Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Zodra er geen updates van Sony meer uitkomen voor de 2015 modellen staat niets je in de weg de TV te rooten en zelf up te daten.Sjah schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:22:
Ben vooral bang, dat onze 2015 modellen niet meer zoveel prioriteit meer krijgen, zeker als over 3 mnd de 2017 Tv's in de mediamarkten liggen. Wat ik daarmee bedoel is eigenlijk aansluitend op resteter, dat ze een buggy Android 6 misschien wel leveren, maar niet/amper nog repareren, maar ok Sony verbaas me, en kom over anderhalf jaar nog eens uit met een update over Android 6 heen.
Euh, behalve dat t niet echt mogelijk is deze tvs te rooten misschien dan. Oh ja, en dat er nou niet bepaald andere roms te flashen zijn...mbooij schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:16:
[...]
Zodra er geen updates van Sony meer uitkomen voor de 2015 modellen staat niets je in de weg de TV te rooten en zelf up te daten.
Maar mocht je hier de oplossingen voor hebben hoor ik het graag, heh.
Serieus, is de weg naar updaten via custom Fw al open, oftewel is dat niet afgesloten door sony?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Er zijn nog geen echte ontwikkelingen, echter is dat altijd een kwestie van urgentie en tijd. Volgens wat reddit topic kunt wel superuser rechten krijgen alleen breekt dat de autoupdate.Sjah schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:23:
@Mbooij>>>> Als in eigen drivers schrijven, zoals in de jaren 70 toen de mannen nog mannen waren?
Serieus, is de weg naar updaten via custom Fw al open, oftewel is dat niet afgesloten door sony?
Zodra Sony met het supporten stopt is daar de urgentie. Het is dan dus een kwestie van tijd.
Betwijfel het... Het is niet zo'n massa product als een telefoon. Oftewel minder ontwikkelaars die er aan kunnenen willen beginnen. Minder van bekend, minder tools, groter risico op bricken (en kleinere kans om weer tot leven te wekken).mbooij schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:00:
[...]
Er zijn nog geen echte ontwikkelingen, echter is dat altijd een kwestie van urgentie en tijd. Volgens wat reddit topic kunt wel superuser rechten krijgen alleen breekt dat de autoupdate.
Zodra Sony met het supporten stopt is daar de urgentie. Het is dan dus een kwestie van tijd.
Ik hoop dat ik het mis heb trouwens, heb je een link naar dat reddit topic? Ben wel benieuwd, kan me alleen een xda topic herinneren waar iemand iets van root had gekregen maar daarvoor zijn hele tv uit elkaar had moeten halen
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 04-01-2017 20:37 ]
Sinds ik mijn nieuwe router heb zag ik dat de TV elk uur wel even verbinding maakt met internet, elk uur wel even. De Xbox doet 's nachts hetzelfde, maar daar ben ik me meer van bewust. Ik vind het erg lastig als ik dan eens een keer ga gamen, dat ik dan eerst een uur bezig ben met updates. Bij de TV zie ik het nu niet direct in.
Het sluimerverbruik van 6 apparaten (Sony KDL-43W807C, Onkyo NR-579, Xbox One, Playstation 3, Humax 5200c en Philips AEA2500) lag om en nabij de 43 watt. Vond ik vrij hoog.
Nu is de Humax aangesloten op de Onkyo en de Onkyo is op zijn beurt weer aangesloten op de TV. Ik heb op de TV de ARC optie geactiveerd en om dat goed te laten werken moet op de Onkyo ook weer HDMI-CEC opties zijn geactiveerd (7. Hardware, 3. HDMI, HDMI Regeling (RIHD) Aan).
Ik gebruik overigens de ARC optie omdat ik op de TV Kodi geïnstalleerd heb, dat geluid wil ik ook graag over de speakers hebben. Anders was dat niet nodig.
Eerst heb ik gekeken wat het verbruik deed als ik een apparaat afkoppelde. Bleek uiteindelijk de grootste verbruiker de PS3 te zijn (33 watt!). Op het moment dat ik echter de PS3 weer aansloot, steeg het verbruik bijna niet. Als de PS3 dan weer aan was geweest, dan was het standby verbruik weer hoog. Uiteindelijk door de HDMI Regeling (RHID) op de Onkyo uit te schakelen, verdween het hoge standby verbruik van de PS3. Op de PS3 maakte het dan weer niet uit of ik Controle voor HDMI in- of uitgeschakeld had.
Dus nog geen 10 watt voor de apparaten vind ik dik in orde. Blijft vreemd dat de PS3 zich vreemd gedraagt in deze situatie.
Wel heb ik in de TV nog de volgende aanpassingen gedaan:
de WiFi uitgeschakeld (gebruik de bekabelde verbinding) --> Instellingen --> Netwerk --> Advanced instell. --> Ingebouwde Wi-Fi --> Uit
Starten op afstand uitgeschakeld (stond al uit, maar de Sony Video & V SideView app gaf aan dat daarmee het energie verbruik stijgt als je het aan zou zetten) --> Instellingen --> Netwerk --> Starten op afstand --> Uit
de TV-gids-update tijdens standby uitgeschakeld (gebruik een externe decoder) --> Instellingen --> Zender installatie --> Digitaal Set-up --> Gids instellen --> Gids bijwerken in stand-by --> Uit
Al met al was het voor mij dus niet direct nodig om dit te controleren, maar toch een redelijke verbruiker hiermee opgespoord.
Zou een mooie goedmaker zijn voor de valse start van Sony met Android TV! Echter eerst maar eens Marshmallow op de toestellen ;-)
"A man has got to know his limitations..."
Kan je nu wel of niet met alleen een CI module naar Series en Movies XL en dan dus ook bv HBO kijken?
Kan iemand dit nogmaals bevestigen dat dit wel of niet kan.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Hmmm, ik heb een CI module (dacht ook Quantis 1.3) en kan alleen uitzending gemist en dingen van ned1, 2 en 3 kijken (met interactieve tv dan). Tenzij ik iets heb gemist...audiojunk schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:36:
Net ff met Ziggo gebeld om mijn SmarDTV CI module om te ruilen voor een !.3 versie van Quantis zodat ik ook op mijn 50W807C naar Series en Movies XL (myPrime en HBO) kan kijken maar volgens diegene die ik aan de telefoon kreeg kan dat helemaal niet met een CI module en krijg dus geen nieuwe![]()
Kan je nu wel of niet met alleen een CI module naar Series en Movies XL en dan dus ook bv HBO kijken?
Dit is trouwens met puur de tv (W805c), kan het ook eens met mijn HUmax bekijken nog... Kan me voorstellend at je zo'n Horizon kastje nodig hebt oid.
Net even gechecked nog, op de W805c zie ik alleen bovenstaande (uitzending gemist, etc) maar op de humax is het veel uitgebreider (fox, dancetrippin, films huren, etc).
Beiden met een quantis 1.3 module
[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 05-01-2017 13:57 ]
Hoe bedoel je? Ik heb ook die rode knop en als ik die indruk kom ik in een soort interactieve tv omgeving alleen kan ik daar maar vrij weinig in vergleijking met de humax...tiguan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:17:
Dan heb je niet de echte interactieve gedeelte van de module in gebruik, want ik heb een 1.2 module en ik heb ook dat rooie knop gebeuren op m'n tv zitten. Volgens mij is dat iets van de tv zelf.
