Voor de mensen die deze telefoon in bezit hebben: Wat zijn de minpunten van de zte blade s6?
PS: Waar kan ik een goede screenprotector vinden?
PS: Waar kan ik een goede screenprotector vinden?
Verwijderd
Verwijderd
Mij vertelde ze deze wordt gewoon vanuit CHINA verstuurd naar Duitsland, en dan naar jou toe verstuurd.eldeegee schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:24:
Die van mij is via DHL verstuurd staat er bij Gearbest. Ik verwacht hem na het weekend binnen te hebben. Ik hoop zaterdag maar dat zal wel niet. Tot nu toe verloopt alles prima bij Gearbest. Ik heb hem via EU warehouse besteld.
De code die slechts een paar posts terug al genoemd is bedoel je? Dat ga ik even voor je opzoeken als ik tijd heb.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:57:
Wat is trouwens de code voor de s6 op Gearbest?
Verwijderd
Ik heb de code al gevonden op internet. Ik heb het besteld op Gearbest met een code voor 202 euro.ASW1 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:46:
[...]
De code die slechts een paar posts terug al genoemd is bedoel je? Dat ga ik even voor je opzoeken als ik tijd heb.
Voor degenen die hem al hebben;
war vinden jullie van de camera?
De reviews die ik kan vinden laten zich daar nogal wisselend over uit.
Apart.. Ik heb gelijk een DHL track&trace code gekregen maar deze vind hem niet.theduke1989 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:23:
[...]
Mij vertelde ze deze wordt gewoon vanuit CHINA verstuurd naar Duitsland, en dan naar jou toe verstuurd.
Het komt niet dus meteen vanuit EU-warehous!
[ Voor 7% gewijzigd door RogierE op 30-03-2015 20:02 ]
Bij mij precies hetzelfde, vrijdag besteld en nu nog steeds op processing. Ik heb ook een ticket aangemaakt en hier werd op gereageerd met de mededeling dat verzenden normaal gesproken tussen de 2 en 5 werkdagen duurt. We moeten dus maar even geduld hebben.Fonsz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:21:
Vorige week vrijdag de ZTE Blade S6 besteld en betaald op Gearbest.com waarbij ik heb gelet op levering via EU Warehouse. Mijn orderstatus staat nu al sinds bestellen op "processing" en nog niet op "product dispatch" Weet iemand of dit altijd zo lang duurt? Bij de S6 op de site staat de opmerking "dispatched within 24 business hours from warehouses in Europe". Ik heb Gearbest ook al gemaild, maar zij reageren (vooralsnog) niet.
I do what I like and I like what I do
Verwijderd
Lijkt qua specs ook wel goed die ZTE Z9 mini maar mist deze niet de 900 (B8) en 800 (B20) 4G frequenties? Met name de 800 frequentie wordt veel door nederlandse providers gebruikt. Of maakt 4G je niet uit?theduke1989 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:00:
bij mij ook,
Wil namelijk de order stoppen, heb een ZTE Z9 Mini aangeschaft, sinds 27 maart staat het op processing.
Via de chat duurt het soms 10/15 minuten totdat je zie aan de praat krijgt, maar hun antwoord is elke keer binnen 1-3 werkdagen wordt het teruggestort helaas is dat niet zo en blijft het zo de hele tijd.
Vodafone heeft ook op de hogere banden 1800.2100.2600 (4G) dus zo erg is het niet.RogierE schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:39:
[...]
Lijkt qua specs ook wel goed die ZTE Z9 mini maar mist deze niet de 900 (B8) en 800 (B20) 4G frequenties? Met name de 800 frequentie wordt veel door nederlandse providers gebruikt. Of maakt 4G je niet uit?
Verwijderd
"drukkere gebieden" zullen vaak steden zijn.theduke1989 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:53:
[...]
Vodafone heeft ook op de hogere banden 1800.2100.2600 (4G) dus zo erg is het niet.
Het is alleen een betere doorvoer op de lagere banden, maar ik ben op drukkere gebieden meer, en dan bieden de hogere banden vaak de uitkomst!
.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.
2100 is een 3G band. Als je de 800 mist op 4G heb je geen landelijke dekking bij elke andere provider dan T-mobile.theduke1989 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:53:
[...]
Vodafone heeft ook op de hogere banden 1800.2100.2600 (4G) dus zo erg is het niet.
