ik heb het nu 1x gehad en dat was vlak na de update moest ook de stekker eruit trekken.W84 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
Zojuist weer een compleet dooie TV bij het proberen aanzetten. Stekker eruit en even wachten werkte niet. Stekker terug en de plug aan de achterkant eruit en erin... voila TV weer aan. Blijft vaag.
In de lijst met verbeteringen van de vorige updates staat ook "Lip Sync in HDMI input".m0ridin schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:45:
[...]
Ik kwam er de eerste keer ook bij toeval achter inderdaad, daarna nog 1 of 2 keer gehad en toen bleek bovenstaande het geval te zijn ja...
Jammer dat hij niet geroot kan worden, zou graag zien wat dit soort dingen veroorzaakt via logging oid
*edit*
Hmmm, update is blijkbaar wel beschikbaar ondertussen voor een Asia HD versie. Hopelijk betekent dat deze dan ook binnenkort voor onze versies beschikbaar zal zijn
http://www.sony-asia.com/...15548/product/kdl-43w800c
Weet iemand of dat ook al is opgelost in de NL updates?
Hierdoor wacht ik tot een aankoop van een soundbar aangezien ik hier problemen ook problemen mee had.
Bosch Gl-30 BGL32000
Verwijderd
            De huidige software die afgelopen zomer nieuw was heeft op YouTube (casten) nog een enorme storende audio lag, bij tv kijken via het xs4all (hdmi) kastje merk ik er gelukkig weinig/niks van en is het zeker niet storend (50bla809 icm een Sony soundbase) 
Kodi geeft ook geen problemen.
Ben wel benieuwd naar een update, overigens bevalt de tv enorm goed, interface loopt soepel, geen vastlopers gehad en geniet iedere keer weer van het geweldig mooie beeld.
Ben wel benieuwd naar een update, overigens bevalt de tv enorm goed, interface loopt soepel, geen vastlopers gehad en geniet iedere keer weer van het geweldig mooie beeld.
            Die Youtube lag is idd belachelijk. Dat ze dat maar snel gaan fixen.

Ik was gister bij iemand thuis die ook een Android TV heeft, maar dan van Philips.
Tot mijn verbazing zag ik dat die gewoon een NPO en RTL XL app hebben. Deze staan echter niet in de Play Store maar zijn waarschijnlijk alleen voor de Philips.
Is er iemand die de APK heeft van deze apps, want mijn vriendin wil heel graag RTL XL buiten Kodi om gebruiken..
Dank je wel!
                    Tot mijn verbazing zag ik dat die gewoon een NPO en RTL XL app hebben. Deze staan echter niet in de Play Store maar zijn waarschijnlijk alleen voor de Philips.
Is er iemand die de APK heeft van deze apps, want mijn vriendin wil heel graag RTL XL buiten Kodi om gebruiken..
Dank je wel!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zijn dit dan ook de TV apps of gewoon de apk's van de android variant?Jassy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:52:
Ik was gister bij iemand thuis die ook een Android TV heeft, maar dan van Philips.
Dank je wel!
            Dat probleem met het geluid heb ik de laatste 3 weken ook ervaren. 
Ziggo gebeld en zij zeiden dat ik de instelling moest veranderen naar RGB. Bij mij zit de horizon niet in de ARC, maar gewoon in een HDMI. Mijn Fidelio E6 zit in de ARC volgens mij.
                    Ziggo gebeld en zij zeiden dat ik de instelling moest veranderen naar RGB. Bij mij zit de horizon niet in de ARC, maar gewoon in een HDMI. Mijn Fidelio E6 zit in de ARC volgens mij.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Nee, voor TV geoptimaliseerde apps. Ik was ook verbaasd, maar zo staat het ook op de site RTL XL.. alleen Philips Android. Ik hoop dat iemand de APK's heeft, dan kunnen we ze sideloaden.Cyleo schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:03:
[...]
Zijn dit dan ook de TV apps of gewoon de apk's van de android variant?
            Vandaag de 49 inch X83C gekocht voor mijn moeder. Prachtig beeld, goed vloeiend, hopelijk goed genoeg voor haar F1 obsessie. Echter ik baalde beetje van dat er geen IR blaster + universele afstandsbediening bij de TV zat. De setup wizard vroeg hier ook niet om.. Ik begrijp dat de X85 en hoger dit namelijk wel heeft.
Kan ik deze alsnog apart aanschaffen? Zou heel graag de KPN box willen aansturen met de TV afstandsbediening (zodat dat witte gedrocht de kast in kan) zonder een dure Harmony voor haar te kopen. Moet ik dan perse een RMF-TX100E OneFlick remote voor haar kopen? Zo ja, zitten hier dan ook de blasters bij?
Touchpad of voice is niet perse nodig maar blasters zouden wel leuk zijn (zeker als het lelijke KPN kastje dan de achter een deurtje kan.
            Kan ik deze alsnog apart aanschaffen? Zou heel graag de KPN box willen aansturen met de TV afstandsbediening (zodat dat witte gedrocht de kast in kan) zonder een dure Harmony voor haar te kopen. Moet ik dan perse een RMF-TX100E OneFlick remote voor haar kopen? Zo ja, zitten hier dan ook de blasters bij?
Touchpad of voice is niet perse nodig maar blasters zouden wel leuk zijn (zeker als het lelijke KPN kastje dan de achter een deurtje kan.
            Heb zelf een x85 en daar zitten ook geen blasters bij, wel een one flick, zelf gebruik ik die nooit.
Kan de remote van KPN niet de tv aan sturen? Alleen aan/uit en volume hoeft maar te werken lijkt me.
                    Kan de remote van KPN niet de tv aan sturen? Alleen aan/uit en volume hoeft maar te werken lijkt me.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
            Zou iemand dit nog willen testen? Niemand interesse in ambilight op de tv?
                    Nog een vraagje, werkt een logitech harmony ook om knoppen te kunnen programeren die ook in kodi werken? Nu is de helft van de afstandsbediening niet bruikbaar in kodiHaTe schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:08:
Ik ben bezig met een ambilight app voor Android en dus ook (met name) deze TV serie, maar loop nu tegen een gek probleem aan wat ik alleen bij de Sony TV zie.
TeamViewer gebruikt dezeflde manier om het beeld te "grabben", zou iemand wat voor mij willen testen?
Zouden jullie door kunnen geven of je video beeld (bijvoorbeeld van de Youtube app of van Kodi) op de TV ziet als je met TeamViewer verbinding maakt met de TV?
Wat ik zie: Als ik verbonden ben met de TV, en ik speel een video af, dan zie ik deze wel in TeamViewer, maar niet meer op de TV. TV beeld (dus van de kabel) is juist andersom het geval.
Ben met name ook erg benieuwd of het probleem misschien in Android 6 is opgelost (tcviper?).
Alvast bedankt!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Volgens mij heb ik eerder wel eens de RTL XL apk gesideload en werkte dat gewoon?Jassy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Nee, voor TV geoptimaliseerde apps. Ik was ook verbaasd, maar zo staat het ook op de site RTL XL.. alleen Philips Android. Ik hoop dat iemand de APK's heeft, dan kunnen we ze sideloaden.
Heb hem nu niet meer, maar als je hem gewoon download (google op rtlxl apk en je komt er wel) kun je dat eens proberen?
Maar rgb is toch een beeld instelling en heeft niets met audio te maken of ben ik nou gek?Kuhr89 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:03:
Dat probleem met het geluid heb ik de laatste 3 weken ook ervaren.
Klopt, vond ik ook een beetje vreemd. Maar schijnbaar had t volgens hem te maken met een algemeen signaal wat er verzonden wordt.Wognummer schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:18:
[...]
Maar rgb is toch een beeld instelling en heeft niets met audio te maken of ben ik nou gek?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
ja dat kan... zelf heb ik een universele remote van Logitech en damn dat is een aanrader als je meer aparaten hebt iigChaoss schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:54:
Heb zelf een x85 en daar zitten ook geen blasters bij, wel een one flick, zelf gebruik ik die nooit.
            Ja ik heb haar kpn afstandsbediening ingeprogrammeerd voor Sony codes voor het aanzetten met de witte afstandsbediening.. Maar toch, ze heeft een hekel aan dat kpn ding. 
Zelf gebruik ik een logitech echter had gehoopt dat de Sony het gewoon native kon.
            Zelf gebruik ik een logitech echter had gehoopt dat de Sony het gewoon native kon.
Ik gebruik airplay via Iphone app werkt perfect!Jassy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:52:
Dank je wel!
Denk dat je CAST bedoeltSky2k schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:24:
[...]
Ik gebruik airplay via Iphone app werkt perfect!
(Alhoewel er een hoop airplay achtige apps bestaan voor AndroidTV, heb ik er nog nooit ene gevonden die goed werkt).
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Bedankt voor het melden. Voor mij een reden om nog even af te zien van de aankoop van een soundbar. Hopelijk zal dit verholpen zijn met een komende update.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:13:
De huidige software die afgelopen zomer nieuw was heeft op YouTube (casten) nog een enorme storende audio lag, bij tv kijken via het xs4all (hdmi) kastje merk ik er gelukkig weinig/niks van en is het zeker niet storend (50bla809 icm een Sony soundbase)
Bosch Gl-30 BGL32000
            TV sideview ios app werkt ook niet meer zo lekker. Elke keer dat ik remote wil gebruiken. Krijg ik zo'n melding:
"De bewering kan niet worden voltooid. (RKScalarErrordomain fout 1001.)"
Af en toe werkt het maar de foutmelding blijft maar terug komen. Weet iemand hoe deze fout melding kan fixen?
Sony KD 55x8509C
Build: SVP4kDTV15_EU-user 5.1.1 LMY48E.S253 3.509 release.keys
TV sideview: 4.4.1
            "De bewering kan niet worden voltooid. (RKScalarErrordomain fout 1001.)"
Af en toe werkt het maar de foutmelding blijft maar terug komen. Weet iemand hoe deze fout melding kan fixen?
Sony KD 55x8509C
Build: SVP4kDTV15_EU-user 5.1.1 LMY48E.S253 3.509 release.keys
TV sideview: 4.4.1
            Met die sideview app wilden ze allerlei data van me verzamelen dus heb het gewist.

