• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
AmbroosV schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:08:
[...]

Inderdaad. Je soundbar de originele audio laten onderscheppen en het beeld doorsturen is de beste oplossing. Normaalgezien blijft je TV alle CEC-enabled devices zelfs zien in de inputlijst, ookal zitten ze allemaal achter één HDMI-ingang. Ik kan nog steeds met mijn TV-afstandsbediening switchen tussen al mijn apparaten aangesloten op mijn receiver dus.

ClearAudio+ en varianten hebben normaal geen effect wanneer je niet de ingebouwde speakers gebruikt. Je wil eigenlijk de audiosettings op je TV zelf zo basic mogelijk laten staan, je soundbar is veel beter in het verwerken van audiosignalen dan je TV.

Ik heb een Sony Receiver, en die is in staat om zijn audiosettings per input te onthouden. PS4 gaat netjes op Auto/Direct, TV-doos gaat op ProLogic, FM op MultiStereo, ... Dus ik vermoed dat je soundbar dat ook wel kan.
Oké helder, dank.

Ik heb zojuist de Chromecast in een HDMI aansluiting van mijn soundbar gedaan en het werk prima. Vraag me nu dus alleen nog af of ik ClearAudio+ on of off moet zetten op mijn TV of dat dat uberhaubt geen verschil maakt. Je stelt dat je het best de audiosettings op de tv basic moet laten staan, nu staat het geluid default op Standaard met ClearAudio+ aan, adviseer je dan om het zo te laten of juist toch uit te zetten? Wat is ''basic'' in die zin?

Van wat ik lees kun je ClearAudio+ eigenlijk altijd beter uitzetten namelijk. Is dat ook jullie ervaring?
Audio Settings – ClearAudio+ ­ Turn Off
The X850C comes preset with the ClearAudio+ feature set to on. There are too many unwanted side effects from this sound setting including a hollow echoing effect. We recommend immediately turning this feature Off. This is all we needed to adjust to get a very good respectable sound quality from the TV. Voices were clearly separated from background noise and music. Both were nicely defined for a very good sound quality. Volume capability is adequate but not the best tested.

https://reviews.lcdtvbuyi...30c-picture-settings.html

[ Voor 23% gewijzigd door outlandos op 16-03-2016 11:40 ]

• RavenLord
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 21:41

RavenLord

Live to Ride, Ride to Live

W84 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:51:
[...]

6. Sinds ik de TV heb nooit eerder gehad, dus het zal wel een hiccup zijn. Ik kreeg de wifi ook niet meer aan (bleef op UIT staan), maar goed... stekker eruit doet ook in dit geval wonderen! :p
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Hij kon ook hier plots de WIFI niet meer vinden. (kwam er toen ook achter dat er geen UIT knop op dat ding zat |:( ... dus ook maar de stekker er uit gehaald)

Echter merk ik nu ook dat ik niet meer kan casten van de ipad (youtube) naar de tv. Hij herkent de tv wel in de app, maar het beeld wordt niet gestart. Ondanks dat youtube gekoppeld is en het gmail account ook gewoon synced. Ik zie op de tv bijvoorbeeld wel direct de laatst geopende films staan die ik open op de Ipad.
Ik heb de TV opnieuw ingesteld vanaf nul, toen werkte het weer. Maar nu een paar dagen later, weer hetzelfde geintje.. Geen zin om telkens een paar minuten aan te klooien om de instellingen weer te resetten.
Ruikt toch naar een stiekeme update ergens... :?

Edit:
http://www.sony.nl/suppor...te-1-maart-NL/KD-65X8505C

Er was een probleen in een firmware, maar dat ging over zwarte schermen bij Ziggo kanalen wisselen. Niets over WIFI problemen etc. nog gevonden.

Fouten bij het casten lijkt te komen door https://play.google.com/s...oid.apps.mediashell&hl=en

Deze zou je handmatig moeten updaten vanuit de TV. Ik zal dit proberen en als het werkt nog even laten weten. Wellicht helpt het anderen

[ Voor 20% gewijzigd door RavenLord op 16-03-2016 13:17 ]

psn: splettervlek

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 10:55
AmbroosV schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:08:

Ik heb een Sony Receiver, en die is in staat om zijn audiosettings per input te onthouden. PS4 gaat netjes op Auto/Direct, TV-doos gaat op ProLogic, FM op MultiStereo, ... Dus ik vermoed dat je soundbar dat ook wel kan.
Ik heb dezelfde opzet. Maar hoe laat je de receiver de settings per input onthouden dan?

Dit lukt me niet met beeldinstellingen omdat het dezelfde HDMI poort blijft op de TV. En met Audio merk ik geen verschil echt.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
mr_rik schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Sinds gisteren heeft Ziggo HbbTV voor alle abonnees geactiveerd. Dit is beschikbaar op de kanalen van NPO en SBS. Waarschijnlijk bleef hij gisteren laden op die van SBS i.v.m. een voetbalwedstrijd (dan komt er meer actuele info live beschikbaar), deed hij bij mij gisteren ook op de SBS kanalen.
Op de overige kanalen (dus niet NPO en SBS) is via de rode knop de standaard iTV van Ziggo gewoon benaderbaar.
Ok, goed om te weten. Waarom communiceert Ziggo hier niet over naar hun klanten, of heb ik wat over 't hoofd gezien?

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-10 12:34
Ik probeer me al even te orienteren op deze tv:

Sony Bravia KD-55X9005C

pricewatch: Sony Bravia KD-55X9005C Zwart

Alle berichten die ik lees zijn zo tegenstrijdig. De ene vindt het wel een goede tv, de andere vindt Android weer slecht werken en de bediening traag.

Wat is de nu de huidige stand met betrekking tot bijvoorbeeld Android TV? Werkt het soepel en snel?

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
tiguan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Ok, goed om te weten. Waarom communiceert Ziggo hier niet over naar hun klanten, of heb ik wat over 't hoofd gezien?
Nee hoor, je hebt niets over het hoofd gezien, communiceren is gewoon vrij lastig voor een instantie als Ziggo... ;)

• Kashika
Lennyz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:17:
Ik probeer me al even te orienteren op deze tv:

Sony Bravia KD-55X9005C

Alle berichten die ik lees zijn zo tegenstrijdig. De ene vindt het wel een goede tv, de andere vindt Android weer slecht werken en de bediening traag.

Wat is de nu de huidige stand met betrekking tot bijvoorbeeld Android TV? Werkt het soepel en snel?
Waar ga je het toestel voor gebruiken? De reden voor de wisselende meningen, komt door het gebruikte IPS panel. Maakt het zeer geschikt voor dagelijks TV kijken overdag.

Wat vindt je belangrijk in een toestel als dit?

• Lennyz
Kashika schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Waar ga je het toestel voor gebruiken? De reden voor de wisselende meningen, komt door het gebruikte IPS panel. Maakt het zeer geschikt voor dagelijks TV kijken overdag.

Wat vindt je belangrijk in een toestel als dit?
Ik denk dat het bij vrijwel alle tv's wel goed zit met de beeldkwaliteit (qua wat ik voor eisen stel). Wat ik belangrijk vind is stabiele software en een soepele interface. Ik lees ook verhalen over lange opstarttijd van de toestellen. Het probleem is dat de meeste informatie gebaseerd is op oude software. Ik lees namelijk verhalen over vastlopende software, tv's die spontaan rebooten etc.

• Kashika
Lennyz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat het bij vrijwel alle tv's wel goed zit met de beeldkwaliteit (qua wat ik voor eisen stel). Wat ik belangrijk vind is stabiele software en een soepele interface. Ik lees ook verhalen over lange opstarttijd van de toestellen. Het probleem is dat de meeste informatie gebaseerd is op oude software. Ik lees namelijk verhalen over vastlopende software, tv's die spontaan rebooten etc.
Dat is dus niet het geval. Ik vind persoonlijk een toestel met een VA paneel veel mooier. Dus dan zou je bij de 75X9005C uitkomen. Lijkt me iets te prijzig ;)
En zou ik je persoonlijk eerder voor dat geld een 65X8505C (of als ruimte het issue is de 55 inch versie) aanraden. Puur omdat de beeldkwaliteit merkbaar beter is.
Of als je echt een stap hoger wilt de 55X9305C.

De 2016 modellen liggen ondertussen ook in de winkels. Staat dezelfde sofware op en zou ik wel meenemen in de overweging.

Ik vind dat het op dit moment een stabiel platform is. Grote issues zoals spontaan uitvallen, geen beeld, etc zijn verholpen.
Wel rest nog wat kleine irritaties die je hier op de laatste paar pagina's wel voorbij ziet komen.
Voor een platform wat continu doorontwikkeld en verbeterd wordt, is het een goed vooruitzicht.

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Ik wil dit weekend een soundbar uitproberen. Of t wat is voor ons als enige audio in de woonkamer.
Deze heeft geen arc. Kan ik m zolang even op de koptelefoon aansluiting aansluiten om een tijdje te testen?

• Lennyz
Kashika schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:57:
[...]

Dat is dus niet het geval. Ik vind persoonlijk een toestel met een VA paneel veel mooier. Dus dan zou je bij de 75X9005C uitkomen. Lijkt me iets te prijzig ;)
En zou ik je persoonlijk eerder voor dat geld een 65X8505C (of als ruimte het issue is de 55 inch versie) aanraden. Puur omdat de beeldkwaliteit merkbaar beter is.
Of als je echt een stap hoger wilt de 55X9305C.

De 2016 modellen liggen ondertussen ook in de winkels. Staat dezelfde sofware op en zou ik wel meenemen in de overweging.

Ik vind dat het op dit moment een stabiel platform is. Grote issues zoals spontaan uitvallen, geen beeld, etc zijn verholpen.
Wel rest nog wat kleine irritaties die je hier op de laatste paar pagina's wel voorbij ziet komen.
Voor een platform wat continu doorontwikkeld en verbeterd wordt, is het een goed vooruitzicht.
Dit is nu informatie waar ik iets aan heb. Dus jij zegt eigenlijk dat ik beter voor deze kan gaan:

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

in plaats voor deze:

Het prijsverschil komt puur door VA ipv IPS?

Mogelijk dan nog de 65 inch versie, maar daar moet ik even over nadenken.

De 55X9305C had ik ook bekeken maar die valt af door de vorm.

• mvdp8
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-10-2019
Ik wilde ook voor 55 of 65 X9005c gaan maar door de ervaringen hier erg aan het twijfelen gebracht. Zit er 4.50meter vandaan dus denk toch een 65 inch.
Voor gewoon dagelijks Tv kijken, Netflix en veel voetbal is de 850 misschien dus beter als ik jullie goed begrijp?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
Heb al wat gezocht maar kan nergens "de" settings vinden voor Kodi op een W755. Heb de default kodi uit de playstore geinstalleerd.
Heb passthru enabled en heb 2.0 en 5.1 audio settings geprobeerd.
Optical out -> DD5.1/DTS capable Marantz receiver. HDMI ARC nog niet geprobeerd.

Afspelen van oude 2ch stereo media gaat goed. Afspelen van DD5.1/DTS content levert een knetterend geluid. Hoe los ik dit op?

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
catchingfire schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:18:
Heb al wat gezocht maar kan nergens "de" settings vinden voor Kodi op een W755. Heb de default kodi uit de playstore geinstalleerd.
Heb passthru enabled en heb 2.0 en 5.1 audio settings geprobeerd.
Optical out -> DD5.1/DTS capable Marantz receiver. HDMI ARC nog niet geprobeerd.

Afspelen van oude 2ch stereo media gaat goed. Afspelen van DD5.1/DTS content levert een knetterend geluid. Hoe los ik dit op?
Ga naar het actie menu in je tv. sounds / advanced. Setting input en alles op standaard zetten. Dan is je gekraak weg.

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 11:58
Is het ook mogelijk om de netwerknaam van de TV te veranderen? Het gaat bij mij om de KDL-43W755c.

Als ik bij de playstore wil inloggen geeft hij aan dat ik geen WiFi verbinding heb. Dit klopt ook, want WiFi staat uit, maar ik heb een bedaarde verbinding. Hoe kan dit?

Edit:
Het inloggen werk, de datum en tijd stond niet goed.

Edit 2:
Waarom staat de Google TV Remote app wel in de US appstore, maar kan ik hem niet downloaden? (edit3: het gaat om iOS)

[ Voor 71% gewijzigd door Gait op 18-03-2016 18:27 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
Gait schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:06:
Is het ook mogelijk om de netwerknaam van de TV te veranderen? Het gaat bij mij om de KDL-43W755c.

Als ik bij de playstore wil inloggen geeft hij aan dat ik geen WiFi verbinding heb. Dit klopt ook, want WiFi staat uit, maar ik heb een bedaarde verbinding. Hoe kan dit?

Edit:
Het inloggen werk, de datum en tijd stond niet goed.

Edit 2:
Waarom staat de Google TV Remote app wel in de US appstore, maar kan ik hem niet downloaden?
Je hebt de Android TV remote app nodig (deze: Google Play: Android TV Remote Control)

Google TV is al een tijdje obsolete en vervangen door Android TV, tenzij je de Google Fiber TV-app wil, maar die werkt natuurlijk alleen met de Google Fiber-box.

• Gait
Excuus ik had enkel appstore staan, hiermee bedoelde ik dus de Apple App Store en niet de Google PlayStore.

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Ik liep net tegen deze noemenswaardige bug aan. Mijn TV (KLD43W-808c) had problemen met de tijd/datum setting. Deze waren niet goed ingesteld en ik kon deze ook niet veranderen.
Vervelend is dat Chromecast dan ook niet werkt; je PC moet in dezelfde tijdzone zitten:
https://support.google.com/chromecast/answer/3249268?rd=1
Check whether your computer clock is out-of-sync with current Internet time. A useful site is Time.is, which will report the time difference between your computer and the actual time. If your clock is within several hours, you can skip further steps.
Het probleem is opgelost uit het "niets"; ik heb de TV maar eens fabrieksinstellingen gezet.

• AmbroosV
Gait schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:29:
Excuus ik had enkel appstore staan, hiermee bedoelde ik dus de Apple App Store en niet de Google PlayStore.
Er is geen officiele Google-app beschikbaar voor iOS, maar TV SideView van Sony zelf heeft dezelfde functionaliteit en meer. https://itunes.apple.com/...k-remote/id594171390?mt=8

• catchingfire
lonehitman schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:19:
Ga naar het actie menu in je tv. sounds / advanced. Setting input en alles op standaard zetten. Dan is je gekraak weg.
In Kodi geluid op 2.0/5.1, maakt niet uit.
Op TV via actions menu:
ClearAudio+ uit, Geluid Modus standaard, Dolby dynamisch bereik Standaard, HE-AAC dynamisch bereik Standaard

Nog steeds geknetter of ruis bij DD5.1 geluid.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:33:
[...]

