SqueakyClean schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:22:
[...]
OK, thanks. Kodi ga ik me eens over inlezen.
En met de audio/video sync bug bedoel je de audio delay met een soundbar/base?
Daar lees ik idd veel over hier in het topic, maar het is me niet duidelijk of het nou ligt aan de ARC of niet. En of het ook bij andere merken gebeurt. Ook vreemd dat er geen instellingen zijn (audio delay oid) die dit oplossen.
Ik zit ook te kijken naar de 390/790 en hopelijk is het daar opgelost.
Kodi staat gewoon in de App store van je tv, 1 klik en je installeert het

verder is er op Tweakers en op Youtube enorm veel over te vinden, interessant wordt het pas wanneer je gaat spelen met plugins, zelden zo'n uitgewerkt en makkelijk te bedienen mediacenter gezien, werkt ook gewoon lekker met je Sony afstandsbediening.
Mocht je nog ergens een oud laptopje/pc/netbook of een Android tablet hebben liggen kan je daar gewoon ook Kodi op zetten en er lekker mee gaan klooien, heb je iets gevonden wat je bevalt dan stel je dat in Kodi op je tv net zo gemakkelijk in als op voornoemde apparaten.
Er is een a/v sync functie in je tv software en misschien werkt alles bij jou gewoon goed (hoop ik)
Audio delay is ook niet het probleem

Persoonlijk zou ik meer aan een audio advance of een video delay hebben aangezien bij mij daar het probleem ligt...
Het lijkt vreemdgenoeg wel alsof het audio traject langer duurt dan het video traject, terwijl video meestal meer processing vergt dan een audio kanaal over de hdmi pompen (zeg ik met mijn leken verstand).
Ik heb in dit topic gelezen dat als enige de hoofdtelefoon aansluiting geen delay heeft maar heb dat zelf nog niet getest, optisch en hdmi (op welke hdmi poort dan ook met of zonder ARC) schijnt dan weer geen verschil te maken dus ik vrees dat er wat getweakt moet worden aan de audio dsp door de Sony programmeurs.
Pin mij er niet op vast maar het schijnt zelfs bij de ingebouwde tv speakers te zijn (die gebruik ik niet en ben momenteel niet in de buurt om dat nog even te controleren)
Wat ik begrepen heb zijn alle HD modellen met Android vanbinnen met dezelfde processor en moederbord uitgevoerd wat ook verklaart dat het upscalen van de interface naar bijvoorbeeld 4K van de 2015 modellen een zwaardere belasting geeft dan de android interface in 1080 weergeven.
Die 50" full hd die hier staat geeft gewoon een prachtig beeld. soepele android ervaring, reageert vlot, hoogwaardig materiaalgebruik en ziet er lekker minimalistisch en strak uit, echt heel blij mee, zeker in combinatie met de soundbase, dan geniet je ook nog van een bluetooth speaker wanneer je de tv niet aan wil te zetten om audio te streamen vanaf foon of tablet of wat dan ook.
Leuke bijkomstigheid is dat het kastje voor iptv wat XS4all levert precies onder de tv past, staat dus op de soundbase en midden onder het toestel. Het kastje is slects een paar milimeter lager dan de voet van de tv
Of je een soundbase. soundbar of externe versterker aansluit is natuurlijk afhankelijk van de plaatsing in je interieur, wanneer je je toestel aan de wand wil hangen zou ik een soundbar aanraden maar wanneer je je toestel gewoon op een meubel o.i.d. zet dan is een soundbase zeker het overwegen waard.
Je hebt ook geen losse subkast nodig wat de W.A.F. zeker ten goede komt en het ziet er erg strak uit.
Ook vind ik het erg prettig dat Sony actief (eventueel volautomatische) updates uitbrengt en bugs plet.
Kennissen hebben ooit een Philips smarttv gekocht en waren daarna gewoon f*ckd, over Samsung dezelfde verhalen gehoord, wat dat betreft zit je bij een Sony met Android wel goed.