Wow dat wist ik niet... Sorry voor de verwarring dan!Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:30:
[...]
Over HDMI inderdaad wel, maar dat is hier niet van toepassing. Audio over ARC is gelimiteerd tot dezelfde specificaties als optisch Toslink.
The Audio Return Channel supports all the same audio formats that can be sent through a traditional S/PDIF audio connection, including Dolby Digital, DTS, and PCM audio.
Bron
Veel televisies passen overigens geen passtrough toe maar downsampelen zelfs DTS en Dolby Digital naar PCM met 2.0 kanalen. Gelukkig gaat het met veel nieuwe televisies wel goed.
Wel vaag, want mijn TV is aangesloten met HDMI 4 (ARC) en geeft via de native player van sony (Je weet wel die brakke player van Sony die het scherm verticaal uitrekt) wel degelijk DTS-HD door naar mijn Sony versterker. Maar alle andere apps (met uizondering van Kodi) zijn inderdaad stereo of zonder geluid. Jou informatie geeft daar in ieder geval een verklaring voor! Als die tv nu naar Dolby Digital zou kunnen 'downsamplen' ben ik ook tevreden want dan heb ik in ieder geval surround.
Is vraag me nu af of het mogelijk is een HDMI poort als OUT te definieren en deze met een tweede HDMI kabel naar de receiver te leggen. Dit om zo wel in de andere apps ook meerdere codec ondersteuning te krijgen.