Verwijderd

Bartske schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:39:
[...]

Ik ben ingelogd met mn account, en dan kan ik af en toe niet de streams die ik volg zien in dat menu (als ik naar following ga in het menu). Uitloggen in inloggen werkt dan wel, maar daar heb ik niet altijd zin in.
ja dat heb ik dus ook vandaar dat ik het vroeg :)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:51

HaTe

haat niet

Hier staan een aantal wijzigingen van Sony naast de standaard Android veranderingen:
https://us.en.kb.sony.com/app/answers/detail/a_id/75744

Op Reddit staan ook een boel ervaringen: https://m.reddit.com/r/br...te_live_now/?compact=true

[ Voor 31% gewijzigd door HaTe op 09-12-2016 19:28 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

Agima! schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:44:
Op een ander forum lees is:

<I>
I got my Marshmallow 6.0.1 update on my 55X850C manually about noon 12.07.16 in Calif. after reading about it on AVS ,it broke the Netflix app and has an older Netflix app with no 5.1 surround sound only 2 ch PCM/48 bitsteaming .
ok ik quote deze maar eens... ik heb net gecheckt voor een update voor zowel apps als voor nieuwe android versie (niks nieuws nog) maar mijn netflix app ziet er ineens anders uit (sinds paar dagen ofzo) als ik nu op pauze zet ziet de balk er anders uit (waar je kan zien hoe lang het nog duurt) tevens zie ik links bovenin ineens mogeljkheid om subs te wijzigen en vanaf begin af te spelen dit was eerder niet het geval. dus checkte maar nog steeds 5.1.1 dus vraag me af hoe dat ineens kan?

heb omdat ik dit las gekeken naar netflix app dit zie ik bij versie
Software Version
3.3.1-1513 R 2015.1 android-22-JPLAYER2
Netflix Version
nrdapp 2015.1.2 / nrdlib 2015.1.2 / mdxlib 2015.1.2 /mdxjs / nrdjs v2.21.1

en mijn TV dus nog steeds android 5.1.1

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
Eh ja? Apps kunnen toch ook gewoon los geupdate worden? Of Snap ik je vraag niet...

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:19:
Eh ja? Apps kunnen toch ook gewoon los geupdate worden? Of Snap ik je vraag niet...
nou ja dat zou kunnen, maar ik heb het nog nooit gezien, en als ik check voor updates van apps (onder het checken van updates voor nieuwe android update) zie ik meteen een vinkje dat alles up to date is. en dan lees ik iets over een veranderende netflix in 6.0.1 update en merk ik dat mijn netflix is veranderd zonder dat android versie is veranderd of ik een update heb gezien voor wat dan ook.

edit:
heb mezelf weleens afgevraagd of de apps weleens geupdate worden heb de TV al ruim 6 maand en heb nog nooit een app gehad die een update ophaalde. als ik op mijn andere android apparaten kijk gebeurd het regelmatig tot vaak

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 22:05 ]

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:00:
[...]

nou ja dat zou kunnen, maar ik heb het nog nooit gezien, en als ik check voor updates van apps (onder het checken van updates voor nieuwe android update) zie ik meteen een vinkje dat alles up to date is. en dan lees ik iets over een veranderende netflix in 6.0.1 update en merk ik dat mijn netflix is veranderd zonder dat android versie is veranderd of ik een update heb gezien voor wat dan ook.

edit:
heb mezelf weleens afgevraagd of de apps weleens geupdate worden heb de TV al ruim 6 maand en heb nog nooit een app gehad die een update ophaalde. als ik op mijn andere android apparaten kijk gebeurd het regelmatig tot vaak
Mjah, of het gebeurt gewoon stil op de achtergrond...

Van de handmatig geinstalleerde moet ik zelf naar de store gaan om updates te checken, maar denk dat de ingebouwde apps gewoon gebeuren zonder dat je er erg in hebt, (Zoals deze netflix update lijkt aan te tonen ;) )

• HaTe

HaTe

haat niet

tcviper schreef op donderdag 5 mei 2016 @ 12:48:
Voor degenen die nog iets anders leuks op hun AndroidTV willen proberen, installeer de app Moonlight Game Streaming en je kunt bijv alle Steam games van je PC/Mac naar je TV 'streamen' zelfs een controller op de TV werkt ermee. Hele leuke app: Google Play: Moonlight Game Streaming De app werkt ook op Android TV en doet eigenlijk hetzelfde wat nVidia SHIELD consoles doen, maar dan voor al deze devices.

Het vereist alleen dat je natuurlijk een nVidia kaart in je pc hebt zitten. En sommige games ondersteunen nog niet 100% controller, dan heb je ook een toetsenbord nodig op je TV. Aanbevolen streaming kwaliteit 30Mb/s voor deze tv's.
Ik kwam dit toevallig ergens tegen en was benieuwd of deze app hier al bekend was, ja dus :)
Ik vind het geniaal, het werkt best wel lekker en in 1x werkte ook alles inclusief Xiaomi controllers. De TV hangt nog aan het WiFi netwerk, dus als het goed is kan de kwaliteit/responsiveness ook nog omhoog als ik hem aan de kabel hang.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb zelf een 43W805C twee weken geleden aangeschaft tegen een prima prijs, maar ik zit helaas met een paar serieuze problemen. Allereerst viel het mij op dat het beeld via HDMI vrij flets was en dat de uitgebreide kleurinstellingen zoals beschreven op rtings.com tot enorme 'color banding' leidde. Bij bepaalde achtergronden is er lichte color banding, ondanks al mijn verschillende calibraties. Grijstinten op een zwarte achtergrond in het bijzonder zijn vervelend..
Afijn, niet elke TV heeft hetzelfde soort paneel natuurlijk. Maar er is nog niets anders, wat ik eerst niet echt goed kon plaatsen, en dat was het rare effect dat ik bij panning shot waarnam. Eerst dacht ik dat het aan mijn videokaart lag, de kleurinstellingen, de video player via HDMI, dynamic range instellingen etc. Maar ik ben er achter gekomen dat het ook via de digitale tuner te zien is. Met name bij voetbalwedstrijden. Na Google werk begrijp ik inmiddels dat dit het zogeheten 'dirty screen effect' is of ook wel 'vertical banding' genoemd. Het is niet zo heel zichtbaar als je niet weet wat het is, maar in vergelijking met een nieuwere Samsung KU6300 die ik laatst nog even in bezit valt het meteen op. Ook is mij opgevallen dat het contrast niet beter is dat dan van een LG IPS monitor die ik al bijna twee jaar heb, en de kleurweergave minder rijk. Is dat niet een beetje opmerkelijk voor een goed beoordeelde Bravia TV?

