• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 17:31
Hann1BaL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Zelf deel ik de ervaring niet. De kijkhoek is praktisch prima. Ja, kan van ver vanaf de zijkant zien dat de kleuren wat fletser worden, maar dat heeft elke TV op OLED na. Echter is een OLED tv wat mij betreft nog onzinnig om te kopen.

Dan kun je beter over 4 jaar weer een nieuwe tv kopen dan nu 3K uit te geven (voor 4k model)

Natuurlijk afhankelijk van je woonkamer, maar in de meeste kamers zit je toch echt wel ongeveer recht voor de TV en dan zit je naar een prachtig beeld te kijken, in ieder geval, dat vind ik met de 8509C.

Dit blijft een persoonlijke ervaring/mening. Kijk vooral zelf in de winkel, maar ik vind hier dat er wel extreme meningen gegeven worden. Dat je zegt dat naar jou mening de kijkhoek niet ideaal is, prima, maar belabberd vind ik wel echt alsof je praat over een CRT tv.
Nou, ik vind ze (van in mijn geval de W805c) anders echt vrij brak hoor. Vergeleken met de LG die ik hiervoor had (43UF680v) is het wel heel erg matig. Je hoeft helemaal niet ver naar de zijkant te gaan om al verschil te zien...

Als ik aan de zijkant van onze (2.5 persoons) bank zit zie je de kleuren al fletser worden. De tv nu iets gedraaid en het went an sich wel, maar vooral het verschil mwet bijvoorbeeld de LG is levensgroot qua kijkhoeken.

Uiteindelijk is het voor mij goed genoeg, en na een tijdje stoort het ook minder denk ik, maar de kijkhoeken vind ik het grootste nadeel van deze tv. (En was bijna de dealbreaker).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

m0ridin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:39:
[...]

Nou, ik vind ze (van in mijn geval de W805c) anders echt vrij brak hoor. Vergeleken met de LG die ik hiervoor had (43UF680v) is het wel heel erg matig. Je hoeft helemaal niet ver naar de zijkant te gaan om al verschil te zien...

Als ik aan de zijkant van onze (2.5 persoons) bank zit zie je de kleuren al fletser worden. De tv nu iets gedraaid en het went an sich wel, maar vooral het verschil mwet bijvoorbeeld de LG is levensgroot qua kijkhoeken.

Uiteindelijk is het voor mij goed genoeg, en na een tijdje stoort het ook minder denk ik, maar de kijkhoeken vind ik het grootste nadeel van deze tv. (En was bijna de dealbreaker).
Prima, we praten natuurlijk ook over verschillende TVs.
De 8509C is natuurlijk anders dan de W805C :)

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Hann1BaL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Natuurlijk afhankelijk van je woonkamer, maar in de meeste kamers zit je toch echt wel ongeveer recht voor de TV en dan zit je naar een prachtig beeld te kijken, in ieder geval, dat vind ik met de 8509C.
En ik dus niet. :) Zal heel persoonlijk zijn of je je er aan stoort, maar als iemand zich al een pietje precies noemt valt er echt heel veel op te dingen. Ook als je er recht voor zit.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mike P schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:43:
[...]

En ik dus niet. :) Zal heel persoonlijk zijn of je je er aan stoort, maar als iemand zich al een pietje precies noemt valt er echt heel veel op te dingen. Ook als je er recht voor zit.
Dat wil ik niet betwisten alleen is het wel belangrijk appels met appels te vergelijken.
Dezelfde type TVs van andere merken doen ongeveer hetzelfde.

OLEDs staan daar buiten en vallen in een compleet andere price range. Vergelijk het met de Panasonics, Samsungs, Philips, wat ik bedaan heb ik de winkel en dan zie je alle TVs toch echt wel uitdagingen hebben met de kijkhoek. Ja, Plasma en OLED hebben dat probleem niet. Dus kom je van plasma dan lever je wat dat betreft altijd in, maar nogmaals: dat is appels en peren. De andere LED LCD tvs hebben dat euvel ook.

Alleen de CX700 van Panasonic vond ik betere kijkhoeken hebben en mooiere zwartwaarden. De HU7000 serie van Samsung ook, maar dat scheelde voor mij 30% in prijs en dus ook geen eerlijke vergelijking.

• m0ridin
Hann1BaL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:41:
[...]

En dat krijg je ervan als je niet helemaal goed aan het lezen bent, mi scusa ;)

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Hann1BaL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Dat wil ik niet betwisten alleen is het wel belangrijk appels met appels te vergelijken.
Dezelfde type TVs van andere merken doen ongeveer hetzelfde.
Terechte nuancering. Het gaat me ook niet per se om Sony, maar om de staat van LED tv's. Die Panasonic CX700 heeft misschien betere kijkhoeken, maar is qua uniformiteit weer minder en heeft ook wat problemen met bewegingsresolutie. Dus dan maar OLED, ooit. :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mike P schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:06:
[...]

Terechte nuancering. Het gaat me ook niet per se om Sony, maar om de staat van LED tv's. Die Panasonic CX700 heeft misschien betere kijkhoeken, maar is qua uniformiteit weer minder en heeft ook wat problemen met bewegingsresolutie. Dus dan maar OLED, ooit. :)
Spijker en kop... en de reden dat ik toch liever de Sony wilde hebben. Wachten op betaalbare OLED is een idee, maar dat doe ik nu terwijl ik de 8509C heb :+
Dan koop ik over een jaar of 4-5 wel een OLED, als ze betaalbaar zijn.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
Ik krijg de update niet via de telefoon zelf.

Kan deze alleen via de USB?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Kuhr89 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:25:
Ik krijg de update niet via de telefoon zelf.

Kan deze alleen via de USB?
Ja, is alleen mogelijk via USB omdat deze alleen nodig is voor Ziggo klanten.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Mensen (waaronder ik) wachten al jaren totdat OLED betaalbaar word, en dat gaat zeker nog jaren duren helaas. :(
Als je steeds maar blijft wachten op het nieuwste blijf je wachten want er komt altijd iets beters uit. Gewoon de knoop doorhakken en iets kopen waar je content mee gaat zijn.

Kijkhoeken zijn op mn 65x850 inderdaad niet om over naar huis te schrijven maar het is niet zo erg dat ik er een andere tv voor zou nemen, deze bevalt mijn meer dan prima. Als dan een 5e persoon niet zo goed tv kan kijken heeft diegene gewoon pech, ik zit er strak in het midden voor op 2,80m en geniet er nog elke dag van.

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:43
mr_rik schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Ja, is alleen mogelijk via USB omdat deze alleen nodig is voor Ziggo klanten.
Welke update praten we over?

Al gevonden, vond het gewoon vreemd dat het over een telefoon ging.

[ Voor 13% gewijzigd door remanus op 02-03-2016 18:11 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
remanus schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:04:
[...]

Welke update praten we over?

