Toon posts:

PC+2 monitoren max 2100 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op de hoogste settings zonder problemen. Elk spel. Videobewerking, Streamen, 3D programma's gebruiken. Elk ingenieur programma voor school zonder problemen kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is 2100 euro. Moet natuurlijk niet allemaal op als het niet hoeft :) 2100 euro voor een desktop en dan 2 mooie schermen erbij voor op PC aan te sluiten. Het gaat dus degelijk om een PC + 2 Monitoren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer Blackwidow Toetsenbord en Dragonwar Dragunov muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een systeem dat nu alles probleemloos draait en dat voor de toekomst ook zal doen. En dat indien de tijd komt, zeer makkelijk is up te graden. Een beest dus! Dus bv Ram, SSD, processor makkelijk up te graden indien de tijd daar is. Maar ook een eventuele 2e videokaart of een nieuwe gewoon.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open wat beste prijs/kwaliteit heeft volgens jullie, de kenners :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou graag een PC hebben die nu super is, futureproof is en makkelijk upgradable zoals ik al eerder zei. Graag ook 2 mooie monitors hierbij, allebei voor de PC maar op eentje ga ik nog een PS4 aansluiten ook.

Ga je overklokken?
Kan eventueel wel, moet het dan wel leren maar sta ervoor open indien het budget nog te doen is dan :)

Dit is wat ik tot nu toe al had samen met 2x dat scherm, dat zit ook in de lijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 338,95€ 338,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 139,53€ 139,53
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 354,97€ 354,97
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 132,-€ 132,-
2BenQ RL2455HM Zwart€ 158,90€ 317,80
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 92,-€ 92,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Blauw€ 14,74€ 14,74
1Cooler Master Hyper 412S€ 33,-€ 33,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 126,-€ 126,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Corsair RM750€ 117,90€ 117,90
1Crucial MX100 256GB€ 98,49€ 98,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.832,10

Processor : Ik twijfelde hier nog om de K versie misschien te nemen? Aangezien het misschien fijn zou zijn te leren overclocken in de toekomst.

Voeding : hier neem ik 750W omdat ik denk met het oog op de toekomst, voor misschien 2 videokaarten, dit nodig zal zijn.

Moederbord : ook hier neem ik een moederbord voor in de toekomst misschien een 2e GTX970 te kunnen bijsteken.

Case : Vindt dit gewoon een coole, goede case

Scherm : Leek me een super scherm, voor dan nog eens een goede prijs. Ook goed voor PS4 op aan te sluiten

Videokaart : De nvidia GTX970 zal al mijn games vloeiend runnen normaal gezien

Koeling : deze heeft goede reviews en kostte niet zoveel, waterkoeling misschien id plaats?

Ram geheugen : 16GB met het oog op de toekomst en te kunnen streamen, renderen en gamen tegelijk.

SSD : deze crucial lijkt me de beste optie, op SSD komt enkel Windows en af en toe eens een game denk ik.

HDD : WD beste optie in de prijsklasse.

Wat me wel opvalt is dat ik deze configuratie met alles erop en eraan MAAR zonder scherm bij VGComputers had samengesteld en dat was dezelfde prijs als dit. Maar dan zonder scherm. Dus ik bespaar hier zo'n 150 volgens tweakers, waar zou ik de PC componenten dan het beste kopen etc? Alle tips welkom!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 11:36 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:39

Thomg

Aww yiss

Ik mis nog je eigen inbreng en een verduidelijking of het gaat on alleen een pc of een pc + monitor.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Zoals Thomg al aangeeft wordt verwacht dat je zelf eerst op onderzoek gaat en in ieder geval een voorzetje maakt met componenten die je zou willen (Zie DAA beleid).

In Handleiding Pricewatch wordt uitgelegd hoe je een lijstje maakt.

Je zou kunnen beginnen met de high end game PC uit de BBG van januari.

[ Voor 19% gewijzigd door 0scar op 01-02-2015 08:45 . Reden: BBG toegevoegd ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een nieuw topic aanmaken met volledige inbreng en dergelijke straks :à) Hoe verwijder ik deze dan?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:53:
Ik zal een nieuw topic aanmaken met volledige inbreng en dergelijke straks :à) Hoe verwijder ik deze dan?
Pas gewoon even de openingspost aan, dat nieuwe topic wordt toch gesloten omdat je prima hier in verder kunt gaan ;)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Doe inderdaad geen moeite. Gewoon hier verder gaan. Je kan je post aanpassen door rechtsboven je eerste post op "wijzig" te klikken. Ik heb alvast je topictitel aangepast aan wat meer bij de inhoud past :).

Je kunt voor ideeën de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je wil overklokken zul je de K-versie van die processor moeten nemen. Die is op zich sowieso geen slecht idee want die loopt stock al 10% sneller.

Voeding is zéér ruim. Voor een enkele GPU zoals nu heb je meer dan genoeg aan 450W, zoals pricewatch: Seasonic S12G 450W. Twee videokaarten lijkt leuk, maar is om meerdere redenen niet zo interessant. Allereerst is het voor een non 4K scherm niet nodig, ten tweede, eer je huidige kaart op een non4K scherm niet meer toereikend is zijn er andere GPU's beschikbaar die net zo sterk zijn als je huidige kaart in SLI. Verder heeft SLI te maken met onvolledige schaling, microstuttering of het zelfs totaal niet werken in sommige games.

Waarom kies je voor een scherm met een TN paneel? Slechte kleuren, contrast en kijkhoeken... Je kan er trouwens 2 toevoegen door je lijstje aan te passen en een twee voor het scherm te zetten en die te bevestigen met een enter.

Rest is wel prima, al zou ik misschien opteren voor een grotere SSD, zodat je daarvandaan je actieve projecten kan runnen. Als ze dan klaar zijn, zet je ze op je HDD.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:26:
Als je wil overklokken zul je de K-versie van die processor moeten nemen. Die is op zich sowieso geen slecht idee want die loopt stock al 10% sneller.

Voeding is zéér ruim. Voor een enkele GPU zoals nu heb je meer dan genoeg aan 450W, zoals pricewatch: Seasonic S12G 450W. Twee videokaarten lijkt leuk, maar is om meerdere redenen niet zo interessant. Allereerst is het voor een non 4K scherm niet nodig, ten tweede, eer je huidige kaart op een non4K scherm niet meer toereikend is zijn er andere GPU's beschikbaar die net zo sterk zijn als je huidige kaart in SLI. Verder heeft SLI te maken met onvolledige schaling, microstuttering of het zelfs totaal niet werken in sommige games.

Waarom kies je voor een scherm met een TN paneel? Slechte kleuren, contrast en kijkhoeken... Je kan er trouwens 2 toevoegen door je lijstje aan te passen en een twee voor het scherm te zetten en die te bevestigen met een enter.

Rest is wel prima, al zou ik misschien opteren voor een grotere SSD, zodat je daarvandaan je actieve projecten kan runnen. Als ze dan klaar zijn, zet je ze op je HDD.
Die overclock versie zal het dan wel worden, indien ik het leer :D is het de moeite als je het doet?

Dan die voeding, door een computer winkel werd me aangeraden 750W te nemen aangezien ik van plan was te overclocken en misschien een 2e videokaart in de toekomst bij te steken? Maar dat raad je dus niet aan? 4k schermen, weet niet of de PC dat aankan en denk dat dat wel duurder geprijsde monitors zullen zijn.

Ik dacht die monitor aangezien die zeer veel goede reviews heeft. TN-paneel is nu volgens mij het enige voor gamen.. De IPS panelen zitten rap aan 10ms wat je volgens mij wel merkt (1--10 ms).

Welk scherm zou je me dan aanraden?

Meer SSD, de 512GB versie kan overwegen worden indien het in mijn totaal budget past.

Nu moet ik nog wel een goede winkel vinden om alle componenten te kopen, heb je daar raad in?

Ook qua behuizing, vindt deze cool maar is er misschien beter en ook mooi voor minder geld?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Winkels zijn wat dat betreft slechte raadgevers. Die gaan 9/10 af op specificaties van fabrikanten. Tenzij je op korte termijn 4K aspiraties hebt, is SLI nergens voor nodig. Mijn advies, laat het zitten. Dan is een 450W voeding voor een overklokbare opstelling met 970 meer dan genoeg. Stock gebruikt dit systeem rond de 270W.

En qua scherm, staar je niet blind op de reactietijden. Zolang die niet héél hoog zijn ga je daar niks van merken, tenzij je CS:GO semi-pro no-lifed.

Qua winkels zou ik de goedkoopste (in België?) nemen, de PW kan dat zo voor je uitrekenen, maar ja, ik ben een gierige Nederlander :X.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:39:
Winkels zijn wat dat betreft slechte raadgevers. Die gaan 9/10 af op specificaties van fabrikanten. Tenzij je op korte termijn 4K aspiraties hebt, is SLI nergens voor nodig. Mijn advies, laat het zitten. Dan is een 450W voeding voor een overklokbare opstelling met 970 meer dan genoeg. Stock gebruikt dit systeem rond de 270W.

En qua scherm, staar je niet blind op de reactietijden. Zolang die niet héél hoog zijn ga je daar niks van merken, tenzij je CS:GO semi-pro no-lifed.

Qua winkels zou ik de goedkoopste (in België?) nemen, de PW kan dat zo voor je uitrekenen, maar ja, ik ben een gierige Nederlander :X.
Optie voor 4K zou altijd fijn zijn. Is 450W zeker genoeg voor overclocking, mogelijk 2e videokaart en mogelijk 4K in toekomst?

Welke schermen raad je aan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan is 450W natuurlijk te weinig, althans, voor die 2e videokaart, maar is dat zelfs naar dat verhaal daarboven nog interessant? Persoonlijk zou ik wachten met 4K gaming tot dat dat ondersteunt wordt door een single GPU. Heb je geen gezeur met al die microstutter en niet werkende games, geen grote voeding nodig etc. Denk ook aan de extra warmte die het genereert.

Qua schermen, tja bijv. pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart. PLS paneel, dunne bezels of bijv. een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart, goede kleuren. Iets dikkere bezels maar met AMVA paneel wat iets beter contrast geeft. Vooral handig als je veel films kijkt.

Ik heb zelf sinds kort de pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart. Komt gecalibreerd uit de fabriek dus heel goede kleuren en contrast. Zeer dunne bezels en extra pixels in de hoogte met zijn 1920x1200 resolutie. Wel zwarte balken als je dus films kijkt, maar dat doe ik amper achter de pc.

Afijn, er zijn heel veel interessante schermen. Het hangt helemaal van je wensen af.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:51:
Dan is 450W natuurlijk te weinig, althans, voor die 2e videokaart, maar is dat zelfs naar dat verhaal daarboven nog interessant? Persoonlijk zou ik wachten met 4K gaming tot dat dat ondersteunt wordt door een single GPU. Heb je geen gezeur met al die microstutter en niet werkende games, geen grote voeding nodig etc. Denk ook aan de extra warmte die het genereert.

Qua schermen, tja bijv. pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart. PLS paneel, dunne bezels of bijv. een pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart, goede kleuren. Iets dikkere bezels maar met AMVA paneel wat iets beter contrast geeft. Vooral handig als je veel films kijkt.

Ik heb zelf sinds kort de pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart. Komt gecalibreerd uit de fabriek dus heel goede kleuren en contrast. Zeer dunne bezels en extra pixels in de hoogte met zijn 1920x1200 resolutie. Wel zwarte balken als je dus films kijkt, maar dat doe ik amper achter de pc.
Dus eigenlijk gewoon niet meer denken aan 2 videokaarten? Hoorde/las wel dat 2x GTX970 beter is als 1x 980? Misschien daarom?

En 4k gaming dus achterwege laten?

Die iyama en vooral die Dell spreken me wel aan. Alleen heb ik beetje schrik voor die 8ms tijdens het gamen en aangezien ik toch wel vaak films kijk is het jammer van die zwarte balken.

Zou je mij dan zo een wishlist hier kunnen posten met jou aanpassingen? Dan kan ik er makkelijker aan uit :D

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou het zo doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 93,12€ 93,12
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,95€ 90,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 126,95€ 126,95
1Seasonic S12G 450W€ 66,50€ 66,50
1Crucial MX100 512GB€ 184,25€ 184,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,62

Zeer snelle 4790K, mooi moederbord met uitstekende geluidschip, SATAexpress en M.2 mogelijkheid. Ruime HDD, ruime SSD, zeer goede, stille kast. Sterke videokaart die onder 65 graden passief loopt (die MSI trouwens ook). Qua prijs is een AMD 290 echter véél interessanter. Mooie voeding die past bij dit systeem. 16GB, puur en alleen omdat je ook gaat videobewerken enzo, anders is 8GB nog steeds prima voor een high end game pc.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:00:
Ik zou het zo doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 93,12€ 93,12
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 90,95€ 90,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 126,95€ 126,95
1Seasonic S12G 450W€ 66,50€ 66,50
1Crucial MX100 512GB€ 184,25€ 184,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,62

Zeer snelle 4790K, mooi moederbord met uitstekende geluidschip, SATAexpress en M.2 mogelijkheid. Ruime HDD, ruime SSD, zeer goede, stille kast. Sterke videokaart die onder 65 graden passief loopt (die MSI trouwens ook). Qua prijs is een AMD 290 echter véél interessanter. Mooie voeding die past bij dit systeem. 16GB, puur en alleen omdat je ook gaat videobewerken enzo, anders is 8GB nog steeds prima voor een high end game pc.
Waarom kies je voor Gigabyte als moederbord als ik vragen mag? Heb betere dingen gehoord over MSI. Is dat moederbord beter als die MSI Z97 Gaming 5? Qua videokaart denk ik dat die Asus hetzelfde is als de MSI of is er degelijk verschil?

3TB is altijd fijn maar als dit ten koste gaat van snelheid ( zie meer WD harddrives omwille van snelheid en stilte ) dan zou ik toch graag een WD hebben. Case vindt ik niet zo, maar kan ik altijd veranderen door die CM Storm Stryker of de NZXT H440 of NZXT Phantom? Welke? :) Dan als laatste, is dat wel degelijk genoeg Voeding voor ook in de toekomst? Als je gaat overclocken op die CPU,... gewoon als je alles wil kunnen in de toekomst, niet beter voor 650W gaan ofzo? En waarom seasonic als ik vragen mag?

Qua schermen, heb ze eens bekeken. Die DELL ziet er echt heel mooi uit en goed, enige wat me afschrikt die 8ms... en zo die black borders bij films heb je daar een foto van? Want als je dat niet merkt boeit me dat niet echt. Anders zou ik voor de Iyama gaan of eens bij de 27 inch gaan kijken.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik laat in deze setup overklokken helemaal weg. Voor games heeft het geen nut en tenzij je veel gaat videobewerken is het niet echt interessant.

Vandaar ook dat Gigabyte bord, goedkoper en verder op alle punten de gelijke van de MSI. 3TB HDD puur als opslag, snelheid maakt daar dus niet uit. Qua voeding, Seasonic is een topmerk en de S12G is daarin een toplijn. Wat beter nog dan de RM die jij hebt. Voor deze niet-overklokbare build met een single GPU meer dan zat.

En wat betreft het scherm, wat ik zeg, als je niet full time Counterstrike speelt merk je niks van die 8ms, die overigens in werkelijkheid zelfs nog wat lager is. En hoe bedoel je, zwarte balken bij foto's? In Ps speelt dat natuurlijk niet. Als je je foto's full screen toont natuurlijk wel.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om wél te gaan overklokken of wel 2 GPU's te nemen, maar je vroeg wat ik zou doen ;).

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:28:
Ik laat in deze setup overklokken helemaal weg. Voor games heeft het geen nut en tenzij je veel gaat videobewerken is het niet echt interessant.

Vandaar ook dat Gigabyte bord, goedkoper en verder op alle punten de gelijke van de MSI. 3TB HDD puur als opslag, snelheid maakt daar dus niet uit. Qua voeding, Seasonic is een topmerk en de S12G is daarin een toplijn. Wat beter nog dan de RM die jij hebt. Voor deze niet-overklokbare build met een single GPU meer dan zat.

En wat betreft het scherm, wat ik zeg, als je niet full time Counterstrike speelt merk je niks van die 8ms, die overigens in werkelijkheid zelfs nog wat lager is. En hoe bedoel je, zwarte balken bij foto's? In Ps speelt dat natuurlijk niet. Als je je foto's full screen toont natuurlijk wel.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om wél te gaan overklokken of wel 2 GPU's te nemen, maar je vroeg wat ik zou doen ;).
Klopt :) Het is gewoon, het is veel geld. Dus ik zou graag een PC hebben die nu echt heel goed is, maar dat voor lange jaren ook. En ook voor de toekomst. En indien nodig altijd mogelijk makkelijk te upgraden en dus wel een 2e videokaart te steken.

In dat geval, blijft je samenstelling dan hetzelfde? Ik wil zonder problemen editen, streamen, renderen en gamen tegelijk. Ook voor school dan nog eens 3D programma's laten draaien.

Ik heb nu dit budget en zou graag investeren in een machien dat mij lang zal meegaan op de max van het max. Alles moet natuurlijk niet op maar als het worth is wel :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Eigenlijk wel. Een pc koop je imo voor nu. Anticiperen op de toekomst heeft erg weinig zin. Alles gaat betrekkelijk snel. Je GPU veroudert daarbij het snelst, je cpu relatief langzaam. Als 4K over een jaar of twee meer gemeengoed en goed betaalbaar is, is je huidige 970 immers ontoereikend, net als alle andere huidige single GPU's.

Mijn advies, koop nu een beest van een systeem dat nu goed is, zoals wat je zelf gepost hebt, of aan de hand van een build zoals ik gepost heb (het verschil is niet wereldschokkend, alleen overklokken of niet). Bereid je niet voor op een 2e GPU, want dat is niet interessant. Nogmaals, eer je enkele 970 te weinig is, zijn er "1170" of "1270" op de markt met méér VRAM. Zit je dan met je 4GB, wat te weinig blijkt voor 4K...

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 15:15
Editen, streamen, renderen en gamen tegelijk gaat je niet lukken tenzij je 1000 euro spendeert aan alleen al een cpu, zie: https://www.youtube.com/watch?v=-GgDZKGA89I
Hierin wordt tegelijk gerenderd, een game gestreamed met een webcam + extra webcambeeld via skype en een virus scan gedraaid.

Ik zou gaan voor wat br00ky adviseert, die zou alles prima kunnen wat jij graag wilt, zij het niet allemaal tegelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Overdrive97 op 01-02-2015 12:42 ]

Verwijderd

Volledig een met br00ky hier. Overklokken zal niet nodig zijn en zou je dan alleen doen omdat je het leuk vindt en niet voor de iets betere prestaties!

Als je denkt dat die 450W niet genoeg is dan zou je ook altijd nog voor de 550W versie van de Seasonic kunnen gaan.

Persoonlijk zou ik voor 1 grafische kaart gaan en alles wat je nu bespaart kan je eventueel opzij leggen voor een upgrade van de grafische kaart in 1-2 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97 GAMING 3€ 99,-€ 99,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 94,50€ 94,50
2BenQ RL2455HM Zwart€ 158,90€ 317,80
1Seasonic S12G 550W€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX100 512GB€ 189,91€ 189,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.760,04

Wat denken jullie van dit?
Is dit een ECHT BEEST van een PC voor nu/volgende jaren? Kan ik makkelijk overclocken indien ik hier zin in krijg? Qua upgraden, is dit upgradevriendelijk voor als het nodig zou zijn?

En ten laatste : Gaat dit alles zonder problemen op max spelen en tegelijkertijd een 2e scherm met ofwel de map van de game, een twitch stream, een streamchat, internet, etc..

Ik wil dus zonder problemen kunnen videoediten/renderen, tegelijkertijd wat gamen of terwijl het gamen wat streamen?

Tips nog altijd welkom, jullie zijn een goede hulp :)

Ik heb wel nog wat bedenkingen over de monitor.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit begint er al op te lijken. Waarom toch maar weer een TN scherm? Kleurechtheid etc. is daarop over het algemeen ver te zoeken. Een goed AMVA/IPS paneel gaat je imo veel meer plezier leveren. Die paar extra ms ga je nooit merken.

RED schijven zijn verder specifiek voor NAS bedoelt. Het werkt wel, maar hoeft niet. Verder is het moederbord duurder voor minder (je mist een SATAexpress t.o.v. die eerder genoemde Gigabyte). Kan een keus zijn hoor, just a heads-up.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:23:
Dit begint er al op te lijken. Waarom toch maar weer een TN scherm? Kleurechtheid etc. is daarop over het algemeen ver te zoeken. Een goed AMVA/IPS paneel gaat je imo veel meer plezier leveren. Die paar extra ms ga je nooit merken.

RED schijven zijn verder specifiek voor NAS bedoelt. Het werkt wel, maar hoeft niet. Verder is het moederbord duurder voor minder (je mist een SATAexpress t.o.v. die eerder genoemde Gigabyte). Kan een keus zijn hoor, just a heads-up.
Dat wordt als 1 van de beter gameschermen aangeraden? Ook een mogelijkheid is dit scherm als gamescherm PC/PS4 en dan een mooie IPS erbij?

Qua schermen waar moet ik dan op letten voor de specs?

Wat is NAS? :) En wat is dan een goede andere snelle HDD met redelijk wat opslag?
Dus dat Gigabyte moederbord is beter als dit MSI voor minder geld?

En past mijn GTX970 MSi er dan nog bij of?

Zou je het even willen veranderen voor me in de config anders?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou zeggen, check die eerdere build met commentaar. Pure snelheid voor een HDD hoeft niet, daarvoor heb je je SSD. En MSI GPU niet op een Gigabyte bord? Waarom niet? Mis ik iets? En wat betreft beter, tja, als je een zwart-rood bord wil is die Gigabyte natuurlijk niet beter. Als je kijkt naar features is die Gigabyte uitgebreider...

En qua scherm, vooral letten op het paneel. TN panelen zijn notoir slecht voor wat betreft kleuren, contrast en kijkhoeken. Ja je krijgt er 1ms responsetijd voor terug, maar mits je zoals ik al eerder zei CS:GO no-life semi-pro'd is 7ms ook prima.

Wat een NAS is kan je googlen...

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97-Gaming 3€ 95,-€ 95,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,74

Heb nu dit?
Gaat de performance/uopgrademogelijkheden voor dit moederbord beter zijn als de MSI? Ik denk er wel aan mss nog naar 650 Watt te gaan. Qua scherm zal ik dan nog eens moeten rondkijken. Nog opmerkingen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
650w voor wat? Verder zijn de uitbreidingsmogelijkheden bijkans groter, want je kan er een SATAexpress SSD op kwijt ;).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:44:
650w voor wat? Verder zijn de uitbreidingsmogelijkheden bijkans groter, want je kan er een SATAexpress SSD op kwijt ;).
Dit is dus goede samenstelling? Niks veranderen?

Ik weet niet lees overal dat 650W zeker aangeraden wordt.

Qua scherm zal ik je 3 aanbevelingen eens grondig doorzoeken :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 970 is heel zuinig. De setup zoals hier getoond komt onder load niet boven de 270w uit. 650 is leuk voor een dual GPU setup.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:06
Heb nu dit?
Gaat de performance/uopgrademogelijkheden voor dit moederbord beter zijn als de MSI? Ik denk er wel aan mss nog naar 650 Watt te gaan. Qua scherm zal ik dan nog eens moeten rondkijken. Nog opmerkingen?
Ik ben misschien een azijnpisser, maar waarom zovaak dezelfde vraag stellen? Brooky heeft een mooi systeem neergezet, legt uit waarom SLI niet interessant is, geeft aan dat 550W voldoende is en nog steeds blijf je twijfelen aan het advies... Brooky is niet voor niets "Moderator harde waren"..
Oh ja, en qua scherm: Dell 2414 of 2415 nemen. Superschermen!

[ Voor 5% gewijzigd door BvZwolle op 01-02-2015 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:55:
Een 970 is heel zuinig. De setup zoals hier getoond komt onder load niet boven de 270w uit. 650 is leuk voor een dual GPU setup.
Oke dan ga ik het bij 550W houden, beetje overhouden voor eventueel te overclocken :D

En BvZwolle

Ik vertrouw hem hoor maar probeer echt 100 procent zeker te zijn. Het is veel geld voor me en investering voor jaren dus.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.417,74

Met dit ding zal ik dus voor vele jaren zonder problemn op ultra kunnen gamen, dual monitor werken, videoediten en streamen/gamen?

Kwestie van even op te sommen :D

Aan deze nog iets te veranderen? Schermen ga ik dan nu opzoekwerk over doen maar dan weet ik het al voor de PC.

Kan je ergens zien waar deze config het goedkoopst is btw?
Twijfel nog wel of 2TB nodig is en 512GB ssd

En als laatsty Brooky, beter wachten op GTX1200 bv als mijn GTX970 niet meer meekan i.p.v. een 2e te steken dus als ik het goed begreppen heb.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan nooit vele jaren op ultra gamen, zelf niet met de GTX 980. Je zal elk jaar je graphics settings wat naar beneden moeten doen om dezelfde FPS te kunnen behalen.

Maar dat wil niet zeggen dat het er daarom erger uit zal zien. De graphics worden immers mooier en mooier, zo wordt het jaar erop: ultra -> high qua mooiheid en het jaar erop is dat dan high -> medium bijvoorbeeld.

Systeem zal prima z'n werk doen en je gaat er veel plezier mee beleven :)

Wat is je budget voor je schermen?

en hier kan je zien waar het goedkoopste is, pas de filters aan de rechterkant aan naar je eigen wensen:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/693391

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:15:
Je kan nooit vele jaren op ultra gamen, zelf niet met de GTX 980. Je zal elk jaar je graphics settings wat naar beneden moeten doen om dezelfde FPS te kunnen behalen.

Maar dat wil niet zeggen dat het er daarom erger uit zal zien. De graphics worden immers mooier en mooier, zo wordt het jaar erop: ultra -> high qua mooiheid en het jaar erop is dat dan high -> medium bijvoorbeeld.

Systeem zal prima z'n werk doen en je gaat er veel plezier mee beleven :)

Wat is je budget voor je schermen?

en hier kan je zien waar het goedkoopste is, pas de filters aan de rechterkant aan naar je eigen wensen:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/693391
Bedoel met vele jaren dat ie toch 5-6 jaar Ultra/High kan gamen en videoediten/streamen zonder problemen doet. Denk toch dat dat hier het geval is of ben ik fout? :D

Mijn budget voor schermen maakt eigenlijk niet uit. Deze PC gaat me 1480 kosten. Heb dus nog 600 over maar dat moet uiteraard niet op. Heb gehoord dat 144Hz het ook niet waard is dus wil gewoon 2 mooie schermen, 1 voor gamen op PC/PS4 en 1 voor erlangs voor streams/internet/schoolwerk/videobewerking/...

Bedankt voor de prijslijst! Zie dat ik wel bij verschillende zal moeten bestellen..

• SmokingCrop
  • Niet online
Na 3 jaar zal je wellicht op medium? graphics zitten als je die 60+ fps wil aanhouden, maar dat is ook gewoon de normale trend. De videokaart is daarbij te bottleneck, maar als je die dan vervangt dan kan je weer volop de nieuwste spellen op ultra spelen. De rest is gewoon zeer snel en dus video editen / streamen zal idd snel gaan, ook na 5 jaar. Maar vergeet dus niet dat medium in de toekomst er even goed zal uitzien als de high/ultra vandaag.

Je hoeft niet bij verschillende te bestellen als je dat niet wil, pas de filter aan de rechterkant aan naar "maximaal 1 winkel" dan is de prijs minimaal 1420 euro of 1400 euro bij twee winkels ;)

Een zeer goed scherm is bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart die een heel lage input lag heeft wat ideaal is voor gamen, maar daarnaast nog belangrijker: IPS paneel.
Dat zorgt voor zeer mooie kleuren en zeer goede kijkhoeken (geen vervormingen van kleur bij schuin kijken en dergelijke)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 01-02-2015 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:26:
Na 3 jaar zal je wellicht op medium? graphics zitten als je die 60+ fps wil aanhouden, maar dat is ook gewoon de normale trend. De videokaart is daarbij te bottleneck, maar als je die dan vervangt dan kan je weer volop de nieuwste spellen op ultra spelen. De rest is gewoon zeer snel en dus video editen / streamen zal idd snel gaan, ook na 5 jaar. Maar vergeet dus niet dat medium in de toekomst er even goed zal uitzien als de high/ultra vandaag.

Je hoeft niet bij verschillende te bestellen als je dat niet wil, pas de filter aan de rechterkant aan naar "maximaal 1 winkel" dan is de prijs minimaal 1420 euro of 1400 euro bij twee winkels ;)

Een zeer goed scherm is bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart die een heel lage input lag heeft wat ideaal is voor gamen, maar daarnaast nog belangrijker: IPS paneel.
Dat zorgt voor zeer mooie kleuren en zeer goede kijkhoeken (geen vervormingen van kleur bij schuin kijken en dergelijke)
Oke, dus gewoon dan mijn videokaart upgraden en dan kan ie weer mee voor te gamen op ultra als ik het goed begrijp :D

Was dat een voorbeeld qua prijs? Want het goedkoopste voor 1 winkel is Afuture, en dan kost me dit 1456. Misschien kan ik minder SSD pakken aangezien ik niet weet of dat 512GB SSD wel nodig is. Wil er enkel Windows op en af en toe programma of game.

Dat scherm ziet er inderdaad super uit. Misschien kan ik dat als side scherm nemen en dan als mainscherm iets meer voor te gamen? Iets met IPS maar toch 5MS maar ofzo?

Dus als ik het goed versta: beest pc, voor nu en in de toekomst :)

Verwijderd

Topicstarter
Zie net dat ik Ram geheugen erbij was vergeten...

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.430,22

Dit is dan de uiteindelijke

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 14:38 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Ah je bent die wenslijst nog aan het aanpassen :P
De prijs is natuurlijk afhankelijk van wat je gaat kopen, heh.

Oh en niet te veel op die reactiesnelheden fixeren, het verschil merk je eigenlijk toch niet..
Ik game gewoon op de Dell Ultrasharp u2312hm met 8ms reactiesnelheid en een IPS paneel en ik merk geen verschil met een scherm met maar 5ms reactiesnelheid ofzo. Die Dell ultrasharps hebben dan ook een hele lage input lag (scheelt ook al snel heel wat miliseconden in vergelijking met andere schermen).

Als je echt een beest van een monitor wil, dan moet je wachten tot ergens in februari en wellicht een 750 euro betalen voor een 27" 144Hz IPS G-Sync 2560x1440 scherm :P

en idd, het is een beest pc, voor nu en in de toekomst ^^

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 01-02-2015 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:39:
Ah je bent die wenslijst nog aan het aanpassen :P
De prijs is natuurlijk afhankelijk van wat je gaat kopen, heh.

Oh en niet te veel op die reactiesnelheden fixeren, het verschil merk je eigenlijk toch niet..
Ik game gewoon op de Dell Ultrasharp u2312hm met 8ms reactiesnelheid en een IPS paneel en ik merk geen verschil met een scherm met maar 5ms reactiesnelheid ofzo. Die Dell ultrasharps hebben dan ook een hele lage input lag (scheelt ook al snel heel wat miliseconden in vergelijking met andere schermen).

Als je echt een beest van een monitor wil, dan moet je wachten tot ergens in februari en wellicht een 750 euro betalen voor een 27" 144Hz IPS G-Sync 2560x1440 scherm :P

en idd, het is een beest pc, voor nu en in de toekomst ^^
Oke ga dat scherm eens bekijken ;)

Is het trouwens niet goed om een K processor met een H97 chipset te kopen?

• SmokingCrop
  • Niet online
Beste is om een Z97 chipset bord te kopen omdat je dan de mogelijkheid hebt om te overklokken.
Met een H97 bord kan je dit niet. Als je echter niet zult overklokken dan zal het niet veel uitmaken.
Normaal raden we dan een niet 'K' processor aan, maar de 4790K is een stuk hoger geclocked dan de 4790 (zonder K).

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 01-02-2015 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:14:
Beste is om een Z97 chipset bord te kopen omdat je dan de mogelijkheid hebt om te overklokken.
Met een H97 bord kan je dit niet. Als je echter niet zult overklokken dan zal het niet veel uitmaken.
Normaal raden we dan een niet 'K' processor aan, maar de 4790K is een stuk hoger geclocked dan de 4790 (zonder K).
Zou je mij dan een build hier kunnen zetten, zonder overclocken( zie niet waarom ik het zou doen )

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Die heb je toch al?
Verwijderd in "PC+2 monitoren max 2100 euro"
De i7 4790k kan prima op een H97-bordje, is standaard als 0,4Ghz hoget geclockt dan de non-k i7 4790.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 132,80€ 132,80
1Corsair RM550€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,07

Dit is mijn final build. Heb toch maar een Z97 moederbord gepakt. Ga proberen Windows 8.1 voor studenten ergens bij te krijgen.

Nog een laatste opmerking of wijziging?

• SmokingCrop
  • Niet online
Yep, de RM550 is een grote stap in de verkeerde richting qua interne build quality.

• MK_
  • Niet online

MK_

Daarnaast zou ik de Asus GTX970 halen, met mooie backolate wat zorgt dat de kaart minder doorzakt, en het ziet er (in my opinion) mooier uit:
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Eventueel een snellere SSD voor minder:
pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB

En dan een kwalitatief betere PSU:
pricewatch: Seasonic S12G 450W

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:43:
Yep, de RM550 is een grote stap in de verkeerde richting qua interne build quality.
Hoezo?
MK1998NL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:48:
Daarnaast zou ik de Asus GTX970 halen, met mooie backolate wat zorgt dat de kaart minder doorzakt, en het ziet er (in my opinion) mooier uit:
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5

Oke zal ik doen.
Eventueel een snellere SSD voor minder:
pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB

Is deze minder qua snelheid of?

En dan een kwalitatief betere PSU:
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Gaat 450W genoeg zijn voor eventueel overclocken?

• MK_
  • Niet online

MK_

Heel duur + matige componenten = :N
[...]
Gaat 450W genoeg zijn voor eventueel overclocken?
Zelfs met overclock kom je niet boven de 350W.

• SmokingCrop
  • Niet online
zie: Voeding advies en informatie topic - Deel 30

"De Corsair RM serie is net als de be quiet! Straight Power 10 (CM) een hele stille voeding. In de meeste gevallen staat de fan zelfs stil, dit heeft wel als nadeel dat de voeding vrij warm kan worden. Ander voordeel van deze voedingen zijn de volledig zwarte kabels, met een window/venster ziet het er dus netjes uit. De RM serie heeft echter één heel groot nadeel, wat je vooral terug ziet in de 450, 550, 650 en 1000W versie. Dat is namelijk de kwaliteit van de condensators, die is bij deze voedingen erg laag. Daarnaast houden deze condensators niet van warmte, maar in deze voedingen wordt het juist wel vrij warm omdat de fan vaak niet draait. De verwachte levensduur van deze voedingen is dus niet heel hoog, waardoor het veel langer gebruiken dan de garantie duurt niet echt is aan te raden. Deze voedingen zijn eigenlijk alleen een goede keuze als je volledig zwarte kabels wil hebben omdat je een window/venster in je behuizing hebt en PC van zichzelf ook extreem stil is en de voeding dat ook moet zijn. Een hardeschijf maakt echter vaak al meer lawaai dan de gemiddelde high-end voeding, dus meestal zijn er wel betere keuzes voor de voeding."

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT H440 Special Edition€ 143,51€ 143,51
1Seasonic M12II 620W€ 74,95€ 74,95
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.402,14

Hoe is deze dan qua voeding? Qua case weet ik het niet.. is dit overpriced of echt wel een goede?

Dan qua scherm zal ik zelf eens kijken.. Eerst regelen dat de desktop TOPNOTCH BEAST IS :) Voor nu en future.

Nog opmerkingen?

• MK_
  • Niet online

MK_

Waarom ineens 620W?

Verwijderd

Topicstarter
Dacht kan beter wat meer pakken als ik toch budget heb. En ga het moederbord vervangen door die van MSI

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:34:
[...]
Dacht kan beter wat meer pakken als ik toch budget heb. En ga het moederbord vervangen door die van MSI
Dan zou ik sneller voor zuiniger gaan, zoals de S12G. En welke MSI? Deze?
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
In eigenlijk geen enkel opzicht beter. Enkel duurder.

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:42:
[...]

Dan zou ik sneller voor zuiniger gaan, zoals de S12G. En welke MSI? Deze?
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
In eigenlijk geen enkel opzicht beter. Enkel duurder.
Jap die MSI. Gewoon deze gigabyte houden dan?

Hoeveel verbruikt mijn systeem max met overclocking dan?

Dus enkel bij de voeding zit ik nog verkeerd? voor de rest super?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je bent wel eigenwijs hè ;). 550w is al ruim voor overklokken, 450W zou zelfs nog steeds volstaan. Afijn, jij je gemoedsrust met een pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular of pricewatch: Seasonic S12G 550W.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:49:
Je bent wel eigenwijs hè ;). 550w is al ruim voor overklokken, 450W zou zelfs nog steeds volstaan. Afijn, jij je gemoedsrust met een pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular of pricewatch: Seasonic S12G 550W.
Sorry, nee, gewoon veel geld wil zeker zijn.. Ik krijg hier van sommige gamers en een andere computer winkel toch aangeraden dat ik 750 moet nemen indien ik met deze setup wil overclocken en in de toekomst gewoon bij upgrades verder kan maar ik zal op jullie vertrouwen en die seasonic 550W nemen.

Nog iets dat ik zou veranderen aan de build of is dit echt een mooi, goed beest? Is de case goed en groot genoeg etc.. zal alles samenwerken/passen/lang meegaan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Persoonlijk vind ik die case butt-ugly en veel te duur, maar goed, als jij dat te verantwoorden vindt, wat let je :). Overigens heeft deze case geen optie tot externe bays, dus je DVD brander moet eruit.

Rest is eigenlijk top al ben ik meer fan van de pricewatch: Scythe Mugen MAX (maar maakt weinig uit, je zou eens wat vergelijkende benchmarks kunnen zoeken).

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 18:59 ]

Verwijderd

Gewoon die Seasonice 550W nemen. De Asus 970 ivm de backplate daarvan en waarom kies je voor die kast? Mooi of andere beweegredenen?

Verwijderd

Topicstarter
Welke case raden jullie me dan aan? Genoeg plaats moet hij hebben ook voor toekomst, een window zodat ik die led verlichting kan zien, gewoon strak en mooi of een monster zoals CM Storm Stryker ofzo? Is die goed?
Heb nu dit na jullie aanpassingen trouwens
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,80€ 358,80
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.267,46

Blijf bij die koeler denk ik, goeie reviews en benchmarks.
Hier moet dan nog wel een case bij en 2 monitors.

Deze lijkt mooi : pricewatch: Dell U2515H Zwart
Maar redelijk duur voor 2x te nemen

• MK_
  • Niet online

MK_

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:17:
gewoon strak en mooi of een monster zoals CM Storm Stryker ofzo? Is die goed?
Tja, dat moet je toch echt zelf bepalen. Dat ik of iemand anders een bepaalde case mooi of lelijk vindt doet niet af aan wat jij vindt. In dit segment zit het met de kwaliteit wel snor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik vind bijv. zelf alleen alles wat eruit ziet alsof het als een Transformer de kamer uit kan lopen (zoals die Stryker bijv.) lelijk. Ik heb ook niks met windows... Dan kom je automatisch uit bij bijv. een Fractal R4/R5 (of zoals ik zelf heb, een Fractal Mini). Maar dat zegt natuurlijk niks over wat jij moet kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar een case zodat ik zeker weet dat alles erin past enzovoort... die ene ziet er wel goed uit alleen iets te gewoon naar mijn smaak... Is mijn config nu zo super? of? en wat dacht je vh scherm?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Of alles erin past kan je gewoon in de specificaties zien (drivebays, maximale hoogte koeler, maximale lengte videokaart, grootte moederbord). Dat is geen rocketscience. Daarbij heb je ook niet buitengewoon veel schijven etc. Ik zou niet weten waarom je het niet zo zou kunnen bestellen btw.

Kies dus een leuke case en hak de knoop door. Die schermen ga je ook zeker geen spijt van krijgen. 1440p is nou eenmaal aan de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 19:29 ]

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 09:36
1200 pixels verticaal (of meer) is fijn bij CAD.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus de config is perfect zo?

Qua case zal ik inderdaad eens moeten kijken. Qua gamescherm/editen wat raad je aan 60Hz of 144Hz?
En is er nog iets anders waar ik op moet letten bij de schermspecificaties?

• MK_
  • Niet online

MK_

Zelf heb ik liever mooie kleuren, dus dan kom je automatisch bij 60/75Hz uit.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:30:

En qua scherm, vooral letten op het paneel. TN panelen zijn notoir slecht voor wat betreft kleuren, contrast en kijkhoeken.
Andersgezegd, IPS of AMVA dus. Verder een leuke resolutie (minimaal FHD). Verder is het handig als je ergens een goede recentie van het scherm kan vinden, zoals op tftcentral.co.uk.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:35:
[...]

Andersgezegd, IPS of AMVA dus. Verder een leuke resolutie (minimaal FHD). Verder is het handig als je ergens een goede recentie van het scherm kan vinden, zoals op tftcentral.co.uk.
Oke, voor de rest alles tip top in orde? De kaart van ASUS beter als MSI?
Zoja, dan ga ik nu op case en monitor jacht :D

• SmokingCrop
  • Niet online
Die van ASUS is evengoed als die van MSI, voor de rest is alles tip top in orde.

Mijn advies voor de behuizing, ik ben er deze week naar overgestapt en er bestaat ook een windowed version in zwart, zwart met titanium of wit van: http://tweakers.net/produ...EUWWJOUpW0UqGpkbGSrG1tbUA
K'heb er ook een review van gemaakt (van de non-window version) en het is zeker en vast een top behuizing: productreview: Fractal Design Define R5 Zwart review door SmokingCrop

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:39

Thomg

Aww yiss

Asus en MSI mikken op een andere consument.

De asus is een leuke kaart als je gewoon een 970 wilt en er verder niks mee doet, de MSI is leuker als je gaat overklokken of überhaupt performance belangrijker vind.

• SmokingCrop
  • Niet online
Thomg schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:56:
Asus en MSI mikken op een andere consument.

De asus is een leuke kaart als je gewoon een 970 wilt en er verder niks mee doet, de MSI is leuker als je gaat overklokken of überhaupt performance belangrijker vind.
Bwa, volgens de Techpowerup review zijn ze quasi identiek:
Asus vs MSI
• 29 vs 30 dB(A) noise
• 12,3% vs 14% overclock extra fps bij bf3 test
• 10Mhz meer memory clock vs 10Mhz meer Core
• 2% vs 3% meer algemene performance over alle games @ 1920x1080 versus de stock GTX 970

Enige grotere verschil is de temperatuur (stock speed/overclocked speed):
• 71/72°C vs 63/66°C

Maar dan gaan er ook verhalen de ronde dat de MSI wel eens vaker coil whine problemen heeft.
Dus ja, noem ik ze even goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 01-02-2015 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:55:
Die van ASUS is evengoed als die van MSI, voor de rest is alles tip top in orde.

Mijn advies voor de behuizing, ik ben er deze week naar overgestapt en er bestaat ook een windowed version in zwart, zwart met titanium of wit van: http://tweakers.net/produ...EUWWJOUpW0UqGpkbGSrG1tbUA
K'heb er ook een review van gemaakt (van de non-window version) en het is zeker en vast een top behuizing: productreview: Fractal Design Define R5 Zwart review door SmokingCrop
Die ziet er wel goed uit :) Evenduur als die CM Storm wel

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op de hoogste settings zonder problemen. Elk spel. Videobewerking, Streamen, 3D programma's gebruiken. Elk ingenieur programma voor school zonder problemen kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is 2100 euro. Moet natuurlijk niet allemaal op als het niet hoeft :) 2100 euro voor een desktop en dan 2 mooie schermen erbij voor op PC aan te sluiten. Het gaat dus degelijk om een PC + 2 Monitoren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer Blackwidow Toetsenbord en Dragonwar Dragunov muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een systeem dat nu alles probleemloos draait en dat voor de toekomst ook zal doen. En dat indien de tijd komt, zeer makkelijk is up te graden. Een beest dus! Dus bv Ram, SSD, processor makkelijk up te graden indien de tijd daar is. Maar ook een eventuele 2e videokaart of een nieuwe gewoon.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open wat beste prijs/kwaliteit heeft volgens jullie, de kenners :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou graag een PC hebben die nu super is, futureproof is en makkelijk upgradable zoals ik al eerder zei. Graag ook 2 mooie monitors hierbij, allebei voor de PC maar op eentje ga ik nog een PS4 aansluiten ook.

Ga je overklokken?
Ja dat is het plan

Ik had hier al een topic gemaakt en dit is nu mijn uiteindelijke config.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 364,90€ 364,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 76,-€ 76,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,87€ 12,87
1Corsair RM750€ 117,90€ 117,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.447,65

Graag had ik advies gehad over welke 2 monitoren hier goed zouden bijpassen. Persoonlijk denk ik dat 27 inch iets te groot zijn dus had graag 2x24 inch monitoren gehad. 1 is voor op te gamen via PC en PS4. de ander voor erlangs voor bv videobewerking/internet/streams/schoolwerk enzovoort.

Ook twijfelde ik nog over mijn case of er misschien niet iets evenmooi/kwaliteit is voor goedkoper.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima in je oude topic. Merge met oude.

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke bedankt, dacht dat meer mensen gingen reageren/zien als ik nieuwe maakte

• SmokingCrop
  • Niet online
Als je dat geld wil uitgeven aan een voeding, neem dan niet die Corsair RM series waar ze op de interne componenten (capacitors etc) bespaard hebben, maar deze:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2

• 10 jaar garantie (gewoon even binnen de 30 dagen registreren op de evga website)
• Beste interne build quality die je maar kan bedenken
• met "Eco mode" actief, is hij passief gekoeld tot een 375W load.
• Boven deze 375W is hij nog steeds erg stil
• Als jonnyguru dit zegt dan is het gewoon een uiterst goede voeding:
" I mean, really... were you expecting any other score in this category today? Beyond excellent ripple suppression, beyond excellent voltage regulation, easy pass for Gold efficiency both times. I mean, come on... if anything deserves a perfect score here it's this unit."

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 02-02-2015 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:54:
Als je dat geld wil uitgeven aan een voeding, neem dan niet die Corsair RM series waar ze op de interne componenten (capacitors etc) bespaard hebben, maar deze:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2

• 10 jaar garantie (gewoon even binnen de 30 dagen registreren op de evga website)
• Beste interne build quality die je maar kan bedenken
• met "Eco mode" actief, is hij passief gekoeld tot een 375W load.
• Boven deze 375W is hij nog steeds erg stil
• Als jonnyguru dit zegt dan is het gewoon een uiterst goede voeding:
" I mean, really... were you expecting any other score in this category today? Beyond excellent ripple suppression, beyond excellent voltage regulation, easy pass for Gold efficiency both times. I mean, come on... if anything deserves a perfect score here it's this unit."
Thanks voor de aanrader. Heb die er dan bijgestopt :) Hopelijk past alles in mekar en bij mekaar als ik hem ineen ga steken (1e keer).

Nu zocht ik enkel mss nog een goedkopere mooie case waarin ook alles past en goede koeiling/stilte heeft. Aanrader?

Qua monitor still in the dark..

• SmokingCrop
  • Niet online
Heb je al een goede guide bekeken/gelezen hoe je het allemaal het beste doet?
http://nl.hardware.info/r...je-eigen-pc-2014-workshop is anders niet mis.

Qua behuizing ben ik helemaal weg van de Fractal Design Define R5, maar uiteindelijk moet jij beslissen wat je mooi vindt.
Hier zijn nog andere behuizingen met wat performance statistieken eronder:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Qua monitor zal je een keuze moeten maken tussen IPS/MVA 60Hz vs TN 120/144Hz.

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:13:
Heb je al een goede guide bekeken/gelezen hoe je het allemaal het beste doet?
http://nl.hardware.info/r...je-eigen-pc-2014-workshop is anders niet mis.

Qua behuizing ben ik helemaal weg van de Fractal Design Define R5, maar uiteindelijk moet jij beslissen wat je mooi vindt.
Hier zijn nog andere behuizingen met wat performance statistieken eronder:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Qua monitor zal je een keuze moeten maken tussen IPS/MVA 60Hz vs TN 120/144Hz.
Die voeding duurt redelijk lang en is moeilijk te verkrijgen.

Is dit een goed alternatief? pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze

Ga eens wat opzoeken over die case!

• MK_
  • Niet online

MK_

Waar heb jij 750W voor nodig?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beetje jammer als we inderdaad de hele discussie weer opnieuw moeten starten ;). Vandaar ook onder andere de merge. Gooi je anders zomaar nuttig advies weg...

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ja inderdaad! Je komt ineens weer met 750W voeding aanzetten. Luister een keer naar ons en ga geen onnodig hoge wattage voeding er in zetten. Oke, een 750W voeding is lekker stil, ik heb de 620W versie. Ik hoor hem gewoon NIET, mn casefans zijn luider.
Qua monitor, sowieso een IPS/MVA pakken. Een TN wil je NIET, ik heb er eentje staan, bah! (deze dient als reserve scherm en als 2e scherm voor laptop

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hell, als je niet gaat overklokken is een goede 450w voeding al zat, volgens mij met leuke overclock ook nog wel.

Black HDD's zijn imo niet echt nuttig meer, vroeger waren ze echt wel wat sneller en duidelijk betrouwbaarder, maar volgens mij zijn ze inmiddels nauwelijks beter dan een normale HDD, maar wel veel duurder. Voor dat geld heb je een prima 2TB in huis.

Kast vind ik matig op zijn best voor dat geld, de al genoemde R5 is gewoon de beste kast onder de 100 euro, en daarboven ook wel.

Koeler kan een stuk beter, wil je echt leuk overklokken: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power zeer stil, zeer koel.

Qua schermen raad ik je zeker de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart aan, welke allround gewoon erg goed zijn. Erg goed contrast, goede kleuren, prima kijkhoeken, prima voor gaming. Een IPS uit deze klasse zal miniem betere kleuren geven, maar veel minder goed contrast, TN rond dit budget is nog steeds dramatisch.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.

Leg me erbij neer dan :D Wat is de beste 650W voor prijs/kwaliteit dan?

Seagate 2TB pakken dan in de plaats van de Black?

Koeler twijfel ik. Is deze niet goed genoeg?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Macho is stiller en koeler dan die CM, en dat voor een paar euro meer.

650w voeding is leuk als je 2 GTX970's zou gaan draaien [wat ik dankzij zijn "4GB" geheugen zal afraden], 450w is prima voor een enkele GTX970

Welke HDD maakt imo weinig uit, kies een leuke, Toshiba, Hitachi en Seagate HDD's zijn bijna allemaal even duur.

Verwijderd

Topicstarter
HDD : pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB

Deze goede keuze?

Qua Voeding dan 1 vd 2 :
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold V2
pricewatch: Seasonic G-series 650 watt

Welke Macho? :D

Ga 650W pakken voor de zekerheid!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor welke zekerheid?

Verwijderd

Topicstarter
Altijd fijn wat Watt op overschot te hebben

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor wat? Wat(t) (pun intended) je niet gebruikt, gebruik je niet. Je schaft alleen een onnodige dure voeding aan... Wat al meermalen is gezegd, zonder overclock gebruikt dit systeem 270, ik herhaal, tweehonderd en zeventig watt. Daar komt dan wat bij voor het overclocken, maar meer dan 400, ik herhaal, vierhonderd watt gaat dit niet zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 02-02-2015 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is voor eventueel een 2e videokaart...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Koop dan ook nu meteen een monitor dat je wat hebt aan 2 GPU's. Voor een 1080p of zelfs 1440p is dat nergens voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik.

Qua koeling is die cooler master goed of veranderen?
En dan qua voeding welke van die 2 hierboven zou ik het best nemen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beide prima dingen, mijn voorkeur zou de G-series zijn, puur omdat die net wat goedkoper is. Is wel iets luidruchtiger, maar dat ga je in deze build toch niet horen.

Qua koeling is de True Spirit die Vas noemt onovertroffen wat mij betreft.

Maar goed, wat hij ook al zegt, 2x970 is, nou ja, niet echt interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 02-02-2015 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb die genomen.. Nu die Fractal case is mooi maar heb liever iets met window

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Neem je de Fractal met window...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik was idd in de war met de True Spirit en de Macho. De Macho is ook leuk, de TRUE Spirit Power is beter.

Als je een window wilt, kun je de windowed Define nemen, al vind ik die ietwat onzinnig, gezien dat ding intressant is door zijn dempin, en plexiglas dempt nauwelijks. Zelf zou ik dan zijn broertje nemen, de Arc Midi. Geen isolatiemateriaal, iets goedkoper, en een window.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White hoe is deze? Ga ook eens kijken naar Fractal

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nauwelijks te krijgen, dat issie.

Imo zijn alle kasten van CM Storm behoorlijk dure, niet bepaald goede dingen. Je betaald dik voor de looks, maar verder zijn ze hooguit matig. En dankzij het vele mesh en 120mm fans niet echt lekker stil.

De Fractals zijn stiller dan gemiddeld omdat ze trager draaiende 140mm fans gebruiken. Evenveel luchtverplaatsing, maar ze draaien langzamer, waardoor ze stiller zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom de verouderde R4? De pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window heeft toch wat verbeteringen gekregen tov. de R4.

Maar, zoals ik al zei, ik vind de windowed Define niet echt interessant, tenzij je graag een deurtje wilt. Door het plexi is hij toch wat minder stil dan een normale R4/R5, ik vond vooral de GPU wat meer aanwezig.

pricewatch: Fractal Design Arc Midi R2 Window is wat goedkoper en heeft dezelfde botten als de Define R4, maar mist een deurtje en de geluidsisolatie.

Verwijderd

Topicstarter
Window altijd fijn, wat licht savonds, oogt cooler :) heel fel bedankt ga voor die R5 gaan dan!

Dan voor 2 monitoren, 1 voor te gamen PC en PS4 en 1 voor sidework(school,edit,stream) wat is aangeraden? TN voor game en IPS voor het ander? Zie toch liever 2 dezelfde

Verwijderd

Topicstarter
Btw : hoe zijn de NZXT Phantom Cases?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Gewoon 2x die AMVA die ik aanraadde, probleem opgelost.

TN wil je gewoon niet nemen, IPS is leuk, maar heeft meh contrast, en AMVA+ is inmiddels bijna even goed in kleur als IPS en ook de kijkhoeken zijn erg goed worden.

NZXT kasten vind ik zelf vergelijkbaar met die van CM Storm: je betaald veel voor lelijk plastic, terwijl een kast die 20-30 euro goedkoper is dezelfde features heeft.

Pagina: 1 2 Laatste