• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:43
Is het trouwens mogelijk om tijdens een tv programma (bijvoorbeeld het songfestival) een Twitter widget te laten lopen op het scherm tijdens de uitzending?

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Bij welke MotionFlow presets worden geen extra frames verzonnen en zorgt voor de beste tv-beleving (voetbal, nieuws, films, series)?

Is het aan te raden Film Modus (in combinatie met) op te zetten?
Ik heb een 50w808c.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
rsca777 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:58:
Bij welke MotionFlow presets worden geen extra frames verzonnen en zorgt voor de beste tv-beleving (voetbal, nieuws, films, series)?

Ik heb een 50w808c.
Dat is toch al vaak genoeg gezegd hier. Zelfs in discussies waarin jijzelf zat..

Verwijderd

Ik heb een 50w808c.
Je stelt iedere dag dezelfde vraag? Probeer gewoon uit wat voor jou het beste kijkt. Ervaringen van anderen zijn toch altijd persoonlijk dus als ik 2-3 mooi vind wil dat niet zeggen dat jij daar ook blij van wordt.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Ik heb een 50w808c.
rsca777 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:47:
Iemand ervaring met Motionflow instellingen op Gebruikers-stand ?
Je kan dan kiezen uit:

- Soepelheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)
- Helderheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)
apis29 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:53:
[...]

Nee, zonder motionflow worden geen extra nieuwe frames gecreëerd die de blur verminderen ... (dit kan ook via het custom menu en de onderste slider, dan worden alleen zwarte frames ipv geïnterpoleerde frames toegevoegd)

Wat staat er eigenlijk in de handleiding bij "Film Mode laag/midden/hoog" ?
Zoals in de posts hierboven moet je gewoon dingen uitproberen voor jouw beste beleving. Wat ik ervan gelezen heb is die Film Modus alleen voor interlaced bronmateriaal, zoals een tv uitzending, en niet voor dvd's/blurays die in 24p/25p/29.97p afspelen.
Voor de op papier beste/maximale motionflow moest je geloof ik het gebruikers/custom menu gebruiken en een bepaalde stand van de sliders (dus mét verzonnen = geïnterpoleerde frames icm zwarte frames). Van de presets scoort Helder/Clear het hoogst maar niet max (bij dit model)En net als bij de XD93 werkt het afspelen van videobestanden bij hun wel zonder problemen (itt de tweakers XD93 review). Volgens een Franse site haalt ie 94% van DCI-P3 (HDfever zie beneden voor een test van deze UHD speler icm de XD85 met betere resultaten dan bij Flatpanels door Advanced Contrast aan te zetten) ...

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 15-05-2016 13:24 ]

• rsca777
  • Niet online
Oké, bedankt! :)
Zal de vraag niet meer stellen of herhalen.

• gkoelewijn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-11 15:42
Goedemiddag!

Ik ben al enige tijd op zoek naar een 65'' 4k tv voor rond de €2k.
Nu ben ik al een poosje aan het rondneuzen hier op het forum naar info over de KD-65X8505C & de KD-65S8505C, de flat en de curved versie.

Zijn er tweakers hier aanwezig die een van deze modellen heeft? en wat is jullie mening? zouden jullie deze toestellen aanraden? of kan ik beter op zoek gaan naar een ander model (eventueel buiten de Sony range).

Ik weet dat er een apart aanschaftopic is voor apparatuur, maar ik ben voornamelijk benieuwd naar jullie beoordelingen/ervaringen!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
gkoelewijn schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:40:
Goedemiddag!

Ik ben al enige tijd op zoek naar een 65'' 4k tv voor rond de €2k.
Nu ben ik al een poosje aan het rondneuzen hier op het forum naar info over de KD-65X8505C & de KD-65S8505C, de flat en de curved versie.

Zijn er tweakers hier aanwezig die een van deze modellen heeft? en wat is jullie mening? zouden jullie deze toestellen aanraden? of kan ik beter op zoek gaan naar een ander model (eventueel buiten de Sony range).

Ik weet dat er een apart aanschaftopic is voor apparatuur, maar ik ben voornamelijk benieuwd naar jullie beoordelingen/ervaringen!
De platte X85 hangt bij mn ouders. Puik toestel. Prijs kwaliteit verhouding is echt meer dan in orde vind ik.
Ik zou zelf op gebied van beeldkwaliteit niet kiezen voor curved. Zit geen voordeel aan, eigenlijk alleen het nadeel dat het beeld vervormd is. Of je moet curved zelf erg mooi vinden ;)

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een 65w855c , geeft de optische uitgang ook 5.1 geluid door van aangesloten HDMI bronnen of alleen stereo ? Dat is me niet helemaal duidelijk....

ben er al achter... het kan gewoon

Word alleen gek van de melding "Het tv volume is geblokkeerd" als ik het geluid harder of zachter zet (playbar is aangesloten vandaar die melding)

[ Voor 50% gewijzigd door Cardwizard op 19-05-2016 07:45 ]

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:53
Nu een maandje of 5 de 49x8307x in gebruik en de volgende dingen vallen me toch tegen:
* Het spiegelen van het scherm: als het overdag licht in de kamer is wanneer de zon fel schijnt, is er superveel reflectie, het lijkt wel een spiegel. Ook heb ik het idee dat het beeld dan niet fel genoeg is, terwijl ik de lichtsensor uit heb staan en de helderheid op max. Met mijn 40w2000 uit 2007 had ik overdag beter beeld, en spiegelde het scherm een stuk beter.
* De zwartwaardes: Bij donkere scenes fluctueert het beeld van grijs naar zwart, lijkt net of de tv hier niet goed mee om gaat; of is dit een instelling die ik zelf niet goed heb staan?
* Het overschakelen van audio van de versterker naar de tv, op willekeurige momenten. Dan moet ik weer via de audio instellingen weer het audiosysteem selecteren.

Over het android gedeelte heb ik eigenlijk niks te klagen!

[ Voor 21% gewijzigd door Vince22 op 19-05-2016 07:41 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Verwijderd

dag allen

wil de sony 49x8309c aanschaffen
er is ook een xxxx8c die duurder is maar ik kan geen verschil ontdekken in de specificaties
het moet iig een 49'' UHD worden. Heb nu een samsung maar als ik er een beetje scheef voor zit dan zie ik een witte waas. Voor het beste beeld moet ik er elke keer recht voor zitten. dat is bij deze sony geen probleem had ik gezien bij de mediamarkt. Dus deze wordt 'm of hebben jullie het juiste alternatief voor mij?
Geluid zal komen uit de Yamaha-YSP5600 en beeld van Ziggo horizon of van de smartapps die in de TV zitten zoals netflix. TV heeft dus eigemlijk alleen een monitorfunctie maar dat beeld moet wel top zijn

• rsca777
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:52:
[...]

[...]

[...]

Zoals in de posts hierboven moet je gewoon dingen uitproberen voor jouw beste beleving. Wat ik ervan gelezen heb is die Film Modus alleen voor interlaced bronmateriaal, zoals een tv uitzending, en niet voor dvd's/blurays die in 24p/25p/29.97p afspelen.
Voor de op papier beste/maximale motionflow moest je geloof ik het gebruikers/custom menu gebruiken en een bepaalde stand van de sliders (dus mét verzonnen = geïnterpoleerde frames icm zwarte frames). Van de presets scoort Helder/Clear het hoogst maar niet max (bij dit model)En net als bij de XD93 werkt het afspelen van videobestanden bij hun wel zonder problemen (itt de tweakers XD93 review). Volgens een Franse site haalt ie 94% van DCI-P3 (HDfever zie beneden voor een test van deze UHD speler icm de XD85 met betere resultaten dan bij Flatpanels door Advanced Contrast aan te zetten) ...
Bedankt voor de tip van de preset "Helder/Clear". Omdat je bij deze stand serieus aan helderheid inboet, heb ik deze nooit gebruikt, tot nu... Hier en daar kan je nog wat doen aan de helderheid (functie Helderheid verhogen, Gamma wat verhogen) en het is niet verkeerd. Voor mij persoonlijk een goed evenwicht tussen soepelheid en beeldkwaliteit. Iemand nog ervaringen met deze preset Helder/Clear?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50
rsca777 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor de tip van de preset "Helder/Clear". Omdat je bij deze stand serieus aan helderheid inboet, heb ik deze nooit gebruikt, tot nu... Hier en daar kan je nog wat doen aan de helderheid (functie Helderheid verhogen, Gamma wat verhogen) en het is niet verkeerd. Voor mij persoonlijk een goed evenwicht tussen soepelheid en beeldkwaliteit. Iemand nog ervaringen met deze preset Helder/Clear?
Preferreer toch echt Standaard voor Motionflow en High voor Film mode :P Maar again, ieder zijn eigen ding hier.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• rsca777
  • Niet online
Bedankt voor je reactie.
Wat zijn voor jou persoonlijk de voordelen van MF Standaard, Film Mode High in vergelijking met andere presets?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50
rsca777 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:27:
Bedankt voor je reactie.
Wat zijn voor jou persoonlijk de voordelen van MF Standaard, Film Mode High in vergelijking met andere presets?
Voor zover ik getest heb met 24,25,29,30,50 en 60FPS test films en series krijg ik daar het beste resultaat mee (op een X85C) - alleen soms bij 60FPS kan het nog wel eens iets minder zijn, maar verder dus nauwelijks tot geen stotter of rare dingen. True Cinema vind ik het beeld te 'snel' worden, en film Mode op uit of low krijg je vaak dat het net niet vloeiend loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 19-05-2016 11:35 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• rsca777
  • Niet online
Bedankt voor de reactie! :-)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
MF standaard en Film Mode High geeft inderdaad net ff dat vloeiendere beeld, zonder dat het een soap opera effect krijgt. Echt de gulden middenweg tussen het originele beeld en te vloeiend :)

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:18
Ik ga voor de Sony XD93, nou lees ik in de tweakers review dat de tv een ouder soc heeft. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van mede tweakers met de XD93 icm Kodi. Gaat dat goed? Vloeiend beeld?

Verwijderd

Kodi draait zelfs nog op een aardappel uit 2009, op mijn netbookje van 6 jaar oud en loopt geweldig op de 50W80Xx uit 2015.
Tenzij er iets bizars met die XD93 aan de hand is (gewoon kapot o.i.d.) zou ik mij wat betreft Kodi werkelijk nergens zorgen over maken.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:25
Sinds een week of wat doet Netflix raar op mij 49x8005b. Hij logt netjes in en ik zie de grote banner met play en more info. Echter alle overige categories met die kleine plaatjes met laatst bekeken, speciaal voor jou en alle categorien staan er niet. Als ik vervolgens op back druk dan kan ik handmatig door de categorien uiteindelijk scrollen of zoeken. Het standaard overzicht is er echter niet meer? Tv is niet geupdate of de app... Meer mensen last van?

• rsca777
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met het bekijken van Netflix via Sony tv en de Netflix-app?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:35

W84

Prima. Ik gebruik het vrijwel dagelijks.

• rsca777
  • Niet online
Hanteer je andere instellingen in vergelijking met wanneer je gewoon tv kijkt?

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Zo! Mijn 65w855c doet het eindelijk na het vervangen van de voeding en ben er nu volop van aan het genieten!

Netflix werkt echt top, alleen zou ik willen dat je de grote van de ondertiteling kan aanpassen. Kan dat?

En waarom kan ik wel via mijn mobiel HBO GO casten naar de tv, maar mis ik de native app in de store?

Ook vind ik het beeld overdag echt bijzonder mooi. Alleen gisteravond bij het kijken van GoT in een donkere omgeving vind ik het zwart toch echt tegen vallen. Door de slider van Black te verminderen wordt het zwart een stuk beter, maar mis je al snel een hele hoop detail. Hier moet ik nog verder mee gaan spelen.

Ik kom van een 47" tv en wat is 65" een fantastische thuis bios grootte! Ook mijn vriendin is helemaal onder de indruk. Gister alleen weer een aantal scene's uit The Dark Knight en Drive opnieuw gekeken...man man man wat dik! Gebruik de tv in combinatie met een Jamo 606s 5.0 setup en plots zijn de towers helemaal niet meer zo groot :+

• Cardwizard
Xecuter NL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:55:

Netflix werkt echt top, alleen zou ik willen dat je de grote van de ondertiteling kan aanpassen. Kan dat?
Via de Netflix website is dat mogelijk , wijzigingen zijn trouwens niet direct zichtbaar , dat kan wel een dag duren

• tiguan
Xecuter NL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:55:
Gebruik de tv in combinatie met een Jamo 606s 5.0 setup en plots zijn de towers helemaal niet meer zo groot :+
Heel fijn speakersetje :)

• W84

W84

rsca777 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 01:09:
Hanteer je andere instellingen in vergelijking met wanneer je gewoon tv kijkt?
Ja, iets andere beeldinstellingen voor film.

• Cardwizard
tiguan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Heel fijn speakersetje :)
Inderdaad !! Ook een tijd in gebruik gehad , weinig mis mee vooral voor films en games , nu volledig over op Sonos ook leuk maar wel anders ;)

• tiguan
Ik gebruik de twee fronts juist voor muziek! :) Dat 't bij films en games goed klinkt is mooi meegenomen.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 22:19
Spotify is er nu ook officieel voor AndroidTV. :)

Google Play: Spotify Music voor Android TV

• W84

W84

Awesome, ik wilde dit laatst nog vragen. Haha!