Al gevonden, vond het gewoon vreemd dat het over een telefoon ging.
http://www.sony.nl/suppor...-v3323-eua-NL/KDL-43W809C
Deze informatie geldt voor de volgende modellen van tv's:

KDL-43W755C / W756C / W805C / W807C / W808C / W809C
KDL-50W755C / W756C / W805C / W807C / W808C / W809C
KDL-55W755C / W756C / W805C / W807C / W808C / W809C
KDL-65W855C / W857C / W858C / W859C
KDL-75W855C
Naam: Firmware update to v3323EUA for TV
Releasedatum: 01-03-2016
Moet ik een update uitvoeren? Uw firmware is mogelijk al bijgewerkt, zeker als u een nieuw Bravia-televisiemodel hebt. Als u twijfelt, kunt u gemakkelijk controleren welke versie van de firmware u hebt.
Voordelen en verbeteringen:
Ziggo klanten: Zwart scherm bij het wisselen van kanalen
Beperkingen: enkel voor gebruik met in Europa verkochte televisies. De verschillende modellen worden niet in alle landen verkocht

Verwijderd

Trzema schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Helemaal mee eens. Bij mijn 809c is het niet anders. Een metertje verschuiven op de bank en het beeld is ronduit belabberd.
Of mijn ogen zijn ronduit slecht of het is enigszins overdreven hoe jij en anderen de kijkhoeken waarderen. Jullie doen net alsof groen blauw wordt als je er niet exact van voren naar kijkt. Ik zit altijd op 45 graden TV te kijken en heb nergens last van. Of ik kijk naar wat er op tv is in plaats van de backlight, daar is ie ook voor ;)

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:00
Weet iemand zo of de 809c genoeg vermogen levert aan een pi3 en ook stroom op de poort laat staan als de TV uitgaat ? Dit scheelt namelijk weer een extra blokje in het stopcontact onder de TV.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 21:09
RenaldoN schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:25:
Weet iemand zo of de 809c genoeg vermogen levert aan een pi3 en ook stroom op de poort laat staan als de TV uitgaat ? Dit scheelt namelijk weer een extra blokje in het stopcontact onder de TV.
Je hebt de Pi3 niet meer nodig met Android TV :P .
Hann1BaL schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Beide zijn VA met ongeveer 20 graden. De X830 is IPS met 40 graden. Zie demonstratie filmpjes in de topic start :).

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 02-03-2016 19:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:09:
[...]

Of mijn ogen zijn ronduit slecht of het is enigszins overdreven hoe jij en anderen de kijkhoeken waarderen. Jullie doen net alsof groen blauw wordt als je er niet exact van voren naar kijkt. Ik zit altijd op 45 graden TV te kijken en heb nergens last van. Of ik kijk naar wat er op tv is in plaats van de backlight, daar is ie ook voor ;)
Je ogen zijn waarschijnlijk prima. Afgaande op de reacties vermoed ik dat het ook per paneel verschilt (kan dat uberhaupt?). Er zal ook zeker verschil tussen de X en W serie zitten. Wellicht zelfs tussen 805c en 809c?

Bij mij veranderen de kleuren ook niet veel onder een hoek (tenminste niet in die mate dat me er aan irriteer). Wel verandert de zwartwaarde enorm. Zwart wordt donkergrijs en het beeld krijgt erg snel een fletse waas. En ja ik overdrijf ook wel een beetje (frustratie). Omdat ik erg fan ben van het Android OS en dacht te kunnen wennen aan de beperkte kijkhoek (zit er veelal toch recht voor) besloot ik destijds om de tv te houden. Maar daar ben ik helaas toch wel een beetje van terug gekomen. Gevalletje eigen schuld dikke .......

Bovendien valt het mij bij deze tv veel meer op dan bij m'n oude omdat de zwartwaarde recht van voren wel erg goed is. M'n vorige Samsung tv gaf achteraf gezien zwart altijd al als donkergrijs weer.

Hoe dan ook een ieder beoordeelt de beeldkwaliteit anders (mijn ouders zweren bij de in mijn ogen fluoriserende 'football' mode :? ). Ik zeg prima

Have fun

• Kuhr89
  • Laatst online: 09:26
Trzema schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Je ogen zijn waarschijnlijk prima. Afgaande op de reacties vermoed ik dat het ook per paneel verschilt (kan dat uberhaupt?). Er zal ook zeker verschil tussen de X en W serie zitten. Wellicht zelfs tussen 805c en 809c?

Bij mij veranderen de kleuren ook niet veel onder een hoek (tenminste niet in die mate dat me er aan irriteer). Wel verandert de zwartwaarde enorm. Zwart wordt donkergrijs en het beeld krijgt erg snel een fletse waas. En ja ik overdrijf ook wel een beetje (frustratie). Omdat ik erg fan ben van het Android OS en dacht te kunnen wennen aan de beperkte kijkhoek (zit er veelal toch recht voor) besloot ik destijds om de tv te houden. Maar daar ben ik helaas toch wel een beetje van terug gekomen. Gevalletje eigen schuld dikke .......

Bovendien valt het mij bij deze tv veel meer op dan bij m'n oude omdat de zwartwaarde recht van voren wel erg goed is. M'n vorige Samsung tv gaf achteraf gezien zwart altijd al als donkergrijs weer.

Hoe dan ook een ieder beoordeelt de beeldkwaliteit anders (mijn ouders zweren bij de in mijn ogen fluoriserende 'football' mode :? ). Ik zeg prima

Have fun
Die laatste zin is zoo herkenbaar. Vriend van me heeft dezelfde tv, maar die heeft altijd alles op Levendig staan, omdat hij die kleuren mooi vindt.

Ik heb mijn tv zo goed mogelijk afgesteld qua kleuren, dus krijg echt koppijn als ik te lang naar zijn scherm kijk...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Is ook wel persoonlijk vind ik. Mijn 809c heb ik 3 dagen op de instellingen van Rtings gehad maar het leek net of je naar een zwart wit tv zat te kijken. Heb dus zelf de kleuren ook wat levendiger gemaakt. Football mode doet pijn aan je ogen maar bij mij mag de kleur best van het scherm spatten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 22:20 ]

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Geprobeerd, maar helaas zijn alle opties in het grijs. Ik kan daar dus niet aanpassen. Maar ik lees op de officiële forum dat er meer zijn met dit probleem.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:17
TheKillingBean schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:28:
[...]

Geprobeerd, maar helaas zijn alle opties in het grijs. Ik kan daar dus niet aanpassen. Maar ik lees op de officiële forum dat er meer zijn met dit probleem.
Ok typisch. Ik had dit namelijk ook en ik heb nu wel de goede tijd. Ik dacht dat ik alleen de tijdzone had aangepast. Staat er niet ergens iets van 'Automatische Tijdzone' aan, waar door die opties grijs zijn?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:20:
Is ook wel persoonlijk vind ik. Mijn 809c heb ik 3 dagen op de instellingen van Rtings gehad maar het leek net of je naar een zwart wit tv zat te kijken. Heb dus zelf de kleuren ook wat levendiger gemaakt. Football mode doet pijn aan je ogen maar bij mij mag de kleur best van het scherm spatten.
Rtings calibration is mij wel erg geel. De preset standard vind ik het fijnste kijken. Football mode (Wie heeft die functie bedacht??) verandert het grasveld in fluoriserend groen om over rood en andere kleuren niet te spreken. Doet pijn aan de ogen. Dynamic zorgt ongeveer voor hetzelfde effect.

