• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
lowfi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:42:
Dus de huidige C modellen met android krijgen (nog) geen opvolgers voor 2016.
De 75xC/80xC etc krijgen denk ik de 75D als opvolger, zonder Android en zonder de 55 inch maat-als-optie. Zou hier meer info over willen, bijv. een domme Tv juich ik toe, mits er wel HbbTv en Rec. opzit, en de beeldkwaliteit gewoon goed is.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:54
Sjah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:47:
[...]

De 75xC/80xC etc krijgen denk ik de 75D als opvolger, zonder Android en zonder de 55 inch maat-als-optie. Zou hier meer info over willen, bijv. een domme Tv juich ik toe, mits er wel HbbTv en Rec. opzit, en de beeldkwaliteit gewoon goed is.
Kan je nu met HbbTv wel gewoon gebruik maken van Uitzending Gemist en RTL XL, zonder het gehele smart-TV gedoe? Krijg op internet nog bijzonder weinig up-to-date informatie over Hbb-TV namelijk...

• Sjah
Dacht van wel, weten doe ik dat niet. Maar heb hier een Horizon van Ziggo, dat geeft mij toegang tot al heel veel. Vandaar ook dat Smat(Tv) van mij mag wegblijven. Met RTL heb ik niks, en met NPO ook minder sinds hun betaalmodel.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 06-01-2016 15:08 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:11
tcviper schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:03:
[...]

Kodi loopt inderdaad perfekt, zonder stutter etc.
Het enige wat shit is, is dat bij het net aanzetten van de TV ik altijd eerst naar Digitale TV moet gaan (dan wachten tot ie dolby pakt) en dan kan ik Kodi starten, doe ik dat niet dan krijg ik static noise in kodi om een of andere rare reden.
Dat is maf 8)7 . Misschien de tv eens resetten?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46
[...]

Kan inderdaad nergens 55 inch hd vinden van sony voor 2016 :'(

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:00:
Dacht van wel, weten doe ik dat niet. Maar heb hier een Horizon van Ziggo, dat geeft mij toegang tot al heel veel. Vandaar ook dat Smat(Tv) van mij mag wegblijven. Met RTL heb ik niks, en met NPO ook minder sinds hun betaalmodel.
Via Ziggo moet je voor zowat alles betalen als je een commerciële zender aflevering wilt terugkijken (GTST bijvoorbeeld) terwijl dat bij de RTL XL app niet het geval is. Imo is Horizon op dit gebied daarom nutteloos in tegenstelling tot smart tv.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:38
sdk1985 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Dat is maf 8)7 . Misschien de tv eens resetten?
Maakt geen verschil, al paar keer geprobeerd. Als ik niet eerst naar Digitale TV ga met Dolby en dan naar Kodi switch, dan krijg ik static noise keihard.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:57:
[...]

Via Ziggo moet je voor zowat alles betalen als je een commerciële zender aflevering wilt terugkijken (GTST bijvoorbeeld) terwijl dat bij de RTL XL app niet het geval is. Imo is Horizon op dit gebied daarom nutteloos in tegenstelling tot smart tv.
Met HB kan je een week terugkijken he, dat bedoel ik met toegang tot heel veel, Replay, ik vind het ideaal (ja "kostenloos", ook rtl en sbs en die andere themazenders).

Het Smart gedeelte van de Horizon zal mij ook een zorg zijn, maar sowieso heb ik niks met "apps", op YT na en die is net zo goed in HB als op Smart-tv. Maar dat de RTL Xl app kostenloos is verbaast me nogal, nouja Kodi is ook kostenloos kijken, dus als geld het argument is dan is Android zeer nuttig.
Nee, maar ik zei al ik heb niks met de commercielen, die vragen overal idd geld voor, maar hoe zit dat dan met de NPO tegenwoordig, kan je nog een afl. van Kassa! van Juni nog gratis streamen via een app? Kan het met HbbTv?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 06-01-2016 16:53 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

tcviper schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:00:
[...]

Maakt geen verschil, al paar keer geprobeerd. Als ik niet eerst naar Digitale TV ga met Dolby en dan naar Kodi switch, dan krijg ik static noise keihard.
Had ik eerst ook. Heeft iets met de passthrough opties te maken maar kreeg het niet verholpen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:57:
[...]

Tegenwoordig kun je bij Horizon alles tot een week terug on demand kijken, kost niets en de enige beperking is dat je bij de commerciële zenders niet voor-, achteruit kunt spoelen. Bij NPO kun je wel spoelen.

