Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 16:52

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:19:
Ok, ik heb de marshmallow update uitgevoerd op de dag dat hij uitkwam. Daarna had ik wel wat kleine issues maar niets mega vervelends en ik was redelijk tevreden.

Zaterdag nacht heb ik de update geïnstalleerd en sindsdien is het ellende. De tv werkt ongeveer even goed als eerder. Wanneer ik de tv echter uitzet (en de dag erna ook) is het een drama om hem weer aan te krijgen. Dit had ik zondagochtend, maandagochtend en net weer. WTF Sony!?

Nauwkeurige omschrijving van het probleem: ik zie SOMS de tv aangaan. Vervolgens krijg ik een zwart beeld en bovendien geen geluid op de aangesloten receiver. Om de tv weer werkend te krijgen moet ik hem aan en uit zetten. Dat werkt soms. Wanneer dat niet het geval is, moet ik de stroom eraf halen en een volledige reboot doorlopen...Nogmaals: WTF Sony!?

Meer mensen die dit hebben?
Supervervelend! Geen USB apparaten aangesloten die teveel stroom vragen?

offtopic:
Tip: je tekst is behoorlijk lastig leesbaar zonder hoofdletters en leestekens. IFIFY :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Supervervelend! Geen USB apparaten aangesloten die teveel stroom vragen?

offtopic:
Tip: je tekst is behoorlijk lastig leesbaar zonder hoofdletters en leestekens. IFIFY :)
niks... heb een externe HDD maar die was niet aangesloten en die HDD is self powered via adapter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 21:12
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:19:
ok ik heb dus de marshmallow update uitgevoerd de dag dat hij uitkwam en had wel wat kleine issues maar niks mega lastig en was redelijk tevreden.

zaterdag nacht de update geinstalleerd en sindsdien is het ellende de TV werkt ok min of meer zelfde als ervoor maar als ik hem uitzet en de dag erna is het een drama om hem aan te krijgen, dit had ik zondagochtend, maandagochtend en net weer WTF Sony!?

nauwkeurige omschrijving ik zie SOMS tv aangaan en dan zwart beeld geen geluid op receiver dan moet ik aan uit zetten en dan doet hij het soms zo niet moet ik de stroom eraf halen en dan krijg je volledige reboot... so again WTF Sony!?

meer mensen die dit hebben?
Zoals Tiguan zei, heb je al een factory reset gedaan?
Sinds ik dat na de update heb gedaan, ondervind ik (3,5 week na de update) geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:49
Meer mensen waar het On-demand / Interactief niet meer van werkt (Ziggo)? Ik krijg de melding uberhaupt niet meer op de TV van de rode knop (en ja heb de settings gecontroleerd, het staat wel aan). (Quantis CI+ 1.3).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 21:19
Ik heb een raar probleem met mijn W809C, met de laatste update erop, aangesloten via een optical kabel aan mijn receiver. Als ik mijn PS4 of Netflix gebruik geeft de receiver wel aan dat er multichannel sound is, maar ik hoor alleen stereo geluid :? Sluit ik vervolgens mijn PS4 via optical aan op de receiver, dan is het wel goed. Vanavond maar een factory reset proberen, tenzij iemand een ander idee heeft.
Output setting staat op auto 2.
Kodi geeft overigens hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10 22:35
tcviper schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:16:
Meer mensen waar het On-demand / Interactief niet meer van werkt (Ziggo)? Ik krijg de melding uberhaupt niet meer op de TV van de rode knop (en ja heb de settings gecontroleerd, het staat wel aan). (Quantis CI+ 1.3).
Bij mij "werkt" het nog wel, in ieder geval de Rode knop, echter als ik iets terug wil kijken dan crasht die :) maar dit is al vanaf start..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarkj schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Zoals Tiguan zei, heb je al een factory reset gedaan?
Sinds ik dat na de update heb gedaan, ondervind ik (3,5 week na de update) geen problemen meer.
ik heb dat gedaan toen ik de eerste upgrade naar 6 heb gedaan ga dit niet nog een keer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 20:03
Zelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:37
Zal dit vanavond even checken, had er een hoop gedoe mee in januari toen het om wat voor reden dan ook ineens niet meer werkte...

Volgens mij toen weer aan de praat gekregen op een andere smartcard (als in, zelfde merk namelijk ook quantis ci+ 1.3, en sw versies dus geen idee wat er nou echt anders aan was) maar eigenlijk geloof ik dat het na de 6.0 update hier ook niet meer werkte.

Gebruikte het alleen te weinig om er meer aandacht aan te besteden dus niet meer naar omgekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 11:50
Hey, ik lees voornamelijk problemen voor de update. Ik wacht dan ook nog maar even met de update tot e.e.a. Is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-10 13:23
kupsani schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:39:
Hey, ik lees voornamelijk problemen voor de update. Ik wacht dan ook nog maar even met de update tot e.e.a. Is opgelost.
Geen enkel probleem hier na de update.
Sterker nog, alles reageerd sneller, minder vastlopers (bij switchen van netflix naar tv) en de EPG werkt nu een stuk fijner evenals de kleinere volume balk.

Op een 55S8505c, gewoon de OTA update gedaan en geen reset uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:12
kupsani schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:39:
Hier niets anders dan ellende, reboots melding dat apps sluiten die niet eens zijn opgestart, problemen met 5.1 doorgifte. Factory reset al gedaan. Bedankt sony voor de gare frimware tv gaat op marktplaats en koop wel een ander merk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-10 20:46
Smobbo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:07:
Mmm, ik had de vorige update geïnstalleerd daarmee geregeld problemen (dit was na het volledig factory resetten na installatie van die update):
- Reboots
- Vanzelf aangaan (met name als ik Spotify als laatste gebruikt had)
- Niet goed uitgaan (geluid loopt door)

Nieuwe update geïnstalleerd en nu in een aantal dagen al 2 x een reboot gehad. Ik heb nog niet opnieuw een factory reset gedaan, dat maakte de vorige keer ook niet uit en is zo'n gedoe.
Eigenlijk best wel bizar dat Sony het zo slecht voor elkaar heeft...
Ik denk ik geef even een update, nu weer 2 weken verder.
Sinds zeker een week geen rare dingen meer meegemaakt, geen reboots oid.
Enige verandering die ik heb gedaan is spotify eerst pauzeren en terug naar home gaan voor ik de tv uitzet na het luisteren van spotify.

