Oké helder, dank.AmbroosV schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:08:
[...]
Inderdaad. Je soundbar de originele audio laten onderscheppen en het beeld doorsturen is de beste oplossing. Normaalgezien blijft je TV alle CEC-enabled devices zelfs zien in de inputlijst, ookal zitten ze allemaal achter één HDMI-ingang. Ik kan nog steeds met mijn TV-afstandsbediening switchen tussen al mijn apparaten aangesloten op mijn receiver dus.
ClearAudio+ en varianten hebben normaal geen effect wanneer je niet de ingebouwde speakers gebruikt. Je wil eigenlijk de audiosettings op je TV zelf zo basic mogelijk laten staan, je soundbar is veel beter in het verwerken van audiosignalen dan je TV.
Ik heb een Sony Receiver, en die is in staat om zijn audiosettings per input te onthouden. PS4 gaat netjes op Auto/Direct, TV-doos gaat op ProLogic, FM op MultiStereo, ... Dus ik vermoed dat je soundbar dat ook wel kan.
Ik heb zojuist de Chromecast in een HDMI aansluiting van mijn soundbar gedaan en het werk prima. Vraag me nu dus alleen nog af of ik ClearAudio+ on of off moet zetten op mijn TV of dat dat uberhaubt geen verschil maakt. Je stelt dat je het best de audiosettings op de tv basic moet laten staan, nu staat het geluid default op Standaard met ClearAudio+ aan, adviseer je dan om het zo te laten of juist toch uit te zetten? Wat is ''basic'' in die zin?
Van wat ik lees kun je ClearAudio+ eigenlijk altijd beter uitzetten namelijk. Is dat ook jullie ervaring?
Audio Settings – ClearAudio+ Turn Off
The X850C comes preset with the ClearAudio+ feature set to on. There are too many unwanted side effects from this sound setting including a hollow echoing effect. We recommend immediately turning this feature Off. This is all we needed to adjust to get a very good respectable sound quality from the TV. Voices were clearly separated from background noise and music. Both were nicely defined for a very good sound quality. Volume capability is adequate but not the best tested.
https://reviews.lcdtvbuyi...30c-picture-settings.html
[ Voor 23% gewijzigd door outlandos op 16-03-2016 11:40 ]