Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-10 16:24
DeNachtwacht schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:57:
Sterker nog het is ook al toegezegd (in januari dit jaar) dat er nog een update naar Android 7 komt ook. Android O zou helemaal mooi zijn natuurlijk... maar in ieder geval zijn nu met Android 6 alle bugs die ik in 5 tegen kwam er al uit dus ik zie elke verdere updates alleen maar als bonus...
Als dit al zo is zijn de 2015 modellen nog niet aan de beurt. Was even voor iemand aan het zoeken met een nieuwere sony TV kom ik deze link tegen voor Nougat:

http://sony-eur-eu-nl-web...nswers/detail/a_id/140826

Even afgezien van het feit wat Android Nougat aan een TV zou toevegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al twee avonden achter elkaar:

Toestel Certificaat Ongeldig
Verlopen - 17

Vorige keer opnieuw opgestart en beeld. Nu niet meer. Dus verplicht via Humax kijken.

Iemand een idee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik heb ook de 65W855c eigenlijk geen issues zo ver bij mij. Ik haal wel iedere avond de stroom eraf met een klik aan klik uit setje..

Ben nog een beetje sceptisch om de nieuwe update te draaien?

Enige probleem wat ik heb, maar dat zal meer aan de versterker liggen, met Plex geen Dolby passthrough (receiver heeft geen ARC alleen Optical+HDMI)

Met Kodi en ES file explorer heb ik wel (meestal) dolby passthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 15:48
De meest recente firmware versie is echt t slechtst bevallen van allemaal. Buiten de random reboots heb ik nu ook last van dat ik opeens geen enkele (of alleen de eerste drie) zenders kan ontvangen. Dan moet ik de tv opnieuw opstarten en als dat ook niet werkt moet ik de CI+ module er uit en terug er in doen. Na een paar pogingen heb ik dan weer opeens de zenders terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
De laatste update nog niet geïnstalleerd en opvallend dat na een stabiele periode de TV ineens weer kuren vertoond. Vooral dat-ie na het uitzetten vanzelf weer aan gaat. Kom zelf ook niet los van de gedachte dat Ziggo hier ook een rol in speelt...

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-10 16:54
Wat is 'de meest recente'... Marshmallow of Nougat? Loopt asynchroon tegenwoordig namelijk tussen de 2015 en 2016/2017 modellen. HIer loopt de lollipop variant wel redelijk soepel trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 03-06-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:13
Robus schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:52:
De laatste update nog niet geïnstalleerd en opvallend dat na een stabiele periode de TV ineens weer kuren vertoond. Vooral dat-ie na het uitzetten vanzelf weer aan gaat. Kom zelf ook niet los van de gedachte dat Ziggo hier ook een rol in speelt...
Lijkt inderdaad wel Ziggo of in ieder geval CI+ gerelateerd. Wij kijken via glasvezel en hebben hier nog nooit dit soort issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
m0ridin schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:34:
Wat is 'de meest recente'... Lollipop of Nougat? Loopt asynchroon tegenwoordig namelijk tussen de 2015 en 2016/2017 modellen. HIer loopt de lollipop variant wel redelijk soepel trouwens...
Marshmallow ;). Versie 6 is in de laatste update uitgebracht.
Bij mij draait die best goed. Ik heb alleen om de zoveel tijd dat hij aan gaat als ik spotify niet volledig afgesloten heb voor ik hem uit doe.

Verder eigenlijk geen problemen, dus ik ben best tevreden. Nu hopen dat ze in versie 7 ook het pauzeren van LiveTV gaan aanzetten (weinig hoop op, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Smobbo schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Marshmallow ;). Versie 6 is in de laatste update uitgebracht.
Bij mij draait die best goed. Ik heb alleen om de zoveel tijd dat hij aan gaat als ik spotify niet volledig afgesloten heb voor ik hem uit doe.

Verder eigenlijk geen problemen, dus ik ben best tevreden. Nu hopen dat ze in versie 7 ook het pauzeren van LiveTV gaan aanzetten (weinig hoop op, maar toch)
Ugh! Duidelijk laat op de avond, marshmallow bedoelde ik inderdaad :P (Die draai ik hier dus ook, niet lollipop)

Maar aangezien Nougat aan het uitrollen is (gaat worden) voor een deel tvs vroeg ik me af of het daar over ging ;)

[ Voor 9% gewijzigd door m0ridin op 03-06-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jarenlang heb ik bij Sony gezworen: het design in mijn optiek beter dan Samsung, beeldkwaliteit natuurlijker, bediening strakker. Waar vrienden en familie het niet begrepen en ik ze probeerde over te halen, begrijp ik nu waarom ik geen Sony had moeten nemen: als hij het doet doet hij het, maar Android TV (i.c.m. Sony) is een drama. Zeker ook de magere ondersteuning van Ziggo en Sony i.c.m. CI+) doet mij in elk geval twijfelen of de volgende weer een Sony gaat worden.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:16

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

THE_BASE schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:36:
Jarenlang heb ik bij Sony gezworen: het design in mijn optiek beter dan Samsung, beeldkwaliteit natuurlijker, bediening strakker. Waar vrienden en familie het niet begrepen en ik ze probeerde over te halen, begrijp ik nu waarom ik geen Sony had moeten nemen: als hij het doet doet hij het, maar Android TV (i.c.m. Sony) is een drama. Zeker ook de magere ondersteuning van Ziggo en Sony i.c.m. CI+) doet mij in elk geval twijfelen of de volgende weer een Sony gaat worden.
Mja,
het is gewoon Android TV dat zich moet ontwikkelen voor mijn gevoel. Je bent nu heel negatief over Sony maar kijk ook eens naar de nadelen van de concurrenten die geen Android op hun TV's zetten. Of wat denk je van het voordeel van Apps die je al in de Play Store gekocht hebt; die kun je nu dus ook op je TV installeren. Of de synchronisatie tussen al je Google apparaten...