• tiguan
Jeej, nu hoef ik niet meer via Airfoil vanaf m'n notebook naar m'n receiver te streamen :)

Het zou leuk zijn als ze ook iets van een bewegend beeld hebben in die app. Iets dat reageert op de muziek.

Hoe kom je eigenlijk op een goeie manier uit de app?

[ Voor 53% gewijzigd door tiguan op 20-05-2016 19:44 ]

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:25
Niemand deze problemen hiermee?
basjuhh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:24:
Sinds een week of wat doet Netflix raar op mij 49x8005b. Hij logt netjes in en ik zie de grote banner met play en more info. Echter alle overige categories met die kleine plaatjes met laatst bekeken, speciaal voor jou en alle categorien staan er niet. Als ik vervolgens op back druk dan kan ik handmatig door de categorien uiteindelijk scrollen of zoeken. Het standaard overzicht is er echter niet meer? Tv is niet geupdate of de app... Meer mensen last van?

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:17
Ik heb een Sony 43W755c, die achter een Humax aangesloten is. Het werkt prima. Als ik echter de Coax kabel uit de Humax decoder verwijder en de kabel aansluit op de TV. Dan lijkt het prima te werken, maar ik krijg dan vaak storende blokken in beeld. Met de Humax heb ik dat niet. Ik heb een CI+ 1.3 module van Smit. Ik heb van alles geprobeerd (ook met een Quantas module), maar ik kan niet achterhalen, waarom mijn beeld af te toe stoort. Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat is geweldig! Geen gedoe meer.
Al blijft de tv niet discoverable als ik de app draai. Dat zou moeten werken op hetzelfde netwerk. Zou het uitmaken dat de TV met een draadje aangesloten zit en de telefoons en tabs via wifi? Inloggen daarna lost het probleem wel weer op. Dus dat is dan wel weer fijn.

De app doet het geweldig. Bedankt voor het melden.
App ON, Picture OFF en prima!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:20
bruinsmm schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:49:
Ik heb een Sony 43W755c, die achter een Humax aangesloten is. Het werkt prima. Als ik echter de Coax kabel uit de Humax decoder verwijder en de kabel aansluit op de TV. Dan lijkt het prima te werken, maar ik krijg dan vaak storende blokken in beeld. Met de Humax heb ik dat niet. Ik heb een CI+ 1.3 module van Smit. Ik heb van alles geprobeerd (ook met een Quantas module), maar ik kan niet achterhalen, waarom mijn beeld af te toe stoort. Wie kan mij helpen om dit op te lossen?
Hier ook t geval.signaal is perfect bij doormeten via 24uurs metingen van Ziggo met als meetpunt einde van de kabel bij de tv ingang

• bruinsmm
Dus het probleem ligt bij de tv? Kwam later pas ook achter de de tv ook niet gecertificeerd is door zigoo voor gebuik van de ci+ module. Heeft dat ook mee te maken ?

• W84

W84

Gamepad vereist voor Spotify? AYFKM?! :+

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

W84 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:16:
Werkt desondanks prima met de standaard afstandsbediening.

• tiguan
W84 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:16:
Waar zie je dat nou weer?

• W84

W84

Bij het installeren. Gamepad vereist -> doorgaan/annuleren. Zal wel foutje zijn geweest en kon de app eerst ook niet installeren. Werkt nu prima! :)

• tiguan
Oh ok. Ik had de app via de website op m'n tv laten installeren, dus ik had een dergelijke melding niet gezien.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:48
Ik heb mijn oog laten vallen op deze: pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

Alleen nog even wachten tot de ' WK/Olympische Spelen/klop het vakantiegeld uit je zakken' aanbiedingen en hopen dat er iets interessants bij is.

Heeft iemand een idee of er binnenkort nog nieuwe types aankomen? Eventueel zou ik nog wel het geduld kunnen opbrengen om daarop te wachten namelijk.

flickr iRacing Profiel

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
NPO's reactie op het ontbreken van de NPO (Gemist) app voor Sony Android TV:
We hebben geen app voor Android TV, maar wel voor verschillende smart tv's zoals Philips en Samsung. Voor Sony en voor Android TV overall hebben we (nog) geen app en er zijn op dit moment ook geen plannen om deze wel te ontwikkelen. Dat wil overigens niet zeggen dat deze er nooit komt, maar voor nu heb ik daar helaas geen informatie over.

• tiguan
Gelukkig biedt Ziggo tegenwoordig hbbTV, dat werkt ongeveer hetzelfde als NPO gemist. En anders zit 't wel in je settopbox vaak.

Desondanks vind ik de NOS wel een stel prutsers om een platform als Android nog steeds niet te ondersteunen.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 24-05-2016 12:50 ]

• Cardwizard
catchingfire schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:46:
NPO's reactie op het ontbreken van de NPO (Gemist) app voor Sony Android TV:

[...]
De kwaliteit van die streams is toch te droevig voor woorden , dat wil je helemaal niet zien op een grote tv

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
ed-oorklep schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:44:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze: pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

Alleen nog even wachten tot de ' WK/Olympische Spelen/klop het vakantiegeld uit je zakken' aanbiedingen en hopen dat er iets interessants bij is.
Hoop er niet teveel op, heb die hele serie afgelopen jaar gevolgd, had er zelf ook het oog op, en die is welgeteld, 1x "goed" in de aanbieding geweest, verleden jaar September voor 560, meer niet. Nouja met de Btw weg ermee was die welgeteld, 1.5 uur 500 euro, toen was die uitverkocht. Weet dat maar eens van tevoren, andere modellen blijven zakken en zakken, deze wordt alleen maar duurder weer.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:48
Sjah schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:02:
[...]

Hoop er niet teveel op, heb die hele serie afgelopen jaar gevolgd, had er zelf ook het oog op, en die is welgeteld, 1x "goed" in de aanbieding geweest, verleden jaar September voor 560, meer niet. Nouja met de Btw weg ermee was die welgeteld, 1.5 uur 500 euro, toen was die uitverkocht. Weet dat maar eens van tevoren, andere modellen blijven zakken en zakken, deze wordt alleen maar duurder weer.
Thanks voor de info, dan wachten we nog ff af wat er gebeurd. Hij is nu goed verkrijgbaar voor 620 incl verzenden dus als ie nergens goedkoper te krijgen is dan is er nog wel overheen te komen...

flickr iRacing Profiel

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 07:31

HaTe

haat niet

Sinds kort is er een Spotify app voor Android TV, geweldig! Maar er is een probleem. Blijkbaar houd de app TV-standby niet tegen, waardoor de TV al na een paar nummers op uit gaat en de muziek weg is. Hoe is dit te voorkomen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• W84

W84

Ja, heb ik ook. Maar het is allemaal vrij random, bij mij dan. De ene keer kan ik ongestoord muziek luisteren, dan zit ik opeens uit het niets TV te kijken en dan is alles op zwart! :+

Ook heb ik last van haperingen en pauzes. Kan de verbinding zijn of?

