[PHP] Het grote Laravel topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barryvdh schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Zie de getDates() method in Model

PHP:
1
2
3
4
5
public function getDates()
{
    $defaults = [static::CREATED_AT, static::UPDATED_AT];
    return array_merge($this->dates, $defaults);
}

Dus ja, je hoeft alleen de extra kolommen toe te voegen.
Mooi, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 16:16

Schonhose

Retro Icoon

Hmmm, ik twijfel of ik mijn vraag over Eloquent nu niet beter hier kan stellen. Ik heb welgeteld nul reacties op mijn eigen topic. :x

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zo te lezen is dat meer een (te) specifiek programmeer vraagstuk. Dit topic gaat met name over het framework Laravel zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57
Nog mensen hier die naar Laracon gaan eind augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:19
Siebsel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:09:
Zeker, voor de derde keer alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 10:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Na een vakantie van een kleine 3 weken, weer verder met een project. Ik vroeg me af; kan ik gewoon composer update draaien voor mijn Laravel project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
there is only one way to find that out ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 18:50

orf

Siebsel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:09:
Wij gaan met een flinke groep developers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:06:
there is only one way to find that out ;)
Nee maar even serieus :p

Mijn Laravel installatie was een verse installatie toen 5.1 net uit was. Inmiddels zijn er weer minor updates op 5.1. Die trek ik toch binnen middels een composer update? Daar zou ik dan laravel/framework aan toe kunnen voegen om alleen Laravel te updaten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Staat niks op http://laravel.com/docs/5.1/upgrade

Gewoon zorgen dat je je extra modules goed instelt (als ze aan SemVer doen) en voor Laravel de upgrade guide in de gaten houden.

Idealiter heb je natuurlijk wat tests ingesteld zodat je meteen merkt dat er iets fout gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat werkte inderdaad gewoon! De upgrade guide was me bekend, maar ik wist niet hoe het nou zat met minor upgrades.

---

Wat anders; met Blog model en een Theme model heb ik nu:

blog
- id
- theme_id

theme
- id
- slug
- name

Kortom; een blog heeft een actief thema, maar dat thema kan bij verschillende blogs geselecteerd zijn. Echter krijg ik SQL error te zien met Unknown column 'themes.blog_id' als ik $blog->theme->slug opvraag.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
class Blog extends Model
{
    public function theme()
    {
        return $this->hasOne('App\Theme');
    }
}

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
class Theme extends Model
{
    public function blogs()
    {
        return $this->belongsToMany('App\Blog');
    }
}

Ik heb er de relationships van Eloquent nog eens op nageslagen, maar dit klopt toch gewoon? :+ Of is het echt vrijdag en zie ik iets over het hoofd... :9

--- Edit ---

Ah, het moet het volgende zijn, al klinkt de term dan niet logisch.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
class Blog extends Model
{
    public function theme()
    {
        return $this->belongsTo('App\Theme');
    }
}

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 14-08-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heeft iemand hier al eens iets gedaan met een query scope vanuit een route group?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Afgelopen week ook wat ingelezen/filmpjes gekeken.

Wil nu een webapplicatie gaan maken. Deze heeft een andere backend theme dan die van de frontend.
Wil dit ook gescheiden houden dus voorbeeldje:
resources/views/front/hier_alle_view_files_voor_front
resources/views/back/hier_alle_view_files_voor_back

Nu wil ik een login form maken, deze heb ik alleen nodig in de backend.
Deze wil ik dus plaatsen in de backend theme
resources/views/back/auth/

Maar volgens mij is dit niet mogelijk zonder bv
vendor\laravel\framework\src\Illuminate\Foundation\Auth\AuthenticatesUsers.php aan te passen (wat natuurlijk geen goede manier is) ?
Daar verwijst de login view naar auth.login

Dit staat ook in de quickstart, http://laravel.com/docs/5.1/authentication#included-views

Heb je in Laravel niet een soort functie zoals je in Drupal de functie hook_theme_registry_alter (https://api.drupal.org/ap...ok_theme_registry_alter/7) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Je hoeft niet perse die AuthenticatesUsers trait te gebruiken, zoveel staat er ook weer niet in. Je kan dat makkelijk in je eigen controller zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Nee maar even serieus :p

Mijn Laravel installatie was een verse installatie toen 5.1 net uit was. Inmiddels zijn er weer minor updates op 5.1. Die trek ik toch binnen middels een composer update? Daar zou ik dan laravel/framework aan toe kunnen voegen om alleen Laravel te updaten toch?
Los van Laravel, als je de composer.json en composer.lock in je git hebt staan, kan je altijd veilig uitproberen.

Je doet een composer update (of composer update [naam package]) en test of het werkt. Zo ja -> commit composer.lock van nieuwe state. Zo nee, doe een git checkout -- composer.lock om je lockfile terug te zetten naar de originele state en met een composer install installeer je de packages volgens je lock file. Ben je terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Marc3l schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:56:
Afgelopen week ook wat ingelezen/filmpjes gekeken.

Wil nu een webapplicatie gaan maken. Deze heeft een andere backend theme dan die van de frontend.
Wil dit ook gescheiden houden dus voorbeeldje:
resources/views/front/hier_alle_view_files_voor_front
resources/views/back/hier_alle_view_files_voor_back

Nu wil ik een login form maken, deze heb ik alleen nodig in de backend.
Deze wil ik dus plaatsen in de backend theme
resources/views/back/auth/

Maar volgens mij is dit niet mogelijk zonder bv
vendor\laravel\framework\src\Illuminate\Foundation\Auth\AuthenticatesUsers.php aan te passen (wat natuurlijk geen goede manier is) ?
Daar verwijst de login view naar auth.login

Dit staat ook in de quickstart, http://laravel.com/docs/5.1/authentication#included-views

Heb je in Laravel niet een soort functie zoals je in Drupal de functie hook_theme_registry_alter (https://api.drupal.org/ap...ok_theme_registry_alter/7) hebt?
Je zou deze eens kunnen kopen:
http://codecanyon.net/ite...te-front-end-crud/8754542 (25 dollar)

Die heeft een front en backend in laravel gestoken op de manier als jij het wilt, voorbeeld code genoeg dus!
Voorbeeldsite: http://joshadmin.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Barryvdh schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:48:
Je hoeft niet perse die AuthenticatesUsers trait te gebruiken, zoveel staat er ook weer niet in. Je kan dat makkelijk in je eigen controller zetten.
Ok is een optie ja maar vroeg mij het gewoon af of je ook bestaande functionaliteit kon alteren.
Oid schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:10:
[...]

