Verwijderd

pelt schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:06:
Ik kan echt nergens vinden of de x85c serie een 10-bit paneel heeft? Het is al meerdere keren voorbij gekomen, maar nergens lees ik een defintief antwoord. Kan een van jullie dit met zekerheid zeggen?
van de sony site in de comments (kon het in de specs niet vinden) vond ik dit:
Update a SpectraCal 2160p 10 bit color gradient test video played from a USB drive into the embedded Sony X850C Video Player run time app shows it to have a 10 bit panel .

I dont believe it's an 8 bit + high frc panel because the gradient is too perfectly smooth for an 8 to 10 bit dither panel IMO based on what I've seen with 6 bit high frc to 8 bit panels with 8 bit panel color gradient tests .
bron

als ik dat zo lees lijkt het erop maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. wel geeft sony aan dat al hun 2015 modellen HDR gaan ondersteunen dus ook de X85C

vind het eigenlijk wel raar dat sites zoals tweakers niet dat soort info tonen. dat zijn juist de stats die er echt toe doen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 22:01 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
pelt schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:06:
Ik kan echt nergens vinden of de x85c serie een 10-bit paneel heeft? Het is al meerdere keren voorbij gekomen, maar nergens lees ik een defintief antwoord. Kan een van jullie dit met zekerheid zeggen?
Geen van de Sony 2015 modellen van Sony heeft een 10-bit paneel. Wel hebben toestellen vanaf de X8 10-bit driving door middel van een 8-bit paneel met Frame Rate Control.

Bij de 2016 modellen krijg je vanaf de XD9 wel een echt 10-bit paneel.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:58:

[...]

bron

als ik dat zo lees lijkt het erop maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. wel geeft sony aan dat al hun 2015 modellen HDR gaan ondersteunen dus ook de X85C
Vermoedelijk niet getest met een breed kleurenspectrum. Het verschil tussen 8-bit + FRC en 10-bit wordt dan al lastiger om te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Dimens op 16-08-2016 10:30 ]

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:02
Net gezien bij Art & Craft dat de KD-65X8505C goedkoper is geworden 1798,-, terwijl dat niet in de prijs overzicht staat aangegeven,
Gelijk besteld, hopelijk gaat dit wel goed na 2X problemen met bestellen bij andere partijen :)

[edit]
staat er nu wel tussen :)

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 16-08-2016 12:32 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hmm.. mijn 808C heeft het min of meer begeven. Booten duurt 30min, de bootanimatie (kleurtjes en dan 'android') komt met 0.2 frame/sec in beeld en duurt die 30 minuten. Als ie eindelijk uitgeboot is dan wil ie het signaal van de hdmi waar hij default op start prima weergeven, zowel beeld als geluid. Maar zodra je iets met Android wil, zoals terug naar het home scherm, dan duurt het weer een halve eeuw.

Zal wel een gevalletje garantie worden, vrees ik. Uiteraard doet power cycle helemaal niets, behalve de supertrage bootanimatie weer in beeld brengen :|

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 17-08-2016 19:53 ]

Verwijderd

Bundin schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:46:
hmm.. mijn 808C heeft het min of meer begeven. Booten duurt 30min, de bootanimatie (kleurtjes en dan 'android') komt met 0.2 frame/sec in beeld en duurt die 30 minuten. Als ie eindelijk uitgeboot is dan wil ie het signaal van de hdmi waar hij default op start prima weergeven, zowel beeld als geluid. Maar zodra je iets met Android wil, zoals terug naar het home scherm, dan duurt het weer een halve eeuw.

Zal wel een gevalletje garantie worden, vrees ik. Uiteraard doet power cycle helemaal niets, behalve de supertrage bootanimatie weer in beeld brengen :|
harde reset en dan de fabrieksinstellingen terugzetten om uit te sluiten dat het een software issue is

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 22:56
Hallo medetweakers,

Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van een KDL-50W809C. Deze vervangt mijn Samsung D7000. Zo op t eerste gezicht een mooi apparaat maar digitaal gaat het nog niet goed. Ik heb wel beeld maar regelmatig storingen / artefacts.

Ik denk dat het aan de CI+ van UPC/Ziggo ligt maar kan dat niet zeker stellen.

De CI+ komt uit de Samsung tv, op de Samsung had geen problemen met de digitale zenders.
Het is een SmardTV card (SmarCAM-3 CI plus for UPC)

Ik heb de TV al een firmware upgrade gegeven, deze is nu PKG3.473.0107EUA
Op een andere pagina zie ik versie 5.1.1 maar dat zal van Android zijn vermoed ik.

Iemand tips om ook de digitale zenders vlekkeloos te laten draaien. Moet er een andere CI module in?

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:30
Sinds zondag ook in het bezit van een 50W807C en heb ook af en toe last van storingen/artefacts.
Gebruik de SmarDTV CI+ module van Ziggo. Kan ik beter een de Quantis of een @Smit CI+ aanvragen?

Over de beeld kwaliteit zeer tevreden maar het geluid valt tegen, ik had hiervoor een echte Philips en die had een prachtig geluid (zat ook een subwoofer in) en natuurlijk het ambilight.
Ik denk dat ik binnenkort maar een Sony HT CT790 erbij neem.

Ook al Kodi geinstalleerd met de bekende addon via de Sony playstore en dat werkt perfect dus dat scheelt weer 50€ voor een RPi3 :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

audiojunk schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:58:
Sinds zondag ook in het bezit van een 50W807C en heb ook af en toe last van storingen/artefacts.
Gebruik de SmarDTV CI+ module van Ziggo. Kan ik beter een de Quantis of een @Smit CI+ aanvragen?

Over de beeld kwaliteit zeer tevreden maar het geluid valt tegen, ik had hiervoor een echte Philips en die had een prachtig geluid (zat ook een subwoofer in) en natuurlijk het ambilight.
Ik denk dat ik binnenkort maar een Sony HT CT790 erbij neem.

Ook al Kodi geinstalleerd met de bekende addon via de Sony playstore en dat werkt perfect dus dat scheelt weer 50€ voor een RPi3 :*)
welke bekende addon via de sony playstore is dat? wat betreft het geluid dat is voor alle nieuwe TVs gewoon niet goed (bij de een is het erger dan bij de ander) bij mij is het om het even ik luister altijd alles via receiver :)

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
F-16 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:34:
Hallo medetweakers,

Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van een KDL-50W809C. Deze vervangt mijn Samsung D7000. Zo op t eerste gezicht een mooi apparaat maar digitaal gaat het nog niet goed. Ik heb wel beeld maar regelmatig storingen / artefacts.

Ik denk dat het aan de CI+ van UPC/Ziggo ligt maar kan dat niet zeker stellen.
Het kan aan de CI+ module liggen maar hoeft niet. Welk versienummer betreft het? Zou volgens mij 1.3 moeten zijn. Daarnaast kan je controleren of de firmware van je CI+ module kan/moet worden geupgrade.

Verder raad ik je aan om ook ff te Googlen op Ziggo en artefacten. Door een frequentie wijziging van Ziggo van ca twee jaar terug zijn oudere COAX kabels en onderdelen ontvankelijk geworden voor storing door mobiele netwerken. Een belletje naar hun helpdesk kan ook geen kwaad!

"A man has got to know his limitations..."

• Bundin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:12:
[...]

harde reset en dan de fabrieksinstellingen terugzetten om uit te sluiten dat het een software issue is
zo ver kom ik helaas niet, als de tv geboot is en naar zijn standaard input is gegaan, dan kan ik verder niks. Action menu niet, home screen niet, hij probeert het wel en je ziet wat (corrupted) gfx, dan terug naar de input.

• F-16
Robus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:43:
[...]

Het kan aan de CI+ module liggen maar hoeft niet. Welk versienummer betreft het? Zou volgens mij 1.3 moeten zijn. Daarnaast kan je controleren of de firmware van je CI+ module kan/moet worden geupgrade.

