Ik heb zon one flick remote gekocht via wehkamp. Maar denk niet dat het wat voor ons is. Misschien iemand hier nog interesse hierin?
De MotionFlow staat bij mij op Standaard, filmstand sinds gisteren op Low (in plaats van High).outlandos schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:10:
[...]
Dus jij hebt MotionFlow uit en filmmodus op High? Ik vind de MF preset True Cinema toch echt wel het mooiste. In combinatie met filmstand op Low. Maar over die laatste twijfel ik nog een beetje.
Eerste indrukken zijn positief. Toen de filmstand op Hoog stond, leek het precies af en toe in conflict te komen met de MotionFlow... Mag ik vragen waarom je nog twijfelt met de filmstand op Low? Zou je de filmstand uit laten staan?
Aan het gehele forum: zou het kunnen dat er een zogenaamd conflict ontstaat wanneer én de MotionFlow aan staat én de filmstand (Film Modus) op Hoog staat?
[ Voor 11% gewijzigd door rsca777 op 27-04-2016 13:04 ]
Ik zou in dat geval adviseren: Film Modus op High en MF uit, of: Film Modus op Low met MF op True Cinima.rsca777 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:03:
[...]
De MotionFlow staat bij mij op Standaard, filmstand sinds gisteren op Low (in plaats van High).
Eerste indrukken zijn positief. Toen de filmstand op Hoog stond, leek het precies af en toe in conflict te komen met de MotionFlow... Mag ik vragen waarom je nog twijfelt met de filmstand op Low? Zou je de filmstand uit laten staan?
Aan het gehele forum: zou het kunnen dat er een zogenaamd conflict ontstaat wanneer én de MotionFlow aan staat én de filmstand (Film Modus) op Hoog staat?
Nou ik heb het geprobeerd maar hij blijft terug gaan op Spel, zodra ik hem op automatisch zet. Ik denk dat ik de boel allemaal maar ana m'n tv ga koppelen, want dit is gewoon irritant. Misschien geeft die settop box wel een verkeerd signaal door hoor? Ik heb 'm nu direct op m'n tv aangesloten en dan kiest ie ook voor spel, zodra ik 'm op automatisch zet.tcviper schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:
Action knop induwen en dan picture settings, zodra je dat apparaat aktief hebt he
Nog iets. M'n vorige Bravia schakelde automatisch naar de HDMI input als ik op de AB van m'n receiver op het SAT/CATV knopje drukte, deze doet dat niet. Ik moet nu echt op de Home knop drukken (AB receiver) en dan kiezen wat ik wil zien/luisteren. Vage shit dit hoor.
En nog een bug. Ik kan de motionflow instellingen van Digitale TV niet opslaan
[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 27-04-2016 19:57 . Reden: randapparatuur direct op tv aangesloten ]
Dus zou het strikt genomen eigenlijk beter zijn MotionFlow uit te schakelen zodat er geen extra frames toegevoegd worden (en bij tijd de bijhorende vervormingen) en FilmMode op Hoog zetten (aangezien deze laatste stand niet echt vervormingen aan het beeld toevoegt)? Verbeter me als ik fout zit.outlandos schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:55:
[...]
Ik zou in dat geval adviseren: Film Modus op High en MF uit, of: Film Modus op Low met MF op True Cinima.
In de Sony w808c zit trouwens een 100hz paneel. Mag ik eruit begrijpen dat, ook al is de MotionFlow uitgeschakeld, dit standaard "actief" is op de tv en je ook snellere beelden (zoals voetbalwedstrijden) vlot en zonder wazig beeld moet kunnen bekijken?
Ik gebruik toch echt motionflow op standaard en film mode op high, werkt prima.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Nee, zonder motionflow worden geen extra nieuwe frames gecreëerd die de blur verminderen ... (dit kan ook via het custom menu en de onderste slider, dan worden alleen zwarte frames ipv geïnterpoleerde frames toegevoegd)rsca777 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:57:
[...]
Dus zou het strikt genomen eigenlijk beter zijn MotionFlow uit te schakelen zodat er geen extra frames toegevoegd worden (en bij tijd de bijhorende vervormingen) en FilmMode op Hoog zetten (aangezien deze laatste stand niet echt vervormingen aan het beeld toevoegt)? Verbeter me als ik fout zit.
In de Sony w808c zit trouwens een 100hz paneel. Mag ik eruit begrijpen dat, ook al is de MotionFlow uitgeschakeld, dit standaard "actief" is op de tv en je ook snellere beelden (zoals voetbalwedstrijden) vlot en zonder wazig beeld moet kunnen bekijken?
Wat staat er eigenlijk in de handleiding bij "Film Mode laag/midden/hoog" ?
[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 28-04-2016 13:08 ]
'Vloeiend en zuiver' zonder Motionflow en/of Film Mode kan echt niet (ongeacht 100Hz). Wel kan je het al 'goed genoeg' vinden met die dingen uit ...rsca777 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:45:
Maar ik mag uit de enkele comments begrijpen dat voor een vloeiend en zuiver beeld (en een tv met 100hz paneel) MotionFlow en/of Film Mode niet per se actief dienen te zijn?
Zit er geen manual ingebouwd in de tv die wat over de Film Mode/Cinemotion zegt? Die op de site is idd nutteloos geworden (oudere waren beter). Staat nu dus gewoon al bij de instellingen zelf zag ik
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 29-04-2016 23:56 ]
Oké, interessant. Bijv. zoals nu om te proberen heb ik MF uit staan, Film Mode op Hoog: zou in principe voldoende kunnen en moeten zijn voor dergelijk vloeiend en zuiver beeld (zonder artefacten en dergelijke te krijgen)!?apis29 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:11:
[...]
'Vloeiend en zuiver' zonder Motionflow en/of Film Mode kan echt niet (ongeacht 100Hz). Wel kan je het al 'goed genoeg' vinden met die dingen uit ...
Zit er geen manual ingebouwd in de tv die wat over de Film Mode/Cinemotion zegt? Die op de site is idd nutteloos geworden (oudere waren beter).
De tv zegt het volgende over de instellingen van Film Modus:
Uit: Optimaliseert de beeldkwaliteit op basis van videocontent, zoals films en computer graphics.
Laag: Verwerk IP-conversies (Interlaced-Progressive) geschikt voor films en computer graphics.
Midden: Verwerk IP-conversies geschikt voor films en computer graphics, met extra framecompensatie om trillingen te verwijderen.
Hoog: Verwerk IP-conversies geschikt voor de meeste video-indelingen, met extra framecompensatie om trillingen te verwijderen.
Ik heb hier ook FM op hoog staan en MF uit. Nooit een fan geweest van MF (hiervoor ook jaren een Bravia gehad). Laatst merkte ik bij The Walking Dead met ingeschakelde MF gestotter bij bepaalde bewegingen.
Het interpoleren van frames lukt inderdaad niet altijd even goed. Dan zie je rare fratsen op het beeld. Ik vind Motionflow op standaard met Film Mode op High vrij acceptabel. Het is net niet dat soap opera effect dat Samsungs out of the box hebben maar ook niet te schokkerig. Ik vind het plezierig kijken iig.
And goneW84 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:20:
http://www.wehkamp.nl/Zoe...6&Blocks=0&Ns=P&View=Grid
Ze hebben weer voorraad...
