• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 21:51
MJ23 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:57:
Ik heb een KDL-50W807C (805C alleen dan in het zilver) gekocht, alleen deze wordt pas over 2 maandjes in gebruik genomen wegens een verhuizing. Ik ben benieuwd hoe mensen het gebruik van een NAS (ik heb een Synology DS115j) ervaren in combinatie met de Kodi app. Ik vraag me af of ik nog een extra mediaplayer moet aanschaffen (bijv. een Rasperry Pi) of dat ik uit de voeten kan met alleen de NAS en Kodi.
Zie de post boven jou. Met de versie van Kodi die hier in het topic genoemd wordt, gaat het afspelen vanaf een nas naar je tv perfect. Ik heb mijn mediacenterbox (cubox met kodi) naar de slaapkamer verplaatst, dus kortom; ja je kunt er zeker mee uit de voeten :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik kreeg kodi niet lekker werkend, gebruik gewoon DS video wat wel prima werkt met de x85

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 17:35
MJ23 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:57:
Ik heb een KDL-50W807C (805C alleen dan in het zilver) gekocht, alleen deze wordt pas over 2 maandjes in gebruik genomen wegens een verhuizing. Ik ben benieuwd hoe mensen het gebruik van een NAS (ik heb een Synology DS115j) ervaren in combinatie met de Kodi app. Ik vraag me af of ik nog een extra mediaplayer moet aanschaffen (bijv. een Rasperry Pi) of dat ik uit de voeten kan met alleen de NAS en Kodi.
Raspberry Pi ga je er alleen maar op achteruit qua snelheid. Met Kodi 16 gaat het goedkomen:).
tcviper schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:48:
Wat zijn dit toch ook 'kl*te' tvs he af en toe' het werkt 4 dagen super goed, dan opeens start je Plex, stottert het beeld weer, je start tv opnieuw op en het werkt weer. Zelfde geld voor Kodi overigens, na een paar dagen alsof de tv film mode en motionflow niet meer snapt tot reboot.
Nog niet meegemaakt bij Kodi. Ik gebruik de TV/Kodi dagelijks sinds begin December. Misschien heb je een App die te veel cpu/geheugen smult?
Chaoss schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:23:
Ik kreeg kodi niet lekker werkend, gebruik gewoon DS video wat wel prima werkt met de x85
Wat werkt er niet lekker aan? Heb je de advanced settings uit de topic start al gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2016 21:46 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Kodi 16 heb ik net geïnstalleerd op mijn tv, hij is uit! :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hebben jullie bij kodi geen last dat het geluid soms alleen statig noise is? En dat dat alleen op te lossen is door even een TV kanaal met surround sound te kiezen?
Dat weerhoudt mij ervan om de pi weg te doen.

• Vince22
Jelte schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:05:
Hebben jullie bij kodi geen last dat het geluid soms alleen statig noise is? En dat dat alleen op te lossen is door even een TV kanaal met surround sound te kiezen?
Dat weerhoudt mij ervan om de pi weg te doen.
Ik heb dat alleen als de tv ingesteld staat op "tv-speaker" ipv "audio-systeem" en ik probeer dan 5.1 materiaal af te spelen. Zoals eerder vermeld staat komt dit waarschijnlijk door het eerst inschakelijk van de tv en daarna de receiver/soundbar (mocht je over 1 van beide beschikken).
Of wanneer je 5.1 materiaal over 2.0 output afspeelt gebeurt dit ook. In de audio instellingen van Kodi zou je wat dat betreft het aantal kanalen op 2.0 kunnen zetten.

Het is dus meer een configuratiefout als dat het aan de tv dan wel kodi ligt (tenminste, dat denk ik)

[ Voor 3% gewijzigd door Vince22 op 21-02-2016 22:15 ]

• XC9
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11 11:02

XC9

Ik heb sinds 2 updates geleden (eind januari / begin februari?) dat bij m'n TV na het uitzetten via de AB, na een paar minuten de LED aan de voorkant aan gaat... En af en toe gaat ie ook weer uit... en weer aan... Nou is dat niet zo erg (al snap ik niet waarom), maar ik weet op dat moment dat ik de lul ben als ik hem weer aan zou zetten. Dan krijg ik namelijk wel beeld van de laatste input voordat ik hem uit zette, echter er komt geen geluid meer uit en de TV reageert nergens meer op. Totdat ik de stroom er ff vanaf haal en de TV opnieuw laat opstarten. Dan werkt alles weer prima.

De afgelopen update van 17-2 heeft het niet verholpen. Ik heb ook al factory reset geprobeerd. Kent iemand dit probleem? Zal het een defect zijn met mijn specifieke toestel? Gaat om de KDL-55W809C.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sdk1985 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:29:

Wat werkt er niet lekker aan? Heb je de advanced settings uit de topic start al gebruikt?
Interface was wat traag, haperingen in beeld, 4k ging sowiezo moeilijk. Advanced setting maakte het iets beter maar imho niet goed genoeg

Daarnaast vind ik DS video gebruikersvriendelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 22-02-2016 01:13 ]

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-10 10:02
XC9 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:48:
Ik heb sinds 2 updates geleden (eind januari / begin februari?) dat bij m'n TV na het uitzetten via de AB, na een paar minuten de LED aan de voorkant aan gaat... En af en toe gaat ie ook weer uit... en weer aan... Nou is dat niet zo erg (al snap ik niet waarom), maar ik weet op dat moment dat ik de lul ben als ik hem weer aan zou zetten. Dan krijg ik namelijk wel beeld van de laatste input voordat ik hem uit zette, echter er komt geen geluid meer uit en de TV reageert nergens meer op. Totdat ik de stroom er ff vanaf haal en de TV opnieuw laat opstarten. Dan werkt alles weer prima.

De afgelopen update van 17-2 heeft het niet verholpen. Ik heb ook al factory reset geprobeerd. Kent iemand dit probleem? Zal het een defect zijn met mijn specifieke toestel? Gaat om de KDL-55W809C.
Dit gebeurde mij gister ook (809C), ik herken het dus. Geen idee of dit een bekend probleem is bij Sony, iemand?

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vince22 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:13:
[...]

Ik heb dat alleen als de tv ingesteld staat op "tv-speaker" ipv "audio-systeem" en ik probeer dan 5.1 materiaal af te spelen. Zoals eerder vermeld staat komt dit waarschijnlijk door het eerst inschakelijk van de tv en daarna de receiver/soundbar (mocht je over 1 van beide beschikken).
Of wanneer je 5.1 materiaal over 2.0 output afspeelt gebeurt dit ook. In de audio instellingen van Kodi zou je wat dat betreft het aantal kanalen op 2.0 kunnen zetten.

Het is dus meer een configuratiefout als dat het aan de tv dan wel kodi ligt (tenminste, dat denk ik)
volgens mij staat de versterker als eerste aan (harmony), maar ik kan er eens een korte vertraging bij inbouwen.
Modi staat verder gewoon op pass through.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

XC9 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:48:

heeft dit niet te maken met het feit dat de epg zich bijwerkt als de tv uitstaat?

ik heb de laatste update niet gedraaid en heb dat automatisch bijwerken uitgezet.
Het enige probleem wat ik heb is af en toe wat blokkerig beeld zo nu en dan.
Ik hou het "don't fix it if it aint broken" principe maar aan tot er een stabiele android 6 uit is.

