WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Mi scusa, kan hem niet meer vinden...
Waarschijnlijk een gevalletje "ik doe hem wel weg want ik gebruik hem toch nooit"... En anders ligt hij ergens goed verstopt bij de andere 'niet nodig' spullen diep weg.
Ik ga binnenkort namelijk verhuizen en in het huis is al een kabelgoot in de muur verwerkt. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken
Alleen als ik naar de bevestiging kijk, dan zit die adapter maar met 2 schroeven vast. Nu zal het vast prima werken (want waarom bieden ze het anders aan), maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. En zo ja, met welke beugel.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 9% gewijzigd door groxgrox op 14-01-2017 22:57 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1481276304
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb een ps4 controller, die werkt prima en heeft ook support vd tv (Sony hè). Ook heb ik twee xbox360 controllers eraan via een WiFi dongle. Werkt prima met MupeN64 allemaalgroxgrox schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:23:
Doordat de nes classic mini zo slecht verkrijgbaar is wil ik een nes emulator installeren op m'n Android tv. Ik wil met een controller kunnen spelen. Werkt de nes emulator goed met een controller die je via USB aan de tv aan kan sluiten? En zo ja, welke (goedkope) controller werkt goed?
youtube.com/@hisrep
Dat is al even bekend ja, en verder nog geen info nee (behlave eerder in de thread hem niet te verwachten voor februari/maart).THE_BASE schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:25:
Volgens deze website is Android 6 er inmiddels wel (in USA), maar niet verder uitgerold. Nog steeds niemand meer informatie?
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1481276304
Helder, we wachten gewoon weer (wat langer) af.m0ridin schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:38:
[...]
Dat is al even bekend ja, en verder nog geen info nee (behlave eerder in de thread hem niet te verwachten voor februari/maart).
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Gezien deze quote van een website hierboven:THE_BASE schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:09:
[...]
Helder, we wachten gewoon weer (wat langer) af.
Ze mogen best even wachten met updaten. Ik zit er niet op te wachten dat 5.1 niet meer werkt met Netflix. Nu kan ik vanaf andere devices wel weer Netflix aan de praat krijgen, maar dan werkt UHD niet meer. Dat overleef ik ook wel weer, maar toch, Netflix is denk ik 1 van de toch wel veel gebruikte apps en het slopen van 5.1 geluid vind ik meer dan een minor issue... en de toegevoegde waarde van Android 6 op korte termijn is wat mij betreft minder belangrijk. Kodigebruikers hebben wel iets meer baat bij de upgrade door de ondersteuning van DTS.Some users are reporting that apps seem more responsive while some are reporting issues with getting 5.1 surround sound from Netflix after the update. See a list of changes below.
[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 16-01-2017 12:50 ]
Kodi werkt al goed met DTS en dergelijke. Het zijn meer de andere applicaties waar dit nog niet goed in werkt. (Plex , VLC etc)Hann1BaL schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:48:
Kodigebruikers hebben wel iets meer baat bij de upgrade door de ondersteuning van DTS.
Ah ok! Ik wist dus niet van welke klok de klepel was.Agima! schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Kodi werkt al goed met DTS en dergelijke. Het zijn meer de andere applicaties waar dit nog niet goed in werkt. (Plex , VLC etc)
Voor mij niet zo relevant, omdat ik voor de meeste zaken andere devices gebruik.
Heb je het over die vogel's adapter? Dat is zeker stevig genoeg hoor. Mijn 50W829 hangt er ook aan, aan een kantelbare draaibare beugel en wordt zelfs regelmatig gedraaid. Hangt nog even stevig.RobbieB schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:39:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het ophangen van een 50W828 of vergelijkbaar icm de VESA adapter?
Ik ga binnenkort namelijk verhuizen en in het huis is al een kabelgoot in de muur verwerkt. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken
Alleen als ik naar de bevestiging kijk, dan zit die adapter maar met 2 schroeven vast. Nu zal het vast prima werken (want waarom bieden ze het anders aan), maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. En zo ja, met welke beugel.
Die bedoelde ik niet, maar die heb ik inmiddels wel besteld omdat dat op andere fora als beste oplossing werd aangeraden omdat het scherm dan op 4 punten verbonden zat ipv 2 bij Sony's eigen oplossing.SonnyBBQ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:55:
[...]
Heb je het over die vogel's adapter? Dat is zeker stevig genoeg hoor. Mijn 50W829 hangt er ook aan, aan een kantelbare draaibare beugel en wordt zelfs regelmatig gedraaid. Hangt nog even stevig.
Welke beugel heb je zelf? Ik neig naar de 2245.
[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 17-01-2017 18:04 ]
Welke fork van kodi gebruik jij dan en welke settings? Bij mij werkt DTS namelijk enkel in versie 16.0 van Kodi bij bepaalde titels, DD werkt alleen met de SPMC fork. Bij SPMC werkt DTS weer niet (ruis ipv audio). Dit is een bekend probleem. Ik ben erg benieuwd naar je oplossing. Persoonlijk wacht ik hiervoor op Android 6.0Agima! schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Kodi werkt al goed met DTS en dergelijke. Het zijn meer de andere applicaties waar dit nog niet goed in werkt. (Plex , VLC etc)
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Daar heb ik eerst ook naar gekeken, maar uiteindelijk de 2325 gekozen. In onze situatie was 180° draaien niet nodig en ik wou toch ook klaar zijn voor een grotere TV in de toekomst.RobbieB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:02:
[...]
Die bedoelde ik niet, maar die heb ik inmiddels wel besteld omdat dat op andere fora als beste oplossing werd aangeraden omdat het scherm dan op 4 punten verbonden zat ipv 2 bij Sony's eigen oplossing.
Welke beugel heb je zelf? Ik neig naar de 2245.
Wel opletten dat de bouten van de vogels adapter er vlot indraaien. Je wil geen afgebroken bout in je TV.
Ik vind de designkeuze van Sony niet echt goed als het aankomt op je TV ophangen. Het is enkel OK als je de tv vast aan de muur wil hangen met hun eigen systeem (voet). Maar er is altijd een redelijk grote afstand tussen TV en muur. Plus het feit dat je met die losse adapter zit. Die kwam bij mij midden in de kabelgoot uit. Dus ook maar even een langere stroomkabel gekocht.
Maar dat zijn dan ook de enige echte minpunten van deze TV.
Ik heb de TV via de HDMI Arc aangesloten op een Sony Receiver.mbooij schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:53:
[...]
Welke fork van kodi gebruik jij dan en welke settings?
Eigenlijk ondersteund de tv via de ingebouwde mediaspeler wel DTS en andere multichannel audio formaten. Maarja die is nou niet echt compleet en kan qua functionaliteit niet tippen aan de alternatieven. Op een of andere manier is er geen enkele third party app (op Kodi na) die DTS passtrough ondersteund. Dit zou komen door het gebrek aan een licentie en beperkingen van Android 5. Dat laaste zou in 6 zou moeten zijn opgelost door:
- [Sony Android TV] Apply a maximum supported AC3 bitrate of 448k to workaround passthrough issues.
