• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:40
F-16 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:55:
[...]

Sinds woensdag heb ik een 809C en heb ik er Kodi op geinstalleerd. Het draait wel maar ik ben nog niet overtuigd dat het 100% goed gaat. Heb al een keer een film gehad die moest bufferen en vandaag stopte een serie er elke keer mee na 24 min. Ben de serie dus maar weer op mijn NUC gaan kijken.

Misschien dat het ligt aan de 5G Wifi van de TV? NUC is wel bedraad. Ik zal eens proberen om bekabeld te streamen op de tv vanaf mijn NAS.
Ik heb ook af en toe dat films bufferen. Alles lijkt verser ok, behalve de tv. De tv rebooten is het enige wat goed werkt. Jij al een idee wat het is? Hier ook wifi.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
F-16 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:55:
[...]

Sinds woensdag heb ik een 809C en heb ik er Kodi op geinstalleerd. Het draait wel maar ik ben nog niet overtuigd dat het 100% goed gaat. Heb al een keer een film gehad die moest bufferen en vandaag stopte een serie er elke keer mee na 24 min. Ben de serie dus maar weer op mijn NUC gaan kijken.

Misschien dat het ligt aan de 5G Wifi van de TV? NUC is wel bedraad. Ik zal eens proberen om bekabeld te streamen op de tv vanaf mijn NAS.
Druk op O om je statistieken te bekijken. Kodi buffert maar enkele secondes, geen 24. Ik haal hier iets van 100Mbit over de Wifi met de X830.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

ok ik had dus vandaag een aantal keren de melding dat ik geen internet had toen ik op de netflix knop drukte. heel irritant daar ik wel gewoon verbonden ben.

later starte hij netflix wel op maar als ik alleen al door de content heen blader krijg ik om de zoveel seconden een melding: "We`re having trouble accessing these titles for you right now. Please try again" als ik dan op OK klik dan start hij netflix opnieuw op en als ik weer paar titels door browse krijg ik het weer :S

ik las een poosje terug ook al over netflix problemen bij anderen en ik heb sinds de update weinig netflix gekeken maar daarvoor heel vaak en nooit een probleem gehad. meer mensen met deze ervaring?

net op mijn PC getest en daar werkt het wel :( echter zijn er meer die klagen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 23:33 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Bij problemen mbt casten kwam ik vandaag ook weer een leuk issue tegen. Google Play had de Cast receiver app niet automatisch geüpdatet ivm aanvullende permissies, echter werkte casten dus compleet niet meer... Inmiddels handmatig de update gedaan en het draait weer als een zonnetje.

Verwijderd

inmiddels werkt het weer, maar het gekke is dat het gisteren op mijn PC perfect werkte en op TV niet dus ik ben benieuwd of het aan de TV ligt of aan de android TV app

• kupsani
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2025
Hallo, ik ben wellicht van plan om de sony-bravia-kd-65x8505c te kopen. De software bleek een jaar geleden erg buggy waardoor hij maar een 5 op tweakers review kreeg van Sim. Iemand enig idee of de software al verbeterd is??? Hoor graag jullie ervaringen :)

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:35
kupsani schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:56:
Hallo, ik ben wellicht van plan om de sony-bravia-kd-65x8505c te kopen. De software bleek een jaar geleden erg buggy waardoor hij maar een 5 op tweakers review kreeg van Sim. Iemand enig idee of de software al verbeterd is??? Hoor graag jullie ervaringen :)
Als je dit topic wat terug leest kan je het antwoord wel vinden...

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2025
Hoi kupsani

Ik zelf heb deze tv al vanaf die op de markt is 3-7-2015 en heb geen echte problemen meer >:) .
Dat was in het begin wel erg het geval en is ook een stuk in prijs gezakt.

Succes met de eventuele aankoop.

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Karakartal schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:55:
Weet iemand waarom de 5ghz netwerk zo traag werkt op mijn W809C? Zo traag dat ik Netflix, Youtube etc niet geladen krijg. Dat terwijl de 5ghz prima werkt op alle andere apparaten en de 2.4ghz ook prima werkt op de W809C.
Ik krijg opeens helemaal geen verbinding meer met mijn ziggo netwerk. Zowel niet met kabel als met wifi. Terwijl internet op alle andere apparaten het wel normaal doet. Iemand aub?

[ Voor 6% gewijzigd door Karakartal op 05-09-2016 00:48 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 08:17

W84

Heb ik een tijdje geleden ook gehad, precies hetzelfde. Compleet geblokkeerd van inet. Ik weet alleen niet meer precies hoe ik het heb gefixt (ik word oud :+). Probeer iig een tijdje van stroom afhalen en netwerkinstellingen verwijderen/resetten, volgens mij was het zoiets.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Karakartal schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:47:
[...]

Ik krijg opeens helemaal geen verbinding meer met mijn ziggo netwerk. Zowel niet met kabel als met wifi. Terwijl internet op alle andere apparaten het wel normaal doet. Iemand aub?
Al eens de TV volledig opnieuw opgestart? Dus niet alleen standby en weer aan? Netwerk vergeten en daarna weer toevoegen?

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
Zelf deze voor een week of 4 in huis,
de bugs waar over gesproken werd kan ik niet zo zien, maar heel goed loopt Android niet, maar ook niet slechter dan op andere tv's 8)7

wel heeft de TV soms kleine kuren, dat de touch-remote ineens niet meer reageert, mijn PS3 niet herkend wordt en de tv naar het juiste kanaal zet, en ik deze nu maar een aparte HDMI aansluiting heb gegeven.

Ik zie het zelf alsof je met Win95 werkt, als je iets te rap op knopjes drukt, raakt de tv in de war, en moet je even wachten tot hij weer op orde is.

Het beeld is prachtig en als je rustig knopt werkt het prima, wel heeft mijn scherm een beetje Dirty Screen effect, dat zie je alleen bij grote egale vlakken, of blauwe lucht als de camera in de film heen en weer beweegt.
maar dat schijnt inherent aan de beeldtechniek te zijn.

Ik heb deze bij Art&Craft gekocht voor 1798,- en als je er een mailtje aan waagt heb je kans dat je ook deze prijs kan krijgen :)

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10-2025
Hey Android 6.0.1 is al uit voor Sony tv's uit 2016. Al sinds mei en in de VS zouden ze zelfs al Android TV 6.0.3 hebben.

