Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Je kan de voet toch als muurbeugel gebruiken?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:43:
Je kan de voet toch als muurbeugel gebruiken?
dat kan, maar of het de meest stabiele oplossing is... ik heb er mijn twijfels over... ik heb iig gekozen voor een beugel was enige oplossing aangezien ik de mogelijkheid wil hebben hem te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-10 06:01
Wat zou er niet stabiel aan zijn... de Tv's van tegenwoordig wegen niet meer de 30 kilo voor een 42 inch van 9 jaar terug, maar nog geen 13. Ok, voor 50 inch a 55, zal dat zo een 15 a 18 zijn, nou big probleem hoor.... :P .

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 18-12-2016 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Smobbo schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:25:
Kijk dat klinkt goed!
Een standaard beugel past dus gewoon op de Sony!
Dan huppel ik binnenkort eens een bouwmarkt binnen.
Televisiefabrikanten hanteren tegenwoordig de vesa-standaard, staat in je handleiding welke maat jouw tv heeft, of je meet simpelweg de afstand tussen de schroefgaten aan de achterzijde en je weet het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:04:
[...]

dat kan, maar of het de meest stabiele oplossing is... ik heb er mijn twijfels over... ik heb iig gekozen voor een beugel was enige oplossing aangezien ik de mogelijkheid wil hebben hem te draaien
Is dit ook voor de 2015 modellen van Sony? Meen ergens eerder in dit topic gelezen te hebben dat dat niet meer het geval is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 29-10 16:29
Bij mijn 50W755c zat geen beugel die je ook op de muur kan gebruiken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:26:
Bij mijn 50W755c zat geen beugel die je ook op de muur kan gebruiken hoor.
nee dat klopt, het is de voet van de TV die gebruikt kan worden om hem op te hangen. check de handleiding maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 14:34:
[...]

nee dat klopt, het is de voet van de TV die gebruikt kan worden om hem op te hangen. check de handleiding maar.
Nee die voet die er bij zat kan je daarvoor niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Wie kan hier meer duidelijk over verschaffen? Sommigen beweren dat je de tv's wel kunt ophangen aan de voet, anderen niet. Er valt in ieder geval weinig over te vinden op internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die voet kun je daarvoor niet gebruiken helaas. Dat is bij andere modellen zo, niet bij de W755 serie in ieder geval.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
DeNachtwacht schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:24:
Die voet kun je daarvoor niet gebruiken helaas. Dat is bij andere modellen zo, niet bij de W755 serie in ieder geval.
En de x85c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keest12 schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:08:
Wie kan hier meer duidelijk over verschaffen? Sommigen beweren dat je de tv's wel kunt ophangen aan de voet, anderen niet. Er valt in ieder geval weinig over te vinden op internet..
zelf heb ik de KDL-50W809C maar uiterlijk (inclusief de voet) is hetzelfde. Ik was heel zeker dat er een manier was om de voet te gebruiken om de TV aan de muur te bevestigen. Ik kon het niet meer vinden (ook niet in de handleiding) heb het gegoogled en vond een video niet exact deze TV maar denk dat het wel op dezelfde manier werkt

YouTube: sony KDL-32-42W-653

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, het kan dus wel, ook bij mijn 756c zaten die wall-mount attachments bouten, die liggen nu te zwerven in de doos.

Tx voor de link audiojunk!

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 18-12-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sjah schreef op zondag 18 december 2016 @ 17:04:
Ja, het kan dus wel, ook bij mijn 756c zaten die wall-mount attachments bouten, die liggen nu te zwerven in de doos.

Tx voor de link audiojunk!
@audiojunk&sjah Sorry hoor, maar ik vind het wel een beetje suf dat jullie hier nu onduidelijkheid gaan creëren. Als je die handleiding eerst even leest voordat je juicht... dan zie je dus dat het niet kan met de voet, maar dat je wel de bijgeleverde bouten moet gebruiken. Deze handleiding is van de officiële sony wallmount, die los verkocht wordt en niet in de doos zit. De bouten zitten erbij omdat je de tv hiermee met elke willekeurige beugel kan ophangen.

In het bovenstaande filmpje zien we dan ook een heel andere beugel, maar idd het kon wel met eerdere sony modellen. Ik dacht zelf eerst ook dat het mogelijk was, maar volgens mij is dat alleen de 2014/2015 serie, en kan dat bij alles vanaf 2015/2016 niet meer.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Tx voor het verduidelijken in ieder geval, heb het nagelezen. :)

Overigens las ik dat het met de voet kon, nooit meegekregen dat het alleen met de 2014 voet kan. Tel daarbij op dat bij de Tv die 2 bouten zaten, en ik was op het verkeerde been gezet. Als jij daar dan hierboven over zegt>> quote" Die voet kun je daarvoor niet gebruiken helaas. Dat is bij andere modellen zo, niet bij de W755 serie in ieder geval". >> dan denk ik dat jij een fout maakt, en bedoelt dat 809c enzo het wel kunnen(terwijl ik die bouten bij de 756c wel heb). Als je erbij had gezet dat 2014 modellen het konden (maar 2015 niet), ja dan had ik wel beter onderzoek gedaan.Overigens kan ik dat bevestigen, ik "kende" de 2014 beugels/tafelvoetstandaards, die zijn net even anders dan die van '15, dan heb ik het over uiterlijk, qua welke boorgaatjes er precies inzitten....geen idee.

Daarnaast is die beugel van Sony zelf vrij duur voor wat je krijgt, 50€. Mag ik het vreemd vinden dat die wall-mount bouten niet bij de beugel zitten, maar bij de Tv zitten, kans dat je die per ongeluk weggooit is groot (hoeveel mensen gooien de doos niet weg....veel). Tevens vreemd dat Vogel beugels die bouten nodig (zou) hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 18-12-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceycey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10 18:46
Zeker verwarrend allemaal. Bij de reviews van een Sony W755c op Amazon.de heeft iemand een foto geplaatst van de voet achterop de tv gemonteerd als beugel.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2z3tij5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ceycey op 18-12-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Lol ik denk niet dat dit is zoals Sony het bedoeld heeft 🤓

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:07:
Lol ik denk niet dat dit is zoals Sony het bedoeld heeft 🤓
ik weet het wel zeker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
De Sony KDL-50W685A kan je ophangen aan de voet. Ik ken iemand die deze heeft en hem opgehangen had volgens de Sony manier.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:15

Ethirty

Who...me?

