Misschien een vraag die al eerder gesteld maar om alles door te spitten vind ik ook zo wat. Op de X93C heb ik Kodi draaien via Android. Als ik Blu-Ray en 4K content afspeelt via Kodi stottert het beeld en het geluid klopt dan ook niet helemaal. Ligt dit aan de hardware van de televisie en is er een manier om het op te lossen?
Kan opgelost worden door de aanschaf van een mediaspeler die het decoden op zich neemt (denk hierbij bijvoorbeeld aan een Shield Android TV).kansloze schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:17:
Misschien een vraag die al eerder gesteld maar om alles door te spitten vind ik ook zo wat. Op de X93C heb ik Kodi draaien via Android. Als ik Blu-Ray en 4K content afspeelt via Kodi stottert het beeld en het geluid klopt dan ook niet helemaal. Ligt dit aan de hardware van de televisie en is er een manier om het op te lossen?
MT5890 (de processor in je TV) ondersteund geen hardware HEVC (H.265) / VP9 decoding, dit veroorzaakt waarschijnlijk het 'probleem'.kansloze schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:17:
Die snap ik even niet. De televisie is toch gebouwd om 4K kwaliteit af te kunnen spelen.Jay-v schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:49:
[...]
MT5890 (de processor in je TV) ondersteund geen hardware HEVC (H.265) / VP9 decoding, dit veroorzaakt waarschijnlijk het 'probleem'.
Het was juist de bedoeling om een kastje minder bij de tv te zetten. Nog maar even over nadenken of ik dit weer wil.Dread89 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Kan opgelost worden door de aanschaf van een mediaspeler die het decoden op zich neemt (denk hierbij bijvoorbeeld aan een Shield Android TV).
[ Voor 43% gewijzigd door kansloze op 21-07-2016 14:04 ]
De X93C heeft weldegelijk VP9 en HEVC versnelling. VP9 is verplicht voor UHD youtube. De video app van Sony zelf speelt meeste VP9 en HEVC spul wel gewoon af, sommige containers doetie moeilijk mee. Kodi heeft volgens mij geen toegang tot de HW versnelling. Weet niet of dat aan Kodi ligt of aan AndroiTV. Hopelijk is dat ook iets dat bij Android 6 verleden tijd is.Jay-v schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:49:
[...]
MT5890 (de processor in je TV) ondersteund geen hardware HEVC (H.265) / VP9 decoding, dit veroorzaakt waarschijnlijk het 'probleem'.
Ah je hebt helemaal gelijk. Kodi zal dit inderdaad nog niet kunnen.Jan Ham schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:24:
[...]
De X93C heeft weldegelijk VP9 en HEVC versnelling. VP9 is verplicht voor UHD youtube. De video app van Sony zelf speelt meeste VP9 en HEVC spul wel gewoon af, sommige containers doetie moeilijk mee. Kodi heeft volgens mij geen toegang tot de HW versnelling. Weet niet of dat aan Kodi ligt of aan AndroiTV. Hopelijk is dat ook iets dat bij Android 6 verleden tijd is.
De TV heeft inderdaad gewoon een H265 decoder aan boord. Gebruik je WiFi of LAN voor het afspelen van de content?kansloze schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:56:
[...]
Die snap ik even niet. De televisie is toch gebouwd om 4K kwaliteit af te kunnen spelen.
[...]
Het was juist de bedoeling om een kastje minder bij de tv te zetten. Nog maar even over nadenken of ik dit weer wil.
Kodi zou het toruwens gewoon moeten kunnen: http://kodi.wiki/view/HEVC
Nee het internet is bekabeld direct van Horizon naar tv. Het speelt ook gewoon af maar naar mijn idee hoe groter het bestand hoe lastiger het gaat.Motion2 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:41:
[...]
De TV heeft inderdaad gewoon een H265 decoder aan boord. Gebruik je WiFi of LAN voor het afspelen van de content?
Kodi zou het toruwens gewoon moeten kunnen: http://kodi.wiki/view/HEVC
Ik herinner me net dat ik dit voorheen ook had met 1080p materiaal. De buffer vergroten was voor mij de oplossing. Zie een oudere post hier: Jay-v in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"kansloze schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:43:
[...]
Nee het internet is bekabeld direct van Horizon naar tv. Het speelt ook gewoon af maar naar mijn idee hoe groter het bestand hoe lastiger het gaat.
Met deze add-on is dat makkelijk(er) in te stellen: https://www.tvaddons.ag/k...program.advancedsettings/
Hier ga ik vanavond zeker even naar kijken! Dank je wel!Jay-v schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:50:
[...]
Ik herinner me net dat ik dit voorheen ook had met 1080p materiaal. De buffer vergroten was voor mij de oplossing. Zie een oudere post hier: Jay-v in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Met deze add-on is dat makkelijk(er) in te stellen: https://www.tvaddons.ag/k...program.advancedsettings/
Vraagje aan de Sony kenners, ik lees hier veel over Android, en dat de 2015 inmiddels gelijk loopt met de 2016 modellen. Is de hardware veel beter geworden met het 2016 model?
Ik ben nog sterk de pricewatch: Sony Bravia KDL-75W855C Zwart
aan het overwegen, in plaats van de 2016 pricewatch: Sony Bravia KD-65XD8505 Zwart.
Zit er een noemenswaardig verschil in performance in het Smart gedeelte?
En ja uiteraard besef ik dat de 75" "slechts" 1080p is, maar van mij mag de 65inch dat ook zijn, echter die zijn er niet meer in de 2016 modellen. Het verschil ga ik niet zien door mijn slechte ogen en de 4 meter afstand tot de televisie.
Ik ben nog sterk de pricewatch: Sony Bravia KDL-75W855C Zwart
aan het overwegen, in plaats van de 2016 pricewatch: Sony Bravia KD-65XD8505 Zwart.
Zit er een noemenswaardig verschil in performance in het Smart gedeelte?
En ja uiteraard besef ik dat de 75" "slechts" 1080p is, maar van mij mag de 65inch dat ook zijn, echter die zijn er niet meer in de 2016 modellen. Het verschil ga ik niet zien door mijn slechte ogen en de 4 meter afstand tot de televisie.
[ Voor 42% gewijzigd door Dutchneon op 22-07-2016 14:27 ]
Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987
Verwijderd
S.O.S. please someone help me!
Hi, ik heb een maand geleden een Sony Bravia 8309c gekocht en gebruik sindsdien een Quantis 1.3+ met een Ziggo smartcard. Hij heeft het altijd prima gedaan en nu sinds een paar dagen geleden geeft de tv alleen NPO 1,2 en 3 als HD zenders. Bij de rest van de zenders geeft het systeem aan dat de zenders geen deel uitmaken van het abonnement en dat is natuurlijk kant en klare lariekoek. Ik heb gelezen op andere sites dat meerdere mensen dit probleem hebben.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik ben het spoor HELEMAAL bijster!
