Dit zal wel een stomme vraag zijn, maar: waar kan je de Horizon APK downloaden? In de play store wordt ie altijd gelijk geïnstalleerd.
Moet wel zeggen dat de specs over een panel niet publiekelijk gecommuniceerd worden door een merk. Op de Sony site zal je de native refresh ook niet vinden.Fonta schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:20:
[...]
Niet om heel erg lullig te doen, maar dit is niet hoe het werkt hier op Tweakers.
We verwachten hier ook enige inzet uit jezelf door bijvoorbeeld op google te zoeken en/of op de website te kijken van de fabrikant enzovoorts.
In je profiel is te zien dat je 4 forum reacties hebt, en alle 4 zijn in dit topic waarin je telkens vergelijkbare vragen stelt.
Als je even de specificaties opzoekt op google of de site van de fabrikant, dan weet je binnen enkele minuten wat voor paneel er in de televisie zit.
Je kunt er inderdaad wel wachter komen via Google of door dit topic door te spitten. Maar gezien de verschillende modelnamen en het feit dat de W7 variant soms wel een 50hz panel heeft, is het niet raar dat hij om bevestiging vraagt.
Heeft iemand trouwens persoonlijke ervaringen met de beeldinstellingen van de Sony 50W808C?
Na wat schuiven en rondgekeken te hebben op internet kwam ik op het onderstaande uit:
- Alle beeldverbeteraars af
- Beeldmodus: Standaard
- Contrast: 85/100
- Helderheid: 35/50
- Scherpte: 50/100
- Kleur: 53/100
- Gamma: 0
- Zwartwaarde: 50/100
- Filmmode (enkel voor digitale televisie) op Hoog
Na wat schuiven en rondgekeken te hebben op internet kwam ik op het onderstaande uit:
- Contrast: 85/100
- Kleur: 53/100
Standaard is vrij blauw, maar goed...
Geldt voor de 756 tenminste, geen idee of het hetzelfde paneel is eigenlijk.
Geldt voor de 756 tenminste, geen idee of het hetzelfde paneel is eigenlijk.
[ Voor 57% gewijzigd door W84 op 19-04-2016 16:15 ]
Huh, net uit het niets geen beeld wel geluid. Vervolgens werd het ledje rood van kleur en kort daarna een reboot... gaat lekker!
Hele avond stond de tv aan zonder iets aan te raken. Druk ik net op de Netflix knop , Netflix start half op en reboot
Vanavond 2 uurtjes Netflix gekeken, geen problemen gehad
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb wat problemen met het geluidsvolume. Ik heb een 50W807C en kijk TV met een Amino kastje via Telfort. Het valt me op dat het volume steeds hoger gezet moet worden op de TV.
Soms crashed de TV idd en gaat de spanning eraf. Na het opstarten is het geluid dan weer op het oude niveau.
En begint het riedeltje weer opnieuw.
Het vreemde is dat de mediaspeler(Kodi op een NUC) daar geen last van heeft.
Hebben meer mensen hier last van?
Soms crashed de TV idd en gaat de spanning eraf. Na het opstarten is het geluid dan weer op het oude niveau.
En begint het riedeltje weer opnieuw.
Het vreemde is dat de mediaspeler(Kodi op een NUC) daar geen last van heeft.
Hebben meer mensen hier last van?
Allemaal persoonlijk en paneel-afhankelijk...rsca777 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:07:
Heeft iemand trouwens persoonlijke ervaringen met de beeldinstellingen van de Sony 50W808C?
- Contrast: 90/100
- Kleur: 58/100
Over het algemeen is alle 'verbeteraars' uitzeggen wel een goede richtlijn, en ook motion-enhancing. Verder gewoon zelf uitvogelen en spelen,...
Elke voorkeur voor afstelling is persoonlijk, maar als het doel is om de kleurechtheid na te bootsen is het gewoon meetbaar.m0ridin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:01:
[...]
Allemaal persoonlijk en paneel-afhankelijk...
Over het algemeen is alle 'verbeteraars' uitzeggen wel een goede richtlijn, en ook motion-enhancing. Verder gewoon zelf uitvogelen en spelen,...
Het is paneel afhankelijk maar in de basis zijn de instellingen wel vrij correct, want de panelen schelen nu ook niet zoveel. Het veel te blauwe, scherpe beeld, wordt dan geler en zachter. Wat mij betreft te zacht en geel, en dan maar iets minder realistisch.
Het staat of valt met wat je nastreeft: Realiteit of wat je fijn/mooi vindt. Ik zit ergens tussenin
True, kleurechtheid is niet persoonlijk (maar dat leidde ik niet uit de post af)Hann1BaL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:04:
[...]
Elke voorkeur voor afstelling is persoonlijk, maar als het doel is om de kleurechtheid na te bootsen is het gewoon meetbaar.
Het is paneel afhankelijk maar in de basis zijn de instellingen wel vrij correct, want de panelen schelen nu ook niet zoveel. Het veel te blauwe, scherpe beeld, wordt dan geler en zachter. Wat mij betreft te zacht en geel, en dan maar iets minder realistisch.
Het staat of valt met wat je nastreeft: Realiteit of wat je fijn/mooi vindt. Ik zit ergens tussenin
Maar alsnog, had wat verschillende settings geprobeerd die ik op internet vond van vergelijkbare modellen en vond het op mijn model (W805c) erg tegenvallen.
Ik zit er ook al maanden mee te klooien.
Flets, of oververzadigd... ik heb de juiste instelling er tussenin nog niet kunnen vinden.
Flets, of oververzadigd... ik heb de juiste instelling er tussenin nog niet kunnen vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door maikbike op 20-04-2016 11:44 ]
Het is idd wat je zelf persoonlijk mooi en aangenaam vind om te kijken.
En natuurlijk is het vaak aftasten m.b.t. de instellingen: beetje meer contrast, wat minder helderheid enz. Voor games heb ik persoonlijk al ondervonden (o.a. Fifa) dat de kleurwaarde iets hoger mag staan, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Niet simpel altijd!
En natuurlijk is het vaak aftasten m.b.t. de instellingen: beetje meer contrast, wat minder helderheid enz. Voor games heb ik persoonlijk al ondervonden (o.a. Fifa) dat de kleurwaarde iets hoger mag staan, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Niet simpel altijd!
