eerste keer werkte het bij mij perfect daarna kreeg ik het ook nooit meer aan de praat, TV teruggezet naar factory defaults en sindsdien nooit meer problemen gehad ermee.Dave. schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:37:
Sinds vandaag werkt het casten naar mijn tv niet meer.
Ik heb wel regelmatig dat ik de tv opnieuw moet opstarten voordat het werkt, maar ook dat helpt niet meer.
Ik zie wel het icoontje in youtube.
Iemand tips?
Je moet eerst het programma opnemen voordat je het pas op pauze kunt zetten. Geen echte pauze functie dus.StecaGrid schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:50:
[...]
En je kunt daarmee pauzeren en bijv 5 min later verder kijken. Dan neemt hij tegelijk op en speelt hij het bestand af. Is een 64 GB stickje voldoende? Ik ga ervan uit dat die fat32 geformatteerd moet zijn.
[...]
Fijn hé? Alleen jammer dat postnl mijn muurbeugel die ik gelijk heb meebesteld pas na het weekend bezorgd
Dat vind ik persoonlijk echt een limitatie aan deze tv.
Verwijderd
dat schijnt niet zo te zijn (lees maar paar posts terug) kan niet uit eigen ervaring spreken. maar er is een tweaker die zegt dat je kan opnemen en dan de opname (die nog loopt) kan afspelen en dan kan pauzeren. niet de meest handige methode maar het werkt iig wel als ik hem mag geloven.alex3305 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:47:
[...]
Je moet eerst het programma opnemen voordat je het pas op pauze kunt zetten. Geen echte pauze functie dus.
Dat vind ik persoonlijk echt een limitatie aan deze tv.
mogelijk dat dit met de android 6.x.x versie veranderd
Uit nieuwsgierigheid, welke muurbeugel heb je erbij genomen? Ik moet er ook nog een bestellen..StecaGrid schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:50:
[...]
Fijn hé? Alleen jammer dat postnl mijn muurbeugel die ik gelijk heb meebesteld pas na het weekend bezorgd
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Misschien was mijn uitleg dan niet duidelijk genoeg. Maar ik bedoelde inderdaad dat je dan een opname moet starten om het geheel op pauze te kunnen zetten. Ik vind dit geen workaround. Als je dan namelijk wilt zappen, dan gaat de televisie ook zeuren, aangezien er een opname bezig is.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:52:
[...]
dat schijnt niet zo te zijn (lees maar paar posts terug) kan niet uit eigen ervaring spreken. maar er is een tweaker die zegt dat je kan opnemen en dan de opname (die nog loopt) kan afspelen en dan kan pauzeren. niet de meest handige methode maar het werkt iig wel als ik hem mag geloven.
Ik heb de Vogels Thin 205. Eigenlijk omdat die erbij stond en ik er goede ervaringen over las. Voordeel was ook dat je 'm kan kantelen om bij de aansluitingen te kunnen.woutur schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:14:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, welke muurbeugel heb je erbij genomen? Ik moet er ook nog een bestellen..
Zolang er maar 1 tuner in zit, zal je nooit iets anders kunnen kijken tijdens het opnemen.alex3305 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:37:
[...]
Misschien was mijn uitleg dan niet duidelijk genoeg. Maar ik bedoelde inderdaad dat je dan een opname moet starten om het geheel op pauze te kunnen zetten. Ik vind dit geen workaround. Als je dan namelijk wilt zappen, dan gaat de televisie ook zeuren, aangezien er een opname bezig is.
Pauzeren tijdens opname heet timeshift en is vanaf android 6. Tijdens opname kan je niet een andere zender kijken tenzij je die met bv via chromecast naar de tv stuurt. Dus vanuit de Ziggo go
Ik kwam in ander forum deze links tegen, iemand die alle onvolkomenheden(en wensen) in de android/sony firmware op een rij heeft gezet:
https://docs.google.com/d...7CUPc8/pub#h.tex0szco8dyq
https://docs.google.com/d...zkXY-4/pub#h.aptn1ou4nm7i
Ik kwam in ander forum deze links tegen, iemand die alle onvolkomenheden(en wensen) in de android/sony firmware op een rij heeft gezet:
https://docs.google.com/d...7CUPc8/pub#h.tex0szco8dyq
https://docs.google.com/d...zkXY-4/pub#h.aptn1ou4nm7i
[ Voor 47% gewijzigd door pauldaytona op 27-11-2016 20:54 ]
Klopt, op dit moment kun je op deze manier via een (ietwat omslachtige) workaround toch live-tv pauzeren. Zoals ik inderdaad ook al aangaf, niet exact zoals timeshift behoort te werken, maar het werkt wel.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:52:
[...]
dat schijnt niet zo te zijn (lees maar paar posts terug) kan niet uit eigen ervaring spreken. maar er is een tweaker die zegt dat je kan opnemen en dan de opname (die nog loopt) kan afspelen en dan kan pauzeren. niet de meest handige methode maar het werkt iig wel als ik hem mag geloven.
Zoals in de posts hierboven ook aangegeven, dat je niet kunt zappen ligt aan de beperking van je tv/ci-module, hij kan maar één kanaal tegelijkertijd decoderen. Als je dan wilt zappen tijdens een opname, dan geeft hij inderdaad aan dat dit niet mogelijk is omdat er een opname loopt.alex3305 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:37:
[...]
Misschien was mijn uitleg dan niet duidelijk genoeg. Maar ik bedoelde inderdaad dat je dan een opname moet starten om het geheel op pauze te kunnen zetten. Ik vind dit geen workaround. Als je dan namelijk wilt zappen, dan gaat de televisie ook zeuren, aangezien er een opname bezig is.
Dit is eventueel nu nog op te lossen, zoals pauldaytona ook al aangaf, door tijdens een opname, via de Ziggo app een andere zender naar je tv te casten (hier heb je uiteraard wel een Ziggo-abonnement voor nodig). Dit werkt wel, want tijdens een opname kun je gewoon gebruik maken van de externe inputs (hdmi), de apps (zoals Netflix en Youtube) evenals het casten.
Het wachten is nog op Android 6 voor deze tv's, hoogstwaarschijnlijk werkt timeshift dan wel zoals het hoort.
Kan je eigenlijk op afstand een opname starten op de W809C? Ik heb het idee dat het zou moeten kunnen met de sideview app maar nog niet gevonden hoe.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
is er al nieuws over Android 6 inmiddels?
de laatste update heeft bij mij wel al mijn problemen gefixt
-dubbelpost hickup alert-
[ Voor 94% gewijzigd door Robus op 29-11-2016 17:23 ]
"A man has got to know his limitations..."