Nog steeds geen nieuws over Android 6? 

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max
Nee, en dat kun je nog 1000x vragen maar dat zorgt er helaas niet voor dat het sneller komt
Zoals ik vorige week hier postte, eind van het jaar pas (en zal me dus niks verbazen als het Q1 2017 word, Sony kennende).
[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 03-11-2016 10:13 ]
Sorry, schoot me gewoon te binnen en wist niet dat ik het vorige week (ook) al gevraagd had. Excuses.tcviper schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:12:
[...]
Nee, en dat kun je nog 1000x vragen maar dat zorgt er helaas niet voor dat het sneller komt
Zoals ik vorige week hier postte, eind van het jaar pas (en zal me dus niks verbazen als het Q1 2017 word, Sony kennende).
Jammer dat daarover weinig informatie is, ik vind het leuk dat soort dingen op de voet te volgen.
EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max
            Excuses is niet nodig hoor 
 Ik vind het ook vervelend, maar tis niet anders ben ik bang voor nu 

Verwijderd
HaTe schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:22:
Zeker interesse in, ga het zo ff testen, kun je me in pb ff wat meer info sturen over idee met ambilight app?
[...]
Nog een vraagje, werkt een logitech harmony ook om knoppen te kunnen programeren die ook in kodi werken? Nu is de helft van de afstandsbediening niet bruikbaar in kodi
Verwijderd
nee (met de mijne iig niet voor zover ik weet) maar alles kan gewoon pijltjes, play pause etc etc werkt natuurlijk maar dat kan met de afstandsbediening van de TV ook.HaTe schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:22:
[...]
Nog een vraagje, werkt een logitech harmony ook om knoppen te kunnen programeren die ook in kodi werken? Nu is de helft van de afstandsbediening niet bruikbaar in kodi
welke functies bedoel je precies?
Knoppen zoals shortcuts naar bepaalde schermen. Ook vind ik dat de meegeleverde afstandbediening langzaam reageert, als ik een bluetooth controller aansluit, dan reageert het veel sneller allemaal. Maar ik zie dat er geen goedkope afstandbedieningen zijn met zowel IR als BT, dus dit verhaal gaat over.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:10:
[...]
nee (met de mijne iig niet voor zover ik weet) maar alles kan gewoon pijltjes, play pause etc etc werkt natuurlijk maar dat kan met de afstandsbediening van de TV ook.
welke functies bedoel je precies?
Vraag me dan nog wel af of de langzaamheid van de meegeleverde afstandbediening komt, of dat IR op de TV gewoon langzaam is.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
            Sinds gisteren gaat de 55x8505c hier niet meer aan nadat de stroom eraf is geweest. Geen enkel teken van leven. Stroom is er wel vaker afgeweest, maar dan ging die na een half uur of uur wel weer aan (was ook al vreemd eigenlijk, waarom niet direct?). Tot nu toe geprobeerd weer aan te krijgen door stekker tijdje eruit te laten en dan er weer in. Of juist enkele uren tv wel van stroom te voorzien. Niets lijkt nu te helpen. Heeft iemand dit meegemaakt of nog tips?