Zal eens zien of ik nog bepaalde instellingen heb gemist ofzo
Oftewel, met dat interactive gedeelte van de CI+ module kan je waarschijnlijk veel meer.
[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 05-01-2017 14:33 ]
Als ik het goed begrijp krijg je nu op je tv dus alleen de NPO gemist dingen via de rode knop.m0ridin schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:43:
Hmmm, ik heb een CI module (dacht ook Quantis 1.3) en kan alleen uitzending gemist en dingen van ned1, 2 en 3 kijken (met interactieve tv dan). Tenzij ik iets heb gemist...
Dit is trouwens met puur de tv (W805c), kan het ook eens met mijn HUmax bekijken nog... Kan me voorstellend at je zo'n Horizon kastje nodig hebt oid.
Net even gechecked nog, op de W805c zie ik alleen bovenstaande (uitzending gemist, etc) maar op de humax is het veel uitgebreider (fox, dancetrippin, films huren, etc).
Beiden met een quantis 1.3 module
Ik denk dat je de NPO-app nu krijgt als je op een NPO-zender staat, wat je nu ook even kunt testen is wat hij doet als je bijvoorbeeld op BBC staat of de NDR en je drukt op de rode knop, krijg je dan niets?
Je kunt (uit mijn hoofd) bij de instellingen van de CAM aangeven wat je moet krijgen bij het indrukken van de rode knop. Bij de instellingen (via action-menu > instellingen CA module) kun je daar iets van rode knop instellingen doen (on demand).
Als het goed is moet je via de on demand functie (via de rode knop) ook Movies XL kunnen benaderen. Ik heb zelf niet Movies XL in mijn Ziggo-pakket, maar toen ik laatst in de on demand van Ziggo zat (na de CAM-update), kreeg ik zelfs een melding dat het vernieuwt was en waar je Movies XL kon kiezen. Zal anders vanavond wel even kijken voor je.audiojunk schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:36:
Net ff met Ziggo gebeld om mijn SmarDTV CI module om te ruilen voor een !.3 versie van Quantis zodat ik ook op mijn 50W807C naar Series en Movies XL (myPrime en HBO) kan kijken maar volgens diegene die ik aan de telefoon kreeg kan dat helemaal niet met een CI module en krijg dus geen nieuwe![]()
Je hebt je CI+ wel geüpdate laatst (iets van 2 à 3 week geleden is er een CAM-update geweest op het Ziggo-netwerk, o.a. voor deze veranderingen).
Verwijderd
Goedmaker?Robus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:31:
nieuws: Google brengt binnen enkele maanden Assistant uit voor Android TV in VS
Zou een mooie goedmaker zijn voor de valse start van Sony met Android TV! Echter eerst maar eens Marshmallow op de toestellen ;-)
Laten ze eerst maar eens zorgen dat de tv gewoon de functionaliteit heeft die ze bij introductie beloofden.
Inclusief de toegezegde update naar Android 6 en verder ben ik blij dat er geen microfoon in de tv gebouwd zit.
Een klein los Bluetooth toetsenbord toevoegen lijkt mij prima wanneer je wat uitgebreider op je tv iets wil invoeren. Spraakgestuurde assistent? Laat me niet lachen, alsof je alleen in een doodstil kamertje zit.
Een normaal huishouden met wat huisdieren, kinderen, langsrijdend verkeer, overkomende vliegtuigen en telefoongesprekken is al reden genoeg om schor te worden.
De Nederlandse taal heeft trouwens ook bij geen enkel techbedrijf prioriteit.
Laat staan dat ik ook nog eens tegen de tv ga praten. (af)luisteren hoeft hij ook al niet, probeer gewoon eens iets simpels als a/v sync issues te fixen en te zorgen dat de tv na 2 jaar eindelijk doet waar je hem voor gekocht hebt anders kan het wel eens erg lang gaan duren voor er hier weer iets "smart" achtigs of "van Sony" in huis komt.
Welke beloofde functionaliteit hebben we nog tegoed dan? Ik kan me alleen herinneren dat de opnamefunctie met vertraging werd toegevoegd. En een update naar Marshmallow is mij nooit contractueel toegezegd (vage Youtube video's met zwarte Sony shirts daargelaten). Dat de audio sync niet lekker werkt is natuurlijk ruk, zeker als je in een Only Sony ecosysteem zou zitten. Ik snap dat je dan de basis belangrijker vind dan Voice Control. Sterkte ermee!Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:24:
[...]
Goedmaker?
Laten ze eerst maar eens zorgen dat de tv gewoon de functionaliteit heeft die ze bij introductie beloofden.
Inclusief de toegezegde update naar Android 6 en verder ben ik blij dat er geen microfoon in de tv gebouwd zit.
Een klein los Bluetooth toetsenbord toevoegen lijkt mij prima wanneer je wat uitgebreider op je tv iets wil invoeren. Spraakgestuurde assistent? Laat me niet lachen, alsof je alleen in een doodstil kamertje zit.
Een normaal huishouden met wat huisdieren, kinderen, langsrijdend verkeer, overkomende vliegtuigen en telefoongesprekken is al reden genoeg om schor te worden.
De Nederlandse taal heeft trouwens ook bij geen enkel techbedrijf prioriteit.
Laat staan dat ik ook nog eens tegen de tv ga praten. (af)luisteren hoeft hij ook al niet, probeer gewoon eens iets simpels als a/v sync issues te fixen en te zorgen dat de tv na 2 jaar eindelijk doet waar je hem voor gekocht hebt anders kan het wel eens erg lang gaan duren voor er hier weer iets "smart" achtigs of "van Sony" in huis komt.
Nee ook die update krijg ik niet binnen, handmatig geeft die aan dat er geen nieuwe updates zijn. De laatste update is van 29-4-2015. Misschien omdat ik een SmardTV module 1.0 heb.mr_rik schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Je hebt je CI+ wel geüpdate laatst (iets van 2 à 3 week geleden is er een CAM-update geweest op het Ziggo-netwerk, o.a. voor deze veranderingen).
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Yeps, alleen Quantis werkt juist. Dat is wat ik hierboven ook al had gepostaudiojunk schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:55:
[...]
Nee ook die update krijg ik niet binnen, handmatig geeft die aan dat er geen nieuwe updates zijn. De laatste update is van 29-4-2015. Misschien omdat ik een SmardTV module 1.0 heb.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Only Sony ecosystem ? Wat bedoel je precies?
Van een toestel wat al diverse updates heeft gehad mag je toch op zijn minst verwachten dat de basisfunctionaliteit gewoon goed werkt? Die basisfunctionaliteit is dus beeld en geluid tegelijkertijd weergeven, niets meer en niets minder.
De audio delay is op een hdmi bron inmiddels acceptabel (maar nog wel steeds aanwezig) via YouTube nog belachelijk hoog.
Of je nou via de interne speakers, via een soundbase of receiver luistert.
Blijkbaar heeft Sony het softwarematig zo goed voor elkaar dat ze deze basis functionaliteit van een tv niet eens normaal kunnen processen en jij bent blij dat ze de toch al ondermaatse processorkracht gaan gebruiken als luistervink?
Het zal mij verbazen wanneer deze assistent ooit op 2015 modellen verschijnt aangezien er bijvoorbeeld geen microfoon ingebouwd zit en stemcommando's slechts via een speciale afstandsbediening of usb microfoon gebruikt kunnen worden.
