• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
tcviper schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:59:
Het afgelopen jaar hebben we bijna om de 2-3 maanden een update gehad.
Met natuurlijk de nuance dat het bij ca 90% van die zogenaamde updates al dan niet kritische bugfixes betrof waarmee Sony repareerde wat ze in de eerste plaats al hadden moeten voorbereiden. De overige 10% betrof de 'update' waarmee we opnames konden maken en opslaan op een externe harde schijf via USB verbonden. En ook dat was 'on par' komen met wat Sony ons vooraf had beloofd (en op de verpakking had gezet).

Bugfixes zijn natuurlijk erg welkom maar die waren in dit geval om de TV's uit de beta fase te krijgen. Na alle ontberingen zou ik een wiedergutmachungs update naar een stabiele Android TV 6.0 met mooie nieuwe features wel op prijs stellen >:)

"A man has got to know his limitations..."

• Robus
sdk1985 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Traagheid met zappen is inherent aan de ci+ standaard. Die modules zijn te traag (werken op x mhz).
Ik heb twee Sony TV's waarvan één met CI+ (smart) en eentje (dumb) met een Humax-tuner. Het zappen op beide in als dikke str0nt in een trechter zo traag. Sony lijkt de constante factor. En gebruik van een externe tuner natuurlijk.

Snelheid. In die categorie heb ik overigens ook een BluRayspeler die me doet terugverlangen naar een platenspeler. Het duurt gewoon nog 20-30 seconden voordat de muziek van een audio-CD (jahaa, ik heb ze nog) wordt afgespeeld, nadat ik deze in de speler heb gedaan... :'(

Het lijkt wel alsof de moderne techniek snelheid juist meer in de weg is gaan staan. Wie kan er zich nog het oldskool analoge zappen herinneren?!! _/-\o_

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:46
Robus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:30:
[...]

Ik heb twee Sony TV's waarvan één met CI+ (smart) en eentje (dumb) met een Humax-tuner. Het zappen op beide in als dikke str0nt in een trechter zo traag. Sony lijkt de constante factor. En gebruik van een externe tuner natuurlijk.

Snelheid. In die categorie heb ik overigens ook een BluRayspeler die me doet terugverlangen naar een platenspeler. Het duurt gewoon nog 20-30 seconden voordat de muziek van een audio-CD (jahaa, ik heb ze nog) wordt afgespeeld, nadat ik deze in de speler heb gedaan... :'(

Het lijkt wel alsof de moderne techniek snelheid juist meer in de weg is gaan staan. Wie kan er zich nog het oldskool analoge zappen herinneren?!! _/-\o_
Als je de Humax gebruikt dan is de tv toch geen factor in je zapsnelheid... Die geeft puur weer wat je Humax doet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Robus
sdk1985 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:25:
[...]

Als je de Humax gebruikt dan is de tv toch geen factor in je zapsnelheid... Die geeft puur weer wat je Humax doet.
Klopt. En die is net zo traag als de CI+.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:16
Robus schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:13:
[...]

Klopt. En die is net zo traag als de CI+.
Kortom, of je nu een Sony hebt of een Humax, beide zijn traag. Het is dus in ieder geval niet alleen Sony.

Verwijderd

er was iemand die software teste hier... kan die (of iemand anders) al iets verklappen of de nieuwe 6.x.x update eraan komt?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:43:
er was iemand die software teste hier... kan die (of iemand anders) al iets verklappen of de nieuwe 6.x.x update eraan komt?
Dat was ik oa ;) Maar dat is gestopt na Juli helaas, dus heb op dit moment geen idee. Zodra ik iets weet post ik het hier.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 13:53
Ik heb een 805C met CI+ maar vind de snelheid van het zappen toch wel meevallen. Kleine twee seconden als je echt een ander programmanummer kiest. Wat wel irritant is, is dat de inforegel altijd eerst met verouderde informatie komt en daarna pas met de gegevens van het actuele programma.

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Er is nu een inruilactie bij Gamemania. Als je je oude ps4 inruild voor een PS4 pro moet je 200 euro bijbetalen. Zou het voor mijn tv zin hebben om een PS4 pro erop aan te sluiten aangezien ik geen HDR functie heb?

Scrooge NL

• DeNachtwacht
Theo27 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:00:
Er is nu een inruilactie bij Gamemania. Als je je oude ps4 inruild voor een PS4 pro moet je 200 euro bijbetalen. Zou het voor mijn tv zin hebben om een PS4 pro erop aan te sluiten aangezien ik geen HDR functie heb?
Hoe ver zit je van de tv af? Dat is het enige waar ik het van zou laten afhangen.

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Kamer is 5.30 breed maar meestal ga ik iets dichterbij zitten.

Scrooge NL

• DeNachtwacht
Sja de HDR zou iets kunnen doen maar 4K is op die afstand al echt onzichtbaar, ik zou het dus niet doen in zo'n geval

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:01

HaTe

haat niet

tcviper schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:28:
[...]

Dat was ik oa ;) Maar dat is gestopt na Juli helaas, dus heb op dit moment geen idee. Zodra ik iets weet post ik het hier.
Dat klinkt als slecht nieuws? Straks brengen ze hem helemaal niet meer uit.. Geen beta testers meer, want niet nodig, want geen nieuwe software meer?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• tcviper
Dat is jouw conclusie 😀 dat heb ik nooit gezegd, en geloof ik ook echt niet.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik heb eens het Sony forum afgebladerd, kijkend naar de geschiedenis van de firmwares voor de 75c/80c series, want ik kon geen history met overzicht vinden (of google is niet zo goed, of het is er gewoon niet (of mijn google-fu is niet super)). Zijn er stuk of 10 geweest sinds Juni '15, sinds begin dit jaar nog maar 1 tot hooguit 2 per kwartaal. Wordt weer tijd voor een nieuwe, laatste is 4 maanden terug. Maar goed als het kleine dingen fixt, en geen Android 6 brengt, what's the use, ik heb geen dringende dingen die fix behoeven.
Iets anders, dat indelen van het startscherm, is er een manier om games weg te krijgen?(anders gezegd: ik zie geen manier om Hub Gameloft uit te zetten)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 15-10-2016 14:18 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Theo27 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:00:
Waar vind je dat?

