Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die deze telefoon in bezit hebben: Wat zijn de minpunten van de zte blade s6?
PS: Waar kan ik een goede screenprotector vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 18:49
Die van mij is via DHL verstuurd staat er bij Gearbest. Ik verwacht hem na het weekend binnen te hebben. Ik hoop zaterdag maar dat zal wel niet. Tot nu toe verloopt alles prima bij Gearbest. Ik heb hem via EU warehouse besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik heb ook besteld via gearbest eu ook vandaag verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Dealsmachine betrouwbaar? Weet iemand de code waar je korting kan krijgen op de zte blade s6 (op Dealsmachine)?
Wat is trouwens de code voor de s6 op Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
eldeegee schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:24:
Die van mij is via DHL verstuurd staat er bij Gearbest. Ik verwacht hem na het weekend binnen te hebben. Ik hoop zaterdag maar dat zal wel niet. Tot nu toe verloopt alles prima bij Gearbest. Ik heb hem via EU warehouse besteld.
Mij vertelde ze deze wordt gewoon vanuit CHINA verstuurd naar Duitsland, en dan naar jou toe verstuurd.
Het komt niet dus meteen vanuit EU-warehous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:57:
Wat is trouwens de code voor de s6 op Gearbest?
De code die slechts een paar posts terug al genoemd is bedoel je? Dat ga ik even voor je opzoeken als ik tijd heb.

Voor degenen die hem al hebben;
war vinden jullie van de camera?
De reviews die ik kan vinden laten zich daar nogal wisselend over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:46:
[...]
De code die slechts een paar posts terug al genoemd is bedoel je? Dat ga ik even voor je opzoeken als ik tijd heb.

Voor degenen die hem al hebben;
war vinden jullie van de camera?
De reviews die ik kan vinden laten zich daar nogal wisselend over uit.
Ik heb de code al gevonden op internet. Ik heb het besteld op Gearbest met een code voor 202 euro.

Zodra ik hem binnen heb deel ik mijn ervaring. Dus ook over de camera, @ASW1. Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
theduke1989 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Mij vertelde ze deze wordt gewoon vanuit CHINA verstuurd naar Duitsland, en dan naar jou toe verstuurd.
Het komt niet dus meteen vanuit EU-warehous!
Apart.. Ik heb gelijk een DHL track&trace code gekregen maar deze vind hem niet.
Zullen vast een paar in Duitsland op voorraad liggen... anders kan ik nog wel een aantal weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2024
Op Hardware.Info zag ik dat er ook een lux variant komt met een Full HD scherm. Ik heb echter nog geen verkooppunten kunnen vinden.

Heeft iemand hier al meer over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Als ik kijk naar deze specs dan zou ik zeggen dat dat de ZTE Blad S6 Plus is die Gearbest aanbied. Gearbest heeft het wel over een resolutie van 1280 x 720 (HD 720), terwijl HardwareInfo het heeft over 1920x1080 resolutie. Dit artikel heeft het wel over de Plus met de resolutie van 1920x1080.

Blijkbaar is er ook nog een ZTE Blade S6 voor de chinese markt met een Snapdragon 410 processor in tegenstelling tot de Snapdragon 615 voor de internationale markt. Goed opletten wat je koopt en geleverd krijgt. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RogierE op 30-03-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Heb hem binnen. Snelle levering via gearbest eu warehouse, weekje ongeveer.
Toestel werkt erg vlot en het scherm is super. Hele verbetering vanaf een galaxy S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Vorige week vrijdag de ZTE Blade S6 besteld en betaald op Gearbest.com waarbij ik heb gelet op levering via EU Warehouse. Mijn orderstatus staat nu al sinds bestellen op "processing" en nog niet op "product dispatch" Weet iemand of dit altijd zo lang duurt? Bij de S6 op de site staat de opmerking "dispatched within 24 business hours from warehouses in Europe". Ik heb Gearbest ook al gemaild, maar zij reageren (vooralsnog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
@fonsz, ik kreeg gelijk reactie van een ene Charles toen ik een ticket aanmaakte.
Telefoon bevalt goed. Gewoon even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Fonsz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:21:
Vorige week vrijdag de ZTE Blade S6 besteld en betaald op Gearbest.com waarbij ik heb gelet op levering via EU Warehouse. Mijn orderstatus staat nu al sinds bestellen op "processing" en nog niet op "product dispatch" Weet iemand of dit altijd zo lang duurt? Bij de S6 op de site staat de opmerking "dispatched within 24 business hours from warehouses in Europe". Ik heb Gearbest ook al gemaild, maar zij reageren (vooralsnog) niet.
Bij mij precies hetzelfde, vrijdag besteld en nu nog steeds op processing. Ik heb ook een ticket aangemaakt en hier werd op gereageerd met de mededeling dat verzenden normaal gesproken tussen de 2 en 5 werkdagen duurt. We moeten dus maar even geduld hebben.

I do what I like and I like what I do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bij mij ook,

Wil namelijk de order stoppen, heb een ZTE Z9 Mini aangeschaft, sinds 27 maart staat het op processing.
Via de chat duurt het soms 10/15 minuten totdat je zie aan de praat krijgt, maar hun antwoord is elke keer binnen 1-3 werkdagen wordt het teruggestort helaas is dat niet zo en blijft het zo de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de S6 vandaag ontvangen.

