• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11 23:38
baronruud schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Invloed op het milieu dat je tv 20W in standby stand verbruikt.... Denk dat je daar niet wakker van moet liggen.
1x je koffiezetapparaat aan en je bent bijna 50x zoveel kwijt....

Lekker alles in standby laten staan, beter voor de apparatuur.
Blijkbaar is het minder. Maar voor 1 TV valt het misschien mee qua hoeveelheid, maar als het om 100.000den exemplaren wereldwijd gaat dan komt de wet van de grote aantallen om de hoek kijken.

Daarnaast is het energie die gebruikt wordt, terwijl het nergens goed voor is. Dat is toch wat anders dan je koffiezetapparaat, waar als het goed is koffie uitkomt.

Edit: bedankt voor de meting sdk1985!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Het blijkt verwaarloosbaar. Dank voor de meting sdk.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 07:31

HaTe

haat niet

Van Sony reactie gekregen (op dat TV gedeeltes altijd zwart beeld geven) dat ik een update moet doen en vervolgens een factory reset, maar nu lijkt hij helemaal kapot. De TV start helemaal niet meer op. Als ik stroom er 2 minuten af heb, vervolgens aan zet, dan start hij op met het Sony logo, vervolgens gebeurt er niks, ook niet na 20 minuten. De afstandbediening doet niks net zoals de knoppen aan de achterkant. Er zitten geen dingen in de tv op de stroom kabel na.

Iemand een idee hoe dit nu weer op te lossen?

Edit:
Ik heb de USB stick met firmware weer in de TV gedaan, de TV uit en na 10 seconden weer aan.. en jawel, na ongeveer 30 seconden begon hij met het opstarten van Android! Na de tijd een melding dat firmware upgrade succesvol was. En nog meer goed nieuws, TV werkt weer!

[ Voor 21% gewijzigd door HaTe op 25-03-2016 20:07 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

outlandos schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:07:
Misschien een hele stomme vraag:

Maar ik heb mijn Sony X85C verbonden via HDMI ARC aan mijn Sony Soundbar. Nu heb ik 2 HDMI devices in de soundbar geprikt: Nvidia Shield en mijn PC. Maar hoe switch ik tussen deze apparaten? Hij laat enkel beeld van de Shield zien.

Als ik in W10 kies voor Duplicate screen dan krijg ik wel netjes beeld. Maar als ik voor uitbreiden kies blijft de TV op zwart met de melding no signal.. Wie oh wie kan me helpen.
Je kunt toch een input op de soundbar kiezen?

Overigens kun je ook gewoon alle HDMI apparaten op je TV aansluiten en 1 HDMI kabel naar de soundbar (Wel aansluiten op de ARC poorten).

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Sinds gisteravond hier ook weer vage problemen. Af en toe niet meer reageren op de afstandsbediening, na een seconde of 30 werkt het weer. Vastlopers vanuit de guide, kies ik een andere zender is het beeld zwart en geluid weg, druk ik op de afstandsbediening op 3 om te kijken of er daar wel beeld is, gaat ie naar kanaal 1001!? Nu al een paar keer de tv geheel opnieuw opgestart, maar eens kijken hoe lang het nu weer goed gaat...
Ook bij uitzetten nu, blijft de LED vrij lang branden voordat die uitgaat...

Is er wellicht een update op de achtergrond geweest of iets dergelijks?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32
Dat heb ik ook af en toe. Dan denk je dat je niet goed op 't knopje van de AB hebt gedrukt maar dat ding reageert gewoon niet dan.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:26

W84

Same! Maar dat is echt sinds de laatste update, want daarvoor had ik nooit dat soort problemen. Ik vind trouwens sowieso dat de radius van de AB echt slecht is. Bij al mijn vorige toestellen kon ik zelfs naar de zijkant richten en bij deze Bravia's moet je echt goed recht ervoor zappen...

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-11 16:17
Ik heb sinds kort een Sony 43W755C. Volgens de advertenties van diverse sites en bladen is hij geschikt voor Ziggo (CI+). Echter als ik op de site kijk van Ziggo, ondersteunt Ziggo deze tv niet. Eerst had ik een quantis module geprobeerd. Die werkte niet. Een Smit 1.3 module wel. Echter als ik de Wifi gebruik, dan stoort de TV. Daarom gebruik ik nu helaas de Humax kastje. Vind dat wel jammer. Zijn er tweakers die geen problemen hebben met de CI+ module van de W755c serie ?

• tiguan
Ik heb geen problemen , maar ik heb een oudere smit module met 1.2. Geen idee of dat uitmaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 25-03-2016 22:17 ]

• mr_rik
bruinsmm schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:13:
Ik heb sinds kort een Sony 43W755C. Volgens de advertenties van diverse sites en bladen is hij geschikt voor Ziggo (CI+). Echter als ik op de site kijk van Ziggo, ondersteunt Ziggo deze tv niet. Eerst had ik een quantis module geprobeerd. Die werkte niet. Een Smit 1.3 module wel. Echter als ik de Wifi gebruik, dan stoort de TV. Daarom gebruik ik nu helaas de Humax kastje. Vind dat wel jammer. Zijn er tweakers die geen problemen hebben met de CI+ module van de W755c serie ?
Ik heb dezelfde setup als jou, 43W755C met Quantis 1.3 en (oud) Ziggo. Heb hem wel bekabeld aan het Internet in plaats van draadloos. Over het algemeen heb ik weinig problemen en draait alles erg soepeltjes. Alleen sinds eergisteren weer wat vage probleempjes, maar verder niets te klagen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
bruinsmm schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:13:
Van de Smit vs Quantis staat in de topicstart :). In mijn ervaring is met name authenticatie een probleem met Quantis.

Met betrekking tot Wifi die een storing veroorzaakt. Dat is een beetje een raar verhaal. Dan zou je signaal wel heel erg op het randje moeten zitten. Ik zou dus even de sterkte even uitlezen. In het Ziggo topic kunnen ze je goed vertellen of je waardes goed of dramatisch slecht zijn. Na de overgang naar UPC had ik zelf slecht signaal op de regionale zenders (800 Mhz). Dat is opgelost met een nieuwe AoP/UMU in de meterkast, de oude was 10 jaar oud. Er is toen ook meteen een nieuwe versterker geplaatst. Alles op kosten van Ziggo overigens.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-11 16:17
Bij sony site zie ik dat de laatste firmware versie 3.323 is. Mijn tv heeft versie 3.179 en zegt dat ik de laatste versie hebt. Raar. Moet ik de laatste versie maar handmatig downloaden en installeren ?

• sdk1985
  • Nu online
De ervaring leert dat je beter kunt wachten op OTA updates. Ze komen vanzelf :). Tweakers die handmatig hebben geupdate hebben al dan niet ineens problemen die anderen niet hebben bij de volgende release.