Daarnaast viel mij gisteren op dat het onderste deel van het scherm minder fel is qua helderheid. Hiervoor merkte ik al wat, maar dacht ik dat het te maken had met het licht van buiten. Het gaat hier om de onderste <1 cm. Bij een witte achtergrond is dit goed te zien. Bij het van dichtbij er goed naar kijken ben ik er toen achter gekomen dat er in de hoek rechtsonderin een soort deukje in het paneel zit. De voorste laag is gewoon recht, maar wat er achter zit bolt een beetje. Mijn vermoeden is dat dit bij het in elkaar zetten in de fabriek is gebeurd, en dat dit een flink aandeel heeft in de problemen die ik ervaar. Kan dat kloppen of hebben meer TV's dit en zijn mijn klachten volstrekt gewoon bij LED?
Het is nu exact 15 dagen sinds ontvangst van deze TV en ik zag pas laat dit kleine defect, maar is dit volgens jullie een garantieclaim waard? Of moet ik juist Sony bellen voor een monteur? Foto van de bolling en minder heldere onderste lijnen bijgevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UbinJrC.jpg

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:19
Tharoy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:17:
Ik heb zelf een 43W805C twee weken geleden aangeschaft tegen een prima prijs, maar ik zit helaas met een paar serieuze problemen. Allereerst viel het mij op dat het beeld via HDMI vrij flets was en dat de uitgebreide kleurinstellingen zoals beschreven op rtings.com tot enorme 'color banding' leidde. Bij bepaalde achtergronden is er lichte color banding, ondanks al mijn verschillende calibraties. Grijstinten op een zwarte achtergrond in het bijzonder zijn vervelend..
Afijn, niet elke TV heeft hetzelfde soort paneel natuurlijk. Maar er is nog niets anders, wat ik eerst niet echt goed kon plaatsen, en dat was het rare effect dat ik bij panning shot waarnam. Eerst dacht ik dat het aan mijn videokaart lag, de kleurinstellingen, de video player via HDMI, dynamic range instellingen etc. Maar ik ben er achter gekomen dat het ook via de digitale tuner te zien is. Met name bij voetbalwedstrijden. Na Google werk begrijp ik inmiddels dat dit het zogeheten 'dirty screen effect' is of ook wel 'vertical banding' genoemd. Het is niet zo heel zichtbaar als je niet weet wat het is, maar in vergelijking met een nieuwere Samsung KU6300 die ik laatst nog even in bezit valt het meteen op. Ook is mij opgevallen dat het contrast niet beter is dat dan van een LG IPS monitor die ik al bijna twee jaar heb, en de kleurweergave minder rijk. Is dat niet een beetje opmerkelijk voor een goed beoordeelde Bravia TV?

Daarnaast viel mij gisteren op dat het onderste deel van het scherm minder fel is qua helderheid. Hiervoor merkte ik al wat, maar dacht ik dat het te maken had met het licht van buiten. Het gaat hier om de onderste <1 cm. Bij een witte achtergrond is dit goed te zien. Bij het van dichtbij er goed naar kijken ben ik er toen achter gekomen dat er in de hoek rechtsonderin een soort deukje in het paneel zit. De voorste laag is gewoon recht, maar wat er achter zit bolt een beetje. Mijn vermoeden is dat dit bij het in elkaar zetten in de fabriek is gebeurd, en dat dit een flink aandeel heeft in de problemen die ik ervaar. Kan dat kloppen of hebben meer TV's dit en zijn mijn klachten volstrekt gewoon bij LED?
Het is nu exact 15 dagen sinds ontvangst van deze TV en ik zag pas laat dit kleine defect, maar is dit volgens jullie een garantieclaim waard? Of moet ik juist Sony bellen voor een monteur? Foto van de bolling en minder heldere onderste lijnen bijgevoegd.

[afbeelding]
Die bolling is niet goed hoor, je had hem DOA kunnen sturen. Ik zou contact opnemen met de verkoper, wat er nog mogelijk is (omruiling?).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10-2025
Hier wat screenshots van wat je kunt verwachten van Android TV 6 op Sony tv

http://androidtv.news/201...-tvs-receive-marshmallow/

en

https://esupport.sony.com...d_id=11020&os_group_id=18

[ Voor 23% gewijzigd door Agima! op 10-12-2016 15:45 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
@Tharoy: van color banding geen last, heb niet met de kleuren gespeeld, staat gewoon goed, en dat via hdmi en Horizonbox. En ja ik weet wat color banding is, mijn vorige, goedkopere, tv had er last van. Heb een 756c, dus dat is ongeveer hetzelfde wat jij hebt, alhoewel je dat niet zeker weet, begreep dat de 809c een betere (?) beeld-processing unit had.
Verder, dat was je zegt over contrast , je leest laatste tijd niks anders (hier en in tweakers reviews), dat ips weliswaar goed is kleuren, maar beperkt met "levendigheid/helderheid" vh beeld (ik noem het maar even zo). Dat gezegd hebbende, ik heb ook een ips tv gehad, en was daar dik tevreden over, misschien heeft men het over pikdonkere kamer dat het optimaal moet zijn (?), en speelt het minder in gedimde kamers...

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tharoy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:17:
Ik heb zelf een 43W805C twee weken geleden aangeschaft tegen een prima prijs, maar ik zit helaas met een paar serieuze problemen. Allereerst viel het mij op dat het beeld via HDMI vrij flets was en dat de uitgebreide kleurinstellingen zoals beschreven op rtings.com tot enorme 'color banding' leidde.
check je instellingen van je hdmi input. Kijk wat je hebt staan bij de Range. Eén van die settings daar leverde mij ook flinke Color banding op.

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Alle W75 en W80-modellen staan goed aangeschreven, niet? Heb ergens een review gelezen dat enkele van deze modellen (zoals w756c) een hogere helderheid kan bereiken dan bijv. Samsung.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01 23:00

W84

Prima beeld ja met de W756c. Degene met een Samsung TV die hier op bezoek komen, zeggen steeds: Tering wat een beeld heb jij. Nou zegt mij genoeg! :p

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
W84 schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:05:
Prima beeld ja met de W756c. Degene met een Samsung TV die hier op bezoek komen, zeggen steeds: Tering wat een beeld heb jij. Nou zegt mij genoeg! :p
Zelf heb ik een Samsung 40J6200. Niet ontevreden doch is de helderheid niet goed genoeg en zit er automatische dimming op (tenzij je de Film-mode gebruikt). Voorheen Sony gehad, wel heel tevreden van geweest.

• W84

W84

Dat is gelukkig met deze toestellen allemaal handmatig uit te schakelen, welke modus je ook gebruikt. :)

Bij m'n Samsung moest ik dat toen uitzetten via het servicemenu. Ik werd gek van dat geflikker...

[ Voor 32% gewijzigd door W84 op 11-12-2016 17:02 ]

• smoken
  • Laatst online: 28-12-2025
Afgelopen vrijdag een nieuwe Tv gekocht (2015 model weliswaar) voor een, naar mijn mening, nette prijs.
De 49x8309c voor €699,-

Echter .... dit is het beeld dat ik krijg wanneer ik van kanaal wissel of wanneer een geen Input is.
Lastige is dus dat je dit ook ziet wanneer je een film met "balken" bekijkt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xz1gxAllbeduIKEabmjdBsXb/medium.jpg

Is zoiets normaal....? Of is dit een gevalletje "terug naar de winkel, en omruilen tegen een ander exemplaar"?

Verwijderd

Da's wel een extreem gevalletje van clouding, daar zou ik nooit mee accoord gaan.

Dit is dus niet normaal, inpakken en omruilen lijkt mij het devies.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2016 20:01 ]

• W84

W84

Mijne heeft ook wel wat vlekken op hoogste stand, maar dat is wel heel overdreven veel...

• Jumpman
smoken schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:07:
Afgelopen vrijdag een nieuwe Tv gekocht (2015 model weliswaar) voor een, naar mijn mening, nette prijs.
De 49x8309c voor €699,-

Echter .... dit is het beeld dat ik krijg wanneer ik van kanaal wissel of wanneer een geen Input is.
Lastige is dus dat je dit ook ziet wanneer je een film met "balken" bekijkt...

[afbeelding]

Is zoiets normaal....? Of is dit een gevalletje "terug naar de winkel, en omruilen tegen een ander exemplaar"?
Mijn KDL-55W809C heeft ook wel wat vlekken als er geen input is geselecteerd, maar als ik een film bekijk of een game speel zijn de balken echt diep zwart en is er geen clouding te zien.

• smoken
Dank voor de reacties.
Geb het nu een heel stuk weggekregen met de "credit card massage". Zal vanavond nog een foto posten.

Maar ik denk dat ik er inderdaad beter mee terug kan gaan... :-(

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:19:
[...]

Mijn KDL-55W809C heeft ook wel wat vlekken als er geen input is geselecteerd, maar als ik een film bekijk of een game speel zijn de balken echt diep zwart en is er geen clouding te zien.
Die 809 is een VA paneel, de 83xx is toch IPS?

• smoken
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:51:
[...]

Die 809 is een VA paneel, de 83xx is toch IPS?
2x correct!

Heb zelf ook een 42w829b ... zwartwaardes zijn een aardig verschil.

• Agima!
smoken schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:50:
Geb het nu een heel stuk weggekregen met de "credit card massage".
Ha Ha Ha... die truuk kende ik nog niet! Ik durf het niet aan hoor... bij mij is die Clouding alleen zichtbaar als het scherm helemaal zwart is en de kamer helemaal donker. Overdag lijkt het wel een oled qua contrast.

Een fabriek voor miljarden euro's om die schermen te maken en dan moet je als klant nastrijken met een creditcard.

Ha Ha Ha

• Jumpman
smoken schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:55:
[...]

2x correct!

Heb zelf ook een 42w829b ... zwartwaardes zijn een aardig verschil.
Klopt, dat was me even ontschoten.

• smoken
Agima! schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:58:
[...]

Ha Ha Ha... die truuk kende ik nog niet! Ik durf het niet aan hoor... bij mij is die Clouding alleen zichtbaar als het scherm helemaal zwart is en de kamer helemaal donker. Overdag lijkt het wel een oled qua contrast.

Een fabriek voor miljarden euro's om die schermen te maken en dan moet je als klant nastrijken met een creditcard.

Ha Ha Ha
Heb je helemaal gelijk in...gaat nergens over natuurlijk! Welke TV heb jij? Bij mij zit er toch echt continu een grijze schijn over het zwart in echt donkere scenes.

Voor de mensen die het interessant vinden.
Ik heb dus wel een, aardige, tijd met de creditcard in een doekje over her scherm staan strijken ;-)

Dit was het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xz1gxAllbeduIKEabmjdBsXb/medium.jpg

Dit is het nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lzYIFQSFS8005WFjHy53TOxy/medium.jpg

Zwart heeft nog steeds een lichte schijn, maar volgens mij toch wel wat beter.

• Sjah
Werkt een bibliotheek-pas ook? _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 11-12-2016 23:41 ]

• smoken
Sjah schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:41:
Werkt een bibliotheek-pas ook? _/-\o_
;-)

Dit valt me wel nog een beetje tegen ... donkere scenes ... Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T0F9wc0tEfX5PDMXIA84VY4l/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KNQuHFU7MOHTNI2pHweiqQTy/medium.jpg

(wil geen zeikerd zijn, maar wil gewoon weten of ik zo het best mogelijke beeld van deze TV heb of dat ik beter kan omruilen voor een andere in de winkel omdat er met deze iets mis is)

[ Voor 32% gewijzigd door smoken op 12-12-2016 00:05 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

Lijkt wel heel erg flets in de bovenhoeken! Zal toch een andere regelen, hier ga je je aan storen, ik tenminste wel.

Of, kijk eerst eens of je de schroef in die hoek wat losser kan draaien, ik zie dat het al heel wat verbeterd is na je pas behandeling haha

[ Voor 38% gewijzigd door HaTe op 12-12-2016 00:07 ]

• smoken
HaTe schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:07:
Lijkt wel heel erg flets in de bovenhoeken! Zal toch een andere regelen, hier ga je je aan storen, ik tenminste wel.

Of, kijk eerst eens of je de schroef in die hoek wat losser kan draaien, ik zie dat het al heel wat verbeterd is na je pas behandeling haha
Schroeven zitten al allemaal enigszins los ;-)
Denk inderdaad dat ik hem maar weer ga inpakken :-(

Zucht ... hier verheug ik me dus niet op...

[ Voor 10% gewijzigd door smoken op 12-12-2016 00:09 ]

• Sjah
Jammerrr, je prijs was werelds, mag ik vragen waar?

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Denk er wel aan dat alles behalve een OLED- of plasma-TV er niet geweldig uitziet in volledige duisternis. Wat dikwijls gedaan wordt is wat warm witte LEDs achter je TV plakken om zo wat contrast te creëren.

En gewoon je helderheid sterk omlaag halen in donkere omgevingen. In een volledig duistere omgeving is de laagste stand meestal gewoon de beste.

Je foto's zien er bijgevolg dus ook niet echt abnormaal uit naar mijn mening. Met de juiste settings ziet mijn 43W805C er geweldig uit zolang ik een minimum aan verlichting aan laat staan. Als ik dan van een zwart scherm met witte tekst met mijn smartphone een foto probeer te nemen ziet het er ineens ook rampzalig uit.

Je kan 'm terugbrengen, sure, maar besef dan gewoon dat je in de goedkopere prijsklasse niet geweldig veel betere dingen gaat kunnen vinden. De kwaliteit van backlights is er niet beter op geworden de laatste jaren doordat iedereen altijd maar dunnere TV's wil.

• smoken
Sjah schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:13:
Jammerrr, je prijs was werelds, mag ik vragen waar?
Was met de inruil actie bij Tummers Electro.
€300,- korting met inruil van een tv.

• smoken
AmbroosV schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:17:
Denk er wel aan dat alles behalve een OLED- of plasma-TV er niet geweldig uitziet in volledige duisternis. Wat dikwijls gedaan wordt is wat warm witte LEDs achter je TV plakken om zo wat contrast te creëren.

En gewoon je helderheid sterk omlaag halen in donkere omgevingen. In een volledig duistere omgeving is de laagste stand meestal gewoon de beste.

Je foto's zien er bijgevolg dus ook niet echt abnormaal uit naar mijn mening. Met de juiste settings ziet mijn 43W805C er geweldig uit zolang ik een minimum aan verlichting aan laat staan. Als ik dan van een zwart scherm met witte tekst met mijn smartphone een foto probeer te nemen ziet het er ineens ook rampzalig uit.

Je kan 'm terugbrengen, sure, maar besef dan gewoon dat je in de goedkopere prijsklasse niet geweldig veel betere dingen gaat kunnen vinden. De kwaliteit van backlights is er niet beter op geworden de laatste jaren doordat iedereen altijd maar dunnere TV's wil.
Zit dan ook weer wat in.
Foto's zijn gemaakt in een bijna geheeld inkeer kamer. Normaal gesproken heb ik inderdaad een lamp aan naast de tv..ik ga er maar een nachtje over slapen denk ik. Winkel is nu toch gesloten ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 12-12-2016 00:23 ]

• W84

W84

Mijn camera maakt het trouwens wel altijd erger. Ik zie zelf vrijwel geen clouding bij de mijne, maar als ik de camera richt of de foto maak zie ik blauwe wolkjes. :p Ik heb achterop een LED-strip zitten en er staat een lamp naast de TV, maar als het volledig donker is zie ik ook wel wat vlekken. Zeker vanuit een hoek gezien.

Verwijderd

smoken schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:57:
[...]

;-)

Dit valt me wel nog een beetje tegen ... donkere scenes ... Wat vinden jullie?

[afbeelding]

[afbeelding]

(wil geen zeikerd zijn, maar wil gewoon weten of ik zo het best mogelijke beeld van deze TV heb of dat ik beter kan omruilen voor een andere in de winkel omdat er met deze iets mis is)
Kortgezegd zijn de kijkhoek van een IPS scherm beter en de zwartwaardes van een VA.
Heb hier een 2015 VA tv staan en de zwartwaardes zijn een genot, en hoewel de tv regelmatig behoorlijk vanuit de breedte bekeken wordt heb ik de kleinere kijkhoek tot het beeld gaat verkleuren nooit als storend ervaren, sterker nog het is overal in de kamer uiterst acceptabel en dusdanig dat dat eigenlijk niet opvalt zelfs als je er op gaat letten.
In de winkel ben ik expres die 2 verschillende soort panelen eens flink van de zijkant gaan bekijken en zelfs naast elkaar zag je wel dat de IPS een constanter beeld had over een grotere hoek maar het contrast van zo'n VA paneel gaf bij mij de doorslag.
Nou weet ik niet of clouding bij het ene of het andere paneel meer of minder voorkomt maar wanneer je veel films kijkt kan ik mij voorstellen dat grijze of cloudy (zwarte) balken storend zijn.
Het kan natuurlijk ook exemplarisch zijn en dat je net pech hebt met je paneel maar misschien toch iets om in overweging te nemen wanneer je je toestel om gaat ruilen voor een zelfde of misschien voor eentje met een ander paneel.
Nou zegt kijken in de winkel naar een tv die in een fel verlichte zaak in de showroomstand staat ook niet alles, clouding zie je nou eenmaal beter in een gedimde woonkamer dan in vol kunstlicht maar qua kijkhoeken kan je het verschil wel zien.
Snap dat je niet zit te wachten op gedoe en gesleep met zo'n ding maar je moet je niet vanaf dag 1 al lopen storen aan het beeld, dat is een slechte start.
Hoop dat de volgende iig een fraaier beeld heeft dan je huidige exemplaar, zo'n ding moet eigenlijk uit de doos al fatsoenlijk beeld geven en niet dat jij allemaal kunstgrepen uit moet halen om acceptabel beeld te krijgen.

• smoken
Vanmorgen de 49" weer in de doos getild ... vanavond na het werk maar terug naar de winkel.
Baal er wel stevig van ... eigenlijk kan ik hem alleen maar omruilen tegen hetzelfde model, want die kortingsactie is nu afgelopen. Dus dan zou ik €300,- weggooien als ik een ander model pak.

We gaan het zien, ik meldt me vanavond weer ;-)

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sinds een week geeft mijn 50W809C (Ci+ Ziggo) aan dat een ITV CAM software update beschikbaar is. Wanneer ik deze probeer te downloaden en installeren blijft de download op 0% hangen en geeft hij uiteindelijk aan dat de download is mislukt.

De tv heeft wel een werkende internetverbinding.
Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Tanooki schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:52:
Sinds een week geeft mijn 50W809C (Ci+ Ziggo) aan dat een ITV CAM software update beschikbaar is. Wanneer ik deze probeer te downloaden en installeren blijft de download op 0% hangen en geeft hij uiteindelijk aan dat de download is mislukt.

ik denk dat dit software is voor je CI+ module? en denk dat het beter is daar (ook) je probleem te posten. heb zelf exact dezelfde TV maar geen CI+ module daar ik nu nog bij KPN zit. Met daar doel ik natuurlijk op het forum van de CI+ module en of het forum van Ziggo.

wat je zou kunnen proberen is de update op een USB stick te zetten en zo proberen te updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 10:18 ]

• Tanooki
  • Niet online
Ga ik doen, niet aan gedacht!

Verwijderd

voor het updaten van sommige apparaten moet de USB stick FAT32 zijn (in ieder geval weet ik dat nog van oudere apparaten) ben wel benieuwd naar de oplossing. ga zelf eind van de maand over na Ziggo en overweeg ook om naar CI+ module te gaan.

• m0ridin

Had ik ook, ik moest de tv op zender 998 (info kanaal geloof ik) zetten voor de update het gewoon deed...

(Dat deed ik door de tv voor het naar bed gaan op kanaal 998 te zetten en dan uit te doen, volgende dag aanzetten en op kanaal 998 laten staan tot hij de update zag, misschien een minuut of 2 max, en daarna kon hij hem wel updaten).

Probleem was dat handmatig checken na een gefailde download niet werkte, dan zag hij geen nieuwe updates, dus bovenstaande manier was voor mij DE methode om het wel te laten werken. Succes!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Updates voor de CI+ module gaan via het kabelnetwerk, niet via internet. Je kan de update ook niet zelf op een USB stick zetten, de update wordt door Ziggo zelf verspreid.

[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 12-12-2016 11:05 ]

Verwijderd

tiguan schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:02:
Updates voor de CI+ module gaan via het kabelnetwerk, niet via internet. Je kan de update ook niet zelf op een USB stick zetten, de update wordt door Ziggo zelf verspreid.
ok helder, maar kan je de updates wel gewoon downloaden op een stick en dan zo updaten of kan dat ook niet?

• m0ridin
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:08:
[...]

ok helder, maar kan je de updates wel gewoon downloaden op een stick en dan zo updaten of kan dat ook niet?
Nope, kan alleen via de kabel...

• Agima!
smoken schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:39:
[...]
Heb je helemaal gelijk in...gaat nergens over natuurlijk! Welke TV heb jij?
Ik heb de KD65X8505C bij een normaal en minimaal verlichte kamer een geweldige tv... Serieus perfect zwart! Maar 's avonds komen de clouds.... En het komt niet door het biertje wat ik drink ;-)

Als ik zie wat voor resultaten je behaalt met je doekje en je bibliotheekpas dan is het wel een geweldig verschil.

Toch durf ik het niet aan.

