• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Matched: sweden
Ik kan nog gewoon met iDeal betalen bij AliExpress. Niets veranderd hier.
joenja schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:37:

Je kan hier in het forum lezen dat Sweden Post niet al te snel is. De status van je pakketje zal de komende week of 2 hetzelfde blijven, ben ik bang. Mijn tablet deed er ook bijna 3 weken over om van China via Zweden in Nederland te komen. (Voordeel was wel dat ik geen invoerrechten hoefde te betalen :*) )
Is PostNord dan hetzelfde als Sweden Post? En ik vroeg me vooral af of die status nou betekent dat het evt. al in een Europees depot is of dat het nog in China kan zijn. Ik weet niet of PostNord daar ook een depot heeft.

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-03 22:18
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:59:

Is NordPost dan hetzelfde als Sweden Post? En ik vroeg me vooral af of die status nou betekent dat het evt. al in een Europees depot is of dat het nog in China kan zijn. Ik weet niet of PostNord daar ook een depot heeft.
http://postnord.se/en/Personal/Pages/personal.aspx

Hier kun je direct je pakket traceren. En het is idd een depot van Sweden Post, in Zweden. Het pakket is dus al aangekomen daar, en wordt uiteindelijk aan postNL overgedragen voor bezorging. Dat laatste stukje kon ik niet meer volgen, het pakket was opeens bezorgd, terwijl postnord nog een oude status weergaf.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

joenja schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:56:

Hier kun je direct je pakket traceren. En het is idd een depot van Sweden Post, in Zweden. Het pakket is dus al aangekomen daar, en wordt uiteindelijk aan postNL overgedragen voor bezorging. Dat laatste stukje kon ik niet meer volgen, het pakket was opeens bezorgd, terwijl postnord nog een oude status weergaf.
Dus ik kan daar tot de bezorging waarschijnlijk geen statusupdate meer verwachten? Weet je nog hoeveel dagen er ongeveer tussen die statusmelding en de bezorging zaten?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:19
Robkazoe schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:56:
Ik had via Banggood twee Xiaomi producten gekocht. Een powerbank en de witte speaker. De powerbank heeft een shipdate van 2015-07-26 06:23:02. De witte speaker heeft een shipdate van 2015-07-18 06:52:00. Over de powerbank maak ik mij nog niet echt zorgen maar de speaker wel. Speaker heeft wel een t&t nummer. Op de site van 17Track staat het volgende:

RExxxxxxxx6SE
Registered
Sweden
(Normal Tracking)to
Netherlands
(Not Found)2015-07-31 20:52, The shipment item is under transportation, The item has been sorted at the international terminal in the destination country for onward transport in the destination country

Hebben meer mensen ervaring dat het soms zo lang kan duren?
Robkazoe schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:15:
Dank beide. Dan wacht ik nog even een weekje :)
We zijn ondertussen een goed maandje verder en heb nog steeds niets binnen gekregen van Banggood. Als ik bij de track optie van de site krijg zie ik enkel dit staan (Xiaomi speaker):
Departured at 2015/7/18 16:33:54 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/16 16:12:29, Flytexpress Sorting Center

en bij pakketje 2 (Xiaomi powerbank)
Departured at 2015/7/26 17:11:42 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/16 16:12:27, Flytexpress Sorting Center

Ondertussen dus al 6-8 weken onderweg. Het had nu zo langzamerhand toch wel eens een keer binnen moeten komen? Is het terecht als ik nu een mail stuur met de vraag, waar het blijft?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 22:47
Robkazoe schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:46:
[...]

[...]

We zijn ondertussen een goed maandje verder en heb nog steeds niets binnen gekregen van Banggood. Als ik bij de track optie van de site krijg zie ik enkel dit staan (Xiaomi speaker):
Departured at 2015/7/18 16:33:54 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/16 16:12:29, Flytexpress Sorting Center

en bij pakketje 2 (Xiaomi powerbank)
Departured at 2015/7/26 17:11:42 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2015/7/16 16:12:27, Flytexpress Sorting Center

Ondertussen dus al 6-8 weken onderweg. Het had nu zo langzamerhand toch wel eens een keer binnen moeten komen? Is het terecht als ik nu een mail stuur met de vraag, waar het blijft?
Waar is de sweden tracking dan naartoe?