• DeNachtwacht
Ik gebruik wel de NOS App die daar in de Featured App lijst staat, maar deze kan ik verder nergens terug vinden. Ook in de App Store is die niet te vinden. Verder inderdaad een handige tip!

• DeNachtwacht
Hmm, ik heb hier een usb stick (16gb) die herkend wordt door de tv als ik het zo zie, want er komt een popup menutje in beeld want ik met de files wil doen.

Maar als ik dan in de N64 emulator de explorer in ga kom ik nergens iets tegen. Ik neem aan dat zo iets gemount wordt in de /mnt folder, maar daar zie ik hem niet. Hoe vind ik hem?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Ik kijk altijd in /storage/sda1

Vond /mnt ook logischer, maar ja, het is zoals het is.

[ Voor 48% gewijzigd door tiguan op 15-10-2016 16:52 ]

Verwijderd

zijn die N64 emulator en de spelletjes freeware?

edit:
heb raar probleem... ik kan gewoon netflix kijken maar als ik google play open zegt hij dat ik geen verbinding heb :S

heb TV opnieuw opgestart
gekeken of andere APPs wel op internet kunnen
gecheckt voor updates (voor TV en apps dat werkt gewoon maar geen updates)
heb verbinding opnieuw ingesteld

het is via wifi maar dat kan even niet anders de VESA beugel zit voor de RJ45 ingang

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2016 18:22 ]

• tiguan
De emulator wel, de spelletjes niet.

Verwijderd

moest echt mijn TV van de stroom halen en nu kan ik weer op google play store meer mensen die dit hebben (gehad) ?

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39

Malarky

Wils voor wat ieder

tcviper schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:16:
Werkt hier prima, Plex op mijn Sony met HDMI ARC > Receiver en 5.1 geluid.
Het enige wat nog niet werkt (zoals vele malen reeds eerder gemeld is DTS (DTS > AC3), dat zit in AndroidTV 6.x wel erin).

Dat is met ARC inderdaad, zonder heb ik geen idee.
Weet jij toevallig ook of .mkv met DTS vanaf een Synology (DS216-II) dan succesvol te streamen is (via UTP) naar W800C serie, daar Synology ook geen DTS licenties heeft en Android dat blijkbaar niet kan verwerken?

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 16-10-2016 00:49 ]

• tcviper
Malarky schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:48:
[...]

Weet jij toevallig ook of .mkv met DTS vanaf een Synology (DS216-II) dan succesvol te streamen is (via UTP) naar W800C serie, daar Synology ook geen DTS licenties heeft en Android dat blijkbaar niet kan verwerken?
Ik denk het niet, want dat heeft dus transcoding (DTS>AC3) nodig en daar is de CPU in die nas niet sterk genoeg voor.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39

Malarky

Wils voor wat ieder

tcviper schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:08:
[...]

Ik denk het niet, want dat heeft dus transcoding (DTS>AC3) nodig en daar is de CPU in die nas niet sterk genoeg voor.
De 216+II trancodeert H.264 en H.265 4K naar 1080p en behoort daarmee tot de beste Synology transcoders van het moment.

Probleem zit in die DTS licentie

• tcviper
Malarky schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:19:
[...]

De 216+II trancodeert H.264 en H.265 4K naar 1080p en behoort daarmee tot de beste Synology transcoders van het moment.

Probleem zit in die DTS licentie
Jep en dat heeft ie niet, en de TV op dit moment ook niet (het ligt er ook aan wat je als server gebruikt, maar volgens mij kan zowel Plex als Synology Video dat niet op dit moment).

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:02
Er is een nieuwe firmware update voor de 2015 modellen. :-)
Eindelijk. Mijn KD-55X8509C draait nu als een trein. Wat een fijne update.
De interface is zoveel soepeler nu.

Hier te downloaden: https://www.sony.nl/support/nl/series/prd-tvhc-tv-lcd

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:48:

Nog wel Android 5? Of al 6?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:23
Voor mijn W805C is er geen nieuwe, laatste update op 19-7 staat er

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is ook de enige verbetering:

Voordelen en verbeteringen:
Verbetert de stabiliteit en prestaties van UHD-inhoud afspelen via HDMI op bepaalde 4K-tv's

Dus alleen voor 4k en nog gewoon Android 5.

• DeNachtwacht
Driedubbel meh. Ik hoop ook dat ze voor die tv's dan slim genoeg zijn en Android 7 mee gaan leveren. Het kan toch eigenlijk niet dat je op een product met een levensduur van zo'n 8-10 jaar maar 1,5 jaar goede support krijgt...

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-03 11:44
Jelte schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:44:
Dit is ook de enige verbetering:

Voordelen en verbeteringen:
Verbetert de stabiliteit en prestaties van UHD-inhoud afspelen via HDMI op bepaalde 4K-tv's

Dus alleen voor 4k en nog gewoon Android 5.
ff zeuren hoor...