Hoe dan ook. Kodi kan op dit moment al DTS doorgeven naar de receiver. Ik denk dat Kodi dit doet door een workarround. Het werkt namelijk alleen als de laatste audio output multichannel was. Dus als je de TV een bron in Dolby Digital laat afspelen (bijvoorbeeld Nederland 1 op ziggo) en dan kodi start gaat het goed. Als je de TV op een zender met PCM audio zet (bijvoorbeeld journaal24 op ziggo) en dan Kodi start krijg je ruis op maximaal volume door je TV speakers of (op normaal volume) door de receiver. De TV geeft het geluid van Kodi dus blind door naar de receiver en heeft niet door dat het DTS is. De receiver krijgt opdracht de audio als PCM af te spelen met de ruis als gevolg want hij stuurt 5.1 kanalen met DTS verpakte kanalen door alsof het ruwe stereo audio is die mag worden afgespeeld.
Het werkt dus met een workarround. Leg dat de oppas maar eens uit. :-) Die krijgt een hartverzakking als de TV op maximaal volume opeens een DTS track onverwerkt als stereo weergeeft dus gaat ruisen.
Voor de voledigheid : Ik heb een kd-65x8505c met een Sony STR-DN1060 receiver. Ik gebruik Kodi 16.1 van 24 april 2016. Deze is gewoon standaard via playstore geinstalleerd. Dus geen speciale Forks, APK's of build versies. Zelfs geen configuratiefiles (xml) of ander gemod door mij. Android 5.1.1 API level 22 (Kernel Linux 3.10.27). In Kodi System -> Audio output -> Enable passtrough actief gemaakt. Rest van de settings is standaard want is bij passtrouh niet relevant.
Laat ff weten of het gelukt is.
Kunnen we na android 6 ons gaan afvragen wanneer android 7 er eindelijk is
Verwijderd
En zoniet dan is het iig hoopgevend dat men het bij Sony al over 7 heeft.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 14:25 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Allemaal leuk en aardig dat android tv maar het is duidelijk nog een wat ondergeschoven kindje, qua hw en qua support.
Moet zeggen dat de huidige functionaliteit overigens prima is voor me op het moment, alleen qua performance en af en toe wat rare issues mag het voor mij nog wel wat verbeterd worden.
O ja, de stroomadapter... een externe voeding is op zich prettig als jij defect gaat, maar ze hadden die kabel inderdaad wel wat langer mogen maken... goed dat je het nog even zegt, want daar moet ik ook een langere van bestellen...SonnyBBQ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:10:
[...]
Daar heb ik eerst ook naar gekeken, maar uiteindelijk de 2325 gekozen. In onze situatie was 180° draaien niet nodig en ik wou toch ook klaar zijn voor een grotere TV in de toekomst.
Wel opletten dat de bouten van de vogels adapter er vlot indraaien. Je wil geen afgebroken bout in je TV.![]()
Ik vind de designkeuze van Sony niet echt goed als het aankomt op je TV ophangen. Het is enkel OK als je de tv vast aan de muur wil hangen met hun eigen systeem (voet). Maar er is altijd een redelijk grote afstand tussen TV en muur. Plus het feit dat je met die losse adapter zit. Die kwam bij mij midden in de kabelgoot uit. Dus ook maar even een langere stroomkabel gekocht.
Maar dat zijn dan ook de enige echte minpunten van deze TV.
Die mail die we allemaal kregen van tweakers omdat we veel te veel vrije tijd in het video forum zitten 😂
Ik sla over en kijk uit naar een soortgelijk Sony eventApC_IcE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:17:
Zijn er vanavond nog mensen bij het samsung event?
Die mail die we allemaal kregen van tweakers omdat we veel te veel vrije tijd in het video forum zitten 😂
"A man has got to know his limitations..."
Verwijderd
Jup.ApC_IcE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:17:
Zijn er vanavond nog mensen bij het samsung event?
Been there, done that, got a cap, not a t-shirt.
-offtopic-
Ben zelfs nog op mijn knieën gegaan voor een
Android 5 voldoet voor mij ook nog, al ben ik natuurlijk wel benieuwd wat voor verbeteringen Android 6 gaat brengen. Ik heb eigenlijk maar één probleem en dat is dat mijn Sony One Flick TX100E afstandsbediening eens in de zoveel tijd niet meer werkt of pas later als het toestel aanstaat gaat werken.m0ridin schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:21:
Mjah, laat ze eerst maar met 6 komen... Dat heeft al lang genoeg geduurd en voor 7.0 er is zijn we vast heel wat maanden (of jaren) verder, als deze idd uberhaupt komt.
Allemaal leuk en aardig dat android tv maar het is duidelijk nog een wat ondergeschoven kindje, qua hw en qua support.
Moet zeggen dat de huidige functionaliteit overigens prima is voor me op het moment, alleen qua performance en af en toe wat rare issues mag het voor mij nog wel wat verbeterd worden.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik was er ook en heb dat niet gezien hoor haha.Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 03:31:
[...]
Jup.
Been there, done that, got a cap, not a t-shirt.
-offtopic-
Ben zelfs nog op mijn knieën gegaan voor eenmevrouw van Tweakers en heb een ring om haar vinger gedaan, je hebt heel wat gemist
Volgens mij heb ik wel ge mario kart met dezelfde denk ik.
Ohja en ikga naar barcelona 😎
Verwijderd
Ah, dat was jijApC_IcE schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Ik was er ook en heb dat niet gezien hoor haha.
Volgens mij heb ik wel ge mario kart met dezelfde denk ik.
Ohja en ikga naar barcelona 😎
Ik heb de ring pas bij de uitgang gegeven en had maar 3 getuigen
Meen je dit nou of was het echt de beeld en geluid rfid ringVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:48:
[...]
Ah, dat was jijgefeliciteerd met je trip!
Ik heb de ring pas bij de uitgang gegeven en had maar 3 getuigen
Verwijderd
Ik meen het
Heb op die manier mijn beeld en geluid ring aan haar aangeboden en ze accepteerde mijn plastic ring... Precies zoals het er staat.
... speelde leuk mee
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 20:10 ]
Dat kun je gewoon op het internet vindenNieuwevolger schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:18:
Ik ben mn ziggo ci module aan het installeren om mn sony android tv. Ik krijg bij de kabel, de keuze uit upc, provider en overig. Welke moet ik selecteren?
Overig moet het zijn en dan handmatig de codes invullen.
[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 19-01-2017 20:17 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ja sorry, heb een hele tijd problemen gehad met de tv en ziggo, maar we hebben een nieuwe ci module en nu werkt alles weer eindelijk.tcviper schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:17:
[...]
Dat kun je gewoon op het internet vindenhier bijvoorbeeld.
Overig moet het zijn en dan handmatig de codes invullen.
Met ES file explorer kun je ook een FTP server aangooien waarmee je direct vanaf je PC je tv kunt benaderen.thommich schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:25:
Ik heb 2 vragen ivm mijn tv. Ik heb de KDL-55W805C tv, maar loop tegen 2 problemen aan:
2) Ik probeer om Kodi in te stellen met een gedeelde database op mijn NAS. Hiervoor moet ik een bestandje "advancedsettings.xml" in de correcte map van Kodi op de TV plaatsen. Ik gebruik hiervoor ES File Explorer, waarmee ik kan navigeren door de mappen. Op een gegeven moment kan ik echter niet meer "dieper" de folderstructuur in.
