Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Tiwazz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:38:
Ik heb ook ge-update en alles werkt eigenlijk top, ik heb een quantis CI+ module. Opname functionaliteit werkt prima, zitten nog wel wat onhandigheden in zoals het makkelijk kunnen stoppen van de opname.

Een ding wat ik nog echt mis en hoopte dat deze update bracht is het pauzeren en terugspoelen van uitzendingen die je aan het kijken ben.
Dat is idd precies waar ik ook op hoopte met opneem mogelijkheden, veel nuttiger dan puur het opnemen.

Maar wie weet, hopelijk wordt dat nog toegevoegd...

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

PiP kan ik nergens terugvinden (op een 756C)

Gulfstream G650

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 14:32
Het uitschakelen van alle interactieve meuk werkt hier. Kan weer normaal zappen. :)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 17:35
Argh wat een sukkels bij Sony. Eerst je USB stick laten registreren en data whipe en daarna komt de melding dat hij geen 32 GB is... Ja hij is wel 32 GB allen effectief is dat 29,80! Zet dan die limiet iets lager.

De bugfix voor het zappen/vastlopen werkt (on demand eruit) en heb ik in de topic start opgenomen. Vreemd dat dit nodig is. Het lijkt erop dat niemand bij Sony de moeite neemt om de TV überhaupt te testen met een CI+ module erin. Vrijwel elk probleem is ondertussen daar aan te koppelen.

[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 17-02-2016 23:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
Over die USB stick is Sony eigenlijk gewoon heel duidelijk. Hij moet gewoon groter zijn dan 32 GB. Dus een stick van 32GB is niet voldoende, want het is niet meer dan 32GB.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• m0ridin
Werkt opnemen eigenlijk ook wanneer de tv in standby staat? Als in programmeren van de opname via de epg (evt met herhaling zoals elke week) en dan de tv uit hebben staan...

• Soullancer
  • Laatst online: 22:34
Tot nu toe werkt het nog steeds, de fixaround... maar zoals je aangeeft is het uiterst kwalijk dat niemand die even getest heeft en we dit maar zelf moeten uitvogelen met een hoop gevloek. Want ik kon echt niks meer met de tv

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zie eigenlijk nog geen reden om te updaten. De TV werkt momenteel prima, ik gebruik geenCI+ module dus heb niets aan HDD opnemen of PiP. Stiekem had ik gehoopt dat PiP ook zou werken met meerdere HDMI poorten, maar dat blijkt helaas niet zo te zijn. Voor mij geen reden om te updaten, hoewel ik het binnenkort waarschijnlijk toch niet kan laten om te updaten.

• denial1986
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 17:15
Ik heb de update gedraaid en een factory reset gedaan. Veel van de problemen die ik eerder beschreef lijken opgelost. Weet niet of het komt door de upgrade of door de factory reset, maar ik ben er tot nu toe wel blij mee. Ik gebruik (nog) geen CI+ module, maar als ik het zo lees kan ik beter voor een Quantis module gaan dan een Smit? Klopt dit? Buiten de issues om, welke is de betere optie van de twee?

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Vraagje: We hebben gisteren de 809C binnen gekregen en prachtig beeld, maar we moeten nog wat dingen instellen. Nu hebben we meteen 3D geprobeerd (met de Samsung SSG-P51002/XC brillen), en dat is best leuk. Diepte is goed te zien. Maar we hebben beide last van "dubbel" zien als iets dichtbij moet voorstellen, vooral als het snel beweegt. We hebben nooit eerder met een 3d bril opgezeten, dus we weten niet of dit normaal is.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
sdk1985 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:34:
Argh wat een sukkels bij Sony. Eerst je USB stick laten registreren en data whipe en daarna komt de melding dat hij geen 32 GB is... Ja hij is wel 32 GB allen effectief is dat 29,80! Zet dan die limiet iets lager.

De bugfix voor het zappen/vastlopen werkt (on demand eruit) en heb ik in de topic start opgenomen. Vreemd dat dit nodig is. Het lijkt erop dat niemand bij Sony de moeite neemt om de TV überhaupt te testen met een CI+ module erin. Vrijwel elk probleem is ondertussen daar aan te koppelen.
Heb je niet dan zoiets van, ik schaf een Set top box aan van mijn provider? Lost een hoop ergenissen op

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na de update geen problemen, heb wel de Rode knop functie van de CI+ module al tijden uitgeschakeld, want zie vaak dat hij daar wat op blijft hangen.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Ik heb deze week een factory reset gedaan en als ik nu TV kijk zend de TV een Dolby signaal door naar mijn receiver. Hierdoor gaat nagenoeg al het stemgeluid door mijn center speaker.

Ik kijk TV echter liever in stereo. Nou had ik dit voor de factory reset als dusdanig ingesteld maar ik kan de betreffende setting nergens meer vinden. Weet iemand zo te zeggen waar ik dit kan aanpassen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-11 19:36
Tiwazz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:18:
Ik heb deze week een factory reset gedaan en als ik nu TV kijk zend de TV een Dolby signaal door naar mijn receiver. Hierdoor gaat nagenoeg al het stemgeluid door mijn center speaker.

Ik kijk TV echter liever in stereo. Nou had ik dit voor de factory reset als dusdanig ingesteld maar ik kan de betreffende setting nergens meer vinden. Weet iemand zo te zeggen waar ik dit kan aanpassen?
Heb niet echt een oplossing voor je. Maar je hebt een 5.1 set, en je luistert liever na 2.0 geluid? Met muziek kan ik me dat voorstellen, maar anders niet. Misschien is je setje beter kalibreren? Je mist anders behoorlijk wat kwa geluid volgens mij.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:58
Heerlijke update. Werkt uitstekend hier i.c.m. Caiway, ook mogelijk om gewoon naar een andere zender te zappen tijdens opname. Caiway pakket is namelijk ongecodeerd. Inplannen werkt prima, rode led onderaan de tv brandt rood wanneer opname actief is.

Web Enrichment

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Tiwazz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:18:

kan je op je versterker niet gewoon het geluid naar 2 kanalen zetten?
Bij mij zend hij ook in dobly door, maar mijn versterker zelf kan ik dan op stereo zetten, waardoor alles uit de front speakers komt

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Hallo allemaal, heb me hier even geregistreerd i.v.m. het volgende (onderstaand bericht ook op de Sony community geplaatst in de hoop op antwoord).

Zal eerst even e.e.a. qua specs plaatsen.
Ik heb een 43W755C met Quantis 1.3 CAM, zit in oud Ziggo gebied en heb sinds de aankoop van de tv (januari 2016) alle updates gedraaid. Op het installeren met de Quantis CAM (na een keer of drie proberen werkte alles ineens) na heb ik bijna geen problemen, ook niet met Ziggo on demand (iTV). Lees dat er veel mensen zijn die o.a. met de Quantis en Ziggo nogal wat problemen hebben, vreemd genoeg bij mij niet. Het enige wat ik wel eens heb, is dat de tv even niet reageert op de afstandbediening, dan is het net of de tv even 'hangt', maar na een seconde of 10/20 wachten gaat ie weer. Dit heb ik overigens nog maar een keer of 3 gehad.