Echt weer typische Sony releasenotes. Het woord "Bepaalde" zegt alles.... Alsof ze zelf niet eens weten welke modellen. Om bij de firmware te komen moet je exact het sub sub sub sub nummer aangeven als klant maar zelf komen met dit soort vage omschrijvingen.

straks maar even installeren en hopen dat ik erop vooruit ga ipv achteruit. 8)

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
heb de update gedownload... als er problemen zijn in stabiliteit of erger , kan ik dan terug naar de vorige versie... een downgrade uitvoeren zeg maar

• Agima!
binnen 1 minuut na de update de eerste crash met automatische reboot. Het enige dat ik deed was het starten van Youtube en de meest populaire video starten. Wel geluid geen beeld en daarna een reboot. Dat is een mooi begin. :-(

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
Na de update geen problemen of herstart tot nu toe, maar ook geen verbeteringen met het menu of zappen.
wel gaf de update aan alle apps te updaten ?

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 06:54
Agima! schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

ff zeuren hoor...

Echt weer typische Sony releasenotes. Het woord "Bepaalde" zegt alles.... Alsof ze zelf niet eens weten welke modellen. Om bij de firmware te komen moet je exact het sub sub sub sub nummer aangeven als klant maar zelf komen met dit soort vage omschrijvingen.

straks maar even installeren en hopen dat ik erop vooruit ga ipv achteruit. 8)
Ik hoop echt dat ze daar in toekomst wat aan gaan doen. Op de Ps4 geven ze ook altijd van die nietzeggende informatie op. Wat houdt de update in? Wat kan je ervan verwachten? Heeft deze update voor jou als gebruiker toegevoegde waarde.
En laat ze er dan ook minimaal iets van een 'minor/major/etc' waarde aanhangen.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 16:26
kevinmastah2005 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:48:

Directe link:

https://www.sony.nl/suppo...te-ver3509-EU/KD-55X8509C

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier Update gedaan werkt prima nog geen problemen ondervonden, van alles geprobeerd en geïnstalleerd.
Kan nu weer gebruik maken van de Netflix knop op mijn AB die werkte niet meer (zomaar opeens).
Ook de opnames verwijderen werkt nu, tot nu toe voorzichtig positief ..

Verwijderd

alleen voor de 4K modellen van 2015... hoop dat de andere modellen snel volgen

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:02
Weet niet zeker, maar ook de 4k 2016 modellen

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• outlandos
Zijn er al mensen die de firmware update OTA hebben ontvangen?

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10-2025
outlandos schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 06:41:
Zijn er al mensen die de firmware update OTA hebben ontvangen?
Net even gekeken,maar nog niet ontvangen.
Ik wacht hier ook nog wel even op, heb nu ook geen onoverkomelijkheden.

Verwijderd

Hier nog mensen met ideale beeld settings voor de X830c reeks?
Ik heb al de settings gebruikt van rtings en van lcdtvbuyingguide echter ben ik nog niet zo tevreden over zwart waarden en contrast. Ik kijk bijvoorbeeld Luke Cage waar veel donkere scenes in zitten en hopelijk kan dit beter.

• DeNachtwacht
Vince22 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:07:
[...]

Ja en nee :) Ik gebruik een DualShock 4 via Bluetooth of ik gebruik 2 X360 Wireless controllers icm een usb dongel.
Ik heb nu 2x een Xbox 360 controller eraan met merkloze USB hub, dat lijkt redelijk goed te gaan bij N64 roms, maar helemaal perfect werkt het niet. Grootste probleem is dat ik in de Play Store Tomb Raider II gekocht heb (dus geen emulator oid) en daar blijft alles naar links draaien in beeld, het lijkt wel alsof hij denkt dat de joystick constant naar links staat. In andere games is dat niet.

nu was mijn idee om 1 DualShock 4 te kopen omdat die op het toestel goed schijnt te werken, maar dan kan ik dus nog steeds niet met 3 personen tegelijk Mario Karten ( :o ) als ik het zo begrijp?
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:41:
Hier nog mensen met ideale beeld settings voor de X830c reeks?
Ik heb al de settings gebruikt van rtings en van lcdtvbuyingguide echter ben ik nog niet zo tevreden over zwart waarden en contrast. Ik kijk bijvoorbeeld Luke Cage waar veel donkere scenes in zitten en hopelijk kan dit beter.
"ideale waarden" bestaan natuurlijk niet. Het is altijd persoonlijk én afhankelijk van in wat voor ruimte je tv staat. Gewoon zelf stoeien met de waardes dus... Mijne vond ik uit de doos al zo goed dat ik er niet eens meer aan gekomen ben.

[ Voor 27% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-10-2016 13:05 ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
ronaldme schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:39:
Hier Update gedaan werkt prima nog geen problemen ondervonden, van alles geprobeerd en geïnstalleerd.
Kan nu weer gebruik maken van de Netflix knop op mijn AB die werkte niet meer (zomaar opeens).
Ook de opnames verwijderen werkt nu, tot nu toe voorzichtig positief ..
Apart. Dit wilde ik net ook melden hier. Netflix knop die stopte met werken en gaf een melding niet verbonden te zijn. Eerst naar Home en daar Netflix starten geeft geen problemen.

Ik heb ook een leuke computer..