Ben nu bezig met de update. Heb het bestand update.zip op de root van mijn SD Card gezet.
De File Manager herkent deze file op de SD Card.

Echter, de update lukt maar niet.

Ik krijg de foutmelding E:failed to mount /sdcard (No such file or directory) en E:failed to map file
Installation aborted.
Installation Failed, Package Corrupt.

Ook staat er No package file selected.

Iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
theduke1989 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:00:
bij mij ook,

Wil namelijk de order stoppen, heb een ZTE Z9 Mini aangeschaft, sinds 27 maart staat het op processing.
Via de chat duurt het soms 10/15 minuten totdat je zie aan de praat krijgt, maar hun antwoord is elke keer binnen 1-3 werkdagen wordt het teruggestort helaas is dat niet zo en blijft het zo de hele tijd.
Lijkt qua specs ook wel goed die ZTE Z9 mini maar mist deze niet de 900 (B8) en 800 (B20) 4G frequenties? Met name de 800 frequentie wordt veel door nederlandse providers gebruikt. Of maakt 4G je niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
Vandaag onderstaande reactie van Gearbest ontvangen:

"Thanks for your reply,
We sincerely apologize for any inconvenience that may have been caused.
We will arrange the shipment soon and send the order to the address you requested, and give you the tracking NO. soon.
Please wait for it 1-3 days more.
Please feel free to contact us if you have any questions regarding your order.
Thanks for your time and attention.
Best Regards
Angelia"

Nog maar ff wachten dus...... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een andere manier om Andriod 5.0.2 te downloaden dan via een SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
RogierE schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:39:
[...]

Lijkt qua specs ook wel goed die ZTE Z9 mini maar mist deze niet de 900 (B8) en 800 (B20) 4G frequenties? Met name de 800 frequentie wordt veel door nederlandse providers gebruikt. Of maakt 4G je niet uit?
Vodafone heeft ook op de hogere banden 1800.2100.2600 (4G) dus zo erg is het niet.
Het is alleen een betere doorvoer op de lagere banden, maar ik ben op drukkere gebieden meer, en dan bieden de hogere banden vaak de uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update: ik heb de SD-card geformatteerd. En toen update.zip daar opnieuw op gezet. Daarna ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
theduke1989 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:53:
[...]

Vodafone heeft ook op de hogere banden 1800.2100.2600 (4G) dus zo erg is het niet.
Het is alleen een betere doorvoer op de lagere banden, maar ik ben op drukkere gebieden meer, en dan bieden de hogere banden vaak de uitkomst!
"drukkere gebieden" zullen vaak steden zijn.
Wanneer er veel bebouwing is en\of je veel binnen bent, zal de 800 band aanzienlijk beter presteren.
Zeker wanneer het netwerk erop ontworpen is om met een combinatie van hogere en lagere banden te werken; bij T-mobile is dat niet zo maar dan zullen de masten ook dichter op elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

Zaterdag besteld bij gearbest, vnadaag geleverd vanuit Duitsland.
Via een ticket een factuur met kloppende prijs gehad, dus kan hij zakelijk ingeboekt worden.

Top geregeld, nu eerst mijn sim kaart verknippen en de update erop zetten .... en de GPS testen :X

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
theduke1989 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:53:
[...]

2100 is een 3G band. Als je de 800 mist op 4G heb je geen landelijke dekking bij elke andere provider dan T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeewpaall
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-04-2024
Sledge HaMMeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:46:
Via een ticket een factuur met kloppende prijs gehad, dus kan hij zakelijk ingeboekt worden.

Top geregeld, nu eerst mijn sim kaart verknippen en de update erop zetten .... en de GPS testen :X
de gps is na een tijdje niet echt best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
Sledge HaMMeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:46:

Ik vind het toch bijzonder dat jij hem zaterdag besteld en al binnen hebt, terwijl ik vrijdag heb besteld en mijn order nog steeds op processing staat :/ . Ik gun hem je wel hoor ;)
Toch maar weer een berichtje naar Gearbest sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik vindt het ook raar, hoe hun werken.
Telkens wordt er tegen mij gezegd binnen 3-7 werkdagen wordt het teruggestort, maar ik heb nog steeds niks ontvangen, en staat sinds 25-maart op processing! Echt knap dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb de telefoon nu anderhalve week in gebruik. Behoorlijk tevreden. Eerst was het wachten op mijn nano simkaart (had mijn eigen simkaart te klein bijgeknipt).

Zit nu in het zuiden van Italië en heb er een Italiaans Vodafone sinkaartje ingegooid. Prima 4G ontvangst. Heb waarschijnlijk beter internet dan wanneer ik hier wifi zou hebben :-)

Weet iemand hoe ik de recente apps kan activeren door lang op mijn home button te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
Vandaag de telefoon ontvangen van Gearbest met DHL. Succesvol de telefoon geupdate. Ik moet nog even wachten op een nano simkaart, die heb ik besteld bij mijn provider. Alvast wat apps op de telefoon gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vingibson schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:46:
Heb de telefoon nu anderhalve week in gebruik. Behoorlijk tevreden. Eerst was het wachten op mijn nano simkaart (had mijn eigen simkaart te klein bijgeknipt).

