In principe wel als ik mijn cursus consumentrecht nog een beetje in mijn geheugen hebt zitten. Alleen zijn er wel wat algemene voorwaarden die je zal moeten accepteren alvorens de koop gesloten is op hun website en dan zullen ze zich daar wel achter verstoppen..."technisch defect op de site".... Je kan altijd bestellen en dan dan een keer bellen of eerst contact opnemen en navraag doen...BrianVL schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:05:
[...]
Ben ik ook tegen gekomen. Dit lijkt mij nogal vreemd aangezien de 55W805B minimaal 889€ kost. Ze hebben ze ook nergens op voorraad dus je weet ook niet wanneer hij wel zal geleverd worden.
Is men verplicht om met de verkoop door te gaan als je deze besteld en ze willen hem niet leveren aan deze prijs (bvb door een fout?).
Ik zou deze wel willen bestellen maar wil langs de andere kant ook niet 899€ betalen om dan na 2 maanden te horen dat ze hem toch niet zullen leveren.
Ik heb de 55X8509C in de bestelling staan via EP, deze staat voor week 27 (zelf gezien in hun back-end systeem). Betwijfel dus of ze eerder geleverd worden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:41:
Plattetv.nl beweert stellig dat ze volgende week komen!
Plattetvdiscounter had voor de 65X8505c een levertijd van 3-4 werkdagen staan, maar dit wordt nu veranderd , was een foutje.
Blijf het vaag vinden dat er soms we en soms geen bril(len) bij lijkt te zitten. Bij de 85A serie zaten er iig wel brillen bij. Zou het eigenlijk bizar vinden als je bij een TV van 3000 euro geen brilletjes erbij krijgt.
Mocht ik meer weten, plaats ik het hier. Heb de vraag ook bij Plasmavisie uitstaan...
Ben toch nog benieuwd naar het volgende, al is het een beetje een herhaling van een eerdere vraag...
- Hoe kom ik erachter of bv NPO Gemist, KIJK te installeren zijn op Android TV?
- Zou Android TV een 4K content app hebben zoals Vonetize? Of Sony zelf?
Mocht iemand ergens nog reviews vinden voor de 65W85c dan hoor ik het graag!
4K content app is momenteel enkel YouTube of Netflix. Beide ondersteunen 4K!
Deze apps zijn er volgens mij momenteel: https://play.google.com/s...000e26_androidtv_apps_all
Verwijderd
Dank voor je antwoord... Laatste vraag van deze Android-Noob (ik dus)...Motion2 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:10:
[...]
Deze apps zijn er volgens mij momenteel: https://play.google.com/s...000e26_androidtv_apps_all
Betekent dat dat het bekijken van NPO, RTLXL en KIJK niet kan via een app, maar alleen vanaf je iPhone en dan gecast? Of werkt Android anders en zijn er wel apps voor die wellicht ook geschikt zijn voor Android TV?
Nogmaals dank...
Passieve 3D brilletjes kosten niks en die krijg je bij Sony er meestal wel bij ja maar niet bij actief 3D zoals op de X85C (X85A en B waren passief 3D). Die bij Samsung kosten (al dan niet om te maken) iig al een stuk minder en leveren ze zelf vaak wel mee ...Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:41:
Blijf het vaag vinden dat er soms we en soms geen bril(len) bij lijkt te zitten. Bij de 85A serie zaten er iig wel brillen bij. Zou het eigenlijk bizar vinden als je bij een TV van 3000 euro geen brilletjes erbij krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 09-06-2015 13:37 ]
Ik denk dat die apps op den duur wel beschikbaar zullen komen voor de TV, of ze dat al gelijk bij release zijn is afwachten natuurlijk. Het compatible maken van die apps schijnt geen enorme hindernis te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:19:
[...]
Dank voor je antwoord... Laatste vraag van deze Android-Noob (ik dus)...
Betekent dat dat het bekijken van NPO, RTLXL en KIJK niet kan via een app, maar alleen vanaf je iPhone en dan gecast? Of werkt Android anders en zijn er wel apps voor die wellicht ook geschikt zijn voor Android TV?
Nogmaals dank...
Mailtje van Frans De Smet
Meneer,
De vertegenwoordiger belde me deze morgen om mee te delen dat tal van nieuwe modellen deze week nog in het centraal magazijn van Tilburg gaan komen (levering bij ons volgende week).
Op deze moment wist hij nog niet welke types er allemaal zullen bij zijn maar het ziet er positief uit.
Meneer,
De vertegenwoordiger belde me deze morgen om mee te delen dat tal van nieuwe modellen deze week nog in het centraal magazijn van Tilburg gaan komen (levering bij ons volgende week).
Op deze moment wist hij nog niet welke types er allemaal zullen bij zijn maar het ziet er positief uit.
[ Voor 71% gewijzigd door dResign op 09-06-2015 14:17 ]
Haha, ik weet niet wie de logistiek regelt bij Sony maar dat kan wel wat beter.
Maar wel goed dat ze nu eindelijk geleverd worden, bijna twee maanden eerder dan Sony zelf had gedacht dus.
Maar wel goed dat ze nu eindelijk geleverd worden, bijna twee maanden eerder dan Sony zelf had gedacht dus.
Verwijderd
@dResign..
Bij welke winkel was dat?
Bij welke winkel was dat?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 15:46 ]
*knip*
Frans de Smet, Belgische winkel toch?
Frans de Smet, Belgische winkel toch?
