Topic is helaas een beetje dood

Toch probeer ik 't nog eens nieuw leven in te blazen met een vraag

.
M'n applicatie gaat webhooks van een externe service ontvangen. Dat zijn meerdere type webhooks zoals:
- Wanneer een user is aangemaakt bij de externe service
- Wanneer een order is aangemaakt bij de externe service
- Wanneer een item is toegevoegd bij de externe service
etc. etc.
Het kan om best hoge volumes gaan en resource intensieve acties. Die webhooks wil je dus niet volledig verwerken bij het eerste request, maar in een wachtrij (queue) dumpen om later in batches te verwerken, zodat je server niet plat gaat van al die webhooks.
Bij andere projecten/applicaties (non-laravel) werkten we in feite met een grote Webhook_Queue database table en voor alle specifieke acties draaide er elke X minuten een cron die een X aantal webhooks verwerkte. De webhook receiver gooide simpelweg de payload en 'actie_type' in de database, en de crons pikten aan de hand van het actie_type ieder hun eigen payloads eruit om te verwerken.
Dat lijkt me voor Laravel niet de mooiste oplossing, zeker omdat de task scheduler daar imo niet voor bedoeld is. Iemand toevallig een best practice?
Ik zit er aan te denken om in de 'webhook receiver' te bepalen wat er precies uitgevoerd moet worden, en daarvoor een Job te starten. Dan krijg je dus een shitload aan jobs, (zeker wanneer iemand bijv. een import van 100.000 items doet bij de externe service, en ik dus 100.000 webhooks ontvang).