Hi, ik heb een maand geleden een Sony Bravia 8309c gekocht en gebruik sindsdien een Quantis 1.3+ met een Ziggo smartcard. Hij heeft het altijd prima gedaan en nu sinds een paar dagen geleden geeft de tv alleen NPO 1,2 en 3 als HD zenders. Bij de rest van de zenders geeft het systeem aan dat de zenders geen deel uitmaken van het abonnement en dat is natuurlijk kant en klare lariekoek. Ik heb gelezen op andere sites dat meerdere mensen dit probleem hebben.
Heeft misschien niet eens iets met je TV te maken. Smartcard al gereset via mijn ziggo of de klantenservice?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:58:
| Macbook Air M1 16GB | iPhone 15 Pro Max 256GB | iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |
Smartcard eruit halen, opnieuw zenders zoeken. Dan naar bijv RTL 4, dan smartcard er weer in doen en zien wat er gebeurt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:58:
Verwijderd
Dat heb ik al eerder gedaan, haalt helaas niets uit.outlandos schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:24:
[...]
Smartcard eruit halen, opnieuw zenders zoeken. Dan naar bijv RTL 4, dan smartcard er weer in doen en zien wat er gebeurt.
Hoe is het je gelukt? Ik kan amper navigeren.. Met ds4Jay-v schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:02:
[...]
Voor de mensen die het interesseert, inmiddels werkt dit! Gisteren heb ik RetroArch geinstalleerd met GameSome als frontend en een PS4 controller.
NES, SNES, PS1 en Dreamcast werken allemaal perfect! N64 werkt ook, maar is soms traag. DreamCast momenteel nog via Reicast maar daar is inmiddels ook al een LibRetro Core voor, deze is alleen nog niet beschikbaar in de huidige versie van RetroArch voor Android maar zal binnenkort worden toegevoegd.
Verwijderd
Het is gelukt! De smartcard moest opnieuw geactiveerd worden. Ik was al bang dat het een CI+ module probleem was in combinatie met de Sony TV.
Nu ik er toch ben, wil ik meteen mijn ervaring delen. Ik moet zeggen dat ik het besturingssysteem heel fijn vind, er zijn zoveel mogelijkheden. Het feit dat ik Kodi kan raadplegen is gewoon zo'n aanwinst, niet te geloven.
De tv wil nog wel eens haperen zo nu en dan, maar het is niet heel storend. De minpunten voor de rest zijn: het donkere beeld (had echt VEEL lichter gekund, in vergelijking met een Samsung), zappen is traag en tot slot het sorteren van satellietzenders is een ware HEL, dat gaat zo ONGELOOFLIJK traag. Ik heb 1000 satellietzenders en er is geen beginnen aan.
Nog 1 vraagje tussendoor, ik heb een aantal van die satellietzenders in mij favoriete lijst gezet en wat regelmatig nog wel eens wil voorkomen, is dat die hele favorietenlijst helemaal verdwijnt en dan moet ik hem helemaal opnieuw opstellen. Iemand anders dit ervaren?
Voor de rest ben ik super tevreden, het beeld is werkelijk waar schitterend! Ik heb helaas geen usb anders had ik die nieuwe firmware update geïnstalleerd. Ik heb het gisteren geprobeerd door het via ES file explorer te verzenden naar mijn tv, maak hij kon het PKG bestand niet openen via ES FILE EXPLORER op de tv. Daarnaast heb ik dat bestand op mijn telefoon gezet en via een usb kabel aan mijn tv gekoppeld om zo dat installatiebestand te installeren, maar hij herkent mijn telefoon helemaal niet. Volgens mij is het ook niet mogelijk om je telefoon te koppelen.
Nu ik er toch ben, wil ik meteen mijn ervaring delen. Ik moet zeggen dat ik het besturingssysteem heel fijn vind, er zijn zoveel mogelijkheden. Het feit dat ik Kodi kan raadplegen is gewoon zo'n aanwinst, niet te geloven.
De tv wil nog wel eens haperen zo nu en dan, maar het is niet heel storend. De minpunten voor de rest zijn: het donkere beeld (had echt VEEL lichter gekund, in vergelijking met een Samsung), zappen is traag en tot slot het sorteren van satellietzenders is een ware HEL, dat gaat zo ONGELOOFLIJK traag. Ik heb 1000 satellietzenders en er is geen beginnen aan.
Nog 1 vraagje tussendoor, ik heb een aantal van die satellietzenders in mij favoriete lijst gezet en wat regelmatig nog wel eens wil voorkomen, is dat die hele favorietenlijst helemaal verdwijnt en dan moet ik hem helemaal opnieuw opstellen. Iemand anders dit ervaren?
Voor de rest ben ik super tevreden, het beeld is werkelijk waar schitterend! Ik heb helaas geen usb anders had ik die nieuwe firmware update geïnstalleerd. Ik heb het gisteren geprobeerd door het via ES file explorer te verzenden naar mijn tv, maak hij kon het PKG bestand niet openen via ES FILE EXPLORER op de tv. Daarnaast heb ik dat bestand op mijn telefoon gezet en via een usb kabel aan mijn tv gekoppeld om zo dat installatiebestand te installeren, maar hij herkent mijn telefoon helemaal niet. Volgens mij is het ook niet mogelijk om je telefoon te koppelen.
Goed nieuws, de update lijkt bij mij dit probleem te hebben verholpen! Eindelijk, na 5 maanden. Hoef niet meer elke keer stroom eraf te halenHaTe schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 02:14:
Had hem ook direct geïnstalleerd, geen problemen. Ik hoop dat eindelijk het probleem is opgelost dat de tv soms niet reageert op de afstandbediening. In deze gevallen werkt bediening met de tv sideview App altijd nog wel. Ook is er dan geen geluid.
Ik ben ook benieuwd! Lijkt me geweldig :-)NeP2013 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:56:
[...]
Hoe is het je gelukt? Ik kan amper navigeren.. Met ds4
Synology heeft nu ook twee apps , ds photo en ds video!
Nu nog DS CAM en DS Audio voor AndroidTVNeP2013 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:02:
Synology heeft nu ook twee apps , ds photo en ds video!
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Voor de configuratie van RetroArch en Gamesome, heb ik een USB Toetsenbord en muis gebruikt. Daarna is alles prima te bedienen met de DS4.NeP2013 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:56:
[...]
Hoe is het je gelukt? Ik kan amper navigeren.. Met ds4
ok, thanks! ga het eens proberenJay-v schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:37:
[...]
