Vandaag, na heel veel lovende berichten, eens voorzichtig begonnen met het installeren en configureren van Laravel op mijn Ubuntu 12.04 gebakje.
Allereerst stond er in de aptitude repository nog geen PHP 5.5 pakket, dus die heb ik met de hand toe moeten voegen, als ook alle afhankelijke pakketten en modules. Nu draait mijn apache met PHP 5.5.27-1. Ook de overige PHP extensies voldoen aan de eisen.
Composer stond nog niet op de machine, dus die heb ik ook (zonder waarschuwingen) geïnstalleerd (1.0-dev (c6cc6dd6070871f4b198ed39f76dd8047c116b02)).
Daarna laravel geinstalleerd middels composer:
composer global require "laravel/installer=~1.1"
Ook dat proces verliep zonder enige waarschuwingen.
Vervolgens heb ik de
~/.composer/vendor/bin map toegevoegd aan mijn PATH variabele en kon toen ook mijn eerste test-project opzetten middels
laravel new test_01.
De map met test_01 werd aangemaakt in de wwwroot van mijn webserver en ik heb de rechten op de
storage en
bootstrap/cache goed gezet.
Toen kwam ik bij het kopje
Application Key. Ik heb netjes de
.example.env hernoemd naar
.env en toen ik de file opende, bleek de
APP_KEY=SomeRandomString niet gezet te zijn naar een 32 karakters lange sleutel. Dat vond ik vreemd, aangezien ik het project middels Laravel had geïnstalleerd.
Op mijn zoektocht hoe ik zelf een sleutel kon generen, kwam ik uit bij
http://laravel-recipes.co...ing-a-new-application-key. Het handmatig uitvoeren van het volgende commando
zorgde er voor dat er
wel een sleutel werd gegenereerd.
Het enige dat ik kan vinden is een vraag over Laravel 4, van ruim twee jaar
geleden.
Nu heb ik dus zwaar mijn twijfels of ik de handleiding wel goed gevolgd heb en of de (basis) configuratie wel goed staat.
Wie kan me uit de brand helpen?
Edit; Het valt me ook op dat
PHP: config/app.php
81
| 'key' => env('APP_KEY', 'SomeRandomString'), |
nog default is.
[
Voor 12% gewijzigd door
Matis op 29-07-2015 11:39
]