Sjah schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:43:
Daarnaast is die beugel van Sony zelf vrij duur voor wat je krijgt, 50€. Mag ik het vreemd vinden dat die wall-mount bouten niet bij de beugel zitten, maar bij de Tv zitten, kans dat je die per ongeluk weggooit is groot (hoeveel mensen gooien de doos niet weg....veel). Tevens vreemd dat Vogel beugels die bouten nodig (zou) hebben.
Het is best simpel. Die bouten zijn nodig omdat de onderkant veel dikker is dan de rest van de tv. Anders kan je nooit een VESA beugel monteren. Staat volgens mij gewoon ook in de handleiding.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
Leest dan echt niemand meer een handleiding?
Ethirty schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:17:
Het is best simpel. Die bouten zijn nodig omdat de onderkant veel dikker is dan de rest van de tv. Anders kan je nooit een VESA beugel monteren. Staat volgens mij gewoon ook in de handleiding.
Dit dus, zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad d:)b

Lijkt me logisch dat die bouten bij de tv zitten inderdaad en niet dat Vogels of welke andere muurbeugelfabrikant aanpassingsbouten bij gaat sluiten voor alle mogelijke tv-merken en modellen...

En wat betreft de voet als muurbeugel gebruiken, klopt dat dit bij enkele modellen mogelijk is, indien je wilt weten of dit kan dan staat dit gewoon in de handleiding (gebruik hiervoor de bijgeleverde voet of gebruik hiervoor de optioneel verkrijgbare voet/muurbeugel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mr_rik schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:33:
Leest dan echt niemand meer een handleiding?
Jij wel dan?

Nee, vind je het gek, en nu pak je me precies op een gevoelig punt, ik las tot jaar of wat terug de handleiding wel, nou dat is dus 50 paginas doorlezen, voor een interessant subnootje, dat er vaak niet eens instaat, maar nu aangaande dit wel. Het zou nu wel zo stoer zijn als jullie, omdat je het wel leest, even met een quote kwamen, die het allemaal precies voorkauwt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
Sjah schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:40:
[...]

Jij wel dan?

Nee, vind je het gek, en nu pak je me precies op een gevoelig punt, ik las tot jaar of wat terug de handleiding wel, nou dat is dus 50 paginas doorlezen, voor een interessant subnootje, dat er vaak niet eens instaat, maar nu aangaande dit wel. Het zou nu wel zo stoer zijn als jullie, omdat je het wel leest, even met een quote kwamen, die het allemaal precies voorkauwt. :+
Ja, ik wel ja, in elk geval wel die verkorte dingen die bij deze tv's geleverd komen, zijn echt geen 50 pagina's doorspitten hoor. Daar staat ook duidelijk in vermeld waar die bouten voor zijn (ik ben namelijk wel benieuwd waar ik iets mee kan als het in de doos zit en meegeleverd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 00:34

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb de 55-809c, ruim een jaar nu. En ik kwam er gisteren pas achter dat ik een splitscreen optie heb, ;-).

Kan dus tv kijken en een game op de playstation tegelijk doen. Een vette functie die ik nu veel ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Lol, dat kon m'n Bravia uit 2009 ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:56

W84

Haha, nou m'n HD-Ready TV uit 2006 ook. Maar op de 756C zit het volgens mij niet, beetje jammer! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
16/12 is er voor de x85c schijnbaar een update geweest in sommige landen die de input lag van 4k+HDR gamen behoorlijk verlaagd, naar 31,6 om precies te zijn. Dit is de Android Marshmallow update. Hopelijk kunnen wij die ook heel binnenkort verwachten!

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
W84 schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:57:
Haha, nou m'n HD-Ready TV uit 2006 ook. Maar op de 756C zit het volgens mij niet, beetje jammer! :p
Kan jouw tv ook hoor, mocht je hem in elk geval geüpdate hebben met de laatste firmware versie. Als je op een hdmi-input zit, ga je naar het action-menu, dan heb je dar de optie tweelingbeeld (of twin picture in het engels), als je dit kiest heb je de PAP-functie, als je dan weer action-menu kiest heb je diverse opties erbij staan voor het tweelingbeeld (welk venster je groot wilt zien bijvoorbeeld).
tiguan schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:29:
Lol, dat kon m'n Bravia uit 2009 ook al ;)
Lol, inderdaad, mijn oude Bravia uit 2006 kon dit ook al ja, maar bij deze nieuwe tv's moet het even duren voordat het via een update mogelijk is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-10 22:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

keest12 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:23:
16/12 is er voor de x85c schijnbaar een update geweest in sommige landen die de input lag van 4k+HDR gamen behoorlijk verlaagd, naar 31,6 om precies te zijn. Dit is de Android Marshmallow update. Hopelijk kunnen wij die ook heel binnenkort verwachten!

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c
Lag dus aan de tv?
Ik dacht aan me ps4 icm venomx.
Op 1080p ging het idd goed.
Geen update nog beschikbaar op de x8505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
en de wijzigingen belicht in Android 6:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1481276304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Persoonlijk had ik gehoopt dat de interface nu op z'n minst op 1080p kon draaien. Het ziet er erg korrelig en slordig uit. De Apple TV 4 draait bijvoorbeeld gewoon een 1080p interface en die ziet er erg strak en scherp uit op de tv. Zonde van de zwakke chip waar Sony voor heeft gekozen.. Draaien de 2016 modellen Android TV ook op 720p trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Turfschipper schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:26:
Ik heb de 55-809c, ruim een jaar nu. En ik kwam er gisteren pas achter dat ik een splitscreen optie heb, ;-).

Kan dus tv kijken en een game op de playstation tegelijk doen. Een vette functie die ik nu veel ga gebruiken.
Oh?! Dat wist ik ook niet haha hoe werkt dat dan?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
Bapawe schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:22:
Oh?! Dat wist ik ook niet haha hoe werkt dat dan?
Zie mijn reactie vier posts boven die van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
W84 schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:57:
Oh echt? Wist ik niet eens. Kan je nagaan, ik gebruik die functie nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

https://www.security.nl/p...lgen+standaard+kijkgedrag
Smart-tv's van Sony en Panasonic blijken nog altijd standaard het kijkgedrag van gebruikers te volgen. De enige manier om dit te voorkomen is door de gebruiksvoorwaarden af te wijzen, waardoor de smart-functionaliteit geheel of gedeeltelijk niet meer werkt, zo laat de Consumentenbond weten.
Blijkbaar houdt Sony alles goed in de gaten!