De Rtings of Cinema setting vind ik alsof vind ik alsof ik naar een oude vergeelde film zit te kijken. Erg weinig kleur zoals ook jij ervaart. Ik vraag me ook af of the Rtings instellingen niet veel te vlak zijn.

Daarnaast moet je een calibratie per scherm doen. Er is niemand die kan vertellen wat de correcte instellingen zijn voor jouw tv aangezien panelen verschillen. Je zult een calibratie apparaat moeten hebben voor de correcte instellingen.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:46:
[...]

Je hebt de Pi3 niet meer nodig met Android TV :P .

[...]
Niet mee eens. >:)

• TheKillingBean
dennisfr schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:39:
[...]

Ok typisch. Ik had dit namelijk ook en ik heb nu wel de goede tijd. Ik dacht dat ik alleen de tijdzone had aangepast. Staat er niet ergens iets van 'Automatische Tijdzone' aan, waar door die opties grijs zijn?
Die is ook grijs, kan ik dus ook niet aanpassen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:59
Hoezo niet mee eens? De Plex/Kodi apps op de TV kunnen het net zo goed als op een PI3 of misschien soms zelfs nog wel beter ivm Android Surface rendering van apps (Auto refresh rate switching).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Jelte
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:59:
[...]

Hoezo niet mee eens? De Plex/Kodi apps op de TV kunnen het net zo goed als op een PI3 of misschien soms zelfs nog wel beter ivm Android Surface rendering van apps (Auto refresh rate switching).
Dat wel, maar ik loop aan tegen het niet synchroon lopen van de audio via de optical out (geen ARC receiver). En omdat elke keer aan te passen in Kodi is niet heel praktisch.

Daarnaast gebeurt het regelmatig dat er static noise uit de speakers komt bij het starten van een film/serie met meer dan 2 kanalen. Dan moet ik eerst via DVB-C een kanaal met surround surround kiezen voordat er weer normaal geluid uit Kodi komt.

Dat werkt allemaal standaard prima via de Pi.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:59
Jelte schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:07:
[...]
Dat wel, maar ik loop aan tegen het niet synchroon lopen van de audio via de optical out (geen ARC receiver). En omdat elke keer aan te passen in Kodi is niet heel praktisch.

Daarnaast gebeurt het regelmatig dat er static noise uit de speakers komt bij het starten van een film/serie met meer dan 2 kanalen. Dan moet ik eerst via DVB-C een kanaal met surround surround kiezen voordat er weer normaal geluid uit Kodi komt.

Dat werkt allemaal standaard prima via de Pi.
Die static noise is puur in Kodi, dat klopt. Daarom gebruik ik Plex en daar werkt het prima. Mooie vind ik dat iedereen zelf zijn eigen keus hierin kan maken, je pakt wat je zelf het beste vind en het werkt! Als de Pi bij jou goed werkt, prima toch!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Jelte
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Die static noise is puur in Kodi, dat klopt. Daarom gebruik ik Plex en daar werkt het prima. Mooie vind ik dat iedereen zelf zijn eigen keus hierin kan maken, je pakt wat je zelf het beste vind en het werkt! Als de Pi bij jou goed werkt, prima toch!
Zeker, ook al werkt plex misschien wel goed, ga ik nu echt niet meer overstappen. Veel te gewend aan Kodi.

• sdk1985
Hmm gebruik zelf geen ARC receiver. Ik zag die static noise wel een tijd geleden een keer in de firmware update logs voorbij komen. Kan iemand bevestigen dat dit probleem nog steeds speelt met de nieuwste firmware? Dan kan ik het in de topicstart opnemen.

• Jelte
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:36:
Hmm gebruik zelf geen ARC receiver. Ik zag die static noise wel een tijd geleden een keer in de firmware update logs voorbij komen. Kan iemand bevestigen dat dit probleem nog steeds speelt met de nieuwste firmware? Dan kan ik het in de topicstart opnemen.
Wel met de laatste OTA update. De laatste USB-update heb ik niet geinstalleerd (kijk dus via DVB-C).

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-11 15:09
Jelte schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:07:
[...]
Je kan het ook 1 keer instellen en dan standaard maken. Ik heb er een standaard delay van 250ms in (zo uit m'n hoofd), even aanklikken dat dat default moet zijn en klaar :9

• Jelte
  • Niet online
Sorry, even off-topic...
AlterMann schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:33:
[...]

Je kan het ook 1 keer instellen en dan standaard maken. Ik heb er een standaard delay van 250ms in (zo uit m'n hoofd), even aanklikken dat dat default moet zijn en klaar :9
Wáár dan? Ik ga zeer blij zijn als ik dat kan instellen.
Blijft alleen de static noise over als issue.

• AlterMann
  • Laatst online: 07-11 15:09
Jelte schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:37:
Sorry, even off-topic...

[...]
Wáár dan? Ik ga zeer blij zijn als ik dat kan instellen.
Blijft alleen de static noise over als issue.
Tijdens het afspelen van een film kan je op het audio-icoontje drukken, de delay instellen en onderin dat scherm heb je dan "set as default", of iets dergelijks :)

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Hann1BaL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Rtings calibration is mij wel erg geel. De preset standard vind ik het fijnste kijken. Football mode (Wie heeft die functie bedacht??) verandert het grasveld in fluoriserend groen om over rood en andere kleuren niet te spreken. Doet pijn aan de ogen. Dynamic zorgt ongeveer voor hetzelfde effect.

De Rtings of Cinema setting vind ik alsof vind ik alsof ik naar een oude vergeelde film zit te kijken. Erg weinig kleur zoals ook jij ervaart. Ik vraag me ook af of the Rtings instellingen niet veel te vlak zijn.

Daarnaast moet je een calibratie per scherm doen. Er is niemand die kan vertellen wat de correcte instellingen zijn voor jouw tv aangezien panelen verschillen. Je zult een calibratie apparaat moeten hebben voor de correcte instellingen.
De standard setting is veel te blauw en heeft teveel kleur, cinema pro geeft de meest realistische weergave. Als je switched van standard naar cinema pro lijkt het inderdaad veel geler, maar dat komt omdat Standard gewoon te blauw is.

Verwijderd

donpablo80 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:34:
[...]

De standard setting is veel te blauw en heeft teveel kleur, cinema pro geeft de meest realistische weergave. Als je switched van standard naar cinema pro lijkt het inderdaad veel geler, maar dat komt omdat Standard gewoon te blauw is.
Maar het is natuurlijk zeer simpel om standaard wat bij te regelen.... :P

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Trzema schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:41:
[...]

Dat is gamma shift. Dat heb je altijd met VA panelen. Wanneer het scherm mat is ipv glossy zie je het helemaal duidelijk verschuiven. Had in het verleden een 32" Sony HX750 besteld(laatste native 200Hz paneel op die maat). Helaas was dat ding mat. Wanneer je er recht voor zat zag je dat de uiterste zijkanten een stuk lichter waren en op een bijna volledig zwart scherm zag je in het donker de hele scherm een fletse gloed hebben. Tv ging dus terug.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheKillingBean schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:52:
[...]