[ Voor 164% gewijzigd door sateprikkert op 09-06-2015 15:58 ]
Ik heb gister van de vertegenwoordiger te horen gekregen dat alle android modellen die vroeg besteld zijn volgende week donderdag al bij de winkels komen. De rest volgt een week later, dus hopelijk volgende week al de eerste bevindingen van mijn 75 inch:)
KD75X8505C -> deze?JohnnY_o3 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:38:
Ik heb gister van de vertegenwoordiger te horen gekregen dat alle android modellen die vroeg besteld zijn volgende week donderdag al bij de winkels komen. De rest volgt een week later, dus hopelijk volgende week al de eerste bevindingen van mijn 75 inch:)
Heb je ook een console (x1 of ps4) ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet cq loopt
Verwijderd
ik zit al 2 maanden op de 75inch tewachten
volgende week hopelijk genieten op de ps4 en de rest op het biggie screen
volgende week hopelijk genieten op de ps4 en de rest op het biggie screen
Nee ik heb de fhd besteld, vond ik de komende 2 jaar nog prima met mijn huidige bluray collectie. Dus is de kdl75w855c. Ze zeggen wel dat ook de 4k modellen dan komen.
Wel rekening mee gehouden dat op 75 inch met FHD de pixels een stuk groter zijn?JohnnY_o3 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:35:
Nee ik heb de fhd besteld, vond ik de komende 2 jaar nog prima met mijn huidige bluray collectie. Dus is de kdl75w855c. Ze zeggen wel dat ook de 4k modellen dan komen.
Als je er maar ver genoeg vanaf zit he.. ik weet niet hoe dicht jij op een 75" zit?
Weet iemand het verschil tussen de 43W756C en de 43W755C?
Is het enkel de kleur en de prijs of zijn er meer verschillen.
In eerste instantie wilde ik voor de 2014 serie gaan (welke momenteel flink in prijs is gezakt). Maar Android TV heeft volgens mij wel meerwaarde.
In eerste instantie wilde ik voor de 2014 serie gaan (welke momenteel flink in prijs is gezakt). Maar Android TV heeft volgens mij wel meerwaarde.
Niks bijzonders. Kan een keur zijn (zilver). Of het model heeft iets meer gesimuleerde hz (motionflow).Halldor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:09:
Ik neem aan dat Kodi gewoon geïnstalleerd kan worden? Kodi.tv -> Android 14.2 en dan ARM, right?Motion2 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:10:
[...]
Ik heb de 55X8509C in de bestelling staan via EP, deze staat voor week 27 (zelf gezien in hun back-end systeem). Betwijfel dus of ze eerder geleverd worden.
4K content app is momenteel enkel YouTube of Netflix. Beide ondersteunen 4K!
Via de store enkel als de app ook voor Android tv is gemaakt. Volgens mij kan je de apk wel handmatig installeren maar daar heb ik geen ervaring meeBliXem schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:18:
[...]
Ik neem aan dat Kodi gewoon geïnstalleerd kan worden? Kodi.tv -> Android 14.2 en dan ARM, right?
Bij de W75C zit het verschil enkel in de kleur, geen verschillen wbt motionflow. Er zijn ook maar twee modellen, de W755C en de W756C.Kashika schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:15:
[...]
Niks bijzonders. Kan een keur zijn (zilver). Of het model heeft iets meer gesimuleerde hz (motionflow).
Heb op het internet al het een en ander gelezen dat installeren buiten de store om mogelijk is, zie o.a.: https://plus.google.com/+KeyanMobli/posts/Cvc7pwT6qGDMotion2 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:45:
[...]
Via de store enkel als de app ook voor Android tv is gemaakt. Volgens mij kan je de apk wel handmatig installeren maar daar heb ik geen ervaring mee
Ja ik kijk al jaren naar 65 inch dus vind 75 inch een mooie stap vooruit. Ik zit op 4,2 meter afstand in de bank
Verwijderd
Wij zitten op 2,7m van de tv, via de optimale tv size to distance calculator kom ik toch op 65" als ideale afstand voor 1080p, dit lijkt mij toch erg dicht voor zo'n grote tv? Heb dat is afgeplakt met tape hoe groot die tv zou zijn aan de muur en lijkt mij toch gigantisch zo. 
Al enig idee qua levertijden? Anders koop ik de W955B
Tis natuurlijk persoonlijk, maar 65 inch op 2.7 meter.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:27:
Wij zitten op 2,7m van de tv, via de optimale tv size to distance calculator kom ik toch op 65" als ideale afstand voor 1080p, dit lijkt mij toch erg dicht voor zo'n grote tv? Heb dat is afgeplakt met tape hoe groot die tv zou zijn aan de muur en lijkt mij toch gigantisch zo.
http://www.fwdmagazine.be...d-voor-hdtv/#!prettyPhoto
Volgens de specificatielijst van tweakers is er geen verschil behalve de kleur, de 43W756C in het zilver en de 43W755C in het zwart en dan is de zwarte op dit moment 100 euro duurder, dat is behoorlijk alleen voor rand om het scherm.Halldor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:09:
Interessant als je denkt aan een Android Tv toestel
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1433939848
Ondertussen 1300, heb je m nog besteld?Witte8 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:24:
Ik vind hier hetvolgende voor dit model SPKDL55W805CB
http://www.exellent.be/au...cpc&utm_campaign=tweakers
899 EUR?
Voorlopig is heel PS Now nog niet uit in europa volgens mij en daarnaast gaat er toch ook bijna niemand 20 euro per maand betalen om oude PS3 spellen te spelen.Witte8 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:05:
Interessant als je denkt aan een Android Tv toestel
Die zwarte wordt ook wel goedkoper. Zodra ie overal leverbaar is.hstrr schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:18:
[...]
