• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:07
Kashika schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Omdat geluid via ARC gaat, kun je alles doorsturen op de DTS HD formaten en dergelijken na.
Wat Kodi ondersteunt is afhankelijk van wat je hebt geinstalleerd. Je kunt het beste SPMC gebruiken voor op ATV.
Wat bedoel je met DTS HD formaten en dergelijken na? Ook geen Dolby formaten?

Edit: Kan ik SPMC gewoon downloaden? Ik begrijp dat het niet via de playstore gaat, maar hoe dan wel? Ben totaal niet thuis in Android en weet niet of de tv nog beperkingen heeft tov een telefoon qua wat je kan installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Malt007 op 01-08-2016 14:39 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:42
Alleen dolby digital en DTS. Geen DTS HD of Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD.
HDDMI ARC ondersteund deze formaten namelijk niet.

• Malt007
avec_style schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:41:
Alleen dolby digital en DTS. Geen DTS HD of Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD.
HDDMI ARC ondersteund deze formaten namelijk niet.
Hmm, apart. Kreeg wel atmos geluid (7.1.2) bij het afspelen via ARC. Atmos is volgens mij een onderdeel van TrueHD. Later nog een film met gewoon 7.1 geluid geprobeerd en daar werden de Atmosspeakers niet ingeschakeld, dus blijkbaar wordt er wel iets meegestuurd. Vreemde was wel dat de Receiver niet aangaf dat er Atmos werd ontvangen.

• avec_style
Zou de mediaspeler het geluid niet gedownscaled hebben naar 5.1 of iets dergelijks?

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Weet niet als het hier hoort maar wij hebben de kdl-32r430b. Na een of andere ci+ update is het zappen bijna niet meer mogelijk. Tips in de ts geprobeerd maar zonder resultaat.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 22:43
Jay-v schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:02:
[...]

Voor de mensen die het interesseert, inmiddels werkt dit! Gisteren heb ik RetroArch geinstalleerd met GameSome als frontend en een PS4 controller.

NES, SNES, PS1 en Dreamcast werken allemaal perfect! N64 werkt ook, maar is soms traag. DreamCast momenteel nog via Reicast maar daar is inmiddels ook al een LibRetro Core voor, deze is alleen nog niet beschikbaar in de huidige versie van RetroArch voor Android maar zal binnenkort worden toegevoegd.
Hier inmiddels ook aan de gang gekregen! Alleen als ik retroarch quit, ben ik mijn save kwijt?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:17:
maakt het nog uit welke actieve bril je koopt? je hebt ze van elk merk wel en de prijzen varieren enorm. werken alle actieve brillen op alle actieve 3D TVs?
Zelf heb ik deze gekocht toen ze € 22,36 per twee waren: https://www.amazon.de/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1. Ze werken perfect.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
HDR+ update naar meerdere compatible TV vanaf September

https://www.homecinemamag...aar-alle-compatibele-tvs/

Sorry bovenstaand hoort hier niet..!! :>

[ Voor 13% gewijzigd door MilesD. op 01-08-2016 21:35 ]

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:39
Zijn er hier meer mensen waarbij de NOS app de volgende foutmelding geeft;
"Fout met videospeler"

Enige remedie is de tv geheel opnieuw opstarten. Fout is eenvoudig te reproduceren door de app te openen en het laatste 8u journaal te willen bekijken.

Ik krijg geen update's voor deze TV, wellicht is er een andere remedie? Betreft een Sony KDL-43W805C.

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
significant schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:19:
"Fout met videospeler"

Enige remedie is de tv geheel opnieuw opstarten. Fout is eenvoudig te reproduceren door de app te openen en het laatste 8u journaal te willen bekijken.

Ik krijg geen update's voor deze TV, wellicht is er een andere remedie? Betreft een Sony KDL-43W805C.
Had dit laatst ook met een KDL55W809C. Daarna geen last meer van gehad maar kan idd geen update of iets dergelijks vinden. Heb jij hier nog iets op kunnen vinden?

• avec_style
significant schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:19:
"Fout met videospeler"

Ik heb af en toe hetzelfde probleem. Je bent dus niet de enige.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
razoon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Ik heb een W809c. Mijn versterker heeft geen HDMI, wel Optical in. Ik speel films via LAN af met de Video app. Passthrough enabled. DTS en Dolby werken dan goed.
Kodi van de TV geeft geen DTS door. En als ik passthrough enable krijg ik een gigantische ruis.
Je moet de geluid enhancementsopties (ClearSound ofzo) allemaal uitzetten.
Kodi stuurt nl. het DTS signaal eerst naar de sound processor, maar die denkt dat het gewoon PCM krijgt en gaat dus zijn filtertjes erop loslaten. Gevolg is een compleet verrotte bitstream }:O. De equalizers etc. uitzetten en Kodi opnieuw starten (of tv even helemaal opnieuw booten) en het zou correct moeten werken. Heel soms gaat bij mij ClearSound weer automatisch aan, dan krijg je dus weer die storing maar is dan snel op te lossen.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52
Malt007 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:43:
[...]

Hmm, apart. Kreeg wel atmos geluid (7.1.2) bij het afspelen via ARC. Atmos is volgens mij een onderdeel van TrueHD. Later nog een film met gewoon 7.1 geluid geprobeerd en daar werden de Atmosspeakers niet ingeschakeld, dus blijkbaar wordt er wel iets meegestuurd. Vreemde was wel dat de Receiver niet aangaf dat er Atmos werd ontvangen.
Via HDMI-arch krijg je maximaal AC3 of DTS. TrueHD of DTS HD kan alleen via HDMi van externe bron.
Dus als je dat echt wilt, kun je beter een Nvidia Shield nemen. Die speelt het perfect af.

SPMC kan gewoon uit de ATV store worden gehaald. Je moet wel zoeken op die naam letterlijk.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier gebruik ik nog wel eens de Sony Bly-ray speler om mkv's af te spelen met DTS-HD. Vanaf de tv zelf naar de receiver stuurt hij geen dts-hd.