Bron:
https://www.avforums.com/...dr-owners-thread.2044695/

Wie weet zullen we ook snel aan de beurt zijn..:-)

• Motion2
Agima! schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:23:
Hey Android 6.0.1 is al uit voor Sony tv's uit 2016. Al sinds mei en in de VS zouden ze zelfs al Android TV 6.0.3 hebben.

Bron:

Hmm lijkt me stug. De US support site geeft ook enkel build 3473 aan. Dezelfde die wij hier hebben...
Nergens zijn er ook reviews te vinden over Android 6.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10-2025
Motion2 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:46:
[...]

Hmm lijkt me stug. De US support site geeft ook enkel build 3473 aan. Dezelfde die wij hier hebben...
Nergens zijn er ook reviews te vinden over Android 6.
Is een ander model:

Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/whatsapp-image-2016-08-31-at-20-02-29-jpeg.753257/

• Motion2
Aah dat had ik even niet gezien. Die staat inderdaad met Android 6 op de support website!
Waarom ze het nog niet voor de bestaande tv's uitbrengen...

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Hann1BaL schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:32:
[...]

Al eens de TV volledig opnieuw opgestart? Dus niet alleen standby en weer aan? Netwerk vergeten en daarna weer toevoegen?
Ook allemaal gedaan. Hij vindt trouwens mijn 5ghz netwerk weer wel. Alleen is het zo traag dat ik youtube bijv na 5 minuten geladen krijg. Dat terwijl ik 300mb internet heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Karakartal op 05-09-2016 23:53 ]

• absrnd
Zijn er hier toevallig gebruikers van alternatieve actieve 3D brillen voor de Sony tv ?
Van mijn oude Samsung 2011, die ik net verkocht heb, werkte de 3d brillen wonderlijk met mijn Sony zonder problemen,
maar nu ben ik op zoek naar nieuwe, en de officiële van Sony zijn best aan de prijs :(
en ik lees, her en der, dat andere merken ook schijnen te werken ?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:14
absrnd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:36:
Zijn er hier toevallig gebruikers van alternatieve actieve 3D brillen voor de Sony tv ?
Van mijn oude Samsung 2011, die ik net verkocht heb, werkte de 3d brillen wonderlijk met mijn Sony zonder problemen,
maar nu ben ik op zoek naar nieuwe, en de officiële van Sony zijn best aan de prijs :(
Heb zelf deze en werken prima (hoewel ik ze sinds aanschaf amper tot niet gebruikt heb, dus ik kan beter 'werkten' zeggen misschien ;) ):

pricewatch: Samsung SSG-P51002/XC

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 06-09-2016 16:05 ]

• absrnd
m0ridin schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:05:
[...]

Heb zelf deze en werken prima (hoewel ik ze sinds aanschaf amper tot niet gebruikt heb, dus ik kan beter 'werkten' zeggen misschien ;) ):

pricewatch: Samsung SSG-P51002/XC
Thanks, welke TV heb jij ?
maar 15,- goedkoper dan officiële Sony brillen is aan het randje :)

Ik lees veel problemen bij het synchroniseren en kwaliteit bij non Sony brillen, en ik zit me te bedenken of gemak het hogere bedrag waard is O-)
ik was helemaal in de veronderstelling dat ze tegenwoordig allemaal op te laden waren, en de prijs rond de 30,-....helaas.

[edit]
de review gelezen, en denk dat dit inderdaad een goede optie, als ik verders niets kan vinden :)

[ Voor 15% gewijzigd door absrnd op 06-09-2016 16:30 ]

• m0ridin
absrnd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:18:
[...]

Thanks, welke TV heb jij ?
maar 15,- goedkoper dan officiële Sony brillen is aan het randje :)

Ik lees veel problemen bij het synchroniseren en kwaliteit bij non Sony brillen, en ik zit me te bedenken of gemak het hogere bedrag waard is O-)
ik was helemaal in de veronderstelling dat ze tegenwoordig allemaal op te laden waren, en de prijs rond de 30,-....helaas.

[edit]
de review gelezen, en denk dat dit inderdaad een goede optie, als ik verders niets kan vinden :)
43W805c

En dit is een setje van 2 brillen he ;) Syncen ging volgens mij zonder problemen, kwaliteit... tja... lastig te zeggen zonder vergelijking.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
absrnd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:36:
Try this. Ik heb de Xiaomi en die doen het prima. Zeg er wel bij dat ik ze voor de gadgetfactor heb gekocht en geen hardcore 3D kijker ben. Zoals met alles: als je voor zekerheid en kwaliteit wil gaan, zal je moeten 'bloeden' 8)

"A man has got to know his limitations..."

• SX-Superfly
  • Laatst online: 07-01 10:03
De 55X8505C en de 55X8509C zijn ineens in prijs verhoogd, waarom doen ze dat? Het is toch een ouder model? Is de verwachting dat de prijzen binnenkort weer zakken? Bij veel winkels staat dat ze de tv's op voorraad hebben maar als je ze besteld dan krijg je bericht dat ze niet meer leverbaar zijn.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
SX-Superfly schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:36:
De 55X8505C en de 55X8509C zijn ineens in prijs verhoogd, waarom doen ze dat? Het is toch een ouder model? Is de verwachting dat de prijzen binnenkort weer zakken? Bij veel winkels staat dat ze de tv's op voorraad hebben maar als je ze besteld dan krijg je bericht dat ze niet meer leverbaar zijn.
De toestellen zijn niet duurder geworden maar de toestellen zijn uitverkocht bij de winkels waar deze goedkoop te verkrijgen was. Logischerwijs blijven dan alleen nog de winkels over waar de toestellen niet zo goedkoop te krijgen zijn en de gemiddelde prijs in de Tweakers Pricewatch omhoog gaat.

Zal wel niet lang meer duren alvorens ze helemaal niet meer te verkrijgen zijn.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28
Mijn water zegt dat ze eruit gaan. Had de 43W756c op het oog, die had 4 weken geleden nog 7 stuks bij Coolblue, en is nu weg daar, toen heb ik er 1 bij Hificorner gekocht, het was mooi geweest met de kat uit de boom kijken, en niet ontevreden. Mooi beeld en design om te kussen, plus met een HorizonBox werkt het prima via de HDMI tv kijken.