Verder raad ik je aan om ook ff te Googlen op Ziggo en artefacten. Door een frequentie wijziging van Ziggo van ca twee jaar terug zijn oudere COAX kabels en onderdelen ontvankelijk geworden voor storing door mobiele netwerken. Een belletje naar hun helpdesk kan ook geen kwaad!
versienummer van de CI+ module, geen idee. Ik lees part number: CI0311-UPC01 R1.0.
Ik heb gekeken of de module geupdate kon worden maar was al up to date.
Wat mij nou frustreert is het feit dat het gewoon goed was bij mijn Samsung!

• audiojunk
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:05:
[...]

welke bekende addon via de sony playstore is dat?
Alleen Kodi via de playstore, de addon (Exodus) in Kodi zelf.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Robus
F-16 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Kan ik me goed voorstellen. Je zit bovendien in de schimmige situatie van wie of wat hier nu de oorzaak van is waarbij Ziggo er een handje van lijkt te hebben om alle oorzaken buiten zichzelf neer te leggen (loop hun interactieve problemsolvers ook maar eens door).
Als je je module al meer dan drie jaar hebt, is de kans aanwezig dat je deze zal moeten vervangen. Gevalletje oude module met oude TV = goed beeld, oude module met nieuwe TV = slecht beeld. Als je module door Ziggo geleverd hebt gekregen, kan je via hen nagaan of dit (oude model) de mogelijke oorzaak is. En als dat zo is krijg je waarschijnlijk een Humax of Horizon box als alternatief aangeboden.

Succes ermee!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
F-16 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

versienummer van de CI+ module, geen idee. Ik lees part number: CI0311-UPC01 R1.0.
Ik heb gekeken of de module geupdate kon worden maar was al up to date.
en zodra je gaat internettten/uploaden heb je er dan meer last van ?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 13:41
Dimens schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:01:
[...]
Geen van de Sony 2015 modellen van Sony heeft een 10-bit paneel. Wel hebben toestellen vanaf de X8 10-bit driving door middel van een 8-bit paneel met Frame Rate Control.
Wat betekend dit nou in de praktijk? Doet de tv een soort upscaling? Wat gebeurd er als ik 10 bit materiaal afspeel?

Voordat ik de X85 kocht heb ik hier al een topic voor geopend en volgens mij ook in dit topic gevraagd wat er nou precies voor paneel in zat maar niemand scheen het te begrijpen. Volgens mij geven ze op hdtvtest of avforums ook aan dat er een 10bit paneel in zit, dus zelfs daar snappen ze het niet.

En wat betreft HDR, zal ook wel geen echte HDR zijn maar slechts een modus waarin hij overschalkeld zodra hij hdr input krijgt? Beeld simpelweg zo helder mogelijk en zoveel mogelijk contrast...

• F-16
De oorzaak lijkt achterhaald.
Eerst op de fiets naar de Ziggo shop om te kijken of ze bereid waren om de CI+ Module om te wisselen.
Daar werd ik goed geholpen maar vertelde de verkoper dat ik dan dezelfde module zou krijgen en dat het probleem dan niet opgelost wordt. Hij vertelde mij dat het waarschijnlijk aan het binnenkomende signaal ligt. Ziggo kan de signaalsterkte verhogen maar kan dit niet vanuit de shop. Ik moest vanuit huis telefonisch contact opnemen met de helpdesk. Ik weer terug op mijn fietsje :)

De helpdesk kon zien door in het modem te kijken dat het signaal goed was. Als test moest ik de UPC splitter eruithalen en de tv direct aansluiten op het ISRA punt. Gaat het signaalniveau van 55 naar 70!
Dat blijkt dus de veroorzaker te zijn van het zwakke signaal. Dom dat ik daar zelf niet eerder aan had gedacht om te testen. Zegt mevrouw aan de andere kant "Dan adviseer ik u om een nieuwe splitter te kopen". Errrm die is van jullie! Dus ze zorgt dat ik een nieuwe thuis gestuurd krijg :).

@audiojunk, probeer eens hetzelfde als ik en sluit de tv aan direct op de vaste aansluiting zonder splitter o.i.d.
Ik heb begrepen dat met een signaalniveau van ca 65 de problemen dan weg zouden.
Het signaalniveau kan je vinden via home>instellingen>help>signaaldiagnose

Ben benieuwd

• Dimens
Malt007 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Wat betekend dit nou in de praktijk? Doet de tv een soort upscaling? Wat gebeurd er als ik 10 bit materiaal afspeel?
Zodra je 10-bit content afspeelt op dergelijke toestellen, zal het paneel anders werken dan bij 8-bit content.

Bij een 8-bit paneel kan iedere rode, groene en blauwe subpixel 256 verschillende intensiteiten van licht weergeven (256 x 256 x 256 = 16,78 miljoen kleuren) waar een 10-bit paneel er 1024 per subpixel kan weergeven (1024 x 1024 x 1024 = 1,07 miljard kleuren).

Middels Frame Rate Control (FRC) maakt het paneel gebruik van de transitietijd die de LCD-pixels hebben om zo kleuren te creëren die het toestel met een 8-bit paneel eigenlijk niet kan weergeven. De pixel schakelt dan bij iedere frequentie tussen bijvoorbeeld de blauwe kleur 0, 0, 256 en de iets minder intense blauwe kleur 0, 0, 255. Door de transitietijd die de Liquid Crystals nodig hebben, geeft de pixel als het ware kleur 0, 0, 255,5 weer - een kleur die het eigenlijk niet kan weergeven.

Door deze techniek kan het toestel ineens een kleurbit meer weergeven, namelijk 9-bit. Door vervolgens nog slimmer met de frequentie om te gaan en 75% van de frequentie 0, 0, 256 en 25% van de frequentie 0, 0, 255 weer te geven, is het mogelijk om kleur 0, 0, 255,75 te creëren wat weer een bit meer is dan 9-bit, en zo dus 10-bit.

In theorie klinkt dat leuk, in de praktijk is het toch allemaal net even wat ingewikkelder dan dat en werkt het natuurlijk ook niet zo goed als een echt 10-bit paneel. Bij het gebruik van een niet zo breed kleurenspectrum zoals REC.709 zal het niet zo snel opvallen dat het om een 8-bit + FRC paneel gaat doordat het verschil tussen de kleuren niet zo groot is. Bij REC.2020 echter, is het verschil tussen de kleuren een stuk groter en kunnen de artefacten die bij 8-bit + FRC ontstaan wel zichtbaar worden.
Voordat ik de X85 kocht heb ik hier al een topic voor geopend en volgens mij ook in dit topic gevraagd wat er nou precies voor paneel in zat maar niemand scheen het te begrijpen. Volgens mij geven ze op hdtvtest of avforums ook aan dat er een 10bit paneel in zit, dus zelfs daar snappen ze het niet.
Het probleem is vooral dat fabrikanten niet zo gul zijn met het weggeven van tegenwoordig nog enigszins gebruikelijke specificaties, zoals paneelfrequenties en bitdiepte. Daardoor is het vooral gissen, testen en kijken wat voor panelen gebruikt worden en of de fabrikanten van de panelen wel de specificaties weggeven.
En wat betreft HDR, zal ook wel geen echte HDR zijn maar slechts een modus waarin hij overschalkeld zodra hij hdr input krijgt? Beeld simpelweg zo helder mogelijk en zoveel mogelijk contrast...
Het probleem met HDR is dat het geen kwaliteitsnorm is. Zo kan een toestel wel de hardware en software hebben om HDR te ontvangen, maar geen paneel (hardware) om het te weergeven. Toch kan zo'n toestel dan geclassificeerd worden als HDR. De Sony X85 valt hier ook onder, die is niet in staat om HDR correct weer te geven.

Wel heb je toestellen die Ultra HD Premium gecertificeerd zijn. Deze toestellen zijn wel in staat om HDR correct weer te geven. Sony heeft echter geen Ultra Hd Premium gecertificeerde toestellen, ook niet onder de 2016 modellen. Wil overigens niet zeggen dat de toestellen niet in staat kunnen zijn om HDR correct weer te geven, het certificaat en logo is er dan simpelweg niet.

