Owja. Zo dan? https://github.com/laravel/framework/pull/8018/filesSiebsel schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:26:
Niet getest, maar volgens mij werkt app('App\MyClass',['param']); niet, afgaand op de functie code:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 function app($make = null) { if ( ! is_null($make)) { return app()->make($make); } return Illuminate\Container\Container::getInstance(); }
Daar worden geen params meegegeven...
In theorie wel
Ben nu even niet in de gelegenheid dat te testen, maar logischerwijs zou dat moeten werken.
offtopic:
Stom van me, had ik natuurlijk zelf ook zo kunnen fixen in plaats van overal app()->make() te doen...
Stom van me, had ik natuurlijk zelf ook zo kunnen fixen in plaats van overal app()->make() te doen...
Hoi mensen, ik loop even flink te prutsen met mijn code en zie het even niet meer.
Wie biedt inzicht?
Ik ben op zoek naar een IF constructie.
In woorden beschreven:
als MismatchBundle = true tenzij (adminPass = true & user = admin)
Zelf had ik dit, maar dit lijkt niet te kloppen.
Iemand die weet hoe ik die 'tenzij' goed in de code krijg?
Edit: zo?
Wie biedt inzicht?
In woorden beschreven:
als MismatchBundle = true tenzij (adminPass = true & user = admin)
code:
1
| if (($MismatchBundle == true) && ($adminPass != true && $thisUser['rankid'] != 1) |
code:
1
| if (($MismatchBundle == true) && !($adminPass == true && $thisUser['rankid'] == 1) |
[ Voor 16% gewijzigd door dyna18 op 17-03-2015 12:45 ]
code:
1
| $MismatchBundle = !(($adminPass == true) && ($thisUser['rankid'] == 1)); |
Of begrijp ik je verkeerd? Je pseudocode zegt dat MismatchBundle waarde afhangt van adminPass/user, maar in je snippet staat hij in dezelfde if-statement.
AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial
Bedoel je niet gewoon "OR" ?dyna18 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:23:
Hoi mensen, ik loop even flink te prutsen met mijn code en zie het even niet meer.
Wie biedt inzicht?
In woorden beschreven:
MismatchBundle = true tenzij (adminPass = true & user = admin)
code:
1 if (($MismatchBundle == true) && ($adminPass != true && $thisUser['rankid'] != 1)
code:
1 if (($MismatchBundle == true) && !($adminPass == true && $thisUser['rankid'] == 1)
Dus mismatchbundle == true of user == admin?
Dit heeft niets met Laravel te maken. Het is ook niet de bedoeling om hier random problemen te gaan bespreken..dyna18 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:23:
Wie biedt inzicht?
Barryvdh schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:25:
[..] Het is niet de bedoeling om hier problemen voor te leggen. Daar moet nog steeds een los topic voor aangemaakt worden!
$MismatchBundle hoort ook in de IF statement. Hij moet op alle 3 de variabelen checken. Echter ik heb moeite met hoe het gedeelte van tenzij er in te plaatsen.expor schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 06:51:
code:
1 $MismatchBundle = !(($adminPass == true) && ($thisUser['rankid'] == 1));
Of begrijp ik je verkeerd? Je pseudocode zegt dat MismatchBundle waarde afhangt van adminPass/user, maar in je snippet staat hij in dezelfde if-statement.
Dat Homestead bevalt best wel eigenlijk! We werken hier voornamelijk met WordPress en dat draait ook prima op Homestead. Je zou er bijna aan denken om alles binnen Homestead te gaan draaien.
Laracasts doet ook prima z'n werk. Sommige dingen waarvan ik al wat gezien heb, zijn nu duidelijk en ik weet waar het voor dient. Ben pas bezig met de introductie, van ruim 300 minuten; nog zoveel materiaal te zien
Ik moet wel duidelijk het 'snel even dit/dat' afleren. Even snel wat aanpassen kan niet zomaar, je moet toch even goed je migraties in elkaar zetten en dergelijke. Om te beginnen heb ik een WordPress plugin gemaakt, die dagelijks een POST naar een Laravel installatie en de Wordpress URL, versie etc opslaat en ook een lijst van plugins met versie.
Laracasts doet ook prima z'n werk. Sommige dingen waarvan ik al wat gezien heb, zijn nu duidelijk en ik weet waar het voor dient. Ben pas bezig met de introductie, van ruim 300 minuten; nog zoveel materiaal te zien
Ik moet wel duidelijk het 'snel even dit/dat' afleren. Even snel wat aanpassen kan niet zomaar, je moet toch even goed je migraties in elkaar zetten en dergelijke. Om te beginnen heb ik een WordPress plugin gemaakt, die dagelijks een POST naar een Laravel installatie en de Wordpress URL, versie etc opslaat en ook een lijst van plugins met versie.
Ze ( homestead ) maken het wel makkelijk inderdaad.TheNephilim schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:12:
Dat Homestead bevalt best wel eigenlijk! We werken hier voornamelijk met WordPress en dat draait ook prima op Homestead. Je zou er bijna aan denken om alles binnen Homestead te gaan draaien.
heb zelf bijvoorbeeld nginx nooit echter onder de knie weten te krijgen ( eigenlijk altijd met apache gewerkt ).
maar ze organiseren dat allemaal erg leuk voor je.
Nu ik toch aan het posten ben, een klein vraagje ( ik weet dat het geen code afhaal balie is, wil ik ook zeker niet )
Ik zou graag met mijn Laravel Project tegen een aantal API's aan willen babbelen ( zowel SOAP als RestFull )
Nu heb ik een Service Provider in elkaar geknutseld die een class aanroept.
dus als ik met mijn 1e API wil babbelen doe ik iets van
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php use App\Services\MijnApi.php; $klaas = new ApiDing(); $klaas->DoeIets(); ?> |
Is dit de correcte methode om dit te doen?
Of zijn er nettere / betere methoden in Laravel 5 om dit te doen?
Yup! Je bent in één keer klaar, dat is wel makkelijk. Alleen databases provisioned hij steeds opnieuw als je die in je homstead config laat staan. Dus toch maar gewoon via de console databases ed. aanmaken.Xantios schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:24:
[...]
Ze ( homestead ) maken het wel makkelijk inderdaad.
heb zelf bijvoorbeeld nginx nooit echter onder de knie weten te krijgen ( eigenlijk altijd met apache gewerkt ).
maar ze organiseren dat allemaal erg leuk voor je.
Barry kwam al eens met https://github.com/dingo/api, dat moet een goede tool zijn om API's mee te bouwen. Verder kan ik nog weinig zeggen over of dit zo de beste manier isNu ik toch aan het posten ben, een klein vraagje ( ik weet dat het geen code afhaal balie is, wil ik ook zeker niet )
Ik zou graag met mijn Laravel Project tegen een aantal API's aan willen babbelen ( zowel SOAP als RestFull )
Nu heb ik een Service Provider in elkaar geknutseld die een class aanroept.
dus als ik met mijn 1e API wil babbelen doe ik iets van
PHP:
1 2 3 4 5 <?php use App\Services\MijnApi.php; $klaas = new ApiDing(); $klaas->DoeIets(); ?>
Is dit de correcte methode om dit te doen?
Of zijn er nettere / betere methoden in Laravel 5 om dit te doen?
Thanks, maar het lijkt er op dat dit bedoeld is om je laravel app de api te laten zijn ( Server zeg maar )TheNephilim schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:31:
[...]
Barry kwam al eens met https://github.com/dingo/api, dat moet een goede tool zijn om API's mee te bouwen. Verder kan ik nog weinig zeggen over of dit zo de beste manier is
ik was opzoek naar de client.
Volgens mij wil hij alleen een API consumeren, niet aanbieden.TheNephilim schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:31:
[...]
Barry kwam al eens met https://github.com/dingo/api, dat moet een goede tool zijn om API's mee te bouwen.
Hoe je dat wil doen hangt er beetje vanaf wat je precies wil doen. Ik maak meestal een ServiceProvider voor die API aan, die óf de bestaande API client initialiseert met waardes die je dan in je config invult (bijv 'services.paypal.username'). Dan kan je die API client/manager/ding in de App container zetten, zodat je hem overal waar je wil kan gebruiken. En als je zelf een ApiDing manager/client maakt, gaat dat hetzelfde.
Als je hem dan een alias geeft met je class name, kan je in je controllers ed. ook gewoon typehints gebruiken om die client te resolven.