Verwijderd
Naast de TV heb ik ook courante AV-randapparatuur van Sony; daarvan mag je verwachten dat het op alle manieren in sync is met elkaar. Op het moment dat je andere apparatuur aansluit (soms noodgedwongen, bv router) neemt het risico van compatibiliteitsproblemen toe.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:19:
@Robus, dank voor je medeleven.
Only Sony ecosystem ? Wat bedoel je precies?
Nu begrijp ik dat jij vooral/alleen met YouTube sync problemen hebt; daarvan mag je inderdaad verwachten dat je androidTV het gelijktijdig uitspuugt!
Verwijderd
Er staat onder de tv een Sony soundbase die overigens prima geluid geeft.Robus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:14:
[...]
Naast de TV heb ik ook courante AV-randapparatuur van Sony; daarvan mag je verwachten dat het op alle manieren in sync is met elkaar. Op het moment dat je andere apparatuur aansluit (soms noodgedwongen, bv router) neemt het risico van compatibiliteitsproblemen toe.
Nu begrijp ik dat jij vooral/alleen met YouTube sync problemen hebt; daarvan mag je inderdaad verwachten dat je androidTV het gelijktijdig uitspuugt!
Kodi geeft geen problemen maar daarmee is de audio sync uitgebreid in te stellen.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben namelijk prima te spreken over het beeld en de geluidskwaliteit van beide Sony's maar extra features zit ik eigenlijk niet zo op te wachten zolang de rest het nog niet perfect doet.
Geluid vertragen lukt via een receiver meestal wel, hier speelt het omgekeerde, zou het beeld willen vertragen of geluid versnellen en dat maakt het lastig.
Ik heb het advancedsettings.xml bestand op de juiste locatie geplaatst via ES File Explorer (Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/). Helaas blijft hij toch hangen met bufferen. Zijn er nog andere tips en/of dingen die ik moet aanpassen?
De TV is bekabeld aangesloten.
Edit: Het lijkt alleen via SMB niet goed te gaan ... uPNP werkt het wel. Helaas kan ik via uPNP niet de folder scannen en dergelijke
Edit 2: Ik kreegn net de melding "Cache Full" bij afspelen via SMB.
Edit 3: Nou breekt mn klomp ... Als ik via WiFi afspeel is er geen bufferprobleem ... Morgen mn switchconfiguraties eens nakijken.
[ Voor 28% gewijzigd door Yahiko750 op 06-01-2017 00:40 ]
Legolas, het is me eindelijk gelukt. Na alle instellingen gereset te hebben en alle kabels nogmaals opnieuw aangesloten werkte het. Wat bleek nu, mijn optisch kabeltje zat vanwege de strakke muurmontage dubbel waardoor er waarschijnlijk niet genoeg licht doorheen kwamVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:16:
[...]
hmm ik heb optische kabel van TV naar receiver aangezien mijn receiver geen HDMI heeft en dat werkt perfect. ik heb hem op auto 1 staan.
al het geluid gaat keurig naar mijn versterker zowel met KODI als gewoon TV kijken
Na opnieuw aansluiten van de kabel brandde hij veel feller en werkte het haha...
In ieder geval hartstikke bedankt voor je tips en hulp
Verwijderd
top dat het gelukt iskupsani schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:30:
[...]
Legolas, het is me eindelijk gelukt. Na alle instellingen gereset te hebben en alle kabels nogmaals opnieuw aangesloten werkte het. Wat bleek nu, mijn optisch kabeltje zat vanwege de strakke muurmontage dubbel waardoor er waarschijnlijk niet genoeg licht doorheen kwam![]()
Na opnieuw aansluiten van de kabel brandde hij veel feller en werkte het haha...
In ieder geval hartstikke bedankt voor je tips en hulp![]()
![]()
Ah, ik snap hem... Klopt zo blijkt. Volgens mij is dit HbbTv oid, beschikbaar op Ned1, 2, 3 en SBS6. En op de andere zenders gebeurt er ook niets met de rode knop...tiguan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:32:
Nou ik bedoel het zo. Doordat ik geen interactive CI+ module heb, en ook die rode knop heb, denk ik dat jij niet het interactive gedeelte van de CI+ module gebruikt. Hoe je het wel moet gebruiken weet ik verder niet.
Oftewel, met dat interactive gedeelte van de CI+ module kan je waarschijnlijk veel meer.
Krijg inderdaad alleen iets op ned1, 2 en 3 en sbs6. Bij andere zenders gebeurt er niets... Alles staat op 'aan' bij de interactieve settings (Zowel in de android omgeving als bij de tv action menu). Op de humax krijg ik ook gewoon de volledige interactieve zut.mr_rik schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik het goed begrijp krijg je nu op je tv dus alleen de NPO gemist dingen via de rode knop.
Ik denk dat je de NPO-app nu krijgt als je op een NPO-zender staat, wat je nu ook even kunt testen is wat hij doet als je bijvoorbeeld op BBC staat of de NDR en je drukt op de rode knop, krijg je dan niets?
Je kunt (uit mijn hoofd) bij de instellingen van de CAM aangeven wat je moet krijgen bij het indrukken van de rode knop. Bij de instellingen (via action-menu > instellingen CA module) kun je daar iets van rode knop instellingen doen (on demand).
[...]
Als het goed is moet je via de on demand functie (via de rode knop) ook Movies XL kunnen benaderen. Ik heb zelf niet Movies XL in mijn Ziggo-pakket, maar toen ik laatst in de on demand van Ziggo zat (na de CAM-update), kreeg ik zelfs een melding dat het vernieuwt was en waar je Movies XL kon kiezen. Zal anders vanavond wel even kijken voor je.
Geen idee dus hoe dat zit, heb het ook nooit echt gebruikt verder dus nooit beseft dat dit waarschijnlijk niet werkt met de W805c iig? Volgens mij is de meest recente update geinstalleerd (paar weken/maanden terug?).
Njah... vaag.
Fingers X-ed dat een update naar Marshmallow dit oplost. AndroidTV heeft inderdaad nog wat hardnekkige tekortkomingen. Zo vond ik laatst dat alleen op AndroidTV Netflix' ondertitels wat te enthousiast werken, terwijl dit op andere devices (tablet, phone, PC en PS3) prima werkt. Daarnaast gaat de TV minimaal 1x per maand niet aan en moet ik resetten waarna Android opnieuw opstart en de TV het weer prima doet.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:28:
[...]
Er staat onder de tv een Sony soundbase die overigens prima geluid geeft.
Kodi geeft geen problemen maar daarmee is de audio sync uitgebreid in te stellen.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben namelijk prima te spreken over het beeld en de geluidskwaliteit van beide Sony's maar extra features zit ik eigenlijk niet zo op te wachten zolang de rest het nog niet perfect doet.
Geluid vertragen lukt via een receiver meestal wel, hier speelt het omgekeerde, zou het beeld willen vertragen of geluid versnellen en dat maakt het lastig.
Ik heb goede hoop op verbetering doordat ook de nieuw aangekondigde TV's van Sony weer met Android draaien. Nu maar hopen dat Sony en Google daarbij rekening houden met onze 2015 SOC's.
Duidelijk, dan heb je een setting niet goed staan, want anders behoor je op alle zenders de rode knop functie te krijgen van Ziggo on demand. Zal nog wel eens even kjjken waar ik het exact op heb staan.m0ridin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:29:
[...]
Krijg inderdaad alleen iets op ned1, 2 en 3 en sbs6. Bij andere zenders gebeurt er niets...
Bij Module instellingen kun je zowel On demand als Interactief activeren.mr_rik schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:31:
[...]