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:27:
[...]

Zelf heb ik deze gekocht toen ze € 22,36 per twee waren: https://www.amazon.de/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1. Ze werken perfect.
thnx had ze zelf ook al besteld, tof om te weten dat ze het doen

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

The__Virus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Je moet de geluid enhancementsopties (ClearSound ofzo) allemaal uitzetten.
Kodi stuurt nl. het DTS signaal eerst naar de sound processor, maar die denkt dat het gewoon PCM krijgt en gaat dus zijn filtertjes erop loslaten. Gevolg is een compleet verrotte bitstream }:O. De equalizers etc. uitzetten en Kodi opnieuw starten (of tv even helemaal opnieuw booten) en het zou correct moeten werken. Heel soms gaat bij mij ClearSound weer automatisch aan, dan krijg je dus weer die storing maar is dan snel op te lossen.
Bedankt voor de tip.
De harde ruis is inderdaad weg met ClearAudio uit.

Alleen DTS doet het niet met Kodi.
Wel met Video app.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
razoon schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Bedankt voor de tip.
De harde ruis is inderdaad weg met ClearAudio uit.

Alleen DTS doet het niet met Kodi.
Wel met Video app.
DTS doet het hier wel met Kodi, zowel met ARC als optisch werkend gehad. Passthrough moet hiervoor uiteraard aan staan in Kodi. Misschien even je tv rebooten, dan werkt het wellicht wel.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

The__Virus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

DTS doet het hier wel met Kodi, zowel met ARC als optisch werkend gehad. Passthrough moet hiervoor uiteraard aan staan in Kodi. Misschien even je tv rebooten, dan werkt het wellicht wel.
DTS doet het inderdaad. Alleen wanneer ik vergeet Speakers op Audiosysteem te zetten en het dus nog op TV-speaker staat, dan krijg ik een enorme ruis uit de TV op 100% volume...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Waarom staat je tv op 100%?

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Met Passthrough aan wordt het volume op 100% gezet lijkt wel. En als Speakers nog op TV-speakers staat krijg ik die harde ruis.

Als ik Passthrough uit zet heb ik er geen last van maarja dan heb ik geen DTS.

Als ik tijdens afspelen, met Speakers op Audiosysteem, op volume van de remote druk zie ik dat TV volume op 100% staat

[ Voor 14% gewijzigd door razoon op 02-08-2016 15:41 ]

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:31
Ik heb nu de Samsung ssg-5100gb brillen gekocht om te gaan gebruiken op de KD-55X8509C.
(had in dit topic gelezen dat deze zouden werken).

Ik krijg ze met geen mogelijkheid gepaired, bluetooth staat aan en er staat 3D content op.

Iemand tips die deze Samsung brillen werkend hebben?

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:00
b.o.n.s schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:05:
Ik heb nu de Samsung ssg-5100gb brillen gekocht om te gaan gebruiken op de KD-55X8509C.

Ik krijg ze met geen mogelijkheid gepaired, bluetooth staat aan en er staat 3D content op.

Start de tv opnieuw op en blijf klikken op de bril. Soms ziet de tv de brillen niet. Ik had hetzelfde probleem.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

b.o.n.s schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:05:

Dichtbij de TV houden....3 seconden op aan/uit drukken. Na een paar seconden geeft de TV melding dat het pairen is geslaagd.

• b.o.n.s
Oke. Next try dan maar. (Sony brillen werken nl. wel netjes).

Welke tv hebben jullie overigens?

• b.o.n.s
Top! Bedankt voor de hulp.

Deze brillen moet je dus blijven indrukken tot de Sony TV aangeeft dat de 3D bril is geregistreerd.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zojuist knalde het beeld er uit bij RTL 4 en kreeg iets van de melding: CI+ CCK failed. Heel veel geprobeerd, tv bleef hangen, liep vast. CI+ er uit en er in, hielp niets.

Ineens kreeg ik de vier gekleurde Android-balletjes en werkte het weer. Meer mensen hier problemen of ervaringen mee? Het is al gemekker met CI+, Ziggo en Sony KDL-50W805C, hoop wel dat het nog een beetje blijft werken...

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• tiguan
  • Nu online
razoon schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Als ik tijdens afspelen, met Speakers op Audiosysteem, op volume van de remote druk zie ik dat TV volume op 100% staat
Misschien is dat alleen als je pass through gebruikt idd. Bij mij zie je de gewone volumebalk die je ook ziet bij het gebruik van de tv - speakers. Vervelend genoeg loopt het getalletje op de tv net ff anders dan op m'n receiver :P

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:45
Na de laatste firmware update had ik nog meer last gekregen van dat de TV vanuit standby niet wou starten en compleet niet reageerde op de afstandsbediening, meestal even de stroom er af was de oplossing.

Had gehoopt dat de laatste update er voor zou zorgen dat de boel wat stabieler werd, maar helaas. Ook al diverse keren naar fabrieksinstellingen gereset, ook na de laatste update.

Voor de grap heb ik maar eens m'n Quantis CI+ module uit de TV gehaald en maar weer ff m'n oude Humax decoder er aan geslingerd. En dit lijkt mijn probleem vooralsnog op te lossen :) , geen vage vastlopers meer en de TV gaat nu ook iedere keer weer gewoon aan nadat deze in standby heeft gestaan.

Misschien maar eens kijken of een SMIT CI+ module beter werkt in deze Sony TV's?

• b.o.n.s
Prolution schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:35:

Misschien maar eens kijken of een SMIT CI+ module beter werkt in deze Sony TV's?
Ik heb een SMIT CI+ module in de x8509c zitten en geen problemen mee voor zover ik weet.

Heb ook een andere module geleend in het begin, welke dat is weet ik niet meer. Die gaf constant problemen m.b.t. traagheid etc. Zou zomaar een Quantis kunnen zijn. (zit in Caiway gebied).