Het volledige pad waar ik moet raken is Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/
Maar als ik in de map "org.xbmc.kodi" ben, kan ik de map "files" niet openen. Ik zie hem wel staan maar kan er niet op klikken (er gebeurt niks)
Alvast bedankt voor tips en hulp!
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
No ProblemoNieuwevolger schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:04:
[...]
Ja sorry, heb een hele tijd problemen gehad met de tv en ziggo, maar we hebben een nieuwe ci module en nu werkt alles weer eindelijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Theo27 op 20-01-2017 11:31 ]
Scrooge NL
Mij lukt hetthommich schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:25:
Ik heb 2 vragen ivm mijn tv. Ik heb de KDL-55W805C tv, maar loop tegen 2 problemen aan:
1) Tijdens het TV kijken (digitaal) hebben wij soms last van enorme storing. Dit gebeurt ongeveer elke avond, maar niet op een vast tijdstip. Het lijkt erop alsof ons signaal verstoord wordt. Eerst krijgen we blokken/strepen in het beeld, dan gaat ook het geluid haperen totdat het beeld volledig wegvalt en er staat "geen signaal". Na ongeveer 5 à 10 minuten hebben we opnieuw perfect beeld en geluid. Wij kijken TV via een CI-kaartje van Telenet (België). Onze kabel komt binnen in onze bergruimte, gaat door een versterker en dan rechtstreeks naar de tv... Herkent iemand dit?
Het lijkt erop dat er ofwel een externe verstoring van het signaal is, ofwel dat onze TV om één of andere reden tijdelijk het signaal niet kan decoderen...
2) Ik probeer om Kodi in te stellen met een gedeelde database op mijn NAS. Hiervoor moet ik een bestandje "advancedsettings.xml" in de correcte map van Kodi op de TV plaatsen. Ik gebruik hiervoor ES File Explorer, waarmee ik kan navigeren door de mappen. Op een gegeven moment kan ik echter niet meer "dieper" de folderstructuur in.
Het volledige pad waar ik moet raken is Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/
Maar als ik in de map "org.xbmc.kodi" ben, kan ik de map "files" niet openen. Ik zie hem wel staan maar kan er niet op klikken (er gebeurt niks)
Alvast bedankt voor tips en hulp!
door ervoor te zorgen dat de knoppen aan de linkerkant wat naar beneden zijn gescrolld. Als de home knop dan ter hoogte van de map files zit, ga he je met je cursor naar home en kan je vervolgens daar op het pijltje naar rechts drukken. Dan is de map files te openen en krijg je de .kodi map. Deze dan op dezelfde manier benaderen als hiervoor beschreven. En uhhh...inderdaad erg omslachtig.
In het instellingenmenu van Mupen kan je hem handmatig aan een profiel toewijzen (ik doe altijd PS3) of manual alles wijzigen volgens mij...Theo27 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:26:
Weet iemand hoe je de controls van een dualshock 4 in Mupen64 kunt aanpassen? Ik wil alleen graag de buttons veranderen. De sticks doen het prima.
youtube.com/@hisrep
Dan hoop ik nog op fatsoenlijke blue tooth ondersteuning voor draadloze headsets.
Ik heb af en toe, niet vaak, nog steeds dat mijn TV spontaan reboot. De afstandsbediening die even een minuutje niet reageert, voornamelijk in kodi heb ik dat. Zou fijn zijn als dat eens verholpen wordt.
Verder geen wensen. ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Turfschipper op 22-01-2017 10:32 ]
Timeshift en performance verbetering... Dat is waar ik vooral op hoopTurfschipper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:31:
Hoop op enkele zaken in android 6. Dat twinbeeld, ik wil ook picture in picture hebben. En die vreselijke groene rand moet weg. Tevens wil ik ook apps gebruiken bij deze modus.
Dan hoop ik nog op fatsoenlijke blue tooth ondersteuning voor draadloze headsets.
Ik heb af en toe, niet vaak, nog steeds dat mijn TV spontaan reboot. De afstandsbediening die even een minuutje niet reageert, voornamelijk in kodi heb ik dat. Zou fijn zijn als dat eens verholpen wordt.
Verder geen wensen. ;-)
Oh, ik geloof zeker dat het nog komt, dat het (te) lang duurt ben ik het wel mee eens...-MB- schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:26:
Waarom wordt er nu nog gehoopt, ze roepen al bijna meer als een jaar dat 6 eraan komt, en er komt maar niets. Geloof Sony niet meer op dit punt.
Dus terug naar horizon go app, versie 2.3.3 te vinden oa hier:
https://apkpure.com/horizon-go/com.lgi.orionandroid
Die werkt wel. En dan met HALauncher krijg je een link in het Home scherm
Google Play: HALauncher - Android TV
En bedienen gaat met de sony Video & TV SideView : Remote app. Daarmee heb je muisbediening met touchpad.
Alleen versie 2.3.9 is de juiste versie met volledig beeld, is ook op de bovengenoemde site te vinden.
Daarnaast kan ik klikken op play, maar blijft het beeld zwart....Hij start niet met afspelen. Hoe kan dit opgelost worden?
[ Voor 35% gewijzigd door groxgrox op 22-01-2017 22:08 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Door de halauncher te gebruiken, en daar onder de opties in te stellen dat ie landscape moet.groxgrox schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:02:
Ik heb de go app geïnstalleerd, versie 2.3.3 maar mijn beeld staat nog 90 graden gedraaid. Hoe kan ik dit goedzetten?
Daarnaast kan ik klikken op play, maar blijft het beeld zwart....Hij start niet met afspelen. Hoe kan dit opgelost worden?
Waarom je beeld zwart blijft, ik weet het niet want ik had het niet.
Gulfstream G650
In instelingen halauncher: set a shortcut on recommendations of default home app. net boven die van landscape.SalimRMAF schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:24:
Heb hem werkend gekregen (Ziggo Horizon App), echter weet ik niet hoe ik hem op de homescreen krijgen kan (heb de app HALauncher al geprobeerd, kan het niet vinden.
is één klik extra die halauncher opent, en dan meteen de eerste is de horizon app.Ik heb het geprobeerd met een website die een aangepaste apk maakt, maar start netjes op alleen video niet dus heb je niks aan.
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Ik denk dat ze binnenkort maar een datum gaan prikkenVerwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:06:
-off topic -
Ik meen het![]()
Heb op die manier mijn beeld en geluid ring aan haar aangeboden en ze accepteerde mijn plastic ring... Precies zoals het er staat.
... speelde leuk mee
Hoe we de parkeergarage uitkwamen zal ik ook maar even achterwege laten..