Werkt gewoon goed, je kunt simpelweg vanuit de TV gids elk programma starten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• tcviper
Jay-v schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:47:
[...]

Had ik eerst ook. Heeft iets met de passthrough opties te maken maar kreeg het niet verholpen.
Je zegt eerst? Wat is nu anders dan?

Ja precies, er is uiteraard wel om heen te leven (tis geen ramp) maar zou prettiger zijn als het opgelost kon worden he. Heeft volgens mij iets te maken met dat Kodi die audio stream captured ofzo en da het systeem zelf het daarna weer op moet pakken (als je kodi verlaat en dan digitale tv pakt duurt het ook even voor Dolby weer doorkomt bij mij).

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 06-01-2016 17:04 ]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:00
tcviper schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:04:
[...]

Ja precies, er is uiteraard wel om heen te leven (tis geen ramp) maar zou prettiger zijn als het opgelost kon worden he. Heeft volgens mij iets te maken met dat Kodi die audio stream captured ofzo en da het systeem zelf het daarna weer op moet pakken (als je kodi verlaat en dan digitale tv pakt duurt het ook even voor Dolby weer doorkomt bij mij).
Heb dit ook met regelmaat.
Eerst receiver aanzetten en dan de tv voorkomt het bij mij
Ook moet ik eerst via de web interface van kodi het volume een tikje geven omdat het mute icoon anders blijft staan.
Komt denk doordat de tv speakers gemute worden doordat de receiver het geluid afhandelt.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik kan niet kiezen tussen de KDL-50W755C (full HD) voor € 699, en bijvoorbeeld de 4k KD-49X8305C voor € 250 extra.

Uit de reviews blijkt de W755 heel mooi full HD beeld weer te geven, en dat is ook het formaat van het grootste deel van mijn content.

De X8305 kan 4k aan, die zou dus meer future proof moeten zijn ook al heb ik nog geen 4k content of Netflix. Zal mijn full HD content wel even mooi getoond worden als op de W755?

Ik vind het ook vrij belangrijk dat de bezel er mooi uitziet, en niet ordinair.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Meer info over de Bravia 2016 Line: https://community.sony.nl...-op-ces-2016/bc-p/2086655

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bijzonder, het lijkt er dus op dat Sony in zijn 2016 lijn geen TV's van minder dan 55 inch met Android uitrust. De W80C en W75C krijgen in die zin niet echt een opvolger. Jammer!

• Mazze1302
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09-2025
De nieuwe 85-reeks (xd8505) beschikt over edge led, waar de 2015 reeks (x8505) direct led was. Zie ik dat nou verkeerd of zal dit toch resulteren in een minder beeld?
Misschien toch het model kopen van 2015, want veel verbeteringen zie ik niet direct?

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:13:
[...]

Met HB kan je een week terugkijken he, dat bedoel ik met toegang tot heel veel, Replay, ik vind het ideaal (ja "kostenloos", ook rtl en sbs en die andere themazenders).
Dat wist ik niet, ik heb geen HB maar een CI-module met Ziggo en blijkbaar heb je dan geen Replay. Dacht dat hetgeen ik heb Replay was. In mijn geval moet je dus overal voor betalen behalve voor het RTL Nieuws.

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:30:
[...]

Dat wist ik niet, ik heb geen HB maar een CI-module met Ziggo en blijkbaar heb je dan geen Replay. Dacht dat hetgeen ik heb Replay was. In mijn geval moet je dus overal voor betalen behalve voor het RTL Nieuws.
Nee, valt je ook niet kwalijk te nemen, het is pas sinds een klein jaar, dat Replay. En nogmaals, wees ergens maar zeer tevreden met je CI+, want gratis is HB niet, ben er dik een tientje op vooruit gegaan in abo-geld (eigenlijk achteruit), en de Belg en BBC kan je niet Replayen. Maar ala opnames is ook handig hiermee.
Dacht dat jij het had over wel 3 maanden oude afleveringen terugkijken, na onderzoek blijkt dat zowel rtl als npo maar een dikke week gratis zijn, wil je langer dan 10 dagen teruggaan zit je (wat ik begreep) aan abo-geld vast bij een NL-ziet. :r
Dank daarvoor.
Opmerkingen over de "goedkope" series (FHD), de 43 inch 75D is opvolger van de 43W755C, met andere Smart (welke?); de 50W755c krijgt een opvolger in de vorm van een 49 inch, vreemd want lijkt me kostbaar/vreemd even van panel veranderen. De 55W755C krijgt niks als opvolger. De huidige 705C 48/40 inch krijgt ook opvolger, maar dan een zonder Smart.
tJa dan is de vraag voor velen, een hudige 75xc/80xc kopen met Android dat wat bugs heeft, of wachten op de 75d dat misschien een retestabiel Smart heeft, maar geen Kodi...

• sdk1985
[...]

Ik zie eigenlijk geen voordelen van een "domme tv". Het staat je altijd vrij om een smart tv "dom" te gebruiken via een extern apparaat en een hdmi ingang. Via CEC kun je dan zelfs nog je normale afstandsbediening gebruiken indien gewenst.

Omgekeerd kun je wel dingen missen met je domme tv (als hij echt 100% dom is). Denk bijvoorbeeld aan Netflix die op Linux niet echt werkt (iets met silverlight?) en de Windows 8 app is bij mij kwalitatief een stuk minder (htpc). De browser versie gebruiken is wel erg veel inleveren op gebruiksvriendelijkheid.

Kosten van AndroidTV in elke tv zullen waarschijnlijk nog geen 50 dollar zijn, voor dat bedrag koop je namelijk externe boxjes met 8 GB opslag en een x265 decoder. Gewoon standaard erin knallen dus. Hoe groter het marktaandeel, des te sneller de vooruitgang. Android op de telefoon was vroeger ook een stuk minder (denk nog eens aan gingerbread en honeycomb).

Persoonlijk vindt ik nu juist hét grote voordeel dat je geen externe apparaten meer nodig hebt. Sinds mijn X830 is geïnstalleerd heb ik mijn htpc met Kodi helemaal niet meer gebruikt. Ik ben juist voorstander van het gebruik van snellere chips met meer opslag.

Overigens doe ik tot heden buiten Kodi, Netflix en Youtube (staan leuk op je homepage op basis van je Google account) vrij weinig met AndroidTv. In theorie kun je er natuurlijk veel meer mee.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 06-01-2016 18:05 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 07:35
Ik denk dat ik een oude C haal tijdens de Btw dagen van MM.

Begrijp niet helemaal wat sony doet... :p

• Sjah
lowfi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:00:

Denk dat Android te duur was voor in de "budgetmodellen", ze verkochten te goed??

@SDK>> je vergeet 1 ding, nee eigenlijk 2. Een buggy Smart-gedeelte kan invloed hebben op functioneren triviale dingen als aanzetten/zappen. En een domme tv zou minder moeten kosten, wat ze vaak ook wel doen, tja vaak tientjeswerk, maar toch.

• tcviper
Motion2 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:15:
[...]

Heb dit ook met regelmaat.
Eerst receiver aanzetten en dan de tv voorkomt het bij mij
Ook moet ik eerst via de web interface van kodi het volume een tikje geven omdat het mute icoon anders blijft staan.
Komt denk doordat de tv speakers gemute worden doordat de receiver het geluid afhandelt.
Ik ga es ff proberen volgens mij is het onder Kodi > System > Sound > Audio Output > Keep audio device alive (staat standaard op 1 minuut). Ik ga dat es op OFF gooien.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vind u t CES nieuws tot nu toe een beetje verwarrend inderdaad, ik snap de beslissing om Android uit bepaalde modellen te slopen ook niet echt.

Blijven de huidige modellen met Android wel beschikbaar? Ik zit te azen op een 55W805/9c, als ze dit model helemaal schrappen dan moet ik er van tevoren nog 1 halen. :P
lowfi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:00:

Ik zou niet rekenen op een dikke korting, vorig jaar kosten de Sony tv's evenveel tijdens de btw dagen, online hadden ze de de prijzen vantevoren omhoog gegooid. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 06-01-2016 19:00 ]

• lowfi
Als je twee weken van te voren online koopt kan je nog tijdens de BTW dagen terug gaan en de BTW naderhand van de tv af krijgen misschien ;)

43" die ik op het oog heb is nog de "normale" prijs op dit moment. BTW dagen zijn eind jan.

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik weet niet of deze vraag in deze topic hoort, maar gebruikt iemand een Bravia TV met een Amino box van Telfort? Is het mogelijk om met CEC de kanalen te veranderen?