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:34
DeNachtwacht schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb nu 2x een Xbox 360 controller eraan met merkloze USB hub, dat lijkt redelijk goed te gaan bij N64 roms, maar helemaal perfect werkt het niet. Grootste probleem is dat ik in de Play Store Tomb Raider II gekocht heb (dus geen emulator oid) en daar blijft alles naar links draaien in beeld, het lijkt wel alsof hij denkt dat de joystick constant naar links staat. In andere games is dat niet.

nu was mijn idee om 1 DualShock 4 te kopen omdat die op het toestel goed schijnt te werken, maar dan kan ik dus nog steeds niet met 3 personen tegelijk Mario Karten ( :o ) als ik het zo begrijp?
Poeh ik heb eigenlijk geen idee! Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar je kent niemand met een PS4 waarvan je even de DS4 kunt lenen om te testen?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• tcviper
Voor degene die het iets boeit, heb zojuist bevestiging vanuit Sony Benelux gekregen dat Android 6.x er wel degelijk nog aan zit te komen voor 2015 en 2016 tv's. Wanneer precies is alleen nog niet 100% duidelijk (als ik het weet/hoor post ik het hier wel). Ik denk dat men niet dezelfde fout als bij 5.x wilt maken mbt bugs en er dus wat langer over doet nu.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 17-10-2016 13:59 ]

• Robus
tcviper schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:58:
Voor degene die het iets boeit, heb zojuist bevestiging vanuit Sony Benelux gekregen dat Android 6.x er wel degelijk nog aan zit te komen voor 2015 en 2016 tv's. Wanneer precies is alleen nog niet 100% duidelijk (als ik het weet/hoor post ik het hier wel). Ik denk dat men niet dezelfde fout als bij 5.x wilt maken mbt bugs en er dus wat langer over doet nu.
Dank voor het doorgeven! De eerder gecommuniceerde september heeft men duidelijk niet gehaald, maar de angst voor herhaling van overhaaste lanceringen zit er kennelijk goed in!

Nu heb ik er bij Sony weinig vertrouwen in dat ze inmiddels wel bij machte zijn om het gros van de bugs voor de release al te pintpointen en te elimineren. Niettemin hoop ik dat ze geleerd hebben en is een stabiele versie van AndroidTV 6.0 met wat nieuwe features uiteindelijk van harte welkom op mijn TV ;-)

• DeNachtwacht
Vince22 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Poeh ik heb eigenlijk geen idee! Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar je kent niemand met een PS4 waarvan je even de DS4 kunt lenen om te testen?
Maar als ik het goed begrijp heb je ze beide liggen? Heb je nooit getest of je ze alle 3 tegelijk kan gebruiken met een emulator? Of iig 1 x dualshock en 1x 360 controller. Ik heb helaas niemand in mijn omgeving met een PS4 nee, dus hoopte dat jij het al eens geprobeerd had. Zo te zien heb je iig de setup zoals ik hem graag zou willen...

• DeNachtwacht
tcviper schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:58:
Mooi, maar wel jammer dat ze niet meteen Android 7 pakken. Weet je toevallig ook welke features Android 6 toevoegt?

• Sjah
Heeft iemand SSHDroid aan de gang gekregen? Heel gedoe als je niet handig bent met unix/linux (nou ben ik dat wel, maar niet met de commandline). Ik heb hem installt, en na openen zie ik niet dat de server openstaat, en met de AB is niet veel te doen in het scherm. Termux is ook een optie, maar nogmaals ik ben geen commandline guru, en heb eerlijk gezegd een hekel aan die droge materie, waarbij aangenomen wordt dat je alles al weet (wat je niet weet).

• DeNachtwacht
Vince22 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb gister van Tweaker DaveD1109 een DualShock 4 kunnen overnemen voor een schappelijke prijs, dus kan inmiddels uit ervaring zeggen dat het prima werkt, 1x Dualshock+ 2x xbox 360 controllers, kortom smash bros of mario kart 64 met z'n drieën :)

Wel heb ik nog een vraag: wie weet hoe je de DualShock controller uit zet? En is het ook mogelijk via de tv settings van de controller te wijzigen, bijv de blauwe LED uitschakelen? Ik heb geen PS4 dus kan daar geen instellingen van de controller wijzigen, maar zou een beetje suf zijn als ik hem nu dus niet uit kan zetten.

• tiguan
Je kan de controller uitzetten via de instellingen van de tv, beetje omslachtig wellicht, maar ja, hij is dan ook bedoeld voor de PS4. Overige instellingen kan je, lijkt mij, alleen via de PS4 doen, zoals de LED verlichting en tijd dat ie uit zich zelf uit moet gaan.

@Sjah: Wat ben je van plan met SSH droid dan? Als je al niet echt ervaring hebt met commandline gedoe?

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 18-10-2016 13:06 ]

• Sjah
Bij de directorystructuur kunnen van android/linux, om bijv. logs te kunnen lezen, dat kan ik nog wel aan qua niveau.

• DeNachtwacht
tiguan schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:03:
Je kan de controller uitzetten via de instellingen van de tv, beetje omslachtig wellicht, maar ja, hij is dan ook bedoeld voor de PS4.
Thx. Dit is voor mij wel genoeg, die LED zal wel niet heel veel stroom gebruiken en trillen doe ie al niet.

Trouwens een tip voor de mensen die net als ik alleen voor de TV een DS4 aanschaffen: ik las zojuist dat het nieuwe DualShock 4 model V2 niet wordt ondersteund door de Bravia TV's. Misschien komt dit nog met nieuwe Androids versies, maar vooralsnog werkt alleen de CUH-ZCT1, en dus niet de CUH-ZCT2 die begin september gereleased is.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-10-2016 13:14 ]

• outlandos
Zojuist toch maar overstag gegaan en de update handmatig geïnstalleerd. Ik zal mijn bevinden hier posten.

• outlandos
DeNachtwacht schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:12:
[...]

Mooi, maar wel jammer dat ze niet meteen Android 7 pakken. Weet je toevallig ook welke features Android 6 toevoegt?
7 zal denk ik niet komen voor de 2015 modellen. Overigens zou ik met een stabiele 6.x versie ook al heel blij zijn met mijn 2015 toestel.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DeNachtwacht schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Het probleem dat je beschrijft heb ik ook met mijn draadloze xbox 360 controller. Het werkt prima in emulators, maar in een game uit de play store, blijft hij continu 1 kant op gaan.

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb inmiddels kodi geinstalleerd op mijn Sony kdl-65w855c maar nu blijft tijdens het kijken met kodi rechts in beeld hdmi2 geen signaal melding staan omdat mijn digitale ontvanger uit staat. Hoe kan ik deze melding weg krijgen?

