• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-10 07:13
yordy1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:44:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de 55X8509C, Ik had hier voor de Samsung 55HU7500 maar deze maakte vrij veel geluid en de input lag was erg hoog. Op zich erg tevreden ook zeker dat Kodi er op kan, maar ik vind de kleuren nogal wat donker, wat minder dat het van het beeldscherm af spat. Hoe hebben jullie de kleuren staan? En hebben jullie misschien nog tips? Wat kan ik het beste uitschakelen en wat absoluut niet? Ik zat ook nog te twijfelen om de JU7000 te halen.
Er is ergens een site die hebben settings voor een gecalibeerd scherm. Ring ofzoiets? Maar weet het niet zeker. Even zoeken misschien op 55x850 calibration :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• PCJR
lonehitman schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:41:
[...]

Mocht je nog een leuke aanbieding zoeken voor de 09C.
http://www.winkelmodellen...ny-kd-49x8309c-14114.html
Heb hem zelf afgelopen zaterdag afgehaald!
Thanks! Maar dit is wel de 49x830 en niet de 55x850 5c/9c die ik zoek ;)

Edit: http://www.winkelmodellen...ny-kd-55x8509c-14118.html deze bedoel je denk ik, dat is idd de laagste prijs he?!

[ Voor 14% gewijzigd door PCJR op 25-02-2016 10:22 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
philipperosier schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Thanks! Maar dit is wel de 49x830 en niet de 55x850 5c/9c die ik zoek ;)

Edit: http://www.winkelmodellen...ny-kd-55x8509c-14118.html deze bedoel je denk ik, dat is idd de laagste prijs he?!
Haha, ja, maar die hebben ze niet meer. ;) Die wilde ik ook hebben en toen boden ze me een nieuwe aan voor 1249.

Probleem met beeldinstellingen bij apps is opgelost. Action menu --> Beeld deed niets, maar na het apparaat opnieuw te hebben opgestart wel. Officieel helemaal tevreden nu.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 13:23
Ik heb nog altijd het probleem dat mijn 50W809C tijdens het afspelen van Netflix de brightness voortdurend aanpast. Voornamelijk tijdens donkere scenes past hij bij elk filmshot zijn brightness aan, erg irritant!

De lightsensor optie staat al uit! (ook voor apps)
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
Mandarijntje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:47:
Ik heb nog altijd het probleem dat mijn 50W809C tijdens het afspelen van Netflix de brightness voortdurend aanpast. Voornamelijk tijdens donkere scenes past hij bij elk filmshot zijn brightness aan, erg irritant!

Alle contrastverbetering etc uitzetten. Zwartcorrectie, advanced contrast, ...

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50

Geav. Contrastoptimalisatie uitzetten. Deze optie zorgt ervoor dat in donkere scènes het beeld nog donkerder wordt

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31

Ik denk dat je ook de Eco stand aan hebt staan? Kan je in de Android Instellingen vinden..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Ventura010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 10:51
philipperosier schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:25:
[...]

Nice! Waarom de 09, alleen vanwege de extra hz? Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ben aan het twijfelen tussen de 05c en 09c.

Benieuwd naar het antwood op je vraag btw... :)
Dat is niet juist. De 09c heeft in tegenstelling tot de 05c een dubbele tuner. Met de opname functie die bij de upgrade nu beschikbaar is gesteld, kan dit handig zijn o.a.

[ Voor 3% gewijzigd door Ventura010 op 25-02-2016 13:39 ]

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
philipperosier schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:20:
[...]

Er is ergens een site die hebben settings voor een gecalibeerd scherm. Ring ofzoiets? Maar weet het niet zeker. Even zoeken misschien op 55x850 calibration :>
Bedankt ik ga dat nog even proberen.

Wat ik me af vraag, welke beeld instellingen gebruikt Kodi als je bv een film o.i.d. afspeelt? Die van bv HDMI of eigen instellingen? En hou kun je die dan aanpassen? Ik heb nu een Eminent mediaplayer, maar als Kodi perfect werkt op de Sony TV, doe ik de Eminent weg.

• Ventura010
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 10:51
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de 55X8509C, Ik had hier voor de Samsung 55HU7500 maar deze maakte vrij veel geluid en de input lag was erg hoog. Op zich erg tevreden ook zeker dat Kodi er op kan, maar ik vind de kleuren nogal wat donker, wat minder dat het van het beeldscherm af spat. Hoe hebben jullie de kleuren staan? En hebben jullie misschien nog tips? Wat kan ik het beste uitschakelen en wat absoluut niet? Ik zat ook nog te twijfelen om de JU7000 te halen.
Wellicht kun je hier wat mee.

YouTube: Sony KD-65X8505 Best Picture Settings

• yordy1985
Thanks! ga ik ook nog even proberen. Al heeft het 65 inch model wel een direct led scherm toch? En zullen de kleuren wellicht ook anders zijn.

• PCJR
yordy1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Thanks! ga ik ook nog even proberen. Al heeft het 65 inch model wel een direct led scherm toch? En zullen de kleuren wellicht ook anders zijn.
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c/settings

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46
Ventura010 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Dat is niet juist. De 09c heeft in tegenstelling tot de 05c een dubbele tuner. Met de opname functie die bij de upgrade nu beschikbaar is gesteld, kan dit handig zijn o.a.
Dat is ook niet waar de 05c heeft ook een dubbele tuner.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hallo allemaal,

Deels is het smaak. De Samsung is wat "harder" met kleur en scherpte weergave. Dat kun je mooi vinden. Dat kun je minder mooi vinden. Het is wel van belang om even de beste instellingen te kiezen, maar de beste kleurweergave hoeft niet te betekenen dat jij dat het mooist vindt.

Want waarom moet de weergave realistisch zijn? Het gaat er om dat je het zelf fijn vindt om naar te kijken.

De JU7000 stond ook bij mij als optie, maar was wat mij betreft de meerprijs niet waard. Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
RVE_NL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Eenvoudig.. i.p.v. van een Sony een Philips 4K TV kopen. Philips gebruikt n.l. ook Andriod TV maar heeft standaard wel Ambilight ingebouwd waardoor splitters niet nodig zijn..
Draaide de Philips interface niet op 720p inclusief netflix? Of heb ik dat niet goed begrepen...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• yordy1985
Hann1BaL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:05:
[...]

Deels is het smaak. De Samsung is wat "harder" met kleur en scherpte weergave. Dat kun je mooi vinden. Dat kun je minder mooi vinden. Het is wel van belang om even de beste instellingen te kiezen, maar de beste kleurweergave hoeft niet te betekenen dat jij dat het mooist vindt.

Want waarom moet de weergave realistisch zijn? Het gaat er om dat je het zelf fijn vindt om naar te kijken.

De JU7000 stond ook bij mij als optie, maar was wat mij betreft de meerprijs niet waard. Dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Bedankt voor je reactie. Ik heb eigenlijk altijd Samsung gehad, maar wilde toch een keer wat anders proberen.Het is misschien ook een kwestie van wennen. Ik zelf vind het design van de Sony mooier dan die van de JU7000. Het prijsverschil was voor mij maar 100 euro, dat valt nog mee. De 55X8509c heb ik 1250 euro voor betaald. De 55JU7000 is 1350.