• tiguan
Hoe sluit je die Spotify app op een normale manier af?

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-11 22:04
HaTe schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:54:
Sinds kort is er een Spotify app voor Android TV, geweldig! Maar er is een probleem. Blijkbaar houd de app TV-standby niet tegen, waardoor de TV al na een paar nummers op uit gaat en de muziek weg is. Hoe is dit te voorkomen?
Ja, bij de energie besparende modus (uitschakelen bij inactiviteit op uit zetten)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 07:31

HaTe

haat niet

tiguan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:13:
Hoe sluit je die Spotify app op een normale manier af?
Afsluiten van mij hoeft niet, maar vind het wel vervelend dat je de muziek niet kan stoppen met de sotp knop, maar alleen met pauze.

Energiebesparende modus wil ik niet uitzetten. Kodi werkt ook prima met deze modus aan dus die kan blijkbaar wel standby voorkomen

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Hallo,

Heb sinds september KDL-43w808c en keek tot voor kort zonder problemen digitale TV via CI+ module. Sinds kort krijg ik bij alle zenders (buiten 1,2 en 3) melding "De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd". Nu geeft Ziggo aan dat de TV niet gecertificeerd is, maar tot voor kort keek ik zonder problemen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en/of misschien een oplossing hebben? Ik heb Sony gecontact, maar nog geen reactie...(die gaan waarschijnlijk naar Ziggo wijzen).

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-11 20:44
Ik krijg mijn hoofdtelefoon niet aan de praat via bluetooth op de KDL-43W809c. Op de site van Sony is ook geen support te vinden. Iemand nog tips of ideeën?

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
JK90 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:26:
Hallo,

Heb sinds september KDL-43w808c en keek tot voor kort zonder problemen digitale TV via CI+ module. Sinds kort krijg ik bij alle zenders (buiten 1,2 en 3) melding "De geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd". Nu geeft Ziggo aan dat de TV niet gecertificeerd is, maar tot voor kort keek ik zonder problemen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en/of misschien een oplossing hebben? Ik heb Sony gecontact, maar nog geen reactie...(die gaan waarschijnlijk naar Ziggo wijzen).
Heb je de laatste firmware update op de tv staan. En heeft je CI+ (1.3 heb je neem ik aan) ook de laatste update gehad (via het netwerk van Ziggo) van enkele weken geleden? Wellicht kun je hier nog even naar kijken. Ikzelf gebruik al sinds het begin een Quantis i.c.m. Ziggo, en tot op heden geen enkel probleem.

ps. mocht je een eerdere versie CI+ hebben (een 1.2 bijvoorbeeld), dan kan het met de update via het Ziggo netwerk voor de CI-modules weleens mis zijn gegaan, kijk maar eens op de Ziggo community...

• JK90
Ik heb zowel de laatste tv update als de 1.3 CI+ update. Het heeft trouwens ook gewerkt na deze updates, maar nu niet meer...

Edit: Heb even factory reset gedaan, maar software blijft dan staan ofzo? Kan geen nieuwe versie downloaden...

[ Voor 31% gewijzigd door JK90 op 25-05-2016 21:55 ]

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-10 17:29
Naar mijn ervaring heeft Sony een mooie TV gemaakt met brakke software. Onvoorstelbaar dat Sony hier mee weg komt, update na update maar er blijven problemen. Ingebouwde functionaliteit blijkt niet bruikbaar, en op het Sonyforum wordt dan gewezen naar CI+ modules en ZIggo. Zenders wisselen duurt lang, en bij TV uitschakelen gaat het geluid nog even door, hoe amateuristisch. Naar mijn ervaring word je aan het lijntje gehouden met de belofte van oplossingen van updates en Android 6 tot de omruiltermijn voorbij is. Ik overweeg om er toch maar weer een Humax 5200 bij te zetten, die doet wel wat ik zinvol vind bij TV kijken. Alleen schijnt het volgens een wijsneus bij de Mediamarkt nodig te zijn om telkens bij opstarten handmatig de HDMI ingang te selecteren. Lijkt me stug trouwens maar inmiddels verbaas ik me nergens meer over. Voor mij geen Sony meer in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door AJAV op 26-05-2016 11:01 ]

• tiguan
Of jij gebruikt andere dingen dan ik, of je overdrijft zwaar? Ik heb weining tot geen problemen met m'n tv. Het feit dat het geluid nog even door blijft spelen als je 'm uitzet vind ik nou niet bepaald een probleem*. Zender wisselen op een tv met CI+ is op elke tv traag, heeft geen bal met Android te maken. Bovendien onthoud de tv op welke input hij stond, dus elke keer opnieuw de HDMI kanaal kiezen is niet nodig.

*Als je het geluid via je hifi laat lopen heb je dat probleem trouwens niet.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 26-05-2016 12:34 ]

• W84

W84

Ja, mijn geluid blijft ook doorspelen als ik de TV uitzet... 1 hele seconde gok ik! :+

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
tiguan schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:54:
Of jij gebruikt andere dingen dan ik, of je overdrijft zwaar? Ik heb weining tot geen problemen met m'n tv. Het feit dat het geluid nog even door blijft spelen als je 'm uitzet vind ik nou niet bepaald een probleem*. Zender wisselen op een tv met CI+ is op elke tv traag, heeft geen bal met Android te maken. Bovendien onthoud de tv op welke input hij stond, dus elke keer opnieuw de HDMI kanaal kiezen is niet nodig.

*Als je het geluid via je hifi laat lopen heb je dat probleem trouwens niet.
Mwah, ik heb mijn geluid via hifi lopen en volgens mij schakelt de tv bij uitschakelen van de receiver zijn eigen speakers in en hoor ik het ook... Op zich geen punt, alleen jammer dat dit de tvspeaker/audiosystem-speaker setting verklooid waardoor vaak de tv op tv-speaker stand staat als ik hem weer opnieuw opstart.

Heb de volgorde in mijn harmony al proberen aan te passen en ook delay ertussen, maar nog niet gelukt om dit te fixen...

Verder idd een beetje overdreven, zappen gaat niet snel nee maar dat is CI+module gedoe en niet zozeer deze tv. TVguide glitch is ook niet meer dan dat wat mij betreft, licht hinderlijk.