Volgens de specificatielijst van tweakers is er geen verschil behalve de kleur, de 43W756C in het zilver en de 43W755C in het zwart en dan is de zwarte op dit moment 100 euro duurder, dat is behoorlijk alleen voor rand om het scherm.
Ze zijn er volgende week waarschijnlijk.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:27:
Zou sowieso die W955B proberen te mijden, dat is qua beeldkwaliteit niet de beste TV die Sony gemaakt heeft.
Verwijderd
Vanwaar haal je dat ze volgende week wel leveren? Was toch vertraging..?P.K. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:40:
[...]
Die zwarte wordt ook wel goedkoper. Zodra ie overal leverbaar is.![]()
[...]
Ze zijn er volgende week waarschijnlijk.
Zou sowieso die W955B proberen te mijden, dat is qua beeldkwaliteit niet de beste TV die Sony gemaakt heeft.
Want dan wacht ik nog even, de W855C komt zowizo al goedkoper uit dan de W955B. Beeldkwaliteit minder, ja? Heb je hier een linkje van misschien? Wij gaan binnenkort (2 weken) samenwonen, daarmee dat ik plaatsvervanger zoek voor die W855C, aangezien tot eind juli wachten voor een tv ik niet wil.
W805 en W755 worden in Engeland al geleverd ondertussen. Op deze pagina iemand die de 50W805C heeft ontvangen en een ander met een 43W755C ...
In Amerika trouwens blijkbaar ook al W800C's geleverd maar weinig aandacht voor ...
Wat betreft NL: misschien bevoorraad Sony de winkels eerst voor ze voorraad voor hun eigen webshop gaan aanhouden. Mag ook wel ...
In Amerika trouwens blijkbaar ook al W800C's geleverd maar weinig aandacht voor ...
Wat betreft NL: misschien bevoorraad Sony de winkels eerst voor ze voorraad voor hun eigen webshop gaan aanhouden. Mag ook wel ...
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 10-06-2015 21:01 ]
Er was idd vertraging, maar Sony is retailers aan het inlichten dat ze volgende week beginnen met uitleveren. Dat kan alleen als de assemblage in Europa echt op gang is gekomen, wat al bleek uit de leveringen in Engeland.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:54:
[...]
Vanwaar haal je dat ze volgende week wel leveren? Was toch vertraging..?
Want dan wacht ik nog even, de W855C komt zowizo al goedkoper uit dan de W955B. Beeldkwaliteit minder, ja? Heb je hier een linkje van misschien? Wij gaan binnenkort (2 weken) samenwonen, daarmee dat ik plaatsvervanger zoek voor die W855C, aangezien tot eind juli wachten voor een tv ik niet wil.
Het blijft Sony, dus ik zou er voor de zekerheid een weekje bij optellen, maar de toestellen zijn onderweg.
Zie o.a. de webshop van de Mediamarkt die sinds vandaag Android modellen heeft, met levertijd 5-6 dagen.
De meeste W955B reviews reppen over slechte contrastwaardes, zo ook deze:
http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-55w955b-review
[ Voor 5% gewijzigd door P.K. op 10-06-2015 21:23 ]
Verwijderd
Ah super, fijn om te horen, dan wacht ik nog even.P.K. schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:18:
[...]
Er was idd vertraging, maar Sony is retailers aan het inlichten dat ze volgende week beginnen met uitleveren. Dat kan alleen als de assemblage in Europa echt op gang is gekomen, wat al bleek uit de leveringen in Engeland.
Het blijft Sony, dus ik zou er voor de zekerheid een weekje bij optellen, maar de toestellen zijn onderweg.
Zie o.a. de webshop van de Mediamarkt die sinds vandaag Android modellen heeft, met levertijd 5-6 dagen.![]()
De meeste W955B reviews reppen over slechte contrastwaardes, zo ook deze:
http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-55w955b-review
Als de W855C binnen 1-2 weken er aankomt, laat ik die W955B wel links liggen.
Heb net ook al gemaild naar fransdesmet, foto video dierckx en art en craft ivm de W855C, of zij al iets weten. Ik had daar al een offerte gekregen van 1599€ voor de 65"
Bedankt alvast
Wel streaming lijkt me sowieso de toekomst. Als niemand dit zou gaan kopen zal het snel ophouden. Niet iedereen zit te wachten op Call of Duty deel 99.... Lijkt me toch leuk als je casual gamer bent en ik veronderstel dat die service alleen maar zal uitgebreid worden. Weerstand doet me wat denken aan het verweer tegen video on demand diensten a l Netflix of zo...Klor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:40:
[...]
Voorlopig is heel PS Now nog niet uit in europa volgens mij en daarnaast gaat er toch ook bijna niemand 20 euro per maand betalen om oude PS3 spellen te spelen.
@soepkip ... Heb nog niets besteld. Ga nog wel enige tijd de kat uit de boom kijken alvorens tot een aankoop over te gaan. Het hoofdexcuus hiervoor is de verbouwing can de tv muur in de woonkamer een aanpalende inkomhal ... Hierlangs moeten kabels naar zolder voor data en tv.... Nette lanafwerking.... Audio/tv meubel.... Genoeg leesvoer en ideeën hier op Tweakers
[ Voor 22% gewijzigd door Witte8 op 10-06-2015 22:59 ]
Ik wil het best nog navragen voor je. Maar zelfs als je nu besteld hoef je volgens mij maar tot +- 25 juni te wachten op voorraad. Dus dat zou met 2 weken wel moeten lukken.