• Jumpman
  • Laatst online: 20:41
Zo de Samsung Active SSG-5100GB 3D brillen van Amazon.de zijn binnen (2 januari 2016 besteld, dus snel gegaan), als ik tijd heb ze maar eens testen met de KDL-55W809C.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
Jumpman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:07:
Zo de Samsung Active SSG-5100GB 3D brillen van Amazon.de zijn binnen (2 januari 2016 besteld, dus snel gegaan), als ik tijd heb ze maar eens testen met de KDL-55W809C.
Die van mij 3 januari besteld op Amazon.de.
Ze zijn ook al onderweg, dus misschien ook nog voor het weekend binnen dan :)
Ben benieuwd naar de 3d kwaliteit.

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
We kennen uiteraard de prijzen nog niet. Lijkt me vreemde zet als ze de nieuwe xd85 reeks geheel zo zwaar geprijsd zouden zetten. Hoe ga je dan 4k pushen wat toch de nakende standaard aan het worden is. Over de beschikbare content kunnenwe nog discussiëren uiteraard.:)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14

Ethirty

Who...me?

Ik snap weer eens helemaal niks van wat er nu precies gaat veranderen aan de nieuwe tv's met die onduidelijke type aanduidingen, maar het feit dat Sony doorgaat met Android wil ik voorzichtig positief noemen voor het platform.

Maar als de prijzen dit jaar een beetje gunstig worden ga ik denk ik toch eens serieus kijken naar een OLED tv, bij voorkeur FHD. Daar zie ik meer in dan in 4K.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is het eigenlijk bekend wat de refreshtime van de 55X8005c is? ik zag net dat deze maar 120,- duurder is dan een 55W805C, dan is $k wel interessant natuurlijk :P ik moet er echter wel goed op kunnen komen. Hebben de 55w805 en 55x8005 verder gelijke beeldkwaliteit?

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:25
Ik denk dat Sony meer onderscheid wil maken tussen de budget tv's en premium tv's. Android willen ze echt als iets premiums gaan neerzetten. Terwijl ze de budget modellen op deze manier goedkoper kunnen maken. Daardoor zullen ze zich proberen te onderscheiden bij de mensen met voldoende geld, en de mensen binnen de budget markt.

Als dat waar is vind ik dat persoonlijk een slechte zaak, heb liever een goede middenmoter qua prijs die veel prijs-kwaliteit biedt, maar we zullen zien. Misschien slaan wat betreft bepaalde tv's wel een jaartje over.

[ Voor 16% gewijzigd door Matedeor op 06-01-2016 22:44 ]

• Sjah
@Hierboven: vind ik niet persee, lees het Sony forum over de serie van dit jaar, er zijn lui djie het liefst hun (naar hun mening) buggy prachtige Sony tv aan stukken willen hakken. Als dat volgend jaar niet opgelost is in de dure Android serie, dan is het leuk als de D serie (FHD-deel) dezelfde juichende reactie ontvangt als verleden jaar de B serie (van de 705B tot de 829B, allemaal waren die top).

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
@all, al sinds aug de 65x850c en ook sinds de december update reboot mijn tv spontaan (niet eens tijdens tv kijken maar bv via streamen van series/films of gamen op x1 via onkyo receiver..
dus sony, fix je zooi eens goed

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29

Bever!

3

Chaoss schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:21:
Is het eigenlijk bekend wat de refreshtime van de 55X8005c is? ik zag net dat deze maar 120,- duurder is dan een 55W805C, dan is $k wel interessant natuurlijk :P ik moet er echter wel goed op kunnen komen. Hebben de 55w805 en 55x8005 verder gelijke beeldkwaliteit?
Niet kopen, die tv heeft ik meen geen hdmi 2.0 of Hevc. in ieder geval iets wat essentieel was..

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb een probleem met Plex voor android. Op mijn Sony 55X8505 kan ik niet inloggen in Plex. Hij geeft de melding niet te connecteren met de servers en dat er een update moet plaatsvinden.
Ik had de app al verwijdert en gereinstalled, zonder resultaat.

Iemand een idee?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
Bever! schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:58:
[...]

Niet kopen, die tv heeft ik meen geen hdmi 2.0 of Hevc. in ieder geval iets wat essentieel was..
Heeft ie wel hoor...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bever! schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:58:
[...]