Duidelijk, dan heb je een setting niet goed staan, want anders behoor je op alle zenders de rode knop functie te krijgen van Ziggo on demand. Zal nog wel eens even kjjken waar ik het exact op heb staan.
Als je beide aanzet, krijg je op Ned1,2,3 en SBS6 enzo HBBTV en alle andere zenders (die nog geen HBBTV hebben) gewoon Ziggo On Demand. Als je puur en alleen On Demand wilt kun je HBBTV uitgooien.
Net ff wat meer info over opgezocht: https://www.ziggo.nl/klan...-radio/digitale-tv/hbbtv/
[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 06-01-2017 09:48 ]
Tis toch echt al een jaar oudtiguan schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:47:
Wel grappig dat dat zomaar opeens is gaan werken bij Ziggo. Volgens mij is het namelijk relatief nieuw (bij Ziggo dan)? Ik had er vanuit Ziggo nooit wat over gehoord iig.
Net ff wat meer info over opgezocht: https://www.ziggo.nl/klan...-radio/digitale-tv/hbbtv/
https://www.techconnect.nl/nieuws/1838/ziggo-lanceert-hbbtv/
Heel graag, zoals ik bij de reactie hieronder al aangeef heb ik alles wat hiermee te maken zou kunnen hebben volgens miij nagelopen en staat het allemaal aan.mr_rik schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:31:
[...]
Duidelijk, dan heb je een setting niet goed staan, want anders behoor je op alle zenders de rode knop functie te krijgen van Ziggo on demand. Zal nog wel eens even kjjken waar ik het exact op heb staan.
Niet dat ik interactieve tv gemist heb trouwens tot nu toe, maar ja... nu wordt het meer een principe zaak
Ik heb volgens mij al die instellingen al een aantal keren nagelopen, welke module instellingen bedoel je hier?tcviper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:44:
[...]
Bij Module instellingen kun je zowel On demand als Interactief activeren.
Als je beide aanzet, krijg je op Ned1,2,3 en SBS6 enzo HBBTV en alle andere zenders (die nog geen HBBTV hebben) gewoon Ziggo On Demand. Als je puur en alleen On Demand wilt kun je HBBTV uitgooien.
CA Module Setup (iTV CAM) zie ik alleen on demand settings (welke ik aan of uit kan zetten, en wanneer deze getoond moet worden). Als ik via het android menu ga zie ik wel interactive tv settings maar ook daar kan ik 'interactive tv application' alleen aan of uit zetten.
Ik heb alles aan staan, maar krijg dus alleen die HbbTV zut op de daarvoor geschikte kanalen.
Zal anders eens die smartcards wisselen om te zien of dat nog iets uitmaakt... en de module dubbelchecken.
[ Voor 23% gewijzigd door m0ridin op 06-01-2017 10:32 ]
Situatie: TV/internet via ziggo komt bij mij in de woonkamer via de kabel binnen. Ik heb mijn router (pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router achter mijn tv gezet. Nu stoort deze behoorlijk het coax signaal, als ik de router aan heb staan hapert het beeld af en toe, als ik de router uit zet niks aan de hand. Nu had ik deze kabel gekocht (http://www.allekabels.nl/...erguld-professioneel.html). Lijkt me een goede kabel die die storing tegen zou moeten houden. Iemand tips?
Hmmm, hoe sterk/goed is het signaal uberhaupt bij je? Ik heb mijn router op een meter oid vd tv staan en geen problemen hier. Daarvoor had ik soms iets mindere kwaliteit (blokkerig) maar mijn signaal was voor verbetering vatbaar (zat een super goedkope coax kabel in en nog een splitter tussen), dat icm een kabel van 15m oid. Dat fixen leverde beter signaal op en daarmee gewoon stabiele tv.Bartske schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:42:
Ik heb zelf een probleem met het ruisvrij ontvangen van het tv signaal via de coax kabel (ziggo). Ik weet ook al wat het probleem is maar niet hoe ik het goed kan oplossen.
Situatie: TV/internet via ziggo komt bij mij in de woonkamer via de kabel binnen. Ik heb mijn router (pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router achter mijn tv gezet. Nu stoort deze behoorlijk het coax signaal, als ik de router aan heb staan hapert het beeld af en toe, als ik de router uit zet niks aan de hand. Nu had ik deze kabel gekocht (http://www.allekabels.nl/...erguld-professioneel.html). Lijkt me een goede kabel die die storing tegen zou moeten houden. Iemand tips?
Hoe kan ik de sterkte van het signaal meten? Kan ik dat op de tv zien?m0ridin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:47:
[...]
Hmmm, hoe sterk/goed is het signaal uberhaupt bij je? Ik heb mijn router op een meter oid vd tv staan en geen problemen hier. Daarvoor had ik soms iets mindere kwaliteit (blokkerig) maar mijn signaal was voor verbetering vatbaar (zat een super goedkope coax kabel in en nog een splitter tussen), dat icm een kabel van 15m oid. Dat fixen leverde beter signaal op en daarmee gewoon stabiele tv.
Ik heb direct in de muur een splitter zitten, een kabel die naar mn modem gaat en 1 die naar mn tv gaat. Die splitter is degene die ik van ziggo heb 'gekregen'. Zou het het waard zijn om die te vervangen? Als ik de splitter weghaal de tv direct in de muur plug is het probleem ook weg, maar dat lijkt me omdat er geen data meer verstuurd wordt.
Wat ik nog kan proberen is die splitter weghalen en dan via mn interne netwerk wat data probeer te versturen, als ik dan geen storing krijg zou het aan de splitter moeten liggen.
Ik heb de CI+ module al verwijderd gehad en naar de fabrieksinstellingen gezet maar dat maakte niets uit.
Iemand bekend met dit?
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ja, zie mijn postings enkele pagina's terug (rond 14 december)Tiwazz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:59:
Ik heb nu een poosje dat ik een CI+ update krijg bij het starten van de TV echter als ik die wil installeren blijft deze op 0% hangen en mislukt uiteindelijk zonder specifieke fout code.
Ik heb de CI+ module al verwijderd gehad en naar de fabrieksinstellingen gezet maar dat maakte niets uit.
Iemand bekend met dit?
Via de Home toets ga je naar help en dan signaaldiagnose.Bartske schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:53:
[...]
Hoe kan ik de sterkte van het signaal meten? Kan ik dat op de tv zien?
Dan krijg je je signaalkwalitiet en signaalniveau te zien.
Ik (ziggo, oud casema gebied) moet de update op kanaal 998 uitvoeren, op andere kanalen blijft hij op 0% hangen en hier gaat hij wel verder. Zelfde voor activeren CI+ module, werkt alleen op kanaal 998.Tiwazz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:59:
Ik heb nu een poosje dat ik een CI+ update krijg bij het starten van de TV echter als ik die wil installeren blijft deze op 0% hangen en mislukt uiteindelijk zonder specifieke fout code.
Iemand bekend met dit?
Ik had trouwens nog een andere Quantis CI+ 1,3 module (met stickertje 'gechikt voor interactieve tv') en deze geprobeerd en dit werkt wel na activatie.
De andere CI+ 1.3 module is ook van quantis, alles ziet er precies hetzelfde uit maar zonder het stickertje. Beiden hebben de laatste sw versie en alles, moet er door ziggo nog iets speciaals gedaan worden voor interactieve tv oid?