20 vind ik inderdaad wat teveel. Het is jammer dat die service de Netflix aanpak kiest. Ik heb redelijk wat PS3 games in mijn backlog die ik nog graag zou willen spelen en al fysiek heb gekocht. Voor 20 euro p.m. ruil ik voor die games dan liever de PS4 even om voor de PS3 dan dat ik het simpelweg stream.Klor schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:40:
[...]
Voorlopig is heel PS Now nog niet uit in europa volgens mij en daarnaast gaat er toch ook bijna niemand 20 euro per maand betalen om oude PS3 spellen te spelen.
Ik heb vandaag met Sony gebeld om te vragen wanneer de X85C leverbaar wordt. Kreeg te horen dat ze een dezer dagen uitgeleverd worden. Waarschijnlijk is deze hele levering al verkocht ivm al lopende bestellingen. Eind juni volgt een 2e levering.
Ik heb serieus interesse in deze televisie maar wil 'm niet blind bestellen. Wil 'm eerst vergelijken met een andere interessante nieuweling, die ook nog niet leverbaar is: Panasonic 55CX800. Momenteel slaat de meter door naar de Sony. Maar je weet maar nooit als ik ze beide gezien heb.
Tips? Panasonic of Sony?
Ik heb serieus interesse in deze televisie maar wil 'm niet blind bestellen. Wil 'm eerst vergelijken met een andere interessante nieuweling, die ook nog niet leverbaar is: Panasonic 55CX800. Momenteel slaat de meter door naar de Sony. Maar je weet maar nooit als ik ze beide gezien heb.
Tips? Panasonic of Sony?
ik ben zelf ook aan het kijken voor een 65 inch..caroden schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:32:
Ik heb vandaag met Sony gebeld om te vragen wanneer de X85C leverbaar wordt. Kreeg te horen dat ze een dezer dagen uitgeleverd worden. Waarschijnlijk is deze hele levering al verkocht ivm al lopende bestellingen. Eind juni volgt een 2e levering.
Tips? Panasonic of Sony?
maar tot dusver staat bij mij de panasonic dik op 1, er komt HDR op. en de specs zijn stukken beter dan die van de sony. alleen de input lag is iets hoger (volgens mij 0.43)
android of mozilla apps intereseren mij niet zo, dus daar staar ik mij niet blind op..
maar wat ik tot dusver heb gelerzen is de cx800 op alle fronten beter, (behalve dan voorde mensen die iets mat android hebben..
maar ook ik wacht nog eerst de reviews af en wacht daarna nog altijd een maand of 3 , om alles goed te kunnene beordelen..
Ik ben niet zo met de techniek bezig dus sorry voor domme vragen....maar wat is het voordeel van HDR?
Ben met je eens dat je beter even kunt wachten bij een nieuw model maar ik ben zo slecht in wachten....;-)
Ben met je eens dat je beter even kunt wachten bij een nieuw model maar ik ben zo slecht in wachten....;-)
zie eerste link. kunt ook zelf op de panasonic site kijken, en vergelijk dan de 2 tv'scaroden schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:58:
Ik ben niet zo met de techniek bezig dus sorry voor domme vragen....maar wat is het voordeel van HDR?
Wikipedia: High dynamic range
volgens mij hoef je niet lang met te wacthen en kom de 55CX800 ook binnenkoert uit..
wat is wijsheid. ik denk dat je altijd eerst eens naar de winkel moet gaan om ze beiden te gaan bekijken..
heb wel ergens gelezen dat de panasonic zeer mooie beeld weergeeft en dat dan nog zonder de HDR.
overigens is HDR niet gelijk beschikbaar. ik heb daar contact over gehad met panasonic. en ze verzekerde mij dat er via een update HDR wordt toegevoegd
Ik ga 'm denk ik ook bestellen, de X85c. Hopelijk heeft deze geen motion blur, ghosting, vertical banding etc.
BliXem schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:25:
Ik ga 'm denk ik ook bestellen, de X85c. Hopelijk heeft deze geen motion blur, ghosting, vertical banding etc.
De 65" is Direct-LED, toch?D-TECH schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Het is een edge-led tv dus de kans is groot dat hij last heeft van banding. Motion blur is in de review van Rtings.com aanwezig, met motionflow wordt dit minder maar dan krijg je een soap opera effect.
Jep. Maar da's logisch, want met zo'n formaat kan je eigenlijk geen edge-led gebruiken.
En bij direct-led is het helemaal niet mogelijk? Of bestaat daar ook een kans?
Banding is iets wat voorkomt op ieder paneel, ongeacht of dit LCD, plasma of OLED is. In het geval van LCD heb je naast de kwaliteit van het paneel, ook te maken met de kwaliteit van de achtergrondverlichting waardoor de kans op banding veel groter wordt.BliXem schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:37:
En bij direct-led is het helemaal niet mogelijk? Of bestaat daar ook een kans?
Met Direct-LED heb je meestal een uniforme achtergrondverlichting waardoor je minder last zal hebben van banding dan bij Edge-LED. Dit wil echter niet zeggen dat een televisie met Direct-LED per definitie minder last zal hebben van banding.
Zijn er ook mensen die de Sony KD-55X8505C hebben besteld?
Ik heb hem zelf op 8 mei besteld. Volgens het account zou die 11-06 / 12-06 geleverd worden.