Voor de configuratie van RetroArch en Gamesome, heb ik een USB Toetsenbord en muis gebruikt. Daarna is alles prima te bedienen met de DS4.
Verwijderd
Koop een USB stick van 4 Gb voor een paar € en download de update op het stickje en klaar. Telefoon koppelen heb ik ook problemen mee gehad, probeer scherm kopiëren dat werkt bij mij vlekkeloosVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:55:
Het is gelukt! De smartcard moest opnieuw geactiveerd worden. Ik was al bang dat het een CI+ module probleem was in combinatie met de Sony TV.
Hey Sony experts,
Graag had ik eens jullie mening gehad over het volgende model waarin ik geïnteresserd ben.
Model: Sony Bravia KDL-43W809C (pricewatch: Sony Bravia KDL-43W809C Zwart
Ik zie namelijk redelijk wat reacties op trage android en dergelijke. Iemand die hier ervaring heeft met dit specifiek model? Indien er betere alternatieven zijn, mag je deze altijd voorstellen.
Waarom wil ik deze TV? 43 Inch, Full HD is een vereiste met minimaal 100Hz paneel. 3D en dergelijke maakt mij niet uit. Hij moet gewoon mooi beeld met scherp contrast hebben. En snel zijn (dus geen 2min wachten om hem aan te zetten, 5sec wachten telkens ik zap, etc...)
Graag had ik eens jullie mening gehad over het volgende model waarin ik geïnteresserd ben.
Ik zie namelijk redelijk wat reacties op trage android en dergelijke. Iemand die hier ervaring heeft met dit specifiek model? Indien er betere alternatieven zijn, mag je deze altijd voorstellen.
Waarom wil ik deze TV? 43 Inch, Full HD is een vereiste met minimaal 100Hz paneel. 3D en dergelijke maakt mij niet uit. Hij moet gewoon mooi beeld met scherp contrast hebben. En snel zijn (dus geen 2min wachten om hem aan te zetten, 5sec wachten telkens ik zap, etc...)
Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, maar mijn Bravia blijft de WiFi naar een tijdje uit gestaan te hebben kwijt raken. TV heeft nu fixed IP, maar zelfde probleem. Kan het alleen verhelpen door hem helemaal opnieuw op te starten.
iemand een oplossing voor dit probleem? (behalve LAN kabletje
)
iemand een oplossing voor dit probleem? (behalve LAN kabletje
Als 3D je niet uit maakt, waarom dan niet kijken naar de 755C ipv 809. Is precies dezelfde televisie alleen zonder de 3D feature, scheelt toch weer +- €100. Wat betreft verdere eisen en je vragen, ik heb zelf geen enkel probleem gehad met Android TV (incidenteel het afstandsbediening probleem maar dat is ook verholpen). Traag zappen is nu eenmaal ook een gevolg digitale tv en ik vind het persoonlijk erg meevallen. Ben dus overall zeer tevreden met de Sony en vooral qua beeld vind ik het iedere keer weer smullen!bart1133 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:37:
....
Waarom wil ik deze TV? 43 Inch, Full HD is een vereiste met minimaal 100Hz paneel. 3D en dergelijke maakt mij niet uit. ...
Hmmm, heb nu 2 keer in 2 nachten gehad dat de tv 's ochtends niet aan ging. Geen brandend lampje oid ook, powerknop op de achterkant indrukken had ook geen zin...
Moest de stroom eraf halen en dan met de powerknop weer aanzetten. Probeer te bedenken of dit nou hetzelfde is als eerder, misschien maar weer eens factory resetten hoewel ik ondertussen ook wel een aantal sideloaded zut erop heb staan. Zit daar dus ook niet echt op te wachten.
Meer mensen met issues sinds de laatste update?
Moest de stroom eraf halen en dan met de powerknop weer aanzetten. Probeer te bedenken of dit nou hetzelfde is als eerder, misschien maar weer eens factory resetten hoewel ik ondertussen ook wel een aantal sideloaded zut erop heb staan. Zit daar dus ook niet echt op te wachten.
Meer mensen met issues sinds de laatste update?
Waarom toch de W809C? via software heeft deze 1000Hz t.o.v. 800 Hz op de W755CCuttingStorm schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:05:
[...]
Als 3D je niet uit maakt, waarom dan niet kijken naar de 755C ipv 809. Is precies dezelfde televisie alleen zonder de 3D feature, scheelt toch weer +- €100. Wat betreft verdere eisen en je vragen, ik heb zelf geen enkel probleem gehad met Android TV (incidenteel het afstandsbediening probleem maar dat is ook verholpen). Traag zappen is nu eenmaal ook een gevolg digitale tv en ik vind het persoonlijk erg meevallen. Ben dus overall zeer tevreden met de Sony en vooral qua beeld vind ik het iedere keer weer smullen!
En het belangrijkste van allemaal; W809C staat in promotie waardoor ie zelfs 19€ goedkoper is dan de W755C
Maar over het algemeen geen mankementen met dit model ? Dan kan ik hem gaan bestellen
1000Hz t.o.v. 800Hz woehoe. Maar voor de prijs kan je idd beter voor de 809 gaan.
Dat cijfer is puur marketing en geeft in de werkelijkheid geen verschil. Beide toestellen hebben gewoon een 100Hz paneel - het cijfer dat wel daadwerkelijk iets zegt over de prestaties van het toestel.bart1133 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:38:
[...]
Waarom toch de W809C? via software heeft deze 1000Hz t.o.v. 800 Hz op de W755C
Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Ik ben akkoord dat het paneel de belangrijkste factor is.Dimens schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Dat cijfer is puur marketing en geeft in de werkelijkheid geen verschil. Beide toestellen hebben gewoon een 100Hz paneel - het cijfer dat wel daadwerkelijk iets zegt over de prestaties van het toestel.
Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Maar er moet toch een reden zijn waarom de ene "20%" hoger resultaat kan halen? Betere software techniek of iets dat onder de moterkap is veranderd? Wat zich uit in een "beter beeld" om het zo maar te noemen.
Waarschijnlijk is het verschil visueel inderdaad niet merkbaar. Maar aangezien het toch goedkoper is, vind ik het wel mooi meegenomen.
Dan zeg je toch gewoon: 'omdat ie goedkoper is' ipv er een verhaaltje omheen te draaienbart1133 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:57:
[...]
Ik ben akkoord dat het paneel de belangrijkste factor is.
Maar er moet toch een reden zijn waarom de ene "20%" hoger resultaat kan halen? Betere software techniek of iets dat onder de moterkap is veranderd? Wat zich uit in een "beter beeld" om het zo maar te noemen.