In Kodi geluid op 2.0/5.1, maakt niet uit.
Op TV via actions menu:
ClearAudio+ uit, Geluid Modus standaard, Dolby dynamisch bereik Standaard, HE-AAC dynamisch bereik Standaard

Nog steeds geknetter of ruis bij DD5.1 geluid.
ik zet dan even een tv-zender op (dvb-c in mijn geval) en daarna werkt het wel. Groot nadeel aan kodi op de TV zelf. Ik blijf bij Kodi op de raspberry pi.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Eerste 2016 model review :) 55XD8505 http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850d

Net begonnen met lezen en wat blijkt: het is een IPS paneel! O-)

edit: en een Duitse review van de 65XD9305 op Youtube: YouTube: Sony UHD HDR TV KD 65XD9305 (XD93) mit Slim Backlight Drive im Test

(Piek)helderheid 923 nits en maar 89% van DCI P3 :X

[ Voor 76% gewijzigd door apis29 op 19-03-2016 20:20 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 12:26

W84

Huh, IPS? 8)7 Maar man, man wat een lelijke voet! :/

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

W84 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:48:
Huh, IPS? 8)7 Maar man, man wat een lelijke voet! :/
Zo zeg dat!

Ik kan me met dit soort Tv's niet echt voorstellen dat je dit niet aan de muur monteert imho.

Als je die voet wegdenkt is het een prachtig ding.

Iemand een idee wanneer Android 6 eigenlijk op de planning staat?
Ik kan momenteel niet meer zonder mijn tv. (55x8505)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:57

Bever!

3

X85C is dus veel interessanter.. zonde!

• catchingfire
Jelte schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:46:
[...]
ik zet dan even een tv-zender op (dvb-c in mijn geval) en daarna werkt het wel. Groot nadeel aan kodi op de TV zelf. Ik blijf bij Kodi op de raspberry pi.
Hmz. Niet echt kids/wife proof zo :( Android TV en dan nóg een Shield ofzo erbij moeten zetten :(

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
Over die xd8505, nu ben ik even de draad kwijt, het was toch de bedoeling dat de WC en XC lijn van 15 door zou gaan in 16. Dit (feit) zegt voor de x8305c en de x8505c iets anders...

• Jelte
  • Niet online
catchingfire schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:20:
[...]

Hmz. Niet echt kids/wife proof zo :( Android TV en dan nóg een Shield ofzo erbij moeten zetten :(
mwoah, is goed te doen met cec.

Maar ik ben het met je eens als je zegt dat de combi Android TV en Kodi beter kan op dit gebied.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11 13:05
apis29 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:42:
Eerste 2016 model review :) 55XD8505 http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850d

Net begonnen met lezen en wat blijkt: het is een IPS paneel! O-)

edit: en een Duitse review van de 65XD9305 op Youtube: YouTube: Sony UHD HDR TV KD 65XD9305 (XD93) mit Slim Backlight Drive im Test

(Piek)helderheid 923 nits en maar 89% van DCI P3 :X
Ik moet zeggen dat wat ik tot nu toe heb gezien erg vind tegenvallen. Het contrast van de X85D is zeer matig door het IPS paneel en de X93D welke de rol van topmodel heeft in de 55 en 65 inch maat heeft dus een zeer matig dimming systeem (er is duidelijke blooming te zien), slechte uniformiteit voor zowel zwart als grijs een suboptimale HDR weergave door het gebruikte dimming systeem en maar 89% DCI dekking. Dit verklaart overigens wel waarom ze niet voor een UHD premium classificatie zijn gegaan, hij voldoet gewoon niet :+

Ik was er al bang voor toen ze aankondigden dat hun topmodel edge LED was ondanks hun 'Slim Backlight Drive' komt het gewoon niet in de buurt bij een FALD model. Tenzij de X93D een stuk goedkoper wordt dan de Panasonic DX900 wordt zou ik zonder meer voor de Panasonic gaan met een mediaspelrr erbij. De Panasonic heeft mogelijk de beste FALD implementatie tot nu toe, een groter DCI bereik en betere HDR weergave. Een review is op AVforums.com te vinden. Erg jammer dit van Sony...

[ Voor 4% gewijzigd door InEtVa op 19-03-2016 23:23 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:57
InEtVa schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:18:
[...]

Ik moet zeggen dat wat ik tot nu toe heb gezien erg vind tegenvallen. Het contrast van de X85D is zeer matig door het IPS paneel en de X93D welke de rol van topmodel heeft in de 55 en 65 inch maat heeft dus een zeer matig dimming systeem (er is duidelijke blooming te zien), slechte uniformiteit voor zowel zwart als grijs een suboptimale HDR weergave door het gebruikte dimming systeem en maar 89% DCI dekking. Dit verklaart overigens wel waarom ze niet voor een UHD premium classificatie zijn gegaan, hij voldoet gewoon niet :+
In het echt valt het wel mee.
Ik heb vandaag 1 getest (65xd9305) met een usb stick met daarop dse-mpgtjes en wat kleuren slides.
DSE was ok en geen banding, zwart ok als je er gewoon voor zat. Schuin van de zijkant gezien zag je de local dimming werken wat te verwachten viel. Kleuren zagen er erg goed uit, slides (oranje, grijs, groen, wit) waren goed uniform, beweging erg goed. Upscaling ook erg goed.
Natuurlijk kan het altijd beter, panasonics dx900 of een oled zullen ongetwijfeld nog beter zijn. Maar eerlijk is eerlijk: ik had op basis van dat testfilmpje (ook) erger verwacht en dat bleek toch erg mee te vallen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:51:
Over die xd8505, nu ben ik even de draad kwijt, het was toch de bedoeling dat de WC en XC lijn van 15 door zou gaan in 16. Dit (feit) zegt voor de x8305c en de x8505c iets anders...
X8005C (en X8305C), niet X8505C ...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
Vandaag weer de geluid bug (er is geen geluid na standby) op de X830. Is er al zicht op een firmware update?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Chaoss
  • Laatst online: 21:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vrij stil (zoals gewoonlijk) rond de firmware updates van Sony, ben bang dat ze zich nu vooral op de 2016 modellen gaan richten.

Zoalang ik mijn X8507 heb (6 weken) is er volgens mij nog geen update geweest :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Shocked
Chaoss schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:09:
Vrij stil (zoals gewoonlijk) rond de firmware updates van Sony, ben bang dat ze zich nu vooral op de 2016 modellen gaan richten.
Ja, en ik kan helaas melden dat zelfs de nieuwe xd9305 bugs heeft: je kan niet bij beeldinstellingen en dus ook niks verder instellen.
Vandaag gezien en getest (TV was uit de shopmodus).
Ze zijn er mee "bezig". Begint langzaam op Philips :X te lijken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• apis29
  • Niet online
Shocked schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:55:
[...]

Ja, en ik kan helaas melden dat zelfs de nieuwe xd9305 bugs heeft: je kan niet bij beeldinstellingen en dus ook niks verder instellen.
Vandaag gezien en getest (TV was uit de shopmodus).
Ze zijn er mee "bezig". Begint langzaam op Philips :X te lijken.
Was dat niet zo'n instelling bij HDMI inputs die je nog moet aanpassen? (of hij stond niet op een HDMI input signaal?)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 20-03-2016 23:26 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:31
Chaoss schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:09:

Zoalang ik mijn X8507 heb (6 weken) is er volgens mij nog geen update geweest :P
Heb op de sony android tv support fora alleen gelezen dat er een nieuwe update aankomt, alleen geen datum of veranderingen bekend... We wachten af. Hoop dat de volgende een android 6 update is, over het algemeen werkt voor mij de tv nu naar wens en verwachting.