Natuurlijk mag je zeker eens horen waar je pakje blijft hoor :)

Probeer ook om de code eens om te zetten via https://internationalparceltracking.com/#/search (als het een code is van formaat 2letters/cijfers/2letters)

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:09

RobertowNL

For your gear!

lennertvdkort schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:19:
11 sept. bij allbuy een xiaomi yi besteld.
Ben tot begin november in amerika.
Toen ie verzonden was had ik een postNL nummer.
Ik braaf mailen naar allbuy of ie wel naar amerika verzonden is of naar nederland.
Elaine(vast vriendinnen met Serena) wist mij te vertellen dat het trackingnummer niet werkt.
heb ik eigenlijk nog nooit werkend gehad van allbuy, waarom zetten ze het erbij?
maar wist mij te vertellen dat het naar mijn amerikaans adres gestuurd is.
en voila, gister kwam ie binnen.
een pakketje uit china verstuurd met postNL naar amerika. ;)
Klopt, Allbuy heeft geeft alleen een referentie nummer van de zending mee (met de zelfde layout als de traceercode), zal de goedkoopste verzendmethode zijn ;)

Overigens nu 4 pakketjes van allbuy onderweg die verzonden zijn met DHL global mail Asia, zelfs een product van 1,50 waren (deels) te traceren.

Daarnaast momenteel ook een paar batterijen onderweg, worden verzonden met respectievelijk sweden post en terwijl ik nu in Azië woon :P, gaan dus vanuit China naar Zweden om vervolgens weer naar Korea verzonden te worden...

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
dodge_911 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

Met zo 'n nickname zou je toch al lang moeten weten over Swedish Post en Malaysia Post, me dunkt...

Nee, ze hebben daar geen warehouses, dat zijn gewoon de verdeelcentra van de desbetreffende postmaatschappij.
Gaat dus van China naar Zweden/Maleisië en van daaruit verder naar jou.
Tja, ik koop genoeg uit China, dat wel.
Snapte alleen nog niet hoe het nu zat dat de pakketjes daarvandaan komen.
Meeste word nog met HongKong post verstuurd wat ik bestel.

Prima te spreken over Malaysia post, die is erg snel, Sweden post duurt vaak wat langer.

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-03 23:32

error 404

Gebruiker niet gevonden

Lisadr schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:17:
Al jaren besteld bij Aliexpress en daar ben ik heel tevreden mee en ik ga nu wat bestellen bij banggood.com

Zijn er nog tips of dingen waar ik op moet letten? Zag al dat ze extra kosten vragen voor een trackingcode.
Air mail direct is zeer traag (sweden post)

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03 09:50
error 404 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:37:
[...]

Air mail direct is zeer traag (sweden post)
Bedankt Ik zou dan moeten kiezen voor priority direct mail? Nog andere dingen om op te letten bij een bestelling via banggood?

Ik ga een 5000 mAh en een 10000 mAh XIAOMI power bank bestellen. Via Aliexpress zijn ze duurder.

GoT, You have to love it!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
ApC_IcE schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:48:
.......... alsof de China shops hiervoor kiezen ;w
Er staat China Post en niet China shops. Daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar in dat geval zouden pakjes via Sweden Post, Malaysia Post en zelfs PostNL ed gewoon thuisbezorgd moeten worden.
Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn als de actie bij PostNL vandaan komt zoals we vermoeden.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-03 22:35
elinx schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:00:
[...]
Er staat China Post en niet China shops. Daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Maar in dat geval zouden pakjes via Sweden Post, Malaysia Post en zelfs PostNL ed gewoon thuisbezorgd moeten worden.
Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn als de actie bij PostNL vandaan komt zoals we vermoeden.
Volgens mij klopt dat wel.
Ik krijg namelijk ook van die briefjes in de bus dat ik Chinese pakketjes kan ophalen bij de boekenwinkel.
Anderszijds krijg ik nog steeds Chinese pakketjes in de brievenbus of via de PostNL pakketbezorger.