Als je contact opneemt met Sony dan krijg je te horen dat je moet wachten op een bericht van PostNL wanneer die geleverd wordt. Echter als je vraagt of Sony wel kan zien of die al is overgedragen aan PostNL dan is het antwoord NEE.
Waarschijnlijk zal die pas volgende week ergens geleverd worden.
Ik vroeg me alleen af of er nog meer mensen zijn die hem eigenlijk uiterlijk vandaag zouden geleverd krijgen?
Gr,
Ik heb hem zelf op 8 mei besteld. Volgens het account zou die 11-06 / 12-06 geleverd worden.
Als je contact opneemt met Sony dan krijg je te horen dat je moet wachten op een bericht van PostNL wanneer die geleverd wordt. Echter als je vraagt of Sony wel kan zien of die al is overgedragen aan PostNL dan is het antwoord NEE.
Waarschijnlijk zal die pas volgende week ergens geleverd worden.
Ik vroeg me alleen af of er nog meer mensen zijn die hem eigenlijk uiterlijk vandaag zouden geleverd krijgen?
Gr,
Verwijderd
Ben ondertussen toch serieus aan het twijfelen aan de panasonic cx800 die met ongeveer dezelfde prijs wel hdr heeft en blijkbaar eerder concurrentie is voor de modellen die meer dan 1000euro duurder zijn. Ze komen wel pas rond augustus uit dus dan is de x85c sony normaal uit ter vergelijking
De nieuwe Sony 55X8505C wordt hier veel vergeleken met de Panasonic 55CX800. Nu ben ik tijdens mijn zoektocht in eerste instantie gestuit op de Panasonic 55CX700 of 55CX750. Pas daarna kreeg interesse in de eerder genoemde Sony. Is de X85C niet beter vergelijkbaar met de Panasonic CX700/750? Beide geen HDR en ook qua Hertz beter vergelijkbaar.
Dan natuurlijk de vraag welke het best is? De CX700/750 of de Sony?? Scheelt toch ook weer een paar honderd euro want de Pana's kun je al vinden voor rond de 1400 euro en de Sony komt rond de 2000 uit.
Dan natuurlijk de vraag welke het best is? De CX700/750 of de Sony?? Scheelt toch ook weer een paar honderd euro want de Pana's kun je al vinden voor rond de 1400 euro en de Sony komt rond de 2000 uit.
Het vergelijk op prijs gaat nu wel een beetje scheef, de Sony is nog niet beschikbaar en retailers hanteren nog de adviesprijs (als je gaat onderhandelen kan er al flink wat af trouwens).
Zo te lezen is de Panasonic een erg goede TV, een miskoop zal het niet zijn.
reviews: Panasonic 55" CX700: Firefox OS debuteert op prima uhdtv
Zo te lezen is de Panasonic een erg goede TV, een miskoop zal het niet zijn.
Misschien een idee dat mensen die graag over Panasonic willen praten hier een apart topic over aanmaken?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Zo, ben ik even blij dat ik niet op deze ben in gegaan.
Stond op 28 Mei voor 682 bij hun, de zwarte ervan is 879, ik bedoel maar. Maar er stond toen bij levertijd verwacht 1 Juni, nu staat er al 2 weken levertijd onbekend, ik zou erg zenuwachtig zijn geworden als ik hun allang betaald had, probeer dan maar eens je geld terug te krijgen, of het geduld op te brengen tot wie weet 1 Juli, of later.
Stond op 28 Mei voor 682 bij hun, de zwarte ervan is 879, ik bedoel maar. Maar er stond toen bij levertijd verwacht 1 Juni, nu staat er al 2 weken levertijd onbekend, ik zou erg zenuwachtig zijn geworden als ik hun allang betaald had, probeer dan maar eens je geld terug te krijgen, of het geduld op te brengen tot wie weet 1 Juli, of later.
Verwijderd
Als de vergelijking met een sony model wordt gemaakt lijkt mij dit hier wel thuis te horen. Anders is het enkel een fanpagina voor modellen van sony. Moet natuurlijk wel in hoofdzaak over het thema gaan.tcviper schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:53:
Misschien een idee dat mensen die graag over Panasonic willen praten hier een apart topic over aanmaken?
Dat is absoluut waar
Ja klopt, ik heb al een prijs van een dealer gekregen voor de 55X8505C: rond de 1700 euro. Vandaar mijn vergelijk met de Panasonic 700/750 want de 800 kan ik niet voor minder dan 2100 vinden.P.K. schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:35:
Het vergelijk op prijs gaat nu wel een beetje scheef, de Sony is nog niet beschikbaar en retailers hanteren nog de adviesprijs (als je gaat onderhandelen kan er al flink wat af trouwens).
Zo te lezen is de Panasonic een erg goede TV, een miskoop zal het niet zijn.reviews: Panasonic 55" CX700: Firefox OS debuteert op prima uhdtv
Is in dit opzicht de Sony dan beter of de 700/750 Panasonic?
Zijn er trouwens al X85C toestellen uitgeleverd? Ervaringen?
Welke dealer is dit? Enig idee wat de 65 en de 75" verwacht zullen te gaan kosten?caroden schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:54:
[...]
Ja klopt, ik heb al een prijs van een dealer gekregen voor de 55X8505C: rond de 1700 euro. Vandaar mijn vergelijk met de Panasonic 700/750 want de 800 kan ik niet voor minder dan 2100 vinden.