• SX-Superfly
Ik dacht met 1000 euro een 55 inch uhd Tv van Sony te kunnen kopen maar daar heb ik blijkbaar te lang mee gewacht. Dan maar 200 euro meer betalen bij de winkels waar hij nog wel te krijgen is. Of zie ik nog een model over het hoofd?

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:43

NDF82

Doomed Space Marine

NDF82 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Mijn eerste telefonische ervaring is positief. Ze staan je netjes te woord en stellen de juiste vragen.

Volgende week vrijdag komen ze langs en weet ik of ze ook netjes en kundig handelen over de vloer.
Ik kom terug op mijn woorden. De heren van Selectro doen aan symptoom bestrijding en drogredenaties.

De WiFi van mijn TV zou het "gewoon doen" want hij maakt verbinding met de hotspot van de service monteur. Het ligt dus aan mijn netwerk.

Echter geen enkel van mijn overige 8 apparaten heeft een probleem. Daar hebben de heren van Selectro geen boodschap aan. Het enige wat ze willen doen is de TV ophalen en in duurtest zetten in hun werkplaats. Nou, dan weet ik het antwoord al :X

Ik ga nu een filmpje maken waarmee ik wil laten zien dat al mijn overige apparaten van YouTube kunnen streamen en mijn TV niet. Kijken of ze daar wel iets mee kunnen... Of anders de social media >:)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Net de keynote van Sony gezien voor de playstation.

Klopt het dat de KD-49x8307c geen HDR ondersteund?
Dit zou best balen zijn aangezien de nieuwe PS4 Pro speciaal voor HDR en 4k ontwikkeld is....... :F

[ Voor 99% gewijzigd door Theo27 op 07-09-2016 22:10 ]

Scrooge NL

• absrnd
Theo27 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:06:
Net de keynote van Sony gezien voor de playstation.

Klopt het dat de KD-49x8307c geen HDR ondersteund?
Dit zou best balen zijn aangezien de nieuwe PS4 Pro speciaal voor HDR en 4k ontwikkeld is....... :F
Maar helaas geen 4K speler heeft 8)7

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wie weet welke sony modellen van 55 inch en groter in de pricewatch 5.1 sound kunnen "pass throughen" van een hdmi bron naar de optical out?

• Robus
NDF82 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:21:
[...]

Ik kom terug op mijn woorden. De heren van Selectro doen aan symptoom bestrijding en drogredenaties.

De WiFi van mijn TV zou het "gewoon doen" want hij maakt verbinding met de hotspot van de service monteur. Het ligt dus aan mijn netwerk.

Echter geen enkel van mijn overige 8 apparaten heeft een probleem. Daar hebben de heren van Selectro geen boodschap aan. Het enige wat ze willen doen is de TV ophalen en in duurtest zetten in hun werkplaats. Nou, dan weet ik het antwoord al :X

Ik ga nu een filmpje maken waarmee ik wil laten zien dat al mijn overige apparaten van YouTube kunnen streamen en mijn TV niet. Kijken of ze daar wel iets mee kunnen... Of anders de social media >:)
Heeft het je gedachten al doorkruist dat jullie beiden gelijk zouden kunnen hebben? Blijft dan vreemd dat je TV de enige is die niet kan streamen natuurlijk, maar oorzaak en oplossing zouden ook in je netwerk/router kunnen zitten en dat valt buiten het bereik van het Sony service apparaat. Hoop hoedanook dat je snel een oplossing krijgt/vindt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sbakker1982 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:16:
Wie weet welke sony modellen van 55 inch en groter in de pricewatch 5.1 sound kunnen "pass throughen" van een hdmi bron naar de optical out?
Volgens mij gaat dit wel voor DD 5.1 maar niet voor DTS.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2025
Hann1BaL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:29:
[...]

Volgens mij gaat dit wel voor DD 5.1 maar niet voor DTS.
Klopt, dit zou met android 6 wel mogelijk moeten gaan zijn.

• Motion2
Fonta schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:53:
[...]

Klopt, dit zou met android 6 wel mogelijk moeten gaan zijn.
Kleine kanttekening daarbij is dat Kodi het nu al kan. :)

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Motion2 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:13:
[...]

Kleine kanttekening daarbij is dat Kodi het nu al kan. :)
Niet meer met Kodi 17 en AndroidTV 5.1: http://forum.kodi.tv/show...48&pid=2408308#pid2408308
De manier waarop men van tevoren DTS verkreeg was via een 'vieze' hack waardoor je ook vaker die static noise hoorde.

Android 6 (voor TV dus) zit DTS in de core, en dan gaat het ook goed werken, tis dus echt nog even wachten daarop voor 100% compatibiliteit voor alle apps.

[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 08-09-2016 10:47 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Motion2
tcviper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:45:
[...]

Niet meer met Kodi 17 en AndroidTV 5.1: http://forum.kodi.tv/show...48&pid=2408308#pid2408308
De manier waarop men van tevoren DTS verkreeg was via een 'vieze' hack waardoor je ook vaker die static noise hoorde.

Android 6 (voor TV dus) zit DTS in de core, en dan gaat het ook goed werken, tis dus echt nog even wachten daarop voor 100% compatibiliteit voor alle apps.
Thanks voor de info! Eindelijk de static Noise eruit... man wat kan je daarvan schrikken op 100% volume.
Hopelijk komt sony snel met Android 6 zodat dts ook weer supported is! ( daarom gebruik ik nu Kodi )

• kupsani
Iemand ooit via amazon.de besteld.
Hierop staat de sony KDL-65W855C voor €609,-

https://www.amazon.de/Son...keywords=Sony+KDL-65W855C

Is dit te mooi om waar te zijn of heeft iemand hier ervaring mee???

• absrnd
kupsani schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:09:
Iemand ooit via amazon.de besteld.
Hierop staat de sony KDL-65W855C voor €609,-

https://www.amazon.de/Son...keywords=Sony+KDL-65W855C

Is dit te mooi om waar te zijn of heeft iemand hier ervaring mee???
Amazon levert prima naar Nederland, alleen verstuurd deze verkoper (via Amazon) niet naar Nederland , helaas, of je moet een Duits adresje weten.