Al met al geen klachten met deze laatste sw (hoewel ik zeer benieuwd ben naar 6.0... en met name timeshift).

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
m0ridin schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:14:
[...](hoewel ik zeer benieuwd ben naar 6.0... en met name timeshift).
Laat Android TV 6 maar snel komen. Volgende maand toch?

Ik hoop dat ze onderstaande problemen oplossen:

- het screencasten wat niet in normale beeldverhouding gebeurd maar verticaal wordt uitgerekt. (ook in de native video app van sony gebeurt dit). Ik zag in het Tweakers review van het nieuwere model dat dit ook met de nieuwe modellen niet is opgelost.
- het ontbreken van doorgifte van DTS en andere niet AC3 of PCM geluidsformaten naar mijn versterker.
- De vertraging van audio naar de vesterker
- De Ziggo kaart in de TV (via Quantis module) werkt ook één van de drie keer inschakelen niet in oud Ziggo gebied.

Ik kan om bovenstaande problemen heen werken met Kodi maar zou het fijn vinden als het in het smartgedeelte zelf overal gewoon goed werkt.

Dit zodat ik direct kan streamen naar chromecast, Synology app kan gebruiken om een direct stream te starten. of gebruik kan maken van de passthrough naar mijn sony versterker en met behoud van beeldverhoudingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Agima! op 26-05-2016 16:55 ]

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kixpo schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:05:
Ik krijg mijn hoofdtelefoon niet aan de praat via bluetooth op de KDL-43W809c. Op de site van Sony is ook geen support te vinden. Iemand nog tips of ideeën?
Bluetooth op de Sony TV's is niet geschikt voor hoofdtelefoon helaas ;(
Ik had het ook geprobeerd en toen op internet gezocht waarom het niet lukt maar blijkbaar is het alleen bedoelt voor invoer apparaten zoals keyboards, muizen en PS4 controllers.

• mr_rik
m0ridin schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:14:
[...](hoewel ik zeer benieuwd ben naar 6.0... en met name timeshift).
Timeshift werkt nu ook al, via een kleine omweg ;)
Agima! schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:44:
[...]
- De Ziggo kaart in de TV (via Quantis module) werkt ook één van de drie keer inschakelen niet in oud Ziggo gebied.
Blijft apart, ikzelf heb ook een Quantis en zit ook in oud Ziggo gebied, en ik heb nergens problemen mee, werkt hier prima.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
mr_rik schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:53:

Blijft apart, ikzelf heb ook een Quantis en zit ook in oud Ziggo gebied, en ik heb nergens problemen mee, werkt hier prima.
Schijnt toch dat niet iedere quantis module hetzelfde is. Ik lees dat een Smit module ook niet bij iedereen werkt. Work arround is rebooten van de TV.

Nederland 1 , 2 en 3 werken perfect en persoonlijk mis ik toch niets aan de commerciële omroepen. Wel jammer voor mijn vrouw want die moet nu soms idols nu op de Ipad kijken terwijl ik lekker een film kan kijken. ;-)

• JK90
Ik heb van Ziggo begrepen dat bijvoorbeeld een Horizon Box wel altijd werkt (als CI+ niet werkt). Klopt dit en is dit aan te raden?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
Wat me tegenhoudt het aan te raden, is de prijs, verder is het ok oplossing, zelfs hier en daar goed te noemen met Replay en opnames (4 programmas tegelijk).

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
JK90 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:58:
Ik heb van Ziggo begrepen dat bijvoorbeeld een Horizon Box wel altijd werkt (als CI+ niet werkt). Klopt dit en is dit aan te raden?
Ik heb de Horizon box (nieuwe type) teruggestuurd. De fan maakt teveel lawaai, ook in standby mode. Hou het voorlopig bij mijn ouwe trouwe Humax.

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-11 21:45
Ik ben mij nu enkele weken aan het orienteren op een 50 Inch televisie. Mijn eisen zijn niet hoog, tegelijkertijd is prijs ook niet echt belangrijk aangezien ik de tv 10+ jaar plan te gebruiken. Ik heb in een vroeg stadium besloten voor Sony te gaan.

Wat ik wil is Full HD en android (o.a. voor Kodi), Om 3D geef ik niks, 4K is niet echt belangrijk omdat ik toch vaak wel op enkele meters van de tv zit. Tv wordt gebruikt voor series, films en af en toe tv (als in NED1, RTL)

Ik had zo goed als besloten voor de (FULL HD) 50W805C te gaan (bij de 755 lees ik wat meer issues).

Nu twijfel ik omdat ik de (4K) 49X8005C voor minder te koop is dan de 805C

In reviews worden beide tv niet echt vergeleken omdat de ene een FULL HD tv is en de andere een 4K

Vraag: Ik heb de indruk dat de W805C meer een premium tv is met beter beeld dan de X8005C (in ieder geval als je fullHD content kijkt). Klopt deze indruk, zo ja dan ga ik voor de W805C, anders wordt de x8005C ook een serieuze optie.

----------------------------------------

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
The Dutchman schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:59:
Ik ben mij nu enkele weken aan het orienteren op een 50 Inch televisie. Mijn eisen zijn niet hoog, tegelijkertijd is prijs ook niet echt belangrijk aangezien ik de tv 10+ jaar plan te gebruiken. Ik heb in een vroeg stadium besloten voor Sony te gaan.

Wat ik wil is Full HD en android (o.a. voor Kodi), Om 3D geef ik niks, 4K is niet echt belangrijk omdat ik toch vaak wel op enkele meters van de tv zit. Tv wordt gebruikt voor series, films en af en toe tv (als in NED1, RTL)

Ik had zo goed als besloten voor de (FULL HD) 50W805C te gaan (bij de 755 lees ik wat meer issues).

Nu twijfel ik omdat ik de (4K) 49X8005C voor minder te koop is dan de 805C

In reviews worden beide tv niet echt vergeleken omdat de ene een FULL HD tv is en de andere een 4K

Vraag: Ik heb de indruk dat de W805C meer een premium tv is met beter beeld dan de X8005C (in ieder geval als je fullHD content kijkt). Klopt deze indruk, zo ja dan ga ik voor de W805C, anders wordt de x8005C ook een serieuze optie.
De 50w80XC is een 100Hz panel
De 49X800X is een 50Hz panel

Zou naar de winkel lopen waar ze beide modellen hebben en daar kijken. Neem een USB stick met een film of film stukjes mee.

[ Voor 8% gewijzigd door HoefMeistert op 27-05-2016 11:33 ]

PSNID : HoefMeistert

• tiguan
Als je 3D niet belangrijk vind, waarom neem je dan de W805? Dan kan je beter de W755 nemen. Dat je meer issues ziet hier, komt omdat meer mensen hem hier hebben, lijkt mij.