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024

Hoe lang heb je gewacht? Kan best zijn dat hij een poosje op 0% staat en dan ineens verder schiet. Totale update moet niet meer dan 5 minuten duren.

Mocht het niet werken kun je ook proberen (als dit mogelijk is voor jou) de tv dichterbij het aop te plaatsen met een directe coax-verbinding (dus geen splitters en lange kabel o.i.d. ertussen).

• audiojunk
  • Laatst online: 01-01 15:23
Ik heb de 50W807C met de SmarDTV CI module maar geen update binnen te krijgen, ook geprobeerd om hem handmatig te downloaden maar krijg de melding dat er geen één is.
Ik heb softwareversie 07.00.52.01.10 en de laatste software -update is van 29-04-2015.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• m0ridin
mr_rik schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:25:
[...]

Hoe lang heb je gewacht? Kan best zijn dat hij een poosje op 0% staat en dan ineens verder schiet. Totale update moet niet meer dan 5 minuten duren.

Mocht het niet werken kun je ook proberen (als dit mogelijk is voor jou) de tv dichterbij het aop te plaatsen met een directe coax-verbinding (dus geen splitters en lange kabel o.i.d. ertussen).
Zoals ik hierboven meldde lijkt dit een beetje op de Authenticatie Problemen met de Quantis module uit de startpost.

Ned1, RTL4, het maakte niet uit. Update bleef op 0% hangen en gaf een download mislukt. Op kanaal 998 begon hij wel gewoon te downloaden en update hij normaal.

De logica en het waarom weet ik niet, maar het lijkt geen toeval iig.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-01 15:52
m0ridin schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:19:
[...]

Zoals ik hierboven meldde lijkt dit een beetje op de Authenticatie Problemen met de Quantis module uit de startpost.

Ned1, RTL4, het maakte niet uit. Update bleef op 0% hangen en gaf een download mislukt. Op kanaal 998 begon hij wel gewoon te downloaden en update hij normaal.

Hier ook een Quantis 1.3 module.
Kreeg de update melding op zender Rtl4.
Dacht ergens gelezen te hebben dat dit een van de kanalen is om te updaten. Helaas 0%.
De update kwam niet verder.
Dan idd maar kanaal 998 proberen.
998 zender overzicht kanaal.
En voila. Update gelukt.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

SebasFM

BOFH

kevinmastah2005 schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:13:
[...]

Hier ook een Quantis 1.3 module.
Kreeg de update melding op zender Rtl4.
Dacht ergens gelezen te hebben dat dit een van de kanalen is om te updaten. Helaas 0%.
De update kwam niet verder.
Dan idd maar kanaal 998 proberen.
998 zender overzicht kanaal.
En voila. Update gelukt.
Ik kreeg voor het laatst ook de update op mijn 43X8307C, echter schakelde de televisie bij mij automatisch over naar kanaal 998. Ik hoefde daar verder niets voor te doen.

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Is er een manier om de TV te factory resetten wanneer je geen toegang heb tot de Home menu en instellingen menu? M'n pa zat te pielen in de instellingen en ergens een wachtwoord ingevoerd. Nu is er geen toegang tot de menu's. Alleen bij TV zenders kan via de action menu beeld- en geluidsinstellingen aangepast worden. Netflix knop werkt ook niet. Soft reset via a.b. werkt even maar voordat de TV klaar is om in de instellingen te komen komt er een pop up met "Beperkt Profiel". Kunnen nu alleen maar gewoon tv kijken, naar Home menu gaan en apps starten kan dus niet meer.

• HaTe

HaTe

haat niet

Weet iemand hoe je aan de Sony kernel sources kan komen? Deze zouden ergens beschikbaar moeten zijn..

• AmbroosV
HaTe schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:23:
Weet iemand hoe je aan de Sony kernel sources kan komen? Deze zouden ergens beschikbaar moeten zijn..
http://oss.sony.net/Products/Linux/common/search.html

Alles behalve Sony Mobile zit daar. Ze zijn daar best (heel) erg goed mee, altijd keurig in orde.

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:48
@ Jan Ham

Via de Home knop en dan Instellingen --> Persoonlijk, etc. Werkt dat ook niet meer ?

• HaTe

HaTe

haat niet

Wie heeft er de ballen om de US Android 6 firmware te installeren? https://esupport.sony.com...d_id=11019&os_group_id=18

Deze is bedoelt voor de KDL50W800C, ik heb sterk het vermoeden dat alleen de voorgeïnstalleerde apps anders zijn..

• m0ridin
HaTe schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:58:
Wie heeft er de ballen om de US Android 6 firmware te installeren? https://esupport.sony.com...d_id=11019&os_group_id=18

Deze is bedoelt voor de KDL50W800C, ik heb sterk het vermoeden dat alleen de voorgeïnstalleerde apps anders zijn..
Werkt niet voor zover ik me kan herinneren, updates zijn regio/model specifiek en werken niet op andere modellen/regios (worden geweigerd).

Anyway, kwestie van geduld dus maar al te lang kan het dan niet meer duren.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Iemand al Amazon Prime Video app op de TV? Hoop dat deze net als de Netflix app werkt. Kan niet vinden of de Prime Video app beschikbaar is voor android tv in NL.

• AlterMann
  • Laatst online: 01-01 22:52
Hebben er meer mensen last van dat beeld met veel streepjes erg onrustig lijkt? Bijvoorbeeld als er een raster in beeld is en beweegt, of een persoon met een heel druk overhemd? Ik zal proberen of ik er een filmpje van kan maken, maar misschien komt het iemand bekend voor en is het gewoon een effect van dit soort tv's (55W809C in dit geval).

Verwijderd

Moire effect, Google maar eens :)

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06-2025
m0ridin schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:11:
[...]

Werkt niet voor zover ik me kan herinneren, updates zijn regio/model specifiek en werken niet op andere modellen/regios (worden geweigerd).

maw wel android 6 op de 2015 modellen ?

• m0ridin
NeP2013 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:49:
[...]

maw wel android 6 op de 2015 modellen ?
Het feit dat het voor de US 2015 modellen beschikbaar is (W800C dacht ik) en voor 4k 2015 modellen doet me vermoeden dat het wel goed moet komen ja ;)

• AlterMann
  • Laatst online: 01-01 22:52
Yes, dat is het. Even spelen met de instellingen dus, thanks!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-01 22:04
m0ridin schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:11:
[...]

Je moet het maar zo zien, de US kan lekker voor ons proeftesten en als er grote bugs tevoorschijn komen kunnen ze hem bij ons delayen en het fixen.

• AmbroosV
Waarschijnlijk loopt de update in Europa wat vertraging op omdat een berg TV-aanbieders hun CI-kaarten etc terug willen testen. Dat is hier altijd een heel gedoe.