Waarschijnlijk is het verschil visueel inderdaad niet merkbaar. Maar aangezien het toch goedkoper is, vind ik het wel mooi meegenomen.
De enige keus tussen al deze varianten die je imo hoeft te maken is op uiterlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 26-07-2016 12:10 ]
Zoals Apis29 al zegt, dat verschil zit in de black frame insertion (BFI) door de achtergrondverlichting iets vaker of langer uit te schakelen. In de praktijk zal dit niet tot verbetering zorgen.bart1133 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:57:
[...]
Ik ben akkoord dat het paneel de belangrijkste factor is.
Verwijderd
wil niet zeggen dat ik een expert ben maar goed heb wel deze TV en ben er zelf van overtuigd dat het de beste TV is voor het geld dat je ervoor betaald. Ik heb de KDL-50W809C en zoals eerder genoemd als 3D je niet boeit kan je hetzelfde toestel zonder 3D krijgen.bart1133 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:37:
Hey Sony experts,
qua android is het verhoudings gewijs wat trager met een dual core CPU waar de meeste 4 cores hebben maar dat zijn voornamelijk ook 4K modellen en die moeten ook weer meer berekenen dus netto zal het niet zoveel schelen.
het digitale zappen is wat trager maar gaat stukken soepeler dan mijn vorige TV (een Samsung) en ik vind het allemaal soepel en vlot lopen. zelfs full HD materiaal kijken via KODI app gaat vloeiend. wat mij betreft een top toestel
Kan iemand mij vertellen wat de lengte en breedte van de voet van de KDL-50W809C is?
Waarschijnlijk heb je volledig gelijk maar het is maar een marginaal prijsverschil dusjaDimens schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:19:
[...]
Zoals Apis29 al zegt, dat verschil zit in de black frame insertion (BFI) door de achtergrondverlichting iets vaker of langer uit te schakelen. In de praktijk zal dit niet tot verbetering zorgen.
Tof! Bedankt voor je mening! Nu ben ik helemaal overtuigdVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:17:
[...]
wil niet zeggen dat ik een expert ben maar goed heb wel deze TV en ben er zelf van overtuigd dat het de beste TV is voor het geld dat je ervoor betaald. Ik heb de KDL-50W809C en zoals eerder genoemd als 3D je niet boeit kan je hetzelfde toestel zonder 3D krijgen.
qua android is het verhoudings gewijs wat trager met een dual core CPU waar de meeste 4 cores hebben maar dat zijn voornamelijk ook 4K modellen en die moeten ook weer meer berekenen dus netto zal het niet zoveel schelen.
het digitale zappen is wat trager maar gaat stukken soepeler dan mijn vorige TV (een Samsung) en ik vind het allemaal soepel en vlot lopen. zelfs full HD materiaal kijken via KODI app gaat vloeiend. wat mij betreft een top toestel
Verwijderd
Die van de 55" is ongeveer 30x15 (geschat).razoon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:35:
Kan iemand mij vertellen wat de lengte en breedte van de voet van de KDL-50W809C is?
Verwijderd
graag gedaan en veel plezier met het scherm check ook mijn reviewbart1133 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:08:
[...]
Tof! Bedankt voor je mening! Nu ben ik helemaal overtuigdIe wordt straks besteld!
edit huh mijn review staat er niet bij zou toch zweren dat ik er een gemaakt had nou ja
111,5 CM breed (inclusief rand) de randen zijn +/-0,8 CM per kantrazoon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:35:
edit: oops het gaat om de voet
die is op breedste deel 54 CM en 19 CM diep en 5,2 CM hoog
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 20:49 ]
Volgens mij had een W755 een kunststof behuizing en een niet chromen voet, naast het missen van 3D.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Nope, de W755 (c in ieder geval) heeft alu behuizing. De voet is een soort van gebogen staaf. Maar ik gebruik'm niet
[ Voor 57% gewijzigd door tiguan op 26-07-2016 22:06 ]
De D versie ook nog gewoon alu. De voet van de W755C en 805C zijn dezelfde vorm alleen van de W75C zijn mat en W80C verchroomd ... (maar dat is allemaal pas een keer of tien in dit topic voorbij gekomen
)
Bij de XD9305 is line blinking weer terug overigens met (XR800; blijkbaar) '1000' in Europa ipv 1200 voor de C (maar daar blijft het zo te zien verder bij, rest ook weer frame blinking)
Het is wel weer interessant om bij de (noord-amerikaanse) specs te zien dat de ene 800 tegenwoordig de andere niet meer is. Waar bij de W829B je (waarschijnlijk) nog die geavanceerdere 'line blinking' had is het bij de C modellen bijna alleen nog maar 'frame blinking'. Enkel de 9405C had nog line blinking en de 9305C 'top and bottom' frame blinking met beiden XR1200 rating, W855C met XR800 frame vs W855B line met XR400 ...Dimens schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:19:
[...]
Zoals Apis29 al zegt, dat verschil zit in de black frame insertion (BFI) door de achtergrondverlichting iets vaker of langer uit te schakelen. In de praktijk zal dit niet tot verbetering zorgen.
Bij de XD9305 is line blinking weer terug overigens met (XR800; blijkbaar) '1000' in Europa ipv 1200 voor de C (maar daar blijft het zo te zien verder bij, rest ook weer frame blinking)
[ Voor 92% gewijzigd door apis29 op 27-07-2016 00:54 ]
Pff, ik hoop dat het geen voorbode is van de stabiliteit van de nieuwe firmware..
Gisteravond de nieuwe firmware laten installeren ( OTA, dus niet via USB ) toen ik het toestel uitschakelde. Na de installatie als test de tv aangezet, ik zat nog amper op het home screen en hij ging keihard in de reboot...
Meer mensen dit probleem gezien?
Gisteravond de nieuwe firmware laten installeren ( OTA, dus niet via USB ) toen ik het toestel uitschakelde. Na de installatie als test de tv aangezet, ik zat nog amper op het home screen en hij ging keihard in de reboot...
[ Voor 4% gewijzigd door Motion2 op 27-07-2016 13:19 ]
Verwijderd
nee nergens last van gehad. maar wat bedoel je met keihard in de reboot? gewoon dat hij reboote of was er iets speciaals waardoor je het ervaarde als keihard? doet hij het nu wel of blijft hij dit met enige regelmaat herhalen?Motion2 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:19:
Pff, ik hoop dat het geen voorbode is van de stabiliteit van de nieuwe firmware..
Met keihard bedoel ik dat het scherm opeens zwart werd en daarna het Sony logo getoond werd. Iets ging dus hard onderuit ( soort BSOD ).Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:03:
[...]
nee nergens last van gehad. maar wat bedoel je met keihard in de reboot? gewoon dat hij reboote of was er iets speciaals waardoor je het ervaarde als keihard? doet hij het nu wel of blijft hij dit met enige regelmaat herhalen?