Zit er over te denken, maar an sich werkt microfoon/voicesearch ook wel via de telefoon en zie nou niet enorm het voordeel verder. Ook maar afwachten of native swipe echt werkt, dat zou het enige zijn.
Volgende keer misschien toch maar gewoon kopen, al is het maar vanwege de voordelige prijs bij wehkamp.
Enkel MF op Standaard en Film Mode Uit zou in principe ook voldoende moeten zijn voor vloeiend beeld (of omgekeerd)? Sowieso blijkt, op basis van de reacties, dat er wel iets moet aanstaan.tiguan schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:59:
Het interpoleren van frames lukt inderdaad niet altijd even goed. Dan zie je rare fratsen op het beeld. Ik vind Motionflow op standaard met Film Mode op High vrij acceptabel. Het is net niet dat soap opera effect dat Samsungs out of the box hebben maar ook niet te schokkerig. Ik vind het plezierig kijken iig.
Is het geen "of of" verhaal: MF OF Film Mode?
Kunnen deze, wanneer ze beide actief zijn, niet conflicteren?
Sony geeft er, voor zover gevonden, geen duidelijke informatie over vrij...
Ik had hem vorige week besteld en was nieuw. Geeft natuurlijk geen 100% zekerheid of dit om een geretourneerd exemplaar is, maar het doosje was in ieder geval niet open geweest.W84 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:51:
Haha, ja het zijn er steeds 1 of 2. Geen idee of het retouren zijn vanwege die aantallen.
Die van mij ook... maar goed het doosje is vrij makkelijk te openen en ook de remote kun je er netjes uithalen. Alleen de batterijen zitten in folie, dat wordt lastig.
Ik heb er nog 1 voor je. Zie ook V&Am0ridin schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:02:
[...]
And gone
Zit er over te denken, maar an sich werkt microfoon/voicesearch ook wel via de telefoon en zie nou niet enorm het voordeel verder. Ook maar afwachten of native swipe echt werkt, dat zou het enige zijn.
Volgende keer misschien toch maar gewoon kopen, al is het maar vanwege de voordelige prijs bij wehkamp.
Verwijderd
Sinds de upgrade van de @Smit 1.3 CI-module naar de laatste versie heb ik last van storing in het digitale signaal. Op volledig willekeurige momenten krijg ik blokjes in beeld die in mijn ogen duiden op storing. Soms gaat het een minuut goed, soms gebeurt het meerdere keren per minuut. Het lijkt bij de ene zender meer voor te komen dan bij de andere zender en ik heb het gevoel dat bij bepaalde Tv-programma's het meer voorkomt dan bij andere.
Voordat ik de gehele bekabeling ga nalopen ben ik benieuwd of anderen hier ook last van hebben? Het signaal was namelijk storingsvrij voorafgaand aan de update.
Kun je overigens ergens zien wat de kwaliteit van het inkomende signaal is op de TV? Dit kan met een mediabox (toen ik nog UPC had) bij het zoeken naar zenders.
Voordat ik de gehele bekabeling ga nalopen ben ik benieuwd of anderen hier ook last van hebben? Het signaal was namelijk storingsvrij voorafgaand aan de update.
Kun je overigens ergens zien wat de kwaliteit van het inkomende signaal is op de TV? Dit kan met een mediabox (toen ik nog UPC had) bij het zoeken naar zenders.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 09:56 ]
Iemand een idee wat er aan de hand is als bij het opstarten eerst de led groen is, dan wit en daarna knipperend rood zonder beeld?
Verwijderd
Onder "help" bij "signaaldiagnose" kijken.....Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:27:
...Kun je overigens ergens zien wat de kwaliteit van het inkomende signaal is op de TV? Dit kan met een mediabox (toen ik nog UPC had) bij het zoeken naar zenders.
Klinkt nasty. Als het over een moderne oven ging, zou ik zeggen dat je pizza klaar is
Niettemin zou een tabel met codes wel handig zijn inderdaad! Ik heb helaas geen idee.
Niettemin zou een tabel met codes wel handig zijn inderdaad! Ik heb helaas geen idee.
W84 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:36:
Iemand een idee wat er aan de hand is als bij het opstarten eerst de led groen is, dan wit en daarna knipperend rood zonder beeld?
"A man has got to know his limitations..."
Tja, hij doet het gelukkig gewoon nog... maar het is niet de eerste keer (tenminste dat groene zag ik nu voor het eerst) en ik vraag mij dan ook af of het hardware- of softwarematige fouten zijn.
Zo, gister mijn 65W855C in ontvangst mogen nemen...prachtig beeld! Direct Netflix openen via de netflix knop op de AB en vervolgens meteen een fullHD stream opzetten: lekker makkelijk en ziet er echt prachtig uit. UHD hoeft voor mij zelfs op dit formaat als je er >3,5 m vandaan zit niet. Heb ook mijn wireless usb keyboardje erin gestoken en ook dat werkte meteen. Echt een prachtig toestel.
Totdat hij vastliep. En na de stekker eruit getrokken te hebben, meer dan 2 minuten gewacht te hebben, stekker er weer in...he-le-maal dood. Geen teken van leven meer. Dus nu een RMA aangevraagd via Sony. Ben benieuwd wat het gaat brengen.
Het is er 1 van de media markt outlet, dus was al een retour. Maar begin nu te twijfelen of ik dat wel had moeten doen
Iemand anders ervaring met toestel dat niet meer aan wilde?
Totdat hij vastliep. En na de stekker eruit getrokken te hebben, meer dan 2 minuten gewacht te hebben, stekker er weer in...he-le-maal dood. Geen teken van leven meer. Dus nu een RMA aangevraagd via Sony. Ben benieuwd wat het gaat brengen.
Het is er 1 van de media markt outlet, dus was al een retour. Maar begin nu te twijfelen of ik dat wel had moeten doen
Ja, mijn 755C wilde ook niet meer aan op een gegeven moment. Zelf opgelost door firmware vanaf USB proberen te installeren. Dus USB er in en dan TV aanzetten (kan me iets herinneren van power knop 10 seconden indrukken ofzo, of een andere meer specifieke combinatie), na een paar minuten startte hij opeens normaal op.Xecuter NL schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:08:
Zo, gister mijn 65W855C in ontvangst mogen nemen...prachtig beeld! Direct Netflix openen via de netflix knop op de AB en vervolgens meteen een fullHD stream opzetten: lekker makkelijk en ziet er echt prachtig uit. UHD hoeft voor mij zelfs op dit formaat als je er >3,5 m vandaan zit niet. Heb ook mijn wireless usb keyboardje erin gestoken en ook dat werkte meteen. Echt een prachtig toestel.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Thanks, ga ik dat ook maar even proberen. Hoop dat het die 10 seconden de powerbutton ingedrukt houden is, want ik kan helemaal niks vinden over een eventuele andere knoppen combi.HaTe schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:16:
[...]
Ja, mijn 755C wilde ook niet meer aan op een gegeven moment. Zelf opgelost door firmware vanaf USB proberen te installeren. Dus USB er in en dan TV aanzetten (kan me iets herinneren van power knop 10 seconden indrukken ofzo, of een andere meer specifieke combinatie), na een paar minuten startte hij opeens normaal op.