Edit: en 'use App\Services\MijnApi.php;', daar hoort die .php niet bij te staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 27-03-2015 10:36 ]
Oh sorry, dat heb ik niet goed begrepenXantios schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:34:
[...]
Thanks, maar het lijkt er op dat dit bedoeld is om je laravel app de api te laten zijn ( Server zeg maar )
ik was opzoek naar de client.
Geen probleem! bijna weekend!
Ik ga er mee aan de slag! :-)Barryvdh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:34:
[...]
Hoe je dat wil doen hangt er beetje vanaf wat je precies wil doen. Ik maak meestal een ServiceProvider voor die API aan, die óf de bestaande API client initialiseert met waardes die je dan in je config invult (bijv 'services.paypal.username'). Dan kan je die API client/manager/ding in de App container zetten, zodat je hem overal waar je wil kan gebruiken. En als je zelf een ApiDing manager/client maakt, gaat dat hetzelfde.
Als je hem dan een alias geeft met je class name, kan je in je controllers ed. ook gewoon typehints gebruiken om die client te resolven.
Edit: en 'use App\Services\MijnApi.php;', daar hoort die .php niet bij te staan.
Dit is ongeveer ook wel hoe ik het had, die alias werkt inderdaad bijzonder praktisch.
Moet alleen even wennen aan de naming / paden van laravel.
en wat betreft je edit: inderdaad! ik ga effe koffie pakken
[ Voor 71% gewijzigd door Xantios op 27-03-2015 11:05 ]
Zo, Laravel 5 is wel een aardige verandering. Ik vond een aantal dingen wel minder magisch voelen in L4, bijvoorbeeld het teruggeven van responses en views, maar al met al voelt het goed.
Geïnspireerd door diverse boeken ben ik wat netter aan de gang dan voorheen met een van mijn projecten. Het meeste kom ik netjes uit en het gaat eigenlijk best vlot allemaal.
Het is me tot op heden alleen niet gelukt olliereadl5/multiauth (L5 versie van ollieread/multiauth) te mocken in mijn integration tests
. Auth::shouldReceive() werkt niet op deze vervanging van de gebruikelijke Auth klasse, en ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen om dit probleempje op te lossen.
Geïnspireerd door diverse boeken ben ik wat netter aan de gang dan voorheen met een van mijn projecten. Het meeste kom ik netjes uit en het gaat eigenlijk best vlot allemaal.
Het is me tot op heden alleen niet gelukt olliereadl5/multiauth (L5 versie van ollieread/multiauth) te mocken in mijn integration tests
[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 27-03-2015 14:55 ]
Ik werk met een klein team aan een nieuw intern CMS. Voorheen een beetje bij elkaar gehackte boel, dus blij met Laravel nu. Maar om verandering niet te groot te maken op zoek naar een gewoon simpele permission manager. Is dan
https://github.com/Toddish/Verify-L4
iets? We zitten nog wel een half jaar op L4 verwacht ik.
edit: van Toddish/verify is een L5 versie bijna release-klaar, dus dat is geen punt.
edit: van Toddish/verify is een L5 versie bijna release-klaar, dus dat is geen punt.
[ Voor 12% gewijzigd door afraca op 30-03-2015 10:18 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Een andere package die je hiervoor kan gebruiken is https://github.com/Zizaco/entrustafraca schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:17:
Ik werk met een klein team aan een nieuw intern CMS. Voorheen een beetje bij elkaar gehackte boel, dus blij met Laravel nu. Maar om verandering niet te groot te maken op zoek naar een gewoon simpele permission manager. Is dan
Thanks. Voordeel van Verify is dat het 'levels' heeft. Zo kan ik eerst rustig nog (voor zover ik weet) enkel met users & roles werken, zonder nog mijn team de extra zorgen van verschillende permissions te geven. Onze eisen zijn niet heel hoog, dus dan zijn die levels een leuke tussenstap.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Afhankelijk van de implementatie kunnen levels cumulatief zijn. Iemand heeft level 3 + 5._Moe_ schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 08:29:
En wat is juist het voordeel van 'Levels' ten opzichte van permissies?
Levels zijn dus eigenlijk een soort rollen, dan hoef je dus niet per user aparte permissies in te stellen, maar zeg je gewoon dus user X heeft rol A en B.
Nadeel is alleen dat als iemand alles van B mag behalve 1 ding, je daar dus een nieuw level of rol voor moet introduceren of heel ingewikkeld moet lopen doen met user permissies die weer rol permissies over schrijven (zie phpBB 3.0.x)
Het is dus een keuze, verwacht je veel gebruikers met identieke rechten -> Levels/Roles/Group, of heb je maar een paar backend users die allemaal net iets anders mogen -> User permissies.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Dus roles zijn eigenlijk gelijk aan levels. Met dit opzicht zou ik dus kiezen voor Entrust, omwille van zijn grote aanhang.
RTFM!
Even een vraagje over de translation manager van Barry.
Is het ook mogelijk om die in mijn eigen routes.php te verwerken waarna ik hem in mijn admin template kan verwerken?
Is het ook mogelijk om die in mijn eigen routes.php te verwerken waarna ik hem in mijn admin template kan verwerken?
[ Voor 64% gewijzigd door Glasya op 01-04-2015 10:05 ]
Laravel 5?Glasya schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:57:
Even een vraagje over de translation manager van Barry.
Je kan in de config een prefix instellen wel. En je kan ook de views lokaal overrulen zodat hij in je eigen stijl is.
Laravel 4 voeg je zelf de routes toe, dus dat kan ook.
Moet wel zeggen dat ik hem in L5 nog niet heel uitgebreid getest heb omdat ik het nog niet nodig gehad heb in een L5 project..
Toppie, heb hem werkend in mijn template.
Is het trouwens een goed idee om in te topicstart ook een sectie op te nemen waarin een goto package staat voor bepaald doel?
Bijv.
AfbeeldingenEven zoeken op packagist.org levert nogal wat resultaten op, welke moet je dan hebben? Dus een lijstje met aan te raden packages lijkt me nog niet zo verkeerd.
Bijv.
AfbeeldingenEven zoeken op packagist.org levert nogal wat resultaten op, welke moet je dan hebben? Dus een lijstje met aan te raden packages lijkt me nog niet zo verkeerd.
Zoals deze? https://github.com/chiraggude/awesome-laravelTheNephilim schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:08:
Is het trouwens een goed idee om in te topicstart ook een sectie op te nemen waarin een goto package staat voor bepaald doel?
Bijv.
Ik kan daar wel naar linken in de openings post.
Ah, ja dat lijkt me prima! ^^ Thanks
Even een vraag, ik wil https://github.com/messagebird/php-rest-api gebruiken in m'n project. Moet ik hiervoor een MessagebirdServiceProvider maken?
Edit:
Gelukt! Alleen moet ik Messagebird::getFacadeRoot() gebruiken, om zoiets als Messagebird::getFacadeRoot()->balances->read() te doen.
Edit:
Gelukt! Alleen moet ik Messagebird::getFacadeRoot() gebruiken, om zoiets als Messagebird::getFacadeRoot()->balances->read() te doen.
[ Voor 34% gewijzigd door TheNephilim op 09-04-2015 15:46 ]
Je probeert een facade te maken? Dat is gewoon een losse class he. Bijv, als je in je MessagebirdServiceProvider je Client aan de Container bind als 'messagebird', krijg je dus zoiets:TheNephilim schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:04:
Even een vraag, ik wil https://github.com/messagebird/php-rest-api gebruiken in m'n project. Moet ik hiervoor een MessagebirdServiceProvider maken?
Edit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php namespace App; class MessagebirdFacade extends \Illuminate\Support\Facades\Facade { /** * {@inheritDoc} */ protected static function getFacadeAccessor() { return 'messagebird'; } } |
En dan voeg je dat dus toe in je config/app.php als Facade.
Maar je kan ook gewoon in de App container een alias maken van messagebird aan 'MessageBird\Client' en dan kan je dus gewoon die Client typehinten in de Controller waar je hem nodig hebt, en dan krijg je het instance uit de app container.
Nou als eerste ik heb een service provider gemaakt: MessagebirdServiceProvider.
Toen een facade: Messagebird
In plaats van steeds (waar nodig) $MessageBird = new \MessageBird\Client('ACCESS_TOKEN'); te moeten doen. Zou ik dan Messagebird:: kunnen gebruiken.
Maar...
