heb sinds de grote update al 2 of 3 updates ontvangen en nog steeds geen DTS doorgifte en kan ook nog steeds NIKS veranderen aan de datum of tijd. fijn dat het steeds opnieuw opstarten is opgelost maar damn waarom de DTS en tijd issues niet zijn opgelost is me een raadsel.
Sinds dat NPO, NPO start heeft gelanceerd, ziet de indeling als je via de rode knop naar "uitzending gemist" gaat er anders uit. De nieuwe indeling is vervelend want meer klikken, maar veel dingen starten gewoon niet, ook telt ie anders, bij een uitzending die nog één dag beschikbaar zou zijn volgens de rode knop versie, zie ik op m'n telefoon dat ie er nog twee dagen is. Via de rode knop start ie niet, via de telefoon(npo app) wel.
Ik heb Ziggo en Ci+ kaart in een KDL-43W809C
Wat je krijgt via de rode knop is dat iets wat ziggo bepaalt, of npo? Want er is geen NPO app geïnstalleerd.
Ik heb Ziggo en Ci+ kaart in een KDL-43W809C
Wat je krijgt via de rode knop is dat iets wat ziggo bepaalt, of npo? Want er is geen NPO app geïnstalleerd.
Gaat DTS wel komen, daarvoor moeten ze toch licentiekosten betalen?Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:53:
heb sinds de grote update al 2 of 3 updates ontvangen en nog steeds geen DTS doorgifte en kan ook nog steeds NIKS veranderen aan de datum of tijd. fijn dat het steeds opnieuw opstarten is opgelost maar damn waarom de DTS en tijd issues niet zijn opgelost is me een raadsel.
Ik zit nog steeds op Android 5.1.1 om de reden, dat alles dan nog goed werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 17-07-2017 10:26 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dts werkt wel gewoon via de standaard video app. Via vlc en Kodi kreeg ik het met 5.1.1 ook niet meer aan de praat.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
DTS gaat niet komen, licentiegedoe. De reden dat het eerst werkte in kodi was via een workaround maar die zit niet meer in de nieuwste versie van Kodi. Als je die wel moet je een dirty versie (oid) installeren. Staat genoeg info in dit topic.
samenvatting:
sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
samenvatting:
[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 17-07-2017 11:04 ]
Verwijderd
oh dat is mooi ruk dan... echt belachelijk, dan moet ik misschien maar een mediabox halen en het hele smart gedeelte van de TV achterwege laten
Volgens mij heeft Sony een licentie want de ingebouwde player speelt het wel af.Bartske schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:46:
DTS gaat niet komen, licentiegedoe. De reden dat het eerst werkte in kodi was via een workaround maar die zit niet meer in de nieuwste versie van Kodi. Als je die wel moet je een dirty versie (oid) installeren. Staat genoeg info in dit topic.
samenvatting:
Het is gewoon slechte software, in de driver van de chipset mist de ondersteuning gewoon terwijl het WEL hardware matig word gesupport.
Maar de vraag is of dit ooit gefixt word
Sony heeft aangegeven dat de 2015 modellen nog een keer een update krijgen naar een nieuwere versie van Android. Dus eigenlijk moet iedereen het verzoek bij Sony plaatsen in de hoop dat het een keer door wordt gezet naar de ontwikkelaars.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik lees helemaal geen reactie op Fw 3.885. Heeft die wat opgelost voor hen die problemen ervaarden?
Ik had al eigenlijk geen problemen met de vorige, maar met de laatste is die nog geen 1x herstart, wat wel eens gebeurde als je Plex, video, tv en YouTube achtereenvolgend startte omdat je verkeerd zat....of eben niet wist hoe of wat.Sjah schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:32:
Ik lees helemaal geen reactie op Fw 3.885. Heeft die wat opgelost voor hen die problemen ervaarden?
Dts pass through alleen maar met de video App, niet met plex.
# gisteren voor het eerst eens een sbs mkv gekeken met de 7€ brilletjes uit China, vrouw was iig onder de indruk, want die had nog nooit thuis 3D gezien. (Hebben de tv en brillen al meer als een jaar) Maar de functie doet het dus
Stabiele versie is het.Sjah schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:32:
Ook geen problemen met de 3.885 update, zeer tevreden.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Mmm, ik weet niet of het aan de 3.885 update ligt of dat het hiervoor ook al het geval zou zijn, maar ik heb een probleem met Netflix.
Sinds een weekje een abonnement genomen en de app werkt prima (ook met het casten vanaf een iPad). Helaas werkt het afsluiten beduidend minder...
Als ik na het kijken van een serie terug naar Home ga en dan de TV uit doe dan springt hij na een seconde of 3 weer aan, dit gebeurd dan rustig 3-4 keer achter elkaar (uitdrukken en hij springt weer aan).
Daarnaast is het al een paar keer voorgekomen (na Spotify en Netflix kijken/luisteren) dat de TV een paar uur later ineens aan blijkt te staan. Of dit ook 's nachts gebeurd weet ik niet...
Het irritante is dat hij soms gewoon zonder problemen uitgaat en uit lijkt te blijven, dus als hij eenmaal kuren heeft dan blijft hij dat doen, als hij gewoon normaal functioneert dan merk je niets...
Al met al best irritant! Iemand enig idee of dit aan één of andere instelling ligt? Dat een app gegevens probeert binnen te halen en daardoor de TV aan springt ofzo?
Sinds een weekje een abonnement genomen en de app werkt prima (ook met het casten vanaf een iPad). Helaas werkt het afsluiten beduidend minder...
Als ik na het kijken van een serie terug naar Home ga en dan de TV uit doe dan springt hij na een seconde of 3 weer aan, dit gebeurd dan rustig 3-4 keer achter elkaar (uitdrukken en hij springt weer aan).
Daarnaast is het al een paar keer voorgekomen (na Spotify en Netflix kijken/luisteren) dat de TV een paar uur later ineens aan blijkt te staan. Of dit ook 's nachts gebeurd weet ik niet...
Het irritante is dat hij soms gewoon zonder problemen uitgaat en uit lijkt te blijven, dus als hij eenmaal kuren heeft dan blijft hij dat doen, als hij gewoon normaal functioneert dan merk je niets...
Al met al best irritant! Iemand enig idee of dit aan één of andere instelling ligt? Dat een app gegevens probeert binnen te halen en daardoor de TV aan springt ofzo?
Mijn Sony 55X8509C doet het helaas niet meer. Krijg kortstondig (1-2 sec) het geanimeerde Android-logo en daarna valt die direct uit met een led-indicator die rood kleurt. Iemand ervaring met de reparatiedienst van Sony? Ik vermoed dat het gaat om een defect moederbord of iets dergelijks, paneel was niks raars op te zien.
[ Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 24-07-2017 20:05 ]
Probeer eens een USB stick met de laatste firmware er in te stoppen, misschien is het systeem corrupt geraakt. Heb een keer een zelfde soort kwaal gehad en na enkele minuten startte hij opeens wel op!NotSoSteady schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:59:
Mijn Sony 55X8509C doet het helaas niet meer. Krijg kortstondig (1-2 sec) het geanimeerde Android-logo en daarna valt die direct uit met een led-indicator die rood kleurt. Iemand ervaring met de reparatiedienst van Sony? Ik vermoed dat het gaat om een defect moederbord of iets dergelijks, paneel was niks raars op te zien.
Probeer ook dit eens: http://sony-eur-eu-en-web...original-factory-settings
[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 24-07-2017 20:49 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb de firmware in de root van een geformatteerde usb-stick geplaatst, maar ik zie geen verschil. Valt bij de animatie vrijwel direct uit of moet ik nog iets speciaals indrukken?HaTe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:45:
[...]
Probeer eens een USB stick met de laatste firmware er in te stoppen, misschien is het systeem corrupt geraakt. Heb een keer een zelfde soort kwaal gehad en na enkele minuten startte hij opeens wel op!
Probeer ook dit eens: http://sony-eur-eu-en-web...original-factory-settings
TV van stopcontact af, USB stick er in. TV in stopcontact.NotSoSteady schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:03:
[...]
Ik heb de firmware in de root van een geformatteerde usb-stick geplaatst, maar ik zie geen verschil. Valt bij de animatie vrijwel direct uit of moet ik nog iets speciaals indrukken?
Gebeurt er niks na een paar minuten (max 5?), 10 seconden power indrukken en wat op die Sony pagina staat die ik net stuurde
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 24-07-2017 21:07 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Heb ik helaas allemaal al gedaan, waarschijnlijk een defect mainboard of iets dergelijks. Ik heb nog garantie, maar was eigenlijk benieuwd hoelang een reparatie doorgaans duurt of doen ze het vervangen gewoon direct bij iemand thuis?HaTe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:06:
[...]
TV van stopcontact af, USB stick er in. TV in stopcontact.
Gebeurt er niks na een paar minuten (max 5?), 10 seconden power indrukken en wat op die Sony pagina staat die ik net stuurde
Ik heb al een tijd een X850C en heb momenteel wat problemen met 4K HDR content.
Als ik dit via Plex of Kodi afspeel stottert het enorm, als voorbeeld deze demo:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=159
Mijn tv is bekabeld aangesloten dus dat moet het probleem niet zijn..
Via de ingebouwde video player werkte het redelijk maar halverwege de demo kreeg ik een spontane reboot..
Als ik dit via Plex of Kodi afspeel stottert het enorm, als voorbeeld deze demo:
http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=159
Mijn tv is bekabeld aangesloten dus dat moet het probleem niet zijn..
Via de ingebouwde video player werkte het redelijk maar halverwege de demo kreeg ik een spontane reboot..
Ik heb op de 'echte' TV via de CI+ module last van drops in kwaliteit. Als ik de humax op dezelfde kabel aansluit dan is het beeld perfect (quality 100%, signal 61%). Ik ga er een versterker tussen zetten maar het lijkt er eerlijk gezegd op dat het probleem in de tv zit omdat bij de signal test daar het signaal ook steeds wisselt.
Ik denk dat je een sperfilter nodig hebt.sdk1985 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:18:
Ik heb op de 'echte' TV via de CI+ module last van drops in kwaliteit. Als ik de humax op dezelfde kabel aansluit dan is het beeld perfect (quality 100%, signal 61%). Ik ga er een versterker tussen zetten maar het lijkt er eerlijk gezegd op dat het probleem in de tv zit omdat bij de signal test daar het signaal ook steeds wisselt.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Jeetje, 180 euro??? https://www.allekabels.nl...70/sperfilter-docsis.html
Heb overigens een Humax kabel liggen met 4G shielding.
Ze zijn er ook goedkoper:sdk1985 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:24:
[...]
Jeetje, 180 euro??? https://www.allekabels.nl...70/sperfilter-docsis.html
Heb overigens een Humax kabel liggen met 4G shielding.
https://www.allekabels.nl...over-coax-sperfilter.html
Of je splitter anders aansluiten, dat heb ik ook gedaan en geen storing meer op mijn Sony met CI module.
Heb het ergens hier in het topic beschreven,
Heb je de dropouts ook als er geen internet verkeer in huis is? Dat was bij mij de oorzaak, zodra er internetverkeer in huis was dan begon het beeld te storen.
[ Voor 4% gewijzigd door audiojunk op 29-07-2017 16:24 ]
Of het toeval is weet ik niet maar mijn signaal was zojuist, na de update naar 3.885 aaneengesloten stabiel 100% op rtl 4. Op een paar zenders hoger zat nog een dipje naar 51% signal met 90% quality. Naar zi gej als de laatste tijd was het niet. Voor de update daalde de quality elke minuut wel even naar <40% en had je dus flinke haperingen in het beeld.audiojunk schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:23:
[...]
Ze zijn er ook goedkoper:
https://www.allekabels.nl...over-coax-sperfilter.html
Of je splitter anders aansluiten, dat heb ik ook gedaan en geen storing meer op mijn Sony met CI module.
Heb het ergens hier in het topic beschreven,
Heb je de dropouts ook als er geen internet verkeer in huis is? Dat was bij mij de oorzaak, zodra er internetverkeer in huis was dan begon het beeld te storen.
Zal morgen middag eens opnieuw testen om te kijken of de tijd een factor is.
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 30-07-2017 01:36 ]
signal (sterkte) 61% en wisselend? Das je kabel denk ik, of een connector die niet perfect zit.
De kabel is een Hirschmann met 4G LTE shielding en de connectoren zijn er door een Ziggo monteur opgezet.Sjah schreef op zondag 30 juli 2017 @ 03:15:
signal (sterkte) 61% en wisselend? Das je kabel denk ik, of een connector die niet perfect zit.
Als ik precies dezelfde kabel op de Humax IRHD-5300C aansluit dan heb ik stabiel 61% met 100% quality. Stop ik dezelfde kabel terug in de TV dan zweeft de sterkte tussen de 55 en 61 en de quality tussen de 63 en 90.
Dus daarmee lijkt de boosdoener toch echt de CI+ module van de TV te zijn. Mogelijk heeft de Humax een ingebouwde versterker of filter waardoor het daar wel goed gaat.
Er lijkt in ieder geval een externe factor te zijn want momenteel is het echt onmogelijk om normaal TV te kijken via de CI+ module, terwijl dit gisteren na de update uren lang wel goed ging.
Sinds wanneer zit er in de CI+ module een tuner? Maar als jij denkt dat de CI+ module de oorzaak is, dan verwijder je deze toch. Voldoende FTA zenders zijn er beschikbaar, zelfs HD zenders.
Tuner van de tv inderdaad. Zonder CI+ Nederland 1 HD zit nu ook op 79. RTL 4 met een Quantis ipv mijn Smit hielp ook niets uit (47).
Dan is alleen de vraag of zo'n sperfilter en/of versterker nog iets gaat doen of dat de TV voor RMA moet.
Dan is alleen de vraag of zo'n sperfilter en/of versterker nog iets gaat doen of dat de TV voor RMA moet.
Dan zet je je modem toch geheel uit (van het stroom af) en kijk je dan of je nog storing hebt. Dan weet je gelijk of een sperfilter wel of geen verschil gaat maken.sdk1985 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:29:
Tuner van de tv inderdaad. Zonder CI+ Nederland 1 HD zit nu ook op 79. RTL 4 met een Quantis ipv mijn Smit hielp ook niets uit (47).
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 30-07-2017 21:48 ]
Super tip. Zodra ik de modem eruit trok was binnen 5 seconde het quality level gestegen naar 100.outlandos schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:46:
[...]
Dan zet je je modem toch geheel uit (van het stroom af) en kijk je dan of je nog storing hebt. Dan weet je gelijk of een sperfilter wel of geen verschil gaat maken.
Resteert alleen de vraag of dat iets te maken heeft met die vage Braun POA 3IEC die de monteur hier heeft geïnstalleerd (ik ken alleen de UMU en de SQ601) of dat ik zo'n los ding moet hebben. Enig inzicht daarin?
Ik had precies hetzelfde probleem als dat jij nu hebt en bij mij maakte een sperfiltertje ertussen van een paar euro het verschil.sdk1985 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:03:
[...]
Super tip. Zodra ik de modem eruit trok was binnen 5 seconde het quality level gestegen naar 100.
Resteert alleen de vraag of dat iets te maken heeft met die vage Braun POA 3IEC die de monteur hier heeft geïnstalleerd (ik ken alleen de UMU en de SQ601) of dat ik zo'n los ding moet hebben. Enig inzicht daarin?
Zo had ik het opgelost zonder sperfilter:
audiojunk schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:01:
Ik heb het met 2 splitters opgelost, een 2 weg splitter op de inkomende kabel en vandaar naar de tv en een andere splitter waarop dan de modem en een andere tv's zijn aangesloten.
Perfect beeld en internet.
Ik zag zo 1,2,3 niet hoe ik zo'n sperfilter moest aansluiten dus ik heb nog even wat anders geprobeerd. Ik heb de nieuwe Braun POA-31EC-NL van he AoP afgeschroeft, drukplekje verwijdert uit de baseplate en de SQ-601 teruggeplaatst.
Momenteel haal ik nu quality 100 met strength 71% op RTL4. Bij 300Mbit download daalt het signaal naar 62 strength maar blijft de quality op 100 hangen. Bij 30 Mbit upload precies hetzelfde effect. Het internet gebruik was dus inderdaad de storende factor.
Een sperfilter zal dus alsnog wel nuttig zijn, alleen het signaal is met de SQ-601 gewoon een decibel of 10 beter.
Momenteel haal ik nu quality 100 met strength 71% op RTL4. Bij 300Mbit download daalt het signaal naar 62 strength maar blijft de quality op 100 hangen. Bij 30 Mbit upload precies hetzelfde effect. Het internet gebruik was dus inderdaad de storende factor.
Een sperfilter zal dus alsnog wel nuttig zijn, alleen het signaal is met de SQ-601 gewoon een decibel of 10 beter.
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 31-07-2017 17:11 ]
Even over iets heel anders. Helemaal in het begin was er wat verwarring dat de TV geen HDMI 2.0 zou hebben. Dat bleek hij echter wel te hebben.
Ik heb mijn 10 meter HDMI 2.0 kabel binnen en kan eindelijk eens testen hoe de GTX 1070 werkt in combinatie met de X830C.
Ik heb mijn 10 meter HDMI 2.0 kabel binnen en kan eindelijk eens testen hoe de GTX 1070 werkt in combinatie met de X830C.
- Op 1920x1080 kan ik 120 Hz progressive (dus niet interlaced) doorsturen. Komt op de tv binnen als 1920x1080 119 Hz.
- Op 3840x2160 is 30 Hz het hoogst haalbare. Met de HDMI 1.4 kabel was dit 24 Hz.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 02-08-2017 18:45 ]
Met een SHIELD in ieder geval welsdk1985 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:30:
Even over iets heel anders. Helemaal in het begin was er wat verwarring dat de TV geen HDMI 2.0 zou hebben. Dat bleek hij echter wel te hebben.
Ik heb mijn 10 meter HDMI 2.0 kabel binnen en kan eindelijk eens testen hoe de GTX 1070 werkt in combinatie met de X830C.Vraag mij nu alleen af of de X850 wel 3840x2160 op 60 Hz vanaf een pc kan weergeven. Mijn Venz K1 op 4K 60 Hz gaf overigens wel gewoon signaal.
- Op 1920x1080 kan ik 120 Hz progressive (dus niet interlaced) doorsturen. Komt op de tv binnen als 1920x1080 119 Hz.
- Op 3840x2160 is 30 Hz het hoogst haalbare. Met de HDMI 1.4 kabel was dit 24 Hz.
Aansluiting is : Shield > AVR (STR-DN1080) > TV.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwarrende is dat de Venz K1 wel 4K60 zegt weer te geven. Je zou dan toch eens op een regenachtige avond een kabeltje moeten zetten tussen je pc en de x850 om echt uitsluitsel te geven.
Omgekeerd ken ik een tweaker met een shield box, zal eens vragen of hij zijn shield een keer mee wil nemen. *kuch* @Verwijderd .
Omgekeerd ken ik een tweaker met een shield box, zal eens vragen of hij zijn shield een keer mee wil nemen. *kuch* @Verwijderd .
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 02-08-2017 19:00 ]
Om gek van te worden: sinds dinsdag wederom de melding: 'Deze geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd' bij alle commerciele zenders.
Alles al geprobeerd: andere CI+ module van andere Sony TV (welke wel werkt), schoongemaakt, opnieuw opgestart, Ziggo gebeld. Helaas nul resultaat. Ze schuilen zich nog altijd achter het domme feit dat niet alle Sony's worden ondersteund door Ziggo.
Betreft een KDL-50W805C. Iemand nog een idee, vanavond voetbal!
Alles al geprobeerd: andere CI+ module van andere Sony TV (welke wel werkt), schoongemaakt, opnieuw opgestart, Ziggo gebeld. Helaas nul resultaat. Ze schuilen zich nog altijd achter het domme feit dat niet alle Sony's worden ondersteund door Ziggo.
[ Voor 2% gewijzigd door THE_BASE op 03-08-2017 11:09 . Reden: Type TV toegevoegd ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Mmm, de nieuwe YouTube app is er.
Ziet er allemaal prima uit, maar helaas is hierdoor de reclame tussen video's weer werkend... beetje irritant
Ziet er allemaal prima uit, maar helaas is hierdoor de reclame tussen video's weer werkend... beetje irritant
CI+ module insteken op kanaal 999 (die test zender van Ziggo)THE_BASE schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:02:
Om gek van te worden: sinds dinsdag wederom de melding: 'Deze geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd' bij alle commerciele zenders.
Ook opnieuw zenders zoeken.
Heb nu van twee buren een CI+ van Smit en van Quantis. Allemaal een Interactieve. Het zou toch moeten werken. Jouw idee nog even doen. Bedankt!Vorkie schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:35:
[...]
CI+ module insteken op kanaal 999 (die test zender van Ziggo)
Ook opnieuw zenders zoeken.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hmmm, hier (volgens mij, nu niet thuis) geen issues met een 43W805c (ziggo, geloof quantis module). Kreeg vanochtend wel de melding dat er een CI update klaar stond, waar ik eerst zelf naar kanaal 998 (of 999?) moest gaan om deze goed te kunnen verwerken gebeurde dit nu automatisch.THE_BASE schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:02:
Update dus geinstalleerd en daarna leek alles gewoon nog te werken (maar heb alleen ff RTL4 aan gehad).
Ik krijg vaak in het begin even de melding dat eea niet gedecodeerd kan worden, maar na een paar seconden werkt het gewoon.
Maar ik neem aan dat jij niet na een paar seconden al opgeeft en het echt een langduriger issue is?
Hier een Quantis CI+ module icm Sony X8505CTHE_BASE schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:27:
[...]
Heb nu van twee buren een CI+ van Smit en van Quantis. Allemaal een Interactieve. Het zou toch moeten werken. Jouw idee nog even doen. Bedankt!
Van de week zelfde probleem. Meeste zenders gecodeerd.
Op de ziggo site mijn ziggo,
mijn smartcard opnieuw de zenders laten herstellen.
Verder vandaag een nieuwe CI+ update gehad.
Ziggo kanaal 998
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Nieuwe CI+ van de buurman werkt wel, dus ligt aan de module. Dus Ziggo maar eens gebeld: er moet een monteur komen om de module te wisselen. Gaat het?!
Ik geef aan dat het aan de CI+ ligt, er moet gewoon een monteur komen. Ze sturen geen kaartjes meer zomaar op. Als het niet aan de CI+ ligt zijn de kosten a 40 euro voor mij.
Het wordt steeds gekker bij die club.
Ik geef aan dat het aan de CI+ ligt, er moet gewoon een monteur komen. Ze sturen geen kaartjes meer zomaar op. Als het niet aan de CI+ ligt zijn de kosten a 40 euro voor mij.
Het wordt steeds gekker bij die club.
Heb een Smit module en weet niet of je die modules updaten kan forceren. Ik heb er nu dus een nieuwe module in en werkt direct. De vraag is voor hoelang als het aan een update ligt. Kan zolang die van de buurman lenen, de monteur komt over een week.m0ridin schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
Hmmm, hier (volgens mij, nu niet thuis) geen issues met een 43W805c (ziggo, geloof quantis module). Kreeg vanochtend wel de melding dat er een CI update klaar stond, waar ik eerst zelf naar kanaal 998 (of 999?) moest gaan om deze goed te kunnen verwerken gebeurde dit nu automatisch.
Update dus geinstalleerd en daarna leek alles gewoon nog te werken (maar heb alleen ff RTL4 aan gehad).
Ik krijg vaak in het begin even de melding dat eea niet gedecodeerd kan worden, maar na een paar seconden werkt het gewoon.
Maar ik neem aan dat jij niet na een paar seconden al opgeeft en het echt een langduriger issue is?
Ik heb dit ook gehad met mijn Smit module. Toen omgewisseld met de Quantis module van mijn Pa en sindsdien geen last meer van gehad. Hierboven meld iemand een probleem met een quantis module dus dat dan is even de vraag wat de verklaring is.THE_BASE schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:02:
Wellicht is de TV de module beu en werkt elke andere module ineens wel probleemloos. In dat geval zou een factory reset moeten helpen.
Andere verklaring is dat bepaalde modules het wel goed doen, maar dat is dan niet merk afhankelijk.
Ik heb nu de Quantis CI+ 1.3 module PRD-ATIZ-1580 M 20 D 9/19/14.
Laatste update is bij mij een wereld van verschil mbt responsiviteit van de televisie. Daarmee doel ik vooral op het homescreen. Maar ook de instellingen menu's komen een stuk vlotter tevoorschijn. Eerst zat er circa een seconde vertraging bij het doorstappen, die is nu weg.
[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 03-08-2017 19:08 ]
Is dan de Quantis een betere keuze of de Smit? Want meestal hebben Tweakers wel een lichte voorkeur voor een Quantis, toch?sdk1985 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:04:
[...]
Ik heb dit ook gehad met mijn Smit module. Toen omgewisseld met de Quantis module van mijn Pa en sindsdien geen last meer van gehad. Hierboven meld iemand een probleem met een quantis module dus dat dan is even de vraag wat de verklaring is.
Wellicht is de TV de module beu en werkt elke andere module ineens wel probleemloos. In dat geval zou een factory reset moeten helpen.
Andere verklaring is dat bepaalde modules het wel goed doen, maar dat is dan niet merk afhankelijk.
Ik heb nu de Quantis CI+ 1.3 module PRD-ATIZ-1580 M 20 D 9/19/14.
Laatste update is bij mij een wereld van verschil mbt responsiviteit van de televisie. Daarmee doel ik vooral op het homescreen. Maar ook de instellingen menu's komen een stuk vlotter tevoorschijn. Eerst zat er circa een seconde vertraging bij het doorstappen, die is nu weg.
Ik had dit probleem ook. Het wisselen van een Smit naar Quantis heeft dat opgelost. Goed werk weer Sony...THE_BASE schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:10:
[...]
Is dan de Quantis een betere keuze of de Smit? Want meestal hebben Tweakers wel een lichte voorkeur voor een Quantis, toch?
Ik had een Smit en nu een andere Smit, dus ik hoop dat de oude CI+ gewoon defect is. Heb Ziggo nu gemaild of het echt niet anders kan dan een monteur aansturen, 5 uur thuis blijven om een kaartje te wisselen.outlandos schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:29:
[...]
Ik had dit probleem ook. Het wisselen van een Smit naar Quantis heeft dat opgelost. Goed werk weer Sony...
Wie bedenkt zo'n proces?
Ik heb een SmarDTV module en tot nu toe geen problemen.
Is de 250euro meer het waard, van de Sony Bravia KD-55XE7005 2017, tegenover de Sony Bravia KD-55XD7005 2016?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Kwam net deze pagina tegen @ Sony.nl met een Android 7.0 Nougat update schema http://sony-eur-eu-nl-web...nswers/detail/a_id/141448
Het is in ieder geval officieel bevestigd, we mogen dus ook voor de 2015 modellen een update naar Android 7.0 Nougat verwachten. Nog even afwachten wanneer deze beschikbaar komt, zal waarschijnlijk later dit jaar zijn.
Het is in ieder geval officieel bevestigd, we mogen dus ook voor de 2015 modellen een update naar Android 7.0 Nougat verwachten. Nog even afwachten wanneer deze beschikbaar komt, zal waarschijnlijk later dit jaar zijn.
Nou, ze stellen nog dat er heel veel QA plaats moet vinden, wat als ze bugs er niet uit krijgenProlution schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:45:
Kwam net deze pagina tegen @ Sony.nl met een Android 7.0 Nougat update schema http://sony-eur-eu-nl-web...nswers/detail/a_id/141448
Eigenlijk ben ik met de laatste update tevreden, hopelijk begint met met Android 7 niet weer opnieuw... die herstarts dan en doen ze DTS eens vrij geven aan derde partij apps.
Ik vind de nieuwe YouTube niet echt een succes. Doorspoelen vereist dat je weer op de play knop drukt en het lijkt langzamer te gaan dan voorheen. De spoel preview is dan wel weer handig. De tabs bovenaan zijn ook k. Als je klaar bent met je Home scherm moet je helemaal omhoog om daar te komen. Geen wauw ervaring. Verder doet de tv het best aardig de laatste tijd. Spotify integratie is ook nog k. Mijn 29€ chromecast werkt *elke* keer als ik via Google Home een muziekje wil draaien. Android tv's spotify 9 van de 10 keer niet. Droevig. En dan zet de ChromeCast mijn tv ook nog aan als ie uitstaat..
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Vind/Vond het ook helemaal niks de nieuwe Youtube app op mijn Sony.woutur schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:57:
Ik vind de nieuwe YouTube niet echt een succes. Doorspoelen vereist dat je weer op de play knop drukt en het lijkt langzamer te gaan dan voorheen. De spoel preview is dan wel weer handig. De tabs bovenaan zijn ook k. Als je klaar bent met je Home scherm moet je helemaal omhoog om daar te komen. Geen wauw ervaring. Verder doet de tv het best aardig de laatste tijd. Spotify integratie is ook nog k. Mijn 29€ chromecast werkt *elke* keer als ik via Google Home een muziekje wil draaien. Android tv's spotify 9 van de 10 keer niet. Droevig. En dan zet de ChromeCast mijn tv ook nog aan als ie uitstaat..
Heb toen in de Sony play store op de tv,bij mijn apps de update verwijderd,
daarna bij instellingen Apps automatisch update, het vinkje op apps niet automatisch update aangezet.
Als goed is blijft alles bij het oude vertrouwde...
Mij viel op dat de nieuwe app (als we het over dezelfde hebben) vooral veel sneller opstart en start met afspelen.
Official was op de CES sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"Prolution schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:45:
Eigenlijk hadden we alleen van te voren massaal moeten vragen om een oplossing mbt DTS.
Kun je niet beter de X8505C nemen dan de 55XE7005? De X8505C heeft een VA-paneel en ook nog 3d-ondersteuning mocht je dat interessant vinden. Dit model komt inderdaad uit 2015, maar is op vrijwel ieder gebied superieur aan de modellen die jij overweegt. Bij PlatteTV moet je gewoon even om korting vragen in de chat.SuperVeloce schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:50:
Is de 250euro meer het waard, van de Sony Bravia KD-55XE7005 2017, tegenover de Sony Bravia KD-55XD7005 2016?
[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 08-08-2017 16:00 ]
SuperVeloce schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:50:
De 55" XE7005 heeft ook een VA paneel. De keus tussen XE en XD7005 is dus: VA vs IPS en geen Android-tv vs wel Android-tv.NotSoSteady schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:53:
[...]Kun je niet beter de X8505C nemen dan de 55XE7005? De X8505C heeft een VA-paneel en ook nog 3d-ondersteuning mocht je dat interessant vinden. Dit model komt inderdaad uit 2015, maar is op vrijwel ieder gebied superieur aan de modellen die jij overweegt. Bij PlatteTV moet je gewoon even om korting vragen in de chat.
Bovendien: waar kan je nog een X85C krijgen? Enige in de pricewatch is de BCC en als je die link volgt is ie uitverkocht ... (en wil je wel een eerste generatie Mediatek SoC als je de keus hebt)
Heb gemerkt dat er wel wat verschil zit tussen de SoC, vriend van me heeft een 2016 Sony (xd8305) ik heb een 2015 756c, de modelnr van hem en mij voor het SoC weet ik niet. Nou goed, hij doet nog geen 10 minuten over de Fw-install, ik doe er meer dan half uur over (!)
Dat heeft niet per se met de SoC te maken maar vooral met de snelheid van het interne geheugen.
Ik vind de IPS-modellen in ieder geval erg matig en ik zou geen televisie meer willen zonder Android TV, want ingebouwde Cast-ondersteuning is geweldig. De X8505C is nog uit voorraad leverbaar bij PlatteTV, via de chat is er ook vast nog wel wat te doen aan de prijs.apis29 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:12:
[...]
[...]
De 55" XE7005 heeft ook een VA paneel. De keus tussen XE en XD7005 is dus: VA vs IPS en geen Android-tv vs wel Android-tv.
Bovendien: waar kan je nog een X85C krijgen? Enige in de pricewatch is de BCC en als je die link volgt is ie uitverkocht ... (en wil je wel een eerste generatie Mediatek SoC als je de keus hebt)
Ok, dan zal er bij hem duurder geheugen inzitten, iets wat ook vast het geval is dan bij de duurdere 2015 lijn (?), zeg de X8505ctiguan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:18:
Dat heeft niet per se met de SoC te maken maar vooral met de snelheid van het interne geheugen.
Platte TV en op voorraad?NotSoSteady schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:25:
[...]Ik vind de IPS-modellen in ieder geval erg matig en ik zou geen televisie meer willen zonder Android TV, want ingebouwde Cast-ondersteuning is geweldig. De X8505C is nog uit voorraad leverbaar bij PlatteTV, via de chat is er ook vast nog wel wat te doen aan de prijs.
Daar heb je een puntje.apis29 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:47:
[...]
Platte TV en op voorraad?dan ga je naar huis met een XE85 zeker?!
Duurt met mijn X8509C ook extreem lang hoor.Sjah schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:34:
[...]
Ok, dan zal er bij hem duurder geheugen inzitten, iets wat ook vast het geval is dan bij de duurdere 2015 lijn (?), zeg de X8505c
Ik vind het jammer dat een externe box Android TV bijvoorbeeld niet kan overnemen, waardoor je bijvoorbeeld een Shield TV kan aansluiten zonder dat je de hele tijd tussen ingangen moet wisselen, maar wel de beschikking hebt over een vloeiende interface en vlotte updates.
[ Voor 60% gewijzigd door NotSoSteady op 08-08-2017 22:06 ]
De ingebouwde cast ondersteuning is matig. Ik heb er een ChromeCast inhangen omdat Android TV niet goed om kan gaan met Google Home. Ja. Echt.NotSoSteady schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:25:
[...]
Ik vind de IPS-modellen in ieder geval erg matig en ik zou geen televisie meer willen zonder Android TV, want ingebouwde Cast-ondersteuning is geweldig. De X8505C is nog uit voorraad leverbaar bij PlatteTV, via de chat is er ook vast nog wel wat te doen aan de prijs.
De TV gaat niet eens aan als je er iets naar probeert te sturen als ie uit staat. Pfff. ChromeCast doet dit allemaal wel goed.
Edit: Ik zie een interessante optie hieronder. Vanavond proberen. Dan nog is de implementatie met Android TV en Google Home brak, maar we gaan eens kijken.
[ Voor 21% gewijzigd door woutur op 09-08-2017 11:45 . Reden: Meer info gekrgen ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dat is een instelling. Hier gaat hij altijd wel aan. Die instelling vind je bij netwerk instellingen.woutur schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:52:
[...]
De ingebouwde cast ondersteuning is matig. Ik heb er een ChromeCast inhangen omdat Android TV niet goed om kan gaan met Google Home. Ja. Echt.
De TV gaat niet eens aan als je er iets naar probeert te sturen als ie uit staat. Pfff. ChromeCast doet dit allemaal wel goed.
Ik kan het niet vinden. Kan je het preciezer uitleggen?HaTe schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:40:
[...]
Dat is een instelling. Hier gaat hij altijd wel aan. Die instelling vind je bij netwerk instellingen.
Instellingen > Netwerk > Starten op afstandwoutur schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:42:
[...]
Ik kan het niet vinden. Kan je het preciezer uitleggen?
In dat geval gaat je TV ongeveer 7W gebruiken in standby
[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 09-08-2017 18:44 ]
Die stond bij mij al aan vanwege starten met de Sony app. Volgens mij heeft die instelling niets te maken met de Google Cast functie. Als mijn tv uitstaat, zie ik de Chromecast wel in diverse apps maar de Google Cast nimmer. Ligt dat nu aan mij en mijn tv of ervaren anderen hetzelfde?HaTe schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:44:
[...]
Instellingen > Netwerk > Starten op afstand
In dat geval gaat je TV ongeveer 7W gebruiken in standby
Ik heb destijds een Antutu gedraaid en zowel het ram geheugen als het interne geheugen (incl iops) scoorden bij de X830 verrassend goed. Het was vooral de cpu die tegenviel.tiguan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:18:
Bij mij gaat de TV aan vanuit standby als je op YouTube iets afspeelt.woutur schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:52:
[...]
De ingebouwde cast ondersteuning is matig. Ik heb er een ChromeCast inhangen omdat Android TV niet goed om kan gaan met Google Home. Ja. Echt.
Edit: Ik zie een interessante optie hieronder. Vanavond proberen. Dan nog is de implementatie met Android TV en Google Home brak, maar we gaan eens kijken.
[ Voor 46% gewijzigd door sdk1985 op 09-08-2017 22:32 ]
Net de 4K HDR film Ghost in de Shell bekeken,
maar in eerste instantie was het vreselijk om naar te kijken, van scherp helder naar donker zeer flets beeld,
Midden van het beeld scherp en helder, daaromheen gewoon flets,
soms leek het precies een zeer oude LCD scherm die gewoon geen zwart kan weergeven
ik kijk met een XB1 en ik heb veel moeten rommelen aan de instellingen om het een beetje kijkbaar te krijgen, en nog zie ik grote rare lichte vlekken in de hoeken van het scherm (niet aan de rand)
misschien kunnen jullie helpen om je instellingen te delen voor HDR content
TV en XB! hebben beide HDR aanstaan.
ik heb een KD-65X8505C, en normaal met Blueray of MKV, heb ik totaal geen problemen
maar in eerste instantie was het vreselijk om naar te kijken, van scherp helder naar donker zeer flets beeld,
soms leek het precies een zeer oude LCD scherm die gewoon geen zwart kan weergeven
ik kijk met een XB1 en ik heb veel moeten rommelen aan de instellingen om het een beetje kijkbaar te krijgen, en nog zie ik grote rare lichte vlekken in de hoeken van het scherm (niet aan de rand)
ik heb een KD-65X8505C, en normaal met Blueray of MKV, heb ik totaal geen problemen
[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 09-08-2017 23:11 ]
Dat komt allemaal omdat Sony Europa heeft besloten om bij zowel hun TV's als Receivers (DN1070/1080) het ding niet volledig online te laten in Network standby. Daarom kun je bij de Receivers bijv ook niet casten of airplayen, je moet em eerst handmatig aanzetten. In amerika kan dit wel. Lange discussie over geweest maar ivm europese 'bespaar' wetten of zoiets, is dat hier nu eenmaal zo.woutur schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:10:
[...]
Die stond bij mij al aan vanwege starten met de Sony app. Volgens mij heeft die instelling niets te maken met de Google Cast functie. Als mijn tv uitstaat, zie ik de Chromecast wel in diverse apps maar de Google Cast nimmer. Ligt dat nu aan mij en mijn tv of ervaren anderen hetzelfde?
Hmm, ik kan Spotify starten vanuit de app op iOS. Mijn TV gaat dan gewoon aan. Is dat wat er bedoelt wordt?
Ja, hier werkt dat ook gewoon zonder problemen!
Eh ja. Kan het je niet anders vertellen dan dat de X85C niet echt super is voor HDR content.absrnd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:10:
Net de 4K HDR film Ghost in de Shell bekeken,
soms leek het precies een zeer oude LCD scherm die gewoon geen zwart kan weergeven![]()
Het feit dat het HDR kan tonen, betekent niet dat het dat ook goed doet.
HDR hangt sterk af van het soort backlight dat een toestel heeft. En de X85C heeft naar wat ik me herinner niet bijzonder veel zones om gebruik van te maken.
Bij mij werkt een knopje op de afstandsbediening niet meer sinds de laatste update.
- vorige zender
Zodat je snel kan wisselen naar de vorige zender. En op en neer kan zappen.
Hoop dat die in nougat weer werkt. Bring it on!
- vorige zender
Restart je tv eens.Turfschipper schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:10:
Bij mij werkt een knopje op de afstandsbediening niet meer sinds de laatste update.
- vorige zender
Hiermee los ik dit probleem op
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Bij mij werkt dat knopje nog prima na de laatste update.
Ik heb een 25cm USB ledstrip van de Action op de tv aangesloten maar deze gaat ook geregeld aan als de tv niet aan staat
Ik dacht dat ik toch al aardig wat uit had gezet bij de instellingen zodat die niks doet in standby.
Ik heb een 25cm USB ledstrip van de Action op de tv aangesloten maar deze gaat ook geregeld aan als de tv niet aan staat
Hier ook vaak last van. Inmiddels met mijn Pi-hole een blokkade gezet op www.sony.net. Daar gingen zo'n 1000-1500 requests per dag naar toe, ook al keken we geen televisie. Ook afgelopen week tijdelijk de blokkade weer verwijderd, en dan gaat de televisie weer minimaal elk uur een keer aan. Nu dus de blokkade weer teruggezt en het zorgt er voor dat de TV in ieder geval weer een stuk minder aan gaat zover ik kan zien.audiojunk schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:56:
Bij mij werkt dat knopje nog prima na de laatste update.
Ik heb een 25cm USB ledstrip van de Action op de tv aangesloten maar deze gaat ook geregeld aan als de tv niet aan staatIk dacht dat ik toch al aardig wat uit had gezet bij de instellingen zodat die niks doet in standby.
Weet iemand misschien van welke service dit komt?
Mee eens. Kun je HDR uitzetten in Netflix, want het contrast is om te huilen. Het is alsof iemand de brightness veel te hoog heeft gezet. Uiteraard is dit het gevolg van de backlighttechniek en de X85C serie heeft edge backlights en dus kom je nergens. Alleen met full LED backlit screens kun je nog wat bereiken.Kashika schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
Eh ja. Kan het je niet anders vertellen dan dat de X85C niet echt super is voor HDR content.
Het feit dat het HDR kan tonen, betekent niet dat het dat ook goed doet.
HDR hangt sterk af van het soort backlight dat een toestel heeft. En de X85C heeft naar wat ik me herinner niet bijzonder veel zones om gebruik van te maken.
Na de laatste update merk ik dat het menu (naam vergeten) dat met de rode knop op de remote op beeld verschijnt heeeeel traaaag reageert.
Ik heb een reboot gedaan (8 seconden indrukken aan/uit knop remote)
Mocht helaas niet baten.
Is er verder nog iets aan te doen?
Edit: inmiddels erachter dat er achter de rode knop "interactieve tv" schuilt....
Fabrieksinstellingen terugzetten mocht ook niet helpen.
Ik heb een reboot gedaan (8 seconden indrukken aan/uit knop remote)
Mocht helaas niet baten.
Is er verder nog iets aan te doen?
Edit: inmiddels erachter dat er achter de rode knop "interactieve tv" schuilt....
Fabrieksinstellingen terugzetten mocht ook niet helpen.
[ Voor 43% gewijzigd door razoon op 15-08-2017 10:44 ]
Sinds de meest recente update heb ik continu problemen met wifi. Iedere keer als de tv aan gaat dan is er geen verbinding en moet ik (via WPS) opnieuw verbinding maken. Voorheen nooit problemen gehad. Hebben anderen hier ook last van?
Denk overigens dat ik mijn W809C ga verkopen. Ben er eigenlijk wel klaar mee dat er na 2.5 jaar nog steeds bugs in zitten en dat er zelfs nieuwe bugs bij komen na een firmware upgrade. Ik gebruik veel Chinese apparaten en zelfs daarvan is de software beter.
Denk overigens dat ik mijn W809C ga verkopen. Ben er eigenlijk wel klaar mee dat er na 2.5 jaar nog steeds bugs in zitten en dat er zelfs nieuwe bugs bij komen na een firmware upgrade. Ik gebruik veel Chinese apparaten en zelfs daarvan is de software beter.
Ben het er wel mee eens, update gehad van youtube app en is weer is veel trager geworden....
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Sinds de laatste update op mijn KD-49X8305C naar v3.885 heb ik weer last dat het standby verbruik tussen de 20-25 Watt ligt wat natuurlijk belachelijk hoog is. Hiervoor was ie altijd netjes 0.5 Watt.
Ik heb al geprobeerd de TV verschillende keren opnieuw op te starten en heb hem ook een factory reset gegeven.
Daarnaast heb ik het downloaden van de TV gids in de achtergrond uitgezet, het automatisch updaten staat uit, wifi is uit en ook het aanzetten van de TV op afstand is uit.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om het verbruik in standby modus weer goed te krijgen. Zijn er anderen die ook dit probleem hebben of hebben jullie nog tips wat ik kan aanpassen?
Edit:
Net nog even verder gekeken en als ik de netwerk kabel eruit haal valt het verbruik binnen een paar minuten naar 0.5 Watt. Misschien is dit hetzelfde als wat @alex3305 beschrijft met de calls maar www.sony.net.
Ik weet alleen niet of het veilig is om te blokkeren met PlayStation en online gamen.
Ik heb al geprobeerd de TV verschillende keren opnieuw op te starten en heb hem ook een factory reset gegeven.
Daarnaast heb ik het downloaden van de TV gids in de achtergrond uitgezet, het automatisch updaten staat uit, wifi is uit en ook het aanzetten van de TV op afstand is uit.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om het verbruik in standby modus weer goed te krijgen. Zijn er anderen die ook dit probleem hebben of hebben jullie nog tips wat ik kan aanpassen?
Edit:
Net nog even verder gekeken en als ik de netwerk kabel eruit haal valt het verbruik binnen een paar minuten naar 0.5 Watt. Misschien is dit hetzelfde als wat @alex3305 beschrijft met de calls maar www.sony.net.
Ik weet alleen niet of het veilig is om te blokkeren met PlayStation en online gamen.
[ Voor 18% gewijzigd door FireFly3k op 27-08-2017 19:08 ]
@FireFly3k Ook hier is het weer waardeloos. Het hoge verbruik komt namelijk weer terug op de een of andere manier...
@alex3305 Ik heb de netwerkkabel eruit gehaald (wifi staat ook nog steeds uit) en nu blijft het verbruik netjes laag. Zo te zien gaat ie wel elke 3 uur een poging doen, maar verder netjes 0.5 Watt in standby.
Tijdelijk kan ik dit zo wel doen, maar dit is geen oplossing natuurlijk.
Heb al wel een mail naar Sony gestuurd, maar dat was voordat ik wist dat ie zonder netwerkverbinding een normaal standby verbruik heeft.
Heb al wel een mail naar Sony gestuurd, maar dat was voordat ik wist dat ie zonder netwerkverbinding een normaal standby verbruik heeft.
Lijkt me toch een bug zeker als je al alles in de instellingen hebt uitgezet.FireFly3k schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:00:
@alex3305 Ik heb de netwerkkabel eruit gehaald (wifi staat ook nog steeds uit) en nu blijft het verbruik netjes laag. Zo te zien gaat ie wel elke 3 uur een poging doen, maar verder netjes 0.5 Watt in standby.
Bij mij staat ook alles uit maar de USB led strip gaat regelmatig een paar minuten aan als de tv uitstaat.
Hier ook het geval. De TV is duidelijk met Wifi verbonden en geeft een goed signaal en toch geen internet. Netflix, Youtube, etc. werkt allemaal niet. Wat bij mij helpt is even de wifi uit en aanzetten.Aghanim schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:00:
Sinds de meest recente update heb ik continu problemen met wifi. Iedere keer als de tv aan gaat dan is er geen verbinding en moet ik (via WPS) opnieuw verbinding maken. Voorheen nooit problemen gehad. Hebben anderen hier ook last van?
Wel heel vervelend als je een TV koopt met een Netflix-knop op de afstandsbediening.
Toen ik de tv kocht werkte dit allemaal perfect.
Niet echt waar je op zit te wachten idd. Ik had al vanaf het begin problemen met wifi. Ik heb daarom maar een netwerkkabel er in gestoken. Sindsdien heb ik eigenlijk nooit meer problemen.
Al eens geprobeerd automatisch updaten uit te schakelen? Daarnaast is mijn TV ook in standby beschikbaar in Chromecast modus. Bij mijn soundbar werd gewaarschuwd dat dit een hoger standby verbruik veroorzaakt.alex3305 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:04:
[...]
Hier ook vaak last van. Inmiddels met mijn Pi-hole een blokkade gezet op www.sony.net. Daar gingen zo'n 1000-1500 requests per dag naar toe, ook al keken we geen televisie. Ook afgelopen week tijdelijk de blokkade weer verwijderd, en dan gaat de televisie weer minimaal elk uur een keer aan. Nu dus de blokkade weer teruggezt en het zorgt er voor dat de TV in ieder geval weer een stuk minder aan gaat zover ik kan zien.
Weet iemand misschien van welke service dit komt?
Wifi via username/password op 5 Ghz werkt hier eigenlijk zo vlot dat ik de netwerkkabel niet meer heb aangesloten. Sporadisch komt het weleens voor dat inderdaad Netflix en YouTube geen internet hebben. Op dat moment doe ik een reboot. Ik gebruik de tv dagelijks en dat is beperkt tot circa 1x per maand.
Een storende bug heb ik wel; de tv gids laat de zenders dubbel zien waarbij de tweede notering leeg is. Scrollen kan alleen maar omhoog met deze bug.
Verder zag ik 'onze' tv's niet op de sony website staan bij de modellen die android 7 krijgen.
[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 28-08-2017 15:26 ]
Maar dan gaat mijn vriendin klagen dat ze geen Netflix kan kijken. Want als je de kabel er pas insteekt op moment dat je het wilt gebruiken, werkt vaak de ethernetverbinding ook nietFireFly3k schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:00:
Volgens mij heb ik dat ook uitstaan, inclusief de Chromecast modus. Waar zit die instelling ook alweer?sdk1985 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Al eens geprobeerd automatisch updaten uit te schakelen? Daarnaast is mijn TV ook in standby beschikbaar in Chromecast modus. Bij mijn soundbar werd gewaarschuwd dat dit een hoger standby verbruik veroorzaakt.
[...]
NPO start.
Sinds dat we de oude uitzending gemist hebben moeten inruilen voor NPO start werkt het eigenlijk nooit meer, Ik zie ze allemaal netjes, maat als ik start kies draait er een rondje en dan de tekst"niet beschikbaar" Ik bedoel dus de NPO start die ik op het Ziggo netwerk krijg via de rode knop bij NPO 1.2.3
Als ik op m'n android telefoon npo start kies kan ik hetzelfde programma wel starten. Ik kan hem ook met chromecast naar de tv sturen. Ook nog de android NPO app ernaast geinstalleerd op m'n tv, ook daar kan ik de uitzendingen gewoon zien, echter de interface is absoluut ongeschikt voor gebruik op tv. Nog erger dan de ziggo app.
Tv heeft laatste 6.0.1 update gehad en heeft CI+ module van smartv
Werkt dit bij jullie wel gewoon? Waar komt die NPO start van de rode knop vandaan, niet van een lokale android app. Is dat iets wat Ziggo aanbiedt, of de NPO zelf?
Mijn vrouw gebruikt dit graag, en iedere keer gezeur over de TV hierom.
Sinds dat we de oude uitzending gemist hebben moeten inruilen voor NPO start werkt het eigenlijk nooit meer, Ik zie ze allemaal netjes, maat als ik start kies draait er een rondje en dan de tekst"niet beschikbaar" Ik bedoel dus de NPO start die ik op het Ziggo netwerk krijg via de rode knop bij NPO 1.2.3
Als ik op m'n android telefoon npo start kies kan ik hetzelfde programma wel starten. Ik kan hem ook met chromecast naar de tv sturen. Ook nog de android NPO app ernaast geinstalleerd op m'n tv, ook daar kan ik de uitzendingen gewoon zien, echter de interface is absoluut ongeschikt voor gebruik op tv. Nog erger dan de ziggo app.
Tv heeft laatste 6.0.1 update gehad en heeft CI+ module van smartv
Werkt dit bij jullie wel gewoon? Waar komt die NPO start van de rode knop vandaan, niet van een lokale android app. Is dat iets wat Ziggo aanbiedt, of de NPO zelf?
Mijn vrouw gebruikt dit graag, en iedere keer gezeur over de TV hierom.
Damn, het switchen van inputs gaat soms zo langzaam. Scherm blijft lang zwart en dan in 1x gaat t aan.
Soms heb ik dit ook als ik van beeldinstelling verander.
Meer mensen hier last van?
Meer mensen hier last van?
Jep, blame de 'shit' CPU die Sony in die TV's heeft geduwtKuhr89 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:17:
Damn, het switchen van inputs gaat soms zo langzaam. Scherm blijft lang zwart en dan in 1x gaat t aan.
Meer mensen hier last van
Dat ding kan echt niks hebben, als er even wat updates binnen komen dan heeft ie meteen moeite met alles. Het is ook een van de redenen dat ik Sony niet snap, in zo'n televisies moet gewoon een goede CPU zitten.
Helaas niet anders bij philips, hoewel ik begrijp dat het bij de iets nieuwere generatie wel iets beter zou zijn (heb zelf een W805c) is het alsnog heel beperkt.tcviper schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:14:
[...]
Jep, blame de 'shit' CPU die Sony in die TV's heeft geduwt
Dat ding kan echt niks hebben, als er even wat updates binnen komen dan heeft ie meteen moeite met alles. Het is ook een van de redenen dat ik Sony niet snap, in zo'n televisies moet gewoon een goede CPU zitten.
Inderdaad voor mij ook de grootste irritatie.
Nja vóór de update van Android 6 had ik daar totaal geen problemen mee.
Maar als ik nu soms 'ff' wil switchen van PS4 naar Horizon box, duurt het soms wel lang.
Maar als ik nu soms 'ff' wil switchen van PS4 naar Horizon box, duurt het soms wel lang.
Ik snap dat wel, dat de 2015 series een zwakke SoC heeft gekregen, moet je kijken hoeveel je kreeg voor het geld, en dan heb ik het eigenlijk over de FHD modellen. Nee ik zit er niet mee, maar ik,heb dan ook de Mediabox XL van Ziggo waarmee ik veel doe. De smartTv, is er bij mij voor Kodi en daar kan ik me niet ergeren ofzo.
Ik wil muziek luisteren via de tv en stream daarvoor Play Music via de Chromecast. Als ik iets anders doe op de tv en dan meestal het beeld uitzetten (action menu/beeld uit) wordt de verbinding verbroken en hoor je dus ook niets meer.
Is daar iets aan te doen?
Edit: ik kan wel het beeld uitzetten als ik stream vanuit de android tv play Music app. Maar dan kan ik het weer niet bedienen via mijn telefoon.
Ik wil het hebben zoals bij Spotify, je kiest op je telefoon de tv als audio target en dan heb je geen beeld nodig.
(Spotify heeft weer andere nadelen trouwens)
Edit 2: als ik een losse Chromecast in mijn versterker duw, werkt het wel.
Nog een reden waarom ik een android tv heb gekocht die niet geldig is (naast Kodi fatsoenlijk draaien). Ik had net zo goed een simpelere tv kunnen kopen. Zonde eigenlijk.
Geluid looptp via de ingebouwde Chromecast ook niet altijd synchroon - nlziet bijvoorbeeld - maar via deze losse wel.
Is daar iets aan te doen?
Edit: ik kan wel het beeld uitzetten als ik stream vanuit de android tv play Music app. Maar dan kan ik het weer niet bedienen via mijn telefoon.
Ik wil het hebben zoals bij Spotify, je kiest op je telefoon de tv als audio target en dan heb je geen beeld nodig.
(Spotify heeft weer andere nadelen trouwens)
Edit 2: als ik een losse Chromecast in mijn versterker duw, werkt het wel.
Nog een reden waarom ik een android tv heb gekocht die niet geldig is (naast Kodi fatsoenlijk draaien). Ik had net zo goed een simpelere tv kunnen kopen. Zonde eigenlijk.
Geluid looptp via de ingebouwde Chromecast ook niet altijd synchroon - nlziet bijvoorbeeld - maar via deze losse wel.
[ Voor 60% gewijzigd door Jelte op 08-09-2017 22:02 ]
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297