Verwijderd
Thx. Kunnen mensen met een Ziggo abo en CI-module voor mij eens kijken wat hun waarden bij signal quality en signal level zijn? Ik heb op bepaalde zenders (RTL4 bijvoorbeeld) regelmatig last van blokjes door het beeld en op Ned 2 totaal niet. Dat blijkt ook wel uit de verschillen qua signaalkwaliteit per zender:Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:05:
[...]
Onder "help" bij "signaaldiagnose" kijken.....
RTL4 = 12 / 12
Ned 2 = 69 / 16
Beiden zijn niet bijster hoog maar er zit wel erg veel verschil tussen de 2 zenders. Hoe is dit bij jullie?
Wat de exacte waardes zijn weet ik zo niet. Wel heb ik hier ook last van gehad. Inmiddels is dit over omdat ik er achter kwam dat mijn wifi (router) stoorde op het TV signaal. Ik heb de uiteindes van de kabels in aluminiumfolie verpakt en daarmee het signaal dusdanig weten te verbeteren dat ik er geen last meer van heb. Wellicht voor jou ook het proberen waard?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Thx. Kunnen mensen met een Ziggo abo en CI-module voor mij eens kijken wat hun waarden bij signal quality en signal level zijn? Ik heb op bepaalde zenders (RTL4 bijvoorbeeld) regelmatig last van blokjes door het beeld en op Ned 2 totaal niet. Dat blijkt ook wel uit de verschillen qua signaalkwaliteit per zender:
RTL4 = 12 / 12
Ned 2 = 69 / 16
Beiden zijn niet bijster hoog maar er zit wel erg veel verschil tussen de 2 zenders. Hoe is dit bij jullie?
Sure, zal het vanavond even checkenVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:43:
[...]
Thx. Kunnen mensen met een Ziggo abo en CI-module voor mij eens kijken wat hun waarden bij signal quality en signal level zijn? Ik heb op bepaalde zenders (RTL4 bijvoorbeeld) regelmatig last van blokjes door het beeld en op Ned 2 totaal niet. Dat blijkt ook wel uit de verschillen qua signaalkwaliteit per zender:
RTL4 = 12 / 12
Ned 2 = 69 / 16
Verwijderd
bij mij resp nl2 en rtl4, kwaliteit/niveau :
NL2 : 100 / 92
RTL4 : 95 / 85
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2016 15:34 ]
Verwijderd
OuchVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:32:
bij mij resp nl2 en rtl4, kwaliteit/niveau :
RTL4: 100/95
NL2: 100/95
Ik kijk deze zenders vrijwel nooit. Maar ik heb wel af en toe blokjes op Fox bijvoorbeeld.
Maar ook daar krijg ik 100/92.
NL2: 100/95
Ik kijk deze zenders vrijwel nooit. Maar ik heb wel af en toe blokjes op Fox bijvoorbeeld.
Maar ook daar krijg ik 100/92.
[ Voor 77% gewijzigd door tiguan op 03-05-2016 19:24 ]
NL2 : 90-100 / 32
RTL4 : 90-100 / 39
Overigens niet veel last van blokjes oid hier...
RTL4 : 90-100 / 39
Overigens niet veel last van blokjes oid hier...
[ Voor 41% gewijzigd door m0ridin op 03-05-2016 21:42 ]
Verwijderd
Ik krijg het bij de 50W805C in combinatie met de HT-XT1 Soundbase maar niet voor mekaar om het asynchroon lopen van het geluid op te lossen.
Na de afgelopen software updates van de tv leek het iedere keer even te verbeteren maar na verloop van tijd lijkt het steeds erger te worden, zowel bij tv kijken via het xs4all kastje, youtube via de ingebakken app als kodi.
De boel al verschillende keren compleet gereset, zelfs fabrieksinstellingen teruggezet en alles opnieuw ingesteld niks lijkt te werken, de soundbase zit momenteel op de HDMI ARC poort aangesloten.
Behalve dit ongelofelijk irritante probleem waarbij niemand lipsync praat bevalt de tv verder uitstekend, schitterend beeld en een vlot reagerend Android.
Wat is de gouden tip om dit op te lossen?
Na de afgelopen software updates van de tv leek het iedere keer even te verbeteren maar na verloop van tijd lijkt het steeds erger te worden, zowel bij tv kijken via het xs4all kastje, youtube via de ingebakken app als kodi.
De boel al verschillende keren compleet gereset, zelfs fabrieksinstellingen teruggezet en alles opnieuw ingesteld niks lijkt te werken, de soundbase zit momenteel op de HDMI ARC poort aangesloten.
Behalve dit ongelofelijk irritante probleem waarbij niemand lipsync praat bevalt de tv verder uitstekend, schitterend beeld en een vlot reagerend Android.
Hier ook blokjes op RTL 5 en RTL 4, weliswaar 1 of 2x per dag, als er veel data op het scherm komt, dus beelden die veel bevatten en snel gaan.
Signaal kwaliteit = 100%
Sterkte 80-90%... maar versterken heeft geen zin.
Ziggo heeft hier alles al doorgemeten van a-z. Lijn is perfect, 24 uurs meting met een datagrabber gehad enz.
Ziggo gaf al de hint, ligt het niet aan de tv of de cimodule.
Signaal kwaliteit = 100%
Ziggo heeft hier alles al doorgemeten van a-z. Lijn is perfect, 24 uurs meting met een datagrabber gehad enz.
Welke cimodule hebben jullie?Soullancer schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 05:22:
Hier ook blokjes op RTL 5 en RTL 4, weliswaar 1 of 2x per dag, als er veel data op het scherm komt, dus beelden die veel bevatten en snel gaan.
Signaal kwaliteit = 100%
Hier een Quantis. Overigens woon ik in een best oude flat en loopt er een kabel van 10-15m naar mijn tv, waar het signaal ook nog eens met een ouderwetse splitter gesplit wordt (en als ik het goed heb, gaat het ook nog eens doorgelust door de Humax recorder). Dus er zijn wel wat punten hier waar het mis kan gaan.
En af en toe is er wel een hapering of blokjes, maar echt heel af en toe en zeker niet enorm storend ofzo.
[ Voor 54% gewijzigd door m0ridin op 04-05-2016 10:09 ]
Ik had ook haperingen en blokjes.
Opgelost door ziggo te bellen en ik heb een coax kabel van ze gekregen. Een van 3meter is de langste die ze mogen sturen.
Geen blokje meer gezien.
Dit was een zwarte kabel met groene rondjes op de uiteindes. Vorige kabel was ook een dikke stugge kabel. Toch lag het hieraan.
Ik woon in een nieuwbouw app van 4 jaar oud.
Opgelost door ziggo te bellen en ik heb een coax kabel van ze gekregen. Een van 3meter is de langste die ze mogen sturen.
Geen blokje meer gezien.
Dit was een zwarte kabel met groene rondjes op de uiteindes. Vorige kabel was ook een dikke stugge kabel. Toch lag het hieraan.
Ik woon in een nieuwbouw app van 4 jaar oud.
Wat zijn de ervaringen met garantie bij 2 lichte plekken op het beeld op een zwarte achtergrond, weet niet of dit ook bleeding heet maar het is hetzelfde als bij de randen.