Je zou deze eens kunnen kopen:
http://codecanyon.net/ite...te-front-end-crud/8754542 (25 dollar)

Die heeft een front en backend in laravel gestoken op de manier als jij het wilt, voorbeeld code genoeg dus!
Voorbeeldsite: http://joshadmin.com/
Dat die een front en backend theme heeft wil nog niet zeggen dat de structuur ook zo is zoals ik het in gedachte heb toch? Misschien hebben ze alles wel alle template files in de root van de view folder gezet. Kan je nergens de structuur bekijken, beetje zonde om te kopen als ik het toch niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 22:41
Marc3l schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

Ok is een optie ja maar vroeg mij het gewoon af of je ook bestaande functionaliteit kon alteren.
Je kan methods uit de trait kopiëren en rechtstreeks in je AuthController plakken, deze methods overrulen die van de trait.

Hierdoor wordt de volle functionaliteit behouden.

[ Voor 21% gewijzigd door _Moe_ op 19-08-2015 13:51 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Marc3l schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

[...]

Dat die een front en backend theme heeft wil nog niet zeggen dat de structuur ook zo is zoals ik het in gedachte heb toch? Misschien hebben ze alles wel alle template files in de root van de view folder gezet. Kan je nergens de structuur bekijken, beetje zonde om te kopen als ik het toch niet ga gebruiken.
Ik heb hem gekocht en herkende de structuur, hij is iets anders inderdaad de backend zit wel gescheiden in de view, frontend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
_Moe_ schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Je kan methods uit de trait kopiëren en rechtstreeks in je AuthController plakken, deze methods overrulen die van de trait.

Hierdoor wordt de volle functionaliteit behouden.
Oid schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Ik heb hem gekocht en herkende de structuur, hij is iets anders inderdaad de backend zit wel gescheiden in de view, frontend niet.
Ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Volgens mij heb ik al een paar keer de vraag gehad hier waarom ik Twig gebruik ipv Blade.

Heb er een artikel over geschreven: http://barryvdh.nl/larave...wig-templates-in-laravel/
Comparing Blade and Twig templates in Laravel
In my company, we use Twig instead of Blade for our Laravel projects. I know there are a lot of developers that also prefer Twig over Blade. So the question ‘Why choose Twig over Blade?’ often pops up. The reason is usually just a matter of preference, but in this post we’re going to compare the Blade and Twig templating engines side-by-side.

[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 23-08-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Duidelijke uitleg over de composer.lock file: http://daylerees.com/the-composer-lock-file/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Verhelderend! Mij ga je alvast 'composer update' niet snel meer zien gebruiken :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik probeer in een Seeder class een tabel te vullen wat een relatie heeft. Alleen krijg ik rare errors op dit stuk en ik heb het vermoede dat ik het niet juist doe. Hoe moet het wel?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public function run() {
        $t1 = Table1::create([
                'key' => 'value'
        ]);

// $t1 heeft een instance van de model en dit heb ik hieronder nodig

$t2 = Table2::create([
                'foreign_id' => $t1->id
        ]);
}

Ik maak eerst de $t1 en gelijk daaronder wil ik $t2 aanmaken, waarbij een relatie is naar $t1.

Hoe koppel ik dit in een Seeder class? Doe ik wat hierboven staat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Laatst online: 03-05 17:52
Is er hier eigenlijk interesse in OctoberCMS? Op mobiel kan ik niet echt relevante Posts vinden in dit topic of op het forum in het algemeen.

Ben er zelf erg enthousiast over, maar weet niet wat mijn mede tweakers hiervan vinden...

*excuus als ik dit gewoon in een nieuw topic had moeten zetten

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
CptMeatball schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:59:
Is er hier eigenlijk interesse in OctoberCMS? Op mobiel kan ik niet echt relevante Posts vinden in dit topic of op het forum in het algemeen.

Ben er zelf erg enthousiast over, maar weet niet wat mijn mede tweakers hiervan vinden...

*excuus als ik dit gewoon in een nieuw topic had moeten zetten
Ik ben er *nu* mee bezig :)

Er zijn helaas een hoop Laravel dingen die niet werken in OctoberCMS. Tot nu toe zijn er wel een hoop leuke dingen. De filosofie van de auteur van OctoberCMS is niet hetzelfde van de auteur van Laravel. Zo werkt vrijwel alle artisan commands niet, en zijn er custom commands erbij gemaakt voor OctoberCMS.

Hoop gemis, nog een hoop dingen die missen en een hoop bugs. Edoch, ze willen asap een 1.0 uitbrengen, maar mijn mening is dat ze daar nog niet aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Qunix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:44: Alleen krijg ik rare errors op dit stuk
Welke errors? Als je precies post wat voor foutmelding je krijgt, dan kan daar ook veel uit afgeleid worden wat er aan de hand is.

Overigens is een apart topic beter, dit is alleen een algemeen discussietopic en geen helpdesk (en de mensen die je vraag kunnen beantwoorden kijken vast ook regelmatig in PRG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Laatst online: 03-05 17:52
Qunix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:03:
[...]

Ik ben er *nu* mee bezig :)

Er zijn helaas een hoop Laravel dingen die niet werken in OctoberCMS. Tot nu toe zijn er wel een hoop leuke dingen. De filosofie van de auteur van OctoberCMS is niet hetzelfde van de auteur van Laravel. Zo werkt vrijwel alle artisan commands niet, en zijn er custom commands erbij gemaakt voor OctoberCMS.

Hoop gemis, nog een hoop dingen die missen en een hoop bugs. Edoch, ze willen asap een 1.0 uitbrengen, maar mijn mening is dat ze daar nog niet aan toe zijn.
Ik ben nooit echt aan Laravel toegekomen. Ben vrij snel aan OctoberCMS begonnen, aangezien ik een CMS nodig had.

Ik vind de workflow van October erg chill, zeker als je kijkt naar het ontwikkelen van plug-ins e.d. waardoor gebruikers makkelijk content kunnen wijzigen.

De bugs en missende dingen ervaar ik minder dan jij ze voor doet, waar heb je het meest last van?

Ik zou een October topic erg leuk vinden, om tips en hulp te bieden aan elkaar als mede tweakers. Daarom mijn oriëntatie hier in het topic.