Ik denk daarnaast dat men een voorkeur heeft voor firefox of android tv (aan de andere kant, zoveel kan je ook weer niet met android tv als ik de te installeren apps zie, had bv ook synology apps verwacht)
Uhm er zijn al meer dan 600 apps nu voor AndroidTV en dat aanbod groeit wekelijks nu 
http://www.pcmweb.nl/nieu...ijgt-600-nieuwe-apps.html
Hmmm, stond op het punt om een KDL-42W805B te bestellen voor €539. ff dit draadje gelezen en Android tv zou wel eens het wachten waard kunnen zijn.
Maar om nu €899 te dokken voor de KDL-43W805C. Dan wacht ik wel weer een paar maanden. Weet ik meteen of het echt zo geweldig is, en is de prijs waarschijnlijk weer paar honderd euro gezakt.
En ja, ik weet zo kan je blijven wachten. Maar 4k en kromme beeldbuizen boeit me niet zoveel. Smart functies des te meer.
Maar om nu €899 te dokken voor de KDL-43W805C. Dan wacht ik wel weer een paar maanden. Weet ik meteen of het echt zo geweldig is, en is de prijs waarschijnlijk weer paar honderd euro gezakt.
En ja, ik weet zo kan je blijven wachten. Maar 4k en kromme beeldbuizen boeit me niet zoveel. Smart functies des te meer.
Radio von Burg in Rotterdam. Prijs heb ik telefonisch gekregen en was een 'ongeveer' prijs dus hang me niet op als ie 1775 is ofzo ;-). Leuk zaakje, echte enthousiaste man!quorumz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:30:
[...]
Welke dealer is dit? Enig idee wat de 65 en de 75" verwacht zullen te gaan kosten?
Ik denk daarnaast dat men een voorkeur heeft voor firefox of android tv (aan de andere kant, zoveel kan je ook weer niet met android tv als ik de te installeren apps zie, had bv ook synology apps verwacht)
Is een afhaalprijs, overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door caroden op 14-06-2015 21:24 ]
Kwestie van de reviews afwachten, op papier zit er niet heel veel verschil tussen kw hoofdlijn specs. 4k, va panel beiden zelfde panelhertz..caroden schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:54:
[...]
Ja klopt, ik heb al een prijs van een dealer gekregen voor de 55X8505C: rond de 1700 euro. Vandaar mijn vergelijk met de Panasonic 700/750 want de 800 kan ik niet voor minder dan 2100 vinden.
Meten is weten. 700 is tegenhagner van de x8505
Mits wat rondmailen voor prijs krijg je hier al een significant deel vanaf. Heb begin mei prijs gevraagd en voorstel was toen 775 euro.Zilver schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:58:
Hmmm, stond op het punt om een KDL-42W805B te bestellen voor €539. ff dit draadje gelezen en Android tv zou wel eens het wachten waard kunnen zijn.
Wat een onbeduidend stukje tekst.tcviper schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:27:
Uhm er zijn al meer dan 600 apps nu voor AndroidTV en dat aanbod groeit wekelijks nu

Is er ook iets concretere info beschikbaar? Bijvoorbeeld of er nu wel een webbrowser is?
Is het geheim van Android niet dat je nu màg verwachten dat het Smart van je Tv, zeg 8 jaar bruikbaar is en onderhouden wordt?
Denk niet dat de hardware sterk genoeg is om 8 jaar aan Android ondersteuning te bieden.Sjah schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:04:
Is het geheim van Android niet dat je nu màg verwachten dat het Smart van je Tv, zeg 8 jaar bruikbaar is en onderhouden wordt?
Betekent niet dat het meer werkt dan. Puur dat de laatste versie er niet op zal staan tegen die tijd.
Ik heb daar ook een hard hoofd in. Als je ziet hoe traag de meeste oude android telefoons zijn en hoe slecht deze uberhaupt geupdate worden..
Ga daar maar niet van uit. Als je kijkt naar de gemiddelde Android smartphone mag je al blij zijn wanneer je 2 jaar updates krijgt. Ook de huidige "smart-tv"-platformen worden zeer summier van updates voorzien. Ik verwacht zelf niet dat dit echt zal verbeteren.Sjah schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:04:
Ik zou sws nooit een tv kopen voor 8 jaar (in de huiskamer). Kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken maar naar mijn idee ben je het beste af met een midrange LCD HD tv, om vervolgens na 3-5 jaar deze door te schuiven en dan een (UHD) oled te kopen.
Fuck de crisis
Fuck de crisis
Er is nog geen webbrowser nee, maar die zal er nog wel gaan komen, verwacht ik.P.K. schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:00:
[...]
Wat een onbeduidend stukje tekst.![]()
Is er ook iets concretere info beschikbaar? Bijvoorbeeld of er nu wel een webbrowser is?
Verder staat hier wat meer uitleg; http://techcrunch.com/201...e-from-in-the-play-store/
Basically, een zooi aan apps zie ik hier met mijn (tijdelijke) Nexus player via de store, waaronder Teamviewer, Plex, Vimeo, Twitch, IP camera apps, Tunein radio, Vevo, Youtube, VLC en een hele zooi aan games.
Als men alleen een Sony tv wilt voor Android, dan kun je toch net zo goed een andere tv kopen en dan een google chromecast erin pluggen?
(of is er echt verschil te merken met chromecast?)
Verschil is vrij groot.avec_style schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:07:
Als men alleen een Sony tv wilt voor Android, dan kun je toch net zo goed een andere tv kopen en dan een google chromecast erin pluggen?
Chromecast heeft een resolutie van 720P voor video content.
Er zit een WiFi ontvanger in de module zelf, die niet erg sterk is. Dus verbinding is minder (geen optie voor LAN).