Welke afstand denk je aan? Voor de korte afstand raad ik je de afstandsbediening -het woord zegt het eigenlijk al- aan. Met de AB in Sideview kan je via Wifi al wat meer afstand nemen. Of en hoe je sideview via web -op grote afstand- kan gebruiken weet ik helaas niet (althans, daar rept de app zelf niet over).woutur schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:22:
Kan je eigenlijk op afstand een opname starten op de W809C? Ik heb het idee dat het zou moeten kunnen met de sideview app maar nog niet gevonden hoe.
Volgens die reclame-app in de sony smartscreen kan het wel, ja hoe zoek je maar uit, maar zo lees ik dat in die info djie je daar leest.
EDIT: heb het even opgezocht, die Sony aanbevolen app heet opnemen waar u zich ook bevindt, en als je erin gaat hoef je naast sideview installen, alleen maar "Timer REC op afstand" in te schakelen, wat je daar kan doen (en vast ook ergens anders bij instellingen).
EDIT: heb het even opgezocht, die Sony aanbevolen app heet opnemen waar u zich ook bevindt, en als je erin gaat hoef je naast sideview installen, alleen maar "Timer REC op afstand" in te schakelen, wat je daar kan doen (en vast ook ergens anders bij instellingen).
[ Voor 49% gewijzigd door Sjah op 30-11-2016 00:52 ]
Nu nog een 43W755C aankopen is een goede koop prijs-kwaliteitsverhouding? € 589 bij Plasma Discounter. Voor voetbal, gaming, films...
Ik heb er pas een gekocht, ook daar, ben er erg tevreden mee! Ik twijfelde tussen een Full HD of 4K scherm in dezelfde prijsklasse, maar ben blij dat ik voor deze Full HD heb gekozen en niet voor een "budget" 4K scherm.rsca777 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 01:11:
Nu nog een 43W755C aankopen is een goede koop prijs-kwaliteitsverhouding? € 589 bij Plasma Discounter. Voor voetbal, gaming, films...
Ik gebruik de apps van de TV bijna niet overigens, behalve Netflix.
[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 30-11-2016 05:54 ]
Sinds de laatste update loopt de tv bij mij soms zo vast dat hij pas reset als ik de stekker eruit heb gehaald en daarna een reboot forceer via de power knop achterop het scherm. Of is dit toeval en is de tv defekt?NeP2013 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:26:
is er al nieuws over Android 6 inmiddels?
youtube.com/@hisrep
Iemand ervaring met deze tv's icm PS4 Pro? Blijf veel problemen houden met de HDMI handshake. Gisteren een keer of 5 alles opnieuw opgestart, op zowel de tv als de versterker geswitched van input en eigenlijk toen ik het opgaf eindelijk beeld. Heb het idee dat het aan de tv ligt aangezien het weer werkte toen ik naar AV1 switchte en daarna weer terug naar HDMI4. Ik had ondertussen ook geluid van de PS4 dus die stuurde gewoon zijn signaal naar de versterker.
Ai, je bent net te laat: vorige week kon je de 805C bestellen (zelfde tv, andere kleur voetje en 3D functionaliteit) voor 549€ en kreeg je ook nog eens de 809C. Volgens mij kun je je aan deze televisie geen buil vallen. Ik heb em nu net een paar dagen en afgezien het feit dat de menu's nog beter en sneller kunnen (de Guide bijvoorbeeld) geeft de televisie prachtig beeld. 100 hz, VA paneel etc.rsca777 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 01:11:
Nou ik dacht zelf aan een kilometer of 100.Robus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:22:
[...]
Welke afstand denk je aan? Voor de korte afstand raad ik je de afstandsbediening -het woord zegt het eigenlijk al- aan. Met de AB in Sideview kan je via Wifi al wat meer afstand nemen. Of en hoe je sideview via web -op grote afstand- kan gebruiken weet ik helaas niet (althans, daar rept de app zelf niet over).
Waar het nog niet zo goed gaat met de software van Sony is het instellen van dit soort dingen. Ik heb mijn SideView app moeten verwijderen op de telefoon. Dan op de tv instellingen moeten wijzigen en de registratie van mijn telefoon ongedaan maken. Vervolgende de Sideview app opnieuw installeren op mijn telefoon en dan krijg je de optie om ook op afstand (@Robus: meerdere kilometersSjah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:06:
Volgens die reclame-app in de sony smartscreen kan het wel, ja hoe zoek je maar uit, maar zo lees ik dat in die info djie je daar leest.
Heb je dreamcast inmiddels ook in retroarch? Deze lijkt er nog niet bij te staan... Reicast staat ook niet in de playstore:-(Jay-v schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:09:
[...]
Ik gebruik RetroArch met GameSome als frontend. Werkt perfect voor het emuleren van NES, SNES, PSX, DreamCast en veel meer. En tevens perfect met DualShock 4 controller.
Heb je toevallig een handleiding of kleine beschrijving geschreven hoe dit mooi werkend te krijgen? Ik heb de roms voor NES, SNES, N64 en psx al werkend (controllers nog wel even finetunen), nu de dreamcast nog...
Bevalt gamesome goed of is kodi aan te bevelen?
Canard schreef op woensdag 30 november 2016 @ 05:54:
[...]
Ik heb er pas een gekocht, ook daar, ben er erg tevreden mee! Ik twijfelde tussen een Full HD of 4K scherm in dezelfde prijsklasse, maar ben blij dat ik voor deze Full HD heb gekozen en niet voor een "budget" 4K scherm.
Ik gebruik de apps van de TV bijna niet overigens, behalve Netflix.
Hoe is het qua clouding, uniformiteit, ghosting en van die dingen?woutur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:15:
Ai, je bent net te laat: vorige week kon je de 805C bestellen (zelfde tv, andere kleur voetje en 3D functionaliteit) voor 549€ en kreeg je ook nog eens de 809C. Volgens mij kun je je aan deze televisie geen buil vallen. Ik heb em nu net een paar dagen en afgezien het feit dat de menu's nog beter en sneller kunnen (de Guide bijvoorbeeld) geeft de televisie prachtig beeld. 100 hz, VA paneel etc.
Ik ben geen expert en het is voor mij erg moeilijk referentiemateriaal te verkrijgen. In vergelijking met mijn vorige Samsung is het zwart in ieder geval véél zwarter. Ook had mijn vorige Samsung veel meer last van backlight bleeding langs de randen. Dat zou ik bij mijn Sony eens even moeten bekijken hoe dat zit. Heb je een idee hoe ik ghosting kan testen?rsca777 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:07:
[...]
Hoe is het qua clouding, uniformiteit, ghosting en van die dingen?Want 4K kan later ook nog natuurlijk. Bedankt!
Ben ik idd ook wel benieuwd naar.. ik krijg heeel retroarch niet aan de praat.. werkn de instellingen niet met een ab? of moet er een toetsenbord gekoppeld worden ?Sjarl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:32:
[...]