Clouding? Ik heb de mijne daarvoor om mogen ruilen, maar het nieuwe toestel had het ook weer. Iets minder, maar het is vrij onvermijdelijk bij deze toestellen. Helaas.
Het is inderdaad clouding, ben alleen heel benieuwd hoe ze hier mee om gaan. Lijkt me lastig aan te tonen met een foto, een tv opsturen zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd. Daarnaast heb ik de stroomkabel verlengd, vraag me af of daar dan weer commentaar op komt bij een garantiegeval.
Iemand ervaring met Motionflow instellingen op Gebruikers-stand ?
Je kan dan kiezen uit:
- Soepelheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)
- Helderheid (Min, 1, 2, 3, 4 of Max)
Je kan dan kiezen uit:
Nog even getest met die signaal kwaliteit:
RTL4:
Direct op hoofdaansluiting: 100/74
Doorgelust door de humax: 100/55
Nog een extra splitter (3weg) ertussen (nog een tv op de slaapkamer): 100/39
Dit alles met een ~15m zelf gekochte/geknipte coax-kabel (aansluiting voor in de hoek vd woonkamer, tv compleet aan de andere kant vd woonkamer).
(Stomme?) vraag: Zou signaalsterkte invloed kunnen hebben op zap-snelheid en iets als de programma-gids?
RTL4:
Dit alles met een ~15m zelf gekochte/geknipte coax-kabel (aansluiting voor in de hoek vd woonkamer, tv compleet aan de andere kant vd woonkamer).
(Stomme?) vraag: Zou signaalsterkte invloed kunnen hebben op zap-snelheid en iets als de programma-gids?
[ Voor 28% gewijzigd door m0ridin op 04-05-2016 16:47 ]
Verwijderd
Hmm, mijn setup is (los van de humax) vrijwel hetzelfde. Maar dan dus bedroevende cijfers (12/11). Ik verdenk dan toch de coax kabel aangezien de hoofdaansluiting wel goed signaal geeft. Coax kabel gaat hier via een leiding in de muur dus ik kan deze ook niet bekijken. Wordt dan toch Ziggo monteur bellen om dit te laten repareren.m0ridin schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:40:
Nog even getest met die signaal kwaliteit:
RTL4:
Overigens heb ik de @Smit 1.3 CI-module. Vreemd blijft wel dat pas sinds de update hiervan ik blokjes ervaar.
Hmmm, de coax die ik heb gehaald is van Hirschmann (zelf moeten kopen omdat ik niet zo snel een andere van voldoende lengte kon vinden) en dus los de connectoren en kabel gekocht om zelf te strippen en bevestigen.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:51:
[...]
Hmm, mijn setup is (los van de humax) vrijwel hetzelfde. Maar dan dus bedroevende cijfers (12/11). Ik verdenk dan toch de coax kabel aangezien de hoofdaansluiting wel goed signaal geeft. Coax kabel gaat hier via een leiding in de muur dus ik kan deze ook niet bekijken. Wordt dan toch Ziggo monteur bellen om dit te laten repareren.
Overigens heb ik de @Smit 1.3 CI-module. Vreemd blijft wel dat pas sinds de update hiervan ik blokjes ervaar.
Kabel ligt door de woonkamer zelf verder, langs de plint...
Maar heel apart, niet te testen met een andere/kleinere kabel evt? Dat je de tv dan maar even dichter bij het punt zet?
Verwijderd
Met kortere kabel is het inderdaad beter. Wat ik wel vreemd vind is dat ik op RTL7 100/28 haal en op SBS 100/26. Ik kan het grote verschil met bijvoorbeeld RTL4 niet verklaren. Het lijkt wel per zender compleet anders.
Komt waarschijnlijk door het verschil in de frequentie.
Ben bang dat het niet op te lossen is. Via ARC of Toslink is er een delay in het geluid. Heb een monteur langs gehad die vermelde dat dit normaal is voor deze toestellen (heb zelf een 50W809C). Alleen de hoofdtelefoon uitgang geeft geen audio delay. Ik probeer er niet meer zo op te letten, maar dat valt nog niet mee. Ik raad je aan om het in ieder geval bij Sony te melden. Heb ik ook gedaan, niet dat je er direct wat aan hebt maar wellicht nemen ze het serieus als er genoeg mensen klagen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:17:
Ik krijg het bij de 50W805C in combinatie met de HT-XT1 Soundbase maar niet voor mekaar om het asynchroon lopen van het geluid op te lossen.
Voor degenen die nog iets anders leuks op hun AndroidTV willen proberen, installeer de app Moonlight Game Streaming en je kunt bijv alle Steam games van je PC/Mac naar je TV 'streamen' zelfs een controller op de TV werkt ermee. Hele leuke app: Google Play: Moonlight Game Streaming De app werkt ook op Android TV en doet eigenlijk hetzelfde wat nVidia SHIELD consoles doen, maar dan voor al deze devices.
Het vereist alleen dat je natuurlijk een nVidia kaart in je pc hebt zitten. En sommige games ondersteunen nog niet 100% controller, dan heb je ook een toetsenbord nodig op je TV. Aanbevolen streaming kwaliteit 30Mb/s voor deze tv's.
Het vereist alleen dat je natuurlijk een nVidia kaart in je pc hebt zitten. En sommige games ondersteunen nog niet 100% controller, dan heb je ook een toetsenbord nodig op je TV. Aanbevolen streaming kwaliteit 30Mb/s voor deze tv's.
[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 05-05-2016 12:48 ]
Misschien is het al voorbij gekomen maar kan iemand mij vertellen hoe je apps afsluit of het cachegeheugen leegt?
Ik heb de 49x8307c maar sinds een week is ie bizar traag geworden. Na het indrukken van een knop op de AB reageert ie pas na 5/6 sec.
Ik heb de 49x8307c maar sinds een week is ie bizar traag geworden. Na het indrukken van een knop op de AB reageert ie pas na 5/6 sec.
Scrooge NL
Afstandsbediening uit-toets een seconde of 10 ingedrukt houden, dan reboot de hele tv.Theo27 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:59:
Misschien is het al voorbij gekomen maar kan iemand mij vertellen hoe je apps afsluit of het cachegeheugen leegt?
Anders heb je bij instellingen onder het kopje tv, apps staan. Hier kun je alle actieve apps vinden, als je daar eentje kiest krijg je de opties zoals gedwongen stoppen.
Precies, het kan best zijn dat een goedkope/brakke coax kabel problemen geeft op het ene kanaal en niet op het andere, ik heb dit in het verleden ook gehad.Fonta schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:13:
Komt waarschijnlijk door het verschil in de frequentie.
Als je signaal problemen en je gebruikt als coax kabel die standaard rommel van de bouwmarkt dan eerst maar eens vervangen voor Hirachnann bekabeling.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Is er al meer nieuws bekend over de Android 6 update voor de 2015-modellen? Deze zou toch deze maand moeten komen?
Ik heb dit reeds eerder gevraagd, maar is het mensen al gelukt om Spotify te (chrome)casten naar de X8509C (of andere vergelijkbaar type TV)?
Ik zou juist de audio willen casten en het beeld van de TV uitzetten. Dan hoef ik niet nog ee device aan te schaffen. Mijn receiver doet airplay dus ik kan wel casten vanaf de ipad, maar ik zou het liever van mn Galaxy S6 doen.