Verwijderd
            heb je een multimeter? zo ja dan kan je meten of de adapter spanning afgeeft zo niet dan is de adapter gewoon dood werkt de adapter wel dan is het iets in de TV.
zou kunnen door inductie piek of een bliksem inslag in de buurt
De tv heeft geen adapter, maar direct een stekker die uit de tv komt. Valt dus niet te controleren denk ik?Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:48:
heb je een multimeter? zo ja dan kan je meten of de adapter spanning afgeeft zo niet dan is de adapter gewoon dood werkt de adapter wel dan is het iets in de TV.
Verwijderd
nee dan is er weinig te checken. maar het lijkt erop dat er door een inductie piek of bliksem inslag iets stuk is gegaan, vermoedelijk in de voeding. lijkt me garantie geval.Chic schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:53:
[...]
De tv heeft geen adapter, maar direct een stekker die uit de tv komt. Valt dus niet te controleren denk ik?
Verwijderd
            was voor mijn TV zojuist een over the air software update.....(55x9305c)
Op dit moment aan het downloaden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 10:22 ]
Ik zie hetzelfde op mijn X85C en W755C inderdaad, updating... ben benieuwd (zie nog geen update nummer, zodra ik dat zo heb zal ik het hier posten). Voor de fans, het zal niet de Android 6 update zijn helaas, maar een laatste final voor 5.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:18:
was voor mijn TV zojuist een over the air software update.....(55x9305c)
[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 07-11-2016 10:52 ]
Verwijderd
            Hij geeft nu bij mij software versie PKG3.533.0108EUB
(Android 5.1.1 )
            (Android 5.1.1 )
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 11:16 ]
            Op mijn W809C kan ik nu ook een update downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 07-11-2016 11:41 ]
            Release notes?
Zal wel weer zoiets zijn als "Diverse verbeteringen" of zo

Zal wel weer zoiets zijn als "Diverse verbeteringen" of zo
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
            Meh. Zonder Android 6 schiet je weinig op met een update.

youtube.com/@hisrep
Het is ook belangrijk dat de huidige systemen bug fixes krijgen en stabiliteits oplossingenDeNachtwacht schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:40:
Als er niks meer zou worden verbetert tot AndroidTV 6, das ook zowat he
Ach, hoorde over een eerdere 5.1.1 update positeve verhalen dat de responsiveness nogal verbeterd zou zijn... Vind ik al erg de moeite waard!DeNachtwacht schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:40:
            Hoe is de Android tv ervaring op de W755/756C eigenlijk (of als het allemaal dezelfde versie draait: sony breed)? Draait Plex daar een beetje fatsoenlijk op? Ben aan het twijfelen tussen deze tv en de WD759. Android TV lijkt me meer een keuze voor de toekomst, maar als de een superstabiel is en de andere valt de hele tijd van het padje af dan ben ik toch voor de stabiliteit.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Gebruik Plex dagelijk op beide TV's (X85C in woonkamer W75C boven) en werkt primawoutur schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:36:
Hoe is de Android tv ervaring op de W755/756C eigenlijk (of als het allemaal dezelfde versie draait: sony breed)? Draait Plex daar een beetje fatsoenlijk op? Ben aan het twijfelen tussen deze tv en de WD759. Android TV lijkt me meer een keuze voor de toekomst, maar als de een superstabiel is en de andere valt de hele tijd van het padje af dan ben ik toch voor de stabiliteit.
Werkt prima hier. Ik gebruik hem alleen wel zonder CI+ module, puur en alleen Netflix, NPO, Kodi en MupenN64 ;-)woutur schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:36:
Af en toe even een reboot omdat iets hapert, maar verder bloedsnel en stabiel. Geen spijt van de keus, hoewel ik wel had verwacht dat Android TV zelf inmiddels veel meer apps zou hebben (geen sideloading hier).
youtube.com/@hisrep
W805C hier (geen plex), maar android tv an sich bevalt me prima en persoonlijk geen problemen (meer) met de stabiliteit...woutur schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:36:
Het heeft zeker zijn puntjes en 100% stabiel is het niet, maar ik ondervind er geen hinder meer van. Het reageert zeker niet supersnel allemaal, maar wat mij betreft prima werkbaar. Gebruik hem icm CI+ module btw...
Ik zou hem ook alleen voor Plex en Spotify gebruiken. Youtube vind ik toch handiger via mijn telefoon en mijn Chromecast. Meer zou ik ook niet gebruiken denk ik.DeNachtwacht schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:50:
[...]
Werkt prima hier. Ik gebruik hem alleen wel zonder CI+ module, puur en alleen Netflix, NPO, Kodi en MupenN64 ;-)
Af en toe even een reboot omdat iets hapert, maar verder bloedsnel en stabiel. Geen spijt van de keus, hoewel ik wel had verwacht dat Android TV zelf inmiddels veel meer apps zou hebben (geen sideloading hier).
Start de tv een beetje vlot op met een CI+ module? Mijn huidige Samsung doet er 17 seconden over (dat weet ik dan toevallig omdat ik mijn Harmony One moest programmeren om zo lang te wachten om de juiste input te kiezen) en dat vind ik wel erg lang. Kanaal wisselen (zappen), wil dat ook nog een beetje? En als ik dan toch aan het vragen ben: iemand ervaring met interactieve tv en opnemen bij Ziggo via CI+?m0ridin schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:50:
[...]
W805C hier (geen plex), maar android tv an sich bevalt me prima en persoonlijk geen problemen (meer) met de stabiliteit...
Het heeft zeker zijn puntjes en 100% stabiel is het niet, maar ik ondervind er geen hinder meer van. Het reageert zeker niet supersnel allemaal, maar wat mij betreft prima werkbaar. Gebruik hem icm CI+ module btw...
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hmmm, zal het vanavond eens checken. Hij start vanuit slaap op, doe hem nooit helemaal uit (nou ja, heel af en toe als ik het idee heb dat alles wat traag begint te worden). Zal vanavond eens timenwoutur schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:26:
[...]
Ik zou hem ook alleen voor Plex en Spotify gebruiken. Youtube vind ik toch handiger via mijn telefoon en mijn Chromecast. Meer zou ik ook niet gebruiken denk ik.
[...]
Start de tv een beetje vlot op met een CI+ module? Mijn huidige Samsung doet er 17 seconden over (dat weet ik dan toevallig omdat ik mijn Harmony One moest programmeren om zo lang te wachten om de juiste input te kiezen) en dat vind ik wel erg lang. Kanaal wisselen (zappen), wil dat ook nog een beetje? En als ik dan toch aan het vragen ben: iemand ervaring met interactieve tv en opnemen bij Ziggo via CI+?
Zappen, tja... niet super snel nee. Maar weet niet of dat trager is dan andere CI+ module/tvs. Volgens mij is mijn humax wel wat sneller, maar dat zou ik ook nog eens kunnen checken voor de zekerheid (en timen).
Opnemen doe ik niet, ik wilde het vooral gebruiken om live tv te pauzeren maar dat kan niet (dat is een android6 functionaliteit). Ik heb ooit 1 keer een opname getest en dat werkte, maar daarna nooit meer gebruikt eerlijk gezegd.
Verwijderd
            Update is momenteel bezig, hoop dat dit de YouTube audio latency bug oplost 