Hoe dan ook, nu lijkt het dan toch gewoon te werken... Vind het wel apart, dacht dat een quantis ci+ 1.3 module gewoon moest werken (op de module zelf staat ook gewoon geschikt voor interactieve tv en alles).
Dat bedoelde ik inderdaadtcviper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:44:
[...]
Heb even gekeken, maar vind het wel vaag, ik heb net als jij alles op aan staan (iTV cam en al die settings onder interactieve tv). Ik krijg nu op alle zenders de on demand van Ziggo, terwijl ik voorheen op npo de npo hbbtv kreeg en op sbs de sbs hbbtv, dat heb ik nu dus ook niet meer (was me nog niet eerder opgevallen, gebruik het toch haast niet, maar zie het nu, wellicht dat dit na de cam-update gekomen is). Misschien dat het iets te maken heeft met de initiële setup van het zender zoeken (provider, upc keuze)?m0ridin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:30:
[...]
Heel graag, zoals ik bij de reactie hieronder al aangeef heb ik alles wat hiermee te maken zou kunnen hebben volgens miij nagelopen en staat het allemaal aan.
Niet dat ik interactieve tv gemist heb trouwens tot nu toe, maar ja... nu wordt het meer een principe zaak
[...]
Ik heb volgens mij al die instellingen al een aantal keren nagelopen, welke module instellingen bedoel je hier?
CA Module Setup (iTV CAM) zie ik alleen on demand settings (welke ik aan of uit kan zetten, en wanneer deze getoond moet worden). Als ik via het android menu ga zie ik wel interactive tv settings maar ook daar kan ik 'interactive tv application' alleen aan of uit zetten.
Ik heb alles aan staan, maar krijg dus alleen die HbbTV zut op de daarvoor geschikte kanalen.
Zal anders eens die smartcards wisselen om te zien of dat nog iets uitmaakt... en de module dubbelchecken.
Thanks voor het checken maar het lijkt aan de CI+ module te hebben gelegen (zie mn post hier iets bovenmr_rik schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:44:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad
[...]
Heb even gekeken, maar vind het wel vaag, ik heb net als jij alles op aan staan (iTV cam en al die settings onder interactieve tv). Ik krijg nu op alle zenders de on demand van Ziggo, terwijl ik voorheen op npo de npo hbbtv kreeg en op sbs de sbs hbbtv, dat heb ik nu dus ook niet meer (was me nog niet eerder opgevallen, gebruik het toch haast niet, maar zie het nu, wellicht dat dit na de cam-update gekomen is). Misschien dat het iets te maken heeft met de initiële setup van het zender zoeken (provider, upc keuze)?
Misschien kun je die sticker losweken en op die andere doen en doet ie het ook? ;-)m0ridin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:57:
[...]
op de ene een ziggo sticker en op de andere niet. Misschien dat als ik de andere weer terugprik die het ook ineens doet,
Ik heb gisteren de groene kabel vervangen door Hirschmann KOKA 9TS en die gaat rechtstreeks naar de televise, HFK 10 ontstoorfilters en een DFC0741 splitter maar nog steeds last, het is af en toe zo erg dat ik maar analoog ga kijken
Nu komt er binnenkort een monteur van Ziggo want de module omruilen gaat niet zo maar en zelf één kopen kan volgens de helpdesk ook niet want dat gaat niet werken
Verwijderd
met de komst van HBBtv is bij mij het On-demand weggevallen en ik krijg hem niet meer terug wat ik heeel jammer vind dat ITV hoef ik niet.
ik heb een Interactieve Quantis CI module 1.3 en sinds vorige week de recente update.
wat raar is dat hij voor HBBtv in de lucht kwam perfect gewerkt heeft.
alles staat ingesteld op aan in de tv instellingen.
De rode knop komt in beeld op bepaalde zenders op andere zenders niet.
Zoals tcviper verteld:
Op de andere zenders waar geen rode knop te voorschijn komt krijg ik geen on demand, of moet ik daar op de rode knop van de afstandbediening drukken om ondemand te kijken.?
Ik weet wel dat de tv niet gecertificeerd is de x805C mogelijk komt het daardoor????
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 14:56 . Reden: verhaal toegevoegd. ]
Super!! Hij is geïnstalleerd.m0ridin schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Ik (ziggo, oud casema gebied) moet de update op kanaal 998 uitvoeren, op andere kanalen blijft hij op 0% hangen en hier gaat hij wel verder. Zelfde voor activeren CI+ module, werkt alleen op kanaal 998.
Ik had trouwens nog een andere Quantis CI+ 1,3 module (met stickertje 'gechikt voor interactieve tv') en deze geprobeerd en dit werkt wel na activatie.
De andere CI+ 1.3 module is ook van quantis, alles ziet er precies hetzelfde uit maar zonder het stickertje. Beiden hebben de laatste sw versie en alles, moet er door ziggo nog iets speciaals gedaan worden voor interactieve tv oid?
Hoe dan ook, nu lijkt het dan toch gewoon te werken... Vind het wel apart, dacht dat een quantis ci+ 1.3 module gewoon moest werken (op de module zelf staat ook gewoon geschikt voor interactieve tv en alles).
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Verwijderd
Dan heb je met een relatief kleine investering van zo rond de 50 euro opeens een bubs FTA zenders erbij.
Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen daarmee, de hardware zit er al ingebouwd (bij mijn 50w809 iig wel)
Schotel, ontvangkop(LNB) en kabeltje inpluggen, ff mikken op space en het zou volgens mij moeten werken.
Als ik de splitter erin heb alleen de kabel naar de tv erin zitten ze allebei op de 90. Doe ik de andere kabel (naar modem) erin dan blijft het allebei op 90, maar dan is het modem nog aan het opstarten en ben ik nog niet verbonden met internet. Als ik dan verbonden ben met internet wordt het beeld meteen slecht en is het bijna niet meer te kijken zoveel hapert het. Dit gaat dan om npo1 op hd. Signaalkwaliteit en niveau schommelen dan tussen de 70 en de 90. Als ik overschakel naar een niet HD zender dan zie ik alleen af en toe een blokje maar is het wel te kijken (maar de kwaliteit wel minder natuurlijk). Ik heb het probleem niet kunnen reproduceren door de kabel naar modem eruit te trekken en dan flink wat data te versturen over het wifi netwerk. Het haptert ook niet perse als ik data aan het verstoken ben, meer als devices met het internet verbinding proberen te maken. Ik weet het niet...audiojunk schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:23:
[...]
Via de Home toets ga je naar help en dan signaaldiagnose.
Dan krijg je je signaalkwalitiet en signaalniveau te zien.
Nergens last van, perfect beeld zonder storingen. En je kunt gewoon een CAM kopen als je wilt hoor, werkt gewoon, is echt een onzin verhaal van Ziggo dat dat niet zou werken.audiojunk schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:05:
Hebben jullie helemaal geen last van blokken/strepen met de Quantis CI module?(ik heb zelf de SmarDTV)
Ik heb gisteren de groene kabel vervangen door Hirschmann KOKA 9TS en die gaat rechtstreeks naar de televise, HFK 10 ontstoorfilters en een DFC0741 splitter maar nog steeds last, het is af en toe zo erg dat ik maar analoog ga kijken![]()
Nu komt er binnenkort een monteur van Ziggo want de module omruilen gaat niet zo maar en zelf één kopen kan volgens de helpdesk ook niet want dat gaat niet werken
Zelf gebruik ik dit (nog) niet, maar dit gaat zeker werken. Er zijn enkele die dit wel doen al. Je kunt zelfs een dual-CAM erin zetten zodat je twee smartcards tegelijkertijd kunt gebruiken (bijvoorbeeld Ziggo en Canal Digital). Kijk anders eens op het Sony forum, is ook wel wat van te vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:21:
Zijn er hier eigenlijk users die de ingebouwde sat tuner gebruiken en er simpelweg een schotel ingeprikt hebben?
