• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
tiguan schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:55:
Het viel mij ook op dat in Youtube specifiek een vertraging zit. Bij gewoon tv kijken en Netflix heb ik er geen last van. Lijkt me dus meer iets met Youtube te maken te hebben. Ik gebruik ARC overigens.
Klopt, maar dan nog zou het geluid uit de tv speakers en de reciever synchroon moeten lopen.
Ook via een reguliere TV uitzending hoor ik duidelijk een vertraging. Bij het Youtube filmpje is het heel duidelijk/makkelijk hoorbaar. Vandaar dat ik dat als voorbeeld heb aangehaald.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is het mensen al gelukt om je hele scherm van je laptop te casten via de ingebouwde Chromecast?
Tabs lukt prima, maar tal van websites geven opties aan om het scherm te casten, maar dat lukt niet.

Het doel is een presentatie te casten naar de TV via Powerpoint

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Technisch gezien zou je screen mirroring moeten kunnen gebruiken. Op m'n werk lukt dat vanaf een HP notebook naar een Sony TV. Maar thuis met m'n eigen notebook lukte het niet. Misschien moet ik het nog eens proberen met m'n werk notebook.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Als het onderliggende CMS een fout zou maken, kwalificeert het als een bug. Maar doordat het zich maar op één manier manifesteert, vermoed ik gewoon een enkelvoudige verkeerde copy(paste)-invoer.

Los de rest op, dan nemen we deze voor lief!
mr_rik schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:11:
[...]

Klopt, alleen de naam is Svensk, rest is goed.
Ja, we hebben inderdaad wel wat beroerdere bugs gehad met de tv's ;)

"A man has got to know his limitations..."

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Robus schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:44:

Los de rest op, dan nemen we deze voor lief!

[...]
Ik zal meteen aan de slag... :P

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Trzema schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:51:
Hallo allemaal, ik blijf stoeien met audio delay vanuit de tv (Toslink en HDMI ARC). Heb hierdoor een aangeschafte soundbar terug moeten sturen.

Wat ik ook probeer op mijn TV (50W809c met laatste firmware) via HDMI ARC en Toslink lijkt het geluid vertraagt uit de tv te komen. Als ik de tv via Toslink aansluit op mijn versterker (Yamaha) en via youtube het volgende audio sync filmpje afspeel (YouTube: Five minute sync test) komt het geluid vertraagt uit de versterker (ook bij reguliere TV uitzendingen, maar in het youtube filmpje is het erg makkelijk hoorbaar). Dit is duidelijk hoorbaar als je zowel de tv speakers als de reciever tegelijkerijd aan hebt. Het bliepje in de video uit de reciever is duidelijk hoorbaar later dan die uit de tv speakers. Maak ik gebruik van de 3,5 mm hoofdtelefoon aansluiting op de tv met een tulp connectie (RCA) op de reciever dan is deze vertraging er niet.

Nu zijn er twee mogelijkheden: óf mijn reciever (en de teruggestuurde soundbar) veroorzaakt via Toslink en HDMI een vertraging in het geluid (ook als ik alle processing op de reciever uitzet) óf de tv geeft het geluid signaal vertraagd door. Ik vermoed het laatste.

Zijn er meer mensen die eenzelfde ervaring hebben met een tv uit de W serie? Het kan natuurlijk een exemplarisch probleem van mijn tv zijn (Sony support is niet erg behulpzaam). Wellicht zou iemand die gebruik maakt van een Toslink connectie eens met eerder genoemde youtube videotje willen testen?
Ik heb hier zelf ook last van. Ik ben in bezit van een 50W809C en ik heb kort geleden een Philips soundbar aangeschaft. De soundbar is met HDMI ARC aan de TV verbonden en omdat het geluid vertraagd is kan ik het niet synchroniseren op de soundbar aangezien je daar alleen het geluid alleen verder kan vertragen. Ik heb een optisch kabeltje besteld dus ik hoopte dat dit enigszins hielp maar aan jouw verhaal te horen helaas niet.

Bosch Gl-30 BGL32000

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Heeft iemand enig idee of deze brillen werken op/met de X85C?

pricewatch: Samsung SSG-5100GB actieve 3D bril

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-11 16:10
Hann1BaL schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:06:
[...]

Is dit niet geheel onafhankelijk van de TV? Maar puur een soundbar vraag en daarmee voor een ander topic?
Daar heb je gelijk, had alleen het idee, dat in dit topic meer mensen over deze soundbar beschikte. Dus ik hier het snelst antwoord kreeg.

• outlandos
Na flink wat onderhandelen met platteTV.nl heb ik bij hun de Sony KD-55X8509C besteld voor 1249,- dit is inclusief 3 jaar A-Z garantie t.w.v. 80 euro.

Nu ben ik al de hele avond op zoek naar de juiste beeldinstellingen. Daarom mijn vraag voor de 85C bezitters onder ons: welke settings gebruiken jullie tegenwoordig?

Deze komt volgens mij het vaakst langs: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c/settings

Maar ben erg benieuwd naar jullie instellingen!

Verwijderd

Trzema schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:51:
Hallo allemaal, ik blijf stoeien met audio delay vanuit de tv (Toslink en HDMI ARC). Heb hierdoor een aangeschafte soundbar terug moeten sturen.

Wat ik ook probeer op mijn TV (50W809c met laatste firmware) via HDMI ARC en Toslink lijkt het geluid vertraagt uit de tv te komen. Als ik de tv via Toslink aansluit op mijn versterker (Yamaha) en via youtube het volgende audio sync filmpje afspeel (YouTube: Five minute sync test) komt het geluid vertraagt uit de versterker (ook bij reguliere TV uitzendingen, maar in het youtube filmpje is het erg makkelijk hoorbaar). Dit is duidelijk hoorbaar als je zowel de tv speakers als de reciever tegelijkerijd aan hebt. Het bliepje in de video uit de reciever is duidelijk hoorbaar later dan die uit de tv speakers. Maak ik gebruik van de 3,5 mm hoofdtelefoon aansluiting op de tv met een tulp connectie (RCA) op de reciever dan is deze vertraging er niet.

Nu zijn er twee mogelijkheden: óf mijn reciever (en de teruggestuurde soundbar) veroorzaakt via Toslink en HDMI een vertraging in het geluid (ook als ik alle processing op de reciever uitzet) óf de tv geeft het geluid signaal vertraagd door. Ik vermoed het laatste.

Zijn er meer mensen die eenzelfde ervaring hebben met een tv uit de W serie? Het kan natuurlijk een exemplarisch probleem van mijn tv zijn (Sony support is niet erg behulpzaam). Wellicht zou iemand die gebruik maakt van een Toslink connectie eens met eerder genoemde youtube videotje willen testen?
Hier ook vertraging op de W809C maar dat wist je al :)
Bij mij lijkt het door de CI module te komen, wellicht door de gecodeerde zenders want ik heb er bij NED 1,2,3 geen zichtbaar last van en bij RTL of Veronica wel. Bij mij ook zowel door de TV-speakers als via mijn Denon (HDMI ARC).

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Vanavond even een Philips HPS 6100/12 voor een zeer schappenlijke prijs opgehaald. Wat een geluid zit daar in zeg!

Binnenkort maar eens even kijken of een soundbar iets voor hier is.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu wat vreemds met mijn W809. Gisteren uitgezet, waarbij ook de led onder helemaal uitgaat. Vanmorgen stond de led echter aan. Ik vroeg me af waarom, dus zet hem aan met de knop op de achterop. De TV gaat aan op de zender waarop ik heb gister uit zette. Maar daarna reageert de TV helemaal niet op de AB, ook het ledje licht niet even feller op. Ook de knoppen achterop weigeren.
Zelfs de uitknop lang inhouden werkt niet. Dus dan maar stroom eraf.