Dat baseer ik op 't feit dat ik de W755 wilde kopen tijdens de BTW actie van de MM en die was heel snel uitverkocht, maar er stonden nog bergen W805's.

Aan de andere kant, hij is maar €20 duurder, dus maakt 't ook niet zoveel uit eigenlijk. Maar behalve 't paneel zijn het gewoon dezelfde tv's.

[ Voor 48% gewijzigd door tiguan op 27-05-2016 12:31 ]

• m0ridin
mr_rik schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:53:
[...]

Timeshift werkt nu ook al, via een kleine omweg ;)

[...]

Hmmmm, really? Als in handmatig beginnen met opnemen en dan meteen afkijken oid?

Ik bedoel eigenlijk vooral de mogelijkheid om op pauze te zetten en even terug te spoelen als ik iets gemist heb. Then again, kijk amper nog tv... hooguit voor live dingen (voetbal, f1, journaal) en die ga ik toch niet snel pauzeren...

De humax staat al een redelijk tijd ongebruikt in t tv meubel

• mr_rik
m0ridin schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:29:
[...]Hmmmm, really? Als in handmatig beginnen met opnemen en dan meteen afkijken oid?
Ja, als je de opname hebt gestart (gepland of rechtstreeks via de opnameknop op je ab), ga dan naar je lijst met opgenomen titels (ga naar de guide > druk daarna op naar links), hier kun je dan meteen de huidige (nog lopende) opname kiezen en deze afspelen (en terugspoelen/pauzeren e.d.) terwijl hij nog gewoon opneemt.

Niet precies hoe timeshift hoort te werken (rechtstreeks op de ab pauzeknop kunnen gebruiken), maar het werkt wel. ;)

• m0ridin
mr_rik schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:43:
[...]

Ja, als je de opname hebt gestart (gepland of rechtstreeks via de opnameknop op je ab), ga dan naar je lijst met opgenomen titels (ga naar de guide > druk daarna op naar links), hier kun je dan meteen de huidige (nog lopende) opname kiezen en deze afspelen (en terugspoelen/pauzeren e.d.) terwijl hij nog gewoon opneemt.

Niet precies hoe timeshift hoort te werken (rechtstreeks op de ab pauzeknop kunnen gebruiken), maar het werkt wel. ;)
Ah, thanks! Inderdaad net niet helemaal handig maar zeker een prima workaround voor nu :)

• mr_rik
Agima! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:14:
[...]

Schijnt toch dat niet iedere quantis module hetzelfde is. Ik lees dat een Smit module ook niet bij iedereen werkt. Work arround is rebooten van de TV.

Nederland 1 , 2 en 3 werken perfect en persoonlijk mis ik toch niets aan de commerciële omroepen. Wel jammer voor mijn vrouw want die moet nu soms idols nu op de Ipad kijken terwijl ik lekker een film kan kijken. ;-)
Klopt, en wat ook wel wil helpen is het authenticatie proces voor de CAM even opnieuw doorlopen (wel precies de juiste stappen volgen, is hier ook al vaker gepost).

• m0ridin
Agima! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:14:
[...]

Ik krijg soms de melding (als ik de tv start terwijl deze op RTL4 of Veronica ofzo staat) dat het signaal gescrambled is en niet descrambled kan worden. In mijn geval werkt even zappen naar NED1/2/3 eigenlijk altijd in die gevallen... Als ik dan terugzap heb ik gewoon beeld.

Maar klinkt als een ander punt (aangezien je dus 1/2/3 wel gewoon kijkt af en toe en alsnog problemen hebt met de overige zenders :/)

• tiguan
m0ridin schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Ik krijg soms de melding (als ik de tv start terwijl deze op RTL4 of Veronica ofzo staat) dat het signaal gescrambled is en niet descrambled kan worden. In mijn geval werkt even zappen naar NED1/2/3 eigenlijk altijd in die gevallen... Als ik dan terugzap heb ik gewoon beeld.
Ik zie die melding ook altijd staan (maar dan in 't Nederlands), maar dat is altijd tijdens het opstarten. Gewoon even wachten en dan komt 't vanzelf goed. Op dat moment is de CI+ module bezig authenticatie uit te voeren met Ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 27-05-2016 12:57 ]

• m0ridin
tiguan schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:54:
[...]

Ik zie die melding ook altijd staan (maar dan in 't Nederlands), maar dat is altijd tijdens het opstarten. Gewoon even wachten en dan komt 't vanzelf goed.
Oh, goed om te weten... Zal de volgende keer proberen iets geduldiger te zijn :)

ps. Moet zeggen dat ik echt blij ben met mijn keuze voor androidtv als smartos. Kodi, netflix, af en toe google play music, youtube. Het werkt allemaal heerlijk.

Mocht er een nieuw model uit komen met vooral snellere cpu&meer geheugen/opslag ga ik serieus overwegen die aan te schaffen want dat is het enige kleine kritiekpuntje. Verder heerlijk zo.

[ Voor 33% gewijzigd door m0ridin op 27-05-2016 12:58 ]

• Kashika
AJAV schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:57:
Naar mijn ervaring heeft Sony een mooie TV gemaakt met brakke software. Onvoorstelbaar dat Sony hier mee weg komt, update na update maar er blijven problemen. Ingebouwde functionaliteit blijkt niet bruikbaar, en op het Sonyforum wordt dan gewezen naar CI+ modules en ZIggo. Zenders wisselen duurt lang, en bij TV uitschakelen gaat het geluid nog even door, hoe amateuristisch. Naar mijn ervaring word je aan het lijntje gehouden met de belofte van oplossingen van updates en Android 6 tot de omruiltermijn voorbij is. Ik overweeg om er toch maar weer een Humax 5200 bij te zetten, die doet wel wat ik zinvol vind bij TV kijken. Alleen schijnt het volgens een wijsneus bij de Mediamarkt nodig te zijn om telkens bij opstarten handmatig de HDMI ingang te selecteren. Lijkt me stug trouwens maar inmiddels verbaas ik me nergens meer over. Voor mij geen Sony meer in ieder geval.
Misschien een kern van waarheid als Sony verwijst naar Ziggo en CI+?
Ziggo is absoluut niet perfect als je gebruik maakt van een CI kaart.

De horizon box zelf heb je die issues niet mee want dat werkt met een HDMI aansluiting. Probeer dat anders als je je er zo aan ergert...

• bruinsmm
Dus het probleem met de blokken in beeld ligt aan de TV. Raar !!
Soullancer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:03:
[...]

Hier ook t geval.signaal is perfect bij doormeten via 24uurs metingen van Ziggo met als meetpunt einde van de kabel bij de tv ingang

• tiguan
bruinsmm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:23:
Dus het probleem met de blokken in beeld ligt aan de TV. Raar !!