Indien er drama ontstaat meld ik mij spoedig weer, anders is geen nieuws goed nieuws...
            Indien er drama ontstaat meld ik mij spoedig weer, anders is geen nieuws goed nieuws...
Verwijderd
            de update is nog steeds 5.x.x dat is wel teleurstellend, dacht dat er bij de vorige update gecommuniceerd was dat dat de laatste 5.x.x update was dus vermoed dat het langer gaat duren voor we naar 6.x.x gaan

Deze update volgt de vorige wel erg snel. Er zal vast een bepaalde bug met deze update gefixed zijn. Zelf merkte ik qua response een enorme vooruitgang sinds de vorige update. Wel is de tv gister helemaal van slag geweest, ik kon zelfs de Instellingen pagina niet meer in. Sindsdien nog 2 random reboots. Gek genoeg voor die tijd dergens last gehad. Anyway, hopelijk fixed deze update alle stabiliteitsissues.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:33:
de update is nog steeds 5.x.x dat is wel teleurstellend, dacht dat er bij de vorige update gecommuniceerd was dat dat de laatste 5.x.x update was dus vermoed dat het langer gaat duren voor we naar 6.x.x gaan
Ik ben um nu aan het updaten.
            Ik ben vooral bang dat deze update betekent dat Android 6 pas in Q1 2017 te verwachten is, binnen 7 weken weer een nieuwe update lijkt mij wel erg rap.