• tiguan
  • Nu online
Ik heb ook al jaren Smit in 2 verschillende Sony's. Hij doet 't altijd prima :)

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Ik ben bang dat die CI+ modules toch wel wat problemen veroorzaken als ik het zo lees. Ik gebruik zelf gewoon de Ziggo Horizon box en ik heb nergens last van..

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

JSTPS schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:22:
Start de tv opnieuw op en blijf klikken op de bril. Soms ziet de tv de brillen niet. Ik had hetzelfde probleem.
ook ik had dit probleem met pairen, maar na een aantal pogingen is het gelukt. wat me wel opvalt is dat ik het zie flikkeren meer mensen last van?
Prolution schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:35:
Na de laatste firmware update had ik nog meer last gekregen van dat de TV vanuit standby niet wou starten en compleet niet reageerde op de afstandsbediening, meestal even de stroom er af was de oplossing.
ik ook voor de update nooit en na is het me 1x overkomen, nadat ik de stroom eraf had werkte het weer dus hoop dat het niet tevaak gaat gebeuren
Bapawe schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:58:
Ik ben bang dat die CI+ modules toch wel wat problemen veroorzaken als ik het zo lees. Ik gebruik zelf gewoon de Ziggo Horizon box en ik heb nergens last van..
ik ben op zoek gegaan naar nieuwe provider hoofdzakelijk omdat de horizon box crap is
reboot heel vaak (bij mij) nieuwe box veranderde niks
opnames komen locaal te staan dus na een swap ben je al je opnames kwijt
zappen is traag

ik vind het KPN kastje in alle opzichten beter tot nu toe

• b.o.n.s
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:05:
[...]

ook ik had dit probleem met pairen, maar na een aantal pogingen is het gelukt. wat me wel opvalt is dat ik het zie flikkeren meer mensen last van?
Is normaal bij actieve brillen als deze. De Sony's doen dit ook.
Wel is het zo (wat ik persoonlijk he gemerkt) bij full3D dat het een stuk fijner kijkt dan bijvoorbeeld SBS (side-by-side). Scheelt ook omdat de resolutie hoger is en daardoor het beeld rustiger opgebouwd is.
Nadeel van Full3D is dan weer dat je films hebt van zeg 25-50gb gemiddeld.

Ps. Als je 3D kijkt, zorg ervoor dat de kamer iets wat donker is, scheelt een hoop.

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

De Ziggo module kan stuk gaan. Heb ik van de week gehad.
De nieuwere TV's schijnen ook moeite te hebben met versie 1.2 modules.
Dus als je een andere module aanschaft, let er dan op dat het een 1.3 module is.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Hier krijg ik ze niet gekoppeld. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

• THE_BASE
  • Niet online
Tja. Naar Bluetooth en de knop op de bril lang ingedrukt houden. Een andere Tweaker lukte het ook niet in een keer.

Bluetooth blijft wel zoeken, maar ze koppelen wel.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• b.o.n.s
outlandos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:18:
[...]

Hier krijg ik ze niet gekoppeld. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?
dinsdag 02 augustus 2016 19:42

Deze brillen moet je dus blijven indrukken tot de Sony TV aangeeft dat de 3D bril is geregistreerd.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
b.o.n.s schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:19:
[...]

dinsdag 02 augustus 2016 19:42

Een restart van de tv (dus echt via Settings -> restart TV), deed de trick! Ze werken nu naar behoren.

• b.o.n.s
outlandos schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:19:
[...]

Een restart van de tv (dus echt via Settings -> restart TV), deed de trick! Ze werken nu naar behoren.
Ps. een herstart kan je ook doen door de aan/uit knop op je AB ingedrukt te blijven houden ;)

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Ik krijg alleen met de Video app DTS geluid.
VLC geeft PCM en geen DTS. Kan ook niets instellen.
Kan iemand me nog een andere app aanbevelen om films af te spelen, met meer mogelijkheden dan Video app?

Verwijderd

zijn er hier meer mensen met een KPN abonnement? ik heb iets raars sinds ik bij KPN zit. Bij Ziggo had ik dit niet dus ik vermoed dat het aan het KPN kastje ligt.

het gebeurd niet altijd maar soms als ik mijn TV en het KPN kastje aanzet heb ik geen beeld dan geeft de TV aan dat er geen bron is, dan moet ik eerst blueray selecteren en dan terug naar de TV en dan heb ik gewoon beeld. echter gebeurd dit niet altijd heel vaag

• b.o.n.s
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:54:
zijn er hier meer mensen met een KPN abonnement? ik heb iets raars sinds ik bij KPN zit. Bij Ziggo had ik dit niet dus ik vermoed dat het aan het KPN kastje ligt.

het gebeurd niet altijd maar soms als ik mijn TV en het KPN kastje aanzet heb ik geen beeld dan geeft de TV aan dat er geen bron is, dan moet ik eerst blueray selecteren en dan terug naar de TV en dan heb ik gewoon beeld. echter gebeurd dit niet altijd heel vaag
Klinkt een beetje als een hdmi-handshake probleem. Maar, wat eraan te doen, weet ik niet.
Je zou een andere hdmi kabel eens kunnen proberen of dat helpt?

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
razoon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:55:
Ik krijg alleen met de Video app DTS geluid.
VLC geeft PCM en geen DTS. Kan ook niets instellen.
Kan iemand me nog een andere app aanbevelen om films af te spelen, met meer mogelijkheden dan Video app?
Helaas is alleen kodi in staat zowel het beeld als het geluid goed door te geven in het juiste multichannel formaat met de juiste scherm verhouding met ondertitels. Ik heb nog niets anders gevonden wat ook werkt.