• Shocked
apis29 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:25:
[...]
Was dat niet zo'n instelling bij HDMI inputs die je nog moet aanpassen? (of hij stond niet op een HDMI input signaal?)
Eh nee, het was met geen mogelijkheid aan te passen. Ingang maakte niet uit: beeldmenu bleef greyed-out en niet clickable. Of hij in hotel-mode stond ofzo. Echt een bug.Edit: bij AVS-forums (usa) klagen ze er ook over..

Wat ik verder wil vermelden: de 65xd9305 zag er zuiver uit, zonder echt vieze of "donkere" randen links-rechts. De 55xd9305 had wel donkere randen links-rechts. Mmmm, wellicht een puntje om ook even in de gaten te houden.

• catchingfire
Jelte schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:35:
mwoah, is goed te doen met cec.

Maar ik ben het met je eens als je zegt dat de combi Android TV en Kodi beter kan op dit gebied.
Iemand dit al geprobeerd toevallig, misschien werkt ie beter dan de kodi in the store? Kwam het tegen in een ander topic:

Zou je Kodi willen draaien en heb je een AV receiver met DTS, DTS-MA
en True-HD adviseer ik je deze fork te gaan draaien:
Forum: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=264102%29,
Download: http://spmc.semperpax.com/

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 15:28
Ik heb kortgeleden een Sony Bravia KDL-43W755C gekocht. Over de kwaliteit met gamen en het kijken van films ben ik zeer tevreden, echter vind ik de kwaliteit van de digitale TV (1080i) echt tegenvallen. Dat het minder scherp is dan een 1080p YouTube-filmpje kan ik begrijpen, maar ik vind het echt niet goed. Helemaal in vergelijking met andere LED-televisies die ik gezien heb.

Ik mag graag Formule 1, MotoGP en voetbal kijken (dus dit weekend kon niet stuk), maar ondanks de 800hz en uitmuntende specificaties vind ik de scherpte niet goed. Als ik hem bijvoorbeeld op de setting 'Sport' zet, dan wordt alles heel hard qua kleur en scherpte. Waarom kan ik in de lieve vrede die optie niet gebruiken, juist bij een sportuitzending. Met MotoGP en Formule 1 krijg je bijvoorbeeld rafels achter de rijdende bolide's/machines aan. Daarnaast kreeg ik ook zwarte streepjes op witte vlakken te zien, ik switchte toen naar een setting met minder felle kleuren en toen verdween dat weer.

Ik vind het maar raar. Kan 1 van jullie mij helpen?

(Had al een apart topic aangemaakt, maar zij vroegen mij het hier te plaatsen)

• tiguan
Hoe kijk je tv? Met een settop box of CI+ module? Hoe is het aangesloten, wie is je provider en wat voor pakket heb je daar?

• NielsD91
tiguan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:06:
Hoe kijk je tv? Met een settop box of CI+ module? Hoe is het aangesloten, wie is je provider en wat voor pakket heb je daar?
Ik gebruik een settop box (Humax i HDR-5200C). Aangesloten met HDMI-kabel, zit bij Ziggo en heb het standaard zenderpakket.

• tiguan
NielsD91 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Ik gebruik een settop box (Humax i HDR-5200C). Aangesloten met HDMI-kabel, zit bij Ziggo en heb het standaard zenderpakket.
Om te vergelijken kan je misschien even de coax direct in de tv steken en dan digitale set-up uitvoeren en kijken of de zenders Nederland 1/2/3 in HD er beter uit zien dan via de Humax. Hiervoor heb je geen CI+ module nodig. Dit om uit te sluiten dat het aan de ontvanger ligt of aan iets anders.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 21-03-2016 11:25 ]

• NielsD91
tiguan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Om te vergelijken kan je misschien even de coax direct in de tv steken en dan digitale set-up uitvoeren en kijken of de zenders Nederland 1/2/3 in HD er beter uit zien dan via de Humax. Hiervoor heb je geen CI+ module nodig. Dit om uit te sluiten dat het aan de ontvanger ligt of aan iets anders.
Ga ik vanavond even proberen. Ik hoef dus enkel de COAX-kabel achterin de TV te steken? Dan wordt het toch analoog doorgevoerd?

• tiguan
Nee digitaal komt ook via coax binnen. Je moet alleen wel ff de digitale setup uitvoeren op de tv. En kies dan voor "provider".

Vul bij frequentie 474 in.
Vul bij netwerk-ID 5555 in.

Daarna gaat de tv zoeken naar zenders.

• NielsD91
tiguan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:46:
Nee digitaal komt ook via coax binnen. Je moet alleen wel ff de digitale setup uitvoeren op de tv. En kies dan voor "provider".

Vul bij frequentie 474 in.
Vul bij netwerk-ID 5555 in.

Daarna gaat de tv zoeken naar zenders.
Dank je. Ga ik proberen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Zoals ook in het andere topic gezegd is kan je beter alle beeldverbeteraars eerst uitzetten. Als ik het me goed herinner kan het beste uitgaan van de Cinema-pro instelling en dan al deze opties uitzetten. De cinema-pro instelling heeft out-of-the-box de beste kleuren volgens mij.

Het kan overigens wel zo zijn dat je humax nu een lage resolutie uitstuurt. Weet even niet meer welke knop je moet hebben maar er is er een waarmee je de output regelt. Beeld springt dan even op zwart en dan krijg je in beeld welke output je hebt. Volgens mij loopt het van 470p, 576i, 720p, 1080i tm 1080p.

• NielsD91
Malt007 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Zoals ook in het andere topic gezegd is kan je beter alle beeldverbeteraars eerst uitzetten. Als ik het me goed herinner kan het beste uitgaan van de Cinema-pro instelling en dan al deze opties uitzetten. De cinema-pro instelling heeft out-of-the-box de beste kleuren volgens mij.

Het kan overigens wel zo zijn dat je humax nu een lage resolutie uitstuurt. Weet even niet meer welke knop je moet hebben maar er is er een waarmee je de output regelt. Beeld springt dan even op zwart en dan krijg je in beeld welke output je hebt. Volgens mij loopt het van 470p, 576i, 720p, 1080i tm 1080p.
Ook dit ga ik even bij langs. Heb inderdaad gisteren zitten klooien met de resolutie van de Humax, maar die staat en stond gewoon op 1080i.

• apis29
  • Niet online
NielsD91 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Ook dit ga ik even bij langs. Heb inderdaad gisteren zitten klooien met de resolutie van de Humax, maar die staat en stond gewoon op 1080i.
Wat al gezegd is zal het vooral door de beeldinstellingen komen. Je kan beter je eigen Sport stand maken dan die voorgeprogrameerde gebruiken. Wat ik zelf heb is de Cinema stand instellingen gekopieerd naar de Sport scene en dan zelf de Motionflow instellen en Helderheid verhogen ter compensatie van de Motionflow. Sinds Android TV zijn de menu's wat verandert en kan je Motionflow ook custom instellen dus dan moet je een beetje spelen met die twee balkjes (vooral de onderste zal je nodig hebben)

• outlandos
Sport stand is sowieso een groot drama. Die zou je nooit moeten gebruiken.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-10 16:39

quelake

PSN Quelake

Weet iemand hier mij wellicht te vertellen of de software problemen van de 55x8505c inmiddels verholpen zijn? Heb geen zin om 1000+ euries uit te geven aan een buggy tv... Lees wel erg veel klachten hier de laatste pagina's. Is de kwaliteit die ik van Sony gewend was inmiddels niet meer van toepassing? Kan ik beter naar een ander merk gaan kijken wellicht. Benieuwd naar jullie input.