Upd. Als ik mijn digitale ontvanger aan laat staan gaat de melding weg maar beetje onnozel om deze aan te laten staan als ik alleen kodi stream...

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

kupsani schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:27:
Ik heb inmiddels kodi geinstalleerd op mijn Sony kdl-65w855c maar nu blijft tijdens het kijken met kodi rechts in beeld hdmi2 geen signaal melding staan omdat mijn digitale ontvanger uit staat. Hoe kan ik deze melding weg krijgen?

Upd. Als ik mijn digitale ontvanger aan laat staan gaat de melding weg maar beetje onnozel om deze aan te laten staan als ik alleen kodi stream...
Heb ik geen last van. TV al eens volledig opnieuw opgestart?

• DeNachtwacht
Hann1BaL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Het probleem dat je beschrijft heb ik ook met mijn draadloze xbox 360 controller. Het werkt prima in emulators, maar in een game uit de play store, blijft hij continu 1 kant op gaan.
In de play store wisselt het. Bij Oddworld: Munch' Odyssey werkt het prima. Die game staat trouwens voor €0,10 in de Play Store dus voor de liefhebbers van het genre.. ;)

Ik heb het opgelost door een DS4 controller te halen, die functioneert in elke app prima. In Mupen64Plus kun je alleen een PS3 configuratie instellen maar die werkt ook prima, en de Xbox controllers werken icm een dongle prima.

• kupsani
Jay-v schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

Heb ik geen last van. TV al eens volledig opnieuw opgestart?
hoe doe ik dat? ik wil niet terug naar fabrieksinstellingen dan moet ik alles weer opnieuw installen...
Op welke ingang van je tv heb jij hem dan staan als je kodi kijkt? en heb je al je overige apparaten dan uitstaan?

[ Voor 16% gewijzigd door kupsani op 18-10-2016 16:06 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

kupsani schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:05:
[...]

hoe doe ik dat? ik wil niet terug naar fabrieksinstellingen dan moet ik alles weer opnieuw installen...
Op welke ingang van je tv heb jij hem dan staan als je kodi kijkt? en heb je al je overige apparaten dan uitstaan?
De Powerknop op je afstandsbediening inhouden to hij opnieuw opstart. Je houd je instellingen gewoon. Ik selecteer zelden een ingang. Druk op home -> start Kodi.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijn er ergens screenshots van Android TV 6.0? Of is dat allemaal niet zo wereldschokkend als met een mobile OS-upgrades?

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• tcviper
Ik zou zeggen google is your friend ;)

De SHIELD draait al AndroidTV 6 dus.

• kupsani
Jay-v schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

De Powerknop op je afstandsbediening inhouden to hij opnieuw opstart. Je houd je instellingen gewoon. Ik selecteer zelden een ingang. Druk op home -> start Kodi.
Haha dat werkt inderdaad, tnx _/-\o_

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-04 13:19
Ik overweeg de 43w755/805/809 aan te schaffen. Waar ik echter geen duidelijkheid over krijg is of deze tv's beschikken over HDMI-ARC. Als ik het topic doorneem, lijkt dit wel zo, maar Sony rept er met geen woord over.
Kunnen jullie bevestigen dat deze TV's over HDMI ARC beschikken?

• DeNachtwacht
StecaGrid schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:42:
Ik overweeg de 43w755/805/809 aan te schaffen. Waar ik echter geen duidelijkheid over krijg is of deze tv's beschikken over HDMI-ARC. Als ik het topic doorneem, lijkt dit wel zo, maar Sony rept er met geen woord over.
in de handleiding staat dat hdmi poort 4 ARC ondersteunt.

• Agima!
StecaGrid schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:42:
ARC is onderdeel van HDMI 1.4. Deze TV heeft versie 2.x en ondersteund dus ARC. ARC heeft wel weer zijn limitaties maar is voor regulier DTS en AC3 (Dolby Digitaal) geschikt om audio door te sturen vanaf de TV naar de receiver.

Puntje van aandacht is dat de TV (door android 5.x) niet goed kan omgaan met DTS en daarom DTS over ARC alleen werkt via Kodi. Kodi heeft het met een truukje opgelost.

De oplossing voor dit probleem zou met Android 6.x moeten komen maar of en wanneer deze komt is onduidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Agima! op 19-10-2016 09:28 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Agima! schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

ARC is onderdeel van HDMI 1.4. Deze TV heeft versie 2.x en ondersteund dus ARC. ARC heeft wel weer zijn limitaties maar is voor regulier DTS en AC3 (Dolby Digitaal) geschikt om audio door te sturen vanaf de TV naar de receiver.

Puntje van aandacht is dat de TV (door android 5.x) niet goed kan omgaan met DTS en daarom DTS over ARC alleen werkt via Kodi. Kodi heeft het met een truukje opgelost.

De oplossing voor dit probleem zou met Android 6.x moeten komen maar of en wanneer deze komt is onduidelijk.
Dat gezegd hebbende is het ongeveer wel zo dat elke beschikbare streaming dienst die een app beschikbaar heeft altijd gebruik maakt vanj DD5.1 en niet van DTS. Voor je eigen thuiscollectie kan dit inderdaad worden opgelost met Kodi, maar laten we zeggen dat je geen video service in de app store kunt vinden waarbij je een probleem zal krijgen.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-04 13:19
Goed om te weten.. Ik maak voornamelijk gebruik van een mediaspeler (mede8er) en een soundbar (echt 5.1 geluid is dit dus niet).

Als ik het goed begrijp kan ik dit als volgt aansluiten.