Hoi Allemaal,
Ik ben van plan over een maand de KD-43X83??? aan te schaffen. Voor mij zijn de verschillen tussen deze modellen niet zo groot. Maar ik heb dus een vraag. Op de afstandsbediening van mijn nieuwe TV zit een grote knop met NETFLIX erop. Nu hebben we een tijdje Netflix gehad, maar zijn er erg teleurgesteld over. Ik zie er erg tegenop om nu deze opzichtige reclame (van een merk waar ik gal aan heb) in onze huiskamer te halen. De vragen zijn dus;
- Hoe kan je de netflix letters netjes verwijderen van de afstandsbediening?
- Kan ik mijn oude ab van mijn sony bravia KLD-32W4000 blijven gebruiken? Welke opties heb ik dan niet?
Ik ben van plan over een maand de KD-43X83??? aan te schaffen. Voor mij zijn de verschillen tussen deze modellen niet zo groot. Maar ik heb dus een vraag. Op de afstandsbediening van mijn nieuwe TV zit een grote knop met NETFLIX erop. Nu hebben we een tijdje Netflix gehad, maar zijn er erg teleurgesteld over. Ik zie er erg tegenop om nu deze opzichtige reclame (van een merk waar ik gal aan heb) in onze huiskamer te halen. De vragen zijn dus;
- Kan ik mijn oude ab van mijn sony bravia KLD-32W4000 blijven gebruiken? Welke opties heb ik dan niet?
@Rakshasa: als je toevallig een 3D printer hebt, kun je de toets misschien namaken in plastic. Dan haal je de ab uit elkaar en vervang je de toets door het gemaakte plasticje. Vergeet niet dat je een rand aan dat stuk plastic moet maken, zodat die ook in de ab-behuizing blijft hangen.
Je oude AB werkt ook, al mis je dan waarschijnlijk de functies die op de nieuwe AB zitten.
One-flick remote binnen van Wehkamp (ze hadden weer voorraad) en het werkt echt fijn... erg blij mee. Awesome!
Misschien denk ik te simpel:Rakshasa schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:39:
Hoi Allemaal,
Pak een stift, nagellak, verf en bedek de knop.
Klaar.
Verder kijk ik vooral naar mn TV en niet naar mn AB, maar iedereen is anders
Ik heb mijn TV laten kalibreren en sindsdien heb ik toch wel het idee dat de kleuren optimaal zijn. Heel af en toe ziet iets er niet goed uit maar dat komt dan door het bron materiaal, en daar heb ik dan ook vrede mee.maikbike schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:41:
Ik zit er ook al maanden mee te klooien.
Imho moet een tomaat op het scherm even rood zijn als een tomaat in het echt, gras moet "gewoon" groen zijn etc. ik zou niet weten waarom een tv meer kleur zou moeten geven dan de objecten irl, dan kies je er dus bewust voor een "nep" beeld.
Inmiddels alweer uitverkochtW84 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:17:
One-flick remote binnen van Wehkamp (ze hadden weer voorraad) en het werkt echt fijn... erg blij mee. Awesome!
M'n tv maakt er nu kennelijk een gewoonte van om te rebooten als ik Netflix opstart
Daar sla je de spijker op zijn kop, de bron speelt een behoorlijke rol. Dat kan "opgelost" worden door elke bron een eigen instelling toe te kennen.Chaoss schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:53:
[...]
Ik heb mijn TV laten kalibreren en sindsdien heb ik toch wel het idee dat de kleuren optimaal zijn. Heel af en toe ziet iets er niet goed uit maar dat komt dan door het bron materiaal, en daar heb ik dan ook vrede mee.
Imho moet een tomaat op het scherm even rood zijn als een tomaat in het echt, gras moet "gewoon" groen zijn etc. ik zou niet weten waarom een tv meer kleur zou moeten geven dan de objecten irl, dan kies je er dus bewust voor een "nep" beeld.
Echter lijk ik tussen verschillende televisiekanalen ook verschillen te zien.
Het rood in een programma als DWDD lijkt enorm dominant, daar een discovery hd programma vaak snel flets lijkt met dezelfde instelling.
Kortom de instelling tussen oververzadigd en flets kan ik lastig vinden waarbij alle programma's fijn te bekijken zijn.
Ik overweeg ook een calibratie.
Het blijft zoeken qua beeldinstellingen met de Sony 50W808C.
Ze staan nu op het volgende:
Kleur 50/100
Contrast 95/100
Scherpte 50
Helderheid 25/50
Voor games te spelen, zet ik de tv op Game-modus.
Degenen die dit hier ook doen, passen jullie daar dan nog iets aan bij de instellingen?
Ze staan nu op het volgende:
Kleur 50/100
Contrast 95/100
Scherpte 50
Helderheid 25/50
Voor games te spelen, zet ik de tv op Game-modus.
Degenen die dit hier ook doen, passen jullie daar dan nog iets aan bij de instellingen?
Volgens mij gebruik ik voor TV en gaming dezelfde instellingen.
Bij game modus zet ik ook vaak de lichtsensor uit, ik vindd het beeld van de PS4 anders zo raar er uit zien. Bij gewone tv vind ik het juist weer prettig als de lichtsensor het regelt.
Ja, jammer dat die sensor niet per kanaal kan worden aangepast. Met gamen vind ik die sensor ook irritant, maar met films etc. is het prettiger aan.
Ik heb alle beeld "optimizers" uit staan dus ook de licht sensor. zowel bij gaming als tv. Wat ik wel jammer vindt is dat de tv geen optie heeft op de instellingen naar alle inputs te kopiëren?
Hoe staan jullie beeldinstellingen dan ingesteld (kleur, contrast, helderheid, scherpte) om een zo best mogelijk beeld te krijgen? Kan interessant zijn dat eens langs elkaar te leggen, ook al blijft het een persoonlijke smaak en voorkeur.