Ik ga gewoon nog wat instellingen proberen. Gelukkig heb je al consument recht om het product binnen 14 dagen te retourneren.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de X8509C in combinatie met een Horizon box, maar ik vroeg me eigenlijk ook af of het mogelijk is om tegelijkertijd te kijken en op te nemen met Android TV.

• Hann1BaL

Hann1BaL

NotSoSteady schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:51:
Ik heb de X8509C in combinatie met een Horizon box, maar ik vroeg me eigenlijk ook af of het mogelijk is om tegelijkertijd te kijken en op te nemen met Android TV.
De horizon box kan meerdere dingen opnemen en afspelen. (Het gaat via dataverbinding en niet met tuner)
Je kunt natuurlijk daarnaast ook een CI+ kaart in de TV steken en coax aansluiten. Dan kun je zeker met deze tv kijken EN iets anders opnemen indien je een HDD/USB stick aansluit.

• NotSoSteady
  • Laatst online: 22:17
Mike P schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:39:
[...]

Haha, ja, maar die hebben ze niet meer. ;) Die wilde ik ook hebben en toen boden ze me een nieuwe aan voor 1249.

Probleem met beeldinstellingen bij apps is opgelost. Action menu --> Beeld deed niets, maar na het apparaat opnieuw te hebben opgestart wel. Officieel helemaal tevreden nu.
Echt belachelijk dat die nog steeds op voorraad staat, ik had die dus ook besteld, hoop gezeik mee gehad, maar voor 50 euro extra toch een nieuwe gekregen.
Hallo allemaal,

Gewoon de helderheid en het contrast opschroeven, bij mij spatten de kleuren van het scherm. In het donker is de televisie soms zelfs verblindend. Ik kijk overigens niet naar realistische kleuren, maar gewoon wat ik mooi vind.

[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 25-02-2016 17:25 ]

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Hallo

Ik heb hier een iso file klaar staan op m'n pc.
Nu heb ik tot nu toe en met alle tevredenheid alles met de video app gestreamd, maar deze ziet de iso niet staan.
Toen Plex en Kodi geprobeerd, daar lees ik veel over hier, maar deze zien m dus ook niet staan.
De vlc app heb ik ook tervergeefs geprobeerd.
Dus vraag ik mij af hoe jullie je iso files streamen.

Op de pc draait ie gewoon. File moet dus goed zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door eddie02 op 25-02-2016 18:55 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb een PS4 DS controller gekocht voor de leuk. Probeer wat oude emulators te draaien en dat gaat aardig. Heb een SNES en SEGA emulator gevonden, nu nog een goede NES emulator vinden voor Super Mario. De framerate is goed; de keybindings zijn minder. :9

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5ax5uegL9Xg&feature=youtu.be]

Gulfstream G650

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:23
yordy1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:10:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb eigenlijk altijd Samsung gehad, maar wilde toch een keer wat anders proberen.Het is misschien ook een kwestie van wennen. Ik zelf vind het design van de Sony mooier dan die van de JU7000. Het prijsverschil was voor mij maar 100 euro, dat valt nog mee. De 55X8509c heb ik 1250 euro voor betaald. De 55JU7000 is 1350.

Ik ga gewoon nog wat instellingen proberen. Gelukkig heb je al consument recht om het product binnen 14 dagen te retourneren.
Ik heb voordat ik de 55x8509c had tijdelijk de 40ju7000 gehad, en ik vond deze ook wat mooier kwa kleur. De kleuren waren net wat realistischer en spatten meer van het scherm. Uiteindelijk kreeg ik steeds droge ogen van die tv, en heb ik de Sony gekocht. Daar geen problemen mee.

Contrast is wel beter bij de Sony, en de Sony heeft geen banding, waar de Samsung hier duidelijk wel last van had, zelfs na 2 keer het panel te hebben laten vervangen. 8)7

Denk er wel aan om de Sony te zetten op beeldmodus: gebruiker of Custom, en de kleuren op Expert. Blauw in donkere scenes kan ook liever op -5. Bij de Sony is in donkere scenes teveel blauw.

[ Voor 8% gewijzigd door JSTPS op 25-02-2016 19:34 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Dat kleuren bij Samsung realistischer zijn ben ik het niet mee eens. Net als met hun smartphones, dat amoled scherm. Het ziet er allemaal wel prachtig uit, maar het is allemaal net ff over de top. Too much. In dat opzicht zijn Sony tv's juist wat realistischer qua kleurenweergave.

En aangezien bijna iedereen een Samsung tv en/of smartphone heeft, lijkt het wel de nieuwe standaard te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 25-02-2016 19:35 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:23
tiguan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:34:
Dat kleuren bij Samsung realistischer zijn ben ik het niet mee eens. Net als met hun smartphones, dat amoled scherm. Het ziet er allemaal wel prachtig uit, maar het is allemaal net ff over de top. Too much. In dat opzicht zijn Sony tv's juist wat realistischer qua kleurenweergave.
Dit is zeker niet waar. Ik heb een galaxy tab s 10.5 en galaxy s6, en allebei zijn ze de beste in hun klasse. Als je beide in de display instellingen op basis zet, zijn ze stukken correcter kwa kleur dan tv's en andere smartphones. De Samsung telefoons met oled scherm worden namelijk in de fabriek gekalibreerd. Dit kan je van tv's niet zeggen.

Stukje van displaymate.com:

Basic Screen Mode with the Standard sRGB / Rec.709 Color Gamut

The Basic screen mode provides a very accurate Color and White Point calibration for the Standard sRGB/Rec.709 Color Gamut that is used to produce virtually all current consumer content for digital cameras, HDTVs, the internet, and computers, including photos, videos, and movies. The Color Gamut of the Basic screen mode is very accurate, with a nearly perfect 101 percent of the Standard sRGB/Rec.709 Color Gamut. Even better, the Absolute Color Accuracy for the Basic screen mode is an impressive 1.6 JNCD, tied with the Galaxy Note 4 for the most color accurate display that we have ever measured for a Smartphone or Tablet. It is visually indistinguishable from perfect, and very likely considerably better than your living room TV or any display that you own.See this Figure for an explanation and visual definition of JNCD and the Galaxy S6 Color Accuracy Plots showing the measured display Color Errors, ourAbsolute Color Accuracy Comparison of the leading Smartphones, and also this regarding Bogus Color Accuracy Measurements.

En tegenover de Iphone 6:

The Galaxy S6 has more than double the resolution and more than 4 times the number of pixels as the iPhone 6. It also has significantly higher peak Brightness, significantly higher Contrast Ratio in both low and high Ambient Light, significantly higher Absolute Color Accuracy, significantly better Viewing Angel performance, and has 4 selectable screen modes instead of a single fixed one on the iPhones

Link: http://www.displaymate.com/Galaxy_S6_ShootOut_1.htm

[ Voor 54% gewijzigd door JSTPS op 25-02-2016 19:50 ]

• sdk1985
eddie02 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:54:
Hallo

Ik heb hier een iso file klaar staan op m'n pc.
Nu heb ik tot nu toe en met alle tevredenheid alles met de video app gestreamd, maar deze ziet de iso niet staan.
Toen Plex en Kodi geprobeerd, daar lees ik veel over hier, maar deze zien m dus ook niet staan.
De vlc app heb ik ook tervergeefs geprobeerd.
Dus vraag ik mij af hoe jullie je iso files streamen.