Volgens mij heb ik die facade inderdaad niet nodig, zo te zien! Alleen heb ik wel een service provider nodig, om op één plek MessageBird te instantiëren? Anders moet ik op verschillende plekken steeds new \MessageBird\Client(env('MESSAGEBIRD_KEY')); doen. Ik wil juist één keer een nieuw MessageBird/Client object maken en als ik hem vaker gebruik de bestaande weer gebruiken.
Kun je me een schop in de juiste richting geven
Edit
Oké met deze service provider:
en het volgende in m'n controller:
heb ik volgens mij het gewenste resultaat. Ik kan de MessageBird Client gebruiken, zonder steeds de API op te hoeven geven.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php namespace App\Providers; use Illuminate\Support\ServiceProvider; class MessagebirdServiceProvider extends ServiceProvider { /** * Register the service provider. * * @return void */ public function register() { $this->app->singleton('messagebird', function($app) { return new \MessageBird\Client(env('MESSAGEBIRD_KEY')); }); } } |
Toen een facade: Messagebird
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php namespace App\Facades; class Messagebird extends \Illuminate\Support\Facades\Facade { /** * Get the registered name of the component. * * @return string */ protected static function getFacadeAccessor() { return 'messagebird'; } } |
In plaats van steeds (waar nodig) $MessageBird = new \MessageBird\Client('ACCESS_TOKEN'); te moeten doen. Zou ik dan Messagebird:: kunnen gebruiken.
Maar...
Volgens mij heb ik die facade inderdaad niet nodig, zo te zien! Alleen heb ik wel een service provider nodig, om op één plek MessageBird te instantiëren? Anders moet ik op verschillende plekken steeds new \MessageBird\Client(env('MESSAGEBIRD_KEY')); doen. Ik wil juist één keer een nieuw MessageBird/Client object maken en als ik hem vaker gebruik de bestaande weer gebruiken.
Kun je me een schop in de juiste richting geven
Edit
Oké met deze service provider:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php namespace App\Providers; use MessageBird\Client; use Illuminate\Support\ServiceProvider; class MessagebirdServiceProvider extends ServiceProvider { /** * Register the service provider. * * @return void */ public function register() { $this->app->singleton('MessageBird\Client', function($app) { return new Client(env('MESSAGEBIRD_KEY')); }); } } |
en het volgende in m'n controller:
PHP:
1
2
3
4
| public function __construct(\MessageBird\Client $messagebird) { // } |
heb ik volgens mij het gewenste resultaat. Ik kan de MessageBird Client gebruiken, zonder steeds de API op te hoeven geven.
[ Voor 19% gewijzigd door TheNephilim op 09-04-2015 17:08 ]
Dat bedoelde ik inderdaad. Je kan dus als je wil ook iets als $app->alias('MessageBird/Client', 'messagebird'); doen (of andersom) als je liever die key gebruikt soms, maar toch wil type hinten ook.
Gebruikt er nog iemand meer jquery-ujs hier? http://barryvdh.nl/larave...h-jquery-ujs-and-laravel/
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:00 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Sinds begin dit jaar af en toe eens wat gespeeld met Laravel en stiekem meegelurkt in dit topic
.
Hierdoor ben ik begonnen met het kijken van laracasts.com filmpjes, en omg wat kan die gast dingen goed uitleggen. Heb direct een abbo genomen, is het zeker waard.
In eerste instantie heb je echt zoiets van, uhh ik weet helemaal niets. Maar na flink wat "aha!" momentjes gaat dat gevoel gelukkig snel weer weg
.
Zakelijk gezien maakte we altijd gebruik van mijn eigen ontwikkelde framework op basis van controllers en views (yup, we hadden geen models). Wat opzich voor een lange tijd prima voldeet, maar aangezien alles nu iets groter begint te worden is het toch wel tijd voor verbetering.
We hebben hierdoor besloten om in ons huidige systeem de illuminate/database package te gaan intergreren (dat werkt super). En daarnaast een nieuwe versie "from scratch" te gaan bouwen binnen Laravel.
Omdat we binnen ons systeem veelvoudig gebruik maakten van DataTables (datatables.net) en ik niet content was met de bestaande koppelingen tussen Eloquent ORM en DataTables (ivm requirements) heb ik hiervoor een eigen package gemaakt adhv laracasts filmpjes
.
https://github.com/LiveControl/EloquentDataTable
De punten waar ik nog wel wat tegenaan loop is of ik mijn classes wel goed opbouw (SOLID etc) en het schrijven van tests, dat laatste is erg lastig omdat deze package nogal leunt op de Builder of Model van Eloquent en deze is nogal ingewikkeld om te mocken.
Het is in iedergeval erg tof om mee bezig te zijn, vooral ook het idee dat je iets maakt waar je misschien een andere developer weer mee kan helpen.
Hierdoor ben ik begonnen met het kijken van laracasts.com filmpjes, en omg wat kan die gast dingen goed uitleggen. Heb direct een abbo genomen, is het zeker waard.
In eerste instantie heb je echt zoiets van, uhh ik weet helemaal niets. Maar na flink wat "aha!" momentjes gaat dat gevoel gelukkig snel weer weg
Zakelijk gezien maakte we altijd gebruik van mijn eigen ontwikkelde framework op basis van controllers en views (yup, we hadden geen models). Wat opzich voor een lange tijd prima voldeet, maar aangezien alles nu iets groter begint te worden is het toch wel tijd voor verbetering.
We hebben hierdoor besloten om in ons huidige systeem de illuminate/database package te gaan intergreren (dat werkt super). En daarnaast een nieuwe versie "from scratch" te gaan bouwen binnen Laravel.
Omdat we binnen ons systeem veelvoudig gebruik maakten van DataTables (datatables.net) en ik niet content was met de bestaande koppelingen tussen Eloquent ORM en DataTables (ivm requirements) heb ik hiervoor een eigen package gemaakt adhv laracasts filmpjes
https://github.com/LiveControl/EloquentDataTable
De punten waar ik nog wel wat tegenaan loop is of ik mijn classes wel goed opbouw (SOLID etc) en het schrijven van tests, dat laatste is erg lastig omdat deze package nogal leunt op de Builder of Model van Eloquent en deze is nogal ingewikkeld om te mocken.
Het is in iedergeval erg tof om mee bezig te zijn, vooral ook het idee dat je iets maakt waar je misschien een andere developer weer mee kan helpen.
Ik heb een applicatie gemaakt in Laravel 4.
De applicatie is een beheer tool om specifieke onder delen te kunnen beheren, die ze weer met een API kunnen uitlezen.
Om de applicatie te mogen gebruiken moet je sowieso inloggen.
Nu komt er ook een simpele site bij en een admin gedeelte om beheerders te beheren die mogen inloggen in de applicatie en de rechten er van.
Nu is mijn vraag hoe maken jullie onderscheid in de controllers, views en de public map?
Of hebben jullie voor elk onderdeel een eigen Laravel installatie?
De applicatie is een beheer tool om specifieke onder delen te kunnen beheren, die ze weer met een API kunnen uitlezen.
Nu komt er ook een simpele site bij en een admin gedeelte om beheerders te beheren die mogen inloggen in de applicatie en de rechten er van.
Nu is mijn vraag hoe maken jullie onderscheid in de controllers, views en de public map?
Nee, maar het ziet er heel handig uit! Kan ik gelijk gebruiken in een project waar ik mee bezig ben, nu gebruik ik een stukje zelf geschreven JavaScript voor Ajax requests, wat op zich goed werkt, maar dit vervangt het zo te zien helemaal. Bedankt voor het delenBarryvdh schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:08:
Gebruikt er nog iemand meer jquery-ujs hier? http://barryvdh.nl/larave...h-jquery-ujs-and-laravel/
Toen ik begon met het schrijven van tests voor Laravel liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Het testen van een modellen is soms wat complex. Ik heb hiervoor de volgende oplossing gevonden.j.devreede schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:31:
Het repository pattern:
https://laracasts.com/lessons/repositories-simplified
De repositories kun je mocken door tijdens het testen een mock versie van het object aan de constructor mee te geven. Hieronder een voorbeeld van een test.
Functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| /* CustomerServiceImpl */ //Constructor injection van de repository function __construct(CustomerStatusRepository $repository){ $this->CustomerStatusRepository = $repository; } //Functie die getest moet worden function saveCustomerStatus(CustomerStatus $status){ $this >CustomerStatusRepository->save($status); } |
Test:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| //Maak een mock model aan $status = $this->getMock(CustomerStatus::class); //Maak een mock repository aan $mockCustomerStatusRepository = $this->getMock(CustomerStatusRepository::class); //Een test voor het aanroepen van een functie op de repository $mockCustomerStatusRepository ->expects($this->once()) ->method('save') ->with($this->equalTo($status)); $customerService = new CustomerServiceImpl($mockCustomerStatusRepository); //Roep de functie aan $customerService->saveCustomerStatus($status); |
Mocken van een model
Voor het mocken van attributen van een model gebruiken wij de volgende functie in een ModelFactory. Maar dit is toe te passen op alle functie van een EloquentModel.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public function getMock($fullClassName, $attributeAssocArray = array()) { $mock = $this->testCase->getMockBuilder($fullClassName) ->disableOriginalConstructor() ->getMock(); $mockModel = new MockModel($mock, $attributeAssocArray); //Call voor het ophalen van een attribuut $mock->expects($this->testCase->any()) ->method('__get') ->willReturnCallback(array($mockModel, 'getAttribute')); //Call voor het opslaan van attributen in een mock object $mock->expects($this->testCase->any()) ->method('__set') ->willReturnCallback(array($mockModel, 'setAttribute')); return $mock; } |
Wie precies? Jeffery Way?j.devreede schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:31:
Sinds begin dit jaar af en toe eens wat gespeeld met Laravel en stiekem meegelurkt in dit topic.
In eerste instantie heb je echt zoiets van, uhh ik weet helemaal niets. Maar na flink wat "aha!" momentjes gaat dat gevoel gelukkig snel weer weg.
Awesome thanks, hier heb ik denk ik wel wat aan.
Als ik je code zo lees dan lijkt het mij in eerste instantie alleen om de getters en setters in een model te gaan, correct me if I'm wrong, waar het mij voornamelijk om gaat is dat ik met een builder object werk. In mijn class wil ik namelijk niet een collectie van models plaatsen maar een object waar mijn class vervolgens meerdere filters op chained. Anyway, ik zal het filmpje nog eens kijken, en zal eens met je code gaan spelen.
Yes inderdaad, zijn filmpjes maken een hele hoop dingen duidelijk. "It's Like Netflix for Developers"
Grappig, met zoiets was ik laatst ook bezig. Met name de confirm en anti-dubbelklik zijn erg praktisch, die je soms gewoon vergeet toe te voegen.Barryvdh schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:08:
Mooi artikel, opgeslagen in m'n resources tabje op Trello!
En hier is Lumen: http://lumen.laravel.com/
Ziet er zeer netjes uit, was al aan het stoeien met Laravel om een API te maken voor een website, maar dit ga ik zeker oppakken!
Ziet er zeer netjes uit, was al aan het stoeien met Laravel om een API te maken voor een website, maar dit ga ik zeker oppakken!
Everything that has a beginning has a end
Ik ga inderdaad ook eens kijken of ik wat simpele API's kan vervangen door Lumen en hoeveel het scheelt.
Ben benieuwd hoeveel het echt scheelt, als je alsnog eloquent etc gaat gebruiken.
Ben benieuwd hoeveel het echt scheelt, als je alsnog eloquent etc gaat gebruiken.
ik blijf mij keer op keer verbazen over Taylor zijn goed gevoel voor marketing. Hij brengt in principe niets nieuws onder de zon uit, behalve dat het er op lijkt dat ie zijn eigen router heeft vervangen voor " "nikic/fast-route": "0.4.*" en wat componenten weg gelaten heeft.
Power to him, daar niet van.. Maar verbaas mij gewoon hoe de kudde laravalisten er direct achter aan hobbelen
Power to him, daar niet van.. Maar verbaas mij gewoon hoe de kudde laravalisten er direct achter aan hobbelen
Beetje oppervlakkige uitspraak. Als het daadwerkelijk sneller is (wat je waarschijnlijk niet echt getest hebt) dan is het niet heel vreemd dat de 'kudde laravelisten' er achter aan lopen als ze tegen een casus aanlopen waar Laravel 'te zwaar' is.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:43:
Dat je alle standaard Laravel tools kunt gebruiken betekent overigens niet dat je dat ook moet doen. Ik kan nu al een project bedenken zonder Eloquent waar het zeker wat lichter zou kunnen dan Laravel en wat we zouden kunnen migreren naar Lumen (als dat daadwerkelijk snelller is, nogmaals).
-Edit: Opgelost -> Array was verkeerd moest zo zijn:
foreach ($request->input('languages') as $key => $value)
{
$lang[$value] = ['level' => $request->input('languagesLevel')[$key]];
}
Ik probeer gesproken talen te syncen, en volgens de documentatie zou ik extra velden moeten kunnen toevoegen aan de pivot met: $user->roles()->sync([1 => ['expires' => true]]);
Ik heb twee dropdowns, de eerste voor de taal (languages[]) en de tweede om aan te geven hoe goed jehet beheerst (languagesLevel[]). In de pivot tabel heb ik een extra veld genaamd 'level', en met de onderstaande code voeg ik ze samen tot een array die overeenkomt met het documentatie voorbeeld.
dd($lang);foreach ($request->input('languages') as $key => $value)
{
$lang[] = [$value => ['level' => $request->input('languagesLevel')[$key]]];
}
De outut van de dd is:
Maar wanneer ik hem dan daadwerkelijk uitvoer:array:3 [▼
0 => array:1 [▼
13 => array:1 [▼
"level" => "1"
]
]
1 => array:1 [▼
16 => array:1 [▼
"level" => "2"
]
]
2 => array:1 [▼
18 => array:1 [▼
"level" => "3"
]
]
]
User::find($id)->language()->sync($lang);
Krijg ik de volgende melding:
preg_replace(): Parameter mismatch, pattern is a string while replacement is an array
Ik heb in de user en language model een belongsToMany relatie aangegeven.
[ Voor 7% gewijzigd door Glasya op 15-04-2015 09:51 ]
Overigens heeft https://github.com/kenjis/php-framework-benchmark Lumen ook toegevoegd aan zijn lijstje.PatrickH89 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:50:
[...]
Beetje oppervlakkige uitspraak. Als het daadwerkelijk sneller is (wat je waarschijnlijk niet echt getest hebt) dan is het niet heel vreemd dat de 'kudde laravelisten' er achter aan lopen als ze tegen een casus aanlopen waar Laravel 'te zwaar' is.
Dat je alle standaard Laravel tools kunt gebruiken betekent overigens niet dat je dat ook moet doen. Ik kan nu al een project bedenken zonder Eloquent waar het zeker wat lichter zou kunnen dan Laravel en wat we zouden kunnen migreren naar Lumen (als dat daadwerkelijk snelller is, nogmaals).
Nu zegt een losse benchmark opzich niet zoveel, maar ik had wel het gevoel dat Taylor zich daar iets van aan trok (zie issue #1) en misschien daarom wel met Lumen aan de slag ging.
In de benchmarks is het niet echt sneller als Silex/Yii, maar wel 4.5 keer sneller dan Laravel 5. Op mijn PC krijg ik soortgelijke verhoudingen met dezelfde benchmarks.. Dus misschien toch wel de moeite.
Als snelheid dus echt belangrijk is en je voornamelijk met Laravel werkt lijkt het dus zeker interessant 
Dat gaan we dus maar proberen binnenkort.
Dat gaan we dus maar proberen binnenkort.
Ja het lijkt me een goede aanvulling! Toch in de Laravel workflow blijven, maar dan wat kleiner en sneller, perfect voor de wat minder veeleisende projecten.Rommel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:23:
En hier is Lumen: http://lumen.laravel.com/
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:00 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
tja.. als snelheid echt zo'n ding was, kun je ook de fast router van Niki pakken en dan met closures daar wat routes in hangen. Maar ik snap het wel, als je diep in de Laravel styled facade's zit is dit misschien wel een boeiend project. Maar vanuit mijn perspectief als PHP developer zag ik niets waarvan ik dacht.. zo das even revolutionair. En dat is precies waar Taylor goed in is, hij maakt prima middleware die leunt op componenten met een laagje syntax-suiker erover waardoor voor de gemiddelde gebruiker makkelijk inzetbaar is. Maar de revolutionist die het volgens vele van zijn fans is... Nee dat niet..PatrickH89 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:50:
[...]
Beetje oppervlakkige uitspraak. Als het daadwerkelijk sneller is (wat je waarschijnlijk niet echt getest hebt) dan is het niet heel vreemd dat de 'kudde laravelisten' er achter aan lopen als ze tegen een casus aanlopen waar Laravel 'te zwaar' is.
Wat dat betreft is een deel van de Laravel community gelukkig niet anders dan die van Drupal of Wordpress. Bomvol met fans die soms niet eens door lijken te hebben wat de onderliggende taal is. Mooiste was ooit een uitspraak van een groepje Drupal fans die vonden dat PHP ze in de weg zat en dat Drupal in zijn geheel maar eventjes in een weekje naar .NET moest worden gehaald. Want hoe moeilijk kon dat zijn, meeste code was immers in Drupal geschreven.
Als snelheid echt zo'n ding was zouden we plain PHP schrijven (en misschien wel eerder een andere, low-level taal). Het gaat erom dat als ik een project heb waar snelheid belangrijker is dan het hebben van een full stack, dat dan de overhead van een migratie minimaal is en er toch een nuttige snelheidswinst te behalen valt.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:02:
[...]
tja.. als snelheid echt zo'n ding was, kun je ook de fast router van Niki pakken en dan met closures daar wat routes in hangen. Maar ik snap het wel, als je diep in de Laravel styled facade's zit is dit misschien wel een boeiend project. Maar vanuit mijn perspectief als PHP developer zag ik niets waarvan ik dacht.. zo das even revolutionair. En dat is precies waar Taylor goed in is, hij maakt prima middleware die leunt op componenten met een laagje syntax-suiker erover waardoor voor de gemiddelde gebruiker makkelijk inzetbaar is. Maar de revolutionist die het volgens vele van zijn fans is... Nee dat niet..
Wat dat betreft is een deel van de Laravel community gelukkig niet anders dan die van Drupal of Wordpress. Bomvol met fans die soms niet eens door lijken te hebben wat de onderliggende taal is. Mooiste was ooit een uitspraak van een groepje Drupal fans die vonden dat PHP ze in de weg zat en dat Drupal in zijn geheel maar eventjes in een weekje naar .NET moest worden gehaald. Want hoe moeilijk kon dat zijn, meeste code was immers in Drupal geschreven.
Overigens gebruik ik eigenlijk geen Laravel styled facades, beetje kinderachtig om te doen alsof dat de enige redeeming feature is van Laravel.
Revolutionair, geen idee. Misschien is de revolutie wel dat Taylor het tot nu toe voor elkaar heeft gekregen om zinvolle features in één framework te stoppen waar de technisch minder bedeelden mee uit te voeten kunnen en dat je ook los kunt gaan als je complexe applicaties bouwt.
Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit of de ideeën en uitwerkingen van Taylor revolutionair zijn, tot nu toe heeft in ieder geval Laravel mijn leven makkelijker gemaakt (terwijl ik qua architectuur en design patterns nog steeds los kan gaan).
Hi Barry,
Ik heb recentelijk een composer update gedaan waarbij ik zag dat je ook de translation manager is bijgewerkt. Weet niet of het aan mij ligt maar wanneer ik nu op de knop van import translations klik dan krijg ik in firebug een laravel error:
ErrorException in Arr.php line 70:
Invalid argument supplied for foreach()
Ik heb recentelijk een composer update gedaan waarbij ik zag dat je ook de translation manager is bijgewerkt. Weet niet of het aan mij ligt maar wanneer ik nu op de knop van import translations klik dan krijg ik in firebug een laravel error:
Ha,Glasya schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:48:
Hi Barry,
Aub even een issue aanmaken op Github, liefst met wat meer uitleg (of stack trace).
Taylor is nog steeds niet zo happy met die benchmarks 
Taylor Otwell in https://github.com/kenjis.../1#issuecomment-93374041:
Ok these Lumen benchmarks just confirm my suspicions that these benchmarks
are totally screwed up. Lumen is almost twice as fast as Silex and I can
post reproducible bash scripts to demonstrate that.
[..]
I will literally post a video of my benchmarking these frameworks today to
put this to rest. Including blog.
[..]
Yes I will post the code because this is the most weird and misleading
benchmarks I've ever seen and I'm sick of hearing about it.
[ Voor 8% gewijzigd door Barryvdh op 15-04-2015 14:56 ]
tja... benchmarks... Doe mij maar een normale echte use case, en dan wel door mensen die het framework goed beheersen.. En waar hebben wij het hier over milliseconden?
Zou ik advies van iemand kunnen krijgen hierover?mbenjamins schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:46:
Ik heb een applicatie gemaakt in Laravel 4.
Ik maak meestal gebruik van dezelfde installatie, omdat je models ed. toch hetzelfde zijn vaak. Gewoon een mapje admin in de views map, en extra namespace-niveau voor controllers enzo (App\Http\Controllers\Admin\UserController bijv.)mbenjamins schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:50:
[...]
Zou ik advies van iemand kunnen krijgen hierover?
Dus als ik het goed begrijp voor elk subdomein een mapje maken in de controller en view map, en via namespace het scheiden.Barryvdh schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:02:
[...]
Ik maak meestal gebruik van dezelfde installatie, omdat je models ed. toch hetzelfde zijn vaak. Gewoon een mapje admin in de views map, en extra namespace-niveau voor controllers enzo (App\Http\Controllers\Admin\UserController bijv.)
En in de root van de controller en de view map heb je de hoofd applicatie staan.
Maar hoe je het met de public map? Want de subdomein die heeft wel een andere css js en img inhoud nodig.
Naja, ik ging uit van gewoon een /admin route, niet een los subdomein.mbenjamins schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:47:
[...]
Dus als ik het goed begrijp voor elk subdomein een mapje maken in de controller en view map, en via namespace het scheiden.
En in de root van de controller en de view map heb je de hoofd applicatie staan.
Maar hoe je het met de public map? Want de subdomein die heeft wel een andere css js en img inhoud nodig.
Het ligt er ook aan hoe complex je admin is he, anders kan je gewoon een mapje assets/admin, assets/front, assets/subdomein2 etc hebben toch?
Ik heb de volgende subdomeinen: admin, api en public.
Admin daar kan ik beheerders aanmaken en rechten verlenen voor op de hoofd applicatie.
Api lijkt mij duidelijk.
Public is een site waar iedereen die de url weet makkelijk de ingevoerde inhoud kan zien.
Wat ik nu gedaan heb is in de map public een map backend en frontend aan gemaakt, in die map heb ik ook een index.php en .htaccess zitten en de public verwijs ik naar de frontend en de admin en de hoofd applicatie naar de backend.
Admin daar kan ik beheerders aanmaken en rechten verlenen voor op de hoofd applicatie.
Api lijkt mij duidelijk.
Public is een site waar iedereen die de url weet makkelijk de ingevoerde inhoud kan zien.
Wat ik nu gedaan heb is in de map public een map backend en frontend aan gemaakt, in die map heb ik ook een index.php en .htaccess zitten en de public verwijs ik naar de frontend en de admin en de hoofd applicatie naar de backend.
Verwijderd
Hi Barry, Taylor Otwell lijkt inderdaad niet vrolijk met de benchmarks. Daarom heeft hij waarschijnlijk ook een benchmark video gemaakt. Ik las ergens dat Lumen alleen maar gemaakt zou zijn voor aandacht. Taylor zelf heeft aangegeven dat hij het gemaakt heeft voor Envoyer.Barryvdh schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:55:
Taylor is nog steeds niet zo happy met die benchmarks
[...]
Voor de mensen die vinden dat Lumen een wassen neus is: mee eens. Veel vernieuwing zit er niet in. De router is vervangen. Voor de rest zijn configuratie methodes eruit gehaald. De rest van de componenten is gewoon hetzelfde gebleven. Dit is echter wel het mooie van Lumen. Je kunt namelijk relatief makkelijk switchen van Lumen naar Laravel.
Waarom is het een wassen neus? Het is inderdaad een relatief simpel concept: Laravel=standaard heel compleet, Lumen=standaard heel basic.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:17:
[...]
Hi Barry, Taylor Otwell lijkt inderdaad niet vrolijk met de benchmarks. Daarom heeft hij waarschijnlijk ook een benchmark video gemaakt. Ik las ergens dat Lumen alleen maar gemaakt zou zijn voor aandacht. Taylor zelf heeft aangegeven dat hij het gemaakt heeft voor Envoyer.
Voor de mensen die vinden dat Lumen een wassen neus is: mee eens. Veel vernieuwing zit er niet in. De router is vervangen. Voor de rest zijn configuratie methodes eruit gehaald. De rest van de componenten is gewoon hetzelfde gebleven. Dit is echter wel het mooie van Lumen. Je kunt namelijk relatief makkelijk switchen van Lumen naar Laravel.