De soundbar beschikt over HDMI In en HDMI ARC en Coax Optisch in

Mede8er--> HDMI in TV --> HDMI ARC naar soundbar (evt coax optisch naar soundbar voor geluid)
Horizon --> HDMI in TV --> HDMI ARC naar soundbar
Apps android --> HDMI arc naar soundbar

Ik zou er ook voor kunnen kiezen om de tv middels optische coax aan te sluiten op de soundbar en het geluid van de mede8er via de TV te laten lopen.

• DeNachtwacht
[...]

ARC is onderdeel van HDMI 1.4. Deze TV heeft versie 2.x en ondersteund dus ARC.
Als ik de handleiding mag geloven ondersteunt dus alleen de 4e HDMI poort ARC. De overige drie poorten kunnen wel HDMI 2.0 zijn, maar er zal een reden zijn dat ze expliciet bij poort 4 zeggen dat hij ARC ondersteunt.

• outlandos
outlandos schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:18:
Zojuist toch maar overstag gegaan en de update handmatig geïnstalleerd. Ik zal mijn bevinden hier posten.
Tot op heden kan ik niets anders zeggen dan: _/-\o_

Nog 0 spontane reboots en de UI voelt een stuk minder stroef/stroperig aan.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:35
outlandos schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:08:
[...]

Tot op heden kan ik niets anders zeggen dan: _/-\o_

Nog 0 spontane reboots en de UI voelt een stuk minder stroef/stroperig aan.
Goed nieuws!

Hoop dat hij dan snel voor de HD versies uitkomt dan maar :)

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Iemand ervaringen met Sony 49XD8305?
Via plattetv.nl kan ik dit toestel krijgen voor € 849,00 (incl. inruilkorting € 350,00 Samsung 40J6200)...

• Sjah
Is dat nagenoeg dezelfde als de X8305c? Die heb ik in de winkeli zien staan en spelen, vond hem mooi en beeld ook wel, wat niks zegt want je moet hem thuis zien. De XD moet je trouwens mee naar het 2016 topic. :)

• Wietsee.
  • Laatst online: 20:23
Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:18:
Sinds versie 3.155 wordt er geklaagd over een hoog standby verbruik o.a. op de Sony fora.
Met de Cresta Wattmeter heb ik zowel bij mijn KD-55X8505c als KD-43X8307C beide met firmware v.3.169 een standby verbruik gemeten van 22 Watt, behoorlijk veel dus. Dit is echter 5 minuten na uitschakeling d.m.v. de afstandsbediening.
Ik hou even in de gaten of het later nog zakt, mocht dit niet lager worden zet ik er KlikAanKlikUit schakelaars tussen.

Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).
  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download
Sinds enige tijd heb ik het probleem weer terug, ook met update v3509 van 14 oktober. Iemand suggesties, ik ben het momenteel aan het onderzoeken.

• Agima!
DeNachtwacht schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:32:
[...]
maar er zal een reden zijn dat ze expliciet bij poort 4 zeggen dat hij ARC ondersteunt.
Ja, omdat het beeld van de receiver (en de daarop aangesloten bronnen) naar de TV gaat en over dezelfde kabel de audio van de TV naar de receiver. De kabel geeft dus signaleren twee kanten op door. Dit is iets wat je normaal gesproken maar op 1 bron nodig hebt.

• DeNachtwacht
Agima! schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:20:
[...]

Ja, omdat het beeld van de receiver (en de daarop aangesloten bronnen) naar de TV gaat en over dezelfde kabel de audio van de TV naar de receiver. De kabel geeft dus signaleren twee kanten op door. Dit is iets wat je normaal gesproken maar op 1 bron nodig hebt.
Dat snap ik ook wel. Het punt is dus dat de andere drie poorten arc niet ondersteunen. Wat jij hier dus zegt:
ARC is onderdeel van HDMI 1.4. Deze TV heeft versie 2.x en ondersteund dus ARC.
klopt dus niet. Als je een tv hebt met hdmi 2 heb je dus niet automatisch óók arc support: de tv-fabrikant moet er wel voor kiezen om deze in te bouwen. Dat was wat ik duidelijk probeerde te maken. Maargoed, we raken wat offtopic. :+

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:11:
[...]

Dat snap ik ook wel. Het punt is dus dat de andere drie poorten arc niet ondersteunen. Wat jij hier dus zegt:

[...]

klopt dus niet. Als je een tv hebt met hdmi 2 heb je dus niet automatisch óók arc support: de tv-fabrikant moet er wel voor kiezen om deze in te bouwen. Dat was wat ik duidelijk probeerde te maken. Maargoed, we raken wat offtopic. :+
er is een verschil... ARC ondersteuning zegt niet PERSE dat je ARC hebt op elke poort maar dat elke poort met ARC overweg kan.

als ik een versterker heb met ARC (en die wil ik gebruiken dus niet de ARC van de TV) dan kan ik hem op HDMI 1 aansluiten en dan werkt dit. Dit is bij een TV met HDMI 1.3 niet perse het geval

althans zo denk ik dat het zit

• DeNachtwacht
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

er is een verschil... ARC ondersteuning zegt niet PERSE dat je ARC hebt op elke poort maar dat elke poort met ARC overweg kan.

als ik een versterker heb met ARC (en die wil ik gebruiken dus niet de ARC van de TV) dan kan ik hem op HDMI 1 aansluiten en dan werkt dit. Dit is bij een TV met HDMI 1.3 niet perse het geval

althans zo denk ik dat het zit
Lees even mijn vorige post over wat er in de tv manual over staat, om te voorkomen dat we hier in herhaling vallen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-04 21:23
StecaGrid schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:51:
Goed om te weten.. Ik maak voornamelijk gebruik van een mediaspeler (mede8er) en een soundbar (echt 5.1 geluid is dit dus niet).

