Toon posts:

PC+2 monitoren max 2100 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Persoonlijk vind ik die case butt-ugly en veel te duur, maar goed, als jij dat te verantwoorden vindt, wat let je :). Overigens heeft deze case geen optie tot externe bays, dus je DVD brander moet eruit.

Rest is eigenlijk top al ben ik meer fan van de pricewatch: Scythe Mugen MAX (maar maakt weinig uit, je zou eens wat vergelijkende benchmarks kunnen zoeken).

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 18:59 ]

Verwijderd

Gewoon die Seasonice 550W nemen. De Asus 970 ivm de backplate daarvan en waarom kies je voor die kast? Mooi of andere beweegredenen?

Verwijderd

Topicstarter
Welke case raden jullie me dan aan? Genoeg plaats moet hij hebben ook voor toekomst, een window zodat ik die led verlichting kan zien, gewoon strak en mooi of een monster zoals CM Storm Stryker ofzo? Is die goed?
Heb nu dit na jullie aanpassingen trouwens
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 338,95€ 338,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 132,80€ 132,80
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,80€ 358,80
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 74,-€ 74,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Blauw€ 14,74€ 14,74
1Cooler Master Hyper 412S€ 33,-€ 33,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 126,-€ 126,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Seasonic S12G 550W€ 79,95€ 79,95
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.267,46

Blijf bij die koeler denk ik, goeie reviews en benchmarks.
Hier moet dan nog wel een case bij en 2 monitors.

Deze lijkt mooi : pricewatch: Dell U2515H Zwart
Maar redelijk duur voor 2x te nemen

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:17:
gewoon strak en mooi of een monster zoals CM Storm Stryker ofzo? Is die goed?
Tja, dat moet je toch echt zelf bepalen. Dat ik of iemand anders een bepaalde case mooi of lelijk vindt doet niet af aan wat jij vindt. In dit segment zit het met de kwaliteit wel snor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik vind bijv. zelf alleen alles wat eruit ziet alsof het als een Transformer de kamer uit kan lopen (zoals die Stryker bijv.) lelijk. Ik heb ook niks met windows... Dan kom je automatisch uit bij bijv. een Fractal R4/R5 (of zoals ik zelf heb, een Fractal Mini). Maar dat zegt natuurlijk niks over wat jij moet kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar een case zodat ik zeker weet dat alles erin past enzovoort... die ene ziet er wel goed uit alleen iets te gewoon naar mijn smaak... Is mijn config nu zo super? of? en wat dacht je vh scherm?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Of alles erin past kan je gewoon in de specificaties zien (drivebays, maximale hoogte koeler, maximale lengte videokaart, grootte moederbord). Dat is geen rocketscience. Daarbij heb je ook niet buitengewoon veel schijven etc. Ik zou niet weten waarom je het niet zo zou kunnen bestellen btw.

Kies dus een leuke case en hak de knoop door. Die schermen ga je ook zeker geen spijt van krijgen. 1440p is nou eenmaal aan de prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-02-2015 19:29 ]

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-03 09:36
1200 pixels verticaal (of meer) is fijn bij CAD.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus de config is perfect zo?

Qua case zal ik inderdaad eens moeten kijken. Qua gamescherm/editen wat raad je aan 60Hz of 144Hz?
En is er nog iets anders waar ik op moet letten bij de schermspecificaties?

• MK_
  • Niet online

MK_

Zelf heb ik liever mooie kleuren, dus dan kom je automatisch bij 60/75Hz uit.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:30:

En qua scherm, vooral letten op het paneel. TN panelen zijn notoir slecht voor wat betreft kleuren, contrast en kijkhoeken.
Andersgezegd, IPS of AMVA dus. Verder een leuke resolutie (minimaal FHD). Verder is het handig als je ergens een goede recentie van het scherm kan vinden, zoals op tftcentral.co.uk.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:35:
[...]

Andersgezegd, IPS of AMVA dus. Verder een leuke resolutie (minimaal FHD). Verder is het handig als je ergens een goede recentie van het scherm kan vinden, zoals op tftcentral.co.uk.
Oke, voor de rest alles tip top in orde? De kaart van ASUS beter als MSI?
Zoja, dan ga ik nu op case en monitor jacht :D

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die van ASUS is evengoed als die van MSI, voor de rest is alles tip top in orde.

Mijn advies voor de behuizing, ik ben er deze week naar overgestapt en er bestaat ook een windowed version in zwart, zwart met titanium of wit van: http://tweakers.net/produ...EUWWJOUpW0UqGpkbGSrG1tbUA
K'heb er ook een review van gemaakt (van de non-window version) en het is zeker en vast een top behuizing: productreview: Fractal Design Define R5 Zwart review door SmokingCrop

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29

Thomg

Aww yiss

Asus en MSI mikken op een andere consument.

De asus is een leuke kaart als je gewoon een 970 wilt en er verder niks mee doet, de MSI is leuker als je gaat overklokken of überhaupt performance belangrijker vind.

• SmokingCrop
  • Niet online
Thomg schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:56:
Asus en MSI mikken op een andere consument.

De asus is een leuke kaart als je gewoon een 970 wilt en er verder niks mee doet, de MSI is leuker als je gaat overklokken of überhaupt performance belangrijker vind.
Bwa, volgens de Techpowerup review zijn ze quasi identiek:
Asus vs MSI
• 29 vs 30 dB(A) noise
• 12,3% vs 14% overclock extra fps bij bf3 test
• 10Mhz meer memory clock vs 10Mhz meer Core
• 2% vs 3% meer algemene performance over alle games @ 1920x1080 versus de stock GTX 970

Enige grotere verschil is de temperatuur (stock speed/overclocked speed):
• 71/72°C vs 63/66°C

Maar dan gaan er ook verhalen de ronde dat de MSI wel eens vaker coil whine problemen heeft.
Dus ja, noem ik ze even goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 01-02-2015 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:55:
Die van ASUS is evengoed als die van MSI, voor de rest is alles tip top in orde.

Mijn advies voor de behuizing, ik ben er deze week naar overgestapt en er bestaat ook een windowed version in zwart, zwart met titanium of wit van: http://tweakers.net/produ...EUWWJOUpW0UqGpkbGSrG1tbUA
K'heb er ook een review van gemaakt (van de non-window version) en het is zeker en vast een top behuizing: productreview: Fractal Design Define R5 Zwart review door SmokingCrop
Die ziet er wel goed uit :) Evenduur als die CM Storm wel

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op de hoogste settings zonder problemen. Elk spel. Videobewerking, Streamen, 3D programma's gebruiken. Elk ingenieur programma voor school zonder problemen kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is 2100 euro. Moet natuurlijk niet allemaal op als het niet hoeft :) 2100 euro voor een desktop en dan 2 mooie schermen erbij voor op PC aan te sluiten. Het gaat dus degelijk om een PC + 2 Monitoren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Razer Blackwidow Toetsenbord en Dragonwar Dragunov muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een systeem dat nu alles probleemloos draait en dat voor de toekomst ook zal doen. En dat indien de tijd komt, zeer makkelijk is up te graden. Een beest dus! Dus bv Ram, SSD, processor makkelijk up te graden indien de tijd daar is. Maar ook een eventuele 2e videokaart of een nieuwe gewoon.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open wat beste prijs/kwaliteit heeft volgens jullie, de kenners :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou graag een PC hebben die nu super is, futureproof is en makkelijk upgradable zoals ik al eerder zei. Graag ook 2 mooie monitors hierbij, allebei voor de PC maar op eentje ga ik nog een PS4 aansluiten ook.

Ga je overklokken?
Ja dat is het plan

Ik had hier al een topic gemaakt en dit is nu mijn uiteindelijke config.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 364,90€ 364,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 76,-€ 76,-
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 132,-€ 132,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 33,-€ 33,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,87€ 12,87
1Corsair RM750€ 117,90€ 117,90
1Crucial MX100 256GB€ 98,49€ 98,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.447,65

Graag had ik advies gehad over welke 2 monitoren hier goed zouden bijpassen. Persoonlijk denk ik dat 27 inch iets te groot zijn dus had graag 2x24 inch monitoren gehad. 1 is voor op te gamen via PC en PS4. de ander voor erlangs voor bv videobewerking/internet/streams/schoolwerk enzovoort.

Ook twijfelde ik nog over mijn case of er misschien niet iets evenmooi/kwaliteit is voor goedkoper.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima in je oude topic. Merge met oude.

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke bedankt, dacht dat meer mensen gingen reageren/zien als ik nieuwe maakte

• SmokingCrop
  • Niet online
Als je dat geld wil uitgeven aan een voeding, neem dan niet die Corsair RM series waar ze op de interne componenten (capacitors etc) bespaard hebben, maar deze:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2

• 10 jaar garantie (gewoon even binnen de 30 dagen registreren op de evga website)
• Beste interne build quality die je maar kan bedenken
• met "Eco mode" actief, is hij passief gekoeld tot een 375W load.
• Boven deze 375W is hij nog steeds erg stil
• Als jonnyguru dit zegt dan is het gewoon een uiterst goede voeding:
" I mean, really... were you expecting any other score in this category today? Beyond excellent ripple suppression, beyond excellent voltage regulation, easy pass for Gold efficiency both times. I mean, come on... if anything deserves a perfect score here it's this unit."

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 02-02-2015 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:54:
Als je dat geld wil uitgeven aan een voeding, neem dan niet die Corsair RM series waar ze op de interne componenten (capacitors etc) bespaard hebben, maar deze:
pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2

• 10 jaar garantie (gewoon even binnen de 30 dagen registreren op de evga website)
• Beste interne build quality die je maar kan bedenken
• met "Eco mode" actief, is hij passief gekoeld tot een 375W load.
• Boven deze 375W is hij nog steeds erg stil
• Als jonnyguru dit zegt dan is het gewoon een uiterst goede voeding:
" I mean, really... were you expecting any other score in this category today? Beyond excellent ripple suppression, beyond excellent voltage regulation, easy pass for Gold efficiency both times. I mean, come on... if anything deserves a perfect score here it's this unit."
Thanks voor de aanrader. Heb die er dan bijgestopt :) Hopelijk past alles in mekar en bij mekaar als ik hem ineen ga steken (1e keer).

Nu zocht ik enkel mss nog een goedkopere mooie case waarin ook alles past en goede koeiling/stilte heeft. Aanrader?

Qua monitor still in the dark..

• SmokingCrop
  • Niet online
Heb je al een goede guide bekeken/gelezen hoe je het allemaal het beste doet?
http://nl.hardware.info/r...je-eigen-pc-2014-workshop is anders niet mis.

Qua behuizing ben ik helemaal weg van de Fractal Design Define R5, maar uiteindelijk moet jij beslissen wat je mooi vindt.
Hier zijn nog andere behuizingen met wat performance statistieken eronder:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Qua monitor zal je een keuze moeten maken tussen IPS/MVA 60Hz vs TN 120/144Hz.

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:13:
Heb je al een goede guide bekeken/gelezen hoe je het allemaal het beste doet?
http://nl.hardware.info/r...je-eigen-pc-2014-workshop is anders niet mis.

Qua behuizing ben ik helemaal weg van de Fractal Design Define R5, maar uiteindelijk moet jij beslissen wat je mooi vindt.
Hier zijn nog andere behuizingen met wat performance statistieken eronder:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Qua monitor zal je een keuze moeten maken tussen IPS/MVA 60Hz vs TN 120/144Hz.
Die voeding duurt redelijk lang en is moeilijk te verkrijgen.

Is dit een goed alternatief? pricewatch: Seasonic M12II 750W 80+ Bronze

Ga eens wat opzoeken over die case!

• MK_
  • Niet online

MK_

Waar heb jij 750W voor nodig?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beetje jammer als we inderdaad de hele discussie weer opnieuw moeten starten ;). Vandaar ook onder andere de merge. Gooi je anders zomaar nuttig advies weg...

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ja inderdaad! Je komt ineens weer met 750W voeding aanzetten. Luister een keer naar ons en ga geen onnodig hoge wattage voeding er in zetten. Oke, een 750W voeding is lekker stil, ik heb de 620W versie. Ik hoor hem gewoon NIET, mn casefans zijn luider.
Qua monitor, sowieso een IPS/MVA pakken. Een TN wil je NIET, ik heb er eentje staan, bah! (deze dient als reserve scherm en als 2e scherm voor laptop

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hell, als je niet gaat overklokken is een goede 450w voeding al zat, volgens mij met leuke overclock ook nog wel.

Black HDD's zijn imo niet echt nuttig meer, vroeger waren ze echt wel wat sneller en duidelijk betrouwbaarder, maar volgens mij zijn ze inmiddels nauwelijks beter dan een normale HDD, maar wel veel duurder. Voor dat geld heb je een prima 2TB in huis.

Kast vind ik matig op zijn best voor dat geld, de al genoemde R5 is gewoon de beste kast onder de 100 euro, en daarboven ook wel.

Koeler kan een stuk beter, wil je echt leuk overklokken: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power zeer stil, zeer koel.

Qua schermen raad ik je zeker de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart aan, welke allround gewoon erg goed zijn. Erg goed contrast, goede kleuren, prima kijkhoeken, prima voor gaming. Een IPS uit deze klasse zal miniem betere kleuren geven, maar veel minder goed contrast, TN rond dit budget is nog steeds dramatisch.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.

Leg me erbij neer dan :D Wat is de beste 650W voor prijs/kwaliteit dan?

Seagate 2TB pakken dan in de plaats van de Black?

Koeler twijfel ik. Is deze niet goed genoeg?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Macho is stiller en koeler dan die CM, en dat voor een paar euro meer.

650w voeding is leuk als je 2 GTX970's zou gaan draaien [wat ik dankzij zijn "4GB" geheugen zal afraden], 450w is prima voor een enkele GTX970

Welke HDD maakt imo weinig uit, kies een leuke, Toshiba, Hitachi en Seagate HDD's zijn bijna allemaal even duur.

Verwijderd

Topicstarter
HDD : pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB

Deze goede keuze?

Qua Voeding dan 1 vd 2 :
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold V2
pricewatch: Seasonic G-series 650 watt

Welke Macho? :D

Ga 650W pakken voor de zekerheid!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor welke zekerheid?

Verwijderd

Topicstarter
Altijd fijn wat Watt op overschot te hebben

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor wat? Wat(t) (pun intended) je niet gebruikt, gebruik je niet. Je schaft alleen een onnodige dure voeding aan... Wat al meermalen is gezegd, zonder overclock gebruikt dit systeem 270, ik herhaal, tweehonderd en zeventig watt. Daar komt dan wat bij voor het overclocken, maar meer dan 400, ik herhaal, vierhonderd watt gaat dit niet zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 02-02-2015 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is voor eventueel een 2e videokaart...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Koop dan ook nu meteen een monitor dat je wat hebt aan 2 GPU's. Voor een 1080p of zelfs 1440p is dat nergens voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik.

Qua koeling is die cooler master goed of veranderen?
En dan qua voeding welke van die 2 hierboven zou ik het best nemen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beide prima dingen, mijn voorkeur zou de G-series zijn, puur omdat die net wat goedkoper is. Is wel iets luidruchtiger, maar dat ga je in deze build toch niet horen.

Qua koeling is de True Spirit die Vas noemt onovertroffen wat mij betreft.

Maar goed, wat hij ook al zegt, 2x970 is, nou ja, niet echt interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 02-02-2015 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb die genomen.. Nu die Fractal case is mooi maar heb liever iets met window

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Neem je de Fractal met window...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik was idd in de war met de True Spirit en de Macho. De Macho is ook leuk, de TRUE Spirit Power is beter.

Als je een window wilt, kun je de windowed Define nemen, al vind ik die ietwat onzinnig, gezien dat ding intressant is door zijn dempin, en plexiglas dempt nauwelijks. Zelf zou ik dan zijn broertje nemen, de Arc Midi. Geen isolatiemateriaal, iets goedkoper, en een window.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White hoe is deze? Ga ook eens kijken naar Fractal

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nauwelijks te krijgen, dat issie.

Imo zijn alle kasten van CM Storm behoorlijk dure, niet bepaald goede dingen. Je betaald dik voor de looks, maar verder zijn ze hooguit matig. En dankzij het vele mesh en 120mm fans niet echt lekker stil.

De Fractals zijn stiller dan gemiddeld omdat ze trager draaiende 140mm fans gebruiken. Evenveel luchtverplaatsing, maar ze draaien langzamer, waardoor ze stiller zijn.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom de verouderde R4? De pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window heeft toch wat verbeteringen gekregen tov. de R4.

Maar, zoals ik al zei, ik vind de windowed Define niet echt interessant, tenzij je graag een deurtje wilt. Door het plexi is hij toch wat minder stil dan een normale R4/R5, ik vond vooral de GPU wat meer aanwezig.

pricewatch: Fractal Design Arc Midi R2 Window is wat goedkoper en heeft dezelfde botten als de Define R4, maar mist een deurtje en de geluidsisolatie.

Verwijderd

Topicstarter
Window altijd fijn, wat licht savonds, oogt cooler :) heel fel bedankt ga voor die R5 gaan dan!

Dan voor 2 monitoren, 1 voor te gamen PC en PS4 en 1 voor sidework(school,edit,stream) wat is aangeraden? TN voor game en IPS voor het ander? Zie toch liever 2 dezelfde

Verwijderd

Topicstarter
Btw : hoe zijn de NZXT Phantom Cases?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Gewoon 2x die AMVA die ik aanraadde, probleem opgelost.

TN wil je gewoon niet nemen, IPS is leuk, maar heeft meh contrast, en AMVA+ is inmiddels bijna even goed in kleur als IPS en ook de kijkhoeken zijn erg goed worden.

NZXT kasten vind ik zelf vergelijkbaar met die van CM Storm: je betaald veel voor lelijk plastic, terwijl een kast die 20-30 euro goedkoper is dezelfde features heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Oke en is er een andere goede koeling die je weet? Want die thermal duurt meer als 15 dagen voor te leveren en zit zonder PC dus had hem liever rapper. Een andere supergoeie? Voor eventueel ook overclocken

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

pricewatch: Scythe Mugen 4

Beide hebben wel goede reviews?

Kan mss wel voor waterkoeling gaan als je dit aanraad, zoja welke?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 21:42 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een vergelijkbare qua stilte en koeling is een stuk duurder, dan zit je namelijk aan de pricewatch: Phanteks PH-TC14PE Zwart welke ook niet echt lekker leverbaar is, de andere kleuren zijn niet veel beter.

De Mugen en Macho zijn ook leuk, maar minder stil en vooral minder koel.

Verwijderd

Topicstarter
Waterkoeling afgeraden?

Deze is niet verkrijgbaar in winkel id buurt...

Iets anders? Die Mugen die ik linkte is dat een hele goeie?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Vergeleken met de True Spirit is de Mugen nogal matig eigenlijk, de Mugen is leuk als je geen ruimte hebt voor een toren van 17cm, heb je die ruimte wel, is de TRUE gewoon veel beter: koeler en stiller.

Waterkoeling kan ik je pas aanraden in prestaties al je bereidt bent rond de 140 euro uit te geven, anders heb je veel meer lawaai en nauwelijks betere koelprestaties voor meer geld dan bijv. een Mugen.

Verwijderd

Topicstarter
Nja die ene superkoeling is pas binnen 12 dagen leverbaar.. beetje te laat zou hem deze week moeten hebben.

Als je dan nu de 2e beste moet aanraden welke is dat?

Qua monitor dacht ik als second screen dit : http://www.monitorstore.be/product/499000/dell-u2414h.html of dit : pricewatch: Dell U2515H Zwart
en dan als gamescherm die AMVA van jou

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 21:57 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Waarom 2 verschillende schermen en niet gewoon 2 dezelfde? Overigens staat die Dell ook gewoon in de pricewatch, het is makkelijker als je daarnaar linkt.

Die Dell is overigens ook een goede monitor maar redelijk duur ten opzichte van die Iiyama, terwijl hij niet echt beter is qua beeld.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook liever 2 goede schermen, met mooi design. Maar op 1 of andere manier spreekt die me meer aan als die Iyama

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die Dell is alleen in kleur ietsjepietsje beter dan die AMVA, en qua kijkhoek ook wat beter. Contrast zal zichtbaar slechter zijn, en het is nagenoeg onmogelijk om twee verschillende monitoren op elkaar te laten lijken qua kleuren, zeker als het aparte technieken zijn. Kijkend naar waar voor je geld, is de Iiyama echt een stuk beter. Vooral dankzij het veel betere contrast.

Andere leuke koelers zijn imo deze twee::
pricewatch: Thermalright Silver Arrow SB-E
pricewatch: Thermalright True Spirit 140

De Silver Arrow is wat luider dan de True Spirits, maar, ook wat koeler. De normale TRUE heeft een wat tragere fan dan de Power, waardoor ie iets stiller is, en minder goed koelt. Wat luider en wat koeler, of Stiller en warmer dus.

Onder die twee komen, gesorteerd op prestaties:
pricewatch: Raijintek EREBOSS
pricewatch: Scythe Mugen MAX
pricewatch: Thermalright Macho Rev.A (BW)

Idd, geen Noctua's, die overbekende NH-D14 en D15 zijn imo helemaal niet zo interessant. Ze zijn bekend, maar prijs/prestatie gezien totaal niet interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinHood op 02-02-2015 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Corsair Hydro H100i

hoe is deze?

Ja maar design van die iyama :d just not me

Of de Be Quiet Dark rock 3?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 22:09 ]

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:08:
pricewatch: Corsair Hydro H100i

hoe is deze?

Ja maar design van die iyama :d just not me
De h100i maakt redelijk wat lawaai. Als je ruimte hebt voor een 280mm radiator is de h110 een goede optie: redelijk stil en koel. Past dat niet, dan een cm nepton 240m, die is ook stil en goedkoper dan de h100i en de h110

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MK_
  • Niet online

MK_

Maakt de pomp van de H110i niet juist meer kabaal?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er is een reden waarom hij niet in mijn lijstje staat, hell, 4 zelfs:
Duur
Koelt matig.
Veel lawaai
Koeling gaat pas omhoog, en het lawaai naar beneden, als je betere fans koopt, à 20-30 euro, waardoor hij nog duurder wordt.

Een Silver Arrow is koeler, stiller, veel goedkoper, mooier en heeft minder problemen: De pompjes van CLWC's willen nogwel eens snel overlijden of veel herrie maken.

NZXT maakt wel goede waterkoelingssetjes, maar, muchos pesos: pricewatch: NZXT Kraken X61 voor koeling die iets betal zal zijn dan die van de Silver Arrow.

De Dark Rock is niet echt stil of koel, beetje een grijze muis tussen alle koelers.

Wat is er mis met een van mijn keuzes?

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 02-02-2015 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga waterkoeling links laten liggen, lees dat er veel problemos mee zijn.

pricewatch: Thermalright True Spirit 140 deze wordt het aangezien hij de 3e beste is en dichtbij verkrijgbaar is :D

Nu mijn gedacht was 2x deze : pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart omwille van de ZOVELE goede reviews en mijn vriend hem ook 2 keer heeft en top vindt. Maar als ik dat zo zie worden TN panelen als taboe gezien :D

• pwillemske
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:12:
Er is een reden waarom hij niet in mijn lijstje staat, hell, 4 zelfs:
Duur
Koelt matig.
Veel lawaai
Koeling gaat pas omhoog, en het lawaai naar beneden, als je betere fans koopt, à 20-30 euro, waardoor hij nog duurder wordt.

Een Silver Arrow is koeler, stiller, veel goedkoper, mooier en heeft minder problemen: De pompjes van CLWC's willen nogwel eens snel overlijden of veel herrie maken.

NZXT maakt wel goede waterkoelingssetjes, maar, muchos pesos: pricewatch: NZXT Kraken X61 voor koeling die iets betal zal zijn dan die van de Silver Arrow.

De Dark Rock is niet echt stil of koel, beetje een grijze muis tussen alle koelers.

Wat is er mis met een van mijn keuzes?
Qua koeling ben ik het niet met je eens, de h100i koelt beter dan welke luchtkoeler ook. Daarnaast, design, ik zelf hoef ook geen bad-ass blok in mn oc omdat ik dat niet mooi vind. Anders had er allang een TS in gezeten hoor.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Geef maar een bron dat de h100i beter is dan een True Spirit 140 als het aankomt op koeling/lawaai. Tip: ga je niet vinden, dat ding maakt simpelweg teveel lawaai om koel te zijn.

TN moet je niet willen:
Slecht contrast.
Slechte kleuren.
Kans op banding
Waardeloze kijkhoeken
Backlightbleeding gegarandeerd

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Thermalright True Spirit 140

Ik zit dus goed met deze koeling?

Kan je me dan een IPS Monitor vinden die ook goed is voor gamen en binnen een budget van 500 ligt als ik die 2 keer neem? Liever geen AMVA maar dan een IPS gewoon.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom geen AMVA? IPS heeft imo voor jou geen enkel voordeel, en voor gaming het nadeel van het lage contrast. Anders een willekeurige Dell, kan mss zelfs een 1200p worden als je uitgaat van 250 euro per stuk.

Die True Spirit 140 is een prima ding, de Power wordt aangeraden door zijn wat snellere fan, waardoor je ietsje inlevert op de stilte, maar wel meer koeling hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met die True Spirit gaat het ietsje minder als de Power? Oke dat is goed dan zo ;)

IPS gaat me dan niet goed bevallen voor gamen? of?

Kan je me dan nog wat AMVA's aanraden?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 364,90€ 364,90
1Thermalright True Spirit 140€ 35,01€ 35,01
1Seasonic G-series 650 watt€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.426,56

Dit is nu mijn config.

1550 euro hier in België

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 22:23 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik raad IPS aan als kleurcorrect werk erg belangrijk is, en dan praat je ook niet meer over schermen van 200 euro.

AMVA+ biedt gewoon veel beter contrast, en minder backlightbleeding, en meer contrast = beter, voor films, maar ook zeker voor games.

De beste is toch wel die pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart, maar, die blijkt niet mooi te zijn.

pricewatch: BenQ VW2430H Wit is een wat vreemd ding qua ontwerpt, maar ik weet niet welk paneel ze daar in gegooid hebben. Zal wss hetzelfde ding zijn als die Iiyama, echt veel keuze is er immers niet in AMVA panelen.

pricewatch: BenQ GW2460HM Zwart is ook een prima ding, maar, iets zegt mij dat je die ook niet echt mooi gaat vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad spreken me niet zo aan haha. Ligt aan mij...

Anders gewoon 1x pricewatch: Dell U2515H Zwart
En 1x die Iyama? Alhoewel 2 verschillenden niet mooi zullen ogen..

Hoe is de config in geheel?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zelf zou ik nooit 2 verschillende schermen naast elkaar zetten, je gaat je vrij snel ergeren aan 1 van de twee.

Je lijstje:
Je voeding is 200w te zwaar, leuk voor nog een GTX970, dat wel.
Kast blijf ik meh vinden, en eigenlijk slecht voor hoeveel je betaald.
ODD is iets wat je zelf moet uitvogelen, ik heb al iets van 1,5 jaar geen ODD meer in mijn deskop, en heb hem nog geen seconde gemist.

Verwijderd

Topicstarter
die ODD is voor de zekerheid... never know maar kan hem idd weglaten. Kast blijft me aanspreken, zelfde prijs als Fractal maar vindt deze mooier. Gaat mss iets minder qua stil ofzo zijn maar ik hoor dat toch niet/ maakt me niet zoveel uit tenzij het is zoals een vliegtuig dat opstijgt uiteraard :D

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zelfde prijs? Hier in Nederland is hij een slordige 60 euro dan de Arc R2 en 30-20 euro duurder dan de allround [veel] betere Define R5.

En ik heb eerder gehoord dat men het geluid niet zo erg zou vinden van zo'n kast, maar, door het gebrek aan fancontrollers + veel mesh is er altijd veel fangeluid, waardoor je eigenlijk altijd wel muziek op wilt hebben om je er niet aan te gaan ergeren.

Ik had eerst een Antec 900, ook zo'n typisch luidruchtig game ding, maar de overstap naar een stille kast had ik eerder moeten doen. Het is heerlijk om je pc idle niet te horen zonder andere geluidsbronnen, en ingame eigenlijk ook niet te horen, omdat zelfs een vrij stille game je kast al overstemt.

Verwijderd

Topicstarter
zitten toch al reeds 3 fans bijgeleverd? En heeft goede reviews qua sound dus dacht wel maar bon zit dan weer fout :D

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ligt ermee waar je dat ding mee vergelijkt. Hij doet het niet slechter dan andere gamekasten, maar vergelijk hem met normale kasten zoals de Agos, 300R en dingen uit de Core serie, en hij zal al een stukje luider wezen. Vergelijk hem met de Define R5, welke gemaakt is om erg stil, maar ook koel te zijn, en die CM presteert waardeloos als je kijkt naar stilte.

De fans zijn het probleem niet, het is het gebrek aan controle over die fans, waardoor ze altijd lekker op 100% lopen.

Wat de R4 en R5 zo goed maakt, is de standaard ingebouwde fancontroller. 3v voor als je niks doet, 5 en desnoods 12v voor gaming.

• SmokingCrop
  • Niet online
3v is zelf nog prima voor gaming met licht overklokken.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

klopt, ik was vergeten dat mijn GPU-koeler er ook nog opzit, en dat dat niet standaard is :+ 3v is echt te weinig voor de Gelid Icy om mijn R9 290 in-game koel te houden :P

3v is anders idd eigenlijk altijd prima. Heerlijk stil issie dan.

• pwillemske
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:17:
Geef maar een bron dat de h100i beter is dan een True Spirit 140 als het aankomt op koeling/lawaai. Tip: ga je niet vinden, dat ding maakt simpelweg teveel lawaai om koel te zijn.

TN moet je niet willen:
Slecht contrast.
Slechte kleuren.
Kans op banding
Waardeloze kijkhoeken
Backlightbleeding gegarandeerd
Hier zie je dat de h80i zelfs beter koelt dus de h100i helemaal, al zal het geluid wel wat harder zijn dan de TS, bron: (klik onderaan "next page")
http://m.hardocp.com/arti...ler_review/3#.VM_x5IbtSrU

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pwillemske schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:56:
[...]

Hier zie je dat de h80i zelfs beter koelt dus de h100i helemaal, al zal het geluid wel wat harder zijn dan de TS, bron: (klik onderaan "next page")
http://m.hardocp.com/arti...ler_review/3#.VM_x5IbtSrU
Hij mag ook wel koeler zijn als dat onding een dikke 13 decibel luider is, dat is niet "wat harder", 50 decibel is voor een pc simpelweg luid, en in de kast van TS wordt dat totaal niet gedempt. Ik zou dat werkelijk nooit aanraden.

Hetzelfde zie je ook bij http://www.xbitlabs.com/p...noctua-nh-d15/graph-4.png gebeuren bij alle waterkoelers: koeler, ja, ietsjes, veel luider? Ja. Veel duurder? Hell yeah.

De Seidon 120 en Tundra maken overigens er helemaal een potje van, richting de 60 decibel gaan, lekker hoor. Dan liever een paar graden koeler, en 20 decibel minder aan takkeherrie.

• pwillemske
  • Niet online
VasZaitsev schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:14:
[...]

Hij mag ook wel koeler zijn als dat onding een dikke 13 decibel luider is, dat is niet "wat harder", 50 decibel is voor een pc simpelweg luid, en in de kast van TS wordt dat totaal niet gedempt. Ik zou dat werkelijk nooit aanraden.

Hetzelfde zie je ook bij http://www.xbitlabs.com/p...noctua-nh-d15/graph-4.png gebeuren bij alle waterkoelers: koeler, ja, ietsjes, veel luider? Ja. Veel duurder? Hell yeah.

De Seidon 120 en Tundra maken overigens er helemaal een potje van, richting de 60 decibel gaan, lekker hoor. Dan liever een paar graden koeler, en 20 decibel minder aan takkeherrie.
Haha daar heb je gelijk in, als ik dit zo zie kun je dan ook beter voor custom water koeling gaan, of de fans vervangen. In dit geval gewoon voor een dikke luchtkoeler gaan ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 376,-€ 376,-
1Thermalright True Spirit 140€ 35,01€ 35,01
1Seasonic G-series 650 watt€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.437,66

Dit is hem geworden. Bestelt bij Afuture... goede reviews van gelezen dus.. gaf me ook de goedkoopste prijs! Contant afhalen, wel effe rijden maar het 80 euro prijsverschil toch zeker waard :D

1480 euro in totaal. Nu wordt het wel mijn 1e PC die ik zelf ga bouwen en in mekaar steken...

Heb er niks verstand van dus zeer detailrijke en goede guides mogen hier aangeraden worden als jullie er kennen want ga alle hulp nodig hebben.. Hoelang duurt dat ongeveer zo bouwen? Ik veronderstel dat mijn config allemaal in mekaar past/samen past? Mag het toch hopen, is het zo? :D

Dan qua scherm dacht ik als linker scherm dit te nemen : pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart, is wel TN maar beste om te gamen denk ik. Dan dat gewoon puur voor PS4/PC gamen, 144hz is mooi veronderstel ik als CSGO gamer.

En dan als videobewerking/internet/stream/school scherm dit? : pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Of kennen jullie iets beters qua design/kleur voor die prijs?

De nieuwe : pricewatch: Dell U2515H Zwart
Is ook optie, wel 60 euro duurder...

• SmokingCrop
  • Niet online
De U2515H is een zeer mooi scherm voor z'n prijs met die 2560x1440 IPS resolutie op 25".

Guide PC assembleren: http://nl.hardware.info/r...je-eigen-pc-2014-workshop (zowel video als images/text)
Als je vast zit, kan je het ook altijd hier vragen ^^

Je systeem past prima bij elkaar, een beest van een pc :)

[ Voor 52% gewijzigd door SmokingCrop op 03-02-2015 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey SmokingCrop :) Thanks

Zou ik dan naast dat scherm misschien een pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart
nemen? Voor als PC game/PS4 scherm?

Thanks voor de guide!

• SmokingCrop
  • Niet online
Die pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart zou ik nooit nemen, zoveel geld voor een 60Hz 1080p TN scherm :/

Neem dan beter de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart of die 144Hz die je eerder gekozen had.

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 03-02-2015 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Ik dacht ofwel 2x deze : pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart ==> 340 euro

- Ofwel 1x deze : pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart en dan 1x deze : pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart

- Ofwel 1x pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart en dan 1x : pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

- Ofwel 1x deze : pricewatch: Dell U2515H Zwart en dan 1x : pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart

Wat denk je?
1 is voor te gamen en het ander is eigenlijk meer voor internet/Schoolwerk/videobewerking/films kijken/3D programma's,..

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Zoals al eerder gezegd, bij 2 verschillende monitoren ga je je aan een monitor ergeren omdat hij net wat minder is voor jouw gebruik. Neem dus 2 dezelfde monitoren.

Daarbij, ook zoals eerder gezegd, wil je echt gewoon geen TN paneel hebben. Durf te wedden dat je na een tijdje ook liever gamed op je IPS of AMVA die ernaast staat ipv op je fletse TN paneel. Oftewel; 2 keer die Iiyama AMVA is echt verreweg het beste voor je geld. Wat er lelijk aan is snap ik niet echt maar ik snap ook niet wat er mooi is aan een CM Storm behuizing, dus zal wel een gevalletje smaak zijn. Anders 2 keer de Dell U2414. Dat zijn imo wel de twee beste opties in het full-hd segment.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Enige waaorm ik niet 2x de dell neem is die 8ms. Kan wel zijn dat je dit niet merkt maa rheb altijd 1-2 ms monitor gehad dus denk dat ik dat wel ga merken.

Dan qua toetsenbord dacht ik aan dit : pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard
en als muis : pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

thema blauw/wit aangezien mijn case wit is en blauw verlicht word. Hoe zijn deze?

Dan moet ik enkel nog goede headset erbij en misschien boxen!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Muis kan ik aanraden, toetsenbord ben ik geen fan van, geen fijne vorm vind ik zelf.

Je staart je echt blind op de reactietijd. Vaak wordt er met 1ms geadverteerd, maar dat is vaak 0-100% zwart wit met overdrive. Als je overdrive te hoog staat krijg je overshoot, wat net zo irritant is als motion blur of ghosting. Het is dus '1ms'. Dell specificeert de daadwerkelijke reactietijd. Heel weinig monitoren halen de geadverteerde reactietijd op een nette manier, maar dat doet de Dell wel.

Wat veel meer van belang is is de inputlag, en die is gewoon erg goed bij de Dell. Weet bijna wel zeker dat deze beter is dan van die BenQ's, want hij bestaat namelijk nauwelijks bij de Dell.

Samenvattend zal die Dell waarschijnlijk netter beeld geven en misschien zelfs sneller reageren dan die BenQ's.

Zoek anders eens op hardware.info naar dat artikel over overdrive etc. dat ze daar een tijdje geleden gepubliceerd hebben. Verduidelijkt een hoop, want reactietijd is een spec die notoir onbetrouwbaar en irrelevant is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt zal ik eens doen :) 2x die dell U2414H dan of 1 U2414 en 1 u2515h?

Wat is dan wel een fijn/goed mechanisch toetsenbord?

Verwijderd

Topicstarter
Qua scherm kwam ik tot dit.

Denk dat de beste IPS momenteel deze qua design en ook beeld : pricewatch: Dell S2415H Zilver, Zwart ook mooie prijs!

Corrigeer me als ik fout ben en er betere zijn/mooiere :) Ik zie dit scherm en design echt graag en dacht zeker dit scherm 1x te pakken dan voor de videobewerking/internet/streams enzovoort.

Nu twijfel ik om het 2x te nemen door de 6ms... misschien beter dan 1 van deze 2 erbij nemen voor gamen dan?

pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart
of pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart

Wat zijn jullie meningen?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 20:42
Die meningen zijn al regelmatig gegeven.

Die 6ms gaat nergens over.
En 2 verschillende schermen naast elkaar is ontzettend vervelend. Je krijgt ze nooit hetzelfde kwa weergave. Dus er is er altijd wel 1 feller en of witter, en of .....

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zeker als je een IPS naast een TN zet, dat gaat gewoon nergens over. Binnen een maand ben je die TN helemaal zat, kan ik je al garanderen. TN is gewoon een knap beroerde techniek, de lijst met nadelen heb ik je al gegeven, het verbaast mij al dat je er überhaubt aan denkt.

Maarja, ik snap ook niet waarom je die kast en een voeding van 200w te zwaar hebt gehaald.

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:46

deepvreezo

Redacteur
Daar komt nog bij dat de S2415H een glossy scherm is, en de twee andere opties die je noemt zijn mat. Dan krijg je dus echt twee heel verschillende schermen. Ook ik zou dus twee dezelfde aanraden. S2415H ziet er verder prima uit, mits je van glossy houdt (ik wel, maar je moet dus bijvoorbeeld geen felle lampen voor je scherm neerzetten). Koop de RL2455HM in elk geval niet, het beeld is matig.

Verwijderd

Topicstarter
Dus 2x de S2415H nemen stellen jullie voor?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als je voor looks gaat wel, maar ik vind het een prijzig scherm voor zijn prestaties, en zelf wil ik nooit meer glossy hebben. Slecht voor je contrast en veel last van invallend licht.

Verwijderd

Topicstarter
Dus geen enkele van bovenstaande?

Wat denk je van dit voor te gamen : pricewatch: Asus VG248QE Zwart
en dan dit voor de rest : pricewatch: Dell S2415H Zilver, Zwart

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je van dit voor te gamen : pricewatch: Asus VG248QE Zwart
en dan dit voor de rest : pricewatch: Dell S2415H Zilver, Zwart

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom, waarom, waarom blijf je voor "gamen" steeds TN'etjes voorstellen? Nogmaals, je kan prima gamen op een AMVA/ips paneel met 5ms reactiestijd. Hell, zelfs 7 of 8 gaat prima.

Waarom je niet twee verschillende schermen moet nemen is inmiddels ook al een paar keer uitgelegd...

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 20:42
Dan heb je hetzelfde probleem.
Dan zet je weer een TN paneel naast een IPS paneel. Oftewel, totaal verschillende kleuren, helderheid, kijkhoeken etc.

Waarom wil je perse zo graag een TN paneel?
Die paar ms reactietijd klinkt heel leuk, maar maakt echt geen drol uit

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat er nog geen ips is die 144hz heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, lees overal dat het niet merkbaar is 1ms of 6ms, maar zit dan waarschijnlijk in mijn hoofd gewoon :D zal van TN afstappen maar de 144Hz klinkt inderdaad ook aantrekkelijk zeker voor CS:GO.

Maar bon uit jullie persoonlijke ervaring/kennis dan, 2 mooie goede monitors voor gamen ( lage inputlag ) en dan videobewerking/internet gewoon alle side activites.

Budget voor ze samen is max 600 maar heb liefst rond 500.

laat maar komen :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
VasZaitsev heeft een paar mooie exemplaren aangeraden in dit topic. Bekijk die eens. Of de 75hz Iiyama uit SmokingCrop in "PC+2 monitoren max 2100 euro".

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 05-02-2015 17:20 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
lol, hoeveel keer moeten we die zelfde monitoren nog eens aanraden x)
Pagina: 1 2 Laatste