Ik snap dus niet echt hoe het kan, maar als het zo blijft dan ben ik wel weer tevreden, de snelle TV Gids is heel prettig en de iets mooiere volume balk is prima :+

Achja, mocht er weer wat veranderen dan geef ik weer een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Een ieder die eerder gepost heeft zou een update moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:38
Ik heb hetzelfde probleem. Vroeger heeft het gewerkt en nu al een tijd niet meer. Net zingt gebeld en die schuiven het op het feit dat de tv niet gecertificeerd is en dus kunnen zij er niks aan doen. Dat het in het verleden heeft gewerkt is gewoon mazzel geweest. Ik heb een 55X8505C met een Quantis 1.3 CI+.

Overigens zeiden ze ook dat er een speciaal netwerkID is voor Sony zodat de kanalen in de juiste volgorde staan (lees: HD vooraan) en dat is 43184.

Als iemand nog een tip heeft om interactieve tv aan de praat te krijgen hoor ik het graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 11:00
Speciaal netwerk id, dat heb ik nog nooit hoeven instellen.

Bij mij werkte iTV laatst nog prima via Quantis 1.3 module. Zal 't vanavond nog eens even testen.

@tcviper bij mij doet iTV via CI+ het prima iig. Nou moet ik er wel bij zeggen, het werkt alleen als het signaal op de kabel goed is. Als het slecht is krijg ik een scherm te zien dat ik geen iTV in mijn abonnement heb zitten.

[ Voor 89% gewijzigd door tiguan op 10-05-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja dat speciale netwerk id slaat toch nergens op? met de standaard (5555 of 4444) werkt het bij mij in ieder geval prima, krijg alle zenders juist in beeld. Het is erg jammer dat interactief nu niet meer werkt, zo 'moet' je straks wel een keer een Horizon box nemen, om dingen fatsoenlijk terug te kijken, want met de NPO en RTL apps word ik niet happy via casten. Het is blijkbaar te veel werk voor NPO en RTL om een AndroidTV app te maken. En sideloaden van apps houd ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

tcviper schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:21:
Het is blijkbaar te veel werk voor NPO en RTL om een AndroidTV app te maken. En sideloaden van apps houd ik niet van.
Zijn meer problemen op het "oude" Digitale netwerk van Ziggo, op het "oude"UPC" hebben we gelukkig HbbTV.
Met de HorizonGo (2.3.9) app is ook terugkijken op alle zenders ook mogelijk, in perfecte/betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kupsani
  • Laatst online: 23-01 11:50
Ik heb de KDL-65W855C van Sony maar durf hem na al deze berichten niet te updaten. iemand al ervaringen met het update van dit W855C type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
pa3eia schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Zijn meer problemen op het "oude" Digitale netwerk van Ziggo, op het "oude"UPC" hebben we gelukkig HbbTV.
Met de HorizonGo (2.3.9) app is ook terugkijken op alle zenders ook mogelijk, in perfecte/betere kwaliteit.
Ja die horizongo/ziggogo apps zijn leuk alleen niet voor androidTV gemaakt, dus moet het via een sideload erbij gezet worden. Das dus niet native. Overigens werktte HBBTV hier voorheen ook prima (op bijv NPO1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

tcviper schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Ja die horizongo/ziggogo apps zijn leuk alleen niet voor androidTV gemaakt, dus moet het via een sideload erbij gezet worden. Das dus niet native. Overigens werktte HBBTV hier voorheen ook prima (op bijv NPO1).
En dan werken ze nog met de verkeerde schermorientatie? Of kan je ze daadwerkelijk nu wel gebruiken op je tv?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zou iemand mij iets duidelijk kunnen maken want kennelijk gooi ik wat dingen door elkaar.

Upgrade naar Android 6 zorgt in Kodi voor verlies van DTS en 5.1 Passthrough door gebrek aan drivers aan Sony's kant? Is dit allees in Kodi 17 of ook in Kodi 16.1

Kan je upgraden naar Android 6 maar je Kodi (vanweg het verhaal boven) op versie 16.1 houden (middels APK) of de zogenaamde aangepaste shitty versie??

Dit is mij niet helemaal duidelijk.

Ik zou het zonde vinden om alleen voor Kodi de andere verbeteringen van de TV te missen. Android versie boeit me niet zo.

ps. Zoals jullie lezen gebruik ik Kodi nogal veel!

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 11-05-2017 08:57 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-10 12:39
Tranzy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:56:
Zou iemand mij iets duidelijk kunnen maken want kennelijk gooi ik wat dingen door elkaar.

Upgrade naar Android 6 zorgt in Kodi voor verlies van DTS en 5.1 Passthrough door gebrek aan drivers aan Sony's kant? Is dit allees in Kodi 17 of ook in Kodi 16.1

Kan je upgraden naar Android 6 maar je Kodi (vanweg het verhaal boven) op versie 16.1 houden (middels APK) of de zogenaamde aangepaste shitty versie??

Dit is mij niet helemaal duidelijk.

Ik zou het zonde vinden om alleen voor Kodi de andere verbeteringen van de TV te missen. Android versie boeit me niet zo.

ps. Zoals jullie lezen gebruik ik Kodi nogal veel!
Je kan gewoon de "shitty" versie installeren voor support van DTS ( via een HACK ).
5.1 Dolby Digital support zit gewoon in de originele release. Het is dus enkel DTS wat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 13:27
Motion2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Je kan gewoon de "shitty" versie installeren voor support van DTS ( via een HACK ).
5.1 Dolby Digital support zit gewoon in de originele release. Het is dus enkel DTS wat niet werkt.
Werkt SMPC niet evengoed? Heeft een officiële app in de store ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Motion2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Ja dat klopt en is al 100x over gepost ;) DTS zit gewoon niet in de player van deze Sony TV's en word dus simpelweg niet ondersteunt. Het beste wat players zoals Plex, Kodi etc kunnen doen is DTS > AC3 (Dolby).