Heb je dreamcast inmiddels ook in retroarch? Deze lijkt er nog niet bij te staan... Reicast staat ook niet in de playstore:-(
Heb je toevallig een handleiding of kleine beschrijving geschreven hoe dit mooi werkend te krijgen? Ik heb de roms voor NES, SNES, N64 en psx al werkend (controllers nog wel even finetunen), nu de dreamcast nog...
Klopt, de Reicast core is nog niet beschikbaar voor Android (zie: https://buildbot.libretro...y/android/latest/armeabi/). Voor Dreamcast gebruik ik voor nu dus gewoon de Reicast App.Sjarl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:32:
[...]
Heb je dreamcast inmiddels ook in retroarch? Deze lijkt er nog niet bij te staan... Reicast staat ook niet in de playstore:-(
GameSome bevalt me prima. Alleen voor N64 moest ik zelf een xml toevoegen. glupen64 is de enige core die bij mij goed performde en voor deze core is standaard geen link aanwezig in GameSome.
Deze kan je hier vinden:
https://github.com/javyde...64_retroarch_glupen64.xml
Gewoon kopieren naar de juiste folder middels esfileexplorer oid.
Ik heb inderdaad een Logitech K400 gebruikt voor het instellen, dat werkt iets prettiger.NeP2013 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:24:
[...]
Ben ik idd ook wel benieuwd naar.. ik krijg heeel retroarch niet aan de praat.. werkn de instellingen niet met een ab? of moet er een toetsenbord gekoppeld worden ?
[ Voor 37% gewijzigd door Jay-v op 30-11-2016 13:36 ]
maar, hoe stel je het in voor SNES, NES etc, ? dat lukt mij dus niet.. iig niet met de AB van de tv?Jay-v schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:30:
[...]
Klopt, de Reicast core is nog niet beschikbaar voor Android (zie: https://buildbot.libretro...y/android/latest/armeabi/). Voor Dreamcast gebruik ik voor nu dus gewoon de Reicast App.
[...]
Ik heb inderdaad een Logitech K400 gebruikt voor het instellen, dat werkt iets prettiger.
Daarom heb ik een Toetsenbord+Muis gebruikt (K400). Via de afstandsbediening werkt het inderdaad niet lekker.NeP2013 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
[...]
maar, hoe stel je het in voor SNES, NES etc, ? dat lukt mij dus niet.. iig niet met de AB van de tv?
en dan bij Retro Arch? Kan je bv ook een virtueel toetsenbord gebruiken via Bluetooth app oid ?Jay-v schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:37:
[...]
Daarom heb ik een Toetsenbord+Muis gebruikt (K400). Via de afstandsbediening werkt het inderdaad niet lekker.
Ook middels de K400, ik zou niet weten hoe je het anders moet doen. De interface van deze tools is niet specifiek voor Android TV gemaakt volgens mij.NeP2013 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:38:
[...]
en dan bij Retro Arch? Kan je bv ook een virtueel toetsenbord gebruiken via Bluetooth app oid ?
Ik heb zelf een 807C, 1 van de vele kleurvariaties van die serie. Het paneel heeft tov mijn oude non-smart LCD veel meer last van clouding, met name zichtbaar in donkere scenes waarin de backlight niet voldoende dimt (uitzetten kan niet dus ik kan er ook niet op afstellen). Ook is dit effect sterk afhankelijk van de hoek tot het scherm. Jammer, maar ik zie het eigenlijk alleen bewust bij de aftiteling.rsca777 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:07:
[...]
Hoe is het qua clouding, uniformiteit, ghosting en van die dingen?Want 4K kan later ook nog natuurlijk. Bedankt!
De kleuren en zwartwaardes zijn ondanks dat toch een stuk beter dan mijn oude scherm.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb dezelfde ervaring hier, mooi zwart, geen (of weinig?) bleeding. Ik kom van een 32" LG af.woutur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:20:
[...]
Ik ben geen expert en het is voor mij erg moeilijk referentiemateriaal te verkrijgen. In vergelijking met mijn vorige Samsung is het zwart in ieder geval véél zwarter. Ook had mijn vorige Samsung veel meer last van backlight bleeding langs de randen. Dat zou ik bij mijn Sony eens even moeten bekijken hoe dat zit. Heb je een idee hoe ik ghosting kan testen?
De app heb je dan via sideloaden op de TV gekregen zeker? Ik kan de app niet in de playstore vinden.Jay-v schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:30:
[...]
Klopt, de Reicast core is nog niet beschikbaar voor Android (zie: https://buildbot.libretro...y/android/latest/armeabi/). Voor Dreamcast gebruik ik voor nu dus gewoon de Reicast App.
Iemand al een ervaring met de sfc30 controller van 8bitdo? Exacte kopie van de SNES controller, ben benieuwd of dit goed werkt met retroarch.
Deze tv's. Welke tv type heb je precies?Malt007 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:10:
Iemand ervaring met deze tv's icm PS4 Pro? Blijf veel problemen houden met de HDMI handshake. Gisteren een keer of 5 alles opnieuw opgestart, op zowel de tv als de versterker geswitched van input en eigenlijk toen ik het opgaf eindelijk beeld. Heb het idee dat het aan de tv ligt aangezien het weer werkte toen ik naar AV1 switchte en daarna weer terug naar HDMI4. Ik had ondertussen ook geluid van de PS4 dus die stuurde gewoon zijn signaal naar de versterker.
Zodat we je misschien beter kunnen helpen.
Sluit je ps4 pro rechtstreeks aan op je tv. Geen receiver/versterker/switch ertussen.
Dit om het een en ander uit te sluiten.
Probeer meerdere/verschillende Hdmi kabels en Hdmi ingangen van je tv.
Loop je instellingen na van je tv en ps4 pro.
Je firmware van (Deze) tv up to date?
Nog steeds problemen?
[ Voor 18% gewijzigd door kevinmastah2005 op 30-11-2016 15:46 ]
Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10
Nee hoor. Compatible met Android TV. Gewoon hier: Google Play: Reicast - Dreamcast emulatorSjarl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:56:
[...]
De app heb je dan via sideloaden op de TV gekregen zeker? Ik kan de app niet in de playstore vinden.
Iemand al een ervaring met de sfc30 controller van 8bitdo? Exacte kopie van de SNES controller, ben benieuwd of dit goed werkt met retroarch.
Klinkt als zeer herkenbaar Sonywoutur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:15:
Waar het nog niet zo goed gaat met de software van Sony is het instellen van dit soort dingen. Ik heb mijn SideView app moeten verwijderen op de telefoon. Dan op de tv instellingen moeten wijzigen en de registratie van mijn telefoon ongedaan maken. Vervolgende de Sideview app opnieuw installeren op mijn telefoon en dan krijg je de optie om ook op afstand (@Robus: meerdere kilometers) de timer in te stellen. Eenmaal geïnstalleerd valt dit in de app niet meer aan te passen zonder een nieuwe installatie dus.