Ontopic~
Vanaf 26 Jan mag ik de Samsung 55 ue55ks8000 reviewen
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Verwijderd
kijk je vaak TV in het donker? zo ja dan is het een goede keuze. Zo niet dan ben je in mijn bescheiden mening beter af met een LCD toestel.edebee schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:47:
Hebben meer mensen er last van dat de touch remote de verbinding verliest met de TV ? Had er in het begin 1 x per week last van maar nu is het iedere dag, enige oplossing is dan de tv te herstarten ( wel een mooi excuus tegenover de vrouw om naar een oled te gaan kijken van LG)
OLED is een prachtige techniek, echter is het niet zonder reden dat Samsung de marktleider in TVs ermee is gestopt in 2013. en niet verwacht voor 2020 te komen met een OLED toestel, het heeft nog serieuze problemen en beperkingen.
zwart is perfect beter dan dat kan haast niet... maar het tegenover gestelde felle kleuren met veel licht is iets wat OLED juist niet goed kan, simpel omdat het zowel de kleuren als het licht en contrast uit de pixels moet halen daar het geen backlight heeft. Je ziet dan ook dat hun kleuren pallet bij felle kleuren instort.
verder branden ze in, wat het einde betekende van de plasma schermen en om dat af te toppen slijten de kleuren niet gelijkwaardig waardoor je met de tijd foute kleuren gaat krijgen. qua contrast komen ze ook erg laag uit.
Verwijderd
... whehe gekkigheidTerrie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:41:
[...]
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Ik denk dat ze binnenkort maar een datum gaan prikken![]()
Ontopic~
Vanaf 26 Jan mag ik de Samsung 55 ue55ks8000 reviewen. Ben benieuwd hoe hij het doet in de vergelijking met mijn 50w809C.
Ik ben benieuwd of wij dezelfde conclusie gaan trekken aangezien ik ook een 2kFull HD Sony (2015) tegenover een frisse 4k Qdot Samsung mag gaan testen.
Het zou leuk zijn wanneer Sony ons een dezer dagen op gaat vrolijken met de Android 6 update, het liefst tijdens/voor de review periode want 2 jaar achterstand in interface design en operating system is nogal veel.
-offtopic-
Die slagboomhack was best grappig toch?
Verwijderd
lol ik heb ook de KDL50W809C en heb nu de UE55KS8000 staan morgen wordt hij opgehaald. Ik heb de ervaring dus al gehadTerrie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:41:
[...]
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Ik denk dat ze binnenkort maar een datum gaan prikken![]()
Ontopic~
Vanaf 26 Jan mag ik de Samsung 55 ue55ks8000 reviewen. Ben benieuwd hoe hij het doet in de vergelijking met mijn 50w809C.
En hoe was je ervaring tussen deze twee televisies?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:38:
[...]
lol ik heb ook de KDL50W809C en heb nu de UE55KS8000 staan morgen wordt hij opgehaald. Ik heb de ervaring dus al gehad
Wie A zegt moet ook NUS zeggen...
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Verwijderd
het beeld is geweldig, kleuren spatten van het scherm en HDR materiaal is echt WAUW. het is een super TV mooi van elke hoek (qua uiterlijk en design) het Tizen was even wennen voor mij maar het was snel en vloeiend echter miste ik mijn KODI en twitch welkevinmastah2005 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
[...]
En hoe was je ervaring tussen deze twee televisies?
Wie A zegt moet ook NUS zeggen...
Ik zou graag ruilen van TV, maar goed het is natuurlijk een TV die uit een compleet andere klasse komt
Klinkt goed. Toch wel een beetje een vergelijking tussen een degelijke middenklasser en een dikke sportwagen.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:00:
[...]
het beeld is geweldig, kleuren spatten van het scherm en HDR materiaal is echt WAUW. het is een super TV mooi van elke hoek (qua uiterlijk en design) het Tizen was even wennen voor mij maar het was snel en vloeiend echter miste ik mijn KODI en twitch wel![]()
Ik zou graag ruilen van TV, maar goed het is natuurlijk een TV die uit een compleet andere klasse komt
De Sony was voor mij de prima keuze ivm prijs/kwaliteitverhouding, maar niet omdat het de beste TV op de markt was. Zet daar nu een hagelnieuwe TV naast in het hoge segment en je hebt een mooie scheve vergelijking voor je neus
Geen Twitch app? Oei.. Enige wat ik van de 50w809c vind tegenvallen is de internet verbinding via wifi. Zeler 1x per week doet de verbinding het niet meteen en moet ik de tv 3 minuten tijd gunnen. Daarnaast lukte gister twitch streamen naar de tv niet. Binnenkort toch maar kabeltje naar de TV leggen.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:00:
[...]
het beeld is geweldig, kleuren spatten van het scherm en HDR materiaal is echt WAUW. het is een super TV mooi van elke hoek (qua uiterlijk en design) het Tizen was even wennen voor mij maar het was snel en vloeiend echter miste ik mijn KODI en twitch wel![]()
Ik heb wel wat leuke plannen om de tv een beetje anders te reviewen als de standaard format.
We hebben hier ook een 65 inch 4k van philips staan, maar de kleurweergave van mn Sony is vele male beter.
Ben erg benieuwd, zeker omdat ik meestal in het donker tv kijk.
Offtopic~ slagboomhack was goed uitgevoerd
Verwijderd
oh absoluut dat maakte ik toch wel duidelijk in mijn post? ik heb de sony gekocht om diezelfde reden. Heb de eer gehad om diverse Samsung experts te ontmoeten op 2 verschillende evenementen. Daar is het ook ter sprake gekomen en heb ze gewoon verteld hoe het zat.Hann1BaL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:07:
[...]
Klinkt goed. Toch wel een beetje een vergelijking tussen een degelijke middenklasser en een dikke sportwagen.
De Sony was voor mij de prima keuze ivm prijs/kwaliteitverhouding, maar niet omdat het de beste TV op de markt was. Zet daar nu een hagelnieuwe TV naast in het hoge segment en je hebt een mooie scheve vergelijking voor je neus
toen ik een TV moest kopen wilde ik heel graag een SUHD toestel van Samsung echter wilde ik de KS7000 of hoger aangezien ik VA paneel en 100hz wilde. dat kon Samsung mij niet bieden met mijn budget en heb dus een Sony gekocht mooi toestel voor het geld. absoluut geen spijt van
Verwijderd
twitch schijnt dus wel mogelijk te zijn, maar niet direct uit de app store. kwam ik dus later achter maar goed het kan dus wel blijkbaar, echter moet je dan wel verder kijken dan de standaard app store.Terrie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:10:
[...]
Geen Twitch app? Oei.. Enige wat ik van de 50w809c vind tegenvallen is de internet verbinding via wifi. Zeler 1x per week doet de verbinding het niet meteen en moet ik de tv 3 minuten tijd gunnen. Daarnaast lukte gister twitch streamen naar de tv niet. Binnenkort toch maar kabeltje naar de TV leggen.
Ik heb wel wat leuke plannen om de tv een beetje anders te reviewen als de standaard format.
We hebben hier ook een 65 inch 4k van philips staan, maar de kleurweergave van mn Sony is vele male beter.
KODI mis ik gewoon, al werkt de standaard media speler in de Samsung prima en speelt hij alles af, wat ik mis zijn de plug ins en het afvinken van wat je gezien hebt.
Verwijderd
Dat is idd haast niet 1 op 1 te vergelijken, een Mazda 6 van 2 jaar oud tegen een nagelnieuwe Lexus komt meer in de richting.Hann1BaL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:07:
[...]