Die is ook grijs, kan ik dus ook niet aanpassen.
Ik heb hier ook last van :( .
De tijd op mijn tv verschilt met ongeveer een half uur en deze kan ik ook niet aanpassen omdat die instellingen grijs zijn.

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
[quote]sdk1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Dvd's met VOB files werken in mijn ervaring niet lekker met Kodi. Op die manier zie je films ineens 10+ keer in je library.

Wat je kunt doen is er een image van maken (virtueel branden met bijvoorbeeld nero burning rom) en het resulterende image bestand de juiste naam geven.

Bedankt voor je reactie. Het geen wat ik heb aan VOB bestanden, zet ik over naar ISO. Ik weet dan zeker dat het werkt.

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Mr.C4 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb hier ook last van :( .
De tijd op mijn tv verschilt met ongeveer een half uur en deze kan ik ook niet aanpassen omdat die instellingen grijs zijn.
Had ik ook precies tzelfde.
UT deed t toen ook niet.
Dit was echter op een ochtend ook weer verdwenen.
Heb je de uitknop al ingedrukt gehouden?

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-11 18:48
Ik heb nu ook een 809c, prachtig beeld alleen in donkere scènes wisselt de intensiteit nogal tussen zwart en donkergrijs.

Ik heb geprobeerd de lichtsensor uit te zetten en Black-correction naar low gezet. Maar het blijft aanwezig?

Weet iemand welke setting dit trigger?

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
roelzadh schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:21:
Ik heb nu ook een 809c, prachtig beeld alleen in donkere scènes wisselt de intensiteit nogal tussen zwart en donkergrijs.

Ik heb geprobeerd de lichtsensor uit te zetten en Black-correction naar low gezet. Maar het blijft aanwezig?

Weet iemand welke setting dit trigger?
Klinkt als Advanced Contrast Enhance. Dat onding moet volledig uitstaan.

• Ethirty
  • Laatst online: 07-11 22:09

Ethirty

Who...me?

Helaas kan je het niet hélemaal uitzetten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:34

W84

Ik zie trouwens nu pas hoe zwart deze Bravia's zijn, want ik ben nu op bezoek waar ze een nieuwere Samsung hebben staan en damn... zwart is gewoon grijs! :+

• Chaoss
  • Laatst online: 11:43

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bij mij verschild zwart ook heel erg, soms is het goed zwart en soms een beetje grijzig, zal ook eens naar de black correction en contrast enhancer kijken.

Vanavond wordt mijn TV mbv tools gekalibreerd, ben benieuwd!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• TheKillingBean
Inderdaad, als je de contrast enhancer volledig uitzet heb je niet meer last van. Snap niet waar hier nou echt de meerwaarde van is. Ik werd helemaal gek toen die steeds een beetje verspringt in contrast.

• tiguan
  • Nu online
Bij normale tv heb ik er niet zo vaak last van , maar bij Netflix wel onwijs.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Wat is nou echt het verschil tussen onderstaande toestellen? De website van Sony met de verschillen er op wil hier niet laden...

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8509C Zwart

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-11 13:36
outlandos schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:16:
Wat is nou echt het verschil tussen onderstaande toestellen? De website van Sony met de verschillen er op wil hier niet laden...

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8509C Zwart
Zoekfunctie in dit topic

• outlandos
Gevonden, dank.

Ik ben er vrij zeker van dat dit (Sony Bravia KD-55X8509C) um wordt. Maar ik ga pas midden mei op mezelf. Dus ik zou nog kunnen wachten. De vraag is echter of de prijs nog verder zal zakken voor hij definitief uitverkocht raakt.. iemand hier ervaring mee met voorgaande jaren?

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 05-03-2016 15:47 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
Denk dat dat op het randje is, Mei. Familie van mij heeft verleden jaar een Sony 32 inch gehaald, was er gewoon nog bij BCC, maar een 55 inch..... denk dat er daarvan minder zijn. Ja tuurlijk zal je nog wel je model vinden, op het gevaar af dat die juist duurder dan is, omdat de goedkoopste winkels al door hun voorraad heen zijn.

• tiguan
  • Nu online
Dan kan je het beste even de prijshistorie, van een model van vorig jaar, in de pricewatch bekijken. Dan kan je zien ongeveer wanneer ze voor het laatst te koop waren en wanneer de prijs het gunstigst was.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Chaoss schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 08:41:
Bij mij verschild zwart ook heel erg, soms is het goed zwart en soms een beetje grijzig, zal ook eens naar de black correction en contrast enhancer kijken.

Vanavond wordt mijn TV mbv tools gekalibreerd, ben benieuwd!
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen na een volledige kalibratie.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• outlandos
tiguan schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:49:
Dan kan je het beste even de prijshistorie, van een model van vorig jaar, in de pricewatch bekijken. Dan kan je zien ongeveer wanneer ze voor het laatst te koop waren en wanneer de prijs het gunstigst was.
Zojuist gekeken: de all-time lows zitten meestal rond februari leert de geschiedenis.

Dan toch maar misschien aanschaffen voor 1295...

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 05-03-2016 18:33 ]

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 14:25
outlandos schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:01:
[...]

Zojuist gekeken: de all-time lows zitten meestal rond februari leert de geschiedenis.

Binnenkort is EK en Olympisch Spelen dan zal wel leuke aanbieding komen en binnenkort komt 2016 line up uit dus ik ga van uit dat het goedkoper zal worden.

• outlandos
Sky2k schreef op zondag 06 maart 2016 @ 02:34:
[...]

Binnenkort is EK en Olympisch Spelen dan zal wel leuke aanbieding komen en binnenkort komt 2016 line up uit dus ik ga van uit dat het goedkoper zal worden.
OS begint pas midden augustus en EK half juni. Tot die data gaan de 2015 modellen waarschijnlijk niet beschikbaar blijven.

• lonehitman
  • Laatst online: 01-09 06:57
Misschien leuke aanbieding voor mensen die op zoek zijn naar een Sony
KD-55X8509C. €999,-
https://issuu.com/electro...rtentie_opening_bd_02-201

• outlandos
lonehitman schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:40:
Misschien leuke aanbieding voor mensen die op zoek zijn naar een Sony
KD-55X8509C. €999,-
https://issuu.com/electro...rtentie_opening_bd_02-201
De opening was afgelopen vrijdag. Op de site staat de tv nu gewoon weer voor 1499,-. Vrees dus dat de aanbieding verlopen is.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tiwazz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen na een volledige kalibratie.
Het was i.i.g erg interessant om eens te doen. De kalibratie is gedaan met professionele apparatuur, d.w.z. een apparaatje wat door een laptop aangestuurd wordt welke beelden naar de TV stuurt en een sensor voor het scherm die metingen doet.

We hebben de "Bioscoop thuis" setting als uitgangspunt genomen. Hier is eerst een meting van gemaakt en opgeslagen.

Daarna zijn de helderheid en contrast aangepast. dit werkt enerzijds door van die patronen "zorg dat je dit witte/zwarte vakje nog net ziet" die je ook wel van games etc kent. Ook werden hierbij tussentijds metingen gedaan of hierbij niet al te veel afwijkingen in de kleur ontstaan (krijg je met een te hoog contrast).