Ik zou juist de audio willen casten en het beeld van de TV uitzetten. Dan hoef ik niet nog ee device aan te schaffen. Mijn receiver doet airplay dus ik kan wel casten vanaf de ipad, maar ik zou het liever van mn Galaxy S6 doen.
Zoals al meerdere malen aangegeven, ergens in of na Juninl.mark schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:07:
Is er al meer nieuws bekend over de Android 6 update voor de 2015-modellen? Deze zou toch deze maand moeten komen?
spotify sideloaden naar de TV, dan werkt het welHann1BaL schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:18:
Ik heb dit reeds eerder gevraagd, maar is het mensen al gelukt om Spotify te (chrome)casten naar de X8509C (of andere vergelijkbaar type TV)?
Of de app Emma for spotify installeren.berghefr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:35:
[...]
spotify sideloaden naar de TV, dan werkt het wel
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Oke dat klinkt interessant, binnenkort is proberen of ik Dark Souls 2 aan de gang kan krijgentcviper schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:48:
Voor degenen die nog iets anders leuks op hun AndroidTV willen proberen, installeer de app Moonlight Game Streaming en je kunt bijv alle Steam games van je PC/Mac naar je TV 'streamen' zelfs een controller op de TV werkt ermee. Hele leuke app: Google Play: Moonlight Game Streaming De app werkt ook op Android TV en doet eigenlijk hetzelfde wat nVidia SHIELD consoles doen, maar dan voor al deze devices.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Weet iemand of je Chromecast app op een of andere manier bij te werken is? Naast Spotify werkt ook Horizon Go van Ziggo niet..
Mijn TV werkt nu weer stabiel, nog steeds geen reboot nodig gehad sinds de laatste update. Laat die Android 6 maar zitten
.
[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 09-05-2016 22:22 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
Android 6... Ik hoop eigenlijk liever op een fix voor dis audio delay issues, wanneer ik een negatieve audio delay of een video t.o.v. de audio vertraging in kan stellen ben ik al behoorlijk gelukkig...
Zelfs als ik moedwillig zoveel mogelijk processing op het beeld aan zet en de audio zo simpel mogelijk probeer door te sturen blijft er ongeveer 200ms vertraging tussen beeld en geluid zitten, argh...
Zolang dit niet gefixt is blijf ik mensen afraden om een Sony te kopen, jammer, want qua beeld is er voor dat geld weinig beters op de markt.
Hopen op een spoedige update dan maar weer..
Zelfs als ik moedwillig zoveel mogelijk processing op het beeld aan zet en de audio zo simpel mogelijk probeer door te sturen blijft er ongeveer 200ms vertraging tussen beeld en geluid zitten, argh...
Zolang dit niet gefixt is blijf ik mensen afraden om een Sony te kopen, jammer, want qua beeld is er voor dat geld weinig beters op de markt.
Hopen op een spoedige update dan maar weer..
Nog even een tip voor degene die met lipsync issues zitten op hun Sony AndroidTV (in combinatie met een versterker via HDMI ARC/Optical). Dit kun je wel instellen door het volgende te doen, op je TV:
- Start de app of wat je wilt aanpassen dan duw Action menu
- Kies dan Sync menu > Control audio system
- Kies hier Setting > A/V Sync
Dit zou standaard op AUTO goed moeten zijn, maar je kunt altijd de delay omhoog gooien, zou het nodig mogen zijn
Overigens kan het raar genoeg niet de - in, alleen omhoog.
- Start de app of wat je wilt aanpassen dan duw Action menu
- Kies dan Sync menu > Control audio system
- Kies hier Setting > A/V Sync
Dit zou standaard op AUTO goed moeten zijn, maar je kunt altijd de delay omhoog gooien, zou het nodig mogen zijn
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 10-05-2016 15:44 ]
Ik moet die delay op m'n receiver aanpassen voor zover ik weet. Dan is 't toch niet de schuld van de tv? Of kan het op de tv ook nog apart?
Ik heb overigens nergens last van in dat opzicht, behalve bij Youtube, en dan ook alleen Youtube.
Ik heb overigens nergens last van in dat opzicht, behalve bij Youtube, en dan ook alleen Youtube.
[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 10-05-2016 15:37 ]
Via de manier wat ik beschrijf past ie het aan voor het ARC of Optical kanaal vanuit de TV op de receivertiguan schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:37:
Ik moet die delay op m'n receiver aanpassen voor zover ik weet. Dan is 't toch niet de schuld van de tv? Of kan het op de tv ook nog apart?
Ja precies, dat Sync menu past het aan op de receiver, niet op de tv zelf.tcviper schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Via de manier wat ik beschrijf past ie het aan voor het ARC of Optical kanaal vanuit de TV op de receiverDaar kom je anders niet aan, omdat het ARC kanaal niet ingesteld kan worden via de receiver zelf.
Of dat ook voor ARC geldt ga ik vanavond even testen.
update: bij ARC kan je ook een delay instellen!
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 10-05-2016 19:21 ]
Verwijderd
Dat gaat lastig worden op zo'n sony soundbase (speakerplateau met ingebouwde versterker onder de tv) vrees ik.
Die sync optie heb ik ook al mee lopen spelen maar gaf geen oplossing, probleem is dat het geluid achter loopt bij het beeld, andersom zou je met een audio delay op kunnen lossen, mijn probleem is precies omgekeerd, ik zoek een beeld delay of audio versneller
Of een sync die gewoon werkt.
Die sync optie heb ik ook al mee lopen spelen maar gaf geen oplossing, probleem is dat het geluid achter loopt bij het beeld, andersom zou je met een audio delay op kunnen lossen, mijn probleem is precies omgekeerd, ik zoek een beeld delay of audio versneller
Of een sync die gewoon werkt.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 17:27 . Reden: aanvullend stukje ]
Voor audio versnelling heb je een USB accessoire nodig. Dit is een kristallenbol die het geluid kan voorspellen voordat het is aangekomen bij het apparaat. ;-)
In mijn zoektocht naar een tv kom ik steeds vaker bij de sony bravia x83c uit. Ik zie alleen meerdere varianten met nog een suffix: x8305c, x8307c, x8308c, x8309c. In de pricewatch zie ik geen noemenswaardige verschillen anders dan dat er voor de 5 en 7 een ander geoptimaliseerde refresh rate staat en dat de 7 zilverkleurig is. De 7 lijkt een exclusief mediamarkt model. Wat jammer is want ik vind de kleur mooier.
Kan iemand nog iets roepen evt. verschillen die ik heb gemist?
Edit: hier staat iets over backlight scanning rate maar zonder bron. En hier heeft sony volgens mij een aantal identieke lijstjes staan.
Edit: hier staat iets over backlight scanning rate maar zonder bron. En hier heeft sony volgens mij een aantal identieke lijstjes staan.
[ Voor 24% gewijzigd door carnelain op 11-05-2016 08:38 . Reden: Resources ]
Even iets vreemds waar ik niet uit kom. ik hoop dat iemand hier me kan helpen.
Als ik opnames maak op USB stick dan heb ik om deze te benaderen een pincode nodig. dit is dezelfde pincode als ik ingesteld heb voor 16+ content ivm kids.
echter de opnames zijn geen 16+
De pincode wordt gevraagd zodra ik de list opvraag van wat ik opgenomen heb.
wordt nogmaals gevraagd bij het afspelen van een opname.
en vervolgens willekeurig tussentijds bij het afspelen.
Nu heb ik ook geprobeerd om pincode beveiliging van content helemaal uit te zetten, maar dan nog blijft het benaderen van de usb stick vragen om een pincode.
hoe kan ik dit uitzetten?
Betreft de 55S8505C
Als ik opnames maak op USB stick dan heb ik om deze te benaderen een pincode nodig. dit is dezelfde pincode als ik ingesteld heb voor 16+ content ivm kids.
echter de opnames zijn geen 16+
De pincode wordt gevraagd zodra ik de list opvraag van wat ik opgenomen heb.
wordt nogmaals gevraagd bij het afspelen van een opname.
en vervolgens willekeurig tussentijds bij het afspelen.
Nu heb ik ook geprobeerd om pincode beveiliging van content helemaal uit te zetten, maar dan nog blijft het benaderen van de usb stick vragen om een pincode.
hoe kan ik dit uitzetten?
Betreft de 55S8505C
Het verschil tussen de 5c en 7c is alleen de kleur. Als jij de kelur hebt gezien die je mooi vindt, wat is dan het probleem dat dit een exclusief mediamarktmodel is? Koop je de TV daar als het echt een probleem is (afhankelijk van de prijs natuurlijk.)carnelain schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:07:
In mijn zoektocht naar een tv kom ik steeds vaker bij de sony bravia x83c uit. Ik zie alleen meerdere varianten met nog een suffix: x8305c, x8307c, x8308c, x8309c. In de pricewatch zie ik geen noemenswaardige verschillen anders dan dat er voor de 5 en 7 een ander geoptimaliseerde refresh rate staat en dat de 7 zilverkleurig is. De 7 lijkt een exclusief mediamarkt model. Wat jammer is want ik vind de kleur mooier.
De lijstjes zijn verder identiek en wat dat betreft kun je kiezen wat je wilt
Toch vreemd vier type nummers en dan geen verschillen. Er lijkt dus ook iets niet helemaal te kloppen in de specs op t.net.
Wat betreft de mediamarkt. Dit soort praktijken wil ik niet ondersteunen. Het is gewoon concurrentie vervalsing.
Wat betreft de mediamarkt. Dit soort praktijken wil ik niet ondersteunen. Het is gewoon concurrentie vervalsing.
Wat klopt er niet in de specs? Wat zijn de verschillen en dit kun je aangeven op tweakerscarnelain schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:28:
Toch vreemd vier type nummers en dan geen verschillen. Er lijkt dus ook iets niet helemaal te kloppen in de specs op t.net.
Wat vaak een verschil is, maar zo diep heb ik er nu niet ingedoken, is een verschil in softwarematige Hzjes. Het is belangrijk om wel even op te zoeken wat de panelen werkelijk doen en dat zal bij allemaal hetzelfde zijn.
Een vraag: Motionflow instellingen Gebruikers-stand bevat volgende mogelijkheden om in te stellen:
Is er een bepaald evenwicht te vinden met deze instellingen waar je toch net dat tikkeltje vloeiendheid hebt, maar geen artefacten of soap opera effect? Als Soepelheid op 1 staat, Helderheid op 0 krijg je dan bijv. een "verdubbeling" van het aantal Hz?
Is er een bepaald evenwicht te vinden met deze instellingen waar je toch net dat tikkeltje vloeiendheid hebt, maar geen artefacten of soap opera effect? Als Soepelheid op 1 staat, Helderheid op 0 krijg je dan bijv. een "verdubbeling" van het aantal Hz?
Er zijn twee modellen in twee kleuren. Ik heb zelf de 8C. Die werkt op 120 Hz op full HD. Ik heb weleens gesuggereerd dat de 5C/7C dit niet kan. Er is door anderen beredeneerd dat alle panels hetzelfde zijn.carnelain schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:28:
Tot heden heeft zich hier nog geen X8305C of X8037C bezitter gemeld die bereid is even een computer aan te sluiten. Dus mocht er hier een X8305C of X8037C meerlezen, test dan aub even of er beeld is op 120 (119) Hz.
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 11-05-2016 12:44 ]
Zou ik graag doen. Enige probleempje is dat ik bij Sony de verschillen niet kan vinden. Beetje een kip ei verhaalHann1BaL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:52:
[...]
Wat klopt er niet in de specs? Wat zijn de verschillen en dit kun je aangeven op tweakersHet is een community site, dus als de specs er niet goed staan, dan is het natuurlijk altijd een goed idee om die te verbeteren. De website van Sony is de bron die je het beste kunt aanhouden.
Wat vaak een verschil is, maar zo diep heb ik er nu niet ingedoken, is een verschil in softwarematige Hzjes. Het is belangrijk om wel even op te zoeken wat de panelen werkelijk doen en dat zal bij allemaal hetzelfde zijn.
@sdk1985: bedankt voor de oproep.
Precies. Verschil is vaak kleur. Maar dat maakt het toch makkelijk? Je zoekt de tv die het goedkoopst is (dat is namelijk lang niet altijd het laagste type. Toen in ging shoppen kwam ik bij de X8509C uit, die was goedkoper dan de 5C)carnelain schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:37:
[...]
Zou ik graag doen. Enige probleempje is dat ik bij Sony de verschillen niet kan vinden. Beetje een kip ei verhaal![]()
@sdk1985: bedankt voor de oproep.
Panels zijn allemaal 100hz. De X83C, de X85C en ook de 07 varianten. De 07C heeft alleen software die "meer hz" biedt. Echter is de native panel refresh het belangrijkst. Die softwarematige hz is het niet waard om op te letten.sdk1985 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:42:
[...]
Er zijn twee modellen in twee kleuren. Ik heb zelf de 8C. Die werkt op 120 Hz op full HD. Ik heb weleens gesuggereerd dat de 5C/7C dit niet kan. Er is door anderen beredeneerd dat alle panels hetzelfde zijn.
Tot heden heeft zich hier nog geen X8305C of X8037C bezitter gemeld die bereid is even een computer aan te sluiten. Dus mocht er hier een X8305C of X8037C meerlezen, test dan aub even of er beeld is op 120 (119) Hz.
Niet weer dezelfde discussie aubKashika schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Panels zijn allemaal 100hz. De X83C, de X85C en ook de 07 varianten. De 07C heeft alleen software die "meer hz" biedt. Echter is de native panel refresh het belangrijkst. Die softwarematige hz is het niet waard om op te letten.
Het kan wel zijn dat de hele wereld voorzien wordt van hetzelfde 120 Hz panel en ze het in Nederland gewoon 100 Hz noemen omdat 120 meer een USA dingetje is. Op Rtings hebben ze het namelijk ook over 120 Hz: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x830c. Maar dat is een hypothese die echt eerst getest zal moeten worden.
Wat zeker is, is dat mijn X8308C prima 120 Hz oppakt. Als een X830 5c/7c bezitter zich meldt dan weten we meer.
Daarnaast heeft de TV ook gewoon HDMI 2.0 op alle poorten (ook dat stond niet goed in de specs op tweakers voor ik de tv aanschafte, de manual impliceerde zelfs dat 4K niet op 60 Hz zou werken, ook dat bleek niet waar te zijn). Wat dat betreft klopt alles wat in de Rtings review stond.
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : Yes
1080p @ 120Hz : Yes
4k @ 30Hz @ 4:4:4 : Yes
4k @ 60Hz : Yes
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : Yes
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 11-05-2016 13:59 ]
Ik start geen discussie. Geef je de feiten.sdk1985 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:50:
[...]
Niet weer dezelfde discussie aub. Ik heb mijn 49X8308C aan kunnen sturen op 120 Hz (weergegeven als 119 Hz op de UI van de tv) door mijn game pc aan te sluiten op de tv en de resolutie te forceren via het Nvidia control panel.
Het kan wel zijn dat de hele wereld voorzien wordt van hetzelfde 120 Hz panel en ze het in Nederland gewoon 100 Hz noemen omdat 120 meer een USA dingetje is. Op Rtings hebben ze het namelijk ook over 120 Hz: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x830c. Maar dat is een hypothese die echt eerst getest zal moeten worden.
Wat zeker is, is dat mijn X8308C prima 120 Hz oppakt. Als een X830 5c/7c bezitter zich meldt dan weten we meer.
Daarnaast heeft de TV ook gewoon HDMI 2.0 op alle poorten (ook dat stond niet goed in de specs op tweakers voor ik de tv aanschafte, de manual impliceerde zelfs dat 4K niet op 60 Hz zou werken, ook dat bleek niet waar te zijn). Wat dat betreft klopt alles wat in de Rtings review stond.
[...]
Dat zijn de verversingen voor Nederlands inputs voor TV en home video apparatuur.
Bij een PC input zijn die ratio's beïnvloedbaar en kan je inderdaad tot 120hz behalen. Want dit toestel heeft hetzelfde panel als in Amerika.
Ga dan niet beweren "Panels zijn allemaal 100hz". Het panel is het technische ding waar beeld uit komt. Als dat 120Hz kan weergeven dan is het een 120 Hz panel. Als het maximaal 60 Hz kan weergeven dan is het een 60 Hz panel. Als hij maximaal 100 Hz kan weergeven dan is het een 100 Hz panel. Als jij 100 Hz op je 120 Hz panel gaat draaien dan is het nog steeds een 120 Hz panel. Rtings heeft bovendien bevestigd dat er daadwerkelijk 120 Hz wordt weergeven. Als je te hoog gaat dan wordt het scherm zwart en dan komt er een melding alsof er geen signaal is.Kashika schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:48:
[...]
Ik start geen discussie. Geef je de feiten.
Dat zijn de verversingen voor Nederlands inputs voor TV en home video apparatuur.
Bij een PC input zijn die ratio's beïnvloedbaar en kan je inderdaad tot 120hz behalen. Want dit toestel heeft hetzelfde panel als in Amerika.
Stellen dat het allemaal 100 Hz panelen zijn is geen feit maar aantoonbaar een onwaarheid.
Als jij een HTPC of Nvidia Shield Console aansluit dan kun je gebruik maken van de 120 Hz. Misschien ook met mijn Venz K1, die heb ik alleen op 4K 60 Hz getest dat zou ik moeten nakijken.
[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 11-05-2016 14:57 ]
Chill eens even...sdk1985 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Ga dan niet beweren "Panels zijn allemaal 100hz". Het panel is het technische ding waar beeld uit komt. Als dat 120Hz kan weergeven dan is het een 120 Hz panel. Als het maximaal 60 Hz kan weergeven dan is het een 60 Hz panel. Als hij maximaal 100 Hz kan weergeven dan is het een 100 Hz panel. Als jij 100 Hz op je 120 Hz panel gaat draaien dan is het nog steeds een 120 Hz panel.
Ben ik je persoonlijk aan het aanvallen?
Vroeger hadden toestellen in EU alleen de mogelijkheid om 50hz weer te geven. Tegenwoordig kunnen ze met alle signalen om. Fabrikanten communiceren nog steeds de Europese hz waarden, omdat het lichtnet hier op die frequentie zit.
Die 4K toestellen hebben een HDMI2.0 input. Daarmee kan je 1080 op max 120hz binnen halen.
Voor een gemiddelde Europese consument kan dat verwarrend zijn als informatie.
Ja sorry, iets te fel
.
De vorige keer, voor aanschaf, is precies dezelfde discussie gevoerd. Nu is het gewoon getest. Het is alleen maar onhandig als er elke keer misinformatie in dit topic verschijnt. Je hoeft niet ver terug te bladeren om het stroomverbruik verhaal te zien (stelling was dat idle verbruik 20W+ zou bedragen met de update). Volledig gedebunked met mijn stroommeter. Daarna bevestigd door de originele poster, maar niet voordat minstens 1 persoon problemen kreeg door zijn stekker elke dag uit de tv te trekken. Zonde toch?
De X8308C is gewoon een 120 Hz panel. Staat op Rtings, omdat er discussie over was hier speciaal voor dit topic de tv een middag op mijn bureau gezet en op 120 Hz getest. Conclusie: 120 Hz gaat prima. Wat de software van Sony er mee doet als je TV kijkt verandert daar niets aan.
De vorige keer, voor aanschaf, is precies dezelfde discussie gevoerd. Nu is het gewoon getest. Het is alleen maar onhandig als er elke keer misinformatie in dit topic verschijnt. Je hoeft niet ver terug te bladeren om het stroomverbruik verhaal te zien (stelling was dat idle verbruik 20W+ zou bedragen met de update). Volledig gedebunked met mijn stroommeter. Daarna bevestigd door de originele poster, maar niet voordat minstens 1 persoon problemen kreeg door zijn stekker elke dag uit de tv te trekken. Zonde toch?
De X8308C is gewoon een 120 Hz panel. Staat op Rtings, omdat er discussie over was hier speciaal voor dit topic de tv een middag op mijn bureau gezet en op 120 Hz getest. Conclusie: 120 Hz gaat prima. Wat de software van Sony er mee doet als je TV kijkt verandert daar niets aan.
alle "100hz" panels hier zijn gewoon 120hz panels, echter gebruiken ze die 20 extra herzen eigenlijk alleen bij 24p materiaal anders niet. Mits je niet via je pc 120hz input forceert natuurlijksdk1985 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:18:
Ja sorry, iets te fel.
@Bever! & @sdk1985, thanks, dat neemt een hoop onzekerheden weg. Zo kan ik tenminste een weloverwogen keuze maken.
Bij welke MotionFlow presets worden geen extra frames verzonnen en zorgt voor de beste tv-beleving (voetbal, nieuws, films, series)?
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn Shield kan het uren achter elkaar goed doen en dan opeens gaat het beeld een soort van stotteren/flikkeren. Behoorlijk extreem kan ik wel zeggen. Dit stotteren gaat pas weg nadat ik de Shield helemaal uit heb gezet. Aangezien het moeilijk uit te leggen is heb ik het zojuist op film proberen vast te leggen:
YouTube: Nvidia Shield stuttering
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ik denk dat iedereen kan zien wat ik bedoel: het is in het echt nog veel duidelijker te zien.
Ik had dit exacte probleem bij mijn vorige Shield. Aangezien ik niet meer in de 14 dagen periode zat heeft de winkel de Shield naar Nivida voor repatie gestuurd. Na ruim een week kreeg ik een - op het oog - nieuwe Shield terug. Helaas heeft deze dus precies hetzelfde probleem...
Zelf heb ik geen idee waar het aan kan liggen. Op internet vind ik ook niks. Ik vraag me af of het door mijn TV (Sony X85C) en/of Sony Soundpbar (X3) komt. Aan de bekabeling kan het in elk geval niet liggen: ik heb HDMI 2.0 kabels en voor de zekerheid al meerdere kabels geprobeerd). Ik hoop dat iemand hier advies heeft. Bvd!
Edit: na veel zoeken toch een topic hierover gevonden:
https://forums.geforce.co...range-distortion-issue/1/
Schijnbaar heeft de X85C een bepaalde refresh bug @4k 60hz. De Shield is dus perfect in orde (de vorige die ik heb terug gestuurd blijkbaar dus ook).. Nou dan toch maar de Shield verkopen vrees ik, want ik ga niet de TV verkopen.
Mijn Shield kan het uren achter elkaar goed doen en dan opeens gaat het beeld een soort van stotteren/flikkeren. Behoorlijk extreem kan ik wel zeggen. Dit stotteren gaat pas weg nadat ik de Shield helemaal uit heb gezet. Aangezien het moeilijk uit te leggen is heb ik het zojuist op film proberen vast te leggen:
Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ik denk dat iedereen kan zien wat ik bedoel: het is in het echt nog veel duidelijker te zien.
Ik had dit exacte probleem bij mijn vorige Shield. Aangezien ik niet meer in de 14 dagen periode zat heeft de winkel de Shield naar Nivida voor repatie gestuurd. Na ruim een week kreeg ik een - op het oog - nieuwe Shield terug. Helaas heeft deze dus precies hetzelfde probleem...
Zelf heb ik geen idee waar het aan kan liggen. Op internet vind ik ook niks. Ik vraag me af of het door mijn TV (Sony X85C) en/of Sony Soundpbar (X3) komt. Aan de bekabeling kan het in elk geval niet liggen: ik heb HDMI 2.0 kabels en voor de zekerheid al meerdere kabels geprobeerd). Ik hoop dat iemand hier advies heeft. Bvd!
Schijnbaar heeft de X85C een bepaalde refresh bug @4k 60hz. De Shield is dus perfect in orde (de vorige die ik heb terug gestuurd blijkbaar dus ook).. Nou dan toch maar de Shield verkopen vrees ik, want ik ga niet de TV verkopen.
Ben je zo ontevreden over Android TV van de TV zelf?outlandos schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:50:
Ik zit met het volgende probleem:
Kun je op een android tv ook de app fox sports installeren? Zo nee is er een alternatief?
Op een Philips TV is deze app (naast NPO (uitzending gemist), Kijk, RTL XL standaard geinstalleerd. Op een Sony TV zijn deze apps niet in de playstore te vinden...sikking schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:20:
Kun je op een android tv ook de app fox sports installeren? Zo nee is er een alternatief?
Je kunt de app wel sideloaden of je gebruikt de cast functie vanaf je telefoon/tablet.catchingfire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:31:
[...]
Op een Philips TV is deze app (naast NPO (uitzending gemist), Kijk, RTL XL standaard geinstalleerd. Op een Sony TV zijn deze apps niet in de playstore te vinden...
Sideloaden kan. Maar de NPO app is slecht te bedienen zonder touchscreen...
Weet niet of dat ook voor rtlxl ed geldt.
Als je op het Digitale netwerk van Ziggo zit, kun je beter de Horizon Go app gebruiken ipv de Fox Sport app.
De NPO app op een Philips Android TV werkt super... heb 'm geprobeerd te backuppen met ES Explorer (net als de KIJK en RTLXL apps) en op een Nvidia Shield te installeren maar daar doen geen van alleen het helaas.lowfi schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:57:
Sideloaden kan. Maar de NPO app is slecht te bedienen zonder touchscreen...
Via sideloaden wel, alleen spelen de videos niet goed af... Enorm haperend/stotterend. NIet bruikbaar op die manier helaas.sikking schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:20:
Volgens mij een codec iets, niet zozeer cpu. Had dit namelijk ook ooit met een specifieke rom op een android tablet, toen een andere library gebruiken van een eerdere rom waarbij het wel werkte loste dit probleem op. Maar zonder root (en zonder de ballen om te klooien en mijn tv te vernachelen
Weet iemand of je in de "Album" app ook andere views kan tonen. Bv thunbnail view. Nu heb ik enkel een list view...
Ik gebruik deze app om fotos van een dnla server te tonen. Alternatieven zijn ook welkom
Ik gebruik deze app om fotos van een dnla server te tonen. Alternatieven zijn ook welkom
Verwijderd
Het zou te maken kunnen hebben met een zwak signaal maar ben toch benieuwd naar jullie beelden.
Mijn 55W809C is gekoppeld aan een Denon AVR-1913 receiver via HDMI (ARC). Ik gebruik meestal de TV-speaker behalve bij een serie of film op TV. Als ik tijdens het TV kijken de receiver aanzette dan schakelde de TV automatisch over op audio via de receiver. Dit werkt nog steeds prima (Netflix, Kodi, Uitzending gemist) behalve wanneer ik TV kijk via de CI-module (@Smit 1.3). Als ik tijdens het TV kijken de receiver aan zet wordt het beeld zwart en krijg ik de melding dat het signaal verdwenen is. Alsof er iets stoort op het Tv-signaal. Vreemde is dat het altijd prima gewerkt heeft tot na de CI-module update (waardoor ik ook blokjes in beeld heb gekregen). Iemand een idee?
Overigens gaat het Tv-signaal soms ook op zwart als ik de HTPC aan zet die aan de W809 gekoppeld is. Heb al wel andere stekkerdozen/stopcontacten geprobeerd maar zonder resultaat.
Mijn 55W809C is gekoppeld aan een Denon AVR-1913 receiver via HDMI (ARC). Ik gebruik meestal de TV-speaker behalve bij een serie of film op TV. Als ik tijdens het TV kijken de receiver aanzette dan schakelde de TV automatisch over op audio via de receiver. Dit werkt nog steeds prima (Netflix, Kodi, Uitzending gemist) behalve wanneer ik TV kijk via de CI-module (@Smit 1.3). Als ik tijdens het TV kijken de receiver aan zet wordt het beeld zwart en krijg ik de melding dat het signaal verdwenen is. Alsof er iets stoort op het Tv-signaal. Vreemde is dat het altijd prima gewerkt heeft tot na de CI-module update (waardoor ik ook blokjes in beeld heb gekregen). Iemand een idee?
Overigens gaat het Tv-signaal soms ook op zwart als ik de HTPC aan zet die aan de W809 gekoppeld is. Heb al wel andere stekkerdozen/stopcontacten geprobeerd maar zonder resultaat.
Thx voor de antwoorden, dan is kodi voor mij de beste optie. Ik gebruik sportsdevil, maar daar ben ik niet over tevreden de laatste tijd. Is er een betere alternatieve addon?
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297