youtube.com/@hisrep
            De changelog is inderdaad karig:
                    Bron: http://www.sony.nl/suppor...533-07-nov-2K/KDL-50W755CWe zijn zeer verheugd te kunnen meedelen dat er op7 november 2016 een nieuwe firmware-update (versie 3.533) beschikbaar is om direct op uw tv te downloaden.
Belangrijkste punten:
Verbeter de prestaties van uw tv
[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 07-11-2016 18:13 ]
Wat mij opvalt na de update is dat de lijst aanbevolen apps is ingekort, diverse apps zijn hieruit verdwenen. Bijvoorbeeld Pathé thuis, en die is ook in de play store niet te vinden. De NOS app zit er gelukkig nog wel in, want handmatig kan ik die in de play store ook al niet vinden. Maar voor de Pathé liefhebbers dus iig een kleine waarschuwing ;-)HaTe schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:12:
De changelog is inderdaad karig:
[...]
Bron: http://www.sony.nl/suppor...533-07-nov-2K/KDL-50W755C
youtube.com/@hisrep
            Iemand (Quinnicus, wie kent hem niet) meldt op het Sony.co.uk forum dat de Tv veel sneller reageert, zelf merk ik dat niet, maar ik zap ook niet met dat ding, ach hij heeft hem gereset, kortom dat zegt niks zijn bewering zonder meer meldingen van anderen.
Verder wordt er zoveel gesmeekt om Android 6, maar ik lees er nagenoeg niet bij welke features van 6 men dan verlangt. Of is het dat men een nummertje omhoog wil (mezelf is dat verschijnsel niet onbekend, maar ergens op slaan doet het niet).
Ach sideloaden werkt goed, kortom ik ben tevreden over 5.1.1.
Ben tevredener over Android Tv dan ik dacht van tevoren, van tevoren lees je enkel de klachten en denk je het ergste en dat je daar ver van moet blijven, maar achteraf ben ik zeer blij dat ik geen WD 2016 sony heb genomen maar een W...C 2015 sony met Android, ik bedoel maar Android is stabiel zat en als tweaker kan jer meer mee , véél meer, dan met een native OS van LG of Samsung of Sony dat na 2 jaar echt in de ijskast verdwijnt, al zal dat met Android ook wel eens gaan gebeuren.
            Verder wordt er zoveel gesmeekt om Android 6, maar ik lees er nagenoeg niet bij welke features van 6 men dan verlangt. Of is het dat men een nummertje omhoog wil (mezelf is dat verschijnsel niet onbekend, maar ergens op slaan doet het niet).
Ach sideloaden werkt goed, kortom ik ben tevreden over 5.1.1.
Ben tevredener over Android Tv dan ik dacht van tevoren, van tevoren lees je enkel de klachten en denk je het ergste en dat je daar ver van moet blijven, maar achteraf ben ik zeer blij dat ik geen WD 2016 sony heb genomen maar een W...C 2015 sony met Android, ik bedoel maar Android is stabiel zat en als tweaker kan jer meer mee , véél meer, dan met een native OS van LG of Samsung of Sony dat na 2 jaar echt in de ijskast verdwijnt, al zal dat met Android ook wel eens gaan gebeuren.
Ik ben het wel met je eens hoor, het is het slechtste tv besturingssysteem, met uitzondering van alle andere tv besturingssystemen want die zijn slechter[b][message=49040169,noline]
Maar 6 brengt wel degelijk belangrijke features:
- HDR support
- verbetering spraakinput
- live tv pauzeren, hervatten & doorspoelen (timeshifting API's)
Versie 7:
- programma's volledig opnemen (dus feitelijk een ingebouwde DVR)
- picture-in-picture support, dus bijv rechts bovenin het nieuws terwijl je aan het internetten bent op chrome
- veel meer native apps die zonder sideloaden werken
Kortom, het is echt niet alleen een versienummertje, er worden allerlei functies toegevoegd waarmee het OS eindelijk echt volwassen wordt wat mij betreft.
youtube.com/@hisrep
            Van 
zou ik blij worden.
en de dvr functies van 7 nog meer. Maar eerst maar eens zien of ze de 2015 naar 6 trekken.
zou ik blij worden.
en de dvr functies van 7 nog meer. Maar eerst maar eens zien of ze de 2015 naar 6 trekken.
Vergeet ook niet native DTS support in Android 6! Met name voor Plex en Kodi is dat ideaal.DeNachtwacht schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:35:
[...]
Ik ben het wel met je eens hoor, het is het slechtste tv besturingssysteem, met uitzondering van alle andere tv besturingssystemen want die zijn slechter
- HDR support
Versie 7:
- picture-in-picture support, dus bijv rechts bovenin het nieuws terwijl je aan het internetten bent op chrome
Kortom, het is echt niet alleen een versienummertje, er worden allerlei functies toegevoegd waarmee het OS eindelijk echt volwassen wordt wat mij betreft.
            Mijn eerste indruk is dat hij inderdaad vlotter reageert, misschien niet zozeer het zappen maar het Action Menu komt vrijwel instant (iets waar ik aardig vaak gebruik van maak ivm switchen audio output). 
De gids lijkt ook vlotter. Heb hier geen factory reset gedaan dus dat is het niet.
Geen idee of er functioneel iets is veranderd, of gefixed. Maar reactietijd voelt beter (en dat is een groot pluspunt!).
Alsnog zeer benieuwd naar Android6, vooral mbt het pauzeren van live tv. Dat is de enige functie die ik heel af en toe mis (ook al kijk ik amper nog tv, maar toevallig vanavond weer eens).
            De gids lijkt ook vlotter. Heb hier geen factory reset gedaan dus dat is het niet.
Geen idee of er functioneel iets is veranderd, of gefixed. Maar reactietijd voelt beter (en dat is een groot pluspunt!).
Alsnog zeer benieuwd naar Android6, vooral mbt het pauzeren van live tv. Dat is de enige functie die ik heel af en toe mis (ook al kijk ik amper nog tv, maar toevallig vanavond weer eens).
HIer nog even op terugkomend, opstarten... Denk max zo'n 10 seconden tot ik kan zappen? Lastig in te schatten aangezien ik ook gebruik maak van een Harmony (combi opstarten duurt 10seconden ongeveer tot ik kan beginnen met zappen, als ik dan alleen de tv uit en aanzet duurt het tussen de 5 en 10).woutur schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:26:
[...]
Ik zou hem ook alleen voor Plex en Spotify gebruiken. Youtube vind ik toch handiger via mijn telefoon en mijn Chromecast. Meer zou ik ook niet gebruiken denk ik.
[...]
Start de tv een beetje vlot op met een CI+ module? Mijn huidige Samsung doet er 17 seconden over (dat weet ik dan toevallig omdat ik mijn Harmony One moest programmeren om zo lang te wachten om de juiste input te kiezen) en dat vind ik wel erg lang. Kanaal wisselen (zappen), wil dat ook nog een beetje? En als ik dan toch aan het vragen ben: iemand ervaring met interactieve tv en opnemen bij Ziggo via CI+?
Zappen, ~3 seconden van 1 kanaal tot het andere met daadwerkelijk beeld+geluid. Je kan wel sneller 'doorzappen' naar andere kanalen (1 seconde per kanaal), alleen daadwerkelijk beeld en geluid duurt dus wat langer.
Dit alles dus met de laatste update
            Ik zie op de specificatiewebsite van Sony onder het kopje 'videosignaal' het volgende staan:
3840 X 2160/24P
3840 X 2160/25P
3840 X 2160/30P
4096 X 2160/24P (HDMI 2 / 3)
Betreft overigens de X8505C, betekent dit dat niet iedere HDMI poort dezelfde signalen ondersteund?
Hoe weet ik welke poort 4k, hdr en 60hz ondersteund?
            3840 X 2160/24P
3840 X 2160/25P
3840 X 2160/30P
Betreft overigens de X8505C, betekent dit dat niet iedere HDMI poort dezelfde signalen ondersteund?
[ Voor 21% gewijzigd door Malt007 op 08-11-2016 13:39 ]
Specs kloppen niet meer, support voor 4k60p en HDR is met een update toegevoegd en werkt op alle poorten. Je moet er gewoon aan denken dat je 'HDMI Input Format' op 'Enhanced' zet ergens bij je settings. That's it!Malt007 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:37:
Ik zie op de specificatiewebsite van Sony onder het kopje 'videosignaal' het volgende staan:
3840 X 2160/24P
3840 X 2160/25P
3840 X 2160/30P
Thanks! Ben benieuwd of de tv het HDR 4k signaal van de PS4 pro gaat herkennen.AmbroosV schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:05:
[...]
Specs kloppen niet meer, support voor 4k60p en HDR is met een update toegevoegd en werkt op alle poorten. Je moet er gewoon aan denken dat je 'HDMI Input Format' op 'Enhanced' zet ergens bij je settings. That's it!
[ Voor 9% gewijzigd door Malt007 op 08-11-2016 14:13 ]
Verwijderd
waarom zou hij het niet herkennen, het is een 4K TV en een PS4 pro is ook 4K, is er iets specifieks dat je hoopt dat hij het gaat herkennen?Malt007 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:13:
[...]
Thanks! Ben benieuwd of de tv het HDR 4k signaal van de PS4 pro gaat herkennen.
als ik een auto koop dan hoop ik niet dat hij rijdt, dan verwacht ik het
Sja je kan bij de hand gaan doen maar gezien de lengte van dit topic verwacht ik niks meer...Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:14:
[...]
waarom zou hij het niet herkennen, het is een 4K TV en een PS4 pro is ook 4K, is er iets specifieks dat je hoopt dat hij het gaat herkennen?
als ik een auto koop dan hoop ik niet dat hij rijdt, dan verwacht ik het
Android 6:DeNachtwacht schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:35:
[...]
Ik ben het wel met je eens hoor, het is het slechtste tv besturingssysteem, met uitzondering van alle andere tv besturingssystemen want die zijn slechter
- HDR support
Versie 7:
-Audio PassThrough.
-Functie waardoor apps als KODI de refreshrate van het display kunnen syncen met de media file.
Verwijderd
bedoelde niet bij de hand over te komen, maar ben oprecht benieuwd waarom je zoiets hoopt, want ik zou het verwachten. das allesMalt007 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:21:
[...]
Sja je kan bij de hand gaan doen maar gezien de lengte van dit topic verwacht ik niks meer...
Dat heb ik dus ook! Sindsdien tv maar uit het netwerk gehouden en alles maar weer via de chromecast. Beetje jammer.m0ridin schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:28:
...
Netwerk issues (tegenwoordig een stuk minder, maar had vaak dat ik opeeens geen netwerk verbinding meer had of nog erger, het hele thuisnetwerk plat leek te worden gelegd door de tv)
...
En ik maar het hele netwerk aan het doormeten geweest. Elke keer als ik de tv met een kabel in de router doe heeft niets meer internet.N!co schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:52:
[...]
Dat heb ik dus ook! Sindsdien tv maar uit het netwerk gehouden en alles maar weer via de chromecast. Beetje jammer.
Tv op de wifi en alles opgelost.
Dit was een 8505.
Super vaag. Ik had het opeens. Zonder update etc gedaan.
Lag na uren testen onverklaarbaar aan de tv.
Had alles uitgesloten.
Ik heb speciaal een 4k videokaart en converter om hdmi 2.0 4k 60fps te krijgen en dit werkt op iedere poort. Ik wist niet dat hdmi op enhanced moest maat gamen werkte niet soepel. Tevewl inputlag. Met enhanced wellicht beter.
Ik heb alleen een 4k versterker nodig aangezien mijn pioneer 931k slechts hdmi 1.4 is en alleen 4k upscaling doet.
Hierdoor lukt dit dus niet.
            Ik kom er net achter dat er een op de TV een Lolipop spel zit. Vreselijk want ik kom niet voorbij de eerste lolly's met de afstandsbediening.  