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Qunix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:44:
Ik probeer in een Seeder class een tabel te vullen wat een relatie heeft. Alleen krijg ik rare errors op dit stuk en ik heb het vermoede dat ik het niet juist doe. Hoe moet het wel?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public function run() {
        $t1 = Table1::create([
                'key' => 'value'
        ]);

// $t1 heeft een instance van de model en dit heb ik hieronder nodig

$t2 = Table2::create([
                'foreign_id' => $t1->id
        ]);
}

Ik maak eerst de $t1 en gelijk daaronder wil ik $t2 aanmaken, waarbij een relatie is naar $t1.

Hoe koppel ik dit in een Seeder class? Doe ik wat hierboven staat goed?
Dat ziet er bij mij anders uit, in ieder geval gebruik ik een insert in plaats van create.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

use Illuminate\Database\Seeder;

class PagesTableSeeder extends Seeder
{
    /**
     * Run the database seeds.
     *
     * @return void
     */
    public function run()
    {
        DB::table('pages')->insert([
            'slug' => 'voorbeeld',
            'name' => 'Voorbeeld',
            'content' => 'Lorem ipsum...'
        ]);
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
Ik gebruik de model omdat ik DB niet kon krijgen. Ben nu erachter gekomen dat OctoberCMS Db gebruikt, een kleine b.

Classes aangepast en ben wel wat verder nu. Ook ben ik erachter gekomen dat er veel problemen zijn als men SQLite gebruikt. Ik ben nu mijn Homestead opnieuw aan het installeren en probeer dan een andere database.

• Siebsel
Wat vonden jullie van Laracon dit jaar? Persoonlijk vond ik de meeste talks inhoudelijk wat tegenvallen, veel erg globaal en weinig talks die wat dieper op technischere (Laravel) dingen ingingen. Een paar talks vond ik wel de moeite waard, maar overall gezien heb ik veel minder opgestoken dan vorig jaar. De organisatie was wel weer perfect en goed geregeld!

• Barryvdh
Klopt, had wat meer technische Laravel dingen mogen zijn.

• _Moe_
Zijn er talks online te vinden? Al dan niet betalend?

RTFM!

• Chris7
  • Niet online
Qunix schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:11:
Ik ben nu mijn Homestead opnieuw aan het installeren en probeer dan een andere database.
Je hoeft niet heel Homestead te verwijderen als je bv. van database wil wisselen. Een simpele vagrant destroy (of homestead destroy als je die in je path hebt) zorgt er voor dat de virtuele machine gereset wordt.

Overigens denk ik dat je probleemloos kan wisselen tussen SQLite en een andere DBMS zoals MySQL, je hoeft dan enkel de config aan te passen.

• Barryvdh
_Moe_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:34:
Zijn er talks online te vinden? Al dan niet betalend?
Op https://laravel-news.com/blog/ staan wat slides, maar filmpjes zal nog wel even duren denk ik.

• _Moe_
Barryvdh schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Op https://laravel-news.com/blog/ staan wat slides, maar filmpjes zal nog wel even duren denk ik.
Die had ik al gevonden, maar vaak zijn deze nietszeggend zonder uitleg :)

RTFM!

• Qunix
SQLite kan geen lege timestamps aan, dus moet je $table->nullableTimestamps() gebruiken.
Chris7 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:38:
Je hoeft niet heel Homestead te verwijderen als je bv. van database wil wisselen. Een simpele vagrant destroy (of homestead destroy als je die in je path hebt) zorgt er voor dat de virtuele machine gereset wordt.
Klopt, bedoel ik ook :P :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Qunix op 27-08-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
PyroCMS krijg langzaam vorm. Ze zijn van CodeIgniter overgestapt op Laravel 5.1. Nu nog beta, maar ben erg benieuwd. De documentatie is nog in de maak.

En hier de Laracon keynotes:
YouTube: Laracon EU 2015

[ Voor 28% gewijzigd door Qunix op 02-09-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 09:01
CptMeatball schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:15:
[...]
Ik zou een October topic erg leuk vinden, om tips en hulp te bieden aan elkaar als mede tweakers. Daarom mijn oriëntatie hier in het topic.
Ben er zelf ook *nu* mee bezig ;). Nieuw topic lijkt me leuk, maar ik denk dat daar nog genoeg interesse voor is.
Qunix schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:44:
PyroCMS krijg langzaam vorm. Ze zijn van CodeIgniter overgestapt op Laravel 5.1. Nu nog beta, maar ben erg benieuwd. De documentatie is nog in de maak.
Die ga ik eens doorpluizen, ziet er ook goed uit! Ik neem aan dat dit CMS wat meer verweven is met Laravel als OctoberCMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vanmorgen heb ik een composer update gedaan, waarbij 12 Symfony packages werden bijgewerkt allen van versie 2.7.3 naar 2.7.4. Sindsdien heb ik om de haverklap TokenMismatch foutmeldingen. Gisteren geen last van gehad. Iemand die hier ook last van heeft? Ik gok dat het in symfony/routing of symfony/http-kernel zit, maar ben dit niet zeker.

Is er een manier om naar de vorige versies terug te draaien, zonder een backup terug te hoeven zetten?

EDIT: Heb een backup teruggezet, ook via Google kon ik er niets (recents) over vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:12:
Is er een manier om naar de vorige versies terug te draaien, zonder een backup terug te hoeven zetten?
Als je je composer.lock in je version control hebt (Git bijvoorbeeld), dan draai je de wijziging gewoon terug en run je weer een composer install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chris7 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:06:
[...]

Als je je composer.lock in je version control hebt (Git bijvoorbeeld), dan draai je de wijziging gewoon terug en run je weer een composer install.
Ah ja, dat had ik ook nog kunnen doen inderdaad. Heb nu een git reset gedaan, werkte ook. :)
Maar mooie tip voor de volgende keer.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

CptChaos schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:12:
Vanmorgen heb ik een composer update gedaan, waarbij 12 Symfony packages werden bijgewerkt allen van versie 2.7.3 naar 2.7.4. Sindsdien heb ik om de haverklap TokenMismatch foutmeldingen. Gisteren geen last van gehad. Iemand die hier ook last van heeft? Ik gok dat het in symfony/routing of symfony/http-kernel zit, maar ben dit niet zeker.

EDIT: Heb een backup teruggezet, ook via Google kon ik er niets (recents) over vinden.
In een applicatie waar ik aan werk, had ik voor het inloggen een token mismatch, maar alleen in IE. Dus in Chrome en Firefox geen problemen. Vreemd :/

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheNephilim schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:07:
In een applicatie waar ik aan werk, had ik voor het inloggen een token mismatch, maar alleen in IE. Dus in Chrome en Firefox geen problemen. Vreemd :/
Cookies verwijderd? Wil nog wel eens helpen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

CptChaos schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:19:
[...]
Cookies verwijderd? Wil nog wel eens helpen.
Nou ik heb er nog niet verder naar gekeken. Het gaat om een app die moet draaien binnen een iframe op de website van de klant. Als ik dan moest inloggen op de app (binnen het iframe) dan kreeg ik in IE dus die token mismatch.