[...]
Dat geloof ik ook niet. Ik heb 't ook af en toe terwijl signaal perfect is. Maar het kan ook komen door 4G interference heb ik gehoord. Misschien dat de tuner in de tv zelf, daar net wat gevoeliger voor is.

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Kashika schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Misschien een kern van waarheid als Sony verwijst naar Ziggo en CI+?
Ziggo is absoluut niet perfect als je gebruik maakt van een CI kaart.

De horizon box zelf heb je die issues niet mee want dat werkt met een HDMI aansluiting. Probeer dat anders als je je er zo aan ergert...
Ik denk het van niet.

Ik wissel regelmatig van tv en heb nu met de Sony 65X8505C voor het eerst problemen met de CI+ en maar de Ziggo mediabox aangesloten.
Met alle Samsungs en Panasonics die ik hiervoor gehad heb, zelfs buitenlandse modellen, geen enkel probleem met de CI+.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36
Marcel9970 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:07:
[...]

Ik denk het van niet.

Ik wissel regelmatig van tv en heb nu met de Sony 65X8505C voor het eerst problemen met de CI+ en maar de Ziggo mediabox aangesloten.
Met alle Samsungs en Panasonics die ik hiervoor gehad heb, zelfs buitenlandse modellen, geen enkel probleem met de CI+.
Maar die andere hadden ok geen android OS die al sinds de release een drama is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:25
Gisteren de Philips Fidelio E6 binnengekregen.
Jammer dat je bij de tv niet de verschillende HDMI inputs via een versterker kan aanpassen.
Mijn ps4 moet bijv andere instellingen hebben dan m'n horizonbox. Als ik het via hdmi4/Arc doe, kan ik ze niet per input aanpassen omdat hij de overkoepelende ARC HDMI aanpast.
Iemand hier een oplossing voor?

Heb nu gewoon ouderwets alles op de tv aangesloten en HDMI Arc naar de versterker.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• bruinsmm
Ik gebruik juist daarom de nieuwe Hirschmann stekkers die bestand is tegen 4G straling. Toch stoort het beeld.
tiguan schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:09:
[...]

Dat geloof ik ook niet. Ik heb 't ook af en toe terwijl signaal perfect is. Maar het kan ook komen door 4G interference heb ik gehoord. Misschien dat de tuner in de tv zelf, daar net wat gevoeliger voor is.

• tiguan
Alleen stekkers, of ook de kabel? Of is de kabel zelf sowieso al bestand daar tegen? Die van mij zijn iig al 7 jaar oud denk ik, dus die zullen wel niet tegen 4G bestand zijn :P

• bruinsmm
Ik woon in een nieuwbouw appartement, dus oude kabel zijn het niet. :)
tiguan schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 16:22:
Alleen stekkers, of ook de kabel? Of is de kabel zelf sowieso al bestand daar tegen? Die van mij zijn iig al 7 jaar oud denk ik, dus die zullen wel niet tegen 4G bestand zijn :P

• rsca777
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Voor zover ik getest heb met 24,25,29,30,50 en 60FPS test films en series krijg ik daar het beste resultaat mee (op een X85C) - alleen soms bij 60FPS kan het nog wel eens iets minder zijn, maar verder dus nauwelijks tot geen stotter of rare dingen. True Cinema vind ik het beeld te 'snel' worden, en film Mode op uit of low krijg je vaak dat het net niet vloeiend loopt.
tiguan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:40:
MF standaard en Film Mode High geeft inderdaad net ff dat vloeiendere beeld, zonder dat het een soap opera effect krijgt. Echt de gulden middenweg tussen het originele beeld en te vloeiend :)
Als je de Netflix app gebruikt op de Sony tv: zijn bovenstaande instellingen dan ook aangeraden of toch een tikkeltje anders (omdat je hier in principe toch minstens 1080p HD kunt bekijken)?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22

Bever!

3

[...]

Ik denk het van niet.

Zijn ook niet ziggo gecertificeerd door alle ellende met android en fouten bij sony

• tiguan
rsca777 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:53:
[...]

[...]

Als je de Netflix app gebruikt op de Sony tv: zijn bovenstaande instellingen dan ook aangeraden of toch een tikkeltje anders (omdat je hier in principe toch minstens 1080p HD kunt bekijken)?
Bij mij stond Netflix standaard al zo ingesteld. Ik heb juist andere inputs aangepast naar deze setting zodat het hetzelfde is als bij Netflix.

• Kashika
[...]

Ik denk het van niet.

Ik weet vrij zeker van wel ;)

Ik bedoel overigens specifiek dat Sony en Ziggo er op die wijze last van hebben. Andere merken bedoelde ik niet en heb ik niet genoemd.

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-10 17:29
Het is begrijpelijk dat sommige mensen mij hier een zeurpiet vinden als ik een opmerking maak over het geluid dat door blijft gaan als je de TV uitzet. Misschien is een korte toelichting wel even op zijn plaats.
Met een 37" Pana HD ready plasma en een Humax 5200 was ik redelijk tevreden . Mijn vrouw vond alleen het gedoe met afstandsbedieningen erg lastig, ook na aanschaf van een Harmony. Een 49X8305C leek na studie de beste keus: opnemen op USB HD, CI+ module, twintuner, android, nog wel wat issues maar dat zou met de volgende update uit de wereld zijn. Eind december dat ding besteld bij BCC, want hij stond niet in de winkel, en de Mediamarkt kwam niet overtuigend over in het gesprek.
Dat opnemen, timeshift e.d. voor velen niet zo belangrijk zijn kan ik me voorstellen. Ik mag echter graag sport kijken, en als je op Canvas wielrennen opneemt is het wel prettig als je dat bij thuiskomt kan zien, en niet dat de helft of meer verdwenen is omdat iemand anders de TV heeft aangezet.
Al deze kleine teleurstellingen gevoegd bij het feit dat de beloofde cashback na 5 maanden nog niet is ontvangen maken me wellicht iets te gevoelig voor kleinigheden zoals geluid dat door blijft gaan na uitzetten. Hoewel er waarschijnlijk ook wel mensen zijn die niet begrijpen dat ik druk maak over 70 euro. Maar ik maak me niet druk over dat geld, ik erger me vreselijk aan het niet nakomen van specificaties en beloften van Sony!