• tiguan
Is er eigenlijk een manier om apps te updaten, of gaat dat helemaal vanzelf?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
tiguan schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:09:
Is er eigenlijk een manier om apps te updaten, of gaat dat helemaal vanzelf?
Apps worden automatisch dagelijks ge update, je kunt het ook forceren via de Google Appstore > My Apps ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:36
bruinsmm schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:03:
Bij sony site zie ik dat de laatste firmware versie 3.323 is. Mijn tv heeft versie 3.179 en zegt dat ik de laatste versie hebt. Raar. Moet ik de laatste versie maar handmatig downloaden en installeren ?
Da's de versie die ci module problemen oplost als ik t goed heb.. Handmatig updaten via usb, komt niet via ota

• mr_rik
Soullancer schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Da's de versie die ci module problemen oplost als ik t goed heb.. Handmatig updaten via usb, komt niet via ota
Klopt, de versie op de site van Sony moet je handmatig via usb installeren, deze lost de problemen op die Ziggo klsnten hebben die via ci+ kijken (zwart beeld tijdens zappen, vastlopers etc.)

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 14:39
sdk1985 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:51:
Jongens ik heb even gekeken maar de TV gebruikt gewoon afwisselend 0 en 1W in standby. Alleen de eerste paar minuten staat er 21-24W:
[afbeelding]

Laat die stekker er dus maar lekker in zitten ;).
OK, beetje late reactie van mijn kant, maar ik heb even geen tijd gehad.
Ik heb nu ook eens wat langer gemeten en dit verhaal is bij mij exact hetzelfde. Eerst gebruikt hij in 'standby' zo'n 20watt, maar na verloop van tijd (ca. 20min.) gaat hij pas echt slapen en gebruikt dan nog maar 1.4watt max.
Dus vanwege alle genoemde bezwaren is het helemaal geen (kosten) probleem om de tv altijd aan het net te laten hangen.

Prettige paasdagen!

Deze tekst niet lezen !

• outlandos
Een vraag voor mensen met een Sony soundbar:

Ik heb de CT-380. Als ik in de Netflix app naar een film ga en dan naar Audio dan staat ie standaard op English 5.1 ingesteld. Maar de CT-380 is toch helemaal geen 5.1? Mis ik dan juist geen geluiden doordat de film in Netflix op 5.1 staat? Ik kan dat handmatig per film wijzigen naar English, waarbij ik er van uit ga dat dat 2.1 is. Maar dit is uiteraard verre van optimaal. Hoe hebben/zien jullie dit?

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zo ik zit een beetje met een dillema , ik had een sony 50 inch tv. Inclusief ps4 met een zooi games..

Echter die zijn bij een inbraak gejat... :( maar een nieuwe tv en ps4 komen er wel in zodra de verzekering heeft uitbetaald en het haalbaar is .. (de zogenaamde neven schade ... )

Ik twijfel nu of ik voor een goede 50 inch full hd led tv ga, of een 55 inch 4k televisie sony kd-55x8505c. wat is wijsheid...

Ik gebruik hem voor films kijken (al dan niet vanaf nas ) blu Ray en uiteraard games, is deze tv snel genoeg imv gamelag bij 4 k televisie, Ik weet dat er een 800 ,motion flow xr in zit, kan alleen de Mhz niet zo snel terug vinden maar dacht dat die 100 was...

Iemand ervaringen met deze combi ?

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 22:56
reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software

Dus waarschijnlijk wel goed genoeg, maar niet top. De TV krijgt van Tweakers wel een erg laag punt aangezien alles gewoon redelijk tot goed is op de software na. De negatieve punten zijn beide te verhelpen met software-updates. Dus misschien zijn die problemen al verholpen.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Er is een Sony LCD topic :P

Ik heb zelf de 55kdl8507, de TV kost wat meer dan vergelijkbare modellen van de concurrentie maar de kleurweergave van de sony is erg goed.

De upscaling werkt perfect daar ga je geen last van hebben. De software is buggy maar dat geld eigenlijk alleen als je een ci module gebruikt.

Ik zit er zelf zo'n 2,5-3 meter vanaf en dat gamed lekker op een 55"

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Gandalf68 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:01:
Zo ik zit een beetje met een dillema , ik had een sony 50 inch tv. Inclusief ps4 met een zooi games..

Echter die zijn bij een inbraak gejat... :( maar een nieuwe tv en ps4 komen er wel in zodra de verzekering heeft uitbetaald en het haalbaar is .. (de zogenaamde neven schade ... )

Ik twijfel nu of ik voor een goede 50 inch full hd led tv ga, of een 55 inch 4k televisie sony kd-55x8505c. wat is wijsheid...

Ik gebruik hem voor films kijken (al dan niet vanaf nas ) blu Ray en uiteraard games, is deze tv snel genoeg imv gamelag bij 4 k televisie, Ik weet dat er een 800 ,motion flow xr in zit, kan alleen de Mhz niet zo snel terug vinden maar dacht dat die 100 was...

Iemand ervaringen met deze combi ?
De android tv's van sony zijn gewoon drama in combinatie met ziggo, het vanzelf uitvallen is al verholpen eindelijk met updates, maar nu doet ziggo module het opeens niet meer bij ons. Wij hebben het 50 inch 805c model dacht ik. Kan me voorstellen dat tweakers die sony tv's z'n laag cijfer geven.

• ndonkersloot
  • Laatst online: 05-11 15:04
Nieuwevolger schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:13:
[...]

De android tv's van sony zijn gewoon drama in combinatie met ziggo, het vanzelf uitvallen is al verholpen eindelijk met updates, maar nu doet ziggo module het opeens niet meer bij ons. Wij hebben het 50 inch 805c model dacht ik. Kan me voorstellen dat tweakers die sony tv's z'n laag cijfer geven.
Dit een keer doen, heb ik ook gedaan en het blijft nu werken:

"Op kanaal 998 (ziggo zender kanaal, heel misschien was het 999) zetten
Eerst de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
Daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat)"

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
outlandos schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:58:
Een vraag voor mensen met een Sony soundbar:

Ik heb de CT-380. Als ik in de Netflix app naar een film ga en dan naar Audio dan staat ie standaard op English 5.1 ingesteld. Maar de CT-380 is toch helemaal geen 5.1? Mis ik dan juist geen geluiden doordat de film in Netflix op 5.1 staat? Ik kan dat handmatig per film wijzigen naar English, waarbij ik er van uit ga dat dat 2.1 is. Maar dit is uiteraard verre van optimaal. Hoe hebben/zien jullie dit?
De meeste soundbars (en alle recente exemplaren van Sony, inclusief die van jou) snappen een 5.1-signaal en kunnen dat zelf downmixen naar de optimale mix. Dat klinkt vrijwel altijd ook beter dan de stereotrack aangezien het virtuele surroundeffect dan meestal beter is (aangezien er veel minder processing nodig is, het signaal is namelijk al gesplitst).

• Gandalf68
  • Nu online
van het ziggo systeem enzo zal ik geen last hebben , al het beeld gaat via de versterker en de kpn box , dus het scherm wordt puur als dom doorgeef luik gebruikt !

Android systeem zal denk ik wel redelijk werken onderhand ! en Android zie ik ook meer als een bijkomstigheid...

[ Voor 10% gewijzigd door Gandalf68 op 28-03-2016 13:26 . Reden: laatst zin toegevoegd ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 23:17
Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe TV binnen gekregen. Ik had een 55W829B en heb nu een 75X850C gekocht.

Helaas erg veel last van Vertical Binding en Dirty Screen Effect. Mijn oude TV had hier niet zichtbaar last van. Met de Vertical binding test op youtube zie je het een heel klein beetje. Maar met dit toestel zie ik het echt heel goed. Bij films heel regelmatig en bij Voetbal zie je het continu. (niet dat ik dat kijk maar het is wel de perfecte test)

Verder bevalt hij erg goed. Backlight bleeding valt reuze mee black uniformity is ook goed genoeg. Maar DSE is zo erg dat ik hem niet ga houden. Daar is hij ook veel te duur voor :'(

Morgen maar eens met de winkel overleggen of er een replacement kan komen en anders gaat hij terug. Was al bang voor zo iets. Blijft met TV's toch een hit or miss sommige moeten 2-3x een andere krijgen voor je een TV hebt die alles goed genoeg heeft. Als het een tv van 400 euro was had ik nog gezegd van ok zou kunnen voor dat geld heel irritant maar goed. Maar in dit geval onacceptabel.

Zijn er hier meer mensen met een X850c van 65+ " inch die daar last van hebben? (de 55 is volgens mij Edge lid en de 65 en 75 hebben Direct lid.)

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 28-03-2016 13:59 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik vat ARC niet helemaal geloof ik... stel ik koop een soundbar die een HDMI ARC poort heeft, de Sony tv heeft ook 1 HDMI ARC poort, de soundbar en tv verbind ik met elkaar via een HDMI kabel op de beide ARC poorten. Mut ik dan al mijn hdmi inputs op de tv nog ompluggen naar de soundbar?

• outlandos
Chaoss schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:08:
Ik vat ARC niet helemaal geloof ik... stel ik koop een soundbar die een HDMI ARC poort heeft, de Sony tv heeft ook 1 HDMI ARC poort, de soundbar en tv verbind ik met elkaar via een HDMI kabel op de beide ARC poorten. Mut ik dan al mijn hdmi inputs op de tv nog ompluggen naar de soundbar?
Op mijn Sony TV is de ARC port HDMI #4.

Het enige wat ik dan moet doen is mijn TV op HDMI 4 zetten. Dan werkt de soundbar en kan ik dus alle HDMI porten op de soundbar zelf gebruiken.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Dan moet ik dus wel mijn huidige hdmi in van de TV naar de soundbar inpluggen?

Ik heb de Fidelio B5 op het oog, maar die heeft maar 2 hdmi inputs terwijl ik er nu 3 gebruik.

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:39
Goedendag.

Ik heb de 55W805C (899 euro) bestelt bij Hifinesse (Dat zit in België weet niet of er verschil is tussen de BE en NL model)

Dus.. ik kom er net achter dat ik de 55W809C (999 euro) moet hebben omdat ik zag dat er nog 1 over was op de website heb ik het snel besteld en zag ik niet dat het de 805c was. De 809c is ongeveer 100 euro duurder.

Mijn vraag is dus is er een verschil tussen die 2 zoals processor, nieuwer of ouder, input lag..

Zo stom van me.. :/

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Gebruik de search in dit topic eens, verschil is verwaarloosbaar en geen 100 euro waard.

Maar als je het verschil niet weet waarom vindt je dan datje 809 had moeten hebben?

• outlandos
Chaoss schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:30:
Dan moet ik dus wel mijn huidige hdmi in van de TV naar de soundbar inpluggen?

Ik heb de Fidelio B5 op het oog, maar die heeft maar 2 hdmi inputs terwijl ik er nu 3 gebruik.
Je moet gewoon de HDMI ARC slot van je TV koppelen aan de HDMI ARC slot van je soundbar. Dan zet je je tv eenmaal op HDMI ARC (in mijn geval dus HDMI 4) en gaat de rest automatisch via de soundbar.

Je kan ook nog steeds HDMI porten van je TV zelf gebruiken. Zo heb ik mijn TV op het moment in HDMI 3 van mijn TV zitten. Rest van de apparatuur gaat in de soundbar.

• trui
Chaoss schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:33:
Maar als je het verschil niet weet waarom vindt je dan datje 809 had moeten hebben?
De 55w809c scoort beter op Tweakers dan de 55w805c en ik keek in de bcc nog naar de 809c die had 1000hz want had een foto van gemaakt van de prijs en informatie en de 805c heeft 800hz.

• outlandos
Die hz waardes is allemaal marketing taal, denk niet dat je dat verschil ooit merkt.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
trui schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:40:

Mijn vraag is dus is er een verschil tussen die 2 zoals processor, nieuwer of ouder, input lag..

Zo stom van me.. :/
Nope, even jong, zelfde ... ;)

• trui
apis29 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:07:
[...]

Nope, even jong, zelfde ... ;)
Hartelijk bedankt! :)

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Zijn er meer die "last" hebben (of opgevallen) van posterization. Weet niet of dit juiste woord is, maar het houdt in dat de kleuren niet helemaal geleidelijk overlopen. Valt vooral op bij donkere scenes. Het lijkt hetzelfde als bv je een jpg opslaat als gif bestand. Als je "posterization tv" op zoekt in Google dan begrijpen jullie vast beter wat ik bedoel :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Is me niet opgevallen en ik kijk atm toch wel veel series met donkere scenes. Heb je alle "beeld optimizers" uit staan?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:34
Color banding, is dat niet de term..?

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Sjah schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:26:
Color banding, is dat niet de term..?
Dat is inderdaad de juiste term, dank je nu wordt het voor mij wat makkelijker om te googlen. Maar ik heb al wat topics gelezen dat de Apple TV 4 hier ook veel problemen mee heeft. Dus het hoeft dus niet aan mijn TV te liggen. Het valt me eigenlijk ook alleen op als ik een tv of film zit te kijken met Plex via mijn Apple TV.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Hebben mensen met de CI 1.3 module de nieuwe update al geinstaleerd? En merken jullie verschil?

Ik blijf toch wat huiverig om het te doen aangezien de 49x8305c het hier redelijk doet.

Scrooge NL

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31
Theo27 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:40:
Hebben mensen met de CI 1.3 module de nieuwe update al geinstaleerd? En merken jullie verschil?

Ik blijf toch wat huiverig om het te doen aangezien de 49x8305c het hier redelijk doet.
Welke update heb je het over, 3.223?

Zelf met een quantis 1.3+ module geen problemen op een 43W805C.

• Bastiaens
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-10 15:02
Hallo,

Vorige week is m'n 55W805 (866 EUR) geleverd, in navolging van (BE) mediamarkt actie "weg met btw".
Design vind'k top, beeldkwaliteit ook (in z'n price-range).
Na wat gestoei met de instellingen, blijf ik met 1 probleem zitten wat betreft TV kijken via Telenet decoder, waar ik niet meteen een oplossing op kan vinden op het forum.

Om de 30sec à minuut, blijft er op een gedeelte van het scherm een stuk van een vorige frame gedurende een seconde/2seconden hangen. Frequentie van "fout" is niet vast, grootte van de "fout" ook niet, maar meestal in het onderste gedeelte van het scherm, duurtijd van de "fout" varieert ook van een fractie tot 2sec.
Opnemen en opnieuw afspelen geeft opnieuw dezelfde fout weer.
Had hier tot nu toe nog nooit last van op m'n vorige TV...

Ik vermoed dat dit "artefacten" noemt, al ben ik hier ook niet zeker van?!

Mijn vraag:
Waar ligt de oorzaak? Telenet decoder of de nieuwe HDMI-kabel of de TV zelf?
Had nl. al wat issues met een "HD copy protection probleem" van de digicorder, maar dit is opgelost door die nieuwe (lees: andere) HDMI-kabel...
Wat is de oorzaak?
Wat is de oplossing?

Heb al liggen spelen met beeldinstellingen enzo, maar niet meteen met resultaat

• mr_rik
Theo27 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:40:

De laatste update, die je via usb moet installeren, is over het algemeen prima en zorgt ervoor dat de problemen met Ziggo en CI+ (zwart beeld bij zappen, vastlopers etc.) worden verholpen.
Bij mij heeft ie het sinds het installeren van deze update perfect gedaan (op wat vastlopers na vorige week, maar dat is tot nu toe ook niet meer voorgekomen, dus dat kan iets heel anders geweest zijn waardoor dit gebeurde).

• mr_rik
Bastiaens schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:54:
Om de 30sec à minuut, blijft er op een gedeelte van het scherm een stuk van een vorige frame gedurende een seconde/2seconden hangen. Frequentie van "fout" is niet vast, grootte van de "fout" ook niet, maar meestal in het onderste gedeelte van het scherm, duurtijd van de "fout" varieert ook van een fractie tot 2sec.
Klinkt als slecht signaal. Met je vorige tv had je hier geen last van zei je, heb je wellicht nog een andere tv waar je je decoder even op kunt aansluiten om te testen? En met andere bronnen als tv (zoals dvd, playstation of apps) heb je hier geen last van? Wellicht even een andere HDMI-kabel proberen.

• Theo27
mr_rik schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:59:
[...]

De laatste update, die je via usb moet installeren, is over het algemeen prima en zorgt ervoor dat de problemen met Ziggo en CI+ (zwart beeld bij zappen, vastlopers etc.) worden verholpen.
Bij mij heeft ie het sinds het installeren van deze update perfect gedaan (op wat vastlopers na vorige week, maar dat is tot nu toe ook niet meer voorgekomen, dus dat kan iets heel anders geweest zijn waardoor dit gebeurde).
Top bedankt !!

Scrooge NL

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jongens jongens echt een eindeloos verhaal die TV (55W809C). Tijdje terug ging de TV soms gewoon niet aan, pas na stekker in/uit deed hij het weer. Dat is nu weer weg, maar hebben we laatst wat nieuws voor terug gehad: de TV loopt volledig vast wanneer je in de guide wilde zappen. De guide bleef dan in beeld, de TV op de achtergrond ging gewoon door maar verder kon je er niets meer mee. Weer stekker dus.

Dat lijkt nu ook weg te zijn, maar nu hebben we wéér wat anders.. We moeten nu zeker een minuut wachten na het aanzetten van de TV voordat we kunnen zappen. Doen we dit niet dan gaat het beeld op zwart, maar horen we de vorige zender wel nog. Ook dit enkel via stekker op te lossen.

Hopelijk is dat hetzelfde als dit probleem in de TS:
Problemen met vastlopers / zappen na update van 17-2-2016
Home -> Zender installatie -> Digitale setup
Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen

Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen

Wel vreemd dat dit sinds 1,5 week ineens een issue is.. Maar kan ook met de volledige reset te maken hebben die ik toen gedaan heb.

Al met al eigenlijk continue problemen met dat ding, als ik dit geweten had was ik voor een ander merk gegaan -O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• mr_rik
Angeloonie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:26:
Jongens jongens echt een eindeloos verhaal die TV (55W809C). Tijdje terug ging de TV soms gewoon niet aan, pas na stekker in/uit deed hij het weer. Dat is nu weer weg, maar hebben we laatst wat nieuws voor terug gehad: de TV loopt volledig vast wanneer je in de guide wilde zappen. De guide bleef dan in beeld, de TV op de achtergrond ging gewoon door maar verder kon je er niets meer mee. Weer stekker dus.

Dat lijkt nu ook weg te zijn, maar nu hebben we wéér wat anders.. We moeten nu zeker een minuut wachten na het aanzetten van de TV voordat we kunnen zappen. Doen we dit niet dan gaat het beeld op zwart, maar horen we de vorige zender wel nog. Ook dit enkel via stekker op te lossen.

Hopelijk is dat hetzelfde als dit probleem in de TS:
Problemen met vastlopers / zappen na update van 17-2-2016
Home -> Zender installatie -> Digitale setup
Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen

Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen

Wel vreemd dat dit sinds 1,5 week ineens een issue is.. Maar kan ook met de volledige reset te maken hebben die ik toen gedaan heb.

Al met al eigenlijk continue problemen met dat ding, als ik dit geweten had was ik voor een ander merk gegaan -O-
Heb je de laatste update er wel op (die van 1 maart, enkel via usb te installeren, dus niet ota)? Deze lost de problemen op die jij namelijk allemaal opsomt. Indien je v3323 er wel op hebt staan zou je nog eens een factory reset kunnen proberen.

Wel toevallig dat je sinds 1,5 week terug dit ineens hebt, dit is ook de periode dat die van mij ineens weer vaag begon te doen, dacht toen nog dat er wellicht een stille update van Sony was geweest of iets dergelijks. Maar die van mij loopt nu, op de vastlopers vorige week na, als een zonnetje, al sinds de update van 1 maart.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mr_rik schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Heb je de laatste update er wel op (die van 1 maart, enkel via usb te installeren, dus niet ota)? Deze lost de problemen op die jij namelijk allemaal opsomt. Indien je v3323 er wel op hebt staan zou je nog eens een factory reset kunnen proberen.

Wel toevallig dat je sinds 1,5 week terug dit ineens hebt, dit is ook de periode dat die van mij ineens weer vaag begon te doen, dacht toen nog dat er wellicht een stille update van Sony was geweest of iets dergelijks. Maar die van mij loopt nu, op de vastlopers vorige week na, als een zonnetje, al sinds de update van 1 maart.
Automatische updates staan aan dus volgens mij zit alles er op, volgens mij ook die van 1 maart. Bij een factory reset ben je de updates niet kwijt toch? Zal iig vanmiddag even mijn versie checken en anders even installeren (hopelijk overleeft mijn USB stick het deze keer wel, de vorige keer had de TV de USB-stick gefrituurd).
Weet niet of nog een keer een factory reset gaat helpen, ga dat niet elke week zitten doen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 29-03-2016 14:30 ]

• mr_rik
Angeloonie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:28:
[...]
Automatische updates staan aan dus volgens mij zit alles er op, volgens mij ook die van 1 maart.
De laatste update v3323, die van 1 maart, komt niet ota (wordt dus niet automatisch opgehaald), deze is alleen te installeren via usb. Je kunt hem o.a. vinden op de specificatiepagina van je televisie op de Sony site.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mr_rik schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:32:
[...]

De laatste update v3323, die van 1 maart, komt niet ota (wordt dus niet automatisch opgehaald), deze is alleen te installeren via usb. Je kunt hem o.a. vinden op de specificatiepagina van je televisie op de Sony site.
Ok, dan ga ik dat nog doen. Had echt het idee dat ik begin maart een updatescherm had gezien, maar dat kan ook die van 17/2 nog geweest zijn (was 2 dagen later op vakantie tot 28/2).

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:04
Ik heb sinds kort een KDL-55W756C. En bij mij werkt Kodi 16.0 niet icm met een kabel verbinding. Ik probeer verbinding te maken naar een NFS share op mijn Synology DS214play. Via wifi werkt alles perfect. Maar zodra ik in het menu switch naar kabel verbinding dan start Kodi niet eens meer op.

Op de Synology draait een Mysql database waarin alle info staat. Vanaf alle andere clients kan ik zonder problemen verbinding maken. Maar op een of andere manier werkt de tv niet mee. Iemand van jullie ervaring met dit euvel?

Battle.net tag

• Bastiaens
mr_rik schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Klinkt als slecht signaal. Met je vorige tv had je hier geen last van zei je, heb je wellicht nog een andere tv waar je je decoder even op kunt aansluiten om te testen? En met andere bronnen als tv (zoals dvd, playstation of apps) heb je hier geen last van? Wellicht even een andere HDMI-kabel proberen.
Thx, zojuist nog 2 andere kabels geprobeerd, same problem... |:(
Playstation no problem...
help!

• outlandos
AmbroosV schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:25:
[...]

Enhanced mode voor HDMI zorgt ervoor dat de TV doorgeeft dat hij meer signalen snapt. 4K60p op 4:4:4 of 4:2:2 ipv 4:2:0, of 10bit/HDR-achtige inputs. Zolang je apparaat geen issues geeft zet je dat best op Enhanced. Ik ben niet zeker of de Shield een van die modes snapt, misschien 10bit-output. Je kan het maar proberen, zolang het werkt werkt het!

Als je toch issues krijgt met Enhanced bestaat de kans ook dat je HDMI-kabel niet hoog genoeg is qua kwaliteit en de benodigde bandbreedte er niet doorkan zonder fouten. Dan moet je gaan voor een betere "Premium High Speed HDMI-kabel", bijvoorbeeld, maar dat zou zelden mogen voorkomen.
Net een aparte ontdekking gedaan:

Als ik HDMI 4 (ARC) op Enhanced zet dan begrijpt de Shield (die via de Soundbar is aangesloten) het niet en gaat direct naar 1080p. Dan kan ik nog wel kiezen voor 4K 30Hz maar niet voor 60Hz. Als ik de Nvidia Shield direct aan de tv koppel (dus niet in de Soundbar) dan krijg ik gewoon netjes 4K 60Hz. In andere woorden: de soundbar kan geen 4K 60Hz aan als de ARC input op Enhanced staat. Erg jammer dat de soundbar in dit opzicht beperkt is.

Nu heb ik de Shield dus direct in de TV zitten, maar ga ik er qua geluid dus op achteruit: als ik naar Netflix ga staat de 5.1 optie er bijvoorbeeld niet meer tussen. Enkel 2.1. Dat lijkt me dus een downgrade.

Nu weet ik niet wat ik moet kiezen, geluid boven beeld of beeld boven geluid.....

• sdk1985
  • Nu online
Wellicht is "de Soundbar" HDMI 1.4 (geen idee welke je hebt)? Kun je de soundbar niet direct op de Shield aansluiten via een andere input?

• outlandos
sdk1985 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:07:
Wellicht is "de Soundbar" HDMI 1.4 (geen idee welke je hebt)? Kun je de soundbar niet direct op de Shield aansluiten via een andere input?
Ik heb de CT-380.

Aan welke aansluiting denk je dan?

Als test heb ik heb nu de soundbar via optical cable aan mijn TV, maar Netflix blijft helaas enkel 2.1 audio weergeven als optie.

edit: net even snel gekeken, de CT-380 ondersteunt enkel HDMI 1.4.. daar ben ik dan mooi mee }:O

Dan toch maar in de verkoop doen en sparen voor een 780. Iemand wellicht interesse in een soundbar, net nieuw (nog geen maand) :+

Gelijk maar in de verkoop gezet:

V&A aangeboden: Sony HT-CT380

[ Voor 59% gewijzigd door outlandos op 29-03-2016 19:41 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lekker dan.. Update je de TV met een USB stick, doet de USB stick daarna _NIETS_ meer..

Vorige keer ook al.. Good job Sony d:)b 2x update via USB, 2x USB stick kapot.

• mr_rik
Weet je zeker dat je niet je magnetron hebt geprobeerd te updaten? :P

Maar wel vaag in elk geval, in welke usb-poort had je hem, een van de normale of die t.b.v. opname? En was het een zelfde type usb-stick als vorige keer of een ander soort/merk.
Maar is de update wel gelukt, of ging hij daarvoor al stuk?

• mr_rik
Bastiaens schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:12:
[...]
Thx, zojuist nog 2 andere kabels geprobeerd, same problem... |:(
Playstation no problem...
help!
Heb je ook al eens geprobeerd om de decoder op een andere HDMI-poort aan te sluiten (bijvoorbeeld even omwisselen met die van je Playstation)?

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mr_rik schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:44:
Weet je zeker dat je niet je magnetron hebt geprobeerd te updaten? :P
d:)b
Maar wel vaag in elk geval, in welke usb-poort had je hem, een van de normale of die t.b.v. opname? En was het een zelfde type usb-stick als vorige keer of een ander soort/merk.
Maar is de update wel gelukt, of ging hij daarvoor al stuk?
Er zit aan de achterkant een poort die parallel loopt aan het scherm. USB stick was een #random en een totaal andere.

Update lukt prima, alleen na het verwijderen kreeg ik fouten op de PC. Heb hem ook pas er uit gehaald toen op het scherm stond "remove USB and click OK".

Gelukkig was het deze keer toch nog wél te repareren, maar de vorige keer was de (gloednieuwe) USB stick gebricked en ging hij de prullenbak in.

• m0ridin
Angeloonie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:51:
[...]

d:)b

[...]

Er zit aan de achterkant een poort die parallel loopt aan het scherm. USB stick was een #random en een totaal andere.

Update lukt prima, alleen na het verwijderen kreeg ik fouten op de PC. Heb hem ook pas er uit gehaald toen op het scherm stond "remove USB and click OK".

Gelukkig was het deze keer toch nog wél te repareren, maar de vorige keer was de (gloednieuwe) USB stick gebricked en ging hij de prullenbak in.
Das wel heel vreemd, hier ondertussen 3x via usb geupdate en heb dit (gelukkig) nog niet meegemaakt...

• Bastiaens
mr_rik schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:46:
[...]

Heb je ook al eens geprobeerd om de decoder op een andere HDMI-poort aan te sluiten (bijvoorbeeld even omwisselen met die van je Playstation)?
Yup, heb de 4 HDMI-poorten gehad, in combinatie met 4 HDMI-kabels vn 3 verschillende "merken".
Hier voorbeeldje van het probleem. zoals gezegd: grootte, frequentie, locatie & duurtijd is variabel.
http://picpaste.com/b33b33b759387b1770848849aca98dc7.JPG

Gezien het niet aan de kabel ligt blijft mijns inziens over: Telenet decoder of TV.
Gisteravond overigens nog eens alle beeldverwerkings-hulpmiddeltjes op de TV uitgezet, zonder resultaat...

• mr_rik
Angeloonie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:51:
Hmmm... USB-hongerige televisie dus... gelukkig was hij deze keer nog wel te herstellen in elk geval.

• mr_rik
Bastiaens schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Yup, heb de 4 HDMI-poorten gehad, in combinatie met 4 HDMI-kabels vn 3 verschillende "merken".
Hier voorbeeldje van het probleem. zoals gezegd: grootte, frequentie, locatie & duurtijd is variabel.
http://picpaste.com/b33b33b759387b1770848849aca98dc7.JPG

Gezien het niet aan de kabel ligt blijft mijns inziens over: Telenet decoder of TV.
Gisteravond overigens nog eens alle beeldverwerkings-hulpmiddeltjes op de TV uitgezet, zonder resultaat...
Ziet er zo op het eerste gezicht uit als slecht ontvangst op je afbeelding.

Als het op alle HDMI-poorten voorkomt met de decoder en bij de andere apparatuur niet, dan lijkt het mij aan de decoder te liggen. Al eens een nieuwe coax/antennekabel naar de decoder geprobeerd, wellicht dat daar iets niet goed zit, of het AOP?

Heb je ook een mogelijkheid om het signaalniveau en de signaalkwaliteit uit te lezen op je decoder?

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:49
Bastiaens schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:54:
Hallo,

Vorige week is m'n 55W805 (866 EUR) geleverd, in navolging van (BE) mediamarkt actie "weg met btw".
Design vind'k top, beeldkwaliteit ook (in z'n price-range).
Na wat gestoei met de instellingen, blijf ik met 1 probleem zitten wat betreft TV kijken via Telenet decoder, waar ik niet meteen een oplossing op kan vinden op het forum.

Had hier tot nu toe nog nooit last van op m'n vorige TV...

Ik vermoed dat dit "artefacten" noemt, al ben ik hier ook niet zeker van?!

Mijn vraag:
Waar ligt de oorzaak? Telenet decoder of de nieuwe HDMI-kabel of de TV zelf?
Had nl. al wat issues met een "HD copy protection probleem" van de digicorder, maar dit is opgelost door die nieuwe (lees: andere) HDMI-kabel...
Wat is de oorzaak?
Wat is de oplossing?

Heb al liggen spelen met beeldinstellingen enzo, maar niet meteen met resultaat
lijkt mij 9/10 aan slecht sigaal te liggen(zoals al gelezen). Probeer eens de voeding van de tv aan te sluiten op een andere zekering, en uit te buurt te houden van de digicorder.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

mr_rik schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Ik lees overal dat dit voor Ziggo klanten is.
Is dit nou wel of niet ook voor UPC klanten (nu ook Ziggo)
Ik gebruik een quantis module met UPC als provider.
Het enige wat ik momenteel als klacht heb is dat wanneer ik de guide open, het beeld even zwart wordt, de guide opent zonder geluid van de zender. Dit geluid komt met 2/3 seconden wel weer.
En bij veel zenders lijkt het alsof er slecht bereik is (blokjes en audio stutters).
Het is af en toe irritant, echter als de update meer problemen geeft wacht ik liever op android 6

• mr_rik
ApC_IcE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:07:
[...]
Het enige wat ik momenteel als klacht heb is dat wanneer ik de guide open, het beeld even zwart wordt, de guide opent zonder geluid van de zender. Dit geluid komt met 2/3 seconden wel weer.
En bij veel zenders lijkt het alsof er slecht bereik is (blokjes en audio stutters).
Het is af en toe irritant, echter als de update meer problemen geeft wacht ik liever op android 6
Voor zover ik weet is dit voor oud Ziggo klanten, mocht je verder geen problemen hebben, dan zou ik inderdaad de update niet installeren. Dat als je de guide opent en het geluid en beeld even stopt is 'normaal', ik hoop zelf ook dat dit met een toekomstige update anders wordt (zoals wanneer je bijvoorbeeld naar het menu gaat, dan zie je dat het beeld erachter ook gewoon doorloopt.

• m0ridin
ApC_IcE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Deze update brengt specifiek een fix voor ziggo klanten icm de smit ci+ 1.3 module... (Tenzij er op de achtergrond nog iets gefixed is natuurlijk).

Maar als die guide je enige klacht is, daar zal deze update niets mee doen volgens mij en ook je blokjes/stutters is niet iets icm deze update, maar eerder een signaal issue (zo klinkt het tenminste).

• ApC_IcE

ApC_IcE

Thanx beide.

Ik laat de update voor wat het is.
Ja het rare aan het slechte signaal is dat het een nieuwbouwhuis betreft met allemaal keurmerk dikke coax kabels en connectoren. Mijn vorige tv met CI+ had nergens last van.

• m0ridin
ApC_IcE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:17:
Thanx beide.

Ik laat de update voor wat het is.
Ja het rare aan het slechte signaal is dat het een nieuwbouwhuis betreft met allemaal keurmerk dikke coax kabels en connectoren. Mijn vorige tv met CI+ had nergens last van.
Hmmm, vreemd... Ook niet 'doorgelust' via een decoder oid?

Ik woon trouwens in een oudere huurflat met nou niet bepaald het beste van het beste qua kabels, kabel is ~15m lang denk ik en dan heb ik een splitter in mijn (humax) decoder waarbij dan weer een kabel doorloopt naar mijn tv (1m kabeltje denk ik).

Heel af en toe wel wat blokjes, maar zelden. Wellicht een fysiek issue met de connectie in/op het toestel zelf oid?

• ApC_IcE

ApC_IcE

Nee rechtstreeks vanaf binnenkomst (met 1 splitter). Allemaal kema etc. Zal de verbinding zelf eens helemaal nalopen. Signaal sterkte is ook goed

• mr_rik
ApC_IcE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:52:
Nee rechtstreeks vanaf binnenkomst (met 1 splitter). Allemaal kema etc. Zal de verbinding zelf eens helemaal nalopen. Signaal sterkte is ook goed
En wat is de signaalkwaliteit? Je kunt namelijk beter een lagere signaalsterkte hebben met een hogere kwaliteit dan andersom bijvoorbeeld.