• dominion99
  • Laatst online: 13-08 00:37
Lees hier : http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=229348&page=31

Dat je via een andere afstandbediening wel de 3D optie kan aanzetten, alleen ik heb geen andere afstandbediening die een 3D knop heeft. Zou je dit via een Android Phone en IR app ofzo kunnen doen? maar dan moet je misschien wel de juiste codes kunnen achterhalen?

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-10 07:13
Ik had een 55x85 op het oog...Echter als ik al die problemen hier zo lees, basale functies van een tv die niet meer werken, heb ik mijn bedenkingen.

Begin te twijfelen en denk dan toch ook om eens naar Sam/Pana/LG te gaan kijken. Hebben niet meerderen dat gevoel gehad? Zo ja/nee, waarom zo al?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• dominion99
Ik heb de 65X85 en herken deze problemen niet, ik gebruik dan wel geen CAM module maar gebruik de horizon setup box voor het af en toe tv kijken, meeste kijken we via netflix en Kodi.

Afgezien van de missende 3D optie in de KODI app vind ik het voor mij de perfecte tv.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
philipperosier schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:33:
Ik had een 55x85 op het oog...Echter als ik al die problemen hier zo lees, basale functies van een tv die niet meer werken, heb ik mijn bedenkingen.

Begin te twijfelen en denk dan toch ook om eens naar Sam/Pana/LG te gaan kijken. Hebben niet meerderen dat gevoel gehad? Zo ja/nee, waarom zo al?
Sterker nog, eerder heb ik een LG (850) gehad in dezelfde prijs categorie en teruggebracht naar de winkel. Ik heb een Samsung 55hu6900 gehad maar die kunstmatige bewegings hz waren verschrikkelijk. Verkocht en een gekocht maar die had een contrast wat zeer beroerd is. Panasonic was vroeger wel goed maar hoe dat nu zit weet ik niet…

Nu heb ik deze Sony (65 inch 8505) en qua beeld het beste wat je kunt kopen voor je centen qua beeld alleen qua Android smart gedeelte is het nog niet wat het moet zijn. Uiteindelijk zal het wel goedkomen maar Sony heeft het op dit moment duidelijk niet onder controle. Ik hoop dat de features die sony nu zelf probeert te maken native in Andorid TV 6 zullen zitten.

Gelukkig zijn wij tweakers dus door te prutsen kom je een heel eind. En doordat er verschillende apps zijn om hetzelfde te doen heb je keus. :-) Als je gewoon alleen tv wil kijken kun je beter iets anders kopen. Maar als je het leuk vind om te prutsen en dingen wil doen die je buurman niet kan op zijn TV dan is zijn deze Sony's bij uitstek geschikt voor je!

• Agima!
Chaoss schreef op maandag 22 februari 2016 @ 01:12:
[...]

Hoe gebruik je DS video? Op een ipad oid en dan via DNLA naar de tv casten? Als ik dat doe rekt hij de video verticaal uit. Hoe heb je dat opgelost?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55

OmeJoyo

This is me

Vince22 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:07:
[...]

Weet niet of ik je hiermee nog kan helpen maar ik heb sinds dit weekend het totale emulator gebeuren op mijn 49x8307 werkend, met PS4 controller èn 360 wireless controller. Ik heb de app SNES ex geinstalleerd en met behulp van ES File explorer de roms op de hdd gekopieerd. Vervolgens de emulator hiernaar verwezen en zowel de PS4 controller alswel de 360 wireless controller (met usb dongel) werken allebei vlekkeloos. Heb nog niet geprobeerd met NES, Megadrive of andere emulatoren, want snes9x ex is de enige gratis emulator.
Alle emulatoren van dezelfde maker schijnen perfect te werken.

Ook werkt deze app standaard met de Rom Collection browser in Kodi, dus kun je er ook nog een mooi sausje overheengooien met hoesjes, boxart enz.

Als ik eerlijk ben doet mijn tv nu alles wat ik van mijn tv ervan hoopte: Supergoed beeld, Netflix, Plex, Kodi, Spotify, Chromecast, Youtube, TuneIn, tv gids, opnemen op 3.0 USB HDD, kortom, buitenom mijn PS4 heb ik verder geen settopbox, mediacenter en appletv meer nodig. Ik ben een blij mens :P
Inmiddels mijn logitech F710 opgezocht, die is officieel ondersteund en doet het, maar vind het jammer dat ik niet mijn usb NES controllers kan gebruiken, heb ook usb psx controllers van logitech, die geven helaas ook problemen. Verder ook hier alles prima werken nu. Doe emulators ga ik eens proberen, heb nu vele andere nes emulators geprobeerd, maar die hebben allemaal moeite met super Mario 3 of zijn niet handig om te gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door OmeJoyo op 22-02-2016 10:11 . Reden: Typo ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• sdk1985
Chaoss schreef op maandag 22 februari 2016 @ 01:12:
[...]

Interface was wat traag, haperingen in beeld, 4k ging sowiezo moeilijk. Advanced setting maakte het iets beter maar imho niet goed genoeg

Kodi 16 beta 4 was een stuk soepeler dan de eerdere beta's maar je hebt de tv nog niet zo lang, dus dat kan het niet zijn. Verder volg je het topic te lang om Kodi 15 te proberen :P.

Misschien stond er iets anders open? Via O kun je de cpu-loads en skipped frames bekijken (hier geen skipped frames, en <50%).

• Hann1BaL
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Sony levert een prachtig beeld voor een scherpe prijs. Het equivalent van Samsung is de J7000 serie die een stuk hoger geprijsd is.

Het voordeel van de Sony is dat je Miracast/Chromecast hebt en alles van je mobiele device and Chrome browser direct naar je TV kunt streamen. Dat vangt dus veel problemen met smartfunctionaliteit op.

Sinds de laatste update doet mijn 55X8509 geen rare dingen meer.
Er zijn best wat applicaties niet, maar mijn Horizon box doet het meeste. Veel mensen hebben een aparte settop box voor TV en dat maakt zaken al minder belangrijk.

De Panasonic is qua software nog slechter. Alleen de Samsung heeft een echt goed volwassen smart platform, maar wil je dezelfde prijs, zit je vast aan de 6000 series die echt een slechter beeld geven en maar beschikken over een 50Hz paneel.

De Panasonic levert betere zwartwaarden tov de Sony, maar dat is vooral theorie. De kijkhoek van de Sony vond ik beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 22-02-2016 11:11 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36

Mjah, moet zeggen dat het op het moment voor mij redelijk prima werkt allemaal. Sony AndroidTV is een stuk stabieler geworden en met de laatste 2 a 3 updates zijn de grootste problemen verholpen. De laatste update levert weer problemen op voor een specifieke groep gebruikers, waar ik zelf dit keer gelukkig niet onder val.