Verwijderd

b.o.n.s schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Klinkt een beetje als een hdmi-handshake probleem. Maar, wat eraan te doen, weet ik niet.
Je zou een andere hdmi kabel eens kunnen proberen of dat helpt?
het is een fonkelnieuwe HDMI 2.0 kabel en met Ziggo werkte deze perfect, heb erg het idee dat het een probleem is met dfe KPN decoder.

denk zelf iets met slaapstand ofzo, want ik heb het niet altijd. daarom hoopte ik dat er meer mensen waren met dit probleem

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Weet iemand toevallig of er (veel) verschil zit tussen de volgende drie modellen?

43W805
43W808
43W809

De W805 heeft een iets lagere geoptimaliseerde refreshrate dan de andere twee, maar buiten dat om zie ik op papier geen enkel verschil tussen de verschillende modellen.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Jeffrey88 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:37:
Weet iemand toevallig of er (veel) verschil zit tussen de volgende drie modellen?

43W805
43W808
43W809

De W805 heeft een iets lagere geoptimaliseerde refreshrate dan de andere twee, maar buiten dat om zie ik op papier geen enkel verschil tussen de verschillende modellen.
Ik heb zelf de 808. Geen fundamentele verschillen of verschillen waarmee Sony zelf erg te koop loopt. Refreshrate is inderdaad anders maar dat is al vaak zat als een verkooptruc bestempeld (omdat de meerwaarde ervan niet in lijn is met de meerprijs destijds).
Verder heb ik ooit ergens gelezen dat de gebruikte panelen van een andere fabrikant zouden komen en dat er nog wat cosmetische verschillen (oa voet van de TV) zouden zijn. In de basis zijn het gewoon dezelfde TV's met dezelfde mogelijkheden (en beperkingen).

[ Voor 3% gewijzigd door Robus op 05-08-2016 15:07 ]

"A man has got to know his limitations..."

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Hoe staat het er op dit moment voor met de 55X8505C? Zijn er software updates geweest zodat de TV minder buggy is? En loopt de TV soepel i.c.m. een Ziggo module?

En het enige verschil met de 55X8005C is dat die geen 3D weergave heeft en een lagere refresh rate? Is die TV wel minder buggy? 3D weergave ga ik toch niet gebruiken. Kan ik dan beter voor de 55X8005C gaan?

In de pricewatch kan ik het niet vinden maar hebben beide TV's HEVC?

[ Voor 8% gewijzigd door SX-Superfly op 06-08-2016 13:12 ]

• tiguan
  • Nu online
Van de week kon ik zoder problemen een FLAC bestand naar m'n tv (W755) streamen en nu werkt het opeens niet meer. MP3 lukt wel. Iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Ik doe dit gewoon met de ingebouwde cast functie van Windows 10.

• JSTPS
SX-Superfly schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:09:
Hoe staat het er op dit moment voor met de 55X8505C? Zijn er software updates geweest zodat de TV minder buggy is? En loopt de TV soepel i.c.m. een Ziggo module?

En het enige verschil met de 55X8005C is dat die geen 3D weergave heeft en een lagere refresh rate? Is die TV wel minder buggy? 3D weergave ga ik toch niet gebruiken. Kan ik dan beter voor de 55X8005C gaan?

In de pricewatch kan ik het niet vinden maar hebben beide TV's HEVC?
De 8505c is stukken beter. Alleen het 50hz vs 100 hz scherm is al een dealbreaker bij de 8005.

• THE_BASE
  • Niet online
Een tijd geleden, na aanschaf nieuwe Sony KDL-50W805C, een bak ellende met blokken in beeld en haperend internet. Veel oplossingen vanuit Ziggo gekomen:

- Een Smit 1.3-module in plaats van de oude Smit 1.X
- Eerste monteur die een kabel heeft vervangen tussen Humax en TV
- Modem uit Bridge halen en kijken of dat verbetering brengt
- Een vriend (professionele) AP's laten plaatsen
- Tweede monteur die een en ander heeft vervangen achter AOP
- Derde monteur die alles in meterkast heeft vervangen en een versterker heeft geplaatst

Pas dat laatste was de oplossing (vooralsnog). Gisteren een film op Film1 helemaal uit kunnen kijken met slechts één keer een kleine hapering. Dat was voorheen geen beginnen aan.

Van Ziggo een compensatie van 30 euro ontvangen, contract verlengt met één jaar met daarin 6 maanden voor de helft.

Aan Ziggo heeft het niet gelegen. Wel is het zo dat de Sony/CI+ niet ondersteund wordt en ze blijven adviseren de Humax te gebruiken.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
THE_BASE schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:34:
Een tijd geleden, na aanschaf nieuwe Sony KDL-50W805C, een bak ellende met blokken in beeld en haperend internet. Veel oplossingen vanuit Ziggo gekomen:

- Derde monteur die alles in meterkast heeft vervangen en een versterker heeft geplaatst

Pas dat laatste was de oplossing (vooralsnog). Gisteren een film op Film1 helemaal uit kunnen kijken met slechts één keer een kleine hapering. Dat was voorheen geen beginnen aan.

Van Ziggo een compensatie van 30 euro ontvangen, contract verlengt met één jaar met daarin 6 maanden voor de helft.

Aan Ziggo heeft het niet gelegen. Wel is het zo dat de Sony/CI+ niet ondersteund wordt en ze blijven adviseren de Humax te gebruiken.
Vervelend om te horen zeg, hoop dat het dan nu voor je is opgelost!
Dat Ziggo blijft pushen naar een Humax of Horizon is gewoon omdat er een strijd gaande is en Ziggo gewoon lastig doet mbt Sony TV's, en de manier waarop Ziggo encrypted kanalen over de kabel duwt maakt het ook allemaal niet makkelijker. Het werkt verder gewoon prima met CI+ interactief dus trek je er niet te veel van aan ;)

Uiteraard als je geen enkele 'extra' zender bekijkt en alleen de basis kun je op 'kleinere' tv's zonder CI module werken en gewoon Digitaal afstemmen zonder CI+: zo dus

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 07-08-2016 11:00 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• SX-Superfly
JSTPS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

De 8505c is stukken beter. Alleen het 50hz vs 100 hz scherm is al een dealbreaker bij de 8005.
Oke bedankt. En hoe zit dat met HEVC? Wordt dat door de 8505C ondersteund?