Als ik het goed begrijp kan ik dit als volgt aansluiten.

De soundbar beschikt over HDMI In en HDMI ARC en Coax Optisch in

Mede8er--> HDMI in TV --> HDMI ARC naar soundbar (evt coax optisch naar soundbar voor geluid)
Horizon --> HDMI in TV --> HDMI ARC naar soundbar
Apps android --> HDMI arc naar soundbar

Ik zou er ook voor kunnen kiezen om de tv middels optische coax aan te sluiten op de soundbar en het geluid van de mede8er via de TV te laten lopen.
Horizon in combinatie met ARC kan echter wel problemen geven. Helaas stuurt de Horizon signaal uit op het HDMI-CEC kanaal van de HDMi stekker, alhoewel deze niet ondersteund wordt door de Horizon.

Dit zorgt ervoor dat apparatuur vreemd kan gaan functioneren. In mijn geval ging mijn versterker dan niet meer aan en werkte ARC niet meer. Als ik de Horizon dan ontkoppelde van de televisie werkte alles als een zonnetje.

• tiguan
Had je Horizon dan aan de tv of aan je receiver hangen? Ik wil 'm aan m'n receiver hangen het liefst.

ARC is volgens mij ook eigenlijk bedoeld voor je receiver en niet voor andere apparaten.

[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 20-10-2016 22:56 ]

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:00:
[...]

Lees even mijn vorige post over wat er in de tv manual over staat, om te voorkomen dat we hier in herhaling vallen.
heb ik gedaan, en ik val niet in herhaling. sterker nog ik denk dat wat ik zeg klopt.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb een KDL-50W805C.
Via het LAN kijk ik gedownloade content waaronder wat 3D films.

Als ik met Kodi of de Video app een SBS 3D film kijk wordt deze niet herkent als 3D want het scherm blijft in 2 delen.
Er is dan ook geen 3D optie in het Action menu.

Als ik met de Youtube app op het internet naar een 3D filmpje kijk werkt het wel goed.

Hoe kan ik in hemelsnaam zelfgedownloade 3D content bekijken?

[ Voor 5% gewijzigd door razoon op 24-10-2016 12:30 ]

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-04 13:08
razoon schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:05:
Ik heb een KDL-50W805C.
Via het LAN kijk ik gedownloade content waaronder wat 3D films.

Als ik met Kodi of de Video app een SBS 3D film kijk wordt deze niet herkent als 3D want het scherm blijft in 2 delen.
Er is dan ook geen 3D optie in het Action menu.

Als ik met de Youtube app op het internet naar een 3D filmpje kijk werkt het wel goed.

Hoe kan ik in hemelsnaam zelfgedownloade 3D content bekijken?
Met de Video & TV SideView app.
Deze heeft wel een 3D knop op de afstandsbediening zitten.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Zazabez1 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Met de Video & TV SideView app.
Deze heeft wel een 3D knop op de afstandsbediening zitten.
Op een of andere manier heeft het gewerkt met de app.
De app heeft geen 3D button. De app geeft gewoon hetzelfde action menu als de remote.
Maar de eerste keer dat ik hem gebruikte had hij wel een 3D button.

Het gekke is dat ik na gebruik van de app dus nu wel een 3D button heb in het action menu van de remote.
Ook als ik content via mijn minipc speel.

Met de Kodi app op de TV is er geen 3D button in Action menu.
De Video app heeft wel een 3D button in het menu.

[ Voor 76% gewijzigd door razoon op 24-10-2016 23:00 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:01

HaTe

haat niet

Ik ben bezig met een ambilight app voor Android en dus ook (met name) deze TV serie, maar loop nu tegen een gek probleem aan wat ik alleen bij de Sony TV zie.

TeamViewer gebruikt dezeflde manier om het beeld te "grabben", zou iemand wat voor mij willen testen?

Zouden jullie door kunnen geven of je video beeld (bijvoorbeeld van de Youtube app of van Kodi) op de TV ziet als je met TeamViewer verbinding maakt met de TV?
Wat ik zie: Als ik verbonden ben met de TV, en ik speel een video af, dan zie ik deze wel in TeamViewer, maar niet meer op de TV. TV beeld (dus van de kabel) is juist andersom het geval.
Ben met name ook erg benieuwd of het probleem misschien in Android 6 is opgelost (tcviper? O-) ).

Alvast bedankt!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Sjah
Ik heb gezeur, of teleurstelling, met hoe de Sony lijn met aspectratio omgaat.

copy paste uit een ander topic:
Kijk anders eens naar hoe je TV om gaat met scaling. Vaak hebben TV's een "alleen scannen" functie, daarmee wordt er in feite niets met de aspect ratio van het beeld gedaan door de TV en kan je eventueel de aspect ratio via Kodi/VLC aanpassen.

Zegt iemand die functie wat? Zit die op de 2015 Sony's...?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:51
Dit zit er wel op, moet alleen even kijken hoe het ook weer heet. Die van mij schaalt niet en laat de input 1:1 zien zonder overscan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:03

W84

Zojuist weer een compleet dooie TV bij het proberen aanzetten. Stekker eruit en even wachten werkte niet. Stekker terug en de plug aan de achterkant eruit en erin... voila TV weer aan. Blijft vaag.

• m0ridin
W84 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
Zojuist weer een compleet dooie TV bij het proberen aanzetten. Stekker eruit en even wachten werkte niet. Stekker terug en de plug aan de achterkant eruit en erin... voila TV weer aan. Blijft vaag.
Dit heb ik ook vaker gehad, alleen kwam ik er laatst achter dat hij niet 'dood' is maar erg traag reageert... OP een gegeven moment ging hij toch aan (als in na een minuut oid, misschien moest ik nog een keer op de aan knop drukken).