Overigens, eerder was Smit juist DE module om te hebben en probleemloos te kijken, Quantis zou veel issues hebben. De laatste update levert weer specifek problemen op met de Smit module.

Ik heb ook meerdere tvs en platformen bekeken, onder andere LG, Samsung en Panasonic...

Reden voor mij om uiteindelijk voor Sony AndroidTV te gaan (danwel niet voor de andere opties).

+ Flexibiliteit android. Qua smart is dit wel het meest slimme platform met de grootste mogelijkheden en opties. Het meest toekomstbestendig van allemaal.
+ Beeld en responsetime sony... Je kan uiteraard wat minder geluk hebben maar over het algemeen is het sony beeld het beste qua kleuren en zwartwaarden/contrast. Minpunt zijn de kijkhoeken...
+ Design, persoonllijk maar vond het een mooie tv. Erg dunne randen...
+ 100hz scherm. Ik zet alle beeldverbeteraars en motionspul uit, dit scherm is 100hz waardoor dit prima mogleijk is.
+ (uiteindelijk) opname mogelijkheden. Hoopte eigenlijk op pauzeer mogelijkheden zodat mn humax evt weg kon, opnemen kan nu wel maar pauzeren helaas niet... hopelijk met android 6.

Samsung: Zeer afhankelijk van samsung qua apps en hoorde slechte verhalen over de ondersteuning vanuit Samsung. (Apps en functionaliteiten die 'zomaar' worden verwijderd op een gegeven moment.) Daarnaast in deze prijsklasse alleen 50hz schermen...

LG: Heb hier nog de LG 43UF680v van. Reactiesnelheid is minder... 50hz scherm? Grootste nadeel (en voor mij reden om alsnog voor de SOny te gaan) is slechts 1 usb poort en daarmee kan ik OF een toetsenbord OF een externe schijf voor opnemen aansluiten. Een schijf via een hub wordt niet geaccepteerd als opnamedevice (wel als afspeel device). Grootste pluspunt waren de kijkhoeken, perfect. Ook smartOS (WebOS 2) vond ik prima bevallen, maar ook hierbij compleet afhankelijk van LG...

Panasonic: Geen opname mogelijkheden, las iets over afhankelijkheid van Panasonic servers qua smart functionaliteit en issues met donkere randen langs de zijkant.

Er valt zeker nog enorm veel te verbeteren aan AndroidTV, maar de mogelijkheden zijn echt top. Ook al zat apps gesideload, geen probleem. Ik hoop dat met een Android 6 update nog meer opgelost wordt (daar is ook voor het eerste TimeShift functionaliteit ondersteund). Op dit moment draait mijn tv eigenlijk best stabiel en prima.

Zappen gaat langzaam, maar dat is ook een CI+ issue... Het mag af en toe wat soepeler allemaal, maar eigenlijk voelt het niet langzamer dan bijvoorbeeld WebOS2.

Ik zou iig zorgen dat je hem ergens koopt waar je een goede return policy hebt zodat je goed kan testen of je tegen specifieke problkemen aanloopt en als het voor jou toch te erg is, hem terug kan brengen.

Zelf overigens in het bezit van de 43W805c...

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik vind Android gewelding op mijn 55X8509C. Helaas met Kodi (en soms youtube) geluids delay. 0.175ms meestal. Maar wat ik erg jammer vind, is het aanbod van apps. Dit zijn er bar weinig.

Hierboven lees ik veel apps met sideload geinstalleerd maar ik krijg ze niet fatsoenlijk voor elkaar. Zou wel eens willen weten welke apps dit bijvoorbeeld zijn.

Ik heb ook een leuke computer..

• m0ridin
Tranzy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:34:
Ik vind Android gewelding op mijn 55X8509C. Helaas met Kodi (en soms youtube) geluids delay. 0.175ms meestal. Maar wat ik erg jammer vind, is het aanbod van apps. Dit zijn er bar weinig.

Hierboven lees ik veel apps met sideload geinstalleerd maar ik krijg ze niet fatsoenlijk voor elkaar. Zou wel eens willen weten welke apps dit bijvoorbeeld zijn.
In mijn geval:

OneDrive
SpeedTest
Uitzending Gemist
RTL XL
FoxSports NL (alleen loopt video daarin niet soepel, een issue wat ik eerder ook met de xiaomi mipad had)
Chrome
Een rotate app waarvan ik niet uit mn hoofd weet welke (niet alle apps worden goed getoond, hiermee kan je landscape forceren)

Het is alleen wat omslachtig qua installeren, op dit moment heb ik een share op mn router met de apks end ie gemapped in ES File Explorer. Ik kopieer ze dan van bijv mn telefoon naar die share om ze van daaruit weer te installeren op mijn tv...

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vince22 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:59:
Is iemand al bezig geweest met RetroArch of een andere retro-gaming app?
Heb de laatste nightly geinstalleerd maar de gekoppelde DualShock 4 wordt niet gevonden...
Zou mooi zijn om rechstreeks vanuit deze app NES en SNES spellen te kunnen spelen met de DS4.
Vince22 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:15:
[...]
Ik stel mn vragen maar even opnieuw, beetje ondergesneeuwd door alle aankoopadviezen-/aankoopmeldposts. :P
Dit zou ik ook wel willen weten. Heb geen PS4 maar zou graag een DS controller nemen om wat SNES roms te spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-v op 22-02-2016 14:24 ]

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
m0ridin schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Samsung: Zeer afhankelijk van samsung qua apps en hoorde slechte verhalen over de ondersteuning vanuit Samsung. (Apps en functionaliteiten die 'zomaar' worden verwijderd op een gegeven moment.) Daarnaast in deze prijsklasse alleen 50hz schermen...
Zit zelf beetje te twijfelen tussen de 80X of 75X series van Sony of de UE48J6200 van Samsung, voor 600 euro heb je dan volgens mij een prima 100Hz (120 lees ik zelfs?) scherm.. Wat zijn volgens jou hiervan de downsides dan, naast Tizen en de plastic uitstraling van de TV?

• Vince22
Jay-v schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:24:
[...]
[...]

Dit zou ik ook wel willen weten. Heb geen PS4 maar zou graag een DS controller nemen om wat SNES roms te spelen.
Haha toevallig heb ik het dit weekend werkend gekregen met PS4 en Xbox 360 controller. Zou best kunnen dat die app ook native de DS controller ondersteunt. Als de tv hem als controller of input device ziet, zou best kunnen dat het werkt! Proberen kan altijd, de emulator app is immers gratis! (Snes9x ex)
Vince22 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Vreemd genoeg begon mijn tv (43W755C) na het aansluiten van een USB HDD ook last van allerlei vage dingen te krijgen (bij zappen zwart scherm en geluid vorige scherm, complete vastlopers enz.). Maar, eveneens vreemd genoeg, werkt het nu allemaal weer vlekkeloos. Heb sinds gisteren de HDD weer aangesloten en tot dusver geen enkel probleem (zappen, guide, iTV van Ziggo, hdmi (film kijken/gamen), opnemen en terugkijken, apps), alles loopt (nog) prima, ik hoop dat dit zo blijft nu.