• SX-Superfly
Dan moet ik één dezer dagen ook gaan bestellen. Wat is nu het merkbare verschil tussen 55X8505C en de 55X8509C? Alleen de refreshrate?

• kupsani
absrnd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:20:
[...]

Amazon levert prima naar Nederland, alleen verstuurd deze verkoper (via Amazon) niet naar Nederland , helaas, of je moet een Duits adresje weten.
Ik heb familie in duitsland wonen dus dat adres komt wel goed. maar is dit te vertrouwen??? het prijsverschil is wel erg groot met nl???

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Agima! schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:23:

Bron:

Dat zou heel tof zijn, want juni 2016 hebben ze bij lange na niet gehaald! Wellicht iemand die al een releasedatum van Android 6 voor 2015-modellen heeft gezien?

• absrnd
kupsani schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:32:
[...]

Ik heb familie in duitsland wonen dus dat adres komt wel goed. maar is dit te vertrouwen??? het prijsverschil is wel erg groot met nl???
je krijgt snel bericht als het niet goed is, maar er staat duidelijk de oude prijs met de aanbieding,
in het ergste geval moet je even wachte op teruggave van het geld.
Amazon is betrouwbaar, en de bedrijven die via amazon verkopen moeten aan eisen voldoen, je zou een mail kunnen wagen richting Amazon als je het niet vertrouwd :)

al staat er nu al weer een hogere prijs :X

[ Voor 5% gewijzigd door absrnd op 08-09-2016 18:52 ]

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Robus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:42:
[...]

Heeft het je gedachten al doorkruist dat jullie beiden gelijk zouden kunnen hebben? Blijft dan vreemd dat je TV de enige is die niet kan streamen natuurlijk, maar oorzaak en oplossing zouden ook in je netwerk/router kunnen zitten en dat valt buiten het bereik van het Sony service apparaat. Hoop hoedanook dat je snel een oplossing krijgt/vindt.
Jazeker, ware het niet dat de Sony TV tot +- Januari wel heeft kunnen streamen en daarna niet meer. De software van de Sony TV wordt om de haverklap geupdate en mijn router software niet (draait een image van eind 2014, is gekocht mid 2015 samen met de Sony TV). Daarnaast is er sinds de aankoop van de router ook niets gewijzigd in de netwerk configuratie. Dit alles doet me daarom toch vermoeden dat het aan de TV ligt en niet de rest.

Ik zal m'n oude router uit 2007 nog eens aanslingeren om te kijken of de TV daar wel een connectie mee wil maken. Mochten er nog andere tips zijn om het een en ander uit te sluiten, dan hoor ik dat graag :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Heeft de YouTube app op de X85c ondersteuning voor HDR?

YouTube zelf schijnt het te ondersteunen maar als ik een YouTube filmpje opzoek die volgens de beschrijving in HDR is en ik cast deze naar de tv dan spring de tv niet over in HDR modus. Bij Netflix series in HDR doet hij dit wel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Dimens
Chaoss schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:05:
Heeft de YouTube app op de X85c ondersteuning voor HDR?

YouTube zelf schijnt het te ondersteunen maar als ik een YouTube filmpje opzoek die volgens de beschrijving in HDR is en ik cast deze naar de tv dan spring de tv niet over in HDR modus. Bij Netflix series in HDR doet hij dit wel.
Welke video's zouden HDR weergeven? Want voor zover ik weet, ondersteunt YouTube nog geen HDR. En als het dit wel zou ondersteunen, lijkt het mij sterk dat je het ook al kunt casten en dat dit enkel ondersteund wordt via de applicatie van YouTube zelf op de televisies met HDR.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
"
tcviper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:45:
[...]

En welke modellen ondersteunen deze pass through?

• Robus
NDF82 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:54:
[...]

... Daarnaast is er sinds de aankoop van de router ook niets gewijzigd in de netwerk configuratie. ...
Kan ook de oorzaak zijn 8) Heb je al een draadje van router naar TV geprobeerd?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Sbakker1982 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:24:
"
[...]

En welke modellen ondersteunen deze pass through?
Alle met AndroidTV en HDMI ARC ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

8)7 Als dat zo zou zijn... Dat doorstaat de "kan mijn schoonmoeder het ook" test toch nooit :o
Robus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:27:
[...]
Heb je al een draadje van router naar TV geprobeerd?
Nee, nog niet, zal dat ook proberen (na m'n vakantie). Ik kom hier op terug.

• SX-Superfly
Merk je het verschil in de refreshrate tussen de 8005c en de 8505c en 8509c tijdens het kijken van (4k) content of gewoon een Dvd of Tv programmas? Of is de refreshrate alleen merkbaar bij bijvoorbeeld gamen?

Verwijderd

SX-Superfly schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:40:
Merk je het verschil in de refreshrate tussen de 8005c en de 8505c en 8509c tijdens het kijken van (4k) content of gewoon een Dvd of Tv programmas? Of is de refreshrate alleen merkbaar bij bijvoorbeeld gamen?
Dimens heeft hier een heel mooi stuk over geschreven

• SX-Superfly
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:46:
[...]

Dimens heeft hier een heel mooi stuk over geschreven
Daarmee wordt het mij een stuk duidelijker inderdaad. Echter ben ik benieuwd of ik het zelf ga merken als ik bijvoorbeeld een Netflix serie kijk.

Ik twijfel nu tussen de 8005C (900 euro) en de 8509C (1220 euro). Is de 8509C de 300 euro meer waard m.b.t het 50hz refresh rate en de 100hz refresh rate? De 8509C heeft de HEVC codec, maar de 8005c volgens mij ook... 3D hecht ik geen waarde aan dus voor wat de 3D betreft kan ik voor de 8005C gaan.

• Dimens
SX-Superfly schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:53:
[...]

Daarmee wordt het mij een stuk duidelijker inderdaad. Echter ben ik benieuwd of ik het zelf ga merken als ik bijvoorbeeld een Netflix serie kijk.