Je kan hem spelen door een aantal keer op het versie nummer te klikken in de instellingen van het toestel bij "Over" Dan krijg je een grote lolly te zien en als je daar weer een aantal keer op drukt dan komt het spel.
Het gaat om dit spel (plaatje afkomstig van Google)

Je kan hem spelen door een aantal keer op het versie nummer te klikken in de instellingen van het toestel bij "Over" Dan krijg je een grote lolly te zien en als je daar weer een aantal keer op drukt dan komt het spel.
Het gaat om dit spel (plaatje afkomstig van Google)
                                                Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Daarjuist ook op mijn X8509C HDMI 1 Input Format Op "Enchanced" gezet, maar ik heb nu geen geluid meer.AmbroosV schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:05:
[...]
Specs kloppen niet meer, support voor 4k60p en HDR is met een update toegevoegd en werkt op alle poorten. Je moet er gewoon aan denken dat je 'HDMI Input Format' op 'Enhanced' zet ergens bij je settings. That's it!
HDMI 1 is verbonden met mijn Digicorder van Telenet. Wat moet ik nog wijzigen dat ik terug geluid krijg uit TV.
Kies ik terug de gewone HDMI 1 Input (Zonder 4k60p en HDR) dan heb ik wel terug geluid. Ligt dit aan de HDMI kabel of de instellingen aan mijn TV of Digicorder ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 19:54 ]
            De audio passthrough in Kodi lijkt met de update van vandaag goed te werken.
Hiervoor kreeg ik een gigantisch ruis over de TV als ik een DTS movie afspeelde met de ingebouwde Kodi app.
Dat is nu dus weg en wordt het geluid netjes via Spdif naar mijn versterker geleid.
Maf was wel dat na de update mijn hele LAN plat lag. Totdat ik de TV reboote.
            Hiervoor kreeg ik een gigantisch ruis over de TV als ik een DTS movie afspeelde met de ingebouwde Kodi app.
Dat is nu dus weg en wordt het geluid netjes via Spdif naar mijn versterker geleid.
Maf was wel dat na de update mijn hele LAN plat lag. Totdat ik de TV reboote.
[ Voor 13% gewijzigd door razoon op 08-11-2016 21:27 ]
            Vandaag manager van klachtenafdeling van Sony gesproken omdat ik al maanden ellende hebt. Na vervanging van moederbord niks geholpen. Kreeg te horen geduld te hebben tot eind januari 2017 omdat dan op zijn vroegst Android Marsmallow voor de 2015 en 2016 tv's uitgerold wordt... ben bang dat we nog even geduld moeten hebben...

Eigenlijk moet ik ook eens achter Sony aan. Ik wordt een beetje moe van het feit dat ik om de zoveel tijd mijn tv van de stroom moet halen omdat hij nergens op reageert.
Mooi beeld hoor, maar geef mij maar gewoon een domme tv.
                    Mooi beeld hoor, maar geef mij maar gewoon een domme tv.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB
            De update van gisteren (versie 3.533)  maakt inderdaad de bediening een stuk sneller.

Ik heb nu sinds twee weken de KD-43X8307C (gekocht bij die dolle Duitsers met hun gekke aanbiedingen) voor een leuk prijsje inclusief Logitech K400 Plus wireless keyboard. Nu begon ik met software versie 34xx, daarna handmatig geüpdatet naar 3509 en sinds vanmorgen op 3533. Nu heb ik met alle versies het fenomeen dat spontaan mijn Yamaha AV receiver via HDMI-CEC wordt aangezet door de televisie terwijl de televisie in hoog stroomverbruik standby staat of springt. 23 W gemeten met de Voltcraft Energy Check 3000. Nu heb ik al allerhande opties uitgezet zoals eerder aangegeven: automatisch updates downloaden, EPG updaten tijdens standby etc. Nu wordt ik 's nachts wakker van het geluid wat mijn receiver maakt wanneer het wordt aangezet. Ik heb dit nu drie keer gemerkt. Zo wordt het standby verbruik wel heel erg duur. Hebben meer mensen hier last van? 
Overigens zorgt de 3533 versie zonder factory reset inderdaad voor een sneller aanvoelend menu.
            Overigens zorgt de 3533 versie zonder factory reset inderdaad voor een sneller aanvoelend menu.
[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 08-11-2016 23:41 . Reden: typo ]
            Klinkt bekend. Al een paar keer gemerkt, terwijl de tv "uit" staat. Ik gebruik CEC vooral voor het bedienen van het volume op mijn receiver, de rest van de functies zou ik het liefst uit zetten, maar het lijkt alles of niks.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB
Enhanced kan issues geven met apparaten die geen HDMI 2.0 snappen. Heeft ook geen voordeel bij die apparaten. Zolang je geen HDR of 4k nodig hebt gewoon niet switchen!Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:52:
[...]
Daarjuist ook op mijn X8509C HDMI 1 Input Format Op "Enchanced" gezet, maar ik heb nu geen geluid meer.
HDMI 1 is verbonden met mijn Digicorder van Telenet. Wat moet ik nog wijzigen dat ik terug geluid krijg uit TV.
Kies ik terug de gewone HDMI 1 Input (Zonder 4k60p en HDR) dan heb ik wel terug geluid. Ligt dit aan de HDMI kabel of de instellingen aan mijn TV of Digicorder ?
            Na de firmware update gisteravond naar versie 3.533 op mijn KD-65X8505C werkt Google cast niet meer.
Zie de TV wel op mijn Iphone en Ipad maar kan niet koppelen.
De TV al enkele malen opnieuw opgestart maar dit leid niet tot enig resultaat.
Als ik Google cast op mijn Sony blu-ray speler de BDP6500 gebruik werkt dit probleemloos.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem
 ?