[ Voor 52% gewijzigd door Hann1BaL op 19-12-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ah, dat is dus waarom mijn tv zoveel data verstookt zonder dat ik ook maar iets van de smart-functies gebruik. Maar eens kijken waar ik die voorwaarden alsnog kan weigeren.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
keest12 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:45:
Deze week in de aanbieding bij Art & Craft de 55X8509C opgepikt voor 999 euro. Ik was op zoek naar een mooie Sony 4k televisie met VA-paneel, en dan moet je met de modellen van dit jaar gelijk bij de XD93 wezen en dat vond ik toch een tikkeltje te duur. Over de X85C heb ik veel positieve verhalen gelezen als het aan komt op beeldkwaliteit en voor onder de 1000 euro vond ik het toch een erg aardige deal.

Ik heb wel gemengde gevoelens als eerste indruk. Mijn vorige tv was overigens de 50W805B. Ik zal allereerst de positieve punten behandelen:

- Ik hou zelf van vloeiend beeld, en de motion flow processing is bij deze televisie weer een tikkeltje beter dan de 50W805B.
- Beelden ogen erg scherp, zelfs geupscalede 1080p content ziet er een stuk beter uit dan op de 50W805B.

De minder positieve punten:

- Mijn exemplaar heeft behoorlijk wat clouding. Nu had ik een aantal jaar terug een trucje geleerd om met een microvezel doekje op de 'clouding' plekjes te wrijven. Gister een klein deel hiermee weg gekregen, vanavond weer verder en het zal in zijn geheel verdwenen zijn.
- Tevens heeft mijn exemplaar last van wat bleeding in je linker onderhoek. Wellicht dat ik de schroeven wat strakker aan kan draaien om dit te verhelpen, want ook dit stoort me. Mocht het niet te verhelpen zijn, moet ik helaas toch echt gaan denken aan retourneren. Over contrast kan ik dan ook nog weinig zeggen voordat de clouding en blacklight bleed problemen zijn opgelost.
- AndroidTV is een groot drama. Het lijkt wel of de interface op 720p draait, het gaat enorm hakkerig en zelfs ondertiteling in Netflix bij 4k content wordt in een lagere resolutie weergegeven. Op 55 inch en een 4k televisie oogt dit erg slecht. Des te meer baal ik nu dat de Apple TV 4 geen 4k ondersteuning heeft.

Tot slot ben ik flink in de weer geweest met beeld instellingen. Het zit bijna op mijn smaak, maar hier en daar kan het nog een tikkeltje beter gefine tuned worden. Dit is een kwestie van tijd en tv kijken in verschillende lichtomstandigheden om het perfect te krijgen. Anyway, tips zijn altijd welkom!
Ik heb dezelfde televisie als jou, maar ik geloof dat de interface in 1080p wordt weergegeven, omdat de chipset ongeveer te vergelijken is met een Snapdragon 400. Daarnaast ziet de ondertiteling in Netflix er bij wel gewoon scherp uit. Heb je alle updates al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
NotSoSteady schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:33:
[...]

Ik heb dezelfde televisie als jou, maar ik geloof dat de interface in 1080p wordt weergegeven, omdat de chipset ongeveer te vergelijken is met een Snapdragon 400. Daarnaast ziet de ondertiteling in Netflix er bij wel gewoon scherp uit. Heb je alle updates al geïnstalleerd?
Ik heb bij het uitpakken van de tv direct alle updates toegepast, en ook als ik nu zoek naar updates staat er dat ik volledig up to date ben. Van een afstand is het niet zo merkbaar maar bij 2 a 2,5 meter afstand zie je duidelijk dat zowel de interface als de ondertiteling niet op 1080p draaien. Misschien is het een instelling, of heb ik van Art & Craft een niet-Nederlands model gekregen..

Tot slot heb ik urenlang gespeeld met de beeldinstellingen om het naar mijn smaak aan te passen. Daarnaast heb ik ook een behoorlijke tijd het beeld 'gemasseerd' om de clouding weg te krijgen. Enige wat nu over is is wat backlight bleed in de linker onderhoek en de rechter onderhoek. Maar even zien hoe ik dat weg kan krijgen, want buiten dat erg te spreken over de beeldkwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Zou iemand hier mij misschien het verschil kunnen uitleggen tussen de volgende tv's? :7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zuQXY7j.jpg

Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze Panasonic 42" plasma die recentelijk is gesneuveld. Ik heb mijn search kunnen narrowen tot bovenstaande, maar ik wordt niet veel wijzer van wat de onderlinge verschillen, op prijs na, zijn. Zag in dit topic wel al een tabel met specs van verschillende modellen voorbij komen, maar daar hadden de meeste tv's ook allemaal dezelfde specs staan.

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWisco
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb sinds een tijdje de kdl50w805c. Heerlijke tv, al moet in zeggen dat deze wel wat last heeft van backlight bleeding. Mijn vorige die dooie pixel had, de w755c had dit ook, en ook nog op precies dezelfde plaatsten: 4 'dots' boven het Sony ledje. Nog meer mensen die dat hebben bij de w75/w80/w85 reeks?

En dan nog de inmiddels welbekende 3D bug. Beeld is onscherp en lijkt wel 720p.. iemand daar nog een oplossing voor? Of iemand die weet of de bug verholpen wordt met Android tv 6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
bello2185 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:51:
Zou iemand hier mij misschien het verschil kunnen uitleggen tussen de volgende tv's? :7

[afbeelding]

Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze Panasonic 42" plasma die recentelijk is gesneuveld. Ik heb mijn search kunnen narrowen tot bovenstaande, maar ik wordt niet veel wijzer van wat de onderlinge verschillen, op prijs na, zijn. Zag in dit topic wel al een tabel met specs van verschillende modellen voorbij komen, maar daar hadden de meeste tv's ook allemaal dezelfde specs staan.
Zoals wel vaker genoemd in dit topic:

W80 heeft 3D
W75 heeft geen 3D

De rest van de cijfers zegt niets en heeft enkel iets te maken met het uiterlijk / kleur of het zijn winkel specifieke modellen zonder concurrentie om de prijs hoog te houden. Gewoon voor het goedkoopste model kiezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
iWisco schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:02:
...de w755c had dit ook, en ook nog op precies dezelfde plaatsten: 4 'dots' boven het Sony ledje. Nog meer mensen die dat hebben bij de w75/w80/w85 reeks?
Ik heb het ook met mijn 50W807C, lijkt wel of het ledje doorstraalt in het scherm.
Of het komt door de schroeven van de standaard, ik heb deze nog niet losser gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ah top, thanks! :)

[ Voor 51% gewijzigd door bello2185 op 20-12-2016 16:15 ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWisco
  • Niet online
audiojunk schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:34:
[...]