Klinkt goed. Toch wel een beetje een vergelijking tussen een degelijke middenklasser en een dikke sportwagen.
Echt totale onzin wat je hier verkondigd.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:00:
[...]
kijk je vaak TV in het donker? zo ja dan is het een goede keuze. Zo niet dan ben je in mijn bescheiden mening beter af met een LCD toestel.
OLED is een prachtige techniek, echter is het niet zonder reden dat Samsung de marktleider in TVs ermee is gestopt in 2013. en niet verwacht voor 2020 te komen met een OLED toestel, het heeft nog serieuze problemen en beperkingen.
zwart is perfect beter dan dat kan haast niet... maar het tegenover gestelde felle kleuren met veel licht is iets wat OLED juist niet goed kan, simpel omdat het zowel de kleuren als het licht en contrast uit de pixels moet halen daar het geen backlight heeft. Je ziet dan ook dat hun kleuren pallet bij felle kleuren instort.
verder branden ze in, wat het einde betekende van de plasma schermen en om dat af te toppen slijten de kleuren niet gelijkwaardig waardoor je met de tijd foute kleuren gaat krijgen. qua contrast komen ze ook erg laag uit.
Samsung is gestopt omdat hun methode inferieur was en LG heeft als enige het patent voor de juiste manier.
Betere kleuren dan OLED krijg je niet, net zoals de beste HDR-ervaring door het oneindige contrast. Als je in de tuin voetbal gaat kijken is LCD wel beter door de hogere helderheid, in de praktijk kan OLED al helderder dan je wilt (verblindend).
Afnemen van de kleuren was inderdad het geval bij Samsung OLED, de LG OLED heeft hier geen last van.
Inbranden is een fabeltje. Misschien bij de eerste series, nu hoogstens retentie als heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. (speel uren dezelfde games waarbij een gedeelte van het scherm altijd hetzelfde weergeeft).
Plasma is voornamelijk kapot gemaakt door het hogere energieverbruik op papier. Op jaarbasis 10 euro extra stroomkosten bij gemiddeld verbruik in de werkelijkheid maakte blijkbaar teveel uit.
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om in je router de TV een vast ip adres te geven?Terrie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:10:
[...]
Geen Twitch app? Oei.. Enige wat ik van de 50w809c vind tegenvallen is de internet verbinding via wifi. Zeler 1x per week doet de verbinding het niet meteen en moet ik de tv 3 minuten tijd gunnen. Daarnaast lukte gister twitch streamen naar de tv niet. Binnenkort toch maar kabeltje naar de TV leggen.
Wanneer iets slechts 1x per week voorkomt zou dat weleens een nieuwe dhcp lease kunnen zijn.
Wanneer je bijvoorbeeld de dhcp lease tijd verdubbeld en je hebt het nog maar 1x per 2 weken weet je dat dat het probleem is
Een kabeltje (of via iets als een powerline adapter wanneer je geen kabels wil trekken) is natuurlijk altijd de beste oplossing, dat scheelt je ook de storing van magnetrons en bijvoorbeeld andere wifi netwerken in de buurt. (lampdimmers en lichtjes in die schakelaars van stroomverdeeldozen kunnen wel problemen/ruis veroorzaken bij powerline adapters heb ik gemerkt, na wat wisselen van de stekkers en de contactdozen was dat probleem ook weg)
Verwijderd
dat is jouw mening, en die mag je hebben.Malt007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:18:
Echt totale onzin wat je hier verkondigd.
Samsung gebruikt OLED in vrijwel alles behalve TVs, niet omdat hun methode inferieur is, maar omdat hun van mening zijn dat de techniek nog niet volwassen genoeg is voor TVs. In 2020 komen hun waarschijnelijk met nieuwe OLED toestellen. Dat LG hier anders over denkt dat is helder en ook dat mag. Dat zegt niet dat deze beperkingen er niet zijn en ik zeg je ze zijn erSamsung is gestopt omdat hun methode inferieur was en LG heeft als enige het patent voor de juiste manier.
OMG jij gaat hier wel erg de fout in oneindige contrastBetere kleuren dan OLED krijg je niet, net zoals de beste HDR-ervaring door het oneindige contrast. Als je in de tuin voetbal gaat kijken is LCD wel beter door de hogere helderheid, in de praktijk kan OLED al helderder dan je wilt (verblindend).
OLED tvs hebben JUIST veel minder contrast, zo veel minder dat de premium UHD certificaten aangepaste waardes nodig hebben omdat ze anders niet gecertificeerd kunnen worden. Ze hebben niet de beste kleuren, Ze hebben de beste zwart dat laatste is een feit
right... We zullen het zien over paar jaarAfnemen van de kleuren was inderdad het geval bij Samsung OLED, de LG OLED heeft hier geen last van.
ik heb het zelf gezien, maar je hoeft me niet te geloven hoor. Ik claim het echter nadat ik het met mijn eigen ogen heb gezien. sterker nog kan je een gegarandeerde methode geven waarop je in minder dan 100 uur je hele scherm ingebrand hebtInbranden is een fabeltje. Misschien bij de eerste series, nu hoogstens retentie als heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. (speel uren dezelfde games waarbij een gedeelte van het scherm altijd hetzelfde weergeeft).
dat dit bij jouw spelletje niet gebeurd is omdat de TV wat beschermingen heeft ingebouwd dat als je een stilstaand beeld geeft hij wat met waardes gaat spelen om inbranden te voorkomen.
ik ben er zeker van dat als jij 1000 mensen vraagt wat de nadelen van plasma schermen zijn je meer dan 800x het antwoord krijgt dat ze inbranden.Plasma is voornamelijk kapot gemaakt door het hogere energieverbruik op papier. Op jaarbasis 10 euro extra stroomkosten bij gemiddeld verbruik in de werkelijkheid maakte blijkbaar teveel uit.
Lees even de gemiddelde review en het OLED forum door zou ik zeggen, heeft allemaal werkelijk niks met een mening te maken. Vooral het contrast gedeelte, ondanks de lagere helderheid nog steeds de beste HDR beleving.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:35:
[...]
dat is jouw mening, en die mag je hebben.
[...]
Samsung gebruikt OLED in vrijwel alles behalve TVs, niet omdat hun methode inferieur is, maar omdat hun van mening zijn dat de techniek nog niet volwassen genoeg is voor TVs. In 2020 komen hun waarschijnelijk met nieuwe OLED toestellen. Dat LG hier anders over denkt dat is helder en ook dat mag. Dat zegt niet dat deze beperkingen er niet zijn en ik zeg je ze zijn er
[...]
OMG jij gaat hier wel erg de fout in oneindige contrast... ik zal het even uitleggen.
OLED tvs hebben JUIST veel minder contrast, zo veel minder dat de premium UHD certificaten aangepaste waardes nodig hebben omdat ze anders niet gecertificeerd kunnen worden. Ze hebben niet de beste kleuren, Ze hebben de beste zwart dat laatste is een feit
[...]
right... We zullen het zien over paar jaar
[...]
ik heb het zelf gezien, maar je hoeft me niet te geloven hoor. Ik claim het echter nadat ik het met mijn eigen ogen heb gezien. sterker nog kan je een gegarandeerde methode geven waarop je in minder dan 100 uur je hele scherm ingebrand hebt
dat dit bij jouw spelletje niet gebeurd is omdat de TV wat beschermingen heeft ingebouwd dat als je een stilstaand beeld geeft hij wat met waardes gaat spelen om inbranden te voorkomen.