Maar dat lijkt mij juist handig, ik heb wel vaker simpele projecten, API's enzo, waarbij Laravel eigenlijk wat overkill is maar ik het toch gebruik vanwege het gemak. Nu wel handig dat ik begin met bijna niks en zelf kan inschakelen wat nodig is..
Wellicht had het gekund als optie voor het (automatisch) maken van een project met de Laravel installer. Nog meer 'plain' en met andere router.
Maar Laravel kent men als een 'volledig' framework en niet als micro-framework. Ik kan me voorstellen dat die splitsing gemaakt is om een plaatsje te verwerven in het lijstje 'micro-frameworks'.
Maar Laravel kent men als een 'volledig' framework en niet als micro-framework. Ik kan me voorstellen dat die splitsing gemaakt is om een plaatsje te verwerven in het lijstje 'micro-frameworks'.
Dat lijkt me onzin, zoals wordt aangegeven in dit artikel op Laravel News heeft Taylor Otwell Lumen gemaakt omdat hij het zelf nodig had. En Laravel is geen micro-framework dus is het niet gek dat mensen het 'niet kennen' als micro-frameworkTheNephilim schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:12:
Ik denk dat er wel markt voor Lumen is, bijvoorbeeld voor mensen die al veel in Laravel doen en dan dezelfde componenten willen gebruiken maar in een kleiner en sneller framework. En als het inderdaad veel sneller is dan Slim of Silex kunnen ook mensen die voor snelheid gaan over de streep getrokken worden.
ach.. die snelheid is allemaal relatief he.. Het gemak zal hem vooral zitten in het feit dat je met redelijk weinig moeite je app naar het grote laravel kunt schalen.
Het zou wel mooi zijn als die router van Niki ook in Laravel kwam, dat scheelt toch weer een aanpassing doen als je van Lumen -> Laravel wilt gaan met je applicatie.
Het zou wel mooi zijn als die router van Niki ook in Laravel kwam, dat scheelt toch weer een aanpassing doen als je van Lumen -> Laravel wilt gaan met je applicatie.
Verwijderd
Excuses. Ik refereerde aan:Barryvdh schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:17:
[...]
Waarom is het een wassen neus? Het is inderdaad een relatief simpel concept: Laravel=standaard heel compleet, Lumen=standaard heel basic.
Een revolutie is Lumen niet terwijl ik op sommige forums zeer enthousiaste mensen zie. Wat revolutie betreft ben ik het eens met kwaakvaak. Het is geen revolutie. Echter ben ik er wel zeer blij mee. Alleen heb ik voor een eigen site al eens alle configuratie spullen eruit gesloopt. Taylor Otwell heeft dit iets beter gedaankwaakvaak_v2 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:02:
[...]
tja.. als snelheid echt zo'n ding was, kun je ook de fast router van Niki pakken en dan met closures daar wat routes in hangen. Maar ik snap het wel, als je diep in de Laravel styled facade's zit is dit misschien wel een boeiend project. Maar vanuit mijn perspectief als PHP developer zag ik niets waarvan ik dacht.. zo das even revolutionair. En dat is precies waar Taylor goed in is, hij maakt prima middleware die leunt op componenten met een laagje syntax-suiker erover waardoor voor de gemiddelde gebruiker makkelijk inzetbaar is. Maar de revolutionist die het volgens vele van zijn fans is... Nee dat niet..
Ik heb problemen met de nieuwe Elixer functie. Lokaal werkt alles prima maar op mijn server (centos 6.6, apache, PHP etc) krijg ik de volgende foutmelding als ik "npm install" uitvoer:
Als ik vervolgens de node_modules map bekijk zie ik ook enkel een gulp map. Geen elixir map.
En nogmaals, lokaal met xampp geen enkel probleem..
code:
1
2
3
4
| module.js:340 throw err; ^ Error: Cannot find module '/home/i33demo/domains/demo33.nl/public_html/image33/node_modules/laravel-elixir/node_modules/gulp-sass/node_modules/node-sass/scripts/install.js' |
Als ik vervolgens de node_modules map bekijk zie ik ook enkel een gulp map. Geen elixir map.
En nogmaals, lokaal met xampp geen enkel probleem..
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Is denk ik handig om een nieuw topic aan te maken. Dit is meer een topic voor algemene discussie over Laravel. Daarnaast kan dit ook een npm probleem zijn en zien de mensen die daar veel verstand van hebben dit bericht nietTha Ertenal schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:21:
Ik heb problemen met de nieuwe Elixer functie.
Ik ben in Laravel 4 bezig een rest api aan het maken.
Hoe kan ik het zo maken dat je moet inloggen met een token via HTTP authentication en dat die gevens in een aparte tabel staan niet bij de users maar een api tabel.
Als jullie verder nog tips hebben om een goeie REST API te maken in Laravel dan hoor ik het graag.
Hoe kan ik het zo maken dat je moet inloggen met een token via HTTP authentication en dat die gevens in een aparte tabel staan niet bij de users maar een api tabel.
Als jullie verder nog tips hebben om een goeie REST API te maken in Laravel dan hoor ik het graag.
Bedoel je Basic Auth? Je kan gewoon een filter maken bijvoorbeeld. Kan ook voor token-based authentication.mbenjamins schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:45:
Ik ben in Laravel 4 bezig een rest api aan het maken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| use Symfony\Component\HttpFoundation\Request; use Symfony\Component\HttpFoundation\Response; Route::filter('auth.api', function($route, Request $request) { // Get user/pass from Basic Auth $username = $request->getUser(); $password = $request->getPassword(); // Check the user/pass with our custom function if (checkApiUserAndPass($username, $password) { // Login/remember API user } else { return new Response('Invalid credentials.', 401, ['WWW-Authenticate' => 'Basic']); } }); |
Je kan ook https://github.com/dingo/api
Zonder dingo/api, kan je ook Fractal los gebruiken: https://github.com/thephpleague/fractal gebruiken
Werkt opzich wel handig om models en nested resources te maken enzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 23-04-2015 09:02 ]
Ja, deze.mbenjamins schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:45:
Precies. Ook al ben ik het niet altijd met hem eens, hij weet wel waar ie het over heeft en geeft (meestal) ook gefundeerde meningen.
Ik heb een formulier waarin mensen meerdere bijlagen kunnen uploaden, de naam van het input field heet dan ook attachments[], en alles werkt goed zolang de bestandsgroote maar onder die van de php.ini instelling blijft, doe ik dat niet dan krijg ik een token error.
Nu probeer ik al geruime tijd om een validatie te maken die controleerd op zowel de mimetypes als de groote van de bestanden, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Eerst dacht ik dit op te lossen door middel van de ProjectRequest regel: 'attachments' => 'array|max:2000|mimes:jpg,jpeg,png,bmp,pdf,doc,xls', maar dit werkt niet.
Ook kan ik het niet controleren in de controller want voordat hij daar terug komt is de token error er al.
Nergens kan ik een handleiding vinden voor Laravel 5 die dit uitlegt voor dummies.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij wel helpen.
Nu probeer ik al geruime tijd om een validatie te maken die controleerd op zowel de mimetypes als de groote van de bestanden, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Eerst dacht ik dit op te lossen door middel van de ProjectRequest regel: 'attachments' => 'array|max:2000|mimes:jpg,jpeg,png,bmp,pdf,doc,xls', maar dit werkt niet.
Ook kan ik het niet controleren in de controller want voordat hij daar terug komt is de token error er al.
Nergens kan ik een handleiding vinden voor Laravel 5 die dit uitlegt voor dummies.
Interessante vraag! Zelf maar even aan het zoeken geslagen, benieuwd naar de oplossing natuurlijk. Ik vond enkele vragen over hetzelfde onderwerp, maar ze komen eigen allemaal een beetje terug op deze oplossing: http://ericlbarnes.com/laravel-array-validation/Glasya schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:12:
Ik heb een formulier waarin mensen meerdere bijlagen kunnen uploaden, de naam van het input field heet dan ook attachments[], en alles werkt goed zolang de bestandsgroote maar onder die van de php.ini instelling blijft, doe ik dat niet dan krijg ik een token error.
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven: https://github.com/laravel/framework/pull/8215 en https://github.com/laravel/framework/issues/8203Glasya schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:12:
Er is nu dus wel een VerifyPostSize middleware in Laravel 5, zal je nog wel handmatig moeten toevoegen aan je middleware lijst.
Het gaat niet om het feit dat het een array is, maar dat de gezamenlijke bestandsgrootte de limiet van PHP overschrijft. In dat geval wordt de POST data gewist, inclusief het CSRF token. Je komt dus niet in de controller omdat de CSRF middleware een Exception gooit.TheNephilim schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:19:
[...]
Interessante vraag! Zelf maar even aan het zoeken geslagen, benieuwd naar de oplossing natuurlijk. Ik vond enkele vragen over hetzelfde onderwerp, maar ze komen eigen allemaal een beetje terug op deze oplossing: http://ericlbarnes.com/laravel-array-validation/
Die nieuwe middleware zou dus moeten controleren of je een POST doet met meer data als toegestaan, zodat je een andere error kan gooien.
Al zou je idealiter met Javascript de grootte berekenen en controleren, voordat je gaat uploaden..
[ Voor 24% gewijzigd door Barryvdh op 28-04-2015 17:29 ]
Bedankt voor de reacties heren,
Barry, ik heb je middleware link geprobeerd, code als middleware toegevoegd en die in de kernel toegevoegd als middleware boven de VerifyCsrfToken. Helaas blijf ik de error houden.
- Edit: Het lijkt erop dat de fix van Barry inmiddels reeds in Laravel zelf zit, maar dat je hem zelf even moet aanroepen in de kernel.
Barry, ik heb je middleware link geprobeerd, code als middleware toegevoegd en die in de kernel toegevoegd als middleware boven de VerifyCsrfToken. Helaas blijf ik de error houden.
- Edit: Het lijkt erop dat de fix van Barry inmiddels reeds in Laravel zelf zit, maar dat je hem zelf even moet aanroepen in de kernel.
[ Voor 24% gewijzigd door Glasya op 29-04-2015 11:51 ]
Waar hebben jullie je Laravel projecten voor jezelf en/of klanten draaien? Een DigitalOcean droplet werkt prima, als je die netjes inricht, maar wat voor klanten?
Voor klanten die up-time garanties willen en ook makkelijk willen schalen is het al een stukje lastiger. Zelf ben ik erg benieuwd naar http://www.fortrabbit.com/laravel-hosting, daar moet ik maar eens wat proberen binnenkort.
Zou je daar met 'PHP xs' (1 process, 32 MB cache) & 'MySQL s' (64 MB storage, 4 connections) uit de voeten kunnen in eerste instantie, met Laravel?
Voor klanten die up-time garanties willen en ook makkelijk willen schalen is het al een stukje lastiger. Zelf ben ik erg benieuwd naar http://www.fortrabbit.com/laravel-hosting, daar moet ik maar eens wat proberen binnenkort.
Zou je daar met 'PHP xs' (1 process, 32 MB cache) & 'MySQL s' (64 MB storage, 4 connections) uit de voeten kunnen in eerste instantie, met Laravel?
Ligt er aan wat je er op gaat draaien allemaal
Ik heb er iig geen bijzondere hosting voor, gewoon dezelfde servers als Wordpress/Drupal/maatwerk etc.
Maar je zult toch tenminste ssh access nodig hebben voor composer toch? xdBarryvdh schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:47:
Ligt er aan wat je er op gaat draaien allemaalIk heb er iig geen bijzondere hosting voor, gewoon dezelfde servers als Wordpress/Drupal/maatwerk etc.
Uiteraard maar dat noem ik wel standaard tegenwoordigTheNephilim schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 14:08:
[...]
Maar je zult toch tenminste ssh access nodig hebben voor composer toch? xd
Moet je inderdaad niet shared hosting van 2 euro pakken.
Ben nu zelf bezig met een leer projectje welke ik op Digital Ocean heb draaien icm forge, dat werkt erg fijn moet ik zeggen. Nu weet ik wel het een en ander van servers en het onderhouden hiervan, maar wil ik mijn tijd liever spenderen aan development. Het mooie van forge icm Digital Ocean vind ik dat je eigenlijk een soort php as a service platform hebt, maar dat je nog wel de vrijheid hebt om zelf nog extra dingen er mee te doen.
Over extra dingen gesproken, hebben jullie het nieuwe events broadcasten naar de client side in laravel 5.1 al gezien (https://laracasts.com/les...ing-events-in-laravel-5-1)? Eigenlijk is het dus een websocket connectie die je events eventueel door pusht naar de client.
Kan me voorstellen dat dit bijzonder mooi kan werken icm queue's. Stel: Je hebt een job welke je async aan een queue wil toevoegen. Zodra deze klaar is wil je echter wel je bezoeker hiervan op de hoogte stellen. Zodra de queue klaar is kun je dan dus in theorie een event broadcasten en deze kun je dan in je client weer catchen. Dit was natuurlijk voorheen ook al wel mogelijk, maar voor 9 van de 10 keer was het te veel effort, en kon je er ook wel omheen werken. Nu is het bij wijze van 10 minuten instellen en werkt het.
Over extra dingen gesproken, hebben jullie het nieuwe events broadcasten naar de client side in laravel 5.1 al gezien (https://laracasts.com/les...ing-events-in-laravel-5-1)? Eigenlijk is het dus een websocket connectie die je events eventueel door pusht naar de client.
Kan me voorstellen dat dit bijzonder mooi kan werken icm queue's. Stel: Je hebt een job welke je async aan een queue wil toevoegen. Zodra deze klaar is wil je echter wel je bezoeker hiervan op de hoogte stellen. Zodra de queue klaar is kun je dan dus in theorie een event broadcasten en deze kun je dan in je client weer catchen. Dit was natuurlijk voorheen ook al wel mogelijk, maar voor 9 van de 10 keer was het te veel effort, en kon je er ook wel omheen werken. Nu is het bij wijze van 10 minuten instellen en werkt het.
Net even gekeken, ziet er gaaf uit! Ik ben de laatste tijd al bezig met socket.io, en het lijkt heel makkelijk om dat nu te koppelen aan events in een Laravel backend. Kan zeker van pas komen in de toekomstj.devreede schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:31:
Je zult in een iets hoger marktsegment zitten dan wat wij hier doen. Niet de goedkoopste pakketten, maar ook geen hosting met SSH etc.Barryvdh schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:10:
[...]
Uiteraard maar dat noem ik wel standaard tegenwoordigVoor Drupal gebruiken we Drush, Magento Magerun, Laravel en maatwerk composer en git etc.
Hmmm, ik heb hier nog een project waarbij die combinatie echt een mooie oplossing zou zijn. Misschien eens kijken of het de moeite waard is om dat eens om te bouwen naar Laravel, al vermoed ik dat daar teveel tijd in zou gaan zitten.Chris7 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:40:
[...]
Net even gekeken, ziet er gaaf uit! Ik ben de laatste tijd al bezig met socket.io, en het lijkt heel makkelijk om dat nu te koppelen aan events in een Laravel backend. Kan zeker van pas komen in de toekomst.
Zolang je ergens composer draait om ervoor te zorgen dat alles up-to-date is kun je vervolgens de gehele directory toch uploaden? Ik zie niet in wat composer toevoegt nadat je alles klaar hebt.Barryvdh schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:10:
[...]
Uiteraard maar dat noem ik wel standaard tegenwoordigVoor Drupal gebruiken we Drush, Magento Magerun, Laravel en maatwerk composer en git etc.
Voor diegene die het niet snappen: Ik doe alles lokaal met Laravel, dus ook m.b.v. composer alles updaten etc. Dan zie ik zelf geen problemen om die gehele directory te uploaden naar een shared hosting. Of zie ik wat over het hoofd?
Kan maar dat is niet hip meersander0 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:33:
[...]
Zolang je ergens composer draait om ervoor te zorgen dat alles up-to-date is kun je vervolgens de gehele directory toch uploaden? Ik zie niet in wat composer toevoegt nadat je alles klaar hebt.
Voor diegene die het niet snappen: Ik doe alles lokaal met Laravel, dus ook m.b.v. composer alles updaten etc. Dan zie ik zelf geen problemen om die gehele directory te uploaden naar een shared hosting. Of zie ik wat over het hoofd?
En sowieso wel handig om wat command line commandos uit te voeren toch?