Ik heb het ook met mijn 50W807C, lijkt wel of het ledje doorstraalt in het scherm.
Of het komt door de schroeven van de standaard, ik heb deze nog niet losser gedraaid.
Net de schroeven wat losser gedraaid, en dit heeft de 4 vlekken doen verdwijnen! Nice! Had er zelf nog niet aan gedacht hehe

Edit: blijkbaar niet volledig zwart beeld gehad met testen, want ze zitten er nog kwam ik net achter..

[ Voor 11% gewijzigd door iWisco op 20-12-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iWisco schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:02:
Heb sinds een tijdje de kdl50w805c. Heerlijke tv, al moet in zeggen dat deze wel wat last heeft van backlight bleeding. Mijn vorige die dooie pixel had, de w755c had dit ook, en ook nog op precies dezelfde plaatsten: 4 'dots' boven het Sony ledje. Nog meer mensen die dat hebben bij de w75/w80/w85 reeks?

En dan nog de inmiddels welbekende 3D bug. Beeld is onscherp en lijkt wel 720p.. iemand daar nog een oplossing voor? Of iemand die weet of de bug verholpen wordt met Android tv 6?
Ik zag het vorige week toevallig op mijn 809C. Bij een bepaald gekleurd vlak viel me ineens een streep op precies boven het logo. Jij hebt dan in ieder geval nog 'dots'.

De dag erna wilde hij weer eens niet opstarten en kon ik weer powercylen. Hele mooie tv hoor, als hij werkt en als alles heel blijft, maar ik blijf me verbazen hoeveel gedoe ik met deze tv heb die ik bij mijn oude flatscreen nooit had.

Geen idee hoe ik garantie zou moeten claimen, want de tv werkt op zich gewoon en tegen de tijd dat ik met zo'n dunne tv bij de klachtenbalie sta is hij waarschijnlijk écht stuk.

Fabrikanten pompen gewoon in een te hoog tempo te veel modellen uit, zonder dat ze echt iets goeds op de markt zetten lijkt het wel. :-(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ethirty schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:31:
[...]

Ik zag het vorige week toevallig op mijn 809C. Bij een bepaald gekleurd vlak viel me ineens een streep op precies boven het logo. Jij hebt dan in ieder geval nog 'dots'.

De dag erna wilde hij weer eens niet opstarten en kon ik weer powercylen. Hele mooie tv hoor, als hij werkt en als alles heel blijft, maar ik blijf me verbazen hoeveel gedoe ik met deze tv heb die ik bij mijn oude flatscreen nooit had.

Geen idee hoe ik garantie zou moeten claimen, want de tv werkt op zich gewoon en tegen de tijd dat ik met zo'n dunne tv bij de klachtenbalie sta is hij waarschijnlijk écht stuk.

Fabrikanten pompen gewoon in een te hoog tempo te veel modellen uit, zonder dat ze echt iets goeds op de markt zetten lijkt het wel. :-(
Mijn Sony 50W805B had binnen een half jaar meer dan 4 dooie pixels, maar ik heb nooit reactie van Sony gehad. Daarvoor had ik een Sony 40W4000 en die doet het tot op de dag van vandaag nog steeds vlekkeloos. Ik heb daardoor toch weer voor Sony gekozen omdat ik het beeld verbluffend goed vind. Je hoort bij andere fabrikanten ook allemaal horror verhalen en vooral Samsung kan er wat van.. TV land is wat dat betreft wel toe aan wat opschudding. Toch kan je zeggen wat je wilt, maar Sony blijft voor mij wel de ster in tv's als je de juiste modellen uitzoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor is een oplossing in de vorm van een raspberry pi in je netwerk opnemen voorzien van pi-hole software.
Ik weet van het bestaan maar heb mijzelf er nog niet voldoende over ingelezen, bovenstaande termen geven wel een richting aan om te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

keest12 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:35:
[...]

Mijn Sony 50W805B had binnen een half jaar meer dan 4 dooie pixels, maar ik heb nooit reactie van Sony gehad. Daarvoor had ik een Sony 40W4000 en die doet het tot op de dag van vandaag nog steeds vlekkeloos. Ik heb daardoor toch weer voor Sony gekozen omdat ik het beeld verbluffend goed vind. Je hoort bij andere fabrikanten ook allemaal horror verhalen en vooral Samsung kan er wat van.. TV land is wat dat betreft wel toe aan wat opschudding. Toch kan je zeggen wat je wilt, maar Sony blijft voor mij wel de ster in tv's als je de juiste modellen uitzoekt.
Ik heb al jaren vrijwel alles in de huiskamer van Sony. Het beeld is ook geweldig hoor, ik geniet dagelijks, maar van vlekken en vastlopende tv's word ik een beetje chagarijnig. Samsung komt er hier sowieso niet vrijwillig in huis. :P

Maar QC mag voor mij best wat omhoog. Je nieuwe tv met een pinpas masseren (krassen?), schroeven losdraaien, dat is toch eigenlijk van de zotte.

En een tv die 10mm dik is hoeft voor mij ook niet per se, zeker niet als dat ten kosten gaat van de kwaliteit of de enorme pukkel met overbodige 'smart' elektronika die er ook nog in moest. Het begint een beetje op telefoonland te lijken: meer en meer functies, dunner dan dun, en na een jaar of 2 '"moet" je weer upgraden. Een paar jaar terug zou ik iemand hebben uitgelachen die zoiets beweerde, nu schrijf ik het zelf.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ethirty schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:42:
[...]

Ik heb al jaren vrijwel alles in de huiskamer van Sony. Het beeld is ook geweldig hoor, ik geniet dagelijks, maar van vlekken en vastlopende tv's word ik een beetje chagarijnig. Samsung komt er hier sowieso niet vrijwillig in huis. :P

Maar QC mag voor mij best wat omhoog. Je nieuwe tv met een pinpas masseren (krassen?), schroeven losdraaien, dat is toch eigenlijk van de zotte.