Niet dat het heel veel uitmaakt, maar het lijkt of een of andere slaapstand te zijn waar hij moeilijk uitkomt of een proces waar hij veel cpu aan kwijt is (en dus geen tijd om op andere dingen te reageren oid).

EN had wel mijn voorkeur boven de stekker eruit jassen :)

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:03

W84

Hm, ja ik ben ongeduldig... haha! Het is niet echt goed, maar omdat het vorige keer ook hielp dacht ik laat ik de stekker er maar weer uittrekken. Tnx voor de tip, volgende keer maar even wachten. :p

Ik denk misschien dat het toestel met een update o.i.d. bezig is op dat moment en daarom niet meteen reageert.

• Wognummer
  • Nu online
Ik ga me ook maar weer eens melden

sinds een week of 3 op onze KD-55X8505C valt het geluid via de horizon box ineens weg of het beeld voor max 10 seconden, het beeld komt altijd weer terug het geluid niet dan moet ik echt de horizon herstarten....

al 3 weken aan het pingpongen met de helpdesk eerste instantie coax vervangen (tv hangt naast AOP)

problemen bleven :(. vandaag is er een monteur geweest die binnenliep en meteen zei dat het een instellingsprobleem was en het HDMI video signaal op RGB gezet moest worden. maar RGB heeft in mijn ogen niets met wegvallende audio te maken? dus toch ook maar de Horizon vervangen.

Helaas vanavond beginnen de problemen weer en alleen vanavond alweer een uur met Ziggo aan de telefoon gezeten maar ze hebben een instelling gepushed naar mn Horizon? weer 24 uur wachten tot ik het kan testen...

iemand toevallig ervaring hiermee?

• Sjah
Je hebt 4 hdmi ingangen, die al allemaal afgelopen met je Horizon? Bij mij hielp dat, ok het was wel een ander probleem (bij mij meldde de Horizon zich soms helemaal niet/zwart scherm), maar ik heb geleerd, dat de ene hdmi soms niet de ander is (van hdmi 1 naar 3 verhuizen loste het op).
Jassy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:35:
Dit zit er wel op, moet alleen even kijken hoe het ook weer heet. Die van mij schaalt niet en laat de input 1:1 zien zonder overscan.
Dankzij jou ben ik eindelijk gaan zoeken (ik had de hoop opgegeven, wist niet waar ik moest zijn), ik zie dat er wel iets in te stellen valt, voor hdmi, maar niet voor apps, op dat gebied. Om anderen te helpen, zal ik vertellen wat de oplossing bleek, dat is is in Kodi (of Vlc), even spelen met de hardware acceleratie, dan wijst het zich vanzelf. Wat mijn probleem was,..... ik wilde zoomen, maar niet dat er enkel naar boven en onder gezoomd werd, maar dat er ook van de zijkant geknipt werd. Dat ging niet, kortom het werd langgerekte gezichten, nu heb ik dat het wel kan, en sommigen vinden dit vloeken in de kerk (zoomen), maar ik wil dat bij 2.35:1 films.

[ Voor 84% gewijzigd door Sjah op 27-10-2016 01:24 ]

• Wognummer
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:01:
Je hebt 4 hdmi ingangen, die al allemaal afgelopen met je Horizon? Bij mij hielp dat, ok het was wel een ander probleem (bij mij meldde de Horizon zich soms helemaal niet/zwart scherm), maar ik heb geleerd, dat de ene hdmi soms niet de ander is (van hdmi 1 naar 3 verhuizen loste het op).
ja ik heb ze allemaal geprobeerd idd maar geen enkele werkt fatsoenlijk de monteur gaf ook aan dat het een bekend probleem was ik kan er alleen nergens iets over vinden...

ook het aparte is dat we ruim een jaar zonder problemen tv hebben kunnen kijken en dit nu ineens is...

Dank voor het meedenken in ieder geval :)

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Ik merk dit de laatste tijd met opnames met de Horizon Box... een soort dipje in het geluid en duurt maar 1-2 seconden.

Ik heb ook een leuke computer..

• audiojunk
  • Laatst online: 16:44
m0ridin schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:10:
[...]

Dit heb ik ook vaker gehad, alleen kwam ik er laatst achter dat hij niet 'dood' is maar erg traag reageert... OP een gegeven moment ging hij toch aan (als in na een minuut oid, misschien moest ik nog een keer op de aan knop drukken).

Niet dat het heel veel uitmaakt, maar het lijkt of een of andere slaapstand te zijn waar hij moeilijk uitkomt of een proces waar hij veel cpu aan kwijt is (en dus geen tijd om op andere dingen te reageren oid).

EN had wel mijn voorkeur boven de stekker eruit jassen :)
Ook al regelmatig de stekker eruit gehaald maar laatst toevallig even geen tijd en toch ging de TV aan, lijkt er inderdaad op dat de TV met iets anders bezig is.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• m0ridin
audiojunk schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:13:
[...]

Ook al regelmatig de stekker eruit gehaald maar laatst toevallig even geen tijd en toch ging de TV aan, lijkt er inderdaad op dat de TV met iets anders bezig is.
Ik kwam er de eerste keer ook bij toeval achter inderdaad, daarna nog 1 of 2 keer gehad en toen bleek bovenstaande het geval te zijn ja...

Jammer dat hij niet geroot kan worden, zou graag zien wat dit soort dingen veroorzaakt via logging oid :)

*edit*
Hmmm, update is blijkbaar wel beschikbaar ondertussen voor een Asia HD versie. Hopelijk betekent dat deze dan ook binnenkort voor onze versies beschikbaar zal zijn :)

http://www.sony-asia.com/...15548/product/kdl-43w800c

[ Voor 18% gewijzigd door m0ridin op 27-10-2016 16:10 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297