• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Wellicht dat je met het sorteren de Ziggo TV zender niet meer op 13 hebt staan? Persoonlijk vind ik dat sowieso een beetje vaag, want toen die van mij update heb ik hem ook niet op dat kanaal gezet, maar goed.

Wat ik nog wel veel hoor is dat het toch best een signaalprobleem kan zijn, veel die toch wel goed beeld hadden lukte het eerst ook niet zo. Misschien kun je toch eens proberen om de TV direct op (zo dicht mogelijk bij) het aop aan te sluiten met een coax, bij de meesten was dit toch een oplossing.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55
Ik heb de update ook geinstalleerd, maar wil hem weer terugzetten naar de vorige (3.323). Hoe doe ik dit? Ik heb deze al op een usb stick gezet en in de tv gestopt, maar de tv zegt dan dat de nieuwste update al is geinstalleerd.

Desnoods naar een eerdere update, als hij maar terug kan.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-11 14:09
JSTPS schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:48:
Ik heb de update ook geinstalleerd, maar wil hem weer terugzetten naar de vorige (3.323). Hoe doe ik dit? Ik heb deze al op een usb stick gezet en in de tv gestopt, maar de tv zegt dan dat de nieuwste update al is geinstalleerd.

Desnoods naar een eerdere update, als hij maar terug kan.
Waarom? Maar nope, volgens mij kan je niet terug...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:48
Heb de WD650 in de winkel gezien, over de afwerking>> viel nog meer tegen dan op de foto, nee niet mijn smaak. Denk dat het zo ongeveer hetzelfde is als de WD755 zal zijn, kortom, IMO een achteruitgang. Wat er wel pre voor te zeggen valt, de achterkant boven, die megadun is op de C modellen, is (stuk) dikker op de WD, wat positief zou kunnen zijn tegen bleeding/clouding.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 12-04-2016 23:12 ]

• JSTPS
m0ridin schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:59:
[...]

Waarom? Maar nope, volgens mij kan je niet terug...
Met de update is het beeld ook anders geworden. Ik krijg eye strain sinds de update. Ik heb deze tv nu al bijna 4 maanden en dit is de eerste keer dat de tv dit veroorzaakt.

Alle instellingen staan precies hetzelfde, dus dat is het niet. Ik denk dat met de toevoeging van hdr op netflix, meer aan het beeld is veranderd. Kleuren zien er ook iets anders uit.

Anders zal ik de monteur moeten bellen. Volgens mij kan die de tv wel terugzetten.

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 06:57
Chaoss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:06:
Beetje jammer dat ik net klaar ben met het eerste seizoen :P hopelijk doen ze S2 ook in HDR. Zal het iig even gaan proberen.
Ik heb die HDR fix voor Netflix geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de serie van Marco Polo
er nu nog mooier uitziet in HDR.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Heb vanavond diverse netflix dingen bekeken en mij is niets aan de kleur opgevallen.

Ook even Marco Polo geprobeerd, TV schakeld inderdaad over naar HDR. Het beeld heeft veel contrast maar het is lastig vergelijken. Wat vooral opvalt is dat de witte ondertiteling van het scherm spat door de helderheid die op max staat. Doet bijna pijn aan je ogen :P Bepaalde scènes met zonlicht in donkere omgevingen, bv door een raam, zien er wel erg mooi uit.
Johnnie5 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:22:
[...]

Ik heb die HDR fix voor Netflix geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de serie van Marco Polo
er nu nog mooier uitziet in HDR.
Wat voor fix is dat? Of bedoel je gewoon de laatste firmware update?

Lees net dat Daredevil ook in HDR gaat komen net S1 uit dus dan hoop ik dat ze S2 ook in HDR doen, ik wacht iig even met de serie.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2016 23:35 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Pas op dat je niet de hele nacht wakker ligt van de felheid van de tv :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• JSTPS
Chaoss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:24:
Heb vanavond diverse netflix dingen bekeken en mij is niets aan de kleur opgevallen.

Ook even Marco Polo geprobeerd, TV schakeld inderdaad over naar HDR. Het beeld heeft veel contrast maar het is lastig vergelijken. Wat vooral opvalt is dat de witte ondertiteling van het scherm spat door de helderheid die op max staat. Doet bijna pijn aan je ogen :P Bepaalde scènes met zonlicht in donkere omgevingen, bv door een raam, zien er wel erg mooi uit.

[...]

Lees net dat Daredevil ook in HDR gaat komen net S1 uit dus dan hoop ik dat ze S2 ook in HDR doen, ik wacht iig even met de serie.
Ik had ook even Marco Polo in hdr bekeken. Erg mooi hoe de lichtinval eruitziet ziet. Ondertiteling is inderdaad veel te helder in hdr.

[ Voor 16% gewijzigd door JSTPS op 13-04-2016 01:59 ]

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 06:57

[...]

Ik bedoel de laatste firmware update.
Daarvoor schakelde hij niet automatisch over naar HDR.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 22:19
Sjah schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:05:
Heb de WD650 in de winkel gezien, over de afwerking>> viel nog meer tegen dan op de foto, nee niet mijn smaak. Denk dat het zo ongeveer hetzelfde is als de WD755 zal zijn, kortom, IMO een achteruitgang. Wat er wel pre voor te zeggen valt, de achterkant boven, die megadun is op de C modellen, is (stuk) dikker op de WD, wat positief zou kunnen zijn tegen bleeding/clouding.
Dat zijn volgens mij ook niet direct vergelijkbare modellen, de serie die afgelopen jaar 'onder' de W75/80C gepositioneerd stond was ook dikker.

Afaik blijft de w75/80c serie verkocht worden dit jaar, als Sony's premium hdtv's.

• Sjah
De 80c misschien, de 75c gaat denk ik wel vervangen worden door de WD755 (wat daar op wijst, bij Foka stond laatst een demo-model voor weinig, kortom (daar) ging die eruit), en is daarom wel vergelijkbaar, al is het een verslechtering. Met je verhaal qua WD650 ben ik het eens, maar nogmaals... de WD755 ..

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 13-04-2016 08:48 ]

• P.K.
Sjah schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:28:
De 80c misschien, de 75c gaat denk ik wel vervangen worden door de WD755 (wat daar op wijst, bij Foka stond laatst een demo-model voor weinig, kortom (daar) ging die eruit), en is daarom wel vergelijkbaar, al is het een verslechtering. Met je verhaal qua WD650 ben ik het eens, maar nogmaals... de WD755 ..
Wellicht probeert Sony de line-up te versimpelen door de w75c uit te faseren. De prijs van de w80c is ook al dermate gezakt dat de w75c niet enorm veel bestaansrecht heeft. Afgezien van 3D zijn ze immers identiek.