100Hz? :P
Sjah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:01:
@Hierboven: vind ik niet persee, lees het Sony forum over de serie van dit jaar, er zijn lui djie het liefst hun (naar hun mening) buggy prachtige Sony tv aan stukken willen hakken. Als dat volgend jaar niet opgelost is in de dure Android serie, dan is het leuk als de D serie (FHD-deel) dezelfde juichende reactie ontvangt als verleden jaar de B serie (van de 705B tot de 829B, allemaal waren die top).
Die maten 43" en 49" zijn wel iets om je 'zorgen' over te maken. 49" is een typische LG maat dus mogelijk zijn ze allebei IPS modellen ... (AUO heeft wel 43" VA panelen maar geen 49")

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 07-01-2016 11:43 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29

Bever!

3

Oh stom heb me vergist.

• AlterMann
  • Laatst online: 17-01 20:42
[...]

Probeer transcoding eens uit te zetten, dit hielp bij mij tegen de static noise.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2lvbv34.jpg

• Jumpman
Gisteren ontdekt dat mijn versterker geen HDMI 1.4a ondersteund. Dat is jammer voor 3D films.

Nu wil ik het volgende gaan doen HTPC met HDMI 1.4a naar de TV, van de TV met een optische kabel naar de versterker. Is mijn resultaat dan inderdaad maximaal DTS 5.1? Weet iemand dit?

Ik snap dat het nooit DTS-MA of Dolby-HD zal worden, hier heeft de toslink gewoon te weinig bandbreedte voor.

Toch maar een beetje naar een andere versterker kijken.

• Rossiejwt
  • Laatst online: 02-02-2025
Klopt het dat de app van Kodi op niet hoger dan 1080p gezet kan worden ??

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:51
Jumpman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:49:
Gisteren ontdekt dat mijn versterker geen HDMI 1.4a ondersteund. Dat is jammer voor 3D films.

Nu wil ik het volgende gaan doen HTPC met HDMI 1.4a naar de TV, van de TV met een optische kabel naar de versterker. Is mijn resultaat dan inderdaad maximaal DTS 5.1? Weet iemand dit?

Ik snap dat het nooit DTS-MA of Dolby-HD zal worden, hier heeft de toslink gewoon te weinig bandbreedte voor.

Toch maar een beetje naar een andere versterker kijken.
Ik begrijp dat je versterker/receiver geen hdmi heeft? Dan zou ik sowieso na een nieuwe kijken.

• Jumpman
baronruud schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Ik begrijp dat je versterker/receiver geen hdmi heeft? Dan zou ik sowieso na een nieuwe kijken.
Zeker wel, maar geen HDMI 1.4a, wat nodig is voor 3D.

Gewone 1080p films gaan goed (HTPC -> Receiver -> TV).

• DeBaroN
Jumpman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:51:
[...]

Zeker wel, maar geen HDMI 1.4a, wat nodig is voor 3D.

Gewone 1080p films gaan goed (HTPC -> Receiver -> TV).
Maar waarom zou je dan een optische kabel aansluiten? Geluid gaat gewoon vanaf je HTPC via hdmi naar de versterker/receiver en dan via je hdmi naar de tv?
Dan kan je DTSMA en TrueHD doorsturen.
Of zie ik iets helemaal over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 07-01-2016 13:53 ]

• Jumpman
baronruud schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:53:
[...]

Maar waarom zou je dan een optische kabel aansluiten? Geluid gaat gewoon vanaf je HTPC via hdmi naar de versterker/receiver en dan via je hdmi naar de tv?
Dan kan je DTSMA en TrueHD doorsturen.
Of zie ik iets helemaal over het hoofd?
Omdat ik 3D wil kijken met 5.1 en de versterker geen 3D passthrough ondersteund.

• DeBaroN
Jumpman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:56:
[...]

Omdat ik 3D wil kijken met 5.1 en de versterker geen 3D passthrough ondersteund.
Oh, op die fiets. Dan inderdaad max dts/dd wat je zei via toslink.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Ik heb passthrough even uitgezet 8)7 .

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05-2025
Hoeveel Hz heeft de SONY KD-49X8305C, En is deze een beetje aan te raden?

• sdk1985
apis29 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:38:
[...]

Motionflow rating wordt aangeduid als 'XR' . Dat is geen tv model ... ;)
Wat ik nu al twee keer probeer uit te leggen is dat 800 ook 120Hz is, alleen wordt er traditioneel in Europa met 50 en 100hz aanduidingen gesproken. Dat Rtings het over 120Hz heeft is ook niet meer dan normaal aangezien ze uit Noord-Amerika komen. Daarnaast heb je in Amerika geen subtypen: de X830C is de X8305C.

