• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Over HDMI inderdaad wel, maar dat is hier niet van toepassing. Audio over ARC is gelimiteerd tot dezelfde specificaties als optisch Toslink.

The Audio Return Channel supports all the same audio formats that can be sent through a traditional S/PDIF audio connection, including Dolby Digital, DTS, and PCM audio.

Bron

Veel televisies passen overigens geen passtrough toe maar downsampelen zelfs DTS en Dolby Digital naar PCM met 2.0 kanalen. Gelukkig gaat het met veel nieuwe televisies wel goed.
Wow dat wist ik niet... Sorry voor de verwarring dan!

Wel vaag, want mijn TV is aangesloten met HDMI 4 (ARC) en geeft via de native player van sony (Je weet wel die brakke player van Sony die het scherm verticaal uitrekt) wel degelijk DTS-HD door naar mijn Sony versterker. Maar alle andere apps (met uizondering van Kodi) zijn inderdaad stereo of zonder geluid. Jou informatie geeft daar in ieder geval een verklaring voor! Als die tv nu naar Dolby Digital zou kunnen 'downsamplen' ben ik ook tevreden want dan heb ik in ieder geval surround.

Is vraag me nu af of het mogelijk is een HDMI poort als OUT te definieren en deze met een tweede HDMI kabel naar de receiver te leggen. Dit om zo wel in de andere apps ook meerdere codec ondersteuning te krijgen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
sdk1985 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Daar kijken we dan anders tegenaan... Immers als je een console aansluit dan kun je gewoon 1920x1080 op 100 Hz draaien
Dat kan dus niet. Consoles hebben een maximale frequentie van 60Hz. En ook al zou je het voor elkaar kunnen krijgen om de console toch op 100Hz weer te geven, zal het alsnog geen enkel voordeel geven daar de Frame snelheid van games gefixeerd is op 30 FPS of 60 FPS. Zo krijg je dus ook een mismatch in frames en frequentie, met alle gevolgen van dien.

Nogmaals: Voor gamers heeft het geen zin om een televisie met een hogere frequentie te nemen. Er wordt immers geen gebruik van gemaakt.
(120 Hz icm een HTPC).
120Hz op een HTPC heeft ook weinig nut als de content die je weergeeft 24p is. Dat betekent dat je Frame Repetition krijgt en de HTPC 5:5 Pulldown laat toepassen in plaats van dat je de HTPC een signaal van 24Hz uitstuurt en het toestel 5:5 Pulldown laat verwerken. Daarbij heeft de HTPC dan eveneens het nadeel dat de televisie geen beeldinterpolatie-algoritme meer kan toepassen.
Of dat de meerprijs waard is moet iemand verder zelf bepalen. Maar je hebt dan wel de grootste flexibiliteit. Op een full hd tv kun je gewoon geen netflix 4k bekijken en ben je beperkt tot de door netflix gekozen bitrate voor full hd (momenteel slechts 6 Mbit als ik me niet vergis).

Verder was er in december nogal een discrepantie in de software tussen de full HD W reeks en de 4K X reeks. Ik had namelijk mijn Surface Pro 2 meegenomen naar de mediamarkt. Bij de W75 werd mijn test video (LG trailer) niet goed weergegeven, intro captions waren schokkerig en bepaalde letters waren raar, met name de C. Op de X830 ging het in één keer goed. Via DM's bleken er settings te zijn die je kon uitschakelen om het probleem op te lossen bij de W75. Uiteindelijk toch maar voor de X830 gegaan omdat ik daar zeker wist dat het werkte. Andere voordelen zijn de kijkhoek (40 graden ipv 20 graden) en de eerder genoemde mogelijkheid tot 4K. Nadelen zijn er ook, hij scoort slechter op de zwartwaardes.
Eigenlijk begrijp ik niet helemaal wat je hiermee nu probeert duidelijk te maken. Dit zijn scenario's van twee specifieke toestellen die niet aansluiten op wat ik heb geprobeerd te verduidelijken.

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
kansloze schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:46:
Goedemiddag,

Ik weet niet of ik in dit topic de juiste gevonden hebt maar ik probeer het toch maar. Ik heb zelf de Sony X93C met een PlayStation op aangesloten met een HDMI kabel. Hieraan zit ook nog een headset aan, de Turtle Beach Elite 800 en daar gaat mijn vraag. Weet iemand hoe ik mijn headset kan koppelen aan zowel de tv als aan de PlayStation? Mijn vrouw moet namelijk studeren aan de eettafel en dan wordt ze te veel afgeleid. Ik heb geprobeerd de headset te koppelen met Bluetooth maar de tv zag de headset niet.

Mocht dit een verkeerd topic voor zijn hoor ik het graag in welke topic ik dit probleem kan posten.

Alvast bedankt!
Hoe is het nu aangesloten en welke randapparatuur heb je nog meer? Het hangt daarvan af welke aanpassingen het handigste zijn. (Gebruik je een soundbar/receiver of de interne luidaprekers? Indien soundbar/receiver hoe is deze aangesloten? Optisch of HDMI-ARC?)

Scenario 1 [je gebruikt op dit moment de interne luidsprekers van de tv]::
Ik neem aan dat de PS4 met een optische + USB kabel is aangesloten op de transmitter. Je zou in plaats daarvan met de optische kabel de tv en transmitter kunnen verbinden met elkaar.
Twee opties:
  • In de tv stel je in het menu in dat het geluid via de optische aansluiting wordt doorgevoerd (instellingen>geluid>speakers-->audiosysteem). De PS4 laat je het geluid via HDMI naar de tv sturen (geen idee of je daarvoor instellingen moet wijzigen).
    PS4 --HDMI (+audio)-->tv --optisch--> transmitter
    Het nadeel is dat je dan in het menu steeds moet wisselen tussen interne luidsprekers en optische output, maar wel Dolby Digital doorgave hebt naar de hoofdtelefoon. Hoeveel waarde je aan DD vs stereo in combinatie met een hoofdtelefoon hecht is aan jou. In de handleiding van de hoofdtelefoon staat overigens dat deze DD mag ontvangen maar geen DTS. Of ja dan problemen krijgt met een film via bijv. usb die alleen DTS audio heeft weet ik niet.
  • Je laat de tv instellingen op de tv luidspreker staan. Er wordt dan ook geluid doorgegeven via de optische aansluiting, maar het is enkel stereo. Aansluiten zoals bovenstaand.
Scenario 2 [je gebruikt op dit moment een soundbar/receiver]:
  • Je maakt daarbij gebruik van HDMI-ARC: je zou moeten testen of de optische uitgang en HDMI-ARC gelijktijdig werken op de tv. Zo ja, optische kabel tussen tv en transmitter van de Turtle Beach en PS4, indien nodig, instellen zodat het geluid via de HDMI kabel naar de tv loopt.
    PS4 --HDMI(+audio)--> tv --optisch--> transmitter & tv--HDMI ARC-->receiver/soundbar
  • Werkt HDMI-ARC niet gelijktijdig met optische doorvoer? Dan zul je mogelijk een extra optische kabel nodig hebben
  • Je maakt al gebruik van een optische koppeling tussen tv en receiver/soundbar: sluit het als volgt aan:
    PS4 --HDMI (+audio) --> tv -- optisch--> transmitter --optisch--> receiver/soundbar.
    Je lust het geluid daarmee via de transmitter naar de soundbar/receiver. Hopelijk wordt er daarmee geen DTS/DD terug gebracht naar stereo of asynchroon beeld/geluid veroorzaakt.
Edit: het mag ook een om een PS3 gaan, dat zal voor zover ik weet niets veranderen aan de manier waarop je de boel aansluit.

• Dimens
Agima! schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:11:
[...]

Wow dat wist ik niet... Sorry voor de verwarring dan!

Wel vaag, want mijn TV is aangesloten met HDMI 4 (ARC) en geeft via de native player van sony (Je weet wel die brakke player van Sony die het scherm verticaal uitrekt) wel degelijk DTS-HD door naar mijn Sony versterker. Maar alle andere apps (met uizondering van Kodi) zijn inderdaad stereo of zonder geluid. Jou informatie geeft daar in ieder geval een verklaring voor! Als die tv nu naar Dolby Digital zou kunnen 'downsamplen' ben ik ook tevreden want dan heb ik in ieder geval surround.
Ook de native media speler van Sony zal vermoedelijk geen DTS-HD MA uitsturen naar de receiver. Voor ARC wordt namelijk gebruik gemaakt van een andere ader dan de gebruikelijke aders voor audio. Deze ader is gelimiteerd voor DTS, Dolby Digital en PCM 2.0. Zou het toestel dus wel DTS-HD MA uitsturen, dan wordt dit limiet overtreden en krijg je problemen met de ontvangende apparatuur. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze dit limiet ook overtreedt en daarom toch DTS-HD MA kan ontvangen van de televisie.