Maar even later staat de TV nog wel uit, maar brand dat ledje weer. Weer aangezet, maar zelfde verhaal :(

Vanavond eens kijken of de USB update wil werken. Anders wordt het erg lastig ben ik bang :(

• AJAV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-11 08:39
Inmiddels draait de update van 1-3-2016 op mijn 49X8305C. Opnemen gaat met een USB-harddisk, en via de sideview app (of de afstandsbediening) is timerplanning mogelijk. Omdat ik in het Ziggo gebied zit en en Smith 1.3 CI+ module heb is het niet mogelijk om tegelijk een andere gecodeerde zender in een andere stream te bekijken. Ook timeshift is niet mogelijk. Eigenlijk is het absurd, ik heb een 8 jaar oude Panasonic plasma met Humax 5200c gedegradeerd naar de slaapkamer, en die kon dat allemaal wel met de gedateerde techniek. Sony is voor mij in ieder geval een zware tegenvaller, hele mooie TV maar de beloofde functionaliteiten komen er niet uit.

edit; het ledje blijft bij mij ook branden, dat is vogens mij omdat de timerplanning aanstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door AJAV op 09-03-2016 09:34 . Reden: aanvulling led ]

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-10 07:13
Jelte schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:23:
Nu wat vreemds met mijn W809. Gisteren uitgezet, waarbij ook de led onder helemaal uitgaat. Vanmorgen stond de led echter aan. Ik vroeg me af waarom, dus zet hem aan met de knop op de achterop. De TV gaat aan op de zender waarop ik heb gister uit zette. Maar daarna reageert de TV helemaal niet op de AB, ook het ledje licht niet even feller op. Ook de knoppen achterop weigeren.

Maar even later staat de TV nog wel uit, maar brand dat ledje weer. Weer aangezet, maar zelfde verhaal :(

Vanavond eens kijken of de USB update wil werken. Anders wordt het erg lastig ben ik bang :(
Eigenlijk best zielig en boosmakend dat met deze dure spullen van een dergelijk merk zo geweldig veel mis is....dat dit mag? Zijn hier geen regels of wetten voor :-(

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 17:31
Jelte schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:23:

Bekend probleem, dit lijkt (voor een deel vd slachtoffers iig) te werken:

m0ridin in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-11 16:57

Bever!

3

philipperosier schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Eigenlijk best zielig en boosmakend dat met deze dure spullen van een dergelijk merk zo geweldig veel mis is....dat dit mag? Zijn hier geen regels of wetten voor :-(
Lijkt me dat het product dan gewoon niet conform is. Maar anderzijds staan er 245 pagina's aan sony topic hier en mensen kopen ze nog steeds na het inlezen. Ja dan moet je ook niet klagen imho

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:00

HaTe

haat niet

Ik denk dat er meer mensen heel tevreden zijn. Het enige probleem wat ik heb gehad is dat na het starten (stroom er af geweest) de TV de eerste keer geen geluid had en niet reageerde op de afstandbediening, maar dat was na een herstart ook opgelost. Voor de rest super tevreden en snap heel goed dat mensen de TV's nog kopen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik ben ook super tevreden met de W809C... Had me geen betere koop voor kunnen stellen als ik keek naar vergelijkbare Samsung TV's. Ik had ook nog wel Panasonic op het oog maar die hadden ze helaas niet in het door mij gewenste formaat (43").

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• PCJR
HaTe schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:43:
Ik denk dat er meer mensen heel tevreden zijn. Het enige probleem wat ik heb gehad is dat na het starten (stroom er af geweest) de TV de eerste keer geen geluid had en niet reageerde op de afstandbediening, maar dat was na een herstart ook opgelost. Voor de rest super tevreden en snap heel goed dat mensen de TV's nog kopen.
Hoop het ook :)

Gister weer in de MM gaan kijken. Samsung veel te groen/blauw. Ondanks dat ik met colormunki het scherm wil kalibreren is een Sony veel natuurlijker. Pana bekeken, zelfs iets duurder, maar met een voetbalwedstrijd zag ik meteen rare vervormingen op een speler heen als die snel rende met achtergrond van publiek, heel raar!

Dus denk toch..... dat het een 55x8505c zal worden... nog maar wat nachtjes slapen }:O

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Jelte
  • Niet online
Ik ben in principe helemaal tevreden met dit ding. Maar zoiets als dit wil je eigenlijk niet dat gebeurt. Ik kan dat nog wel aan, maar de gemiddelde consument waarschijnlijk niet.

Uiteindelijk werkte het om direct na het opstarten de tv met de AB aan te doen. Daarna werkte het wel. Maar waarom?

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Bever! schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Lijkt me dat het product dan gewoon niet conform is. Maar anderzijds staan er 245 pagina's aan sony topic hier en mensen kopen ze nog steeds na het inlezen. Ja dan moet je ook niet klagen imho
Dus als je hier vooraf leest, moet je niet klagen? En als je niet leest wel? En van Sony wel pikken dat ze onbetrouwbare producten aan je verkopen. Ik deel je opinion niet. Vind m niet eens humble. Klagen moet; Sony kan niet zomaar wegkomen met een wanprestatie; ze moeten gewoon leveren wat ze beloven en fixen wat ze niet nakomen. Niettemin; een gewaarschuwd mensch telt voor twee...

"A man has got to know his limitations..."

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 16:42
Hier geen problemen met de 55W809C, ik heb er een Sony STR versterker aanhangen met daaraan mijn STB, PS4 en HTPC. De STB zit met optimale toslink, omdat ik niet altijd mijn versterker aan wil hebben. Geen lipsync issues.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
Bever! schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Ik vrees dat elke smarttv zo zijn nukken heeft, net als dat elke telefoon, tablet, en operating system dat heeft. Hoe meer functionaliteit er in zit des te groter de kans op bugs. Voor mij is het vooral belangrijk dat er aan de bugs die er zijn wordt gedaan. Een foutloos product eisen is anno 2016 eigenlijk een onhaalbare utopie.

Persoonlijk heb ik mijn X830 eigenlijk probleemloos kunnen gebruiken tot vorige maand. Dat zit hem vooral in het feit dat ik nauwelijks tv kijk en vooral gebruik maak van Netflix en Kodi. Problemen die er waren zaten allemaal in het gebruik van CI+ en de externe receivers.

Echter sinds de laatste update heb ik regelmatig last van gezeur na standby. Denk aan Kodi die niet meer reageert, geluid dat ineens is verdwenen (1x voorgekomen, reboot was vereist) en het niet reageren op commando's van +30 seconde.

Ik hoop dat Sony dit in een volgende update weer herstelt. Verder ben ik namelijk erg blij met de beeldkwaliteit, de geluidskwaliteit en het feit dat ik geen HTPC meer nodig heb (ruimt lekker op).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:19
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn beeldinstellingen meteen goed zijn als ik de tv aanzet? Ik merk dat hij de kleurtemp vaak weer reset. Dan moet ik via beeld de setting weer opnieuw aanklikken en dan is het goed.

Bij de winkelmodus instellingen staat alles uit.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Trzema
Kuhr89 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:58:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn beeldinstellingen meteen goed zijn als ik de tv aanzet? Ik merk dat hij de kleurtemp vaak weer reset. Dan moet ik via beeld de setting weer opnieuw aanklikken en dan is het goed.

Daar heeft mijn 809C ook last van. Niet altijd maar wel regelmatig. Ben dus ook benieuwd naar eventuele tips. Maandag komt een monteur langs voor sound delay issues, zal hem ook eens vragen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Las net een verslag over Sony 2016 en blijkbaar lopen de W80/85C en X8005/X8305C gewoon door. Blijft dus iig nog wel een 3D Full HD over en met Android TV ...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
apis29 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:13:
Las net een verslag over Sony 2016 en blijkbaar lopen de W80/85C en X8005/X8305C gewoon door. Blijft dus iig nog wel een 3D Full HD over en met Android TV ...
Hmmm, de 43w807c van MM is al weken weg op hun site, of die nog terugkomt...?
Maar zou geen stomme zet zijn van ze nee, net zoals Samsung de hardloper H6400 en H6200 is blijven voeren in '15.
Is dat verslag misschien openbaar voor ons allen?