Het casten van content is het enige wat kan via apps. De TV heeft mogelijkheiden die verder gaan, zoals zoeken met je stem, delen van foto's en het onafhankelijk bedienen van jouw apps/video's.
Android TV is door de interfacemogelijkheden dus echt een home entertainment oplossing. Terwijl Chromecast een "quick fix" is voor casting.
Ik kijk net even op de website van Sony en zie dat de W85C serie (Zonder 4k dus) nu pas vanaf eind juli beschikbaar is. Dacht hier pas gelezen te hebben dat ze over 2 weken beschikbaar kwamen die Sony TV's, het wordt inderdaad steeds later.
Bij de 4K tv's staat alleen aanbieding geldig tot 28 juni (uiteraard is dit iets anders dan te leveren datum)
En dan staat er ook nog boven: Nu verkrijgbaar in de winkel.
Edit: als ik nog wat meer keuzes van TV's aanklik zijn er sommige ook nog begin juli leverbaar.
Bij de 4K tv's staat alleen aanbieding geldig tot 28 juni (uiteraard is dit iets anders dan te leveren datum)
En dan staat er ook nog boven: Nu verkrijgbaar in de winkel.
Edit: als ik nog wat meer keuzes van TV's aanklik zijn er sommige ook nog begin juli leverbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Johandmc op 15-06-2015 14:24 ]
Hoe zit het eigenlijk met de receiver, mijne (Denon AVR1610) kan volgens mij geen 4K aan.
Stel in de toekomst, komt er 4K content voor de Plex/Netflix App. Je sluit de TV aan met Optical Out naar de Receiver.
Deze moet hem dan 4K passthrough'en?
Zou, betekenen dat ik nog een nieuwe receiver moet
Zo neig ik toch een beetje naar het Full HD model: KDL-65W855C voor mijn gevoel is de hele hardware eromheen nog niet klaar voor 4K.
Stel in de toekomst, komt er 4K content voor de Plex/Netflix App. Je sluit de TV aan met Optical Out naar de Receiver.
Zo neig ik toch een beetje naar het Full HD model: KDL-65W855C voor mijn gevoel is de hele hardware eromheen nog niet klaar voor 4K.
Als je via optical aansluit maakt het niks uit, namelijk optical bevat alleen het geluidsspoor.DaYwaLkUr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:34:
Hoe zit het eigenlijk met de receiver, mijne (Denon AVR1610) kan volgens mij geen 4K aan.
Er vindt dus geen passthrough plaats.
Je receiver moet 4k ondersteunen als je een media apparaat (bv nieuwe bluray speler) aansluit op je receiver via HDMI en dan weer van je receiver naar je TV gaat.
Als je receiver daar niet mee overweg kan, dan zal je output FULL HD zijn.
Als je echter een 4k TV hebt en je gebruikt de optische kabel van de TV naar je receiver.
Dan kan je gewoon 4k beeld kijken (netflix) en DD geluid krijgen op je receiver.
Als je receiver daar niet mee overweg kan, dan zal je output FULL HD zijn.
Als je echter een 4k TV hebt en je gebruikt de optische kabel van de TV naar je receiver.
Dan kan je gewoon 4k beeld kijken (netflix) en DD geluid krijgen op je receiver.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Klopt. Alleen krijg je dan niet alle kanalen (max 5.1) en worden de volgende formaten niet ondersteunt: Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en LPCM.Bever! schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:38:
[...]
Als je via optical aansluit maakt het niks uit, namelijk optical bevat alleen het geluidsspoor.
Er vindt dus geen passthrough plaats.
Dat zijn formaten die zijn receiver toch niet ondersteund.
edit. D-THD wordt wel ondersteund.
edit. D-THD wordt wel ondersteund.
[ Voor 25% gewijzigd door DarkSide op 15-06-2015 15:44 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nee hoor. Als je namelijk Netflix/Plex gebruikt, dan wordt de videocontent en codecs compleet afgehandeld door de TV zelf. De receiver doet niks.DaYwaLkUr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:34:
Als jij echter een 4K Blu-ray speler hebt en die wilt aansluiten op de receiver, dan moet je wel over.
Maar daar kan je ook kiezen om de speler rechtstreeks op de TV aan te sluiten. Het geluid kan nog steeds via ARC over de receiver lopen of via een optisch kabeltje.
4K is redelijk helder nu HDMI 2.0 een standaard is. Eigenlijk is de Blu-ray speler het enige wat mist.
Ok want, als ik de Chromecast i.c.m. Netflix in mijn oude Sony LCD beestje steek
heb ik geen DD of DTHD ontvang.
Als ik de Chromecast rechtstreek in de receiver plug, dan werkt het prima.
Heeft de nieuwe Sony X850c een HDMI out? zodat ik via de Android Netflix App, DTHD met mijn huidige receiver kan sturen ?
Enige wat mijn receiver dus niet heeft is HDCP 2.2, welke ik nodig zou hebben voor encryptie met BluRay 4K ?
Heeft de nieuwe Sony X850c een HDMI out? zodat ik via de Android Netflix App, DTHD met mijn huidige receiver kan sturen ?
Enige wat mijn receiver dus niet heeft is HDCP 2.2, welke ik nodig zou hebben voor encryptie met BluRay 4K ?
Geen HDMI out, maar wel een ARC poort. Daarmee kan het ookDaYwaLkUr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:04:
Ok want, als ik de Chromecast i.c.m. Netflix in mijn oude Sony LCD beestje steekheb ik geen DD of DTHD ontvang.