Zit nu in het zuiden van Italië en heb er een Italiaans Vodafone sinkaartje ingegooid. Prima 4G ontvangst. Heb waarschijnlijk beter internet dan wanneer ik hier wifi zou hebben :-)

Weet iemand hoe ik de recente apps kan activeren door lang op mijn home button te drukken?
Dat kan niet, je moet een van de andere twee toetsen ingedrukt houden (afhankelijk van de instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Ah idd, bij mij de linker knop aangezien ik de default settings heb omgedraaid. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Oja, powerknop ingedrukt houden en volume down knop, maak je een screenshot. Ook wel handig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Ja, die ken ik inderdaad. Gebruik ik regelmatig. Hoe is jullie GPS fix?

Sinds ik heb geupdate naar Android 5.0.2 is die van bij belabberd. Kan niet eens normaal navigeren met google maps.

Zijn daar oplossingen voor? Heb juist gekozen voor een snapdragon chip in de hoop dat ik geen GPS problemen zou hebben.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
De Blade S6 van mij zou zowel Wifi op de 2,4 GHz als op de 5 GHz band moeten kunnen ontvangen. HIj ziet bij mij thuis alleen de 2,4 GHz Wifi en niet mijn 5 GHz band op mijn Ziggo router.

Is dit een bekend probleem? Heb expres een toestel met 5 GHz wifi besteld vanwege de relatief (nog) lege frequentieband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
5gh werkt hier prima. GPS is wel een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

appelkoek schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:49:
[...]

Ik vind het toch bijzonder dat jij hem zaterdag besteld en al binnen hebt, terwijl ik vrijdag heb besteld en mijn order nog steeds op processing staat :/ . Ik gun hem je wel hoor ;)
Toch maar weer een berichtje naar Gearbest sturen...
Dat is inderdaad niet grappig Appelkoek. Heb je 'm ondertussen al binnen? Wazig hoor
Deveon schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:14:
5gh werkt hier prima. GPS is wel een drama...
Toen ik interesse kreeg in dit toestel, kreeg ik de indruk dat er hier en daar een maandagochtend GPS door de kwaliteitscontrole was geglipt. Nu krijg ik steeds meer de indruk dat de GPS bij iedereen bagger is. Baal er bij voorbaat al van, omdat ik net van een telefoon (Acer) afkom met belabberde GPS en dit een van de motivaties was om toch maar eens een nieuwe telefoon te bestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door Sledge HaMMeR op 05-04-2015 12:04 ]

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
Heb de telefoon nu twee dagen, maar heb ineens problemen met bellen. Als ik een gesprek wil starten gebeurt er niks na het drukken op de naam of het nummer. Zowel bij sim kiezen als een voorkeurssim. Alleen reboot helpt, maar na het eerste gesprek stopt ie er weer mee.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem. Nu heb ik er natuurlijk weinig aan als telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
probeer eens een update uit???

http://download.ztedevice...soft/2015031913463334.zip

[ Voor 59% gewijzigd door theduke1989 op 05-04-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelkoek
Sledge HaMMeR schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:01:
[...]

Dat is inderdaad niet grappig Appelkoek. Heb je 'm ondertussen al binnen? Wazig hoor
Afgelopen vrijdag om 11.00 kreeg ik een verzendbevestiging binnen. Vervolgens stond er om 12.00 een DHL mevrouw voor de deur :) . De communicatie met Gearbest was dus niet optimaal, maar ben wel blij met mijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Dacht ik eindelijk een goede goedkope chinaphone gevonden te hebben, blijken er dan toch opeens GPS problemen?
Kunnen degenen die de GPS vaak gebruiken hier wat meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Hey! Ja aanvankelijk was ik superblij met deze telefoon. Daar moet ik toch op terug komen. De GPS is werkelijk waar belabberd. Ben speciaal overgestapt van een MTK processor naar deze in de hoop op een functionele GPS.

Deze is simpelweg niet te gebruiken voor navigatie (Google maps). Ik weet niet of andere gebruikers dit ook hebben. Is er iemand waarbij de GPS wel goed functioneert?

Verder schijnen de processor kernen niet lager dan 1Ghz te draaien waardoor de accu vrij snel leeg gaat (XDA forum). Hopelijk is dit te fixen met een software update.

Heb contact opgenomen met gearbest. Die komen met een antwoord dat ik auto navi maps moet installeren... Dat heeft natuurlijk weinig met de GPS hardware te maken.

Vrees dat ik de telefoon retour ga doen :-(

Zonde, vind het echt een fijne telefoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tour heel Nederland door met Google maps op mijn blade s6, zonder enkel probleem. De batterij gaat wel iets sneller leeg uiteraard, normaliter doe ik 2 dagen met een batterij, bij navigatie 1,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Zou je met de app GPS Test een screenshot kunnen maken van je GPS fix? Ben heel benieuwd wat voor waarden hij aangeeft. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:22
Yes dat werkte. Lijkt erop dat ik geen problemen meer heb!