Na het booten leek alles weer te werken, heb hem alleen sindsdien nog niet echt gebruikt. Vanavond maar eens testen.
Wel eens gehad, niet met de nieuwste firmware... Bij mij soms icm xbmc geloof ik, maar zelden.Motion2 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:19:
Wel dus dat mijn tv niet meer opstart uit standby, 2x sinds de nieuwe fw. Hoop op toeval
De update is hier eindelijk ook beschikbaar (OTA). Het updaten duurt zoals gebruikelijk weer een eeuwigheid.
Verwijderd
bij mij gaf hij netjes aan dat er een update is en of ik die direct wilde installeren of later tevens melde hij dat het tot 30 min kon duren bij mij was het 15 a 20 min en toen was het klaar.outlandos schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:26:
De update is hier eindelijk ook beschikbaar (OTA). Het updaten duurt zoals gebruikelijk weer een eeuwigheid.
veel meer kan je denk ik niet vragen danwel verwachten ik vind het top hoe ze dat doen
Hier duurde het volgens mij een stuk langer dan 20 minuten, maar goed maakt niet uit.
De guide heeft nog steeds het probleem dat de zender even op zwart gaat bij het in/uitschakelen van de guide. Ik vind dat zo stom.
De guide heeft nog steeds het probleem dat de zender even op zwart gaat bij het in/uitschakelen van de guide. Ik vind dat zo stom.
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 27-07-2016 18:43 ]
Deze inzetloze helpdesk vraag heb je ook al gesteld in het door gebrek aan inzet gesloten Kleinere inch-maat, kleinere kans op kwaaltjes?.
[ Voor 68% gewijzigd door S1NN3D op 28-07-2016 11:12 ]
Zo een weekje in het bezit van de Sony 55 XD9305. Tot nu toe positief verrast met het beeld.
Wel 1 minpunt. Bij beide kanten links en rechts zie je eerst dat het beeld een beetje meer gedimd is in een verticale lijn. Het is echt een heel klein stukje en precies aan de linker en rechterkant.
Nu viel mij dit ook al op bij de plaatselijke Mediamarkt op hetzelfde type tv. Wel in mindere mate maar dit kan natuurlijk ook door het overvloed aan licht komen.
Dit zal wel een beperking zijn van Edge lit? Het valt niet heel erg op met tv kijken, je moet je er zeg maar wel heel erg op concentreren.
Android tv is ook niet je van het, gelukkig gebruik ik externe apparaten voor films / Netflix etc.
Wel 1 minpunt. Bij beide kanten links en rechts zie je eerst dat het beeld een beetje meer gedimd is in een verticale lijn. Het is echt een heel klein stukje en precies aan de linker en rechterkant.
Nu viel mij dit ook al op bij de plaatselijke Mediamarkt op hetzelfde type tv. Wel in mindere mate maar dit kan natuurlijk ook door het overvloed aan licht komen.
Dit zal wel een beperking zijn van Edge lit? Het valt niet heel erg op met tv kijken, je moet je er zeg maar wel heel erg op concentreren.
Android tv is ook niet je van het, gelukkig gebruik ik externe apparaten voor films / Netflix etc.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Ik heb juist links, en in mindere mate rechts, een iets lichtere band aan de zijkant, vooral toen de tv nog op de default backlight instelling stond. Dat was sowieso veel te hoog en kon bijna gehalveerd worden, sindsdien is het beter. Het frappante is dat de backlight ansich aan de onderkant van het scherm zit.
Zelf vindt ik Android OS prima werken, maar ik gebruik het alleen voor Netflix en chromecasting. Een minpuntje aan Netflix wat me laatst opviel is dat wanneer ik deze op langere tijd op pauze zet en bijvoorbeeld na 10min terug kom dan staat er een foutmelding op het scherm wanneer Netflix ook opniew opgestart moet worden voordat ik verder kan kijken.
Zelf vindt ik Android OS prima werken, maar ik gebruik het alleen voor Netflix en chromecasting. Een minpuntje aan Netflix wat me laatst opviel is dat wanneer ik deze op langere tijd op pauze zet en bijvoorbeeld na 10min terug kom dan staat er een foutmelding op het scherm wanneer Netflix ook opniew opgestart moet worden voordat ik verder kan kijken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
dat Netflix je na een tijd op pauze uitlogt heeft niks met de TV te maken. Dat doet Netflix zelf.Chaoss schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:44:
Ik heb juist links, en in mindere mate rechts, een iets lichtere band aan de zijkant, vooral toen de tv nog op de default backlight instelling stond. Dat was sowieso veel te hoog en kon bijna gehalveerd worden, sindsdien is het beter. Het frappante is dat de backlight ansich aan de onderkant van het scherm zit.
Gisteren is de KDL-50W809C binenngekomen en geinstalleerd. Een upgrade van een KDL-40EX521.
Beetje wennen aan het menu. Mooi beeld en goed geluid.
Meteen de upgrade gedaan. Onder 'Over' staat Versie 5.1.1. Ik neem aan dat ze daarmee de Android versie bedoelen.
Kodi app geinstalleerd. Dat draaide al op mijn mediaspeler en gaf mooi DTS geluid via de Optical In van mijn versterker. Ik heb een oudere Sony versterker met Optical In weliswaar, maar geen HDMI.
Kodi app op de TV geeft geen DTS door helaas. Moet ik hiervoor een HDMI versterker hebben? En dan via de HDMI ARC aansluiting?
Nog een vraagje: Als ik van zender wissel zie ik rechtsonder af en toe het rode rec-signaal verschijnen met 'aan' ernaast voor 2 seconden.
Maar ik ben niets aan het opnemen.
Weet iemand de betekenis van dat signaal?
Beetje wennen aan het menu. Mooi beeld en goed geluid.
Meteen de upgrade gedaan. Onder 'Over' staat Versie 5.1.1. Ik neem aan dat ze daarmee de Android versie bedoelen.
Kodi app geinstalleerd. Dat draaide al op mijn mediaspeler en gaf mooi DTS geluid via de Optical In van mijn versterker. Ik heb een oudere Sony versterker met Optical In weliswaar, maar geen HDMI.
Kodi app op de TV geeft geen DTS door helaas. Moet ik hiervoor een HDMI versterker hebben? En dan via de HDMI ARC aansluiting?
Nog een vraagje: Als ik van zender wissel zie ik rechtsonder af en toe het rode rec-signaal verschijnen met 'aan' ernaast voor 2 seconden.