Het verschil in de pakketjes zit 'm erin dat die in de boekenwinkel liggen met China Post verstuurd zijn, en de andere pakketjes met Singapore Post, Swedish Post e.d.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:09
Eppo © schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:20:
Het zou natuurlijk aan de PostNL kunnen liggen, maar mogelijk heeft het te maken dat China de eerste week van oktober een feestweek heeft?
Volgens mij zijn er zelfs meerdere feestdagen geweest, die per plaats en beetje verschillen. De laatste weken duurt het bij mijn bestellingen langer voordat ze verzonden zijn en ze zijn ook langer onderweg.

Mijn laatste bestellingen zijn via Sweden Post verstuurd. Hopelijk hoef ik die niet op het postkantoor op te halen.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

L.N. schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:35:
[...]

Volgens mij zijn er zelfs meerdere feestdagen geweest, die per plaats en beetje verschillen. De laatste weken duurt het bij mijn bestellingen langer voordat ze verzonden zijn en ze zijn ook langer onderweg.

Mijn laatste bestellingen zijn via Sweden Post verstuurd. Hopelijk hoef ik die niet op het postkantoor op te halen.
China kent geen officiele feestdagen die per plaats verschillen.

1 october was national holiday. 27 sep, 1 t/m 7 oct was public holiday, maar veel bedrijven waren 3 october al weer aan het werk.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:47
Kenzi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:39:
In China hebben ze geen reet te maken met PostNL tenzij ze er voor kiezen PostNL te gebruiken als verzendmethode (wat reteduur is). Dat het uiteindelijk toch via PostNL gaat komt door de situatie in Nederland.
Deze zending is door gearbest nadrukkelijk met post.nl verzonden, zie ook trackingbericht wat ik hierboven heb geplaatst. Voor tracking verwijzen ze zelf door naar de site van post.nl en niet naar Sweden post/ China post of whatever.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Deze zending is door gearbest nadrukkelijk met post.nl verzonden, zie ook trackingbericht wat ik hierboven heb geplaatst. Voor tracking verwijzen ze zelf door naar de site van post.nl en niet naar Sweden post/ China post of whatever.
je kan PostNL als verzendmethode kiezen, jup. Stomme is dat verzenden met PostNL naar bijv. Frankrijk vanuit China goedkoper is dan met PostNL naar Nederland vanuit China |:( |:(

• L.N.
oohh schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Heb even de handleiding en het nieuws van PostNL bekeken, maar kan daar niks over vinden. Hieronder het interne nieuwsbericht van PostNL:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd of dit alleen geldt voor pakketen die met China Post of Hong Kong Post worden gestuurd, of ook pakketten die via andere postdiensten worden verstuurd, zoals SwedenPost.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

L.N. schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 07:01:
[...]

Ik ben benieuwd of dit alleen geldt voor pakketen die met China Post of Hong Kong Post worden gestuurd, of ook pakketten die via andere postdiensten worden verstuurd, zoals SwedenPost.
Heb je de afgelopen 10 pagina's niet gelezen? dit is al ruimschoot aan bod gekomen. :|

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:04
Toch nog een beetje goed nieuws over Gearbest: het mesje dat ik 3/10 had besteld is vandaag (27/10) bezorgd, en hij is nog met Sweden Post verstuurd ook.

Slechter nieuws: een ander mesje, welke ik op 22/8 al had besteld, is nog altijd niet aangekomen.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-03 07:57
Ronald8 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:18:
Toch nog een beetje goed nieuws over Gearbest: het mesje dat ik 3/10 had besteld is vandaag (27/10) bezorgd, en hij is nog met Sweden Post verstuurd ook.