Wat betreft de GPS. Geen enkel probleem hier. Had hiervoor een Jiayu en dat was altijd gezeik. Nu probleemloos elke ochtend en middag flitsmeister zonder problemen met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Hier ook geen problemen met GPS hoor, gelijk gps fix en vrij precies. Beter als met mijn Galaxy S2.
Ben erg tevreden met deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Vorige week woensdagavond deze telefoon ook maar besteld bij geekbuying.com. Vandaag kwam die binnen. Er was afgelopen weekend ook een chinese feestdag, wellicht duurde het daardoor langer of ben ik gewoon te ongeduldig.

Nog niet veel mee gespeeld maar ik heb een vraagje, er zou een soort sleuteltje bij moeten zitten om het laatje (?) van de SD kaart en SIM kaart open te krijgen. Deze zit er bij mij niet bij. Is dit een speciale sleutel of zou dit ook met een paperclip kunnen?

Verder viel het me op dat er geen screenprotector op het scherm zat. Zou ik een teruggestuurd exemplaar hebben gekregen?

Iemand soortgelijke ervaringen met geekbuying.com?

[ Voor 5% gewijzigd door RogierE op 09-04-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lijkt me duidelijk. Refurbished model met waarschijnlijk wat problemen onder de motorkap. Gaat ie wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ja, dat doet hij. GPS lijkt ook normaal. Van het weekend eens die nieuwe rom erop zetten. En met werk sim kaart eens gaan verknippen.

Nog suggesties qua sleuteltje? Paperclip, spijkertje, naald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Naald werkt prima, gebruik alleen niet een te scherpe naald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Naald werkt inderdaad prima. Het lijkt me wel een fragiel systeem.

Update duurde best lang of ook daarvoor ben ik te ongeduldig.

Wel eigenaardig dat je na een update via "Settings->Backup & reset -> Factory data reset" moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Hier ondertussen ook een paar getest met de GPS en werkt perfecet (zeker in vergelijk met mijn Acer. Heb wel de GPS continue aan staan, dus kan niet veel vertellen over een cold fix)

Misschien een open deur of totaal niet relevant, maar is iedereen op de hoogte van deze settings;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wpSdmrQ.png

in je "Location"-menu van je settings, als je daar op klikt kun je dit instellen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E99ypy4.png

(waarbij de battery-saving-mode misschien niet zo prettig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Een paar vragen, wellicht weet iemand het antwoord.
Op mijn oude telefoon had ik whatsapp op mijn SD kaart staan. Het lijkt erop dat dat niet meer kan, klopt dat?

[ Voor 28% gewijzigd door RogierE op 12-04-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
RogierE schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:32:
Een paar vragen, wellicht weet iemand het antwoord.
Op mijn oude telefoon had ik whatsapp op mijn SD kaart staan. Het lijkt erop dat dat niet meer kan, klopt dat?
Dat lijkt me dan met link2sd oid? Dat vereist meen ik root wat we niet hebben op dit toestel (eeuwig zonde!).

Wat betreft GPS, binnen in huis heeft mijn GPS het vaak moeilijk. Buiten doet hij het prima. Snelle fix (minder dan 20 seconden) en doet het ook goed (zou op 5 meter nauwkeurig moeten zijn). Mijn HTC One X had er nogal een handje van te verspringen binnen 20 meter maar dat heb ik met de blade nog niet meegemaakt. De batterij valt me inderdaad wel wat tegen, maar dat had ik deels verwacht.

Switchen tussen sim-kaarten had van mij wel wat sneller gemogen (niet ver weg in de instellingen). Ook 3G van telfort heeft er hier in huis tegenwoordig nogal moeite mee, maar dat heeft de Galaxy Alpha van m'n vriendin ook waar zowel onze S2 en HOX dat niet hadden (wellicht een probleempje bij telfort?).

Voorgeinstalleerde apps: Camera 360 is echt een nutteloze app. Chaatz heeft hier bij mij nu al een paar keer een high CPU load melding gegeven. Vreemd want ik gebruik het niet. Beide zijn inmiddels van m'n toestel af. Verder valt de bloatware me enorm mee.

Oh btw, ik heb net een samsung (of namaak, is me niet duidelijk) en sandisk SD kaartje van 64 gb geprobeerd. Beide krijg ik niet gekoppeld op de s6. Bijzonder jammer! Iemand anders dit probleem ook? De sandisk is een SDXC UHS-1 in exFat

/edit
Inmiddels de microSD aan de praat. Zielig genoeg moest hij fat32 geformat zijn. NTFS deed het ook niet, ext4 niet geprobeerd.
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm - aangezien een grote microSD kaart niet standaard door windows geformatteerd kan worden in fat32 (en terecht) moet je een tool gebruiken. Voor muziek en foto's kan ik hem nu in ieder geval gewoon gebruiken, maar grote films is natuurlijk een ramp. Erg jammer. De telefoon formatteert de kaart overigens zelf ook in fat32. Bijkomend nadeel tov exfat is dat ik nu maximaal 13mb/s haal versus 20mb/s (maximaal van deze USB reader).

