• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:46
Misschien stomme vraag. Maar welke motionflow instellingen gebruiken jullie bij de volgende toepassingen:
Netflix
Tv kijken bijv via Horizon.

Ik heb het uit staan, maar de Netflix app is niet bij elke serie even lekker vind ik. Op internet lees ik dat velen het gewoon op standaard hebben staan.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bij mij staat bij Netflix de filmmodus aan zo te zien, bij gewone tv uit. Verder zijn de instellingen hetzelfde.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:26

W84

Same. Ik heb 'm bij Netflix op "hoog" staan (misschien overkill), maar uitgeschakeld kijkt het net niet lekker.

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:39
Kuhr89 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:14:
Misschien stomme vraag. Maar welke motionflow instellingen gebruiken jullie bij de volgende toepassingen:
Netflix
Ik heb contrast optimalisatie, Live Colour, ruis vermindering, motionflow, film modus dus allemaal uitgezet. Ik wist zelf niet eens wat ik deed maar was het zat dat de tv opeens van helderheid begon te veranderen wanneer er een ondertiteling verscheen op Netflix.

Dus zo stom is je vraag niet zou ook wel weten hoe je dit allemaal goed instelt.

[ Voor 16% gewijzigd door trui op 03-04-2016 09:43 ]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Ik heb um ook hoog staan. Vind dat t beste werken.

• Kuhr89
Oke, jullie hebben filmmodus dus op hoog. Maar hoe hebben jullie de MotionFlow staan? Op gebruiker of vloeiend of standaard of gewoon uit o.i.d.?

Laatst zat mijn vriendin via Netflix Once Upon a Time te kijken en ik vond dat de beelden niet echt 'vloeiend' liepen. Ik kreeg er zelfs een beetje hoofdpijn van.

MotionFlow stond op uit.. Bij de afleveringen van Ziggo staat het ook uit, maar dan heb ik daar geen last van..

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
Kuhr89 schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:06:
Oke, jullie hebben filmmodus dus op hoog. Maar hoe hebben jullie de MotionFlow staan? Op gebruiker of vloeiend of standaard of gewoon uit o.i.d.?

Laatst zat mijn vriendin via Netflix Once Upon a Time te kijken en ik vond dat de beelden niet echt 'vloeiend' liepen. Ik kreeg er zelfs een beetje hoofdpijn van.

MotionFlow stond op uit.. Bij de afleveringen van Ziggo staat het ook uit, maar dan heb ik daar geen last van..
MotionFlow op True Cinema gaat proberen 24p content te herstellen uit 60Hz-sources en is een goede stand om te gebruiken. Dat is vrijwel altijd de beste optie (beter dan uit) en een must voor de meeste films en series.

In 't kort, filmmodus altijd op hoog en MotionFlow altijd op True Cinema zorgt ervoor dat je TV zo dicht mogelijk bij de originele bron komt, en je dus zo weinig mogelijk judder krijgt (zonder frames bij te verzinnen). Alleen voor gaming zet je allebei best volledig uit.

[ Voor 15% gewijzigd door AmbroosV op 03-04-2016 17:05 ]

• outlandos
AmbroosV schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:03:
[...]

MotionFlow op True Cinema gaat proberen 24p content te herstellen uit 60Hz-sources en is een goede stand om te gebruiken. Dat is vrijwel altijd de beste optie (beter dan uit) en een must voor de meeste films en series.

In 't kort, filmmodus altijd op hoog en MotionFlow altijd op True Cinema zorgt ervoor dat je TV zo dicht mogelijk bij de originele bron komt, en je dus zo weinig mogelijk judder krijgt (zonder frames bij te verzinnen). Alleen voor gaming zet je allebei best volledig uit.
Zelf heb ik MotionFlow op True Cinema en filmmodus op Low. Werkt wat mij betreft het best.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

trui schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:29:
[...]

Ik heb contrast optimalisatie, Live Colour, ruis vermindering, motionflow, film modus dus allemaal uitgezet. Ik wist zelf niet eens wat ik deed maar was het zat dat de tv opeens van helderheid begon te veranderen wanneer er een ondertiteling verscheen op Netflix.

Dus zo stom is je vraag niet zou ook wel weten hoe je dit allemaal goed instelt.
Dit is dynamisch zwartwaarde.
ik had dat ook met die ondertiteling ;)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik vond de film modus voor Netflix helemaal niets. In de film Knight and Day kwam er een soort patroon over alles heen, voornamelijk gezichten. Beetje alsof je een foto maakt in lage lichtomstandigheden. Op o.a. custom verdween dat volledig.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• donpablo80
  • Laatst online: 25-10 07:50
outlandos schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:23:
[...]