Wat kodi voorheen deed met Android 5 is een hack uitvoeren waardoor dat het 'soms' wel werkte, dit kan vanaf Android 6 en omhoog niet meer. Enige wat je inderdaad dus kunt doen als je perse DTS wilt afspelen is ofwel SPMC gebruiken of simpelweg DTS naar Dolby over te laten zetten door de TV.

Overigens zijn veel movie en tv releases tegenwoordig meestal AC3/E-AC3 en vaak dubbel uitgevoerd met DTS en AC3 (AC3 = Dolby Digital 5.1, E-AC3 = Enhanced Dolby Digital 7.1).

[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 11-05-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 22:14
tcviper schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Ja dat klopt en is al 100x over gepost ;) DTS zit gewoon niet in de player van deze Sony TV's en word dus simpelweg niet ondersteunt. Het beste wat players zoals Plex, Kodi etc kunnen doen is DTS > AC3 (Dolby).

Wat kodi voorheen deed met Android 5 is een hack uitvoeren waardoor dat het 'soms' wel werkte, dit kan vanaf Android 6 en omhoog niet meer. Enige wat je inderdaad dus kunt doen als je perse DTS wilt afspelen is ofwel SPMC gebruiken of simpelweg DTS naar Dolby over te laten zetten door de TV.

Overigens zijn veel movie en tv releases tegenwoordig meestal AC3/E-AC3 en vaak dubbel uitgevoerd met DTS en AC3 (AC3 = Dolby Digital 5.1, E-AC3 = Enhanced Dolby Digital 7.1).
Doet zelfs de originele Sony videospeler het niet met dts? Ik heb de tv namelijk nog op android 5 en heb altijd geluid met dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-10 12:39
JSTPS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Doet zelfs de originele Sony videospeler het niet met dts? Ik heb de tv namelijk nog op android 5 en heb altijd geluid met dts.
Volgens mij gebruiken ze ook een hack in die app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Wel apart Panasonic was er heel open over dat ze DTS codec duiur vonden, die zat niet op de Tv's en werd dus minder verkoopsucces. Dit feit van Sony, moet je maar in de krochten van dit topic opduiken, zelfde effect toch? Alleen de gemiddelde koper weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Sjah schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:58:
Wel apart Panasonic was er heel open over dat ze DTS codec duiur vonden, die zat niet op de Tv's en werd dus minder verkoopsucces. Dit feit van Sony, moet je maar in de krochten van dit topic opduiken, zelfde effect toch? Alleen de gemiddelde koper weet het niet.
Bij Panasonic (cx800) had ik echt geen geluid als ik een bestand met dts afspeelde. Met de Sony wel, dus het zal wel anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het heeft allemaal met licentie rechten te maken en DTS doet blijkbaar moeilijker of is duurder en veel fabrikanten (zowel Apple, Sony, Panasonic, Philips etc) hebben ervoor gekozen om DTS niet standaard te ondersteunen. (Dat wist ik 2 jaar geleden al, omdat ik ook mede aan Plex werk) en heb er daarvoor ook voor gekozen om zoveel mogelijk media met Dolby (AC3) tracks te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 11-05-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 25-10 23:00
Krijg de laatste dagen wel heel vaak de melding "download mislukt" maar om welke download het gaat is me niet duidelijk, zit nog steeds bewust met Android 5.
Ook de melding "sociaal bekijken mislukt, app gestopt"komt regelmatig langs :?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
In Amerika is Android 7 deze week al uitgebracht (zit ook de HLG update bij) ... maar is alleen voor de E en D modellen.

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 12-05-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn 8509C kreeg gisteren de update (De TV was niet meer aangeweest voor een week.) en navigatie door het scherm lijkt sneller. Het Action Menu lijkt juist wel veel trager en ineens is er geen volume control meer in beeld bij Netflix.

Aparte wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Is verschil in geluid in de huiskamer hoorbaar tussen AC3 en DTS?
Is het misschien alleen hoorbaar bij een bepaald volume? Waar zit het verschil in geluid? Heeft DTS meer volume of klinkt het rijker of voller? Of ligt dat dan ook weer aan de kwaliteit van receiver/versterker?
Ik ben dus geen expert dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door razoon op 12-05-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 15:48
Hann1BaL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:25:
Mijn 8509C kreeg gisteren de update (De TV was niet meer aangeweest voor een week.) en navigatie door het scherm lijkt sneller. Het Action Menu lijkt juist wel veel trager en ineens is er geen volume control meer in beeld bij Netflix.

Aparte wijzigingen.
Binnenkort zul je bij opstarten vaak reboots krijgen. Dat is bij de nieuwste firmware icm de 8509C in elk geval een veel gehoorde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10 21:14
Weet iemand hoe ik de signaalkwaliteit/sterkte van de coax kabel kan weergeven binnen AndroidTV? Zit al een tijd te zoeken maar kan het nergens vinden!

edit: Help>onderaan>Signal diagnostics

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 12-05-2017 19:24 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier de Update gedaan .... geen problemen tot nu toe, nou 1tje dan het is nog steeds niet mogelijk om de niet gebruikte app te verwijderen of te verbergen op de manier zoals ik het altijd gedaan heb .. (zie vorige meldingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De firmware update met Android 6 draait nu een weekje naar volle tevredenheid bij mij. Voorheen had ik altijd 2 problemen:
- eens in de zoveel tijd reageerde de afstandsbediening niet goed meer en wilde de tv niet meer aan, en pas na een soft-reset kon ik weer verder
- chromecast was soms niet te bereiken, dan moest zowel de tv als tablet gereboot worden om het te laten werken.