Maar dan heb ik hetzelfde issue als met Optical, alléén DD en geen DTS of DTHD ?Kashika schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:18:
[...]
Geen HDMI out, maar wel een ARC poort. Daarmee kan het ook
Want de ARC poort is niet ideaal, hoe sluiten jullie de nieuwe Sony aan?
[ Voor 5% gewijzigd door DaYwaLkUr op 15-06-2015 16:43 ]
natuurlijk is een ARC port ideaal, 1 kabel van versterker naar tvDaYwaLkUr schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:43:
[...]
Maar dan heb ik hetzelfde issue als met Optical, alléén DD en geen DTS of DTHD ?
Want de ARC poort is niet ideaal, hoe sluiten jullie de nieuwe Sony aan?
source (audio/beeld) -> versterker (audio) -> tv (beeld)
tv (audio) -> versterker (audio)
scheelt onnodige optische kabel
zit niet de limiet in de app op de chromecast? (hbo heeft volgens mij stereo 2.0 terwijl deze toen op de xbox 5.1 had)
Toevallig Plex geprobeerd op je Nexus?tcviper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:26:
[...]
Er is nog geen webbrowser nee, maar die zal er nog wel gaan komen, verwacht ik.
Verder staat hier wat meer uitleg; http://techcrunch.com/201...e-from-in-the-play-store/
Basically, een zooi aan apps zie ik hier met mijn (tijdelijke) Nexus player via de store, waaronder Teamviewer, Plex, Vimeo, Twitch, IP camera apps, Tunein radio, Vevo, Youtube, VLC en een hele zooi aan games.
Zit in het Plex development team voor AndroidTV, dus ja
Oh, haha!tcviper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:12:
Zit in het Plex development team voor AndroidTV, dus ja
Op dit moment heb ik PMS op m'n Synology draaien en cast ik Plex naar een Chromecast, alleen is mn Synology niet krachtig genoeg om te transcoderen, dus ondertitels toevoegen werkt (nog?) niet.
Werken ondertitels via AndroidTV wel zonder transcoderen?
En hoe zit het met het betaalmodel, is er een Pass nodig, of kan je het afdoen met een eenmalige aankoop in de app?
Als je puur voor 1 platform Plex wilt dan betaal je gewoon eenmalig voor die app, bij Plexpass krijg je dan ook nog alle apps erbij (PS, Android etc). AndroidTV gebruikt voornamelijk remuxing bij veel dingen dus full transcoding is normaal niet nodig (bijv bij MKV met SRT subs).
Vanavond even wezen snuffelen bij MediaMarkt. Daar gaf de verkoper aan dat de voorraad X85C woensdag a.s. binnenkomt. Ook hun website geeft 3-4 dagen aan. Zal het nu eindelijk gaan gebeuren??
Ben benieuwd, zou graag de KD-65X8505C in et echt zien, hopelijk binnenkort in Mediamarkt Eindhoven te zien.caroden schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:47:
Vanavond even wezen snuffelen bij MediaMarkt. Daar gaf de verkoper aan dat de voorraad X85C woensdag a.s. binnenkomt. Ook hun website geeft 3-4 dagen aan. Zal het nu eindelijk gaan gebeuren??
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Thnx, klinkt goedtcviper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:38:
Als je puur voor 1 platform Plex wilt dan betaal je gewoon eenmalig voor die app, bij Plexpass krijg je dan ook nog alle apps erbij (PS, Android etc). AndroidTV gebruikt voornamelijk remuxing bij veel dingen dus full transcoding is normaal niet nodig (bijv bij MKV met SRT subs).
Zojuist de Sony 55X8508C besteld. Komt eind deze week binnen. Dit is eigenlijk de 8505 maar dan met 1000hz ipv 800.
Ik kan niet wachten!!
Ik kan niet wachten!!
Ik ben heel benieuwd. Ga je een (beknopte) review maken?caroden schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:20:
Zojuist de Sony 55X8508C besteld. Komt eind deze week binnen. Dit is eigenlijk de 8505 maar dan met 1000hz ipv 800.
Ik kan niet wachten!!
En voor hoeveel?
Twijfel nl ook erg over deze...
Twijfel nl ook erg over deze...
FFXIV: Brawny Brawler
Ter info voor iedereen via sony.nl, krijg net melding mbt bestelling voor 65X85C: Uw bestelling wordt verzonden.
Ja, ga ik zeker doen. Wel beknopt inderdaad :-)Torgo schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:27:
[...]
Ik ben heel benieuwd. Ga je een (beknopte) review maken?
Er lijkt ook wat schot in de reviewsamples te zitten, al geloof ik het pas als de modellen daadwerkelijk in ons testlab staan
Ga je dit verschil zien dan?caroden schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:20:
Ik kan niet wachten!!
Mijn 55x8509c is via EP besteld en staat nu voor week 26!
Ik heb geen idee. Maar de prijs is hetzelfde dus dan is de keuze snel gemaakt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 8508 en de 8509? IK kan in de spec-lijst geen verschil ontdekken. Of kijk ik niet goed ;-)Motion2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:12:
Mijn 55x8509c is via EP besteld en staat nu voor week 26!
De dealer waar ik 'm kocht krijgt er ook maar 2 deze week. Allebei al verkocht. De volgende stock komt een week later.
[ Voor 17% gewijzigd door caroden op 16-06-2015 18:19 ]
hopelijk hebben ze morgen dan de 65x805c of de 75x805c bij de MM Arena staan om te kijken -> niet dus, snurk
[ Voor 9% gewijzigd door quorumz op 17-06-2015 14:45 ]
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297