[...]
ik ben er zeker van dat als jij 1000 mensen vraagt wat de nadelen van plasma schermen zijn je meer dan 800x het antwoord krijgt dat ze inbranden.
Het minder worden van de kleuren komt alleen voor bij de methode die Samsung gebruikte met gekleurde OLEDs en dan voornamelijk bij blauwe, compleet andere techniek dan er nu gebruikt wordt.
Inbranden bij OLED komt echt zelden tot nooit voor of je moet het wel heel bont maken door iets specifieks te doen en als het al gebeurd is het een garantiekwestie.
Ik heb zelf ongeveer 10 jaar plasma gehad (en nu nog steeds) en er is nooit iets ingebrand, sommige series hadden hier inderdaad last van maar dan werd het onder garantie vervangen.
OLED is voor een ander topic.
Verwijderd
Inbranden/retentie had ik veel last van bij de eerste generatie HDready LCD van LG die ik destijds had.Malt007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:18:
[...]
Echt totale onzin wat je hier verkondigd.
Samsung is gestopt omdat hun methode inferieur was en LG heeft als enige het patent voor de juiste manier.
Betere kleuren dan OLED krijg je niet, net zoals de beste HDR-ervaring door het oneindige contrast. Als je in de tuin voetbal gaat kijken is LCD wel beter door de hogere helderheid, in de praktijk kan OLED al helderder dan je wilt (verblindend).
Afnemen van de kleuren was inderdad het geval bij Samsung OLED, de LG OLED heeft hier geen last van.
Inbranden is een fabeltje. Misschien bij de eerste series, nu hoogstens retentie als heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt. (speel uren dezelfde games waarbij een gedeelte van het scherm altijd hetzelfde weergeeft).
Plasma is voornamelijk kapot gemaakt door het hogere energieverbruik op papier. Op jaarbasis 10 euro extra stroomkosten bij gemiddeld verbruik in de werkelijkheid maakte blijkbaar teveel uit.
De 2e LG FullHD (non smart tv) had helaas dezelfde condensatoren in de voeding als de 1e waardoor opstarten steeds lastiger werd en hij na verloop van tijd gewoonweg de geest gaf.
Daarna was ik wel even klaar met LG en ben alweer een tijdje behoorlijk happy met een Sony met VA paneel.
10 euro extra stroomkosten zijn toch echt wat laag ingeschat
Zo'n haardvuur filmpje op zijn tv komt iig heel realistisch over
back on topic:
De strijd tussen plasma en LCD gaat nu gewoon verder als strijd tussen Oled en LCD merk ik
Ik vond het verschil tussen IPS en VA dusdanig groot dat ik bij die Sony voor VA heb gekozen, vooral omdat er hier vaak 's avonds gekeken word en ik het voordeel van de grotere kijkhoeken minder zwaar vond wegen dan de diepere zwarten van een VA paneel (en die wat kleinere kijkhoeken worden in het dagelijks gebruik zeker niet als storend ervaren in een toch wel brede huiskamer)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 15:03 . Reden: Aanvulling ]
Die 10 euro was gebaseerd op een meting van een tweakerVerwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:55:
[...]
Inbranden/retentie had ik veel last van bij de eerste generatie HDready LCD van LG die ik destijds had.
De 2e LG FullHD (non smart tv) had helaas dezelfde condensatoren in de voeding als de 1e waardoor opstarten steeds lastiger werd en hij na verloop van tijd gewoonweg de geest gaf.
Daarna was ik wel even klaar met LG en ben alweer een tijdje behoorlijk happy met een Sony met VA paneel.
10 euro extra stroomkosten zijn toch echt wat laag ingeschatMijn buurman heeft een prachtige grote plasma hangen en die verstookt echt zoveel dat de hele woonkamer loeiheet wordt, dat in combinatie met wat halogeenspots in zijn plafond zorgt ervoor dat de rest van hun huis ijskoud is wanneer hij een voetbalwedstrijd kijkt
Zo'n haardvuur filmpje op zijn tv komt iig heel realistisch over
En de Plasma's geven wel echt heel veel warmte af naar mijn mening. Je kon in de mediamarkt van een afstand al vertellen of het een plasma paneel was, want zoveel warmte gaf deze af.
Verwijderd
eerst is het een fabeltje en nu komt het zelden tot nooit voor... make up your mind plz...Malt007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:
Inbranden bij OLED komt echt zelden tot nooit voor of je moet het wel heel bont maken door iets specifieks te doen en als het al gebeurd is het een garantiekwestie.
lijkt me een goed planJelte schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:53:
Zullen we het hier weer gewoon hebben over de tv's van Sony met LEDbacklights?
OLED is voor een ander topic.
Ook maar ff Deze versie op mijn Sony gezet en werkt prima, morgen maar ff met HALauncher aan de gang zodat het beginscherm niet gedraait is en op de homescreen staat.pa3eia schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:43:
Alleen versie 2.3.9 is de juiste versie met volledig beeld, is ook op de bovengenoemde site te vinden.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
nu heb ik in de tussentijd een externe 5TB HDD gekocht, op de Samsung ging de externe HDD netjes uit als ik de TV uitschakelde. Bij mijn Sony gaat hij steeds op standby, dan weer aan dan weer standby en dan weer even uit etc etc.
ik heb alles in mijn TV uitgeschakeld met betrekking tot energie verbruik en of data zodra de TV uitstaat. Zou graag zien dat mijn externe HDD gewoon uit gaat en uit blijft als mijn TV uitgeschakeld is. hoe is de vraag...
[ Voor 114% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2017 20:23 ]
Ik zie dat je in de review niet vergelijkt met de 50W809C. Ik weet dat het geen eerlijke vergelijking is, maar nu je in een 'Porsche' hebt gereden, heb je een des te beter beeldbij de 50W909C toch? Wat valt er na twee weken KS8000 tegen aan de midrange Sony en wat vind je bij de Sony toch beter dan de KS8000?Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:35:
heb net mijn Sony KDL 50W809C weer opgehangen de Samsung KS8000 is vanmorgen opgehaald
nu heb ik in de tussentijd een externe 5TB HDD gekocht, op de Samsung ging de externe HDD netjes uit als ik de TV uitschakelde. Bij mijn Sony gaat hij steeds op standby, dan weer aan dan weer standby en dan weer even uit etc etc.
ik heb alles in mijn TV uitgeschakeld met betrekking tot energie verbruik en of data zodra de TV uitstaat. Zou graag zien dat mijn externe HDD gewoon uit gaat en uit blijft als mijn TV uitgeschakeld is. hoe is de vraag...