Dus het zal misschien met het iframe gebeuren te maken hebben. Mocht ik dat probleem nog hebben dan zal ik er nog wel een topic voor openen 8).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm... Ik blijf problemen houden met de TokenMismatches. Een nieuwe Laravel installatie gedaan, maar mocht niet baten, ik blijf de Mismatches krijgen. Doe ik php artisan key:generate om een nieuwe key te krijgen, dan zijn de problemen even opgelost en komt het later weer terug. Iemand die dit bekend voorkomt en wellicht wat duwtjes in de goede richting kan geven? Heb dit probleem tot nu toe enkel met Chrome, ben nu ook met Firefox aan het testen.

EDIT:
Zou het kunnen, dat de Form:: en Html:: classes deze fouten veroorzaken icm Laravel 5.1?

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2015 16:56 ]

• Oid
  • Niet online

Oid

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Wij probeerden ook naar "install" op vps te switchen (en lokaal met update), maar we krijgen dan een error over missende extension!

Precies gelijk aan dit:
http://stackoverflow.com/...pcntl-module-installation

Waarbij de "fix" is gebruik maken van `composer update` , what up met dat? :?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
CptChaos schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:22:
Hmmm... Ik blijf problemen houden met de TokenMismatches. Een nieuwe Laravel installatie gedaan, maar mocht niet baten, ik blijf de Mismatches krijgen. Doe ik php artisan key:generate om een nieuwe key te krijgen, dan zijn de problemen even opgelost en komt het later weer terug. Iemand die dit bekend voorkomt en wellicht wat duwtjes in de goede richting kan geven? Heb dit probleem tot nu toe enkel met Chrome, ben nu ook met Firefox aan het testen.

EDIT:
Zou het kunnen, dat de Form:: en Html:: classes deze fouten veroorzaken icm Laravel 5.1?
Of issue in Debugbar, als je die gebruikt? https://github.com/barryv...10#issuecomment-139443750
afraca schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:26:
[...]

Wij probeerden ook naar "install" op vps te switchen (en lokaal met update), maar we krijgen dan een error over missende extension!

Precies gelijk aan dit:
http://stackoverflow.com/...pcntl-module-installation

Waarbij de "fix" is gebruik maken van `composer update` , what up met dat? :?
De 'fix' is om die extensie te installeren op je server.
Is het veroorzaakt door Boris (standaard in L4)? Want die heeft in versie 1.0.8 zijn extensies van suggest naar required verplaatst, waardoor je fouten krijgt als je ontwikkelomgeving wel de pcntl extensie heeft, maar je productie omgeving niet. De simpelste fix is om de oude versie van Boris te pakken, door toe te voegen in je composer.json:
code:
1
2
3
4
5
6
"require": {
    "php": ">=5.4.0",
    "laravel/framework": "4.2.x",
    "d11wtq/boris": "1.0.8",
    ....
},

Andere oplossing is om de ' --ignore-platform-reqs' flag aan je composer install commando toe te voegen, maar dat is niet echt verstandig, want kan problemen opleveren.

[ Voor 42% gewijzigd door Barryvdh op 11-09-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Goede tip, maar heb het met elk formulier, heb bijna geen AJAX-forms ook. De sessions worden wel goed opgeslagen, plus als ik de tokenwaarde + sessie token controleer, lijkt het vooral goed te zijn. Ik ben nu bezig om de Form:: te verwijderen uit mijn formulieren, wellicht scheelt dat.
Ik gebruik inderdaad jouw Debugbar, met name om te zien welke queries er uiteindelijk gedaan zijn.
Mocht dat van Form:: niet helpen, kan ik altijd nog kijken wat er gebeurd als ik Debugbar even uitschakel.

Ik kan ook nog Grahams's tip proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
CptChaos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:13:
[...]
Goede tip, maar heb het met elk formulier, heb bijna geen AJAX-forms ook. De sessions worden wel goed opgeslagen, plus als ik de tokenwaarde + sessie token controleer, lijkt het vooral goed te zijn. Ik ben nu bezig om de Form:: te verwijderen uit mijn formulieren, wellicht scheelt dat.
[...]
Ik gebruik inderdaad jouw Debugbar, met name om te zien welke queries er uiteindelijk gedaan zijn.
Mocht dat van Form:: niet helpen, kan ik altijd nog kijken wat er gebeurd als ik Debugbar even uitschakel.

Ik kan ook nog Grahams's tip proberen.
Oké, als het aan mijn debugbar ligt, laat even reactie achter hier of op github, dan zoek ik het verder uit. Vooral ook als het met bepaalde versie fout gaat ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barryvdh schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:16:
Oké, als het aan mijn debugbar ligt, laat even reactie achter hier of op github, dan zoek ik het verder uit. Vooral ook als het met bepaalde versie fout gaat ineens.
Zal ik doen. Waar heb je de reactie het liefste, dan plaats ik het daar. :)

EDIT:
Nu net na het omzetten van die forms (en het wederom inschakelen van Debugbar) weer wat tests gedaan en was vrij snel alweer raak. Ik heb nu (om 100% zeker te zijn of het Debugbar is of niet) Debugbar weer even uitgeschakeld, mocht je geen reactie meer krijgen (als ik er niet meer om denk), dan ligt het aan Debugbar, vrees ik.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
CptChaos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:18:
[...]
Zal ik doen. Waar heb je de reactie het liefste, dan plaats ik het daar. :)

EDIT:
Nu net na het omzetten van die forms (en het wederom inschakelen van Debugbar) weer wat tests gedaan en was vrij snel alweer raak. Ik heb nu (om 100% zeker te zijn of het Debugbar is of niet) Debugbar weer even uitgeschakeld, mocht je geen reactie meer krijgen (als ik er niet meer om denk), dan ligt het aan Debugbar, vrees ik.
Maar dus wel pas na het updaten, van alleen Symfony? Of ook Laravel versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barryvdh schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:00:
Maar dus wel pas na het updaten, van alleen Symfony? Of ook Laravel versie?
Die update had ik eerst terug gedraaid, maar doordat de problemen aanhielden, heb ik ook een nieuwe installatie gedaan. Ik kan alleen even niet vinden hoe ik (eventueel middels artisan) een lijst kan krijgen van de packages en hun versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
CptChaos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:08:
[...]
Die update had ik eerst terug gedraaid, maar doordat de problemen aanhielden, heb ik ook een nieuwe installatie gedaan. Ik kan alleen even niet vinden hoe ik (eventueel middels artisan) een lijst kan krijgen van de packages en hun versies.
composer show --installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, bedankt, ik heb trouwens ook als debugbar uit is de TokenMismatches. Ik ga er daarom vanuit dat het niet aan Debugbar ligt. Ook heb ik even een de packages op een rij, weinig extra packages dus.