Dan heb je met een relatief kleine investering van zo rond de 50 euro opeens een bubs FTA zenders erbij.
Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen daarmee, de hardware zit er al ingebouwd (bij mijn 50w809 iig wel)
Schotel, ontvangkop(LNB) en kabeltje inpluggen, ff mikken op space en het zou volgens mij moeten werken.
Verwijderd
FTA zenders zou je toch zelfs zonder smartcard moeten kunnen ontvangen?mr_rik schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:44:
[...]
Zelf gebruik ik dit (nog) niet, maar dit gaat zeker werken. Er zijn enkele die dit wel doen al. Je kunt zelfs een dual-CAM erin zetten zodat je twee smartcards tegelijkertijd kunt gebruiken (bijvoorbeeld Ziggo en Canal Digital). Kijk anders eens op het Sony forum, is ook wel wat van te vinden.
Over het algemeen vind ik tv gewoon bagger, en de Nederlandse publieke zenders zijn sowieso via DVB-T of online te bekijken.
Het zou voor mij een meerwaarde hebben om de ongecodeerde Channel 4 en wat andere Britse en Duitstalige zenders te kunnen zien, afhankelijk van welke satelliet je op richt.
Dus de vraag is iets duidelijker geformuleerd:
Kan je zonder smartcard en dus zonder Canal Digital abo gewoon een schotel met een kabeltje in de tv prikken en daarmee met de ingebouwde DVB-S tuner Free To Air / ongecodeerde zenders van de desbetreffende satelliet bekijken?
Dan heb ik geen tv provider meer nodig, red het namelijk prima met NPO 1,2 en 3 die gewoon uit de lucht te plukken zijn en ben een beetje klaar met de verplichte tv pakket afname via bijvoorbeeld Ziggo waar toch nooit naar gekeken word.
Wanneer het tv gedeelte van een abonnement grofgezegd 10 euro per maand is heb je binnen een half jaar je schotel er uit en betaal ik niet meer voor iets wat ik toch niet gebruik.
Met een goede internetverbinding, radio en wat uit de ether te ontvangen tvzenders (aangevuld met bijvoorbeeld Spotify of Netflix) kan ik prima overleven.
Zet LNA in dig. Setupinstructies een uit dan opnieuw scannenBartske schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:42:
Ik heb zelf een probleem met het ruisvrij ontvangen van het tv signaal via de coax kabel (ziggo). Ik weet ook al wat het probleem is maar niet hoe ik het goed kan oplossen.
Ik heb nu geen tijd maar stuur me even een DM. Of zoek op mijn post history hier of in het Ziggo topic. Rond mei/juni 2016.Bartske schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:42:
Net even snel tijd gevonden. Ik had hetzelfde probleem als dat jij nu hebt. Een sperfilter is de oplossing.Bartske schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:42:
outlandos in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
Om deze sperfilter gaat het (inclusief verzendkosten €12,53):
http://www.antennenland.net/Sperrfilter-M-HPF-85
Zoals je in mijn post kunt lezen had de Ziggo monteur niet precies dat type sperfilter op zak, maar diegene die de Ziggo monteur bij zich had werkt dus ook gewoon goed.
Bedankt voor de tip! Heb even op sperfilter gezocht in dit topic en de problemen komen me inderdaad bekend vooroutlandos schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:20:
[...]
Net even snel tijd gevonden. Ik had hetzelfde probleem als dat jij nu hebt. Een sperfilter is de oplossing.
outlandos in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"
Om deze sperfilter gaat het (inclusief verzendkosten €12,53):
http://www.antennenland.net/Sperrfilter-M-HPF-85
Zoals je in mijn post kunt lezen had de Ziggo monteur niet precies dat type sperfilter op zak, maar diegene die de Ziggo monteur bij zich had werkt dus ook gewoon goed.
1) Tijdens het TV kijken (digitaal) hebben wij soms last van enorme storing. Dit gebeurt ongeveer elke avond, maar niet op een vast tijdstip. Het lijkt erop alsof ons signaal verstoord wordt. Eerst krijgen we blokken/strepen in het beeld, dan gaat ook het geluid haperen totdat het beeld volledig wegvalt en er staat "geen signaal". Na ongeveer 5 à 10 minuten hebben we opnieuw perfect beeld en geluid. Wij kijken TV via een CI-kaartje van Telenet (België). Onze kabel komt binnen in onze bergruimte, gaat door een versterker en dan rechtstreeks naar de tv... Herkent iemand dit?
Het lijkt erop dat er ofwel een externe verstoring van het signaal is, ofwel dat onze TV om één of andere reden tijdelijk het signaal niet kan decoderen...
2) Ik probeer om Kodi in te stellen met een gedeelde database op mijn NAS. Hiervoor moet ik een bestandje "advancedsettings.xml" in de correcte map van Kodi op de TV plaatsen. Ik gebruik hiervoor ES File Explorer, waarmee ik kan navigeren door de mappen. Op een gegeven moment kan ik echter niet meer "dieper" de folderstructuur in.
Het volledige pad waar ik moet raken is Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/
Maar als ik in de map "org.xbmc.kodi" ben, kan ik de map "files" niet openen. Ik zie hem wel staan maar kan er niet op klikken (er gebeurt niks)
Alvast bedankt voor tips en hulp!
http://mirrors.kodi.tv/re....0-Jarvis-armeabi-v7a.apk
DTS werkt daarin ook.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Tnx voor de tip. Ik gebruik hier nu SPMC voor maar daar werkt DTS pastrhu met de laatste build alleen via een workaround icm mijn PS4. SPMC heeft de focus echter vooral op de Shield. Geen idee of ze dit definitief op gaan lossen. Ik zal de 16.0 build van kodi zo even proberen.CurlyMo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:22:
Voor het pink noise en passthrough probleem. Wat voor mij heeft geholpen is het handmatig installeren van Kodi 16.0 die hier te vinden is:
http://mirrors.kodi.tv/re....0-Jarvis-armeabi-v7a.apk
DTS werkt daarin ook.
Edit: Jammer genoeg werkt dit niet icm mijn 755C en Sony versterker via toslink. @CurlyMo welke settings gebruik je precies in de TV en in de Kodi app want ik krijg enkel PCM door bij passtru met deze build.
[ Voor 14% gewijzigd door mbooij op 08-01-2017 14:03 ]
Ik ben er nu wel achter dat vooral het Wifi signaal in huis behoorlijk stoort op de Sony TV weet alleen niet of dit nu aan de CI module ligt of aan de TV zelf.thommich schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:25:
1) Tijdens het TV kijken (digitaal) hebben wij soms last van enorme storing. Dit gebeurt ongeveer elke avond, maar niet op een vast tijdstip. Het lijkt erop alsof ons signaal verstoord wordt. Eerst krijgen we blokken/strepen in het beeld, dan gaat ook het geluid haperen totdat het beeld volledig wegvalt en er staat "geen signaal". Na ongeveer 5 à 10 minuten hebben we opnieuw perfect beeld en geluid. Wij kijken TV via een CI-kaartje van Telenet (België). Onze kabel komt binnen in onze bergruimte, gaat door een versterker en dan rechtstreeks naar de tv... Herkent iemand dit?