Nu het volgende: ik heb de update van gisteren (17 februari) ook gedraaid, op zich geen bijzonderheden, alles werkt gewoon prima, echter heb ik een HDD van WD aangeschaft, een Portable Elements 1Tb, en deze kan hij niet registreren met de TV. Heb hem eerst out-of-the-box aan de tv gehangen (op de HDD Rec usb) en dan zegt hij dat je hem moet registreren met de tv, doe ik dat, dan is hij eerst een behoorlijke tijd (denk wel zo'n 30 tot 45 minuten) bezig, en dan zegt hij 'kan de HDD op dit moment niet registreren, probeer het op een later tijdstip opnieuw', als ik het dan weer wil doen, ziet de tv de schijf niet meer en moet ik hem eerst loskoppelen en opnieuw aansluiten. Out-of-the-box kwam hij met NTFS indeling, heb hem daarna op mijn Mac als exFAT gewist, maar ook dan hetzelfde verhaal.

Nu mijn vragen hierover:
1. Hoe lang duurt het registreren (initialiseren) van een 1TB HDD met de tv normaal?
2. Is de indeling correct (dacht dat exFAT geschikt was voor de tv), of kan ik hem beter als OS X uitgebreid of MS-DOS (FAT) wissen?
3. Doe ik toch iets anders nog niet goed?

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen, alvast bedankt.

• ndonkersloot
baronruud schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:26:
[...]

Heb niet echt een oplossing voor je. Maar je hebt een 5.1 set, en je luistert liever na 2.0 geluid? Met muziek kan ik me dat voorstellen, maar anders niet. Misschien is je setje beter kalibreren? Je mist anders behoorlijk wat kwa geluid volgens mij.
Dit is mijn set:
Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Geluid is uiteraard goed, ook uit de center. Als ik gewoon het journaal kijk heb ik dit liever uit mijn fronts ipv enkel uit de center.

• janus_freggel
Die denon kan je toch gewoon op stereo zetten?

• sdk1985
Reverb_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Heb je niet dan zoiets van, ik schaf een Set top box aan van mijn provider? Lost een hoop ergenissen op
Dat is wel een vereiste onderhand. Persoonlijk geef ik eerlijk gezegd niet genoeg om TV om daarvoor een extra horizon dienst af te sluiten. De oude humax en samsung decoder heb ik verkocht :P. "Gelukkig" kijk ik niet zo veel tv. Circa 95% van mijn tv tijd is digitale content (Kodi/Netflix). Dat gezegd moet zappen natuurlijk wel gewoon werken.

• DeBaroN
Tiwazz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Dit is mijn set:
Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Geluid is uiteraard goed, ook uit de center. Als ik gewoon het journaal kijk heb ik dit liever uit mijn fronts ipv enkel uit de center.
Mooie setje hoor :P

Als ik stereo (all channel) wil, heb ik die onder music (rood) staan op mijn (denon) afstandbediening.

• ndonkersloot
baronruud schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:54:
[...]

Mooie setje hoor :P

Als ik stereo (all channel) wil, heb ik die onder music (rood) staan op mijn (denon) afstandbediening.
Thanks ;).
Als ik nu op music druk krijg ik alsnog surround door, terwijl als ik muziek luister dit wel stereo is.

Ik zal vanavond de settings wel eens doorlopen.

• sdk1985
mr_rik schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:46:

Nu mijn vragen hierover:
1. Hoe lang duurt het registreren (initialiseren) van een 1TB HDD met de tv normaal?
2. Is de indeling correct (dacht dat exFAT geschikt was voor de tv), of kan ik hem beter als OS X uitgebreid of MS-DOS (FAT) wissen?
3. Doe ik toch iets anders nog niet goed?

Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen, alvast bedankt.
Ik zou het heel even op Fat32 proberen. Via de computer is dat een kwestie van minuten. De update is net nieuw dus we zijn hier zeer benieuwd naar je resultaten :).

• DeBaroN
Tiwazz schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Thanks ;).
Als ik nu op music druk krijg ik alsnog surround door, terwijl als ik muziek luister dit wel stereo is.

Ik zal vanavond de settings wel eens doorlopen.
Als je het knopje inhoudt kun je de instelling vastzetten op een bepaalde setting. (Zie je op je tv) Moet ook all channel stereo tussen staan.

• m0ridin
Had eerder de update gecancelled, nu wilde ik alsnog updaten (omdat ten eerste de issues specifiek met een smit module zijn en uitschakelen van interactieve tv ook lijkt te werken), maar nu krijg ik de melding dat mijn tv up to date is!

Versie is bij mij nog steeds 3.179.. Zou de update teruggetrokken zijn?

Nu heb ik t usb bestand ook nog, maar vroeg t me gewoon af :)

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Nice find. Op een enkeling na, lijkt de 'update' zich als een virus te gedragen. Terugtrekking zou me daarom niets verbazen. En is misschien het beste wat Sony kon doen... Heb hem thuis wel gedownload maar nog niet geïnstalleerd ; kan ik het gedrocht zelf/ handmatig verwijderen?
m0ridin schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:03:
Had eerder de update gecancelled, nu wilde ik alsnog updaten (omdat ten eerste de issues specifiek met een smit module zijn en uitschakelen van interactieve tv ook lijkt te werken), maar nu krijg ik de melding dat mijn tv up to date is!

Versie is bij mij nog steeds 3.179.. Zou de update teruggetrokken zijn?

Nu heb ik t usb bestand ook nog, maar vroeg t me gewoon af :)

"A man has got to know his limitations..."

• m0ridin
Robus schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:12:
Nice find. Op een enkeling na, lijkt de 'update' zich als een virus te gedragen. Terugtrekking zou me daarom niets verbazen. En is misschien het beste wat Sony kon doen... Heb hem thuis wel gedownload maar nog niet geïnstalleerd ; kan ik het gedrocht zelf/ handmatig verwijderen?

[...]
Heh, njah... Je hoort natuurlijk vooral degenen waarbij het mis gaat.

Het lijkt een combi 'oud-ziggo' en 'smit-module' te zijn icm interactieve tv... Uitschakelen interactieve tv zut lijkt alles op te lossen voor 99% vd users (nog nooit interactieve tv gebruikt zelf, laatst een keer geprobeerd en was niet onder de indruk).

Ben zelf dus wel geneigd om hem te installeren... NIet zozeer voor hd-recording, maar voor evt andere updates (en ach, het blijft altijd kriebelen een nieuwere versie).