Was overigens gisteren in een Sony stor, en daar stond de W75C nog gewoon uitgestald (naast een aantal nieuwe 4K modellen).

Die WD755 lijkt mij meer een opvolger van de W600B / W700C, gezien de specificaties (lagere motionflow, smarttv).
Maargoed, het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt :P

• Sjah
Klopt, wil men de 755c die men heeft helemaal de hemel inprijzen, dan moet je de WD755 lekker schoppen. ;) Nee, maar als de WD755 100Hz heeft lijkt het me de rechtmatige opvolger van de 755c, als die 50Hz paneel heeft ga ik mee dat die voor de 705c komt. In de Pw staat 200Hz, kortom de Pw geeft geen uitsluitsel welke Hz het paneel nou eigenlijk heeft. Ach boeit niet verder, sinds ik de voet gezien heb (IRL helemaal), valt die hele lijn voor mij af.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 13-04-2016 09:11 ]

• P.K.
Sjah schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:03:
Klopt, wil men de 755c die men heeft helemaal de hemel inprijzen, dan moet je de WD755 lekker schoppen. ;) Nee, maar als de WD755 100Hz heeft lijkt het me de rechtmatige opvolger van de 755c, als die 50Hz paneel heeft ga ik mee dat die voor de 705c komt. In de Pw staat 200Hz, kortom de Pw geeft geen uitsluitsel welke Hz het paneel nou eigenlijk heeft. Ach boeit niet verder, sinds ik de voet gezien heb (IRL helemaal), valt die hele lijn voor mij af.
Eens, die nieuwe voet vind ik ook een enorme achteruitgang. Zeker als je 'm direct naast zo'n subtiel voetje van vorig jaar ziet!
Prijsverschil met Europa is wel schrikbarend trouwens, de 55XD8505 staat hier (Dubai) voor omgerekend net geen 1200 euro in een officiele Sony Store... Zelfs met btw erbij is dat ruim 350 euro goedkoper dan in Nederland.

200Hz Motionflow correspondeerde tot nu met een 50Hz scherm, vrees dus dat Sony mindere toestellen van hogere serienummers aan het voorzien is. (Net als vorig jaar met de w705c)

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 13-04-2016 10:29 ]

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Goeie update inderdaad. Snelheid is merkbaar stukken beter geworden.

• m0ridin
Zag op xda volgende changelog staan:

https://esupport.sony.com...tab=download#/downloadTab

UPDATE System Software Update Release Date 4/07/2016 Version PKG3.395.1015NAB File Size 1.19 GB
DOWNLOAD
File Description
Sony has designed the BRAVIA® Televisions software update process to be customer friendly. This software update (version PKG3.395.0105NAB) provides the following benefits:
Improvements over version PKG3.307.0101NAB:
Improves the Netflix software quality. (4K HDR model)
Improves general software quality of the TV.
Benefits provided by previous updates and included in version PKG3.395.0105NAB:
Improves general software quality of the TV
Improves RVU support
Adds Twin Picture (PAP function) support
Resolves a condition where a black picture may occur after performing a remote Off/On (KDL-75W850C)
Improves general performance of the TV
Supports PlayMemories Online service
Supports PlayStation™ Now service
Improves Wi-Fi connectivity of the TV
Improves picture quality (dynamic range, noise reduction, sharpness)
Supports Netflix® streaming service (4K Models)
Improves Lip Sync for HDMI input
Improves performance and stability of the USB video playback features
Resolves a condition where a black screen and no sound may occur when an input changes from YouTube® to another input
Resolves a condition where a black screen may occur during USB video playback
Supports Internet based EPG (Electronic program guide)
Supports Netflix streaming service (2K Models)
Supports Amazon®, Pandora®, and Crackle™ applications
Supports Force Reboot by holding down the Power key on the BT or IR remote controller
Improves performance and stability of overall UI operation
Improves performance and stability of the Action Menu

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:26

W84

Snap er niks van... na de update nog steeds lag/vastlopers met afstandsbediening en de blauwe vlekken/clouding/flashlighting lijkt erger. Ik heb de lichtsensor maar aangezet en wat lopen spelen met de settings zodat het nog beetje zwart lijkt! :+

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
W84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:05:
Snap er niks van... na de update nog steeds lag/vastlopers met afstandsbediening en de blauwe vlekken/clouding/flashlighting lijkt erger. Ik heb de lichtsensor maar aangezet en wat lopen spelen met de settings zodat het nog beetje zwart lijkt! :+
Welk type TV?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• W84

W84

756c

• tiguan
  • Laatst online: 14:08
Lijkt me dat clouding niet kan worden opgelost met een software update want dat is een "flaw" in het scherm.

• W84

W84

Ja, ik denk dat er een beeld setting is teruggezet. Was met de vorige update ook.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
W84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:31:
Ja, ik denk dat er een beeld setting is teruggezet. Was met de vorige update ook.
Alle settings zijn hier ongewijzigd gebleven.

• tiguan
Het is wel zo dat clouding een stuk meer opvalt als de lichtsensor uit staat, tenminste bij mij. Of brightness staat hoger, dan zie je 't waarschijnlijk ook beter.

• W84

W84

Klopt! Ik heb nu de lichtsensor aanstaan, overdag zie ik geen Clouding. Maar in de avond zie ik vrij snel vlekken (zeker vanaf bepaalde hoeken).

@outlandos: Dat is dan knap, want na bijna elke update moet ik beeld settings opnieuw instellen.

• mr_rik
W84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:56:
Dat is dan knap, want na bijna elke update moet ik beeld settings opnieuw instellen.
Blijft vreemd hoe deze problemen zich manifesteren op verschillende tv's. Ik heb zelf namelijk ook nog nooit na een update gehad dat de instellingen gewijzigd waren, blijven gewoon zoals ik ze heb ingesteld. Ik heb trouwens een W755C, dat is (op de bezel-kleur na) exact dezelfde als die jij hebt.

• W84

W84

Tja, geen idee. In het begin had ik het niet, maar sinds de laatste 2 of 3 updates. Nu is het wel zo dat ik bij weekendjes weg etc. de stekker eruit trek. Misschien dat dat er mee te maken heeft.