Ik twijfel nu tussen de 8005C (900 euro) en de 8509C (1220 euro). Is de 8509C de 300 euro meer waard m.b.t het 50hz refresh rate en de 100hz refresh rate? De 8509C heeft de HEVC codec, maar de 8005c volgens mij ook... 3D hecht ik geen waarde aan dus voor wat de 3D betreft kan ik voor de 8005C gaan.
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

• SX-Superfly
Helder, dan wordt het dus de 8509C met 100hz rate. Is dat een goede keus, ook voor de toekomst?

[ Voor 4% gewijzigd door SX-Superfly op 09-09-2016 22:28 ]

• W84

W84

Geen idee wat er gebeurt is, maar casten is opeens waardeloos. Geluid kraakt/hapert en als ik het geluid via de afstandsbediening verander begint de boel te laggen. Ik heb niks geüpdatet, misschien iets op achtergrond automatisch geüpdatet. Heel irritant dit!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; Ik zit een beetje te kijken naar de 50 inch 805C, maar ik loopt tocht tegen wat dingen aan:
- is deze tv eigenlijk niet heel oud? Ik zoek een mooie 1080p tv, de reviews lijken erg goed maar zijn er inmiddels niet veel betere tv's voor het geld te vinden (€700). Is er geen 2016 lijn ofzo, of is deze in aantocht?
- ik lees her en der berichten over witte vlekken in het beeld bij volledig zwart beeld; iemand die me iets meer kan vertellen over hoe storend dat is? Sommigen noemen het een productiefout en sturen de tv 3x terug, anderen zijn lyrisch over de beeldkwaliteit.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:38:
Vraagje; Ik zit een beetje te kijken naar de 50 inch 805C, maar ik loopt tocht tegen wat dingen aan:
- is deze tv eigenlijk niet heel oud? Ik zoek een mooie 1080p tv, de reviews lijken erg goed maar zijn er inmiddels niet veel betere tv's voor het geld te vinden (€700). Is er geen 2016 lijn ofzo, of is deze in aantocht?
- ik lees her en der berichten over witte vlekken in het beeld bij volledig zwart beeld; iemand die me iets meer kan vertellen over hoe storend dat is? Sommigen noemen het een productiefout en sturen de tv 3x terug, anderen zijn lyrisch over de beeldkwaliteit.
ik heb lang gezocht en wilde perse een 4K televisie gelukkig door mede tweakers en reviews etc. toch overtuigd dat mijn budget te laag was voor een 4K tv, en dus op zoek gegaan naar de beste FULL HD televisie voor hetzelfde geld. ik kwam uit op de KDL-50809C

de doorslag was voor mij een echt 100 hz paneel en een VA paneel (geven hogere contrast) en heb er geen spijt van gehad, en ik ben echt lang bezig geweest met zoeken en kiezen. Ik wil niet zeggen dat je moet kopen wat ik heb gekocht, maar wellicht kom je tot dezelfde conclussie of heb je wat aan mijn verhaal :)

ps. de 805C is vrijwel identiek aan de 809C (weet niet exact de verschillen) en het design is om te likken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 12:20 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:17:
[...]

ik heb lang gezocht en wilde perse een 4K televisie gelukkig door mede tweakers en reviews etc. toch overtuigd dat mijn budget te laag was voor een 4K tv, en dus op zoek gegaan naar de beste FULL HD televisie voor hetzelfde geld. ik kwam uit op de KDL-50809C

de doorslag was voor mij een echt 100 hz paneel en een VA paneel (geven hogere contrast) en heb er geen spijt van gehad, en ik ben echt lang bezig geweest met zoeken en kiezen. Ik wil niet zeggen dat je moet kopen wat ik heb gekocht, maar wellicht kom je tot dezelfde conclussie of heb je wat aan mijn verhaal :)

ps. de 805C is vrijwel identiek aan de 809C (weet niet exact de verschillen) en het design is om te likken
Wat heb je betaald voor de 809C?

youtube.com/@hisrep

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:25:
[...]

Wat heb je betaald voor de 809C?
€ 750,00 de voor de 50W809C.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm, dat is dan weer net €50 boven budget. Ik zie idd sowieso erg weinig verschillen. Is er hier iemand die kan zeggen of dit prijsverschil nog de moeite is?

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:08:
Hmm, dat is dan weer net €50 boven budget. Ik zie idd sowieso erg weinig verschillen. Is er hier iemand die kan zeggen of dit prijsverschil nog de moeite is?
ik ben er niet 100% zeker van maar volgens mij is er alleen verschil in de geoptimaliseerde refresh en dat staat bij mij uit dus denk dat het niet uitmaakt. maar wellicht kan je wachten op iemand die het zeker weet

je kan ook zelf even kijken en ze allebei vergelijken in tweakers pricewatch

hij heeft iig ook VA paneel en is 100hz en dat is mijnziens het belangrijkst (maar das mijn persoonlijke mening)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 15:57 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, ja dat leek mij idd ook al. Volgens mij zijn de verschillen inderdaad niet de extra €50 waard. Enige grote vraag van mij blijft waarom er geen 2016 model van deze tv is gekomen, of zitten de nieuwe modellen er net aan te komen?

youtube.com/@hisrep

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:54:
Dank, ja dat leek mij idd ook al. Volgens mij zijn de verschillen inderdaad niet de extra €50 waard. Enige grote vraag van mij blijft waarom er geen 2016 model van deze tv is gekomen, of zitten de nieuwe modellen er net aan te komen?
Ik zou sowieso niet snel een 2016 model kopen: de 2017 modellen krijgen eindelijk een fatsoenlijke CPU. Daarmee moet veel van de ellende zijn opgelost.

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:54:
geen idee maar als je op het nieuwste wacht dan blijf je wachten, daarbij zullen de nieuwe modellen ALS ze al komen een stuk duurder zijn

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

outlandos schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:28:
[...]

Ik zou sowieso niet snel een 2016 model kopen: de 2017 modellen krijgen eindelijk een fatsoenlijke CPU. Daarmee moet veel van de ellende zijn opgelost.
En hopelijk ook weer VA panelen.
Zit te denken aan de x85c. Maar wil nog even eerst wat andere zaken doen voordat ik een nieuwe TV koop.
De 2016 modellen (overigens een erg rustig topic :) ) hebben veelal IPS panelen.
Ben zelf op zoek naar een VA paneel vanwege het contrast. Zit er toch altijd recht voor.