Hmm TV is spontaan gereboot en laat nu uitsluitend het Sony logo zien. Stekker er een minuut uitgehad en de power knop aan de achterkant 30 seconden ingedrukt gehouden maar beide hielpen niet. Nu maar een stick met firmware aan het voorbereiden.
Edit
Ik heb de HD eruit gehaald en toen startte de tv weer normaal op.
Edit
Ik heb de HD eruit gehaald en toen startte de tv weer normaal op.
[ Voor 14% gewijzigd door woutur op 30-11-2016 21:32 ]
Beste,
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met het volgende.
Ik heb een Sony kd 65x8505c, via USB heb ik een harde schijf aangesloten.
Nu heb ik een 4K mkv file van ongeveer 60gb welke ik af wil spelen
Films en series speel ik af met kodi, alleen met de 4K film loopt kodi vast.
Heeft iemand een idee hoe ik deze file aan de praat krijg.
Ik heb ook nog een himedia Q5 mediaspeler maar deze kan een 4K mkv formaat niet afspelen. Wel geluid en ondertiteling maar geen beeld.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen met het volgende.
Ik heb een Sony kd 65x8505c, via USB heb ik een harde schijf aangesloten.
Nu heb ik een 4K mkv file van ongeveer 60gb welke ik af wil spelen
Films en series speel ik af met kodi, alleen met de 4K film loopt kodi vast.
Heeft iemand een idee hoe ik deze file aan de praat krijg.
Ik heb ook nog een himedia Q5 mediaspeler maar deze kan een 4K mkv formaat niet afspelen. Wel geluid en ondertiteling maar geen beeld.
Verwijderd
je zou een andere mediaspeler kunnen proberen. zelf heb ik een FHD tv en werkt alles perfect met kodi.
Weet iemand of de update naar 6.0 er nog in zit voor de 2015 modellen?
Ik heb de 49X8309C en krijg net dit antwoord van sony:
"Hallo, helaas is android 6.0 (Marshmallow) alleen beschikbaar voor de 2016 modellen van Sony, deze wordt dus niet uitgebracht voor jouw televisie."
"Hallo, helaas is android 6.0 (Marshmallow) alleen beschikbaar voor de 2016 modellen van Sony, deze wordt dus niet uitgebracht voor jouw televisie."
Geen taxatie op het forum.
Begin hem nu wel echt zat te worden. Zat gisteren the Crown via netflix te kijken en bij sommige scenes met stilstaande camera zag je gewoon constant de backlight aan en uit gaan. Zelfs mijn vrouw viel het op en die let normaal niet op dat soort details
Onverklaarbaar waar het aan ligt maar alle beeldverwerkingsopties staan uit, geen enhanced blacks of contrast dingen aanstaan ofzo. Uiteraard weer niet op commando te reproduceren dus zal weer kansloos zijn bij een garantiegeval.
Oh en sinds kort werkt het snelle menu niet meer. Kan wel wel dat kleine menuutje tevoorschijn toveren maar als ik dan op picture klik dan gebeurd er niks. Dus moet altijd terug naar het hoofdmenu als ik wil wijzigen van gamemodus naar cinema.
Begin hem nu wel echt zat te worden. Zat gisteren the Crown via netflix te kijken en bij sommige scenes met stilstaande camera zag je gewoon constant de backlight aan en uit gaan. Zelfs mijn vrouw viel het op en die let normaal niet op dat soort details
Oh en sinds kort werkt het snelle menu niet meer. Kan wel wel dat kleine menuutje tevoorschijn toveren maar als ik dan op picture klik dan gebeurd er niks. Dus moet altijd terug naar het hoofdmenu als ik wil wijzigen van gamemodus naar cinema.
[ Voor 201% gewijzigd door FeaR op 14-12-2016 10:00 ]
Verwijderd
Even een filmpje (of een aantal) maken van je ongemakken met je telefoon wanneer dit euvel zich voordoet, dat scheelt ellenlange discussies wanneer het niet reproduceerbaar is en desnoods mail je dat filmpje met je klacht naar de verkoper van je tv.
2 jaar garantie is in dit geval wel handig...
Factory reset geeft ook geen verbetering?
[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 14-12-2016 10:00 ]
Verwijderd
Die laatste zin is nogal vreemd, dat het nog niet beschikbaar is weten we wel, dat v6 niet komt is nogal een onthulling...Jouel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
Aangezien er behoorlijke aantallen 2015 toestellen verkocht zijn met veel intern hetzelfde hoop ik dat er dan wat drivers vrijgegeven gaan worden en er een genius met een custom rom opduikt.
Ik heb zelfs de tv pas geleden gekocht, juist met in het achterhoofd dat deze nog ondersteunt blijft worden en een 6.0 update kreeg... Ik wilde even informeren of het nog lang ging duren voor de update kwam en kreeg dit als antwoord.... ik hoop dat het iemand bij sony is die "maar iets zegt" en geen zin in de maandagochtend heeft.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:53:
[...]
Die laatste zin is nogal vreemd, dat het nog niet beschikbaar is weten we wel, dat v6 niet komt is nogal een onthulling...
Aangezien er behoorlijke aantallen 2015 toestellen verkocht zijn met veel intern hetzelfde hoop ik dat er dan wat drivers vrijgegeven gaan worden en er een genius met een custom rom opduikt.
Verwijderd
Vraag is inderdaad of iemand van de consumer desk inzage heeft in de toekomstige strategie van Sony of dat het een gemakzuchtig antwoord was.. Hoop eigenlijk op het laatste alhoewel wanneer de huidige versie nog security en stability updates krijgt en gefinetuned gaat worden ben ik nog wel enigszins tevreden.Jouel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:56:
[...]
Ik heb zelfs de tv pas geleden gekocht, juist met in het achterhoofd dat deze nog ondersteunt blijft worden en een 6.0 update kreeg... Ik wilde even informeren of het nog lang ging duren voor de update kwam en kreeg dit als antwoord.... ik hoop dat het iemand bij sony is die "maar iets zegt" en geen zin in de maandagochtend heeft.
Overigens draait de huidige versie best OK en het beeld blijft een lust voor het oog. Interface snel zat en geen vage reboots of andere ellende.
Iemand bekend met welke voordelen 6 zou gaan bieden?
Nieuwe functionaliteiten of efficiënter processor /geheugengebruik?
Het zou mij niet verbazen, het duurt toch al veel te lang totdat Android 6.0 uitkomt voor de 2015 modellen.Jouel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat is volgens mij een energiebesparing optie, te vinden in de instellingen. Niet bij beeldinstellingen dus.Malt007 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
Geen taxatie op het forum.
Begin hem nu wel echt zat te worden. Zat gisteren the Crown via netflix te kijken en bij sommige scenes met stilstaande camera zag je gewoon constant de backlight aan en uit gaan. Zelfs mijn vrouw viel het op en die let normaal niet op dat soort detailsOnverklaarbaar waar het aan ligt maar alle beeldverwerkingsopties staan uit, geen enhanced blacks of contrast dingen aanstaan ofzo. Uiteraard weer niet op commando te reproduceren dus zal weer kansloos zijn bij een garantiegeval.
[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 14-12-2016 10:00 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
hoogstwaarschijnlijk wanneer je ondertiteling hebt in donkere scenes?Malt007 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:Geen taxatie op het forum.
Begin hem nu wel echt zat te worden. Zat gisteren the Crown via netflix te kijken en bij sommige scenes met stilstaande camera zag je gewoon constant de backlight aan en uit gaan. Zelfs mijn vrouw viel het op en die let normaal niet op dat soort detailsOnverklaarbaar waar het aan ligt maar alle beeldverwerkingsopties staan uit, geen enhanced blacks of contrast dingen aanstaan ofzo. Uiteraard weer niet op commando te reproduceren dus zal weer kansloos zijn bij een garantiegeval.
Dan schakelt ie naar helder als de ondertiteling er is.
Dit zet je uit via:
Action menu -> Beeld -> geavanceerde instellingen -> helderheid -> geav. contrastoptimalisatie op uit
Ik zal leren lezen. je had dit al op uit
p.s. weet je zeker dat je de instellingen wijzigt als je tegelijk netflix aan het kijken bent?
Dan wijzigt de tv namelijk de instelling voor netflix en niet voor gewoon tv kijken.
Je moet het per bron doen.
[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 14-12-2016 10:01 ]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar aangezien het snelle menu nu niet meer werkt kan ik dat ook niet checken. Ging er overigens vanuit dat de instellingen die ik op dat moment heb aanstaan vanaf het hoofdmenu dan ook gelden voor Netflix, gebruik tenslotte geen andere HDMI bron ofzo.ApC_IcE schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:34:
[...]
hoogstwaarschijnlijk wanneer je ondertiteling hebt in donkere scenes?
Dan schakelt ie naar helder als de ondertiteling er is.
Dit zet je uit via:
Action menu -> Beeld -> geavanceerde instellingen -> helderheid -> geav. contrastoptimalisatie op uit
Ik zal leren lezen. je had dit al op uit
p.s. weet je zeker dat je de instellingen wijzigt als je tegelijk netflix aan het kijken bent?
Dan wijzigt de tv namelijk de instelling voor netflix en niet voor gewoon tv kijken.
Je moet het per bron doen.
Werkt je snelle menu niet meer?Malt007 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:52:
[...]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar aangezien het snelle menu nu niet meer werkt kan ik dat ook niet checken. Ging er overigens vanuit dat de instellingen die ik op dat moment heb aanstaan vanaf het hoofdmenu dan ook gelden voor Netflix, gebruik tenslotte geen andere HDMI bron ofzo.
komt gewoon niet?
Heb je een versterker die je ook bedient met de sony afstandsbediening?
Dan moet je die eens uitzetten (roep ook maar wat)
of de tv resetten?
Het flikkeren van de backlight (bij donkere scenes met ondertiteling) loste bij mij op:
je moet de instellingen aanpassen wanneer je netflix kijkt.
Die gaat dan automatisch (soms niet handig) op pauze.
Zo ben ik er bij toeval achter gekomen dat terugschakelen naar TV ineens weer andere instellingen had.
Ik heb dan via CI+ dat ik TV kijk.
Ik denk over HDMI via wat dan ook hetzelfde resultaat is.
Bron is:
HDMI 1
HDMI 2
HDMI 3
HDMI 4
COMPONENT
VGA
etc etc
en
APPS (zoals netflix)
Zo moet je het denk ik zien
[ Voor 14% gewijzigd door ApC_IcE op 05-12-2016 16:59 ]
Ik mag overigens hopen dat dynamisch contrast of hoe dat ook mag heten niet zulke veranderingen in je beeld veroorzaakt en constant switcht.ApC_IcE schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:57:
[...]
je moet de instellingen aanpassen wanneer je netflix kijkt.
Die gaat dan automatisch (soms niet handig) op pauze.
Zo ben ik er bij toeval achter gekomen dat terugschakelen naar TV ineens weer andere instellingen had.
Ik heb dan via CI+ dat ik TV kijk.
Ik denk over HDMI via wat dan ook hetzelfde resultaat is.
Bron is:
HDMI 1
HDMI 2
HDMI 3
HDMI 4
COMPONENT
VGA
etc etc
en
APPS (zoals netflix)
Zo moet je het denk ik zien
Betrof een scene in aflevering 2 van the crown waarbij 2 personen praten tegen de achtergrond van een bos. Hierbij zijn de hoofden ruim 50% van het scherm, de camera beweegt niet en op de achtergrond gebeurt ook niks. Maar van een (zover mogelijk met lcd) strakke donkere achtergrond om de 2-3 seconde een switch naar full backlight waardoor het hele beeld grijs wordt. Wellicht handig om te vermelden dat het een 65" variant betreft met local dimming, ik weet niet over hoeveel zondes deze beschikt maar volgens mij switchte het hele scherm.
Ik weet niet hoe het bij een tv met local dimming zit, maar ik ergerde me rot aan die dynamic contrast. Bij elke verandering op het beeld ging de backlight zich aanpassen. Vooral bij donkere films / uitzendingen was het heel goed merkbaar.
Ook gehad. Die beeldbewerkers destijds uitgeschakeld op app niveau. Dat kon namelijk per inputbron, geloof ik. Als je ze bv uitzet voor tuner, gaat dat op je Netflix-app geen verschil maken. Maar dat wist je misschien al?Malt007 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:Zat gisteren the Crown via netflix te kijken en bij sommige scenes met stilstaande camera zag je gewoon constant de backlight aan en uit gaan. Zelfs mijn vrouw viel het op en die let normaal niet op dat soort detailsOnverklaarbaar waar het aan ligt maar alle beeldverwerkingsopties staan uit, geen enhanced blacks of contrast dingen aanstaan ofzo. Uiteraard weer niet op commando te reproduceren dus zal weer kansloos zijn bij een garantiegeval.
Toch maar even vermelden dat mijn probleem met flikkerende backlight weer lijkt te zijn gefixt. Somehow na 3-4 weken deed het snelmenu het weer waardoor ik erachter kwam dat netflix op een vage modus stond die ik nooit gebruik. Hierbij stond dus dynamic contrast en nog een paar van die gare software matige dingen aan. Nadat ik mijn eigen instellingen ingesteld had geen last meer gehad, al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat deze flikkeringen puur softwarematig waren.