[ Voor 35% gewijzigd door Sjah op 09-03-2016 22:23 ]

• apis29
  • Niet online
Wel benieuwd naar de productiedatum van de resterende/ laatste H6200/6400 toestellen (de H6240 was al de opvolger van de 6200). Verslag was overigens bij de buren In de comments eentje die blijft hameren op dat de 32W600 Full HD is terwijl er op de Sony site gewoon 1366x768 bij staat :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 09-03-2016 22:26 ]

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Kuhr89 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:58:

Picture en dan Auto Picture Mode aanzetten.

Bij mij wisselt hij automatisch tussen al mn bronnen en apps naar de correcte instellingen.

• outlandos
Welke software gebruiken jullie voor detectie van dode pixels en oneffenheden in de backlight?

• Ipenburg
Geen? Wat je niet weet wat niet deert ;)

• outlandos
Ipenburg schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:02:
Geen? Wat je niet weet wat niet deert ;)
Ik heb garantie vanaf 1 dode pixel, 3 jaar lang. Dus hij zou in theorie zo terug kunnen ;)

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
outlandos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:01:
Welke software gebruiken jullie voor detectie van dode pixels en oneffenheden in de backlight?
Welke tv is het geworden? En nog contact opgenomen met de gemelde winkel?

• outlandos
lonehitman schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Welke tv is het geworden? En nog contact opgenomen met de gemelde winkel?
Na flink wat onderhandelen met platteTV.nl heb ik bij hen de Sony KD-55X8509C besteld voor 1249,- dit is inclusief 3 jaar A-Z garantie t.w.v. 80 euro.

----

Ik heb nog niet getest op dode pixels, dus nu al contact opnemen met de winkel is wat voorbarig ;)

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
outlandos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:01:
Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een volledig wit, rood, groen en blauw beeld om op dode pixels te controleren. Voor clouding een zwart beeld met iets van wit erin. Geen software voor nodig.
outlandos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:26:
[...]

Na flink wat onderhandelen met platteTV.nl heb ik bij hen de Sony KD-55X8509C besteld voor 1249,- dit is inclusief 3 jaar A-Z garantie t.w.v. 80 euro.
Die garantie heb je er gratis bij gekregen mag ik hopen? Want dit soort garanties zijn natuurlijk onzin, aangezien je gewoon recht hebt op een product dat goed werkt. Bij dode pixels kun je dan ook gewoon volgens de wet Koop op Afstand binnen 14 dagen de koop ontbinden. En zomaar een dode pixel na lang gebruik komt tegenwoordig ook zo goed als niet meer voor.

Dan betaal je dus voor de andere "extra's" die bij de garantie komen. Wat eigenlijk ook alleen maar de 4 weken proefperiode en leentoestel zijn, aangezien de rest per wet al zijn geregeld en niets toevoegen.

• outlandos
Dimens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een volledig wit, rood, groen en blauw beeld om op dode pixels te controleren. Voor clouding een zwart beeld met iets van wit erin. Geen software voor nodig.

[...]

Die garantie heb je er gratis bij gekregen mag ik hopen? Want dit soort garanties zijn natuurlijk onzin, aangezien je gewoon recht hebt op een product dat goed werkt. Bij dode pixels kun je dan ook gewoon volgens de wet Koop op Afstand binnen 14 dagen de koop ontbinden. En zomaar een dode pixel na lang gebruik komt tegenwoordig ook zo goed als niet meer voor.

Dan betaal je dus voor de andere "extra's" die bij de garantie komen. Wat eigenlijk ook alleen maar de 4 weken proefperiode en leentoestel zijn, aangezien de rest per wet al zijn geregeld en niets toevoegen.
Ik kan geen volledig wit, rood, groen en blauwe schermen toveren, jij wel?

Na veel onderhandelen kon ik kiezen tussen 1200 voor de TV met standaard garantie, of 1249 met A-Z garantie. Het klopt dat veel ervan standaard bij wet is voorzien, maar die termijn verloopt na 2 jaar. Dus het is een extra jaar garantie. Daarnaast heb je volgens de wet pas vanaf 4 dode pixels recht op een nieuw toestel. Ik geef toe dat ik erg twijfelde tussen 1200 en 1249, maar heb geen spijt van mijn keuze.

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
outlandos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Ik kan geen volledig wit, rood, groen en blauwe schermen toveren, jij wel?
Je kunt het AVS HD 709 pakketje downloaden (bijvoorbeeld de mp4 .exe, daarna even uitpakken). Het bestaat uit een reeks testclips die voor hardware kalibratie met een meter bedoeld zijn. Open nu bijvoorbeeld ColorHFCR windows - 100% color. Daar staan testclips voor RGBW.

Zwart vind je in een van de grayscale of contrast mappen. Echter zal de tv met een volledig zwart scherm de backlight dimmen waardoor de je clouding niet kunt zien (die zie je met een donkere scene in een film bijvoorbeeld wel). Dat zou je kunnen verhelpen door een BluRay speler te gebruiken die het pauze icoontje in beeld zichbaar laat bij pauzeren. Dat is vaak voldoende om het dimming systeem te omzeilen. Een andere optie is even experimenteren met clipjes uit APL mapjes (die zijn bedoeld om dimming te omzeilen en hebben daarom extra vlakken in beeld).
Sowieso zie je clouding niet tenzij je de ruimte waarin de tv staat hebt verduisterd. Dus even 's avonds testen met weinig licht/wat voor jou een reële situatie is.

Edit: misschien dat dit youtube clipje ook voldoende is om de dimming functie voor de gek te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Gyrrack op 10-03-2016 13:58 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:34

W84

Huh, zit net rustig op de bank en gaat de TV uit het niets aan. Eerste keer dat ik het zie! :+

• mr_rik
W84 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:37:
Huh, zit net rustig op de bank en gaat de TV uit het niets aan. Eerste keer dat ik het zie! :+
Zijn net huisdieren, je moet ze wel af en toe wat aandacht geven :+

Heb je wel de laatste softwareversie erop staan?

• Dimens
outlandos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Na veel onderhandelen kon ik kiezen tussen 1200 voor de TV met standaard garantie, of 1249 met A-Z garantie. Het klopt dat veel ervan standaard bij wet is voorzien, maar die termijn verloopt na 2 jaar. Dus het is een extra jaar garantie. Daarnaast heb je volgens de wet pas vanaf 4 dode pixels recht op een nieuw toestel. Ik geef toe dat ik erg twijfelde tussen 1200 en 1249, maar heb geen spijt van mijn keuze.
Dat heb je mis. In Nederland is de Europese wet die 2 jaar hanteert niet overgenomen maar geldt een garantietermijn op de verwachte/economische levensduur van een artikel. Op een televisie van een dergelijk bedrag zit een economische levensduur van 6 jaar! Dat is dus wel even twee keer zoveel als de zogenaamde garantie van 3 jaar die PlatteTV.nl je heeft verkocht.

De wet zegt overigens niets over dode pixels, wel over dat een product naar behoren dient te werken. Aangezien een dode pixel een defect is van het product, dient de verkoper dus gewoon garantie te geven.
Dat fabrikanten een pixelregeling hebben - vaak ISO 13406-2 klasse 2 (2 witte/zwarte of 5 rode/groene/blauwe) - daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt immers recht op de consumentengarantie en hebt in eerste instantie niets met de fabrieksgarantie te maken.

Als het kan, zou ik dus snel en binnen 14 dagen die € 49,- terughalen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dimens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Dat heb je mis. In Nederland is de Europese wet die 2 jaar hanteert niet overgenomen maar geldt een garantietermijn op de verwachte/economische levensduur van een artikel. Op een televisie van een dergelijk bedrag zit een economische levensduur van 6 jaar! Dat is dus wel even twee keer zoveel als de zogenaamde garantie van 3 jaar die PlatteTV.nl je heeft verkocht.

De wet zegt overigens niets over dode pixels, wel over dat een product naar behoren dient te werken. Aangezien een dode pixel een defect is van het product, dient de verkoper dus gewoon garantie te geven.
Dat fabrikanten een pixelregeling hebben - vaak ISO 13406-2 klasse 2 (2 witte/zwarte of 5 rode/groene/blauwe) - daar heb jij niets mee te maken. Jij hebt immers recht op de consumentengarantie en hebt in eerste instantie niets met de fabrieksgarantie te maken.

Dit wordt een lange discussie, maar een paar dingen:
1 dode pixel is niet gelijk een defect product en dat wordt een lang gevecht, ik verwacht tot aan de rechtbank. Het product moet naar behoren werken, maar betekent dat dat er geen pixel stuk mag zijn?

Dat de garantie geldig is voor de economische levensduur is correct, maar dat houdt wel rekening met afschrijving. Pakken we dus even als voorbeeld de gestelde levensduur van 6 jaar, dan krijg je na 3 jaar je halve TV terug in waarde en moet je de reparatie voor de helft betalen.

Daarnaast ligt de bewijslijst van deugdelijk gebruik bij de consument. Met andere woorden: jij moeten bewijzen dat je niets raars met de TV gedaan hebt, of deze continue aan hebt laten staan. Dat is vaak erg lastig.

Je koopt nu een hoop gedoe af wat vooral te maken heeft met het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik zou die 49 euro dus laten waar ze zijn en die 3 jaar in je zak steken waarin je zonder gedoe de TV bij PlatteTV aflever als er iets is. Dat is in ieder geval wel mijn keuze geweest

Just my 2 cents :)

• outlandos
Gyrrack schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:54:
[...]

Je kunt het AVS HD 709 pakketje downloaden (bijvoorbeeld de mp4 .exe, daarna even uitpakken). Het bestaat uit een reeks testclips die voor hardware kalibratie met een meter bedoeld zijn. Open nu bijvoorbeeld ColorHFCR windows - 100% color. Daar staan testclips voor RGBW.

Zwart vind je in een van de grayscale of contrast mappen. Echter zal de tv met een volledig zwart scherm de backlight dimmen waardoor de je clouding niet kunt zien (die zie je met een donkere scene in een film bijvoorbeeld wel). Dat zou je kunnen verhelpen door een BluRay speler te gebruiken die het pauze icoontje in beeld zichbaar laat bij pauzeren. Dat is vaak voldoende om het dimming systeem te omzeilen. Een andere optie is even experimenteren met clipjes uit APL mapjes (die zijn bedoeld om dimming te omzeilen en hebben daarom extra vlakken in beeld).
Sowieso zie je clouding niet tenzij je de ruimte waarin de tv staat hebt verduisterd. Dus even 's avonds testen met weinig licht/wat voor jou een reële situatie is.

Edit: misschien dat dit youtube clipje ook voldoende is om de dimming functie voor de gek te houden.
De 100% color filmpjes beslaan maar een kleine rechthoek in het midden, daarom blijft het zwart. Moet ik dan inzoomen of doe ik iets fout?

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
outlandos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:00:
[...]

De 100% color filmpjes beslaan maar een kleine rechthoek in het midden, daarom blijft het zwart. Moet ik dan inzoomen of doe ik iets fout?
Oh sorry, niet goed opgelet. 8)7 In de mappen HCFR/Calman/Chromapure Fields - 100% color is wel volledig beeld.

• outlandos
Gyrrack schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Oh sorry, niet goed opgelet. 8)7 In de mappen HCFR/Calman/Chromapure Fields - 100% color is wel volledig beeld.
Dank, werkt. Ik heb niet tijd om rustig te kijken, maar heb per kleur ongeveer een minuut gezocht naar dode pixels maar niets gevonden.

Wel ging ik van de app Video opeens terug naar Start... maar snel mijn vriendin overtuigen van een Nvidia Shield zodat ik zo min mogelijk het smart gedeelte van de TV hoef te gebruiken.

Het beeld is overigens prachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 10-03-2016 16:19 ]

• Dimens
Hann1BaL schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:15:
[...]

Dit wordt een lange discussie, maar een paar dingen:
1 dode pixel is niet gelijk een defect product en dat wordt een lang gevecht, ik verwacht tot aan de rechtbank. Het product moet naar behoren werken, maar betekent dat dat er geen pixel stuk mag zijn?
Ja, je mag inderdaad van een televisie verwachten dat geen enkele pixel stuk gaat binnen de economische levensduur. Een dode pixel is al voldoende om aanspraak te maken op de garantie. Het toestel voldoet immers niet meer aan de eigenschappen waaronder deze is verkocht.

Er is wel een uitzondering dat stelt dat als de verkopende partij vermeldt dat pixeldefecten kunnen ontstaan en de consument daarmee heeft gewezen op de risico's, de klant geen aanspraak kan maken op de garantie. Al is het zo internetaankopen nog via de wet Koop op Afstand binnen 14 dagen ontbonden kunnen worden. Al zou ik per definitie niets kopen bij een verkopende partij die een eigen pixel-risico hanteert. Dan weet je bij voorbaat al dat ze moeilijk doen.

PlatteTV.nl heeft overigens niets (duidelijk) vermeld staan over een eigen risico op defecte pixels. Dat betekent dat de garantie op 100% werkende pixels gewoon werkt.
Dat de garantie geldig is voor de economische levensduur is correct, maar dat houdt wel rekening met afschrijving. Pakken we dus even als voorbeeld de gestelde levensduur van 6 jaar, dan krijg je na 3 jaar je halve TV terug in waarde en moet je de reparatie voor de helft betalen.
Nee, ook als de televisie dan na 3 jaar defect raakt, ben je niet verplicht om de helft van de reparatie mee te betalen en moet de verkopende partij de televisie alsnog kosteloos repareren of vervangen.

Zie ook: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Daarnaast ligt de bewijslijst van deugdelijk gebruik bij de consument. Met andere woorden: jij moeten bewijzen dat je niets raars met de TV gedaan hebt, of deze continue aan hebt laten staan. Dat is vaak erg lastig.

Je koopt nu een hoop gedoe af wat vooral te maken heeft met het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik zou die 49 euro dus laten waar ze zijn en die 3 jaar in je zak steken waarin je zonder gedoe de TV bij PlatteTV aflever als er iets is. Dat is in ieder geval wel mijn keuze geweest

Just my 2 cents :)
Ik vraag mij af of het service pakket wel zo vrij van gedoe is, aangezien er nauwelijks informatie over te vinden is. Er wordt immers niets gezegd over de bewijslasten en het gelijk krijgen kan dus net zo veel moeite kosten. Al zou je het misschien kunnen leggen op een verzekering, aangezien je dit ook op zo'n manier kunt interpreteren.

Maar het gebrek aan informatie zou ik daar niet teveel op hopen. Ik zou het geld alsnog terugvragen, want vermoedelijk ga je het nooit gebruiken en als het dan toch gebruikt moet worden, dan zijn is de consumentengarantie voldoende.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-11 01:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Op mijn 50W756C krijg ik bij het opstarten een melding van ES File Explorer, dat er een USB stick is verbonden en ESFE wil starten. :/

Ik zie nergens een optie om dit scherm uit te schakelen. Iemand?

Gulfstream G650

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Nu 2x gehad dat de afstandsbediening niet meer werkt (gisteren en vandaag). Ik probeer mijn tv te openen met de Harmony afstandsbediening. Er gebeurt dan niets. Mijn Sony afstandsbediening krijgt de tv wel aan, maar alle knoppen werken niet. Ik moet de stroom er helemaal eraf halen. Dan werkt alles weer. Erg vreemd, ik heb een 809c.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Ipenburg
Groene knop aan/uit ingedrukt houden, restart je tv.

• TheKillingBean
Ipenburg schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:30:
Groene knop aan/uit ingedrukt houden, restart je tv.
Nee daar reageerd hij ook niet op (langer dan 10 seconden geprobeerd). Ik moet de stroom eraf halen. Dan werkt het weer.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• m0ridin
TheKillingBean schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:02:
Nu 2x gehad dat de afstandsbediening niet meer werkt (gisteren en vandaag). Ik probeer mijn tv te openen met de Harmony afstandsbediening. Er gebeurt dan niets. Mijn Sony afstandsbediening krijgt de tv wel aan, maar alle knoppen werken niet. Ik moet de stroom er helemaal eraf halen. Dan werkt alles weer. Erg vreemd, ik heb een 809c.
Brandde de led op de tv toevallig?

Hoe dan ook, klinkt als hetzelfde... probeer dit eens:

• TheKillingBean
m0ridin schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:42:
[...]

Brandde de led op de tv toevallig?

Hoe dan ook, klinkt als hetzelfde... probeer dit eens:

Nee, alleen als ik hem aan zet natuurlijk. Zal wat dingen proberen anders een factory reset.

• outlandos
Dimens schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Ik ben erg onder de indruk van die gasten bij platteTV.nl. Altijd super snel antwoorden op vragen en scherpe prijzen waar je in mijn geval 300 van af kon onderhandelen. Ik gun die club m'n 49 euro. Daarbij komt dat je gelijk krijgen hiermee waarschijnlijk een stuk makkelijker wordt als er iets mis gaat.

Niets dan lof over plattetv.nl! Daarom haal ik het ook niet terug.

• m0ridin
TheKillingBean schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:01:
[...]

Nee, alleen als ik hem aan zet natuurlijk. Zal wat dingen proberen anders een factory reset.
Zou je denken, heb het een paar keer gehad dat de tv uit stond en de led wel gloeide/aanstond. Als ik hem dan aandeed had ik de symptomen die je noemde...

Leek op de 'mijn tv gaat spontaan aan' bug, maar misschien dat hij daarna weer in slaapstand schoot.

Zou die instellingen gewoon proberen, altijd beter dan een factory reset

• Jelte
  • Niet online
dat had ik dus van de week ook, vreemd.

• TheKillingBean
m0ridin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Zou je denken, heb het een paar keer gehad dat de tv uit stond en de led wel gloeide/aanstond. Als ik hem dan aandeed had ik de symptomen die je noemde...

Leek op de 'mijn tv gaat spontaan aan' bug, maar misschien dat hij daarna weer in slaapstand schoot.

Zou die instellingen gewoon proberen, altijd beter dan een factory reset
Ik heb de instellingen geprobeerd omdat vandaag de tv 3x zelf aan ging. Maar hielp niets. Vreemd weer allemaal.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SalimRMAF schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:55:
Op mijn 50W756C krijg ik bij het opstarten een melding van ES File Explorer, dat er een USB stick is verbonden en ESFE wil starten. :/

Ik zie nergens een optie om dit scherm uit te schakelen. Iemand?
Kun je in de instellingen van ES File Explorer wijzigen.
Jelte schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:38:
[...]
Hier een paar keer meegemaakt. Betreft een 756C.

• mr_rik
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:29:
[...]

Hier een paar keer meegemaakt. Betreft een 756C.
Jelte schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:38:
[...]
Ik heb het zelf nog nooit gehad (W755C), hebben jullie wel de laatste softwareupdate erop staan?

Anders is het wellicht handig om eens te kijken wat voor randapparatuur jullie aangesloten hebben, mogelijk krijgt de tv toch een signaaltje, waardoor hij aangaat. Ikzelf heb op de HDMI-poorten een PS3, PS4 en streamer aangesloten, echter staan deze normaliter als ik ze niet gebruik volledig uit (via een stekkerdoosje met schakelaar). Misschien heeft het zich daarom nog nooit bij mij voorgedaan en bij jullie wel? Alleen mijn USB SSD is eigenlijk continu aangesloten, maar die krijgt z'n voeding juist van de tv.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mr_rik schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:24:
[...]

[...]

Ik heb het zelf nog nooit gehad (W755C), hebben jullie wel de laatste softwareupdate erop staan?

Anders is het wellicht handig om eens te kijken wat voor randapparatuur jullie aangesloten hebben, mogelijk krijgt de tv toch een signaaltje, waardoor hij aangaat. Ikzelf heb op de HDMI-poorten een PS3, PS4 en streamer aangesloten, echter staan deze normaliter als ik ze niet gebruik volledig uit (via een stekkerdoosje met schakelaar). Misschien heeft het zich daarom nog nooit bij mij voorgedaan en bij jullie wel? Alleen mijn USB SSD is eigenlijk continu aangesloten, maar die krijgt z'n voeding juist van de tv.
Laatste software is geinstalleerd. Verder zijn er alleen een PS4, KPN iTV ontvanger en Sony soundbar (ARC) aangesloten.

• tiguan
Ik had gisteren de tv sideview app geïnstalleerd op m'n telefoon. Opzich werkt het prachtig, echter moet je zelf de kanalen bij elkaar sprokkelen, ook al kies je Ziggo :P

Vooral kanaal 11 is een bitch. Je hebt wel 10 verschillende Fox zenders op de wereld (als ''t niet meer is), maar in de app kan je niet zien welke wat is. Heeft iemand ditzelfde probleem al eens ervaren en een misschien een oplossing gevonden?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tiguan schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:51:
Ik had gisteren de tv sideview app geïnstalleerd op m'n telefoon. Opzich werkt het prachtig, echter moet je zelf de kanalen bij elkaar sprokkelen, ook al kies je Ziggo :P

Vooral kanaal 11 is een bitch. Je hebt wel 10 verschillende Fox zenders op de wereld, maar in de app kan je niet zien welke wat is. Heeft iemand ditzelfde probleem al eens ervaren en een misschien een oplossing gevonden?
Ik gebruik de app enkel als afstandsbediening, dat werkt prima. Ik heb geen Ziggo, dus met de app kan ik niet van kanaal wisselen. Dat moet echt via de afstandsbediening van de tv ontvanger.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
Heb ik ook diverse keren meegemaakt sinds de laatste firmware update. Gisteren avond nog. Deze week totaal twee keer :( . De 'oplossing' is +- een minuut geduld hebben.

De stekker uit een apparaat trekken is eigenlijk altijd een slecht idee. Op elk apparaat kun je een spanningspiek veroorzaken. In dit geval werk je eigenlijk ook nog met een Linux computer (AndroidTV). Dus ik zou de stekker eruit trekken echt als een 'last resort' gebruiken.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• outlandos
Bij de eerste keer opstarten kun je kiezen bij tv zenders zoeken:

- analoog
- digitaal
- anataal & digitaal

Ik heb TV van Ziggo met CI+ module: voor welke optie moet ik dan kiezen?

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 11-03-2016 18:32 ]

• tiguan
allebei. Analoog kan handig zijn als digitaal 't niet doet ;)

[ Voor 79% gewijzigd door tiguan op 11-03-2016 18:39 ]

• TheKillingBean
sdk1985 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Heb ik ook diverse keren meegemaakt sinds de laatste firmware update. Gisteren avond nog. Deze week totaal twee keer :( . De 'oplossing' is +- een minuut geduld hebben.

De stekker uit een apparaat trekken is eigenlijk altijd een slecht idee. Op elk apparaat kun je een spanningspiek veroorzaken. In dit geval werk je eigenlijk ook nog met een Linux computer (AndroidTV). Dus ik zou de stekker eruit trekken echt als een 'last resort' gebruiken.
Helemaal mee eens. Maar ik wacht niet 1 minuut. Ik heb beide keren meer dan 20 minuten gewacht. Niets helpt, stekker eruit werkt alleen nog.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:00

HaTe

haat niet

Ik heb de Xiaomi gamepad ontvangen en hij werkt perfect! Wordt direct herkend als controller en alle emulators werken + Kodi en volgens mij ook heel android.

Het enige wat ik nog niet aan de praat krijg, is de vibratie in het ding. Ik heb de ontwikkelaar van FPse al gemaild hier over en hij gaat er naar kijken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• tiguan
Ik heb zojuist m'n DS4 controller gepaired met m'n tv en lekker ff SMB gespeeld. Maar hoe zet je de DS4 weer aan, zonder de PS4 aan te zetten om 'm te gebruiken met de tv? Of moet je 'm elke keer weer connecten via het menu?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Vince22 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:07:
[...]

Weet niet of ik je hiermee nog kan helpen maar ik heb sinds dit weekend het totale emulator gebeuren op mijn 49x8307 werkend, met PS4 controller èn 360 wireless controller. Ik heb de app SNES ex geinstalleerd en met behulp van ES File explorer de roms op de hdd gekopieerd. Vervolgens de emulator hiernaar verwezen en zowel de PS4 controller alswel de 360 wireless controller (met usb dongel) werken allebei vlekkeloos. Heb nog niet geprobeerd met NES, Megadrive of andere emulatoren, want snes9x ex is de enige gratis emulator.
Alle emulatoren van dezelfde maker schijnen perfect te werken.

Ook werkt deze app standaard met de Rom Collection browser in Kodi, dus kun je er ook nog een mooi sausje overheengooien met hoesjes, boxart enz.

Als ik eerlijk ben doet mijn tv nu alles wat ik van mijn tv ervan hoopte: Supergoed beeld, Netflix, Plex, Kodi, Spotify, Chromecast, Youtube, TuneIn, tv gids, opnemen op 3.0 USB HDD, kortom, buitenom mijn PS4 heb ik verder geen settopbox, mediacenter en appletv meer nodig. Ik ben een blij mens :P
Wat bedoel je hiermee?
Naar de hdd van de TV?
Ik heb 11000 roms op een hdd. kan ik die niet met usb verbinden?
helemaal top trouwens dat je het uitgezocht hebt!!
ik heb een ps4 echter wil ik niet dat mijn ps4 constant aangaat wanneer ik mijn controller verbind.
heb je daar een handigheidje voor?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 16:13

Nicap

Tsssk....

ApC_IcE schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Wat bedoel je hiermee?
Naar de hdd van de TV?
ik heb een ps4 echter wil ik niet dat mijn ps4 constant aangaat wanneer ik mijn controller verbind.
Ik heb een paar roms op een usb stick. Dat werkt prima. Dus een HDD zal dan ook wel werken nee ik aan.

Edit:
Ieand trouwens een idee hoe ik die USB melding weg krijg als ik de tv aandoe? Ik krijg de melding of ik ES explorer wil openen bij een USB device als ik de tv aanzet. Elke keer weer.

[ Voor 15% gewijzigd door Nicap op 13-03-2016 19:11 ]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Thanx het werkt idd.
Ik kon alleen de rom openen door hem met file explorer naar de interne harddisk te kopieeren.
Ik kon in se snes 9x app mijn externe schijf nl niet vinden.

Alleen nu nog een controller werkend maken.
Via de dualshock functie in het menu vind hij de ps4 controller niet (share en ps knop ingedrukt houden tot hij wit licht flikkert) hij zoekt naar devices maar vind niks. Zelfde via de bluetooth optie. Met usb kabel in de controller vind de tv wel de controller maar ik kan het menu niet bedienen. Als ik de ps knop indruk gaat me ps4 aan en dan koppelt hij hem daarop. Misschien een losse controller kopen van een ander merk?

• XC9
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 11:02

XC9

Dit heb ik ook... Het is ook zo dat de LED al brandt voordat ik de TV aan zet. Alleen als de LED al brandt dan gebeurt dit. Ik heb geen idee waarom de LED op dat moment brandt. Heb dit al meer dan een maand. Laatste update en factory reset heeft ook niet geholpen.

• Bapawe
  • Laatst online: 24-10 22:03
XC9 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:57:
[...]

Dit heb ik ook... Het is ook zo dat de LED al brandt voordat ik de TV aan zet. Alleen als de LED al brandt dan gebeurt dit. Ik heb geen idee waarom de LED op dat moment brandt. Heb dit al meer dan een maand. Laatste update en factory reset heeft ook niet geholpen.
En... ik heb er ook last van. Dit is toch wel een heel erg irritante bug, zeker omdat ik al mijn kabels heb weggewerkt en niet zo maar even de stekker er uit kan trekken...

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• XC9
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 11:02

XC9

Trivian schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:59:
[...]

En... ik heb er ook last van. Dit is toch wel een heel erg irritante bug, zeker omdat ik al mijn kabels heb weggewerkt en niet zo maar even de stekker er uit kan trekken...
Toevallig ook een Sony Soundbar via ARC aangesloten? Had ik daarvoor niet namelijk. Mogelijk stuurt die het signaal dat de TV "aan" laat gaan ofzo. Hierboven las ik ook iemand die dit had en ook een soundbar via ARC had aangesloten.

Ik zal dat eens loskoppelen en alleen een optical cable gebruiken om te kijken of dat helpt.

• Xyanta
  • Laatst online: 07-11 15:49
XC9 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:57:
[...]

En ook ik heb hier last van W809C.
Wanneer ik de tv/versterker niet gebruik staan deze altijd helemaal uit (klikaanklikuit).
Als ik deze dan aan zet en meteen de tv ga gebruiken gaat het eigenlijk altijd goed. De tv start op met het android logo en de versterker schakelt automatisch in via ARC.
Echter wanneer ik bijvoorbeeld eerst van te voren de versterker gebruikt heb om radio te luisteren en vervolgens besluit om tv te gaan kijken, dan valt het me al op dat de led van de tv al brandt.
Zet ik de tv dan aan met de aan/uit knop, dan krijg ik meteen beeld (dus niet eerst de opstart procedure met het android logo) en reageert de afstandsbediening nergens meer op.
Het enige wat dan helpt is inderdaad compleet de stroom er af.

Misschien heeft dit inderdaad te maken met het feit zoals al eerder gezegd is, dat de tv via ARC verbonden is en een signaal krijgt van de versterker. Maar toch vind ik het vreemd.....
Heb trouwens de nieuwste firmware geinstalleerd en eerder genoemde oplossingen heb ik ook al geprobeerd.

• outlandos
Als ik deze klachten zo lees dan kan ik voorlopig beter de optical cable blijven gebruiken op mijn Sony soundbar. Dit terwijl ik net special een HDMI kabel besteld heb hiervoor }:O

• Bapawe
  • Laatst online: 24-10 22:03
XC9 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Toevallig ook een Sony Soundbar via ARC aangesloten? Had ik daarvoor niet namelijk. Mogelijk stuurt die het signaal dat de TV "aan" laat gaan ofzo. Hierboven las ik ook iemand die dit had en ook een soundbar via ARC had aangesloten.

Ik zal dat eens loskoppelen en alleen een optical cable gebruiken om te kijken of dat helpt.
Ik heb inderdaad een Sony soundbar via arc aangesloten zitten.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Jumpman
outlandos schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:12:
Als ik deze klachten zo lees dan kan ik voorlopig beter de optical cable blijven gebruiken op mijn Sony soundbar. Dit terwijl ik net special een HDMI kabel besteld heb hiervoor }:O
HDMI kabels van de Action zijn prima (niet de Duracell)! :)

• Vince22
  • Laatst online: 07-11 18:25
ApC_IcE schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:44:
[...]
Wat bedoel je hiermee?
Naar de hdd van de TV?
Ik heb gewoon mijn dualshock gekoppeld via de manier die je aangaf, met share en ps knop... Misschien een andere controller gebruiken? Ik heb mijn dualshock eigenlijk alleen als test met de tv gekoppeld, ik gebruik hem voor de ps4. Voor de tv gebruik ik zoals eerder aangegeven een Xbox360 controller icm wireless dongel.
Werkt ook super!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• PCJR
Jumpman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:23:
[...]

HDMI kabels van de Action zijn prima (niet de Duracell)! :)
Waarom niet de Duracell?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Vince22 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb gewoon mijn dualshock gekoppeld via de manier die je aangaf, met share en ps knop... Misschien een andere controller gebruiken? Ik heb mijn dualshock eigenlijk alleen als test met de tv gekoppeld, ik gebruik hem voor de ps4. Voor de tv gebruik ik zoals eerder aangegeven een Xbox360 controller icm wireless dongel.
Werkt ook super!
De Xbox360 controller lijkt te werken met (S)NES games. Maar met games uit the play store lijkt het wel alsof de controller in een richting blijft hangen. Dat heeft de controller alleen aan de TV en niet aan de PC, dus het is geen mechanisch probleem van de controller.

Ook blijft het cirkeltje knipperen op de controller.

• Trzema
Zojuist een monteur over de vloer gehad ivm audio latency via toslink en ARC. Hij constateerde inderdaad een vertraging in het geluid maar gaf ook aan dat dit niet anders is dan bij andere tv's uit de W serie. Kortom het is niet iets wat hij kon verhelpen :'(

Blijkbaar ben ik er gevoelig voor en ondervinden veel anderen er geen hinder van. Ik ga terug naar de verkopende partij om te onderzoeken wat er mbt retournering mogelijk is. In mijn optiek is de vertraging niet acceptabel.

Voor aspirant kopers echter wel iets om rekening mee te houden.

• Jelte
  • Niet online
Trzema schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:35:
Zojuist een monteur over de vloer gehad ivm audio latency via toslink en ARC. Hij constateerde inderdaad een vertraging in het geluid maar gaf ook aan dat dit niet anders is dan bij andere tv's uit de W serie. Kortom het is niet iets wat hij kon verhelpen :'(

Blijkbaar ben ik er gevoelig voor en ondervinden veel anderen er geen hinder van. Ik ga terug naar de verkopende partij om te onderzoeken wat er mbt retournering mogelijk is. In mijn optiek is de vertraging niet acceptabel.

Voor aspirant kopers echter wel iets om rekening mee te houden.
Hier ook een W809 met audio via toslink. Ik ben ook redelijk gevoelig voor niet synchroon lopen van audio. Maar merk het alleen als ik wat afspeel via kodi (en daar zit gelukkig een standaard audio-delay correctie in). Bij TV kijken (DVB-C) heb ik daar geen last van. Jij wel?

• Trzema
Jelte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:38:
[...]
Hier ook een W809 met audio via toslink. Ik ben ook redelijk gevoelig voor niet synchroon lopen van audio. Maar merk het alleen als ik wat afspeel via kodi (en daar zit gelukkig een standaard audio-delay correctie in). Bij TV kijken (DVB-C) heb ik daar geen last van. Jij wel?
Ja helaas wel. Mijn vrouw valt het daarentegen niet op. We kijken niet via DVB-C, enkel via Humax en Netflix. Wellicht treed het probleem bij DVB-C niet op?

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-11 12:15
Ik gebruik mijn Sony X85C icm een Yamaha receiver met HDMI control aan. Als ik normaal tv kijk via de decoder of via mijn NUC kan ik gewoon mijn receiver bedienen met de afstandbediening. Alleen zodra ik gebruik maak van de apps in het Android HOME gedeelte en dan druk op een knop (behalve het volume) dan schakelt de tv direct naar het HDMI kanaal van de decoder/NUC/PS4 etc. Al deze apparaten zijn aan mijn receiver zijn aangesloten via HDMI en er loopt 1 kabel van de ARC aansluiting naar de tv.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de tv niet switched van Android HOME naar het HDMI kanaal als ik de receiver afstandbediening gebruik?

• Jumpman
Al een paar keer een defecte kabel gehad daarvan, waar de kleuren niet goed waren (bijvoorbeeld geen blauw), duidt op een kapotte kabel.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Vince22 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:21:
[...]

Werkt ook super!
Ik heb het na een reset van de tv nogmaals geprobeerd en het werkt nu wel!!

top dit.. spelletjes werken ook :)

• W84

W84

Mijn toestel is wifi kwijt! Zowel scannen als handmatige invoer werkt niet! :+

/Edit: Doet het weer. 10 min stekker eruit. B)

Ik heb alleen wel steeds dat wanneer ik de TV via de ab uitzet na 2 sec weer vanzelf aangaat. 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door W84 op 15-03-2016 13:34 ]

• Kashika
  • Laatst online: 06-11 10:55
W84 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:59:
Mijn toestel is wifi kwijt! Zowel scannen als handmatige invoer werkt niet! :+

/Edit: Doet het weer. 10 min stekker eruit. B)

Ik heb alleen wel steeds dat wanneer ik de TV via de ab uitzet na 2 sec weer vanzelf aangaat. 8)7
Check eens welk radiokanaal je router heeft. Dertien en hoger werken niet.

• mvdp8
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-10-2019
Zouden jullie de Sony KD-65X9005C na software update etc. aanraden. ben geen hele grote kenner van televisies maar zie uiteraard wel wat goed en wat nog beter beeld is.
Hoop dat jullie me kunnen helpen bij de keuze voor een 65 inch tv?

• W84

W84

Kashika schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:41:
[...]

Check eens welk radiokanaal je router heeft. Dertien en hoger werken niet.
6. Sinds ik de TV heb nooit eerder gehad, dus het zal wel een hiccup zijn. Ik kreeg de wifi ook niet meer aan (bleef op UIT staan), maar goed... stekker eruit doet ook in dit geval wonderen! :p

• eddie02
  • Laatst online: 03-09 17:16
Ik lees hier veel over aan- en uitzetten en over t led lichtje.
Vraagje...
Ik doe mijn 50w755 altijd uit met de AB, de led gaat dan ook uit.
Dit is toch t normale uitschakelen, of gaat ie dan in een soort standby?

• tiguan
Er is geen andere manier van uitschakelen behalve de stekker er uit halen voor zover ik weet.

Er zit geen "echte" UIT knop meer op, zoals vroegah.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 15-03-2016 19:07 ]

• outlandos
Vandaag is mijn HDMI kabel binnen gekomen. Daarmee heb ik direct mijn Sony Soundbar aangesloten op mijn X85C. Als ik de tv aanzet gaat nu de soundbaar ook aan. Maar... geen geluid! Uiteraard heb ik de soundbar in de HDMI/ARC input gedaan.

In HDMI1 zit mijn Chromecast (2015). Daarmee cast ik een filmpje vanaf mijn mobiel. Zoals gezegd wel beeld maar geen geluid. Ik heb al even gegoogled en daaruit blijkt dat ik ARC ergens moet aanzetten, maar ik vind deze optie niet. Of is het zo dat ik de chromecast in een HDMI input van de soundbar moet doen? Dit laatste heb ik getest: nu wel geluid maar geen beeld :?

Hulp zou enorm gewaardeerd worden. Ben er alweer 2 uur aan kwijt :+

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
eddie02 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:52:
Ik lees hier veel over aan- en uitzetten en over t led lichtje.
Vraagje...
Ik doe mijn 50w755 altijd uit met de AB, de led gaat dan ook uit.
Dit is toch t normale uitschakelen, of gaat ie dan in een soort standby?
Het is een soort standby, want als je de stroom volledig van de tv af haalt en daarna (de stroom er weer op) de tv weer aan zet gaat Android opnieuw booten (met die blije gekleurde animatie).

• tiguan
Ik heb sinds vandaag opeens een melding bij het wisselen van zenders in beeld "druk op de rode knop voor de tv gids". Ik heb dit nog nooit eerder gezien en het is niet hetzelfde als interactieve TV van Ziggo want ik heb geen CI+ 1.3 module , wel 1.2.

Als ik er op druk, komt er onderin een grijze balk met drie keuzes en zie je in 't midden een logootje wiebelen, wat een beetje op het logo van KIJK lijkt. Maar je kan wachten tot je een ons weegt, er gebeurt verder niks. Iemand enig idee wat dit is?

• outlandos
outlandos schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:33:
Vandaag is mijn HDMI kabel binnen gekomen. Daarmee heb ik direct mijn Sony Soundbar aangesloten op mijn X85C. Als ik de tv aanzet gaat nu de soundbaar ook aan. Maar... geen geluid! Uiteraard heb ik de soundbar in de HDMI/ARC input gedaan.

In HDMI1 zit mijn Chromecast (2015). Daarmee cast ik een filmpje vanaf mijn mobiel. Zoals gezegd wel beeld maar geen geluid. Ik heb al even gegoogled en daaruit blijkt dat ik ARC ergens moet aanzetten, maar ik vind deze optie niet. Of is het zo dat ik de chromecast in een HDMI input van de soundbar moet doen? Dit laatste heb ik getest: nu wel geluid maar geen beeld :?

Hulp zou enorm gewaardeerd worden. Ben er alweer 2 uur aan kwijt :+
Ja hoor, mijn aanname was dat de arc port op de soundbar wel degene midden achter moest zijn. Niet een van die drie moeilijk te bereiken porten :+

Nu werkt het wel gelukkig.

Nog even een vraagje: wijzigen julie van sound preset (standaard/bioscoop/muziek) door dat in het menu van de TV aan te passen of is het beter door dat met de afstandbediening van de soundbar te doen? Dan heb je iig meer verschillende presets om uit te kiezen maar heb je alsnog die andere afstandbediening nodig.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
ARC heeft wat beperkingen qua audiosignalen, je kan best toch gewoon alles via HDMI recht aan je soundbar hangen, en dan je TV gewoon fixed op HDMI4/ARC laten staan. Waarom? Je devices kijken nu niet naar de codecs die je soundbar begrijpt, maar die die je TV begrijpt (en dat zijn er meestal een stuk minder). Als je devices rechtstreeks op je soundbar aangesloten zijn kunnen ze beter overleggen wat voor formaat het best gaat klinken.

Normaal is je soundbar dan ook slim genoeg om tussen presets te wisselen afhankelijk van de input. In het algemeen kan je best vermijden om je TV te gebruiken om instellingen op andere apparaten met HDMI CEC aan te passen. Dikwijls zijn dat beperkte opties, en ik heb ook al gemerkt dat deze TV's soms niet graag stoppen met die opties doorgeven wanneer je wil dat ze daarmee stoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 16-03-2016 01:14 ]

• mr_rik
tiguan schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:48:
Ik heb sinds vandaag opeens een melding bij het wisselen van zenders in beeld "druk op de rode knop voor de tv gids". Ik heb dit nog nooit eerder gezien en het is niet hetzelfde als interactieve TV van Ziggo want ik heb geen CI+ 1.3 module , wel 1.2.

Als ik er op druk, komt er onderin een grijze balk met drie keuzes en zie je in 't midden een logootje wiebelen, wat een beetje op het logo van KIJK lijkt. Maar je kan wachten tot je een ons weegt, er gebeurt verder niks. Iemand enig idee wat dit is?
Sinds gisteren heeft Ziggo HbbTV voor alle abonnees geactiveerd. Dit is beschikbaar op de kanalen van NPO en SBS. Waarschijnlijk bleef hij gisteren laden op die van SBS i.v.m. een voetbalwedstrijd (dan komt er meer actuele info live beschikbaar), deed hij bij mij gisteren ook op de SBS kanalen.
Op de overige kanalen (dus niet NPO en SBS) is via de rode knop de standaard iTV van Ziggo gewoon benaderbaar.

• outlandos
AmbroosV schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:13:
ARC heeft wat beperkingen qua audiosignalen, je kan best toch gewoon alles via HDMI recht aan je soundbar hangen, en dan je TV gewoon fixed op HDMI4/ARC laten staan. Waarom? Je devices kijken nu niet naar de codecs die je soundbar begrijpt, maar die die je TV begrijpt (en dat zijn er meestal een stuk minder). Als je devices rechtstreeks op je soundbar aangesloten zijn kunnen ze beter overleggen wat voor formaat het best gaat klinken.

Normaal is je soundbar dan ook slim genoeg om tussen presets te wisselen afhankelijk van de input. In het algemeen kan je best vermijden om je TV te gebruiken om instellingen op andere apparaten met HDMI CEC aan te passen. Dikwijls zijn dat beperkte opties, en ik heb ook al gemerkt dat deze TV's soms niet graag stoppen met die opties doorgeven wanneer je wil dat ze daarmee stoppen.
Dus als ik het goed begrijp kan ik de Chromecast beter uit de TV halen en in een HDMI port van de soundbar pluggen?

En wisselt de soundbar zelf van presets op basis van de afgespeelde content? Dat zou wel erg nice zijn. Nu heb ik het geluid zowel op de tv als op de soundbar op Standaard staan en ClearAudio+ heb ik uit staan, jij ook?

• digitalekabeltv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-02-2023
tiguan schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:48:
Dat is HbbTV, (Hybrid Broadcast Broadband TV) wat Ziggo sinds gisteren door geeft in het oude Ziggo gebied bij de zenders van de NPO en SBS. Dus Ned 1,2 en 3, SBS 6, NET 5, Veronica en SBS 9. Het oude UPC gebied had dit signaal al.
Dat heb ik ook bij de SBS HbbTV. De HbbTV van de NPO werkt wel goed.

Ik heb zelf wel een 1.3 CI+ module, maar het interactieve deel daarvan uitgeschakeld na de problemen met de één na laatste update. De laatste update nog niet geïnstalleerd, want de interactieve diensten van Ziggo gebruik ik nauwelijks. Ik las gisteren dat HbbTV werd doorgegeven, dus wilde dat aanzetten. Daarvoor in home -> settings -> channel setup -> digital setup -> Interactieve Application setup -> Interactive application op on gezet. Daarna nog geen rode knop. Pas na een restart van de TV ontdekte hij de HbbTV services.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
outlandos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:48:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik de Chromecast beter uit de TV halen en in een HDMI port van de soundbar pluggen?

En wisselt de soundbar zelf van presets op basis van de afgespeelde content? Dat zou wel erg nice zijn. Nu heb ik het geluid zowel op de tv als op de soundbar op Standaard staan en ClearAudio+ heb ik uit staan, jij ook?
Inderdaad. Je soundbar de originele audio laten onderscheppen en het beeld doorsturen is de beste oplossing. Normaalgezien blijft je TV alle CEC-enabled devices zelfs zien in de inputlijst, ookal zitten ze allemaal achter één HDMI-ingang. Ik kan nog steeds met mijn TV-afstandsbediening switchen tussen al mijn apparaten aangesloten op mijn receiver dus.

ClearAudio+ en varianten hebben normaal geen effect wanneer je niet de ingebouwde speakers gebruikt. Je wil eigenlijk de audiosettings op je TV zelf zo basic mogelijk laten staan, je soundbar is veel beter in het verwerken van audiosignalen dan je TV.

Ik heb een Sony Receiver, en die is in staat om zijn audiosettings per input te onthouden. PS4 gaat netjes op Auto/Direct, TV-doos gaat op ProLogic, FM op MultiStereo, ... Dus ik vermoed dat je soundbar dat ook wel kan.

[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 16-03-2016 11:09 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297