Verwijderd

AJAV schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:58:
Het is begrijpelijk dat sommige mensen mij hier een zeurpiet vinden als ik een opmerking maak over het geluid dat door blijft gaan als je de TV uitzet. Misschien is een korte toelichting wel even op zijn plaats.
Met een 37" Pana HD ready plasma en een Humax 5200 was ik redelijk tevreden . Mijn vrouw vond alleen het gedoe met afstandsbedieningen erg lastig, ook na aanschaf van een Harmony. Een 49X8305C leek na studie de beste keus: opnemen op USB HD, CI+ module, twintuner, android, nog wel wat issues maar dat zou met de volgende update uit de wereld zijn. Eind december dat ding besteld bij BCC, want hij stond niet in de winkel, en de Mediamarkt kwam niet overtuigend over in het gesprek.
Dat opnemen, timeshift e.d. voor velen niet zo belangrijk zijn kan ik me voorstellen. Ik mag echter graag sport kijken, en als je op Canvas wielrennen opneemt is het wel prettig als je dat bij thuiskomt kan zien, en niet dat de helft of meer verdwenen is omdat iemand anders de TV heeft aangezet.
Al deze kleine teleurstellingen gevoegd bij het feit dat de beloofde cashback na 5 maanden nog niet is ontvangen maken me wellicht iets te gevoelig voor kleinigheden zoals geluid dat door blijft gaan na uitzetten. Hoewel er waarschijnlijk ook wel mensen zijn die niet begrijpen dat ik druk maak over 70 euro. Maar ik maak me niet druk over dat geld, ik erger me vreselijk aan het niet nakomen van specificaties en beloften van Sony!
Ik snap je punt wel. Zelf vind ik het ook gewoon kansloos dat er zoveel bugs in een TV uit het top segment zitten (W809c in mijn geval). Ik kijk regelmatig jaloers naar WebOS 2.0 op een LG bij vrienden. Lekker vloeiend en tot heden nog geen bug gezien. In het begin troostte ik me met de gedachte dat daar geen Kodi op draait maar bij mij start Kodi de helft van de tijd op met een 'leeg' scherm waarbij ik wel de achtergrond maar geen interface zie. Dus ben maar weer op mijn htpc overgestapt. Tv kijken blijft een matige ervaring door de lip sync issues die ik heb, zowel de op tv speaker als via mijn Denon (die het op mijn Samsung vlekkeloos deed). Als laatste doet mijn afstandsbediening het een paar keer per week ineens niet meer. Moet dan een seconde of 20 wachten voordat er weer iets gebeurt als ik een knop in druk.

Dus is het wachten op Android 6 maar mijn gevoel is dat dit eerder features zal gaan brengen dan mijn problemen oplossen.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Iemand ervaring hoe ik de beeldinstellingen in de youtube app kan veranderen?

ik wil spelen met wel of geen motion flow echter als ik op "action menu" druk floept de tv weg van de youtube app en zie ik opeens bijvoorbeeld SBS6

opgelost: ik moet eerst de app openen en dan action menu (zonder een filmpje te starten)

[ Voor 17% gewijzigd door ApC_IcE op 30-05-2016 22:53 ]

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Ik snap je punt wel. Zelf vind ik het ook gewoon kansloos dat er zoveel bugs in een TV uit het top segment zitten (W809c in mijn geval). Ik kijk regelmatig jaloers naar WebOS 2.0 op een LG bij vrienden. Lekker vloeiend en tot heden nog geen bug gezien. In het begin troostte ik me met de gedachte dat daar geen Kodi op draait maar bij mij start Kodi de helft van de tijd op met een 'leeg' scherm waarbij ik wel de achtergrond maar geen interface zie. Dus ben maar weer op mijn htpc overgestapt. Tv kijken blijft een matige ervaring door de lip sync issues die ik heb, zowel de op tv speaker als via mijn Denon (die het op mijn Samsung vlekkeloos deed). Als laatste doet mijn afstandsbediening het een paar keer per week ineens niet meer. Moet dan een seconde of 20 wachten voordat er weer iets gebeurt als ik een knop in druk.

Dus is het wachten op Android 6 maar mijn gevoel is dat dit eerder features zal gaan brengen dan mijn problemen oplossen.
Hoe heb je de boel aangesloten op je reciever Optical of HDMI ?
Ik had nu bijna de knoop doorgehakt :| Het blijft lastig, ik vindt de W805 gewoon een erg fraai toestel. TV kijken ga ik gewoon via de Horizon box doen, audio via reciever (HDMI).
Ik had na lezen van de draad weinig issues verwacht (merendeel lijkt CI gerelateerd) .. Maar als er nu weer lipsync issues zijn :'( Nog maar even verder lezen. In het sony bug forum hebben ze het vooral over lipsync issues als het via optical is aangesloten...

PSNID : HoefMeistert

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik had mijn oude speakersysteem van Samsung eerst via Optical aangesloten, hierbij moest ik bij de Horizonbox de synchronisatie op +10ms zetten, dan was het goed.

Nu met de nieuwe Fidelio E6 systeem, heb ik de set wederom op +10ms staan, daarna ook geen problemen. Ook bij Netflix of de PS4 of USB stick, geen problemen met de lipsync. Als dit wel is, pas ik het even snel op de soundset aan.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• m0ridin
HoefMeistert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Ik had nu bijna de knoop doorgehakt :| Het blijft lastig, ik vindt de W805 gewoon een erg fraai toestel. TV kijken ga ik gewoon via de Horizon box doen, audio via reciever (HDMI).
Ik had na lezen van de draad weinig issues verwacht (merendeel lijkt CI gerelateerd) .. Maar als er nu weer lipsync issues zijn :'( Nog maar even verder lezen. In het sony bug forum hebben ze het vooral over lipsync issues als het via optical is aangesloten...
Even ter info, heb hier geen last van lipsync issues hoor... TV via hdmi (ARC) op de receiver aangesloten. Geen garanties natuurlijk, maar hier dus geen problemen ermee.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hier ook de tv via arc.
Met youtube merk ik heel lichtjes lipsync problemen hoor. Bijna niet merkbaar maar ik zie bijna alle oneffenheden ;)
Met de htpc (hdmi naar versterker) geen problemen en met de ps4 (hdmi naar versterker) ook niets. Dus lijkt er op dat de tv iets vertraagd het signaal doorstuurt.
Overigens met stereo geluid geen issues. Dus kan ook mijn versterker zijn (pioneer vsx 923k)

Verwijderd

HoefMeistert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:42:
[...]

Heb beide geprobeerd. Optical lijkt beter te zijn qua lipsync dan via HDMI bij mij.

• gkoelewijn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-11 15:42
Hoi,

sinds een weekje eigenaar van de 65SD8505. nu heb ik Plex en VLC apps geïnstalleerd en de TV aangesloten mbv optical (Pioneer VSX-C300). Maar ik krijg geen DTS geluid....

dit geldt voor Plex (waar bij de opties aangegeven wordt dat er een DTS-spoor aanwezig is) en voor VLC..

weet iemand hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?
Pagina: 1 ... 69 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297