Wellicht dat ik hier mijn antwoord kan vinden/krijgen.
Ik ben op zoek naar een firewall/router oplossing maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb al eens zitten spelen met PfSense maar dat is niet voor uit te branden. de GUI reageert soms helemaal niet terwijl ik naar mijn mening toch echt genoeg power heb toegewezen (2 CPU, 4GB mem, 32GB disk op SSD datastore). Mijn eerste ervaring is dus niet positief, of heb ik iets verkeerd gedaan?
Ook UnTangle geprobeerd. Ik was geen fan van deze oplossing eerlijk gezegd. Ze lokken je met "basis" addons om je vervolgens de betaalde versie te laten nemen.
Toen probeerde ik ClearOS. Echter na configuratie kan ik helemaal de web interface niet benaderen
Nu heb ik het topic doorgelezen en kom ik de volgende opties tegen:
- PfSense
- IPFire
- ClearOS
- Sophos
- UnTangle
- OPNsense
Zoals je kunt lezen, een legio aan oplossingen.
Mijn wens is om een firewall/router te laten draaien in een VM met 2 NICS via passthrough en 1 virtuele NIC. 1 NIC voor Ziggo modem in bridge modus, 1 NIC voor fysieke apparaten en 1 virtuele NIC voor mijn VM's. Wellicht nog een NIC voor mijn AP's?
Ik ben op zoek naar een VM oplossing die dit kan. Volgens mij kunnen ze dit allemaal.
Echter wil ik ook graag een virusscan + antimalware e.d.. Wellicht ook een access portal voor de wifi en in de toekomst misschien een remote access pagina voor VDI/terminal server.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Iemand een suggestie voor een goede firewall/router die aansluit bij mijn wensen?
[
Voor 9% gewijzigd door
renedis op 17-09-2015 11:58
]