• JSTPS
SX-Superfly schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

Oke bedankt. En hoe zit dat met HEVC? Wordt dat door de 8505C ondersteund?
Ja, ook.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Ik moet echt even kwijt dat ik optimaal geniet van de Sony KDL-55W809C. Alweer zeven maanden in bezit. Erg fijne TV, ik heb dan ook geen issues gehad. Te weinig films en series gekeken en ook te weinig gegamed er op. ;)

Zelfs als hij uit staat geniet ik van het minimale design. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 07-08-2016 17:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Hallo!
Ik heb problemen met arc op mijn 55x8005c tv. Ik gebruik een jbl soundbar die via hdmi is verbonden op de 4e Port.
Op zich werkt het wel, maar iedere keer na standby, moet eerst naar hdmi-4 genavigeerd worden voordat de soundbar herkend wordt. Vervolgens werkt geluid goed, maar kan ik het volume niet regelen via de afstandsbediening van de TV.
Best vreemd, want het regelen van dat volume via de TV afstandsbediening heeft wel een paar keer gewerkt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door pingwings op 07-08-2016 22:36 ]

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:48:
Ik moet echt even kwijt dat ik optimaal geniet van de Sony KDL-55W809C. Alweer zeven maanden in bezit. Erg fijne TV, ik heb dan ook geen issues gehad. Te weinig films en series gekeken en ook te weinig gegamed er op. ;)

Zelfs als hij uit staat geniet ik van het minimale design. :)
ik sluit me hier volledig bij aan, al heb ik zelf het iets kleinere broertje van 50 inch en heb ik hem nog geen 7 maanden.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
tcviper schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Dat Ziggo blijft pushen naar een Humax of Horizon is gewoon omdat er een strijd gaande is en Ziggo gewoon lastig doet mbt Sony TV's, en de manier waarop Ziggo encrypted kanalen over de kabel duwt maakt het ook allemaal niet makkelijker. Het werkt verder gewoon prima met CI+ interactief dus trek je er niet te veel van aan ;)
Inderdaad; er valt heel wat te zeggen over Sony en Android TV, maar een deel van de problemen zijn echt aan Ziggo te wijten. De CI+ oplossing is voor sommigen van ons erg fijn. Vooral je TV(tuner) kunnen blijven bedienen met de Sony-remote die op je Sony TV is afgestemd is een grote plus.
Ziggo wil echter een deel van de (of misschien wel de hele) keten in handen hebben. Ze duwen dus aan de ene kant ons de Horizon en Humax boxen (met bijbehorende AB's) door de strot en werken Sony tegen. Mijn theorie is dat Ziggo met deze boxen inzicht kan krijgen in het zap-gedrag van haar klanten wat met een CI+ module waarschijnlijk niet mogelijk is. Hoezeer de boxen ook worden aangeprezen er is niet veel in het belang van de klanten aan.

"A man has got to know his limitations..."

Verwijderd

Robus schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:41:
Inderdaad; er valt heel wat te zeggen over Sony en Android TV, maar een deel van de problemen zijn echt aan Ziggo te wijten. De CI+ oplossing is voor sommigen van ons erg fijn. Vooral je TV(tuner) kunnen blijven bedienen met de Sony-remote die op je Sony TV is afgestemd is een grote plus.
Ziggo wil echter een deel van de (of misschien wel de hele) keten in handen hebben. Ze duwen dus aan de ene kant ons de Horizon en Humax boxen (met bijbehorende AB's) door de strot en werken Sony tegen. Mijn theorie is dat Ziggo met deze boxen inzicht kan krijgen in het zap-gedrag van haar klanten wat met een CI+ module waarschijnlijk niet mogelijk is. Hoezeer de boxen ook worden aangeprezen er is niet veel in het belang van de klanten aan.
ik ben overgestapt naar KPN omdat ik die horizon ellende zat was. Die box starte heel vaak opnieuw op en een swap mocht niet baten CI+ was een mogelijke oplossing, maar dan ben je meteen het opnemen en opnieuw opstarten van programma`s kwijt en dat gebruikte ik nog wel met enige regelmaat.

kan met recht zeggen dat ik over KPN meer te spreken ben op dit moment.

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:34
Mbt. de 43WD755C heb ik een klein puntje van irritatie..
Ik heb mijn KPN box aangesloten op HDMI 1, maar regelmatig als ik de tv start krijgt hij niet het signaal binnen van de box, ook soms wanneer ik vanuit Netflix terug naar TV ga is dit het geval.

De enige oplossing is even switchen naar HDMI 2 en terug, en er is weer beeld.
Is dit een bekend probleem, en is er een oplossing voor?

(Default TV kanaal heb ik ingesteld op HDMI1).

Verwijderd

kizke schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:07:
Mbt. de 43WD755C heb ik een klein puntje van irritatie..
Ik heb mijn KPN box aangesloten op HDMI 1, maar regelmatig als ik de tv start krijgt hij niet het signaal binnen van de box, ook soms wanneer ik vanuit Netflix terug naar TV ga is dit het geval.

De enige oplossing is even switchen naar HDMI 2 en terug, en er is weer beeld.
Is dit een bekend probleem, en is er een oplossing voor?

(Default TV kanaal heb ik ingesteld op HDMI1).
ik heb hetzelfde met mijn Sony Bravia KDL-50W809C zoals eerder gepost heb paar reacties gehad waar ik me wel in kon vinden denk zelf namelijk hetzelfde dat het een HDMI handshake probleem is. mogelijk ICM slaapstand van de KPN box ofzo? aangezien het niet altijd gebeurd.