Beide problemen heb ik vooralsnog niet gezien dus tot zover ben ik tevreden. Nu maar hopen dat er iets meer vaart gemaakt wordt met Android 7, want dan wordt het eindelijk echt een mooi volwassen tv OS...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:50
Ik heb sinds de update alleen een probleem met ARC. TV springt na verloop van tijd (dagen) terug naar 'TV speaker'. Als ik dan weer naar 'Audiosysteem' schakel verschijnt een melding 'communicatiefout'.
Na een herstart werkt het weer een tijdje.
Het zou de kabel kunnen zijn, maar dan is het wel vreemd dat ik dit met Android 5 nooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 25-10 20:16
JSTPS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
[...]

De Kodi hack hangt niet vast aan de Android TV versie, maar aan de Kodi versie. Vanaf v17 zit het er niet meer standaard in. Er zijn echter builds van v17 met de hack er weer in zodat DTS werkt. Moet je even zoeken op 'shitty' builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10 12:35
Sinds update bijna elke dag een spontane reboot van de tv, sony community nog geen oplossing

https://community.sony.nl...uwste-update/td-p/2329635

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:58
Heb je een settopbox of een module (en welke module) in je tv? Heb je nog randapparatuur aangesloten? Heb je al een factory reset gedaan?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
Hmtsjmftsch schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:15:
Heb je een settopbox of een module (en welke module) in je tv? Heb je nog randapparatuur aangesloten? Heb je al een factory reset gedaan?
Tv Kabel gaat rechtstreeks in tv vanuit settopbox
BoxeeBox & Ps4 en settopbox als randapparatuur
kdl50w805c
Heb tot nu toe alleen met tv signaal gehad.
nog geen factory reset gedaan want ben dan mijn kodi instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
(jarig!)
Wat ik merk is dat ik steeds vaker programma's/app's zie die uit het niets vastlopen op stoppen (terwijl ik ze niet gebruik)..

Alleen geen zin om weer een factory reset te doen..
Het is en blijft toch Android...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:58
Ik zou toch overwegen een factory reset te doen. Inderdaad, het blijft Android. Heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Een ervan is dat een oude versie van de software nog wat "restjes" kan achterlaten die soms in de weg zitten. Een factory reset lost dan ook vaak problemen op. Misschien even een foto maken van de Kodi instellingen?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Foto maken van instellingen? Bij mij was het vooral paar uur inlezen en kloten met de addons, om ergens te geraken in Kodi, die heb ik nog grofweg in mijn hoofd zitten, maar ik zou ook geen zin hebben om een Fabrieksreset te doen.
Bij mij ook niet nodig, het lijkt wel of ik de enige ben die met 3.845 problemen had zoals gemeld door velen, en met 3.865 alles weer perfect, zonder enige reset. Maar ok, meeste tevreden users hoor je natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
Sjah schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:10:
Foto maken van instellingen? Bij mij was het vooral paar uur inlezen en kloten met de addons, om ergens te geraken in Kodi, die heb ik nog grofweg in mijn hoofd zitten, maar ik zou ook geen zin hebben om een Fabrieksreset te doen.
Bij mij ook niet nodig, het lijkt wel of ik de enige ben die met 3.845 problemen had zoals gemeld door velen, en met 3.865 alles weer perfect, zonder enige reset. Maar ok, meeste tevreden users hoor je natuurlijk niet.
hoe heb je hem geupdate van 3.845 naar 3.865?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
robster19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:15:
[...]

ik heb 3.865 al geinstalleerd en die geeft problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
Ik snap niet helemaal waarom iedereen hier kodi gebruikt. Ik heb een jaar geleden wat testjes gedaan door hetzelfde videobestand af te spelen via de standaard video app en kodi, en hier kwam uit dat kodi het beeld donkerder maakte en dat het geluid minder helder was.

Donkerder beeld betekent dat je het contrast hoger moet zetten voor dezelfde helderheid, en dit betekent dan weer slechtere zwartwaardes. Nu kan het zo zijn dat dit gecorrigeerd wordt, en dat de helderheid wat anders betekent in kodi, maar dan is het geluid alsnog beter bij de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
JSTPS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:08:
. Ik heb een jaar geleden wat testjes gedaan door hetzelfde videobestand af te spelen via de standaard video app en kodi, en hier kwam uit dat kodi het beeld donkerder maakte en dat het geluid minder helder was.
heeft de standaard video app ook koppeling naar ondertiteling servers?
Kodi download automatisch de meeste matchende ondertiteling in juiste gewenste taal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
robster19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:01:
[...]

heeft de standaard video app ook koppeling naar ondertiteling servers?
Kodi download automatisch de meeste matchende ondertiteling in juiste gewenste taal
Nee, dat is wel handig inderdaad. Maar bij mij gaat audio en video kwaliteit boven gemak. Daarnaast zit er 9 van de 10 keer ondertiteling bij wanneer je wat download. Of je moet NL ondertiteling willen, dan is Kodi wellicht handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
robster19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Via externe HDD, maar da's toch niet zo interessant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 10:50
JSTPS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:10:
[...]

Nee, dat is wel handig inderdaad. Maar bij mij gaat audio en video kwaliteit boven gemak. Daarnaast zit er 9 van de 10 keer ondertiteling bij wanneer je wat download. Of je moet NL ondertiteling willen, dan is Kodi wellicht handiger.
Is de interne videoplayer dan zoveel beter? Ik wissel tussen kodi/emby/plex maar kan geen verschil ontdekken.

De interne player voelt beetje zoals Win95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
lowfi schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:57:
[...]

Is de interne videoplayer dan zoveel beter? Ik wissel tussen kodi/emby/plex maar kan geen verschil ontdekken.

De interne player voelt beetje zoals Win95 :P
Als je de interne player gebruikt, moet je wel via een andere app door je hdd browsen, en dan via die app, een film openen in de interne player. Dan zit je dus alleen in de interne player tijdens het kijken van een film.

Ik gebruik X Plore. De rest werkt maar half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Voor het eerst in twee jaar tijd stond mijn kd65x8505c tv vanmorgen aan...