En heb je wellicht ook voedingskabels of trafo's langs je coax liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door mr_rik op 30-03-2016 16:19 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik zal morgen even kijken.

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

LG 49UB850V super goede UHD tv met vele instellingen. :)

• mr_rik
UHD schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 04:39:
LG 49UB850V super goede UHD tv met vele instellingen. :)
Ah, kijk, bedankt voor de tip... -O-

• Bastiaens
mr_rik schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Ziet er zo op het eerste gezicht uit als slecht ontvangst op je afbeelding.

Als het op alle HDMI-poorten voorkomt met de decoder en bij de andere apparatuur niet, dan lijkt het mij aan de decoder te liggen. Al eens een nieuwe coax/antennekabel naar de decoder geprobeerd, wellicht dat daar iets niet goed zit, of het AOP?

Heb je ook een mogelijkheid om het signaalniveau en de signaalkwaliteit uit te lezen op je decoder?
_/-\o_ problem found! Inderdaad zoals jullie aanhaalden, na analyse van signaalniveau/kwaliteit/sterkte op decoder te checken ligt het probleem tussen de straat & de decoder (of decoder zelf). signaal dipt altijd +- rond de periode van de fout.
Vandaag nieuwe coax kopen! zal bij het aansluiten van de nieuwe tv licht beschadigd zijn geraakt gok ik...bizar:-)
Ben al superblij dat het niet aan de tv ligt :9
Thx all!

• Theo27
Kreeg net een update melding van de CI 1.3 module ( Smit en Ziggo ) Ik ben nog huiverig om deze te updaten. Iemand anders dit al wel gedaan en zo ja met welke uitkomst?

Scrooge NL

• mr_rik
Theo27 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:30:
Kreeg net een update melding van de CI 1.3 module ( Smit en Ziggo ) Ik ben nog huiverig om deze te updaten. Iemand anders dit al wel gedaan en zo ja met welke uitkomst?
Lol, mijn vrouw belde me vanmorgen ook dat onze tv van alles zei over updates, ze had maar ja geklikt :) . Update is uiteindelijk goed gegaan, ze stuurde me net een berichtje dat alles nog gewoon werkt. Ik heb trouwens een Quantis module.

Verwijderd

Ik krijg iedere keer als ik de W809C aan zet de melding dat er een update is voor de CAM Module (Smit 1.3). Als ik vervolgens update krijg ik de melding 'connecting to download stream' en daarna wordt het scherm zwart. Zappen lukt dan wel en ik kan gewoon TV te kijken. De volgende keer komt de melding echter weer. Iemand ook deze ervaring?

Edit: hierboven niet gelezen dat ik niet de enige ben, had in het topic op 'download stream' gezocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2016 16:07 ]

• tcviper
Update net hier ook gekregen op X85C met Quantis kaart en op de W755C met Smit kaart, beiden prima geupdate via Ziggo.

Verwijderd

tcviper schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:15:
Update net hier ook gekregen op X85C met Quantis kaart en op de W755C met Smit kaart, beiden prima geupdate via Ziggo.
Wat gebeurt er bij jou dan nadat je 'connecting to download stream' ziet?

• tcviper
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:15:
[...]

Wat gebeurt er bij jou dan nadat je 'connecting to download stream' ziet?
Toen ging die downloaden en dat liep na een paar seconde op van 0% naar 10%, 20% en verder. Duurde totaal ca 4 minuten denk ik.

• sdk1985
  • Nu online
Angeloonie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:40:
Lekker dan.. Update je de TV met een USB stick, doet de USB stick daarna _NIETS_ meer..

Vorige keer ook al.. Good job Sony d:)b 2x update via USB, 2x USB stick kapot.
Koop je die dingen bij de Action ofzo:P ?

Dit programma wil weleens helpen als hij nog "iets" doet: https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/eula_windows/

Updaten via USB raden we hier in het algemeen niet aan omdat er soms problemen ontstaan wanneer de OTA uitkomt.
outlandos schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:15:
[...]

Ik heb de CT-380.

Aan welke aansluiting denk je dan?

Als test heb ik heb nu de soundbar via optical cable aan mijn TV, maar Netflix blijft helaas enkel 2.1 audio weergeven als optie.

edit: net even snel gekeken, de CT-380 ondersteunt enkel HDMI 1.4.. daar ben ik dan mooi mee }:O

Dan toch maar in de verkoop doen en sparen voor een 780. Iemand wellicht interesse in een soundbar, net nieuw (nog geen maand) :+

Gelijk maar in de verkoop gezet:

V&A aangeboden: Sony HT-CT380
Hehe sterkte...

Maar mijn idee was eigenlijk dat je de soundbar "gewoon" op de tv aansluit. Ik heb begrepen dat hij het dan gewoon doet (vermoed bluetooth). Vervolgens sluit je de Shield gewoon direct via HDMI 2.0 op de tv aan, puur voor het beeld. Als je de shield vervolgens via optical of 3.5mm op je soundbar aansluit dan heb je ook geen passthrough/arc nodig. Je moet dan alleen de input wijzigen op je soundbar op het moment dat je gaat gamen.

Los hiervan denk ik niet dat de shield veel profijt heeft van 4K. Immers zijn de games die je al dan niet streamed ook niet in 4K.

[ Voor 53% gewijzigd door sdk1985 op 31-03-2016 17:53 ]

• trui
Net de KDL55W809c thuis gekregen (805c was op dus kreeg ik deze model)

Moet ik de verpakking weggooien of?

Dit vraag ik omdat ik wil weten hoe zo'n garantie gaat bij tv's want stel dat er iets mis is moet ik het zelf weer terug in de verpakking doen of komen ze 'm zo optillen en wegbrengen?

• donpablo80
  • Laatst online: 25-10 07:50
trui schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:53:

Dit vraag ik omdat ik wil weten hoe zo'n garantie gaat bij tv's want stel dat er iets mis is moet ik het zelf weer terug in de verpakking doen of komen ze 'm zo optillen en wegbrengen?
Ik heb vorige week een nieuwe 55w809c gekregen omdat mijn oude teveel clouding had. De monteur nam mijn oude mee in de doos van de nieuwe, dus mijn oude doos heb ik niet nodig gehad.

• ApC_IcE

ApC_IcE

trui schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:53:

Ik bewaar de doos meestal 3 maanden.
Dit omdat bijvoorbeeld bij de mediamarkt lastig(niet onmogelijk)wordt gedaan over retourneren. Omdat ik dan toch wat anders koop en niet me geld terugvraag valt het mee.
Ze willen dan graag het product in originele verpakking om het evt weer gereed te maken voor verkoop (mits niks mee aan de hand) of om te kunnen terugsturen naar de fabrikant/leverancier. En zo kan ik me nog wat voorbeelden bedenken.
Ook heb ik er nogal een handje van om dingen door te verkopen en met originele doos gaat dat (volgens mij) beter.

Zoiets?

• m0ridin
ApC_IcE schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:38:
[...]

Ik bewaar de doos meestal 3 maanden.
Dit omdat bijvoorbeeld bij de mediamarkt lastig(niet onmogelijk)wordt gedaan over retourneren. Omdat ik dan toch wat anders koop en niet me geld terugvraag valt het mee.
Ze willen dan graag het product in originele verpakking om het evt weer gereed te maken voor verkoop (mits niks mee aan de hand) of om te kunnen terugsturen naar de fabrikant/leverancier. En zo kan ik me nog wat voorbeelden bedenken.
Ook heb ik er nogal een handje van om dingen door te verkopen en met originele doos gaat dat (volgens mij) beter.

Zoiets?
Dit dus, ik bewaar hem sowieso tijdelijk... Om eventuele reparaties/retouren etc af te vangen. Verder afhankelijk van ruimte en product, nu kan ik de doos in de berging kwijt maar die heb ik ondertussen op moeten ruimen waarbij een aantal andere dozen zijn weggegooid.

Gisteren trouwens ook de CI-module update binnengehaald (moest hem zelf ff updaten vanuit het menu). Ging prima, geen idee wat er veranderd is verder maar hey... hij was er ;)

43W805C, ziggo icm quantis CI+ 1.3 module

• outlandos
@hierboven

Werkt door die update nu de Quantis 1.3 module even goed als de Smit 1.3?

• outlandos
sdk1985 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:46:
[...]

Koop je die dingen bij de Action ofzo:P ?

Dit programma wil weleens helpen als hij nog "iets" doet: https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/eula_windows/

Updaten via USB raden we hier in het algemeen niet aan omdat er soms problemen ontstaan wanneer de OTA uitkomt.

[...]

Hehe sterkte...

Maar mijn idee was eigenlijk dat je de soundbar "gewoon" op de tv aansluit. Ik heb begrepen dat hij het dan gewoon doet (vermoed bluetooth). Vervolgens sluit je de Shield gewoon direct via HDMI 2.0 op de tv aan, puur voor het beeld. Als je de shield vervolgens via optical of 3.5mm op je soundbar aansluit dan heb je ook geen passthrough/arc nodig. Je moet dan alleen de input wijzigen op je soundbar op het moment dat je gaat gamen.

Los hiervan denk ik niet dat de shield veel profijt heeft van 4K. Immers zijn de games die je al dan niet streamed ook niet in 4K.
Dus als ik het goed begrijp adviseer je om de soundbar via HDMI (niet de ARC port) te koppelen aan mijn TV, en daarnaast ook nog de optical cable te gebruiken tussen soundbar en TV? En dan de Shield direct in de TV zelf. Am I right?

• mr_rik
outlandos schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:26:
Werkt door die update nu de Quantis 1.3 module even goed als de Smit 1.3?
Ik heb al vanaf het begin een Quantis en nagenoeg geen problemen gehad, ook niet voor de updates.

• m0ridin
mr_rik schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb al vanaf het begin een Quantis en nagenoeg geen problemen gehad, ook niet voor de updates.
Same here, enige was een issue met authenticatie helemaal in het begin. Maar dat leek/lijkt een kwestie van het juiste kanaal gebruiken op de tv.

Dat viel me ook op tijdens het updaten van de CI+ module, ik startte het op NL1 maar tijdens het updaten ging hij naar het info kanaal (998), om na het updaten weer terug te schakelen naar NL1.

En laat 998 nou precies het kanaal zijn waar ik op moest zitten om zonder problemen die CI+/smartcard authenticatie te doorlopen.

• mr_rik
m0ridin schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:02:
Same here, enige was een issue met authenticatie helemaal in het begin. Maar dat leek/lijkt een kwestie van het juiste kanaal gebruiken op de tv.
Klopt, had ik ook, alleen met authenticatie even zitten klooien, maar daarna geen problemen verder.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik kan nergens vinden hoe ik het CI+ gedeelte update?
waar vind ik dat menu?

• mr_rik
ApC_IcE schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:17:
Ik kan nergens vinden hoe ik het CI+ gedeelte update?
waar vind ik dat menu?
Uit mijn hoofd (zit nu namelijk niet bij de tv) kun je er ook komen via het Action-menu en dan naar rechts, ergens onder één van deze kopjes kun je het menu van de CAM ook benaderen.

En uiteraard ook via het instellingen-menu, maar onder welke sub-menu zou ik vanavond even moeten kijken, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik zit er nu voor. je gaat inderdaad naar rechts na action menu.
dan onderin CAM instellingen. echter zie ik dan links boven zender installatie staan en dat was het

3e poging doet het ..
Software download aangeklikt en hij is nu aan het zoeken.....

de meest recente software is al geïnstalleerd

Ik heb trouwens een SmarDTV (volgens het menu bij module info)
software versie 07.00.52.01.10
Hardware versie 01000102

[ Voor 46% gewijzigd door ApC_IcE op 01-04-2016 11:44 ]

• mr_rik
Hmmm... ik dacht dat je er meer instellingen moest krijgen dan. Dan zal ik vanavond even kijken voor je (of als iemand anders je wellicht alvast het verlossende antwoord kan geven).

Edit: zie nu jouw edit dat het gelukt is ;) d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door mr_rik op 01-04-2016 11:54 ]

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Kreeg m zojuist ook OTA. Gewoon geaccepteerd en binnen enkele minuten afgerond. Nog geen bijzonderheden gezien anders dan dat mijn rode knop instellingen voor Interactieve TV weer aan staan.
Ik vermoed een direct verband met dit nieuwsbericht: nieuws: Ziggo stelt functie voor terugkijken programma's open voor alle klant...

Ik gebruik overigens ook de Smit module en ben benieuwd wie de update pusht; Ziggo of Smit. Ik denk Ziggo.
Theo27 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:30:

"A man has got to know his limitations..."

• trui
Bedankt voor het antwoorden!

En nu dit:

Ik zit nu Guardians of the Galaxy te kijken als ik op het linkerknopje (i+) naast de Netflix knop druk zie ik dat de audio: engels/ 2.0 kanaal (PRIMARY) is maar op de Windows 10 Netflix app is dit 5.1 kan ik dit misschien veranderen?

tv: w809c

[ Voor 5% gewijzigd door trui op 02-04-2016 14:55 ]

Verwijderd

trui schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:50:
Bedankt voor het antwoorden!

En nu dit:

Ik zit nu Guardians of the Galaxy te kijken als ik op het linkerknopje (i+) naast de Netflix knop druk zie ik dat de audio: engels/ 2.0 kanaal (PRIMARY) is maar op de Windows 10 Netflix app is dit 5.1 kan ik dit misschien veranderen?

tv: w809c
Netflix doet dat bij mij automatisch als ik mijn receiver aan zet.
Pagina: 1 ... 64 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297