Verwijderd
dat heb ik heel bewust niet gedaan. Om meerdere redenen uiteraard dat je een TV van +/- 2,5x de prijs niet eerlijk kan vergelijken. Tevens wilde ik geen merk (bewust of onbewust) naar beneden trekken in een bij voorbaat oneerlijke vergelijking.keest12 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:28:
Ik zie dat je in de review niet vergelijkt met de 50W809C. Ik weet dat het geen eerlijke vergelijking is, maar nu je in een 'Porsche' hebt gereden, heb je een des te beter beeldbij de 50W909C toch? Wat valt er na twee weken KS8000 tegen aan de midrange Sony en wat vind je bij de Sony toch beter dan de KS8000?
Ik mis toch wel wat apps op Tizen die ik dus wel op mijn Sony heb. verder verliest de Sony op alle fronten (zoals verwacht) Ik heb de Sony gekocht omdat het toen voor mijn budget de beste TV was. Dat lag natuurlijk aan mijn budget die op een absolute max van 1000 lag
dingen die echt opvielen aan de Samsung vs deze Sony (nogmaals de Samsung is stuk duurder)
prachtige design van elke hoek was hij mooi om naar te kijken. Kleuren die waren zo fantastisch echt wauw en HDR icm 10 bit kleuren is gewoon echt
kijk nu weer een dag naar mijn trouwe Sony en het is OK zou graag ruilen maar de prijs is me te hoog, mocht ik deze TV winnen dan verkoop ik mijn Sony en hou de Samsung dat is zeker
nog een FLINK nadeel van de Sony is dat als je hem ophangt je in de knoop komt met aansluitingen, ik moet nu via wifi verbinden omdat de beugel in de weg zit. Bij Samsung is dat echt mooi geregeld niet 1 kabel die in de weg zit
Verwijderd
vogel wall 2325 beugel van 70 euro goed en populair merk... in ieder geval geen goedkoop pruts merktiguan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:31:
Wat voor beugel heb jij dan? Bij mij zit de netwerk aansluiting echt niet in de weg.
Dat is natuurlijk ook zo. Ik ben meer geinteresseerd in de vergelijking omdat ik zelf een 55X8509C en een 50W828B heb. Tijdelijk staat de 50W828B in de woonkamer en staat de 55X8509C in de doos. Ik moest zelf echt weer even wennen aan het Full HD model en kwam er toen pas achter wat een wereld van verschil het is. En dat terwijl ik altijd in de veronderstelling was dat de 50W828B echt enorm indrukwekkend beeld had.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:25:
[...]
dat heb ik heel bewust niet gedaan. Om meerdere redenen uiteraard dat je een TV van +/- 2,5x de prijs niet eerlijk kan vergelijken. Tevens wilde ik geen merk (bewust of onbewust) naar beneden trekken in een bij voorbaat oneerlijke vergelijking.
Ik mis toch wel wat apps op Tizen die ik dus wel op mijn Sony heb. verder verliest de Sony op alle fronten (zoals verwacht) Ik heb de Sony gekocht omdat het toen voor mijn budget de beste TV was. Dat lag natuurlijk aan mijn budget die op een absolute max van 1000 lag
dingen die echt opvielen aan de Samsung vs deze Sony (nogmaals de Samsung is stuk duurder)
prachtige design van elke hoek was hij mooi om naar te kijken. Kleuren die waren zo fantastisch echt wauw en HDR icm 10 bit kleuren is gewoon echt![]()
![]()
het 4K is leuk maar echt niet zaligmakend. Mijn conclussie is dus ook als je een 4K toestel koopt zorg dan wel dat je er een koopt die UHD premium gecertificeerd is.
kijk nu weer een dag naar mijn trouwe Sony en het is OK zou graag ruilen maar de prijs is me te hoog, mocht ik deze TV winnen dan verkoop ik mijn Sony en hou de Samsung dat is zeker
nog een FLINK nadeel van de Sony is dat als je hem ophangt je in de knoop komt met aansluitingen, ik moet nu via wifi verbinden omdat de beugel in de weg zit. Bij Samsung is dat echt mooi geregeld niet 1 kabel die in de weg zit
Zo zie je maar, het kan altijd beter
Wij hebben de 43w808c nu anderhalf jaar. Puike TV waarbij ik alleen wat lichte clouding kan waarnemen. Hier echter geen last van bij regulier gebruik, maar misschien ben ik niet zo'n fijnproever. Heb ook eens gelezen dat (ook) Sony voor dezelfde (lijn) TV's verschillende schermleveranciers gebruikt. Dus evt problemen met clouding en bleeding kunnen daar ook weer mogelijk van afhangen. Tot slot staan hier in deze draad soms tips om de schroeven aan de achterkant van de TV vaster of losser te draaien om evt problemen te 'dempen'. Mijn tip: kijk indien mogelijk eerst in de winkel voordat je koopt en/of maak gebruik van je consumenten recht voor koop op afstand. Spreek je zorgen uit naar leverancier en bevestig afspraak over evt retour. Succes ermee!rsca777 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:30:
Iemand hier nog recente ervaringen met 43w805c? Las op dit forum dat het toch wel wat last heeft van backlight bleeding, clouding, ... Bij VandenBorre België nu 549€.
http://www.mediamarkt.nl/...00-plus-sony-1477033.html
Verwijderd
ja check zelf maar even (de K400 kon ik alleen azerty vinden in pricewatch) los daarvan lijkt het mij alleen iets anders qua uiterlijk en heeft de plus wat media toetsenaudiojunk schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:12:
Ik wil een Logitech k400 Plus aanschaffen maar is er nog verschil tussen de gewone en bv de Logitech K400 Plus Sony die bij de mediamarkt te koop is![]()
http://www.mediamarkt.nl/...00-plus-sony-1477033.html
https://tweakers.net/pricewatch/compare/383251;449151/
Bedankt voor je ervaring te delen!Robus schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:41:
[...]
Wij hebben de 43w808c nu anderhalf jaar. Puike TV waarbij ik alleen wat lichte clouding kan waarnemen. Hier echter geen last van bij regulier gebruik, maar misschien ben ik niet zo'n fijnproever. Heb ook eens gelezen dat (ook) Sony voor dezelfde (lijn) TV's verschillende schermleveranciers gebruikt. Dus evt problemen met clouding en bleeding kunnen daar ook weer mogelijk van afhangen. Tot slot staan hier in deze draad soms tips om de schroeven aan de achterkant van de TV vaster of losser te draaien om evt problemen te 'dempen'. Mijn tip: kijk indien mogelijk eerst in de winkel voordat je koopt en/of maak gebruik van je consumenten recht voor koop op afstand. Spreek je zorgen uit naar leverancier en bevestig afspraak over evt retour. Succes ermee!