En een tv die 10mm dik is hoeft voor mij ook niet per se, zeker niet als dat ten kosten gaat van de kwaliteit of de enorme pukkel met overbodige 'smart' elektronika die er ook nog in moest. Het begint een beetje op telefoonland te lijken: meer en meer functies, dunner dan dun, en na een jaar of 2 '"moet" je weer upgraden. Een paar jaar terug zou ik iemand hebben uitgelachen die zoiets beweerde, nu schrijf ik het zelf.
Tsja, je hebt ook gelijk hoor! Werkt het trucje met een bankpas trouwens? Ik heb sinds kort de 55x85c en deze had verschrikkelijke clouding end backlight bleed. Ik heb uren met de instellingen gespeeld, het beeld met een Microvezel doekje gemasseerd op de witte plekken. Vrijwel alle clouding heb ik weggekregen en ook de backlight bleed is minder geworden. Toch zit het er nog, en vanwege het indrukwekkende contrast is het des te meer merkbaar dat er in de hoeken minimale backlight bleed aanwezig is. Ben een beetje hopeloos op zoek naar een manier hoe ik het zelf op kan lossen want een 55 inch tv terug sturen lijkt me geen fijne bezigheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWisco
  • Niet online
keest12 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:34:
[...]

Tsja, je hebt ook gelijk hoor! Werkt het trucje met een bankpas trouwens? Ik heb sinds kort de 55x85c en deze had verschrikkelijke clouding end backlight bleed. Ik heb uren met de instellingen gespeeld, het beeld met een Microvezel doekje gemasseerd op de witte plekken. Vrijwel alle clouding heb ik weggekregen en ook de backlight bleed is minder geworden. Toch zit het er nog, en vanwege het indrukwekkende contrast is het des te meer merkbaar dat er in de hoeken minimale backlight bleed aanwezig is. Ben een beetje hopeloos op zoek naar een manier hoe ik het zelf op kan lossen want een 55 inch tv terug sturen lijkt me geen fijne bezigheid..
Hoe werkt dat precies met dat masseren met microvezel doekje? Hoe lang, druk zetten of niet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:29
Mijn KD-49X8305C verbruikt in stand-by continu 24 watt, wat ik zelf nogal veel vind. Het is niet zo dat na 5 of zelfs 15 minuten het verbruik verlaagd wordt. Ik meet de volgende ochtend, de tv staat dan zo'n 8 uur uit.

Heb onderstaande stappen al geprobeerd, echter geeft dit niet het gewenste resultaat. Verder kan ik er weinig over vinden. Iemand anders nog ideeën? Kan het wellicht zo zijn dat een app hem uit "slaapstand" houdt?
Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:18:

Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).
  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:54
belly89 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:08:
Mijn KD-49X8305C verbruikt in stand-by continu 24 watt, wat ik zelf nogal veel vind. Het is niet zo dat na 5 of zelfs 15 minuten het verbruik verlaagd wordt. Ik meet de volgende ochtend, de tv staat dan zo'n 8 uur uit.

Heb onderstaande stappen al geprobeerd, echter geeft dit niet het gewenste resultaat. Verder kan ik er weinig over vinden. Iemand anders nog ideeën? Kan het wellicht zo zijn dat een app hem uit "slaapstand" houdt?

[...]
De laatste softwareversies hebben deze workaround verpest, heb ik een paar pagina's terug ook aangegeven. Heb er nu maar een KlikAanKlikUit schakelaar tussengezet.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
iWisco schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:56:
[...]

Hoe werkt dat precies met dat masseren met microvezel doekje? Hoe lang, druk zetten of niet etc.
Via YouTube zet ik een backlight bleed filmpje aan en dan gewoon cirkels draaien al masserend. Je moet wel even kijken of je backlight dimming aan hebt staan, want anders gaat het beeld helemaal op zwart. Dan kan je de vlekken en backlight bleed alsnog niet zien. Vervoglens kan je de vlekken masseren met een microvezel doekje door iets meer druk dan dat je het beeld even schoonveegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Wietsee. schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:26:
[...]

De laatste softwareversies hebben deze workaround verpest, heb ik een paar pagina's terug ook aangegeven. Heb er nu maar een KlikAanKlikUit schakelaar tussengezet.
Ik heb die hele wcd op een power one gezet.
Dat is een ab om de hele stekkerdoos uit te zetten. Dus reciever,ps4,tv,htpc stroomloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10
dat lijkt me zeker niet te kloppen! heb je niet iets doorgelust van je tv naar een apparaat als receiver, speakers, subwoofers etc? ik heb de sony 49X8505 en deze verbruikt 0.9 watt in standby. Wel is het zo dat hij 'snachts +/- 1 of 2 keer naar ongeveer 20 watt gaat, zelf vermoed ik dat hij dan data zend, controleerd voor updates etc. Nog niet bekeken wat het precies is.
belly89 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:08:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
basjuhh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:27:
ik heb de sony 49X8505 en deze verbruikt 0.9 watt in standby.
[...]
Hoe recent is deze meting?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
basjuhh schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:27:
dat lijkt me zeker niet te kloppen! heb je niet iets doorgelust van je tv naar een apparaat als receiver, speakers, subwoofers etc? ik heb de sony 49X8505 en deze verbruikt 0.9 watt in standby. Wel is het zo dat hij 'snachts +/- 1 of 2 keer naar ongeveer 20 watt gaat, zelf vermoed ik dat hij dan data zend, controleerd voor updates etc. Nog niet bekeken wat het precies is.

[...]
Nee het enige wat erop aangesloten zit is het interactieve tv kastje van KPN.. dit lijkt met niet de oorzaak.

Vreemd verhaal dat hoge verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
belly89 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:48:
[...]
Nee het enige wat erop aangesloten zit is het interactieve tv kastje van KPN.. dit lijkt met niet de oorzaak.
Vreemd verhaal dat hoge verbruik...
Je kunt het allicht nog een keer testen door deze af te koppelen (en de instellingen als aangegeven uit te schakelen), om het uit te sluiten dat het zeker niet aan je kastje van KPN ligt.

Wanneer heb je je stroomverbruik trouwens gemeten, lang nadat de tv uit is geschakeld? Want in de eerste minuten (tot wel een halfuur) kan deze rond de 30 Watt zitten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:10
30 seconden voor mijn post :-) middels z-wave stekkerdoos kan ik het realtime 24/7 uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Wietsee. schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:41:
[...]