Het lijkt erop dat er ofwel een externe verstoring van het signaal is, ofwel dat onze TV om één of andere reden tijdelijk het signaal niet kan decoderen...
Als er in huis geen gebruik wordt gemaakt van Wifi dan heb ik gewoon een strak beeld maar wanneer bv de Imac aangaat beginnen de storingen weer. Lijkt dat het minder is met Wifi op 5Ghz dan op 2,4Ghz.
Ik heb toevallig van de week alle kabels vervangen door één Hirschmann KOKA 9TS en die gaat rechtstreeks naar de televise, HFK 10 ontstoorfilters en een DFC0741 splitter maar geen succes.
Misschien dat een sperfilter tussen het modem en de splitter nog iets helpt.
[ Voor 9% gewijzigd door audiojunk op 08-01-2017 14:16 ]
Hmm na je update, zou dat het probleem waarschijnlijk niet meer zijn
Connectors zijn ook belangrijk trouwens.
[ Voor 53% gewijzigd door tiguan op 08-01-2017 14:19 ]
Nog ff wat toegevoegd aan mijn post maar heb nu dus een zeer goede coaxkabel.tiguan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:16:
Dan is je coax kabel niet goed afgeschermd waarschijnlijk.
Verwijderd
als ik het zo lees kan het niet anders dan dat het wifi signaal stoort op de coax kabel. Tenminste je zegt het zelf als je wifi niet gebruikt is het beeld goed en zodra er wifi gebruikt wordt gaat het storen. welke kabels en connectors heb je? zelf gemaakte kabels of kant en klare kabels? en hoe lang zijn de kabels?audiojunk schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:18:
[...]
Nog ff wat toegevoegd aan mijn post maar heb nu dus een zeer goede coaxkabel.
want denk echt dat je daar het probleem moet gaan zoeken
Ik heb geheel verbonden via HDMI ARC naar mijn versterker (Marantz SR6009). Verder niks bijzonder ingesteld. Passthrough aangezet en gezegd dat mijn versterker alles ondersteund.mbooij schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:30:
[...]
Edit: Jammer genoeg werkt dit niet icm mijn 755C en Sony versterker via toslink. @CurlyMo welke settings gebruik je precies in de TV en in de Kodi app want ik krijg enkel PCM door bij passtru met deze build.
Ja, zonder kaart kun je dan de fta zenders gewoon ontvangen. Houd er wel rekening mee dat de npo's niet fta via de satelliet te ontvangen zijn, maar daar zou je de app wellicht voor kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:47:
[...]
FTA zenders zou je toch zelfs zonder smartcard moeten kunnen ontvangen?
Over het algemeen vind ik tv gewoon bagger, en de Nederlandse publieke zenders zijn sowieso via DVB-T of online te bekijken.
Het zou voor mij een meerwaarde hebben om de ongecodeerde Channel 4 en wat andere Britse en Duitstalige zenders te kunnen zien, afhankelijk van welke satelliet je op richt.
Kan je zonder smartcard en dus zonder Canal Digital abo gewoon een schotel met een kabeltje in de tv prikken en daarmee met de ingebouwde DVB-S tuner Free To Air / ongecodeerde zenders van de desbetreffende satelliet bekijken?
Dan heb ik geen tv provider meer nodig, red het namelijk prima met NPO 1,2 en 3 die gewoon uit de lucht te plukken zijn en ben een beetje klaar met de verplichte tv pakket afname via bijvoorbeeld Ziggo waar toch nooit naar gekeken word.
Wanneer het tv gedeelte van een abonnement grofgezegd 10 euro per maand is heb je binnen een half jaar je schotel er uit en betaal ik niet meer voor iets wat ik toch niet gebruik.
Met een goede internetverbinding, radio en wat uit de ether te ontvangen tvzenders (aangevuld met bijvoorbeeld Spotify of Netflix) kan ik prima overleven.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, zelf kijk ik ook bijna geen tv meer, en zou graag een los internet abonnement willen zonder verplicht tv-abonnement, echter moet dit dan wel kunnen qua aanbieders (bij ons helaas geen losse (goedkoper) internetprovider dan Ziggo).
Verwijderd
Zolang de NPO nog gewoon via dvb - T uitzendt en de 3publieke en 1 regionale zender op digitenne ook gewoon fta uitzenden is dat met de ingebouwde dvb-t tuner ook uit de ether te ontvangen, uitzending gemist en dergelijke kunnen dan via de app of dmv Kodi bekeken worden evenals RTL xl (gemist).mr_rik schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:47:
[...]
Ja, zonder kaart kun je dan de fta zenders gewoon ontvangen. Houd er wel rekening mee dat de npo's niet fta via de satteliet te ontvangen zijn, maar daar zou je de app wellicht voor kunnen gebruiken.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, zelf kijk ik ook bijna geen tv meer, en zou graag een los internet abonnement willen zonder verplicht tv-abonnement, echter moet dit dan wel kunnen qua aanbieders (bij ons helaas geen losse (goedkoper) internetprovider dan Ziggo).
Bij een volgende woning speelt de mogelijkheid van het (mogen/kunnen) plaatsen van een
Schotel zeker mee bij mij.
Dank voor de toelichting. Verschil tussen onze situaties is dat mijn TV via spdif met mijn Sony versterker verbonden is. Ik zie overigens wel degelijk verschil tussen de verschillende instellingen en codecs. Ik heb bepaalde DTS content nu met Kodi 16.0 werkend maar DD werkt niet met deze build in mijn setup.CurlyMo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:38:
[...]
Ik heb geheel verbonden via HDMI ARC naar mijn versterker (Marantz SR6009). Verder niks bijzonder ingesteld. Passthrough aangezet en gezegd dat mijn versterker alles ondersteund.
heb je geen dvb-t voor nodig. Alleen internet. Via de NPO app kun je de drie NPO zenders ook live streamen via Chromecast.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:05:
[...]
Zolang de NPO nog gewoon via dvb - T uitzendt en de 3publieke en 1 regionale zender op digitenne ook gewoon fta uitzenden is dat met de ingebouwde dvb-t tuner ook uit de ether te ontvangen, uitzending gemist en dergelijke kunnen dan via de app of dmv Kodi bekeken worden evenals RTL xl (gemist).
Bij een volgende woning speelt de mogelijkheid van het (mogen/kunnen) plaatsen van een
Schotel zeker mee bij mij.
Kabel is de HIrscmann KOKA 9TS die speciaal voor dit soort storingen is afgeschermd.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:17:
[...]
als ik het zo lees kan het niet anders dan dat het wifi signaal stoort op de coax kabel. Tenminste je zegt het zelf als je wifi niet gebruikt is het beeld goed en zodra er wifi gebruikt wordt gaat het storen. welke kabels en connectors heb je? zelf gemaakte kabels of kant en klare kabels? en hoe lang zijn de kabels?
want denk echt dat je daar het probleem moet gaan zoeken
HIrscmann splitter stoorfilters en connectors en alles zelf gemaakt.
Blijft over de oude CI module of de tv zelf.
[ Voor 32% gewijzigd door audiojunk op 08-01-2017 22:20 ]
Verwijderd
I know maar er zit volgens mij behalve een dvb-s ook een dvb-t tuner ingebouwd dus ongecodeerde NPO zenders zijn gewoon met antenne te ontvangen zonder extra kastjes of werkende internet verbindingJelte schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:06:
[...]
heb je geen dvb-t voor nodig. Alleen internet. Via de NPO app kun je de drie NPO zenders ook live streamen via Chromecast.