Vermoedelijk wordt de DTS core uit DTS-HD MA gehaald en over ARC naar de receiver gestuurd. Daardoor ontvangt de receiver alsnog 5.1 kanalen maar is het wel een lossy DTS stream en niet de lossless DTS-HD MA stream.
Is vraag me nu af of het mogelijk is een HDMI poort als OUT te definieren en deze met een tweede HDMI kabel naar de receiver te leggen. Dit om zo wel in de andere apps ook meerdere codec ondersteuning te krijgen.
Kort antwoord: Nee.

Wil je audio zoals DTS-HD MA en Dolby TrueHD op je receiver ontvangen, zul je toch gebruik moeten maken van externe apparatuur en deze direct op de receiver aansluiten.

Verwijderd

Nog een klein dingetje wbt een soundbar/extern geluidsding, een zwaardere versterker is over het algemeen gezien gewoon fijner dan een lichtere, dat extra vermogen komt de dynamiek van het geluid echt ten goede.

• Agima!
Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Ook de native media speler van Sony zal vermoedelijk geen DTS-HD MA uitsturen naar de receiver.

[...]
Ik heb even gekeken en zie dat onderstaande codec via ARC naar de receiver gaat:

Audio
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : ES Matrix / Core
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_DTS
Duration : 1h 41mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 509 Kbps
Channel(s) : 7 channels / 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, Back: C, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Frame rate : 93.750 fps (512 spf)
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 1.07 GiB (16%)
Title : English
Language : English
Default : Yes

Geen standaard DTS of DTS-MA maar DTS-ES. Toch afwijkend van het lijstje dat eerder langs kwam. Maar misschien komt het omdat Sony een eigen interpretatie er aan heeft gegeven. Ik heb een Sony receiver (STR-DN1060) Wat me opvalt is dat de bitrate hoger is dan de 448kbit waar Sony volgens plex een oplossing voor moet aandragen en wat zou worden opgelost in Android TV 6.

- [Sony Android TV] Apply a maximum supported AC3 bitrate of 448k to workaround passthrough issues.

Blijft opvallend dat in de eigen Sony video player het wel werkt maar die is onbruikbaar door het vertikaal oprekken van het beeld.

Voorlopig werk ik om het probleem heen met Kodi maar de hele buurt schrikt wakker als ik perongelijk een film start zonder even de tv tuner aangezet te hebben. Als ik dit niet doe schiet namelijk de TV naar maximaal volume (WHY???) en speelt de niet PCM audio af als wel PCM resulterend in keiharde ruis op maximaal volume.

Leg dat maar eens uit aan vrouw en kinderen. :-)

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:04:
[...]

Ook de native media speler van Sony zal vermoedelijk geen DTS-HD MA uitsturen naar de receiver. Voor ARC wordt namelijk gebruik gemaakt van een andere ader dan de gebruikelijke aders voor audio. Deze ader is gelimiteerd voor DTS, Dolby Digital en PCM 2.0. Zou het toestel dus wel DTS-HD MA uitsturen, dan wordt dit limiet overtreden en krijg je problemen met de ontvangende apparatuur. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze dit limiet ook overtreedt en daarom toch DTS-HD MA kan ontvangen van de televisie.

Vermoedelijk wordt de DTS core uit DTS-HD MA gehaald en over ARC naar de receiver gestuurd. Daardoor ontvangt de receiver alsnog 5.1 kanalen maar is het wel een lossy DTS stream en niet de lossless DTS-HD MA stream.

[...]

Kort antwoord: Nee.

Wil je audio zoals DTS-HD MA en Dolby TrueHD op je receiver ontvangen, zul je toch gebruik moeten maken van externe apparatuur en deze direct op de receiver aansluiten.
Er is een speciale kodi build waarmee Dts hd etc netjes werkt via ARC.
Het kan dus zeker wel!

• Dimens
Agima! schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:35:
[...]

Ik heb even gekeken en zie dat onderstaande codec via ARC naar de receiver gaat:

Audio
ID : 2
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Format profile : ES Matrix / Core
Mode : 16
Format settings, Endianness : Big
Codec ID : A_DTS
Duration : 1h 41mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 509 Kbps
Channel(s) : 7 channels / 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, Back: C, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Frame rate : 93.750 fps (512 spf)
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 1.07 GiB (16%)
Title : English
Language : English
Default : Yes

Geen standaard DTS of DTS-MA maar DTS-ES. Toch afwijkend van het lijstje dat eerder langs kwam. Maar misschien komt het omdat Sony een eigen interpretatie er aan heeft gegeven. Ik heb een Sony receiver (STR-DN1060)
Zoals inderdaad gemeld betreft het inderdaad de DTS Core die gestreamed wordt. Het toestel stuurt dit wel uit als DTS ES Matrix wat 5.1 inclusief een virtueel Back Center channel in de Back Left en Back Right channel. Dit wordt door de receiver gedecodeerd naar 6.1 zonder dat hierbij het limiet van 5.1 kanalen en de maximale dataoverdracht van 1,5 Mbit/s over HDMI ARC en Toslink wordt overschreden.
Wat me opvalt is dat de bitrate hoger is dan de 448kbit waar Sony volgens plex een oplossing voor moet aandragen en wat zou worden opgelost in Android TV 6.

- [Sony Android TV] Apply a maximum supported AC3 bitrate of 448k to workaround passthrough issues.
AC3 is de extensie van Dolby Digital dus dit gaat niet op voor DTS-audio.
Motion2 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Er is een speciale kodi build waarmee Dts hd etc netjes werkt via ARC.
Het kan dus zeker wel!
Dat lijkt mij sterk. Op het forum van Kodi/Sony TV hebben de meesten moeite met het verkrijgen van 5.1 Dolby Digital / DTS Passtrough middels Kodi, dus DTS-HD MA zie ik niet gebeuren. Dan moet Kodi de limieten van HDMI ARC op de een of andere manier gaan overtreden.

Vermoedelijk is hier hetzelfde verhaal met de DTS Core van toepassing.

HDMI ARC is een antwoord op Toslink / S/PDIF en heeft daarbij - als ik mij niet vergis - exact dezelfde specificaties overgenomen. De limieten die voor Toslink gelden, gelden ook voor HDMI ARC. Geen DTS-HD MA dus.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Gaat dts hd ma wel over hdmi?
Hiermee bedoel ik van mijn htpc (via hdmi 1.4) op een gtx 720 (videokaart in de htpc)naar mijn pioneer vsx 923k (versterker) welke met arc zit naar mijn sony x8505? (Ik wordt hier bijna duizelig van maar de zin klopt)

Heeft iemand een link met een video met deze audio variant? Dan kan ik het testen. Alhoewel mijn versterker het dan ook weer aan moet kunnen. Volgens het boekje kan hij dit.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
Dimens schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Dat kan dus niet. Consoles hebben een maximale frequentie van 60Hz. En ook al zou je het voor elkaar kunnen krijgen om de console toch op 100Hz weer te geven, zal het alsnog geen enkel voordeel geven daar de Frame snelheid van games gefixeerd is op 30 FPS of 60 FPS. Zo krijg je dus ook een mismatch in frames en frequentie, met alle gevolgen van dien.

Nogmaals: Voor gamers heeft het geen zin om een televisie met een hogere frequentie te nemen. Er wordt immers geen gebruik van gemaakt.

[...]

120Hz op een HTPC heeft ook weinig nut als de content die je weergeeft 24p is. Dat betekent dat je Frame Repetition krijgt en de HTPC 5:5 Pulldown laat toepassen in plaats van dat je de HTPC een signaal van 24Hz uitstuurt en het toestel 5:5 Pulldown laat verwerken. Daarbij heeft de HTPC dan eveneens het nadeel dat de televisie geen beeldinterpolatie-algoritme meer kan toepassen.

[...]

Eigenlijk begrijp ik niet helemaal wat je hiermee nu probeert duidelijk te maken. Dit zijn scenario's van twee specifieke toestellen die niet aansluiten op wat ik heb geprobeerd te verduidelijken.
Ik ben dan ook overduidelijk geen console gamer. Ik haakte in op jou advies om voor een full hd 100 hz te tv te gaan.

Wat betreft de HTPC doelde ik juist op gaming. Met een GTX 750 Ti kom je afhankelijk van de game en heel eind. Bijvoorbeeld in league of legends / dota, etc. Je hoeft ook niet persé 100 of 120 fps te halen, als je een Nvidia kaart gebruikt dan zet je gewoon adaptive v-sync aan.