Ik weet zeker dat ze bij Sony op dit moment druk doende zijn met het oplossen van de problemen, want ook zij zitten natuurlijk niet te wachten op al deze ellende (met als gevolg veel negatieve reclame). Ik hoop dan ook dat ze bij een volgende update veel van de stabiliteitsproblemen kunnen oplossen, om zich daarna weer vol te kunnen storten op extra/andere functionaliteiten (zoals o.a. timeshift recording).

• m0ridin
test_slang_776 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:07:
[...]

Zit zelf beetje te twijfelen tussen de 80X of 75X series van Sony of de UE48J6200 van Samsung, voor 600 euro heb je dan volgens mij een prima 100Hz (120 lees ik zelfs?) scherm.. Wat zijn volgens jou hiervan de downsides dan, naast Tizen en de plastic uitstraling van de TV?
Geen idee, ik was zelf specifiek op zoek naar een 42" of 43" scherm en daardoor vielen ook al veel modellen af waaronder deze dus.

De modellen die ik bekeek hadden wat ik noemde als nadeel. Vooral de ervaringen van mensen met de support op smartos gebied van samsung was voor mij een domper en reden om verder te kijken.

Nu is het sowieso maar afwachten hoe lang de sony bruikbaar blijft, maar ik heb hem wel gekocht om er een paar jaar mee te kunnen doen zonder afhankelijk te zijn van andere kastjes of htpcs.

• m0ridin
mr_rik schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
Vreemd genoeg begon mijn tv (43W755C) na het aansluiten van een USB HDD ook last van allerlei vage dingen te krijgen (bij zappen zwart scherm en geluid vorige scherm, complete vastlopers enz.). Maar, eveneens vreemd genoeg, werkt het nu allemaal weer vlekkeloos. Heb sinds gisteren de HDD weer aangesloten en tot dusver geen enkel probleem (zappen, guide, iTV van Ziggo, hdmi (film kijken/gamen), opnemen en terugkijken, apps), alles loopt (nog) prima, ik hoop dat dit zo blijft nu.

Ik weet zeker dat ze bij Sony op dit moment druk doende zijn met het oplossen van de problemen, want ook zij zitten natuurlijk niet te wachten op al deze ellende (met als gevolg veel negatieve reclame). Ik hoop dan ook dat ze bij een volgende update veel van de stabiliteitsproblemen kunnen oplossen, om zich daarna weer vol te kunnen storten op extra/andere functionaliteiten (zoals o.a. timeshift recording).
Volgens mij wordt timeshift nog helemaal niet ondersteund in android 5.1... De api vanuit google zijn pas toegevoegd in versie 6. Denk dus dat we timeshift kunnen vergeten helaas :/

• mr_rik
m0ridin schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:20:
[...]

Volgens mij wordt timeshift nog helemaal niet ondersteund in android 5.1... De api vanuit google zijn pas toegevoegd in versie 6. Denk dus dat we timeshift kunnen vergeten helaas :/
Ja, wordt waarschijnlijk nog even wachten voordat dit zover is...

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Vince22 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Haha toevallig heb ik het dit weekend werkend gekregen met PS4 en Xbox 360 controller. Zou best kunnen dat die app ook native de DS controller ondersteunt. Als de tv hem als controller of input device ziet, zou best kunnen dat het werkt! Proberen kan altijd, de emulator app is immers gratis! (Snes9x ex)
Vince22 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Ik zat persoonlijk aan RetroArch te denken maar wil geen controller van 60 piek kopen als het niet werkt met mijn TV ;). Ik ga er wel even 1 lenen om het te testen denk ik.

• Vince22
Jay-v schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:29:
[...]
Ik zat persoonlijk aan RetroArch te denken maar wil geen controller van 60 piek kopen als het niet werkt met mijn TV ;). Ik ga er wel even 1 lenen om het te testen denk ik.
Als je het goedkoop wilt oplossen zou je ook gewoon een tweedehands 360 controller via mp kunnen kopen bijvoorbeeld deze.

En dan deze 360 receiver erbij aanschaffen, ben je ongeveer 2 tientjes totaal kwijt.

• mr_rik
Vince22 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:07:
[...]

Weet niet of ik je hiermee nog kan helpen maar ik heb sinds dit weekend het totale emulator gebeuren op mijn 49x8307 werkend, met PS4 controller èn 360 wireless controller. Ik heb de app SNES ex geinstalleerd en met behulp van ES File explorer de roms op de hdd gekopieerd. Vervolgens de emulator hiernaar verwezen en zowel de PS4 controller alswel de 360 wireless controller (met usb dongel) werken allebei vlekkeloos. Heb nog niet geprobeerd met NES, Megadrive of andere emulatoren, want snes9x ex is de enige gratis emulator.
Alle emulatoren van dezelfde maker schijnen perfect te werken.

Ook werkt deze app standaard met de Rom Collection browser in Kodi, dus kun je er ook nog een mooi sausje overheengooien met hoesjes, boxart enz.

Als ik eerlijk ben doet mijn tv nu alles wat ik van mijn tv ervan hoopte: Supergoed beeld, Netflix, Plex, Kodi, Spotify, Chromecast, Youtube, TuneIn, tv gids, opnemen op 3.0 USB HDD, kortom, buitenom mijn PS4 heb ik verder geen settopbox, mediacenter en appletv meer nodig. Ik ben een blij mens :P
Zou je wellicht eens wat fotootjes willen posten van hoe die emulator er op het scherm uit ziet op je tv (verhoudingen enzo)?

• Vince22
mr_rik schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:36:
[...]
Zou je wellicht eens wat fotootjes willen posten van hoe die emulator er op het scherm uit ziet op je tv (verhoudingen enzo)?
Jazekers, ik zal vanavond wel ff een filmpje maken.

• mr_rik
Vince22 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Jazekers, ik zal vanavond wel ff een filmpje maken.
Thanks in advance d:)b

• m0ridin
Hmmm, zag op xda toevallig een post over het rooten van een Philips android tv met Kingroot:

http://forum.xda-develope...ndroid-tv-t2935545/page56

Durf het zelf niet aan (OTA updates zullen er wel door mis gaan, hoewel een volle update via usb misschien nog wel mogelijk is?)

• Vince22

• tiguan
  • Laatst online: 20:23
Oh wat gaaf, dat ga ik vanavond ook op m'n tv zetten. Lekker Mario spelen :D

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Ik vraag mij t volgende af, nu ik kijk naar extra geluid voor bij de w755.
Zijn er ook cinema setjes/ receivers die gelijk met de tv aangaan, zoals sommige soundbars?

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
eddie02 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:54:
Zijn er ook cinema setjes/ receivers die gelijk met de tv aangaan, zoals sommige soundbars?
pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III

Beter ga je niet vinden voor dat geld! ;)

En vrouw proof!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Agima! schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Hoe gebruik je DS video? Op een ipad oid en dan via DNLA naar de tv casten? Als ik dat doe rekt hij de video verticaal uit. Hoe heb je dat opgelost?
Nee d.m.v. DS video app vanaf telefoon. Ik cast dus niet mijn hele beeld 1:1 naar de TV.