Zelf heb ik MotionFlow op True Cinema en filmmodus op Low. Werkt wat mij betreft het best.
Welke stand kan je het beste gebruiken als je tv omgeschakeld is naar 24p? Alles uit zetten?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
donpablo80 schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:45:
[...]

Welke stand kan je het beste gebruiken als je tv omgeschakeld is naar 24p? Alles uit zetten?
Dat is al een aantal keer besproken in dit topic ;)
Ik gebruik zelf Picture: Standard en dan Film mode op High en Motionflow op custom (2,1).
Dat werkt met bijv Plex en/of Kodi prima, de TV schakelt zelf dankzij Android Surface Rendering.

Maar dit zijn ook vaker persoonlijke dingen, iedereen vind iets anders (zelfde met de kleur instelling), en iedereen vind een bepaalde instelling 'beter'. Beste kun je er zelf gewoon even mee spelen en dan kiezen wat je zelf het fijnste vind.

[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 03-04-2016 18:59 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• W84

W84

Kleur is zeker persoonlijk, maar op standaard is bij mij zwart serieus blauw! :+

• donpablo80
W84 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:10:
Kleur is zeker persoonlijk, maar op standaard is bij mij zwart serieus blauw! :+
Ja standaard vind ik er echt niet uitzien, zwart is blauw inderdaad. Als je de kleur temperatuur van neutraal naar warm of expert verzet dan is het al een stuk beter.

• Chaoss
  • Laatst online: 17:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bijna alke tv's zijn standaard veel te blauw. Op het oog afstellen kan, maar is erg lastig. Professioneel laten calibreren is helaas vrij duur.

Kleur is imho juist geen smaak ding, rood hoort rood te zijn, groen hoort groen te zijn etc. Er is maar 1 juiste kleur afstelling en dat is als de kleuren zo realistisch mogelijk zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 03-04-2016 20:55 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-11 08:44
Al even goed dit topic doorzocht maar het is blijkbaar geen bekend probleem:

Ik heb de Sony 50W755C en kijk Netflix vaak via de PS4 of via de Apple TV maar nooit gewoon door op de Netflix knop van m'n afstandsbediening te drukken omdat de beeldkwaliteit om te huilen is. In het begin al gemerkt dat het niks was maar omdat ik gewend was met m'n niet-smart tv via de Playstation te kijken nooit meer aan gedacht.

Nu zit het me toch dwars; ik open de app, klik een film of serie aan, druk op het 'ietje' op de afstandsbediening en zie linksboven in beeld netjes 1080p staan, maar de kwaliteit is echt ver beneden 720, eerder 480. Maar het lijkt niet aan de stream te liggen, de hele app ziet er zo wazig uit.. alsof de app niet naar 1080p geschaald wordt.

Iemand enig idee?

Cities aren't loud, cars are loud

• Kuhr89
De app is inderdaad niet zo scherp als bij de ps4.

Verder is 1080p film of serie wel gewoon die resolutie. Dus qua scherpte zit daar geen probleem. Beeldkwaliteit scheelt als het goed is ook niks met die van de ps4. Het kan zijn dat de serie of film in het begin even op 480p draait. Na een aantal seconden draait dit bij naar 1080p.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Staan je overige beeld scherm instellingen wel goed dus alle "beeld verbeteraars" etc uit? Netflix wordt als aparte bron gezien dus instellingen worden hier apart voor opgeslagen.

• sdk1985
  • Nu online
FunkyBro schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:06:
Al even goed dit topic doorzocht maar het is blijkbaar geen bekend probleem:

Ik heb de Sony 50W755C en kijk Netflix vaak via de PS4 of via de Apple TV maar nooit gewoon door op de Netflix knop van m'n afstandsbediening te drukken omdat de beeldkwaliteit om te huilen is. In het begin al gemerkt dat het niks was maar omdat ik gewend was met m'n niet-smart tv via de Playstation te kijken nooit meer aan gedacht.

Nu zit het me toch dwars; ik open de app, klik een film of serie aan, druk op het 'ietje' op de afstandsbediening en zie linksboven in beeld netjes 1080p staan, maar de kwaliteit is echt ver beneden 720, eerder 480. Maar het lijkt niet aan de stream te liggen, de hele app ziet er zo wazig uit.. alsof de app niet naar 1080p geschaald wordt.

Iemand enig idee?
Waarschijnlijk hetzelfde als ik een paar posts hoger beschreef. Zet je video modus eens op custom via het action menu.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:26
Is er een mogelijkheid om de Netflix knop op de afstandsbediening te remappen naar een andere app (specifiek Kodi)?

• tcviper
pelt schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:37:
Is er een mogelijkheid om de Netflix knop op de afstandsbediening te remappen naar een andere app (specifiek Kodi)?
Volgens mij niet met deze 'standaard' apps helaas.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 16:40
Is de 32w705c ook in het zilver verkrijgbaar?

Zoek een tv(tje) voor in de slaapkamer.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

lowfi schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:33:
Is de 32w705c ook in het zilver verkrijgbaar?

Zoek een tv(tje) voor in de slaapkamer.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=32w705c

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• lowfi
Zover was ik ook. Alleen als je dan doorklikt zijn alle tvs zwart. Plattetv kan deze bv ook enkel in het zwart leveren.

Ik dacht dat er net als bij de grotere broers (755 & 756 bv) een afwijkend typenummer zou zijn.

• W84

W84

Normaal is het de "6" die zilver is, maar er is zover te zien alleen een 706B en geen 706C.

Oh, ik zie al waarom... de voet is zilver en de behuizing is zwart plastic. Vandaar!

[ Voor 110% gewijzigd door W84 op 04-04-2016 12:59 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:34
De 705c is niet zilver, de 706c zou dat wel zijn maar die is nooit gemaakt. Je bent aangewezen op de 756c.

• FunkyBro
sdk1985 schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:03:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde als ik een paar posts hoger beschreef. Zet je video modus eens op custom via het action menu.
Bedankt voor het meedenken maar helaas, de resolutie van de app blijft erg laag. Beeldkwaliteit wel iets beter maar duidelijk niet zo scherp als het hoort.. Het is ook duidelijk te zien wanneer ik in de Netflix app het menu van de tv open, welke wel duidelijk zo scherp is als het hoort, terwijl Netflix er naast/achter in een lage resolutie blijft :'(

• tiguan
  • Nu online
Lijkt haast of de wifi van je tv niet snel genoeg werkt (slecht signaal), of heb je 'm bekabeld?

• FunkyBro
tiguan schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:40:
Lijkt haast of de wifi van je tv niet snel genoeg werkt (slecht signaal), of heb je 'm bekabeld?
Bekabeld, maar de verbinding is het probleem niet. Als ik op 'i' druk op de afstandsbediening, staat er linksboven in beeld ook gewoon 1080p. Maar de lage resolutie is gewoon door de hele app, om het zo maar te noemen. De app zelf draait gewoon niet om de juiste resolutie, alsof het een app is bedoeld voor een kleiner scherm :?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 10:55
FunkyBro schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor het meedenken maar helaas, de resolutie van de app blijft erg laag. Beeldkwaliteit wel iets beter maar duidelijk niet zo scherp als het hoort.. Het is ook duidelijk te zien wanneer ik in de Netflix app het menu van de tv open, welke wel duidelijk zo scherp is als het hoort, terwijl Netflix er naast/achter in een lage resolutie blijft :'(
Android TV rendered in een lagere resolutie dan wat je scherm weergeeft. Als jij een 4K toestel hebt, dan is de interface in FHD en wordt upscaled. Echter gebeurd dat niet zo lekker.

Netflix zelf speelt wel content af in de juiste resolutie. Alleen de beeldinstellingen staan nagenoeg vast. Je kunt eigenlijk alleen spelen met helderheid instellingen.

Verwijderd

Het lijkt er op dat ik de enige ben die de update van de @Smit 1.3 CI-module niet voor elkaar krijgt icm Ziggo. Ik krijg sinds een week iedere keer de melding dat er een update is. Vervolgens kies ik voor 'update' en krijg ik 'connecting to download stream' te zien. Na 20 seconden wordt het totale scherm zwart (TV staat wel aan) en gebeurt er helemaal niks meer. Als ik dan de AB gebruik om op 'back' te drukken kom ik standaard op het Ziggo Sport kanaal uit. Ook via het instellingen menu krijg ik de update niet voor elkaar.

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:16:
Het lijkt er op dat ik de enige ben die de update van de @Smit 1.3 CI-module niet voor elkaar krijgt icm Ziggo. Ik krijg sinds een week iedere keer de melding dat er een update is. Vervolgens kies ik voor 'update' en krijg ik 'connecting to download stream' te zien. Na 20 seconden wordt het totale scherm zwart (TV staat wel aan) en gebeurt er helemaal niks meer. Als ik dan de AB gebruik om op 'back' te drukken kom ik standaard op het Ziggo Sport kanaal uit. Ook via het instellingen menu krijg ik de update niet voor elkaar.

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?
Zet je m op kanaal 998?

Verwijderd

Ja maar op dat kanaal krijg ik de melding cannot upgrade CAM module from menu. Overigens blijft het beeld op 998 ook zwart. Ik zie geen uitzendingen.zou het daar mis gaan?

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:09
Het gaat niet zozeer om kanaal 998, maar om het informatiekanaal van Ziggo. Die zou, afhankelijk van hoe je je zenders hebt ingesteld wel eens op een ander kanaal kunnen zitten.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• m0ridin
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:20:
[...]

Ja maar op dat kanaal krijg ik de melding cannot upgrade CAM module from menu. Overigens blijft het beeld op 998 ook zwart. Ik zie geen uitzendingen.zou het daar mis gaan?
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:41:
Het gaat niet zozeer om kanaal 998, maar om het informatiekanaal van Ziggo. Die zou, afhankelijk van hoe je je zenders hebt ingesteld wel eens op een ander kanaal kunnen zitten.
Hmmm, dat is dan ook weer zo... Maar ook in het sony android tv support forum wordt het wel expliciet genoemd:

Smit + Quantis modules:
1. Verwijder CAM module (CI+ module)
2. Ga naar de zender waar de update bij in zit.
a: Quantis = Zender 998 (Zenderoverzicht HD) en 977 (Zenderoverzicht SD).
b: Smit = Zender 13 (Ziggo TV)
3: Controleer de signaalstatus
4: Los signaal probleem op.
5: Doe de CI+ module weer in de TV en start de update opnieuw.

Zie hier dus dat voor Smit kanaal 13 zou gelden... Handig dat dat kanaal gebonden is per fabrikant zeg :/

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 06-04-2016 12:49 ]

Verwijderd

Op kanaal 13 of 998 werkt het eveneens niet. Na 5 seconden connecting to download stream wordt het beeld zwart en that's it.de software in het menu noemt overal Irdeto maar volgens mij is dat geen probleem en is het enkel de software provider voor de ci module.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 15:59 ]

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:57:
Op kanaal 13 of 998 werkt het eveneens niet. Na 5 seconden connecting to download stream wordt het beeld zwart en that's it.de software in het menu noemt overal Irdeto maar volgens mij is dat geen probleem en is het enkel de software provider voor de ci module.
Zonder de update verlies je de On Demand mogelijkheden binnenkort.

Wat je nog kan proberen:
De update uitvoeren met alleen de module in de TV (dus zonder smartcard)
De TV direct met een korte kabel op het AOP aansluiten.
Of ga met de module naar een kennis die ook bij Ziggo zit en doe daar de update.

• donpablo80
Heeft iemand toevallig Star Wars The Force Awakens thuis gekeken op een 55w809c? Heb 'm net gekeken, maar in sommige scènes leek het wel of ik naar dvd kwaliteit zat te kijken. Het was een hoge kwaliteit bluray rip van 20gb. Ik heb dit trouwens met meerdere films. Iemand die dit ook opgevallen is?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat doet SONY nu? Sinds 17-2 heb ik dus grote problemen, vooral dat de TV niet reageert op input van de afstandsbediening. Ik wacht op een update, maar die schijnt maar niet te komen?

Gulfstream G650

• W84

W84

SalimRMAF schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:23:
Wat doet SONY nu? Sinds 17-2 heb ik dus grote problemen, vooral dat de TV niet reageert op input van de afstandsbediening. Ik wacht op een update, maar die schijnt maar niet te komen?
Wauw, echt ook... dat had ik net weer. Ik was een serie op Netflix aan het kijken en druk op "Action Menu". De boel sloeg vast en kort daarna een reboot. Werkt echt fantastisch! :+

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 15:50
Heb aantal maanden de KD-55X8505 in bezit, maar moet zeggen dat ik er al redelijk klaar mee ben. Die brakke software begint me nu echt tegen te staan. Ik kan nu zelfs een bug reproduceren tijdens het zappen waardoor tv 10 minuten hangt en daarna pas gaat rebooten. Zaterdag maar even naar Expert en even kijken wat er mogelijk is. Die laatste update van Sony heeft bij mij niet veel opgelost, maar voor een tv van 1500,- verwacht ik gewoon een robuust product. Dit is echt een achteruitgang t.o.v. m'n vorige Sony TV.

stp - PSN ID: stp_4

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-10 16:39

quelake

PSN Quelake

Ik was toch echt aan het zoeken naar een Sony als opvolger van mijn huidige tv. Nu ik dit topic enige weken volg, heb ik daar steeds minder zin in...

Misschien eens zoeken naar een Panasonic, zonder bugs? Zijn er tv's die lijken op SONY qua look and feel (en dan de SONY van enige jaren terug, toen de kwaliteit wat hoger lag)?

• tiguan
  • Nu online
Ik heb zelf eigenlijk geen problemen met de TV 50W755c. Mag ook weleens gemeld worden :) TV kijken gaat goed, al zap ik bijna nooit, ik gebruik liever de EPG. Netflix werkt ook prima.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

tiguan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:00:
Ik heb zelf eigenlijk geen problemen met de TV 50W755c. Mag ook weleens gemeld worden :) TV kijken gaat goed, al zap ik bijna nooit, ik gebruik liever de EPG. Netflix werkt ook prima.
Ik herken mij ook niet in alle problemen met mijn 55X8509C. Zeer tevreden over. Hiervoor had ik een Samsung. De Panasonics heb ik wel naar gekeken, maar daar is ook genoeg over te vinden.

Vergeet ook niet dat een topic als dit op het forum natuurlijk vaak gaat over problemen etc.. en gelukkig niet iedereen die geen enkel probleem heeft. Dat zou nogal wat extra posts geven.

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:32
tiguan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:00:
43W755C hier. Een enkele keer start ie uit zichzelf opnieuw op en zelden reageert de afstandbediening een minuutje niet, maar verder werkt ie perfect. Het is wel zo dat ik een settopbox via HDMI heb aangesloten en ik de hele tuner dus niet gebruik, misschien dat ik daardoor minder last van problemen heb. Beeldkwaliteit Netflix is prima, maar ik let ook niet op de beeldkwaliteit (als er geen grote mankementen zijn).

• lowfi
50w756c hier en Ik herken me ook niet in de problemen. Gebruik dvbc netflix en kodi. Allemaal prima.

Kanttekening is dat ik uiteindelijk maar 400 euro voor de tv heb betaald en wat minder kritisch ben? Persoonlijk zou ik nooit (meer) dan 1000 euro uitgeven aan een tv.

• W84

W84

Gisteren weer spontane reboot. Doet Sony stille updates ofzo? Dit probleem is echt pas sinds 2 weken, daarvoor nooit gezeur.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Allemaal weer CI gerelateerd zeker? ik heb nog nergens last van. Overigens ook nog geen update gehad sinds ik de tv heb staan (2 maand ofzo)

• W84

W84

Nope, bij mij niet. Vooral Netflix en menu reboots.

Het heeft veel met de afstandsbediening te maken heb ik het idee...

[ Voor 47% gewijzigd door W84 op 09-04-2016 13:01 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• W84

W84

Uitverkocht... euh ok!

• trui
  • Laatst online: 04-11 14:39
Ik heb al bijna 2 weken de 55w809c en hij werkt super!

Prachtig beeld (ik kom van hd ready)
TV is lekker snel
Kodi is erg handig
Netflix knop op de remote is een leuke toevoeging.

Als je een tv zoekt en je maakt gebruik van Kodi (add-ons) dan is dit een aanrader. Mag ook wel gezegd worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door trui op 09-04-2016 23:06 ]

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Geen gekke prijs voor 3 tientjes MAAR uitverkocht...

• W84

W84

Tja, ik had 'm in het winkelwagentje... en weg was-ie! :+

• Jumpman
Fonta schreef op zondag 10 april 2016 @ 02:06:
[...]

Geen gekke prijs voor 3 tientjes MAAR uitverkocht...
W84 schreef op zondag 10 april 2016 @ 03:07:
Tja, ik had 'm in het winkelwagentje... en weg was-ie! :+
Is snel gegaan ja. Vorige week was hij ook € 29,95, maar toen heb ik hem gemist. Wellicht komt hij nog terug voor deze prijs.

[ Voor 43% gewijzigd door Jumpman op 10-04-2016 08:52 ]

• Kuhr89
Hier heb ik de laatste tijd toch wel wat softwareproblemen.
Hieronder een aantal:
- tv start op met Locatievoorzieningscherm
- tv start op en heeft geen WiFi verbinding
- bij t aanzetten pakt hij vaak de goede instellingen niet, dus kleurinstellingen die niet goed staan. Alleen hij ff wisselen tussen instellingen pakt hij de goede.
- bij het willen instellen van de motionflow geeft hij soms maar 2 instellingen.

Vele van deze problemen worden vaak opgelost bij het herstarten van de tv. Toch is het wel vervelend. Vooral als je toch wet settings af en toe aan het uitproberen bent.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
65XD9305 review: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd65xd9305-201604034267.htm

Zag de 55" al in de plaatselijke MM twee weken geleden :) (zijn er vroeg bij dit jaar O-) )
It turned out we had to engage [HDMI Enhanced Signal] and then restart the TV to get the Sony XD9305 to recognise HDR metadata from the Samsung 4K BD player. And it was totally worth the effort, because in some ways the KD-65XD9305′s HDR presentation was even more spectacular than the Samsung UE55KS9000 we recently tested despite not boasting as high a peak brightness.

When we reviewed the KS9000, we attributed the very mild judder observed during slow panning shots in The Martian to the 24p frame rate within the source, but once we saw how smooth the same pans were on the KD65XD9305BU, we realised that the Sony was the set that’s actually capable of handling 2160p/24 signal natively without judder.
Vincent Teoh
4 April 2016 at 1:24 am

@Profit Fever: No bias here. The Samsung has better black uniformity,true black frame insertionn and lower input lag, which is why we rate it above the Sony.

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 10-04-2016 22:06 ]

• sdk1985
  • Nu online
Is er eigenlijk een afstandsbediening op ebay of iets dergelijks te vinden waarmee de voice zoek functie werkt?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die originele touch remote kun je voor voice gebruiken. Paar keer getest en werkt best goed maar ik gebruik de touch remote nooit :P beetje jammer dat Sony in de gewone remote geen microfoontje heeft gestopt.

• sdk1985
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:04:
Die originele touch remote kun je voor voice gebruiken. Paar keer getest en werkt best goed maar ik gebruik de touch remote nooit :P beetje jammer dat Sony in de gewone remote geen microfoontje heeft gestopt.
Bij de X830 zit de touch remote niet meegeleverd :).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ze zijn los te koop, dus als je graag voice control wilt dan is dat een optie.

• lowfi
Koopjes sites in de gaten houden want hij is al paar x voor 30 euto voorbij gekomen.

• W84

W84

Echt bizar, ik zoek er al eentje vanaf het begin en nooit lager dan 60,- gevonden! 8)7

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Belachelijk dat ze voor zo'n stukje plastic überhaupt 60 euro durven vragen.

• Jumpman
Vandaag de Sony Touch Remote TX100E binnen gehad. Ik ben positief verrast. Na het pairen, vijf seconden de input knop achter op de TV indrukken, dan verschijnt er een 'geheim' menu met verdere instructies. Ik had juist verwacht dat ik dat voice commands nooit zou gebruiken, maar het werkt zo goed, dat ik dit vanavond veel gebruikt heb, zonder echt tegen gekke dingen aan te lopen. Het scrollen werkt ook er fijn. Leuk voor € 29,99, maar zeker de adviesprijs van € 79,99 is te veel. Als je veel YouTube gebruikt, is het wel een 'must have', het scheelt enorm veel typen in 'een jaar'.

• tiguan
  • Nu online
Youtube doe ik altijd via smartphone of notebook naar m'n tv toe sturen, werkt echt zo makkelijk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik kijk idd ook weinig YouTube @tv en de keren dat ik het gebruik werkt casten ook prima.

Heb die touchremote in het begin 2x gebruikt om te testen en sindsdien ligt hij werloos op de kast. Eerlijk gezegd zou ik er niet eens 30 euro voor over hebben. Ik gebruik het Smart gedeelte ook amper, eigenlijk alleen voor Netflix en DS video casten.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 12-04-2016 00:05 ]

• sdk1985
  • Nu online
Ik vindt 60 euro veel te veel voor een dergelijke afstandsbediening. Zeker omdat hij te beperkt is om de normale afstandsbediening te vervangen.

Vandaar dat ik mij ook afvroeg of er ook andere oplossingen zijn. Immers een USB keyboard en/of muis aansluiten is ook geen probleem en zelfs een Xbox 360 controller werd prima ondersteund. Dus wie weet wordt een externe mic ook wel herkend :P.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 12-04-2016 00:25 ]

• tcviper
Als het goed is komt er vandaag een nieuwe OTA update uit voor de tv's, hierin zitten oa fixes voor Netflix HDR, verbeteringen prestaties etc. Als ik meer weet post ik het hier :)

• m0ridin
tcviper schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:12:
Als het goed is komt er vandaag een nieuwe OTA update uit voor de tv's, hierin zitten oa fixes voor Netflix HDR, verbeteringen prestaties etc. Als ik meer weet post ik het hier :)
Ah, cool... ben benieuwd :)

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

tcviper schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:12:
Ben ook erg benieuwd (automatisch updaten vooralsnog uit) ik wacht eerst op de ervaringen

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De v3395 staat online, de update is via OTA te downloaden en te installeren.

• tiguan
  • Nu online
Ook voor non-4K tv's?

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja, mijn 807c gaf zojuist aan dat er een update is :)

edit: Ik kan zo snel nog geen changelog vinden, dus ik hoor het zeer graag van je tcviper! Hopelijk 'stuurt' de tv nu geen hdmi handshakes meer in standby.

[ Voor 29% gewijzigd door b0123405 op 12-04-2016 14:29 ]

• outlandos
Ik wacht ook even op de changelog. Volgens mij is deze nog niet beschikbaar?

• tcviper
outlandos schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:33:
Ik wacht ook even op de changelog. Volgens mij is deze nog niet beschikbaar?
Ik kan je vertellen dat ie goed is, ben em zelf al 4 weken aant testen nu en heb nog 0 problemen gehad.

• tiguan
  • Nu online
Zit jij op de beta test afdeling van Sony?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 07:31

HaTe

haat niet

In de changelog die op de TV te zien was staat hetzelfde als wat tcviper zegt: Veiligheid en snelheid verbeteringen. Hier is hij (50W755C) nu aan het updaten!

[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 12-04-2016 15:07 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• sdk1985
  • Nu online
Hier zojuist ook de update popup gekregen. Laten we hopen dat de problemen uit de vorige update nu zijn verdwenen. Ter herrinering; sinds de record functie update heb ik o.a. last van geen geluid na standby (1-2x per week) en een enkele keer was een reboot nodig om internet voor apps mogelijk te maken. Ook staat Kodi weleens vast na standby. Allemaal problemen waar ik vóór de vorige update nooit last van had.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 12-04-2016 15:29 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
Het geknetter en gekraak bij Kodi/SPMC is helaas NIET opgelost door deze update :( Eerste video die ik startte na de update knetterde alweer.

• tcviper
catchingfire schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:36:
Het geknetter en gekraak bij Kodi/SPMC is helaas NIET opgelost door deze update :( Eerste video die ik startte na de update knetterde alweer.
Blame kodi, dat komt omdat hun de audio interface 'capturen' ;) Dat ligt echt specifiek aan die app hoor, als je bijv Plex, Youtube of andere apps gebruikt is dat probleem niet.

• b0123405
  • Niet online
De interface lijkt iets soepeler te lopen na de update. Helaas is mijn probleem met de hdmi handshakes in standby alleen maar erger geworden :(

• sdk1985
  • Nu online
Probeer het hier eens. De lead dev van Kodi is in dat topic actief; http://forum.kodi.tv/showthread.php?pid=2056372.

• tiguan
  • Nu online
b0123405 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:52:
De interface lijkt iets soepeler te lopen na de update. Helaas is mijn probleem met de hdmi handshakes in standby alleen maar erger geworden :(
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb af en toe ook iets raars, ben benieuwd of dat hetzelfde is.

• b0123405
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:20:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb af en toe ook iets raars, ben benieuwd of dat hetzelfde is.
De tv stuurt in standby signalen (ik denk handshake) over hdmi naar m'n receiver, die daarop het geluid even onderbreekt, alsof er een apparaat is losgekoppeld. Het maakt niet uit op welke bron de receiver staat. Het geluid valt weg of stopt in het geval van een Chromecast helemaal, want die pauzeert het afspelen dan.

Het is nogal storend omdat ik op deze manier geen muziek kan luisteren zonder ook de tv aan te zetten. En ik ben er van overtuigd dat het door de tv komt omdat het probleem stopt als ik de tv van het lichtnet haal of loskoppel van de receiver. En met mijn vorige tv had ik dit probleem (in verder dezelfde setup) niet.

Heb jij dit inderdaad ook? :-(

[ Voor 4% gewijzigd door b0123405 op 12-04-2016 18:23 ]

• sdk1985
  • Nu online
Ik heb hier problemen met de Wifi na de update. In eerste instantie was er wel verbinding met mijn 5 GHz netwerk. Echter geen enkele app kon er gebruik van maken. Na een reboot kwam er helemaal geen verbinding tot stand. Ik heb hierna de Netgear R7000 nighthawk herstart. Tv bleef toen lang hangen op verbinden. Ben toen weggelopen. Een uurtje later was er verbinding. Netflix en de nu.nl stream op Kodi werken. Ik kreeg echter connection refused richting de NAS binnen Kodi. Ik ga nu de tv nog maar eens herstarten... Lijkt wel alsof er een IP conflict is ofzo.

edit: Na reboot van de NAS werkt het gelukkig weer.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 12-04-2016 19:00 ]

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:26
Hoe bedoel je dit? Gebeurt dit altijd en heeft iedereen hier last van?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
pelt schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:50:
Hoe bedoel je dit? Gebeurt dit altijd en heeft iedereen hier last van?
Meerkanaals audio wat via passthru naar een externe versterker/receiver zou moeten gaan geeft vaak een "knetterend/krakend" geluid. Er is schijnbaar een walkaround waarbij je even een DVB-C kanaal op zou moeten zetten en dan weer teruggaan naar Kodi/SPMC maar persoonlijk vind ik dit niet werkbaar.... bij mij staat ondertussen een Nvidia Shield Console onder de TV... Android TV zoals het hoort te zijn.

• tiguan
  • Nu online
b0123405 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:22:
[...]

De tv stuurt in standby signalen (ik denk handshake) over hdmi naar m'n receiver, die daarop het geluid even onderbreekt, alsof er een apparaat is losgekoppeld. Het maakt niet uit op welke bron de receiver staat. Het geluid valt weg of stopt in het geval van een Chromecast helemaal, want die pauzeert het afspelen dan.

Het is nogal storend omdat ik op deze manier geen muziek kan luisteren zonder ook de tv aan te zetten. En ik ben er van overtuigd dat het door de tv komt omdat het probleem stopt als ik de tv van het lichtnet haal of loskoppel van de receiver. En met mijn vorige tv had ik dit probleem (in verder dezelfde setup) niet.

Heb jij dit inderdaad ook? :-(
Ja dat heb ik ook weleens gehad, maar dan juist op mijn vorige tv, ook een Bravia. Ik heb echter nooit getest of het ook echt door de tv kwam. Maar sinds ik de 50W755c heb is 't niet meer gebeurd volgens mij.

Wat ik wel heb is dat af en toe de tv uit zichzelf aan gaat. Is pas één of twee keer gebeurd hoor. Maar dat kan ook komen doordat mijn receiver iets op het beeld wil laten zien. Ik vind dat ARC en CEC gebeuren maar warrig af en toe :P

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Ik ben de update nu aan het downloaded, duurt even dus volgens mij is het best een grote update vergeleken met de vorige, maar ik kan het ook mis hebben :D
Ik ben benieuwd hoe stabiel deze versie is, met mijn huidige versie heb ik eigenlijk geen problemen.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• outlandos
Hier tevreden met de update. Stabiel en sneller dan voorheen. Al gebruik ik het smart gedeelte uberhaubt nooit.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ben hem nu ook aan het binnen halen, wel een klein risico omdat ik tot dusver nagenoeg geen last van problemen had.

Ik lees iets over Netflix en HDR, is er al HDR content beschikbaar op Netflix NL? Want ik ben het nog niet tegen gekomen.

Verwijderd

Ik kan nog steeds de CI module niet updaten. Wie moet ik hier voor bellen? Ziggo, Sony of @Smit? Ik snap er echt niks van dat de update gezien wordt maar dat deze niet gedownload wordt. Op internet vind ik helemaal niks over dit probleem.

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-10 06:57
Chaoss schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:27:
Ben hem nu ook aan het binnen halen, wel een klein risico omdat ik tot dusver nagenoeg geen last van problemen had.

Ik lees iets over Netflix en HDR, is er al HDR content beschikbaar op Netflix NL? Want ik ben het nog niet tegen gekomen.
Sinds vandaag het eerste seizoen van Marco Polo.
Laat maar weten wat je bevindingen zijn.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Beetje jammer dat ik net klaar ben met het eerste seizoen :P hopelijk doen ze S2 ook in HDR. Zal het iig even gaan proberen.

• Kuhr89
Ik weet niet wat dat is. Maar ik krijg telkens bij het opstarten een Locatievoorzieningscherm te zien. Hebben meer mensen hier last van?
Zou ik een keer een complete reset moeten doen? Zou dat helpen?

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:55:
Ik kan nog steeds de CI module niet updaten. Wie moet ik hier voor bellen? Ziggo, Sony of @Smit? Ik snap er echt niks van dat de update gezien wordt maar dat deze niet gedownload wordt. Op internet vind ik helemaal niks over dit probleem.
Dit al precies volgens onderstaande stappen geprobeerd?

Smit + Quantis modules:
5: Doe de CI+ module (zonder smartcard) weer in de TV en start de update opnieuw.
6: Indien update geslaagd is smartcard terugplaatsen.

Verwijderd

mr_rik schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:19:
[...]

Dit al precies volgens onderstaande stappen geprobeerd?

Smit + Quantis modules:
5: Doe de CI+ module (zonder smartcard) weer in de TV en start de update opnieuw.
6: Indien update geslaagd is smartcard terugplaatsen.
Ja. Zonder resultaat helaas.

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Ook stap 5, de CAM terug plaatsen zonder (!) smartcard?

Verwijderd

mr_rik schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:35:
[...]

Ook stap 5, de CAM terug plaatsen zonder (!) smartcard?
Ik heb het proces nogmaals doorlopen om ook beter aan te kunnen geven wat er gebeurt.

Op kanaal 13 krijg ik geen beeld (zwart). Wel zie ik in de info balk welk programma op is. Daarna krijg ik de melding 'event information not available'. Als ik via het Action menu op kanaal 13 de update wil doen ga ik naar CAM Management - CAM software upgrade en krijg ik de melding: can not upgrade from menu.

Na een restart komt het soms voor dat ik wel kan updaten vanuit dat menu maar dan krijg ik dus weer 'connecting to download stream' gevolgd door een zwart beeld dat uren lang zo blijft staan.

De vraag is dus of het feit dat ik op kanaal 13 zwart beeld krijg de reden is dat ik de module niet kan updaten. Het signaal lijkt me echter niet het probleem, ik ontvang op alle kanalen prima HD beeld en gebruik geen splitters of andere zaken die het signaal negatief beïnvloeden. Heb alleen zwart beeld op Fox HD en kanaal 13.

Ziggo Klantenservice kan alleen een monteur sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 22:23 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297