[ Voor 15% gewijzigd door razoon op 28-07-2016 19:20 ]
Het is echt een foutmelding, dat een bron niet gevonden kan worden, vervolgens druk ik op ok, en kom ik terug in Netflix als ik dan weer op play druk gaat hij laden tot een bepaald percentage en dan stopt hij. Moet dan echt de Netflix ap sluiten en weer starten. Lijkt me toch echt een bug van Netflix of de TV.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:12:
[...]
dat Netflix je na een tijd op pauze uitlogt heeft niks met de TV te maken. Dat doet Netflix zelf.
Dat doet Netflix bij mij ook als ik vergeet Netflix af te sluiten bij het uitzetten van de TV. Ik denk dat het toch echt een time out is.Chaoss schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:22:
[...]
Het is echt een foutmelding, dat een bron niet gevonden kan worden, vervolgens druk ik op ok, en kom ik terug in Netflix als ik dan weer op play druk gaat hij laden tot een bepaald percentage en dan stopt hij. Moet dan echt de Netflix ap sluiten en weer starten. Lijkt me toch echt een bug van Netflix of de TV.
na een x-aantal minuten al? vrij irritant hoor als je na een paar minuten pause er al uit gegooid wordt, vooral als je daarna niet kunt resumen zonder de hele boel opniew op te starten, dat laatste lijkt me sowieso een bug.
Ik heb de 8509C, welke ik nu aan het updaten ben via OTA.
Hoop dat het Youtube probleem opgelost is v.w.b. het out-of-sync lopen van het geluid.
Verder eigenlijk weinig tot geen problemen met de tv, afgezien van een heel sporadische vastloper in het menu (dan reageert de ab even niet).
Hoop dat het Youtube probleem opgelost is v.w.b. het out-of-sync lopen van het geluid.
Verder eigenlijk weinig tot geen problemen met de tv, afgezien van een heel sporadische vastloper in het menu (dan reageert de ab even niet).
Al enige tijd zit ik te kijken naar een tv en nu vind ik de 50W805C erg interessant qua prijs en beoordelingen. Ik heb alleen een vraag, van de voorganger (de 50W805B) heb ik ergens gelezen (dacht in de tweakers.net review, maar kan het zo niet terugvinden) dat de ingebouwde mediaplayer de subtitles weergeeft met een achtergrondkleur. Is dat iets wat in de 50W805C niet meer het geval is? Natuurlijk kun je een andere mediaplayer gebruiken, maar ik zou het fijn vinden als ik gewoon m'n usb stick in kan pluggen en kan kijken met normale subtitles.
Verwijderd
geen idee, weet ook niet of er een ingebouwde mediaspeler inzit heb direct KODI geinstalleerd en die is mijnziens perfect.Wmm schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:32:
Al enige tijd zit ik te kijken naar een tv en nu vind ik de 50W805C erg interessant qua prijs en beoordelingen. Ik heb alleen een vraag, van de voorganger (de 50W805B) heb ik ergens gelezen (dacht in de tweakers.net review, maar kan het zo niet terugvinden) dat de ingebouwde mediaplayer de subtitles weergeeft met een achtergrondkleur. Is dat iets wat in de 50W805C niet meer het geval is? Natuurlijk kun je een andere mediaplayer gebruiken, maar ik zou het fijn vinden als ik gewoon m'n usb stick in kan pluggen en kan kijken met normale subtitles.
vanmorgen voordat ik naar mijn werk ging even mijn TV aangezet voor het nieuws en had een ervaring die nieuw is voor me.... het witte ledje ging aan maar verder gebeurde er niks. moest de stroom eraf halen en toen ging hij weer aan en werkte hij naar behoren. ik heb de nieuwe update nu een paar dagen erop staan dus hoop dat dit niet al te vaak gaat gebeuren. voor de update nooit last van gehad
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2016 09:06 ]
Helaas Youtube is nog steeds out of sync qua audio. Zowel geluid via tv als via versterker.b.o.n.s schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:28:
Ik heb de 8509C, welke ik nu aan het updaten ben via OTA.
Een vraagje over de KDL-50W809C:
Als ik van zender wissel zie ik rechtsonder af en toe een rode, rond icoontje verschijnen (alsof ik iets opneem) met 'aan' ernaast voor 2 seconden.
Een andere vraag:
Dit is mijn eerste 3D TV. Dus ik zit te klooien met het afspelen van 3D. Wat niet helemaal lekker gaat.
Als ik in een SBS 3D filmpje afspeel, dan blijft het side by side. De TV maakt er geen 3D beeld van.
Ik kan via instellingen wel side by side aanvinken. Maar dat helpt niet.
Ik lees ook over remotes met een 3D knop, maar dat heeft mijn remote niet.
Heeft iemand een idee waar ik moet kijken en wat moet ik instellen om 3D goed af te laten spelen?
Als ik van zender wissel zie ik rechtsonder af en toe een rode, rond icoontje verschijnen (alsof ik iets opneem) met 'aan' ernaast voor 2 seconden.
Een andere vraag:
Dit is mijn eerste 3D TV. Dus ik zit te klooien met het afspelen van 3D. Wat niet helemaal lekker gaat.
Als ik in een SBS 3D filmpje afspeel, dan blijft het side by side. De TV maakt er geen 3D beeld van.
Heeft iemand een idee waar ik moet kijken en wat moet ik instellen om 3D goed af te laten spelen?
Dat is de rode knop, daarmee kan je de interactieve tv diensten van (waarschijnlijk) Ziggo opvragen.razoon schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:28:
Verwijderd
ik heb exact dezelfde TV ik heb dat rode nooit gezien is dat alleen via een CI+ kaart? ik had ziggo nu heb ik KPN bij beide nog nooit dit ervarentiguan schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Dat is de rode knop, daarmee kan je de interactieve tv diensten van (waarschijnlijk) Ziggo opvragen.
Klopt, is iig bij Ziggo en je moet idd een CI+ kaart hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:48:
[...]
ik heb exact dezelfde TV ik heb dat rode nooit gezien is dat alleen via een CI+ kaart? ik had ziggo nu heb ik KPN bij beide nog nooit dit ervaren
Hoe vraag ik die diensten dan op? Met de rode knop op de remote in het rijtje rood,groen,geel,blauw?tiguan schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:34:
[...]
Dat is de rode knop, daarmee kan je de interactieve tv diensten van (waarschijnlijk) Ziggo opvragen.
Edit:
Als ik die rode knop indruk krijg ik een scherm met Zenders en Apps. En daaronder links een rijtje 1.Nu 2.Gemist 3. Gids 4. Radio 5.Nieuws
[ Voor 18% gewijzigd door razoon op 29-07-2016 11:56 ]
Kan ik ook een filemanager zoals 'Ex file explorer' installeren?