Hier staat mijn verhaaltje over de kalibratie: Chaoss in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Tot heden nog steeds geen enkele reboot nodig gehad. Kodi heeft ook een stuk minder moeite met (lange) standby. De X830 werkt dus weer als vanouds met de laatste update
.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Juist, het enige nadeel is nog dat we af en toe de TV moeten rebooten omdat dan films/series niet meer vloeiend lopen. Alsof de motionflow/film mode dan opeens niet meer werkt of zoiets. Ik heb het idee dat dit gebeurt als je bijv eerst TV kijkt en/of HDMI kanaal verandert en dan terug komt naar de TV interface.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Oh dat wou ik ook nog steeds eens even peilen. Als ik een film afspeel met Kodi, dan staat motionflow duidelijk helemaal uit. Als ik dan de action menu tevoorschijn tover en de instellingen ga aanpassen dan lijkt het door te komen, maar zodra ik weer terug ben in Kodi, dan zie je toch echt dat motionflow nog steeds uit staat. De settings zijn dan ook specifiek voor Apps, zie je boven in staan. Hebben meer mensen dit ervaren?
Weet iemand hoe je dat games gedeelte van het homescreen afkrijgt?
Heb je op die momenten al eens naar wat statistieken gekeken zoals de cpu load, framerate, skipped frames en geheugen gebruik? In het geval van Kodi kun je dat met de O toets doen en in het hoofdmenu bij system info.tcviper schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:58:
Juist, het enige nadeel is nog dat we af en toe de TV moeten rebooten omdat dan films/series niet meer vloeiend lopen. Alsof de motionflow/film mode dan opeens niet meer werkt of zoiets. Ik heb het idee dat dit gebeurt als je bijv eerst TV kijkt en/of HDMI kanaal verandert en dan terug komt naar de TV interface.
Gebruik Plex, geen Kodisdk1985 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:10:
[...]
Heb je op die momenten al eens naar wat statistieken gekeken zoals de cpu load, framerate, skipped frames en geheugen gebruik? In het geval van Kodi kun je dat met de O toets doen en in het hoofdmenu bij system info.
Het is Android dus niets houdt je tegen om de cpu en memory usage uit te lezen met welke app dan ook (eventueel side-loaden).tcviper schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:22:
[...]
Gebruik Plex, geen KodiMaar zie hetzelfde bij YouTube dan en andere video apps. Als ik de app quit en opnieuw start is het soms opgelost, soms moeten we rebooten, dus lijkt op memory leak inderdaad.
Ik weet niet welke apps jij nog meer zelf hebt geïnstalleerd? Ik heb zelf in ieder geval niet die problemen met Kodi en ES File explorer. Als dat alleen Plex is dan zal dat de oorzaak zijn.
Thanks!W84 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:23:
Wehkamp heeft de One-Flick Remote weer op voorraad...
Ze hadden er nog 3 op voorraad. Nu 1 minder dus.
Met wat vind je hem fijner dan de standaard remote?W84 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:17:
Gebruik je veel voice commands?
Voor degene die ook nog op zoek zijn naar best settings, dit artikel een tijdje terug geschreven en werkt voor mij tenminste op de X85C nog steeds het beste: https://www.techconnect.n...ia-x85c-picture-settings/
Wat heb je bij Adv colour temp?tcviper schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:54:
Voor degene die ook nog op zoek zijn naar best settings, dit artikel een tijdje terug geschreven en werkt voor mij tenminste op de X85C nog steeds het beste: https://www.techconnect.n...ia-x85c-picture-settings/
Ik heb die veranderd naar:
R-Gain Max
G-Gain -2
B-Gain -2
R-Bias 2
G-Bias 0
B-Bias 0
De rest op default.
Die heb ik default laten staan. Zag geen rede om daar ook nog aan te komen.outlandos schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:34:
[...]
Wat heb je bij Adv colour temp?
Ik heb die veranderd naar:
R-Gain Max
G-Gain -2
B-Gain -2
R-Bias 2
G-Bias 0
B-Bias 0
De rest op default.
En wat zijn die op default precies, allemaal 0?tcviper schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:36:
[...]
Die heb ik default laten staan. Zag geen rede om daar ook nog aan te komen.
G-Gain: Max, B-Gain: Max, de rest 0.outlandos schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:42:
[...]
En wat zijn die op default precies, allemaal 0?
En dan Colour Gamme Adjustment Points is 1.
Heb een paar vreemde dingen met m'n 755C die ik bij m'n vorige TV niet/minder had:
* regelmatig komt hij gewoon niet uit standby. Dat duurt dan enkele minuten, en dan opeens lijkt hij een cold-boot te doen.
* geluid zou altijd naar m'n receiver moeten die ook altijd braaf aan gaat, maar gaat erg vaak ondanks dat de receiver aan gaat naar de tv-speaker, soms staat er dan op het beeld dat er een communicatiefout heeft opgetreden.
(TV audio gaat optisch naar receiver. Inputs via hdmi: setopbox gaat direct naar tv, nvidia shield, wii e.d. gaan via receiver naar tv. Wat ontzettend vaak gebeurd als ik met m'n Logitech Harmony iets wil kijken is dat OF de hdmi input van de TV verkeerd geselecteerd wordt, OF hij pakt toch de tv-speaker voor geluidsoutput ipv de receiver. Als ik vervolgens de receiver even uit en weer aan zet dan pakt hij wel de receiver voor geluidsoutput.
Heeft iemand hier een gouden tip voor om dit fool-proof te laten verlopen. Ik vermoed dat het iets met HDMI-CEC te maken heeft waardoor er wat dingen op het foute moment togglen.
* regelmatig komt hij gewoon niet uit standby. Dat duurt dan enkele minuten, en dan opeens lijkt hij een cold-boot te doen.
* geluid zou altijd naar m'n receiver moeten die ook altijd braaf aan gaat, maar gaat erg vaak ondanks dat de receiver aan gaat naar de tv-speaker, soms staat er dan op het beeld dat er een communicatiefout heeft opgetreden.
(TV audio gaat optisch naar receiver. Inputs via hdmi: setopbox gaat direct naar tv, nvidia shield, wii e.d. gaan via receiver naar tv. Wat ontzettend vaak gebeurd als ik met m'n Logitech Harmony iets wil kijken is dat OF de hdmi input van de TV verkeerd geselecteerd wordt, OF hij pakt toch de tv-speaker voor geluidsoutput ipv de receiver. Als ik vervolgens de receiver even uit en weer aan zet dan pakt hij wel de receiver voor geluidsoutput.
Heeft iemand hier een gouden tip voor om dit fool-proof te laten verlopen. Ik vermoed dat het iets met HDMI-CEC te maken heeft waardoor er wat dingen op het foute moment togglen.
