philipperosier schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:33:
Ik had een 55x85 op het oog...Echter als ik al die problemen hier zo lees, basale functies van een tv die niet meer werken, heb ik mijn bedenkingen.
Begin te twijfelen en denk dan toch ook om eens naar Sam/Pana/LG te gaan kijken. Hebben niet meerderen dat gevoel gehad? Zo ja/nee, waarom zo al?
Mjah, moet zeggen dat het op het moment voor mij redelijk prima werkt allemaal. Sony AndroidTV is een stuk stabieler geworden en met de laatste 2 a 3 updates zijn de grootste problemen verholpen. De laatste update levert weer problemen op voor een specifieke groep gebruikers, waar ik zelf dit keer gelukkig niet onder val.
Overigens, eerder was Smit juist DE module om te hebben en probleemloos te kijken, Quantis zou veel issues hebben. De laatste update levert weer specifek problemen op met de Smit module.
Ik heb ook meerdere tvs en platformen bekeken, onder andere LG, Samsung en Panasonic...
Reden voor mij om uiteindelijk voor Sony AndroidTV te gaan (danwel niet voor de andere opties).
+ Flexibiliteit android. Qua smart is dit wel het meest slimme platform met de grootste mogelijkheden en opties. Het meest toekomstbestendig van allemaal.
+ Beeld en responsetime sony... Je kan uiteraard wat minder geluk hebben maar over het algemeen is het sony beeld het beste qua kleuren en zwartwaarden/contrast. Minpunt zijn de kijkhoeken...
+ Design, persoonllijk maar vond het een mooie tv. Erg dunne randen...
+ 100hz scherm. Ik zet alle beeldverbeteraars en motionspul uit, dit scherm is 100hz waardoor dit prima mogleijk is.
+ (uiteindelijk) opname mogelijkheden. Hoopte eigenlijk op pauzeer mogelijkheden zodat mn humax evt weg kon, opnemen kan nu wel maar pauzeren helaas niet... hopelijk met android 6.
Samsung: Zeer afhankelijk van samsung qua apps en hoorde slechte verhalen over de ondersteuning vanuit Samsung. (Apps en functionaliteiten die 'zomaar' worden verwijderd op een gegeven moment.) Daarnaast in deze prijsklasse alleen 50hz schermen...
LG: Heb hier nog de LG 43UF680v van. Reactiesnelheid is minder... 50hz scherm? Grootste nadeel (en voor mij reden om alsnog voor de SOny te gaan) is slechts 1 usb poort en daarmee kan ik OF een toetsenbord OF een externe schijf voor opnemen aansluiten. Een schijf via een hub wordt niet geaccepteerd als opnamedevice (wel als afspeel device). Grootste pluspunt waren de kijkhoeken, perfect. Ook smartOS (WebOS 2) vond ik prima bevallen, maar ook hierbij compleet afhankelijk van LG...
Panasonic: Geen opname mogelijkheden, las iets over afhankelijkheid van Panasonic servers qua smart functionaliteit en issues met donkere randen langs de zijkant.
Er valt zeker nog enorm veel te verbeteren aan AndroidTV, maar de mogelijkheden zijn echt top. Ook al zat apps gesideload, geen probleem. Ik hoop dat met een Android 6 update nog meer opgelost wordt (daar is ook voor het eerste TimeShift functionaliteit ondersteund). Op dit moment draait mijn tv eigenlijk best stabiel en prima.
Zappen gaat langzaam, maar dat is ook een CI+ issue... Het mag af en toe wat soepeler allemaal, maar eigenlijk voelt het niet langzamer dan bijvoorbeeld WebOS2.
Ik zou iig zorgen dat je hem ergens koopt waar je een goede return policy hebt zodat je goed kan testen of je tegen specifieke problkemen aanloopt en als het voor jou toch te erg is, hem terug kan brengen.
Zelf overigens in het bezit van de 43W805c...