Nog een kanttekening voor RogierE; tegenwoordig (vanaf 4.4) heeft android meer problemen met het gebruiken van SD kaarten. Blijkbaar een keuze voor 'security' van google. Wanneer het toestel geroot is kan je daar omheen werken. Maar dat is op het moment met de S6 dus ook een probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door Scorpei op 17-04-2015 08:54 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@scorpei

Wat bedoel je met switchen tussen simkaarten? Je kunt de optie "altijd vragen" selecteren in het sim menu. Voordat je belt of sms-ed wordt er dan gevraagd met welke simkaart je dit wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
RogierE schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:50:
@scorpei

Wat bedoel je met switchen tussen simkaarten? Je kunt de optie "altijd vragen" selecteren in het sim menu. Voordat je belt of sms-ed wordt er dan gevraagd met welke simkaart je dit wilt doen.
Ik neem aan dat hij het heeft over switchen van de dataverbinding van de ene sim naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@ASW1

Is deze optie er dan? Ik dacht dat dit alleen kon door je sim kaarten om te draaien (fysiek dus). Of heb ik ergens een update gemist?

Iemand ergens trouwens een flip-case gevonden die bij voorkeur niet uit China hoeft te komen. Ik vind de verzendkosten een beetje belachelijk ten opzichte van de prijs.

Of als je kiest voor China mail is het wel gratis maar is de levertijd weer zo extreem (15 tot 39 dagen). Of valt dit in de praktijk wel mee?

[ Voor 52% gewijzigd door RogierE op 19-04-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat valt reuze mee, probeer er 1 met Singapore mail te vinden. Het is nu vrij rustig dus kan ie er makkelijk met 2 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Ik bedoel voor het bellen inderdaad. Daarbij vraagt hij me niet (ondanks de instelling) via welke SIM ik wil bellen. De mijne lijkt nu alleen te kunnen bellen via SIM2 (of 1) als ik die optie selecteer als voorkeur in het instellingen menu. Op zich niet onoverkomelijk maar natuurlijk wel storend. SMS geeft hij me standaard 2 verzendknoppen (om zo te kiezen welke SIM ik daarvoor gebruik) naast elkaar in de messenger app.

De data verbinding niet kunnen wisselen is absurd voor een dual sim toestel (dat niet het low-end model is). Helemaal om de kaarten dan fysiek te moeten wisselen.

Voor opnames van telefoongesprekken gebruik in inmiddels de optie: VOICE_CALL. Deze neemt nu zowel de down als uplink op en airvoice klapt er niet elke keer uit. Ondanks root dus gewoon (bruikbare!) opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Scorpei schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:33:
Ik bedoel voor het bellen inderdaad. Daarbij vraagt hij me niet (ondanks de instelling) via welke SIM ik wil bellen. De mijne lijkt nu alleen te kunnen bellen via SIM2 (of 1) als ik die optie selecteer als voorkeur in het instellingen menu. Op zich niet onoverkomelijk maar natuurlijk wel storend. SMS geeft hij me standaard 2 verzendknoppen (om zo te kiezen welke SIM ik daarvoor gebruik) naast elkaar in de messenger app.

De data verbinding niet kunnen wisselen is absurd voor een dual sim toestel (dat niet het low-end model is). Helemaal om de kaarten dan fysiek te moeten wisselen.

Voor opnames van telefoongesprekken gebruik in inmiddels de optie: VOICE_CALL. Deze neemt nu zowel de down als uplink op en airvoice klapt er niet elke keer uit. Ondanks root dus gewoon (bruikbare!) opnames.
Voor data beschik je niet over de msim optie en dan vervolgens de data network optie?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T8yxHPN.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ziNW1RH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:40:
[...]

Voor data beschik je niet over de msim optie en dan vervolgens de data network optie?
Maar "data network" zie ik op je afbeelding alleen de mogelijkheid "phone card one" of (waarschijnlijk) helemaal uit.
Dus alleen de simkaart die in positie 1 zit kan een dataconnetctie leveren; als je van sim 2 een dataconnectie wilt dat moet jeje telefoon openmaken, de sims eruit frotten, omdraaien, terugduwen en (waarschijnlijk) herstarten.

Begrijp ik dat goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:51:
[...]

Maar "data network" zie ik op je afbeelding alleen de mogelijkheid "phone card one" of (waarschijnlijk) helemaal uit.
Dus alleen de simkaart die in positie 1 zit kan een dataconnetctie leveren; als je van sim 2 een dataconnectie wilt dat moet jeje telefoon openmaken, de sims eruit frotten, omdraaien, terugduwen en (waarschijnlijk) herstarten.

Begrijp ik dat goed zo?
Nee. Als ik hem aanklik kan ik voor simcard 2 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:11:
[...]
Nee. Als ik hem aanklik kan ik voor simcard 2 kiezen.
Heb je het ook uitgeprobeerd; kun je beide simposities voor 3/4G gebruiken?
(niet dat het slechts een 2G dataverbinding blijkt te zijn.)

[ Voor 38% gewijzigd door ASW1 op 20-04-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Momus

Welke versie van een ROM heb je? Je hebt allerlei gekleurde iconen die ik niet heb.