Als ik Google cast op mijn Sony blu-ray speler de BDP6500 gebruik werkt dit probleemloos.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem
Er loopt een lang topic op het Sony forum hierover:SebasFM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:34:
Ik heb nu sinds twee weken de KD-43X8307C (gekocht bij die dolle Duitsers met hun gekke aanbiedingen) voor een leuk prijsje inclusief Logitech K400 Plus wireless keyboard. Nu begon ik met software versie 34xx, daarna handmatig geüpdatet naar 3509 en sinds vanmorgen op 3533. Nu heb ik met alle versies het fenomeen dat spontaan mijn Yamaha AV receiver via HDMI-CEC wordt aangezet door de televisie terwijl de televisie in hoog stroomverbruik standby staat of springt. 23 W gemeten met de Voltcraft Energy Check 3000. Nu heb ik al allerhande opties uitgezet zoals eerder aangegeven: automatisch updates downloaden, EPG updaten tijdens standby etc. Nu wordt ik 's nachts wakker van het geluid wat mijn receiver maakt wanneer het wordt aangezet. Ik heb dit nu drie keer gemerkt. Zo wordt het standby verbruik wel heel erg duur. Hebben meer mensen hier last van?
https://community.sony-eu...id/CountrySelector#M10135
Is je netwerk nog wel online?alteaxl schreef op woensdag 09 november 2016 @ 00:43:
Na de firmware update gisteravond naar versie 3.533 op mijn KD-65X8505C werkt Google cast niet meer.
Zijn er meer gebruikers met dit probleem?
Ik had er last van dat de wired connection niet meer werd herkend. Wireless connecten werkte toen wel weer.
            Bin mij werd de kabelverbinding ook even niet herkend. Na een reboot was dit alweer verholpen.

youtube.com/@hisrep
            Van een xda-topic, wat meer info over de update (of iig de asia pacific variant, maar zal redelijk veel overeenkomen):
            System Software Update for Asia Pacific
Article ID:615666(modified 09 Nov 2016)
Applicable Models
Please read all information thoroughly before downloading and installing any files.
What does this download do?
IMPORTANT: This software is only for use with the products identified and sold in Australia, India, Indonesia, Malaysia, Middle East & Africa, New Zealand, Philippines, Singapore, South Africa, Thailand or Vietnam.*Not all models are sold in all countries.
This software update (version*PKG3.533.0108PAA) provides the following benefits and improvements:
Reduce input lag for HDR game (Applicable only for 4K HDR models: X85C, S85C, X90C, X93C and X94C)
Improves general performance of the TV
This software update also includes previous update benefits and improvements:
Improves general performance of the TV (including TV’s remote control)
Replace new application name of "TV SideView" to "Video & TV SideView"
Support One Touch HDD Recording**
Support Programmed (Timer) Recording**
Support Remote Self Timer recording**
Support Twin Picture
Address a condition where the Netflix* application may not remember the log in details
Support Camera App*
Support Restricted Profile for Android
- Restricts Apps on Home menu
Support SonyLiv/Bigflix *
Support Opera TV store *
New Smile Shutter feature added to the Camera App *
3D glass pairing success message to be displayed
Support HDMI - Ultra HD resolutions of 3840X2160 (4K) 50p/60p (4K Model)
Improved upscaling picture quality (4K Model)
Support Netflix* 4K
Support PlayMemories Online
Integrated Internet Browser
Support Indian Apps* (Camera, Notification)
Fix input icons are displayed twice on HOME menu if language is changed to specific language.
Lip Sync in HDMI input
Improved Picture Quality (dynamic range, noise reduction, sharpness)
Input icons are displayed twice on HOME menu if language is changed to specific language.
* Not all content services are available in all countries
** Only applicable for Australia and New Zealand.
Mijn wired connection is oke.Hann1BaL schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:33:
[...]
Is je netwerk nog wel online?
Ik had er last van dat de wired connection niet meer werd herkend. Wireless connecten werkte toen wel weer.
Kan namelijk You Tube op de TV opstarten en zaken afspelen.
Mijn Denon heeft hier in ieder geval geen last van. Gaat netjes aan en uit met de tv.SebasFM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:34:
Nice find. Dank voor het delen! In Azië lijkt Sony wat transparanter dan hier in Europa. Zie verwijdering van de Pathé thuis app hier echter weer niet bij staanm0ridin schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:36:
Van een xda-topic, wat meer info over de update (of iig de asia pacific variant, maar zal redelijk veel overeenkomen):
[...]
Iets anders; de laatste update schijnt de TV en bediening weer wat 'responsiever' te maken. Kan iemand dat bevestigen én aangeven of dat in geval van CI+, settop- of zonder tuner is?
[ Voor 20% gewijzigd door Robus op 09-11-2016 17:23 ]
"A man has got to know his limitations..."
Lijkt bij mij inderdaad responsiever, dit met CI+ module/kaart...Robus schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:17:
[...]
Nice find. Dank voor het delen! In Azië lijkt Sony wat transparanter dan hier in Europa. Zie verwijdering van de Pathé thuis app hier echter weer niet bij staan
Iets anders; de laatste update schijnt de TV en bediening weer wat 'responsiever' te maken. Kan iemand dat bevestigen én aangeven of dat in geval van CI+, settop- of zonder tuner is?
            Ik ben ook maar aan het updaten geslagen.
Mijn thuis netwerk raakt helemaal in de war als de TV aangesloten is met de kabel.
Met de wifi begon vandaag opeens ook alles raar te doen.
Zit je dan, op de hotspot van de telefoon te wachten tot de tv klaar is met updaten.
            Mijn thuis netwerk raakt helemaal in de war als de TV aangesloten is met de kabel.
Met de wifi begon vandaag opeens ook alles raar te doen.
Zit je dan, op de hotspot van de telefoon te wachten tot de tv klaar is met updaten.
Gisteren ook update gedraaid. Merk er weinig van. Pathé Thuis staat ook nog gewoon tussen de apps. Meende wel wat nieuwe opties te zien mbt HDD-recording onder instellingen. Kodi nog niet geprobeerd. Wellicht worden onze TV's voorbereid op een sprong naar 6?m0ridin schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:44:
[...]
Lijkt bij mij inderdaad responsiever, dit met CI+ module/kaart...
"A man has got to know his limitations..."
            Update gedaan en merk eigenlijk geen verschil. Tv werkt prima en zeker nog geen spijt van m'n beauty (50w809C