Op de pc draait ie gewoon. File moet dus goed zijn.
Klinkt eerder alsof je hem niet goed gedeeld hebt. Volg anders even deze tutorial: Gratis Video en Foto bestanden streamen via het WiFi netwerk naar uw Android device

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

SalimRMAF schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:07:
Heb een PS4 DS controller gekocht voor de leuk. Probeer wat oude emulators te draaien en dat gaat aardig. Heb een SNES en SEGA emulator gevonden, nu nog een goede NES emulator vinden voor Super Mario. De framerate is goed; de keybindings zijn minder. :9

[video]
Het is even wachten op een versie van RetroArch die goed zonder touch werkt. RetroArch emuleert namelijk de meeste oude platforms (mits je de core ook installeert). Tevens kan je dat makkelijk combineren met Arc Browser of RomCollection browser in Kodi, dan heb je een mooie frontend en slechts 1 emulater nodig.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor devices gebruiken jullie voor de opname functie?

Ik heb hier twee laptop hdd's liggen (WD Scorpio black 320GB en een oudere gewone scorpio ook 320gb), beide werken prima op laptops en pc's. En ook ES File exporer lijkt de harde schijven te herkennen, maar de tv zelf zegt dat hij de HDD's niet herkent.

Ik koppel de hdd's via zo'n kabel aan de (juist HDD) USB poort van de tv.:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/RNHClofWbaM/maxresdefault.jpg

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
sdk1985 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:43:
[...]

Klinkt eerder alsof je hem niet goed gedeeld hebt. Volg anders even deze tutorial: Gratis Video en Foto bestanden streamen via het WiFi netwerk naar uw Android device
Thx, ik zal t nog eens doorlopen.
Al staat ie in een map die in zn geheel gedeeld wordt.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 21:51
SalimRMAF schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:07:

[video]
De maker van deze emulator heeft bijna voor elk systeem een emulator gemaakt waaronder Nes! Grootste voordeel is dat hij vrij consequent is qua interface. https://play.google.com/s...veloper?id=Robert+Broglia

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ik heb zelf de 49x8307c. En ben er erg tevreden over. Ik zou alleen graag willen weten hoe ik in Kodi series en films kan kijken. Moet ik een addon op de Android tv downloaden of moet dit op de pc? Ook zou ik graag willen weten hoe ik de Snes emulator op de TV kan draaien?

Scrooge NL

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Theo27 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:20:
Ik heb zelf de 49x8307c. En ben er erg tevreden over. Ik zou alleen graag willen weten hoe ik in Kodi series en films kan kijken. Moet ik een addon op de Android tv downloaden of moet dit op de pc? Ook zou ik graag willen weten hoe ik de Snes emulator op de TV kan draaien?
Beide downloaden via de Playstore op je TV.
En dan een mapje sharen op de pc voor Kodi als de content op je pc staat.

• Svardskampe
  • Laatst online: 04-03 01:09
Ik heb net de (analoge) kabel aangesloten, en de automatic date & time sprong terug naar 1/1/2015, en greyed out dat ik het niet meer terug kan zetten naar normaal. Daardoor werkt de youtube app niet meer :/

Ik zat ook wat te kijken tussen de digitale settings om te kijken of ik ned1-2-3 digitaal kon ontvangen gratis dan...misschien dat het daardoor gebeurd is.

Er zit denk ik niets anders op dan een factory reset, net wanneer ik alle labels heb goedgezet en overal ben ingelogd...

[ Voor 19% gewijzigd door Svardskampe op 26-02-2016 18:38 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wat een feest. Een paar emulatoren aan de praat met een Xbox360 wireless controller en de windows USB dongle. De ledjes van de controller blijven wel knipperen, alsof hij connectie zoekt.

Het is even puzzelen maar dan werkt wel wel. de SNES doet het wel. Echter heb ik ook een game geprobeerd uit de App store en het lijkt alsof de controller dan "blijft hangen", alsof ik naar links (of andere richting) blijf drukken maar ik raak de controller niet aan. Dat is dus heel vervelend als je stil wilt staan. Dat was niet bij de emulator het geval maar bij een andere game. Is er een manier van calibratie in de TV of moet dat in game? Het werkt dus goed in de emulator. Dat is het vreemde. Ik snap ook wel dat de xbox controller eigenlijk niet echt ondersteund wordt.

• sdk1985
Ik heb de bedrade Xbox 360 controller (for Windows) en die wordt door de tv volledig ondersteund in mijn ervaring. Ik kreeg in Android games letterlijk de groene A etc te zien.

• Hann1BaL

Hann1BaL

sdk1985 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:53:
Ik heb de bedrade Xbox 360 controller (for Windows) en die wordt door de tv volledig ondersteund in mijn ervaring. Ik kreeg in Android games letterlijk de groene A etc te zien.
Is het nog afhankelijk van de USB poort?

• Chaoss
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Volgend weekend wordt mijn 55x8507 gekalibreerd, ben erg benieuwd wat dit doet met het beeld.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sdk1985
Hann1BaL schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:19:
[...]

Is het nog afhankelijk van de USB poort?
Volgens mij niet.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
Waar halen jullie die games vandaan voor de snes en hoe krijgen jullie die op de tv?

Kan ik ze gewoon via een USB erop zetten?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Svardskampe
Svardskampe schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:37:
Ik heb net de (analoge) kabel aangesloten, en de automatic date & time sprong terug naar 1/1/2015, en greyed out dat ik het niet meer terug kan zetten naar normaal. Daardoor werkt de youtube app niet meer :/

Er zit denk ik niets anders op dan een factory reset, net wanneer ik alle labels heb goedgezet en overal ben ingelogd...
En nu is het weer gebeurd. Ik ben het al behoorlijk beu. Is dit bij iemand anders zo? Of wat moet ik doen om het te vermijden.

Edit: ik kom er net achter dat je de tv hard kunt rebooten door de aan-knop lang ingedrukt te houden. Dat fixt het probleem ook als het volledig is opgestart. Iets minder cumbersome dan factory reset ;)
Kuhr89 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:12:
Waar halen jullie die games vandaan voor de snes en hoe krijgen jullie die op de tv?

Dat is vragen naar "warez" en is hier niet toegestaan.
Een usb kan ook volstaan ja... Gebruik es file Explorer om je files te verplaatsen.

[ Voor 37% gewijzigd door Svardskampe op 27-02-2016 04:37 ]

• Kuhr89
Svardskampe schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 04:10:
[...]

[...]

Dat is vragen naar "warez" en is hier niet toegestaan.
Een usb kan ook volstaan ja... Gebruik es file Explorer om je files te verplaatsen.
Sorry, dat weet ik idd. Dacht alleen dat t wellicht toegestaan was om ze legaal ergens te downloaden. Es file explorer voor de pc is wel handig.

• yordy1985
Hebben meer mensen last van clouding/bleeding op de 55x8509c? Heb de tv sinds maandag. Het is vooral zichbaar bij films of game met donkere achtergrond. Iemand vertelde dat je aan het begin hier last van kan hebben en dat vanzelf minder wordt.

Ook doet sinds gisteren die touch afstandsbediening het niet meer. Als ik deze opnieuw wil koppelen wordt gezegd dat bluetooth ingeschakeld moet worden. Als ik dat dan probeer, krijg ik de melding dat het niet ingeschakeld kan worden door een fout. Heeft iemand dit ook gehad?