Als de 2017 modellen weer VA hebben, een sneller CPU dan lijkt me dat een mooi moment voor een nieuwe TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Definieer 'de ellende' ;)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

[...]

welke ellende de mijne werkt perfect

• tiguan
  • Laatst online: 22:46
Idd, beetje stemmingmakerij dit he. Ik heb echt geen problemen met m'n 50W755, heerlijke tv :)

• W84

W84

Hm, toestel (50'' W756C) was zojuist compleet dood toen ik 'm wilde aanzetten. Zowel met beide afstandsbedieningen als knop aan de achterzijde. Twee keer stekker eruit gehad en toen werkte die pas weer, alleen klok/datum werkt niet meer. Heel apart.

• Sjah
Na anderhalve week met een 756c gespeeld te hebben, heb ik ook even de kabel rechtstreeks aangesloten, daar vond ik hem langzaam zappen en niet heel stabiel (bij tussen tv en radio zappen, als ik op radio ging sprong die soms doodleuk terug naar tv). Verder werkt kodi leuk, mooi programma.

Enige probleem dat ik heb ondervonden, is dat na aanzetten op hdmi, en nadat de Tv-box aangezet werd, beeld zwart bleef, is 1 op de 15 keer gebeurd. Lijkt mij nou niet helemaal een hdmi-handshake probleem, daarvoor zou het veel vaker moeten gebeuren, power-reset werkt dan altijd wel.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22
Zie de laatsts 20 pagina's van dit draadje zou ik zeggen ;)

En al werkt het voor sommige misschien perfect, het is nog steeds zo langzaam als een drol. Vergelijk het eens met een Shield zou ik zeggen: echt een verademing.

• m0ridin
Mwah, an sich zeer tevreden met mijn W805c maar snel is het allemaal zeker niet en heeft ook zeker nog zijn kuren. En dan heeft het ook nog heel lang geduurd voor het uberhaupt op dit niveau is gekomen.

Dus ja, er zijn zeker wat issues (al dan niet geweest) en hoewel ik als tweaker nog wel kon klooien en fixen zou het voor bijvoorbeeld mijn vriendin echt een ellende zijn geweest ja.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

W84 schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:31:
Hm, toestel (50'' W756C) was zojuist compleet dood toen ik 'm wilde aanzetten. Zowel met beide afstandsbedieningen als knop aan de achterzijde. Twee keer stekker eruit gehad en toen werkte die pas weer, alleen klok/datum werkt niet meer. Heel apart.
Zoiets heb ik nu ook een paar keer gehad met mijn 805. Gewoon geen enkele reactie en pas weer opstarten na even de stroom eraf te hebben gehaald. Nu al een keer of 3 gehad in een paar weken tijd.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• W84

W84

Jup, en nog leuker... ik heb al maanden geen updates gedaan. Dus hoe dan? Ik hoop niet dat het hardware gerelateerd is. Als het de voeding is prima (die is makkelijk te vervangen), maar hopelijk niet intern.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 13:10
Ik kan helaas nergens in de gebruiksaanwijzing van de Sony 50W829 vinden, waar je eventuele lip-sync problemen kan instellen.
Is het op dit toestel eigenlijk wel mogelijk?

• tiguan
Bij mij zit die setting in de receiver, niet in de TV.

• Moris
  • Laatst online: 10-01 13:10
De Sony 50W829 is hier op een versterker aangesloten, vandaar de noodzaak om de lip-sync problemen in de tv op te lossen.

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Zijn er mensen die een XBOX 360 draadloze controller aan hun tv hebben gehangen? die van mij doet het maar half, alle knoppen werken behalve de D-pad en de rechter stick. Iemand tips?

Laat maar, ben er net achter dat ik dit probleem niet opgelost krijg. Er zit op Android TV een Xbox driver maar die is alleen voor USB aansluiting, de draadloze driver ontbreekt. Wilde em bijplaatsen maar heb geen root access :X

Vendor_045e_Product_028E.kl aanwezig
Vendor_045e_Product_0719.kl niet aanwezig

[ Voor 46% gewijzigd door F-16 op 14-09-2016 21:26 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Servicemonteur voor mijn 50W808C over de vloer, want mainboard aan gort. Was telefonisch al vastgesteld dat die vervangen ging worden, dus dat kost allemaal geen moeite. Mainboard kwam zonder software, dus dat loopt nu. In ieder geval geen klachten over de service, die is netjes. Behalve dat je alleen een dag kan plannen voor reparatie, geen dagdeel. Dat is wat zonde van je tijd.

Hopelijk straks weer een werkend apparaat, het afgelopen jaar was ik er erg tevreden over.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 15-09-2016 14:50 ]

• Tranzy
  • Laatst online: 09-01 07:58
Sinds gisteren lukt het niet meer om dingen naar mijn TV te casten. Je zit het beeld even verspringen maar er gebeurd niets.

Iemand een idee. Heb hem al herstart door op de AB de uit knop in te houden.

Model is een x8509c

Ik heb ook een leuke computer..

• W84

W84

Mijn tijd/datum is nog steeds naar de klote en kan daardoor veel apps niet meer laden en Playstore doet het ook niet hierdoor. Er staat gebruik uitzendtijd, maar die klopt niet en ik heb geen mogelijkheid om het te wijzigen.

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:29
Ik heb sinds kort een kdl 50w755c aangesloten via LAN en verbonden met een sony ht-ct380 soundbar. Nu heb ik twee zaken

- na een tijd in standby is de tv niet meer zichtbaar om te kunnen casten
- Als de tv nog wel zichtbaar is en ik start spotify via de telefoon dan wordt de tv niet wakker. Bij Youtube, netflix werkt dit wel

Zijn bovenstaande zaken bekend?