• mr_rik
Jan Ham schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 02:55:
Is er een manier om de TV te factory resetten wanneer je geen toegang heb tot de Home menu en instellingen menu? M'n pa zat te pielen in de instellingen en ergens een wachtwoord ingevoerd. Nu is er geen toegang tot de menu's. Alleen bij TV zenders kan via de action menu beeld- en geluidsinstellingen aangepast worden. Netflix knop werkt ook niet. Soft reset via a.b. werkt even maar voordat de TV klaar is om in de instellingen te komen komt er een pop up met "Beperkt Profiel". Kunnen nu alleen maar gewoon tv kijken, naar Home menu gaan en apps starten kan dus niet meer.
Weet niet welke tv je hebt (type), maar over het algemeen kun je een force factory reset uitvoeren door de stekker eruit te doen, dan de volume - (min-knop) en de powertoets op je tv ingedrukt houden, dan de stekker er weer in doen, dan de knopjes weer loslaten als de LED groen gaat oplichten. Dan stappen volgen op het scherm, maar deze vervolgstappen zijn een beetje afhankelijk van welk type je hebt.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 20:35

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

AlterMann schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:23:
[...]

Yes, dat is het. Even spelen met de instellingen dus, thanks!
Laat je even weten wat het was?
volgens mij reality creation in de beeld opties.
Bij mij staan al die enhancers uit en merk geen verschil.
Dat met die drukke overhemden was ook weg toen.

Maar heb toen meerdere instellingen gedaan tegelijk 8)

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Kroonkurk schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:23:
@ Jan Ham

Via de Home knop en dan Instellingen --> Persoonlijk, etc. Werkt dat ook niet meer ?
Eergisteren een tiental keer geprobeerd na een soft reset, Het beperkte profiel werd geladen voordat het Home menu goed reageerde. Het profiel sloot me toen uit het Home menu.

Gisterenavond na weer bijna een tiental keer soft resetten uiteindelijk toch gelukt.
mr_rik schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:58:
[...]

Weet niet welke tv je hebt (type), maar over het algemeen kun je een force factory reset uitvoeren door de stekker eruit te doen, dan de volume - (min-knop) en de powertoets op je tv ingedrukt houden, dan de stekker er weer in doen, dan de knopjes weer loslaten als de LED groen gaat oplichten. Dan stappen volgen op het scherm, maar deze vervolgstappen zijn een beetje afhankelijk van welk type je hebt.
X9305C

Bedankt.
Soft reset is uiteindelijk toch gelukt. Maar i.i.g. handig om te weten voor evt. toekomstige problemen.

• mr_rik
m0ridin schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:19:
[...]

Klopt, via dat kanaal geeft Ziggo de updates door. Was er een beetje vanuit gegaan dat Tanooki hem ook op dat kanaal had staan, omdat de tv bij het accepteren van de update normaal gesproken ook naar dat kanaal dient te gaan, maar lees dat dit bij meerderen niet het geval blijkt te zijn en hem dus handmatig hierop dienen te zetten. Mocht het updaten/downloaden daarop ook nog niet lukken, dan kan mijn aangegeven opmerking nog worden geprobeerd.

• mr_rik
[...]
X9305C

Bedankt.
Soft reset is uiteindelijk toch gelukt. Maar i.i.g. handig om te weten voor evt. toekomstige problemen.
Mooi dat het al gelukt is, en graag gedaan. Hoop alleen niet dat je het in de toekomst nog eens nodig bent ;)

• Tanooki
  • Niet online
mr_rik schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:58:
[...]

Klopt, via dat kanaal geeft Ziggo de updates door. Was er een beetje vanuit gegaan dat Tanooki hem ook op dat kanaal had staan, omdat de tv bij het accepteren van de update normaal gesproken ook naar dat kanaal dient te gaan, maar lees dat dit bij meerderen niet het geval blijkt te zijn en hem dus handmatig hierop dienen te zetten. Mocht het updaten/downloaden daarop ook nog niet lukken, dan kan mijn aangegeven opmerking nog worden geprobeerd.
Nog even een update van mijn kant:

Kanaal 998 inschakelen werkte bij mij niet, ook niet toen ik de tv rechtstreeks aan het AOP verbond en de signaalkwaliteit 100% was. Vervolgens heb ik mijn kanalen opnieuw laten zoeken/instellen. Daarna RTL4 ingeschakeld. Na de updatemelding te hebben geaccepteerd werd de update met succes geïnstalleerd (ik geloof dat hij ook automatisch naar 998 schakelde).

• ApC_IcE

ApC_IcE

Waarom is het zo belangrijk om de ci+ te updaten?
Ik heb de 1 na laatste update op mijn X8505 en ci+ in oud upc gebied.

If it aint broke dont fix it.

• m0ridin
ApC_IcE schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:32:
Ik heb de 1 na laatste update op mijn X8505 en ci+ in oud upc gebied.

If it aint broke dont fix it.
Voor mij vooral het feit dat ik elke keer die melding kreeg bij het opstarten...

• mr_rik
ApC_IcE schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:32:
Updates hebben vaak betrekking op mogelijkheden/uitbreidingen die voor de kabelprovider nodig zijn om een bepaalde functionaliteit goed te laten werken. Ik weet dat Ziggo omstreeks deze laatste update-datum de Netflix-app heeft toegevoegd in hun Horizonbox, hoogstwaarschijnlijk was deze update noodzakelijk voor de CI+ in deze apparaten om dit goed te laten werken.

ps. dat CAM-updates niet altijd goed gaan is ook bekend, is bij Ziggo ook al eens voorgevallen, dus enige terughoudendheid met het updaten is zeker niet verkeerd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_rik op 15-12-2016 11:20 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

mr_rik schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:18:
[...]

Updates hebben vaak betrekking op mogelijkheden/uitbreidingen die voor de kabelprovider nodig zijn om een bepaalde functionaliteit goed te laten werken. Ik weet dat Ziggo omstreeks deze laatste update-datum de Netflix-app heeft toegevoegd in hun Horizonbox, hoogstwaarschijnlijk was deze update noodzakelijk voor de CI+ in deze apparaten om dit goed te laten werken.

ps. dat CAM-updates niet altijd goed gaan is ook bekend, is bij Ziggo ook al eens voorgevallen, dus enige terughoudendheid met het updaten is zeker niet verkeerd ;)
Helder,
Mijn vraag was meer. Waarom updaten als alles werkt. Het stond er wat simpeler.
Zeker met deze gevoelige tv's :)
Wanneer er een irritante melding is dan zou ik ook updaten.

Voorlopig update ik niks.
Ik mis die nieuwe functies ook niet. (Voorbeeld van android 6)

• mr_rik
ApC_IcE schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:46:
[...]
Helder,

Ben het met je eens hoor, zeker indien je de tv al wat langer hebt weet je hoe de updates in het begin geweest zijn, werd er niet altijd beter op na een update ;)

Enige wat ik wel fijn zou vinden is een timeshift werkend zoals het hoort (niet dat ik het veelvuldig gebruik, maar voor die enkele keer zou het wel fijn zijn dat het wat simpeler gaat) ;) Voor de rest mis ik Android 6 ook niet op de tv, werkt wat mij betreft verder naar behoren nu.

• m0ridin
[...]

Helder,

Tja, aan de andere kant weet je niet wat je mist als je niet update... En denk je dan 'als ik dit had geweten'.

Ik lees dat het met Android6 bijvoorbeeld een stuk soepeler lijkt te werken, an sich werkt het nu goed voor me maar het mag zeker wat vlotter. Dus ga ik absoluut updaten wanneer mogelijk (los van het feit dat ik mezelf toch nooit kan beheersten als er een update uit is ;) )

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 21:39

woutur

Klauwtjes uit!

Als nieuwbezitter van een Sony denk ik dat er nog wel wat bugjes op te lossen zijn hoor. Ik stoor me aan de traagheid van geluid en beeld als ik op Guide druk. Die horen niet weg te vallen, die guide moet als een overlay eroverheen getoond worden. Dat werkte veel sneller bij mijn oude tv uit 2009.
Daarnaast mag het ophalen van de programmagids ook wel wat sneller. Want waar hebben we het over? Een xml'tje van een paar kilobyte?

En de tv loopt wel eens vast in combinatie met een HD. Dan moet ik deze eerst loskoppelen en dan kan ik de tv weer opnieuw starten.

Zou mooi zijn als Android 6 daar oplossingen voor zou hebben!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• tiguan
Die guide is inderdaad een beetje haperig nog. Maar, altijd nog véél beter dan die Horizon box van Ziggo ;)

Verwijderd

woutur schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:15:
Als nieuwbezitter van een Sony denk ik dat er nog wel wat bugjes op te lossen zijn hoor. Ik stoor me aan de traagheid van geluid en beeld als ik op Guide druk. Die horen niet weg te vallen, die guide moet als een overlay eroverheen getoond worden. Dat werkte veel sneller bij mijn oude tv uit 2009.
Daarnaast mag het ophalen van de programmagids ook wel wat sneller. Want waar hebben we het over? Een xml'tje van een paar kilobyte?

En de tv loopt wel eens vast in combinatie met een HD. Dan moet ik deze eerst loskoppelen en dan kan ik de tv weer opnieuw starten.

Zou mooi zijn als Android 6 daar oplossingen voor zou hebben!
die overlay is inderdaad jammer, geen idee of android 6.x.x dat oplost, de guide kan ik niet over spreken ik zit momenteel bij KPN en kan dus geen CI+ module gebruiken
tiguan schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:40:
Die guide is inderdaad een beetje haperig nog. Maar, altijd nog véél beter dan die Horizon box van Ziggo ;)
alles is beter dan de Horizon box van Ziggo.

• tiguan
De guide is opzich prima. Reageert lekker vlot qua scrollen naar een zender verderop. Informatie is ook erg uitgebreid, hij haalt zelfs acteurs op van 't internet (met plaatje erbij indien beschikbaar) bij films bijvoorbeeld.

• ApC_IcE

ApC_IcE

m0ridin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:51:
[...]

Tja, aan de andere kant weet je niet wat je mist als je niet update... En denk je dan 'als ik dit had geweten'.

Ik lees dat het met Android6 bijvoorbeeld een stuk soepeler lijkt te werken, an sich werkt het nu goed voor me maar het mag zeker wat vlotter. Dus ga ik absoluut updaten wanneer mogelijk (los van het feit dat ik mezelf toch nooit kan beheersten als er een update uit is ;) )
Zo herkenbaar :P
En ook zo vaak ging het goed.
Maar ook zo vaak dacht ik, waarom waarom moest ik op update drukken ;(
We lijken wel:

Afbeeldingslocatie: http://9975-presscdn-0-95.pagely.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/10/unnamed.jpg

• Agima!
[...]
Mijn vraag was meer. Waarom updaten als alles werkt.(...) Ik mis die nieuwe functies ook niet. (Voorbeeld van android 6)
Tja met die instelling zou ik nog steeds met Windows 95 werken :-) Android is het besturingsysteem. De basis van de werking van de SmartTV. Doordat de TV nu de upgrade heeft gekregen is het hele toestel een generatie nieuwer geworden in mijn ogen. Apps die Android 6 als minimum hebben (die mogelijk nog zullen komen) werken na deze Android 6 update dus ook op deze Tv. (Mits de hardware het ondersteund).

Toch fijn! En die bugs? Die fixen ze heus wel...

• ApC_IcE

ApC_IcE

Daarom wil ik eerst de meest irritante bugs eruit voor zover mogelijk.
Ik stap niet meteen over. Ik kijk eerst de kat uit de boom voor een paar dagen

Verwijderd

Onze afstandsbediening van de W809C (RMT-TX100D) is niet meer helemaal in orde. Alle knoppen in de ronde kring in het midden (Action menu, Guide, Home, Discover, Back, TV en de pijltjes) reageren soms perioden lang niet, om het daarna tijdelijk weer prima te doen. Ik vermoed een loszittend contact. Heb geen update gedaan van de TV dus daar lijkt het me niet aan te kunnen liggen.

Kan ik gewoon een nieuwe TX100D kopen en werkt deze dan direct probleemloos? Een alternatief is een Harmony maar vind de originele wel prettig omdat de knoppen dan ook identiek zijn. Een andere optie is de one flick remote die af en toe bij de Neckermann in de aanbieding is.

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:33:
Onze afstandsbediening van de W809C (RMT-TX100D) is niet meer helemaal in orde. Alle knoppen in de ronde kring in het midden (Action menu, Guide, Home, Discover, Back, TV en de pijltjes) reageren soms perioden lang niet, om het daarna tijdelijk weer prima te doen. Ik vermoed een loszittend contact. Heb geen update gedaan van de TV dus daar lijkt het me niet aan te kunnen liggen.

Kan ik gewoon een nieuwe TX100D kopen en werkt deze dan direct probleemloos? Een alternatief is een Harmony maar vind de originele wel prettig omdat de knoppen dan ook identiek zijn. Een andere optie is de one flick remote die af en toe bij de Neckermann in de aanbieding is.
Heb je geen garantie meer? Hier ook een KDL-55W809C, ik heb de orignele en de one flick, we gebruiken eigenlijk alleen de one flick.

Verwijderd

Jumpman schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:37:
[...]

Heb je geen garantie meer? Hier ook een KDL-55W809C, ik heb de orignele en de one flick, we gebruiken eigenlijk alleen de one flick.
Jawel, TV is nog geen jaar oud maar mijn dochter van 1 loopt er zo vaak mee rond dat ik denk dat deze door het vallen stukgegaan is in plaats van een echt garantie issue. Plus dat ik sowieso een alternatief nodig heb mocht ik deze op willen sturen.

Kun je met de one flick alles doen?

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:49:
[...]

Jawel, TV is nog geen jaar oud maar mijn dochter van 1 loopt er zo vaak mee rond dat ik denk dat deze door het vallen stukgegaan is in plaats van een echt garantie issue. Plus dat ik sowieso een alternatief nodig heb mocht ik deze op willen sturen.

Kun je met de one flick alles doen?
Niet alles volgens mij, wel alle basis dingen. Hier gebruiken mijn vriendin en kinderen altijd de one flick, de normale heb ik veilig opgeborgen. Zo komen ze ook niet snel in instellingen menu's als ze een per ongeluk een paar knoppen indrukken.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:45
Ik heb de Sony Bravia KD-49X8305C tv en heb nu aan de rechterkant plotseling een icoontje van een tekst bestandje in beeld, zie afbeelding. Iemand enig idee hoe die daar komt en nog belangrijker: hoe ik hem daar weer weg krijg? Tussendoor is het ook nog even het plex logo geweest.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qitoonctqybq8.jpg

edit: foto werkend gemaakt

[ Voor 13% gewijzigd door belly89 op 16-12-2016 14:25 ]

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Deze week in de aanbieding bij Art & Craft de 55X8509C opgepikt voor 999 euro. Ik was op zoek naar een mooie Sony 4k televisie met VA-paneel, en dan moet je met de modellen van dit jaar gelijk bij de XD93 wezen en dat vond ik toch een tikkeltje te duur. Over de X85C heb ik veel positieve verhalen gelezen als het aan komt op beeldkwaliteit en voor onder de 1000 euro vond ik het toch een erg aardige deal.

Ik heb wel gemengde gevoelens als eerste indruk. Mijn vorige tv was overigens de 50W805B. Ik zal allereerst de positieve punten behandelen:

- Ik hou zelf van vloeiend beeld, en de motion flow processing is bij deze televisie weer een tikkeltje beter dan de 50W805B.
- Beelden ogen erg scherp, zelfs geupscalede 1080p content ziet er een stuk beter uit dan op de 50W805B.

De minder positieve punten:

- Mijn exemplaar heeft behoorlijk wat clouding. Nu had ik een aantal jaar terug een trucje geleerd om met een microvezel doekje op de 'clouding' plekjes te wrijven. Gister een klein deel hiermee weg gekregen, vanavond weer verder en het zal in zijn geheel verdwenen zijn.
- Tevens heeft mijn exemplaar last van wat bleeding in je linker onderhoek. Wellicht dat ik de schroeven wat strakker aan kan draaien om dit te verhelpen, want ook dit stoort me. Mocht het niet te verhelpen zijn, moet ik helaas toch echt gaan denken aan retourneren. Over contrast kan ik dan ook nog weinig zeggen voordat de clouding en blacklight bleed problemen zijn opgelost.
- AndroidTV is een groot drama. Het lijkt wel of de interface op 720p draait, het gaat enorm hakkerig en zelfs ondertiteling in Netflix bij 4k content wordt in een lagere resolutie weergegeven. Op 55 inch en een 4k televisie oogt dit erg slecht. Des te meer baal ik nu dat de Apple TV 4 geen 4k ondersteuning heeft.

Tot slot ben ik flink in de weer geweest met beeld instellingen. Het zit bijna op mijn smaak, maar hier en daar kan het nog een tikkeltje beter gefine tuned worden. Dit is een kwestie van tijd en tv kijken in verschillende lichtomstandigheden om het perfect te krijgen. Anyway, tips zijn altijd welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door keest12 op 16-12-2016 15:48 ]

• wocko
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
FCU1976 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:25:
Ik heb de laatste online update binnengehaald maar heeft iemand enig idee of playstation now al werkt?
Weet iemand of playstation now al werkt op sony android tv's van 2015? Ik heb zelf een W809C, maar kan de app nergens vinden. Op dit forum is er verder ook niets te vinden.

Op de site van sony zelf vind je tegenstrijdige berichten (exclusief voor ps4, ook voor windows pc, ook voor sony bravia 2015), zie:
https://www.playstation.c...w/compatible-controllers/

Op youtube heb ik één filmpje kunnen vinden waar de playstation now app tussen de app's staat (verder alleen werkend op sony tv's op tech beurzen). Op apk-mirror e.d. ook niets te vinden.

Weet iemand hier hoe het er voor staat met playstation now voor sony bravia tv's? Voordat ik er speciaal een dualshock 4 voor aanschaf.

Verwijderd

wocko schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:34:
[...]

Weet iemand of playstation now al werkt op sony android tv's van 2015? Ik heb zelf een W809C, maar kan de app nergens vinden. Op dit forum is er verder ook niets te vinden.

Op de site van sony zelf vind je tegenstrijdige berichten (exclusief voor ps4, ook voor windows pc, ook voor sony bravia 2015), zie:
https://www.playstation.c...w/compatible-controllers/

Op youtube heb ik één filmpje kunnen vinden waar de playstation now app tussen de app's staat (verder alleen werkend op sony tv's op tech beurzen). Op apk-mirror e.d. ook niets te vinden.

Weet iemand hier hoe het er voor staat met playstation now voor sony bravia tv's? Voordat ik er speciaal een dualshock 4 voor aanschaf.
koop gewoon de dualshock online en test het, werkt het niet dan stuur je hem terug easy as pie :)

• wocko
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:26:
[...]

koop gewoon de dualshock online en test het, werkt het niet dan stuur je hem terug easy as pie :)
Als de app nergens te vinden is, dan kan ik het ook niet testen ;)
En ik denk niet dat de app pas verschijnt als ik de controller heb aangesloten.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-12-2025
wocko schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:34:
[...]

Na wat zoeken kwam ik uit op het volgende:
Compatibele apparaten

Momenteel kun je PlayStation Now gebruiken op de volgende apparaten, en binnenkort komen er meer bij:

PlayStation 4
Pc

• HaTe

HaTe

haat niet

belly89 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:52:
Ik heb de Sony Bravia KD-49X8305C tv en heb nu aan de rechterkant plotseling een icoontje van een tekst bestandje in beeld, zie afbeelding. Iemand enig idee hoe die daar komt en nog belangrijker: hoe ik hem daar weer weg krijg? Tussendoor is het ook nog even het plex logo geweest.

[afbeelding]

edit: foto werkend gemaakt
Ja dat is de melding van es file Explorer van gewijzigde bestanden. Kan je uitschakelen in de instellingen van es.

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:45
HaTe schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:40:
[...]

Ja dat is de melding van es file Explorer van gewijzigde bestanden. Kan je uitschakelen in de instellingen van es.
Bedankt! lijkt opgelost te zijn!!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:01
Ik wil mijn 50w809C aan de muur gaan bevestigen (zoontje begint in de leeftijd te komen dat ik het riskant vind om een TV in zijn bereik te hebben staan ;) ), heeft iemand een tip welke bevestigingsbeugel ik hierbij het beste kan gebruiken? De TV hoeft niet gedraaid te kunnen worden, gewoon vlak op de muur :) !

Ik zie namelijk heel veel verschillende types en merken en in alle eerlijkheid lijken ze allemaal nogal op elkaar voor mij...

Ik ben benieuwd of iemand een goed voorstel heeft!

• tiguan
Ik heb die van Vogel genomen, bevalt prima. Geen poespas, gewoon plat tegen de muur.

https://www.karwei.nl/ass...id%3db_product_b021350803

[ Voor 71% gewijzigd door tiguan op 17-12-2016 18:30 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben nog steeds tevreden met die uit de graaibak van deAldi, €14,99. Zit niet heel dicht op de muur maar ik vind het mooi zat en bijkomend voordeel is dat kabels aansluiten of resetten vd tv geen probleem is...

youtube.com/@hisrep

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:01
Kijk dat klinkt goed!
Een standaard beugel past dus gewoon op de Sony!
Dan huppel ik binnenkort eens een bouwmarkt binnen.
Pagina: 1 ... 84 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297