Chromecast ondersteund gewoon de DS video app, er gebeurd dan niets vreemd met de beeldverhoudingen. kwaliteit is ook prima.
rjm81 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:00:
[...]

En vrouw proof!
Dan vindt ik een soundbar toch meer vrouw-proof en een stuk minder lelijk ook :P

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 22-02-2016 20:16 ]

• eddie02
  • Laatst online: 03-09 17:16
rjm81 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:00:
[...]

Moo

En vrouw proof!
Mooi ding.
Maar deze moet dus via de koptelefoon aansluiting. En appart aangezet worden als ik mij niet vergis?

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-11 21:10
Hmmm, mijn TV loopt steeds vast bij het zappen. Heb die interactieve bende al 5x uitgezet, maar dat gaat steeds weer aan. Iemand een idee hoe ik dat toch vast uit kan krijgen? Of zit er een nieuwe update aan te komen? Update hiervoor maakte mijn TV nagenoeg perfect, maar dit is weer een hele flinke stap terug.

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
eddie02 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:22:
[...]

Mooi ding.
Maar deze moet dus via de koptelefoon aansluiting. En appart aangezet worden als ik mij niet vergis?
Gaat automatisch aan via de koptelefoon aansluiting,

je kan er ook nog een chromecast audio op aansluiten en dan werkt het draadloos!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 14:32
Tof!

Heb nog ergens een usb snescontroller liggen, toch maar eens die emulator installeren. O+
JK90 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:28:
Hmmm, mijn TV loopt steeds vast bij het zappen. Heb die interactieve bende al 5x uitgezet, maar dat gaat steeds weer aan. Iemand een idee hoe ik dat toch vast uit kan krijgen? Of zit er een nieuwe update aan te komen? Update hiervoor maakte mijn TV nagenoeg perfect, maar dit is weer een hele flinke stap terug.
Merk hetzelfde idd, op de een of andere manier gaat het interactieve niet permanent 'uit'.
En dan komen de problemen met zappen...

Ook wbt lipsync heeft de laatste update bij mij de boel weer gesloopt. :'(

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Sinds een paar dagen heb ik opeens wat slechter beeld. Het beeld is op alle inputs wat minder scherp lijkt wel. Vorige week zei ik nog tegen mezelf wat een prachtig beeld is het toch, maar nu is het echt een te soft beeld. De kleuren zijn goed, maar het is niet meer echt HD te noemen, zowel normaal TV via ziggo horizon als blurays. Weet iemand wat dit kan zijn?

• Jumpman
  • Laatst online: 20:58
Vince22 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Als je het goedkoop wilt oplossen zou je ook gewoon een tweedehands 360 controller via mp kunnen kopen bijvoorbeeld deze.

En dan deze 360 receiver erbij aanschaffen, ben je ongeveer 2 tientjes totaal kwijt.
Werkt dit niet? Een goedkopere oplossing en meer retro.
donpablo80 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:31:
Sinds een paar dagen heb ik opeens wat slechter beeld. Het beeld is op alle inputs wat minder scherp lijkt wel. Vorige week zei ik nog tegen mezelf wat een prachtig beeld is het toch, maar nu is het echt een te soft beeld. De kleuren zijn goed, maar het is niet meer echt HD te noemen, zowel normaal TV via ziggo horizon als blurays. Weet iemand wat dit kan zijn?
Staat je beeld niet ingezoomed?

[ Voor 52% gewijzigd door Jumpman op 22-02-2016 23:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Zouden mensen eigenlijk weten waar je meer van die zipties kunt vinden met zo een plugje eraan? Er zit er één naast de stekker natuurlijk, maar er zitten een paar gaatjes langs de onderkant waar je er meer zou kunnen pluggen.

Het enige dat ik heb kunnen vinden is deze advertentie op ebay, maar met $20 verzendkosten voor een ziptie :p

http://www.ebay.ie/itm/Sa...4bff2a:g:DKwAAOxyBjBTQXQ-

• Hann1BaL

Hann1BaL

Alle receivers en sets die ARC degelijk ondersteunen gaan aan met je TV.
Dit werkt prima met mijn Marantz

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Jumpman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:38:
[...]

[...]

Staat je beeld niet ingezoomed?
Nee, ik heb al een factory rest gedaan, maar het blijft een beetje wazig beeld. Heb trouwens een 55w809c

• mr_rik
Cool. thanks! Ziet er gaaf uit, binnenkort ook maar eens even wat uitproberen ;)

Jij gebruikt trouwens gewoon een bluetooth controller? En kun je ook met z'n tweeën (2 controllers) spelen?

[ Voor 18% gewijzigd door mr_rik op 23-02-2016 09:38 ]

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Sinds een paar weken heb ik een KDl-43W755C staan en wil hier een NAS op aansluiten met mijn film en serie collectie. Afspelen zou dan moeten gebeuren via de Kodi app. (versie 16 zoals ik lees).
Na het 1 en ander gelezen te hebben in het topic hier lijkt het dat dit gewoon goed zou moeten gaan.

De NAS moet ik nog aanschaffen (V&A exemplaar, niet te duur) en ik heb geen andere mediaspeler staan.
Nu probeerde ik gisteren een 1080p film te kijken vanaf een USB 3.0 stickje, maar dat ging niet best. Continue haperen en vastlopen van het beeld. Nu ging het afspelen van diezelfde film op de computer vai diezelfde USB-stick ook niet lekker.
Zit het probleem in de TV, of faalt mijn USB stick?
belangrijkste vraag: Kan ik gewoon 1080p content vanaf een NAS (zat te denken aan ZyXEL NSA320 die hier in de V&A voorbij was gekomen) afspelen op de TV mits de Kodi app juist is ingesteld en met de apk die ik hier in het forum voorbij heb zien komen?
Wil graag weten of het lukt voordat ik een NAS zou kopen.

ps: TV is aangesloten op netwerk via kabeltje. Audio gaat vai HDMI ARC naar Receiver.

• PieterO
Zelf heb ik een 43W755C staan sinds een paar weken en heb hier een Harman Kardon AVR70 aan gekoppeld. In de instelling kiezen voor CEC ON. als je dan de TV aanzet met de AB van de TV gaat de receiver direct mee aan. Ook geluid gaat dan via de afstandsbediening van de TV gewoon goed.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 14:32
Jumpman schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:38:
[...]

Daar heb ik er nog een van liggen, ga dat binnenkort even testen.
Alleen is de kabel die aan die dingen zit een beetje kort, een meter oid.

• dominion99
Heb eindelijk 3D werkend binnen KODI, ik heb via de Android App Store de App 'Sure' geinstalleerd wat een remote app is die ondersteuning heeft voor mijn Sony TV (65X8505C), deze kan heeft een 3D button en dan krijg je het 3D popup menu wat je eigelijk via het Action menu krijgt (alleen is er binnen Kodi geen 3D menu) met de 3D button in de App krijg je direct toegang tot het 3D keuze menu en ik heb gisteren de TV kunnen omschakkelen en een 3D film goed kunnen zien binnen KODI.