Sinds enige tijd heb ik het probleem weer terug, ook met update v3509 van 14 oktober. Iemand suggesties, ik ben het momenteel aan het onderzoeken.
Ik herhaal mijn reactie uit oktober nog maar eens. Meer dan 50% van de gebruikers hebben dit probleem sowieso. Enkel internet toegang uitschakelen laat het verbruik terugzakken naar de 1 W. Destijds allemaal al aangegeven, nobody cares. Ok doei!

[ Voor 11% gewijzigd door Wietsee. op 21-12-2016 13:01 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb een UTP kabel aan m'n tv hangen, geldt het dan nog steeds?

Ik zie dat wietsee z'n reactie heeft aangepast. UTP geldt dus ook. Irritant zeg, moet je elke avond de kabel er uit trekken?

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 21-12-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Wietsee. schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:25:
[...]

Ik herhaal mijn reactie uit oktober nog maar eens. Meer dan 50% van de gebruikers hebben dit probleem sowieso. Enkel internet toegang uitschakelen laat het verbruik terugzakken naar de 1 W. Destijds allemaal al aangegeven, nobody cares. Ok doei!
Excuus, die reactie had ik niet teruggevonden. heb wel gezocht in het topic.
tiguan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:43:
Ik heb een UTP kabel aan m'n tv hangen, geldt het dan nog steeds?
ik heb mijn tv ook dmv een UTP kabel verbonden, echter geen idee of wifi daadwerkelijk uit staat. vanavond maar even naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Zal het standby van mijn TV ook eens meten want 20-25W is wel veel.
Internet uitschakelen is geen optie want ik gebruik vaak Kodi en de stekker eruit gaat ook niet zo makkelijk omdat alles achter de kast zit.

Vanmiddag ff een meter er tussen geplaatst en meet 5-6W in standby en zo'n 50W in gebruik.
Na het uitzetten van de tv meet ik ff 1W maar na een paar seconden gaat het weer na 5-6W :(

[ Voor 30% gewijzigd door audiojunk op 21-12-2016 23:27 ]

• belly89
Gisteravond ook het KPN interactieve tv kastje uit de TV gehaald, vanmorgen echter nog steeds een verbruik van 24 watt continu.

Wifi stond al uit. toen heb ik de UTP kabel eruit getrokken, kwartier later een verbruik van minder dan 1 watt. Hier lijkt het probleem dus inderdaad te zitten. Dit is voor mij geen oplossing!

Hopelijk komt er snel een update die dit probleem verhelpt!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik heb mijn hele stekkerdoos even aan de brennenstuhle gehangen.

Mijn onkyo, nuc, en tv gebruiken 72Watt! in standby

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23
Euh, volgens mij gebruikt de mijne echt niets in standby... Zal het nog eens dubbelchecken maar toen ik gisteren keek (zo'n simpele energiemeter hangt er tussen) gaf hij volgens mij 0.1W aan ofzo.

Heb alle zut als automatische updates en dergelijke uitgeschakeld, hangt aan de UTP kabel (weet niet uit mijn hoofd of ik wifi nou ook compleet uit heb geschakeld).

• audiojunk
ApC_IcE schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:40:

Dat is 140€ per jaar weggegooid :'(

• ApC_IcE

ApC_IcE

audiojunk schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:59:
[...]

Dat is 140€ per jaar weggegooid :'(
KlikaanKlikuit besteld (had nog een power one, wcd met afstandsbediening alleen gebruikte hem amper).
Nu maar samen met vriendin afspreken dat we alles uitzetten. :9

Goed dat we even hierover zitten te kletsen. :')

• tiguan
Het is al eerder aangekaart in dit topic, maar Bravia's met Android vinden het niet leuk om elke dag hard uit gezet te worden. Er is zelfs melding gemaakt door iemand dat z'n tv naar z'n grootje ging daardoor (vermoedelijk). Je moet 't natuurlijk zelf weten verder.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 07:31
Aan de andere kant is het natuurlijk bezopen dat een TV zoveel in Standby verbruikt en kan ik wel begrijpen dat er naar zulke oplossingen wordt gegrepen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• tiguan
Tuurlijk, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik zou de oplossing dan toch binnen de mogelijkheden van de tv zelf proberen te vinden als dat mogelijk is, bijvoorbeeld door de automatische updates uit te schakelen als dat helpt?

• mr_rik
Jassy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:19:
Aan de andere kant is het natuurlijk bezopen dat een TV zoveel in Standby verbruikt en kan ik wel begrijpen dat er naar zulke oplossingen wordt gegrepen.
Klopt, weet niet of je de tv al lang hebt, maar in de beginperiode verbruikten al deze tv's zoveel, pas na updates werd dit gereduceerd tot het geadverteerde standby-vermogen. Wat dus wel wil aangeven dat Sony hier ook van op de hoogte is en er ook daadwerkelijk iets mee doet (ook al ben ik van mening dat zoiets gewoon vanaf het begin goed hoort te zijn, indien je een product op de markt brengt en er op een bepaalde manier reclame voor maakt).

En zoals tiguan ook al aangaf is het al vaker aangegeven dat deze tv's het niet erg fijn vinden om hem telkens van het stroom te halen, staat zelfs in de (ja daar is hij weer) handleiding aangegeven.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Normaal staat de tv op standby en heb ik een sluimer verbruik circa 70-80 W.
Op dit moment staat die uit (inclusief de versterker, Harmony Hub en nog wat dingetjes daaro) en het sluimerverbruik is nog steeds die 70-80W. Hier dus geen verbruik van 24W.

Het betreft een 43W809C die via UTP aan het netwerk hangt. Op de TV alles wat ik aan voorgeinstalleerde meuk (featured spul o.a.) uit kon schakelen gedaan. Alleen Kodi kan nog wel eens wat doen. De rest gaat via Chromecast.

https://www.reddit.com/r/...ed_apps_section_and_sony/

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte op 22-12-2016 12:07 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tiguan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:09:
Het is al eerder aangekaart in dit topic, maar Bravia's met Android vinden het niet leuk om elke dag hard uit gezet te worden. Er is zelfs melding gemaakt door iemand dat z'n tv naar z'n grootje ging daardoor (vermoedelijk). Je moet 't natuurlijk zelf weten verder.
Tja, het is kiezen uit 2 kwaden: of je accepteert dat je tv een hoog sluipverbruik heeft, of je loopt het risico je tv te mollen. Lekker dan.