• mad_dog
  • Laatst online: 01-11 16:22
Inmiddels een jaar in het bezit van de 65x8505c.
Gemiddeld genomen blij met de TV, maar ik ben benieuwd of jullie de volgende issues herkennen / tips hebben.

- 1 x per week (gemiddeld) begint uit het niets het beeld te schokken. Aan/uit zetten lost het op. Anderen met die euvel?
- Wat gebruiken jullie om te streamen vanaf jullie NAS. Ik heb zelf een fileshare (Synology), vorig jaar ge-experimenteerd met o.a. PLEX, maar het beeld schokte enorm (alsof de CPU van de TV het niet aan kan/kon). Streamen doe ik nu met een WD TV Live, maar deze is gelimiteerd tot 1080p en daarnaast is het een extra kastje in de kamer.

Verwijderd

mad_dog schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:14:
Gemiddeld genomen blij met de TV, maar ik ben benieuwd of jullie de volgende issues herkennen / tips hebben.

- 1 x per week (gemiddeld) begint uit het niets het beeld te schokken. Aan/uit zetten lost het op. Anderen met die euvel?
- Wat gebruiken jullie om te streamen vanaf jullie NAS. Ik heb zelf een fileshare (Synology), vorig jaar ge-experimenteerd met o.a. PLEX, maar het beeld schokte enorm (alsof de CPU van de TV het niet aan kan/kon). Streamen doe ik nu met een WD TV Live, maar deze is gelimiteerd tot 1080p en daarnaast is het een extra kastje in de kamer.
heb geen ervaringen met het beeld dat af en toe schokt, ligt dit niet aan de bron?

heb zelf geen ervaringen met NAS maar speel zelf alles af met KODI en dat werkt super, hoorde ook goeie dingen over KODI icm NAS dus zou dat even proberen daar KODI toch gratis is

• mad_dog
Het aan/uitschakelen van de bron loste het probleem niet op, het was echt nodig de TV aan/uit te zetten.
KODI gaan we proberen!

• Malt007
mad_dog schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:42:
Het aan/uitschakelen van de bron loste het probleem niet op, het was echt nodig de TV aan/uit te zetten.
KODI gaan we proberen!
Kodi werkt prima, ik stream van een laptop met een lan-verbinding, dat is wel redelijk essentieel als je FHD of 4k wil streamen. Dus aan de tv zal het niet liggen als je schokkerig beeld hebt.

• SX-Superfly
Is het waard om extra geld uit te geven aan de 55X8509C t.o.v. de 55X8505C? Het enige verschil is volgens mij de geoptimaliseerde refresh rate (1000hz t.o.v. 800hz) in het voordeel van de 8509, en de speakers van 10w en 20w in het voordeel van de 8505. De speakers ga ik toch niet gebruiken...

De 8509C is nu bij hificorner te krijgen voor de prijs van de 8505C, echter is hificorner niet de goedkoopste in de pricewatch.

N.B. ook de 8509C ondersteund HEVC neem ik aan? En is de software net zo buggy als van de 8505C?

• absrnd
zelf zit ik te kijken naar de KD-65X8505C, maar zie dat diverse grotere winkels deze al niet meer verkopen, zal deze er binnenkort uitgaan ?
Ik zat stiekem te wachten tot er een prijsdaling zou komen ivm de nieuwe modellen, en volgens mij verkopen de winkels in de Pricewatch alleen nog buitenlandse modellen.

• SX-Superfly
absrnd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:38:
zelf zit ik te kijken naar de KD-65X8505C, maar zie dat diverse grotere winkels deze al niet meer verkopen, zal deze er binnenkort uitgaan ?
Ik zat stiekem te wachten tot er een prijsdaling zou komen ivm de nieuwe modellen, en volgens mij verkopen de winkels in de Pricewatch alleen nog buitenlandse modellen.
En waarom de 8505C en niet de 8509C?

Maakt het uit dat het buitenlandse modellen zijn die de winkels verkopen?

• absrnd
SX-Superfly schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

En waarom de 8505C en niet de 8509C?

Maakt het uit dat het buitenlandse modellen zijn die de winkels verkopen?
Die 8509C wordt al helemaal nergens meer verkocht :)
en geen probleem met buitenlands model, maar ik denk dat de "officiële" Ned model al bijna niet meer verkocht worden, en de rest van de winkels in de Pricewatch een buitenlands model verkopen.

• backupdevice
  • Laatst online: 07:34

backupdevice

No Risk , Full Push

Vraagje. Wij hebben sinds 2 weken een 50w809c en stoeien een beetje met de afstelling van de kleuren. We hebben de instellingen overgenomen van AVforum maar ik vind deze kleuren best flets overkomen. Ik heb al met de helderheid en kleur zitten spelen maar het blijft allemaal een beetje lafjes. Ik ben de weg een beetje kwijt, dus mijn vraag is waar ik moet beginnen om iets meer "bang" in de kleuren te krijgen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59
backupdevice schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:03:
Vraagje. Wij hebben sinds 2 weken een 50w809c en stoeien een beetje met de afstelling van de kleuren. We hebben de instellingen overgenomen van AVforum maar ik vind deze kleuren best flets overkomen. Ik heb al met de helderheid en kleur zitten spelen maar het blijft allemaal een beetje lafjes. Ik ben de weg een beetje kwijt, dus mijn vraag is waar ik moet beginnen om iets meer "bang" in de kleuren te krijgen.
Welke tutorial heb je gevolgd? Die van picture perfect?
https://www.avforums.com/pages/pictureperfect-step1/

Ik heb namelijk de volgedende instellingen gebruikt voor mijn Sony 55W809C TV:
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w800c/settings

En ik kom een link tegen van een andere medetweaker die de instellingen van W805C op zijn W809C toestel heeft overgenomen:
A-star schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:
[...]