Beetje vreemd maar het werkt vooralsnog (gebruikt KODI v16)

• Hann1BaL

Hann1BaL

PieterO schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:39:

belangrijkste vraag: Kan ik gewoon 1080p content vanaf een NAS (zat te denken aan ZyXEL NSA320 die hier in de V&A voorbij was gekomen) afspelen op de TV mits de Kodi app juist is ingesteld en met de apk die ik hier in het forum voorbij heb zien komen?

ps: TV is aangesloten op netwerk via kabeltje. Audio gaat vai HDMI ARC naar Receiver.
Dat kan mits het geluid geen DTS stream is! Anders kun je wel kijken, maar niet luisteren. Persoonlijk is Kodi op TV daarom voor mij geen optie.

• PieterO
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Dat kan mits het geluid geen DTS stream is! Anders kun je wel kijken, maar niet luisteren. Persoonlijk is Kodi op TV daarom voor mij geen optie.
Hmm.. ok dat is wel jammer. Wat is dan de beste oplossing om wel DTS te ondersteunen? Moet er dan een mediaspeler toegevoegd worden? Of is PLEX is een oplossing?

• Vince22
mr_rik schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:32:
[...]
Cool. thanks! Ziet er gaaf uit, binnenkort ook maar eens even wat uitproberen ;)
Jij gebruikt trouwens gewoon een bluetooth controller? En kun je ook met z'n tweeën (2 controllers) spelen?
Ja en nee :) Ik gebruik een DualShock 4 via Bluetooth of ik gebruik 2 X360 Wireless controllers icm een usb dongel.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Dit weekend nog zonder problemen een film met DTS track bekeken via Kodi. Soundbar is via HDMI ARC aangesloten.

• Hann1BaL

Hann1BaL

PieterO schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Hmm.. ok dat is wel jammer. Wat is dan de beste oplossing om wel DTS te ondersteunen? Moet er dan een mediaspeler toegevoegd worden? Of is PLEX is een oplossing?
Excuses. DTS lijkt WEL te worden doorgegeven via ARC.

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
[...]

Kodi op tv geen optie? Bij mij werkt kodi inclusief DTS naar de receiver perfect.

• Hann1BaL

Hann1BaL

lonehitman schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Kodi op tv geen optie? Bij mij werkt kodi inclusief DTS naar de receiver perfect.
Zie:
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:45:
[...]

Excuses. DTS lijkt WEL te worden doorgegeven via ARC.

• Agima!
Chaoss schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:15:

Nee d.m.v. DS video app vanaf telefoon. Ik cast dus niet mijn hele beeld 1:1 naar de TV.

Chromecast ondersteund gewoon de DS video app, er gebeurd dan niets vreemd met de beeldverhoudingen. kwaliteit is ook prima.
Als ik kies voor de Chromecast optie dan is het geluid PCM 2.0 ipv de originele DTS soundtrack.

Als ik kies voor de eerste optie (zie plaatje hieronder) dan is het geluid perfect via passtrough naar de versterker (in DTS of zelfs DTS-HD) maar rekt de tv het beeld vertikaal uit zodat ik naar eivormige hoofden zit te kijken. Bij tv heb je via het optie menu de mogelijkheid de verhuizing aan te passen. Helaas kan in deze mode niet. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.toiber.nl/IMG_0083.PNG

Iemand Tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Agima! op 23-02-2016 13:30 . Reden: spelling ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Agima! schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Als ik kies voor de Chromecast optie dan is het geluid PCM 2.0 ipv de originele DTS soundtrack.

Als ik kies voor de eerste optie (zie plaatje hieronder) dan is het geluid perfect via passtrough naar de versterker maar rekt de tv het beeld vertikaal uit zodat (om de zwarte balken weg te halen). Bij tv heb je via het optie menu de mogelijkheid de verhuizing aan te passen. Helaas kan in deze mode niet. 8)7

[afbeelding]

Iemand Tips?
Dat is volgens mij het verschil tussen Miracast en/of DLNA en Chromecast. Miracast en/of DLNA geeft je telefooninput door en dat is dan inclusief het geluid. Chromecast doet geen DTS volgens mij (Maar dat durf ik bijna niet meer te zeggen naar mijn eerdere statement :))

• Agima!
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31:
[...]

Dat is volgens mij het verschil tussen Miracast en/of DLNA en Chromecast. Miracast en/of DLNA geeft je telefooninput door en dat is dan inclusief het geluid. Chromecast doet geen DTS volgens mij (Maar dat durf ik bijna niet meer te zeggen naar mijn eerdere statement :))
Ik snap het... Maar in dit geval zou ik graag zien dat die TV in Miracast (met behoud van de DTS track als troughput naar de receiver) de verhoudingen in tact laat of mij handmatig laat aanpassen maar dit lukt me niet. :-(

• Hann1BaL

Hann1BaL

Agima! schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:34:
[...]

Ik snap het... Maar in dit geval zou ik graag zien dat die TV in Miracast (met behoud van de DTS track als troughput naar de receiver) de verhoudingen in tact laat of mij handmatig laat aanpassen maar dit lukt me niet. :-(
Ik ken de DS video app niet. Al eens met een andere app geprobeerd? Met mijn Galaxy S6 kan ik gewoon mijn telefoon weergeven op de TV, maar dat heb ik verder niet uitgebreid getest en kan ik dus weinig zinnigs over zeggen. Misschien een beeldformaatinstelling op de TV zelf? Deze fixed instellen?

• Agima!
Hann1BaL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Ik ken de DS video app niet. Al eens met een andere app geprobeerd? Met mijn Galaxy S6 kan ik gewoon mijn telefoon weergeven op de TV, maar dat heb ik verder niet uitgebreid getest en kan ik dus weinig zinnigs over zeggen. Misschien een beeldformaatinstelling op de TV zelf? Deze fixed instellen?
Als ik bijvoorbeeld in Windows 10 rechtermuisklik op een MKV geef dan kan ik ook de TV kiezen om ernaar te streamen. Ook in dit geval is de audiotrack in DTS of zelfs DTS-HD en rekt hij het beeld verticaal uit. :-(

In TV mode kan ik inderdaad de beeldinstellingen aanpassen en zo handmatig de verhouding aanpassen. Maar deze zijn dan niet beschikbaar.

Ik wil Plex (zonder transcoden) of DSVideo of native video player van sony of VLC of Chromecast of wat dan ook. En dit met behoud van audio naar de receiver en het beeld mag gewoon in verhouding blijven.

Een WebOS2 tv heeft geen problemen met beeld en geluid (DTS) , Tirzen en Smarthub van samsung werken ook perfect op mijn Sony receiver. Alleen een Sony tv geeft problemen op mijn Sony receiver om die DTS tracks door te geven? Beetje vreemd! |:(

Het kan toch niet zijn dat Kodi de enige manier is?

• sdk1985
Sinds een paar weken heb ik een KDl-43W755C staan en wil hier een NAS op aansluiten met mijn film en serie collectie. Afspelen zou dan moeten gebeuren via de Kodi app. (versie 16 zoals ik lees).
Na het 1 en ander gelezen te hebben in het topic hier lijkt het dat dit gewoon goed zou moeten gaan.

De NAS moet ik nog aanschaffen (V&A exemplaar, niet te duur) en ik heb geen andere mediaspeler staan.
Nu probeerde ik gisteren een 1080p film te kijken vanaf een USB 3.0 stickje, maar dat ging niet best. Continue haperen en vastlopen van het beeld. Nu ging het afspelen van diezelfde film op de computer vai diezelfde USB-stick ook niet lekker.
Volgens mij heb je je eigen vraag al beantwoord :P. Ik heb Kodi getest met UDH demo video's met een bitrate van 116 Mbps. Mogelijk heeft jou 1080p film geen x264/x265 encodering. Dat is wel een vereiste voor hardwarematige playback.

Je kunt ook een map vanaf je huidige computer delen om te proberen hoe het bevalt. Werkt niet zo goed/slecht als een losse NAS.

• Xyanta
  • Laatst online: 21:37

Geen kodi voor nodig. Ik gebruik gewoon de standaard geïnstalleerde video app van sony.
Via hier kun je gewoon je NAS benaderen en alle films afspelen. Zover ik weet worden bijna alle formaten ondersteund, en ook ondertiteling en 3D werkt gewoon perfect.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vince22 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:07:
[...]

Ja en nee :) Ik gebruik een DualShock 4 via Bluetooth of ik gebruik 2 X360 Wireless controllers icm een usb dongel.
Heb jij een originele Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming Receiver of heb jij een "alternatieve" versie. Ik heb zelf ooit zo'n ding gekocht bij DealExtreme en daarmee lijkt eea toch niet te werken.

Het lampje van de controller blijft maar draaien (terwijl als ik de receiver aan mijn computer hang, verbindt de controller gewoon netjes als controller 1), echter kan ik met bepaalde buttons wel ineens van zender wisselen.

Heb eigenlijk geen zin enkel voor de TV een PS4 controller te moeten kopen, eventueel zou ik nog een Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows kunnen kopen. Maar dat zou dan ook weer een gok zijn, dan heb ik misschien toch weer liever de zekerheid...

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 20:26

HaTe

haat niet

Ik heb zelf vanmiddag een namaak Xbox 360 bedrade controller (10 dollar) gekocht en een Xiaomi Mi Wireless controller (20 dollar). Welke het beste werkt houd ik en koop ik er een van bij, ik laat het jullie weten :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Iemand al de final release van Kodi 16 'Jarvis' geinstalleerd?

Als je deze trouwens wilt installeren, moet je dan eerst de oude verwijderen of kan deze over de 'oude' heen?

[ Voor 47% gewijzigd door Tranzy op 23-02-2016 20:28 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:18:
Ik heb zelf vanmiddag een namaak Xbox 360 bedrade controller (10 dollar) gekocht en een Xiaomi Mi Wireless controller (20 dollar). Welke het beste werkt houd ik en koop ik er een van bij, ik laat het jullie weten :)
Dan wacht ik het even af ☺.

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 14:37
zijn er meer mensen die geen gebruik van de voorgeïnstalleerde kijk-app kunnen maken? App werkt wel maar zodra ik iets wil afspelen blijft het beeld zwart. Heb een w805.

Edit: alle apps onder "Aanbevolen Apps" spelen geen video meer af. Alles onder "Apps" zoals YouTube doet het wel...

[ Voor 26% gewijzigd door hatsjoe123 op 23-02-2016 21:20 ]

• Bapawe
  • Laatst online: 24-10 22:03
Tranzy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:

Als je deze trouwens wilt installeren, moet je dan eerst de oude verwijderen of kan deze over de 'oude' heen?
Net twee afleveringen gekeken van een serie met kodi 16 final. Je kunt hem via de playstore gewoon updaten over de oude heen dus. Instelling lijken niet veranderd te zijn.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• tiguan
  • Laatst online: 20:23
hatsjoe123 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:04:
zijn er meer mensen die geen gebruik van de voorgeïnstalleerde kijk-app kunnen maken? App werkt wel maar zodra ik iets wil afspelen blijft het beeld zwart. Heb een w805.
Had ik laatst ook. Niemand hier reageerde er op. Na een week deed de app het weer bij mij. :P

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 14:37
Bij mij doet ie het ook al een week niet meer en net m'n post geedit, alle aanbevolen app spelen niets af. Na de software update wel weer.

[ Voor 13% gewijzigd door hatsjoe123 op 23-02-2016 22:17 ]

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Snes app werkt goed. Ook handig dat je vanuit file explorer op je telefoon, direct bestanden naar file explorer op de tv kunt sturen.
Nu nog zoekende naar een, gratis, NES emulator :p

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

maikbike schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:35:
Snes app werkt goed. Ook handig dat je vanuit file explorer op je telefoon, direct bestanden naar file explorer op de tv kunt sturen.
Nu nog zoekende naar een, gratis, NES emulator :p
Werkt ook prima met een DS4 controller, vandaag even getest.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Jay-v schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:55:
[...]

Werkt ook prima met een DS4 controller, vandaag even getest.
Welke controller is het goedkoopst? De Xiaoumi?

Gulfstream G650

• PCJR
Agima! schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:48:
[...]

Sterker nog, eerder heb ik een LG (850) gehad in dezelfde prijs categorie en teruggebracht naar de winkel.
...

Neze Sony's bij uitstek geschikt voor je!
Thanks voor de comment :) Ok maar stel, een 55x85. Zwart. Dan blijft de 05C en 09C over als ik het goed begrijp. De 07C is zilver. De 09C is alleen 1000 hz neppe refresh tov 800 hz bij de 05C. Is het dan de moeite om de 09C te pakken of is toch de 05C even goed/hetzelfde verder? :?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

SalimRMAF schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 02:48:
[...]

Welke controller is het goedkoopst? De Xiaoumi?
:? kijk in de pricewatch zou ik zeggen?

• sdk1985
Tranzy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:24:

Ja en tot heden geen klachten. Gebruik hem ik combinatie met Aeon Nox.

• Hann1BaL

Hann1BaL

philipperosier schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Thanks voor de comment :) Ok maar stel, een 55x85. Zwart. Dan blijft de 05C en 09C over als ik het goed begrijp. De 07C is zilver. De 09C is alleen 1000 hz neppe refresh tov 800 hz bij de 05C. Is het dan de moeite om de 09C te pakken of is toch de 05C even goed/hetzelfde verder? :?
De 05C doet ongeveer hetzelfde voor je :) Als die goedkoper is, lekker doen.

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Is er iemand die Telfort heeft en DVB-C gebruikt?

Als ik probeer de digital service setup en de frequency (304 MHz) en mijn network id van Hilversum (3900), dan vind hij geen zenders.

Mijn coax cable is direct aangesloten met de modem. Doe ik iets fout?

[ Voor 14% gewijzigd door jerkitout op 24-02-2016 15:36 ]

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46
Hann1BaL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:30:
[...]

De 05C doet ongeveer hetzelfde voor je :) Als die goedkoper is, lekker doen.
Ik heb de 55x8505c afgelopen zondag gekocht bij de mediamarkt hier in Maastricht voor een prijs van 1249,-. Verkoper kwam naar me toe dat ze een actie hadden. Kun je misschien eens navragen in een Mediamarkt bij jou in de buurt of ze dit kunnen evenaren. Was een mooie prijs en kon hem daarvoor niet laten staan.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Cool2K schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:43:
[...]

Ik heb de 55x8505c afgelopen zondag gekocht bij de mediamarkt hier in Maastricht voor een prijs van 1249,-. Verkoper kwam naar me toe dat ze een actie hadden. Kun je misschien eens navragen in een Mediamarkt bij jou in de buurt of ze dit kunnen evenaren. Was een mooie prijs en kon hem daarvoor niet laten staan.
Ik heb 2 weken geleden de 55x8509C gekocht bij plattetv.nl voor 1250. Geen idee waarom je dit als reactie op mij geeft, aangezien ik er geen een meer nodig hebt. Ik vind 1 wel genoeg 8)

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46
Hann1BaL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Ik heb 2 weken geleden de 55x8509C gekocht bij plattetv.nl voor 1250. Geen idee waarom je dit als reactie op mij geeft, aangezien ik er geen een meer nodig hebt. Ik vind 1 wel genoeg 8)
Was eigenlijk bedoeld voor philipperosier. 8)7

• Hann1BaL

Hann1BaL

Cool2K schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Was eigenlijk bedoeld voor philipperosier. 8)7
Geen probleem, maar dan heeft hij nu een prijsvergelijk. ;)

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Heeft er iemand ervaring met een van de vele Ambilight opties?

Ik vraag het vooral omdat we niks aan een HDMI input splitter hebben ivm Android TV (kodi, Netflix etc).

Zit al sinds vorig jaar met de beste wil om een setje aan aan te schaffen maar er zijn er maar tot nu toe geen een gevonden die 4K ondersteunt.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 14:04
Ipenburg schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:43:
Heeft er iemand ervaring met een van de vele Ambilight opties?

Ik vraag het vooral omdat we niks aan een HDMI input splitter hebben ivm Android TV (kodi, Netflix etc).

Zit al sinds vorig jaar met de beste wil om een setje aan aan te schaffen maar er zijn er maar tot nu toe geen een gevonden die 4K ondersteunt.
Eenvoudig.. i.p.v. van een Sony een Philips 4K TV kopen. Philips gebruikt n.l. ook Andriod TV maar heeft standaard wel Ambilight ingebouwd waardoor splitters niet nodig zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door RVE_NL op 24-02-2016 17:16 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

RVE_NL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:15:
[...]

Eenvoudig.. i.p.v. van een Sony een Philips 4K TV kopen. Philips gebruikt n.l. ook Andriod TV maar heeft standaard wel Ambilight ingebouwd waardoor splitters niet nodig zijn..
Simpel maar eenvoudig :) koop Philips als ambilight heilig is voor je.
Wil je een eigen gekluste versie van ambilight op een TV dan moet je bron extern zijn.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Bedankt voor de geweldige tip maar ik wil dus Ambilight op mijn prachtige Sony 65x850, Philips is totaal geen optie vanwege de belachelijk hoge input lag. :)

Hier een filmpje van een voorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Ipenburg op 24-02-2016 19:52 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
jerkitout schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:33:
Is er iemand die Telfort heeft en DVB-C gebruikt?

Als ik probeer de digital service setup en de frequency (304 MHz) en mijn network id van Hilversum (3900), dan vind hij geen zenders.

Mijn coax cable is direct aangesloten met de modem. Doe ik iets fout?
Ik heb telfort glasvezel. Dvb-c werkt hier goed. Heb frequentie ed van internet gehaald. Zit wel op een andere postcode en heb (bewust) een oud GV abo gehouden. Nieuwe GV abos hebben geen dvb-c meer!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Ik heb vanmiddag een 8509c binnengekregen. Zeer tevreden, maar één ding snap ik niet. Ik kan de beeldinstellingen voor iedere ingang aanpassen, maar hoe pas ik deze instellingen aan voor het homescreen en de ingebouwde apps zoals Netflix/Youtube etcetera? Vast heel simpel, maar ik zie het even niet. :)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 20:26

HaTe

haat niet

Hann1BaL schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:32:
[...]

Simpel maar eenvoudig :) koop Philips als ambilight heilig is voor je.
Wil je een eigen gekluste versie van ambilight op een TV dan moet je bron extern zijn.
Als het goed is kan je vanuit Kodi wel de ambilight aansturen. Het staat bij mij in ieder geval ook nog op m'n todo list, de hardware heb ik al

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• PCJR
Mike P schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:30:
Ik heb vanmiddag een 8509c binnengekregen. Zeer tevreden, maar één ding snap ik niet. Ik kan de beeldinstellingen voor iedere ingang aanpassen, maar hoe pas ik deze instellingen aan voor het homescreen en de ingebouwde apps zoals Netflix/Youtube etcetera? Vast heel simpel, maar ik zie het even niet. :)
Nice! Waarom de 09, alleen vanwege de extra hz? Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ben aan het twijfelen tussen de 05c en 09c.

Benieuwd naar het antwood op je vraag btw... :)

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
philipperosier schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:25:
[...]

Nice! Waarom de 09, alleen vanwege de extra hz? Wat heb je betaald als ik vragen mag? Ben aan het twijfelen tussen de 05c en 09c.

Nee, die hertzen interesseren me niet zo (ik wil Motionflow zelfs uitzetten zodra iemand me vertelt hoe dat moet ;)) maar PlatteTV.nl bood me die versie (55 inch) aan voor 1249 euro. Vond ik een mooie prijs.

• Kashika
  • Laatst online: 06-11 10:55
Ipenburg schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:51:
Bedankt voor de geweldige tip maar ik wil dus Ambilight op mijn prachtige Sony 65x850, Philips is totaal geen optie vanwege de belachelijk hoge input lag. :)

Hier een filmpje van een voorbeeld.

[video]
Geen 4K ondersteuning? Dus je moet het via HDMI of een andere bron aansluiten.

Kun je dat via een versterker doen dan?

• lonehitman
  • Laatst online: 01-09 06:57
philipperosier schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:25:
[...]

Mocht je nog een leuke aanbieding zoeken voor de 09C.
http://www.winkelmodellen...ny-kd-49x8309c-14114.html
Heb hem zelf afgelopen zaterdag afgehaald!

• yordy1985
  • Laatst online: 29-04 16:35
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de 55X8509C, Ik had hier voor de Samsung 55HU7500 maar deze maakte vrij veel geluid en de input lag was erg hoog. Op zich erg tevreden ook zeker dat Kodi er op kan, maar ik vind de kleuren nogal wat donker, wat minder dat het van het beeldscherm af spat. Hoe hebben jullie de kleuren staan? En hebben jullie misschien nog tips? Wat kan ik het beste uitschakelen en wat absoluut niet? Ik zat ook nog te twijfelen om de JU7000 te halen.
Pagina: 1 ... 59 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297