Wat bij mij het geval is:
- TV blijft actief tijdens standby: al een paar keer geconstateerd dat mijn receiver via CEC weer aangezet was (fijn, want zo'n ES receiver is net een elektrische kachel)
- TV blijft data via Wi-Fi verzenden, ook in standby
- Elke 1-2 weken loopt Android dusdanig vast dat je sowieso hard moet uit- en aanzetten.

Ik denk er sterk aan toch mijn KiKa weer in gebruik te nemen. Auto-update staat al uit, en wifi uitzetten kan niet nadat je deze geconfigureerd heb (of ik mis iets).

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• audiojunk
Ik heb de volgende instellingen op uit gezet op mijn 50W807C:
Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download

Meet nu ongeveer 0-1W en af en toe zie ik een piek van 5-6W, ik hou het nog ff in de gaten.

• belly89
audiojunk schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:30:
Ik heb de volgende instellingen op uit gezet op mijn 50W807C:
Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download

Meet nu ongeveer 0-1W en af en toe zie ik een piek van 5-6W, ik hou het nog ff in de gaten.
Dit heb ik ook ingesteld echter blijft bij mij het verbruik op 24 watt continu. Ik hou het al een paar dagen in de gaten en het verbruik is na 8 uur stand-by nog steeds zo hoog :(

• mr_rik
belly89 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:11:
Dit heb ik ook ingesteld echter blijft bij mij het verbruik op 24 watt continu. Ik hou het al een paar dagen in de gaten en het verbruik is na 8 uur stand-by nog steeds zo hoog :(
Je weet zeker dat je de laatste update erop hebt staan? Anders misschien eens een soft-reset (power-toets 10 seconden ingedrukt houden, of via het menu > settings > over > herstarten) proberen. Of desnoods een factory reset (mocht je er zin in hebben ;)) proberen.

• belly89
mr_rik schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:09:
[...]

Je weet zeker dat je de laatste update erop hebt staan? Anders misschien eens een soft-reset (power-toets 10 seconden ingedrukt houden, of via het menu > settings > over > herstarten) proberen. Of desnoods een factory reset (mocht je er zin in hebben ;)) proberen.
Gisteravond nog gecheckt, dat zit wel goed. Soft reset ga ik proberen, Factory reset nog niet zoveel zin in ;-)

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:24
ApC_IcE schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:40:

Heb je bij je Onkyo toevallig HDMI passthrough en Network standby aan staan? Dan verstookt je versterker waarschijnlijk het grootste deel van die 72 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12
Bedankt voor alle tips. Ik heb ook de nodige zaken uit gezet.
Ik zag dat iemand zich afvroeg hoe je WiFi uitzet, dat gaat als volgt:
Instellingen->netwerk->geavanceerd->WiFi aan/uit.

Hier staat ook nog hoe je de aanbevolen rotzooi van Sony weg kan halen: https://cdn.ampproject.or...ed_apps_section_and_sony/

Werkt bij mij perfect (50W809C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

dennisfr schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:37:
[...]

Heb je bij je Onkyo toevallig HDMI passthrough en Network standby aan staan? Dan verstookt je versterker waarschijnlijk het grootste deel van die 72 Watt.
Network standby stond aan en hdmi passtrough uit.
Maakte geen verschil.

Ik heb van het stekkerblok alles bekeken:
Onkyo: 0.6W
Sony X8505 : 40W :(
Dlink router: 15W
Playstation: 0.4-2W (schommelde)
Intel NUC: 0.2W
Milight wifi ontvanger: 4W

Nu testte ik alles maar een paar seconden dus weet niet hoe betrouwbaar het is.
De TV blijkt toch meer te verstoken.
Nieuwste software staat er op en hij zit op de wifi (router poorten zitten vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
ApC_IcE schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:17:
Ik heb van het stekkerblok alles bekeken:
Sony X8505 : 40W :(
Heb je het getest vlak nadat je de stekker uit het stekkerblok hebt gehaald (om de energiemeter ertussen te plaatsen) en er daarna weer in hebt gedaan, dan is je tv nog niet zo lang uit, en is het standby-vermogen vaak nog wat hoger, het is wel het beste om het wat langduriger te meten (of in elk geval als de tv al wat langer uitgeschakeld is).
ApC_IcE schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:17:
Nu testte ik alles maar een paar seconden dus weet niet hoe betrouwbaar het is.
De TV blijkt toch meer te verstoken.
Nieuwste software staat er op en hij zit op de wifi (router poorten zitten vol)
Heb je je tv al eens gereboot (groene knop 10 seconden inhouden)? Wellicht dat dit nog iets helpen wil. Of desnoods een factory reset... Wat je ook nog even kunt proberen is door de wifi uit te zetten het dan nog eens te meten (wel als de tv wat langer uitstaat, niet in de eerste minuten, dan is het standby-vermogen sowieso vaak nog wat hoger). Ook kun je het eens proberen door de wifi in de tv aan te laten staan en je router eens uit te schakelen, eens kijken wat dit doet met het stroomverbruik.

Mocht het daadwerkelijk iets doen als je je wifi uitgeschakeld hebt, is het misschien een optie om een switch te plaatsen zodat je meer poorten ter beschikking krijgt?

[ Voor 29% gewijzigd door mr_rik op 23-12-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

mr_rik schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:49:
[...]

Heb je het getest vlak nadat je de stekker uit het stekkerblok hebt gehaald (om de energiemeter ertussen te plaatsen) en er daarna weer in hebt gedaan, dan is je tv nog niet zo lang uit, en is het standby-vermogen vaak nog wat hoger, het is wel het beste om het wat langduriger te meten (of in elk geval als de tv al wat langer uitgeschakeld is).

[...]

Heb je je tv al eens gereboot (groene knop 10 seconden inhouden)? Wellicht dat dit nog iets helpen wil. Of desnoods een factory reset... Wat je ook nog even kunt proberen is door de wifi uit te zetten het dan nog eens te meten (wel als de tv wat langer uitstaat, niet in de eerste minuten, dan is het standby-vermogen sowieso vaak nog wat hoger). Ook kun je het eens proberen door de wifi in de tv aan te laten staan en je router eens uit te schakelen, eens kijken wat dit doet met het stroomverbruik.

