[VUE + Laravel] Authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvaningen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08 09:22
Als "Vue" beginner blijf ik een beetje worstelen met authenticatie en zie dat de meeste tutorials onvolledig zijn of gewoonweg niet werken.
Ik heb nu deze tutorial gevolgd en dit werkt op 1 ding na. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

https://blog.codecourse.c...-authentication-with-vue/

Het probleem is dat als je ingelogd bent en je laat de pagina open laat staan je cookie verloopt na een X periode. Echter blijf ik wel ingelogd in de Vue app, maar zie ik wel in de console dat als er data opgehaald moet worden je "not authorized" bent.
Wat is in deze situatie volgens jullie de "best practice" om dit te checken. In de VueX store wordt al wel de user state opgeslagen, maar ik ben nog niet zover kwa kennis om te zien of dat ook goed en realtime (reactive) gebeurd in deze tutorial.

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
Je link is stuk.

Wat je zou moeten doen is, wanneer een request failed met not authorized, je de userdata en authenticatiedata verwijderd en de gebruiker opnieuw laat inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02
Waar je heel goed naar moet kijken zijn de stateful domains die je kan zetten in je .env van je Laravel backend. Dat probleem heb ik namelijk gehad dat deze niet goed geconfigureerd waren. Daardoor lukt inloggen wel, maar elke volgende request een 403.

Voor mijn locale ontwikkelomgeving heb ik bijvoorbeeld het volgende ingesteld.
code:
1
SANCTUM_STATEFUL_DOMAINS="localhost:8000,127.0.0.1:8000,localhost:8080"

Voor de Laravel applicatie gebruik ik artisan serve, dus localhost:8000 als default. Mijn vue applicatie draait op localhost:8080.

[ Voor 39% gewijzigd door patricks8 op 23-10-2020 12:13 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
Luister naar 401's.... -> reset je state -> redirect naar een login scherm. Wat ook handig kan zijn is om altijd ff een simpele call naar de backend te doen als je de applicatie opent om nog te checken of je rechten hebt.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvaningen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08 09:22
Ik heb de link gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 08:33
En vergeet niet na het aanpassen van je env je config opnieuw te cachen.
Dat kan nog wel eens problemen geven.
Pagina: 1