Wat betreft je vraag, misschien via ES FileExplorer eens in je syseem rondneuzen? Hoewel ik me kan voorstellen dat hij op een systeem partitie terecht komt waar je zonder root niet bij kan komen.

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 18-02-2016 18:19 ]

• Robus
m0ridin schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Wat betreft je vraag, misschien via ES FileExplorer eens in je syseem rondneuzen? Hoewel ik me kan voorstellen dat hij op een systeem partitie terecht komt waar je zonder root niet bij kan komen.
Eens dat nieuwe versies kriebelen, maar van het gepruts van Sony krijg ik inmiddels wel jeuk.
Ik wacht lijdzaam op de volgende 'update' van Sony...

• m0ridin
Had je maar de mogelijkheid terug te gaan naar een eerdere versie, dat zou al veel schelen... Maar idd, blij dat ik iig gewacht heb tot er wat meer bekend was,.

Toch nu aan het flashen, ah well...

Los daarvan, las dat google pas in android 6 timeshifting functionaliteiten heeft toegevoegd aan androidtv. Hopelijk neemt sony dit ook mee in hun android 6 update... ooit...

Ze mogen trouwens wel iets aan de feedback tijdens zo'n update doen zeg. Je krijgt gewoon echt helemaal niks behalve een vaag icoontje dat je je netwerkkabel er niet uit mag trekken. Maar helemaal omdat deze updates best even durfen zou iets van een voortgangsinidcatie (of teken dat ie uberhaupt iets doet) wel fijn zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door m0ridin op 18-02-2016 18:33 ]

• m0ridin
Update ondertussen geinstalleerd... Lijkt hier allemaal prima te werken verder (had interactieve tv in eerste instantie uitgezet).

Net interactieve tv en alles weer aangezet en lijkt nog steeds prima te werken.

Opnemen, een 750GB harddisk werkt zonder issues. Initialiseren en klaarmaken was in een minuutje gebeurd. Verder niet heel bijzonder, het werkt (was toevallig ff voetbal aan het kijken en nam dat op... in eerste instantie even schokkerig maar volgens mij even in het begin. Heb ook maar 20 sec opgenomen dus niet uitvoerig getest.

In de lijst van opnames wordt een of ander template icoontje getoont, geen screenshot vd opname ofzo. Maar misschien komt dat als je niet DIRECT na het opnemen gaat kijken en/of als de opname langer is.

Tijdens opnemen is alsnog niet te pauzeren, hoopte daar stiekem op als workaround maar nope.

PaP/PiP heb ik niet getest verder... nog even zoeken heo dat verder zit.

• ndonkersloot
baronruud schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:57:
[...]

Als je het knopje inhoudt kun je de instelling vastzetten op een bepaalde setting. (Zie je op je tv) Moet ook all channel stereo tussen staan.
Ohja, thanks! Zo had ik het de vorige keer ook gedaan, staat nu weer in stereo, top!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Op de 50W756C krijg ik na de update maar geen PiP functionaliteiten. :/

Gulfstream G650

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier nog geen update op mijn x85 aangeboden gekregen.

Ondanks dat ik geen Ci+ gebruik wacht ik toch maar want hij is nu prima stabiel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• sdk1985
SalimRMAF schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 01:19:
Op de 50W756C krijg ik na de update maar geen PiP functionaliteiten. :/
De W75 serie heeft maar 1 tuner dus dat gaat lastig worden.
Robus schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:12:

[...]
Loop je de boel nu niet een beetje onnodig op te jutten? Enige probleem wat ik heb gezien, en zelf ondervonden, is dat je niet meer goed kunt zappen door de CI+ module. Daar is gelukkig een workaround voor. Of heb ik een ander probleem gemist???

Los daarvan wel slecht dat Sony dit niet beter test.

[ Voor 59% gewijzigd door sdk1985 op 19-02-2016 01:34 ]

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Chaoss schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 01:30:
Hier nog geen update op mijn x85 aangeboden gekregen.

Ondanks dat ik geen Ci+ gebruik wacht ik toch maar want hij is nu prima stabiel.
Hier wel, draait tot nu toe prima.

• Robus
sdk1985 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 01:31:

Loop je de boel nu niet een beetje onnodig op te jutten? Enige probleem wat ik heb gezien, en zelf ondervonden, is dat je niet meer goed kunt zappen door de CI+ module. Daar is gelukkig een workaround voor. Of heb ik een ander probleem gemist???

Los daarvan wel slecht dat Sony dit niet beter test.
Misschien wel, maar laten we het ook niet in kleine lettertjes downplayen. Een update zou een oplossing moeten zijn en niet weer nieuwe problemen moeten veroorzaken. Het is bovendien niet zo dat die CI Module pas sinds vorige week een variabele is geworden.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 14:32
sdk1985 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 01:31:
[...]

De W75 serie heeft maar 1 tuner dus dat gaat lastig worden.
Wat heeft dat er mee te maken, gezien de huidige pip/pap implementatie?

Het zou gewoon moeten werken op de W75.

• wienesroa
  • Laatst online: 22:37
Gisteren de download gedaan op een 50w805c, totaal geen problemen. Al gebruik ik dan wel digi tv van ziggo via een humax. Netflix etc doet het ook gewoon. Het viel me wel op dat rtl xl app niet te vinden is. (Was voorheen ook niet zo, dnek ik) Maar vrouwtje wilde graag wat terug kijken. Onze "oude" dvd speler ondersteunt die app wel (samsung), dus nu mag die nog niet weg :-(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wienesroa schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:04:
Gisteren de download gedaan op een 50w805c, totaal geen problemen. Al gebruik ik dan wel digi tv van ziggo via een humax. Netflix etc doet het ook gewoon. Het viel me wel op dat rtl xl app niet te vinden is. (Was voorheen ook niet zo, dnek ik) Maar vrouwtje wilde graag wat terug kijken. Onze "oude" dvd speler ondersteunt die app wel (samsung), dus nu mag die nog niet weg :-(
Ik heb nog bijna 2 weken bedenktijd om de TV weer om te ruilen voor een ander. Ik vind het aantal applicaties die beschikbaar zijn echt ronduit slecht. NOS en Netflix. Dan heb je het ongeveer wel gehad.

Ik dacht, gezien het open platform, dat de apps wel als paddenstoelen uit de grond zouden schieten, maar daar vergis ik mij wel in. Ik vraag me dus af of ik mijn 8509 niet moet omruilen voor een J7000 serie van Samsung

• janus_freggel
Hann1BaL schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:55:
[...]

Ik heb nog bijna 2 weken bedenktijd om de TV weer om te ruilen voor een ander. Ik vind het aantal applicaties die beschikbaar zijn echt ronduit slecht. NOS en Netflix. Dan heb je het ongeveer wel gehad.