Ook het feit dat dat het snelmenu zonder software-updates of andere veranderingen het ineens weer doet maakt dat mijn vertrouwen in deze tv op een dieptepunt zit. Ik ga even in de gaten houden of ik hem nu moet gaan aanmelden voor garantie, anders gaat hij binnenkort op V&A en ga ik een Oled halen.
Ook het feit dat dat het snelmenu zonder software-updates of andere veranderingen het ineens weer doet maakt dat mijn vertrouwen in deze tv op een dieptepunt zit. Ik ga even in de gaten houden of ik hem nu moet gaan aanmelden voor garantie, anders gaat hij binnenkort op V&A en ga ik een Oled halen.
Dus toch de contrastoptimalisatie wat ik al dachtMalt007 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:14:
Toch maar even vermelden dat mijn probleem met flikkerende backlight weer lijkt te zijn gefixt. Somehow na 3-4 weken deed het snelmenu het weer waardoor ik erachter kwam dat netflix op een vage modus stond die ik nooit gebruik. Hierbij stond dus dynamic contrast en nog een paar van die gare software matige dingen aan. Nadat ik mijn eigen instellingen ingesteld had geen last meer gehad, al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat deze flikkeringen puur softwarematig waren.
Ik begrijp je frustratie. Deze instelling is helemaal ruk als je ondertiteling hebt.
Verwijderd
dat is wel smerig ik heb de KDL-50W809C gekocht omdat ik las dat deze de android 6.0 update zou krijgen. dat is ook wat ze communiceerde. Dat kunnen ze niet zomaar aan de kant schuiven toch?Jouel schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:32:
Tzou me niets verbazen, die update is al zo lang uitgesteld dat ik er weinig vertrouwen meer in heb. Telefoon fabrikanten halen dit "geintje" ook zovaak uit.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Wat dat betreft heeft Sony wel een redelijk goede reputatie als telefoon bouwer qua updates, dat is hopelijk bij Sony Android TV ook het geval, we zullen zien..
Volgens mij wachten de 2014 bezitters nog steeds op de 3D fix / update.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
In dat geval heb je zelfs recht om de tv terug te brengen, en dat ga ik dan ook doen. Ik heb de tv gekocht met de expliciete belofte dat er een Android 6 update voor zou komen. Ze hebben dat via diverse wegen steeds officieel gecommuniceerd, dus als ze dat nu ineens weigeren breken ze een verkoopbelofte en is er grond de hele zaak terug te sturen.
youtube.com/@hisrep
Ik zit dit zo even te lezen, uiteraard is niemand er blij mee dat er wellicht geen 6.0 update komt.
Maar betekend dit dan dat de tv niet doet wat hij moet doen op dit moment?
zo ja waarom heb je hem dan uberhaupt aangeschaft?
ik koop toch ook geen auto, waarmee ik moet wachten met rijden tot de motor een update krijgt? Ik koop een auto die me op dat moment aanstaat en in mijn behoefte voorziet.
ik vraag me ook af of je een jaar na dato met deze reden de tv terug kan sturen hoor. sowieso niet meer tegen de nieuwwaarde. de tv doet namelijk wat hij moet doen.
ik koop toch ook geen auto, waarmee ik moet wachten met rijden tot de motor een update krijgt? Ik koop een auto die me op dat moment aanstaat en in mijn behoefte voorziet.
ik vraag me ook af of je een jaar na dato met deze reden de tv terug kan sturen hoor. sowieso niet meer tegen de nieuwwaarde. de tv doet namelijk wat hij moet doen.
Kun je een link plaatsen van zo'n officiële aankondiging van Samsung? Dan ga ik ook eens aan de bel trekken.DeNachtwacht schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:08:
In dat geval heb je zelfs recht om de tv terug te brengen, en dat ga ik dan ook doen. Ik heb de tv gekocht met de expliciete belofte dat er een Android 6 update voor zou komen. Ze hebben dat via diverse wegen steeds officieel gecommuniceerd, dus als ze dat nu ineens weigeren breken ze een verkoopbelofte en is er grond de hele zaak terug te sturen.
Waar het probleem zit is dat dit de eerste indicatie is dat de ondersteuning gelimiteerd zal zijn. Op een gegeven moment zullen applicaties niet meer werken op Android 5. Android 6 zal nog even futureproof zijn.janus_freggel schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:51:
Ik zit dit zo even te lezen, uiteraard is niemand er blij mee dat er wellicht geen 6.0 update komt.
Dus je koopt de TV niet voor de updates, maar zo lang de updates uitgerold worden, weet je dat er ondersteuning is voor de TV.
Recent zag je dat bij de Philips modellen. Na een aantal jaar stopt de werking van de smartfunctionaliteit, nog lang voordat de economische levensduur van de TV is bereikt.
Sony bedoel je, dit was het meest officiele wat ik kon vinden:
http://ausdroid.net/2016/...ming-for-2015-models-too/While speaking about the new TV’s, Philip Jones, Product Technology Manager for Sony Home Entertainment TV team confirmed the TVs would be running Marshmallow and also advised that 2015 model Sony Android TV’s would also be getting an update to the latest version of Android TV as well.
Daar heb je inderdaad wel een puntje.Hann1BaL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:43:
[...]
Waar het probleem zit is dat dit de eerste indicatie is dat de ondersteuning gelimiteerd zal zijn. Op een gegeven moment zullen applicaties niet meer werken op Android 5. Android 6 zal nog even futureproof zijn.
Dus je koopt de TV niet voor de updates, maar zo lang de updates uitgerold worden, weet je dat er ondersteuning is voor de TV.
Recent zag je dat bij de Philips modellen. Na een aantal jaar stopt de werking van de smartfunctionaliteit, nog lang voordat de economische levensduur van de TV is bereikt.
Hoewel ik niet langer dan 5 jaar met mijn tv doe, maakt het voor mij weinig uit denk ik ;-)
sony bedoel je natuurlijk. Het stond een maand geleden nog gewoon op de site onder de support. Ook via diverse mails die mensen in dit topic geplaatst hebben met de klantenservice is het meerdere keren gezegd.Tanooki schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:50:
[...]
Kun je een link plaatsen van zo'n officiële aankondiging van Samsung? Dan ga ik ook eens aan de bel trekken.
youtube.com/@hisrep
@Malt007Malt007 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:10:
Heb je dit probleem al kunnen tackelen?
Hoor je wel over flikkerende blacklight.
Zo ja, graag je oplossing melden zodat andere er ook wat aan hebben.
[ Voor 52% gewijzigd door kevinmastah2005 op 07-12-2016 12:57 ]
kevinmastah2005 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:37:
[...]
Deze tv's. Welke tv type heb je precies?
Sluit je ps4 pro rechtstreeks aan op je tv. Geen receiver/versterker/switch ertussen.
Nog steeds problemen?
[ Voor 107% gewijzigd door kevinmastah2005 op 07-12-2016 13:03 ]
Over de ps4 bij mij was het dus toch de kabel.kevinmastah2005 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:52:
[...]
@Malt007
Heb je dit probleem al kunnen tackelen?
Hoor je wel over flikkerende blacklight.
Zo ja, graag je oplossing melden zodat andere er ook wat aan hebben.
Die bij de ps4 geleverd wordt heb ik gebruikt en voila.
Betreft een 65X8505C, met alle updates geïnstalleerd.kevinmastah2005 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:37:
[...]
Deze tv's. Welke tv type heb je precies?
Nog steeds problemen?
Kan hem niet rechtstreeks aansluiten ivm kabelgoten en afstanden, maar daar zit mijns inziens ook het issue niet in, anders zou hij in de meeste gevallen niet gewoon werken. Kan het ook niet triggeren, de tv geeft gewoon af en toe ruis zodra ik inputs wissel op de tv (bijvoorbeeld eerst netflix en daarna PS4). Als ik vervolgens switch naar een AV1 input en daarna terug naar HDMI4 dan werkt het weer, maar daar was ik pas achter na meerdere keren alles uit- en aanzetten, switchen tussen de diverse HDMI kanalen etc.
Weet iemand hoe je, je favorieten zender lijst permanent als hoofdlijst in te stellen ?
ik moet meerdere keren op een avond omschakelen naar mijn favorieten lijst, de TV schakelt steeds weer naar de algemene lijst met 600 zenders
Als ik switch van externe bron moet ik weer selecteren, na 2 uur naar een zender kijken schakeld deze ook weer terug naar de algemene lijst.
soms wil de TV überhaupt niet naar de favorieten schakelen
mijn TV is een 65X8505C
ik moet meerdere keren op een avond omschakelen naar mijn favorieten lijst, de TV schakelt steeds weer naar de algemene lijst met 600 zenders
Als ik switch van externe bron moet ik weer selecteren, na 2 uur naar een zender kijken schakeld deze ook weer terug naar de algemene lijst.
soms wil de TV überhaupt niet naar de favorieten schakelen
mijn TV is een 65X8505C
never mind
[ Voor 89% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 07-12-2016 15:58 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Zelf ben ik allang blij dat Sony 5.0 op Android TV stabiel heeft gekregen na veel vijven en zessen ;-)
Het afgelopen jaar heb ik vooral in deze draad signalen gezien over een eventuele komst van Marshmallow voor 2015. Bron was daarbij nooit Sony zelf, maar een mede-tweaker met vermeend nauwe banden met Sony.
Nooit van Sony zelf noch van retailer een expliciete belofte gezien of gehoord. Ook geen stickers op verpakking met een update garantie. Daarmee zeg ik overigens niet dat andere gebruikers deze belofte niet hebben gehad of gezien.
Het minste wat Sony zou kunnen doen, is haar klanten uitsluitsel geven over de status van een evt update. Bijvoorbeeld een statement dat Marshmallow getest is op 2015 modellen, maar niet stabiel/compatibel blijkt te zijn met de gebruikte hardware.
Zelf heb ik geen behoefte aan een update; de TV draait hier stabiel en naar tevredenheid. Eerlijk gezegd vrees ik een nieuw OS stabiliserings scenario van maanden. En bij Sony denken ze er misschien ook zo over. Het kost ze een hoop tijd en geld en levert betrekkelijk weinig op. En -zoals iemand al vroeg- wat gaat Marshmallow nu extra brengen?
Het afgelopen jaar heb ik vooral in deze draad signalen gezien over een eventuele komst van Marshmallow voor 2015. Bron was daarbij nooit Sony zelf, maar een mede-tweaker met vermeend nauwe banden met Sony.
Nooit van Sony zelf noch van retailer een expliciete belofte gezien of gehoord. Ook geen stickers op verpakking met een update garantie. Daarmee zeg ik overigens niet dat andere gebruikers deze belofte niet hebben gehad of gezien.
Het minste wat Sony zou kunnen doen, is haar klanten uitsluitsel geven over de status van een evt update. Bijvoorbeeld een statement dat Marshmallow getest is op 2015 modellen, maar niet stabiel/compatibel blijkt te zijn met de gebruikte hardware.
Zelf heb ik geen behoefte aan een update; de TV draait hier stabiel en naar tevredenheid. Eerlijk gezegd vrees ik een nieuw OS stabiliserings scenario van maanden. En bij Sony denken ze er misschien ook zo over. Het kost ze een hoop tijd en geld en levert betrekkelijk weinig op. En -zoals iemand al vroeg- wat gaat Marshmallow nu extra brengen?
De garantie dat Sony blijft updaten? Moet er niet aan denken dat ze het hierbij laten, heb nog steeds regelmatig dat ik mijn tv moet powercyclen omdat hij nergens meer op reageert en niet aan wil.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Sony heeft dit zelf gezegd tijdens de introductie van de 2016 modellen. Android 6 brengt eindelijk DTS zodat Plex ( en Kodi 17+ ) deze tracks kunnen afspelen.Robus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:10:
Zelf ben ik allang blij dat Sony 5.0 op Android TV stabiel heeft gekregen na veel vijven en zessen ;-)
http://ausdroid.net/2016/...ming-for-2015-models-too/
Zie filmpje vanaf 4 minuten
Thanks. Zelfde niet-Sony bron, iets actueler.Motion2 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:47:
[...]
http://ausdroid.net/2016/...ming-for-2015-models-too/
Zie filmpje vanaf 4 minuten
http://ausdroid.net/2016/...oid-tv-update-bravia-tvs/
Weet iemand wat mijn 1 jaar oude Sony 43W809C nog waard is? Nieuwprijs is €700. Ik wil hem namelijk verkopen wegens aanschaf van een 4k tv. Hij is nog zo goed als nieuw.
Zet 'm op Marktplaats en Tweakers, het hoogste bod dat je krijgt is wat ie waard is.Karakartal schreef op donderdag 8 december 2016 @ 05:48:
Weet iemand wat mijn 1 jaar oude Sony 43W809C nog waard is? Nieuwprijs is €700. Ik wil hem namelijk verkopen wegens aanschaf van een 4k tv. Hij is nog zo goed als nieuw.
Verwijderd
ik denk (als hij echt compleet is en in goede staat, geen dode pixels etc) dat je blij mag zijn als je 300€ krijgtKarakartal schreef op donderdag 8 december 2016 @ 05:48:
Zo te zien komt Android 6 wel naar 2015 range van sony. Firmware is te downloaden:
https://esupport.sony.com...5X850C&LOC=3#/downloadTab
JuistSlurpie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:05:
Zo te zien komt Android 6 wel naar 2015 range van sony. Firmware is te downloaden:
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ja maar er is nu wel officeel een bevesting dat het er aan komt. Als het een beetje mee zit dus nog voor het einde van dit jaar.tcviper schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:09:
[...]
JuistAlleen is die firmware voor US, dus zou even wachten op de EU release
Ben dan wel benieuwd naar welke range van 2015 producten dit zal worden uitgerold..Slurpie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:05:
Laat maar, ik zat een jaar mis. Ik dacht even dat een non Android TV nu wel Android ging krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 08-12-2016 12:15 ]
Deze firmware zo te zien het volgende lijstje: https://esupport.sony.com/US/p/swu-matrix.pl?upd_id=11020Joster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:13:
[...]
Ben dan wel benieuwd naar welke range van 2015 producten dit zal worden uitgerold..
Zie m'n ninja edit, zo lomp van meSlurpie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:16:
[...]
Deze firmware zo te zien het volgende lijstje: https://esupport.sony.com/US/p/swu-matrix.pl?upd_id=11020
Verwijderd
dat is alleen voor de 4K modellen en aangezien de hardware van alle 2015 en 2016 modellen identiek is verwacht ik de update voor alle modellen van 2015 en 2016.Slurpie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:16:
[...]
Deze firmware zo te zien het volgende lijstje: https://esupport.sony.com/US/p/swu-matrix.pl?upd_id=11020
Hier zie ik ook de US update voor de 50W80x modellen https://esupport.sony.com...tab=download#/downloadTabVerwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:19:
[...]
dat is alleen voor de 4K modellen en aangezien de hardware van alle 2015 en 2016 modellen identiek is verwacht ik de update voor alle modellen van 2015 en 2016.
Dus met een beetje geluk volgt de EU vlotjes
470 vragen, en met 450 genoegen nemen. Krijg je er echt wel voor, was laatst iemand die had een 42W706B (geen 100Hz dus), en die vroeg 425 voor een dik jaar oude tv en kreeg die er vrij makkelijk voor.Karakartal schreef op donderdag 8 december 2016 @ 05:48:
FYI: Zodra Android 6 op deze tv's komt zijn er een aantal dingen (als het goed is) fixed, zoals:
- Direct play van DTS en high bitrate AC3 via HDMI, Refresh rate switching, vernieuwde interne media player
Alleen al daarvoor is het echt een must, tis nu echt hopen dat Sony europa dit snel OTA gooit.
- Direct play van DTS en high bitrate AC3 via HDMI, Refresh rate switching, vernieuwde interne media player
Alleen al daarvoor is het echt een must, tis nu echt hopen dat Sony europa dit snel OTA gooit.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Goed nieuws! Zodra Android TV 6 er is kunnen we gaan zeuren om Android TV 7.... Ik kan niet wachten ;-)Smobbo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:50:
[...]
Hier zie ik ook de US update voor de 50W80x modellen https://esupport.sony.com...tab=download#/downloadTab
Op een ander forum lees is:
<I>
I got my Marshmallow 6.0.1 update on my 55X850C manually about noon 12.07.16 in Calif. after reading about it on AVS ,it broke the Netflix app and has an older Netflix app with no 5.1 surround sound only 2 ch PCM/48 bitsteaming .
No luck trying to update it in the TV or at Google Play and you cant uninstall it and put the correct one in.
(...)
Happy news, DocM. The recent update to Android Marshmallow fixes the Video app's aspect ratio! It only took Sony a year. I'm never updating again, nor buying a Sony products after this debacle. At least it's fixed now.
</I>
Acht dat fixen ze wel weer :-)
<I>
I got my Marshmallow 6.0.1 update on my 55X850C manually about noon 12.07.16 in Calif. after reading about it on AVS ,it broke the Netflix app and has an older Netflix app with no 5.1 surround sound only 2 ch PCM/48 bitsteaming .
No luck trying to update it in the TV or at Google Play and you cant uninstall it and put the correct one in.
(...)
Happy news, DocM. The recent update to Android Marshmallow fixes the Video app's aspect ratio! It only took Sony a year. I'm never updating again, nor buying a Sony products after this debacle. At least it's fixed now.
</I>
Linkie?Agima! schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:44:
Op een ander forum lees is:
<I>
(...)
</I>
Verwijderd
Liefst pas nadat ze de YouTube audio delay bug geplet hebben.tcviper schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:11:
FYI: Zodra Android 6 op deze tv's komt zijn er een aantal dingen (als het goed is) fixed, zoals:
Nou dat updaten geloof ik wel een paar maanden.
Mijn 55x8505 laat ik lekker even zo staan. Alles draait goed.
Heel soms eens een reboot.
Mijn 55x8505 laat ik lekker even zo staan. Alles draait goed.
Heel soms eens een reboot.
Nice! Mooi dat de negatieve geruchten over het niet komen van de marshmallow update van de laatste dagen zo snel al zijn ontkracht!
Hoelang duurde het de vorige keer nadat een US update uit kwam?
Hoelang duurde het de vorige keer nadat een US update uit kwam?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
https://community.sony.ch...usa-verfugbar/m-p/2263726
en
http://community.sony.com...-Update/m-p/606323#M15531
[ Voor 18% gewijzigd door Agima! op 09-12-2016 08:08 ]
Mooi om te lezen dat er toch goede hoop is voor de update. Zou deze ook iets kunnen veranderen aan het trage zappen? Ik heb de on-demand instellingen al uit gezet maar het is nog steeds:
Zap... (bovenin tekst veranderd meteen naar juiste zender) zwart scherm... wachten... wachten... juiste zender. 't voelt gewoon alles behalve snappy.
Ik heb een 49X8309C met Smit 1.3 module.
Zap... (bovenin tekst veranderd meteen naar juiste zender) zwart scherm... wachten... wachten... juiste zender. 't voelt gewoon alles behalve snappy.
Ik heb een 49X8309C met Smit 1.3 module.
Ik ga nog wel even wachten met updaten als het kan, bij mij draait het prima allemaal behalve de twitch app die af en toe raar doet, maar betwijfel of een update dat gaat verhelpen.
Verwijderd
defineer raar?Bartske schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:59:
Ik ga nog wel even wachten met updaten als het kan, bij mij draait het prima allemaal behalve de twitch app die af en toe raar doet, maar betwijfel of een update dat gaat verhelpen.
Ik ben ingelogd met mn account, en dan kan ik af en toe niet de streams die ik volg zien in dat menu (als ik naar following ga in het menu). Uitloggen in inloggen werkt dan wel, maar daar heb ik niet altijd zin in.
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297