Dat het zich nog moet ontwikkelen ben ik mee eens, maar dat geldt eigenlijk voor alle TV besturingssystemen vind ik.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DeNachtwacht schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Mja,
het is gewoon Android TV dat zich moet ontwikkelen voor mijn gevoel. Je bent nu heel negatief over Sony maar kijk ook eens naar de nadelen van de concurrenten die geen Android op hun TV's zetten. Of wat denk je van het voordeel van Apps die je al in de Play Store gekocht hebt; die kun je nu dus ook op je TV installeren. Of de synchronisatie tussen al je Google apparaten...

Dat het zich nog moet ontwikkelen ben ik mee eens, maar dat geldt eigenlijk voor alle TV besturingssystemen vind ik.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Natuurlijk moet elk platform zich ontwikkelen, maar we hebben het hier over tv's uit 2015 die na talloze updates nog steeds de meest gigantische bugs hebben. Een toestel dat random reboot, of zelfs uit het niets aan gaat bijvoorbeeld. Of zoals nu plots steeds vaker de kop op steekt: het niet goed uitlezen van de CI+ module waardoor je gewoon geen zenders kan ontvangen (enorm irritant kan ik wel zeggen).

Dit zijn geen schoonheidsfoutjes, maar basale functies die niet correct werken.

Wat t smart gedeelte betreft heb ik een Nvidia Shield en die is fantastisch en loopt ook op Android TV. Aan het smart gedeelte van de TV zelf waag ik me niet eens.

Saillant detail is dat ik voor de huidige firmware eigenlijk nauwelijks echte problemen had. Tuurlijk, de boel was traag en heel zelden kwam er een reboot uit het niets. Maar meer ook niet. Vergelijken met andere hier heb ik mij dus altijd gelukkig geprezen.

Bovenstaande punten zijn toch onacceptabel voor zulke dure tv's? En daar hebben andere merken echt niet zo veel last van hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 04-06-2017 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:02
Nou dan kom ik maar weer eens vertellen dat ik vrijwel geen problemen heb met m'n 50W755c. Hij herstartte laatst idd een keertje, maar verder doet ie alles prima. CI+ werkt prima, Netflix werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
tiguan schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:23:
Nou dan kom ik maar weer eens vertellen dat ik vrijwel geen problemen heb met m'n 50W755c. Hij herstartte laatst idd een keertje, maar verder doet ie alles prima. CI+ werkt prima, Netflix werkt prima.
Zoals ik al schreef, voor de huidige firmware viel het bij mij ook reuze mee. Zeker in vergelijking met sommige andere verhalen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
tJa, misschien is het echte probleem dan , dat Sony niet toelaat om een oudere Firmware opnieuw te installeren. Want ik denk dat we allemaal inmiddels een Fw hebben ervaren die lekker liep. Zelf had ik dat met de 3.533, en absolulut ook met de huidige. Kan best dat ik met straks de Nougat Fw, ook moord en brand ga schreeuwen, terwijl dat gezeur van mij voorkomen had kunnen worden, door me naar de huidige te laten teruggaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

outlandos schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:19:

Saillant detail is dat ik voor de huidige firmware eigenlijk nauwelijks echte problemen had. Tuurlijk, de boel was traag en heel zelden kwam er een reboot uit het niets. Maar meer ook niet. Vergelijken met andere hier heb ik mij dus altijd gelukkig geprezen.

Bovenstaande punten zijn toch onacceptabel voor zulke dure tv's? En daar hebben andere merken echt niet zo veel last van hoor.
Sorry maar ik herken hier niets van. De kleine problemen die ik in 5 nog had (chromecast dat het soms pas deed na een reboot) zijn verholpen. Sinds 6 loop ik echt niets mis aan de basale functies... alles draait als een zonnetje.
Sjah schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:52:
tJa, misschien is het echte probleem dan , dat Sony niet toelaat om een oudere Firmware opnieuw te installeren. Want ik denk dat we allemaal inmiddels een Fw hebben ervaren die lekker liep. Zelf had ik dat met de 3.533, en absolulut ook met de huidige. Kan best dat ik met straks de Nougat Fw, ook moord en brand ga schreeuwen, terwijl dat gezeur van mij voorkomen had kunnen worden, door me naar de huidige te laten teruggaan.
Uiteindelijk heeft iedereen precies dezelfde hardware in de TV zitten dus dat het bij de één heel veel problemen oplevert en bij de ander niet is gewoon niet mogelijk. Wél is het natuurlijk altijd aan te raden een soft / hard reset te doen als je na een nieuwe firmware installatie tegen problemen aanloopt. Het kan altijd zijn dat in het migratieproces bepaalde instellingen niet goed zijn mee gekomen. Maar dat is altijd op te lossen.

[ Voor 39% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-06-2017 17:19 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Wat ook regelmatig voor problemen (reboots/nergens op reageren) geeft, is een te hoog stroomgebruik op een/meerdere van de USB-poorten d.m.v. USB-sticks of HDD-drives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
DeNachtwacht schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Sorry maar ik herken hier niets van. De kleine problemen die ik in 5 nog had (chromecast dat het soms pas deed na een reboot) zijn verholpen. Sinds 6 loop ik echt niets mis aan de basale functies... alles draait als een zonnetje.

[...]