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
F-16 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:54:

De helpdesk kon zien door in het modem te kijken dat het signaal goed was. Als test moest ik de UPC splitter eruithalen en de tv direct aansluiten op het ISRA punt. Gaat het signaalniveau van 55 naar 70!
Dat blijkt dus de veroorzaker te zijn van het zwakke signaal. Dom dat ik daar zelf niet eerder aan had gedacht om te testen. Zegt mevrouw aan de andere kant "Dan adviseer ik u om een nieuwe splitter te kopen". Errrm die is van jullie! Dus ze zorgt dat ik een nieuwe thuis gestuurd krijg :).

@audiojunk, probeer eens hetzelfde als ik en sluit de tv aan direct op de vaste aansluiting zonder splitter o.i.d.
Ik heb begrepen dat met een signaalniveau van ca 65 de problemen dan weg zouden.

Ben benieuwd
Ik herken dit verhaal maar heb zelf maar 2 of 3 keer per avond last van een storing. En dan meestal bij een beeldovergang. Heb er zelf een nieuwe hirschmann splitter tussen zitten. Maar ook die geeft een verlies van 15 punten in de signaalsterkte. Dus of Ziggo moet het signaalniveau opschroeven of je zult aan een actieve splitter moeten.

Verwijderd

audiojunk schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:23:
Alleen Kodi via de playstore, de addon (Exodus) in Kodi zelf.
wat doet die plugin dan?

Verwijderd

Mijn plugin kennis zegt dat dat zoort zaken waaronder deze plugin niet besproken mogen worden op Tweakers...
Hoewel Kodi een volledig legitieme toepassing is op diverse hardware is deze plugin en wat die faciliteert dat overduidelijk niet, dat is dus de reden dat dit soort plugins niet in Kodi's repository zitten, wat ik begrepen heb wil Kodi juist van de naam af dat het synoniem staat aan voor illegaal geklooi om copyrights te omzeilen.
Terwijl er voldoende legitieme toepassingen/plugins in Kodi zitten om een aanvulling te zijn op de standaard smart-tv beleving.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 06:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 05:57:
[...]

Mijn plugin kennis zegt dat dat zoort zaken waaronder deze plugin niet besproken mogen worden op Tweakers...
Hoewel Kodi een volledig legitieme toepassing is op diverse hardware is deze plugin en wat die faciliteert dat overduidelijk niet, dat is dus de reden dat dit soort plugins niet in Kodi's repository zitten, wat ik begrepen heb wil Kodi juist van de naam af dat het synoniem staat aan voor illegaal geklooi om copyrights te omzeilen.
Terwijl er voldoende legitieme toepassingen/plugins in Kodi zitten om een aanvulling te zijn op de standaard smart-tv beleving.
bedankt dan heb ik wel een idee wat het doet. en lijkt het me inderdaad beter dat niet hier te bespreken.

• audiojunk
F-16 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:54:

Ben benieuwd
Ik zal het komende weekend eens proberen maar ik heb er al een Hirshmann splitter tussen zitten.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

NDF82

Doomed Space Marine

Nou nou, na tijden niet geupdate te hebben, heb ik het toch maar weer gedaan. DOM. Want nu doet de WiFi het niet meer aaargh. Om de 15 seconden valt de verbinding weg. Dit is te zien door op het "Home" scherm naar beneden te scrollen. Daar staat rechts van de "Instellingen" een Wifi indicator. Deze wisselt steeds van state (verbonden -> vraagteken -> verbonden -> vraagteken -> etc.).

Wie kent dit probleem en heeft een oplossing? Het komt voor op 2.4 GHz en 5 GHz. Daarnaast heb ik al een factory reset gedaan en ook dat mocht niet baten. Nog even en ik stuur dit onding na bijna een jaar terug naar Wehkamp en eis m'n geld terug.
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.io/qxoqopsp7/sony_network_available.png
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.io/srqyoh4nf/sony_network_gone.png

[ Voor 14% gewijzigd door NDF82 op 20-08-2016 12:16 ]

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Verwijderd

De one flick remote is weer te krijgen bij Wehkamp.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 15:12 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:11:
Alweer uitverkocht

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:11:
Ze hadden er één.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:49
Wat is jullie ervaring. Kan kodi op Android tv een mediaplayer vervangen? Ik speel nu 1080p films van ca 10 GB af via een mede8er. Als de mede8er de deur uit kan, dan scheelt dat weer

• Malt007
StecaGrid schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:45:
Wat is jullie ervaring. Kan kodi op Android tv een mediaplayer vervangen? Ik speel nu 1080p films van ca 10 GB af via een mede8er. Als de mede8er de deur uit kan, dan scheelt dat weer
Werkt prima alleen als je hoge eisen stelt aan geluid dan kan je beter een mediaspeler houden.

• StecaGrid
Malt007 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:55:
[...]

Werkt prima alleen als je hoge eisen stelt aan geluid dan kan je beter een mediaspeler houden.
Ook als je dezelfde geluidset gebruikt? Dat heeft met de codecs van kodi te maken of met de doorgifte van audio door Android?

• Malt007
Zowel hdmi-arc als een optische kabel geven alleen normale surround door. De hd varianten zoals dts-hd dolby truehd, dolby atmos, dtsx gaan dus niet.

• StecaGrid
Ik wil toch een soundbar gebruiken, dus dat geeft weinig verschil gok ik

• THE_BASE
  • Niet online
Zijn er gebruikers die een Android Bravia gebruiken met USB HDD om op te nemen? En werkt dit goed en ook via de app?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Verwijderd

Ja ik heb een playOn media speler en die heb ik nieteens aangesloten omdat ik alles via KODI afspeel. sterker nog films waar mijn (1e generatie) playon media speler nog moeite mee heeft speelt mijn TV deze vloeiend af middels KODI
Malt007 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:04:
Zowel hdmi-arc als een optische kabel geven alleen normale surround door. De hd varianten zoals dts-hd dolby truehd, dolby atmos, dtsx gaan dus niet.
dat is zo, maar als je een receiver hebt met HDMI is dat geen probleem meer en kan het de betere formaten aan. zelf heb ik die helaas nog niet.

Verwijderd

StecaGrid schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:10:
Ik wil toch een soundbar gebruiken, dus dat geeft weinig verschil gok ik
ik zou receiver kopen maar goed dat is persoonlijk, mogelijk het overwegen waard
THE_BASE schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:41:
Zijn er gebruikers die een Android Bravia gebruiken met USB HDD om op te nemen? En werkt dit goed en ook via de app?
ik heb het geprobeerd (heb KPN) maar dat lukte niet krijg melding dat het alleen kan met digitale bron ofzoiets vermoed dat het alleen via CI+ module kan

edit: oops... wilde vorige post editen en deze toevoegen, maar drukte verkeerd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 14:46 ]

• Malt007
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:44:

dat is zo, maar als je een receiver hebt met HDMI is dat geen probleem meer en kan het de betere formaten aan. zelf heb ik die helaas nog niet.
Maar het ging erom dat hij kodi op de tv ging gebruiken, dus geen apparaat rechtsstreeks aangesloten op de receiver. Dus dan moet je gebruik maken van Arc of optisch.

Verwijderd

Malt007 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

Maar het ging erom dat hij kodi op de tv ging gebruiken, dus geen apparaat rechtsstreeks aangesloten op de receiver. Dus dan moet je gebruik maken van Arc of optisch.
ja goed punt... dat heb ik overduidelijk over het hoofd gezien...