Conclusie was hierbij dat mijn helderheid (backlight) in een gedimde omgeving maar op 17 (!) hoeft (overdag op 24) terwijl het contrast opgeschroefd kon worden tot 93 (voordat er afwijkingen ontstaan). Hierbij is de zwart weergave dus optimaal en heb je het meeste verschil tussen donker en licht.

Daarnaast is er nog gekeken naar scherpte en kleur saturatie etc. mijn basis instellingen zijn nu:
(alle "optimizers" uitgeschakeld)
Hederheid: 50 (eigenlijk is dit de backlight)
Contrast: 93
gamma: 0
Zwartniveau: 50 (eigenlijk is dit de helderheid)
kleur: 50
kleurtint: 0
beeldscherpte: 50

Daarna zijn we met de kleuren aan de slag gegaan, de eerste meting had al laten zien dat eigenlijk geen enkele kleur goed wordt weergegeven maar het beeld was vooral veel te blauw (zoals bij bijna alle Tv's).

De kleur is bijgesteld m.b.v. de 10 punts kleurkalibratie, de Sony heeft deze optie gelukkig maar dit is alleen mogelijk met professionele apparatuur.

De kleur kalibratie is ook mooi terug te zien in het rapport:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1Ra2niNXTq7qUcTOhUkoTYk2/full.png
Links is uiteraard voor de kalibratie, de stipjes horen in de bijbehorende vakjes te liggen. Je ziet dat de meeste stippen richting heb blauw worden getrokken. Na kalibratie is de kleurweergave perfect.

Je ziet dit ook goed terug in de greyscale (hier zitten alle kleuren in):
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ruOmolS3SfIIQUuFVpAAwJZT/full.png
De RGB balans was van tevoren ver te zoeken :P

Zie ik het verschil? ja uiteraard, doordat mijn backlight lager staat en de contrast hoger is de zwartweergave beter. Op zich kun je hier m.b.v. patronen/testbeelden bij in de buurt komen maar je kunt niet meten wanneer er afwijkingen ontstaan. De richtlijnen voor helderheid kun je ook alleen maar meten.

Zijn de kleuren beter? ja maar dit merk je echt pas achteraf, als ik nu in het menu door de standaard pre-sets blader dan zie ik ineens dat deze veel te blauw of geel zijn. Het grijs van de Android menu's is ineens ook perfect grijs.

Normaal gesproken rekenen bedrijven hier 150-200 euro voor, of dat het waard is moet ieder voor zich afwegen, maar een perfecte kleur weergave is enkel op deze manier in te stellen. Hou er rekening mee dat je hier enkele duizenden euro's aan apparatuur en software voor nodig hebt en dat het niet even in een half uurtje klaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 06-03-2016 12:59 ]

• sdk1985
Ik zou Custom als basis nemen. Die zit standaard dicht bij mijn Surface Pro 2. De bioscoop setting is heel gelig. Bioscoop thuis is iets minder extreem maar nog steeds er raar als je via HDMI 1 naar Windows zit te kijken. Bij LG heb ik in het verleden een soortgelijk effect waargenomen, volgens mij staat bioscoop synoniem aan geel :P wat betreft de TV fabrikanten.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2016 14:38 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Achteraf gezien zit bioscoop pro het dichtst bij de nu ingestelde kleuren, maar deze is iets te geel, bioscoop thuis is te blauw, standaard instelling is ook veel te blauw.

Maar elke TV is in dat opzicht uniek, als je op 2 tv's een meting gaat uitvoeren op dezelfde preset dan zul je verschillende waardes meten.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Chaoss schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:48:
Achteraf gezien zit bioscoop pro het dichtst bij de nu ingestelde kleuren, maar deze is iets te geel, bioscoop thuis is te blauw, standaard instelling is ook veel te blauw.

Maar elke TV is in dat opzicht uniek, als je op 2 tv's een meting gaat uitvoeren op dezelfde preset dan zul je verschillende waardes meten.
Ik heb de tv nu op bioscoop pro staan, maar dit vind ik net ff te geel. Is het beter om de kleurtemperatuur van expert 1 naar warm te zetten?

• tiguan
  • Nu online
outlandos schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:01:
[...]

Komt waarschijnlijk door die Mediamarkt actie, die elk jaar terug komt :P

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
donpablo80 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Ik heb de tv nu op bioscoop pro staan, maar dit vind ik net ff te geel. Is het beter om de kleurtemperatuur van expert 1 naar warm te zetten?
TV (X9305) hier staat op Bioscoop Thuis en kleurtemp. Warm.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Chaoss schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Het was i.i.g erg interessant om eens te doen. De kalibratie is gedaan met professionele apparatuur, d.w.z. een apparaatje wat door een laptop aangestuurd wordt welke beelden naar de TV stuurt en een sensor voor het scherm die metingen doet.

We hebben de "Bioscoop thuis" setting als uitgangspunt genomen. Hier is eerst een meting van gemaakt en opgeslagen.

Daarna zijn de helderheid en contrast aangepast. dit werkt enerzijds door van die patronen "zorg dat je dit witte/zwarte vakje nog net ziet" die je ook wel van games etc kent. Ook werden hierbij tussentijds metingen gedaan of hierbij niet al te veel afwijkingen in de kleur ontstaan (krijg je met een te hoog contrast).

Conclusie was hierbij dat mijn helderheid (backlight) in een gedimde omgeving maar op 17 (!) hoeft (overdag op 24) terwijl het contrast opgeschroefd kon worden tot 93 (voordat er afwijkingen ontstaan). Hierbij is de zwart weergave dus optimaal en heb je het meeste verschil tussen donker en licht.

Daarnaast is er nog gekeken naar scherpte en kleur saturatie etc. mijn basis instellingen zijn nu:
(alle "optimizers" uitgeschakeld)
Hederheid: 50 (eigenlijk is dit de backlight)
Contrast: 93
gamma: 0
Zwartniveau: 50 (eigenlijk is dit de helderheid)
kleur: 50
kleurtint: 0
beeldscherpte: 50

Daarna zijn we met de kleuren aan de slag gegaan, de eerste meting had al laten zien dat eigenlijk geen enkele kleur goed wordt weergegeven maar het beeld was vooral veel te blauw (zoals bij bijna alle Tv's).

De kleur is bijgesteld m.b.v. de 10 punts kleurkalibratie, de Sony heeft deze optie gelukkig maar dit is alleen mogelijk met professionele apparatuur.

De kleur kalibratie is ook mooi terug te zien in het rapport:
[afbeelding]
Links is uiteraard voor de kalibratie, de stipjes horen in de bijbehorende vakjes te liggen. Je ziet dat de meeste stippen richting heb blauw worden getrokken. Na kalibratie is de kleurweergave perfect.

Je ziet dit ook goed terug in de greyscale (hier zitten alle kleuren in):
[afbeelding]
De RGB balans was van tevoren ver te zoeken :P

Zie ik het verschil? ja uiteraard, doordat mijn backlight lager staat en de contrast hoger is de zwartweergave beter. Op zich kun je hier m.b.v. patronen/testbeelden bij in de buurt komen maar je kunt niet meten wanneer er afwijkingen ontstaan. De richtlijnen voor helderheid kun je ook alleen maar meten.

Zijn de kleuren beter? ja maar dit merk je echt pas achteraf, als ik nu in het menu door de standaard pre-sets blader dan zie ik ineens dat deze veel te blauw of geel zijn. Het grijs van de Android menu's is ineens ook perfect grijs.

Normaal gesproken rekenen bedrijven hier 150-200 euro voor, of dat het waard is moet ieder voor zich afwegen, maar een perfecte kleur weergave is enkel op deze manier in te stellen. Hou er rekening mee dat je hier enkele duizenden euro's aan apparatuur en software voor nodig hebt en dat het niet even in een half uurtje klaar is.
Hoewel ik weet dat elk paneel anders is, wil ik best eens testen met je instellingen. Zijn bovenstaande instellingen daadwerkelijk alle aanpassingen? Hoe heb je de kleuren aangepast?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:40

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand al ervaring met de opname-functies?
Wil een HDD aanschaffen hiervoor, maar kan ik elke willekeurige HDD hiervoor gebruiken of moet het weer iets specifieks zijn?

Ik merk trouwens sinds een tijdje steeds vaker rare dingen met onze TV. Gaat soms gewoon niet aan (stekker in/uit wel) of blijft volledig hangen in de Guide (maar TV gaat wel door, enkel guide wil niet meer weg)

[ Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 07-03-2016 10:30 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• mr_rik
Angeloonie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:30:
Heeft iemand al ervaring met de opname-functies?
Wil een HDD aanschaffen hiervoor, maar kan ik elke willekeurige HDD hiervoor gebruiken of moet het weer iets specifieks zijn?

Ik merk trouwens sinds een tijdje steeds vaker rare dingen met onze TV. Gaat soms gewoon niet aan (stekker in/uit wel) of blijft volledig hangen in de Guide (maar TV gaat wel door, enkel guide wil niet meer weg)
Kan gewoon een willekeurige HDD of SSD zijn, als hij maar groter is dan 32 Gb (dus een 32 Gb werkt ook niet), geformatteerd als FAT32 of exFAT. Opnemen werkt verder prima, enige 'nadeel' is, dat wanneer je opneemt, je alleen maar datzelfde kanaal kunt bekijken, zappen werkt niet meer. TV kan uiteraard wel uit, en je kunt wel gamen of film kijken via HDMI of bijvoorbeeld Netflix via de apps. Let er wel op dat als je een USB verlengkabel gebruikt deze van goede kwaliteit is (of beter nog geen verlengkabel gebruiken), hier heb ik in het begin mee zitten klooien, dacht dat het aan de schijf lag, maar achteraf gezien was het de usb verlengkabel... Heb nu een SSD rechtstreeks aangesloten en mooi achter de tv, zie je niets van ;)

Wat betreft je vastloop problemen, zit je in toevallig in Ziggo gebied en kijk je via CI+? Heb je wel de laatste update erop staan? Als je in Ziggo gebied zit en via CI+ kijkt, is er een speciale update uit, die deze problemen verhelpt. Deze is weliswaar niet OTA verkrijgbaar, moet je via de USB updaten, omdat deze alleen voor Ziggo klanten is.

• Hann1BaL

Hann1BaL

mr_rik schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Kan gewoon een willekeurige HDD of SSD zijn, als hij maar groter is dan 32 Gb (dus een 32 Gb werkt ook niet), geformatteerd als FAT32 of exFAT. Opnemen werkt verder prima, enige 'nadeel' is, dat wanneer je opneemt, je alleen maar datzelfde kanaal kunt bekijken, zappen werkt niet meer. TV kan uiteraard wel uit, en je kunt wel gamen of film kijken via HDMI of bijvoorbeeld Netflix via de apps.
Dit is toch afhankelijk van welke TV je hebt? Een aantal van de Sony's hebben toch 2 tuners waarbij je kunt opnemen EN kijken naar een ander kanaal tegelijk?

De X8505C - X8509C heeft een twin tuner. Kan iemand bevestigen of dat werkt? De reden dat ik dat zelf niet kan testen is dat ik geen USB storage device heb die groot genoeg is en ik een Horizon box heb. Ik heb echter wel een CI+ + Ziggo kaart die ik kan gebruiken en het is best een optie, maar ik wil geen geld besteden aan USB storage als het niet werkt.

• tiguan
  • Nu online
[...]
Wat betreft je vastloop problemen, zit je in toevallig in Ziggo gebied en kijk je via CI+? Heb je wel de laatste update erop staan? Als je in Ziggo gebied zit en via CI+ kijkt, is er een speciale update uit, die deze problemen verhelpt. Deze is weliswaar niet OTA verkrijgbaar, moet je via de USB updaten, omdat deze alleen voor Ziggo klanten is.
Waar kan je die update downloaden dan? Ik denk niet dat ik 'm nodig heb, want ik heb nog een module zonder interactieve tv, en die heeft voor zover ik weet helemaal geen problemen.

[ Voor 56% gewijzigd door tiguan op 07-03-2016 11:13 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Kan gewoon een willekeurige HDD of SSD zijn, als hij maar groter is dan 32 Gb (dus een 32 Gb werkt ook niet), geformatteerd als FAT32 of exFAT. Opnemen werkt verder prima, enige 'nadeel' is, dat wanneer je opneemt, je alleen maar datzelfde kanaal kunt bekijken, zappen werkt niet meer. TV kan uiteraard wel uit, en je kunt wel gamen of film kijken via HDMI of bijvoorbeeld Netflix via de apps. Let er wel op dat als je een USB verlengkabel gebruikt deze van goede kwaliteit is (of beter nog geen verlengkabel gebruiken), hier heb ik in het begin mee zitten klooien, dacht dat het aan de schijf lag, maar achteraf gezien was het de usb verlengkabel... Heb nu een SSD rechtstreeks aangesloten en mooi achter de tv, zie je niets van ;)
Pff, lekker nuttig is opnemen dan als je niet kunt zappen 8)7 Gaan ze dat nog fixen?
Geen Ziggo (Caiway) en heb automatische updates aan staan.

• tiguan
  • Nu online
Angeloonie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Pff, lekker nuttig is opnemen dan als je niet kunt zappen 8)7 Gaan ze dat nog fixen?
Als je maar een tuner hebt, kan dat gewoon niet. Dat hebben alle tv's met één tuner en valt niet met software op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 07-03-2016 11:14 ]

• m0ridin
Hann1BaL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:01:
[...]

Dit is toch afhankelijk van welke TV je hebt? Een aantal van de Sony's hebben toch 2 tuners waarbij je kunt opnemen EN kijken naar een ander kanaal tegelijk?

De X8505C - X8509C heeft een twin tuner. Kan iemand bevestigen of dat werkt? De reden dat ik dat zelf niet kan testen is dat ik geen USB storage device heb die groot genoeg is en ik een Horizon box heb. Ik heb echter wel een CI+ + Ziggo kaart die ik kan gebruiken en het is best een optie, maar ik wil geen geld besteden aan USB storage als het niet werkt.
Van wat ik heb begrepen werkt dat NIET... Tenminste niet volledig, er zit 1 ci+ module&smartcard in toch? CI+ 1.3 ondersteunt niet het decoderen van 2 kanalen tegelijk.

Dat zou betekenen dat opnemen van een gecodeerd kanaal betekent dat je niet ook nog een ander gecodeerd kanaal kan bekijken. Pas met CI+ 1.4 zou dit ondersteund worden.

Hoewel ik dan weer geen idee heb hoe Humax dit dan wel kan...

• Hann1BaL

Hann1BaL

m0ridin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Van wat ik heb begrepen werkt dat NIET... Tenminste niet volledig, er zit 1 ci+ module&smartcard in toch? CI+ 1.3 ondersteunt niet het decoderen van 2 kanalen tegelijk.

Dat zou betekenen dat opnemen van een gecodeerd kanaal betekent dat je niet ook nog een ander gecodeerd kanaal kan bekijken. Pas met CI+ 1.4 zou dit ondersteund worden.

Hoewel ik dan weer geen idee heb hoe Humax dit dan wel kan...
Daar heb je een sterk punt. Dus alleen NL 1,2 en 3 kun je dan nog bekijken zonder kaart.
Blijven we toch vast zitten aan de Horizon box.... |:(

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 10:55
tiguan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:01:
[...]

Waar kan je die update downloaden dan? Ik denk niet dat ik 'm nodig heb, want ik heb nog een module zonder interactieve tv, en die heeft voor zover ik weet helemaal geen problemen.
Afhankelijk van welke TV je hebt, kan je dat van de support site van Sony halen.
http://www.sony.nl/support/nl

Toestel invullen en de laatste firmware op USB zetten.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 20:32
eddie02 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:33:
Wat denken jullie?
De 49x8005 4K, of de 50w755 fhd.?
Zal t opgeschaalde beeld van de 4K en mooier uitzien dan de fhd?
Al een keuze gemaakt?

• mr_rik
Hann1BaL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:01:
[...]

Is uiteraard afhankelijk van een tv met een twin tuner of een enkele tuner, echter hebben de huidige CI+ modules (versie 1.3) de beperking geen twee kanalen tegelijk te kunnen decoderen, dus ook al heb je een tv met twin tuner, op dit moment heb je daar wat dit betreft nog niet zoveel aan... Met de versie 1.4 (welke waarschijnlijk dit jaar komt) kun je wel 2 kanalen tegelijk decoderen, en dus ook zappen terwijl je een kanaal opneemt (mits je een tv met twin tuner hebt uiteraard ;) )

• mr_rik
Angeloonie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:10:

[...]

Geen Ziggo (Caiway) en heb automatische updates aan staan.
En als je bij informatie kijkt, welke versie staat daar dan?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 22:19
mr_rik schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Is uiteraard afhankelijk van een tv met een twin tuner of een enkele tuner, echter hebben de huidige CI+ modules (versie 1.3) de beperking geen twee kanalen tegelijk te kunnen decoderen, dus ook al heb je een tv met twin tuner, op dit moment heb je daar wat dit betreft nog niet zoveel aan... Met de versie 1.4 (welke waarschijnlijk dit jaar komt) kun je wel 2 kanalen tegelijk decoderen, en dus ook zappen terwijl je een kanaal opneemt (mits je een tv met twin tuner hebt uiteraard ;) )
Dat valt ook nog wel weer mee, een groot deel van het Ziggo pakket is ongecodeerd, iig de SD zenders en de HD zenders van NPO + Ziggo Sport.
Ideaal is het niet, maar er zijn genoeg ongecodeerde zenders.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mr_rik schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:13:
[...]

En als je bij informatie kijkt, welke versie staat daar dan?
Kan ik nu even niet zien, maar het moet wel de nieuwste zijn omdat hij vorige week nog geupdate had.

• mr_rik
P.K. schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Dat valt ook nog wel weer mee, een groot deel van het Ziggo pakket is ongecodeerd, iig de SD zenders en de HD zenders van NPO + Ziggo Sport.
Ideaal is het niet, maar er zijn genoeg ongecodeerde zenders.
Klopt, maar ik ga liever een film kijken of gamen als ik iets opneem dan naar een SD zender zitten kijken op m'n LED tv of een andere zender uit een beperkt aanbod (er moet maar net iets op die paar zenders zijn die niet gecodeerd zijn). Dan had je toch net zo goed geen nieuwe tv hoeven kopen (SD ziet er vaak op een oude kijkkast zelfs beter uit dan op een nieuwe...). Maar goed, dat is mijn mening. ;)

• mr_rik
Angeloonie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Kan ik nu even niet zien, maar het moet wel de nieuwste zijn omdat hij vorige week nog geupdate had.
Misschien eens proberen je tv geheel opnieuw op te starten (aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden), en mocht dit niets opleveren wellicht een factory reset?

• tiguan
  • Nu online
Kashika schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Afhankelijk van welke TV je hebt, kan je dat van de support site van Sony halen.
http://www.sony.nl/support/nl

Toestel invullen en de laatste firmware op USB zetten.
Ik zie daar alleen een firmware update staan, niks voor CI+ specifiek. Ik heb een 50W755.

• Kashika
tiguan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:40:
[...]

Ik zie daar alleen een firmware update staan, niks voor CI+ specifiek. Ik heb een 50W705.
De laatste firmware update is juist voor CI+ en Ziggo. Die hadden last van zwarte schermen bij het zappen.
Is hier ook al uitgebreid besproken als je terugbladerd.

• outlandos
Kashika schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:23:
[...]

De laatste firmware update is juist voor CI+ en Ziggo. Die hadden last van zwarte schermen bij het zappen.
Is hier ook al uitgebreid besproken als je terugbladerd.
Waarom komt die update niet OTA?

• mr_rik
outlandos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:30:
[...]

Waarom komt die update niet OTA?
Omdat deze update alleen nodig is voor diegenen die Ziggo hebben én tv kijken via CI+, voor anderen is deze update niet nodig.

• outlandos
mr_rik schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:46:
[...]

Omdat deze update die alleen nodig is voor diegenen die Ziggo hebben én tv kijken via CI+, voor anderen is deze update niet nodig.
maar stel ik krijg (koop) mijn TV over een maand en download dan een nieuwere versie firmware via OTA. Zit deze fix er dan in of dien ik tzt nog steeds deze firmware versie toe te passen?

• tiguan
  • Nu online
Nou ga ik er even vanuit dat je die update alleen nodig hebt, indien je een CI+ 1.3 module hebt. Ik heb een oudere CI+ module , zonder interactieve tv, ik heb geen last van dit probleem.

• Kashika
outlandos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:48:
[...]

maar stel ik krijg koop mijn TV over een maand en download dan een nieuwere versie firmware. Zit deze fix er dan in of dien ik tzt nog steeds deze firmware versie toe te passen?
Bij een nieuwe OTA, zit deze update er in ja.

Denk dat de fix op de site gezet is, zodat alle mensen die er last van hebben deze kunnen installeren. Omdat echt alleen dat is opgelost, is het voor anderen niet relevant. Dus scheelt je een updatescherm van een half uur ;)

• outlandos
tiguan schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:48:
Nou ga ik er even vanuit dat je die update alleen nodig hebt, indien je een CI+ 1.3 module hebt. Ik heb een oudere CI+ module , zonder interactieve tv, ik heb geen last van dit probleem.
Ik heb Ziggo + een SMIT 1.3 module, vandaar mijn interesse ;)
Kashika schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Bij een nieuwe OTA, zit deze update er in ja.

Denk dat de fix op de site gezet is, zodat alle mensen die er last van hebben deze kunnen installeren. Omdat echt alleen dat is opgelost, is het voor anderen niet relevant. Dus scheelt je een updatescherm van een half uur ;)
Helder, dank.

[ Voor 36% gewijzigd door outlandos op 07-03-2016 15:49 ]

• mr_rik
outlandos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:48:
[...]

maar stel ik krijg (koop) mijn TV over een maand en download dan een nieuwere versie firmware via OTA. Zit deze fix er dan in of dien ik tzt nog steeds deze firmware versie toe te passen?
Als het goed is zullen bij toekomstige updates de fixes die er in deze update zaten ook weer inzitten, zodat je niet weer tegen dezelfde problemen aanloopt (mocht dit wel zo zijn dan hebben ze bij Sony niet de meest heldere lichten op de software afdeling ;)). Je kunt op de TV's namelijk ook niet downgraden, en aangezien de updates een steeds hoger versienummer krijgen, is het ook niet mogelijk om een oudere update over een nieuwere softwareversie te zetten.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
m0ridin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Pas met CI+ 1.4 zou dit ondersteund worden.
In theorie kun je meerdere zenders gelijktijdig bekijken en opnemen met DVB-C via een enkele 1.3 smartcard en enkele tuner zolang ze in dezelfde transport stream zitten.

Dat de TV dit in de praktijk niet ondersteund is een ander verhaal. :-)

• sdk1985
Mijn Oom heeft nu ook een AndroidTV. Opvallend genoeg is de playstore daar in het zweeds. Taal staat wel op Nederlands. Iemand dat ooit meegemaakt?

• mr_rik
sdk1985 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:29:
Mijn Oom heeft nu ook een AndroidTV. Opvallend genoeg is de playstore daar in het zweeds. Taal staat wel op Nederlands. Iemand dat ooit meegemaakt?
Ja heb ik ook, en schijnen meer te zijn die dat hebben. Is ook bekend bij Sony, moet met een update ook verholpen zijn ;)

Maakt overigens voor de inhoud van de playstore niets uit, die van de butik is hetzelfde...

[ Voor 10% gewijzigd door mr_rik op 07-03-2016 17:01 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
Agima! schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:53:
[...]

In theorie kun je meerdere zenders gelijktijdig bekijken en opnemen met DVB-C via een enkele 1.3 smartcard en enkele tuner zolang ze in dezelfde transport stream zitten.

Dat de TV dit in de praktijk niet ondersteund is een ander verhaal. :-)
Gaat ook niet om de kaart maar om de module die kan niet meer dan 1 zender tegelijk decoderen, smartkaart zelf zou er 10 kunnen, beperking in deze is dus de ci+ module en niet de tv.

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Yup, het is de 50w755 geworden.
100 hrtz en tot nu toe geen spijt.

Ed

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Butik, check, got it too. Ach al die aziaten lijken ook allemaal op elkaar :+
sdk1985 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:29:

"A man has got to know his limitations..."

• Matedeor
  • Nu online
Meer mensen hier in het bezit van de soundbar ht ct380/381 of 780/781 in combinatie met de tv. Vind hem bij lagere volumes in combinatie met stemmen nog niet heel duidelijk/helder klinken. Meer mensen die dat ervaren?

[ Voor 7% gewijzigd door Matedeor op 08-03-2016 08:51 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Matedeor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:50:
Meer mensen hier in het bezit van de soundbar ht ct380/381 of 780/781 in combinatie met de tv. Vind hem bij lagere volumes in combinatie met stemmen nog niet heel duidelijk/helder klinken. Meer mensen die dat ervaren?
Is dit niet geheel onafhankelijk van de TV? Maar puur een soundbar vraag en daarmee voor een ander topic?

• m0ridin
Robus schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:24:
Butik, check, got it too. Ach al die aziaten lijken ook allemaal op elkaar :+

[...]
Alleen de naam is dus in het zweeds? Alle content en zut normaal in het NL?

In dat geval heb ik het ook hehe, alleen nooit bewust van geweest dat dat een bug was. Content in NL en het icoontje is ook duidelijk zat... Njah, een van de minst erge bugs ooit wat mij betreft ;)

• mr_rik
m0ridin schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Alleen de naam is dus in het zweeds? Alle content en zut normaal in het NL?

In dat geval heb ik het ook hehe, alleen nooit bewust van geweest dat dat een bug was. Content in NL en het icoontje is ook duidelijk zat... Njah, een van de minst erge bugs ooit wat mij betreft ;)
Klopt, alleen de naam is Svensk, rest is goed.
Ja, we hebben inderdaad wel wat beroerdere bugs gehad met de tv's ;)

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
Hallo allemaal, ik blijf stoeien met audio delay vanuit de tv (Toslink en HDMI ARC). Heb hierdoor een aangeschafte soundbar terug moeten sturen.

Wat ik ook probeer op mijn TV (50W809c met laatste firmware) via HDMI ARC en Toslink lijkt het geluid vertraagt uit de tv te komen. Als ik de tv via Toslink aansluit op mijn versterker (Yamaha) en via youtube het volgende audio sync filmpje afspeel (YouTube: Five minute sync test) komt het geluid vertraagt uit de versterker (ook bij reguliere TV uitzendingen, maar in het youtube filmpje is het erg makkelijk hoorbaar). Dit is duidelijk hoorbaar als je zowel de tv speakers als de reciever tegelijkerijd aan hebt. Het bliepje in de video uit de reciever is duidelijk hoorbaar later dan die uit de tv speakers. Maak ik gebruik van de 3,5 mm hoofdtelefoon aansluiting op de tv met een tulp connectie (RCA) op de reciever dan is deze vertraging er niet.

Nu zijn er twee mogelijkheden: óf mijn reciever (en de teruggestuurde soundbar) veroorzaakt via Toslink en HDMI een vertraging in het geluid (ook als ik alle processing op de reciever uitzet) óf de tv geeft het geluid signaal vertraagd door. Ik vermoed het laatste.

Zijn er meer mensen die eenzelfde ervaring hebben met een tv uit de W serie? Het kan natuurlijk een exemplarisch probleem van mijn tv zijn (Sony support is niet erg behulpzaam). Wellicht zou iemand die gebruik maakt van een Toslink connectie eens met eerder genoemde youtube videotje willen testen?

[ Voor 6% gewijzigd door Trzema op 08-03-2016 11:00 ]

• tiguan
  • Nu online
Het viel mij ook op dat in Youtube specifiek een vertraging zit. Bij gewoon tv kijken en Netflix heb ik er geen last van. Lijkt me dus meer iets met Youtube te maken te hebben. Ik gebruik ARC overigens.

Heb jij er wel last van bij gewoon tv kijken dan?

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 08-03-2016 10:56 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297