Het is alleen een betere doorvoer op de lagere banden, maar ik ben op drukkere gebieden meer, en dan bieden de hogere banden vaak de uitkomst!
de gps is na een tijdje niet echt best..Sledge HaMMeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:46:
Zaterdag besteld bij gearbest, vnadaag geleverd vanuit Duitsland.
Via een ticket een factuur met kloppende prijs gehad, dus kan hij zakelijk ingeboekt worden.
Top geregeld, nu eerst mijn sim kaart verknippen en de update erop zetten .... en de GPS testen
Ik vind het toch bijzonder dat jij hem zaterdag besteld en al binnen hebt, terwijl ik vrijdag heb besteld en mijn order nog steeds op processing staatSledge HaMMeR schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:46:
Zaterdag besteld bij gearbest, vnadaag geleverd vanuit Duitsland.
Via een ticket een factuur met kloppende prijs gehad, dus kan hij zakelijk ingeboekt worden.
Top geregeld, nu eerst mijn sim kaart verknippen en de update erop zetten .... en de GPS testen
Verwijderd
Dat kan niet, je moet een van de andere twee toetsen ingedrukt houden (afhankelijk van de instellingen)vingibson schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:46:
Heb de telefoon nu anderhalve week in gebruik. Behoorlijk tevreden. Eerst was het wachten op mijn nano simkaart (had mijn eigen simkaart te klein bijgeknipt).
Zit nu in het zuiden van Italië en heb er een Italiaans Vodafone sinkaartje ingegooid. Prima 4G ontvangst. Heb waarschijnlijk beter internet dan wanneer ik hier wifi zou hebben :-)
Weet iemand hoe ik de recente apps kan activeren door lang op mijn home button te drukken?
Dat is inderdaad niet grappig Appelkoek. Heb je 'm ondertussen al binnen? Wazig hoorappelkoek schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:49:
[...]
Ik vind het toch bijzonder dat jij hem zaterdag besteld en al binnen hebt, terwijl ik vrijdag heb besteld en mijn order nog steeds op processing staat. Ik gun hem je wel hoor
![]()
Toch maar weer een berichtje naar Gearbest sturen...
Toen ik interesse kreeg in dit toestel, kreeg ik de indruk dat er hier en daar een maandagochtend GPS door de kwaliteitscontrole was geglipt. Nu krijg ik steeds meer de indruk dat de GPS bij iedereen bagger is. Baal er bij voorbaat al van, omdat ik net van een telefoon (Acer) afkom met belabberde GPS en dit een van de motivaties was om toch maar eens een nieuwe telefoon te bestellen.Deveon schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:14:
5gh werkt hier prima. GPS is wel een drama...
[ Voor 37% gewijzigd door Sledge HaMMeR op 05-04-2015 12:04 ]
.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.
[ Voor 59% gewijzigd door theduke1989 op 05-04-2015 12:43 ]
Afgelopen vrijdag om 11.00 kreeg ik een verzendbevestiging binnen. Vervolgens stond er om 12.00 een DHL mevrouw voor de deurSledge HaMMeR schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:01:
[...]
Dat is inderdaad niet grappig Appelkoek. Heb je 'm ondertussen al binnen? Wazig hoor
Verwijderd
Yes dat werkte. Lijkt erop dat ik geen problemen meer heb!theduke1989 schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:35:
probeer eens een update uit???
http://download.ztedevice...soft/2015031913463334.zip
[ Voor 5% gewijzigd door RogierE op 09-04-2015 22:27 ]
[ Voor 28% gewijzigd door RogierE op 12-04-2015 20:55 ]
Dat lijkt me dan met link2sd oid? Dat vereist meen ik root wat we niet hebben op dit toestel (eeuwig zonde!).RogierE schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:32:
Een paar vragen, wellicht weet iemand het antwoord.
Op mijn oude telefoon had ik whatsapp op mijn SD kaart staan. Het lijkt erop dat dat niet meer kan, klopt dat?
[ Voor 31% gewijzigd door Scorpei op 17-04-2015 08:54 ]
Owner of http://scorpei.com/
Ik neem aan dat hij het heeft over switchen van de dataverbinding van de ene sim naar de andere.RogierE schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:50:
@scorpei
Wat bedoel je met switchen tussen simkaarten? Je kunt de optie "altijd vragen" selecteren in het sim menu. Voordat je belt of sms-ed wordt er dan gevraagd met welke simkaart je dit wilt doen.
[ Voor 52% gewijzigd door RogierE op 19-04-2015 22:06 ]
Voor data beschik je niet over de msim optie en dan vervolgens de data network optie?Scorpei schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:33:
Ik bedoel voor het bellen inderdaad. Daarbij vraagt hij me niet (ondanks de instelling) via welke SIM ik wil bellen. De mijne lijkt nu alleen te kunnen bellen via SIM2 (of 1) als ik die optie selecteer als voorkeur in het instellingen menu. Op zich niet onoverkomelijk maar natuurlijk wel storend. SMS geeft hij me standaard 2 verzendknoppen (om zo te kiezen welke SIM ik daarvoor gebruik) naast elkaar in de messenger app.
De data verbinding niet kunnen wisselen is absurd voor een dual sim toestel (dat niet het low-end model is). Helemaal om de kaarten dan fysiek te moeten wisselen.
Voor opnames van telefoongesprekken gebruik in inmiddels de optie: VOICE_CALL. Deze neemt nu zowel de down als uplink op en airvoice klapt er niet elke keer uit. Ondanks root dus gewoon (bruikbare!) opnames.
Maar "data network" zie ik op je afbeelding alleen de mogelijkheid "phone card one" of (waarschijnlijk) helemaal uit.Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:40:
[...]
Voor data beschik je niet over de msim optie en dan vervolgens de data network optie?
Nee. Als ik hem aanklik kan ik voor simcard 2 kiezen.ASW1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:51:
[...]
Maar "data network" zie ik op je afbeelding alleen de mogelijkheid "phone card one" of (waarschijnlijk) helemaal uit.
Dus alleen de simkaart die in positie 1 zit kan een dataconnetctie leveren; als je van sim 2 een dataconnectie wilt dat moet jeje telefoon openmaken, de sims eruit frotten, omdraaien, terugduwen en (waarschijnlijk) herstarten.
Begrijp ik dat goed zo?
Heb je het ook uitgeprobeerd; kun je beide simposities voor 3/4G gebruiken?Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:11:
[...]
Nee. Als ik hem aanklik kan ik voor simcard 2 kiezen.
[ Voor 38% gewijzigd door ASW1 op 20-04-2015 19:39 ]
De software van de Nubia en "normale" ZTE smartphones verschillen. Op de Nubia heet het OS: Nubia UI en op de niet Nubia toestellen heet het OS: MiFlavour. Die twee zijn echt totaal verschillend.Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:07:
Ik heb geen Blade S6, ik heb een Z7 mini, maar ging ervan uit dat de NUBIA skin hetzelfde zou zijn...
Verwijderd
Nee. Twee updates zo vlak achter elkaar? Heb jij de update geïnstalleerd? Met welk effect? Jammer dat nergens beschreven wordt wat de update inhoudt.RogierE schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:53:
B11 is beschikbaar. Iemand deze al geinstalleerd?
Oh wist ik ook niet maar bij het checken van updates via SD (die er niet in zit) kreeg ik ineens ook de notificatie van de update. Ook B11 geinstalleerd nu.Fonsz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:12:
Vanavond kreeg ik een melding op mijn Blade S6 voor een OTA update van 10,5 MB groot. Die heb ik geinstalleerd met behoud van alle instellingen, ik hoefde dus geen apps opnieuw te installeren of instellingen aan te passen. Ik heb nu de B11 software versie op mijn telefoon staan. Ik was in de veronderstelling dat de Blade S6 alleen via de SD card was te updaten, zo heb ik ook de vorige update geinstalleerd. Kennelijk kan dit nu ook via wifi.
Voor 210? Ik zie 279,99...karakedi schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:07:
Hoewel het niet de bedoeling. Voor 210 euro is deze toestel verkrijgbaar bij coolblue.
http://www.pdashop.nl/abo...ctor_servicePlanId=446729
[ Voor 6% gewijzigd door RogierE op 11-05-2015 19:34 . Reden: Typo ]
Ik heb mijn toestel dus 2 weken geleden teruggestuurd met PostNL. Aangetekend. Wilde zeker weten dat hij aankwam. Had het toestel via Gearbest warehouse Germany besteld. Heb hem daar dus ook naartoe gestuurd.RogierE schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:45:
Überhaupt een connectie ergens naar maken zonder dat ik er weet van heb, vind ik niet prettig klinken. Wel goed om te horen dat er dus een mogelijkheid is.
Ik heb op dit moment erg veel last van "fake touches". Hiermee bedoel ik dat het scherm een aanraking registreert terwijl er niets of niemand in de buurt is. ZIe deze video's (1 en 2) die ik heb gemaakt.
Al contact gehad met geekbuying.com hierover. Eerst natuurlijk een standaard antwoord, van start de telefoon opnieuw, haal de batterij er uit (als of dat kan), doe een factory reset, zet er de laatste firmware op.
Ik kan hem nu terugsturen en dan gaan zij er mee aan de slag. Wellicht heeft iemand hier ervaring met het terugsturen naar China. Hoe kan ik dit het beste en goedkoopste doen?
Verwijderd
Grappig, mijn ervaring is echt 180 graden tegen gesteld - ik kreeg alleen standaard antwoorden, nooit een inhoudelijk antwoord. Ik koop daar nooit meer iets dusvingibson schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:39:
[...]
<>
Klantenservice van Gearbest is erg goed. Vriendelijk en behulpzaam.<>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verkoop je hem toch? Ik vind het een heerlijk toestel alleen die cpu clocks. Leeg je er wat op toe maar anderkost het je ook de verzendkosten.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:36:
@vingibson
en wanneer had je hem besteld? wil hem eigenlijk ook teurgsturen (die van mij doet t gelukkig wel perfect, maar niet mijn ding)
denk je dat dat nog mogelijk is na 2 mnd?
Had hem 14 maart besteld, 18 maart werd hij vanuit Duitsland verzonden. Heb hem vervolgens op 29 april terug gestuurd (was ongeveer 15 euro kwijt aan vezendkosten).Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:36:
@vingibson
en wanneer had je hem besteld? wil hem eigenlijk ook teurgsturen (die van mij doet t gelukkig wel perfect, maar niet mijn ding)
denk je dat dat nog mogelijk is na 2 mnd?
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 18:55 ]
[ Voor 14% gewijzigd door ..Christiaan.. op 19-05-2015 21:45 . Reden: Aanvulling ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
[ Voor 20% gewijzigd door HenkPatat op 28-05-2015 19:31 ]
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Dat redde ik ook met B10. Tot aan de update, maar ik zal toch eens spitten of ik geen energie slurpende app heb geinstalleerd rond die tijd.RogierE schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:44:
Ik gebruik wel B11 maar haal er met gemak een dag mee maar ik ben dan ook niet een intensieve gamer of internetter.
Bijna overbodige vraag, maar toch voor de zekerheid (aannemende dat je gebruik hebt gemaakt van de BEN actie) : Is het toestel simlock vrij?HenkPatat schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 19:03:
Ik heb zojuist de ZTE Blade S6 ontvangen van Coolblue.
Ik heb geen gebruik gemaakt van de BEN-actie, maar hem gewoon als los toestel laten bestellen door de baas.Sledge HaMMeR schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:14:
[...]
Bijna overbodige vraag, maar toch voor de zekerheid (aannemende dat je gebruik hebt gemaakt van de BEN actie) : Is het toestel simlock vrij?
En hoe is het met de updates afgelopen?
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
[ Voor 11% gewijzigd door Jheromes op 11-06-2015 09:06 ]
Logopedie wellicht een optie? Omdat jij het ook merkt?Jheromes schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:18:
Mijn vriendin (voor wie ik het toestel heb aangeschaft) klaagt dat veel mensen haar niet goed kunnen verstaan, en om eerlijk te zijn merk ik dat ook.
Heeft iemand een idee of hier softwarematig iets aan te doen is? Heb het toestel in maart aangeschaft bij Gearbest,
edit: Overigens is de laatste update (B11) er op geinstalleerd.
Haha, ik verdenk het toestel toch eerder dan haar articulatie, maar bedankt voor de tipMomus schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:24:
[...]
Logopedie wellicht een optie? Omdat jij het ook merkt?
Soms zit er een tweede microfoon in een mobiel om tegengeluid te filteren en dat wil weleens slecht werken. DAt zou het ook kunnen zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq