• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-03 22:46
Matched: kwaliteit, Kabel
Wat mij is opgevallen is dat de USB kabels tegenwoordig voor een paar euro van zeer goede kwaliteit kunnen zijn. die van 4-5 euro kunnen beter zijn dan die je bij bijvoorbeeld de lokale supermarkt haalt. (meer ampères door de kabel)
Soms heb ik dingen met een week binnen, soms duurt het 2-3 maanden.
de verzender die beweert dat mijn adres niet klopt gaat altijd heel snel.
"Inform your shipment No. RS**********NL could not be delivered to your address due to incomplete address or wrong postcode, so please check the shpt in nearby post office ."
Mijn adres klopt altijd wel...

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:29
Je moet bij kabels inderdaad even goed opletten dat je niet het goedkoopste pakt. Ik heb best wat kabels hier liggen (aux/hdmi/usb/cardreader) van Ugreen, Blitzwolf of Vention bijvoorbeeld. Deze zijn van erg goede en stevige kwaliteit. Ik vind die gevlochten kabels heel fijn en de pluggen zijn stevig en hebben een goede pasvorm.
Ik sorteer sowieso altijd op 'bestellingen' zodat producten met de meeste bestellingen, en vaak ook 5 sterren beoordelingen, bovenaan komen. Daar zoek ik dan een merk uit zoals Ugreen, Blitzwolf of Vention die meestal een paar dollar meer kosten.

Ik heb hier ook de 'goedkopere' kabels van de mediamarkt en saturn liggen bijvoorbeeld, maar die van de eerder genoemde merken van Aliexpress zijn echt stukken beter voor veel minder geld. Zo heb ik laatst een redelijk prijzige 3meter auxkabel van de mediamarkt vervangen voor een 3meter Ugreen auxkabel van aliexpress, en de ruis die ik voorheen in mijn koptelefoon had is weg. In de auto heb ik een 50cm auxkabel van Vivanco á 10 euro gehad en hier liet na een maand de kabel los van de plug. Nu al een jaar een 50cm Blitzwolf kabel van ali á 3,50 euro en heb er nog altijd veel plezier van en blijft nog altijd heel goed in de jackaansluiting van mijn foon zitten, goede pasvorm dus.

Lijkt wel alsof ik reclame aan het maken ben, maar ik heb echt al zoveel dingen gekocht op Aliexpress die hier in NL van slechtere kwaliteit en duurder zijn, zo kan ik ook nog wel doorgaan met keukengerei bijvoorbeeld. Echt niet normaal :9

Na dat verhaal van die opladers/adapters die vlam kunnen vatten ben ik een beetje sceptisch over het kopen hiervan op dit soort sites, maar bovenstaande merken bevallen zo goed dat ik waarschijnlijk toch eens voor een adapter ga van hun. Scheelt weer wat geld.
Ik denk zelf dat die vlam vattende adapters meestal die hele goedkope zijn, neem ik aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27

Daniel36

Koffiejunkie

Wat betreft de kwaliteit van spullen uit China: ik heb de laatste drie jaar veel besteld daar, o.a. via DX, Banggood en Aliexpress en van al die dingen zijn er twee geweest die crap bleken: een optische kabel voor de stereo, die weliswaar werkte, maar uitelkaar viel (de connector) toen ik hem uit mijn receiver trok en een hdmi splitter die slecht beeld gaf. Beide waren dan ook danig goedkoop dat ik er niet wakker van kon liggen.
Voorde rest alleen goede ervaringen, met o.a. lampen, kabels, speelgoed, rpi behuizingen, koelelementjes.

Nadeel vind ik de soms lange wachttijden, hoewel ik ook wel eens de spulletjes met een goede week bezorgt kreeg.
Meestal duurt het ongeveer drie weken, maar soms langer helaas.

Momenteel "wacht' ik op o.a. spullen om de auto te wassen en een afstandsbediening voor Milight ledlampen en wat adapters om van een e27 fitting naar e14 te gaan.

Sommige lampen trouwens bewust voor meer geld in Nederland besteld, puur vanwege de wachttijd.

It is nice to be important, but more important to be nice.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:29
Dirk0s schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:26:
Ik ben opzoek naar 2 tal dingen, als eerst zoek ik een extra iPhone 6s kabel voor te laden.
Zelf heb ik al aantal dingen van blitzwolf en dat zijn gewoon goede artikelen dus vandaar dat ik daar nu ook weer bij uitkom alleen zie ik b.v. bij deze kabel:

https://www.banggood.com/...1148555.html?rmmds=search

Alleen nu zie ik dat je de BW-MF8 hebt, maar zo heb je ook de BW-MF7, BW-MF6 en BW-MF2.
Wat is hier het verschil in?

*knip* Aankoopadvies is niet de bedoeling in dit topic.
Ik heb zelf deze voor mijn iphone 6s+:
https://nl.aliexpress.com...pple-For/32792749231.html
Goede kwaliteit en zit/klikt goed in de lightning connector, gebruik hem samen met deze adapter :)

Referrals verwijderd

[Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2017 11:54]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:36
Jordymt schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:59:
[afbeelding]

Zojuist deze fidget cube binnengekregen voor € 3 (+iets). Ik moet zeggen dat het toch zeker helpt voor de stress en het nagelbijten :9.

Simpel idee, maar had niet verwacht dat de kwaliteit nog zo goed zou zijn.

Nu nog wachten op de fidget spinners (ja ik koop alles nadat de rage is geweest :P)
https://nl.aliexpress.com...ver-Gift/32809077383.html ouch

Ik zit inmiddels al sinds 16 mei te wachten op de Orico Nylon USB A naar USB C kabel. Denk maar dat ik eens een berichtje ga sturen naar ze. :+

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03 22:05
Ik bestel bijna aan de lopende band. Wat nieuw spul wat ik heb:

• Naturehike thermoskan. Inhoud van ±600 ml. Ik heb al een thermosbeker van Nespresso, die gebruik ik voor koffie, maar aangezien koffiesmaak en -geur lastig écht weg te krijgen is heb ik deze gekocht. Kwaliteit is zoals verwacht prima. De dop gaat erg soepel maar sluit goed af. Een semi-wetenschappelijke test toonde aan dat hij prima isoleert; kokend water wat er om 22:00 in is gegaan was de volgende dag om ±10:00 nog warm genoeg naar mijn mening. De verflaag vind ik zelf erg interessant, het is een soort poedercoating met een fijne structuur erin.

• Xiaomi Mi Band 2. Deze kennen jullie vast wel. Hij is in 10 dagen aangekomen en was besteld bij Gearbest.
• Xiaomi Wifi repeater 2. Ik heb een slechte verbinding in de keuken dus ik hoop dat dit dingetje daar verandering in gaat brengen. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar ik hem precies moet/kan opstellen.
• Ganzo mini-multitool. Het is de bedoeling dat ik dit dingetje mee ga nemen naar werk voor het geval ik eens iets moet vastschroeven oid. Daarnaast is het natuurlijk een klein speeltje.

Wat nog moet komen:
• Xiaomi Mi-box 3. Als vervanging van m'n Chromecast en zodat ik niet altijd hoef te klooien met m'n telefoon. En in combinatie met de Xiaomi bluetooth controller (gevonden op Amazon :) China heeft ze ogenschijnlijk niet meer) kan ik er ook nog een klein beetje mee gamen.
• Xiaomi zonnebril 8). Voor de heb :+. Ik heb wat goedkope zonnebrillen en een relatief dure Ray-Ban, deze zit er tussenin. Ik heb gekozen voor de versie met zwarte glazen.

• Roidmi 3S. De auto van m'n ouders heeft geen usb, aux of wat voor moderne snufjes dan ook :+ Dit is dan een uitkomst. De 2 schijnt volgens jullie hier betere geluidskwaliteit te geven maar die is niet compatibel met de aansluiting en ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om zelf wat aan te modderen.
• Fonken usb-kabels. De Roidmi kan ook als oplader gebruikt worden dus daar heb ik een kabel bij nodig. Ik heb al twee lange kabels van dit merk en die bevallen me prima.

• Neodymium magneetjes. Ik gebruik ze om m'n sleutels aan op te hangen.