Als ik doe Mijn Apps beheren, kan ik apps toevoegen. Maar ik kan alleen kiezen uit een beperkt rijtje apps.
Hoe voeg ik iets uit de Playstore toe? Dat moet toch kunnen?
Edit: ok de Playstore app gevonden. Als ik op Zoek druk kan ik alleen iets inspreken...
Hoe kan ik iets intypen om te zoeken? Ik wil dus Ex Explorer installeren.
Ik zou via Ex Explorer naar mijn NAS willen browsen om daar een 3D film uit te zoeken om af te spelen.
Dit zou moeten werken toch?
Als ik doe Mijn Apps beheren, kan ik apps toevoegen. Maar ik kan alleen kiezen uit een beperkt rijtje apps.
Edit: ok de Playstore app gevonden. Als ik op Zoek druk kan ik alleen iets inspreken...
Ik zou via Ex Explorer naar mijn NAS willen browsen om daar een 3D film uit te zoeken om af te spelen.
[ Voor 39% gewijzigd door razoon op 29-07-2016 13:07 ]
Euh pijl naar rechts op de afstandsbediening?razoon schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:20:
Misschien eerst even de handleiding lezen..
http://www.sony.nl/suppor.../cnt-man/KDL-50W809C/list
[ Voor 9% gewijzigd door Motion2 op 29-07-2016 13:08 ]
lol ok ... je hebt gelijk.Motion2 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:07:
[...]
Euh pijl naar rechts op de afstandsbediening?
Misschien eerst even de handleiding lezen..
http://www.sony.nl/suppor.../cnt-man/KDL-50W809C/list
Als ik een 3D half SBS film afspeel via EX Explorer blijft het beeld side by side.
Zou de TV het niet moeten samenvoegen tot 3D beeld? Ik kreeg ook geen keuzemenu tijdens het afspelen.
Op Youtube zie je allemaal remotes met een 3D knop of Instellingen knop.Mijn remote heeft geen van beide. Niet echt handig zou ik zeggen.
Als ik tijdens het kijken naar de SBS 3D film via Home naar Instellingen en 3D opties ga, om SBS te selecteren, dan verspringt het beeld naar NL1, En blijft niet op de film staan. Met Back kom ik dan in het Home menu ipv de film.
Er is dus geen manier om tijdens de film handmatig van 3D weergave te wisselen.
[ Voor 57% gewijzigd door razoon op 29-07-2016 15:14 ]
Heb je zelf wel gezocht? Ik wil niet vervelend doen maar beide vragen zijn binnen 2 tellen op google te vinden..razoon schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:11:
[...]
lol ok ... je hebt gelijk.
Als ik een 3D half SBS film afspeel via EX Explorer blijft het beeld side by side.
Zou de TV het niet moeten samenvoegen tot 3D beeld? Ik kreeg ook geen keuzemenu tijdens het afspelen.
Op Youtube zie je allemaal remotes met een 3D knop of Instellingen knop.Mijn remote heeft geen van beide. Niet echt handig zou ik zeggen.
Als ik tijdens het kijken naar de SBS 3D film via Home naar Instellingen en 3D opties ga, om SBS te selecteren, dan verspringt het beeld naar NL1, En blijft niet op de film staan. Met Back kom ik dan in het Home menu ipv de film.
Er is dus geen manier om tijdens de film handmatig van 3D weergave te wisselen.
Action menu ( knop op AB ) -> 3D.
YouTube: Sony KDL-55W805C Best Picture Settings ( en rond 4:00 het menu met uitleg )
Bedankt voor de link. Ik ga het even bekijken. Ik heb verschillende andere sites bekeken, zelfs van Sony. Ik heb dus al gezocht, ik ben me nu nog aan het inlezen.Motion2 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:50:
[...]
Heb je zelf wel gezocht? Ik wil niet vervelend doen maar beide vragen zijn binnen 2 tellen op google te vinden..
Action menu ( knop op AB ) -> 3D.
YouTube: Sony KDL-55W805C Best Picture Settings ( en rond 4:00 het menu met uitleg )
Na installatie van mijn nieuwe wifi accesspoint is me recentelijk opgevallen dat mijn 50W807C enorm veel data upload en een klein beetje download. Nu doe ik helemaal niks met de smart-functies van mijn TV, ik gebruik hem voornamelijk als monitor.
Kan iemand wellicht verklaren wát mijn TV dan allemaal het internet opgooit?
Kan iemand wellicht verklaren wát mijn TV dan allemaal het internet opgooit?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Heb je de 3D brillen vooraf wel gelinkt met de TV?razoon schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:28:
Een andere vraag:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De actieve bril model TDG-BT500A wordt aangeraden in de Helpguide van Sony..
Ik heb dus een paar andere actieve brillen. Weliswaar van Sony.Type TDG-BR100/BR50
Maar het linken lukt niet.
Ik hou de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt 50cm van de TV. Maar er gebeurt niets.
Ik heb dus een paar andere actieve brillen. Weliswaar van Sony.Type TDG-BR100/BR50
Maar het linken lukt niet.
Ik hou de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt 50cm van de TV. Maar er gebeurt niets.
Verwijderd
maakt het nog uit welke actieve bril je koopt? je hebt ze van elk merk wel en de prijzen varieren enorm. werken alle actieve brillen op alle actieve 3D TVs?
Er kwam vannacht een OTA update. Maar zie hier de release notes nog niet staan. Zal zelf even zoeken zo
.
Deze firmware zal geleidelijk worden uitgerold vanaf 19 juli tot en met 26 juli, al naargelang uw model/land/regio.
Niet echt duidelijk!◾General Android update
◾Improved user experience for Infrared (IR) and Bluetooth remote control(s)
[ Voor 58% gewijzigd door sdk1985 op 29-07-2016 21:39 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
dat is een understatementsdk1985 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:36:
Er kwam vannacht een OTA update. Maar zie hier de release notes nog niet staan. Zal zelf even zoeken zo.
Niet echt duidelijk!
Apps installeer je het makkelijkste via play.google.com, inclusief ES File Explorer. Series op je NAS kijken gaat in mijn ervaring het beste met Kodi. Maar met de meegeleverde Sony video player is ook weinig mis.razoon schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:20:
Ik kijk al jaren films met Kodi via mijn Zotac Zbox mediaspeler en Synology. Gaat geweldig goed.sdk1985 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:49:
[...]
Apps installeer je het makkelijkste via play.google.com, inclusief ES File Explorer. Series op je NAS kijken gaat in mijn ervaring het beste met Kodi. Maar met de meegeleverde Sony video player is ook weinig mis.