Yes! Ik kan nu ook meepraten!

wel brandgevaarlijk aangezien hij in een gesloten kast staat en nogal wat warmte afgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Agima! schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:22:
Voor het eerst in twee jaar tijd stond mijn kd65x8505c tv vanmorgen aan...

Yes! Ik kan nu ook meepraten!

wel brandgevaarlijk aangezien hij in een gesloten kast staat en nogal wat warmte afgeeft...
heb hierover al een flinke mailwisseling gehad met Sony maar enige waar ze meekomen is terugzetten naar fabrieksinstellingen dan zou het over zijn , echt niet :( .
Ik was een week op vakantie geweest en bij terugkomst stond mij tv aan door de reboot, geen idee hoe lang de tv dus aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10 18:52
edebee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:52:
[...]

heb hierover al een flinke mailwisseling gehad met Sony maar enige waar ze meekomen is terugzetten naar fabrieksinstellingen dan zou het over zijn , echt niet :( .
Ik was een week op vakantie geweest en bij terugkomst stond mij tv aan door de reboot, geen idee hoe lang de tv dus aanstond.
De tv gaat na een aantal uur inactiviteit toch vanzelf uit? (ik dacht dat deze standaard op 4 uur stond)
Je tv zal dus niet heel erg lang aangestaan hebben (tenzij je dus de timeout stand hetb aangepast)

(het zou overigens nog zo kunnen zijn dan deze meerdere keren in je vakantie vanzelf aan ging en ook weer uit door de timeout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
avec_style schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:09:
[...]

De tv gaat na een aantal uur inactiviteit toch vanzelf uit? (ik dacht dat deze standaard op 4 uur stond)
Je tv zal dus niet heel erg lang aangestaan hebben (tenzij je dus de timeout stand hetb aangepast)

(het zou overigens nog zo kunnen zijn dan deze meerdere keren in je vakantie vanzelf aan ging en ook weer uit door de timeout)
klopt mijn punt ook , als iedere dag een keertje herstart dan toch al snel 8 dagen a 4 uur is 32 uur voor noppes de tv aan maar hier heeft sony geen boodschap aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zojuist maar even contact opgenomen voor verlenging. Wederom een aardige korting 3x20 EU en het abbo is omlaag met 3,50 per maand :). Ben zeer tevreden met Telfort. Nog nooit storing gehad volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-v op 17-05-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10 18:52
Jay-v schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:36:
Zojuist maar even contact opgenomen voor verlenging. Wederom een aardige korting 3x20 EU en het abbo is omlaag met 3,50 per maand :). Ben zeer tevreden met Telfort. Nog nooit storing gehad volgens mij.
??????
Zit je wel in de juiste topic? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Tip voor volgende keer: zet een timer waarna de tv uitgaat bij inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

avec_style schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:19:
[...]

??????
Zit je wel in de juiste topic? :9
:z 8)7 , verkeerde tabje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
outlandos schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Tip voor volgende keer: zet een timer waarna de tv uitgaat bij inactiviteit.
Hij gaat ook na 4 uur uit maar wie weet hoe vaak hij in die 8 dagen vanzelf is aangegaan om na 4 uur weer uit te gaan. Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
JSTPS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:08:
Ik snap niet helemaal waarom iedereen hier kodi gebruikt. Ik heb een jaar geleden wat testjes gedaan door hetzelfde videobestand af te spelen via de standaard video app en kodi, en hier kwam uit dat kodi het beeld donkerder maakte en dat het geluid minder helder was.

Donkerder beeld betekent dat je het contrast hoger moet zetten voor dezelfde helderheid, en dit betekent dan weer slechtere zwartwaardes. Nu kan het zo zijn dat dit gecorrigeerd wordt, en dat de helderheid wat anders betekent in kodi, maar dan is het geluid alsnog beter bij de standaard app.
Jaren geleden begon het met dvd spelers die ook DivX konden afspelen (dan moest je dus branden). Daarna kreeg je apparaten als de LG DB1b waarmee je bestanden vanaf je netwerk kon afspelen. Zie productreview: LG DP1B review door sdk1985 . Echte elke keer al die submappen doorlopen is geen ideale oplossing. Het library systeem van Kodi is gewoon een klap gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Fonta schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:44:
[...]

Nope, zodra ik pass through aanzet, dan blijft het beeld stil staan.
Ik heb tegenwoordig een soundbar met o.a dolby digital ondersteuning. Echter als ik nu een film afspeel dan staat ook hier het beeld stil. Het tijdens het afspelen uitschakelen van " allow pass-through" laat de film weer normaal afspelen.

Op Internet kwam ik dit tegen " press "action menu" go to sounds/advanced setting/input related and put Dolby Dynamic range and/or HE-AAC dynamic range on STANDARD. " Maar dat stond bij mij al op standaard.

Heb je dit nog op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sony: Android TV 7.0 coming to 2017, 2016 & 2015 TVs

Fonta schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:44:
[...]

Nope, zodra ik pass through aanzet, dan blijft het beeld stil staan.
Ik heb tegenwoordig een soundbar met o.a dolby digital ondersteuning. Echter als ik nu een film afspeel dan staat ook hier het beeld stil. Het tijdens het afspelen uitschakelen van " allow pass-through" laat de film weer normaal afspelen.

Op Internet kwam ik dit tegen " press "action menu" go to sounds/advanced setting/input related and put Dolby Dynamic range and/or HE-AAC dynamic range on STANDARD. " Maar dat stond bij mij al op standaard.

Heb je dit nog op kunnen lossen?

edit:
There is just too much noise on this topic...

Summary:

Official Kodi 17 Krypton uses the standard Android API to do Passthrough. On Sony Android TV, only Dolby Digital 5.1 (AC3) works with this approach however. No DTS audio due to broken MediaTek driver!

"shitty" build by @fritch PROBABLY does both, Dolby and DTS, as it uses the PCM Hack (see below for an explanation). The "shitty" build can be sideloaded in Sony Android TV. Google it to find out how to do that.