Uiteindelijk heeft iedereen precies dezelfde hardware in de TV zitten dus dat het bij de één heel veel problemen oplevert en bij de ander niet is gewoon niet mogelijk. Wél is het natuurlijk altijd aan te raden een soft / hard reset te doen als je na een nieuwe firmware installatie tegen problemen aanloopt. Het kan altijd zijn dat in het migratieproces bepaalde instellingen niet goed zijn mee gekomen. Maar dat is altijd op te lossen.
Plak alle posts van iedereen in dit topic die in meer of mindere maten gaat over de brakke firmware en je hebt een boek vol. Fijn dat t voor jou perfect werkt, maar ga daarom de stabiliteitsproblemen niet bagatelliseren en dat iedereen dezelfde hardware heeft en dus hetzelfde resultaat zou moeten hebben is al helemaal onzin. Beste bewijs is de vorige firmware versie die bij mij probleemloos heeft gedraaid, terwijl juist die firmware door Sony zelf offline is gehaald omdat sommige tv's ervan in een boot loop terecht kwamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Probleem is dat smarttv nog steeds een ondergeschoven kindje is, of in ieder geval lijkt te zijn, voor sony en philips wat betreft android tv.

Het is inderdaad ongelooflijk en eigenlijk onacceptabel dat er zulke enorme bugs in zitten (waar ik zelf overigens maar zeer beperkt last van heb gelukkig, *knocks on wood*.).

De brakke cpu, matige support en on-afgewerkte software zegt an sich wel genoeg lijkt me. Het is een kwestie van (gebrek aan) prioriteit.

Ik hoop nog steeds dat nougat weer het een en ander op zal lossen, maar het is een soort van russische roulette. Het kan prima werken en met een update, poef, ineens weer anders zijn (en andersom). Heel jammer want ik ben juist een groot voorstander van Android TV an sich als smartOS, de toekomstbestendigheid en flexibiliteit qua apps.

Maar het heeft wel aandacht nodig en daar ontbreekt het helaas nog wel eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ik (X8509c i.c.m. DTV CI+ fUPC en de ZiggoGo app) schaar me ook achter diegene die zelden of nooit problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:31
Misschien voor de volgende probleembeschrijvingen handig om de context even goed te beschrijven. Dat helpt om te kijken of het probleem ergens aan te relateren valt. Bijvoorbeeld: CI+ of box, wat heb je aan randapparatuur aangesloten, welke software versie, factory reset geprobeerd ja/nee, apps gesideload ja/nee,...

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robus
Ahem. Tegenwoordig is je hardware zo goed als het ecosysteem waarin je het gebruikt. De tijden dat je twee zenders op je analoge tv had zijn echt voorbij. Kortom; welke tuner gebruik je, welke ISP, welke kabelaar, welke router, bedraad of niet, welke kabels gebruik je, wat voor routers gebruiken je buren, wat voor een apparaten zijn er gekoppeld aan je TV, etc?

Sommige mensen realiseren zich dit niet en ook Sony heeft dit gegeven onderschat (nog los van allerlei internationale verschillen).

Dat Sony twee jaar na lancering nog steeds aan het bugfixen is, siert ze, maar zegt ook genoeg.

Ik houd me overigens aanbevolen voor een oplossing voor wanneer mijn TV na het uitzetten, vanzelf weer aan gaat. En ja, alle soft, hard en andere resets hebben plaatsgevonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
Robus schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:45:
Ik houd me overigens aanbevolen voor een oplossing voor wanneer mijn TV na het uitzetten, vanzelf weer aan gaat. En ja, alle soft, hard en andere resets hebben plaatsgevonden...
Apps goed afsluiten.
Er lijkt in ieder geval bij mij een relatie te liggen tussen wel/niet een app open hebben staan op het moment dat ik de TV uit doe en of hij vanzelf wel eens weer aan gaat.
Ik heb alleen kodi (geen probleem), YouTube (geen probleem) en spotify (wel eens het probleem) geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 01:31
Robus schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:45:
[...]

Ahem. Tegenwoordig is je hardware zo goed als het ecosysteem waarin je het gebruikt. De tijden dat je twee zenders op je analoge tv had zijn echt voorbij. Kortom; welke tuner gebruik je, welke ISP, welke kabelaar, welke router, bedraad of niet, welke kabels gebruik je, wat voor routers gebruiken je buren, wat voor een apparaten zijn er gekoppeld aan je TV, etc?

Sommige mensen realiseren zich dit niet en ook Sony heeft dit gegeven onderschat (nog los van allerlei internationale verschillen).

Dat Sony twee jaar na lancering nog steeds aan het bugfixen is, siert ze, maar zegt ook genoeg.

Je geeft zelf al aan hoe belangrijk het is meer contextuele info te geven en vervolgens vraag je om een oplossing zonder zelf die info te geven? 8)7

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
Geen zorgen. Ik heb mijn ronde al gemaakt, maar nog steeds geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb tegenwoordig wel veel vastlopers en reboots.

Zit nog op 5 maar wil niet naar 6 upgraden ivm audio support en het wegvallen van DTS passthrough.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tranzy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:25:
Ik heb tegenwoordig wel veel vastlopers en reboots.

Zit nog op 5 maar wil niet naar 6 upgraden ivm audio support en het wegvallen van DTS passthrough.
Als ik in Videos een DTS film speelt wordt DTS netjes doorgegeven via de ARC verbinding met de versterker of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Vorkie schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Als ik in Videos een DTS film speelt wordt DTS netjes doorgegeven via de ARC verbinding met de versterker of bedoel je wat anders?
Ik gebruik Kodi. Daar zal het misschien wel mee kunnen. Even voor de duidelijkheid... jij draait de laatste versie?

Zie: https://community.sony.co...-audio/m-p/2337294#M19659
According to the Kodi community, audio passthrough is broken completely in Sony Nougat firmware. Nougat introduces the new IEC API for audio passthrough which Kodi uses. Neither Dolby AC3 nor DTS works on Sony. So MediaTek again failed to properly implement the new API.

Some apps use the older raw API for passthrough. DTS raw API, which has been introduced by Google in Marshmallow, is also still broken with the MediaTek driver that ships with new Nougat firmware.

Only the Video player can do proper passthrough for all formats as it has access to some private APIs.

[ Voor 49% gewijzigd door Tranzy op 09-06-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tranzy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Ik gebruik Kodi. Daar zal het misschien wel mee kunnen. Even voor de duidelijkheid... jij draait de laatste versie?

Zie: https://community.sony.co...-audio/m-p/2337294#M19659

[...]
Ah dat verklaard het in ieder geval, ik draai idd de laatste update. Precieze versie weet ik nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
De audio-passthrough werkt opzich wel in Kodi, alleen af en toe van die vervelende hick-ups om de 2 sec. Dan switch ik ff terug naar de interne speakers en terug, dan is het meestal goed.

Wat ik wel merk na de upgrade, dat ik 1x een spontane reboot heb gehad. En bij uit/aan schakelen van standby al 2x een reboot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:48:
De audio-passthrough werkt opzich wel in Kodi, alleen af en toe van die vervelende hick-ups om de 2 sec. Dan switch ik ff terug naar de interne speakers en terug, dan is het meestal goed.

Wat ik wel merk na de upgrade, dat ik 1x een spontane reboot heb gehad. En bij uit/aan schakelen van standby al 2x een reboot gehad.
Daarom heb ik juist alle updates uit staan en draai ik nog op Android 5 en Kodi 16.1. Alles werkt goed maar heb toch wel de nodige reboots en vastlopers af en toe.

Misschien factory reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik krijg mijn 43W op geen enkele manier nog werkend met chromecast.

Mijn Ipad youtube APP werkte tot voorheen goed maar sinds een paar weken totaal niet meer.
Nog werkt de Miracast functie van mijn Blackberry zo als voorheen.

Ik heb mijn googleaccount op de t.v gewoon geactiveerd, en de t.v is ook naar de laatste versie ge-update.

Is dit een meer voorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32
Tranzy schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:14:
[...]

Daarom heb ik juist alle updates uit staan en draai ik nog op Android 5 en Kodi 16.1. Alles werkt goed maar heb toch wel de nodige reboots en vastlopers af en toe.

Misschien factory reset proberen?
Hier Android 5 en Kodi 17.3 op mijn Sony KDL-55W809C, alles werkt nog perfect. De kinderen gebruiken Kodi dagelijks en ik hoor eigenlijk nooit klachten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Jumpman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Hier Android 5 en Kodi 17.3 op mijn Sony KDL-55W809C, alles werkt nog perfect. De kinderen gebruiken Kodi dagelijks en ik hoor eigenlijk nooit klachten.
Gebruik jij ook passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:32
Tranzy schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:53:
[...]

Gebruik jij ook passthrough?
Ja, in combinatie met een Sony Receiver.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zijn er nog meer mensen die (op NPO 1,2 en 3 na) geen zenders ontvangen via hun Ziggo CI+ module? Ik heb hier pas last van sinds de laatste update. Dan doe ik de CI+ module er een paar keer in en uit en dan opeens heb ik weer (even) beeld. Ziggo wil niet helpen/verantwoordelijk nemen omdat ze de TV niet officieel ondersteunen...

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 14-06-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:27:
Zijn er nog meer mensen die (op NPO 1,2 en 3 na) geen zenders ontvangen via hun Ziggo CI+ module? Ik heb hier pas last van sinds de laatste update. Dan doe ik de CI+ module er een paar keer in en uit en dan opeens heb ik weer (even) beeld. Ziggo wil niet helpen/verantwoordelijk nemen omdat ze de TV niet officieel ondersteunen...
Ja een maand of 2 terug gehad. Bij mij bleek de Smit module niet goed. Nu een Quantis gekocht en toen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:27:
Ziggo heeft in de nacht van 13 op 14 veel zenders een andere frequentie gegeven (om de bandbreedte effectiever te kunnen benutten), dus begin de installatieprocedure eens vanaf 0 voor je ci+. Wellicht moet ff alles opnieuw worden gezocht en ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Jumpman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Ja, in combinatie met een Sony Receiver.
Toen hij bij mij naar 17.1 had geüpdatet, miste ik de DTS en had ik alleen 5.1 en AC3 dacht ik te menen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 15-06-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 11:24
- vage vraag verwijderd |:( -

[ Voor 91% gewijzigd door Ghar op 19-06-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Jeffrey88 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:46:
Ik krijg mijn 43W op geen enkele manier nog werkend met chromecast.

(...)

Is dit een meer voorkomend probleem?
Ja, hier staat de oplossing!

https://sony-paa-pa-en-we...-device-or-the-android-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik had je vraag gelezen, en nu ben ik benieuwd wat er vaag aan was. Kortom jammer, dat je dit zo afhandelt, ipv je vraag te laten staan,en gewoon even doorgeven waarom je " dom" was, en wat je oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bundin schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:09:
[...]

Ziggo heeft in de nacht van 13 op 14 veel zenders een andere frequentie gegeven (om de bandbreedte effectiever te kunnen benutten), dus begin de installatieprocedure eens vanaf 0 voor je ci+. Wellicht moet ff alles opnieuw worden gezocht en ingesteld.
Kan ik een factory reset het beste met of zonder de ci-module erin doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:08:
[...]

Kan ik een factory reset het beste met of zonder de ci-module erin doen?
Ik zou 'm zonder doen. Laat de tv eerst zichzelf maar op orde krijgen, kan je daarna de ci+ weer vanaf 0 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghar
Sjah schreef op maandag 19 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Ik had je vraag gelezen, en nu ben ik benieuwd wat er vaag aan was. Kortom jammer, dat je dit zo afhandelt, ipv je vraag te laten staan,en gewoon even doorgeven waarom je " dom" was, en wat je oplossing was.
Het probleem is in het kort: na de update oogt het beeld minder scherp. Dat is niet opgelost. Het 'vage' is dat er geen duidelijke vraag aan hangt waar mensen over mee kunnen denken en dat vind ik wel een voorwaarde in een forum. Ik pruts dus nog even verder met instellingen/nieuwe resets/andere kabels/andere inputs en wat dies meer zij tot ik wat duidelijker heb waar het probleem nu precies in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:50
Edit: opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door kupsani op 29-06-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bundin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:30:
[...]

Ik zou 'm zonder doen. Laat de tv eerst zichzelf maar op orde krijgen, kan je daarna de ci+ weer vanaf 0 installeren.
Ik heb nog geen factory reset gedaan. Maar gisteren had ik zoals altijd de laatste maanden geen commerciële zenders, en zelfs ook NPO 1, 2 en 3 waren op zwart. Een reboot helpt wat die publieke zenders betreft, maar deze keer besloot ik niet te rebooten, maar om de Smit CI+ module er eens uit te halen, terwijl de tv nog aan (dus op zwart) stond.

En voila: de publieke zenders kwamen (in HD) direct te voorschijn. Kortom: die module zorgt voor de storing. Zo maar even Ziggo bellen en vragen voor een nieuwe module (die is in bruikleen en nu 15 maanden oud). Neem aan dat ik gewoon een nieuwe krijg thuisgestuurd? Zonder extra kosten? Uiteraard verwacht ik wel dat die oude module retour moet worden gezonden richting Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 25-06-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
outlandos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:49:
[...]

...
Kortom: die module zorgt voor de storing. Zo maar even Ziggo bellen en vragen voor een nieuwe module (die is in bruikleen en nu 15 maanden oud). Neem aan dat ik gewoon een nieuwe krijg thuisgestuurd? Zonder extra kosten? Uiteraard verwacht ik wel dat die oude module retour moet worden gezonden richting Ziggo.
De combinatie Smit CI+ met Sony zorgt voor problemen. (dat was hier overigens al meermaals gepost). Wie van de twee de veroorzaker is, is daarmee nog niet aangetoond.
En hoe Ziggo daarmee omgaat? Geen idee. De Sony tv's waren niet (of niet meer na Android 6) compatibel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dennisfr schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:14:
[...]

De combinatie Smit CI+ met Sony zorgt voor problemen. (dat was hier overigens al meermaals gepost). Wie van de twee de veroorzaker is, is daarmee nog niet aangetoond.
En hoe Ziggo daarmee omgaat? Geen idee. De Sony tv's waren niet (of niet meer na Android 6) compatibel dacht ik.
Zitten we al op Android 6 dan? Met de 2015 modellen?

En ik moet me wel flink vergissing als niet juist de Smit goed werkte en Quantis voor allerlei problemen zorgde.

Edit: ik heb net even terug gebladerd en beide merken geven eigenlijk problemen. Toen ik mijn tv kocht werd hier in dit topic een Smit aangeraden, omdat die de minste problemen had. Nu schijnt dat dus andersom te zijn.

Als Ziggo de tv inderdaad niet meer ondersteunt dan vrees ik dat ik zelf voor een nieuwe module mag opdraaien...

[ Voor 26% gewijzigd door outlandos op 25-06-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Ziggo bellen en vriendelijke vragen om een Quantis, of is dat bij voorbaat al kansloos omdat onze TV niet meer officieel wordt ondersteund door Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27

Ethirty

Who...me?

Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat een 2 jaar oude tv niet meer ondersteund wordt? Verwacht Ziggo dat we elk jaar een nieuwe kopen of zo? 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ethirty schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:49:
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat een 2 jaar oude tv niet meer ondersteund wordt? Verwacht Ziggo dat we elk jaar een nieuwe kopen of zo? 8)7
Ik vermoed dat het komt door al de problemen met de firmware en aanverwante klachten bij de Ziggo helpdesk. Zo had ik bijvoorbeeld een speciale sperfilter nodig die de retour signalen van mijn modem binnen een bepaalde frequentie dempten. Zonder die filter zag ik regelmatig storing op het scherm. Maar de Ziggo monteur had daar nog nooit van gehoord en ging gewoon alles opmeten en mijn aansluitpunt en bekabeling vervangen... Natuurlijk zonder resultaat. Het is dat ik op Tweakers die tip van de sperfilter kreeg, anders had het waarschijnlijk nooit zijn opgelost.

Ik snap Ziggo dan wel als ze denken weg met die instabiele TV vol kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27

Ethirty

Who...me?

outlandos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:58:
[...]

Ik vermoed dat het komt door al de problemen met de firmware en aanverwante klachten bij de Ziggo helpdesk. Zo had ik bijvoorbeeld een speciale sperfilter nodig die de retour signalen van mijn modem binnen een bepaalde frequentie dempten. Zonder die filter zag ik regelmatig storing op het scherm. Maar de Ziggo monteur had daar nog nooit van gehoord en ging gewoon alles opmeten en mijn aansluitpunt en bekabeling vervangen... Natuurlijk zonder resultaat. Het is dat ik op Tweakers die tip van de sperfilter kreeg, anders had het waarschijnlijk nooit zijn opgelost.

Ik snap Ziggo dan wel als ze denken weg met die instabiele TV vol kuren.
Als ik dit zo lees moet Ziggo gewoon eens wat competente mensen gaan aannemen. Hun helpdesk zit ook al vol met van die pareltjes.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
outlandos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:38:
[...]

Ziggo bellen en vriendelijke vragen om een Quantis, of is dat bij voorbaat al kansloos omdat onze TV niet meer officieel wordt ondersteund door Ziggo?
Vragen kan altijd, maar ik weet niet of Ziggo daar in meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
outlandos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 10:58:
[...]Ik snap Ziggo dan wel als ze denken weg met die instabiele TV vol kuren.
Heb je er wel eens aan gedacht dat Ziggo zelf ook kan bijdragen aan die kuren? Het is al dubieus genoeg dat Ziggo een positie heeft waarbij ze bepalen welke (output)hardware ze wel of niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand een idee wanneer de opvolger van de 3.865 firmware klaarstaat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Robus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Heb je er wel eens aan gedacht dat Ziggo zelf ook kan bijdragen aan die kuren? Het is al dubieus genoeg dat Ziggo een positie heeft waarbij ze bepalen welke (output)hardware ze wel of niet ondersteunen.
Ik hang net op met Ziggo. De medewerker vertelde me dat de X85C uit 2015 niet meer gecertificeerd is omdat Sony daartoe besloten heeft. Die beslissing ligt altijd bij de fabrikant.

Hoe dan ook, ze konden een Humax kastje sturen, maar ik wil per se een CI+ module. Die kunnen ze helaas tegenwoordig niet meer zomaar opsturen, maar loopt via een monteur die bij je langskomt. Of de monteur een Smit of Quantis bij zich heeft kon de medewerker niet zeggen. En als het probleem uiteindelijk aan mijn TV blijkt te liggen betaal ik de kosten voor de monteur (40 euro).

Ik heb besloten om eerst zelf een Quantis 1.3 te kopen bij bol.com voor 45 euro. Eerst kijken of dat de problemen oplost, zo ja, dan kan ik die altijd nog retouneren naar bol en een Ziggo monteur aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robus
outlandos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:37:
[...]
De medewerker vertelde me dat de X85C uit 2015 niet meer gecertificeerd is omdat Sony daartoe besloten heeft. Die beslissing ligt altijd bij de fabrikant.
The world according to Ziggo. Precies dit! Ben jij door Sony hierover op de hoogte gesteld dan?

Ziggo presenteert zig (pun intended) zelf als certificerende partij en behoud zich het recht om welke TV dan ook, hoe jong of oud ook, aan haar lijst toe te voegen of te schrappen. Zeer dubieus dus. http://www.televisies.nl/...tificeerde-tv-toestellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Johandmc schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Als dit al zo is zijn de 2015 modellen nog niet aan de beurt. Was even voor iemand aan het zoeken met een nieuwere sony TV kom ik deze link tegen voor Nougat:

Even afgezien van het feit wat Android Nougat aan een TV zou toevegen.
Inmiddels lees ik het volgende bericht op de sony website:

Nougat 7.0 wordt ook uitgebracht op onze overige Android TV's in het vierde kwartaal (Q4) van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Johandmc schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Nougat 7.0 wordt ook uitgebracht op onze overige Android TV's in het vierde kwartaal (Q4) van 2017.
Hmmm, en de 43Wxxx serie staat er niet tussen... Ben benieuwd of wij die update ook nog krijgen (en of die Q4 gehaald wordt voor de rest). Bijzonder dat die nog zo lang duren, ze gebruiken voglens mij zo'n beetje dezelfde crappy cpu's en onderdelen voor alle series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
m0ridin schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:27:
[...]

Hmmm, en de 43Wxxx serie staat er niet tussen... Ben benieuwd of wij die update ook nog krijgen (en of die Q4 gehaald wordt voor de rest). Bijzonder dat die nog zo lang duren, ze gebruiken voglens mij zo'n beetje dezelfde crappy cpu's en onderdelen voor alle series...
Zou triest zijn, echt slechte support voor AndroidTV, voor een toestel van 2 jaar oud.. ik heb de KDL65W855c een Full-HD model, deze staat er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 24-10 13:25
DaYwaLkUr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Zou triest zijn, echt slechte support voor AndroidTV, voor een toestel van 2 jaar oud.. ik heb de KDL65W855c een Full-HD model, deze staat er ook niet bij.
Ik zie überhaupt geen 2015 modellen allen 2016 / 2017 :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 00:02
Johandmc schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Waar zie je dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
Ik heb het gisteren echt (26 juni) op de bewuste pagina zien staan, maar blijkbaar is het weer weggehaald.

Dan maar afwachten of we in Q4 2017 of Q1 2018 een android nougat update voor een 2015 toestel krijgen.
Voorlopig draait de mijne prima met de Marshmallow update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

De module was inderdaad kapot, Ziggo heeft netjes een nieuwe geregeld. Gelukkig deze keer een Quantis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Johandmc schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:57:
Ik heb het gisteren echt (26 juni) op de bewuste pagina zien staan, maar blijkbaar is het weer weggehaald.

Dan maar afwachten of we in Q4 2017 of Q1 2018 een android nougat update voor een 2015 toestel krijgen.
Voorlopig draait de mijne prima met de Marshmallow update.
Op welke site precies? Het zou namelijk eerdere berichten van Sony tegenspreken waarin wordt gesproken over A7 voor alle Android tv's. Zou ook logisch zijn aangezien alle modellen vooralsnog dezelfde CPU en GPU hebben dus er is nauwelijks sleutelwerk nodig om het op oudere tv's werkend te krijgen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

ben

DeNachtwacht schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:19:
[...]

Op welke site precies? Het zou namelijk eerdere berichten van Sony tegenspreken waarin wordt gesproken over A7 voor alle Android tv's. Zou ook logisch zijn aangezien alle modellen vooralsnog dezelfde CPU en GPU hebben dus er is nauwelijks sleutelwerk nodig om het op oudere tv's werkend te krijgen.
Heeft inderdaad op de site van Sony gestaan echter klaarblijkelijk later weer verwijderd

zie de cache van Google : http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ben schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:43:
[...]

Heeft inderdaad op de site van Sony gestaan echter klaarblijkelijk later weer verwijderd

zie de cache van Google : http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl 8)7
Precies wat ik dacht, jullie hebben niet goed gelezen...
Android 7.0 Nougat' is de opvolger van Google voor 'Android 6.0 Marshmallow'. Deze update start op woensdag 31 mei 2017 en zal gedurende de zomer verder worden uitgebracht.
Maar daar staat dan onder...
OPMERKING: Nougat 7.0 wordt ook uitgebracht op onze overige Android TV's in het vierde kwartaal (Q4) van 2017.
Dus voor alle oudere modellen volgt de update gewoon in Q4, voor nieuwe modellen wordt het vanaf deze zomer uitgerold...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Q4 deed al de ronde ja voor de oudere modellen die NIET dezelfde CPU en GPU (Mali T624 vs T860) hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Laatst online: 24-10 17:13
voor de 2016 & 2017 modellen -->Besturingssysteem Android 7.0 (Nougat)

voor de 2015 modellen sinds vandaag een nieuwe update -->Firmware-update naar v3.885
https://www.sony.nl/elect...x8509c/downloads/00014727

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:59
kevinmastah2005 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:40:

voor de 2015 modellen sinds vandaag een nieuwe update -->Firmware-update naar v3.885
Ga em ff downloaden en installen (x85c uit 2015), hopelijk is die ook snel OTA.

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 28-06-2017 14:57 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
En hier voor de W series. Maarja, veelal 4k, dat heb ik niet, ik waag me er even niet aan denk ik, heb nog geen glitch gehad met de 3.865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Sjah schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:58:
En hier voor de W series. Maarja, veelal 4k, dat heb ik niet, ik waag me er even niet aan denk ik, heb nog geen glitch gehad met de 3.865
W modellen zijn alleen Full HD toch?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja,maar de 4k oplossingen van de Firmware zitten er blijkbaar nog steeds in, waarom denk ik dan.... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghar
Ghar schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Het probleem is in het kort: na de update oogt het beeld minder scherp. Dat is niet opgelost.
Even follow-up: het beeld was na een paar dagen weer gewoon scherp. Geen idee wat het was, geen duidelijke oorzaak gevonden - alles werkt verder zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Sjah schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:58:
Thanks, hier geupdate (43W805c) en merk geen issues... werkt allemaal gewoon soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
kevinmastah2005 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:40:

Uit de notes:

Vermindert de invoervertraging in de HDR-videomodus (alleen bij 4K HDR tv-modellen: X85C, S85C, X91C, X90C, X93C, X94C).
Na het uitvoeren van de update dient u een van de volgende instellingen te wijzigen:
Ga naar [Picture settings] (Beeldinstellingen) > [Geavanceerde instellingen] > [Resetten] > en selecteer [Resetten]
Wijzig de Motionflow-instelling naar [Uit]

dit geldt dus enkel voor wanneer je in HDR kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De Motionflow instelling naar uit?? Das toch je 100Hz weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sjah schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:40:
De Motionflow instelling naar uit?? Das toch je 100Hz weggooien?
Schijnbaar in HDR modus een verbetering...

Het lukt me nu trouwens sowieso niet om die nieuwe firmware er handmatig op te zetten. Als ik mijn USB stickje er in steek krijg ik een menu te zien: would you like to open the content with Album, Photos or Video? ...

Verschillende USB sticks geprobeerd, maar de TV ziet de inhoud nog steeds niet als firmware update :?

Edit:

'fix' gevonden: openen met Video en vervolgens op Folders klikken en dan (uiteraard) niks aantreffen, vervolgens op Back drukken en voila: de TV herkent het bestand en begint met updaten.

Edit 2:

32 minuten verder, update geslaagd.

[ Voor 28% gewijzigd door outlandos op 30-06-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10 03:12

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb die update ook gedownload, en op een seagate usb gezet. Daar staan ook films bij.

Dan gaat het niet lukken? Moet het echt een lege stick zijn met alleen de update erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Nee, de root moet liefst leeg zijn, en bestand moet dan in die root staan, er mogen wel folders instaan.. Werkt trouwens prima met externe HDD (doh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

En wat is precies de root?

Hmm.... ik zal het bestandje wel verkeerd hebben staan. Morgen eens uitzoeken. Het is wel mogelijk dus zonder die drive leeg te maken. Dat is in ieder geval geruststellend. Thanks.

(Kan niet wachten op pip)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Turfschipper schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:41:
En wat is precies de root?

Hmm.... ik zal het bestandje wel verkeerd hebben staan. Morgen eens uitzoeken. Het is wel mogelijk dus zonder die drive leeg te maken. Dat is in ieder geval geruststellend. Thanks.

(Kan niet wachten op pip)
De root is de hoofdmap, als je hem in een computer prikt komt hij erin als extra schijf... het bovenste niveau van die schijf is de root.

Het pkg bestand moet dus daar in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, daar stond die al. Heb even de download opnieuw overgedaan. En nu is de update wel gezien en geïnstalleerd.

Alles werkt, echter kan ik PIP niet vinden. Zie alleen die ellendige twin picture optie weer.

Edit

Ik denk dat de W update helemaal geen PIP screen optie heeft.

PFFFFF!!!!! :( :(

Edit 2

Hmmm.... denk dat het zo zit; dit is een normale firmware update, maar nog geen nougat. Die komt rond de herfst voor de oudere modellen. Nog ff wachten dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Turfschipper op 02-07-2017 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Turfschipper schreef op zondag 2 juli 2017 @ 01:13:
Ok, daar stond die al. Heb even de download opnieuw overgedaan. En nu is de update wel gezien en geïnstalleerd.

Alles werkt, echter kan ik PIP niet vinden. Zie alleen die ellendige twin picture optie weer.

Edit

PFFFFF!!!!! :( :(

Edit 2

Hmmm.... denk dat het zo zit; dit is een normale firmware update, maar nog geen nougat. Die komt rond de herfst voor de oudere modellen. Nog ff wachten dus.
Klopt, dit is een MM update... Helaas nog langer wachten op 7.0, maar ach... iig doen ze nog iets met de oudere modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Gisteren ook de update van Android 5 naar 6 gedaan op een 50W807C, tot nu toe geen rare dingen tegen gekomen.
Programmagids is inderdaad een stuk sneller met Android 6 dus dat is zeker een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:49
Ik dacht gisteren na het lezen over een update hier in dit topic, ik ga eens kijken of die als ota te downloaden valt.

Druk op de home knop, duurt wat lang, maar dat is wel eens vaker...

Zwart beeld. Android in beeld.
Zucht 😂

(haha wat dat betreft..)

Ps. Niet via ota op de 85c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier de Update gedaan naar de 3.885 release key,(zoals dat zo mooi heet). naar het herstel van de fabriek instelling werkt alles weer als voorheen.. alleen de grootste ergernis is nog aanwezig ik kan de niet gebruikte App plaatjes niet verwijderen uit de Homescreen. voorheen ging dit wel maar deze methode werkt gewoon niet meer .. Ik wil de app die ik NOOIT gebruik ook niet zien .... SONY help
Ja ik heb de aangegeven oplossing eerder in het forum opgevolgd maar het werk ni

Maar verder nog steeds tevreden over de werking :). beeld oké geluid de snelheid zijn prima naar wens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Turfschipper schreef op zondag 2 juli 2017 @ 01:13:

Behalve dat bij mij nooit is doorgekomen dat er PiP in Nougat gaat zitten, heb ik daar nog wel een vraagteken bij>>> hoe wou je dat doen op de W series, die hebben toch maar 1 tuner? Voor PiP heb je er 2 nodig meen ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
Sjah schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Behalve dat bij mij nooit is doorgekomen dat er PiP in Nougat gaat zitten, heb ik daar nog wel een vraagteken bij>>> hoe wou je dat doen op de W series, die hebben toch maar 1 tuner? Voor PiP heb je er 2 nodig meen ik..
Misschien TV kijken en een andere bron(HDMI 1,2,3,...etc) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zinloos? IMO wel, plus die optie zit er nu al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zinloos? Hoezo? Ik ga dat elke dag gebruiken denk ik. En nu is er nog geen pip optie voor de W series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Turfschipper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 02:02:
Zinloos? Hoezo? Ik ga dat elke dag gebruiken denk ik. En nu is er nog geen pip optie voor de W series.
Hmmm, zou zweren dat ik het heb gehad... Misschien is het eruit gehaald in Marshmallow? Vreemd (43W805c hier). Maar vond het zelf idd ook vrij zinloos, vandaar dat ik er nu pas weer achterkom dat ik het niet meer kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heeft er nooit opgezeten. Denk dat je twin picture bedoelt. En dat is nutteloos idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Turfschipper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:48:
Heeft er nooit opgezeten. Denk dat je twin picture bedoelt. En dat is nutteloos idd.
Volgens mij bedoelt sony met die 2 dingen hetzelfde...

Maar tv-in-tv pip zal idd niet gaan werken op onze modellen ivm slechts 1 tuner. Njah, merken het wel... Eerst die 7.0 update maar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Zijn er veranderingen qua DTS support in Kodi met deze versie? Lees er niets over maar dat betekent niet altijd dat het er niet in zit.

Kan iemand dit checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Turfschipper schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:48:
Sorry dat was wat ik bedoelde. En daar werkt smartv (lees kodi draaien) en ondertussen tv checken ook niet, DAAROM denk ik dat PiP niks voor mij gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

m0ridin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Volgens mij bedoelt sony met die 2 dingen hetzelfde...

Maar tv-in-tv pip zal idd niet gaan werken op onze modellen ivm slechts 1 tuner. Njah, merken het wel... Eerst die 7.0 update maar krijgen.
Nee, dat zijn twee andere dingen. En met de update kan je dus wel apps gebruiken straks. Dus pip en dat het werkt met apps.

Dus lekker gamen, met rechtsboven een filmpje op, of voetbal. Met kodi, normale tv, twitch, youtube etc.

Als het goed is hebben de nieuwe modellen dat al wel met deze update. Misschien kan iemand het eens laten zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Turfschipper op 04-07-2017 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
Turfschipper schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 01:14:
[...]

Dus lekker gamen, met rechtsboven een filmpje op, of voetbal. Met kodi, normale tv, twitch, youtube etc.
Ik zou al lang blij zijn als mijn tv altijd reageert als ik mijn afstandsbediening gebruik. Kan me niet voorstellen dat dit soepel gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Fw is OTA (let wel heb hem niet installt, maar neem aan dat het hier om 3.885 gaat).
Pagina: 1 ... 98 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297