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik moet even toevoegen dat na de update mn switch had had begeven. Deze heb ik nu vervangen en de wired verbinding werkt weer prima. Het is wel heel erg toevallig hoe dat samenkwam. De TV had immers de update ook netjes via de kabel gedownload, maar sinds na de update kwam de TV niet meer online en toen kwam ik er ook achter dat andere devices offline waren (HTPC, receiver, Blurayplayer)alteaxl schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:42:
[...]
Mijn wired connection is oke.
Kan namelijk You Tube op de TV opstarten en zaken afspelen.
Bij mij was verbinding ook weg na de update. Na een reboot was dat opgelost, en niks kapot, maar ik vermoed dat het ook bij jou toch wel met elkaar te maken heeft...Hann1BaL schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:09:
[...]
Ik moet even toevoegen dat na de update mn switch had had begeven. Deze heb ik nu vervangen en de wired verbinding werkt weer prima. Het is wel heel erg toevallig hoe dat samenkwam. De TV had immers de update ook netjes via de kabel gedownload, maar sinds na de update kwam de TV niet meer online en toen kwam ik er ook achter dat andere devices offline waren (HTPC, receiver, Blurayplayer)
youtube.com/@hisrep
Ook zonder de TV te verbinden via kabel doet de switch het echt niet meer. Je zou zeggen dat software een switch toch niet moet kunnen slopen....DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:38:
[...]
Bij mij was verbinding ook weg na de update. Na een reboot was dat opgelost, en niks kapot, maar ik vermoed dat het ook bij jou toch wel met elkaar te maken heeft...
Helaas werkt het allemaal niet zoals gehoopt met de aansluiting van de playstation pro. Handshake problemen, geen Arc meer, reboots etc.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:35:
[...]
bedoelde niet bij de hand over te komen, maar ben oprecht benieuwd waarom je zoiets hoopt, want ik zou het verwachten. das alles
Om 4k beeld op 60hz te kunnen ontvangen moet de HDMI-poort op enhanced gezet worden, dit veroorzaakt alle bovenstaande problemen. Paar keer geen beeld op de juiste input en sneeuwbeeld op de juiste input, enige wat hielp was of reboot of meerdere keren van input wisselen. Daarnaast switched the tv niet naar HDR input terwijl dat wel uitgestuurd wordt door de Playstation.
Oh en volgens mij kan een HDMI poort die op enhanced staat geen Arc meer toepassen. Dus helemaal top weer!
            Wordt je toch niet goed van. 
Ik wacht dus nog even met de ps pro.
Sony tv en sony ps. En dan werkt het niet. Te triest eigenlijk.
Mijn pioneer versterker heeft hdmi 1.4 en ondersteund geen 4k 60fps. Alleen upscaling. Mega vervelend natuurlijk.
Mijn pioneer versterker heeft hdmi 1.4 en ondersteund geen 4k 60fps. Alleen upscaling. Mega vervelend natuurlijk.
Het is eigenlijk om te janken ja, early adapter problemen vrees ik. Heb nota bene een Marantz SR7010 aangeschaft om weer klaar te zijn voor 4k.ApC_IcE schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:38:
Wordt je toch niet goed van.
Wat de pro betreft, enige verandering die ik daadwerkelijk opgemerkt heb is dat bij het aanzetten werd aangegeven dat er 4k beeld is. Als iemand dat ding verwisseld had zonder dat ik het wist had ik het niet gemerkt. Speel alleen battlefield 1 op het moment.
            Heeft bf1 wel een patch uitgegeven voor de pro?

Verwijderd
dat is wel minder ja... hoop voor je dat android 6 dit oplost. Heb je al gekeken of dit bekend is bij Sony?Malt007 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:25:
[...]
Helaas werkt het allemaal niet zoals gehoopt met de aansluiting van de playstation pro. Handshake problemen, geen Arc meer, reboots etc.
Om 4k beeld op 60hz te kunnen ontvangen moet de HDMI-poort op enhanced gezet worden, dit veroorzaakt alle bovenstaande problemen. Paar keer geen beeld op de juiste input en sneeuwbeeld op de juiste input, enige wat hielp was of reboot of meerdere keren van input wisselen. Daarnaast switched the tv niet naar HDR input terwijl dat wel uitgestuurd wordt door de Playstation.
Oh en volgens mij kan een HDMI poort die op enhanced staat geen Arc meer toepassen. Dus helemaal top weer!
Nog geen tijd voor gehad eigenlijk. Moest gisterenavond eerst even 60gb downloaden bij die trage sony servers (max 12mb/s).Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:29:
[...]
dat is wel minder ja... hoop voor je dat android 6 dit oplost. Heb je al gekeken of dit bekend is bij Sony?
            Jep, kwam gisteren ook tot die conclusie... PS4 PRO rechtstreeks op TV (HDMI poort naar enhanced) en 4k / HDR werkt. PS4 PRO > STR-DN1060 > TV (ARC) en op beide apparaten 4k aan en enabled waar mogelijk, PS4 PRO herkent dat TV geen 4k ondersteunt (HDCP 1.4 geeft ie aan). Als PS4 PRO rechtstreeks aan TV hangt ziet ie wel opeens HDCP 2.2 en werkt 4k, beeld van PS4 PRO  is dan ook stuk sneller, maar dan weer geen geluid en was niet van plan nog een optical kabel er bij te gaan hangen puur daarvoor.
Uit frustratie een Sony STR-DN1070 Receiver besteld om te testen (via coolblue) en dat ga ik morgen proberen, als dat ook niet werkt stuur ik die terug. Ik ben in ieder geval niet echt van plan om apparaten aan de TV te gaan hangen ipv aan de Receiver, dan had ik net zo goed een cheap a** versterker neer kunnen zetten.
Heb dit overigens ook al gemeld bij een contact van Sony, maar ik heb het idee dat ze bij Sony nauwelijks of niks testen voor ze iets uitbrengen met hun eigen producten. Triest.... zelfde met Android 6 wat nog steeds niet beschikbaar is voor de TV's. Heel erg jammer dit van Sony.
                    Uit frustratie een Sony STR-DN1070 Receiver besteld om te testen (via coolblue) en dat ga ik morgen proberen, als dat ook niet werkt stuur ik die terug. Ik ben in ieder geval niet echt van plan om apparaten aan de TV te gaan hangen ipv aan de Receiver, dan had ik net zo goed een cheap a** versterker neer kunnen zetten.
Heb dit overigens ook al gemeld bij een contact van Sony, maar ik heb het idee dat ze bij Sony nauwelijks of niks testen voor ze iets uitbrengen met hun eigen producten. Triest.... zelfde met Android 6 wat nog steeds niet beschikbaar is voor de TV's. Heel erg jammer dit van Sony.
[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 11-11-2016 11:49 ]
            Da's ook lekker dan. Ik heb de STR-DN840 en op de doos staat met koeienletters , support voor 4K. Dan mag de 1060 toch zeker wel 4K ondersteuning hebben?
Het gaat trouwens wel hard daar bij Sony met die receivers, brengen ze elk jaar een nieuwe versie uit? Zo blijft je nieuwe receivers kopen

Het gaat trouwens wel hard daar bij Sony met die receivers, brengen ze elk jaar een nieuwe versie uit? Zo blijft je nieuwe receivers kopen
[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 11-11-2016 12:01 ]
                        Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297

Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297