Verwijderd

Ik ben vast niet de eerste die rechtop stond van schrik nadat ik in Kodi een film afspeelde met de verkeerde audio output :9

Als ik in Kodi de output qua speakers op 5.1 zet dan speelt een film prima Dolby via mijn Denon receiver (ARC).

Als ik de keer daarop een serie of film afspeel in Kodi via de TV speaker dan hoor ik 'tik tik tik tik' op volume 99.

Als ik de audio output op 2.0 zet is het probleem opgelost.

Wat ik graag wil is dat Kodi zelf snapt wanneer ik 2.0 via de TV speaker wil (receiver uit) en 5.1 via de receiver (receiver aan) op basis van het al dan niet aanzetten van de receiver.

Hoe werkt dat bij jullie?

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Kuhr89 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:12:

Ik stuur ze vanaf mijn telefoon met file explorer door naar de file explorer op de tv.

• Svardskampe
yordy1985 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:10:
Hebben meer mensen last van clouding/bleeding op de 55x8509c? Heb de tv sinds maandag. Het is vooral zichbaar bij films of game met donkere achtergrond. Iemand vertelde dat je aan het begin hier last van kan hebben en dat vanzelf minder wordt.

Ook doet sinds gisteren die touch afstandsbediening het niet meer. Als ik deze opnieuw wil koppelen wordt gezegd dat bluetooth ingeschakeld moet worden. Als ik dat dan probeer, krijg ik de melding dat het niet ingeschakeld kan worden door een fout. Heeft iemand dit ook gehad?
Ja, dat had ik ook, en heb toen een factory reset uitgevoerd (met de normale IR remote). Ik kwam er gisteren achter dat hard rebooten (lang de uit-knop inhouden zodat heel android herstart) ook kan helpen zonder alles te moeten resetten.

• sdk1985
Wat was ook alweer de combinatie om een app te killen? Zag het een keer voorbij komen maar kan het zo 1,2,3 niet vinden.

• Hann1BaL

Hann1BaL

yordy1985 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:10:

Ook gehad, maar uit en aan loste het probleem op met de touch remote. Toch ligt day doing te verstoffen in de lade. De app op de telefoon is beter en makkelijker

Clouding/bleeding heb ik geen last van. Ik ben misschien niet de meest kritische persoon, maar ik zie in donkere scenes toch vrijwel geen licht door komen. Komt echt in de buurt van zwart (waarbij ik vergelijk met de bezel.)

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 28-02-2016 10:11 ]

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 14:04
Heeft er iemand al DTS/Dolby Surround uitvoer via Plex of ingebouwde Chromecast functie werkend gekregen? HDMI Passtrough vanaf andere devices werkt prima, maar zodra ik de andriod apps van de TV gebruik krijg ik alleen stereo geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door RVE_NL op 28-02-2016 12:18 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

RVE_NL schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:47:
Heeft er iemand al DTS/Dolby Surround uitvoer via Plex of Chromecast steams werkend gekregen? HDMI Passtrough vanaf andere devices werkt prima, maar zodra ik de andriod apps van de TV gebruik krijg ik alleen stereo geluid.
Ondersteunt Chromecast wel surround output? Ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen testen met de TV. Ik gebruik het vooral voor youtube en dat is allemaal stereo.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Plex heeft problemen met het uitsturen van een 5.1 signaal naar de receiver.
Er is een pass through optie aanwezig, maar bij mij zorgt dat voor niet afspelende content.

[ Voor 23% gewijzigd door Fonta op 28-02-2016 13:32 ]

• tcviper
  • Laatst online: 21:33
Fonta schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:32:
Plex heeft problemen met het uitsturen van een 5.1 signaal naar de receiver.
Er is een pass through optie aanwezig, maar bij mij zorgt dat voor niet afspelende content.
Dat probleem is sinds vorige update al opgelost van Plex hoor :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Fonta
tcviper schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Dat probleem is sinds vorige update al opgelost van Plex hoor :)
Seriously?
* Fonta gaat meteen checken :D

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
RVE_NL schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:47:
Heeft er iemand al DTS/Dolby Surround uitvoer via Plex of ingebouwde Chromecast functie werkend gekregen? HDMI Passtrough vanaf andere devices werkt prima, maar zodra ik de andriod apps van de TV gebruik krijg ik alleen stereo geluid.
Dolby Digital werkt hier prima. DTS ondersteund android 5.1 nog niet.
Als je DTS wilt moet je Kodi gebruiken

• Fonta
Hier zonet geprobeerd.

De optie om audio meteen door te sturen lijkt inderdaad te werken.
Maar inderdaad zoals Motion2 zegt, alleen Dolby Digital werkt.
Content met DTS-HD wordt omgezet naar Dolby Digital.

Kodi is mogelijk een optie, de Video app op de TV geeft ook DTS door, maar geen DTS-HD.
Mijn Sony Bluray speler via DLNA weer wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Fonta op 28-02-2016 14:13 ]

• Matedeor
  • Laatst online: 18:06
Gisteren de Sony ht-ct380 soundbar binnengekregen bij mijn Sony 43w755c, prima geluid voor de prijs. Moet geen wonderen verwachten, maar vond het best goed. Werkt ook allemaal makkelijk op elkaar, geen vertragingsproblemen of dergelijke. Vooral op de subwoofer hebben ze niet bezuinigd, die ziet er ook erg strak uit. De soundbar zelf wel een paar kleine steekjes laten vallen qua afwerking, maar niet storend.

Jammer alleen dat er geen usb of wifi op zit, maar tot nu toe werkt de bluetooth goed. Is het eigenlijk wel mogelijk om die 'chrome cast audio' erop aan te sluiten? Was wel makkelijk als zoiets was ingebouwd, maar zit op dit moment nog in weinig goedkopere soundbars. En daarnaast zijn vrijwel alle soundsbars qua breedte over de 1 meter, terwijl de tv 95cm breed is, dus bleef er relatief weinig over.

• tcviper
Fonta schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:10:
Hier zonet geprobeerd.

De optie om audio meteen door te sturen lijkt inderdaad te werken.
Maar inderdaad zoals Motion2 zegt, alleen Dolby Digital werkt.
Content met DTS-HD wordt omgezet naar Dolby Digital.

Kodi is mogelijk een optie, de Video app op de TV geeft ook DTS door, maar geen DTS-HD.
Mijn Sony Bluray speler via DLNA weer wel.
Klopt, vanaf Android 6 is dat wel passthrough btw :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

het vreemde is dat mijn X8509C de Wifi netwerken niet ziet. Hij ziet de SSID's niet. Nu is de TV wel met kabel aangesloten, maar dat vind ik toch wat vreemd.

• Fonta
tcviper schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Klopt, vanaf Android 6 is dat wel passthrough btw :)
Dan mogen ze wel eens opschieten met Android 6 :)

• tcviper
Fonta schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Vertel mij wat... Volgens Sony van wat ik heb begrepen pas 'rond de zomer' :(
Voor nu neem ik gewoon genoegen met Dolby 5.1 :) Zolang ik maar Surround geluid heb vind ik het prima, dat DTS-HD komt nog wel dan.

[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 28-02-2016 16:04 ]

• TheKillingBean
  • Laatst online: 06-10 09:36
Ik heb een 809c en sinds vandaag knippert het lampje (illumination led) onder het logo een paar keer. Hierdoor wordt de onderkant van het scherm wat blauw terwijl het knippert. Na een paar keer stopt het knipperen. Als werkt wel gewoon goed. Iemand een idee wat het kan zijn? Kan het nergens vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKillingBean op 28-02-2016 18:17 ]

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• sdk1985
Hann1BaL schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:44:
het vreemde is dat mijn X8509C de Wifi netwerken niet ziet. Hij ziet de SSID's niet. Nu is de TV wel met kabel aangesloten, maar dat vind ik toch wat vreemd.
Defecte Wifi module?
TheKillingBean schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:05:
Ik heb een 809c en sinds vandaag knippert het lampje (illumination led) onder het logo een paar keer. Hierdoor wordt de onderkant van het scherm wat blauw terwijl het knippert. Na een paar keer stopt het knipperen. Als werkt wel gewoon goed. Iemand een idee wat het kan zijn? Kan het nergens vinden.
LED gedrag kun je veranderen in de settings.

• Chaoss
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Fonta schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Sony en opschieten met updates? En als Sony al met een Android 6 update komt wil je liever nog een half jaar op 5 blijven omdat de nieuwe firmware vol bugs zit :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Hann1BaL

Hann1BaL

sdk1985 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:14:
[...]

Defecte Wifi module?
[...]

LED gedrag kun je veranderen in de settings.
Hij ziet andere netwerken wel, inclusief het netwerk van mn Horizon box (Voor de duidelijkheid: ik zit niet in een UPC gebied en mijn horizon box is dus NIET mijn modem/router.) Het lijkt me sterk dat de wifi module defect is.

• Wietsee.
  • Laatst online: 22:16
Hann1BaL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Hij ziet andere netwerken wel, inclusief het netwerk van mn Horizon box (Voor de duidelijkheid: ik zit niet in een UPC gebied en mijn horizon box is dus NIET mijn modem/router.) Het lijkt me sterk dat de wifi module defect is.
Hier ziet de tv vaak alleen het 5G netwerk, en 2.4G niet, of pas na een reset.

Web Enrichment

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wietsee. schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:48:
[...]

Hier ziet de tv vaak alleen het 5G netwerk, en 2.4G niet, of pas na een reset.
Hij ziet zowel mijn 5GHz als 2.4GHz netwerk niet..
En met een reset bedoel je toch niet een factory reset? Want daar zitten we niet echt per se op te wachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 29-02-2016 11:45 ]

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Hann1BaL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Hij ziet zowel mijn 5GHz als 2.4GHz netwerk niet..
En met een reset bedoel je toch niet een factory reset? Want daar zitten we niet echt per se op te wachten :)
Misschien kun je eens proberen je router op een ander kanaal te laten uitzenden?

• sdk1985
Hann1BaL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Oh ik begreep dat je helemaal geen andere kanalen zag.

Standaard modemrouters staan nu niet bepaald bekend om hun uitstekende bereik... Heb je met een telefoon of tablet vanaf dezelfde locatie wel verbinding??

• Hann1BaL

Hann1BaL

sdk1985 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:02:
[...]

Oh ik begreep dat je helemaal geen andere kanalen zag.

Standaard modemrouters staan nu niet bepaald bekend om hun uitstekende bereik... Heb je met een telefoon of tablet vanaf dezelfde locatie wel verbinding??
Yup,
Verbinding is prima en de TV ziet netwerken die zwakker lijken, aldus de andere devices, dan mijn eigen netwerk, zoals het netwerk van de buren bijvoorbeeld. Dat is het vreemde.

• sdk1985
Hann1BaL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:25:
[...]

Yup,
Verbinding is prima en de TV ziet netwerken die zwakker lijken, aldus de andere devices, dan mijn eigen netwerk, zoals het netwerk van de buren bijvoorbeeld. Dat is het vreemde.
Ik heb één keer gehad dat mijn Netgear R7000 ook ineens niet te vinden was. Toen heb ik de Netgear zelf gereboot en was het probleem opgelost.

Al geprobeerd de stekker uit de UPC modem te trekken om een reboot te forceren? Zo nee dan zou ik daar even beginnen.

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Hann1BaL schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:25:
[...]

Yup,
mr_rik schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:21:
[...]

Misschien kun je eens proberen je router op een ander kanaal te laten uitzenden?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bericht gezien en ga ik testen. :)
sdk1985 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
[...]

Ik heb één keer gehad dat mijn Netgear R7000 ook ineens niet te vinden was. Toen heb ik de Netgear zelf gereboot en was het probleem opgelost.

Al geprobeerd de stekker uit de UPC modem te trekken om een reboot te forceren? Zo nee dan zou ik daar even beginnen.
Zoals gezegd, heb geen UPC, maar ik ga dat wel even checken.

Het is niet urgent vanwege de kabel die er in zit, maar ik wil wel zeker zijn dat het werk, mocht ik het wel nodig hebben.

-------------------------------------------------------
update:
modem reset en het 2.4 GHz netwerk was beschikbaar. 5GHz lijkt niet te worden ondersteund door de TV.
Typisch van die vreemde bugs dat je bij het invoeren van je Passphrase niet het textinvoer veld op de app kan gebruiken maar het met de remote moet doen.

Nog gekker: Sinds verbonden met wifi zegt de TV dat de kabel niet is verbonden. 8)7
Wat je ook niet kunt doen is wifi uitzetten bij de netwerk instellingen, maar ik kan alleen het netwerk vergeten.

Het zijn van die typische dingetjes die laten zien dat het platform eigenlijk niet af is. Ik voel me onderdeel van een grote betatest, maar goed, je bent tweaker of je bent het niet :)

[ Voor 95% gewijzigd door Hann1BaL op 29-02-2016 19:06 ]

• sdk1985
Je trekt nu iets te snel algemene conclusies. Bij mij gaat het sinds ik de TV in december heb gekocht eigenlijk prima mbt internet en Wifi.

In december heb ik de TV primair gebruikt in combinatie met een powerline verbinding (80 Mbps). Mijn 2.4 GHz Tp-Link wifi was gewoon een stuk trager (35 Mbps).

Sinds ik de R7000 heb (met 5 GHz ondersteuning en wat hippe snufjes als smart beam) ben ik die gaan gebruiken. Via de speedtest App op de tv zelf haal ik nu ruim 100 Mbit (3 bars). De powerline heb ik nu niet meer nodig.

Als ik de kabel loskoppel dan schakelt hij netjes over naar Wifi en vice-versa.

Wat er bij jou mis gaat weet ik niet. Ik zit zelf bij Ziggo en de Wifi van de Ubee modem gebruik ik niet. De meterkast is überhaupt geen goede plek voor een Wifi punt.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 29-02-2016 20:13 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

sdk1985 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:11:
Je trekt nu iets te snel algemene conclusies. Bij mij gaat het sinds ik de TV in december heb gekocht eigenlijk prima mbt internet en Wifi.

In december heb ik de TV primair gebruikt in combinatie met een powerline verbinding (80 Mbps). Mijn 2.4 GHz Tp-Link wifi was gewoon een stuk trager (35 Mbps).

Sinds ik de R7000 heb (met 5 GHz ondersteuning en wat hippe snufjes als smart beam) ben ik die gaan gebruiken. Via de speedtest App op de tv zelf haal ik nu ruim 100 Mbit (3 bars). De powerline heb ik nu niet meer nodig.

Als ik de kabel loskoppel dan schakelt hij netjes over naar Wifi en vice-versa.

Wat er bij jou mis gaat weet ik niet. Ik zit zelf bij Ziggo en de Wifi van de Ubee modem gebruik ik niet. De meterkast is überhaupt geen goede plek voor een Wifi punt.
Ik trek te snel conclusies? Natuurlijk
Kun je de wifi adapter uitzetten in de netwerksettings? Ik kan dat niet vinden.
Op het moment dat er een kabel EN wifi verbinding is vindt elk apparaat het normaal dat de kabel prioriteit krijgt. Dat is vrij logisch ook. Als wifi connected is zegt de tv dat de wired connectie disconnected is, ook al zit de kabel nog steeds aangesloten.

Als je er 1 loskoppelt, gebruikt hij de ander is wat je stelt. Ik ontken dat niet. Ik heb het hier over: Als ze allebei verbonden zijn besluit de TV te doen alsof de kabel niet verbonden is.

Daarnaast zijn er tal van apparaten, macbook, windows laptop, imac, ipad, android telefoon, iphone verbonden met wifi, maar alleen de TV heeft er problemen mee. Ik weet hoe "grimmig" wifi kan zijn en dat je ineens problemen kunt krijgen tussen specifieke apparaten en APs.

De tv moet mij niet vertellen dat de kabel disconnected is als die aangesloten is en werkt 8)

• TheKillingBean
  • Laatst online: 06-10 09:36
Is het ook mogelijk om bij de 800c series de tijd te veranderen? Mijn klok staat altijd 2 uren te vroeg. Heb al het wat geprobeerd bij de instellingen maar ik krijg het niet voor elkaar.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:01
Bah nadat ik heb geupgrade naar Kodi 16 kan ik opeens geen 1080i/HD TV kijken, de plugin die connectie maakt met TVHeadend nagekeken en geen foutjes oid, wel schiet de CPU naar 100%.

Ook een nadeel van dit is dat ik geen "football mode" kan gebruiken, erg jammer anders had ik mijn HTPC kunnen vervangen.

• sdk1985
Hann1BaL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:40:
[...]

Ik trek te snel conclusies? Natuurlijk
Kun je de wifi adapter uitzetten in de netwerksettings? Ik kan dat niet vinden.
Op het moment dat er een kabel EN wifi verbinding is vindt elk apparaat het normaal dat de kabel prioriteit krijgt. Dat is vrij logisch ook. Als wifi connected is zegt de tv dat de wired connectie disconnected is, ook al zit de kabel nog steeds aangesloten.

Als je er 1 loskoppelt, gebruikt hij de ander is wat je stelt. Ik ontken dat niet. Ik heb het hier over: Als ze allebei verbonden zijn besluit de TV te doen alsof de kabel niet verbonden is.

Daarnaast zijn er tal van apparaten, macbook, windows laptop, imac, ipad, android telefoon, iphone verbonden met wifi, maar alleen de TV heeft er problemen mee. Ik weet hoe "grimmig" wifi kan zijn en dat je ineens problemen kunt krijgen tussen specifieke apparaten en APs.

De tv moet mij niet vertellen dat de kabel disconnected is als die aangesloten is en werkt 8)
Het gedrag zoals jij dat graag zou zien komt op mijn X830 daadwerkelijk voor. Als je de kabel aansluit dan gebruikt hij de kabel. Jij bent zo ver ik weet ook de eerste die met dit probleem komt. Ik had van dit gedrag omgekeerd zelfs "last" omdat mijn Powerline (=kabel) nu trager is dan mijn 5 GHz netwerk. Om 5 GHz te gebruiken moest ik de powerline loskoppelen. Vandaar dat ik vindt dat je te snel een algemene conclusie trekt over het hele platform :).

Maar goed daarmee is jou probleem nog niet opgelost.

Een workaround is het wifi netwerk vergeten (daarmee reset je het wachtwoord en kan hij dus de Wifi niet gebruiken). Die heb ik op een LG met Netcast weleens gebruikt. Dat vindt ik zelf niet echt een oplossing. Zeker niet aangezien het bij mij wel naar behoren werkt. Aangezien je niet zo gek veel kunt instellen blijft er dan alleen een factory reset van de tv over, en daarna een RMA.

Met betrekking tot de 5 Ghz ontvangst. Die zou het dus wel moeten doen. Je gaf eerder aan dat een reboot van je ?Ziggo? modem er voor zorgde dat je Wifi 2.4 GHz wel zichtbaar werd. De 2.4 GHz band heeft een flink groter bereik dan 5 GHz. Weet je zeker dat je ook de 5 GHz direct naast de TV kunt ontvangen? Ik heb zelf mijn tv Wifi getest door mijn telefoon ervoor te leggen en vervolgens een speedtest te doen. Daarna heb ik dezelfde speedtest app op de tv gedraait. Ik kwam geen significante verschillen tegen (35 voor 2.4 GHz en 105 Mbit voor 5 Ghz). Alleen de laptop was 10 Mbit sneller op 5 GHz.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 01-03-2016 14:52 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

sdk1985 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:49:
[...]

Het gedrag zoals jij dat graag zou zien komt op mijn X830 daadwerkelijk voor. Als je de kabel aansluit dan gebruikt hij de kabel. Jij bent zo ver ik weet ook de eerste die met dit probleem komt. Ik had van dit gedrag omgekeerd zelfs "last" omdat mijn Powerline (=kabel) nu trager is dan mijn 5 GHz netwerk. Om 5 GHz te gebruiken moest ik de powerline loskoppelen. Vandaar dat ik vindt dat je te snel een algemene conclusie trekt over het hele platform :).

Maar goed daarmee is jou probleem nog niet opgelost.

Een workaround is het wifi netwerk vergeten (daarmee reset je het wachtwoord en kan hij dus de Wifi niet gebruiken). Die heb ik op een LG met Netcast weleens gebruikt. Dat vindt ik zelf niet echt een oplossing. Zeker niet aangezien het bij mij wel naar behoren werkt. Aangezien je niet zo gek veel kunt instellen blijft er dan alleen een factory reset van de tv over, en daarna een RMA.

Met betrekking tot de 5 Ghz ontvangst. Die zou het dus wel moeten doen. Je gaf eerder aan dat een reboot van je ?Ziggo? modem er voor zorgde dat je Wifi 2.4 GHz wel zichtbaar werd. De 2.4 GHz band heeft een flink groter bereik dan 5 GHz. Weet je zeker dat je ook de 5 GHz direct naast de TV kunt ontvangen? Ik heb zelf mijn tv Wifi getest door mijn telefoon ervoor te leggen en vervolgens een speedtest te doen. Daarna heb ik dezelfde speedtest app op de tv gedraait. Ik kwam geen significante verschillen tegen (35 voor 2.4 GHz en 105 Mbit voor 5 Ghz). Alleen de laptop was 10 Mbit sneller op 5 GHz.
Praktisch gezien is de 5GHz verbinding zelfs voor UHD streams van Netflix of Youtube niet nodig. De 2.4GHz doen het wel. Andere devices hebben geen enkel probleem om de 5Ghz SSID te zien en er mee te connecten van VERDER dan de TV. dus vanaf een punt in het verlengde van de router -TV.

Ik zeg ook niet dat wat ik ervaar voor alle TVs geldt, maar dat neemt niet weg, gezien dit topic en andere websites, er toch wel behoorlijk van dit soort kleine puntjes zijn.

Wat jij beschrijft: De tv prefereert je Powerline adapters boven je 5GHz wifi: Dit is niet meer dan normaal en zo zou het moeten werken. Ook al is je 5Ghz verbinding sneller. Het zou bij default nooit andersom moeten zijn. Ik weet dat het vergeten van het AP het probleem op lost en voor nu is dat ook prima, maar je weet in de toekomst niet of je het wel nodig gaat hebben. Er niets boven kabels natuurlijk, tenzij via powerline ;)

Op dit moment is een factory reset en al zeker een RMA veel te veel werk voor het doel. aangezien er een kabel ligt naar de locatie voor alle andere devices: HTPC, Bluray player en receiver. (Gbit netwerk, al doet de TV 100 Mbit denk ik)

• Kashika
  • Laatst online: 06-11 10:55
Hann1BaL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Praktisch gezien is de 5GHz verbinding zelfs voor UHD streams van Netflix of Youtube niet nodig. De 2.4GHz doen het wel. Andere devices hebben geen enkel probleem om de 5Ghz SSID te zien en er mee te connecten van VERDER dan de TV. dus vanaf een punt in het verlengde van de router -TV.

Ik zeg ook niet dat wat ik ervaar voor alle TVs geldt, maar dat neemt niet weg, gezien dit topic en andere websites, er toch wel behoorlijk van dit soort kleine puntjes zijn.

Wat jij beschrijft: De tv prefereert je Powerline adapters boven je 5GHz wifi: Dit is niet meer dan normaal en zo zou het moeten werken. Ook al is je 5Ghz verbinding sneller. Het zou bij default nooit andersom moeten zijn. Ik weet dat het vergeten van het AP het probleem op lost en voor nu is dat ook prima, maar je weet in de toekomst niet of je het wel nodig gaat hebben. Er niets boven kabels natuurlijk, tenzij via powerline ;)

Op dit moment is een factory reset en al zeker een RMA veel te veel werk voor het doel. aangezien er een kabel ligt naar de locatie voor alle andere devices: HTPC, Bluray player en receiver. (Gbit netwerk, al doet de TV 100 Mbit denk ik)
Hoeft niet. Blijkbaar ligt het aan de radiofrequenties van de router.
Even induiken en handmatig aanpassen. Kan zijn dat de Router dit automatisch wijzigt en de TV het kanaal niet ziet.

Bijvoorbeeld kanaal 13. TV ondersteund dat niet...

http://www.sony.nl/support/nl/article/77171

http://www.sony.co.uk/support/en/article/84374

• Hann1BaL

Hann1BaL

Kashika schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:01:
[...]

Hoeft niet. Blijkbaar ligt het aan de radiofrequenties van de router.
Even induiken en handmatig aanpassen. Kan zijn dat de Router dit automatisch wijzigt en de TV het kanaal niet ziet.

Bijvoorbeeld kanaal 13. TV ondersteund dat niet...

http://www.sony.nl/support/nl/article/77171

http://www.sony.co.uk/support/en/article/84374
Goed advies, ga ik checken. Ook daar ga ik wel bij zeggen: Als kanaal 13 een standaard is, is het in mijn ogen wel een gebrek van de TV dat niet te ondersteunen. Ik update deze reactie na controleren. Ik ga sowieso de kanalen wijzigen. Er zijn niet veel netwerken van de buren dus het is niet "crowded" met wifinetwerken.

• sdk1985
Kanaal 13gaat over 2.4 GHz neem ik aan (die heeft 1-13)? Mijn R7000 kan ik instellen van kanaal 36 tot 112. Bij mij werkt 5 GHz werkte het snelste op kanaal 64. Er zijn hier geen andere 5 GHz netwerken te ontvangen.

Mbt factory reset van de tv. Ik heb eigenlijk bar weinig ingesteld. De first time setup kon ik deels via mijn (Android) telefoon uitvoeren. Scheelt tijd met je Google account koppelen :). Kodi 16 zit tegenwoordig in de Playstore. Dus dan zou ik alleen nog even de advancedsettings en sources.xml moeten kopiëren naar de tv.

[ Voor 43% gewijzigd door sdk1985 op 01-03-2016 17:40 ]

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Deze informatie geldt voor de volgende modellen van tv's:

KD-55S8505C / S8005C
KD-65S8505C / S8005C
KD-43X8305C / X8307C / X8308C / X8309C
KD-49X8005C / X8305C / X8307C / X8308C / X8309C
KD-55X8005C / X8505C / X8507C / X8508C / X8509C / X9005C / X9305C
KD-65X8505C / X8507C / X8508C / X8509C / X9005C / X9305C
KD-75X8505C / X9105C / X9405C

Naam: Firmware update to PKG3.323EUB for TV
Releasedatum: 01-03-2016

Voordelen en verbeteringen:
Ziggo klanten: Zwart scherm bij het wisselen van kanalen

• Kuhr89
Volgens de site zou het ook gelden voor de W80c modellen.

Op de tv zelf zie ik de update nog niet verschijnen.

Ander ding:
Als ik de tv weer aanzet, nadat ik hem savonds heb uitgezet, krijg ik direct een locatievoorziening scherm te zien. Hebben mensen dit ook? Zo ja, hebben jullie dit weg kunnen krijgen?

• lonehitman
  • Laatst online: 01-09 06:57
Kan iemand mij vertellen welke teletekst opties de kd 49x8005 heeft. Half scherm of doorzichtig?

• Jassy
Software update is er inderdaad ook voor de W modellen:

http://www.sony.nl/suppor...-v3323-eua-NL/KDL-43W809C

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 09:32
In het foldertje heb ik hem niet voorbij zien komen, maar Expert heeft nog een gunstige inruil actie:
https://www.expert.nl/expertacties/sony-tv-inruilen
(waardoor iig de 55x8508c weer op het vertrouwde prijsniveau komt)

• Jassy
Trzema schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:27:
[...]

Bedankt voor de moeite ik ga het eens proberen. Ik bedacht me vanmiddag dat ik nog ergens een Colorvision Spyder 2 moet heb liggen. Eens kijken of ik daar wat mee kan om een en ander te calibreren.
Ben je hier nog mee bezig geweest? Was ik benieuwd naar..

• MrPasoa
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 08:02
Weet iemand hoe je PlayStation Now kunt gebruiken op de 2015 serie (ik heb een X8509C)?

Kreeg gister een uitnodiging voor de beta en zag op de website van Sony dat deze tv ook ondersteunt was.

• Trzema
  • Laatst online: 05-11 14:40
Jassy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:57:
[...]

Ben je hier nog mee bezig geweest? Was ik benieuwd naar..
Ja, maar het kleuren filter in de oude Spyder was dermate verslechterd dat het resultaat nergens op sloeg. Heb een Colour Monkey aangeschaft en die werkt wel perfect. Grijswaarde van de tv heeft nu op bijna alle punten een mooie delta van onder de 1. Is het visueel verbeterd? In mijn optiek zeker. Rood is nu ook gewoon rood en niet meer fluoriserend en de skin tone is ook sterk verbeterd. Mijn vrouw ziet het verschil echter amper....

• Jassy
Trzema schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Ja, maar het kleuren filter in de oude Spyder was dermate verslechterd dat het resultaat nergens op sloeg. Heb een Colour Monkey aangeschaft en die werkt wel perfect. Grijswaarde van de tv heeft nu op bijna alle punten een mooie delta van onder de 1. Is het visueel verbeterd? In mijn optiek zeker. Rood is nu ook gewoon rood en niet meer fluoriserend en de skin tone is ook sterk verbeterd. Mijn vrouw ziet het verschil echter amper....
Kijk aan.. Zijn de settings nog heel anders dan de settings op Rtings? Zou je ze met mij willen delen?

Thx.

• tcviper
MrPasoa schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:09:
Weet iemand hoe je PlayStation Now kunt gebruiken op de 2015 serie (ik heb een X8509C)?

Kreeg gister een uitnodiging voor de beta en zag op de website van Sony dat deze tv ook ondersteunt was.
ik Kreeg daar ook een uitnodiging voor, maar dat was voor de PS4. de Google Play app (voor deze TV's) staat er volgens mij nog niet op in NL.

• Mike P
Nog steeds behoorlijk tevreden over mijn 8509c, maar de kijkhoeken zijn wel belabberd zeg. Als ik er recht voor zit, op drie meter afstand, en ik kijk naar een film met balken boven en onder, dan zijn die balken aan de zijkanten duidelijk iets lichter dan in het midden.

• Trzema
Mike P schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:40:
Nog steeds behoorlijk tevreden over mijn 8509c, maar de kijkhoeken zijn wel belabberd zeg. Als ik er recht voor zit, op drie meter afstand, en ik kijk naar een film met balken boven en onder, dan zijn die balken aan de zijkanten duidelijk iets lichter dan in het midden.
Helemaal mee eens. Bij mijn 809c is het niet anders. Een metertje verschuiven op de bank en het beeld is ronduit belabberd.

• Rocdefrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Gisteren de net gepubliceerde firmware geïnstalleerd: zelfde problemen met Ziggo on demand/ rode knop. Op het Sony forum geeft iemand aan dat dit daadwerkelijk de oude firmware is. Gaat niet echt lekker. Sony moet het echt eens gaan regelen nu. Mogen we wel verwachten lijkt mij.

• PCJR
Trzema schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Helemaal mee eens. Bij mijn 809c is het niet anders. Een metertje verschuiven op de bank en het beeld is ronduit belabberd.
Deze laatste zin doet me toch wel nog even nadenken. Ben best wel pietje precies en ik krijg hier toch wel kriebels van. Ik kan er denk ik niet tegen om 1200-1400 euro uit te geven en dan met dit euvel te zitten.

Een IPS alternatief zoeken is gwn kl*te. De 830 serie mist weer wat zaken als ik het goed heb, tov 850. :/

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Rocdefrost schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:42:
Gisteren de net gepubliceerde firmware geïnstalleerd: zelfde problemen met Ziggo on demand/ rode knop. Op het Sony forum geeft iemand aan dat dit daadwerkelijk de oude firmware is. Gaat niet echt lekker. Sony moet het echt eens gaan regelen nu. Mogen we wel verwachten lijkt mij.
De goede versie schijnt nu wel online te staan.

3323 lost bij mij alle problemen op iig. :)

• Trzema
philipperosier schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Deze laatste zin doet me toch wel nog even nadenken. Ben best wel pietje precies en ik krijg hier toch wel kriebels van. Ik kan er denk ik niet tegen om 1200-1400 euro uit te geven en dan met dit euvel te zitten.

Een IPS alternatief zoeken is gwn kl*te. De 830 serie mist weer wat zaken als ik het goed heb, tov 850. :/
Ik zou er inderdaad niet zondermeer vanuitgaan dat het wel meevalt. Misschien overdrijf ik wel een beetje (moet mijn frustratie even kwijt) maar ik zou de tv niet weer kopen als ik de keus had. Is natuurlijk ook afhankelijk hoe de kamer ingericht is. Als de zitplek relatief dicht op de tv staat wordt de kijkhoek tov de tv bij heen weer schuiven sneller groter dan wanneer de kijkafstand groter is.

Ook bij verticale verschuiving treedt het probleem op.

Succes

• Mike P
[...]

Als je van jezelf weet dat je een pietje precies bent, zou ik het niet doen. Ik heb zojuist besloten de 8509c toch maar terug te sturen en het nog een jaar of twee uit te zingen met mijn plasma. Tegen die tijd is OLED hopelijk enigszins betaalbaar.

• yordy1985
Wie gebruikt Kodi op zijn tv? Het lukt mij niet om vob flies zichtbaar te maken in de bibliotheek.

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:36
TheKillingBean schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:38:
Is het ook mogelijk om bij de 800c series de tijd te veranderen? Mijn klok staat altijd 2 uren te vroeg. Heb al het wat geprobeerd bij de instellingen maar ik krijg het niet voor elkaar.
Dit al geprobeerd?
http://sony-eur-eu-nl-web...omer--of-wintertijd-in-te

• Hann1BaL

Hann1BaL

Trzema schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Ik zou er inderdaad niet zondermeer vanuitgaan dat het wel meevalt. Misschien overdrijf ik wel een beetje (moet mijn frustratie even kwijt) maar ik zou de tv niet weer kopen als ik de keus had. Is natuurlijk ook afhankelijk hoe de kamer ingericht is. Als de zitplek relatief dicht op de tv staat wordt de kijkhoek tov de tv bij heen weer schuiven sneller groter dan wanneer de kijkafstand groter is.

Ook bij verticale verschuiving treedt het probleem op.

Succes
Zelf deel ik de ervaring niet. De kijkhoek is praktisch prima. Ja, kan van ver vanaf de zijkant zien dat de kleuren wat fletser worden, maar dat heeft elke TV op OLED na. Echter is een OLED tv wat mij betreft nog onzinnig om te kopen.

Dan kun je beter over 4 jaar weer een nieuwe tv kopen dan nu 3K uit te geven (voor 4k model)

Natuurlijk afhankelijk van je woonkamer, maar in de meeste kamers zit je toch echt wel ongeveer recht voor de TV en dan zit je naar een prachtig beeld te kijken, in ieder geval, dat vind ik met de 8509C.

Dit blijft een persoonlijke ervaring/mening. Kijk vooral zelf in de winkel, maar ik vind hier dat er wel extreme meningen gegeven worden. Dat je zegt dat naar jou mening de kijkhoek niet ideaal is, prima, maar belabberd vind ik wel echt alsof je praat over een CRT tv.

• sdk1985
yordy1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:51:
Wie gebruikt Kodi op zijn tv? Het lukt mij niet om vob flies zichtbaar te maken in de bibliotheek.
Dvd's met VOB files werken in mijn ervaring niet lekker met Kodi. Op die manier zie je films ineens 10+ keer in je library.

Wat je kunt doen is er een image van maken (virtueel branden met bijvoorbeeld nero burning rom) en het resulterende image bestand de juiste naam geven.
[...]

Ik heb de X8308C. Volgens mij "mist" hij 3D en HDR.

Ik ben de huidige firmware ondertussen wel een beetje zat. Dit is de eerste firmware waarbij ik regelmatig problemen heb met de Kodi en Netflix app. Met name na een standby wil de Kodi app weleens niet meer reageren. Ook de Netflix app geeft soms overal dezelfde film weer zodra je gaat afspelen of op meer informatie drukt. Dat laatste krijg ik alleen opgelost met een reboot. Best irritant en nog niet meegemaakt sinds aanschaf in december!

[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 02-03-2016 13:25 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297