Ik heb deze guide gevolgd en ben best blij met het beeld:
YouTube: Sony KDL-55W805C Best Picture Settings

[ Voor 30% gewijzigd door EN-IS op 09-08-2016 13:57 ]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb de laatste geprobeerd. Ik heb net de scherpte omhoog gezet en het beeld is een stukje beter. Het beeld is zeker niet slecht en oogt rustig maar we missen net dat beetje "bang " als de oude Samsun led had

• b.o.n.s
backupdevice schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:03:
Ik heb die ook eens gebruikt en de kleuren zijn dan inderdaad wat flets.
Zelf heb ik de tv op 'warm' gezet en kleurbereik op 'bt.2020'. Verder ook de kleuren op 54. Nu poppen de kleuren mooi, vind ik persoonlijk, zonder dat het teveel is.

Al blijft het heel persoonlijk. Ook is het afhankelijk hoe licht de kamer is waar de tv staat.

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
pingwings schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:57:
Hallo!
Ik heb problemen met arc op mijn 55x8005c tv. Ik gebruik een jbl soundbar die via hdmi is verbonden op de 4e Port.
Op zich werkt het wel, maar iedere keer na standby, moet eerst naar hdmi-4 genavigeerd worden voordat de soundbar herkend wordt. Vervolgens werkt geluid goed, maar kan ik het volume niet regelen via de afstandsbediening van de TV.
Best vreemd, want het regelen van dat volume via de TV afstandsbediening heeft wel een paar keer gewerkt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb nog even wat verder getest en het enige dat niet goed werkt is het automatisch aanzetten van de sound-bar zodra de TV aan gaat (bij uitzetten gaat de sound-bar wel uit). De sound bar is van het volgende type: JBL cinema SB-350.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

b.o.n.s schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Ik heb die ook eens gebruikt en de kleuren zijn dan inderdaad wat flets.
Zelf heb ik de tv op 'warm' gezet en kleurbereik op 'bt.2020'. Verder ook de kleuren op 54. Nu poppen de kleuren mooi, vind ik persoonlijk, zonder dat het teveel is.

Al blijft het heel persoonlijk. Ook is het afhankelijk hoe licht de kamer is waar de tv staat.
Thx. Waar kan ik het kleur bereik op bt2020 zetten? Ik kan hem op de 50W809C niet vinden .

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 09-08-2016 18:45 ]

• ijzerehenk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-10-2024
Beste heren,

Wie kan mij helpen met kiezen tussen de KDL-49WD759 en de KDL-48WD650 ofwel edgelit vs backlit? :)

En is het verschil in beeldkwaliteit van deze modellen in vergelijking met een KD-49X8305C (UHD+100hz) aanzienlijk groot? Dit was namelijk mijn eerste keuze maar ben helaas in budget moeten zakken. :P

Zit op 2.5 meter afstand en kijk voornamelijk films.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 15:31
Wanneer komt Marshmallow nou eens?

• tcviper
  • Laatst online: 13:53
Sony kennende waarschijnlijk zodra Android 7 uit is :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

we hebben net een update ontvangen voor android 5.1.1 en het zal nog wel paar maand duren voordat we naar marshmallow gaan.

• mad_dog
Korte terugkoppeling op mijn eerder gestelde vraag. KODI werkt perfect op mijn X8505c (icm Synology NFS).

bedankt voor de hulp!

• Malt007
Is clouding, banding en lightbleeding eigenlijk een rede voor garantie? Ik snap dat ieder toestel hier last van heeft maar vooral clouding irriteert me nogal omdat ik links onder en boven een best heldere lichtere plek heb bij donkere achtergronden.

Verwijderd

THE_BASE schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:34:

Ik heb ook een hele tijd gehad dat het beeld haperde, blokjes kreeg en niet normaal tv kon kijken. Bleek het aan de 4G masten te liggen in de buurt. Dan zal je speciale kabels moeten kopen die het 4G signaal tegenhouden. Voor mij was dit de oplossing en nooit meer ergens last van gehad.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Hey, het vertikaal uitrekken van Chromecast beeld is opgelost! Bedankt Google/Sony!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-11 23:57
backupdevice schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:03:
Ik heb de laatste geprobeerd. Ik heb net de scherpte omhoog gezet en het beeld is een stukje beter. Het beeld is zeker niet slecht en oogt rustig maar we missen net dat beetje "bang " als de oude Samsun led had
Kan je net zo goed de instelling op standard zetten en alle beeld verbeteraars af.
Die instelling in dat filmpje geeft je meer natuurlijke kleuren.
Je hebt wel een week de tijd nodig om te wennen als je van een andere tv komt.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
A-star schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Kan je net zo goed de instelling op standard zetten en alle beeld verbeteraars af.
Die instelling in dat filmpje geeft je meer natuurlijke kleuren.
Je hebt wel een week de tijd nodig om te wennen als je van een andere tv komt.
De kleuren horen inderdaad flets te zijn, dat is nou eenmaal de REC.709 standaard.
Als er straks materiaal beschikbaar komt in REC 2020 spatten de kleuren van je scherm..

Verwijderd

Motion2 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

De kleuren horen inderdaad flets te zijn, dat is nou eenmaal de REC.709 standaard.
Als er straks materiaal beschikbaar komt in REC 2020 spatten de kleuren van je scherm..
wat is dat 2020 precies :/

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11 14:40
Inmiddels ook in het bezit van een Sony X83 43 model.

Fantastisch beeld en een erg fijn OS dat Android TV. Nu kan de raspberry pi ook de deur uit. Scheelt weer een kastje :P

Jammer dat er geen Fox sports app is. Hopelijk komt Sony / Fox daar nog mee net als die er wel voor Samsung en Philips is.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00

-d-

Ik zat te kijken naar de 55X8505C, en nu biedt PlatteTV bij inruil (van mijn half-dode 8 jaar oude plasma) me de (nieuwere) 55XD8599 aan voor dezelfde prijs (1099 ipv 1499).