EDIT:
Zojuist het aantal packages verminderd, maar dat mocht ook niet baten, de TokenMismatches blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
CptChaos schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:16:
[...]
Ah, bedankt, ik heb trouwens ook als debugbar uit is de TokenMismatches. Ik ga er daarom vanuit dat het niet aan Debugbar ligt. Ook heb ik even een de packages op een rij, weinig extra packages dus.

EDIT:
Zojuist het aantal packages verminderd, maar dat mocht ook niet baten, de TokenMismatches blijven.
Misschien tijd voor een los issue dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barryvdh schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:33:
[...]

Misschien tijd voor een los issue dan ;)
Jep, ik test iig eerst even verder, zodat ik een mooie(re) case kan maken.

EDIT:
Ik kan gaan debuggen; net wederom nieuwe installatie gemaakt, zonder extra packages te installeren en de foutmelding blijft. Het moet dus aan mijn code liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2015 10:53 ]

• Whinger
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:13
Zijn er al mede tweakers die hebben gespeeld met het nieuwe Laravel Spark? (https://github.com/laravel/spark)
Voor de mensen die zijn presentatie op laracon eu niet hebben gezien (vanaf ongeveer 16 min gaat het over Spark):

Wat vinden jullie ervan?

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Nog niet mee gespeeld. Voor mij is een aardig deel al te laat - veel van deze dingen heb ik al zelf moeten implementeren ;(

Storyteller @ soundcloud

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja ik ga er nog wel even naar kijken, hoe alles in elkaar zit en dergelijke. Er zitten vast een boel take-aways (oid.) in, alleen om dit in z'n geheel als pakket te gebruiken zie ik dan weer niet zo zitten.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 07:51

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Heeft iemand ervaring met het installeren van google auth op laravel 5.* en welke package gebruiken jullie zoal ?

• Whinger
xleeuwx schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:23:
Heeft iemand ervaring met het installeren van google auth op laravel 5.* en welke package gebruiken jullie zoal ?
Bedoel je zoiets: https://github.com/laravel/socialite ?

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 07:51

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Die had ik inderdaad ook gevonden, echter niet werkend gekregen, waarschijnlijk ben ik ergens een stap vergeten of verkeerd ingevuld...

ik heb deze documentatie gebruikt: http://laravel.com/docs/5...ion#social-authentication

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:27 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Barryvdh
JCE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:56:
[...]

Is dit een soort template voor nieuwe startup bedrijfjes?
Bootstrap voor SAAS apps ja. Dus standaard (bootstrap) layout, koppeling met Stripe abbo's en standaard dingen voor 2-factor auth, teams, billing etc.

Waarschijnlijk alleen minder nutting in Nederland/Europa, want vooral Creditcard dus..

[ Voor 12% gewijzigd door Barryvdh op 17-09-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Barryvdh schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:15:
[...]
Waarschijnlijk alleen minder nutting in Nederland/Europa, want vooral Creditcard dus..
Hangt van je doelgroep af natuurlijk. En om mij heen zie ik eigenlijk ook steeds meer mensen in het bezit van een creditcard, want "dat is wel makkelijk op internet" 8)

En daarnaast is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat iemand de Stripe integratie omschrijft naar iets anders. Alleen heeft, het in Nederland meest gebruikte, iDeal geen ondersteuning voor recurring payments |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Siebsel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:11:
[...]
En daarnaast is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat iemand de Stripe integratie omschrijft naar iets anders. Alleen heeft, het in Nederland meest gebruikte, iDeal geen ondersteuning voor recurring payments |:(
Inderdaad, en als je SaaS business to business aanbied is het natuurlijk al een veel minder groot probleem.
Wat momenteel nog wel een dingetje is, is dat de subscriptions momenteel zonder BTW gefactureerd worden. Hierdoor is het voor mij momenteel in ieder geval nog niet interessant. Ik wacht dus nog even op https://github.com/mpociot/vat-calculator want het komt er zo te zien wel aan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
j.devreede schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:29:
[...]

Inderdaad, en als je SaaS business to business aanbied is het natuurlijk al een veel minder groot probleem.
Wat momenteel nog wel een dingetje is, is dat de subscriptions momenteel zonder BTW gefactureerd worden. Hierdoor is het voor mij momenteel in ieder geval nog niet interessant. Ik wacht dus nog even op https://github.com/mpociot/vat-calculator want het komt er zo te zien wel aan. :D
Spark is nu nog in alpha en er gaan blijkbaar nog veel dingen toegevoegd/veranderd worden. Ik kan me voorstellen dat VAT er uiteindelijk wel in gaat zitten.

Ik vind het er wel interessant uit zien, in Nederland is het nu inderdaad niet zo bruikbaar, maar misschien kan je straks ook wel makkelijk andere betaalmethoden zoals iDeal toevoegen (weet niet of dat komt, Spark is nu volgens mij best geïntegreerd met Stripe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Siebsel schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:11:
[...]
Maar we hebben tegenwoordig wel e-incasso, wat betrouwbare automatische incasso's moet bieden. Maar Stripe is volgens mij meer als alleen betaling afhandelen, want alle abbonementen ed. staan ook op Stripe toch? Inclusief coupons enzo.

Ik was meer aan het hopen dat Stripe binnenkort iDeal + e-incasso gaat ondersteunen, met dezelfde features als CreditCard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebsel
Barryvdh schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:07:
[...]
Ik was meer aan het hopen dat Stripe binnenkort iDeal + e-incasso gaat ondersteunen, met dezelfde features als CreditCard
Dat zou het mooiste zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Chris7 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:30:
[...]

Spark is nu nog in alpha en er gaan blijkbaar nog veel dingen toegevoegd/veranderd worden. Ik kan me voorstellen dat VAT er uiteindelijk wel in gaat zitten.
Eén veldje toevoegen + zijn controle en dat is toch in orde.
Vermoed dat er op die zaken geen focus komt te liggen.

RTFM!