PCM Hack:
Google discouraged the use of the PCM/uncompressed audio pipeline for Passthrough (known as “PCM Hack” which has been used in Kodi 16 Jarvis and is also used by the "shitty" builds) as audio data might get altered along that path, effectively garbling the compressed audio bitstream, potentially harming audio hardware and even your ears.
Nadeel van Android 6???

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 23-05-2017 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
@sdk1985 Ik ben daar eigenlijk nooit heel veel meer mee bezig geweest. Na geconcludeerd te hebben dat het echt aan de software van de TV lag, heb ik het er bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
Met de nieuwste firmware heb ik een heel irritant probleem met mijn W809C in combinatie met de Sony HT-380CT Soundbar.

Aan de Soundbar is aangesloten de KPN TV Ontvanger. De Soundbar is dmv HDMI 1 aangesloten op de TV.

Zodra ik van HDMI 1 op de TV wissel naar een andere bron (Bijvoorbeeld Netflix) dan schakelt de TV braaf mee en schakelt de Soundbar ook het geluid om naar de TV Bron, dus tot zover geen probleem. Echter, wanneer ik de Netflix app afsluit en weer normaal TV wil gaan kijken over HDMI 1, dan heb ik wel geluid maar geen beeld. Het enigste wat helpt is om de TV uit, en weer aan te zetten.

Ik heb de soundbar gereset maar dit heeft mijn probleem niet verholpen. De TV heb ik na de laatste update gereset. Het probleem is echter later opgedoken.

Hebben jullie hier ook last van?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben er in ieder geval achter dat een 35€ ChromeCast2 beter werkt dan ingebouwde Google Cast. De TV kan uit standby gehaald worden als ik bijvoorbeeld YouTube of Spotify start. Bovendien werkt Spotify altijd (!!) ipv soms wel en vaak niet op Google Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:27

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb het idee dat als je bijvoorbeeld een applicatie hebt gedraaid en je drukt hem meteen uit hij dit minder leuk vind dan wanneer je eerst terug gaat naar het home sherm.

Mijn tv is soms wel aan het terugvechten als ik hem uit zet, dan gaat hij direct weer aan.. Verder met de nieuwe software merk ik dat mn geheugen vol loopt en hij langzamer wordt zonder herstart............

Verder werkt het nieuwe systeem wel iets vlotter, maar het blijft apart.

[ Voor 9% gewijzigd door Terrie op 23-05-2017 12:08 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@woutur Ik heb het precies andersom, ingebouwde Chromecast werkt beter. Maar ik heb zelf geen losse Chromecast, dus ik ervaar het alleen bij andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Jassy schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:43:
Met de nieuwste firmware heb ik een heel irritant probleem met mijn W809C in combinatie met de Sony HT-380CT Soundbar.

Aan de Soundbar is aangesloten de KPN TV Ontvanger. De Soundbar is dmv HDMI 1 aangesloten op de TV.

Zodra ik van HDMI 1 op de TV wissel naar een andere bron (Bijvoorbeeld Netflix) dan schakelt de TV braaf mee en schakelt de Soundbar ook het geluid om naar de TV Bron, dus tot zover geen probleem. Echter, wanneer ik de Netflix app afsluit en weer normaal TV wil gaan kijken over HDMI 1, dan heb ik wel geluid maar geen beeld. Het enigste wat helpt is om de TV uit, en weer aan te zetten.

Ik heb de soundbar gereset maar dit heeft mijn probleem niet verholpen. De TV heb ik na de laatste update gereset. Het probleem is echter later opgedoken.

Hebben jullie hier ook last van?
Meestal is HDMI 4 de ARC poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

outlandos schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Binnenkort zul je bij opstarten vaak reboots krijgen. Dat is bij de nieuwste firmware icm de 8509C in elk geval een veel gehoorde bug.
Hoewel ik gezien de situatie niet zal beweren dat je over voorspellende gaven beschikt, heb je gelijk en heb ik, wel nu pas, mijn eerste reboot ervaren. Deze gaf dan ook geen enkele verbazing op mijn gezicht. Wel op die van mijn vrouw.

Dus niet vaak reboots, maar daarvoor heb ik nooit een reboot gehad zonder deze zelf te initieren, wat dan wel weer af en toe nodig was. Het topic staat er vol mee, dus ik verwacht dan ook vooral geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Over reboots. Bij mij is 't eigenlijk over sinds ik de externe USB schijf af heb gekoppeld. Ik denk dat die toch teveel stroom trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Hoewel ik gezien de situatie niet zal beweren dat je over voorspellende gaven beschikt, heb je gelijk en heb ik, wel nu pas, mijn eerste reboot ervaren. Deze gaf dan ook geen enkele verbazing op mijn gezicht. Wel op die van mijn vrouw.

Dus niet vaak reboots, maar daarvoor heb ik nooit een reboot gehad zonder deze zelf te initieren, wat dan wel weer af en toe nodig was. Het topic staat er vol mee, dus ik verwacht dan ook vooral geen oplossing.
En ik ga nog een voorspelling doen: je gaat ze vaker krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
[...]

Voor mij de druppel geweest, ik heb hem via marktplaats verkocht. Nu mag ik me weer verdiepen in wat er nu allemaal twee koop is.... mmmmm mooi die a1 van Sony.... toch weer een Sony? WebOs is voor matrozen en Kermis volk... android blijft toch wel mooi. Voorlopig maar even met een lege kast zonder tv. Het is er al lekker weer voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

outlandos schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:43:
[...]

En ik ga nog een voorspelling doen: je gaat ze vaker krijgen!
In het begin van de middag zijn er vaak programma's op sbs en RTL waar je informatie kan vragen over je toekomst. Mocht je nog een baan zoeken dan mag je mij als referentie opgeven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 19:43
Heerlijke TV (KD-55X8509c) maar was van de week bij een maat die de XD9305 heeft en mijn hemel die heeft echt wel betere zwartweergaves zeg! Alleen al de balken boven en onderin waren echt zwart en bij mij grijsachtig. Ook zijn HDR was verpletterend, wat er in 2 jaar al niet kan veranderen zeg. Toch blijft het beestje hier nog even staan.