Is er iemand die met een Android device Spotify kan Casten naar de TV?
Mijn received ondersteunt Airplay, dus het werkt wel vanaf een iPad, maar ik wil het graag casten naar de TV en zo afspelen op mijn luidsprekers. Je kunt immers het beeld van de TV gewoon uitschakelen.
Iemand die hier al succes mee heeft geboekt? Ik zie de casting optie niet.
Ik zie de casting optie wel bij bijv Youtube, maar ook de Quick connect optie op mijn Galaxy S6 ziet de tv. De telefoon kan de TV dus wel zien inclusief casting optie, maar Spotify geeft de optie niet weer (zoals Spotify dat wel doet in de app op de ipad naar de receiver)
Mijn received ondersteunt Airplay, dus het werkt wel vanaf een iPad, maar ik wil het graag casten naar de TV en zo afspelen op mijn luidsprekers. Je kunt immers het beeld van de TV gewoon uitschakelen.
Iemand die hier al succes mee heeft geboekt? Ik zie de casting optie niet.
Ik zie de casting optie wel bij bijv Youtube, maar ook de Quick connect optie op mijn Galaxy S6 ziet de tv. De telefoon kan de TV dus wel zien inclusief casting optie, maar Spotify geeft de optie niet weer (zoals Spotify dat wel doet in de app op de ipad naar de receiver)
Probeer eens alle andere hdmi apparaten los te koppelen van de receiver.catchingfire schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:21:
Heb een paar vreemde dingen met m'n 755C die ik bij m'n vorige TV niet/minder had:
De box van Sparql staat er bijvoorbeeld om bekend om het hele CEC onderuit te halen.
Ik vind de kleuren bij jouw configuratie toch net even te verzadigd. Groen is net even te neo groen achtig. Het zorgt er wel voor dat het mooier lijkt, maar is daardoor minder true to color.tcviper schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:54:
Ik geef dan toch de voorkeur aan:
https://www.avforums.com/...228/page-44#post-22969860
Wellicht een idee om jouw settings overdag te gebruiken (leuk voor de kids) en die van mij wanneer het donker is.
Als je TV kijkt met de sensor aan, maakt het dan nog uit waarop je de helderheid hebt staan? Zo ja, hoe hoog heb jij de helderheid bij TV kijken?tiguan schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:13:
Bij game modus zet ik ook vaak de lichtsensor uit, ik vindd het beeld van de PS4 anders zo raar er uit zien. Bij gewone tv vind ik het juist weer prettig als de lichtsensor het regelt.
Ik heb een 55W805C aangeschaft, maar nu stoort het ons enorm dat de helderheid (?) van het beeldscherm varieert tijdens het kijken.
Voorbeeld:
Tijdens donkere scenes in House of Cards via Netflix wordt de helderheid vaak op en neer gehaald bij een zo goed als stilstaand beeld (trage camerabeweging bvb). Dat is erg storend.
Het lijkt alsof de TV niet goed kan uitmaken welk helderheidsniveau hij moet aanhouden en dus steeds heen en weer gaat. Mocht dit "traploos" geregeld worden zou het al veel minder storend zijn vermoed ik.
Ik heb de lichtsensor al uitgeschakeld, maar recent hadden we het opnieuw.
Iemand tips?
Voorbeeld:
Tijdens donkere scenes in House of Cards via Netflix wordt de helderheid vaak op en neer gehaald bij een zo goed als stilstaand beeld (trage camerabeweging bvb). Dat is erg storend.
Het lijkt alsof de TV niet goed kan uitmaken welk helderheidsniveau hij moet aanhouden en dus steeds heen en weer gaat. Mocht dit "traploos" geregeld worden zou het al veel minder storend zijn vermoed ik.
Ik heb de lichtsensor al uitgeschakeld, maar recent hadden we het opnieuw.
Iemand tips?
Dat komt waarschijnlijk door de zwartverbeteraar die de achtergrondverlichting dynamisch instelt op basis van de content. Dit staat bij geavanceerde beeldinstellingen.
Toevoeging: Wordt vaak veoorzaakt door ondertiteling, die natuurlijk erg licht is.b0123405 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:00:
Dat komt waarschijnlijk door de zwartverbeteraar die de achtergrondverlichting dynamisch instelt op basis van de content. Dit staat bij geavanceerde beeldinstellingen.
Weet al iemand meer over de te verwachten Sony UHD BD player die schijnbaar eind van de zomer op uitkomen staat? Komt naar verwachting tegelijk uit met hun nieuwste 4K/UHD TV exclusive range?
Ik denk laat ik dit maar in de nieuwe 2016 forum van jullie als Sony deskundigen vragen?
Ik denk laat ik dit maar in de nieuwe 2016 forum van jullie als Sony deskundigen vragen?
Qua beeldinstellingen is er ook een zogenaamde Film-modus. Bij "Hoog" staat de volgende omschrijving: "Verwerk IP-conversies geschikt voor de meeste video-indelingen, met extra framecompensatie om trillingen te verwijderen". (Andere mogelijke instellingen zijn gemiddeld, laag, uit).
Iemand hier ervaring mee? Beter het op Uit te laten staan?
Filmmodus op hoog gaat je qua beleving het dichtst bij de bron brengen, en is de beste optie. Er worden geen extra frames verzonnen zoals bij MotionFlow sommige presets, 't is gewoon het anders timen van de bestaande frames.rsca777 schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:40:
Qua beeldinstellingen is er ook een zogenaamde Film-modus. Bij "Hoog" staat de volgende omschrijving: "Verwerk IP-conversies geschikt voor de meeste video-indelingen, met extra framecompensatie om trillingen te verwijderen". (Andere mogelijke instellingen zijn gemiddeld, laag, uit).
Dus jij hebt MotionFlow uit en filmmodus op High? Ik vind de MF preset True Cinema toch echt wel het mooiste. In combinatie met filmstand op Low. Maar over die laatste twijfel ik nog een beetje.AmbroosV schreef op zondag 24 april 2016 @ 02:49:
[...]
Filmmodus op hoog gaat je qua beleving het dichtst bij de bron brengen, en is de beste optie. Er worden geen extra frames verzonnen zoals bij MotionFlow sommige presets, 't is gewoon het anders timen van de bestaande frames.
Helaas weet ik niet meer of het MF of filmmodus was, maar ik heb het uitgezet omdat ik bij sommige scènes gestotter zag.
Verwijderd
Ik krijg steeds meer problemen met mijn 50w809c. Bij iedere update denk ik de kinderziektes zullen er nu wel uit zijn, maar het wordt alleen maar erger.
Spontane reboots, tv niet meer aankrijgen (dus echt stroom eraf !!hallo!!), netflix blijft hangen, wifi verbinding weg, menu instellingen blijft hangen.
Wat een pauper tv van Sony is dit toch ook. Onvoorstelbaar dat anno 2016 nog zulke bagger wordt geproduceerd en ik hier als consument maar genoegen mee moet nemen.
Spontane reboots, tv niet meer aankrijgen (dus echt stroom eraf !!hallo!!), netflix blijft hangen, wifi verbinding weg, menu instellingen blijft hangen.
Wat een pauper tv van Sony is dit toch ook. Onvoorstelbaar dat anno 2016 nog zulke bagger wordt geproduceerd en ik hier als consument maar genoegen mee moet nemen.
Mijns inziens is de TV top (beeld is subliem), de software daarintegen is idd pauperig. Dan te bedenken dat t wel kán, zie Nvidea Shield Android software...Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:27:
Ik krijg steeds meer problemen met mijn 50w809c. Bij iedere update denk ik de kinderziektes zullen er nu wel uit zijn, maar het wordt alleen maar erger.
Verwijderd
Het beeld is niet verkeerd, maar zeker niet perfect.Dread89 schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:34:
[...]
Mijns inziens is de TV top (beeld is subliem), de software daarintegen is idd pauperig. Dan te bedenken dat t wel kán, zie Nvidea Shield Android software...
Het gaat mij ook voornamelijk om de software die ondanks tig updates nog altijd om te janken is.
Het is hier al vaker gezegd, maar ook hier vanuit mij, ik heb een 50w807c en ervaar geen van de bovenstaand problemen en de tv wordt hier dagelijks gebruikt waarvan 50% van de tijd met Netflix, 40% van de tijd met Vodafone Glas met externe STB en de rest is een mix van Play-music, Zen Pinball en casting. Ik lees vooral wisselende ervaring op de forums, zoals de mijne en de jouwe ook dag en nacht zijn, dus ik verwacht nog steeds dat er externe factoren zijn waar deze tv wel en niet goed mee omgaat. Mijn ouders hebben een 43w807c en mijn tante een 43w755c en die ervaren ook geen problemen.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:27:
Gebruik jij de tv met een CI+ module of een externe ontvanger? Daarnaast zouden wifi problem de oorzaak van je Netflix problem kunnen zijn.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Verwijderd
Geen CI+ module.OmeJoyo schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:54:
[...]
Het is hier al vaker gezegd, maar ook hier vanuit mij, ik heb een 50w807c en ervaar geen van de bovenstaand problemen en de tv wordt hier dagelijks gebruikt waarvan 50% van de tijd met Netflix, 40% van de tijd met Vodafone Glas met externe STB en de rest is een mix van Play-music, Zen Pinball en casting. Ik lees vooral wisselende ervaring op de forums, zoals de mijne en de jouwe ook dag en nacht zijn, dus ik verwacht nog steeds dat er externe factoren zijn waar deze tv wel en niet goed mee omgaat. Mijn ouders hebben een 43w807c en mijn tante een 43w755c en die ervaren ook geen problemen.
Gebruik jij de tv met een CI+ module of een externe ontvanger? Daarnaast zouden wifi problem de oorzaak van je Netflix problem kunnen zijn.
Mijn wifi doet het zowel op mn smartphone als tablet atijd perfect.
Het ligt gewoon aan de tv.
Hoe krijg ik de NPO app op m'n Sony Android TV? Op een Philips Android TV zit die standaard geinstalleerd!
Het kan zoals ik zei ook een combinatie van factoren zijn, maar als ik even terug lees in je vorige posts dan ben jij volgens mij ook op zoek naar iets wat je niet in deze prijsklasse (of misschien wel helemaal niet) gaat vinden, namelijk: perfectie. Je hebt in 2 jaar tijd 5 televisies gehad en over allemaal was je niet tevreden. Ik wil niet zeggen dat deze tv's foutloos zijn, zeker niet, maar wat heb je al geprobeerd? Heb je hem naar al die updates al eens helemaal gereset? Staan er andere apparaten in de buurt van de tv die kunnen storen op je verbinding? Welke apps heb je er allemaal op staan, wat zit er verder aangesloten? Allemaal factoren die (in combinatie met deze tv) mogelijk het probleem kunnen veroorzaken. Ik en vele anderen ervaren jouw problemen met deze tv niet, dus er is niet zonder meer iets mis mee, anders had hij het hier ook niet goed gedaan.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:23:
[...]
Geen CI+ module.
Mijn wifi doet het zowel op mn smartphone als tablet atijd perfect.
Het ligt gewoon aan de tv.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
De perfecte televisie? haha. Als ik eerlijk ben vind ik mijn Bravia uit 2009 een stuk perfecter dan mijn nieuwe Bravia idd. Die doet gewoon altijd wat je wil, zonder vertraging, zonder rare fratsen. Maar ja ,dat is dan ook geen smart tv. Wellicht is dat toch niet zo erg achteraf.
Die geeft tenminste ook op het beeld weer, naar welke scene hij automatisch schakelt. Dat mis ik wel een beetje op de nieuwe Bravia. Want geen idee, welke scene hij uit zichzelf kiest.
Die geeft tenminste ook op het beeld weer, naar welke scene hij automatisch schakelt. Dat mis ik wel een beetje op de nieuwe Bravia. Want geen idee, welke scene hij uit zichzelf kiest.
[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 24-04-2016 15:58 ]
Als het goed is worden de volgende modellen (2017) eindelijk uitgevoerd met een betere CPU. Ik denk dat dat al een hoop oplost mbt AndroidTV. Verder moet Sony gewoon asap de upgrade doen naar Android 6 op deze tv's, dat lost ook al een hoop op, daar zitten echt goede verbeteringen in (zoals DTS support, betere EPG etc). Van wat ik heb begrepen zou AndroidTV 6 rond Juni moeten komen.tiguan schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:56:
De perfecte televisie? haha. Als ik eerlijk ben vind ik mijn Bravia uit 2009 een stuk perfecter dan mijn nieuwe Bravia idd. Die doet gewoon altijd wat je wil, zonder vertraging, zonder rare fratsen. Maar ja ,dat is dan ook geen smart tv. Wellicht is dat toch niet zo erg achteraf.
Tja, ik ga toch echt niet volgend jaar alweer een nieuwe tv kopen, ik wil met deze nog wel 10 jaar doen. Maar updaten naar Android 6 mag ook idd.
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 24-04-2016 16:18 ]
Dat snap ik dat je dat niet zomaar wilt, maar er zijn ook nog opties bij sommige winkels (zoals plattetv) waar je je oudere in kunt leveren en met een meerprijs de nieuwe kunt kopen. Verder zullen de huidige modellen ook nog wel iets verder nog optimized worden, verwacht alleen niet Intel snelhedentiguan schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:17:
Tja, ik ga toch echt niet volgend jaar alweer een nieuwe tv kopen, ik wil met deze nog wel 10 jaar doen. Maar updaten naar Android 6 mag ook idd.
Ik heb geen problemen met de snelheid. Alleen hapert ie af en toe, en ik denk dat dat vooral door software optimalisatie getackeld kan worden. Ook het opvragen van de EPG, dat het beeld even op zwart gaat, dat slaat echt nergens op. Dat kunnen ze echt wel fixen volgens mij.
Snelheid heb ikbook geen problemen mee, maar ik gebruik eigenlijk alleen Netflix van het Smart gedeelte en die interface is soepel zat.
KODI Instaleren. Staat ook de RTL XL plugin op.catchingfire schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:28:
Hoe krijg ik de NPO app op m'n Sony Android TV? Op een Philips Android TV zit die standaard geinstalleerd!
Scrooge NL
Zit er dik in dat je huidige problematiek wordt veroorzaakt door het (koppig) gebruik van Plex. Dingt loop van mij soepel sinds de update, zonder reboot. Uptime van een paar weken ondertussen. Zoals recent al gezegd, waarschijnlijk een memory lek van Plex. In dat geval zou het melden bij Plex weleens kunnen helpen (net als dat Kodi issues aanpakt zoals de implementatie van surface rendering).tiguan schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:56:
Dat gezegd hebbende, wat is de perfecte televisie. Van mij had de cpu wat sneller gemogen. De prestaties zijn vergelijkbaar met die van een budget tablet als de Lenovo A10-70F (200 euro).
Ter info, ik werk zelf bij Plex en we kunnen geen memory leak vinden (er zijn wel via Google reports gestuurd naar Sony mbt de video player en DTS, maar dit moet Sony oppakken bij de AndroidTV 6 update). Op alle andere devices draait het prima voor ons, zoals bijv de SHIELD van nvidia, maar ook op Nexus players. Dit probleem is puur met Sony televisies dusver. Het probleem zit nogmaals ook niet alleen bij Plex maar gebeurt net zo goed ook bij andere apps. Ditzelfde 'lag' gebeuren treed vaker ook op via HDMI devices, maar zodra TV een reboot krijgt is het vrijwel weg.sdk1985 schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:39:
[...]
Zit er dik in dat je huidige problematiek wordt veroorzaakt door het (koppig) gebruik van Plex. Dingt loop van mij soepel sinds de update, zonder reboot. Uptime van een paar weken ondertussen. Zoals recent al gezegd, waarschijnlijk een memory lek van Plex. In dat geval zou het melden bij Plex weleens kunnen helpen (net als dat Kodi issues aanpakt zoals de implementatie van surface rendering).
Dat gezegd hebbende, wat is de perfecte televisie. Van mij had de cpu wat sneller gemogen. De prestaties zijn vergelijkbaar met die van een budget tablet als de Lenovo A10-70F (200 euro).
[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 25-04-2016 09:05 ]
Heb je een bron?tcviper schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:14:
[...]
Van wat ik heb begrepen zou AndroidTV 6 rond Juni moeten komen.
Ja maar die kan ik niet publiekelijk maken helaas
Ik heb er geeneens Plex op staansdk1985 schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:39:
[...]
Zit er dik in dat je huidige problematiek wordt veroorzaakt door het (koppig) gebruik van Plex. Dingt loop van mij soepel sinds de update, zonder reboot. Uptime van een paar weken ondertussen. Zoals recent al gezegd, waarschijnlijk een memory lek van Plex. In dat geval zou het melden bij Plex weleens kunnen helpen (net als dat Kodi issues aanpakt zoals de implementatie van surface rendering).
Prima dat je bij Plex werkt. Alleen dat lijkt me des te meer redenen om dit eens goed uit te zoeken. Immers andere users, zoals ik, hebben 611 MB van de 1500 MB vrij na een week of 2. Hoeveel jij vrij hebt en wat je cpu loads zijn op het moment dat je een reboot nodig denkt te hebben ben ik nog nergens tegengekomen. Dat zou ik eerst eens bekijken.tcviper schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:01:
[...]
Ter info, ik werk zelf bij Plex en we kunnen geen memory leak vinden (er zijn wel via Google reports gestuurd naar Sony mbt de video player en DTS, maar dit moet Sony oppakken bij de AndroidTV 6 update). Op alle andere devices draait het prima voor ons, zoals bijv de SHIELD van nvidia, maar ook op Nexus players. Dit probleem is puur met Sony televisies dusver. Het probleem zit nogmaals ook niet alleen bij Plex maar gebeurt net zo goed ook bij andere apps. Ditzelfde 'lag' gebeuren treed vaker ook op via HDMI devices, maar zodra TV een reboot krijgt is het vrijwel weg.
Daarna zou ik een factory reset uitvoeren. Vervolgens x dagen wachten om te bevestigen dat de vertraging waar je last van hebt niet meer optreedt. Daarna 1 eigen app installeren en vervolgens weer x dagen wachten. Dit proces herhalen tot je tegen een probleem aan loopt.
x hangt af van hoe vaak je nu moet rebooten.
Ik kan niet in jou app verbruik kijken, alleen in die van mijzelf. Dus ik kan alleen de volgende Apps uitsluiten; Netflix, Youtube, Kodi, Seriesguide, ES File explorer. Ik zou er lekker induiken in plaats van accepteren dat je de komende 4-5 jaar steeds een reboot nodig hebt
Waar kan je zien hoeveel geheugen er vrij is dan?
Als je in het menu gaat naar settings staat daar ook een kopje 'apps' bij. En misschien kun je het ook onder help zien, maar dat weet ik niet zeker (zit nu niet bij de tv in de buurt
Volgens mij heb je mij niet helemaal begrepen. Zoals hier ook nog door iemand word bevestigd, ook als men geen Plex heeft geinstalleerd gebeurd dit. Dus wat heeft dit dan specifiek met Plex te maken?sdk1985 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:40:
[...]
Prima dat je bij Plex werkt. Alleen dat lijkt me des te meer redenen om dit eens goed uit te zoeken. Immers andere users, zoals ik, hebben 611 MB van de 1500 MB vrij na een week of 2. Hoeveel jij vrij hebt en wat je cpu loads zijn op het moment dat je een reboot nodig denkt te hebben ben ik nog nergens tegengekomen. Dat zou ik eerst eens bekijken.
Thanks, zal vanavond ff kijkenmr_rik schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:14:
Als je in het menu gaat naar settings staat daar ook een kopje 'apps' bij. En misschien kun je het ook onder help zien, maar dat weet ik niet zeker (zit nu niet bij de tv in de buurt
zijn er nog meer mensen waar sinds de laatste update de cast ondersteuning niet meer werkt ?
ik heb de tv al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen maar nog steeds werkt mijn cast niet meer.
ik heb de tv al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen maar nog steeds werkt mijn cast niet meer.
Ik had daar even last van, maar na wat herstarten van TV en telefoon loste dat probleem weer op.RenaldoN schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:24:
zijn er nog meer mensen waar sinds de laatste update de cast ondersteuning niet meer werkt ?
Ik bekijk dat in Kodi bij System information.tiguan schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:59:
Waar kan je zien hoeveel geheugen er vrij is dan?
Het gaat er niet om wie zijn schuld het is. Het gaat erom dat je het probleem oplost.tcviper schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:20:
[...]
Volgens mij heb je mij niet helemaal begrepen. Zoals hier ook nog door iemand word bevestigd, ook als men geen Plex heeft geinstalleerd gebeurd dit. Dus wat heeft dit dan specifiek met Plex te maken?
De eerste stap is altijd een factory reset uitvoeren. Bij updates gebeuren helaas weleens rare dingen. Vindt ook vaak plaats bij routers (breek me de bek niet open over Netgear).
Dat zou moeten resulteren in een systeem dat niet traag is. Vervolgens ga je apps testen. Het hoeft plex helemaal niet te zijn. Ik reik je een methodologie aan waarmee je erachter kunt komen wat de traagheid veroorzaakt. Kwestie van een beetje geduld en voor je het weet ben je een stuk wijzer. Met een beetje geluk is dan ook nog op te lossen (als de factory reset het überhaupt al niet oplost).
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 25-04-2016 17:44 ]
.....sdk1985 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:40:
Daarna zou ik een factory reset uitvoeren. Vervolgens x dagen wachten om te bevestigen dat de vertraging waar je last van hebt niet meer optreedt. Daarna 1 eigen app installeren en vervolgens weer x dagen wachten.
Ermmm, hoe doe je dat dan voor de eerste eigen app?Ik bekijk dat in Kodi bij System information.
Hoedanook, ik draai ook Kodi en Plex en heb nagenoeg geen last. Niettemin af en toe wel onverklaarbaar gedrag waarbij voor mij de combi van de analoge afstandsbediening en de TVSide app verdacht is en ik het vermoeden heb dat de TV's met een te slappe CPU zijn uitgerust. Als laatste zijn we allemaal verbonden met een betaversie van Android TV en mogen we hopen dat AndroidTV 6.0 ons de welverdiende stabiliteit gaat geven.
My 2cts.
"A man has got to know his limitations..."
Ik kan sinds gisteren(of sinds de laatste update)geen gebruik meer maken van itv via de quantis 1.3 module in oud ziggo gebied.
Krijg ook geen melding meer dat het beschikbaar is.
De rode knop werkt wel op npo en sbs met dat nieuwe info dingetje.
Dit terwijl het in de instellingen wel allemaal aan staat.
Al de stekker eruit gehaald, de zenders opnieuw geïnstalleerd, de module eruit gehag en gereset. Zelfs een factory reset van de tv geeft geen resultaat. Iemand nog een idee wat het kan zijn?
De tv en module zijn voorzien van de meest recente software.
Krijg ook geen melding meer dat het beschikbaar is.
De rode knop werkt wel op npo en sbs met dat nieuwe info dingetje.
Dit terwijl het in de instellingen wel allemaal aan staat.
Al de stekker eruit gehaald, de zenders opnieuw geïnstalleerd, de module eruit gehag en gereset. Zelfs een factory reset van de tv geeft geen resultaat. Iemand nog een idee wat het kan zijn?
De tv en module zijn voorzien van de meest recente software.
Voor de beeldinstellingen verder op punt te krijgen voor m'n Sony 50w808c ben ik persoonlijk toch wel enorm geholpen door volgende website: http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties .
Preset Standard
Helderheid 51 (Zwartniveau)
Scherpte 60
Kleur temperatuur Neutraal
Tint R2
Contrast 95
Kleursaturatie 47
Achtergrondverlichting 28 (Helderheid)
Functie voor vloeiender beeld Motionflow Standard
Overige instellingen Auto Picture Mode Off; Light Sensor Off; Gamma 0; Black Adjust Med; Adv. Contrast Enhancer Off Adv. Colour Temperature Max/0; Live Colour Med; Reality Creation Auto; Random Nr Auto; Digital Nr Low; Film Mode High
Enkel Motionflow (Standaard), Film Mode (Hoog), Live Colour (Medium) heb ik aan laten staan, al de rest van zogenoemde beeldverbeteraars uitgezet + bovenstaande standaardinstellingen (als kleur, helderheid, contrast enz.) overgenomen. Dit was in grote lijnen het beeld dat ik zocht, vergelijkbaar met de vorige Philips televisie. Niet te flets, niet wazig, niet onrealistisch, voldoende scherp, mooi evenwicht in alles.
Zou iemand evt. de tekst kunnen posten van deze website van het volgende?
http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties
"Kijk bij Extra informatie voor meer uitleg over onze optimale beeldinstellingen (Test Televisies>Extra informatie>Beeldinstellingen tv)." Want deze blijkt enkel voor abonnees te zijn. Bedankt!
Preset Standard
Helderheid 51 (Zwartniveau)
Scherpte 60
Kleur temperatuur Neutraal
Tint R2
Contrast 95
Kleursaturatie 47
Achtergrondverlichting 28 (Helderheid)
Functie voor vloeiender beeld Motionflow Standard
Overige instellingen Auto Picture Mode Off; Light Sensor Off; Gamma 0; Black Adjust Med; Adv. Contrast Enhancer Off Adv. Colour Temperature Max/0; Live Colour Med; Reality Creation Auto; Random Nr Auto; Digital Nr Low; Film Mode High
Enkel Motionflow (Standaard), Film Mode (Hoog), Live Colour (Medium) heb ik aan laten staan, al de rest van zogenoemde beeldverbeteraars uitgezet + bovenstaande standaardinstellingen (als kleur, helderheid, contrast enz.) overgenomen. Dit was in grote lijnen het beeld dat ik zocht, vergelijkbaar met de vorige Philips televisie. Niet te flets, niet wazig, niet onrealistisch, voldoende scherp, mooi evenwicht in alles.
Zou iemand evt. de tekst kunnen posten van deze website van het volgende?
http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties
"Kijk bij Extra informatie voor meer uitleg over onze optimale beeldinstellingen (Test Televisies>Extra informatie>Beeldinstellingen tv)." Want deze blijkt enkel voor abonnees te zijn. Bedankt!
Heb de review en instellingen bekeken en zij zouden eens andere dingen moeten proberen. Ze zetten enhancers aan doe gewoon uit moeten. Die rode waas is vreemd en kun je makkelijk bestrijden. Live colour moet uit, adv. Contrast moet uit.
Ze maken mijnsinziens veel fouten tijdens de review waardoor je idd maar op een 6,7 komt.
Ze maken mijnsinziens veel fouten tijdens de review waardoor je idd maar op een 6,7 komt.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Zo na veel gezocht te hebben ben ik uiteindelijk gevallen voor de 65W855C in de outlet (doos is geopend geweest) voor 1199 euro. Bedankt voor alle info die ik heb mogen meelezen 
We zitten straks op zo'n 4,5 meter van het beeld, dus ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Heb alleen nog even een vraag die ik niet zo heb kunnen vinden: zijn er zaken waar ik op moet letten bij het kopen van een muurbeugel?
Ik ga de tv overigens gebruiken met een Jamo S606 5.0 opstelling en voor Netflix, HBO Go, films en zal af en toe mijn ps4 eraan hangen. Enige tips met betrekking tot instellingen zijn ook meer de welkom
We zitten straks op zo'n 4,5 meter van het beeld, dus ben benieuwd hoe het er uit gaat zien.
Heb alleen nog even een vraag die ik niet zo heb kunnen vinden: zijn er zaken waar ik op moet letten bij het kopen van een muurbeugel?
Ik ga de tv overigens gebruiken met een Jamo S606 5.0 opstelling en voor Netflix, HBO Go, films en zal af en toe mijn ps4 eraan hangen. Enige tips met betrekking tot instellingen zijn ook meer de welkom
Weet iemand het volgende? Ik heb mijn PS4 en settop box van Ziggo aan m'n receiver hangen en die hangt weer via ARC/HDMI4 aan m'n tv (50W755). Als ik de settop box aanzet, blijven de beeld instellingen op Spel staan. M'n vorige tv veranderde dit automatisch naar Standaard.
Kan deze tv niet meerdere scenes op dezelfde input detecteren/onthouden?
[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 26-04-2016 12:37 ]
Je kan per input de instellingen aanpassen (elke input, zoals HDMI1, HDMI2, AV, Apps, TV etc. kan een andere (eigen) setting krijgen). Als je alles via dezelfde HDMI aansluit (zoals in jouw geval) heeft deze (uiteraard) dezelfde instellingen voor de accessoires die daarachter zitten.tiguan schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:34:
Weet iemand het volgende? Ik heb mijn PS4 en settop box van Ziggo aan m'n receiver hangen en die hangt weer via ARC/HDMI4 aan m'n tv (50W755). Als ik de settop box aanzet, blijven de beeld instellingen op Spel staan. M'n vorige tv veranderde dit automatisch naar Standaard.
Waarom kan mijn vorige Bravia dat dan wel uit zichzelf. Dat zou ik wel raar vinden dat de nieuwe tv's dat opeens niet meer kunnen.mr_rik schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:04:
[...]
Je kan per input de instellingen aanpassen (elke input, zoals HDMI1, HDMI2, AV, Apps, TV etc. kan een andere (eigen) setting krijgen). Als je alles via dezelfde HDMI aansluit (zoals in jouw geval) heeft deze (uiteraard) dezelfde instellingen voor de accessoires die daarachter zitten.
Receiver ertussen hangen (bijv STR-DN1060), daar alles op aansluiten, dan 1 hdmi kabel naar de tv (ARC) en het werkt wat jij wilttiguan schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:54:
[...]
Waarom kan mijn vorige Bravia dat dan wel uit zichzelf. Dat zou ik wel raar vinden dat de nieuwe tv's dat opeens niet meer kunnen.
Dat is nu dus al het geval , maar dan de STR-DN840.tcviper schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:08:
[...]
Receiver ertussen hangen (bijv STR-DN1060), daar alles op aansluiten, dan 1 hdmi kabel naar de tv (ARC) en het werkt wat jij wilt
Naja ik zie tenminste bij de PS4 (game mode) automatisch, bij de Apple TV krijg ik Standard. Dan is het misschien puur de PS4 wat dat goed doorgeeft.tiguan schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:14:
[...]
Dat is nu dus al het geval , maar dan de STR-DN840.
Waar zie je dat? Of ga je dan naar het settings menu om te kijken?tcviper schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:27:
[...]
Naja ik zie tenminste bij de PS4 (game mode) automatisch, bij de Apple TV krijg ik Standard. Dan is het misschien puur de PS4 wat dat goed doorgeeft.
Action knop induwen en dan picture settings, zodra je dat apparaat aktief hebt he
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297