• pauldaytona
  • Laatst online: 18:34
Ik heb net een 43w809C gekocht. Mooie tv om te zien met veel (on)mogelijkheden. 2 echte problemen:

1. Blokjes beeld
2. opnemen niet betrouwbaar.

1. Met de oude digitale ontvanger van UPC nooit problemen gehad, dus verwachtte dat nu ook niet. Ik zit in oud UPC gebied. Eens naar signaalsterke gekeken, dat was mager, toen in meterkast de kabel omgestoken naar de eerste splitter(zijn 2 3 weg die achter elkaar zitten, elk 4db). Toen was signal beter, 60% maar nog steeds blokjes. Toen de kabels naar tv en in meterkast door kabelkeur hirschmann vervangen. Maakt niks uit. TV direct aan in meterkast zonder iets ertussen, signaalsterkte beter, maar net zo goed blokjes. Nooit continue maar bij vlagen, geen doen om zo tv te kijken.
CI+ module van smartcam, voor UPC, van ziggo.
Zonder ci module lijkt NL 1,2,3, beter dan zonder maar ook niet foutloos.
Ook maar analoge zenders ingesteld.M'n vrouw kijkt nu alleen maar analoog maar mist wat zenders, bovendien koop je hem er niet voor

2: opnemen, dat was een reden tot aanschaf, de eerste test van 5 minuten ging prima, even later wilde m'n vrouw een programma opgenomen omdat ze ging slapen, dus druk op rode knop, stel een uur in. blijkt ie er na 27 minuten mee gestopt. Andere poging, getimed opnemen, heeft ie wel 2 minuten gedaan, ipv een uur.
Daarna een keer een uur die wel gewerkt heeft.
In het foutmelding scherm staat er één, opname gestopt omdat disk te klein is of iets dergelijks. Er was nog 149GB vrij, moet een uur toch kunnen lijkt me.

TV is uiteraard up to date. Meteen als eerste actie geupdate toen ie nieuw was.

Wat irriteert is dat je denk om android apps toe te voegen, veel kunnen niet omdat ze niet voor android tv geschikt zijn, verder is de store vanaf de tv niet bruikbaar, zonder toetsenbord begin je weinig. Daar is omheen te komen door de store vanaf de pc te benaderen en dan te laten installeren op de tv.
Nu is de behoefte aan android apps niet zo groot, de enige die interessant is, uitzending gemist werkt niet. Maar via rode knop is die te bereiken.

Op dit moment hangt oude tv weer terug, is dit oplosbaar?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; ik wilde gaan voor de Bravia KDL50W805C, maar neig nu toch naar een 55" model. Kan iemand verklaren waarom deze dan ineens juist slechte reviews heeft? En ga je naar het xxW809C model dan is de review juist ineens wel weer positief.

Ook zie ik deze pricewatch: Samsung UE55H6400AW Zwart en vraag mij dan af of dit stiekem niet ook een mooi alternatief is. Of misschien heeft iemand anders nog een mooie suggestie in het 55" segment?

youtube.com/@hisrep

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
@ pauldaytona hier het zelfde probleem gehad , of eigenlijk nog steeds. Met oude TV geen enkel probleem (dit was ook een Sony) ik heb de verdeler er uitgehaald opprik versterker geplaatst .
Beeld is nu prima ook de tweede tv profiteert van de versterker daar is het beeld nu ook 100% beter.

• pauldaytona
ronaldme schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:53:
@ pauldaytona hier het zelfde probleem gehad , of eigenlijk nog steeds. Met oude TV geen enkel probleem (dit was ook een Sony) ik heb de verdeler er uitgehaald opprik versterker geplaatst .
Beeld is nu prima ook de tweede tv profiteert van de versterker daar is het beeld nu ook 100% beter.
Maar is het nu opgelost met die versterker of niet want je schrijft ook,
hier het zelfde probleem gehad , of eigenlijk nog steeds.

• m0ridin
DeNachtwacht schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:18:
Vraagje; ik wilde gaan voor de Bravia KDL50W805C, maar neig nu toch naar een 55" model. Kan iemand verklaren waarom deze dan ineens juist slechte reviews heeft? En ga je naar het xxW809C model dan is de review juist ineens wel weer positief.

Ook zie ik deze pricewatch: Samsung UE55H6400AW Zwart en vraag mij dan af of dit stiekem niet ook een mooi alternatief is. Of misschien heeft iemand anders nog een mooie suggestie in het 55" segment?
Mjah, ten eerste is die ene een enkele review en van vrij oud (ondertussen is de firmware een stuk verbeterd). Daarnaast is het ook maar net hoe zwaar je tilt aan de specifieke minpunten (soc is niet de snelste nee, zappen gaat niet super vlot nee, maar zo rampzalig is het ook allemaal weer niet).

Dunno about de samsung, ik wilde android tv dus dan viel er al een hele hoop af ;)

Zelf de 43W805C trouwens...

• ronaldme
pauldaytona schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:18:
[...]

Maar is het nu opgelost met die versterker of niet want je schrijft ook,
[...]
Het probleem is opgelost door de versterker, maar het probleem dat de TV te weinig signaal sterkte krijg van Ziggo aansluiting in de muur is er natuurlijk nog wel.
vind het vreemd dat de oude tv wel een goed signaal had , maar mijn nieuwe TV er geen voldoende signaal sterkte heeft uit de zelf Ziggo aansluiting.

• pauldaytona
ronaldme schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:26:
[...]

Het probleem is opgelost door de versterker, maar het probleem dat de TV te weinig signaal sterkte krijg van Ziggo aansluiting in de muur is er natuurlijk nog wel.
vind het vreemd dat de oude tv wel een goed signaal had , maar mijn nieuwe TV er geen voldoende signaal sterkte heeft uit de zelf Ziggo aansluiting.
Dank je, laatste vraag, zit je in oud upc of ziggo gebied en wat voor ci+ kaart heb je?

• ronaldme
pauldaytona schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:29:
[...]

Dank je, laatste vraag, zit je in oud upc of ziggo gebied en wat voor ci+ kaart heb je?
zit in het UPC gebied heb een oude UPC CI+ kaart smart DTV (smartcam3 ci plus)

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
NVM, eigen stomme fout, negeer post.

[ Voor 67% gewijzigd door -MB- op 18-09-2016 15:00 ]

• pauldaytona
Nog wat geprobeerd, zolang de ci kaart er niet in zit, is beeld met hd op de free too air zenders goed. Als ik de ci kaart erin stop, ook zonder smartcard, heb ik blokjes. Trek ik hem eruit is beeld weer goed.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:50
Zojuist de 55x850c besteld in de outlet van de MM. Voor 800 euro een best goede deal. Te meer omdat er werd aangegeven dat het om alleen om een open doos model gaat. Maar ik wel toch even checken of het stiekem toch geen demo-model is. Is er een manier om de 'screen on' tijd oid te checken op deze serie?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

backupdevice

No Risk , Full Push

Vraagje aan de Sonos bezitters.