In de specs zitten natuurlijk wat verschillen - maar al die herzen en andere termen is voor een groot gedeelte marketingpraat. Is er een noemenswaardig verschil tussen deze TVs?

• JSTPS
-d- schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:49:
Ik zat te kijken naar de 55X8505C, en nu biedt PlatteTV bij inruil (van mijn half-dode 8 jaar oude plasma) me de (nieuwere) 55XD8599 aan voor dezelfde prijs (1099 ipv 1499).

In de specs zitten natuurlijk wat verschillen - maar al die herzen en andere termen is voor een groot gedeelte marketingpraat. Is er een noemenswaardig verschil tussen deze TVs?
Ips vs va panel.

Verwijderd

wel handig te melden dat dat een behoorlijk verschil is en de VA panelen echt veel meer contrast hebben en dit is voor mij een reden geweest om een Sony toestel te kopen met VA paneel

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00

-d-

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

wel handig te melden dat dat een behoorlijk verschil is en de VA panelen echt veel meer contrast hebben en dit is voor mij een reden geweest om een Sony toestel te kopen met VA paneel
Bedankt ! Ik had dit inderdaad over het hoofd gezien. Lijkt me dan dat het 2015 model een betere keuze is ...

• absrnd
-d- schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:49:

Precies hetzelfde meegemaakt afgelopen week, kreeg een bericht dat de 65X8505C voor 1700,- werd aangeboden door Plattetv.nl, direct besteld, en kreeg direct na de bestelling een mail dat deze niet meer verkrijgbaar was 8)7
en of ik interesse had in een ander type voor dezelfde prijs, ook met een slechter paneel :(

volgens mij is er bij PlatteTv.nl iets niet pluis :?

dan maar bij Foto Konijnenberg besteld, zou volgende dag bezorgd worden (vandaag), noppes, blijk pas na een telefoontje dat de TV 3 kilo zwaarder is dan wat ze standaard mee kunnen geven met de post :(

zit nu te wachten voor een 2e terugboeking van mijn geld :'(

• JSTPS
absrnd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:44:
[...]

Precies hetzelfde meegemaakt afgelopen week, kreeg een bericht dat de 65X8505C voor 1700,- werd aangeboden door Plattetv.nl, direct besteld, en kreeg direct na de bestelling een mail dat deze niet meer verkrijgbaar was 8)7
en of ik interesse had in een ander type voor dezelfde prijs, ook met een slechter paneel :(

volgens mij is er bij PlatteTv.nl iets niet pluis :?

dan maar bij Foto Konijnenberg besteld, zou volgende dag bezorgd worden (vandaag), noppes, blijk pas na een telefoontje dat de TV 3 kilo zwaarder is dan wat ze standaard mee kunnen geven met de post :(

zit nu te wachten voor een 2e terugboeking van mijn geld :'(
Dat is inderdaad de werkwijze bij plattetv.nl. Je interesse in een bepaalde tv gebruiken om een andere aan te smeren.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die moeten gewoon uit de pricewatch verbannen worden, echt standaard praktijk daar en tegelijk pricewatch vervuiling ...

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-10 15:16
Sinds deze week werkt de lan verbinding met mijn w805 niet meer. WiFi werkt gewoon. Heb zelf geen update aan de tv of modem/router (zyxel van telfort) gedaan. Ik heb al een andere utp kabel geprobeerd + verschillende lan poorten maar dat helpt niet. Iemand ideeën?

dit is opgelost door tv te updaten

[ Voor 7% gewijzigd door hatsjoe123 op 14-08-2016 13:14 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 18:06
Van de week de KDL-50W807C gehaal bij de MM voor 699,-
Leek in de winkel een mooie maat, maar thuis is het even slikken na de KDL-32S3000

Fraai beeld dat wel.

Verwijderd

Firedre schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:13:
Van de week de KDL-50W807C gehaal bij de MM voor 699,-
Leek in de winkel een mooie maat, maar thuis is het even slikken na de KDL-32S3000

Fraai beeld dat wel.
dat went snel genoeg

• mad_dog
mad_dog schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:14:

Omdat niemand bovenstaand euvel lijkt te herkennen, heb ik het vastgelegd in een video. Een gewone video was helaas niet mogelijk, deze kon het niet vastleggen. Daarom een slowmotion video.
Het uitzetten en weer aanzetten lost het probleem op.
Gek genoeg gebeurt het alleen als de TV zenders aan staat (HDMI 2, settopbox), niet als we streamen van de WD TV Live (HDMI 1). We kijken veel meer TV zenders, dus de kans dat het daar gebeurt is ook groter. Lastig om dus te zeggen of hier een verband is. Zeker is wel dat het aan/uitzetten van de settopbox het probleem niet oplost (dus het lijkt echt de TV te zijn!).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MresXzX26-4]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
mad_dog schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Omdat niemand bovenstaand euvel lijkt te herkennen, heb ik het vastgelegd in een video. Een gewone video was helaas niet mogelijk, deze kon het niet vastleggen. Daarom een slowmotion video.
Het uitzetten en weer aanzetten lost het probleem op.
Gek genoeg gebeurt het alleen als de TV zenders aan staat (HDMI 2, settopbox), niet als we streamen van de WD TV Live (HDMI 1). We kijken veel meer TV zenders, dus de kans dat het daar gebeurt is ook groter. Lastig om dus te zeggen of hier een verband is. Zeker is wel dat het aan/uitzetten van de settopbox het probleem niet oplost (dus het lijkt echt de TV te zijn!).

[video]
Ik heb dit ook! Al dacht ik dat het bij mij kwam door de KPN 4K pilot, daarvoor had ik het niet.
Even wisselen van HDMI input werkt bij mij..

Welke stb heb jij?

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:49
Ik kan echt nergens vinden of de x85c serie een 10-bit paneel heeft? Het is al meerdere keren voorbij gekomen, maar nergens lees ik een defintief antwoord. Kan een van jullie dit met zekerheid zeggen?
Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297