Dat lijkt me dan met link2sd oid? Dat vereist meen ik root wat we niet hebben op dit toestel (eeuwig zonde!).
Wat betreft GPS, binnen in huis heeft mijn GPS het vaak moeilijk. Buiten doet hij het prima. Snelle fix (minder dan 20 seconden) en doet het ook goed (zou op 5 meter nauwkeurig moeten zijn). Mijn HTC One X had er nogal een handje van te verspringen binnen 20 meter maar dat heb ik met de blade nog niet meegemaakt. De batterij valt me inderdaad wel wat tegen, maar dat had ik deels verwacht.
Switchen tussen sim-kaarten had van mij wel wat sneller gemogen (niet ver weg in de instellingen). Ook 3G van telfort heeft er hier in huis tegenwoordig nogal moeite mee, maar dat heeft de Galaxy Alpha van m'n vriendin ook waar zowel onze S2 en HOX dat niet hadden (wellicht een probleempje bij telfort?).
Voorgeinstalleerde apps: Camera 360 is echt een nutteloze app. Chaatz heeft hier bij mij nu al een paar keer een high CPU load melding gegeven. Vreemd want ik gebruik het niet. Beide zijn inmiddels van m'n toestel af. Verder valt de bloatware me enorm mee.
Oh btw, ik heb net een samsung (of namaak, is me niet duidelijk) en sandisk SD kaartje van 64 gb geprobeerd. Beide krijg ik niet gekoppeld op de s6. Bijzonder jammer! Iemand anders dit probleem ook? De sandisk is een SDXC UHS-1 in exFat
/edit
Inmiddels de microSD aan de praat. Zielig genoeg moest hij fat32 geformat zijn. NTFS deed het ook niet, ext4 niet geprobeerd.
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm - aangezien een grote microSD kaart niet standaard door windows geformatteerd kan worden in fat32 (en terecht) moet je een tool gebruiken. Voor muziek en foto's kan ik hem nu in ieder geval gewoon gebruiken, maar grote films is natuurlijk een ramp. Erg jammer. De telefoon formatteert de kaart overigens zelf ook in fat32. Bijkomend nadeel tov exfat is dat ik nu maximaal 13mb/s haal versus 20mb/s (maximaal van deze USB reader).
Nog een kanttekening voor RogierE; tegenwoordig (vanaf 4.4) heeft android meer problemen met het gebruiken van SD kaarten. Blijkbaar een keuze voor 'security' van google. Wanneer het toestel geroot is kan je daar omheen werken. Maar dat is op het moment met de S6 dus ook een probleem.
[
Voor 31% gewijzigd door
Scorpei op 17-04-2015 08:54
]