Ik heb de kdl-50w809c. Via optische kabel heb ik een Sonos Playbar aangesloten. Via Kodi films en series kijken gaat perfect maar op het moment dat ik TV ga kijken dan wil het geluid wel eens wegvallen voor een seconden.

Het begint al met switchen van zender en tijdens het gewone tv kijken. Zeer hinderlijk. Ik heb op google rond gekeken en daar ze je veel dezelfde ervaringen. Sonos kan je benaderen en die vragen dan een diagnostische test uit te voeren, en rara die geeft dat aan dat er iets niet goed gaat met de optische kabel. Maar dat is dus niet het geval omdat als ik via Kodi naar media kijk er niks aan de hand is.

Nu heb ik Kodi op stereo staan aangezien ik een playbar heb en dus geen DTS of zo hoef te hebben, maar ik kan de TV niet op stereo zetten aangezien hij dan aangeeft dat er een sonos aanhangt.

iemand dezelfde klachten en misschien een tip?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

pelt schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:30:
Zojuist de 55x850c besteld in de outlet van de MM. Voor 800 euro een best goede deal. Te meer omdat er werd aangegeven dat het om alleen om een open doos model gaat. Maar ik wel toch even checken of het stiekem toch geen demo-model is. Is er een manier om de 'screen on' tijd oid te checken op deze serie?
Oei dat had ik ook wel gewild, waar is die MM outlet?

Vraagje voor de mensen met ervaring, ik ga denk ik voor de 55W805C, maar denk dat 3D tegenwoordig weinig meer doet. Content neemt rap af; is het dan niet slim om te gaan voor de KDL-55W756C? Deze is met €888 weer net wat betaalbaarder en los van 3 zijn ze identiek volgens mij. Of zouden jullie het niet laten voor die 5 tientjes?

[ Voor 26% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-09-2016 17:27 ]

youtube.com/@hisrep

• Sjah
https://outlet.mediamarkt...ojectie/televisies?page=2

50? Ja plus 1 a 2 brillen erbij, dat maakt toch wel een meier. Ik zou het laten zitten.
Ben je je wel bewust dat je met de 805 voor zwart kiest, met de 756 voor zilver bezel?

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 19-09-2016 17:41 ]

• tiguan
Is de 55W755c dan niet meer te koop voor een leuke prijs? Die heeft wel een zwarte bezel.

• Sjah
Meen hier gelezen te hebben dat Cinema Pro helemaal niet zo een goed startpunt is voor je beeldinstellingen......why? Maar wat dan wel, voor de w75xc en w80xc serie?
Zelf twijfel ik tussen gebruiker, en cinema pro, en dan alles zowat laten zoals het is. Op bewegingscherpte na, ik begreep dat als alles daar uit staat dat je Tv een 50Hz scherm ahw is (graag een bevestiging; heb gelezen over het verschil tussen Motionflow en Filmmodus, is me nu nog niet 100% duidelijk).

tJa er is een guide is op Rtings, maar zo hoog heb ik die niet zitten, AVforums is stuk beter, maar daar vond ik niet echt iets.

Valt me wel op dat het beeld an sich erg goed is, bij mijn oude Panasonic, moest je echt met Hue en Gain aan de slag (advanced color), hier staat dat al redelijk goed heb ik het idee.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mijn mening over al die hippe naampjes is dat je er niet teveel aan moet tillen. Kijk in de winkel goed naar een scherm of je het mooi vindt, dat is veel belangrijker.

Die namen zijn voor 80% marketingtermen die gewoon neerkomen op hoe mooi het scherm eruit ziet, en dat kan je beter zelf in een winkel vergelijken dan op papier aflezen. Specs worden namelijk nogal eens hoger door de fabrikant gemeten dan een objectieve meting.
De overige 20% zijn dingetjes die je wel kan instellen maar in het dagelijkse leven daarna vrijwel nooit meer aanraakt als het goed staat ingesteld.

Gewoon je ogen gebruiken dus in de winkel, maar dat is mijn mening.

youtube.com/@hisrep

• Dimens
Sjah schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:24:
Op bewegingscherpte na, ik begreep dat als alles daar uit staat dat je Tv een 50Hz scherm ahw is (graag een bevestiging)
Zonder beeldinterpolatie-algoritme zal een LCD-paneel de prestaties leveren die gelijk staan aan de Frame Rate van de bron. Wordt er 24p-content afgespeeld op een 120Hz paneel, zal het paneel 5 maal dezelfde frame weergeven (5:5 pull down). Omdat LCD sample-and-hold is, heb je effectief een paneel van 24Hz.
tJa er is een guide is op Rtings, maar zo hoog heb ik die niet zitten, AVforums is stuk beter, maar daar vond ik niet echt iets.
Rtings maakt correcte reviews en staat bij mij zeker wel hoog. Waarom zou AVforums een stuk beter zijn?
DeNachtwacht schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:33:
Mijn mening over al die hippe naampjes is dat je er niet teveel aan moet tillen. Kijk in de winkel goed naar een scherm of je het mooi vindt, dat is veel belangrijker.

Die namen zijn voor 80% marketingtermen die gewoon neerkomen op hoe mooi het scherm eruit ziet, en dat kan je beter zelf in een winkel vergelijken dan op papier aflezen. Specs worden namelijk nogal eens hoger door de fabrikant gemeten dan een objectieve meting.
De overige 20% zijn dingetjes die je wel kan instellen maar in het dagelijkse leven daarna vrijwel nooit meer aanraakt als het goed staat ingesteld.

Gewoon je ogen gebruiken dus in de winkel, maar dat is mijn mening.
Al ben ik het met je eens dat je niet naar de marketingtermen en de cijfers daarbij moet kijken, is het advies om televisies in de winkel te bekijken ook niet goed. Er is ontzettend veel mis met de televisies in de winkels waardoor de beeldkwaliteit die je daar ziet, totaal niet representatief is voor wat je thuis zult krijgen. Omgeving en de winkelmodus zijn funest.

Reviews geven een veel beter inzicht in de kwaliteit die je uit de toestellen kunt halen.
Pagina: 1 ... 77 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297