Verder kun je een htpc natuurlijk prima 24p laten afspelen, bijvoorbeeld met Kodi via Adjust Display Refresh Rate (het tegenovergestelde van Sync Playback to Display).

Dus nogmaals: Ik zie geen reden waarom alleen een 100 Hz full HD display een alternatief voor een 50 Hz 4k TV zou zijn. Je kunt ook prima de andere kant op in de vorm van een 100 Hz 4K tv. Kost alleen wat meer geld.

Los van Netflix lijkt het 4K een beetje door te breken nu. Je ziet steeds vaker 1080P bestanden van pak hem beet maximaal 3 GB (waar dat vroeger richting de 15 GB kon gaan). Terwijl de 35+ GB blueray rips 3840 x 2160 pixels zijn, soms ook nog met een frame rate van 93.750 fps.

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2016 00:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
Double post omdat het anders niet meer te volgen is:
Zelf kijk ik tegenwoordig vaak naar afleveringen van +- 8 GB per uur. Ziet er schitterend uit maar het is nog wel 1080P. De Amerikaanse televisie is namelijk nog niet zo ver. Ziet er natuurlijk nog steeds prachtig uit. Wat dat betreft kan niet zeggen dat ik spijt heb van mijn aanschaf. Zoals gezegd was de W75 nogal picky met input weergave*. Dat alleen was eigenlijk al de meerprijs voor mij waard. Ik wil gewoon dat het werkt.

*Dit was het "probleem" van de W75, waardoor ik in de winkel dacht "huh dit ziet er slechter uit dan een HD-ready tv":
Standaard vs uit
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TYp2duV.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/42ggkmK.jpg?1

Standaard vs uit
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eXsWZwg.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fzo2h3l.jpg?1
Met dank aan [Verwijderde gebruiker].

Komt er op neer dat je op de W75 vrijwel alle beeldverbeteraars moet uitzetten indien je een laptop/htpc aansluit. In dat geval betaal je voor X reality Pro terwijl je er niets mee kunt, behalve tv kijken. Opvallend genoeg vindt dit in de X-reeks niet plaats.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2016 00:43 ]

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Sinds kort op zoek naar een nieuwe tv en
traditiegetrouw mocht het weer een Sony worden. Ik had de 50w755c op het oog tot ik de 48r555c in de aanbieding bij amazon.de zag voor 430 euro. De 50w755c kostte toen ong 725-750 euro en vond het verschil in prijs dermate groot dat ik bij wijze van impuls aankoop. Nu is de 50w755c sinds gisteren nog slechts 600 euro bij dezelfde amazon.

Nu ga ik toch twijfelen; is de meerprijs het waard om toch voor de W755c te gaan. Als ik de reviews op amazon mag geloven is de r555c ook een toptoestel, dan wel zonder de Android laag en met slechts 50hz.

Hier op GoT is het echter niet echt populair en wordt de R serie zelfs afgedaan met opmerkingen als "vestel tv met sony logo" etc. Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

Zelf neig ik naar de R serie omdat de Android software laag nog niet voldoende stabiel is, zo begrijp ik. Netflix en YouTube zit verder ook ingebakken in de R555c. Daarnaast heb ik zelf ook een Raspberry met kodi erop.

Waar het mij dus vooral om draait is het verschil in beeldkwaliteit. Zit het verschil hem in het aantal hertzen en de beeldprocessor (die volgens de meesten hier overigens moet worden uitgeschakeld om andere problemen tegen te gaan) of is het gewoon echt een Sony onwaardige tv met een inferieure beeldpaneel zoals werd geopperd.

• Dimens
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:26:
[...]

Ik ben dan ook overduidelijk geen console gamer. Ik haakte in op jou advies om voor een full hd 100 hz te tv te gaan.

Wat betreft de HTPC doelde ik juist op gaming. Met een GTX 750 Ti kom je afhankelijk van de game en heel eind. Bijvoorbeeld in league of legends / dota, etc. Je hoeft ook niet persé 100 of 120 fps te halen, als je een Nvidia kaart gebruikt dan zet je gewoon adaptive v-sync aan.
Maar wat maakt het uit of jij een console-gamer bent of niet? Het gaat niet om jou, het gaat om Geteisem die aangaf voornamelijk console-games te spelen. Wat jij hier allemaal uitlegt, is dus niet relevant voor Geteisem.
Verder kun je een htpc natuurlijk prima 24p laten afspelen, bijvoorbeeld met Kodi via Adjust Display Refresh Rate (het tegenovergestelde van Sync Playback to Display).
En daarmee vervalt het nut van het uitsturen van 120Hz vanuit je HTPC - zoals ik heb uitgelegd. Dat het voor gamen anders ligt, is geheel irrelevant. Het is niet eens duidelijk of er überhaupt wel een HTPC tot beschikking van Geteisem is en of deze in staat is om games op dergelijke frequenties en Frame Rates weer te geven. Indien wel, kun je het eigenlijk geen HTPC meer noemen maar is het gewoon een PC aangesloten op een televisie. Een HTPC of Home Theater PC is immers - zoals de naam al doet vermoeden - een PC bedoelt voor het bieden van een Home Theater experience. Gamen hoort daar niet bij.
Dus nogmaals: Ik zie geen reden waarom alleen een 100 Hz full HD display een alternatief voor een 50 Hz 4k TV zou zijn. Je kunt ook prima de andere kant op in de vorm van een 100 Hz 4K tv. Kost alleen wat meer geld.
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Nergens is uitgelegd dat alleen een 100Hz FHD-televisie een alternatief is voor een 50Hz UHD-televisie. Een 100Hz UHD-televisie is natuurlijk ook een betere keus. Mijn advies is om in ieder geval de 50Hz UHD-televisies links te laten liggen omdat zelfs een 100Hz FHD-televisie in staat is om een betere scherpte weer te geven tijdens bewegingen en dat idee van future-proof zijn dus niet op gaat voor een 50Hz UHD-televisie.
Los van Netflix lijkt het 4K een beetje door te breken nu. Je ziet steeds vaker 1080P bestanden van pak hem beet maximaal 3 GB (waar dat vroeger richting de 15 GB kon gaan). Terwijl de 35+ GB blueray rips 3840 x 2160 pixels zijn, soms ook nog met een frame rate van 93.750 fps.
93.750 FPS? Lees je nu de Frame Rate uit de metadata van Agima! en trekt de conclusie dat er UHD-content is met een Frame Rate van 93.750 FPS? Zo niet, ben ik heel benieuwd waar jij die Frame Rate dan bent tegengekomen.
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:41:
Double post omdat het anders niet meer te volgen is:
Zelf kijk ik tegenwoordig vaak naar afleveringen van +- 8 GB per uur. Ziet er schitterend uit maar het is nog wel 1080P. De Amerikaanse televisie is namelijk nog niet zo ver. Ziet er natuurlijk nog steeds prachtig uit. Wat dat betreft kan niet zeggen dat ik spijt heb van mijn aanschaf. Zoals gezegd was de W75 nogal picky met input weergave*. Dat alleen was eigenlijk al de meerprijs voor mij waard. Ik wil gewoon dat het werkt.

*Dit was het "probleem" van de W75, waardoor ik in de winkel dacht "huh dit ziet er slechter uit dan een HD-ready tv":
Standaard vs uit
[afbeelding]
[afbeelding]

Standaard vs uit
[afbeelding]
[afbeelding]
Met dank aan [Verwijderde gebruiker].

Komt er op neer dat je op de W75 vrijwel alle beeldverbeteraars moet uitzetten indien je een laptop/htpc aansluit. In dat geval betaal je voor X reality Pro terwijl je er niets mee kunt, behalve tv kijken. Opvallend genoeg vindt dit in de X-reeks niet plaats.
Nogmaals: Wat probeer je duidelijk te maken? Het sluit niet aan op wat geprobeerd is duidelijk te maken. Het lijkt erop alsof je de W75 als slechte koop wil neerzetten door allerlei nadelen te benoemen en de X83 op te hemelen met voordelen die in de discussie helemaal niet van toepassing zijn.

Het is allemaal leuk en aardig dat jij tevreden bent met je X83, maar het voegt allemaal niet zoveel toe. Ik snap dat jij ook graag jouw verhaal en ervaring kwijt wil, maar zorg dan wel dat het relevant blijft. In de huidige discussie is het dat namelijk niet.

• Dimens
ApC_IcE schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:32:
Gaat dts hd ma wel over hdmi?
Hiermee bedoel ik van mijn htpc (via hdmi 1.4) op een gtx 720 (videokaart in de htpc)naar mijn pioneer vsx 923k (versterker) welke met arc zit naar mijn sony x8505? (Ik wordt hier bijna duizelig van maar de zin klopt)

Heeft iemand een link met een video met deze audio variant? Dan kan ik het testen. Alhoewel mijn versterker het dan ook weer aan moet kunnen. Volgens het boekje kan hij dit.
Zolang er een directe verbinding is, zal High Defenition audio zoals DTS-HD MA werken. Pas bij tussenkomst van een televisie welke het geluid middels HDMI ARC naar de receiver stuurt, gaat het verhaal van eerder op. Dat is bij jou dus niet van toepassing tenzij je de PC direct aansluit op de televisie en vanuit de televisie het geluid middels HDMI ARC naar de receiver stuurt. Dat moet je dus niet doen als je HD audio wil hebben.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Dimens schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Zolang er een directe verbinding is, zal High Defenition audio zoals DTS-HD MA werken. Pas bij tussenkomst van een televisie welke het geluid middels HDMI ARC naar de receiver stuurt, gaat het verhaal van eerder op. Dat is bij jou dus niet van toepassing tenzij je de PC direct aansluit op de televisie en vanuit de televisie het geluid middels HDMI ARC naar de receiver stuurt. Dat moet je dus niet doen als je HD audio wil hebben.
Duidelijk verhaal!
Bij mij gaat alles eerst naar de versterker en dan pas naar de tv inderdaad.
Nou zal netflix in de toekomst geen dts hd ma denk ik uitzenden op de app op de tv (kan immers niet met toslink of arc en uitgaande hdmi niet aanwezig).
Via de htpc (netflix in browser) zal dit evt wel kunnen.

• Dimens
ApC_IcE schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Duidelijk verhaal!
Bij mij gaat alles eerst naar de versterker en dan pas naar de tv inderdaad.
Nou zal netflix in de toekomst geen dts hd ma denk ik uitzenden op de app op de tv (kan immers niet met toslink of arc en uitgaande hdmi niet aanwezig).
Via de htpc (netflix in browser) zal dit evt wel kunnen.
Ga er maar niet vanuit dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren. Zelfs de bitrate van UHD-content bij Netflix is te laag voor enkel de weergave van DTS-HD MA. DTS-HD Ma zal voorlopig alleen legaal verkrijgbaar zijn op fysieke media.

• sdk1985
Dimens schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Maar wat maakt het uit of jij een console-gamer bent of niet? Het gaat niet om jou, het gaat om Geteisem die aangaf voornamelijk console-games te spelen. Wat jij hier allemaal uitlegt, is dus niet relevant voor Geteisem.

[...]

En daarmee vervalt het nut van het uitsturen van 120Hz vanuit je HTPC - zoals ik heb uitgelegd. Dat het voor gamen anders ligt, is geheel irrelevant. Het is niet eens duidelijk of er überhaupt wel een HTPC tot beschikking van Geteisem is en of deze in staat is om games op dergelijke frequenties en Frame Rates weer te geven. Indien wel, kun je het eigenlijk geen HTPC meer noemen maar is het gewoon een PC aangesloten op een televisie. Een HTPC of Home Theater PC is immers - zoals de naam al doet vermoeden - een PC bedoelt voor het bieden van een Home Theater experience. Gamen hoort daar niet bij.

[...]

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Nergens is uitgelegd dat alleen een 100Hz FHD-televisie een alternatief is voor een 50Hz UHD-televisie. Een 100Hz UHD-televisie is natuurlijk ook een betere keus. Mijn advies is om in ieder geval de 50Hz UHD-televisies links te laten liggen omdat zelfs een 100Hz FHD-televisie in staat is om een betere scherpte weer te geven tijdens bewegingen en dat idee van future-proof zijn dus niet op gaat voor een 50Hz UHD-televisie.

[...]

93.750 FPS? Lees je nu de Frame Rate uit de metadata van Agima! en trekt de conclusie dat er UHD-content is met een Frame Rate van 93.750 FPS? Zo niet, ben ik heel benieuwd waar jij die Frame Rate dan bent tegengekomen.

[...]
Nogmaals: Wat probeer je duidelijk te maken? Het sluit niet aan op wat geprobeerd is duidelijk te maken. Het lijkt erop alsof je de W75 als slechte koop wil neerzetten door allerlei nadelen te benoemen en de X83 op te hemelen met voordelen die in de discussie helemaal niet van toepassing zijn.

Het is allemaal leuk en aardig dat jij tevreden bent met je X83, maar het voegt allemaal niet zoveel toe. Ik snap dat jij ook graag jouw verhaal en ervaring kwijt wil, maar zorg dan wel dat het relevant blijft. In de huidige discussie is het dat namelijk niet.
Jeetje als ik van elke post op tweakers waarvan ik de relevantie niet zie in de aanval zou moeten schieten dan kom ik met een volledige werkweek nog tijd tekort. Daar zou ik dan een heel team op moeten zetten...

Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld. Geteisem had het over een mancave en gaming op diverse consoles. Er is momenteel een sterke move richting pc gaming, ook voor couch potato's (immers XBOX 360 controller sluit je tegenwoordig zo aan). Een tv koop je normaliter voor minimaal 3-5+ jaar. Combineer die twee zaken en dan is het geen gek idee om een 100/120 Hz panel te overwegen vanuit het gaming standpunt. Dus los van eventuele winst bij tv kijken zelf.

Waarom ik de W75 erbij betrek is ook niet heel vreemd. Zoals reeds aangegeven zitten we hier niet in CEA, maar in het Sony line-up 2015 topic. Dus de meest logische full hd 100Hz alternatief wat hier besproken kan worden is de W75. Laat ik die nu net in de winkel getest hebben. Nuttige informatie me dunkt. Foto's zoals aangeleverd kom je in reviews niet tegen, ik kon ze in ieder geval niet vinden vorig jaar. Precies het soort informatie wat je in een topic als deze zou mogen verwachten. Voor een algemene vergelijking tussen alle merken is een CEA topic de beste oplossing, zelf destijds ook gedaan. Heb je een specifieke vraag over een bepaald model dan kun je altijd nog uitwijken in de ervaringstopics zoals deze.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 13-06-2016 17:57 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Klopt het dat r geen hbogo app voor deze tv is?

• Dimens
sdk1985 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:51:
[...]

Jeetje als ik van elke post op tweakers waarvan ik de relevantie niet zie in de aanval zou moeten schieten dan kom ik met een volledige werkweek nog tijd tekort. Daar zou ik dan een heel team op moeten zetten...

Het is allemaal niet zo heel ingewikkeld. Geteisem had het over een mancave en gaming op diverse consoles. Er is momenteel een sterke move richting pc gaming, ook voor couch potato's (immers XBOX 360 controller sluit je tegenwoordig zo aan). Een tv koop je normaliter voor minimaal 3-5+ jaar. Combineer die twee zaken en dan is het geen gek idee om een 100/120 Hz panel te overwegen vanuit het gaming standpunt. Dus los van eventuele winst bij tv kijken zelf.
Het is niet zo dat ik je probeer af te schieten. Mocht het wel zo overkomen, excuus daarvoor.

Waar ik tegenaan loop is dat je een hoop irrelevante informatie aan de discussie toevoegt waarvan een groot deel ook nog eens niet klopt, zoals het verhaal met de 100Hz en de consoles. Vervolgens moet ik dan uitleggen hoe het wel zit en dat het voor consoles geen zin heeft om voor een 100/120Hz televisie te kiezen omdat het in de praktijk niets uitmaakt. Als ik daar dan als antwoord op krijg dat jij toch echt geen console-gamer bent met een uitleg hoe jij het doet met je PC, denk ik oprecht "maar wat maakt dat nou uit?"

Zo ook voor het verschil met de W75 en X83. Het is een hoop informatie dat je geeft en brengt een hoop verwarring. Zelfs ik weet niet wat ik ermee moet, laat staan iemand die op zoek is naar een televisie en er niet zoveel vanaf weet. Ik kan goed begrijpen dat zo iemand nu denkt dat hij of zij de W75 moet overslaan omdat deze slecht zou presteren. Dit terwijl het "probleem' op te lossen is met een beeldmodus zoals dit bij elke televisie het geval is. UHD-televisies gaan er alleen net even wat anders mee om door upcaling waardoor het "probleem" verbloemt.

Ik zou je daarom adviseren om het wat simpeler en relevanter te houden. Prima in een zijn eigen discussie, maar iemand die op zoek is naar een televisie zou niet met deze informatie geconfronteerd hoeven te worden. Dat maakt de keus alleen maar moeilijker dan het al is.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50
Malt007 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:31:
Klopt het dat r geen hbogo app voor deze tv is?
Er is zowel geen HBO als Film1 app voor AndroidTV helaas.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Ik heb een irritant puntje bij de 55s8505c wellicht weten jullie waar dit zit.

Als ik in een redelijk donkere kamer een film kijk dan lijkt het of de achtergrond verlichting staat te knipperen. dit is goed te zien in de zwarte balk boven, in de hoek is wat backlight bleeding te zien.
op zicht niet heel erg, maar wel omdat het steeds aan en uit springt.

Zit je recht voor de tv dan is ermee te leven, maar het viel me op dat als ik vanaf de zijkant kijk je echt steeds de verlichting uit en aan ziet gaan.
Dit is niet regelmatig, maar afhankelijk van de scenes, bij donkere scenes meer dan bij lichte scenes.

Kijk je overdag in een goed verlichte kamer een film dan valt dit van voren af gezien totaal niet op, maar kijk je vanaf de zijkant dan zie je toch dat de achtergrond verlichting uit en aan knippert.

Ik heb geprobeerd om de lichtsensor uit te zetten, in dat geval is het geknipper wel over, maar gaat de achtergrond verlichting standaard helemaal aan op zijn felst, dit ziet er niet uit als je in een donkere ruimte kijkt, met name door de backlight bleeding die alleen te zien is als de achtergrond verlichting dus vol aan staat.

helderheid op 0 is ook geen oplossing.

nu heb ik al contact met Sony gehad en er kan een monteur langs komen, maar uiteraard alleen overdag en door de week, wat voor mij erg onhandig uitkomt.
wellicht is het een instelling die ik over het hoofd zie?

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik heb besloten om toch nog even te wachten met aanschaf van een nieuwe TV. Mede dankzij de informatie en feedback van Dimens. Blijf de topics hier wel volgen.

www.gevoeligeplaten.nl

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
janus_freggel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:57:
...
wellicht is het een instelling die ik over het hoofd zie?
Dat klinkt als de Geavanceerde contrastoptimalisatie/Adv. contrast enhancer die nog aan staat.
Zie: tcviper in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:22

W84

Nou, ik heb een nieuw modem van m'n internetprovider gekregen en geïnstalleerd. Maar ik krijg met geen mogelijkheid meer verbinding op de W75c. Blijft maar zeuren dat het netwerk niet kan vinden na verbinden... zucht!

Laat maar, als je de SSID hidden hebt staan kan de TV geen verbinding maken. Lame! Enige apparaat die hierover moeilijk doet! :+

[ Voor 23% gewijzigd door W84 op 14-06-2016 19:15 ]

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Gyrrack schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:56:
[...]

Dat klinkt als de Geavanceerde contrastoptimalisatie/Adv. contrast enhancer die nog aan staat.
Zie: tcviper in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
Thanks :) dat is inderdaad de oplossing, ben ook direct van de irritante knipperende backlight bleeding af :)

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:18
Hebben er nog meer mensen last van het "auto dimming contrast" bij de Sony KD-55X8509c? Ik wordt er helemaal gek van. Ik heb mijn omgevingslicht sensor en enchanced contrast al uitgeschakeld, maar het blijft voorkomen.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:13
Voor de zekerheid: je weet al dat je de instellingen per input (cable/ digital/ hdmi/ netflix) moet instellen? Misschien heb je ze bij sommige inputs wel uitgeschakeld, maar niet bij allemaal.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Agima!
brtkpr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:21:
Hebben er nog meer mensen last van het "auto dimming contrast" bij de Sony KD-55X8509c? Ik wordt er helemaal gek van. Ik heb mijn omgevingslicht sensor en enchanced contrast al uitgeschakeld, maar het blijft voorkomen.
Gast! Een post hoger dan die van jou staat de oplossing. Eerst lezen dan posten!

• brtkpr
Agima! schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Gast! Een post hoger dan die van jou staat de oplossing. Eerst lezen dan posten!
Vriend! Dit is bij mij niet de oplossing aangezien het al uit staat! zowel omgevingslicht alsmede advanced enhancec contrast ...

• brtkpr
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:32:
Voor de zekerheid: je weet al dat je de instellingen per input (cable/ digital/ hdmi/ netflix) moet instellen? Misschien heb je ze bij sommige inputs wel uitgeschakeld, maar niet bij allemaal.
Dat wist ik niet! Maar, ik kijk dus Netflix via de TV zelf, welke input wordt er dan gebruikt aangezien er geen hdmi signaal binnen komt?

alvast dank!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Netflix is een app. Maar ook apps hebben elk hun eigen beeld instellingen.

• mr_rik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
brtkpr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Dat wist ik niet! Maar, ik kijk dus Netflix via de TV zelf, welke input wordt er dan gebruikt aangezien er geen hdmi signaal binnen komt?

alvast dank!
Je gaat naar de Netflix app en dan zet je de instellingen zoals gewenst, opslaan en klaar ;)
Kun je zoals gezegd per input doen.

• brtkpr
mr_rik schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:25:
[...]

Je gaat naar de Netflix app en dan zet je de instellingen zoals gewenst, opslaan en klaar ;)
Kun je zoals gezegd per input doen.
Ik kan niet wachten om het vanavond te testen, zit al twee weken in de stress dat de TV omgeruild moet gaan worden vanwege dat geflits op de achtergrond :'(

bedankt alvast!

• brtkpr
Opgelost! Dank voor de reacties
Nu heerlijk verder kijken en genieten van het prachtige beeld

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-11 23:17

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb speciaal voor de W75 USB Rec-functie een USB stick gehaald:

De eerste USB stick die ik kocht was 32GB groot; dat was dus te weinig.

Ik heb nu een 64GB USB 3.0 Stick gekocht, maar gek genoeg krijg ik een foutmelding...

pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G3 64GB Zwart

Hoe zit het met jullie?

Gulfstream G650

• mr_rik
brtkpr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:24:
Opgelost! Dank voor de reacties
Nu heerlijk verder kijken en genieten van het prachtige beeld
Fijn om te horen, genieten maar weer d:)b

• mr_rik
SalimRMAF schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:27:
Ik heb speciaal voor de W75 USB Rec-functie een USB stick gehaald:

De eerste USB stick die ik kocht was 32GB groot; dat was dus te weinig.

Ik heb nu een 64GB USB 3.0 Stick gekocht, maar gek genoeg krijg ik een foutmelding...

pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G3 64GB Zwart

Hoe zit het met jullie?
Met mij zit het goed, dank je :P

Maar welke foutmelding krijg je?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ijhbda1.jpg

Gulfstream G650

• mr_rik
Heb je hem in de goede usb poort? Hij moet in diegene waar HDD REC bij staat.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

mr_rik schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:33:
Heb je hem in de goede usb poort? Hij moet in diegene waar HDD REC bij staat.
Jawel, dat heb ik gedaan en ik heb hem ook al geïnitialiseerd. Het kan toch niet zo zijn, dat de stick "te sloom" is? Dat is namelijk het enige wat ik me bedenken kan.

Welke apparaten gebruiken jullie?

Gulfstream G650

• ApC_IcE

ApC_IcE

SalimRMAF schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Jawel, dat heb ik gedaan en ik heb hem ook al geïnitialiseerd. Het kan toch niet zo zijn, dat de stick "te sloom" is? Dat is namelijk het enige wat ik me bedenken kan.

Welke apparaten gebruiken jullie?
Ik zal als ik thuis ben even met mijn sandisk III extreme eens testen

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Vreemd, ik heb de stick nu geformatteerd (nog een keer) en nu lijkt het wel te werken. Alles werkt naar behoren. Wel jammer dat je geen timeshift hebt!

Gulfstream G650

• mr_rik
Mooi dat het nu werkt :)
Ik heb er een SSD aanhangen, werkt ook prima, moest hem echter wel met het originele korte kabeltje aansluiten, met een verleng-usb werkte het namelijk niet.

Timeshift werkt wel, zei het ietwat omslachtig. Je kunt gewoon het programma wat je wilt opnemen (via programmeren of direct via de opname-knop op de afstandsbediening), als je dan naar je opnamelijst gaat (guide, dan naar links, dan opgenomen titels), dan kun je de huidige nog lopende opname starten, deze kun je gewoon pauzeren en spoelen.
Niet exact zoals timeshift hoort te werken, maar het werkt ;)

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 21:29
Ik ben in het bezit van een 43W756C sinds vorig jaar september. Nu heb ik sinds vandaag het probleem dat wanneer de tv gestart wordt (stroom wordt normaliter van de tv gehaald), dat de tv bij het starten blijft "hangen". De gekleurde bolletjes blijven wel bewegen, maar de tv wordt niet verder opgestart. Ik heb geprobeerd meermaals de stroom er vanaf te halen, maar dat helpt niet. Wel krijg ik soms in beeld te zien dat de apps worden geoptimaliseerd. Daarna komt in beeld te staan dat de apps worden gestart, maar verder dan dat komt het ook niet. Ik heb de tv daarvoor ruim een uur aan laten staan.