Mocht het daadwerkelijk iets doen als je je wifi uitgeschakeld hebt, is het misschien een optie om een switch te plaatsen zodat je meer poorten ter beschikking krijgt?
- Ik heb de wattagemeter er tussen gelaten en ik check het deze dag even.
- Ik heb hem wel eens gereboot in de afgelopen maand en dit kan ik nog een keer doen.
- Factory reset gaan we niet doen, nog niet althans aangezien ik geen zin heb om alle opnieuw in te stellen
- Wifi ga ik na deze dag even testen
- een switch aanschaffen (met ook weer verbruik, draad en stekkers) is een redmiddel evt.
Dit is afhankelijk wat er uit de wifi test komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Op basis van de tips hier dacht ik gelijk even wat settings na te lopen. Op het moment dat ik het menu in ga crasht de tv en gaat hij rebooten. 3 dagen geleden nog een power reset moeten doen. Echt... :X

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23:12
Ethirty schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:52:
Op basis van de tips hier dacht ik gelijk even wat settings na te lopen. Op het moment dat ik het menu in ga crasht de tv en gaat hij rebooten. 3 dagen geleden nog een power reset moeten doen. Echt... :X
Dit is echt geen normaal gedrag, zit er een appje raar te doen ofzo?

Ik heb de TV nu 2 maanden, nog nooit een reset gedaan, nog nooit een crash gehad. Zelfs nog nooit een crash van een losse app gehad...
Hij is in het begin geupdate naar de nieuwste versie en sindsdien is hij 1 x geupdate volgens mij. Toen is hij volgens mij opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Geen idee. Maar ik heb nu ontdekt dat je een aantal systeemapps ook gewoon kan disablen. Dus zaken als Amazon, Netflix, Opera etc, die ik zonder internet toch niet kan gebruiken gaan nu op disabled. Eens kijken of dat eea wat stabieler maakt.

Als je ziet hoeveel apps er permanent runnen, veel niet eens zichtbaar in het homescreen, dan vraag je je af hoeveel resources zo'n tv nodig heeft. Vpn support, Rs232 support, printspooler, nfcservice, market feedback agent, hotelmode, japanese input, agenda, contactpersonen, zo maar een paar apps die ik niet snap of wil op mijn tv.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
audiojunk schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:30:
Als ik deze optie uitzet, kan ik geen muziek/video meer casten naar m'n tv. Dus die optie laat ik dan maar aan staan.

[ Voor 17% gewijzigd door tiguan op 24-12-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:59
tiguan schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:48:
[...]

Als ik deze optie uitzet, kan ik geen muziek/video meer casten naar m'n tv. Dus die optie laat ik dan maar aan staan.
vreemd, werkt bij mij nog steeds, althans met de you tube app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee ik bedoel echt bestanden vanaf je notebook casten bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 08:54

woutur

Klauwtjes uit!

Kan je de opnametimer standaard langer door laten gaan (tijd einde programma plus x aantal minuten)? Ik meen me te herinneren dat dit ergens een optie was maar ik kan het nergens vinden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_rik
woutur schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:59:
Kan je de opnametimer standaard langer door laten gaan (tijd einde programma plus x aantal minuten)? Ik meen me te herinneren dat dit ergens een optie was maar ik kan het nergens vinden.
Yep, dat kan. Ga naar de timer-lijst (guide > dan naar links) druk dan op de action-toets, dan heb je een optie opname-instellingen, hier kun je de begintijd eerder zetten en de eindtijd langer laten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 08:54

woutur

Klauwtjes uit!

Held! Ik weet dat ik bij het opzetten van de USB schijf deze optie tegenkwam. Maar de instelling vinden is niet zo heel (kuch kuch) intuïtief.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_rik
Geen probleem hoor ;)

Maar klopt, niet alles is even logisch te vinden/bereiken... De opname instellingen zouden eigenlijk meteen via het action-menu te vinden moeten zijn, daar heb je ook een optie opname starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

mr_rik schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:49:
[...]

[...]

Nu een goede dag verder.
Stekkerblok met alles erin verbruikt nadat de tv een uur uit is slechts 19w.
Voor de volgende appraten:

Sony 55x8505
Intel nuc
Onkyo 686
Ps4 pro
Dlink router
Xiaomi milight wifi ontvanger

Dan wel weer best netjes.

Conclusie. Na een uur gaan de apparaten echt uit. Althans ze sluimeren iets. Maar dit is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 20:01
Iemand die goede beeldinstellingen heft voor de 55x8505c voor de aansluiting met de ps4 pro?
Gisteren met kerstavond de ps4 pro onder de kerstboom gevonden, deze aangesloten op de sony. De hdmi ingang aangepast voor 4k en gekozen bij de beeldinstellingen voor de optie hdr video. Toen ik bf1 opstarte was het beeld erg donker en details zijn ook niet scherp, gespeeld met contrast enz maar werd niet veel beter.
Nu maar gekozen voor game optie en meer details maar nu maakt de ps4 dus geen gebruik van de hdr voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vanwege een verhuizing zit onze TV ingepakt en de AC-adapter eveneens, waardoor ik zelf niet kan kijken op dit moment. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang het snoer is vanaf de adapter die in de TV gaat tot aan waar de 'adapter blok' begint? Ik wil namelijk de TV aan de muur hangen en de 'adapter blok' in het TV meubel leggen. Het betreft een 55W809C maar ik vermoed dat de adapter voor meerdere modellen generiek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 25 december 2016 @ 16:47:
Vanwege een verhuizing zit onze TV ingepakt en de AC-adapter eveneens, waardoor ik zelf niet kan kijken op dit moment. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang het snoer is vanaf de adapter die in de TV gaat tot aan waar de 'adapter blok' begint? Ik wil namelijk de TV aan de muur hangen en de 'adapter blok' in het TV meubel leggen. Het betreft een 55W809C maar ik vermoed dat de adapter voor meerdere modellen generiek is.
kan het zonder alle kabels los te trekken niet exact zeggen, heb de 50W809C dus denk dat het idd hetzelfde is en ik schat het in op +/- 1,5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:03:
[...]

kan het zonder alle kabels los te trekken niet exact zeggen, heb de 50W809C dus denk dat het idd hetzelfde is en ik schat het in op +/- 1,5 meter
Thx. Ik heb zo'n 60cm nodig dus dat zou dan zeker moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 25 december 2016 @ 18:37:
[...]

Thx. Ik heb zo'n 60cm nodig dus dat zou dan zeker moeten lukken.
zonder probleem
Pagina: 1 ... 85 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297