Ik zal kijken of ik wat DD content kan vinden om dat te testen. Volgens mij waren de streams die ik probeerde allen DTS.mbooij schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:49:
[...]
Dank voor de toelichting. Verschil tussen onze situaties is dat mijn TV via spdif met mijn Sony versterker verbonden is. Ik zie overigens wel degelijk verschil tussen de verschillende instellingen en codecs. Ik heb bepaalde DTS content nu met Kodi 16.0 werkend maar DD werkt niet met deze build in mijn setup.
Ik had de antenneversterker bij toeval liggen en gewoon geprobeerd. De kabels aanpassen naar laatste norm heeft niks gebracht, zonde van het geld.
deze dus:
http://www.112kabels.nl/c...x-antenneversterker-.html
beetje jammer van de stroom die die verbruikt maar het loste m'n probleem op.
dit kan je oplossen door de LNB optie uit te zetten bij dig setup
Je had helemaal gelijk. DTS werkte maar DD niet. Niet gerealiseerd dat er verschillende audio formaten warenmbooij schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:49:
[...]
Dank voor de toelichting. Verschil tussen onze situaties is dat mijn TV via spdif met mijn Sony versterker verbonden is. Ik zie overigens wel degelijk verschil tussen de verschillende instellingen en codecs. Ik heb bepaalde DTS content nu met Kodi 16.0 werkend maar DD werkt niet met deze build in mijn setup.
hoe krijg je dit eigenlijk voor elkaar?Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:58:
[...]
I know maar er zit volgens mij behalve een dvb-s ook een dvb-t tuner ingebouwd dus ongecodeerde NPO zenders zijn gewoon met antenne te ontvangen zonder extra kastjes of werkende internet verbinding
Heb je nog een extra antenne nodig?
Ik kan in de handleiding en op internet er niets nuttigs over vinden.
Ik heb deze optie niet of ik kan hem niet vinden.perco schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:07:
ik lees hier berichten over blokkerig beeld en storing icm met WIFI
dit kan je oplossen door de LNB optie uit te zetten bij dig setup
Is dit niet een optie voor een schotel?
Verwijderd
Google eens op "bierblikjes antenne" daarmee ontvang je prima dvb-tJelte schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:28:
[...]
hoe krijg je dit eigenlijk voor elkaar?
Heb je nog een extra antenne nodig?
Ik kan in de handleiding en op internet er niets nuttigs over vinden.
Iig werkt dat prima met een oud digitenne kastje zonder card er in.
Ik heb dat veel gebruikt op een zeilboot icm een dvb-t usb dongle.
Dat zou dus op dezelfde manier op een tv met ingebouwde dvb-t tuner moeten werken.
Wanneer je die blikjes in een plastic buis doet heb je prima ontvangst en een discreet uiterlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 01:31 . Reden: Aanvulling ]
sorry, bedoelde LNAaudiojunk schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:56:
[...]
Ik heb deze optie niet of ik kan hem niet vinden.
Is dit niet een optie voor een schotel?
Digitale afstemming --> LNA
Die optie zit niet op mijn 50W807Cperco schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 07:12:
[...]
sorry, bedoelde LNA![]()
Digitale afstemming --> LNA
ff in de handleiding gekeken:
Stel [LNA] in op [Uit] om de beeldontvangst te verbeteren ([LNA] is mogelijk niet beschikbaar afhankelijk van de situatie/de regio/het land).
Dat heb ik inderdaad geprobeerd toen ik m'n 50W755C net had, en dat werkt prima. Disceq om verschillende satellieten te ontvangen ging volgens mij ook gewoon goed (ik lette echter alleen op de engelse FTA zenders).Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:47:
[...]
Ik heb daarna wel weer gewoon m'n enigma2 doos (mut@nt) gebruikt omdat dat gewoon prettiger zapt en ik eenvoudig kan opnemen.
Signaalkwaliteit is nog steeds 100(max) maar signaalniveau is van 72-75 naar 84-86 gegaan.
Dat is een bluetooth usb stick. En de koptelefoon is draadloos uiteraard.
Ik zal vanavond eens testen of die van mij werkt.
Nooit geprobeerd (W805c hier), zal het vanavond eens checken...hannez80 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:23:
Ik lees hier dat het koppelen van een bluetooth koptelefoon met bijvoorbeeld de KDLW755C serie niet lukt, wordt niet ondersteund. Toch ben ik benieuwd of iemand het voor elkaar gekregen, of er een workaround voor heeft gevonden, om wel draadloos te zijn. Ik zou liever niet bekabeld willen werken tenzij er geen andere mogelijkheid is natuurlijk.
Wat ook niet meer werkt is het photosharing plus icm IOS 10. Hij zegt dat de browser niet ondersteund wordt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
http://www.howtogeek.com/...-headphones-to-your-hdtv/
http://onthespeakers.com/best-bluetooth-transmitter-for-tv/
Net getest (Creative W300 op de W805C) maar idd geen succes, tv blijft eindeloos scannen. Vaag eigenlijk dat dit niet support is, wat is daar nou weer de logica achter...hannez80 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:23:
Ik lees hier dat het koppelen van een bluetooth koptelefoon met bijvoorbeeld de KDLW755C serie niet lukt, wordt niet ondersteund. Toch ben ik benieuwd of iemand het voor elkaar gekregen, of er een workaround voor heeft gevonden, om wel draadloos te zijn. Ik zou liever niet bekabeld willen werken tenzij er geen andere mogelijkheid is natuurlijk.
Op alle ander tablets, telefoons en iMac geen probleem.
Ook niet als je de usb in de tv doet?Kuhr89 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:39:
Nee lukt niet. Die gold headset van de ps4 lukt niet met sharen.
Wat ook niet meer werkt is het photosharing plus icm IOS 10. Hij zegt dat de browser niet ondersteund wordt.
En voor toetsenborden en muizen, want die werken met Bluetooth prima op deze TV.Jelte schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:42:
Bluetooth is alleen voor 3D brillen en game controllers...
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Hmmmm, ik heb volgens mij nog een oude bluetooth headset ergens met zo'n 3.5mm ontvanger... Die kan ik ook nog proberen!hannez80 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:58:
Bedankt voor het proberen mensen! Bluetooth toetsenbord werkt hier ook prima. Ik ga de GOgroove Bluesense http://tinyurl.com/gob686w bestellen en uitproberen en zal hier verslag uitbrengen.
Mocht je dus nog even daarop willen wachten, ik kan dat vanavond even testen
Top! Wacht ik nog evenm0ridin schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Hmmmm, ik heb volgens mij nog een oude bluetooth headset ergens met zo'n 3.5mm ontvanger... Die kan ik ook nog proberen!
Mocht je dus nog even daarop willen wachten, ik kan dat vanavond even testen
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Mwah, vermoed ook van wel. .. De vraag is vooral hoe goed (en of je steeds die dongle erin moet prikken of dat je hem gewoon ingeplugd kan laten ofzo). Ah well, vanavond maar ff checkenHaTe schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:07:
Ik zie geen reden waarom dat niet zou werken, je gaat immers compleet buiten de tv om!
Nee bij mij werkte het helaas niet. Ik had de dongle erin gedaan maar ik kreeg geen geluid. Hij kon ook niet connecten.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297