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 16:44
Hoi Allemaal,

Wat mij opvalt is dat als ik Netflix gebruik dat het beeld wat schokkerig. Ik heb de pre-setting van Cinema Pro gebruikt en daarna alle beeldverbeteraars uitgezet. Het valt voornamelijk op bij overzichtsbeelden waarbij het beeld langzaam beweegt. Als ik via de het KPN kastje TV kijk (via receiver aan de TV en dezelfde instellingen) heb ik hier geen last van. Is dat iets van netflix of kan ik hierin iets verbeteren?

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 16:44
quelake schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:02:
Weet iemand hier mij wellicht te vertellen of de software problemen van de 55x8505c inmiddels verholpen zijn? Heb geen zin om 1000+ euries uit te geven aan een buggy tv... Lees wel erg veel klachten hier de laatste pagina's. Is de kwaliteit die ik van Sony gewend was inmiddels niet meer van toepassing? Kan ik beter naar een ander merk gaan kijken wellicht. Benieuwd naar jullie input.
Ikzelf heb helemaal geen software problemen, vastlopers of andere gekke dingen. Maar ik gebruik dan ook een extern kastje om TV te kijken. Ik gebruik het scherm dan voornamelijk als "dom" scherm, want alles zit op de receiver aangesloten. Alleen netflix schokt bij mij een beetje, zie bericht hierboven.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 09:36
berghefr schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:45:
Hoi Allemaal,

Wat mij opvalt is dat als ik Netflix gebruik dat het beeld wat schokkerig. Ik heb de pre-setting van Cinema Pro gebruikt en daarna alle beeldverbeteraars uitgezet. Het valt voornamelijk op bij overzichtsbeelden waarbij het beeld langzaam beweegt. Als ik via de het KPN kastje TV kijk (via receiver aan de TV en dezelfde instellingen) heb ik hier geen last van. Is dat iets van netflix of kan ik hierin iets verbeteren?
Cinema pro zou ik sowieso nooit gebruiken (fletse kleuren, maar das persoonlijk), gewoon Standaard pakken en dan zorgen dat Film mode op High staat en Motionflow op Custom en/of Standaard. Werkt prima.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:10
tcviper schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:59:
[...]

Cinema pro zou ik sowieso nooit gebruiken (fletse kleuren, maar das persoonlijk), gewoon Standaard pakken en dan zorgen dat Film mode op High staat en Motionflow op Custom en/of Standaard. Werkt prima.
Inderdaad is persoonlijk, vind zelf Cinema Pro en cinema thuis de beste standen. Als je er niet aan gewend bent moet je het gewoon is paar dagen proberen, ik wilde in ieder geval niet meer terug. Kijkt ook rustiger. De instellingen die op internet worden genoemd met de stand 'gebruiker' vind ik dan weer wel te grauw en flets.

Mij is het trouwens niet opgevallen met Netflix.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 21-03-2016 20:31 ]

• outlandos
Ik vind Cinema Pro ook het best. Kleuren zijn wellicht wat fletser ivm sommige andere standen, maar het is zeker de meest kleurware stand en zeker niet saai (met een paar aanpassingen)!

• outlandos
realphoenikx schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:03:
[...]

De Shield is aangesloten op mijn 4k receiver. En ja, er is een audio delay, maar die is middels de instellingen van de Shield te corrigeren.
Hoe als ik vragen mag?

• outlandos
Ik heb een X85C en in het menu kun je naar HDMI gaan en daar HDMI Signal Input kiezen: Standard of Enhanced.

Nu heb ik mijn Nvdia Shield in HDMI ARC4 zitten. Is het dan verstandig deze input op Enhanced te zetten? Ik kan hierover maar weinig online vinden..

• AmbroosV
outlandos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:36:
Ik heb een X85C en in het menu kun je naar HDMI gaan en daar HDMI Signal Input kiezen: Standard of Enhanced.

Nu heb ik mijn Nvdia Shield in HDMI ARC4 zitten. Is het dan verstandig deze input op Enhanced te zetten? Ik kan hierover maar weinig online vinden..
Enhanced mode voor HDMI zorgt ervoor dat de TV doorgeeft dat hij meer signalen snapt. 4K60p op 4:4:4 of 4:2:2 ipv 4:2:0, of 10bit/HDR-achtige inputs. Zolang je apparaat geen issues geeft zet je dat best op Enhanced. Ik ben niet zeker of de Shield een van die modes snapt, misschien 10bit-output. Je kan het maar proberen, zolang het werkt werkt het!

Als je toch issues krijgt met Enhanced bestaat de kans ook dat je HDMI-kabel niet hoog genoeg is qua kwaliteit en de benodigde bandbreedte er niet doorkan zonder fouten. Dan moet je gaan voor een betere "Premium High Speed HDMI-kabel", bijvoorbeeld, maar dat zou zelden mogen voorkomen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:59:
[...]

Jij noemt het fletse kleuren, ik noem het natuurlijk. En het is in films dichter bij hoe de makers het bedoeld hebben. Die hoge kleurverzadiging die standaard aan staat vind ik juist te veel van het goede. Zo zie je maar dat het fijn is dat er meerdere presets zijn die je helemaal kan afstellen op je eigen wensen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Al bekend wanneer Sony de volgende update (hopelijk met Android 6) gaat lanceren?

• Gait
Heb ik nog even een vraagje, kan ik beter de afstandbediening van KPN interactieve TV gebruiken of die van de TV zelf (W755c)?

Binnenkort komt er waarschijnlijk een harmony, maar tot die tijd zou het prettig zijn één ipv twee meegeleverde AB te gebruiken.

Edit:
Klopt het dat het helemaal niet mogelijk is de AB van Sony te gebruiken voor KPN interactieve TV?

[ Voor 17% gewijzigd door Gait op 23-03-2016 15:25 ]

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Het uitzetten van interactieve tv werkt niet. Alleen na de actie zelf, maar enkele dagen later zijn de instellingen uit zichzelf teruggesprongen. Is dit een known bug?

"A man has got to know his limitations..."

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:00

HaTe

haat niet

Ik heb een gek probleem, het tv gedeelte van de TV (50W755C) werkt opeens helemaal niet meer, er komt alleen een zwart scherm. EPG wordt niet meer opgehaald, kom niet meer in instellingen menu's wat met TV te maken heeft en kanalen scannen dus ook niet. Ik ben bang dat de tuner kapot is. Is er nog een andere mogelijkheid of mag ik langs de MediaMarkt?
Stekker in/uit werkt niet, dat gebeurt al elke dag (met contactdoos met knop).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• tiguan
Hoe zet je 'm elke dag uit? Netjes shutdown, of doe je elke keer de stekker er uit? In 't laatste geval kan ik me zo voorstellen dat-ie daar niet zo van houdt.

• HaTe

HaTe

haat niet

Doe hem uit (standby?) met de afstandbediening, wacht tot lampje uit gaat en dan contactdoos uit met de knop. Moet ie tegen kunnen toch?

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 23-03-2016 18:28 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
HaTe schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:28:
Doe hem uit (standby?) met de afstandbediening, wacht tot lampje uit gaat en dan contactdoos uit met de knop. Moet ie tegen kunnen toch?
Waarom doe je dat?
Lijkt mij niet de bedoeling met de toestellen van tegenwoordig.

• outlandos
Why oh why.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
Wat gaat jullie dat aan, waarom die dat doet.... ik neem aan dat die zich daarbij lekker voelt.

En KEMA-keur, dit spul kan daar echt wel tegen, zou nog wat anders zijn, als je hem zonder in SB te zetten, uitzet.

• outlandos
Sjah schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:17:
Wat gaat jullie dat aan, waarom die dat doet.... ik neem aan dat die zich daarbij lekker voelt.

En KEMA-keur, dit spul kan daar echt wel tegen, zou nog wat anders zijn, als je hem zonder in SB te zetten, uitzet.
Hij vraagt er hier toch over, mogen wij dan naar zijn reden vragen. Laat hem lekker zelf antwoorden. Wil hij dat niet, prima, maar dat is toch niet aan jou :')

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 23-03-2016 19:21 ]

• tiguan
Een paar keer misschien, maar als je dat steevast elke dag doet raakt de boel hoogstwaarschijnlijk een keer corrupt. Net als dat je Windows zomaar uit zet zonder netjes shutdown te doen.

• apis29
  • Niet online
Dat gaat al 4 jaar goed dag in dag uit ;) (dan zit er nog wel een power knop op de tv zelf maar als de stroom er weer op gaat staat ie al in standby)

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 23-03-2016 19:48 ]

• tiguan
apis29 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:46:
Dat gaat al 4 jaar goed dag in dag uit ;) (dan zit er nog wel een power knop op de tv zelf maar als de stroom er weer op gaat staat ie al in standby)
Het gaat hier om een tv met Android. Gewone tv's kan je inderdaad gewoon uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 23-03-2016 20:02 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

eddie02 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:34:
[...]

Waarom doe je dat?
Lijkt mij niet de bedoeling met de toestellen van tegenwoordig.
Er zit ook een versterker in de contactdoos die veel stroom verbruikt en de TV ging soms spontaan vanzelf aan, zo is dat simpel opgelost, plus dat het standby verbruik ook naar 0 gaat.

• apis29
  • Niet online
Kan je de harde reset methode niet proberen? (staat vast hier ergens in het topic hoe)
tiguan schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:01:
[...]

Het gaat hier om een tv met Android. Gewone tv's kan je inderdaad gewoon uitzetten.
Schijnbaar was het oude smart systeem ook op Android gebaseerd kwam ik hier tegen maar idd zal deze vast complexer zijn (en die andere twee hadden het niet over Android tv maar de tv's van tegenwoordig ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 23-03-2016 20:51 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 01:01

Turfschipper

Hup NAC

Edit

Toch net gevonden. Mag weg. Excuus.

[ Voor 93% gewijzigd door Turfschipper op 23-03-2016 23:27 ]

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Ik heb al een tijdje de 55S8505c staan, curved uitvoering dus.
Ik vroeg me even af hoeveel backlight bleeding normaal is vanuit de hoeken?

Op zich overdag zie je het niet, maar als ik 's avonds een film kijk met veel donkere scene's en het is donker in mijn huiskamer zit ik me er best wel eens aan te irriteren, omdat de rechter bovenhoek steeds afleid.

• mr_rik
HaTe schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:40:
[...]

Er zit ook een versterker in de contactdoos die veel stroom verbruikt en de TV ging soms spontaan vanzelf aan, zo is dat simpel opgelost, plus dat het standby verbruik ook naar 0 gaat.
Ik snap je keuze, ik was er ook geen voorstander van om de tv in standby te laten staan en zet normaal ook alles uit ivm stroomverbruik, ik had een beetje hetzelfde, maar heb de tv toch maar apart aangesloten en de rest met een stekkerdoos met schakelaar. Zo blijft de tv wel aan het net hangen.
Ik heb dit zo gedaan omdat in de handleiding zelf staat vermeld dat het beter is de tv gewoon met standby uit te zetten en niet telkens compleet van de stroom af, alleen indien de tv langer uit blijft staan, zoals bij vakantie bijvoorbeeld.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 14:39
Wel eens gemeten wat de TV in standby gebruikt? De mijne (55X8509c) gebruikt zo'n 20-30 watt in standby!! Dus ik zet de hele media boel ook gewoon met een stekkerdoos schakelaar uit nadat ik alles met de afstandbediening uit (=standby) heb gezet.
Lijkt me geen probleem.

Deze tekst niet lezen !

• mr_rik
Yep, ik weet wat de tv gebruikt in standby, en ik weet ook dat dit een bekend probleem is wat ook erkend is door Sony (ze hebben ook aangegeven dat ze hier met updates wat aan zouden gaan doen, nadat de functionele problemen met updates zouden zijn opgelost). Heb je het recentelijk al eens gemeten (ook over een langere periode als hij uit staat, zoals 's nachts)? Hoor bij velen dat het stroomverbruik in standby ver richting 0 gaat.

Zoals gezegd, als het in de handleiding staat dat het beter is voor deze tv's om ze met standby uit te zetten i.p.v. telkens volledig van het stroom...

• catchingfire
catchingfire schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:54:
Iemand dit al geprobeerd toevallig, misschien werkt ie beter dan de kodi in the store? Kwam het tegen in een ander topic:

Zou je Kodi willen draaien en heb je een AV receiver met DTS, DTS-MA
en True-HD adviseer ik je deze fork te gaan draaien:
Forum: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=264102%29,
Download: http://spmc.semperpax.com/
Just FYI, draait prima, maar dit lost de geluidsproblemen van TV->receiver helaas NIET op.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mxhans196 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:10:
Wel eens gemeten wat de TV in standby gebruikt? De mijne (55X8509c) gebruikt zo'n 20-30 watt in standby!! Dus ik zet de hele media boel ook gewoon met een stekkerdoos schakelaar uit nadat ik alles met de afstandbediening uit (=standby) heb gezet.
Lijkt me geen probleem.
Dan klopt er iets niet met jouw tv. Mijn TV, exact dezelfde, verbruikt echt geen 20-30W in standby. Ik kan continue mn verbruik van mijn huis uitlezen en 's nachts betekent dat dus alles standby en de koelkast die af en toe aan gaan. Sinds ik deze tv heb, is het verbruik niet ineens gestegen. 20 tot 30W zou direct opvallen.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Heb een halfuurtje geleden een nieuwe tv geleverd gekregen, omdat mijn oude teveel clouding had (55w809c). Vorige week woensdag bij selectro aangemeld met foto van de clouding erbij. De dag erna kwam er al een monteur langs om te beoordelen, maar overdag was er helaas niks tezien van de clouding. Monteur heeft een rapportje opgesteld en samen met de foto naar sony gestuurd. Vandaag stond er dus een monteur aan de deur met een nieuwe tv en excuusbrief van Sony! Erg netjes. Vanavond als het donker is even kijken hoe het gesteld is met de clouding van deze tv.

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 14:39
mr_rik schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:22:
Heb je het recentelijk al eens gemeten (ook over een langere periode als hij uit staat, zoals 's nachts)? Hoor bij velen dat het stroomverbruik in standby ver richting 0 gaat.
Ik zal nog eens wat langer gaan meten. Ik heb echter al eens gezien dat na een half uur standby nog steeds 20watt gebruikt wordt.
Ik ga vanavond de laatste update erop zetten en nog eens meten vannacht.
Hann1BaL schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:32:
[...]
Sinds ik deze tv heb, is het verbruik niet ineens gestegen.
Dat klopt wel ja. Deze 55" tv gebruikt in actie maar zo'n 75-100watt terwijl mijn oude 37" LCD TV (2008) nog 170watt gebruikte, dus dat is al een aardige winst (binnen 40 jaar de aanschaf terugverdiend >:) )
Ik houd ook graag mijn verbruik in de gaten en alles wat 24/7 aan staat telt het hardst, vandaar dat ik niet van standby gebruikers houd. Als gezegd zal ik na de firmware update nog eens wat uitgebreider gaan meten.

Deze tekst niet lezen !

• sdk1985
Het is voor geen enkel apparaat een goed idee om steeds de spanning te onderbreken. Je krijgt dan namelijk spanningspieken (kijk eens naar een lamp terwijl je de stofzuiger aanzet). Hoeft niet mis te gaan, maar het kan wel mis gaan. Het lijkt me niet dat je stroombesparing opweegt tegen de mogelijke kosten van een nieuwe tv.

Daar komt bij dat Android(TV) een op Linux gebaseerd besturingssysteem is. Het is dus eigenlijk gewoon een computer. Tijdens boot de stekker eruit zou kunnen, zo lang er maar niet geschreven wordt. Verstandig is het echter niet.

Wat dat betreft mist AndroidTV gewoon een shutdown optie.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 24-03-2016 16:18 ]

• AMD1800
  • Laatst online: 06-11 23:38
mxhans196 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Ik zal nog eens wat langer gaan meten. Ik heb echter al eens gezien dat na een half uur standby nog steeds 20watt gebruikt wordt.
Ik ga vanavond de laatste update erop zetten en nog eens meten vannacht.

[...]

Dat klopt wel ja. Deze 55" tv gebruikt in actie maar zo'n 75-100watt terwijl mijn oude 37" LCD TV (2008) nog 170watt gebruikte, dus dat is al een aardige winst (binnen 40 jaar de aanschaf terugverdiend >:) )
Ik houd ook graag mijn verbruik in de gaten en alles wat 24/7 aan staat telt het hardst, vandaar dat ik niet van standby gebruikers houd. Als gezegd zal ik na de firmware update nog eens wat uitgebreider gaan meten.
Ik ben benieuwd naar je meetresultaten. Zal ongetwijfeld gelijk zijn voor alle Sony Android TVs.

Ikzelf trek ook altijd de stekker van de TV eruit. Mocht ik er ooit een probleem mee krijgen, dan valt het vast onder de garantie of verzekering.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
janus_freggel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:16:
Ik heb al een tijdje de 55S8505c staan, curved uitvoering dus.
Ik vroeg me even af hoeveel backlight bleeding normaal is vanuit de hoeken?

Op zich overdag zie je het niet, maar als ik 's avonds een film kijk met veel donkere scene's en het is donker in mijn huiskamer zit ik me er best wel eens aan te irriteren, omdat de rechter bovenhoek steeds afleid.
Ik heb hetzelfde model. Heb het zelfde ervaren. Zelfs 1 x omgeruild door de verticale lijnen.

Echter bij de nieuwe zat het ook wel. Wat ik heb gedaan is het masseren van het beeld. Hoe hard te drukken is lastig uit te leggen. Je ziet wel de verkleuring van het beeld. Doe het dus ook met tv aan.

Ik heb gewoon een hele zachte vezeldoek gebruikt en echt waar. Daarna is alles weg. Ik wreef van de hoeken naar binnen toe.

De druk? Denk een beetje vergelijkbaar als een auto poetsen!

• sdk1985
AMD1800 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:16:
[...]

Ik ben benieuwd naar je meetresultaten. Zal ongetwijfeld gelijk zijn voor alle Sony Android TVs.

Ikzelf trek ook altijd de stekker van de TV eruit. Mocht ik er ooit een probleem mee krijgen, dan valt het vast onder de garantie of verzekering.
Tja het risico is tegenwoordig een stuk kleiner dan vroeger. Als je 20 jaar geleden de stekker uit een draaiende pc trok dan was er een redelijke kans dat hij meteen stuk was. Tegenwoordig is het allemaal wat minder dramatisch/merkbaar. In het geval van een computer zijn de voedingen een stuk beter en zit het risico vooral in datacorruptie.

De garantie redenatie vindt ik overigens wel apart. Jij laat een nieuwe auto ook dagelijks tegen de toerenbegrenzer aan knallen, want garantie? Officieel geeft Sony 2 jaar garantie. Daarbuiten zal je het moeten hebben van coulance want voor een tv van 1000 euro ga je geen rechtszaak aanspannen (verwachte levensduur 5+ jaar).

Ik hoop dat je er langer mee wilt doen dan 2-3 jaar. Ik verwacht dat deze tv's over het algemeen een decennia mee gaan. Mijn eerste LCD monitoren werken namelijk nog steeds (2001 en 2003). Ik heb ook nog een hd-ready LG TV die niet kapot te krijgen is :P . Dat was met de beeldbuizen vroeger wel anders.

• tiguan
sdk1985 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:51:
[...]
Dat was met de beeldbuizen vroeger wel anders.
Really? Mijn "grote" Sony Trinitron van 18 jaar oud doet 't nog steeds prima. Heb laatst nog een kleine Trinitron (ergens gevonden) weggebracht naar de gemeentewerf omdat ik er simpelweg geen nut/plek meer voor had. Kwam wel een erg lekker geluidje uit overigens :)

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 24-03-2016 17:55 ]

• sdk1985
tiguan schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:54:
[...]

Really? Mijn "grote" Sony Trinitron van 18 jaar oud doet 't nog steeds prima. Heb laatst nog een kleine Trinitron (ergens gevonden) weggebracht naar de gemeentewerf omdat ik er simpelweg geen nut/plek meer voor had. Kwam wel een erg lekker geluidje uit overigens :)
Eén observatie maakt natuurlijk geen regel :P. Tot nu toe heb ik een stuk of 6 defecte TV's heb gehad (2x een Sony, niet dat het relevant is). Allemaal beeldbuizen. De eerste defecte LCD monitor/tv moet zich nog melden. Momenteel heb ik 3 'moderne' TV's en 5 monitoren in actief gebruik. Dus sample size is nog redelijk groot :+ . Als ik hem uitbreid naar vrienden en familie dan kan ik me ook geen defecte LCD TV herinneren.

Ik had in 2001 echt niet verwacht dat mijn Belinea monitor het 15 jaar later nog zou doen. Economische levensduur is natuurlijk wel achterhaald. Verschrikkelijke input lag en veel te klein. Mijn 17 inch Philips uit 2003 heb ik tot vorig jaar gebruikt op de gasten game pc (geüpgrade naar 22 inch 16:9). Bizar he?

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 24-03-2016 18:09 ]

• outlandos
Misschien een hele stomme vraag:

Maar ik heb mijn Sony X85C verbonden via HDMI ARC aan mijn Sony Soundbar. Nu heb ik 2 HDMI devices in de soundbar geprikt: Nvidia Shield en mijn PC. Maar hoe switch ik tussen deze apparaten? Hij laat enkel beeld van de Shield zien.

Als ik in W10 kies voor Duplicate screen dan krijg ik wel netjes beeld. Maar als ik voor uitbreiden kies blijft de TV op zwart met de melding no signal.. Wie oh wie kan me helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door outlandos op 24-03-2016 19:38 ]

• AmbroosV
outlandos schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:07:
Misschien een hele stomme vraag:

Maar ik heb mijn Sony X85C verbonden via HDMI ARC aan mijn Sony Soundbar. Nu heb ik 2 HDMI devices in de soundbar geprikt: Nvidia Shield en mijn PC. Maar hoe switch ik tussen deze apparaten? Hij laat enkel beeld van de Shield zien.

Als ik in W10 kies voor Duplicate screen dan krijg ik wel netjes beeld. Maar als ik voor uitbreiden kies blijft de TV op zwart met de melding no signal.. Wie oh wie kan me helpen.
Als al je apparaten HDMI CEC ondersteunen (probably niet het geval voor je PC) kan dat op de TV zelf, anders ga je dat moeten doen met de afstansbediening van je Soundbar zelf.

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 12:26

W84

Typisch, als ik TV aanzet en dan Netflix kies werkt het binnen 2 seconden. Druk ik echter op de Netflix-knop, dan duurt het eeuwen om uiteindelijk de melding te krijgen dat er geen internetverbinding is! :+

Trouwens maar even Bluetooth uitgezet, want de hele buurt hier kon connecten. 8)7

• AMD1800
  • Laatst online: 06-11 23:38
sdk1985 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:51:
[...]

Tja het risico is tegenwoordig een stuk kleiner dan vroeger. Als je 20 jaar geleden de stekker uit een draaiende pc trok dan was er een redelijke kans dat hij meteen stuk was. Tegenwoordig is het allemaal wat minder dramatisch/merkbaar. In het geval van een computer zijn de voedingen een stuk beter en zit het risico vooral in datacorruptie.

De garantie redenatie vindt ik overigens wel apart. Jij laat een nieuwe auto ook dagelijks tegen de toerenbegrenzer aan knallen, want garantie? Officieel geeft Sony 2 jaar garantie. Daarbuiten zal je het moeten hebben van coulance want voor een tv van 1000 euro ga je geen rechtszaak aanspannen (verwachte levensduur 5+ jaar).

Ik hoop dat je er langer mee wilt doen dan 2-3 jaar. Ik verwacht dat deze tv's over het algemeen een decennia mee gaan. Mijn eerste LCD monitoren werken namelijk nog steeds (2001 en 2003). Ik heb ook nog een hd-ready LG TV die niet kapot te krijgen is :P . Dat was met de beeldbuizen vroeger wel anders.
Ik zet m eerst in stand-by en dan zet ik de stekkerdoos uit waar de TV op is aangesloten. Ik begreep hierboven dat het stand-by verbruik wel eens 20 Watt is. Als die TV dat continu doet, ben je op jaarbasis €50 kwijt aan energiekosten. En voor wat? Geen idee. Normale stand-by hoeft niet zo veel Watt te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de invloed op het milieu, gezien het feit dat wij hier niet de enige zijn met zo'n energieverspillende TV.

En hoezo heeft mijn TV dan geen fatsoenlijke uitknop? Of heb ik dat gemist? Uiteraard gebruik ik die veel liever.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:57
AMD1800 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:20:
[...]

Ik zet m eerst in stand-by en dan zet ik de stekkerdoos uit waar de TV op is aangesloten. Ik begreep hierboven dat het stand-by verbruik wel eens 20 Watt is. Als die TV dat continu doet, ben je op jaarbasis €50 kwijt aan energiekosten. En voor wat? Geen idee. Normale stand-by hoeft niet zo veel Watt te zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de invloed op het milieu, gezien het feit dat wij hier niet de enige zijn met zo'n energieverspillende TV.

En hoezo heeft mijn TV dan geen fatsoenlijke uitknop? Of heb ik dat gemist? Uiteraard gebruik ik die veel liever.
Invloed op het milieu dat je tv 20W in standby stand verbruikt.... Denk dat je daar niet wakker van moet liggen.
1x je koffiezetapparaat aan en je bent bijna 50x zoveel kwijt....

Lekker alles in standby laten staan, beter voor de apparatuur.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 25-03-2016 14:28 ]

• sdk1985
De TV zelf verbruikt terwijl hij aan is in mijn geval circa 90W minder dan de TV die hij vervangt (32 inch hd-ready van LG).

Heb je de TV 4 uur per dag aan dan bespaar je dus 0.36 Kwh per dag. Rara wat kost 16 uur per dag 20W idle? 0.32 Kwh. Dus dan heb je het milieu al een plezier gedaan, buiten de kosten om het ding te maken en transporteren natuurlijk :P.

Maar goed ik zal de stroommeter er eens tussen zetten om te kijken of ik ook "last" heb van 20W idle. De "oplossing" heb ik hier overigens al meerdere keren voorbij zien komen (iets met TV guide).

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 25-03-2016 14:33 ]

• Jelte
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Invloed op het milieu dat je tv 20W in standby stand verbruikt.... Denk dat je daar niet wakker van moet liggen.
1x je koffiezetapparaat aan en je bent bijna 50x zoveel kwijt....

Lekker alles in standby laten staan, beter voor de apparatuur.
Dat eerste is geen reden om apparaten die niets doen dan maar 20W te laten gebruiken. Zo ken ik er nog wel een paar. Juist door apparaten uit te zetten op het moment dat ze niet nodig zijn en daardoor minder stroom te verbruiken helpt het milieu en je portemonnee.

Dat tweede is al een stuk betere reden.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelte op 25-03-2016 14:34 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:57
Jelte schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:33:
[...]
Dat eerste is geen reden om apparaten die niets doen dan maar 20W te laten gebruiken. Zo ken ik er nog wel een paar. Juist door apparaten uit te zetten op het moment dat ze niet nodig zijn en daardoor minder stroom te verbruiken helpt het milieu en je portemonnee.

Dat tweede is al een stuk betere reden.
Als je de tv helemaal uitzet, dus knop om van je stekkerblok vind ie niet fijn. Grotere kans dat die kapot gaat. Gaat die kapot , moet die vervoerd worden naar het reparatiecentrum. Of er moet een monteur bijkomen. Die auto's zijn ook niet milieuvriendelijk... Als je echt milieuvriendelijker wil zijn koop je er geen.

edit : gaan te veel offtopic, het is vrijdag :+

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 25-03-2016 14:58 ]

• mr_rik
W84 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:12:
Typisch, als ik TV aanzet en dan Netflix kies werkt het binnen 2 seconden. Druk ik echter op de Netflix-knop, dan duurt het eeuwen om uiteindelijk de melding te krijgen dat er geen internetverbinding is!
Hier hetzelfde... :+

[ Voor 11% gewijzigd door mr_rik op 25-03-2016 15:06 ]

• outlandos
AmbroosV schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Als al je apparaten HDMI CEC ondersteunen (probably niet het geval voor je PC) kan dat op de TV zelf, anders ga je dat moeten doen met de afstansbediening van je Soundbar zelf.
Dank, maar toch werkt het nog niet naar behoren. Aangezien ik denk dat het een GPU gerelateerde kwestie is en niet van mijn TV heb ik een apart topic geopend:

outlandos in "Tweede monitor (4K TV) geeft unsupported signal melding"

• sdk1985
Jongens ik heb even gekeken maar de TV gebruikt gewoon afwisselend 0 en 1W in standby. Alleen de eerste paar minuten staat er 21-24W:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f03BIy4w8Iaux08PHAeWugHB/full.jpg

Laat die stekker er dus maar lekker in zitten ;).

Pagina: 1 ... 63 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297