• tiguan
Ik heb zelf de update nog niet gedaan. Misschien vanavond als ik zin heb. Dan zal ik gelijk in de gaten houden of settings veranderd worden.

• BrianVL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 15:35
b0123405 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:22:
[...]

De tv stuurt in standby signalen (ik denk handshake) over hdmi naar m'n receiver, die daarop het geluid even onderbreekt, alsof er een apparaat is losgekoppeld. Het maakt niet uit op welke bron de receiver staat. Het geluid valt weg of stopt in het geval van een Chromecast helemaal, want die pauzeert het afspelen dan.
Ik heb dit probleem ook. Het is zelfs zo dat de receiver regelmatig uit zichzelf start nadat hij een handshake van de tv heeft gekregen. Ik ben zeker dat het van de tv komt aangezien ik dit probleem met geen enkel ander toestel heb en het probleem verdwijnt als ik de hdmi kabel van de tv verwijder.

Naast dit probleem heb ik ook alle problemen rond vastlopen, herstarten, niet willen opstarten. Ik heb wat heimwee naar mijn oude Panasonic van 10 jaar oud. Jammergenoeg was dat maar een HD Ready en een 32". "Smart" tv heeft me al veel ergernissen bezorgd.

• outlandos

[...]

Om het in HDR te zien, moet je dan de HDMI channel op Enhanced hebben staan?

• Chaoss
  • Laatst online: 00:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Netflix HDR speel ik af met de ingebouwde app, dat heeft niets met HDMI te maken lijkt me?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Even vraagje. De HDR update wat geeft die nu van verschil tussen toestellen die daadwerkelijk ook echt HDR kunnen weergeven zoals bedoeld en de andere die dit niet kunnen. Toestellen lager dan de 9XXX serie was toch geen echter HDR of zie ik dat verkeerd? Ben echt benieuwd wat voor verschil dit kan geven.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46
Blijkbaar zijn mijn posts onzichtbaar hiero.

Zijn er meer mensen met het locatie scherm probleem? Net bij voetbal kwam hij 2x er tussendoor. Ik heb locatie op aan staan, heeft t nadelen als ik deze op uit zet?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• outlandos
Witte8 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:52:
Even vraagje. De HDR update wat geeft die nu van verschil tussen toestellen die daadwerkelijk ook echt HDR kunnen weergeven zoals bedoeld en de andere die dit niet kunnen. Toestellen lager dan de 9XXX serie was toch geen echter HDR of zie ik dat verkeerd? Ben echt benieuwd wat voor verschil dit kan geven.
De X85C heeft ook HDR ondersteuning. Geen idee wat je met 'echte' bedoelt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kuhr89 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:14:
Blijkbaar zijn mijn posts onzichtbaar hiero.

Zijn er meer mensen met het locatie scherm probleem? Net bij voetbal kwam hij 2x er tussendoor. Ik heb locatie op aan staan, heeft t nadelen als ik deze op uit zet?
Ik heb vooral geen idee wat je bedoelt, misschien kun je een screenshot vinden.

De update duurt altijd wat lang wat ik eigenlijk niet erg fijn vind, op een X8509C. Natuurlijk update je niet elke dag, maar 40 min op het zaakje draaiende te krijgen voor toch wel minor updates, zoals ik het zie.

Ik merg geen enkel verschil in performance en kwaliteit. De TV deed voor mij al wat hij doen moest.
Prima beeld en ja de lichtsensor staat aan, maar dat vind ik juist een handige functie, omdat de TV overdag wat feller moet staan dan in de avond.

• tiguan
Het is hetzelfde als bij een Android telefoon. Als je daar een firmware update op krijgt duurt dat ook zo lang.

Wat ik ook wel eens zie. Onderin zo'n blauwe gloed net alsof je met je vinger over het scherm veegt op de telefoon. Een soort swipe animatie. Wat is dat? Ik doe op zo'n moment helemaal niks met m'n tv. Geen AB, geen telefoon bediening.

[ Voor 51% gewijzigd door tiguan op 14-04-2016 00:43 ]

• FCU1976
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-10 10:52
Ik heb de laatste online update binnengehaald maar heeft iemand enig idee of playstation now al werkt?

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
FCU1976 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:25:
Ik heb de laatste online update binnengehaald maar heeft iemand enig idee of playstation now al werkt?
Op mijn X8305 kan ik PlayStation Now iig niet vinden!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 10:55
nl.mark schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:42:
[...]

Op mijn X8305 kan ik PlayStation Now iig niet vinden!
Volgens mij is dat niet beschikbaar op toestellen in Europa, met uitzondering van Engeland.

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 14:25
Heeft iemand al geprobeerd om Horizon app te installeren?

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb een probleem, sinds een paar maanden pakt onze sony bravia w805c50 de ziggo module 1.3 niet meer, hij heeft het op het begin gedaan, ook al viel de tv soms vanzelf uit. Kwam sony met een update en leek alles goed te werken, maar dat was voor even pakt de tv de ziggo module het helemaal niet meer. Iemand een oplossing?

• Skaffapiraat
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:09
Ik heb zelf onlangs de Sony Bravia KDL-50W755C gekocht en ik ben er super blij mee! Maar het enige wat ik nu zoek (en wat één van jullie waarschijnlijk heeft) is de goede calibratie instellingen. Ik wil er eigenlijk eentje hebben voor het kijken van films via mijn Raspberry Pi en eentje voor mijn PS4 in combinatie met Black Ops 3 (fast paced). Weet een van jullie waar ik deze kan vinden?

Verder las ik ook dat er Kodi op de televisie beschikbaar moet zijn, betekent dat dat ik niet meer mijn RPI nodig heb en rechtstreeks mijn televisie kan gebruiken?

• W84

W84

Misschien helpt dit?
http://www.rtings.com/tv/.../w800c/settings?uxtv=aecb

Zelfde paneel, alleen zonder 3D.

• Skaffapiraat
Thanks voor de calibratie instellingen. Ik heb alles toegepast maar ik merk wel dat de schaduwen in sommige films niet helemaal goed zijn, ze zijn een beetje rood en blauwig.

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
[b]
De X85C heeft ook HDR ondersteuning. Geen idee wat je met 'echte' bedoelt.
Sony confirms to FlatpanelsHD that a software update for its TVs in Europe will be released later today. The update will add support for Netflix’s HDR on compatible Android TVs from 2015 (X85C, S85C, X90C, X93C and X94C) and 2016 (SD85, XD85, XD93 and XD94). However, note that only the 9 series models have the hardware to reproduce HDR as intended.

Verschillen in hardware bedoelde ik.

• W84

W84

Ja, dat kan. Dan moet je even spelen met die Color Gamma Adjustment Points.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Tot heden zijn de problemen die ik met de vorige update had nog niet opgetreden in de nieuwste update. Bovendien start Kodi een stuk sneller op.

Ik heb overigens ook wat benchmarks op de X830 gedraaid en hij is eigenlijk verrassend snel. Ik had verwacht dat met name de storage laag het liet afweten maar het is eigenlijk de cpu die traag is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zo hier ook de update gewaagd op de x8505c.
Alle settings heeft ie onthouden (versch beeldinstellingen voor tv en hdmi) verder niks gevonden behalve dat ik nog meer blokjes heb met tv kijken. Ik krijg van ziggo vd week een nieuwe kabel. Dat hielp bij mijn ouders ook terwijl we allebei "premium" kabels hadden liggen dachten we.

Verder heb ik een smardtv ci+ 1.0 (zit in oud upc gebied en ziggo ondersteund nog niet hoger)
Klantenservice verwacht dit jaar dat ze de nieuwe ci+ 1.3 dan uitrollen.

Ben benieuwd.
Verder is het een toptv met alles wat ik wenste.

• tiguan
ApC_IcE schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:12:
Zo hier ook de update gewaagd op de x8505c.
Verder heb ik een smardtv ci+ 1.0 (zit in oud upc gebied en ziggo ondersteund nog niet hoger)
Klantenservice verwacht dit jaar dat ze de nieuwe ci+ 1.3 dan uitrollen. .
Ik heb laatst bij mijn oma een 1.3 module in d'r tv gepropt en zij zit ook in ex-upc gebied. Werkt prima hoor.

• ApC_IcE

ApC_IcE

tiguan schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:21:
[...]

Ik heb laatst bij mijn oma een 1.3 module in d'r tv gepropt en zij zit ook in ex-upc gebied. Werkt prima hoor.
En welke was dat? Die van de mediamarkt (smit) werkte bij mij niet op ziggo als provider en handmatig niet met upc instellingen.
Welke setting gebruikte je toen?
Moest je nog een bepaald kanaal selecteren?
Nu selecteer ik handmatig en dan de frequentie etc intoetsen.

• tiguan
Poeh, ik dacht een Neotion, maar dat weet ik niet zeker. Verder moest ik wel afwijkende instellingen gebruiken omdat het een Philips tv betreft. Maar anders zou je de standaard settings van de site moeten kunnen gebruiken.

Anders bel je ff met UPC... eh Ziggo bedoel ik , had ik toen ook gedaan, die geven de juiste settings dan door.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 15-04-2016 00:22 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
tiguan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:53:
[...]
Wat ik ook wel eens zie. Onderin zo'n blauwe gloed net alsof je met je vinger over het scherm veegt op de telefoon. Een soort swipe animatie. Wat is dat? Ik doe op zo'n moment helemaal niks met m'n tv. Geen AB, geen telefoon bediening.
Je hebt waarschijnlijk TV SideView op je telefoon staan. Soms maakt dat ding verbinding in de achtergrond om de EPG te syncen (en wat andere dingen), en dat zie je dan op die manier. Verwijder de app en 't is weg.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dat is idd de sideview app.
Vanmorgen wilde ik de tv aanzetten en de ab deed niks. Op de x8505c!!
Kon drukken wat ik wilde.
Uiteindelijk die bluetooth remote gepakt(onder het stof). En daarmee ging hij wel aan. Nu doet ie et ook gewoon weer. Hoop op een incident

• tiguan
AmbroosV schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:30:
[...]

Je hebt waarschijnlijk TV SideView op je telefoon staan. Soms maakt dat ding verbinding in de achtergrond om de EPG te syncen (en wat andere dingen), en dat zie je dan op die manier. Verwijder de app en 't is weg.
Klopt, die heb ik er op staan. Ik vind de app wel prettig, dus die hou ik :) Af en toe muis bediening en toetsenbord via telefoon werkt best prettig hoor.

• AmbroosV
ApC_IcE schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:31:
Dat is idd de sideview app.
Vanmorgen wilde ik de tv aanzetten en de ab deed niks. Op de x8505c!!
Kon drukken wat ik wilde.
Uiteindelijk die bluetooth remote gepakt(onder het stof). En daarmee ging hij wel aan. Nu doet ie et ook gewoon weer. Hoop op een incident
Als je je TV na een paar weken geen reboot geeft begint hij regelmatig vreemd te doen. We hebben hier een 75W855C op kantoor in de meeting room, en na een tijdje gaat de TV niet meer uit of werkt de interface niet meer in bepaalde situaties etc. Stabiel is Android TV toch nog niet echt.

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Momenteel heb ik Kodi geïnstalleerd via de appstore van Sony. Echter kan ik nog nergens films kijken of wat dan ook (ik wil het gebruiken zoals popcorn time). Heeft er iemand een Guide / Link hoe je dit moet installeren? Heb op Google gezocht maar kom meerdere addons tegen (genesis en silenceromwizard) en weet niet goed hoe dit te installeren.

Heeft iemand dit werkend gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door Timmeuh op 15-04-2016 11:28 ]

• tiguan
Als je Kodi hebt geïnstalleerd hoef je verder niks meer te installeren volgens mij. Ik heb gewoon een Windows network location (SMB) toegevoegd met het pad naar mijn notebook en de naam van de share opgegeven, waar de films in staan en ik kon ze vervolgens afspelen op m'n tv.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Timmeuh schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:24:
Momenteel heb ik Kodi geïnstalleerd via de appstore van Sony. Echter kan ik nog nergens films kijken of wat dan ook (ik wil het gebruiken zoals popcorn time). Heeft er iemand een Guide / Link hoe je dit moet installeren? Heb op Google gezocht maar kom meerdere addons tegen (genesis en silenceromwizard) en weet niet goed hoe dit te installeren.

Wil je het gebruiken zoals popcorn time? Dan ben je op de verkeerde locatie. WIl je video streamen van gratis locaties verlaat je elke vorm van grijs gebied en kom je in een zeer donker gebied terecht

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Timmeuh schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:24:

1e resultaat op 'genesis kodi' geeft:
* knip *, dit is niet de bedoeling.
lijkt me een prima guide
tiguan schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:26:
Als je Kodi hebt geïnstalleerd hoef je verder niks meer te installeren volgens mij. Ik heb gewoon een Windows network location (SMB) toegevoegd met het pad naar mijn notebook en de naam van de share opgegeven, waar de films in staan en ik kon ze vervolgens afspelen op m'n tv.
ik heb het idee dat Timmeuh geen local content wil afspelen, maar streamen a la popcorn time. Is ook geen Sony/TV vraag, maar een Kodi ding. Hoort in ieder geval niet in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 15-04-2016 14:27 ]

• Timmeuh
dennisfr schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:43:
ik heb het idee dat Timmeuh geen local content wil afspelen, maar streamen a la popcorn time. Is ook geen Sony/TV vraag, maar een Kodi ding. Hoort in ieder geval niet in dit topic.
Ja dit is inderdaad wat ik bedoel. Krijg het op de Sony niet werkend namelijk :) Dus vroeg me af of het iemand is gelukt :)

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Timmeuh schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:46:
[...]

Ja dit is inderdaad wat ik bedoel. Krijg het op de Sony niet werkend namelijk :) Dus vroeg me af of het iemand is gelukt :)
Wat krijg je niet werkend?

Genesis?
-Heb je de guide die ik eerder linkte al geprobeerd? Heb je het al geprobeerd met Kodi op een Windows PC?

Het vinden en streamen van illegale content?
-Gaat niemand je mee helpen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dennisfr schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:01:
Het linken naar een how-to guide moet je dan zelf natuurlijk ook niet gaan doen.

• Timmeuh
dennisfr schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:01:
[...]
Wist niet dat het zo'n taboe was op tweakers.....

Verwijderd

Timmeuh,

Kijk even op you tube daarvoor, er is daar veel informatie te vinden betreft installeren van addons in Kodi..
het werkt trouwens vlot op de tv ik heb het ook geïnstalleerd. of zoeken op naam op facebook daar zijn veel groepen te vinden. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 16:39 . Reden: niet volledig. ]

• W84

W84

Is bij jullie ook weleens de wi-fi verbinding zomaar weg na aanzetten en opnieuw moet verbinden?

• m0ridin
Hmmm, is er eigenlijk een app/manier om een swipe te simuleren op android tv?

Ik heb de Yousician app geinstalleerd (gitaar leren spelen via de tv leek me wel relaxed) maar je moet voorbij een info scherm swipen om verder te kunnen.... Klikken, muis-sleep, etc lukt allemaal niet. Ik heb ook de androidtv remote app geinstalleerd (op mijn telefoon) die een touch-scherm optie heeft maar dit lijkt ook niet hetzelfde (begreep ook zoiets uit de comments op die app, dat het gewoon clicks simuleert ipv een echte swipe doet),

Iemand die hier een oplossing voor weet of dit ook heeft ondervonden?

De androidtv remote app werkt verder trouwens best prima eigenlijk, zoekopdrachten werken prima via de microfoon vd phone, je hebt een directional en touchpad optie van bediening... Volumetoetsen van telefoon bedienen volume van tv, etc.

Overigens komt na het evt werken vd swipe nog genoeg ander potentieel roet in het eten, maar dat is dan weer voor latere zorg ;)

• Jumpman
m0ridin schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:26:
Hmmm, is er eigenlijk een app/manier om een swipe te simuleren op android tv?

Ik heb de Yousician app geinstalleerd (gitaar leren spelen via de tv leek me wel relaxed) maar je moet voorbij een info scherm swipen om verder te kunnen.... Klikken, muis-sleep, etc lukt allemaal niet. Ik heb ook de androidtv remote app geinstalleerd (op mijn telefoon) die een touch-scherm optie heeft maar dit lijkt ook niet hetzelfde (begreep ook zoiets uit de comments op die app, dat het gewoon clicks simuleert ipv een echte swipe doet),

Iemand die hier een oplossing voor weet of dit ook heeft ondervonden?

De androidtv remote app werkt verder trouwens best prima eigenlijk, zoekopdrachten werken prima via de microfoon vd phone, je hebt een directional en touchpad optie van bediening... Volumetoetsen van telefoon bedienen volume van tv, etc.

Overigens komt na het evt werken vd swipe nog genoeg ander potentieel roet in het eten, maar dat is dan weer voor latere zorg ;)
De Sony One-Flick-TV Afstandsbediening RMF-TX100. ;)

• m0ridin
Jumpman schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:37:
[...]

De Sony One-Flick-TV Afstandsbediening RMF-TX100. ;)
Haha, mjah... Maar om die nou te kopen voor deze ene app waarvan ik niet weet of de rest daarna uberhaupt gaat werken :P

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
W84 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 01:02:
Is bij jullie ook weleens de wi-fi verbinding zomaar weg na aanzetten en opnieuw moet verbinden?
Wel eens gehad ja. Ik startte dan even opnieuw op (off knop ingedrukt houden).

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 18:26
Is Sony (bijna) in z'n geheel overgestapt naar edge led? Ik dacht nl. dat voor HDR ervaring je beter een direct led op je TV kan hebben dan edge. (ook ivm local dimming?)

Als ik op de Sony.nl site kijk zie ik alleen bij de grote topmodellen nog full led staan, alle andere modellen hebben edge led:

Model 2015: KD-65X8505C direct led en bij de 55 inch edge led

Model 2016: KD-65XD8599 edge led. (ook de maten 55 en 75 inch)

Ook bij het topmodel, KD-65XD9305, zijn op de 75 inch na alles edge led. Wat is jullie ervaring met edge led in combinatie met HDR en local dimming?

• ApC_IcE

ApC_IcE

Zo, zenders zijn met ci+ zonder storingen!
Nieuwe kabel van ziggo gekregen en alles werkt super.
Lg toch aan mijn (dure) kabel.
Ook weer opgelost

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Ik heb mijn 3D bril uit china aangekregen, bij gebrek aan officiële brillen:

Link

Hij werkt, zover kan ik er iets over zeggen :p. Het beeld is erg ghostly. Ik kan natuurlijk niet vergelijken met de officiële sony bril omdat die niet leverbaar is. Upscaling ("Mastering") in de settings is wel echt een vereiste bijna voor 3D films om het niet zo modderig te maken alsof je een veldrijwedstrijd hebt gereden.

Waar ik wel tegenaanloop met 3D films te probreren, is dat Kodi niet de USB herkent in de sources.
http://i.imgur.com/vcO08fq.jpg

Hij kan wel een 3D film openen via ES file explorer, maar heel snel gaat hij terug en lukt het niet meer op erin te komen. VLC en de ES media playback app kunnen geen 3D content afspelen (geen optie onder het action menu), wat alleen de native video app overlaat zonder een share van een PC.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:05
TFZ61 schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:46:
Wat is jullie ervaring met edge led in combinatie met HDR en local dimming?
Het is een leuke budgetoplossing om toch HDR te kunnen kijken met een goedkopere TV, maar het is verre van ideaal, je ziet bij SDR vaak al, maar bij HDR al helemaal duidelijk dat de dimbare zones gewoon te groot zijn. Sony heeft voor een edge LED redelijk kleine zones maar het komt niet in de buurt van een full LED, dit blijkt ook uit de reviews.

Als je het kan betalen zou ik zonder meer voor een full LED gaan en dan is de Panasonic DX900 de goedkoopste (en van wat ik heb gezien ook de beste) keuze. Als dat te duur is, dan kan je ook gewoon voor een edge LED gaan, maar dan zal je af en toe wel uit de film gehaald worden door blooming bij donkere scenes of bioscoopformaat films (zwarte balken lichten dan op).

• rsca777
  • Niet online
Heeft er iemand een idee welke Hz-paneel de Sony KDL-50W808CB heeft?
Ik dacht 100 Hz, klopt dat? Het is een Full HD model.
Waar staan de letters CB concreet voor?
Bedankt voor de info! :-)

[ Voor 7% gewijzigd door rsca777 op 17-04-2016 23:40 ]

• AmbroosV
rsca777 schreef op zondag 17 april 2016 @ 23:37:
Heeft er iemand een idee welke Hz-paneel de Sony KDL-50W808CB heeft?
Ik dacht 100 Hz, klopt dat? Het is een Full HD model.
Waar staan de letters CB concreet voor?
Bedankt voor de info! :-)
100Hz, kan in de praktijk inputs tot 60Hz aan, met MotionFlow interpolation tot 120Hz (maar ik kan dat alleen maar afraden, ziet er niet echt aangenaam uit).

C = 2015

De B achteraan is niet correct, er is nooit een 50W808CB geweest. Waarschijnlijk heeft de retailer de B toegevoegd omdat het de Black-kleurvariant is. Is dus een 50W808C, en die is toevallig Black.

• rsca777
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:18:
[...]

100Hz, kan in de praktijk inputs tot 60Hz aan, met MotionFlow interpolation tot 120Hz (maar ik kan dat alleen maar afraden, ziet er niet echt aangenaam uit).

C = 2015

De B achteraan is niet correct, er is nooit een 50W808CB geweest. Waarschijnlijk heeft de retailer de B toegevoegd omdat het de Black-kleurvariant is. Is dus een 50W808C, en die is toevallig Black.
Bedankt voor de snelle reactie en duidelijke info!
Dus met dit Hz-paneel zit ik goed? Beter dan met een 50 Hz?
Is het een goed model in het algemeen trouwens (los van het feit dat ieder model voor- en nadelen kent)? Het zou voornamelijk gebruikt worden voor voetbal en films/series te bekijken.

Verwijderd

rsca777 schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:51:
[...]

Is het een goed model in het algemeen trouwens (los van het feit dat ieder model voor- en nadelen kent)? Het zou voornamelijk gebruikt worden voor voetbal en films/series te bekijken.
Ik zou zeggen lees dit topic eens door. Staat zeer veel informatie in om te bepalen of dit model voor jou een goede koop zal zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:00
Sky2k schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:41:
Heeft iemand al geprobeerd om Horizon app te installeren?
Jep, werkt redelijk. Ik moest wel nog een extra app installeren om de televisie in landschap te forceren, anders was de UI op z'n kantje. Daarnaast werkt de app nauwelijks met directionele besturing en gebruik ik dus de TV Sideview app met het touchpad om het geheel met een virtuele muis te bedienen.

Al met al werkt het wel, maar een gewone coax erin is wel een stuk makkelijker. De kwaliteit van de Horizon app is overigens wel beter.
Svardskampe schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:15:
[...]

Waar ik wel tegenaanloop met 3D films te probreren, is dat Kodi niet de USB herkent in de sources.
http://i.imgur.com/vcO08fq.jpg

Hij kan wel een 3D film openen via ES file explorer, maar heel snel gaat hij terug en lukt het niet meer op erin te komen. VLC en de ES media playback app kunnen geen 3D content afspelen (geen optie onder het action menu), wat alleen de native video app overlaat zonder een share van een PC.
Je moet even kijken bij root filesystem, daar zit ergens de USB schijf virtueel gemount. Aangezien Android voor versie 6 geen universele implementatie had van USB/SD kan Kodi hier dan ook niet zonder meer mee omgaan.

Let wel dat 3D films binnen Kodi niet gaan werken omdat je 3D niet aan kunt zetten in het Action Menu voor Kodi. In de Sony Films app werkt het wel en hebben we hier nu een DLNA server voor 3D films opgezet. Dat was makkelijker dan aankloten met USB en de ondersteunde formaten... Over wifi wordt 1080p 5.1 Avatar fantastisch in 3D gestreamed.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
rsca777 schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:51:
[...]

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 14:25
alex3305 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:07:
[...]

Jep, werkt redelijk. Ik moest wel nog een extra app installeren om de televisie in landschap te forceren, anders was de UI op z'n kantje. Daarnaast werkt de app nauwelijks met directionele besturing en gebruik ik dus de TV Sideview app met het touchpad om het geheel met een virtuele muis te bedienen.

Al met al werkt het wel, maar een gewone coax erin is wel een stuk makkelijker. De kwaliteit van de Horizon app is overigens wel beter.
Kan jij misschien een kleine tutorial schrijven hoe jij hebt gedaan en welke apps je hebt gebruikt. ;)

• lowfi
  • Laatst online: 02-11 16:40
Wss via dit?

https://forums.geforce.co...nvert-apk-to-android-tv-/

Oeps:
code:
1
2
What it Does NOT Do
- Fix portrait apps to be landscape

[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 18-04-2016 13:08 ]

• Skaffapiraat
Wanneer ik .mkv films wil afspelen via KODI op mijn Sony KDL-50W755C dan speelt hij met ongeveer 1 frame per 3 seconden. Wanneer ik dezelfde film met mijn RPi afspeel met KODI dan werkt deze wel gewoon goed. Het liefste heb ik dat ik mijn RPi niet meer hoef te gebruiken. Iemand een fix of is dit niet te fixen?

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Ik heb even zitten meelezen en ik ben in de markt aan het kijken naar een 55" FHD (of betaalbare 65") en kom toch wel in de richting van Sony mbt betaalbaarheid en beeld kwaliteit. Echter lees ik ontzettend veel over de stabiliteit van de android tv's.

Zouden jullie in de huidige staat van jullie tv's deze weer kopen met de buggy software en regelmatige hard resets? Met andere woorden, zouden jullie mij een sony aanbevelen?

• Jumpman
Xecuter NL schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:
Ik heb even zitten meelezen en ik ben in de markt aan het kijken naar een 55" FHD (of betaalbare 65") en kom toch wel in de richting van Sony mbt betaalbaarheid en beeld kwaliteit. Echter lees ik ontzettend veel over de stabiliteit van de android tv's.

Zouden jullie in de huidige staat van jullie tv's deze weer kopen met de buggy software en regelmatige hard resets? Met andere woorden, zouden jullie mij een sony aanbevelen?
Hier een KDL-55W809C, ik ben erg tevreden! Elke keer weer een verademing om naar dit scherm te mogen kijken. Ook game ik regelmatig met een PS4 op het scherm. Waar volgens mij de meeste problemen in zitten (zaten) is het kijken met een smartcard in de TV (Ik gebruik een losse decoder).

• mr_rik
Xecuter NL schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:

Ik ben ook erg tevreden met mijn W755C, zowel voor TV kijken (met CI+), gamen en apps (Netflix, Twitch, etc.). Zou deze tv zeker weer aanschaffen, maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik met de mijne weinig problemen heb gehad qua bugs (alleen het authenticeren met de CI+ was even klooien, en een hele enkele keer gehad dat de afstandsbediening even niet wilde reageren, maar verder geen gekkigheden). Sowieso na de laatste firmware update zijn er volgens mij weinig problemen meer met de Android TV's van Sony.

• tiguan
Ik heb vorige week m'n 50W755C aangesloten op bekabeld netwerk en sindsdien werkte m'n tv echt traag. De home interface, de guide , zelfs zappen. Ik heb van 't weekend de kabel er uit getrokken en wifi weer aan gezet en sindsdien is alles weer snel. Hebben meer mensen zoiets ervaren, ik vind dat namelijk wel heel raar.

• m0ridin
Hier ook tevreden met mijn W805C... Zou wel wat sneller mogen zijn af en toe, merkt toch dat er geen denderende cpu in zit. Kijkhoeken storen me niet zo meer ook.

Verder af en toe issues met kodi, maar dat kan ook aan een addon of kodi zelf liggen uiteraard.
tiguan schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:06:
Ik heb vorige week m'n 50W755C aangesloten op bekabeld netwerk en sindsdien werkte m'n tv echt traag. De home interface, de guide , zelfs zappen. Ik heb van 't weekend de kabel er uit getrokken en wifi weer aan gezet en sindsdien is alles weer snel. Hebben meer mensen zoiets ervaren, ik vind dat namelijk wel heel raar.
Hmmm, niet bewust. Soms voelt het wel traag aan allemaal, maar heb niet t idee dat er een verschil was tussen kabel en wifi.. Maar kan het wel eens testen. Blijft alleen zo afhankelijk van verschillende factoren allemaal...

[ Voor 56% gewijzigd door m0ridin op 18-04-2016 14:09 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Even wat tegengeluid dan naast al het positieve..

Hier een 55W809C sinds ~september vorig jaar. Veel rariteiten gehad, waaronder: TV die niet meer aan gaat zonder stekker in/uit (meerdere keren), TV die niet reageert op afstandsbediening (stekker in/uit), TV die volledig vastloopt als je in de EPG wilt zappen (meerdere keren), TV die USB-sticks opvreet (als in: sloopt), EPG die enorm traag was (inmiddels wel beter), niet kunnen zappen wanneer je de TV aan zet omdat hij anders vastliep (2 minuten wachten en het lukte wel), Disco-show midden in de nacht (de led-lamp onder de TV ging ineens #random kleuren tonen) en nog allemaal andere kleine rariteiten in de bediening.

Inmiddels gelukkig wel aardig wat verbetering gezien sinds een shitload aan upgrades van de firmware, en sinds een maandje terug eigenlijk geen noemenswaardige problemen meer gehad. Het is nog steeds traag in zappen, EPG laden e.d. maar in ieder geval werkt het nu behoorlijk.
En dan doe ik verder dus echt niets met apps e.d., enkel gewoon TV (smartcard) en Netflix, meer niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 18-04-2016 14:46 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Ranc
  • Laatst online: 06-11 13:27
Angeloonie schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:44:

Hier een 55W809C sinds ~september vorig jaar. Veel rariteiten gehad, waaronder: TV die niet meer aan gaat zonder stekker in/uit (meerdere keren), TV die niet reageert op afstandsbediening (stekker in/uit), TV die volledig vastloopt als je in de EPG wilt zappen (meerdere keren), TV die USB-sticks opvreet (als in: sloopt), EPG die enorm traag was (inmiddels wel beter), niet kunnen zappen wanneer je de TV aan zet omdat hij anders vastliep (2 minuten wachten en het lukte wel), Disco-show midden in de nacht (de led-lamp onder de TV ging ineens #random kleuren tonen) en nog allemaal andere kleine rariteiten in de bediening.

Inmiddels gelukkig wel aardig wat verbetering gezien sinds een shitload aan upgrades van de firmware, en sinds een maandje terug eigenlijk geen noemenswaardige problemen meer gehad. Het is nog steeds traag in zappen, EPG laden e.d. maar in ieder geval werkt het nu behoorlijk.
En dan doe ik verder dus echt niets met apps e.d., enkel gewoon TV (smartcard) en Netflix, meer niet.
Ik heb ook de 55W809C en ik ben er erg tevreden mee, maar ik heb zo nu en dan (eens in de 2 weken ongeveer) dat de TV niet reageert op afstandsbediening en dat ik dan de stekker er in en uit moet halen. Heb jij dit probleem helemaal niet meer?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ranc schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:11:
[...]

Ik heb ook de 55W809C en ik ben er erg tevreden mee, maar ik heb zo nu en dan (eens in de 2 weken ongeveer) dat de TV niet reageert op afstandsbediening en dat ik dan de stekker er in en uit moet halen. Heb jij dit probleem helemaal niet meer?
Sinds een maand heb ik eigenlijk geen problemen meer gehad. Heb toen handmatig een firmwareupgrade gedaan en vorige week ging de TV ook updaten. Geen vastlopers en andere rare dingen meer gezien :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• AmbroosV
Ranc schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:11:
[...]

Dit hebben wij op kantoor ook elke paar weken. Misschien een volledige factory reset eens proberen, dat schijnt na upgrades ook een beetje te helpen.

• m0ridin
Angeloonie schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:44:

Tja, ik heb hem pas gekocht toen het grotendeels gefixed was allemaal dus gelukkig heb ik die ellende niet meegemaakt... (Wel veel over gelezen, daarom had ik in eerste instantie ook een andere tv gekocht).

Maar ik geef mijn ervaringen van de laatste weken/maanden (heb hem pas sinds half januari) en eigenlijk is het sinds dien best prima te doen allemaal gelukkig.

• rsca777
  • Niet online
Bedankt voor het artikel, interessant.
Dus deze Sony KDL-50W808C heeft een Frame Rate / Paneelfrequentie van 100 Hz?
Klopt het dat deze zogenaamde frequentie meer voorkeur meedraagt dan de 50 Hz?

Hebben alle Sony modellen 2015 vanaf 50 inch trouwens standaard deze 100 Hz?

[ Voor 7% gewijzigd door rsca777 op 18-04-2016 17:00 ]

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 18:26
InEtVa schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:29:
[...]

Het is een leuke budgetoplossing om toch HDR te kunnen kijken met een goedkopere TV, maar het is verre van ideaal, je ziet bij SDR vaak al, maar bij HDR al helemaal duidelijk dat de dimbare zones gewoon te groot zijn. Sony heeft voor een edge LED redelijk kleine zones maar het komt niet in de buurt van een full LED, dit blijkt ook uit de reviews.

Als je het kan betalen zou ik zonder meer voor een full LED gaan en dan is de Panasonic DX900 de goedkoopste (en van wat ik heb gezien ook de beste) keuze. Als dat te duur is, dan kan je ook gewoon voor een edge LED gaan, maar dan zal je af en toe wel uit de film gehaald worden door blooming bij donkere scenes of bioscoopformaat films (zwarte balken lichten dan op).
Zeker een mooie tv van Panasonic! Zal deze zeker in de gaten houden, bedankt voor je tip.

Wil een goede TV, daarnaast liever een 65 inch dan een 55 inch.(kijk afstand 4,5 meter, zou zelfs voor een 75 moeten gaan :) )

[ Voor 7% gewijzigd door TFZ61 op 18-04-2016 17:08 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
rsca777 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor het artikel, interessant.
Dus deze Sony KDL-50W808C heeft een Frame Rate / Paneelfrequentie van 100 Hz?
Klopt het dat deze zogenaamde frequentie meer voorkeur meedraagt dan de 50 Hz?

Hebben alle Sony modellen 2015 vanaf 50 inch trouwens standaard deze 100 Hz?
Ik zou in vrijwel alle gevallen kiezen voor een 100Hz paneel. Zoals te lezen is, heeft dit veel voordelen. En dan heb ik het in mijn blog nog niet eens over het voordeel correcte 24p-weergave gehad. Iets dat je op 50Hz LCD-televisies vrijwel nergens meer hebt.

Vanaf de W75xC zijn de toestellen van Sony allemaal 100/120Hz. Zeker doen als je het geld ervoor hebt.

• rsca777
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:46:
[...]

Ik zou in vrijwel alle gevallen kiezen voor een 100Hz paneel. Zoals te lezen is, heeft dit veel voordelen. En dan heb ik het in mijn blog nog niet eens over het voordeel correcte 24p-weergave gehad. Iets dat je op 50Hz LCD-televisies vrijwel nergens meer hebt.

Vanaf de W75xC zijn de toestellen van Sony allemaal 100/120Hz. Zeker doen als je het geld ervoor hebt.
Ok, dus 50W808C heeft sowieso 100/120Hz? :)

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
rsca777 schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:51:
[...]

Ok, dus 50W808C heeft sowieso 100/120Hz? :)
Niet om heel erg lullig te doen, maar dit is niet hoe het werkt hier op Tweakers.
We verwachten hier ook enige inzet uit jezelf door bijvoorbeeld op google te zoeken en/of op de website te kijken van de fabrikant enzovoorts.
In je profiel is te zien dat je 4 forum reacties hebt, en alle 4 zijn in dit topic waarin je telkens vergelijkbare vragen stelt.
Als je even de specificaties opzoekt op google of de site van de fabrikant, dan weet je binnen enkele minuten wat voor paneel er in de televisie zit.

• rsca777
  • Niet online
Ok, begrepen :-) Het is niet dat ik nog niets heb opgezocht via Google en dit topic.
Maar ik wou gewoon even de zekerheid hebben dat en of er in het eerdergenoemde model wel het 100 Hz-paneel in zit, zoals op de meeste sites staat aangegeven (niet allemaal en dat zorgde persoonlijk voor wat onduidelijkheid).

[ Voor 90% gewijzigd door rsca777 op 18-04-2016 19:32 ]

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik heb gemerkt dat de storing erger wordt wanneer er iets op internet gebeurd in het huis. De bandbreedte moet toereikend zijn (ongeveer 4 Megabyte/s). Het frappante is ook dat dit probleem zich niet voordoet bij de UPC setupbox. Misschien zit daar een versterker ingebouwd. Een oude antenne versterker die ik hier heb liggen zorgde helaas niet voor verbetering. Ten einde raad..
hier sinds 2 weken ook dezelfde problemen vanuit het niets. tv was eerst perfect maar nu constant storing en zodra ik iets met internet doe wordt de storing veel erger. monteur is langsgeweest en heeft alles vervangen.
zodra de tv aangesloten is zonder de splitter van internet ertussen is het goed maar zodra die ertussen zit is het probleem weer terug. iemand toevallig hier met een oplossing. gaat om een 55w809c

• alex3305
  • Laatst online: 14:00
Sky2k schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:18:
[...]

Kan jij misschien een kleine tutorial schrijven hoe jij hebt gedaan en welke apps je hebt gebruikt. ;)
APK downloaden / vinden / vanaf je telefoon halen. De Set Orientation app installeren, en via de Sideload Launcher of een andere launcher kun je de Horizon app dan openen.

APK2TV is wel een goede overigens, binnenkort eens proberen :).
Pagina: 1 ... 66 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297