Slechter nieuws: een ander mesje, welke ik op 22/8 al had besteld, is nog altijd niet aangekomen.
Via Webcare op FOK hebben ze mij toegezegd (voor de 2e keer inmiddels) dat er wéér een Mi Fan verzonden gaat worden n.a.v. dat ik al 4,5 maand zit te wachten. Echter zie ik ook deze niet terug in mijn ordergeschiedenis. Ik ga er vanuit dat het lucht is en dat hij niet meer komt. Dan laat ik het er ook maar bij, want voor de 4 dollar is me het niet waard. Wel gelijk de laatste bestelling daar.

• L.N.
De tracking van mijn pakket geeft nu aan "Delivery to the recipient failed. No further information is available." Het pakket is verzonden via Sweden Post Registered en zou al in Nederland zijn. De voorlaatste melding was "The item has arrived at the international terminal in the destination country for sorting". Weet iemand waar dit door komt? Hangt dit samen met de PostNl die geen Chinese webshop pakketten meer thuis aflevert?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

L.N. schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:00:
De tracking van mijn pakket geeft nu aan "Delivery to the recipient failed. No further information is available." Het pakket is verzonden via Sweden Post Registered en zou al in Nederland zijn. De voorlaatste melding was "The item has arrived at the international terminal in the destination country for sorting". Weet iemand waar dit door komt? Hangt dit samen met de PostNl die geen Chinese webshop pakketten meer thuis aflevert?
Als ik afga op het lokale servicepunt hier, ja. Maar zou je de Zweedse pakketcode naar PostNL willen Tweeten? Dan kunnen ze dat nakijken en een 3S-code geven.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:10:
[...]

Ik heb de mijne in juli bij BG gekocht voor $32,29. Geleverd via Sweden Post zonder extra kosten (duurde wel lang). Momenteel koste de groene variant daar $30,98.

Op AhiExpress zijn zowel de blauwe als de groene hier voor $28,40 te koop (via China Air Post Parcel) en hier alle kleuren voor $30,98 (ook China Post). Misschien wachten tot 11/11 voor deals op AliExpress???
Doel is inderdaad om hem volgende week met extreme couponning naar binnen te harken. Maar dan is nog de vraag of het de 160 of 163 wordt.
wimpie007 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:57:
[...]

Heb zelf de 151 en 160 en de 160 is echt een heel stuk beter dan de 151.

Alleen wel irritant dat als je hem aanzet of wisselt tussen bronnen dat er dan in het Chinees gesproken wordt...En dat ie niet onthoudt bij welk nummer je gebleven was na uitzetten
Dat zou top zijn!

• L.N.
Mijn laatste pakket is via Sweden Post verstuurd en werd gewoon thuis geleverd.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 20:41
Gezien alle negatieve reacties toch even een positieve review over GearBest.

Ik had een Cessna 182 RC vliegtuig besteld. Binnen 2 weken binnen en de track and trace die er bij zat (sweden post) klopte gewoon precies. Zelfs de aflever tijd die vermeld stond :/

Oh en het vliegtuigje is erg leuk trouwens :P Heb er nog niet buiten mee kunnen vliegen door de harde wind maar binnen een klein stukje geprobeerd, ging perfect :)
Zodra het weer het toelaat ga ik er buiten mee vliegen en zal ff kijken of ik een filmpje kan maken.

Nu hopen dat mijn andere 3 bestellingen bij GearBest ook zo goed gaan....

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Wat is in jullie mening, de laatste tijd de snelste van onderstaande verzenders? Wil een skibril bestellen en testen op wintersport, maar dat is over 33 dagen. Dus wil het het liefst voor die tijd binnen hebben... Mocht dat niet gehaald worden is er altijd nog half februari om te testen :+ maar goed. DHL etc zijn wat te duur (70+ euro :'( ) dus het gaat tussen deze opties:

- China Post Registered Air Mail
- Sweden Post
- Singapore Post
- Hongkong Post

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Waah schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:25:
Wat is in jullie mening, de laatste tijd de snelste van onderstaande verzenders? Wil een skibril bestellen en testen op wintersport, maar dat is over 33 dagen. Dus wil het het liefst voor die tijd binnen hebben... Mocht dat niet gehaald worden is er altijd nog half februari om te testen :+ maar goed. DHL etc zijn wat te duur (70+ euro :'( ) dus het gaat tussen deze opties:

- China Post Registered Air Mail
- Sweden Post
- Singapore Post
- Hongkong Post
muv van Sweden Post gaan die 3 andere gewoon op dezelfde hoop het vliegtuig in. Sweden Post maakt een omweg.
En het meeste ben je nog afhankelijk van de verkoper of die het op voorraad heeft. ( 'in stock' zegt 9 vd. 10 keer niks ) en hoe lang de vrienden bij Post NL erover doen om het in te klaren en bezorgen.

ps. hoezo is DHL 70+ euro voor een skibril? Bij de meeste verkopers kan je DHL al kiezen voor zo'n 5 euro extra. En een skibril weegt geen drol.

[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 10-12-2015 08:39 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Kenzi schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:38:
[...]

muv van Sweden Post gaan die 3 andere gewoon op dezelfde hoop het vliegtuig in. Sweden Post maakt een omweg.
En het meeste ben je nog afhankelijk van de verkoper of die het op voorraad heeft. ( 'in stock' zegt 9 vd. 10 keer niks ) en hoe lang de vrienden bij Post NL erover doen om het in te klaren en bezorgen.

ps. hoezo is DHL 70+ euro voor een skibril? Bij de meeste verkopers kan je DHL al kiezen voor zo'n 5 euro extra. En een skibril weegt geen drol.
Duidelijk verhaal, dan maar "gewoon" China post. Nog nooit iets hoeven betalen met inklaring etc dus hopen dat het zo blijft (al zijn de kosten niet zo hoog gelukkig). Ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Nooit over nagedacht om daar een skibril te halen, maar las over een kickstarter-project wat achteraf gezien gewoon hun brillen en dergelijke waarschijnlijk in China heeft gekocht, en misschien bestond de bril zelfs al voor ze de kickstarter begonnen :+ . De reviews van die bril zijn prima, dus wat dat betreft een poging waard....

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-03 07:57
Aer0 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:07:
Ik begin het wel Spaans benauwd te krijgen hier. Ik heb eind November een bestelling gedaan voor wat kerstcadeautjes via Ali Express, gelukkig vrijwel direct afgehandeld door de verkoper en meteen onderweg met tracking code.

Een dag later lag het pakketje al in Maleisië, nog een dag later ter transport aangeboden naar Nederland, en toen werd het a-ke-lig stil.

02 Dec 2015, 11:26:17AM Item Posted Over The Counter to Netherlands MPC PMIH (KLIA)
01 Dec 2015, 10:57:32AM Dispatch PreAlert to Netherlands MPC PMIH (KLIA)

POS Malaysia zegt, ondanks meerdere malen aandringen dat er nog regels "Item SENT to the Netherlands" en "Item arrived at the Netherlands" ontbreken, dat zij slechts een doorvoerland zijn en dat het pakket allang naar Nederland is. Verkoper heeft geen andere trace-code dan SYBMY02716534, dat uitkomst bij POS Malaysia. PostNL kan ook niks zonder internationaal tracenummer.

Ik kan deze kerst wel fluiten naar mijn order, vrees ik. Bah.
Heb ook een tweetal pakketjes met Malaysia post richting Nederland en die staan vanaf 4 december op deze status. Gewoon afwachten, komt vanzelf (denkt aan Sweden Post, hetgeen ook trackingnummers heeft die wekenlang niets doen en dan ineens is toch je pakketje er) :)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:38

sphere

Debian abuser

Kan ik een code die eruit ziet als Q1234567890XX nu wel of niet tracken met Sweden Surface post?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

sjaool schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:03:
[...]