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:46:

ik heb het geprobeerd (heb KPN) maar dat lukte niet krijg melding dat het alleen kan met digitale bron ofzoiets vermoed dat het alleen via CI+ module kan
Ik heb een CI+ en vind het wel een handige optie als het werkt. Neem nu op via Humax, maar kan niet op afstand. En Horizon weiger ik. :-)

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb een CI+ en vind het wel een handige optie als het werkt. Neem nu op via Humax, maar kan niet op afstand. En Horizon weiger ik. :-)
dat je horizon weigert kan ik begrijpen, ik heb mijn abonnement opgezegd mede door de horizon box. Heb nu KPN en die doen niet aan CI+ modules dus weet niet of het daarmee wel werkt daar ik dat niet heb en dus niet kan testen

• F-16
Sinds woensdag heb ik een 809C en heb ik er Kodi op geinstalleerd. Het draait wel maar ik ben nog niet overtuigd dat het 100% goed gaat. Heb al een keer een film gehad die moest bufferen en vandaag stopte een serie er elke keer mee na 24 min. Ben de serie dus maar weer op mijn NUC gaan kijken.

Misschien dat het ligt aan de 5G Wifi van de TV? NUC is wel bedraad. Ik zal eens proberen om bekabeld te streamen op de tv vanaf mijn NAS.

Verwijderd

F-16 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:55:
[...]

Sinds woensdag heb ik een 809C en heb ik er Kodi op geinstalleerd. Het draait wel maar ik ben nog niet overtuigd dat het 100% goed gaat. Heb al een keer een film gehad die moest bufferen en vandaag stopte een serie er elke keer mee na 24 min. Ben de serie dus maar weer op mijn NUC gaan kijken.

Misschien dat het ligt aan de 5G Wifi van de TV? NUC is wel bedraad. Ik zal eens proberen om bekabeld te streamen op de tv vanaf mijn NAS.
ik ben geneigd te zeggen dat het aan jouw verbinding ligt. ik stream alles al vanaf dat ik de TV heb en stream alles van KPN (HBO) en netflix en heb nog nooit een probleem gehad met bufferen zowel via WiFi als UTP kabel

• THE_BASE
  • Niet online
Mijn Sony TV (50W805C) staat 2 meter naast mijn Unifi AP maar heeft een 2Ghz verbinding. Ergens nog iets in te stellen hierin?

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het draadloos aansluiten van een Sony TV (in mijn geval de W755C) met een Vodafone glasvezel router (Draytek Vigor 2132FVN)? Het probleem is dat de netwerknaam van mijn router niet in de lijst van netwerken voorkomt (wel de netwerknamen van de rest van de wijk). Via WPS of handmatig de instellingen van de router invoeren werkt ook niet. Ook een factory reset biedt geen uitkomst. Mijn netwerk komt niet te voorschijn in de lijst op de TV.

Bekabeld aansluiten werkt wel, maar heeft niet mijn voorkeur aangezien er dan een draad door het huis weggewerkt moet worden. Dus heeft iemand hier ervaring mee (en natuurlijk dan hopelijk ook een oplossing)?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Mijn TV (X85C) reboot uit zichzelf toch steeds vaker. Dat had ik met de vorige fw niet. Hebben meer mensen hier last van?

• outlandos
THE_BASE schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Ik weet niet wat je precies bedoelt met ''op afstand'', maar ik kan bevestigen dat het werkt icm CI+ module.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:55:
Heeft iemand ervaring met het draadloos aansluiten van een Sony TV (in mijn geval de W755C) met een Vodafone glasvezel router (Draytek Vigor 2132FVN)? Het probleem is dat de netwerknaam van mijn router niet in de lijst van netwerken voorkomt (wel de netwerknamen van de rest van de wijk). Via WPS of handmatig de instellingen van de router invoeren werkt ook niet. Ook een factory reset biedt geen uitkomst. Mijn netwerk komt niet te voorschijn in de lijst op de TV.

Bekabeld aansluiten werkt wel, maar heeft niet mijn voorkeur aangezien er dan een draad door het huis weggewerkt moet worden. Dus heeft iemand hier ervaring mee (en natuurlijk dan hopelijk ook een oplossing)?
ja dit heb ik ook gehad... Hij zag mijn WiFi netwerk niet terwijl hij heel dichtbij stond renamen van SSID loste het meteen op, sindsdien geen probleem meer gehad
outlandos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:36:
Ik weet niet wat je precies bedoelt met ''op afstand'', maar ik kan bevestigen dat het werkt icm CI+ module.
ik neem aan dat hij bedoeld dat hij iets kan opnemen als hij niet thuis is door methode 1 en of 2:
1. te starten als hij B.V. op het werk is
2. het in te stellen hoe laat hij wat moet opnemen voordat hij weggaat

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 10:01 ]

• StecaGrid
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

ik zou receiver kopen maar goed dat is persoonlijk, mogelijk het overwegen waard
Tja, dat is juist de discussie thuis.. de speakers moeten weg.. |:(

Verwijderd

StecaGrid schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

vrouwen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:55:
[...]

ja dit heb ik ook gehad... Hij zag mijn WiFi netwerk niet terwijl hij heel dichtbij stond renamen van SSID loste het meteen op, sindsdien geen probleem meer gehad

[...]
Helaas werkte het renamen niet als oplossing. Maar aangezien ik toch in de router instellingen zat ben ik daar een beetje mee gaan ' spelen'. De oplossing die uiteindelijk werkte was het kanaal vastzetten op kanaal 11. Stond op auto en toen werd kanaal 13 als beste gekozen. kanaal 12 en 13 werden beide door mijn TV niet herkend, maar na kanaal 11 geselecteerd te hebben, stond het wifi netwerk wel opeens in de lijst :)

Dus in ieder geval bedankt voor het noemen van het wijzigen van de SSID, ik was alleen maar druk met kijken naar instellingen op de TV, helemaal niet gedacht aan het kijken naar de router instellingen |:(

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
StecaGrid schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:23:
[...]

Vroeg of laat wil ze een tafeltje in de woonkamer om meuk op te zetten. Zorg dat je hier goed op bent voorbereid want dat is je kans om die 20" subwoofer aan te kopen!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:55:
[...]

ik neem aan dat hij bedoeld dat hij iets kan opnemen als hij niet thuis is door methode 1 en of 2:
1. te starten als hij B.V. op het werk is
2. het in te stellen hoe laat hij wat moet opnemen voordat hij weggaat
Inderdaad. Als ik elders ben en denk 'shit, vergeten!', kan ik schijnbaar via de TV Guide van Sony alsnog instellen...

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
outlandos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:19:
Mijn TV (X85C) reboot uit zichzelf toch steeds vaker. Dat had ik met de vorige fw niet. Hebben meer mensen hier last van?
Ja hier is de tv ook irritant instabiel sinds de vorige update....

Hiermee heb ik al meerdere keren een reboot gehad:

- TV aanzetten, geeft heel even beeld en BAM reboot
- Starten Netflix

Ook heb ik weer het probleem dat Kodi soms weer op 100% volume ruis geeft over de tv speaker ipv het normale geluid over de surround set.

Ik baal echt enorm van deze laatste release, de tv is nu bijna onbruikbaar.. Laatst kostte het ruim 20 minuten om fatsoenlijk Netflix te starten :(

Weet iemand of je terug kan naar een oudere release?

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:45
Sinds dat ik de Quantis CI+ module uit m'n 50W805C geschopt heb is het in mijn geval qua stabiliteit behoorlijk verbeterd, ik heb nu nog nauwelijks problemen en de TV start altijd snel op vanuit standby.

Blijkbaar zijn deze Sony (Android) TV's nogal gevoelig, met een oudere Sony TV uit 2013 werkt dezelfde CI+ module perfect en heeft nooit last van vastlopers.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 18:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Motion2 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

- Starten Netflix

Ook heb ik weer het probleem dat Kodi soms weer op 100% volume ruis geeft over de tv speaker ipv het normale geluid over de surround set.

Ik baal echt enorm van deze laatste release, de tv is nu bijna onbruikbaar.. Laatst kostte het ruim 20 minuten om fatsoenlijk Netflix te starten :(

Een groot deel van de problemen deel ik op de X8509C.
Opeens opnieuw starten op ranbdom momenten.
Netflix toont alleen audio (Reboot TV nodig)
Geluid van externe source klopt niet (uit/aan is voldoende)
Netflix hangt gewoon vast (reboot TV nodig)

Dit gebeurde altijd al, maar de frequentie van dit alles lijkt nu wel hoger dan voorheen. Ik dacht dat de updates waren om de TV stabieler te maken. Om aan toe te voegen: Het gaat puur om standaard apps. TV kijken gaat via een externe bron, net als andere sources. Ongeveer alleen Netflix, Spotify en Youtube worden op de TV gebruikt.

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10 07:39

mbooij

De Mosselman

THE_BASE schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:53:
Mijn Sony TV (50W805C) staat 2 meter naast mijn Unifi AP maar heeft een 2Ghz verbinding. Ergens nog iets in te stellen hierin?
Indien je de keuze hebt (je AP staat immers maar 2 mtr verderop) waarom sluit je de TV dan niet met een kabel aan?

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• outlandos
Motion2 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

- Starten Netflix

Met de vorige release was echt veel minder mis dan met deze build. Gelukkig heb ik een Nvidia Shield om alle apps op te draaien: die is super snel en super stabiel. Maar dan nog wil mijn TV nog wel eens weigeren :')

• THE_BASE
  • Niet online
mbooij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Indien je de keuze hebt (je AP staat immers maar 2 mtr verderop) waarom sluit je de TV dan niet met een kabel aan?
Omdat die AP's alleen Ethernet IN hebben en verder Wifi uitzenden?

• mbooij

mbooij

De Mosselman

THE_BASE schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

Omdat die AP's alleen Ethernet IN hebben en verder Wifi uitzenden?
Zou je toch adviseren die kabel met een switch oid gebruiken voor je TV. 2.4Ghz zit immers al zo vol en HD streams kunnen aardig wat bandbreedte gebruiken. Als het goed is moet deze serie ook 5Ghz ondersteunen, dan is het minder een issue.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Iemand al enig idee wanneer Android 6 uitkomt voor de 2015 en 2016 Bravia's? Zit er zelf op te wachten in de hoop dat het DTS passthru probleem daarmee opgelost is in Kodi/SPMC.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:38
mbooij schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:30:
Iemand al enig idee wanneer Android 6 uitkomt voor de 2015 en 2016 Bravia's? Zit er zelf op te wachten in de hoop dat het DTS passthru probleem daarmee opgelost is in Kodi/SPMC.
Nog steeds geen nieuws of wat dan ook hierover...

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 23-08-2016 10:53 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
tcviper schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:35:
[...]

Nog steeds geen nieuws of wat dan ook hierover... ik heb zelf maar een nVidia SHIELD nu aangesloten (daar draait wel android 6.x op en die kan zelf alles afspelen zonder problemen).
Hmm, ik ben toch serieus de 8309C aan het overwegen, maar dit soort berichten word ik dan wat minder vrolijk van.

Ben eigenlijk wel gecharmeerd van WebOS 3, maar heb toch het gevoel dat ik uiteindelijk beter zit met Android TV, al is het maar voor Kodi ondersteuning. Heb nu een aparte htpc met Kodi, Mediaportal, dvb-c kaartje etc, maar het plan is toch eigenlijk om deze te vervangen door een smart tv + Synology als dlna server.

Iemand toevallig deze stap al gemaakt?

• THE_BASE
  • Niet online
Spontaan, sinds vanavond: ineens tijdens stand-by (als de tv uit staat) een oranje/geel ledje onderin. Ik weet dat ik instellingen kan aanpassen, maar hij functioneerde zoals gewenst. Nu ineens 's nachts verlichting.

Wat betekend het oranje lampje? Heb wel even een HDD ingeschakeld gehad om de Opname Functie te testen, die heb ik netjes weer verwijderd.

Dom. Er stond een timer ingesteld... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 22-08-2016 23:11 ]

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-07 01:12
outlandos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:19:
Beste outlandos
Ik zelf heb de KD65X8505C met de laatste stand van firmware en ik heb totaal geen last van reboots.
Dat is wel anders geweest in het begin (sinds 5-7-2015 in gebruik) maar dat is gelukkig niet meer het geval :) .
Was na aankoop een drama met verschillende reboots per avond en vele mailtjes naar sony service zonder enige oplossing terug. Ook contact gehad met de product manager van Sony die toen ook radeloos was. Pas na enkele updates was het probleem verholpen.
Ook maak ik gebruik van een quantis Ci+ module en een netwerk aansluiting via een netwerkkabel.
Het echter wel zo dat ik geen gebruik maak van aanvullende apps.
Dus geen idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Succes er mee.

[ Voor 17% gewijzigd door alteaxl op 23-08-2016 01:26 ]

• outlandos
alteaxl schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 01:07:
[...]

Beste outlandos
Ik zelf heb de KD65X8505C met de laatste stand van firmware en ik heb totaal geen last van reboots.
Dat is wel anders geweest in het begin (sinds 5-7-2015 in gebruik) maar dat is gelukkig niet meer het geval :) .
Was na aankoop een drama met verschillende reboots per avond en vele mailtjes naar sony service zonder enige oplossing terug. Ook contact gehad met de product manager van Sony die toen ook radeloos was. Pas na enkele updates was het probleem verholpen.
Ook maak ik gebruik van een quantis Ci+ module en een netwerk aansluiting via een netwerkkabel.
Het echter wel zo dat ik geen gebruik maak van aanvullende apps.
Dus geen idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Succes er mee.
Het enige dat ik zou kunnen verzinnen dat helpt is een factory reset, maar daar heb ik nu geen zin in: dat doe ik wel zodra 6.0 uit is.

edit: wat ik vanavond nog zou kunnen proberen is de wifi uit zetten op mijn TV. Ik heb dan wel geen netwerkkabel, maar op zich heb ik geen internet nodig op mijn TV. Of gaat de Ziggo guide via internet?

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 23-08-2016 07:16 ]

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een 55x8505c en mijn 1e indruk is heel positief.
Mijn vorige tv was een Sony KDL-40ex500 en vooral (Youtube) films op 4k zien er op de x8505c fantastisch uit.

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om er mee te spelen, maar 2 dingen vielen mij gisteren op:

1. Tijdens het kijken van een serie met ondertitels, lichte het scherm telkens op als de ondertitels in beeld kwamen. Dit was vooral heel erg zichtbaar in donkere scenes en best irritant.
Mijn beeldinstelling was 'bioscoop pro', omdat dit out of the box the beste instelling zou.
Hebben anderen hier ook last van en is dit te verhelpen door een andere instelling te gebruiken?

2. Bij het aansluiten van mijn USB-HDD, kon ik niet een simpele (directory) structuur kiezen.
Het was lastig om zo te zoeken op mijn HDD.
Is dit ook een bekend 'probleem'.?

Later vandaag zal ik de tv weer verder gaan ontdekken, maar ik was benieuwd of bovenstaande 2 punten vaker voorkomen.

Ik heb de tv trouwens direct geupdate naar de laatste firmware versie en ben tot nu toe geen enkel probleem wat Android betreft tegengekomen.

• absrnd
Zazabez1 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:07:
Ik ben sinds gisteren eigenaar van een 55x8505c en mijn 1e indruk is heel positief.
Mijn vorige tv was een Sony KDL-40ex500 en vooral (Youtube) films op 4k zien er op de x8505c fantastisch uit.

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om er mee te spelen, maar 2 dingen vielen mij gisteren op:

1. Tijdens het kijken van een serie met ondertitels, lichte het scherm telkens op als de ondertitels in beeld kwamen. Dit was vooral heel erg zichtbaar in donkere scenes en best irritant.
Mijn beeldinstelling was 'bioscoop pro', omdat dit out of the box the beste instelling zou.
Hebben anderen hier ook last van en is dit te verhelpen door een andere instelling te gebruiken?

2. Bij het aansluiten van mijn USB-HDD, kon ik niet een simpele (directory) structuur kiezen.
Het was lastig om zo te zoeken op mijn HDD.
Is dit ook een bekend 'probleem'.?

Later vandaag zal ik de tv weer verder gaan ontdekken, maar ik was benieuwd of bovenstaande 2 punten vaker voorkomen.

Ik heb de tv trouwens direct geupdate naar de laatste firmware versie en ben tot nu toe geen enkel probleem wat Android betreft tegengekomen.
1- zie deze video vanaf 05:35, daar laat hij de instelling zien
YouTube: 65" Sony Bravia 4K Android TV Unboxing & Review (Big Screen...

Ik heb zelf net de 65x8505c staan, en ben ook begonnen met de Cinema Pro setting, maar heb de kleur temperatuur naar Natural gezet, de standaard was voor mij te warm.
Ik heb deze instellingen gevolgd:
YouTube: Sony KD-65X8505 Best Picture Settings

Ik ben nu van 55"naar 65"gegaan, en ik moet zeggen dat dit wel de grens is om tv te kijken, dvd's zien er nog net kijkbaar uit qua res.
en zelfs op de afstand van 4mtr merk ik het verschil van 4K duidelijk, het oogt rustiger om naar te kijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 23-08-2016 10:20 ]

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
absrnd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

1- zie deze video vanaf 05:35, daar laat hij de instelling zien
YouTube: 65" Sony Bravia 4K Android TV Unboxing & Review (Big Screen...

Ik heb zelf net de 65x8505c staan, en ben ook begonnen met de Cinema Pro setting, maar heb de kleur temperatuur naar Natural gezet, de standaard was voor mij te warm.
Ik heb deze instellingen gevolgd:
YouTube: Sony KD-65X8505 Best Picture Settings

Ik ben nu van 55"naar 65"gegaan, en ik moet zeggen dat dit wel de grens is om tv te kijken, dvd's zien er nog net kijkbaar uit qua res.
en zelfs op de afstand van 4mtr merk ik het verschil van 4K duidelijk, het oogt rustiger om naar te kijken :)
Thanks! Ik ga vanavond die instelling eens proberen.
Ook ga ik wat verder stoeien met de andere instellingen.

Ik zit op ca. 2,70meter en zeker voor SD/DVD kwaliteit is 55" voor mij ook de grens.
Wat 4k betreft zou ik best een 65" willen op deze afstand :9

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Wat ik heel vervelend vind is dat hij, iedere keer als ik de TV aanzet, vraagt of ik USB device wil openen met ES File Explorer. Ik wil helemaal niet dat ES Explorer automatisch opent voor welke USB device dan ook.
Aanvinken en/of annuleren helpt niet. Iedere keer komt hij met die vraag.
Iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen?
Ik heb de 805C.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

NDF82 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:10:
Nou nou, na tijden niet geupdate te hebben, heb ik het toch maar weer gedaan. DOM. Want nu doet de WiFi het niet meer aaargh. Om de 15 seconden valt de verbinding weg. Dit is te zien door op het "Home" scherm naar beneden te scrollen. Daar staat rechts van de "Instellingen" een Wifi indicator. Deze wisselt steeds van state (verbonden -> vraagteken -> verbonden -> vraagteken -> etc.).

Wie kent dit probleem en heeft een oplossing? Het komt voor op 2.4 GHz en 5 GHz. Daarnaast heb ik al een factory reset gedaan en ook dat mocht niet baten. Nog even en ik stuur dit onding na bijna een jaar terug naar Wehkamp en eis m'n geld terug.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ter info voor mensen met soortgelijke problemen: Volgende week vrijdag komt er een monteur langsom twee stukken hardware te vervangen (de wifi module en de blabla/weet_de_naam_niet controller). 8)7

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb sinds de vorig updat niets meer gedaan op de 8505.
Ik kom nu al 2 dagen thuis na werk en is de tv spontaan aangegaan.
Geupdate en nu lijkt het weer goed te gaan.
Vreemde vogels bij Sony.
Dit kan toch allemaal niet.
Verder overigens geen problemen. Maar lichtelijke irritaties als het weer eens langzaam werkt (epg met ci+)

• Agima!
NDF82 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:37:
[...]
de blabla/weet_de_naam_niet controller). 8)7
Wel oppassen voor iets met die setting die ik vergeten ben en check gelijk ff of het dingetje goed staat.

• Malt007
Iemand ervaring met Selectro als tussenpersoon voor eventuele reparatie of garantie? Zie eigenlijk alleen zeer negatieve ervaringen over slechte communicatie, wekenlang je tv kwijt zijn en alles afschuiven op het feit dat gebreken binnen de marges van de fabrikant valt.

Mijn X8505C heeft namelijk last van 2 grote witte plekken bij een donkere achtergrond en ben bang dat ik naar veel gezeur geen stap verder kom.

Verwijderd

Sinds vorige week ook in bezit van een Sony KDL-50w809c.
Nu vroeg ik mij af waarom Sony niet gebruik maakt van de Google Live Channels/Live Kanalen app voor live tv? Had al geprobeerd de .apk er zelf op te zetten. Dit is gelukt maar als je de app start krijg je een melding dat het niet op deze versie van het besturingssysteem gestart kan worden (ben de exacte melding even vergeten).

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Malt007 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:57:
Iemand ervaring met Selectro als tussenpersoon voor eventuele reparatie of garantie? Zie eigenlijk alleen zeer negatieve ervaringen over slechte communicatie, wekenlang je tv kwijt zijn en alles afschuiven op het feit dat gebreken binnen de marges van de fabrikant valt.

Mijn X8505C heeft namelijk last van 2 grote witte plekken bij een donkere achtergrond en ben bang dat ik naar veel gezeur geen stap verder kom.
Mijn eerste telefonische ervaring is positief. Ze staan je netjes te woord en stellen de juiste vragen.

Volgende week vrijdag komen ze langs en weet ik of ze ook netjes en kundig handelen over de vloer.

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
outlandos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:13:
[...]
edit: wat ik vanavond nog zou kunnen proberen is de wifi uit zetten op mijn TV. Ik heb dan wel geen netwerkkabel, maar op zich heb ik geen internet nodig op mijn TV. Of gaat de Ziggo guide via internet?
Ziggo guide gaat over de kabel, werkt dus ook prima zonder internet. Aanvullende info heb je dan niet (cast info e.d.).

• AmonTobin
Ik twijfel nog steeds of ik nu voor een KD-49X8309C moet gaan.

Zeker gezien de TV al meer dan een jaar geleden geïntroduceerd is, ben ik bang dat ik na aanschaf van deze TV al relatief snel met een verouderde Android versie blijf zitten. Zijn er al aanwijzingen dat er binnenkort een nieuwe lijn van soortgelijke TV's van Sony komt?

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
AmonTobin schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:01:
Ik twijfel nog steeds of ik nu voor een KD-49X8309C moet gaan.

Zeker gezien de TV al meer dan een jaar geleden geïntroduceerd is, ben ik bang dat ik na aanschaf van deze TV al relatief snel met een verouderde Android versie blijf zitten. Zijn er al aanwijzingen dat er binnenkort een nieuwe lijn van soortgelijke TV's van Sony komt?
Elk jaar worden tv's in januari aangekondigd en in mei / juni op de markt gebracht.

De hardware in de 2016 modellen is volgens mij gelijk waardoor er nog wel even updates uitkomen. Sowieso geeft Sony nog een update naar Android 6 vrij...

• AmonTobin
Motion2 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:08:
[...]

Elk jaar worden tv's in januari aangekondigd en in mei / juni op de markt gebracht.