Anoniem: 573769

Alhoewel ik weet dat er al genoeg pakketjes zijn heb ik geprobeerd om een eigen implementatie te maken van een HtmlMinifier. Eigenlijk gewoon een leuk project en een leerzaam projectje.

Graag zou ik eens reacties horen van mede tweakers over deze HtmlMinifier voor Laravel.

Ik ben bezig om pre gzip optimization door te voeren wat inhoud dat ik (optioneel) html attributen ga rouleren om langere gelijke reeksen te krijgen (iets wat ik nog niet echt gevonden heb in andere pakketen).

Ja ik weet welke pakketjes er uit zijn(Graham, fitztrev etc.):)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een koppeltabel, waar ik middels een Eloquent model een firstOrNew() op loslaat.
De achterliggende tabel heeft (want koppeltabel) geen eigen incrementele ID, het wordt al uniek door een aantal velden, want, juistem. ;)

Echter, bij het updaten van het model (die wel netjes opgehaald wordt via firstOrNew($array)) wil het model uiteindelijk op basis van het ID het record in de koppeltabel bijwerken. Doordat het een koppeltabel is, heeft het record geen eigen unieke ID en werkt dat dus niet voor me. Nu zoek ik dus een methode of manier, om toch te kunnen updaten, middels de firstOrFail functie, of kan ik het dan beter via update()-method doen?

Ik weet dat je normaal gesproken geen Eloquent models (nodig) hebt voor koppeltabellen, in dit geval heb ik dat echter wel, aangezien de Eloquent models geen relaties hebben aangelegd.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2015 17:16 ]

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Anoniem: 573769 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:28:
Alhoewel ik weet dat er al genoeg pakketjes zijn heb ik geprobeerd om een eigen implementatie te maken van een HtmlMinifier. Eigenlijk gewoon een leuk project en een leerzaam projectje.

Graag zou ik eens reacties horen van mede tweakers over deze HtmlMinifier voor Laravel.
MIsschien even heel dom hoor. Maar die artisan commands, wat is het daadwerkelijke effect daarvan? Als je in je controller een view maakt, hoe weet hij dan iets van de geminifiede variant ervan? Schrijf je dat ergens naartoe oid? Ik heb even in https://github.com/ArjanS...d/ViewCompilerCommand.php gekeken, en zag dat je Blade extend. Maar buiten de command, hoe werkt dat? :X

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 573769

afraca schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:11:
[...]

MIsschien even heel dom hoor. Maar die artisan commands, wat is het daadwerkelijke effect daarvan? Als je in je controller een view maakt, hoe weet hij dan iets van de geminifiede variant ervan? Schrijf je dat ergens naartoe oid? Ik heb even in https://github.com/ArjanS...d/ViewCompilerCommand.php gekeken, en zag dat je Blade extend. Maar buiten de command, hoe werkt dat? :X
Als je php artisan minify:views uitvoert dan gaat hij alle blade views compilen. Door de blade compiler te extenden weet ik zeker dat hij de views niet meer gaat overschrijven. Blade compiled en slaat dan op in de cached directory. Door in te haken op de blade compiler hoef ik niet zelf in cache te kijken.

De minifier heeft eigenlijk 3 stappen:
  1. Vervang critical content eventjes door een placeholdertje.
  2. Run alle minifier strategies over de view.
  3. Restore alle placeholders weer met hun originele waarden.
Stap 1 maakt dat het een veilige minifier is die niet zomaar teveel whitespaces weghaalt. Verder kan het daardoor stap 2 wat minder complex maken.

Uiteindelijk run je het commando -> ViewCompilerCommand zegt hey blade minify mijn views -> de service provider zegt hey doe dit als Blade runt -> daardoor wordt de content geminified -> daarna maakt de BladeCompiler er normaal uitvoerbare php van -> blade slaat dit op in de cache directory.

Als jij een view maakt dan zoekt Laravel of de view gecached is. Dat is hij en daarom returned hij een php file met geminifiede html!

Uiteindelijk heb ik dit ook gemaakt om ervoor te zorgen dat je geen overhead hebt gedurende een normale request. De views zijn geminified gecached!!! Gewoon zero overhead!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 573769 op 24-09-2015 20:38 ]

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 18:53
Dag allen,

newbie hier op laravel gebied :+

Afgelopen tijd lang getwijfeld over de keuze met welk framework voorlopig verder te gaan. Ik wou mijn kennis en kwaliteit opkrikken en ik zat vooralsnog met eigen -soort van mvc- frameworks van mijzelf of werkgevers. Na even met Yii geklooid te hebben toch maar voor Laravel gekozen.

Eerste indruk, _/-\o_ . Een hoop video tutorials verder is het eerste project in gang gezet. Het tweede project staat ook voor de deur en is een SaaS oplossing, ideaal dat net spark om de hoek komt kijken.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:00
Ik wil nu twee applicaties deployen op 1 domein, namelijk Laravel als CMS en Lumen voor de API. Dit wil ik eigenlijk als volgt;

- Laravel op het adres www.domein.nl/folder/cms
- Lumen op het adres www.domein.nl/folder/api

Hoe kan ik dit nu het beste regelen zodat de source gewoon buiten de public_html staat en de public van Laravel / Lumen in /public_html/folder/cms - api staat? Voor zover ik weet zijn er verschillende mogelijkheden:

- Symlink
- Documentroot in nginx.conf aanpassen
- .htaccess rewriterules
- Public path register in App Service Provider
- ?

Als ik dan bijvoorbeeld lokaal de public folder rename naar /folder/cms en dan dit aanpas in de App Service Provider, mis ik dan iets? Ben benieuwd wat volgens jullie de beste oplossing hiervoor is :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erulezz schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:33:
Ik wil nu twee applicaties deployen op 1 domein, namelijk Laravel als CMS en Lumen voor de API. Dit wil ik eigenlijk als volgt;

- Laravel op het adres www.domein.nl/folder/cms
- Lumen op het adres www.domein.nl/folder/api

Hoe kan ik dit nu het beste regelen zodat de source gewoon buiten de public_html staat en de public van Laravel / Lumen in /public_html/folder/cms - api staat? Voor zover ik weet zijn er verschillende mogelijkheden:

- Symlink
- Documentroot in nginx.conf aanpassen
- .htaccess rewriterules
- Public path register in App Service Provider
- ?

Als ik dan bijvoorbeeld lokaal de public folder rename naar /folder/cms en dan dit aanpas in de App Service Provider, mis ik dan iets? Ben benieuwd wat volgens jullie de beste oplossing hiervoor is :)
Het werkt dan denk ik het beste als subdomein. http://cms.domein.tld en http://api.domein.tld dus.
Vervolgens in je virtual hosts dus andere document roots instellen en klaar. Dan is het op disk ook gescheiden, ipv enkel in een subfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
CptChaos schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:50:
[...]
Het werkt dan denk ik het beste als subdomein. http://cms.domein.tld en http://api.domein.tld dus.
Vervolgens in je virtual hosts dus andere document roots instellen en klaar. Dan is het op disk ook gescheiden.
Met subdomains vind ik ook de mooiste oplossing alleen ik zit dan met SSL wat dan niet meer werkt.. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erulezz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:55:
Met subdomains vind ik ook de mooiste oplossing alleen ik zit dan met SSL wat dan niet meer werkt.. ;(
Als die applicaties het niet nodig zijn, als de CMS bijvoorbeeld enkel intern beschikbaar is, hoeft dat niet per se een groot probleem te zijn. Ik weet niet precies waar het voor is en welk niveau van het SSL certificaat benodigd is, maar voor om en nabij de 75 a 80 euro heb je al een wildcard SSL certificaat. Dan heb je 1 SSL certificaat, voor zoveel subdomeinen als je zelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebsel
CptChaos schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:59:
[...]
Als die applicaties het niet nodig zijn, als de CMS bijvoorbeeld enkel intern beschikbaar is, hoeft dat niet per se een groot probleem te zijn. Ik weet niet precies waar het voor is en welk niveau van het SSL certificaat benodigd is, maar voor om en nabij de 75 a 80 euro heb je al een wildcard SSL certificaat. Dan heb je 1 SSL certificaat, voor zoveel subdomeinen als je zelf wilt.
Of, als je dat te duur vind, 2x 9,70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Bedankt voor het meedenken! :) Het gaat hier om een simpel domain only certificaat. Ik heb nog eens wat lopen klooien en eigenlijk is het erg simpel. Heb een aantal dingen geprobeerd waaronder de public map locatie wijzigen zodat de Laravel code buiten de public_html staat maar het makkelijkste is gewoon dit in de nginx.conf;

code:
1
2
3
4
location /extramap/cms {
        alias /home/domains/domain.tld/cms/public;
        index index.php
}

Alle code staat nu buiten de public_html maar is nu prima te bereiken op www.domain.tld/extramap/cms. Hetzelfde voor de API. Draait tot nu toe perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben sinds kort met Lumen 5.1 bezig en heb een vraag. Wellicht dat één van jullie mij kan helpen. Met het volgende statement haal ik een aantal objecten uit de database:

code:
1
2
$Feeds  = Feed::orderBy('updated_at', 'asc')->take(15)->get();
return response()->json($Feeds);

Ik krijg dan netjes een Array terug. Iedere feed heeft zijn unieke en overige attributen. Wat ik graag zou willen is dat iedere feed binnen de Array kan worden uitgebreid met een extra element. Dus een soort 'set' voor ieder item binnen de Array. De waarde die ik wil geven is afhankelijk van het type feed, tijdstip, informatie van elders, enz. Deze wil ik buiten de query ophalen. Is zoiets mogelijk?

Niet de mooiste manier, maar werkt zo wel:

code:
1
2
3
foreach ($Feeds as $i => $Feed) {
    $Feeds[$i]->nieuw = .....;
}

[ Voor 8% gewijzigd door Erhnam op 07-10-2015 21:09 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 16:30
Ik denk dat je hiermee wel uit de voeten kunt: http://laravel.com/docs/5...rs#accessors-and-mutators

Dan maak je een getNieuwAttribute() en die stop je eventueel in de $appends array van je model (http://laravel.com/docs/5...#appending-values-to-json). Binnen die functie kun je dan informatie ophalen die je nodig hebt om te bepalen wat die 'set' precies moet inhouden. Vervolgens kun je op je model dan $Feed->nieuw draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Deviruchi op 08-10-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben bezig met een projectje, waarbij ik graag gebruik wil maken van soft deleting.
Daarvoor heb ik de docs gevolgd en mijn Eloquent model ziet er als volgt uit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php namespace App;

use Illuminate\Database\Eloquent\Model;
use Illuminate\Database\Eloquent\SoftDeletes;

class Episode extends Model
{
    use SoftDeletes;

protected $table        = 'serie_episodes';
    protected $primaryKey   = 'id';
    public    $timestamps   = true;

/**
     * The attributes that should be mutated to dates.
     *
     * @var array
     */
    protected $dates = ['deleted_at'];

/* Eloquent relations */
    public function show() {
        return $this->hasOne('App\Serie', 'id', 'serie_id');
    }      
}
Dit is toch redelijk 'by the docs'. De kolom deleted_at heb ik netjes aangemaakt, dat is echter wel een datetime veld. Toch werkt het nog niet als ik als delete functie het volgende heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    public function destroy($id)
    {
        // Controleren of er een model op te halen is.
        $episode = Episode::findOrFail($id);

// Model verwijderen uit database
        $episode->delete();

// Flash success melding naar sessie
        Flash::success('De aflevering ' . $episode->show->serie . ' S' . $episode->season . ' E' . $episode->episode .' is verwijderd!');

// Stuur terug naar overzichtspagina.
        return redirect()->action('SerieController@index');        
    }
Iemand enig idee wat er mis gaat? Ondanks dat ik dus SoftDeletes use in mijn Eloquent model, wordt het record volledig verwijderd uit de database, wat ik dus niet wil (gelukkig zit ik op een aparte testomegeving te werken). De versie van Laravel is 5.1.20.

Ik snap dat ik dit ook handmatig kan doen, maar wil graag de functionaliteiten vanuit Laravel zelf gebruiken, zodat ik ook ->withTrashed() en zo kan gebruiken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:48

Matis

Rubber Rocket

Heb je de kolom niet via de schema builder aan gemaakt?

Eventueel met migratie script.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Op het eerste zicht, zie ik er ook niet direct iets verkeerds aan.

Kan je misschien je migratie file ook even posten?

[ Voor 35% gewijzigd door _Moe_ op 20-10-2015 10:38 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb alles handmatig gemaakt, een migration heb ik dus niet voor de tabel.
Dit heb ik gedaan, omdat de database er al was en de code er om heen dus naar Laravel gaat (wat nu brakke functionele PHP is).

Anders had ik in het migratiescript wel
PHP:
1
$table->softDeletes();
gezet. :)

Net even in de API-docs gekeken, het enige wat $table->softDeletes() doet is een colom deleted_at toevoegen. Een kolom, die ik dus handmatig heb aangemaakt, en in de protected $dates variabele in het Eloquent model heb gedefinieerd zoals de manual aangeeft.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
En heb je al geprobeerd er een "timestamp" veld van te maken?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik verwacht niet dat het veel uitmaakt, maar kan het allicht proberen. :)

EDIT:
Geen idee wat het was, maar het werkt nu, ook als het veld een datetime veld is. Om de een of andere reden liet HeidiSQL gisteren geen resultaten zien, nu echter wel. :) Had ik misschien een verkeerde query gebruikt of zo daarin.

Error between keyboard and chair dus. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe pakken jullie het aan, als jullie stukken (Blade) templates eigenlijk meermaals moeten gebruiken?

Ik dacht dit met @include op te lossen, op 1 plek in mijn app werkt dat goed, op een andere an sich ook, het doet wat het zegt, maar het gekke is, niet de gehele pagina wordt dan goed geladen, wat een borked layout oplevert.

Het gaat om een array die dan verwerkt moet worden, met Eloquent results erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Als je op meerdere plekken dezelfde data aan die partial wil meegeven, kan je dat bijvoorbeeld met view composers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, ik heb bijvoorbeeld ergens een resultset van een Eloquent model (van nieuw naar oud) en elders heb ik een resultset nav een zoekactie, via dezelfde Eloquent model. Ik zou dan enkel de blade willen kunnen hergebruiken, de tabel geeft immers dezelfde data terug, alleen het een is gefiltert en het andere gesorteerd.
Zover ik kan zien, lijkt dat niet het geval te zijn met view composers (of ik begrijp de docs niet goed)?

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb een vraag. Ondertussen ben ik al een lekker eind op weg om mijn bestaande app te porten naar Lumen. Bijna alles werkt, waarbij het ook nog eens veel sneller is.

Wat ik alleen merk is dat alles wat in de routes.php is gezet altijd binnenkomt onder de public:

$app->get('/api/category','CategoryController@index');

Moet dan worden aangeroepen onder:

http://www.mijndomein.nl/public/index.php/api/voorbeeld

Is er een manier, anders dan met de htaccess, om het op een andere directory af te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 29-06 14:17
Je hoort de documentroot van je applicatie op public te zetten in je webserver. De rest hoort uberhaupt niet publiek toegankelijk te zijn aangezien daar ook veel gevoelige informatie in staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:08:
Ja, ik heb bijvoorbeeld ergens een resultset van een Eloquent model (van nieuw naar oud) en elders heb ik een resultset nav een zoekactie, via dezelfde Eloquent model. Ik zou dan enkel de blade willen kunnen hergebruiken, de tabel geeft immers dezelfde data terug, alleen het een is gefiltert en het andere gesorteerd.
Zover ik kan zien, lijkt dat niet het geval te zijn met view composers (of ik begrijp de docs niet goed)?
Nee, view composers zijn er inderdaad om altijd als een bepaalde view wordt gerenderd dezelfde data mee te geven.

Maar als ik je goed begrijp kan je toch gewoon op meerdere plekken de view teruggeven uit een controller actie? Dan heb je bijv. 1 functie die alle data gesorteerd ophaalt uit Eloquent en dan een view(...) teruggeeft, en in de andere filter je dan de data en geef je ook weer die view terug.
Erhnam schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:11:

Is er een manier, anders dan met de htaccess, om het op een andere directory af te vangen?
Je kan je routes prefixen via een route group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erhnam schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:11:
Ik heb een vraag. Ondertussen ben ik al een lekker eind op weg om mijn bestaande app te porten naar Lumen. Bijna alles werkt, waarbij het ook nog eens veel sneller is.

Wat ik alleen merk is dat alles wat in de routes.php is gezet altijd binnenkomt onder de public:

$app->get('/api/category','CategoryController@index');

Moet dan worden aangeroepen onder:

http://www.mijndomein.nl/public/index.php/api/voorbeeld

In je vhost aangeven, dat de documentroot de public folder is? :) Vervolgens doet de .htaccess (icm mod_rewrite) de rest voor je. Je zou eventueel ook de mod_rewrite rules kunnen opnemen in de vhost, wordt ie íets sneller van, maar dat is wel micro tuning. :)
Chris7 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:08:
Nee, view composers zijn er inderdaad om altijd als een bepaalde view wordt gerenderd dezelfde data mee te geven.

Maar als ik je goed begrijp kan je toch gewoon op meerdere plekken de view teruggeven uit een controller actie? Dan heb je bijv. 1 functie die alle data gesorteerd ophaalt uit Eloquent en dan een view(...) teruggeeft, en in de andere filter je dan de data en geef je ook weer die view terug.
Het gekke is, ik heb een blade template, op de ene plek wordt die wel goed included, op een andere niet. Maar goed, heb nog wel even om daar iets moois op te verzinnen en anders - jammer maar helaas voor mij dan - op twee plaatsen steeds aanpassen.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 29-10-2015 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 06:34
Er staan twee beginners handleidingen op de website van Laravel, er volgen er nog 2, zeer handig als je niet weet waar je eigenlijk moet beginnen (zoals ik had in het begin ;)).

http://laravel.com/docs/5.1/quickstart
http://laravel.com/docs/5.1/quickstart-intermediate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik merk iets vreemds. Ik heb een simpele route geschreven:

code:
1
2
$app->get('/api/fever','FeedController@fever');
$app->post('/api/fever','FeedController@fever');

Als ik nu met een iPhone app probeer de restfull API uit te lezen dan redirect apache of de laravel route engine met een extra slash aan het einde. Zie access.log van apache.

code:
1
2
x.x.x.x - - [31/Oct/2015:09:05:26 +0100] "POST /lumen/public/index.php/api/fever/?api HTTP/1.1" 301 218 "-" "Reeder/2.6 CFNetwork/758.1.6 Darwin/15.0.0"
x.x.x.x - - [31/Oct/2015:09:05:26 +0100] "GET /index.php/api/fever?api HTTP/1.1" 200 96 "-" "Reeder/2.6 CFNetwork/758.1.6 Darwin/15.0.0"

De GET in dit geval gaat wel goed, maar de POST dus niet. Iemand enig idee. Zou dit aan de default htaccess liggen of het feit dat ik in de routes.php zowel een get en post doorstuur naar dezelfde controller?

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Discussies over de toekomst van Laravel, handig tips&trucs, nuttige packages, aanwezigheid op Laracon etc etc. Het is niet de bedoeling om hier problemen voor te leggen. Daar moet nog steeds een los topic voor aangemaakt worden!