Als ik een 3D film met de TV-Kodi afspeel zie ik geen 3D optie in Action Menu. En blijft de films SBS.
Speel ik de film af de Video app via een USB stick dan zie ik wel een 3D optie in Action Menu.
Heb zelf überhaupt geen 3dtv maar er is een speciaal Kodi on Sony Bravia 2015 topic: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=229348. Op Sony zelf staat ook een work-around gebaseerd op hetzelfde topic: https://community.sony.co...n-menu-w-t-f/td-p/2043902.razoon schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:47:
[...]
Ik kijk al jaren films met Kodi via mijn Zotac Zbox mediaspeler en Synology. Gaat geweldig goed.
Als ik een 3D film met de TV-Kodi afspeel zie ik geen 3D optie in Action Menu. En blijft de films SBS.
Speel ik de film af de Video app via een USB stick dan zie ik wel een 3D optie in Action Menu.
Succes!
Verwijderd
niemand die dit weet?Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:17:
maakt het nog uit welke actieve bril je koopt? je hebt ze van elk merk wel en de prijzen varieren enorm. werken alle actieve brillen op alle actieve 3D TVs?
Eerder in dit forum spreekt men over een samsung brol die het goed zou doen. Ff teruglezen. Zelf heb ik geen ervaring met 3d en dit toestel.
De xiaomi actieve brilletjes zijn ook goed en goedkoop.
Ik heb deze brillen van Samsung. Werken perfect:
https://www.bol.com/nl/p/...f-zwart/9200000014645843/
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Deze brilletjes hebben mijn vriendin en ik ook. Maar we hebben ze nog nooit gebruikt.THE_BASE schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:53:
[...]
Wat is nu de handigste manier om 3D te kijken op onze tv (X85C)? Ik kan een 3D film downloaden maar waarmee kan ik het het beste afspelen? Eigenlijk gebruik ik overal Plex voor, maar Plex ondersteunt geen 3D.
Heeft iemand al een manier gevonden om een 2d naar 3d beeld te simuleren op de 50w805c?
Het zit er niet standaard op. Kan het wellicht in Kodi?
Welke TV heb je waarvoor je ze gebruikt?THE_BASE schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:53:
[...]
Uiteindelijk, het blijk persoonlijk, is het beste nog steeds een externe mediaplayer in mijn ogen.outlandos schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:00:
[...]
Deze brilletjes hebben mijn vriendin en ik ook. Maar we hebben ze nog nooit gebruikt.
Wat is nu de handigste manier om 3D te kijken op onze tv (X85C)? Ik kan een 3D film downloaden maar waarmee kan ik het het beste afspelen? Eigenlijk gebruik ik overal Plex voor, maar Plex ondersteunt geen 3D.
Ik gebruik al jaren een Mede8er. Deze ondersteunde al 3D.
Ps. Ben wel benieuwd of ze werken op deze serie, want het scheelt nogal met de Sony brillen.
Dus als je ze zou kunnen testen..?
[ Voor 10% gewijzigd door b.o.n.s op 31-07-2016 10:21 ]
Ik heb een weekje een LG gehad, die ondersteunde dit wel. Dit ging toen ook via mijn mediaplayer die een 2d-naar-3d mode had.Boomster schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:02:
Heeft iemand al een manier gevonden om een 2d naar 3d beeld te simuleren op de 50w805c?
De Sony (X8509C) reageert daar niet op helaas.
Als ik een dolby atmos film afspeel met kodi, wordt het originele atmos signaal dan doorgegeven door de televisie?
Ik had namelijk een film met atmos en standaard 5.1 klaarstaan maar kon geen audiostream selecteren tijdens het afspelen, was greyed out. Nu speelt de versterker wel geluid af door de atmos speakers maar de versterker gaf niet aan dat er atmos binnen kwam, dus wellicht dat de versterker zelf het geluid aanpast?
Ik had namelijk een film met atmos en standaard 5.1 klaarstaan maar kon geen audiostream selecteren tijdens het afspelen, was greyed out. Nu speelt de versterker wel geluid af door de atmos speakers maar de versterker gaf niet aan dat er atmos binnen kwam, dus wellicht dat de versterker zelf het geluid aanpast?
Yep, ik heb ze ook nav tip in deze lange draad. Ff zoeken op Xiaomi. Kostte me destijds eur 15 voor twee stuks. Beter dan de eur 100 die Sony er voor vroeg/vraagt!Nicap schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:25:
De xiaomi actieve brilletjes zijn ook goed en goedkoop.
"A man has got to know his limitations..."
Moet ik wel een bron hebbenb.o.n.s schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:18:
[...]
Uiteindelijk, het blijk persoonlijk, is het beste nog steeds een externe mediaplayer in mijn ogen.
Ik gebruik al jaren een Mede8er. Deze ondersteunde al 3D.
Ps. Ben wel benieuwd of ze werken op deze serie, want het scheelt nogal met de Sony brillen.
Dus als je ze zou kunnen testen..?
Sony KDL-50W805C.
Hehe das waar.
Via Youtube kan je het testen. SBS of OU videos kan je bekijken.
Als de tv het niet herkent kan je via "Action menu" op je afstandsbediening 3D aanzetten
YouTube: half SBS 3d 720p
Laat ik mijn vraag anders stellen, mijn x8505c is via hdmi arc aangesloten op een versterker. Ik speel mijn films af van een externe server via een netwerkkabel dmv kodi.
Welke audio formaten kan de televisie/kodi doorsturen aan de receiver?
Wordt de televisie simpelweg als passtrough gebruikt of kan deze niet alle formats verwerken? Ik weet dat bijvoorbeeld de panasonic cx700 geen dts ondersteund.
Wordt de televisie simpelweg als passtrough gebruikt of kan deze niet alle formats verwerken? Ik weet dat bijvoorbeeld de panasonic cx700 geen dts ondersteund.
Ik heb een W809c. Mijn versterker heeft geen HDMI, wel Optical in. Ik speel films via LAN af met de Video app. Passthrough enabled. DTS en Dolby werken dan goed.Malt007 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:11:
Laat ik mijn vraag anders stellen, mijn x8505c is via hdmi arc aangesloten op een versterker. Ik speel mijn films af van een externe server via een netwerkkabel dmv kodi.
Kodi van de TV geeft geen DTS door. En als ik passthrough enable krijg ik een gigantische ruis.
Omdat geluid via ARC gaat, kun je alles doorsturen op de DTS HD formaten en dergelijken na.Malt007 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:11:
Wat Kodi ondersteunt is afhankelijk van wat je hebt geinstalleerd. Je kunt het beste SPMC gebruiken voor op ATV.
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297