De hardware in de 2016 modellen is volgens mij gelijk waardoor er nog wel even updates uitkomen. Sowieso geeft Sony nog een update naar Android 6 vrij...
Hmm, dat geeft de burger moed. Thx. :)

• absrnd
Nu zo'n 2 weken gerommeld met de KD-65X8505C met Android, maar echt lekker werkt het niet, het voelt als Win95 :)

Na het aanzetten van de TV moet ik zeker 10sec wachten alvorens de AB te gebruiken, anders springen er her en der lege menu's tevoorschijn.

de AB reageert niet altijd goed, en een klik die niets doet, waarna je nog een keer klikt, wordt ineens dubbels geregistreerd na een seconde of zo, waarna je hen en weer blijft klikken in menu's en zo 8)7

Het beeld van de KD-65X8505C is gewoon super, en zeker 4K is prachtig, wel is voor mij de 65" de grens om de "klassieke" DVD mee te kijken, qua resolutie wordt het met een groter formaat het te korrelig.

wel is het jammer dat er in Ned, (zo ver ik weet) geen 4K films te koop zijn als digitale download, zoals bij Amazon.com
Ik wacht nu op de PS4 Neo om 4K schijfjes te kunnen bekijken 8)

• outlandos
Nu heeft mijn Sony HT-XT3 het leven gegeven. Ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de stabiliteit van Sony producten...

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 13:34
absrnd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:33:
wel is het jammer dat er in Ned, (zo ver ik weet) geen 4K films te koop zijn als digitale download, zoals bij Amazon.com
Ik wacht nu op de PS4 Neo om 4K schijfjes te kunnen bekijken 8)
Netflix? 4K-films kopen is denk ik nog nergens beschikbaar, het is altijd streaming.

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Netflix? 4K-films kopen is denk ik nog nergens beschikbaar, het is altijd streaming.
niet waar... er zijn al diverse 4K films te krijgen bij de Media Markt dus denk ook wel bij andere winkels. Netflix heeft ook al wat aanbod op 4K zie hier het aanbod van mediamarkt

echter moet je wel een blue-ray speler hebben die die schijfjes af kan spelen en daar zijn er nog maar 2 van en de goedkoopste is 480 euro
outlandos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:40:
Nu heeft mijn Sony HT-XT3 het leven gegeven. Ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de stabiliteit van Sony producten...
hoe treurig het ook is dat een apparaat (te) snel kapot gaat, is een sample van 1 niet representatief.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 12:51 ]

• outlandos
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

echter moet je wel een blue-ray speler hebben die die schijfjes af kan spelen en daar zijn er nog maar 2 van en de goedkoopste is 480 euro

[...]

hoe treurig het ook is dat een apparaat (te) snel kapot gaat, is een sample van 1 niet representatief.
Klopt, maar ik doelde meer op de stabiliteit van de soundplate icm met de TV (beide van Sony, beide uit hetzelfde jaar!), die was al onwijs instabiel. Bijna net zo instabiel als de firmware van de TV.

• absrnd
AmbroosV schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Netflix aanbod is nog heel klein, vooral series (paar)

Ik zou alleen om te proberen een film in 4K willen streamen, maar ik weet wel dat streaming altijd een lagere bitrate heeft, dus ga ik liever voor de fysieke schijfjes,
maar het is meer een beetje ongeduld om een film in 4K te zien, maar ik moet gewoon wachten omdat ik de PS4 Neo wil hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door absrnd op 31-08-2016 13:00 ]

Verwijderd

Sinds 2 dagen doet Netflix het niet meer op onze W809C. De melding is: sorry we could not reach the Netflix service. Please check network settings to connect to an available network (-100).

Het vreemde is dat andere apps prima content streamen en er wel degelijk verbinding is.

Veel meer dan de app disable'n en de data en cache legen lijkt niet mogelijk.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• absrnd
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:19:
Sinds 2 dagen doet Netflix het niet meer op onze W809C. De melding is: sorry we could not reach the Netflix service. Please check network settings to connect to an available network (-100).

Het vreemde is dat andere apps prima content streamen en er wel degelijk verbinding is.

Veel meer dan de app disable'n en de data en cache legen lijkt niet mogelijk.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Al geprobeerd online in te loggen op je account ?
en blijkbaar ben je niet de enige, voor sommige gaf dit een oplossing:
Turning off TV, unpluggng the cable for a while, and then on again. Forced in some way to restart android OS.
This has fix the issue for me, Seemed like something need to be refreshed for Netflix app.

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Klopt het dat niet alle apps uit de playstore kunnen worden geinstalleerd? Ik wou een t.v app van een buitenlands mediabedrijf installeren die wel werkt op mijn Blackberry 10 toestel maar dus nergens de vinden is op de Sony 43w805 die notabene native android draaitafels.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 20:48
Alleen apps die aangepast zijn voor Android TV.
Je kan andere apps wel sideloaden maar daarbij loop je het risico dat deze niet goed werkt.

• Agima!
outlandos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:40:
Het degelijke Sony van vroeger is in ieder geval niet meer. Bedrijven als Apple en Samsung leveren betere producten maar vooral ook betere garantie- & klantenservice.

Ik sluit me dan ook volledig bij jou conclusie aan...

• tiguan
  • Nu online
Ligt er aan wat je koopt. Bepaalde producten zijn wellicht beter van andere merken, maar echt lang niet alles. Garantie afhandeling heb ik eigenlijk weinig ervaring mee, want er gaat nooit wat kapot bij mij :P

Maar bijvoorbeeld voor geluid zou ik nooit bij Samsung shoppen, daar zijn ze gewoon echt niet goed in.

• Dimens
Agima! schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:02:
[...]

Het degelijke Sony van vroeger is in ieder geval niet meer. Bedrijven als Apple en Samsung leveren betere producten maar vooral ook betere garantie- & klantenservice.
Betreft de kwaliteit en garantie / klantenservice ben ik het er absoluut niet mee eens dat Samsung het op deze punten beter doet.

Persoonlijke ervaring is namelijk dat alle producten van Samsung die ik of een familielid in bezit heb gehad, binnen korte termijn maar net buiten fabrieksgarantie al defect is geraakt. Slechts de laserprinter werkt nog, al is de firmware wel brak daar deze niet correct werkt met OS X getest vanaf Snow Leopard.

Als het op televisies aankomt, heb ik mijn eigen Samsung moeten repareren daar Samsung noch Media Markt weigerden het toestel na 2 jaar en 2 maanden te repareren. Toegegeven is Samsung niet plichtig om na de fabrieksgarantie nog enige support te geven en is het vooral de Media Markt die plichtig is tot garantie, maar meer service dan die twee jaar fabrieksgarantie is er van Samsung dus niet. Daarmee is het gelijk aan Sony.

Hier betrof trouwens vrij bekend probleem met defecte elektrolytische condensatoren onder televisies / monitoren van Samsung. Daar is in Amerika zelfs een class-action suit lawsuit over geweest: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400675,00.asp
Regelmatig zijn dit soort defecten van Samsung televisies / monitoren ook op Tweakers te vinden.

Omdat het een vrij defect vrij simpel en goedkoop te repareren is, heb ik het zelf gedaan. scheelt een hoop gedoe met het verkrijgen van garantie bij de Media Markt die het weigert te geven. Bij de Media Markt koop ik dan ook niet meer. Het vertrouwen in producten van Samsung heb ik voorlopig ook niet.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:02
Ja condensatoren repareren/vervangen heeft zin. Heb zelf een Viewsonic TFT met MVA, die 1 maand na garantie (3jaar) het begaf, laten nakijken, was (nu een goeie) condensator erin solderen, nu doet ie het alweer vrolijk 8 jaar en still going.

Vraag: welke Android film streamen (vanaf netwerk) app (heb VLC die is goed), heeft goeie mogelijkheid tot zoomen? VLC geeft wel vol beeld, maar vertekend ook, ik zoek bijknippen, zodat beetje de verhoudingen bewaard blijven... Edit: Kodi lijkt het wel te kunnen, maar ben niet overtuigd, dat die echt op zeker beeltje horizontaal uitrekt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 02-09-2016 00:10 ]

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Weet iemand waarom de 5ghz netwerk zo traag werkt op mijn W809C? Zo traag dat ik Netflix, Youtube etc niet geladen krijg. Dat terwijl de 5ghz prima werkt op alle andere apparaten en de 2.4ghz ook prima werkt op de W809C.