Overigens heb ik (nog?) geen last van reboots gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
brtkpr schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:35:
Heerlijke TV (KD-55X8509c) maar was van de week bij een maat die de XD9305 heeft en mijn hemel die heeft echt wel betere zwartweergaves zeg!
Voor de prijs van een XD9305 heb je ook een Oled TV en volgend jaar is de A1 misschien ook wel gezakt tot onder de 2000€

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 19:43
audiojunk schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Voor de prijs van een XD9305 heb je ook een Oled TV en volgend jaar is de A1 misschien ook wel gezakt tot onder de 2000€
Maar zijn die ook zo goed met HDR 1000 voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
sdk1985 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:03:
[...]

Meestal is HDMI 4 de ARC poort.
Na een reboot is dit probleem opgelost... Had ik me ook eerder kunnen bedenken.

Tot nu toe werkt deze opstelling prima. TV optisch aan de soundbar aangesloten, alle HDMI apparaten aan de Soundbar en de Soundbar weer met HDMI aan de TV.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Agima! schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Voor mij de druppel geweest, ik heb hem via marktplaats verkocht. Nu mag ik me weer verdiepen in wat er nu allemaal twee koop is.... mmmmm mooi die a1 van Sony.... toch weer een Sony? WebOs is voor matrozen en Kermis volk... android blijft toch wel mooi. Voorlopig maar even met een lege kast zonder tv. Het is er al lekker weer voor...
Die van mij staat ook in de verkoop, zodra hij weg is ga ik voor een LG oled. Geen sony meer voor mij , zeker niet met die slechte klantenservice die ze hebben en android software is ook bagger bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
edebee schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Die van mij staat ook in de verkoop, zodra hij weg is ga ik voor een LG oled. Geen sony meer voor mij , zeker niet met die slechte klantenservice die ze hebben en android software is ook bagger bij hun.
Dan zou ik me serieus nog maar eens even bedenken want dat WebOS wat LG draait is zeker ook niet alles ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
tcviper schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Dan zou ik me serieus nog maar eens even bedenken want dat WebOS wat LG draait is zeker ook niet alles ;)
na alle ellende :X van android en sony kan WebOS niet tegenvallen, lijkt me sterk dat het nog slechter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
edebee schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:02:
[...]

na alle ellende :X van android en sony kan WebOS niet tegenvallen, lijkt me sterk dat het nog slechter is
Heb ze allebei (x8509c e6v) en WebOS is veeeeel beter. Nooit hangen, direct reageren, overzichtelijk bladeren door je externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
edebee schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Toch is voor mij Android wel een plus. Maarja, moeten die stoffige fabrikanten het wel een beetje serieus implementeren en onderhouden. Schijnt dat Webos al na een jaar geen support of updates meer krijgt. Met die sony uit 2015 kreeg ik toch nog een update naar android 6... duurde wel Jaren langer dan beloofd maar bij WebOS schijnt dat zeker niet te gebeuren. Of ben ik verkeerd ingelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sterker nog het is ook al toegezegd (in januari dit jaar) dat er nog een update naar Android 7 komt ook. Android O zou helemaal mooi zijn natuurlijk... maar in ieder geval zijn nu met Android 6 alle bugs die ik in 5 tegen kwam er al uit dus ik zie elke verdere updates alleen maar als bonus...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook problemen sinds de update. 2x per week een spontane reboot, en Dan gebruik ik het smart gedeelte niet eens, kijk gewoon tv via HDMI/settopbox.

Verder 3x in Netflix een zwart balk links onderin gehad, alleen weg te krijgen door Netflix te killen en weer te starten.

Verder al eens een vastlopende Netflix gehad, iig allemaal problemen die ik voor de update niet had.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
(jarig!)
Op mijn X8509C heb ik het volgende probleem, ik moet nu elke keer van beeldtype switchen.

Achter HDMI poort 4 zit mijn versterker waar dus weer alles achter hangt.

Alleen als ik films kijk via de mediaplayer, wil ik dat de tv op de Cinema Pro stand staat.
Als ik ga gamen wil ik dat de tv op de Game stand staat.

Nu moet ik echt elke keer deze instellen omzetten.
Op de een of andere manier 'weet' de tv niet dat er meerdere devices achter poort 4 hangen.

Iemand anders die dit weet op te lossen?
Het heeft nl. wel zo gewerkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
b.o.n.s schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:27:
Op mijn X8509C heb ik het volgende probleem, ik moet nu elke keer van beeldtype switchen.

Achter HDMI poort 4 zit mijn versterker waar dus weer alles achter hangt.

Alleen als ik films kijk via de mediaplayer, wil ik dat de tv op de Cinema Pro stand staat.
Als ik ga gamen wil ik dat de tv op de Game stand staat.

Nu moet ik echt elke keer deze instellen omzetten.
Op de een of andere manier 'weet' de tv niet dat er meerdere devices achter poort 4 hangen.

Iemand anders die dit weet op te lossen?
Het heeft nl. wel zo gewerkt :-)
Ik zou eigenlijk zeggen dat de TV dat ook niet kan weten, omdat de bron altijd HDMI 4 is. Het verbaast me eigenlijk dat het wel heeft gewerkt. Er zal dus toch nog wel wat informatie, vanaf de originele bron via de versterker naar de TV worden meegestuurd.

Ik heb een soortgelijke opstelling als jij met diverse apparaten die via HDMI verbinden met de versterker en vanaf daar naar HDMI4(arc) en ik heb nooit een wissel van beeldtype gezien.

Ik had wel een probleem dat ARC niet meer goed werkte na de update naar Android 6. Bij gebruik van Kodi op de TV werd er geen geluid teruggestuurd naar de versterker. Na een herstart van de tv werkte het dan weer tijdelijk. Ik heb nu een andere (betere) HDMI kabel tussen versterker en TV geplaatst en daarmee lijkt het verholpen.

De tv lijkt na de update dus gevoeliger te zijn voor de kwaliteit van de HDMI kabel. Wellicht bij jou iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
(jarig!)
dennisfr schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:31:
[...]

De tv lijkt na de update dus gevoeliger te zijn voor de kwaliteit van de HDMI kabel. Wellicht bij jou iets soortgelijks?
Ja, ARC werkt bij mij ook niet meer inderdaad..

Al is het verhaal bij mij wat raar : Ik kwam er pas achter nadat ik terug kwam van een vakantie..
Maar, ik heb huisdieren en die hadden schijnbaar iets achtergelaten voor me... in het mediameubel. :o
Dus dat ARC niet werkt komt door mijn huisdieren die mijn versterker hebben uhm.. bevochtigd.

Al is het wel apart, alles werkt prima behalve ARC (melding: TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem).

Heb zelf ook al een andere HDMI geprobeerd zonder effect.

Maar.. ik weet 100% zeker dat, in iedergeval voor de laatste tv update, dat de Sony die setting dus wel onthield ondanks dat de bron toch vanuit de HDMI4 komt.

Zal het dan toch een ARC-gerelateerd probleem zijn....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
b.o.n.s schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Al is het wel apart, alles werkt prima behalve ARC (melding: TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem).
Precies die melding had ik ook. Na een restart werkte het dan weer tijdelijk. Lijkt met een andere kabel te zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Mijn vorige tv (een Bravia 40W5500) kon wel automatisch switchen van scene op één HDMI poort. M'n PS4 en mediabox zitten allebei op m'n receiver aangesloten. Als ik van SAT/CATV naar GAME switchte, switchte de scene van de TV ook om naar Spel.

Waarom nieuwere modellen dat dan niet kunnen vind ik wel vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 29-05-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Ja, ARC werkt bij mij ook niet meer inderdaad..

Al is het verhaal bij mij wat raar : Ik kwam er pas achter nadat ik terug kwam van een vakantie..
Maar, ik heb huisdieren en die hadden schijnbaar iets achtergelaten voor me... in het mediameubel. :o
Dus dat ARC niet werkt komt door mijn huisdieren die mijn versterker hebben uhm.. bevochtigd.

Heb zelf ook al een andere HDMI geprobeerd zonder effect.

Maar.. ik weet 100% zeker dat, in iedergeval voor de laatste tv update, dat de Sony die setting dus wel onthield ondanks dat de bron toch vanuit de HDMI4 komt.

Ik heb dit ook een aantal keer gehad met mijn Denon. Zowel TV als receiver van de stroom af (dus geen standby!). Daarna alles weer aan en het werkt weer. Geen idee of het probleem aan de TV of receiver kant zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 09:38
Heb nu al enige tijd een Sony KDL65W855C. Mooi toestel, meest recente Andriod firmware erop, maar 1 probleem hebben ze blijkbaar naar 1,5 tot 2 jaar nog niet op kunnen lossen.

De TV gaat niet aan als ik op de power/stanby knop druk.
Enige wat dan helpt is, stroom er 10 seconden vanaf. Echter zodra die weer een paar uur uit is geweest, zelfde probleem.
Wanneer ik de fabrieksinstellingen herstel werkt het week voor 3 weken zonder problemen, maar daarna begint het euvel weer.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een blijvende oplossing?

Ik heb Sony al gebelt maar zij geven aan dat het een software probleem is, omdat het na Fabrieksinstellingen herstellen weer gewoon werkt. Na 1,5 - 2 jaar mag je toch verwachten dat zo'n essentieel software probleem opgelost is.

[ Voor 17% gewijzigd door RVE_NL op 29-05-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik heb dit ook gehad met mijn 50W807C dat die soms niet aan wou via de remote en dus de stekker eruit.
Mijn ervaring is dat de tv bezig is met iets want als je ff wacht(een paar minuten) dan gaat die alsnog aan.
Ik heb bij de instellingen alles uitgezet wat die eventueel doet als de tv in standby staat dus updates, programma informatie .... etc en sinds dien geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 10:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RVE_NL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:52:
Heb nu al enige tijd een Sony KDL65W855C. Mooi toestel, meest recente Andriod firmware erop, maar 1 probleem hebben ze blijkbaar naar 1,5 tot 2 jaar nog niet op kunnen lossen.

De TV gaat niet aan als ik op de power/stanby knop druk.
Enige wat dan helpt is, stroom er 10 seconden vanaf. Echter zodra die weer een paar uur uit is geweest, zelfde probleem.
Wanneer ik de fabrieksinstellingen herstel werkt het week voor 3 weken zonder problemen, maar daarna begint het euvel weer.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een blijvende oplossing?

Ik heb Sony al gebelt maar zij geven aan dat het een software probleem is, omdat het na Fabrieksinstellingen herstellen weer gewoon werkt. Na 1,5 - 2 jaar mag je toch verwachten dat zo'n essentieel software probleem opgelost is.
Die van mij (65W855c) is ook wel eens in de war :+

zekers als ik heb hem uitgezet met youtube/netflix nog op de achtergrond en hem weer aan wil zetten.
inmiddels geleerd ff te wachten en dan weer gewoon met de Ab bedienen.

Ik vind het toestel in de smart omgeving erg traag. Het helpt niet om dan flink op de AB alle knoppen in te drukken wat ik wel eens deed.

Voor de rest nog erg tevreden met het beeld, een 65 incher met zulk beeld voor dit geld _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad, ergens in het geluidsmenu zit de optie om de audio settings te resetten. dit heeft het bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
(jarig!)
Jay-v schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Ik heb dit ook een aantal keer gehad met mijn Denon. Zowel TV als receiver van de stroom af (dus geen standby!). Daarna alles weer aan en het werkt weer. Geen idee of het probleem aan de TV of receiver kant zit...
Ik ga het vanavond gewoon weer eens proberen, wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
(jarig!)
Jay-v schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Toch even geprobeerd, helaas..
Ik ga het in mijn geval toch op een defecte hdmi poort houden op de versterker.

Bedankt voor de tip in iedergeval!
Pagina: 1 ... 97 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297