ik weet niet of microfoons een vereiste zijn, voor mij in elk geval niet dus zet die er ook maar tussen:
Sennheiser HD558
Sennheiser HD598
Sennheiser PC 360 G4ME. Is eigenlijk een HD558 met wat meer bass en een (uitstekende) microfoon.
AKG Q701. Mijn persoonlijke favoriet. Iets minder comfortabel dan de Sennheisers (maar dat is een klasse apart). Maar mijn god, wat een soundstage, ik hoor exact waar alles zit, en hij kan letterlijk alles tegelijk, een snelle volle soundtrack midden in een vuurgevecht, geen probleem, ik hoor nog steeds waar alles zit. Nog beter dan de Sennheisers in dat opzicht, maar ook meedogenloos met slechte kwaliteit muziek. Allround zijn de Sennheiser beter, maar voor gaming is dit een klasse apart. En ook daarbuiten zeker prima.

Ik hoop dat ik je hiermee flink geholpen heb, Ik zou als je helemaal vanaf niets begint zeker gewoon flink spenderen aan de randapparatuur, dat gaat lang mee en maakt het gebruik van je PC zo veel prettiger, je gaat toch geen toetsenbord+muis setje van 30 euro aan een PC van 2000 euro hangen?

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Redemer76
Check inderdaad wel even of je brander gaat passen samen met de radiator van je waterkoeling. Denk het wel.... Of misschien moet je de brander wat lager inbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Redemer76 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:06:
Check inderdaad wel even of je brander gaat passen samen met de radiator van je waterkoeling. Denk het wel.... Of misschien moet je de brander wat lager inbouwen
Is een externe brander anders geen beter idee?
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Samsung SE-208DB Rood
.ScorpionSquad schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:02:
Dan nu de headsets. Regel 1. Als je ook maar iets geeft om muziek, of aanhoorbaar geluid van welke vorm dan ook, sprint je keihard weg van de Gaming 7.1 Super HD Digital+ Killer Master etc. troep. Ik raad zelf juist altijd een open koptelefoon (gewoon lekker 2.0 ja) van een degelijk merk aan, met grote soundstage en goede imaging, en gelukkig ben je fan van Sennheiser. Ik weet niet of microfoons een vereiste zijn, voor mij in elk geval niet dus zet die er ook maar tussen:
Sennheiser HD558
Sennheiser HD598
Sennheiser PC 360 G4ME. Is eigenlijk een HD558 met wat meer bass en een (uitstekende) microfoon.
AKG Q701. Mijn persoonlijke favoriet. Iets minder comfortabel dan de Sennheisers (maar dat is een klasse apart). Maar mijn god, wat een soundstage, ik hoor exact waar alles zit, en hij kan letterlijk alles tegelijk, een snelle volle soundtrack midden in een vuurgevecht, geen probleem, ik hoor nog steeds waar alles zit. Nog beter dan de Sennheisers in dat opzicht, maar ook meedogenloos met slechte kwaliteit muziek. Allround zijn de Sennheiser beter, maar voor gaming is dit een klasse apart. En ook daarbuiten zeker prima.
Een microfoon is voor mij eigenlijk wel een pre, lijkt me fantastisch om via teamspeak etc te kunnen ouwehoeren tijdens het gamen. Het hoeft van mij niet per se een ultieme mic te zijn hoor, als ik maar verstaanbaar ben. Muziek/geluid bij het gamen is inderdaad het meest belangrijk.
Maar dit onderwerp zal ik tegen die tijd zeker gaan bespreken op Overige Hardware
Mochten jullie toch advies hebben: brand los!
Hij moet in elk geval een mic hebben, over-ear zijn en onder de 250 euro zijn (voor een hele goede/mooie headset kan ik evt stretchen naar max 300).

• Redemer76
Externe brander kan natuurlijk ook. Ik heb zelf externe brander in de kast liggen die ik zelden gebruik. De reden dat ik een externe brander heb is dat ik het niet mooi vind staan in mijn case. Maar jij heb een deurtje, dus dan zou ik voor interne brander gaan.
Maar volgens mij heb je inbouwmogelijkheden genoeg voor de waterkoeling :)

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-03 14:01

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:20:

Een microfoon is voor mij eigenlijk wel een pre, lijkt me fantastisch om via teamspeak etc te kunnen ouwehoeren tijdens het gamen. Het hoeft van mij niet per se een ultieme mic te zijn hoor, als ik maar verstaanbaar ben. Muziek/geluid bij het gamen is inderdaad het meest belangrijk.
Maar dit onderwerp zal ik tegen die tijd zeker gaan bespreken op Overige Hardware
Mochten jullie toch advies hebben: brand los!
Hij moet in elk geval een mic hebben, over-ear zijn en onder de 250 euro zijn (voor een hele goede/mooie headset kan ik evt stretchen naar max 300).
Dat dacht ik eerst ook en daarna vond ik het maar afleidend ;). Maargoed, als je een mic wil is de PC 360 G4ME een prima keus. Of anders de AKG met een losse mic, er moet wel iets prima's voor 25 eruo te halen zijn vermoed ik (al heb ik geen verstand van microfoons).

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

vier mooie kasten, highend waardig:
http://tweakers.net/price...;274907;334118/categorie/
Er is zelfs discussie over een X99 systeem met 6-core; als er iets verspilling is voor gamen is het dat wel.
meer als 640kb ram was ook onzin, aldus Bill Gates :o

Nu gamed hij vooral, weet jij wat over 2,3 of meer jaar doet met zijn pc ?
Bovendien, waarom zou je die paar euro beknibbelen en overklokken uitschakelen, terwijl hij al aangeeft er mee te willen gaan stoeien. Is tegenwoordig ook nog een eitje, met die standaard O.C. profielen, knoppen features die de mobo fabrikanten erbij doen. Je hebt het misschien niet nodig, maar toch. Het is wel lekker en als je er weer eens een cpu-bounded game komt, btw die zijn er nu aka World of Tanks, heb je die optie open.

[ Voor 74% gewijzigd door Madrox op 16-02-2015 18:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:35:
[...]

Dan is dit dus een betere prijs/kwaliteit/bruikbaarheid verhouding voor mij?
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.943,41
Je betaalt vooral extra voor het uiterlijk, maar het lijkt me een prima build. Je kan eventueel de opvolger van de koeler die je nu hebt nemen : pricewatch: Corsair Hydro H100i GTX. En vervangende fans voor het mooi : pricewatch: Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm of pricewatch: Corsair Air Series SP120 High Static Pressure Rode led (Twin pack), 120mm. De outtake fan van de kast ziet er ook erg grijs uit, dus pricewatch: Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm of pricewatch: Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Rood, 140mm. Om het af te maken kan je voor sleeving kiezen.
Pagina: 1 2 3 Laatste