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
O88088 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:16:
Ik bestel bijna aan de lopende band. Wat nieuw spul wat ik heb:

• Naturehike thermoskan. Inhoud van ±600 ml. Ik heb al een thermosbeker van Nespresso, die gebruik ik voor koffie, maar aangezien koffiesmaak en -geur lastig écht weg te krijgen is heb ik deze gekocht. Kwaliteit is zoals verwacht prima. De dop gaat erg soepel maar sluit goed af. Een semi-wetenschappelijke test toonde aan dat hij prima isoleert; kokend water wat er om 22:00 in is gegaan was de volgende dag om ±10:00 nog warm genoeg naar mijn mening. De verflaag vind ik zelf erg interessant, het is een soort poedercoating met een fijne structuur erin.
[afbeelding]

• Xiaomi Mi Band 2. Deze kennen jullie vast wel. Hij is in 10 dagen aangekomen en was besteld bij Gearbest.
• Xiaomi Wifi repeater 2. Ik heb een slechte verbinding in de keuken dus ik hoop dat dit dingetje daar verandering in gaat brengen. Ik moet alleen nog even uitzoeken waar ik hem precies moet/kan opstellen.
• Ganzo mini-multitool. Het is de bedoeling dat ik dit dingetje mee ga nemen naar werk voor het geval ik eens iets moet vastschroeven oid. Daarnaast is het natuurlijk een klein speeltje.
[afbeelding]

Wat nog moet komen:
• Xiaomi Mi-box 3. Als vervanging van m'n Chromecast en zodat ik niet altijd hoef te klooien met m'n telefoon. En in combinatie met de Xiaomi bluetooth controller (gevonden op Amazon :) China heeft ze ogenschijnlijk niet meer) kan ik er ook nog een klein beetje mee gamen.
• Xiaomi zonnebril 8). Voor de heb :+. Ik heb wat goedkope zonnebrillen en een relatief dure Ray-Ban, deze zit er tussenin. Ik heb gekozen voor de versie met zwarte glazen.
[afbeelding]
• Roidmi 3S. De auto van m'n ouders heeft geen usb, aux of wat voor moderne snufjes dan ook :+ Dit is dan een uitkomst. De 2 schijnt volgens jullie hier betere geluidskwaliteit te geven maar die is niet compatibel met de aansluiting en ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om zelf wat aan te modderen.
• Fonken usb-kabels. De Roidmi kan ook als oplader gebruikt worden dus daar heb ik een kabel bij nodig. Ik heb al twee lange kabels van dit merk en die bevallen me prima.
[afbeelding]
• Neodymium magneetjes. Ik gebruik ze om m'n sleutels aan op te hangen.
Aardige "boodschappenlijst" :)
Aangezien ik ook geïnteresseerd ben in de Roidmi 3S en de Xiaomi Mi-box 3 lees ik graag je bevindingen :D

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 21:21
Russel88 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:08:
[...]

Ik heb de opvolger van deze besteld (https://www.banggood.com/...44832.html?rmmds=search). Echter is de minimale lengte 1 meter. M'n telefoon ligt in de auto direct naast de usb lader. Dan is 1 meter te lang, kabel zit dan in de weg. 30 cm is dan een stuk practischer en ziet er ook netter uit.
Laad deze ook echt snel en is de kwaliteit wat? Mijn ervaring is dat ze vaak mooie specificaties neerzetten, en er vervolgens niks van blijkt te kloppen of dat ze na 2 maanden stuk gaan.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:20

JoeZuCK

_Fonz > all.

Rolucious schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:36:
[...]

Laad deze ook echt snel en is de kwaliteit wat? Mijn ervaring is dat ze vaak mooie specificaties neerzetten, en er vervolgens niks van blijkt te kloppen of dat ze na 2 maanden stuk gaan.
Merk geen verschil met de originele kabel. Maar goed, ja het is kwaliteit en dat hij na 2 maanden stuk zou gaan ligt meer aan jou dan aan de kabel.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Rolucious schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:36:
[...]

Blitzwolf kabels zijn van uitstekende kwaliteit. Ik heb bij mijn bed een 2,5m USB C QC3.0 (12v2a) kabel en dat werkt gewoon helemaal perfect
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is WEL bedoeld voor:
* discussies over bestellingen bij Chinese webshops
* vragen en discussie over verzending, betaling, afhandeling en retourneren

Dit topic is NIET bedoeld voor:
* aankoopadvies of "welke moet ik kopen?"
* discussie over inbreuk te maken op het merkenrecht; dus GEEN namaak merkartikelen bespreken
* manieren om belasting te ontduiken
* import van verboden producten.
* "ik ook" posts, code-gebedel of inhoudsloze mededelingen.
* simpele vragen waarvan het antwoord al bekend is.
* statusupdates, deze mogen in China-shopping levertijdentopic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee