Introductie
Ik was erg onder de indruk van de Alienware Alpha en ASUS ROG GR8, computers die zicht richten op de console markt. Echter na wat onderzoek kwam ik achter iets waar ik droevig van werd.
De videokaarten in deze computers zijn mijn inziens ondermaats. Ze zijn maar net beter dan wat er in een de huidige generatie consoles zit. In de Alpha zit “GTX Graphics” oftewel een GTX 860M en in de GR8 zit maar een GTX750Ti.
Dat moet beter kunnen dacht ik zo.
Doelstellingen
Ik heb 5 doelen die ik met deze build wil behalen.
1) Kleiner dan 3 Liter qua volume
2) 4K Gaming
3) Watergekoelde CPU en GPU
4) Clean design
5) Ook tijdens het gamen stil
De Specs
CPU - Intel Core i7-4790
GPU - Palit GeForce GTX 970 4GB
Moederbord - Asus Q87T
RAM - 2x8GB SODIMM DDR3 1600MHz
Storage - SanDisk X110 128GB (Wellicht upgrade ik naar 256GB)
WiFi - Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
PSU – HD-PLEX 250W DC-DC board en 350W externe adapter
De Hordes
Om zowel onder de 3 Liter te blijven alsook een complete waterkoeling in te kunnen bouwen moet er redelijk wat custom werk gedaan worden waaronder:
CPU Waterblok
Full cover GPU Waterblok
PCIe 4x naar 16x Riser PCB
Custom 2x80mm Radiator
Reservoir
Case
Progressie
Case
Het ontwerp van de behuizing is zo goed als af en ik ben er vrij tevreden mee zoals het nu is.
Versie 1

Versie 2

PCIe Riser PCB
Het ontwerp had ik al gemaakt en besteld

Radiator
Via een leverancier van mijn werk een custom radiator laten maken. Ter vergelijking hier is hij te zien naar een 120mmx38mm fan en een 280mm radiator

CPU Waterblock
Het ontwerp van mijn CPU Waterblok is inmiddels af.

GPU Waterblock
Nog geen foto’s van de GPU Waterblok, ik ben nog aan het wachten op mijn eigen GTX970 zodat ik allemaal maten goed kan maken, alleen afgaan op afbeelding is niet zo prettig werken.
Powersupply
Ik gebruik een Thin M-ITX moederbord samen met een HD-PLEX 250W DC-DC bord en een externe 350W adapter. Het moederbord za alles behalve de GPU van stroom voorzien en het HD-PLEX bord zal alleen de GPU van 12V stroom voorzien.

Ik ben al een eind maar er is nog genoeg te doen!
Ik was erg onder de indruk van de Alienware Alpha en ASUS ROG GR8, computers die zicht richten op de console markt. Echter na wat onderzoek kwam ik achter iets waar ik droevig van werd.
De videokaarten in deze computers zijn mijn inziens ondermaats. Ze zijn maar net beter dan wat er in een de huidige generatie consoles zit. In de Alpha zit “GTX Graphics” oftewel een GTX 860M en in de GR8 zit maar een GTX750Ti.
Dat moet beter kunnen dacht ik zo.
Doelstellingen
Ik heb 5 doelen die ik met deze build wil behalen.
1) Kleiner dan 3 Liter qua volume
2) 4K Gaming
3) Watergekoelde CPU en GPU
4) Clean design
5) Ook tijdens het gamen stil
De Specs
CPU - Intel Core i7-4790
GPU - Palit GeForce GTX 970 4GB
Moederbord - Asus Q87T
RAM - 2x8GB SODIMM DDR3 1600MHz
Storage - SanDisk X110 128GB (Wellicht upgrade ik naar 256GB)
WiFi - Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
PSU – HD-PLEX 250W DC-DC board en 350W externe adapter
De Hordes
Om zowel onder de 3 Liter te blijven alsook een complete waterkoeling in te kunnen bouwen moet er redelijk wat custom werk gedaan worden waaronder:
CPU Waterblok
Full cover GPU Waterblok
PCIe 4x naar 16x Riser PCB
Custom 2x80mm Radiator
Reservoir
Case
Progressie
Case
Het ontwerp van de behuizing is zo goed als af en ik ben er vrij tevreden mee zoals het nu is.
Versie 1

Versie 2

PCIe Riser PCB
Het ontwerp had ik al gemaakt en besteld

Radiator
Via een leverancier van mijn werk een custom radiator laten maken. Ter vergelijking hier is hij te zien naar een 120mmx38mm fan en een 280mm radiator

CPU Waterblock
Het ontwerp van mijn CPU Waterblok is inmiddels af.

GPU Waterblock
Nog geen foto’s van de GPU Waterblok, ik ben nog aan het wachten op mijn eigen GTX970 zodat ik allemaal maten goed kan maken, alleen afgaan op afbeelding is niet zo prettig werken.
Powersupply
Ik gebruik een Thin M-ITX moederbord samen met een HD-PLEX 250W DC-DC bord en een externe 350W adapter. Het moederbord za alles behalve de GPU van stroom voorzien en het HD-PLEX bord zal alleen de GPU van 12V stroom voorzien.

Ik ben al een eind maar er is nog genoeg te doen!