Ik heb op een usb stick de laatste firmware geplaatst en dexe in poort 1 gestopt, maar daar wordt ook niet op gereageerd.

Is dit een bekend probleem en zodoende een gevalletje garantie? Of zijn er nog mogelijke oplossingen te proberen alvorens ik de tv terug naar de winkel (wehkamp in dit geval) moet sturen voor garantie?

• mr_rik
Voor zover ik weet geen bekend probleem, weet wel dat het niet goed is om telkens de stroom er compleet vanaf te halen (staat ook in de manual), wellicht is het hierdoor veroorzaakt? Zou gewoon even contact opnemen met Sony, wordt waarschijnlijk wel onder garantie hersteld.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Hallo, Ik heb de kd-55x8507c op het oog.. Aanrader? Iemand met ervaringen??

Kort vraagje
Kan je met een ci module van ziggo ook opnemen en pauzeren zoals met een mediabox? Wil daar namelijk vanaf..

• ApC_IcE

ApC_IcE

ApC_IcE schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:46:
[...]

Ik zal als ik thuis ben even met mijn sandisk III extreme eens testen
hmm usb stick kwijt.
lees dat het al gelukt is.

@hierboven:

Zoeken naar 8507 in dit topic ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ApC_IcE op 20-06-2016 08:44 ]

• mr_rik
NeP2013 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:39:
Hallo, Ik heb de kd-55x8507c op het oog.. Aanrader? Iemand met ervaringen??

Kort vraagje
Kan je met een ci module van ziggo ook opnemen en pauzeren zoals met een mediabox? Wil daar namelijk vanaf..
Zelf geen ervaring met dat toestel.
Je kunt i.c.m. een CAM en Ziggo gewoon opnemen en pauzeren (niet exact zo als op de mediabox, maar het kan wel degelijk).

• NeP2013
mr_rik schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Zelf geen ervaring met dat toestel.
Je kunt i.c.m. een CAM en Ziggo gewoon opnemen en pauzeren (niet exact zo als op de mediabox, maar het kan wel degelijk).
Hoe werkt dat met cam dan? Via usb storage?

• mr_rik
NeP2013 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:15:
[...]Hoe werkt dat met cam dan? Via usb storage?
Yep, je kan een USB stick of drive aansluiten op de daarvoor bestemde usb-poort (HDD REC), hij dient alleen groter te zijn dan 32 Gb (dus 32Gb zelf is ook te klein ;) ). Ikzelf heb er een SSD op aangesloten.
Als je je opname device op de tv heb aangesloten gaat de tv hem registreren (kopiebeveiliging, zodat je de opgenomen titels alleen met die tv weer kunt bekijken), daarna kun je gewoon via de afstandsbediening (opnameknop) op gaan nemen of titels programmeren.
Let wel, i.v.m. huidige beperkingen CI-modules kun je (via de CI+) alleen naar het kanaal kijken welke je aan het opnemen bent (op enkele ongecodeerde/sd zenders na), zelfs als je in het bezit bent van een tv met twin-tuner.
Dit is op te lossen (met Ziggo in elk geval), door de Horizon App van Ziggo op je tablet te casten naar je tv, zo kun je wel gewoon naar elke zender kijken terwijl je de een aan het opnemen bent, zelfs met een single-tuner tv ;)

• NeP2013
mr_rik schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Yep, je kan een USB stick of drive aansluiten op de daarvoor bestemde usb-poort (HDD REC), hij dient alleen groter te zijn dan 32 Gb (dus 32Gb zelf is ook te klein ;) ). Ikzelf heb er een SSD op aangesloten.
Als je je opname device op de tv heb aangesloten gaat de tv hem registreren (kopiebeveiliging, zodat je de opgenomen titels alleen met die tv weer kunt bekijken), daarna kun je gewoon via de afstandsbediening (opnameknop) op gaan nemen of titels programmeren.
Let wel, i.v.m. huidige beperkingen CI-modules kun je (via de CI+) alleen naar het kanaal kijken welke je aan het opnemen bent (op enkele ongecodeerde/sd zenders na), zelfs als je in het bezit bent van een tv met twin-tuner.
Dit is op te lossen (met Ziggo in elk geval), door de Horizon App van Ziggo op je tablet te casten naar je tv, zo kun je wel gewoon naar elke zender kijken terwijl je de een aan het opnemen bent, zelfs met een single-tuner tv ;)
Ok thanks, handig om te weten :) verder lees ik veel goede maar soms ook slechte dingen over het OS, hoe draait dat vandaag de dag?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10 15:50
Weer een irritant dingetje met m'n KD-55X8505. Aantal dagen last dat een aantal kanalen geen geluid meer doorgaven (via Ziggo). Het mooie is dat in ieder geval de Ziggo kanalen geen geluid meer doorgaven. Met oog op de grand prix van afgelopen zondag toch best vervelend. Van alles geprobeerd, totdat ik dacht, laat ik de tv maar weer even volledig opnieuw opstarten. En verdomd, geluid van alle kanalen doen het weer. Blijf het echt 1 grote brakke meuk vinden. Maar ja.... zucht

stp - PSN ID: stp_4

• mr_rik
NeP2013 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Ok thanks, handig om te weten :) verder lees ik veel goede maar soms ook slechte dingen over het OS, hoe draait dat vandaag de dag?
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld, zoals hier op het forum ook te lezen :P

Ikzelf heb eigenlijk vanaf het begin geen klagen met de mijne, wel wat kleine vage dingetjes gehad, maar niets ernstigs. Zeker na de laatste updates draait ie alleen maar stabieler. En ik gebruik hem toch best wel intensief; tv kijken (Ziggo via CI+), gamen via PS4/PS3, films kijken via streamer, films kijken via de apps (Netflix, Youtube, Twitch).

Verwijderd

[...]

Prima en stabiel

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
Zou deze USB stick functioneren in onze TV (X85C)?

pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 128GB Zwart

Of moet ik toch een ''normale'' stick nemen?

Doel: TV programma's opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 20-06-2016 17:22 ]

• mr_rik
outlandos schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:20:
Zou deze USB stick functioneren in onze TV (X85C)?
Zou gewoon moeten werken ;)

• outlandos
SalimRMAF schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:57:
Vreemd, ik heb de stick nu geformatteerd (nog een keer) en nu lijkt het wel te werken. Alles werkt naar behoren. Wel jammer dat je geen timeshift hebt!
Op welk format heb je het uiteindelijk geformateerd?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

outlandos schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 06:47:
[...]

Op welk format heb je het uiteindelijk geformateerd?
Ik dacht NTFS

Gulfstream G650

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Ik dacht zelf dat de TV zelf het formatteren voor zijn rekening neemt (ookal had je dat zelf eerder gedaan), zodra je het geheugen toevertrouwt aan de HDD Rec usb ingang. Daarbij heb je slechts twee keuzes: wel of niet formatteren. Verder is het Go with the Sony flow en zal je opslag op een Sony eigen wijze worden geformatteerd (NTFS-based).

"A man has got to know his limitations..."

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
mr_rik schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:30:
[...]

[...]

Even een aanvulling hierop, pauzeren werkt misschien niet zoals je zou verwachten... Niet 'direct' namelijk. Je moet dan iets opnemen, naar opnames gaan, van daaruit afspelen en vervolgens kun je pauzeren (zo ongeveer op die manier iig, het is niet dat je elke keer dat je tv kijkt 'gewoon' op pauze kan drukken).

Met android 6 zou dit evt kunnen veranderen, in 5 wordt dit simpelweg nog niet direct gesupport. Voor mij is het op de huidige manier te omslachtig en niet echt bruikbaar iig...

Qua OS, goed genoeg zou ik zeggen. Android OS vind ik heerlijk, super flexibel en uitgebreid (als in, kiezen wat je erop wil gooien). Maar de cpu in de 2015 serie kan het allemaal net aan. Bruikbaar genoeg, maar soms begint de traagheid me wat te storen. Op momenten, het is niet altijd traag en het stoort me niet altijd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 21-06-2016 19:42 ]

• Kelnarath
  • Laatst online: 04-11 07:33
Wellicht is dit al langs gekomen, maar ik zit met het volgende probleem:

Ik gebruik eigenlijk nooit de On-Demand functie van de TV/Ziggo, maar nu dat ik HBO heb wil ik hier gebruik van maken, maar nu kwam ik er gisteren achter dat ik 1000x kan drukken op de rode knop, er gebeurd niks.

Wat info
- TV: 55W755
- Quantis Ci+ 1.3 Module + Ziggo Smartcard.