Dat programma msim heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb geen Blade S6, ik heb een Z7 mini, maar ging ervan uit dat de NUBIA skin hetzelfde zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
B11 is beschikbaar. Iemand deze al geinstalleerd?

[ Voor 34% gewijzigd door RogierE op 22-04-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:07:
Ik heb geen Blade S6, ik heb een Z7 mini, maar ging ervan uit dat de NUBIA skin hetzelfde zou zijn...
De software van de Nubia en "normale" ZTE smartphones verschillen. Op de Nubia heet het OS: Nubia UI en op de niet Nubia toestellen heet het OS: MiFlavour. Die twee zijn echt totaal verschillend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mijn vraag ging niet eens over software maar over hardware, en dan ook nog een antwoord geven terwijl je het toestel niet eens hebt.
Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogierE schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:53:
B11 is beschikbaar. Iemand deze al geinstalleerd?
Nee. Twee updates zo vlak achter elkaar? Heb jij de update geïnstalleerd? Met welk effect? Jammer dat nergens beschreven wordt wat de update inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Nee. Ik heb hem ook nog geinstalleerd. Dan moet ik allerlei appjes weer installeren. Jammer inderdaad dat er geen changelog is. Wellicht dat ik eens een compare draai op beide updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Helaas, de BladeS6 is amper 2 maanden oud en gevallen. Iemand een idee of het scherm te vervangen is? Voorkeur is om het niet zelf te hoeven doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
ZTE BLADE S6 Android 5 0 Lollipop Teardown video

Wellicht heb je er iets aan als je het glas zelf moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
Vanavond kreeg ik een melding op mijn Blade S6 voor een OTA update van 10,5 MB groot. Die heb ik geinstalleerd met behoud van alle instellingen, ik hoefde dus geen apps opnieuw te installeren of instellingen aan te passen. Ik heb nu de B11 software versie op mijn telefoon staan. Ik was in de veronderstelling dat de Blade S6 alleen via de SD card was te updaten, zo heb ik ook de vorige update geinstalleerd. Kennelijk kan dit nu ook via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknownbomb2
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:52
Fonsz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:12:
Vanavond kreeg ik een melding op mijn Blade S6 voor een OTA update van 10,5 MB groot. Die heb ik geinstalleerd met behoud van alle instellingen, ik hoefde dus geen apps opnieuw te installeren of instellingen aan te passen. Ik heb nu de B11 software versie op mijn telefoon staan. Ik was in de veronderstelling dat de Blade S6 alleen via de SD card was te updaten, zo heb ik ook de vorige update geinstalleerd. Kennelijk kan dit nu ook via wifi.
Oh wist ik ook niet maar bij het checken van updates via SD (die er niet in zit) kreeg ik ineens ook de notificatie van de update. Ook B11 geinstalleerd nu.

Wacht alleen nog op root maar als ik het zo hier en daar lees kan dat nog lang duren, als het ooit komt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aangeven wat er veranderd/verbeterd is na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 12-09 20:58
Hoewel het niet de bedoeling. Voor 210 euro is deze toestel verkrijgbaar bij coolblue.
http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=446729

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
karakedi schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:07:
Hoewel het niet de bedoeling. Voor 210 euro is deze toestel verkrijgbaar bij coolblue.
http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=446729
Voor 210? Ik zie 279,99...

Root!! ??
Hier wordt geclaimed dat er een root beschikbaar is voor de ZTE Blade S6. De video toont trouwens niet de Blade S6 en heeft een Android versie 4.4.4. Wie o wie is de eerste om het te proberen???

[ Voor 6% gewijzigd door RogierE op 11-05-2015 19:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 12-09 20:58
Je moet het ben abo nemen. Is per maand opzegbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Hey RogierE,

Blijkbaar is er inderdaad root. Op het XDA topic zijn meerdere posts inmiddels. Ook mensen die hierdoor de snelheid van de SOC weten goed te zetten (in plaats van fixed op hun maximum clock). Misschien dus erg leuk. Nadeel is wel dat blijkbaar KingRoot gebruikt moet worden wat in ieder geval 1 lopende verbinding heeft met een willekeurig adres in China. Vraag is wat die verbinding doet natuurlijk en of dat kwaad kan. Zelf vind ik het erg oncharmant.

Er lijkt wel ook voortgang te zitten in het zoeken / installeren van een eigen recovery (en dan ook mogelijk rom).

Wie weet wordt het nog wat leuks :). In principe ben ik erg tevreden over de S6 zoals hij is (draai B10), maar met extra accu duur door het aanpassen van de clocks zou ik ook zeker vrolijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Überhaupt een connectie ergens naar maken zonder dat ik er weet van heb, vind ik niet prettig klinken. Wel goed om te horen dat er dus een mogelijkheid is.

Ik heb op dit moment erg veel last van "fake touches". Hiermee bedoel ik dat het scherm een aanraking registreert terwijl er niets of niemand in de buurt is. ZIe deze video's (1 en 2) die ik heb gemaakt.

Al contact gehad met geekbuying.com hierover. Eerst natuurlijk een standaard antwoord, van start de telefoon opnieuw, haal de batterij er uit (als of dat kan), doe een factory reset, zet er de laatste firmware op.

Ik kan hem nu terugsturen en dan gaan zij er mee aan de slag. Wellicht heeft iemand hier ervaring met het terugsturen naar China. Hoe kan ik dit het beste en goedkoopste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Dat heb ik alleen out met een sd kaart gedaan naar adata. Maar dat was gewoon brievenbus post. Duurde 2 tot 3 weken maar verder zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
RogierE schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:45:
Überhaupt een connectie ergens naar maken zonder dat ik er weet van heb, vind ik niet prettig klinken. Wel goed om te horen dat er dus een mogelijkheid is.

Ik heb op dit moment erg veel last van "fake touches". Hiermee bedoel ik dat het scherm een aanraking registreert terwijl er niets of niemand in de buurt is. ZIe deze video's (1 en 2) die ik heb gemaakt.

Al contact gehad met geekbuying.com hierover. Eerst natuurlijk een standaard antwoord, van start de telefoon opnieuw, haal de batterij er uit (als of dat kan), doe een factory reset, zet er de laatste firmware op.

Ik kan hem nu terugsturen en dan gaan zij er mee aan de slag. Wellicht heeft iemand hier ervaring met het terugsturen naar China. Hoe kan ik dit het beste en goedkoopste doen?
Ik heb mijn toestel dus 2 weken geleden teruggestuurd met PostNL. Aangetekend. Wilde zeker weten dat hij aankwam. Had het toestel via Gearbest warehouse Germany besteld. Heb hem daar dus ook naartoe gestuurd.

Vervolgens berichtje gestuurd met track &
trace. Ze bevestigden binnen een week hem ontvangen te hebben. Wacht nu ruim een weekbop mijn geld.

Gister dus nog een berichtje erachteraan gestuurd en kreeg mededeling dat er oets verkeerd gegaan was met de betaling. Ze doen het nogmaals en dan heb ik het binnen een week als het goed is. Even afwachten dus.

Klantenservice van Gearbest is erg goed. Vriendelijk en behulpzaam. Als ik binnen een week mijn geld terug heb ben ik helemaal tevreden.

Wel jammer dat de Blade S6 niet goed functioneerde. Vind het namelijk echt een mooi toestel en het scherm voelt heel goed aan. Vooral de afgeronde randen. Kreeg veel complimenten van vrienden die hem erg mooi vinden.

Natuurlijk veel de vergelijking met de Iphone 6 waar hij ook gewoon superveel op lijkt. Ben geen Apple fan, dus dat is minder. Maar wel fijn om dan te kunnen zeggen dat het toestel 220€ kost ipv 600/700€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vingibson
en wanneer had je hem besteld? wil hem eigenlijk ook teurgsturen (die van mij doet t gelukkig wel perfect, maar niet mijn ding)
denk je dat dat nog mogelijk is na 2 mnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

vingibson schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:39:
[...]
<>
Klantenservice van Gearbest is erg goed. Vriendelijk en behulpzaam.<>
Grappig, mijn ervaring is echt 180 graden tegen gesteld - ik kreeg alleen standaard antwoorden, nooit een inhoudelijk antwoord. Ik koop daar nooit meer iets dus :(

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:36:
@vingibson
en wanneer had je hem besteld? wil hem eigenlijk ook teurgsturen (die van mij doet t gelukkig wel perfect, maar niet mijn ding)
Verkoop je hem toch? Ik vind het een heerlijk toestel alleen die cpu clocks. Leeg je er wat op toe maar anderkost het je ook de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:36:
@vingibson
Had hem 14 maart besteld, 18 maart werd hij vanuit Duitsland verzonden. Heb hem vervolgens op 29 april terug gestuurd (was ongeveer 15 euro kwijt aan vezendkosten).

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice. Probleem voorleggen en dan geven zij wel aan of je hem terug kunt sturen of niet. Ik neem aan dat je hem met je creditcard besteld hebt? Aankopen met je creditcard zijn minstens 6 maanden verzekerd. Dus je zit redelijk safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee paypal

en opzich prima ding, moet ik eerlijk toegeven. denk dat ik hem zelf ga gebruiken, als ik hem niet verkocht krijg (€195, geseald).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:50

..Christiaan..

..zwll..

Vanmiddag de Blade S6 binnnen gekregen via Geekbuying.com. Had er alleen overheen gekeken dat de phone niet in het NL is.... vrouwtje niet zo happy. Verder wordt in de Engelse handleiding gesproken over een microsim, maar die kan er dus echt niet in. Weer € 15,- extra voor een nano sim dan maar.
Verder is de eerste indruk erg mooi. Licht toestel hoor. Ik heb een Jiayu G4S, en dat is opeens een lomp apparaat naast de S6. :).
Eerst maar eens verdiepen in een rom die NL ondersteunt...