[ Voor 5% gewijzigd door Barryvdh op 15-05-2015 22:02 ]
Redelijk recent nog in aanraking gekomen met Laravel. Paar Laracasts gekeken en de basis is prima in orde van wat ik zo kan zien. Persoonlijk ga ik het gebruiken voor een hobby project welke een soort narrowcasting aan gaat sturen in huis. Uiteindelijk ook aangesloten te worden op een domotica project via meerdere Pi 2's.
Ik lees dus nog graag even lekker mee over jullie ervaringen en verwacht dat ik ook nog wel wat puntjes heb waarover ik vragen ga stellen.
Mooi initiatief op Tweakers Barry.
Ik lees dus nog graag even lekker mee over jullie ervaringen en verwacht dat ik ook nog wel wat puntjes heb waarover ik vragen ga stellen.
[ Voor 21% gewijzigd door ReSpawN op 18-05-2015 13:46 ]
Age of the Geek, baby!
Nu vind ik 'hip' het minst belangrijke aan het werken met Composer en Git. Juist dat het je leven makkelijker maakt (niet meer bang zijn dat je outdated libraries hebt of dat je code kwijt raakt (mits je iets als GitHub of Bitbucket gebruikt)) vind ik belangrijker dan hip zijnBarryvdh schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:00:
[...]
Kan maar dat is niet hip meerGewoon met versiebeheer werken. Laatste versie binnen trekken met git en composer install draaien.
En sowieso wel handig om wat command line commandos uit te voeren toch?
Lokaal een composer update doen en daarna je files uploaden vind ik (persoonlijk) helemaal omslachtig. Vooral omdat tegenwoordig de vendor map aardig groot kan worden en je dus telkens al die bestanden moet uploaden.
Enige optie zou wat mij betreft zijn om een deploy tool te gebruiken zoals FTPloy, maar dan alleen als SSH access echt geen optie is.Siebsel schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:34:
[...]
Nu vind ik 'hip' het minst belangrijke aan het werken met Composer en Git. Juist dat het je leven makkelijker maakt (niet meer bang zijn dat je outdated libraries hebt of dat je code kwijt raakt (mits je iets als GitHub of Bitbucket gebruikt)) vind ik belangrijker dan hip zijn![]()
Lokaal een composer update doen en daarna je files uploaden vind ik (persoonlijk) helemaal omslachtig. Vooral omdat tegenwoordig de vendor map aardig groot kan worden en je dus telkens al die bestanden moet uploaden.
Zelfs dat vind ik niet echt een goede optie, imho is SSH access tegenwoordig wel het minste wat je bij een serieuze hostingpartij (ook de goedkopere!) kan verwachten.PatrickH89 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:45:
[...]
Enige optie zou wat mij betreft zijn om een deploy tool te gebruiken zoals FTPloy, maar dan alleen als SSH access echt geen optie is.
edit; als ik dit topic zie ben ik heel blij dat die annotations Laravel niet gehaald hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Siebsel op 19-05-2015 13:33 ]
Verwijderd
Dit is echt zo frikkin bullshit
Anders doe je ff met elke minor version breaking changes. Dit is dus wat mij betreft een van de grootste pijnpunten van Laravel. Zelfs met L5 zijn minor releases dus mogelijk breaking. Echt te bizar voor woorden als je het mij vraagt. En al helemaal omdat Symfony (waar Laravel grotendeels op is gebouwd) dus wél hele nette semver doet.
Anders doe je ff met elke minor version breaking changes. Dit is dus wat mij betreft een van de grootste pijnpunten van Laravel. Zelfs met L5 zijn minor releases dus mogelijk breaking. Echt te bizar voor woorden als je het mij vraagt. En al helemaal omdat Symfony (waar Laravel grotendeels op is gebouwd) dus wél hele nette semver doet.
Tja, ze geven ook niet aan dat het SemVer is, dus moet je er niet zomaar van uit gaan. Beetje de afweging tussen het fixen van kleine irritaties of dingen 'altijd' zo laten.Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:10:
Dit is echt zo frikkin bullshit
Meestal zijn de breaking changes ook niet zo groot tussen minor releases en heb je het binnen paar minuten gefixt.
Daar naast wordt 5.1 een LTS versie, dus je hoeft niet perse te updaten meteen..
Verwijderd
Tja. Ik vind dat SemVer gewoon iets is waar je als populair framework aan mee hoort te doen, period. En niet weer zelf je standaarden gaat lopen verzinnen ("Each minor Laravel release should be considered a major semver release"). Het strookt ook helemaal niet met de gedachte van "design by contract" waar Laravel juist zo vol van is, omdat je "contracts" dus blijkbaar gewoon kunnen veranderen.
Dat is Laravel. Taylor is altijd een beetje eigenwijs geweest wat dat betreft, alles op z'n eigen manier. Ben je het er niet mee eens? Pech gehad. Wellicht dat die instelling van hem juist ook wel voor de populariteit van Laravel gezorgd heeft, breken met de bestaande conventies.Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:07:
Tja. Ik vind dat SemVer gewoon iets is waar je als populair framework aan mee hoort te doen, period. En niet weer zelf je standaarden gaat lopen verzinnen
Neemt niet weg dat ie geen foute beslissingen gemaakt heeft natuurlijk
Ik wil voor het eerst een Package maken voor Laravel, ik heb al verschillende dingen op internet gevonden maar zou zo niet weten hoe ik moet beginnen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik moet beginnen en weet iemand een goede site waar het staat uitgelegd?
Kan iemand mij vertellen hoe ik moet beginnen en weet iemand een goede site waar het staat uitgelegd?
Deze stonden laatst op laravel-news.com:Ik heb deze nog niet doorlopen, maar ik vermoed dat je er de nodige info wel op kan vinden.mbenjamins schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:47:
Ik wil voor het eerst een Package maken voor Laravel, ik heb al verschillende dingen op internet gevonden maar zou zo niet weten hoe ik moet beginnen.
RTFM!
Weet niet of dit nog relevant is (en je Laracast subsriber bent) https://laracasts.com/lessons/package-development-101
Ik zou gewoon beginnen met het maken je je library/tool in een map in je project (src/MyPackage) en zorgen dat het autoloaded is. Ook voor je ServiceProvider ed.
Als je tevreden bent voor een eerste versie, kan je los repository maken op Github.
Hier een voorbeeldje van leeg composer project: https://github.com/thephpleague/skeleton
Gewoon composer vullen met wat je nodig hebt, in src/ al je bestanden zetten. Voor Laravel heb je meestal illuminate/support nodig en kan je een ServiceProvider maken om je functionaliteit te registreren.
Minimaal voorbeeldje van mezelf bijvoorbeeld: https://github.com/barryvdh/laravel-omnipay (simpele wrapper voor bestaandje library).
Verder zie de docs natuurlijk: http://laravel.com/docs/5.0/packages
Ik zou gewoon beginnen met het maken je je library/tool in een map in je project (src/MyPackage) en zorgen dat het autoloaded is. Ook voor je ServiceProvider ed.
Als je tevreden bent voor een eerste versie, kan je los repository maken op Github.
Hier een voorbeeldje van leeg composer project: https://github.com/thephpleague/skeleton
Gewoon composer vullen met wat je nodig hebt, in src/ al je bestanden zetten. Voor Laravel heb je meestal illuminate/support nodig en kan je een ServiceProvider maken om je functionaliteit te registreren.
Minimaal voorbeeldje van mezelf bijvoorbeeld: https://github.com/barryvdh/laravel-omnipay (simpele wrapper voor bestaandje library).
Verder zie de docs natuurlijk: http://laravel.com/docs/5.0/packages
Is er ook ergens een changelog te vinden van Laravel Homestead? Versie 0.2.6 is beschikbaar (zit nu op 0.2.5) maar ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de veranderingen. Kan het nergens vinden
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
https://atlas.hashicorp.com/laravel/boxes/homesteadErulezz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:46:
Is er ook ergens een changelog te vinden van Laravel Homestead? Versie 0.2.6 is beschikbaar (zit nu op 0.2.5) maar ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de veranderingen. Kan het nergens vinden
Updated Node.
Updated Dependencies.
Let op:
Discussies over de toekomst van Laravel, handig tips&trucs, nuttige packages, aanwezigheid op Laracon etc etc. Het is niet de bedoeling om hier problemen voor te leggen. Daar moet nog steeds een los topic voor aangemaakt worden!
Discussies over de toekomst van Laravel, handig tips&trucs, nuttige packages, aanwezigheid op Laracon etc etc. Het is niet de bedoeling om hier problemen voor te leggen. Daar moet nog steeds een los topic voor aangemaakt worden!