Wat heb zelf al gedaan:

- Rode knop staat ingesteld als On Demand in Ci menu en On-Demand is enabled.
- TV opnieuw maar zenders laten zoeken.
- Gecontroleerd op updates (Ci en TV) beide zijn up to date ( dmv ota updates )

• outlandos
mr_rik schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:38:
[...]

Zou gewoon moeten werken ;)
Thanks.

Ik ben helemaal niet bekend met opnemen van tv. Begrijp ik het goed dat je de tv aan moet hebben op de zender/programma die je wilt opnemen? Ik zou het alleen gebruiken om programma's op te nemen (zoals VI) voor wanneer ik niet thuis ben. Anders zie ik het nut niet. Is dit uberhaubt wel mogelijk?

X85C in combinatie met een CI+ module.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

outlandos schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:08:
[...]

Thanks.

Ik ben helemaal niet bekend met opnemen van tv. Begrijp ik het goed dat je de tv aan moet hebben op de zender/programma die je wilt opnemen? Ik zou het alleen gebruiken om programma's op te nemen (zoals VI) voor wanneer ik niet thuis ben. Anders zie ik het nut niet. Is dit uberhaubt wel mogelijk?

De TV staat in feite altijd aan, een beetje als je telefoon waarvan het scherm uit is. Dus de TV moet uiteraard aangesloten blijven op stroom, maar dan zou hij gewoon moeten opnemen als hij "uit"staat

• outlandos
Hann1BaL schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:51:
[...]

De TV staat in feite altijd aan, een beetje als je telefoon waarvan het scherm uit is. Dus de TV moet uiteraard aangesloten blijven op stroom, maar dan zou hij gewoon moeten opnemen als hij "uit"staat
Helder, top!

Hoeveel GB beslaat een uur opnemen ongeveer? En schrijft hij automatisch over een ander bestand als hij vol is of stopt hij dan met opnemen?

• mr_rik
outlandos schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:08:
[...]
Thanks.

TV kan gewoon uit tijdens opname of als je een opname hebt ingesteld (timer rec), je kunt alleen niet naar een andere zender kijken (op enkele sd kanalen na). Mocht er toevallig iets op een andere zender zijn terwijl je iets opneemt, dan kun je dit via de Horizon app van Ziggo naar je tv casten, dit werkt wel tijdens opnemen. Overigens kun je de andere inputs wel gebruiken tijdens een opname, zoals gamen via hdmi of apps gebruiken zoals Netflix of youtube.
outlandos schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:06:
Hoeveel GB beslaat een uur opnemen ongeveer? En schrijft hij automatisch over een ander bestand als hij vol is of stopt hij dan met opnemen?
Een uur opname is 5,2 GB ;)
Als hij vol is stopt hij, of indien je een opname insteld en het is te lang zal hij dit aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_rik op 22-06-2016 12:21 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
outlandos schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:06:
[...]

Helder, top!

Dit kan je toch makkelijk zelf testen? Even een paar minuten opnemen en extrapoleren. :)

Hij schrijft niet vanzelf over andere bestanden heen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-10 23:09
Ik zou gister de de 43w756c halen, niet op voorraad. MM verkoper had een nieuw type achter staan, de 43 inch W757. Thuis aangesloten, prima. Maar dan lees ik native 50hz, de w756c is native 100hz. Voor de rest is de w757 uitgekleed, geen android maar dat boeit me niet zo. Iratings.com geeft aan hertz minder belangrijk te vinden en dat inputlag ook iets is om naar te kijken.

Guess what, geen reviews van de W757. Motionflown 400 ipv 800, geen android en minder native hertz. Waarom dan duurder? Misschien toch een beter scherm? Wat zal ik doen? Retourneren en via internet de w756c bestellen?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 21:11

Bever!

3

duurder want nieuwer, dus nog geen marktwerking eroverheen gegaan

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
dacronic-072 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:19:

Guess what, geen reviews van de W757. Motionflown 400 ipv 800, geen android en minder native hertz. Waarom dan duurder? Misschien toch een beter scherm? Wat zal ik doen? Retourneren en via internet de w756c bestellen?
Nou duidelijk dat je je niet ingelezen had...
Zou dan ook even nagaan of Android OS wel wat voor jou is, is nogal gezeur mee (geweest, en nog)... Dit is een aardig startpunt: https://community.sony.co...s-and-issues/td-p/2040020

Mijn advies.... tja ik zou gewoon happy zijn, als je over die 50Hz heen kan stappen.

• dacronic-072
Ik heb me zeer goed ingelezen, diverse zaken bezocht. Op een gegeven moment is het klaar en aanschaffen, niet op voorraad. Verkoper komt met een tv die nieuwer is met dezelfe functies dus meenemen dacht ik. Het gaat mij om de 50 hertz, de meningen lopen uiteen. Dat maakt het lastig, ja ik weet het wetenschappelijk worden er zaken onderbouwd maar dan nog is het een warboel aan specs.

Native hertz, tegenover bijv motionflow. Dan lees ik weer dat motionflow 400 eigenlijk 200 hertz is terwijl. Zit er dan ook verschil in kwaliteit van native 100 hertz panelen?

• dacronic-072
Hier de link waarbij word aangegeven dat motionflow 400 eigenlijk 200 hertz is:

http://www.rtings.com/tv/learn/what-is-the-refresh-rate

Dan begrijp ik niet wat ik dan aan een native 100 hertz paneel heb aangezien hij dan 200 hertz is.

• dacronic-072
Laat ik de vraag concreet stellen:

Ga ik met het andere model met native 100 hertz verschil merken? Omruilen is ook weer gedoe:)

• Sjah
  • Nu online
Als ik jou interpreteer, ben je zwaar ontevreden over die 50Hz (en je weet zelf niet of dat terecht is...is ook moeilijk), volgens mij wil je de 756c bestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 26-06-2016 16:38 ]

• dacronic-072
Precies

• Dimens
dacronic-072 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:47:
Ik heb me zeer goed ingelezen, diverse zaken bezocht. Op een gegeven moment is het klaar en aanschaffen, niet op voorraad. Verkoper komt met een tv die nieuwer is met dezelfe functies dus meenemen dacht ik. Het gaat mij om de 50 hertz, de meningen lopen uiteen. Dat maakt het lastig, ja ik weet het wetenschappelijk worden er zaken onderbouwd maar dan nog is het een warboel aan specs.

Native hertz, tegenover bijv motionflow. Dan lees ik weer dat motionflow 400 eigenlijk 200 hertz is terwijl. Zit er dan ook verschil in kwaliteit van native 100 hertz panelen?
Ik heb een blog geschreven over de Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates zoals we dat op Tweakers noemen. Lees die eens door zou ik zeggen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-11 07:31

HaTe

haat niet

Iemand meer nieuws over de Android TV 6 update?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• outlandos
Ik heb per ongeluk op de opname knop gedrukt op de afstandsbediening. Helaas kom ik er maar niet achter hoe ik die opname stop zet/annuleer. Iemand die het weet?

• mr_rik
outlandos schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:39:
Ik heb per ongeluk op de opname knop gedrukt op de afstandsbediening. Helaas kom ik er maar niet achter hoe ik die opname stop zet/annuleer. Iemand die het weet?
Bij het options menu (boven) ga je naar rechts, daar staat stop opname ;)
En volgens mij kan het ook bij de opnamelijst (guide, dan naar links, opgenomen titels).

• outlandos
mr_rik schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Bij het options menu (boven) ga je naar rechts, daar staat stop opname ;)
En volgens mij kan het ook bij de opnamelijst (guide, dan naar links, opgenomen titels).
Fijn, schijnbaar ben ik helemaal niets aan het opnemen. Maar waarom is de led onder de tv dan oranje/rood?
Net de handleiding gecheckt maar daar staat ook niks in over gekleurde lampjes..

Als ik mijn tv opnieuw opstart (restart) dan is de led even wit maar springt uiteindelijk toch weer naar iets dat tussen oranje en rood in zit.

edit: als ik Home -> Settomgs -> Initial setup ga krijg ik de melding: not available during recording.. Maar ik kan toch echt niet achterhalen wat hij nou aan het opnemen is 8)7 of kan het wezen dat hij oranje is omdat ik heb ingesteld dat de tv morgen Voetbal Inside moet opnemen?

[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 26-06-2016 22:11 ]

• mr_rik
Waarschijnlijk heb je een titel geprogrammeerd, als je naar guide gaat, dan naar links en daar timer-lijst kiezen, staat daar een ingestelde opname bij?

• dacronic-072
heb een blog geschreven over de Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates zoals we dat op Tweakers noemen. Lees die eens door zou ik zeggen

-----------

Ik weet niet hoe ik de reply kan toevoegen aan mijn reactie, zo maar even gedaan.