• Bundin
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:57:

Ook ik moet mijn Sony laten repareren. Sony klantenservice vroeg een Selectro reparateur aan, die belden en vroegen doeltreffend door naar de problemen. Nieuw mainboard is besteld, reparateur heeft dit bij zich. Wel jammer dat er geen dagdeel kan worden afgesproken, pas een dag vantevoren heb je enige tijdsindicatie.

• Robus
Agima! schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:02:
[...]

Ik sluit me dan ook volledig bij jou conclusie aan...
Dat Sony niet meer de Sony van vroeger is, staat als een huis. Maar om nu te stellen dat Apple en vooral Samsung betere producten maken? En ook nog eens op de dag dat bekend wordt dat Samsung mogelijk een recall op de Note 7 voorbereid (en introducties in verschillende landen gaat uitstellen).

nieuws: Gerucht: Samsung roept alle Note 7's terug vanwege ontplofte accu's

Voor wat betreft de klantenservice kan ik beamen dat dat bij Sony niet altijd een feest is. Sowieso ben ik van mening dat Sony veel te ver van haar markt en eindgebruikers af staat; het is een klassiek productgericht bedrijf.

• Agima!
Robus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:33:
[...]
Dat Sony niet meer de Sony van vroeger is, staat als een huis. Maar om nu te stellen dat Apple en vooral Samsung betere producten maken?
Ik heb sterk het idee dat mijn receiver en TV van Sony nog niet af is... alsof ik een product in ontwikkeling heb gekocht en zelf de beta tester ben. Dit heb ik bij andere consumenten electonica bedrijven veel minder. Ik zelf als Tweaker vind het wel leuk en installeer hoopvol iedere update maar de rest van de familie kan er niet mee omgaan. Iemand omschreef het eerder op dit formum als het Windows 95 effect qua vertragingen op de afstandsbediening. Geluid wat icm een Sony versterker gewoon zoveel haken en ogen heeft om goed in multichannel te functioneren.

Mijn ervaring tot op heden met de andere merken die bij mediamarkt in de schappen staan zijn veel beter. Het android OS is veel stabieler op bijvoorbeeld een Philips tv of als ik kijk of die Nvidia shield. Leuk dat Sony een goede tv maakt maar de software is net zo belangrijk als de hardware. Het feit dat ze bij iedere update roepen ;"Algemene verbeteringen" geeft al aan hoe het is georganiseerd daar bij Sony. De klantenservice neemt meldingen niet in behandeling (koppelen niets terug) of sturen je met een kluitje in het riet. Er is geen transparantie of verwachtingsmanagement naar haar klanten toe als het gaat om de known bugs of release datum van bijvoorbeeld Android TV6.

Dit gaan ze zo niet volhouden bij Sony. Jammer want op zich is de hardware goed. Anno vandaag is software en support minstens zo belangrijk.

• Robus
Eens. Sony is een hardwarebedrijf en software wordt steeds belangrijker. Dat ze voor AndroidTV hebben gekozen, getuigt wel van lef maar we zien inderdaad hoe ze er mee worstelen. Met de core TV-functies van de AndroidTV's van Sony is niks mis, maar het SMART deel is inderdaad nauwelijks de beta-fase uitgekomen. Niettemin heb ik het vermoeden dat ook daar de hardware een rol speelt en de gekozen processor en het geheugen de uitdagende bottlenecks zijn. Daarnaast heeft Sony afhankelijkheden met heel veel TV-providers én Android die allemaal een eigen agenda hebben. De strijden die daar gestreden worden zorgen vaak voor last bij de eindgebruiker. En omdat Sony de fysieke portal heeft gemaakt, worden zij als eerst op ongemakken aangekeken. Niet altijd terecht. Niettemin mag Sony inderdaad wel eens wat dichter op de bal zitten. De tijden dat ze enkelvouidige producten konden maken zonder al te veel omgevingsafhankelijkheden zijn echt al lang voorbij!

Vwb AndroidTV 6: mijn Sony Android TV draait inmiddels zeer stabiel en naar tevredenheid en en ik zou eerlijk niet weten waarom ik Android 6 nodig zou hebben.

• tiguan
  • Nu online
Als ik mijn Sony smart tv vergelijk met vele Samsung smart tv's dan moet ik zeggen dat Sony het toch veel beter voor elkaar heeft. De functionaliteiten zijn veel beter, bij mij draait het ook erg stabiel. Bij Samsung zie ik toch vaak errors voorbij komen of traagheid in de interface zitten. Ik heb zelf eigenlijk niet echt problemen met Android.

• Dimens
Agima! schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:53:
[...]

Mijn ervaring tot op heden met de andere merken die bij mediamarkt in de schappen staan zijn veel beter. Het android OS is veel stabieler op bijvoorbeeld een Philips tv
Juist op het vlak van software doet Philips het ontzettend slecht. Ga naar een topic of nieuwsbericht over de televisies van Philips hier op Tweakers en je komt ontzettend veel klachten tegen over de software op de toestellen. Dit is al enkele jaren het geval bij Philips.

Om even een aantal voorbeelden uit een nieuwsbericht van gisteren aan te halen:

kwiebus in 'nieuws: TP Vision kondigt Philips-oled-tv met Ambilight aan'
ronn0 in 'nieuws: TP Vision kondigt Philips-oled-tv met Ambilight aan'
Tweddy in 'nieuws: TP Vision kondigt Philips-oled-tv met Ambilight aan'
quazar in 'nieuws: TP Vision kondigt Philips-oled-tv met Ambilight aan'
robcoenen in 'nieuws: TP Vision kondigt Philips-oled-tv met Ambilight aan'
Het feit dat ze bij iedere update roepen ;"Algemene verbeteringen" geeft al aan hoe het is georganiseerd daar bij Sony.
En zo is het ook georganiseerd bij Samsung, LG en Panasonic. Slechts Philips lijkt nog een uitgebreide change log bij updates te geven, de rest van de merken niet. Aan een change log heb je echter niets als de problemen niet worden verholpen.
Ik heb sterk het idee dat mijn receiver en TV van Sony nog niet af is... alsof ik een product in ontwikkeling heb gekocht en zelf de beta tester ben. Dit heb ik bij andere consumenten electonica bedrijven veel minder.
Dit is meer een algemeen probleem dan een probleem met Sony. Niet alleen bij televisies maar ook bij andere producten. Een mooi voorbeeld zijn de games die na release vol met bugs zitten en waar maanden aan patches overheen gaan voordat ze (hopelijk) goed werken. Het zal wel te maken hebben met lage budgets en korte deadlines.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 13:34
Het is ook gewoon de sterk verhoogde complexiteit van alle software. Mensen/marketingteams verwachten bergen functies op alles tegenwoordig. Wanneer je dan met dezelfde teams een veel grotere hoeveelheid dingen moet maken gaat de kwaliteit eronder lijden.

Ik vind 't nog meevallen op mijn W80C. In het begin was het redelijk dramatisch en zat alles vol bugs, nu heb ik al maanden eigenlijk nauwelijks ergens last van. Het is een stevig verschil met de Sony TV uit 2010 van mijn grootmoeder, maar comparatively kan dat ding ook niets. Ik was laatst bij vrienden thuis met een fancy nieuwe LG OLED-TV met webOS en ik vond het ook een drama. De hele interface was traag, veel dingen deden gewoon niet wat ze moesten doen, ... Ik was toen even heel blij met mijn Sony Android TV.

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 02-09-2016 11:32 ]

• outlandos
Eigenlijk zou iedereen een Shield bij de koop van een nieuwe (mid en high-end) Sony TV moeten krijgen en dat ze de tv verder lekker dom laten. De Shield werkt echt perfect op Android 6. Ik gebruik nu sinds kort een Xbox One S als media device maar ga snel weer terug naar de Shield.
Pagina: 1 ... 76 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297