Ik dacht, gezien het open platform, dat de apps wel als paddenstoelen uit de grond zouden schieten, maar daar vergis ik mij wel in. Ik vraag me dus af of ik mijn 8509 niet moet omruilen voor een J7000 serie van Samsung
Hier ben ik het wel mee eens. ik heb ook al gezocht naar de rtl app en uitzending gemist...deze laatste zit natuurlijk wel onder on demand van ziggo, maar laat ik nou net al die interactieve diensten hebben uitgeschakeld :)

• maikbike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Tot nu toe geen problemen met de update van gister op x85. Maak geen gebruik van ci+ module.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
RTL XL kan je ook via Kodi binnen hengelen net als tal van andere On-Demand diensten. Zo doe ik het en ben daar zeer over te spreken.

Ik ga de TV niet eerder updaten dan dat Android 6.0 beschikbaar is. Ik heb op dit moment totaal geen problemen en zie niet in waarom dit ik dit zou riskeren door nieuwe updates te installeren. Ik gebruik de TV alleen voor het Smartgedeelte en de Chromecast ondersteuning. Voor de rest staat de TV op HDMI 1 en doet zijn kunstje als monitor.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• mr_rik
sdk1985 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Ik zou het heel even op Fat32 proberen. Via de computer is dat een kwestie van minuten. De update is net nieuw dus we zijn hier zeer benieuwd naar je resultaten :).
Thanks voor je reply!
Had hem eerst gisteren op werk nog even op een pc in plaats van op een Mac als exFAT gewist (zie nu je berichtje pas om het als FAT32 te proberen). Ook exFAT op pc heeft niets geholpen, na bijna een uur zegt hij 'het registreren lukt niet, probeer het later opnieuw'. En daarna zelfde verhaal, pas na loskoppelen ziet hij de schijf weer en kun je hem weer proberen te registreren (inclusief bijna een uur wachten voor niets ;) ).

Zal hem vandaag nog eens proberen te wissen als FAT32, kijken of dit helpt inderdaad. Snelformateren op pc moet genoeg zijn toch voor een nieuwe schijf? Op de pc (en Mac) is het wissen inderdaad zo gebeurt, maar zijn er ook ervaringen al met het registreren aan de Android TV's, duurt dit bij mij nu zo lang omdat het niet goed gaat, of duurt dit met een 1TB schijf überhaupt zo lang?

Had eigenlijk stille hoop dat dit niet zo'n probleem zou zijn, dacht USB HDD eraan hangen en opnemen maar (zeker omdat volgens mij het met WD schijven normaal niet zo'n probleem moet zijn), helaas...

[ Voor 12% gewijzigd door mr_rik op 19-02-2016 09:56 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RTL xl kun je ook benaderen door de aflevering die je wil kijken op te halen op een tablet/telefoon en dan met chromecast door te sturen. Zoals met eigenlijk alle filmpjes kan op je telefoon/tablet.

Verwijderd

RTLXL op iOS heeft nu ook chromecast ondersteuning in de app. Zelfde geldt voor NPO. Veel handiger van via een app op de TV. Voor de mensen met de vragen hierboven: chromecast functionaliteit zit in de tv ingebouwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 10:28 ]

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:27:
RTLXL op iOS heeft nu ook chromecast ondersteuning in de app. Zelfde geldt voor NPO. Veel handiger van via een app op de TV. Voor de mensen met de vragen hierboven: chromecast functionaliteit zit in de tv ingebouwd.
Euh, persoonlijk? Wat is dan het nut van een smart-tv, kan je beter een chromecast kopen. Ik heb liever de apps op mijn tv dan dat ik via mijn telefoon moet werken. Dat is de hele reden voor mij om een smart-tv te hebben gekocht, geen gedoe meer met andere apparaten maar gewoon alles direct op de tv.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Hier dat hele Smart TV van de mijn Sony KDL-55W809C nog niet intensief gebruikt. Ik heb er een HTPC (Intel Core i5, 8 GB RAM met Kodi) en een STB van de provider aanhangen, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik weinig bugs tegenkom. TV uit de doos, beeld instellingen aanpassen en kijken maar. Ik snap dat je betaald voor de functionaliteit van Smart TV, maar dit is bijna altijd bij elke TV met haken en ogen. Ik heb de Sony gekocht voor het mooie beeld voor de prijs.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• m0ridin
Jumpman schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:48:
Hier dat hele Smart TV van de mijn Sony KDL-55W809C nog niet intensief gebruikt. Ik heb er een HTPC (Intel Core i5, 8 GB RAM met Kodi) en een STB van de provider aanhangen, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik weinig bugs tegenkom. TV uit de doos, beeld instellingen aanpassen en kijken maar. Ik snap dat je betaald voor de functionaliteit van Smart TV, maar dit is bijna altijd bij elke TV met haken en ogen. Ik heb de Sony gekocht voor het mooie beeld voor de prijs.
Had ik ook, maar mijn hele reden voor een smarttv was juist het af kunnen schaffen van die hele zut... Ik keek vooral netflix en youtube via mijn htpc, af en toe een gedownloade film/serie...

TV kijken doe ik amper nog (vooral journaal of voetbal) en de laatste opnames waren meer op verzoek ("Dan en dan is er een documentaire, zou je die voor me op willen nemen?")

Ik hoefde niet perse meer al die apparaten, hoe schoner hoe beter. Op zich voldoet de tv daar nu prima aan, alleen zou pauzeren van live tv nog zeeeeeer welkom zijn.

ps. Ik kwam erachter dat de hd in de tv aan bleef staan ook wanneer de tv uit/standby stond. Klopt dat? De test-hd die ik gebruikte is niet heel stil, daardoor viel het me op. Had gehoopt dat die ook uit zou gaan, misschien heb ik daar niet lang genoeg voor gewacht alleen.

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 19-02-2016 12:05 ]

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Hann1BaL schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:55:
[...]

applicaties die beschikbaar zijn echt ronduit slecht. NOS en Netflix. Dan heb je het ongeveer wel gehad.
Ik gebruik deze apps vrijwel nooit en gebruik gewoon de chromecast functionaliteit vanaf mijn Ipad of telefoon. Dan heb je de app niet nodig op de TV.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Agima! schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Ik gebruik deze apps vrijwel nooit en gebruik gewoon de chromecast functionaliteit vanaf mijn Ipad of telefoon. Dan heb je de app niet nodig op de TV.
Dat is wel weer een grote plus.
Ik heb echter een probleem met de Chromecast audio output: Dat wil hij alleen maar via de TV sturen en niet via de luidsprekers. 8)7

Daarnaast is de Chromecast kwaliteit van de NPO app echt om te huilen zo slecht. Niet om aan te zien. Dat is op de iPad geen probleem, maar wel een probleem als je het op een 55" weergeeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 19-02-2016 14:44 ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor wat meer info over de Android 6.0 update; vandaag een artikel geplaatst hierover:

https://www.homecinemamag...-0-update-binnenkort-uit/

• sdk1985
Robus schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 07:15:
[...]

Misschien wel, maar laten we het ook niet in kleine lettertjes downplayen. Een update zou een oplossing moeten zijn en niet weer nieuwe problemen moeten veroorzaken. Het is bovendien niet zo dat die CI Module pas sinds vorige week een variabele is geworden.
Het is inderdaad echt jammer dat er überhaupt workarounds nodig zijn. Maar goed je komt hier op tweakers en de workaround is er dus wat dat betreft kun je de update gewoon installeren. Het staat je verder natuurlijk vrij nog even te wachten :).

@hierboven
Android6 is momenteel wel het laatste waar ik op zit te wachten. Laten ze gewoon lekker deze versie uit ontwikkelen in plaats van met een nieuw OS het hele tracé weer opnieuw te starten.

In het artikel staat dat de software op de beurs sneller aanvoelde. Ik moet zeggen dat mijn homescreen ook minimaal 100% sneller reageert sinds mijn aanschaf in December.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 19-02-2016 13:31 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, kreeg vanochtend ineens dat de smartcard niet geauthenticeerd kon worden, had weinig problemen, maar met kleine dingetjes last, maar dat was even de spreekwoordelijke druppel, ik heb de STB weer aangesloten, die zapt 100x zo snel en zorgt er iig niet voor dat er onverklaarbaar soms een hick-up ontstaat.

Verder ben ik namelijk helemaal tevreden, maar met CI+ modules, zowel Smit als Quantis alleen maar traagheid in verhouding met een STB.

Merk wel dat de upgrade de TV sneller gemaakt heeft, maar die CI+ module gewoon roet in de TV ervaring gooit

• sdk1985
Helaas zijn CI+ modules inherent traag. Om dat op te lossen zal er echt een nieuwe standaard moeten komen. Probeer maar eens over de ongecodeerde zenders te zappen zonder je CI+ module (nl1,2,3 en de SD bij Ziggo).

Verder moet Sony zijn firmware eens gaan testen in Nederland voor ze die updates uitbrengen, MET CI+ module.

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
Heb erg veel last van lipsync problemen (50w809c). Gisteren een soundbar gehaald (Philips htl5140) maar zowel via HDMI ARC als Toslink komt het geluid vertraagd uit de soundbar (ik gok ca 100ms). Als test ook mijn normale versterker (wederom zowel HDMI ARC als toslink) geprobeerd, en hier precies hetzelfde verhaal. Aangezien zowel mijn Yamaha versterker als de soundbar hetzelfde probleem vertonen concludeer ik dat de tv het geluid vertraagt uitzend (bij gebruik tv speakers is alles goed).

Naar mijn idee heb ik alle tv instellingen geprobeerd, niets lijkt te helpen. Ik zit op de laatste firmware versie.

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen? of iemand een oplossing? Wellicht ben ik een instelling vergeten.

Verwijderd

Trzema schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:04:
Heb erg veel last van lipsync problemen (50w809c). Gisteren een soundbar gehaald (Philips htl5140) maar zowel via HDMI ARC als Toslink komt het geluid vertraagd uit de soundbar (ik gok ca 100ms). Als test ook mijn normale versterker (wederom zowel HDMI ARC als toslink) geprobeerd, en hier precies hetzelfde verhaal. Aangezien zowel mijn Yamaha versterker als de soundbar hetzelfde probleem vertonen concludeer ik dat de tv het geluid vertraagt uitzend (bij gebruik tv speakers is alles goed).

Naar mijn idee heb ik alle tv instellingen geprobeerd, niets lijkt te helpen. Ik zit op de laatste firmware versie.

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen? of iemand een oplossing? Wellicht ben ik een instelling vergeten.
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde TV. Al een paar keer hier gevraagd, geen oplossingen gevonden.

• Trzema
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde TV. Al een paar keer hier gevraagd, geen oplossingen gevonden.
Heb je het al bij Sony gemeld?. Dat ga ik in ieder geval wel doen. Wellicht handig als jij dat ook doet, hoe meer klachten hoe serieuzer we mogelijk genomen worden. Ik ben niet van plan om het hier zo maar bij te laten. Het is gewoon een fout in de tv. In mijn optiek hebben ze twee opties: of fixen of ik wil mijn geld retour. Dit is gewoon niet acceptabel!!!

Update: Het probleem bij Sony support neergelegd. Nu afwachten, ik verwacht er niet veel van. Nu ga ik de leverancier lastig vallen. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Trzema op 19-02-2016 16:14 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van het Sony forum:

"Op 17 februari 2016 werd een firmware vrijgegeven (versie 3.317) die tot doel had de stabiliteit en de algemene prestaties van Sony's Android TV te verbeteren.

Het spijt ons ten zeerste u te moeten meedelen dat we op een technisch probleem gestoten zijn in Nederland, hetgeen zich vertolkt in afwijkend gedrag bij het gebruik van de TV.

Uit voorzorg en in het belang van al onze klanten, hebben we besloten om de release van de firmware - die rechtstreeks als download op het televisietoestel beschikbaar was - op te schorten. Dit om verdere problemen te beperken en ons toe te laten de oorzaak van het probleem ten gronde te onderzoeken.

Ons team van ingenieurs onderzoekt dit momenteel met de grootst mogelijke urgentie. We doen al het mogelijke om dit op te lossen en houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen en firmware-updates.

Onze oprechte excuses voor het ongemak. We willen u graag bedanken voor uw geduld"

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Trzema schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:04:

Is dat goed te doen normaal, een soundbar van een ander merk op een Sony tv?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 20:26

HaTe

haat niet

m0ridin schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:05:
[...]

Hi, weet niet of het nog speelt maar toevallig had ik vanochten weer issues... Hoe ik het heb opgelost:

Op kanaal 998 (ziggo zender kanaal, heel misschien was het 999) zetten
Eerst de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
Daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat)

Dit trucje werkte bij mij en kan me herinneren dat het de eerdere keren ook specifiek op kanaal 998 was dat het werkte...

Hopelijk nu geen gedoe meer, blijft wel matig die ci+ modules...
Heb het zojuist weer geprobeerd met een Quantis en het werkt op deze manier! Super :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• sdk1985
Dan zal ik het even aan de topicstart toevoegen.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:36
m0ridin schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:04:
[...]

ps. Ik kwam erachter dat de hd in de tv aan bleef staan ook wanneer de tv uit/standby stond. Klopt dat? De test-hd die ik gebruikte is niet heel stil, daardoor viel het me op. Had gehoopt dat die ook uit zou gaan, misschien heb ik daar niet lang genoeg voor gewacht alleen.
Klopt, gaat na een tijdje pas uit.
Maar aangezien je niet eens kunt pauzeren gaat de schijf er bij mij weer vanaf, gebruik ik mijn Humax wel voor.

- NAC Breda -

• Hann1BaL

Hann1BaL

eddie02 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Ja, Dat zou normaal gewoon prima moeten werken, zoals dat ook met verschillende receivers en TVs werkt.

• Trzema
eddie02 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Ja dat gaat perfect. Via HDMI CEC en ARC gaat de soundbar automatisch aan en uit met de tv. Volume is ook gewoon via de afstandsbediening van de tv te regelen.

MAAR, bedenk wel dat het geluid vertraagd (ca 100 msec) uit de soundbar komt (probleem in de tv). Mijn vrouw merkt het nauwlijks maar ik word er gek van!! Totaal onacceptabel. Als je perse een extern geluidssysteem wilt gebruiken via ARC (of toslink vanuit de tv) raad ik deze tv absoluut af (doorlussen met HDMI gaat uiteraard wel goed). Als ik dit drie maanden geleden had geweten had ik hem niet gekocht!!!

Iemand belang bij een zo goed als nieuwe 50w809c met nog bijna drie jaar volledige garantie aan huis? Voor 800,- mag je hem komen halen. Ik ben er klaar mee :(

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 20:26

HaTe

haat niet

Trzema schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:50:
[...]

Ja dat gaat perfect. Via HDMI CEC en ARC gaat de soundbar automatisch aan en uit met de tv. Volume is ook gewoon via de afstandsbediening van de tv te regelen.

MAAR, bedenk wel dat het geluid vertraagd (ca 100 msec) uit de soundbar komt (probleem in de tv). Mijn vrouw merkt het nauwlijks maar ik word er gek van!! Totaal onacceptabel. Als je perse een extern geluidssysteem wilt gebruiken via ARC (of toslink vanuit de tv) raad ik deze tv absoluut af (doorlussen met HDMI gaat uiteraard wel goed). Als ik dit drie maanden geleden had geweten had ik hem niet gekocht!!!

Iemand belang bij een zo goed als nieuwe 50w809c met nog bijna drie jaar volledige garantie aan huis? Voor 800,- mag je hem komen halen. Ik ben er klaar mee :(
Zou jij eens met je goed getimede gehoord kunnen luisteren of dit probleem ook is bij de hoofdtelefoon uitgang?

Zijn er geen mogelijkheden om het geluid via USB of iets ander te laten gaan? Of zou overal hetzelfde probleem zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 19-02-2016 17:54 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Trzema schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:50:
[...]

Mooi,

Ga ik eens kijken of ik ergens een soundbar kan scoren.

Verwijderd

Hebben anderen ook het probleem dat ondertiteling die je in Kodi downloadt en afspeelt bij een film of serie gedurende de aflevering steeds minder synchroon loopt? Iedere 5 min moet ik opnieuw synchroniseren. Het lijkt alsof de film langzamer loopt qua frames dan de ondertiteling. Dit gebeurt met meerdere films en ondertitels dus het lijkt iets in de tv of Kodi 15.2

• Vince22
  • Laatst online: 07:31
Voor de mensen met Spotify; net de app "Emma for Spotify" gekocht. Super mediaspeler voor spotify, aangezien er geen (goede) native spotify app is. Met de gratis variant kun je alleen voorgestelde playlists afspelen, mocht je je eigen lijsten er bij willen kost dat maar 1.82. Ideaal en ook nog perfecte geluidsweergave via m'n receiver.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:29:
Hebben anderen ook het probleem dat ondertiteling die je in Kodi downloadt en afspeelt bij een film of serie gedurende de aflevering steeds minder synchroon loopt? Iedere 5 min moet ik opnieuw synchroniseren. Het lijkt alsof de film langzamer loopt qua frames dan de ondertiteling. Dit gebeurt met meerdere films en ondertitels dus het lijkt iets in de tv of Kodi 15.2
Andere ondertitel proberen? Ze zijn niet altijd sync (ook al staat er sync).

Overigens kun je beter gebruik maken van Kodi 16 RC3, zie topic start voor installatie instructies.

• Trzema
HaTe schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:53:
[...]

Zou jij eens met je goed getimede gehoord kunnen luisteren of dit probleem ook is bij de hoofdtelefoon uitgang?

Zijn er geen mogelijkheden om het geluid via USB of iets ander te laten gaan? Of zou overal hetzelfde probleem zijn?
Heeft niets met getimed gehoor te maken. Op youtube staan meerdere videos waarmee beeld/geluid synchronisatie getest kan worden. Heb net even met een hoofdtelefoon getest. Dit gaat goed, geen vertraging in het geluid. Das in ieder geval goed nieuws. Nadeel is dat hier volgens mij alleen stereo geluid uit komt en geen 5.1 (oid) signaal. Ik ga in ieder geval eens kijken of ik hier de soundbar op aan kan sluiten (bedankt voor de tip). Alleen stereo signaal is in ieder geval beter dan die irritante vertraging (als je het eenmaal is opgevallen blijf je erop letten).

Verwijderd

Ik heb per film zo'n 5 verschillende geprobeerd dus dat is het niet. Zal 16.3 eens proberen. Had daar niet zo'n zin in omdat ik dan alles weer opnieuw in moet stellen.

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:56:
Ik heb per film zo'n 5 verschillende geprobeerd dus dat is het niet. Zal 16.3 eens proberen. Had daar niet zo'n zin in omdat ik dan alles weer opnieuw in moet stellen.
Dat zegt helemaal niets... Ik heb ook weleens files waarbij ik er 20+ probeer en er geen één goed werkt. Probeer het eerst eens op je computer en kijk of ze dan sync lopen... Ik verwacht van niet.

Normaal gesproken blijven je settings gewoon bewaard. Die staan immers in de xbmc.kodi map binnen je Android user data.

Verwijderd

Net 16.3 er op gezet. Wordt idd als update gezien en alle settings blijven behouden.

• ndonkersloot
Werkt DTS-HD trouwens met kodi op de TV? Dat zou een reden kunnen zijn om dat te gebruiken ipv een media speler die dat niet ondersteund.

[ Voor 63% gewijzigd door ndonkersloot op 19-02-2016 22:53 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

In dit topic wordt vaak geopperd om de schroeven van de behuizing losser te draaiden als je last hebt van clouding. Ik heb gemerkt dat je juist meer last van clouding krijgt als je ze TE los draaide.

Heb mijn schroefjes vd week weer wat vaster gezet wat de clouding verbeterde.

Verder ben ik tevreden over de TV, de kleuren zijn prachtig en de software is goed, ik gebruik vooral Netflix en casten met DS video en dat geeft geen enkel probleem. Ja ik heb iets clouding maar dat valt volgens mij binnen de norm.

Enige waar ik mee zit is het geluid. Maar dat is logisch, ik wil tzt nog een soundbar willen. De Sony HT-RT5 lijkt me wel wat, maar die is wel erg duur. Ik vraag me af of dat het waard is.

[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 20-02-2016 09:24 ]

Verwijderd

Ik heb regelmatig als ik Kodi 15.2 en 16.0RC3 start ik wel de achtergrond van de skin zie maar geen interface (menu en balken). Als ik de afstandsbediening gebruik hoor ik wel de geluiden alsof ik door de menu's scroll. Alleen een force stop van de Kodi app lost het probleem op. Iemand een idee?

• TheKillingBean
Hoe doe je eigenlijk een forcestop?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Vince22
Aan/uit knop vasthouden tot ie reboot, of bedoelde je dat niet?

Verwijderd

Nee via Settings - Apps - Kodi - Force Stop

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Hier werkt het allemaal prima ook na de laatste firmware update op m'n 50W805C. Ik maak gebruik van een Quantis 1.2 CI+ module, ik woon niet in een Ziggo gebied en heb dus vrij weinig aan de Interactieve TV via een 1.3 module :).

Ook geen problemen met lipsync zowel via ARC over m'n Pioneer receiver als via de TV speakers.

Ik vroeg me wel af waar je de signaalwaardes kan zien op deze TV? Vooral de BER waardes kunnen soms wel interessant zijn maar die kan ik nog niet terugvinden.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:04
Wat zijn dit toch ook 'kl*te' tvs he af en toe' het werkt 4 dagen super goed, dan opeens start je Plex, stottert het beeld weer, je start tv opnieuw op en het werkt weer. Zelfde geld voor Kodi overigens, na een paar dagen alsof de tv film mode en motionflow niet meer snapt tot reboot.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 09:27
Ik gebruik de philips E5 sound system via ARC, maar ik ervaar geen lipsync problemen. Het enige waar ik met lipsync tegen aan liep was bij Kodi, maar in de instellingen kon je dat makkelijk oplossen.

Merk overigens na de update wel dat het geluid af en toe kraakt, alleen getest in youtube.

• TheKillingBean
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:04:
Nee via Settings - Apps - Kodi - Force Stop
Bedankt, dat zocht ik inderdaad. Wel makkelijk als sommige programma's niet zo lekker meer lopen.

• mr_rik
Nou, de oplossing voor mijn HDD probleem was achteraf gezien net zo simpel als dom... Omdat er bij de HDD een zeer korte kabel zat, had ik een usb verlengkabel gebruikt, en hier zat nu het probleem. Blijkbaar was de kwaliteit van deze kabel niet helemaal geweldig en verloor hij te veel aan voedingspanning voor de HDD. Hij ging wel draaien, maar ging klikken als je goed luisterde, net of hij niet op gang kon komen met lezen/schrijven. Heb hem daarna rechtstreeks op de tv aangesloten en tadaaa, het werkt. Daarna nog even getest om hem verschillend te formatteren, FAT32 of exFAT maakt allemaal niets uit, binnen enkele seconden is de HDD geregistreerd met de tv.

Echter nu het volgende, waar ik toch een stuk minder blij mee ben..... :( Nu krijgt mijn tv ook na het tot dusver altijd goed te hebben gedaan last van gekke verschijnselen. Heb sinds gister al meermalig het volgende gehad:
- Infobalk blijft staan
- Zappen naar andere zender, beeld wordt zwart, geluid van de vorige zender blijf je horen
- Complete vastlopers (herstart uiteindelijk wel na een 10 seconden de uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden.

Heeft mijn tv nu ook last van alle problemen waar ik al zoveel van heb gelezen maar tot dusver (gelukkig) geen last van heb gehad? Hoop dat Sony snel met een update komt die dit op gaat lossen!

• m0ridin
mr_rik schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:59:
Nou, de oplossing voor mijn HDD probleem was achteraf gezien net zo simpel als dom... Omdat er bij de HDD een zeer korte kabel zat, had ik een usb verlengkabel gebruikt, en hier zat nu het probleem. Blijkbaar was de kwaliteit van deze kabel niet helemaal geweldig en verloor hij te veel aan voedingspanning voor de HDD. Hij ging wel draaien, maar ging klikken als je goed luisterde, net of hij niet op gang kon komen met lezen/schrijven. Heb hem daarna rechtstreeks op de tv aangesloten en tadaaa, het werkt. Daarna nog even getest om hem verschillend te formatteren, FAT32 of exFAT maakt allemaal niets uit, binnen enkele seconden is de HDD geregistreerd met de tv.

Echter nu het volgende, waar ik toch een stuk minder blij mee ben..... :( Nu krijgt mijn tv ook na het tot dusver altijd goed te hebben gedaan last van gekke verschijnselen. Heb sinds gister al meermalig het volgende gehad:
- Infobalk blijft staan
- Zappen naar andere zender, beeld wordt zwart, geluid van de vorige zender blijf je horen
- Complete vastlopers (herstart uiteindelijk wel na een 10 seconden de uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden.

Heeft mijn tv nu ook last van alle problemen waar ik al zoveel van heb gelezen maar tot dusver (gelukkig) geen last van heb gehad? Hoop dat Sony snel met een update komt die dit op gaat lossen!
Smit module in ziggo gebied?

Qua vastlopers en zwarte zenders bij zappen, daar zijn als het goed is workarounds voor:

- Zwarte zenders bij zappen: Interactieve tv uitzetten en rode knop on-demand iets uitzetten
- Vastlopen algemeen (afstandsbediening niet meer reageren): automatische update downloaden uitzetten, epg bijwerken uitzetten

Check deze topics maar even:

https://community.sony.nl...spontaan-aan/td-p/2104401

https://community.sony.nl...e-17-02-2016/td-p/2128196

• mr_rik
m0ridin schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:24:
[...]

Smit module in ziggo gebied?

Qua vastlopers en zwarte zenders bij zappen, daar zijn als het goed is workarounds voor:

- Zwarte zenders bij zappen: Interactieve tv uitzetten en rode knop on-demand iets uitzetten
- Vastlopen algemeen (afstandsbediening niet meer reageren): automatische update downloaden uitzetten, epg bijwerken uitzetten

Check deze topics maar even:

https://community.sony.nl...spontaan-aan/td-p/2104401

https://community.sony.nl...e-17-02-2016/td-p/2128196
Nee, wel oud Ziggo gebied, maar een Quantis module. Workarounds had ik gezien, echter is het wel triestig dat je in een tv bepaalde functionaliteiten hebt zitten, maar dat je alles maar uit moet zetten om hem goed (of eigenlijk redelijk) werkend te krijgen :F Helemaal als je (mede) om een dergelijke functionaliteit (itv) een nieuwe 'smart'tv hebt gekocht...

Verwijderd

Prolution schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:36:
Ik vroeg me wel af waar je de signaalwaardes kan zien op deze TV? Vooral de BER waardes kunnen soms wel interessant zijn maar die kan ik nog niet terugvinden.
Onder "help" kan je de signaalsterktes etc bekijken.....

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:26

ricardo246

Life's what you make it!

Na de laatste update ook problemen met het zappen via de Smit module.
Geluid van het ene kanaal, en zwart beeld |:(
Module gewisseld met de Quantis die ik in een andere tv had en alle problemen zijn voorbij...
De Quantis ondersteund geen ziggo on demand in mijn Sony. terwijl hij dat wel in de andere Philips TV deed.. :?

Ik ben er zo onderhand wel klaar mee. Ik ben vaak van huis, mijn lieve vrouw en kinders hebben niet vaak de kennis om dit soort ongein op te lossen. Hoe moeilijk is het om software te maken die doet wat hij moet doen --> TV KIJKEN.
aargghhhhhhhhhhhhh... Das er uit -O-

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Horizon van Ziggo aanvragen.. Dan ben je van alle ellende verlost :P

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:01

Ethirty

Who...me?

Chaoss schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:08:
Horizon van Ziggo aanvragen.. Dan ben je van alle ellende verlost :P
Dat is ook maar net hoe je het bekijkt. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:12:
[...]

Dat is ook maar net hoe je het bekijkt. :P
Veel mensen namen juist een CI module om van de Horizon ellende af te zijn :9

Al moet ik zeggen dat dit op mijn Samsung LCD veel beter werkt dan op de 809c.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toch de update maar geinstalleerd, tot nu toe geen problemen. Ik maak (gelukkig) ook geen gebruik van een CI+ module. Verder ook geen lipsync issues meer sinds ik Kodi 16 gebruik.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:14:
[...]

Veel mensen namen juist een CI module om van de Horizon ellende af te zijn :9

Al moet ik zeggen dat dit op mijn Samsung LCD veel beter werkt dan op de 809c.
Punt is dat Horizon gewoon stabiel is, tis niet de snelste setupbox, maar hij doet wat hij moet doen. Het zappen is snel, het opnemen/pauzeren werkt prima. Programma info/TV gids deugd redelijk. On demand werkt goed.

Ik zat bij de eerste batch UPC horizon gebruikers en ik heb dat ding destijds vervloekt, het was gewoon een beta of zelfs alpha product, een geel verschil met wat het nu is.

Verwijderd

Chaoss schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:36:
[...]
Punt is dat Horizon gewoon stabiel is, tis niet de snelste setupbox, maar hij doet wat hij moet doen. Het zappen is snel, het opnemen/pauzeren werkt prima. Programma info/TV gids deugd redelijk.
Ik ken het idd nog van de eerste batch. Misschien eens uitproberen of ik hiermee de lipsync issues kwijt ben. Als zappen wat sneller gaat dan met de tv zelf is dat ook prettig. Zit je alleen wel weer met 2 afstandsbedieningen, een extra apparaat in je tv meubel en meer stroomverbruik.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Denk dat het stroom verbruik van de horizonbox niet echt relevant is bij het verbruik van je TV :P

Voor gewoon TV kijken is de horizon AB voldoende, je kunt er de TV mee aanzetten en het volume regelen. Alleen als ik ga netflixxen of iets anders met smart TV pak ik de Sony AB.

• Robus
De misperen van Sony worden nu ook door de nieuwssites opgepikt. Smile, Sony. Je staat op nu.nl: http://www.nu.nl/gadgets/...ate-niet-goed-zappen.html

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 18:06
Robus schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:27:
De misperen van Sony worden nu ook door de nieuwssites opgepikt. Smile, Sony. Je staat op nu.nl: http://www.nu.nl/gadgets/...ate-niet-goed-zappen.html
Ik heb nog helemaal nergens last van gehad sinds de update, komt dat dan alleen omdat hier de Quantis module wordt gebruikt.

Iemand trouwens ervaring met de: Sony HT-CT380 soundbar. Overweeg hem voor een Sony 43w755c, voor wat beter geluid tijdens films/series/games, en om gewoon wat muziek mee te kunnen luisteren. Vormgeving, streaming mogelijkheden, en bediening met één afstandsbediening sprake mij wel aan. En radio kan mooi met de TV en beeld uit optie.

[ Voor 29% gewijzigd door Matedeor op 21-02-2016 15:28 ]

• Robus
Matedeor schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:48:
[...]
Ik heb nog helemaal nergens last van gehad sinds de update, komt dat dan alleen omdat hier de Quantis module wordt gebruikt.
Smit CI+ Interactieve Module én in een Ziggo-verzorgingsgebied (niet-UPC) schijnen te conflicteren met de laatste firmware update van Sony. Quantis lijkt dus wel goed te gaan, maar niets is zeker...

• Vince22
OmeJoyo schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:23:
Heeft iemand al ervaring met het gebruik van een usb gamepad, heb er 2 geprobeerd, worden zonder problemen herkend, maar de A-knop activeert het Action-menu, select geloof ik netflix. KAn ze helaas ook niet toewijzen in bijvoorbeeld J-Nes. De emulator zelf loopt perfect, maar het speelt neit lekker op de afstandsbediening :D

Heb al een paar uur zitten zoeken op Google, maar alle tips/trucks zijn voor normale android devices, waar je dit probleem niet schijnt te hebben.
Weet niet of ik je hiermee nog kan helpen maar ik heb sinds dit weekend het totale emulator gebeuren op mijn 49x8307 werkend, met PS4 controller èn 360 wireless controller. Ik heb de app SNES ex geinstalleerd en met behulp van ES File explorer de roms op de hdd gekopieerd. Vervolgens de emulator hiernaar verwezen en zowel de PS4 controller alswel de 360 wireless controller (met usb dongel) werken allebei vlekkeloos. Heb nog niet geprobeerd met NES, Megadrive of andere emulatoren, want snes9x ex is de enige gratis emulator.
Alle emulatoren van dezelfde maker schijnen perfect te werken.

Ook werkt deze app standaard met de Rom Collection browser in Kodi, dus kun je er ook nog een mooi sausje overheengooien met hoesjes, boxart enz.

Als ik eerlijk ben doet mijn tv nu alles wat ik van mijn tv ervan hoopte: Supergoed beeld, Netflix, Plex, Kodi, Spotify, Chromecast, Youtube, TuneIn, tv gids, opnemen op 3.0 USB HDD, kortom, buitenom mijn PS4 heb ik verder geen settopbox, mediacenter en appletv meer nodig. Ik ben een blij mens :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vince22 op 21-02-2016 20:11 ]

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 13:53
Ik heb een KDL-50W807C (805C alleen dan in het zilver) gekocht, alleen deze wordt pas over 2 maandjes in gebruik genomen wegens een verhuizing. Ik ben benieuwd hoe mensen het gebruik van een NAS (ik heb een Synology DS115j) ervaren in combinatie met de Kodi app. Ik vraag me af of ik nog een extra mediaplayer moet aanschaffen (bijv. een Rasperry Pi) of dat ik uit de voeten kan met alleen de NAS en Kodi.

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Pagina: 1 ... 58 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297