Dat is een oude versie van de k400 die ik persoonlijk wel mooier vind dan de nieuwe( blauw vs geel) maar wel weer 11€ duurder.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:55:
[...]
ja check zelf maar even (de K400 kon ik alleen azerty vinden in pricewatch) los daarvan lijkt het mij alleen iets anders qua uiterlijk en heeft de plus wat media toetsen
https://tweakers.net/pricewatch/compare/383251;449151/
Bij Mediamarkt verkopen ze er 2 maar ik denk dat er geen verschil is en meer verkooppraatje van MM zelf
http://www.mediamarkt.nl/nl/productcomparison.html
[ Voor 8% gewijzigd door audiojunk op 27-01-2017 12:57 ]
Jazeker, maar dat geeft jou geen garanties. Met de moderne TV's zijn veel verschillende variabelen in het spel. Mijn ervaring is goed doordat ik misschien de juiste variabelen heb/gebruik. Denk daarbij aan provider, randapparatuur (CI module, media box, router, switch, audio etc), waar je woont (druk van Wifi signalen etc). Er zijn ook genoeg (klachten) geweest over Android TV. Als je hoge verwachtingen hebt van Android TV, dan kan je teleurgesteld worden in vooral de stabiliteit. Ik heb het bij aankoop alleen maar beschouwd als een leuk 'speelhoekje' en die verwachtingen zijn inmiddels wel overtroffen, hoewel het nog niet 100% stabiel is. Het gerucht dat we anderhalf jaar na aankoop nog een update naar 6.0 gaan krijgen stemt echter hoopvol. Zelfs een sprong naar 7.0 zou er in zitten!rsca777 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:46:
[...]
Bedankt voor je ervaring te delen!Zou je, als je de keuze had, dit toestel opnieuw kopen? Daar valt vaak al heel wat uit af te leiden.
Omdat ik de receiver nog niet heb kan ik het zelf niet testen maar ik vraag me dus af of het mogelijk is om uit te zetten dat de TV automatisch aanspringt als de receiver aan gaat maar wel gebruik te blijven maken van HDMI CEC. Eigenlijk wil ik dus het volume van de receiver met de Tv-afstandsbediening bedienen maar ik wel zelf bepalen of de receiver en TV al dan niet aan gaan,
Betreft een W809C.
Verwijderd
als je een nieuwe receiver koopt hoef je geen chromecast meer te hebben, moderne receivers kunnen dit zelf zonder extra apparatuur.Aghanim schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:52:
Ik overweeg een nieuwe receiver te kopen met een Chromecast om Spotify te kunnen streamen. Nu lees ik dat dit prima werkt maar dat de TV dan automatisch aan gaat vanwege HDMI CEC. Dat wil ik niet want dan kan ik net zo goed naar de TV casten en via ARC naar de receiver.
Omdat ik de receiver nog niet heb kan ik het zelf niet testen maar ik vraag me dus af of het mogelijk is om uit te zetten dat de TV automatisch aanspringt als de receiver aan gaat maar wel gebruik te blijven maken van HDMI CEC. Eigenlijk wil ik dus het volume van de receiver met de Tv-afstandsbediening bedienen maar ik wel zelf bepalen of de receiver en TV al dan niet aan gaan,
Betreft een W809C.
Wat betreft de TV die automatisch aangaat door HDMI CEC dat kan je gewoon uitschakelen. Zelf heb ik HDMI CEC op alles uit staan omdat ik een logitech harmony heb die alles regelt en HDMI CEC verbruikt continue een beetje stroom zelf wil ik zo min mogelijk gebruik van stroom als iets uit staat
welke receiver heb je op het oog?
Dat klopt op zich maar ik wil niet gebonden zijn aan de 'smart' functies van de reciever. Had een Denon AVR-1713 en vond de implementatie van o.a. internetradio maar brak. Daarnaast biedt Chromecast ondersteuning voor meer audio streamers dan alleen Spotify (Google Music, Tune In etc.).Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:13:
[...]
als je een nieuwe receiver koopt hoef je geen chromecast meer te hebben, moderne receivers kunnen dit zelf zonder extra apparatuur.
Wat betreft de TV die automatisch aangaat door HDMI CEC dat kan je gewoon uitschakelen. Zelf heb ik HDMI CEC op alles uit staan omdat ik een logitech harmony heb die alles regelt en HDMI CEC verbruikt continue een beetje stroom zelf wil ik zo min mogelijk gebruik van stroom als iets uit staat
welke receiver heb je op het oog?
Mooi dat auto on bij HDMI CEC uit kan, ondanks dat het handig kan zijn wil ik niet altijd de combi TV - Receiver gebruiken.
Twijfel nog tussen 2 receivers, heb alleen ARC nodig en verder niks qua features:
pricewatch: Onkyo TX-SR252 (is recenter en HDCP 2.2 support)
pricewatch: Sony STR-DH550 (toch al weer 2 jaar oud)
Op de CES waren de topmodellen te zien en idd in Maart ofzo (zie vorig jaar) de andere modellen op de beurzen.
[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 28-01-2017 23:51 ]
Verwijderd
is dat quantum dots? of iets andersapis29 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:50:
De modellen zijn al bekend maar of het 100Hz is/ de motionflow rating nog niet. In ieder geval krijgen ze ook HDR ondersteuning en de WE75 een Triluminos paneel ...
Op de CES waren de topmodellen te zien en idd in Maart ofzo (zie vorig jaar) de andere modellen op de beurzen.
Ok, als ik dat zie, en jouw vraag moet beantwoorden aangaande FHD tv's van Sony. Nee, er zit sowieso al geen Android op, en lijkt me sterk dat ze na 2016 nu opeens in 2017 dit weer tot luxe serie uitroepen en de 2017 FHD lijn van 100 Hz voorzien.
Mijn advies....ja het heeft zin om nu het nog kan een 805c te kopen.
Verwijderd
volgens mij moet je die site eens goed lezen... ze hebben WEL androidSjah schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:27:
[...]
Ok, als ik dat zie, en jouw vraag moet beantwoorden aangaande FHD tv's van Sony. Nee, er zit sowieso al geen Android op, en lijkt me sterk dat ze na 2016 nu opeens in 2017 dit weer tot luxe serie uitroepen en de 2017 FHD lijn van 100 Hz voorzien.
Mijn advies....ja het heeft zin om nu het nog kan een 805c te kopen.
Je hebt gelijk dat ze zeggen, dat smart-Tv's Android zijn bij Sony, maar ze zijn slordig daar, ze moeten erbij zeggen dat FHD niet Android heeft, bij de specs zie je dat ook (of zie jij Android Tv staan?)
[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 29-01-2017 01:03 ]
Dat wordt meestal ten onrechte aangenomen ja dat 'Triluminos = Quantum Dots' maar het houdt enkel in dat het een groter kleurbereik heeft. Quantum Dots gebruiken ze allang niet meer, mogelijk te maken met wat slechte publiciteit omdat er cadmium in zat (overigens volstrekt toegestaan bij deze toepassing). Toen Samsung met SUHD kwam konden ze het ook niet nalaten er op te wijzen dat die van hun 'cadmium vrij' warenVerwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:54:
[...]is dat quantum dots? of iets anders
In ieder geval, Sony zal nu wel iets vergelijkbaars al Panasonic toepassen met een fosforlaagje op een blauwe led (blijf dat overigens wel raar vinden dat de 2015 Panasonics nog makkelijk 600 nits haalden en in 2016 toen ze HDR moesten ondersteunen bij lange na niet
http://www.avsforum.com/f...k-uhd-tvs-ces-2015-a.html
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 29-01-2017 00:55 ]
Ik was wel erg blij dat de monteurs ook zagen dat het beeld niet 100% was, mijn vriendin en bezoek zagen het niet en ik begon al te denken dat ik gek was.
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297