Ik ben het niet eens met de opgemaakte aangifte en inklaringskosten. Kan ik ook zelf een bezwaarschrift indienen?. Succes, maar ik geef je heel weinig kans. Gezien het toestel waarschijnlijk meer kost dan €22,00 ben je gewoon het haasje. Heb je de telefoon laten versturen met DHL of PostNL om hem sneller in huis te krijgen? Dan weet je van te voren al dat je moet betalen.
Nee gewoon met Sweden post, kreeg afgelopen week een brief dat ik de waarde op moest geven dus heb toen netjes de factuur uitgeprint. Ik heb ook geen probleem met de btw, maar die inklaringskosten zijn gewoon achterlijk. Daar zou ook gewoon een wet voor moeten zijn dat ze alleen de echte kosten mogen doorrekenen, zoals bij de transactiekosten bij justeat etc

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-04 21:59
mark-k schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Nee gewoon met Sweden post, kreeg afgelopen week een brief dat ik de waarde op moest geven dus heb toen netjes de factuur uitgeprint. Ik heb ook geen probleem met de btw, maar die inklaringskosten zijn gewoon achterlijk. Daar zou ook gewoon een wet voor moeten zijn dat ze alleen de echte kosten mogen doorrekenen, zoals bij de transactiekosten bij justeat etc
Sweden post? Waar komt dat ding vandaan dan?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

mark-k

AKA markkNL

pacificocean schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Sweden post? Waar komt dat ding vandaan dan?
Banggood, zoals ik al eerder zei. Heb gewoon de standaard shipping gekozen en dat is tegenwoordig vrij vaak Sweden post.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-04 21:59
mark-k schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Banggood, zoals ik al eerder zei. Heb gewoon de standaard shipping gekozen en dat is tegenwoordig vrij vaak Sweden post.
Maar vanuit welk land wordt het dan verstuurt?

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:31
pacificocean schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:33:
[...]

Maar vanuit welk land wordt het dan verstuurt?
Gewoon uit China?

Douane kijkt naar afkomst en niet verzendmethode (postnl, Sweden post, Malaysian post etc.). Je denkt toch niet dat als je bij een webshop (dx.com) het laat verzenden met postnl dat je dan geen btw en importbelasting hoeft af te dragen? Daardoor krijgen ook sommige brieven een mooie gele sticker op het pakket om aan te geven dat 'het pakket' van buiten de EU komt.

Alleen als je het via een local warehouse binnen de EU bestelt dan hoef je geen btw of andere kosten verplichtingen te betalen. Echter, meestal is de prijs dan ook weer iets hoger om de kosten van de webshop te compenseren.

Ach ja, het is altijd gokken... 60% kans om gepakt te worden en 40% kans om ongeschonden door de douane te komen bij een middelgrote pakket. Bij express verzendmethodes (ems, DHL, FedEx, ups) kan je vanuit gaan dat je 100% btw en importbelasting moet afdragen.

Hoe dan ook, als je uit China bestelt is het verstandig om alle prijsverhogende kosten verplichtingen al in de oorspronkelijke prijs mee te nemen. Dan kan het alleen maar meevallen als jouw pakket niet wordt gecontroleerd door de douane. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Exor op 16-01-2016 10:59 ]

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
Diverse spullen besteld via Gearbest, op 1 juni alles besteld en gisteren even gepolsd waarom ik niets te horen krijg en het ook helemaal niet wordt verzonden.
Had via PostNL naar België aangevinkt en nu komen ze met het verhaal dat ze het zo niet kunnen verzenden en ik dus voor de twee orders respectievelijk 2.5€ en 2.3€ voor Sweden post verzending extra moet betalen.
Dit na meer dan 230 bestellingen bij die firma. Heb bij Banggood in het verleden ook al gehad dat spullen niet binnen waren maar dan werd je persoonlijk via mail op de hoogte gehouden. Niet bij Gearbest hoor....
Terug naar Banggood of is er toch nog een betere ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04

Mentalist

[avdD]

Mooi, de interne naam is ook beschikbaar via het verzendoptie-selectiemenu. Dus hier een groter lijstje:

JaarMaandTrackInterne naamVerzendserviceVerzenderLevertijd (dagen)
2016-08RS012345678CNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website20-38
2016-09S012345678901SGP_OMP4PX Singapore Post OM Pro4PX Singapore Post OM Pro21-38
2016-0901234567890YANWEN_JYTChina Post Ordinary Small Packet PlusChina Post Ordinary Small Packet Plus16-36
2016-11RF012345678CNCPAMChina Post Registered Air MailChina Post Air Mail Website20-38
2017-01RS012345678NLPOST_NLPostNLPostNL16-26
2017-01RT012345678HKHKPAMHongKong Post Air MailHong Kong Post Air Mail Website20-39
2017-02RQ012345678MYPOST_MYPOS MalaysiaPOS Malaysia24-40
2017-02RF012345678SGSGPSingapore PostSingapore Post22-40
2017-02RS012345678NLCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSinoair-Postnl Standard Service19-36
2017-06L0123456789NLCAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSinoair-Postnl Standard Service19-36
2017-03LP01234567890123YANWEN_ECONOMYYanwen Economic Air MailYanwen Economic Air Mail30-50
2017-04RS012345678NLOtherOtherwww.17track.net/zh-cn?
2017-05BZ012345678CNEMSEMSEMS?
2017-05RB012345678SG**CAINIAO_STANDARDAliExpress Standard ShippingSingapore Post 4PX?
2017-06?FEDEX_IEFedex IE?11-18
2017-06?FEDEXFedex IP (logo)?7-13
2017-06?DHLDHL (logo)?7-14
2017-06?UPSUPS Express Saver?10-19
2017-06?UPSEUPS Expedited?11-18
2017-06?CAINIAO_PREMIUMAliExpress Premium Shipping?7-15
2017-06?TNTTNT?8-24
2017-06?CHPSwiss Post?20-39
2017-06?HKPAPHongKong Post Air Parcel?29-47
2017-06?E_EMSe-EMS?15-27
2017-06?OTHER_DESeller's Shipping Method - DE?7-19?
2017-06?SUNYOU_ECONOMYSunYou Economic Air Mail?30-50
2017-06?CPAPChina Post Air Parcel?19-38
2017-06?SEPSweden Post?21-42
2017-06?YANWEN_AMSpecial Line-YWSpecial Line-YW15-60
2017-06012345678901SF_EPARCELSF eParcel?17-27
2017-11012345678901?4PX4PX?
2017-11RS012345678GB?4PX4PX, variant van bovenstaande, één zending heeft meerdere trackingcodes. Deze bestelling was niet bij AliExpress. bron?
2017-11RU012345678NL??Yanwen?

** Ga direct naar uw afhaalpunt. Doe geen bezorgpoging. U ontvangt soms geen kaartje met instructies in uw brievenbus.

"en wat is daar het praktisch nut van?" - nou zonder trackingformaat vrij weinig inderdaad, maar die kunnen we later misschien nog invullen.

Nog een trackingcode voor BangGood: R0123456789DE gaat met DHL(US) eCommerce van Duitsland naar NL (PostNL), te traceren op http://webtrack.dhlglobalmail.com/. Customer tracking number is HKANMA01234567890123IC, met dank aan Get!em. Moet nog zien of/hoe ik dat in bovenstaande of een nieuwe tabel ga inpassen.

Meer informatie in het Chinees over AE verzendopties: https://sell.aliexpress.c...online_logistics_list.htm.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 30-11-2017 05:14 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:37
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:26:
[...]

Dat vind ik frappant. Voordat ik ging bestellen stond er dat ik via 3 websites mijn volledige trace kon volgen.
Dat is in ieder geval zo met de RSxxxx (PostNL) pakketjes. Maar zie dat je RExxx hebt wat blijkbaar Sweden post is. Misschien heb je meer geluk. Die tracking maken ze trouwens ook vaak aan, maar laten je pakketje dan nog even liggen voor ze het daadwerkelijk afsturen. Even geduld dus :)
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic