Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-11 13:15
Mijn W805C is een drama sinds de vorige update. Gebruik 'm grotendeels alleen als 'dom scherm', al mijn inputs zitten achter een receiver op HDMI4, maar zelfs dan gaat er vanalles mis.

Het openen van het Action Menu duurt dikwijls een paar seconden, en eens het open is voelt het ook nog eens traag aan. Ik moet er bijna constant zijn omdat de witbalans bij het uit standby halen bijna altijd terug op 'normaal' of iets dergelijks staat. Als ik even van scene switch (bvb van game eentje omhoog en dan terug omlaag naar game) is het wel OK, het wordt precies gewoon niet uitgelezen bij het opstarten.

En de klassiekers zijn ook gewoon weer terug. Google Cast stopt met werken als je je TV een week of twee geen volledige reboot geeft, algemeen trage UI, ...

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Gebruikers die problemen hebben met ARC functie van Sony i.c.m Onkyo receiver.

Ik heb mijn Onkyo TX-NR636 gereset:

1.Terwijl CBL/SAT ingedrukt wordt gehouden op de hoofdunit (merk op dat stap 2 moet worden uitgevoerd met deze knop ingedrukt)
2.Druk op 7920.pngON/STANDBY op de unit. „Clear” wordt getoond op het scherm en het toestel gaat in stand-by-modus.

Het kan zijn dat bij andere modellen een andere combinatie is dan CBL/SAT.

Ga daarna naar instellingen van onkyo en kies voor hdmi-ingang, bij tv/cd kies een hdmi poort.

[ Voor 8% gewijzigd door Faris op 14-02-2016 16:27 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 17:35
ArChie schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:58:
Zag vandaag een aardige aanbieding voor de Sony KDL-43W805C AndroidTV, maar gezien de ervaringen in dit topic en het Sony Community forum topic over AndroidTV besloten om geen gebruik te maken van die aanbieding. Onbegrijpelijk dat men anno 2015 nog steeds zo aan het klooien is met de ondersteuning van DVB-C en CI+. Dat is veelzeggend over het gebrek aan kennis bij Sony Nederland. Als ik de reacties van Sony support medewerkers lees over DVB-C en CI+ dan is duidelijk dat ze geen flauw idee hebben hoe dat functioneert. Ook haal ik uit de forums dat een fabrikant als Sony het ondertussen volstrekt normaal vindt om apparatuur uit te leveren die nog niet af is gezien alle ontbrekende functionaliteiten en het ook "gewoon" is geworden om klanten maar te adviseren om hun TV te resetten als ze problemen hebben i.p.v. met oplossingen te komen. Triest.
Wat bijna niemand weet is dat de zenderindeling verkeerd om staat als je UPC gebruikt tijdens het scannen naar zenders. Via wat gezeur met Ziggo kreeg ik als oplossing een alternatieve netwerk ID waarbij de zenders andersom worden aangeboden. Nadeel van deze methode is dat on-demand niet meer werkt.

Echter vorige week kwam een tweaker in dit topic met de vondst dat de oplossing voor het probleem is NIET voor UPC te kiezen. Staat sinsdien in in de topic start, samen met wat andere veel voorkomende vragen.

Voor mij (X830) is het enige openstaande probleem momenteel het gebrek aan recording/timeshifting.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-02-2016 17:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 14:40
Iemand enig idee hoe een 809c te downgraden. De laatste firmware (3.179) maakt meer kapot dan me lief is. Ik wil graag terug naar 3.155.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vince22 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:39:
[...]

Ditzelfde probleem ondervind ik ook. Wel irritant als ik niet thuis ben en mn vrouw wil gewoon een film kijken via kodi en dan is er alleen loeiharde ruis bij het afspelen van minimaal 5.1 materiaal. Die instelling moet je gewoon vast kunnen zetten ipv dat de tv dat zelf uit gaat zoeken.
Ja, dit heb ik ook ondervonden. Zeer hinderlijk! Dat de tv terugspringt naar TV speakers is 1 ding, maar dat het nog op een manier gaat die alle trommelvliezen doen scheuren is wat meer dan gewoon vervelend.

Ik heb de X8509C gekocht en dat was omdat de softwareproblemen wel waren verholpen, aldus de verkoper. Ik ben nog niet zo overtuigd....

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Misschien een stomme vraag, maar als ik vanuit een bepaalde input naar het menu ga en ik wil dan weer terug, welke knop moet ik dan indrukken? Van alles geprobeerd maar geen enkele knop op de AB schijnt te werken. Ook niet als ik handmatig terug ga naar HDMI4 (de enige die ik gebruik) dan krijg ik geen beeld maar een grijs scherm. Uiteindelijk was uit en aan zetten de enige manier.

Heb het nog niet echt uitgezocht maar hoe zet ik aan dat geluid over me speakers moet als ik een youtube filmpje op de tv kijk? Nu activeert de tv de tvspeakers en laat daarbij alle lage tonen weg somehow, klinkt helemaal nergens naar.

[ Voor 23% gewijzigd door Malt007 op 15-02-2016 13:50 ]

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Ik krijg woensdag de 809c, maar nu lees ik dat er veel problemen zijn met de updates. Kan ik beter wachten met updaten of toch installeren? Ik kan voorstellen dat de huidige firmware op de 809c ook niet zo goed kan zijn.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Vince22 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:39:
[...]

Ditzelfde probleem ondervind ik ook. Wel irritant als ik niet thuis ben en mn vrouw wil gewoon een film kijken via kodi en dan is er alleen loeiharde ruis bij het afspelen van minimaal 5.1 materiaal. Die instelling moet je gewoon vast kunnen zetten ipv dat de tv dat zelf uit gaat zoeken.
Om 5.1 output mogelijk te maken in Kodi moet je een speciale build hebben. PT build Zie kodi forum. Deze loopt op dit moment in RC achter en is nog experimental.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 20:31
Ik heb de 43W809C nu een aantal maanden icm een Sony HT380 en een DVB-S ontvanger en heb nul komma nul problemen. Het Smart-TV gedeelte draait perfect en door middel van HDMI-CEC heb ik maar één afstandsbediening nodig omdat alles met elkaar praat. Absoluut perfect.

Ook heb ik bijna geen last van clouding of andere ongemakken. Ik ben dus erg tevreden over dit toestel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 14:10
lowfi schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:17:
[...]

Om 5.1 output mogelijk te maken in Kodi moet je een speciale build hebben. PT build Zie kodi forum. Deze loopt op dit moment in RC achter en is nog experimental.
Hier bedoel je?

• Trzema
  • Laatst online: 05-11 14:40
TheKillingBean schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:04:
Ik krijg woensdag de 809c, maar nu lees ik dat er veel problemen zijn met de updates. Kan ik beter wachten met updaten of toch installeren? Ik kan voorstellen dat de huidige firmware op de 809c ook niet zo goed kan zijn.
Ik zou zeker niet OTA updaten. De nieuwste 3.179 firmware geeft bij mij nogal wat ellende op mijn 809c :( .
De vorige versie, 3.155, werkte bij mij beter. Handmatig downloaden en via USB installeren is mijn advies (http://tv.update.sony.net...te_2015_3155_eua_auth.zip).

Ik doe nu verwoede pogingen om weer te downgraden naar deze versie. Tot nu toe zonder resultaat helaas. iemand een tip?

Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Trzema op 15-02-2016 14:47 ]

• TheKillingBean
  • Laatst online: 06-10 09:36
Trzema schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Ik zou zeker niet OTA updaten. De nieuwste 3.179 firmware geeft bij mij nogal wat ellende op mijn 809c :( .
De vorige versie, 3.155, werkte bij mij beter. Handmatig downloaden en via USB installeren is mijn advies (http://tv.update.sony.net...te_2015_3155_eua_auth.zip).

Ik doe nu verwoede pogingen om weer te downgraden naar deze versie. Tot nu toe zonder resultaat helaas. iemand een tip?

Succes.
Ik kwam dit linkje tegen hoe je een factory reset doet:
http://sony-eur-eu-en-web...ers/detail/a_id/66442/kw/

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Vince22
  • Laatst online: 07:31
lowfi schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:17:
[...]

Daar gaat het hier niet om, natuurlijk heb ik die release gebruikt en heb ik het werkend via 5.1.
Waar het om gaat is dat de output wilekeurig via de tv-speaker gaat ipv via het audiosysteem. Mocht deze verkeerd staan ingesteld (dus via de tv speaker) en je speelt dan per ongeluk 5.1 materiaal af, dan krijg je een loeiharde ruis door je speakers.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 22:34
Enig idee wat verstandiger is?

Xbox zit nu op de tv aangesloten met hdmi, geluid loopt via hdmi arc naar de geluiddsset. Beeld word ook doorgegeven natuurlijk. Is de vraag even wat t beste is, via de receiver beeld geluid doorsturen of via tv

Via tv kan ik automatisch game mode aanzetten natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Soullancer op 15-02-2016 17:49 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:53
Soullancer schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:48:
Enig idee wat verstandiger is?

Xbox zit nu op de tv aangesloten met hdmi, geluid loopt via hdmi arc naar de geluiddsset. Beeld word ook doorgegeven natuurlijk. Is de vraag even wat t beste is, via de receiver beeld geluid doorsturen of via tv

Via tv kan ik automatisch game mode aanzetten natuurlijk
Alles via je receiver laten lopen en 1 hdmi kabel naar je tv ;)
Zo hoort het, dan kan de receiver ook het geluids werk (codecs etc) op zich nemen.

Als je een goede receiver hebt (bijv sony str-dn1060) dan ziet je tv ook wat erachter hangt en kun je alsnog game mode automatisch aan laten gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 15-02-2016 17:51 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Motion2
  • Laatst online: 04-11 18:11
Vince22 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:51:
[...]

Daar gaat het hier niet om, natuurlijk heb ik die release gebruikt en heb ik het werkend via 5.1.
Waar het om gaat is dat de output wilekeurig via de tv-speaker gaat ipv via het audiosysteem. Mocht deze verkeerd staan ingesteld (dus via de tv speaker) en je speelt dan per ongeluk 5.1 materiaal af, dan krijg je een loeiharde ruis door je speakers.
Hier hetzelfde probleem. Ook blijft er bij mij altijd een Mute icon staan in de bovenhoek. Via de webinterface van KODI even Volume UP doen helpt.
Komt waarschijnlijk omdat hij standaard de TV speaker detecteert die Muted is als het audiosysteem aanstaat.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Trzema schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:45:
[...]

Succes.
Helaas geen tip. Hoewel. Ik zweer juist bij OTA. Ik heb 3155 overgeslagen en ben direct van 26xx overgegaan naar 3179. Geen problemen ondervonden just yet. Valt me op dat in twee gevallen de problemen worden gerapporteerd van mensen die van 3155 nr 3179 zijn gegaan. Wellicht komt dat scenario met problemen? ( zou natuurlijk niet mogen, maar toch)

"A man has got to know his limitations..."

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Iemand al gehoord of Sony inderdaad de belofte qua functionaliteit gaat waarmaken voor 29-2? :X

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Misschien een vraag die al hier langs is gekomen maar aankomende vrijdag wordt een X93C 65inch bij mij thuis geleverd. Kan ik dan de afstandsbediening van Sony gebruiken voor Horizon? Heb namelijk een bloedhekel aan de afstandbediening van Ziggo.

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ligt eraan of je kastje CEC dat ondersteunt, de Tv iig wel. Bij mij werkt het iig allemaal uitmuntend.

• tcviper
Ipenburg schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:31:
Ligt eraan of je kastje CEC dat ondersteunt, de Tv iig wel. Bij mij werkt het iig allemaal uitmuntend.
Horizon ondersteunt uberhaupt geen HDMI CEC ;) Dus dat gaat nooit werken.
Wat je wel kunt doen is de Remote van de Horizon instellen dat ie ook je TV kan bedienen (dat staat in het boekje). Of nog beter, gooi de horizon de deur uit en knal een CI+ kaart in je TV :P

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 16-02-2016 15:48 ]

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Dat is mooi klote dan, moet even nadenken wat ik nu ga doen.

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
nl.mark schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:05:
Iemand al gehoord of Sony inderdaad de belofte qua functionaliteit gaat waarmaken voor 29-2? :X
Op het Sony Forum staat dat er morgen een Update komt

• Robus
Ze zullen nu toch niet verwachtingen gaan overtreffen? Ik heb me namelijk zo verheugd op nieuw uitstel van deze feature die uiteindelijk toch wordt uitgerold en uitsluitend compatibel blijkt te zijn met IDE harde schijven van Princess, en dan ook nog eens de 5400rpm varianten. :+
ronaldme schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:35:
[...]

Op het Sony Forum staat dat er morgen een Update komt

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
kansloze schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:58:
Dat is mooi klote dan, moet even nadenken wat ik nu ga doen.
Niet doen, nadenken is levens gevaarlijk :9

In dat geval zou ik er zeker een CI+ kaartje in proppen, dat geneuzel met 2-3 afstandsbedieningen moet je toch niet willen.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn W805C dat gecodeerde digitale zenders niet herkend worden. Dit gebeurde op een geven moment af en toe maar na opnieuw invoegen van de CI+ module of/en zoeken naar kanalen werkte het weer tijdelijk. Nu lijkt het definitief gestopt met functioneren. Ik heb al een hoop geprobeerd maar onderstaand is het in grote lijnen:
  • Andere CI+ module gebruikt (Quantis 1.3)
  • Factory reset CI+ module
  • Gezocht naar laatste firmware CI+ module
  • Factory reset TV (Firmware 3.179)
  • Meermaals opnieuw naar zenders gezocht
In de instellingen wordt de CI+ module wel herkent als ik hem invoeg, de authenticatie van de CI+ module kan echter niet worden voltooid, de CI+ module werkt wel op een andere TV van het merk Samsung.

De module is hiermee uitgesloten en het lijkt mis te gaan in het TV toestel zelf, ik twijfel of dit een hardware defect is of een probleem met de software. Is het mogelijk om te downgraden naar een oudere firmware? Iemand anders nog goede ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 16-02-2016 19:15 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:43
Meer nieuws over Sony 2016... http://www.nu.nl/gadgets/...we-bravia-tvs-bekend.html

Helaas zeggen ze niet erbij waar het volledige overzicht staat.

Wel zorgelijk een 48 inch FHD van 780 advijesprijs, goh zou de 705c een opvolger krijgen?? De 755c dus niet...? Die 100 Hz-FHD lijn liep ongelooflijk hard dit jaar, de 50 Hz 705c minder.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 16-02-2016 19:20 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 20:37

Bever!

3

Wat me meer verbaasd is het gat in de lijn van 800 tot 1800 euro, lijkt me niet logisch.

• Sjah
http://www.sony.nl/electr...750-series/specifications

Staat op de nl site van Sony, de nieuwe modellen.

Refresh geoptimaliseerd, 200, duidt dat op 50 Hz, met die 200?
En die voet, brrrr.

Nah, Sony schiet volledig mis, tuurlijk dit zal verkopen, maar ik wou de mooie 756c zonder Android, helaas...

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 16-02-2016 19:46 ]

Verwijderd

Ik zit nog steeds met Lip Sync issues op mijn 809C (nieuwste firmware) icm een Smit CI+ module. Het vreemde is dat het wel zender/programma afhankelijk lijkt. Zo zijn bijvoorbeeld series als GTST en Two and a half men vaak niet in sync, terwijl het RTL Nieuws wel gelijk lijkt te lopen. Series via Kodi lopen standaard out of sync terwijl Netflix wel goed lijkt te gaan. Alles via de TV-speaker. Hebben anderen ook dat het soms per zender/programma anders lijkt?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:09

W84

Ik vind nog steeds die voet van de 805/815B mooi, maar ik was helaas te laat. Nu dat ik de 756C heb staan vind ik het erg designisch (is het woord, fuck it nu wel :+) dat matte en past prima in het interieur. Met de nieuwe lijn zijn ze wel een beetje doorgeslagen qua voeten... too much!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 23:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tiwazz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:13:
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn W805C dat gecodeerde digitale zenders niet herkend worden. Dit gebeurde op een geven moment af en toe maar na opnieuw invoegen van de CI+ module of/en zoeken naar kanalen werkte het weer tijdelijk. Nu lijkt het definitief gestopt met functioneren. Ik heb al een hoop geprobeerd maar onderstaand is het in grote lijnen:
  • Andere CI+ module gebruikt (Quantis 1.3)
  • Factory reset CI+ module
  • Gezocht naar laatste firmware CI+ module
  • Factory reset TV (Firmware 3.179)
  • Meermaals opnieuw naar zenders gezocht
In de instellingen wordt de CI+ module wel herkent als ik hem invoeg, de authenticatie van de CI+ module kan echter niet worden voltooid, de CI+ module werkt wel op een andere TV van het merk Samsung.

De module is hiermee uitgesloten en het lijkt mis te gaan in het TV toestel zelf, ik twijfel of dit een hardware defect is of een probleem met de software. Is het mogelijk om te downgraden naar een oudere firmware? Iemand anders nog goede ideeën?
Heb je ziggo? en voormalig UPC gebied?
Zoek je naar zenders en doe je daarna pas de CI+ module erin?
Wat zijn je instellingen?

Ik kreeg namelijk hetzelfde toen ik ziggo als provider selecteerde. (i kzit in voormalig upc gebied)

mijn volgorde:

CI+ eruit laten (kaartje eruit is genoeg)
naar zenders zoeken (upc aan klikken met de upc frequentie voor jouw provincie, dus NIET ZIGGO)
Wanneer klaar naar NED1 gaan (geeft al beeld)
dan CI+ er in stoppen

voila

• ndonkersloot
ApC_IcE schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:31:
[...]

Heb je ziggo? en voormalig UPC gebied?
Zoek je naar zenders en doe je daarna pas de CI+ module erin?
Wat zijn je instellingen?

Ik kreeg namelijk hetzelfde toen ik ziggo als provider selecteerde. (i kzit in voormalig upc gebied)

mijn volgorde:

CI+ eruit laten (kaartje eruit is genoeg)
naar zenders zoeken (upc aan klikken met de upc frequentie voor jouw provincie, dus NIET ZIGGO)
Wanneer klaar naar NED1 gaan (geeft al beeld)
dan CI+ er in stoppen

voila
Nee ik zit in Ziggo gebied, op het moment dat ik de zender installatie ga uitvoeren kan je kiezen voor 'UPC' of 'Provider'. UPC doet het maar heeft geen HD zenders en zijn simpelweg niet gecodeerd dus werkt ook zonder module. De optie Provider deed het altijd en heeft de HD zenders.

Ik heb je stappen doorlopen maar helaas ..

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Sjah schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:13:
Meer nieuws over Sony 2016... http://www.nu.nl/gadgets/...we-bravia-tvs-bekend.html

Helaas zeggen ze niet erbij waar het volledige overzicht staat.

Wel zorgelijk een 48 inch FHD van 780 advijesprijs, goh zou de 705c een opvolger krijgen?? De 755c dus niet...? Die 100 Hz-FHD lijn liep ongelooflijk hard dit jaar, de 50 Hz 705c minder.
http://whizpr.nl/voor-de-...-bravia-tv-line-up-bekend

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:56
W84 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:54:
Ik vind nog steeds die voet van de 805/815B mooi, maar ik was helaas te laat. Nu dat ik de 756C heb staan vind ik het erg designisch (is het woord, fuck it nu wel :+) dat matte en past prima in het interieur. Met de nieuwe lijn zijn ze wel een beetje doorgeslagen qua voeten... too much!
Helemaal mee eens. De 2014 en 2015 lijn waren wat betreft design, specificaties en retailprijs perfect. Wat nu de strategie is, ontgaat mij even. Samsung heeft in alle nieuwe modellen geen 3D meer, ook een vreemde keuze. Ik snap dat het een gimmick is, maar waarom in alle modellen dan er uit?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sjah
Ok, nu nog iemand die het verschil tussen de d65 en d75 uitlegt, ach laat ook maar, knap totaal af op die voet/ plus minder mooie bezel vd d75 als ik dat zo zie. Zoals hierboven al gezegd, design wàs perfect in 15 en 14.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 16-02-2016 22:47 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 21:36
Tiwazz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:13:
[...]

Nee ik zit in Ziggo gebied, op het moment dat ik de zender installatie ga uitvoeren kan je kiezen voor 'UPC' of 'Provider'. UPC doet het maar heeft geen HD zenders en zijn simpelweg niet gecodeerd dus werkt ook zonder module. De optie Provider deed het altijd en heeft de HD zenders.

Ik heb dit nu ook 2 keer gehad... Mijn stappen:

* BEGINNEN ZONDER CI+ MODULE*

1. Doe een reset (geen factory reset, maar qua zender instellingen)
2. Voeg 'Overig' als provider toe... dus GEEN upc
3. Laat zenders zoeken
4. Na voltooien zender zoeken, Op kanaal 998 (ziggo zender kanaal, heel misschien was het 999) zetten
5. Nu eerst de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
6. Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
7. CI+ module eruit trekken, daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat) en module weer terug...

Dit trucje werkte bij mij en kan me herinneren dat het de eerdere keren ook specifiek op kanaal 998 was dat het werkte...

• ndonkersloot
m0ridin schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:00:
[...]

3. Laat zenders zoeken
4. Na voltooien zender zoeken, Op kanaal 998 (ziggo zender kanaal, heel misschien was het 999) zetten
5. Nu eerst de CI+ module erin zonder smartcard (terwijl tv aanstaat op dat kanaal)
6. Authenticatie gebeurt en slaagt als het goed is (mislukte bij mij op zender 1, NLD1)
7. CI+ module eruit trekken, daarna de smartcard in de module prikken en weer in de tv (allemaal terwijl de tv aan staat) en module weer terug...

Dit trucje werkte bij mij en kan me herinneren dat het de eerdere keren ook specifiek op kanaal 998 was dat het werkte...
Dat zijn nog eens specifieke stappen :9 !
Bedankt voor de duidelijke omschrijving, ik ga het morgen misschien nog voor het werken proberen!

• m0ridin
Tiwazz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:05:
[...]

Dat zijn nog eens specifieke stappen :9 !
Bedankt voor de duidelijke omschrijving, ik ga het morgen misschien nog voor het werken proberen!
Haha, puur eigenbelang natuurlijk ;)

Toen ik het de eerste keer aan de praat had gekregen wist ik niet meer precies hoe, dus toen het me nog een keer gebeurde bedacht ik me dat het handig was wat meer bewust alles te doen (uiteraard pakte ook dat weer anders uit en was ik het achteraf toch weer n beetje kwijt, maar volgens mij deed ik het wel zo goed als op deze manier...)

• sdk1985
Tiwazz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:13:
[...]

De HD zenders zijn er wel bij "UPC", ze staan alleen op 800+. In de topic start staat dat je NIET voor UPC moet kiezen.

Zijn verder geen rare truukjes nodig.

Authenticatie problemen met Quantis modules zijn bekend. Met Smit moet het goed gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 17-02-2016 00:24 ]

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Iemand de update al gezien?
https://www.sony.co.uk/support/en/article/73499

zouden we dan vanaf vandaag eindelijk op kunnen nemen?

• tcviper
janus_freggel schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:19:
Iemand de update al gezien?
https://www.sony.co.uk/support/en/article/73499

zouden we dan vanaf vandaag eindelijk op kunnen nemen?
Ik 'hoop' dat het Android 6 based is. Sony kennende niet :( maar goed, er word nog altijd wel aan gewerkt in ieder geval. De update zal denk ik eind van de dag pas live staan.

[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 17-02-2016 10:26 ]

• ndonkersloot
m0ridin schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:00:
[...]

3. Laat zenders zoeken

Het is niet te geloven maar na deze stappen werkt het weer helemaal! Wat zou de reden kunnen zijn dat de TV op verschillende zenders niet kan authentiseren met de CI+ module maar dit wel lukt op 998?

Ontzettend bedankt!

• janus_freggel
tcviper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Ik 'hoop' dat het Android 6 based is. Sony kennende niet :( maar goed, er word nog altijd wel aan gewerkt in ieder geval. De update zal denk ik eind van de dag pas live staan.
Ik hoop niet dat ze dit op android 6 baseren, want de meeste probleempjes zijn inmiddels wel opgelost in de huidige release, ik heb zelfs geen vastlopers of extreem traag reagerende tv meer na de laatste update.
Als ze nu de onderlaag aanpassen dan kan je erop wachten dat er weer allerlei problemen naar voren komen....

Vanavond maar eens een update draaien en als het werkt een leuke usb3 schijf eraan hangen :)

• m0ridin
Tiwazz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Het is niet te geloven maar na deze stappen werkt het weer helemaal! Wat zou de reden kunnen zijn dat de TV op verschillende zenders niet kan authentiseren met de CI+ module maar dit wel lukt op 998?

Ontzettend bedankt!
Haha, ik heb werkelijk waar geen idee! Maar top dat het nog lijkt te werken ook zeg, heel graag gedaan :)

Ik las de tip over die specifieke zender ergens in een ander forum (met hetzelfde verhaal, dat het daar ook opeens werkte) en dit LEEK voor mij ook de truc.

In ieder geval fijn om een redelijk stappenplan te hebben :)

• tcviper
janus_freggel schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Ik hoop niet dat ze dit op android 6 baseren, want de meeste probleempjes zijn inmiddels wel opgelost in de huidige release, ik heb zelfs geen vastlopers of extreem traag reagerende tv meer na de laatste update.
Als ze nu de onderlaag aanpassen dan kan je erop wachten dat er weer allerlei problemen naar voren komen....

Vanavond maar eens een update draaien en als het werkt een leuke usb3 schijf eraan hangen :)
Geloof me, Android 6 is alleen maar nog beter. Heb een pre release heel even geprobeerd en daar zitten een hoop verbeteringen in. Maar ik denk dat deze update van vandaag de laatste is met 5.x

• janus_freggel
tcviper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:35:
[...]

Geloof me, Android 6 is alleen maar nog beter. Heb een pre release heel even geprobeerd en daar zitten een hoop verbeteringen in. Maar ik denk dat deze update van vandaag de laatste is met 5.x
pre relesae van 6 op je tv?
Waar haal je die vandaan? proberen kan natuurlijk nooit kwaad, moet alleen niet elke dag op mn werk gebeld worden "papa de tv doet raar ;) "

• tcviper
janus_freggel schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:39:
[...]

pre relesae van 6 op je tv?
Waar haal je die vandaan? proberen kan natuurlijk nooit kwaad, moet alleen niet elke dag op mn werk gebeld worden "papa de tv doet raar ;) "
Die haal ik nergens vandaan :) was een test met een Sony engineer op een website.

• janus_freggel
tcviper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:42:
[...]

Die haal ik nergens vandaan :) was een test met een Sony engineer op een website.
Aha, het is alleen de vraag of ze met de 2015 lijn nog naar android 6 gaan of lekekr op 5 blijven

• m0ridin
[...]

Cool, top te horen dat ze er idd serieus mee bezig zijn :)

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-11 14:32
De 2015 modellen krijgen sowieso een update naar 6.
Laat ze idd maar zo snel mogelijk de update naar 6 releasen, al is het alleen al om de extra mogelijkheden wbt geluid en refreshrate.
tcviper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Update staat live, OTA tenminste.
Die van mij is aan het downloaden. :)

edit:
http://www.sony.nl/suppor...ate-17-FEB-EU/KD-55X8505C

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 17-02-2016 10:51 ]

• m0ridin
Grappige implementatie van picture in picture en picture and picture... Geen idee waar ik dat voor zou gebruiken, maar leuk dat ze het erin hebben geknutseld :P

Mij gaat het vooral om opnemen (en hopelijk pauzeren). Maar zie ook 'algemene prestaties en stabiliteit genoemd' dus wie zijn er nog meer pluspunten. Ben benieuwd, vanavond maar eens updaten :)

• ndonkersloot
Als iemand de update al geïnstalleerd heeft ben ik benieuwd naar de ervaringen!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
donpablo80 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:02:
Op mijn 55w809c heb ik kodi 16 geïnstalleerd en de kodi guide gevolgd die ergens in dit forum wordt beschreven. Nu lukt het mij niet om 24hz af te spelen. Moet ik ergens nog wat activeren in de kodi instellingen?
Iemand die weet hoe de TV kan omschakelen naar 24p met kodi 16?

• tcviper
Tiwazz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:42:
Als iemand de update al geïnstalleerd heeft ben ik benieuwd naar de ervaringen!
Niks speciaals hoor, werkt gewoon prima de nieuwe update.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:05
Sinds de laatste update (niet die van vandaag) schieten mijn beeldinstellingen weer vaak terug naar levendig. Terwijl ik de tv gewoon uit zet op de instellingen die ik heb bekeken.

Daarnaast merk ik dat mijn tijd op de tv achterloopt. Heel raar, want ik kan hem niet instellen. Het loopt volgens de uitzendtijd. Maar hij staat nu 11 minuten achter op de atoomklok.

Vanavond eens updaten, misschien dat het weer scheelt.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:00

Nicap

Tsssk....

Kuhr89 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:50:
Sinds de laatste update (niet die van vandaag) schieten mijn beeldinstellingen weer vaak terug naar levendig. Terwijl ik de tv gewoon uit zet op de instellingen die ik heb bekeken.

Daarnaast merk ik dat mijn tijd op de tv achterloopt. Heel raar, want ik kan hem niet instellen. Het loopt volgens de uitzendtijd. Maar hij staat nu 11 minuten achter op de atoomklok.

Bij mij staat de klok ook verkeerd. Paar uur en minuten. Kan hem zelf ook niet aanpassen. |:(

• Kuhr89
Nicap schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:58:
[...]

Bij mij staat de klok ook verkeerd. Paar uur en minuten. Kan hem zelf ook niet aanpassen. |:(
Eerste werkte het nog om het echt opnieuw op te starten, maar de tweede keer werkte dat al niet meer.

Zo dadelijk ga ik naar huis en de update installeren

Is er verder nog een voorkeur om dit via USB of gewoon OTA te doen? Afgelopen updates heb ik namelijk gewoon OTA gedaan, toen 'nergens' last van gehad.

• P.K.
Via USB is ie (nog?) niet beschikbaar, voorlopig is de enige optie OTA.

De klok staat op mn TV wel goed, op m'n PS4 loopt ie 10 minuten voor... wellicht dat er iets niet goed zit bij Sony?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hier nog een waar de klok 11 minuten achter staat, heel apart. Nog aparter dat je 'm niet handmatig kunt aanpassen. :/

Nomen nescio

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Update hier geïnstalleerd, maar hij herkent de hdd niet :(. Hdd gebruikte ik ook bij mijn vorige Sony. Met ook alle partities weggehaald en later als ntfs geformatteerd, weigert de TV (zit wel in goede usb poort).

Kunnen degene die het wel werkend krijgen, laten weten hoe?

Kuhr89 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:50:

check je winkel instellingen. Die zorgt ervoor dat na een tijdje alle instellingen terug naar de standaard instellingen gaan.
Winkel modus instellingen zitten op de derde rij van de instellingen helemaal rechts.

Mijn klok loopt gelukkig goed ;)

• Soullancer
Klok loopt hier ook prima na update

• Kuhr89
Jelte schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:11:
Update hier geïnstalleerd, maar hij herkent de hdd niet :(. Hdd gebruikte ik ook bij mijn vorige Sony. Met ook alle partities weggehaald en later als ntfs geformatteerd, weigert de TV (zit wel in goede usb poort).

[...]
check je winkel instellingen. Die zorgt ervoor dat na een tijdje alle instellingen terug naar de standaard instellingen gaan.
Winkel modus instellingen zitten op de derde rij van de instellingen helemaal rechts.

Ik heb die winkelinstellingen allemaal uitstaan. Heb hem wel voor de gein een keer aangezet. Misschien was dat niet zo'n slimme actie.

Bij het opstarten krijg ik ook altijd een locatie scherm te zien. Weet iemand hoe je dat uit kunt krijgen?

Nog een jammer puntje: ik heb m'n geluid lopen via een oude Samsung blu-ray speler. Dit gaat via een toslink kabel. Vanuit de tv kan ik de EQ niet instellen. De Samsung laat verder ook niet veel instellen, dus kan t geluid niet echt goed regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuhr89 op 17-02-2016 13:58 ]

• Pepppie
  • Niet online
[...]

Dus je zegt dat ze voor de 2015-modellen gewoon Android 6 firmwares in ontwikkeling hebben?

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
nl.mark schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Dus je zegt dat ze voor de 2015-modellen gewoon Android 6 firmwares in ontwikkeling hebben?
Ja, Android TV 6.0 komt ook op de 2015 modellen. Vermoed als eind maart de nieuwe tv's voor 2016 komen, dat die out of the box met 6.0 komen, dat de 2015 modellen ook wel snel de update krijgen.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:55
Heeft iemand na de update picture in picture? Ik niet (of kan het gewoon niet vinden).

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Kuhr89
Action menu en dan tweelingbeeld.

Je kunt niet HDMI - HDMI doen volgens mij. Alleen tuner - HDMI.

• sdk1985
Jelte schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:11:

[...]

Ik kan me eigenlijk niet herrinereren dat mijn USB stick niet werkte op de TV. Maar in de basis heeft Android weleens moeite met ntfs. Het blijft immers Linux. Zie bijvoorbeeld ook de Oneplus X lancering. Je zou even kunnen proberen om bijvoorbeeld fat32 te gebruiken. Dan weet je zeker dat het daar aan ligt.

Ik ga er echter vanuit dat ntfs normaal gesproken prima zou moeten werken... Kan het straks wel even proberen.

• m0ridin
Eerste ervaringen met de update? Lees op het android tv forum van sony enkele mindere ervaringen... Nog n beetje huiverig om het zelf te proberen vanavond, vooral omdat je niet meer terug kan :/

• tcviper
Werkt toch echt prima hier met die nieuwe update, al hele middag tv aant kijken (CI+ Quantis, Ziggo) en Plex aant gebruiken en TV draait als een zonnetje (X85C).

• P.K.
Ik krijg het ook niet voor elkaar om de TV een USB stick te laten herkennen voor opnames, maar wellicht ligt dat aan de stick, die is niet enorm snel.

Bovendien liep de TV net 3x achter elkaar volledig vast terwijl ik alleen probeerde te zappen.
Scherm werd zwart, geluid van de 'oude' zender bleef wel hoorbaar, tv reageerde nergens meer op...

Gaat nu wel goed *afkloppen*

Met de vorige update had ik itt anderen helemaal nergens last van, hoop niet dat we weer terug bij af zijn. }:|

[ Voor 23% gewijzigd door P.K. op 17-02-2016 15:17 ]

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 22:07
Eerste indruk 65s8505c met 17 feb update ( Smit module )

Harddisk/usb stick moet meer dan 32gb zijn. 32gb is te weinig want geeft maar 29 aan terwijl 32gb gevraagd word.

Niet pauzeren of terugspoelen tijdens het opnemen. Alleen tijdens afspelen van de opname. Of je moet opnemen en dan naar title list door op de afstandsbediening title list te drukken.

1 programma opnemen is geen ander programma kijken dan de opname of Ned 1 2 3. De rest is gecodeerd. ( ziggo oud )

Opname alleen te stoppen op zender die opgenomen wordt. Dus SBS6 opnemen is niet te stoppen op andere zender. Die andere zender is toch niet zichtbaar

Maximaal 1 programma opnemen.

PiP tja beide schermen zijn niet vullend. Grote kan je aanpassen in action menu. Niet beschikbaar tijdens opname. Gebruikte dat eigenlijk nooit, niet ook heel erg handig nu het beeld niet schermvullend is.

Op afstand opnemen werkte de eerste keer toen ik het probeerde met de tv sideview app. Niet meer dan deze enige keer geprobeerd.

Info balk verdwijnt.

Geen bijzonderheden omtrent het verder werken van de tv. Ik heb wel een fabrieks herstel gedaan. Doe ik eigenlijk altijd na een update.

• P.K.
Niet dus, probleem met het zappen blijft bestaan, als je die opnamefunctie niet gebruikt, zou ik voorlopig niet updaten.

Wat een ellende, stelletje prutsers bij Sony. :X

• m0ridin
Pfff, echt... Update meteen maar gecancelled, was nog aan het downloaden. Heb sowieso automatisch downloaden/updaten uit staan.

Opnemen an sich is me niet eens zoveel waard, het is meer het evt kunnen pauzeren... Maar dat werkt dus niet eens, erg jammer.

Dat je tijdens opnemen niets anders zou kunnen kijken had ik al begrepen idd (er zit maar 1 tuner in mijn tv). Verder klinkt het niet al te gebruiksvriendelijk, maar ok... Hoe dan ook, ik durf het nu nog even niet aan. An sich tevreden met hoe het nu werkt, wil dit niet vernachelen dus ik kijk het nog maar even aan allemaal.
P.K. schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:26:
Niet dus, probleem met het zappen blijft bestaan, als je die opnamefunctie niet gebruikt, zou ik voorlopig niet updaten.

Wat een ellende, stelletje prutsers bij Sony. :X
Ugh, rot om te horen... Factory reset geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 17-02-2016 15:40 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe is de ervaring met de nieuwe update bij mensen die geen CI module gebruiken?

• P.K.
m0ridin schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:31:
Pfff, echt... Update meteen maar gecancelled, was nog aan het downloaden. Heb sowieso automatisch downloaden/updaten uit staan.

Opnemen an sich is me niet eens zoveel waard, het is meer het evt kunnen pauzeren... Maar dat werkt dus niet eens, erg jammer.

Dat je tijdens opnemen niets anders zou kunnen kijken had ik al begrepen idd (er zit maar 1 tuner in mijn tv). Verder klinkt het niet al te gebruiksvriendelijk, maar ok... Hoe dan ook, ik durf het nu nog even niet aan. An sich tevreden met hoe het nu werkt, wil dit niet vernachelen dus ik kijk het nog maar even aan allemaal.

[...]

Ugh, rot om te horen... Factory reset geprobeerd?
Ja net gedaan, veranderd niks. Zenders die gecodeerd zijn (via CI+ dus) geven zwart beeld zodra je gaat zappen, met het geluid van de zender waar je vandaan komt.

De 'work around' die ik voorlopig heb gevonden is zappen via de TV Guide... dan lukt het wel om van zender te veranderen.

Sony, kom maar door met die CI+ fix... voor de zoveelste keer... :+

• m0ridin
P.K. schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Ja net gedaan, veranderd niks. Zenders die gecodeerd zijn (via CI+ dus) geven zwart beeld zodra je gaat zappen, met het geluid van de zender waar je vandaan komt.

De 'work around' die ik voorlopig heb gevonden is zappen via de TV Guide... dan lukt het wel om van zender te veranderen.

Sony, kom maar door met die CI+ fix... voor de zoveelste keer... :+
Hoe kunnen ze dit ook zo voor elkaar krijgen zeg... En is dit met een smit of quantis module trouwens?

Verwijderd

Bij de Smit heb ik nog steeds lip sync problemen. Het is dat ik de 55W809C voor 675 heb gekocht maar anders had ik deze teruggebracht hierdoor. Op mijn Samsung geen enkel probleem en hier loopt alles out of sync.

• P.K.
m0ridin schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Hoe kunnen ze dit ook zo voor elkaar krijgen zeg... En is dit met een smit of quantis module trouwens?
Met een Smit module.

• m0ridin
Thanks, heb zelf een quantis en las ook een ervaring dat het daar wel prima mee werkte... Meh... ellendig dit zeg.

• Jelte
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:49:
Hoe is de ervaring met de nieuwe update bij mensen die geen CI module gebruiken?
Prima, nog niets raars ontdekt (behalve dat mijn hdd niet wordt herkent dus, maar of dat aan de TV ligt?)

• m0ridin
Jelte schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:20:
[...]

Prima, nog niets raars ontdekt (behalve dat mijn hdd niet wordt herkent dus, maar of dat aan de TV ligt?)
Van het sony android tv ondersteuning forum:

Mijn bevindingen over het opnemen;
Om een HDD geschikt te maken voor opname, moet deze geformateerd worden door de TV.

Het koppelen van een HDD gaat via Instellingen -> Netwerk & Toebehoren -> Configuratie opnameapparaat
De TV zal vervolgens detecteren of er een geschikte HDD aangesloten is op de USB 3.0 poort gelabeld "HDD REC"
Om deze te kunnen registreren zal de TV het apparaat eerst formateren. Hierna is opname op HDD mogelijk.

Let op: de HDD moet groter dan 32GB zijn, anders zal het opnemen NIET werken.

• Jelte
  • Niet online
Dat is het dus, hij herkent er geen hdd op. Het door de TV formatteren is nog helemaal niet aan de orde :(

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Zucht... er is ook altijd wel wat met die updates. Kan Google geen stabiel OS ontwikkelen voor een tv anno 2016.

• m0ridin
Jelte schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:25:
Dat is het dus, hij herkent er geen hdd op. Het door de TV formatteren is nog helemaal niet aan de orde :(
Oh! My bad... begreep ik het verkeerd. Geen andere liggen die je kan testen, of een usb stick?

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:55
Kuhr89 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:26:
Action menu en dan tweelingbeeld.

Je kunt niet HDMI - HDMI doen volgens mij. Alleen tuner - HDMI.
Bedoel je dat ik geen 2 tv kanalen picture in picture kan doen? Ik kan als ik tv kijk namelijk geen tweelingbeeld selecteren (netflix ook niet. optie bestaat gewoon niet). Ik heb de tv geupdate en opnieuw opgestart, maar nergens te vinden.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Soullancer
P.K. schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:14:
Ik krijg het ook niet voor elkaar om de TV een USB stick te laten herkennen voor opnames, maar wellicht ligt dat aan de stick, die is niet enorm snel.

Bovendien liep de TV net 3x achter elkaar volledig vast terwijl ik alleen probeerde te zappen.
Scherm werd zwart, geluid van de 'oude' zender bleef wel hoorbaar, tv reageerde nergens meer op...

Gaat nu wel goed *afkloppen*

Met de vorige update had ik itt anderen helemaal nergens last van, hoop niet dat we weer terug bij af zijn. }:|
Mooi f*ck ik heb dit nu ook constant.. kan geen eens meer tv kijken. En nu?

• Pepppie
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:25:
Hier een X8305C, 64GB USB stick in USB3 / HDD en werkt perfect. Formatteren en koppelen aan de record-functie ging in 1x goed. Net even opgenomen en via de app met opgenomen programma's teruggekeken. Keurig in 720p.

Ik ben tevreden dat het ein-de-lijk werkt :>

• m0ridin
Zie vooral meldingen van issues icm de Smit module, zou daar nu iets mee verkloot zijn?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 23:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tiwazz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:27:
[...]

Ontzettend bedankt!
nice!

raar stappenplan maar hey je hebt beeld :D

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 22:15
Soullancer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:47:
[...]

Ik heb hem volledig gereset en het lijkt hier tot nu toe goed te gaan.

• m0ridin
ApC_IcE schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:54:
[...]

nice!

raar stappenplan maar hey je hebt beeld :D
Whehe, ik offerde ook twee keer een schaap tijdens dit alles... maar blijkbaar was dat toch overbodig.

• SalimRMAF
  • Laatst online: 09-11 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

m0ridin schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Let op: de HDD moet groter dan 32GB zijn, anders zal het opnemen NIET werken.
Ik heb een 32GB Sandisk USB3.0 USB stick gekoppeld aan de TV; deze werkt gewoon als opnameapparaat. Wel even initialiseren. ;)

Wtf, ik kon de stick initialiseren, maar als je daadwerkelijk een opname wil starten krijg je een foutmelding dat de USB stick te klein is. :-( ;w :(

[ Voor 19% gewijzigd door SalimRMAF op 17-02-2016 18:38 ]

Gulfstream G650

• P.K.
Soullancer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:47:
[...]

Ja, echt schandalig dit...
Waren eindelijk de problemen grotendeels opgelost, introduceren ze vrolijk een 'update' die alle CI+ problemen weer terug brengt... :(

Module uit de TV werkt, al ben je dan aangewezen op de non-HD zenders vanaf kanaal 925,
of zappen via de Guide, dan lukt het wel om zenders te wisselen.

Benieuwd hoe snel ze dit oplossen, we hebben het nu over een TV die niet instaat is om normaal TV mee te kijken. :+

• Soullancer
Volgende probleem naast dat ik geen tv kan kijken doemt ook al meteen weer op

Geluid via mijn HT-RT5 van sony is vele male zachter dan via bluetooth, apps enz. met digitaal tv kijken (die ene zender nu)

Als ik op mijn sony tv schakel in het action menu in SPEAKERS tussen TV-Speaker en AUDIOSYSTEEM leg ik precies de vinger op de zereplek.

De soundbar is aangesloten via ARC HDMI port naar sony tv x8507c ARC HDMI port.
Als de tv in de opties TVSPEAKER zet krijgt de soundbar nog steeds geluid via HDMI. Zet ik het geluid van de tv boxen uit, en de soundbar op 12 heb ik inderdaad geluid zonder dat de tv de soundbar kan bedienen.

Kies ik voor de optie dat ik de soundbar wil bedienen via de tv, zet ik de speaker instelling op AUDIOSYSTEEM, hierdoor schakelt blijkbaar ook ARC in en kan ik de soundbar weer bedienen. Het volume staat nog steeds op 12 maar je HOORT DAT HET GELUID DIMT!!!!

Alle opties nagelopen, maar alles word in MAX output doorgegeven door de tv.

• Kuhr89
Ik hoopte eigenlijk met die PiP/pap dat ik bijvoorbeeld Netflix aankon zetten en dan mijn horizonbox aan op voetballen.

Helaas gaat dat niet.

• Soullancer
MET BETREKKING TOT VASTLOPERS & CI MODULES (oudziggo))

Home -> Zender installatie -> Digitale setup
Laatste optie instellingen interactieve toepassing, alles uitschakelen

Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen

Lijkt nu eventjes stand te houden en weer te werken met zappen. Hou jullie op de hoogte

[ Voor 13% gewijzigd door Soullancer op 17-02-2016 22:02 ]

• m0ridin
Soullancer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:59:
Mbt tot vastlopers en ci module:

Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen

Lijkt nu eventjes stand te houden en weer te werken met zappen. Hou jullie op de hoogte
Hmmm, hoop met je mee...

Zelf overigens niet geupdate nog, maar interactieve tv heb ik sowieso nooit gebruikt dus als disablen daarvan een workaround is voor nu alsnog het overwegen waard...

• Robus
Soullancer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:59:
MET BETREKKING TOT VASTLOPERS & CI MODULES (oudziggo))

Thanks for sharing! Klinkt wel als als ik hier druk doet het daar pijn ;-)

• ndonkersloot
Ik heb ook ge-update en alles werkt eigenlijk top, ik heb een quantis CI+ module. Opname functionaliteit werkt prima, zitten nog wel wat onhandigheden in zoals het makkelijk kunnen stoppen van de opname.

Een ding wat ik nog echt mis en hoopte dat deze update bracht is het pauzeren en terugspoelen van uitzendingen die je aan het kijken ben.

Pagina: 1 ... 57 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297