Maar goed, inpakken dus en scherm retour. Bestel het paneel met native 100hz. Dan resteerd de vraag waarom ze met nieuwe modellen komen die 50hz native zijn ivm het vorige model met 100hz native, en met 400 motionflow ipv 800. Tuurlijk, koop maar een model met 4k want die is dan 100hz of iets in die trand dat begrijp ik nog wel. Lijkt wel de spec mafia:)

• outlandos
mr_rik schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:12:
Waarschijnlijk heb je een titel geprogrammeerd, als je naar guide gaat, dan naar links en daar timer-lijst kiezen, staat daar een ingestelde opname bij?
Ja dat is het, thanks!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 00:23
verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door jaaoie17 op 27-06-2016 11:32 ]

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:04
Dit weekend bij Scheer en Foppen een WD650 op de kop getikt, en meteen een draadloos toetsenbord/touchpad voor de TV.... blijkt de TV die niet te herkennen..... jammer!
Wel een prachtig beeld overigens onze oude Sony bravia is snel vergeten. Gelukkig weer YouTube en netflix op de TV, Netflix op de x-box is erg instabiel.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

dacronic-072 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:32:
heb een blog geschreven over de Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates zoals we dat op Tweakers noemen. Lees die eens door zou ik zeggen

-----------

Ik weet niet hoe ik de reply kan toevoegen aan mijn reactie, zo maar even gedaan.

Maar goed, inpakken dus en scherm retour. Bestel het paneel met native 100hz. Dan resteerd de vraag waarom ze met nieuwe modellen komen die 50hz native zijn ivm het vorige model met 100hz native, en met 400 motionflow ipv 800. Tuurlijk, koop maar een model met 4k want die is dan 100hz of iets in die trand dat begrijp ik nog wel. Lijkt wel de spec mafia:)
Goedkopere 4K is meestal ook 50Hz

De 50W755c was in de aanbieding gister bij Amazon.de
https://www.amazon.de/Son...p/B00UECG52Q?tag=pnl01-21
Gister voor 538,90 vandaag alweer 599,99
Is zo'n tv niet iets? Is 540 of 600 euro een hele scherpe prijs voor deze tv? Of komt hij vaker in deze prijsklasse voor?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Goedkopere 4K is meestal ook 50Hz

De 50W755c was in de aanbieding gister bij Amazon.de
https://www.amazon.de/Son...p/B00UECG52Q?tag=pnl01-21
Gister voor 538,90 vandaag alweer 599,99
Is zo'n tv niet iets? Is 540 of 600 euro een hele scherpe prijs voor deze tv? Of komt hij vaker in deze prijsklasse voor?
Hij kost hier het goedkoopst volgens de pricewatch €719,- dus dat is best een goeie deal ja.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
HaTe schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:37:
Iemand meer nieuws over de Android TV 6 update?
Goede vraag! Ik heb er ook al een tijd niets meer over gehoord..

• NeP2013
nl.mark schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:08:
[...]

Goede vraag! Ik heb er ook al een tijd niets meer over gehoord..
Ben er ook benieuwd naar.. Zit nog steeds te twijfelen om de x85c te kopen..

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 13:28
NeP2013 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:13:
[...]

Ben er ook benieuwd naar.. Zit nog steeds te twijfelen om de x85c te kopen..
Je mag mijn TV wel overnemen voor 1299? Betreft de 55x8509c.Als je interesse hebt stuur mij dan even een pm.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39
BliXem schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Je mag mijn TV wel overnemen voor 1299? Betreft de 55x8509c.Als je interesse hebt stuur mij dan even een pm.
Dat is geen goede prijs...

Ik heb de x8509c nieuw gekocht voor 1100 euro. Tweedehands is deze maximaal 1000 waard. Ik snap dit soort onrealistische vraagprijzen nooit :F

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11 13:28
JSTPS schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:07:
[...]

Dat is geen goede prijs...

Ik heb de x8509c nieuw gekocht voor 1100 euro. Tweedehands is deze maximaal 1000 waard. Ik snap dit soort onrealistische vraagprijzen nooit :F
Op de pricewatch staat die nog steeds voor 1499. Vandaar ook mijn prijs.
1000 is ook goed, zit doos + wallmount bij.

[ Voor 4% gewijzigd door BliXem op 27-06-2016 16:09 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:39
BliXem schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:08:
[...]

De x8505 is nagenoeg hetzelfde als de x8509. Deze is al goedkoper dan 1299. Dan kun je via plattetv.nl of een andere site nog altijd een betere prijs aanvragen, waardoor je deze tv nieuw voor minder kan kopen dan wat jij vraagt voor een tweedehandse tv.

1000 is inderdaad realistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door JSTPS op 27-06-2016 16:11 ]

• NeP2013
BliXem schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:08:
[...]

1000 is ook goed, zit doos + wallmount bij.
Thnx, maar wil de zilveren 😃

• The__Virus
  • Laatst online: 05-11 13:10
Ik heb regelmatig dat de afstandbediening het niet doet nadat deze is aangezet. De app werkt dan wel (die geeft eerst unable to connect, maar pakt het uiteindelijk wel). De afstandbediening blijft dienst weigeren totdat ik via de app de tv uitzet. Dan gaat deze soms gelijk weer aan en daarna doet de AB het wel. Meer mensen die dit hebben?
Tv is de 43w756c.
Daarnaast lijkt Kodi de frequentie van het scherm niet aan te passen aan 24p (ik zie af en toe stutters, in elk geval met h265, met h264 lijkt het wel goed te gaan), ondanks de juiste instelling. Hoe kan ik controleren wat de frequentie is waarop het scherm draait?

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Ik heb gemerkt bij m'n Sony 50w808c dat bij beelden waarbij o.a. veel grijs te zien is, er een soort korrelig beeld waar te nemen is. Dit gebeurt zowel bij het digitale tv kijken als bij Netflix. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? De tv zelf, het weergeven van de kleur op zich, bepaalde instellingen? Reality Creation, ruisonderdrukking en dergelijke staan allemaal Uit. Bedankt voor de info en hulp!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:09

MrDrako

nep ict'er

Sjah schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Nou duidelijk dat je je niet ingelezen had...
Zou dan ook even nagaan of Android OS wel wat voor jou is, is nogal gezeur mee (geweest, en nog)... Dit is een aardig startpunt: https://community.sony.co...s-and-issues/td-p/2040020

Mijn advies.... tja ik zou gewoon happy zijn, als je over die 50Hz heen kan stappen.
ach dat gezeik over android is zo jammer, natuurlijk hoor je alle klachten op internet, maar mijn Sony KDL-55W809C doet het al vanaf dag 1 perfect. Kodi erop en lekker alles vanaf de NAS afspelen zonder ook maar een klein beetje moeilijk doen. OK, wel op de netwerkkabel ipv wifi, 25gb bluray films gaan dan wat soepeler.
0 vastlopers en lekker vlot en soepel. Dus laat dit absoluut niet iets zijn om af te schrikken.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-11 22:19
MrDrako schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:49:
[...]

ach dat gezeik over android is zo jammer, natuurlijk hoor je alle klachten op internet, maar mijn Sony KDL-55W809C doet het al vanaf dag 1 perfect. Kodi erop en lekker alles vanaf de NAS afspelen zonder ook maar een klein beetje moeilijk doen. OK, wel op de netwerkkabel ipv wifi, 25gb bluray films gaan dan wat soepeler.
0 vastlopers en lekker vlot en soepel. Dus laat dit absoluut niet iets zijn om af te schrikken.
Zeuren is een vak, maar de werking van AndroidTV perfect noemen... Dat gaat ook wel wat ver. ;)
Het is werkbaar en de grote problemen zijn inmiddels gelukkig opgelost.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:35
Misschien even wachten om er een aan te schaffen ?

https://www.engadget.com/...per-4k-tvs-to-its-lineup/

En een draadje openen voor de goedkopere 2016 modellen ? :)

• Sjah
  • Nu online
Wat zijn ze er laat mee joh. Maar als de HDR overtuigend is, tja dan wordt het wat.

• Dyce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik heb inmiddels een paar weken de 55x8509c in huis. Inmiddels kan ik aardig overweg met het apparaat. Wat toch niet wil lukken, ondanks het lezen van tig reviews en het toepassen van bijbehorende calibratie settings is sport kijken (via Ziggo Horizon) en gamen (via Xbox One) niet optimaal. Sport mode werkt niet echt, Live football mode werkt niet echt. Wat is nu een echt goede setting of is die er domweg niet...

Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next

Pagina: 1 ... 71 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297