Appeltje eitje. De update geïnstalleerd. Nu in het Nederlands :)
Bron: http://www.ztedevice.com/...b6-96ae-6ae2536e320e.html

[ Voor 14% gewijzigd door ..Christiaan.. op 19-05-2015 21:45 . Reden: Aanvulling ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Zijn er meer die het idee hebben dat de accu sneller leeg gaat na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Ik draai nog steeds b10 dus kan je daar helaas niets over zeggen. Alles dat ik gebruik werkt (inmiddels is er trouwens een root ook met supersu (met omweg Via kingroot)) en heb nog geen rede gezien te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik gebruik wel B11 maar haal er met gemak een dag mee maar ik ben dan ook niet een intensieve gamer of internetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Ik heb zojuist de ZTE Blade S6 ontvangen van Coolblue. Ik heb B11 gedownload via de link hierboven.

Eerst op de SD uit mijn vorige (gesneuvelde) toestel gezet, maar die werd niet herkend door de Blade. Ik ben deze via allerlei wegen aan het formatteren naar FAT32, maar telkens herkent mijn laptop de kaart wel en de telefoon de kaart niet. Iemand suggesties? Edit: Inmiddels dit probleem "verholpen"; mijn tablet slikte de sd wel en de Blade kon overweg met de sd uit de tablet. Volgens mij viel die iets beter in de lade, had hij minder speling.

Daarna op een SD uit mijn actioncam gezet en daar werd hij wel herkend, maar gaf hij zowel via de recovery als via het updatemenu aan dat het niet een juiste versie was of iets in die richting ("do not has prop hyp, can not upgrade tot his update.zip" en "updatepakket stemt niet overeen, gelieve te controleren!")

Heeft Coolblue een afwijkende versie?

Het Build-nummer is GEN_EU_Blade_S6V1.0.0B08

Alvast bedankt voor de hulp en informatie!

[ Voor 20% gewijzigd door HenkPatat op 28-05-2015 19:31 ]

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mijn unit heeft een zte_as_blade_S6v1.0.0b10
Als build. Maar mijne komt van gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Hier ook van Gearbest. Eerste update naar B10 via zip file, tweede update naar B11 over air. Misschien kun je niet direct van B08 naar B11.
RogierE schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:44:
Ik gebruik wel B11 maar haal er met gemak een dag mee maar ik ben dan ook niet een intensieve gamer of internetter.
Dat redde ik ook met B10. Tot aan de update, maar ik zal toch eens spitten of ik geen energie slurpende app heb geinstalleerd rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Laatst was mijn accu opeens ook sneller leeg 25% over aan het einde van de dag. Bleek dat de helderheid van mijn scherm op 75% stond. Normaal staat deze op 50%. Nadat deze weer teruggezet was, had ik weer de gebruikelijke accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

HenkPatat schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:03:
Ik heb zojuist de ZTE Blade S6 ontvangen van Coolblue.
Bijna overbodige vraag, maar toch voor de zekerheid (aannemende dat je gebruik hebt gemaakt van de BEN actie) : Is het toestel simlock vrij?

En hoe is het met de updates afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Sledge HaMMeR schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:14:
[...]

Bijna overbodige vraag, maar toch voor de zekerheid (aannemende dat je gebruik hebt gemaakt van de BEN actie) : Is het toestel simlock vrij?

En hoe is het met de updates afgelopen?
Ik heb geen gebruik gemaakt van de BEN-actie, maar hem gewoon als los toestel laten bestellen door de baas.

De updates die ik kon vinden, werkten niet met mijn toestel en ik heb geen updates kunnen vinden die wel werken met mijn toestel. Ik zit dus nog op de versie waarmee ik hem binnenkreeg, maar die lijkt redelijk up to date.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheromes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11-2015
Mijn vriendin (voor wie ik het toestel heb aangeschaft) klaagt dat veel mensen haar niet goed kunnen verstaan, en om eerlijk te zijn merk ik dat ook.

Heeft iemand een idee of hier softwarematig iets aan te doen is? Heb het toestel in maart aangeschaft bij Gearbest.

edit: Overigens is de laatste update (B11) er op geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Jheromes op 11-06-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jheromes schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:18:
Mijn vriendin (voor wie ik het toestel heb aangeschaft) klaagt dat veel mensen haar niet goed kunnen verstaan, en om eerlijk te zijn merk ik dat ook.

Heeft iemand een idee of hier softwarematig iets aan te doen is? Heb het toestel in maart aangeschaft bij Gearbest,

edit: Overigens is de laatste update (B11) er op geinstalleerd.
Logopedie wellicht een optie? Omdat jij het ook merkt?

Soms zit er een tweede microfoon in een mobiel om tegengeluid te filteren en dat wil weleens slecht werken. DAt zou het ook kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheromes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-11-2015
Momus schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:24:
[...]

Logopedie wellicht een optie? Omdat jij het ook merkt?

Soms zit er een tweede microfoon in een mobiel om tegengeluid te filteren en dat wil weleens slecht werken. DAt zou het ook kunnen zijn.
Haha, ik verdenk het toestel toch eerder dan haar articulatie, maar bedankt voor de tip ;)

Heb net een ticket aangemaakt bij Gearbest, even afwachten hoe ze hier op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Er is inderdaad een optie voor 'dual microphone'. Deze is te vinden via bellen->3 puntjes naast de microfoon->settings->call settings->dual microphone.

B12 versie van de software is ook vandaag beschikbaar gekomen.
Pagina: 1 2 3 Laatste