Om het visueel wat duidelijker te maken. Élke 100Hz is ook een 120Hz ...
W705C 200 = 50 & 60
X8305C 800 = 100 & 120
X8307C 900 = 100 & 120
X8308/9C 1000 = 100 & 120

Of vorig jaar:
W605B 200 = 50 & 60
42W805B 200 = 50 & 60
42W815B 200 = 50 & 60
42W828/9B 400 = 50 & 60
50W805B 400 = 100 & 120
50W815B 600 = 100 & 120
50W828/9B 800 = 100 & 120

Rtings in nog lang geen autoriteit, die leren ook gaanderweg meer dingen (ook van de commentaren die ze vaak genoeg gekregen hebben).
Probleem wat ik hiermee heb is een 144 Hz monitor een 144 Hz monitor is, en niet een 60 Hz, 72 HZ, 100 Hz, 120 Hz en 144 Hz monitor :+ . We benoemen schermen op de hoogste Hz bij de native resolutie.

Dus jou lijstje zou dan zo worden
W705C 200 = 50 & 60
X8305C 800 = 100 & 120
X8307C 900 = 100 & 120
X8308/9C 1000 = 100 & 120
Of dat waar is betwijfel ik omdat ik tot heden nog geen bron heb gezien dat bijvoorbeeld de 5C modellen ook 119 Hz input accepteren. Het kan wel, maar echt logisch komt het op mij niet over (dan zou de 200Hz motionflow beperking puur softwarematig zijn). Gevoelsmatig is het prijsverschil daarvoor te groot. Verder gaat het in tegen wat Sony aan zijn eigen medewerkers informeert...

Dus voordat we dit als waar aan kunnen nemen is er echt bewijs nodig... We hebben echt iemand nodig met een 5c model :P .

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 07-01-2016 15:40 ]

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-01 10:07
tg1997 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:21:
Hoeveel Hz heeft de SONY KD-49X8305C, En is deze een beetje aan te raden?
Zoekfunctie is handig hiervoor?

100 hz paneel.

• tcviper
Het probleem van static noise soms ligt dus aan:
Kodi > System > Sound > Audio Output > Keep audio device alive (staat standaard op 1 minuut).
Als je dat OFF gooit, is het opgelost (althans bij mij).

Het heeft verder niks met AC3 transcoding te maken (wat overigens ook niet nodig is bij een goede receiver).

• Motion2
tcviper schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:28:
Het probleem van static noise soms ligt dus aan:
Kodi > System > Sound > Audio Output > Keep audio device alive (staat standaard op 1 minuut).
Als je dat OFF gooit, is het opgelost (althans bij mij).

Het heeft verder niks met AC3 transcoding te maken (wat overigens ook niet nodig is bij een goede receiver).
Komt bij jou de static Noise dan uit de tv speakers op volume "schrik je kapot"?
Zo ja, dan ga ik er ook maar eens mee klooien

[ Voor 4% gewijzigd door Motion2 op 07-01-2016 18:19 ]

• tcviper
Motion2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:19:
[...]

Komt bij jou de static Noise dan uit de tv speakers op volume "schrik je kapot"?
Zo ja, dan ga ik er ook maar eens mee klooien
Nee, uit mijn receiver (STR-DN1060 Sony), en ja dat was op schrik je kapot niveau :P
Update: Hmm, nvm dat schijnt het static soms niet op te lossen :(

[ Voor 15% gewijzigd door tcviper op 07-01-2016 19:36 ]

• Motion2
tcviper schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:39:
[...]

Nee, uit mijn receiver (STR-DN1060 Sony), en ja dat was op schrik je kapot niveau :P
Update: Hmm, nvm dat schijnt het static soms niet op te lossen :(
Ja hier springen wij ook wel eens op van de bank als dat gebeurt 8)7
Eigenlijk nog een van de weinige ergernissen die ik nog heb bij deze tv..

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Motion2 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:29:
[...]

Ja hier springen wij ook wel eens op van de bank als dat gebeurt 8)7
Eigenlijk nog een van de weinige ergernissen die ik nog heb bij deze tv..
Ik had hier nooit last van tot ik net de jarvis 16 beta 4 er op had gezet. Soms was het geluid goed, soms helemaal weg en soms die keiharde static noise. Ik heb snel maar weer de stable versie van de play store er op gezet.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
sdk1985 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Probleem wat ik hiermee heb is een 144 Hz monitor een 144 Hz monitor is, en niet een 60 Hz, 72 HZ, 100 Hz, 120 Hz en 144 Hz monitor :+ . We benoemen schermen op de hoogste Hz bij de native resolutie.
Voor wat betreft monitoren wel, voor televisies is dit niet het geval. Dit omdat de Nederlandse televisie op 50Hz is en bij beeldinterpolatie dus een veelvoud hiervan maakt, dus 100Hz of 200Hz. In werkelijkheid zitten hier dus 60Hz, 120Hz en 240Hz panelen in waarbij de T-CON de frequentie kan aanpassen aan de bron. Dat is veel makkelijker dan verschillende toestellen voor verschillende markten te maken waar verschillende frequenties voor de bron gebruikt worden.

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-01 11:58
Voor mij is HDR een van de belangrijkste (toekomstige) features voor de beeldkwaliteit. Wat ik me afvraag (en waar waarschijnlijk nog geen antwoord op is) is of de 2015 X8505C nu echt minder zal presteren op dit gebied dan z'n 2016 opvolger... maw is het verstandig om hierop te wachten.

Het design zal wel weer iets strakker zijn maar of android nu de smart tv voor mij is weet ik niet. Misschien een vertekend beeld na 6 maanden dit topic volgen. Heb nu een full hd LG van 3-4 jaar oud en die streamt mijn plex files (soms wel 25gb groot) vanaf mn mac nog elke dag zonder problemen, met dts en ondertiteling.

Beetje vloeken hier natuurlijk maar de nieuwe LG's zien er veelbelovend uit... to be continued...

• Sjah
apis29 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:38:

Die maten 43" en 49" zijn wel iets om je 'zorgen' over te maken. 49" is een typische LG maat dus mogelijk zijn ze allebei IPS modellen ... (AUO heeft wel 43" VA panelen maar geen 49")
Ja, wat ook kan is dat ze op LG Ips panelen overgaan, met HDR..? LG heeft die aangekondigd, uiteraard voor de duurdere lijn is er ruchtbaarheid aan gegeven. ben niet op de hoogte of dat niet ook in de wat goedkopere lijn mogelijk is, maar lijkt mij dat HDR ooit doordruppelt naar beneden, dus wie weet al volgend jaar in de Sony middenklasse? En Ips met HDR lijkt mij beter dan een huidig VA.

• sdk1985
Dimens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Voor wat betreft monitoren wel, voor televisies is dit niet het geval. Dit omdat de Nederlandse televisie op 50Hz is en bij beeldinterpolatie dus een veelvoud hiervan maakt, dus 100Hz of 200Hz. In werkelijkheid zitten hier dus 60Hz, 120Hz en 240Hz panelen in waarbij de T-CON de frequentie kan aanpassen aan de bron. Dat is veel makkelijker dan verschillende toestellen voor verschillende markten te maken waar verschillende frequenties voor de bron gebruikt worden.
Maar dan blijven het dus 120 Hz panelen en geen 100 OF 120 Hz panelen ;). Elke monitor kan al zijn Hz omlaag aanpassen. Dat is niets nieuws. Misschien als je denkt aan ouderwetse beeldbuis tv's, maar niet als je de huidige lineup gewoon ziet als een uit de hand gelopen computer monitor.

Huidige lineup is natuurlijk ook een mix van IPS en VA. Persoonlijk vond ik de 20 graden hoek van VA wel erg beperkt. Hangt natuurlijk van je zithoek af, maar met een bank erbij op 90 graden wordt het snel problematisch.
krayzii schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:53:
[...]

Ik had hier nooit last van tot ik net de jarvis 16 beta 4 er op had gezet. Soms was het geluid goed, soms helemaal weg en soms die keiharde static noise. Ik heb snel maar weer de stable versie van de play store er op gezet.
Vooral handig om zoiets even te melden bij Team Kodi, dan kunnen ze er wat aan doen voor de final uit komt. Er is een speciaal Sony Android TV topic.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 08-01-2016 01:13 ]

• Jumpman
Gisteravond geprobeerd een 3D 1080p ISO af te spelen op de Sony KDL-55W809C, maar dit ging niet van harte.

De aansluiting was als volgt: ASUS N551JQ laptop -> HDMI 1.4 kabel -> Sony KDL-55W809C -> Bluetooth -> Samsung Active 3D Glasses SGG5100.

3D via de YouTube App gaat goed dit (Sony KDL-55W809C -> Bluetooth -> Samsung Active 3D Glasses SGG5100) werkt dus.

Dan de ASUS N551JQ laptop. Hier zit een Intel 4600 GPU en een nVidia GeForce 845M in. Na de eerste zoektocht blijkt dat de nVidia GeForce 845M niet gaat werken, want de HDMI poort is verbonden met de Intel 4600 GPU en dan werkt nVidia 3D Vision met 3DTV Play niet.

Daarna mijn pijlen gericht op de Intel 4600 GPU, deze zou volgens de specificatie Intel InTru 3D moeten ondersteunen, maar hier heb ik geen instellingen voor gevonden om dit te activeren.

Iemand die 3D 1080p ISO's wel werkend heeft met een laptop?

Edit: Ik vond net dit. Van het weekend maar even verder. Ik heb ook nog een desktop met een AMD Phenom X4 9550 met een nVdia GeForce GT 610, misschien eerst hier maar eens mee testen.

Edit: De Intel GPU's zouden ook 3d moeten doen volgens deze link vanaf de 2nd Intel Core generatie.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 08-01-2016 11:05 ]

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
sdk1985 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 01:11:
[...]

Maar dan blijven het dus 120 Hz panelen en geen 100 OF 120 Hz panelen ;). Elke monitor kan al zijn Hz omlaag aanpassen. Dat is niets nieuws. Misschien als je denkt aan ouderwetse beeldbuis tv's, maar niet als je de huidige lineup gewoon ziet als een uit de hand gelopen computer monitor.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar wat apis29 met de frequentie bedoelt is eigenlijk wel juist. Het is normaal om te spreken over 50Hz, 100Hz en 200Hz panelen hier in Europa waardoor je deze waardes dus ook bij reviewers tegenkomt in plaats van de 60Hz, 120Hz en 240Hz frequenties. En aangezien je de frequentie van de bron meestal niet kunt wijzigen - zoals dit wel bij computers en monitoren het geval is - is het logisch om te spreken van panelen die zowel 100Hz als 120Hz zijn. Zo voorkom je ook de verwarring dat 50Hz bronnen middels beeldinterpolatie naar 120Hz gebracht zouden worden, zoals je zelf eerder ook al liet weten.

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:30:
[...]

Ja, wat ook kan is dat ze op LG Ips panelen overgaan, met HDR..? LG heeft die aangekondigd, uiteraard voor de duurdere lijn is er ruchtbaarheid aan gegeven. ben niet op de hoogte of dat niet ook in de wat goedkopere lijn mogelijk is, maar lijkt mij dat HDR ooit doordruppelt naar beneden, dus wie weet al volgend jaar in de Sony middenklasse? En Ips met HDR lijkt mij beter dan een huidig VA.
Dit gaat natuurlijk over die fullHD opvolger van de W755C, denk niet dat ze HDR gaan krijgen op full HD tv's. Maar idd bij deze maten zou het best kunnen dat ze de W755C vervangen door een model met LG IPS panelen ... (dus mocht iemand nog een full HD Android met 'slechts' Full HD willen dan moet ie er snel bij zijn eind van de maand).
sdk1985 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 01:11:
[...]

Als je het een beetje goed leest staat er bij mij ook & (EN, niet OF). JIJ bent degene die het over OF hebt :z . ( 800 = 100Hz, 1000 = 120Hz _O- :P )
Bovendien kunnen Amerikaanse Sony's helemaal niet naar 100Hz, of tenminste ze zouden het wel kunnen met andere hardware misschien maar een 50Hz signaal wordt niet geaccepteerd.
Maar idd in de basis zijn het 60 en 120Hz tv's tegenwoordig ...

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 08-01-2016 11:50 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 17:23
apis29 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:41:
[...]

Dit gaat natuurlijk over die fullHD opvolger van de W755C, denk niet dat ze HDR gaan krijgen op full HD tv's. Maar idd bij deze maten zou het best kunnen dat ze de W755C vervangen door een model met LG IPS panelen ... (dus mocht iemand nog een full HD Android met 'slechts' Full HD willen dan moet ie er snel bij zijn eind van de maand).
Zijn er uberhaupt opvolgers voor de W75/80C aangekondigd?
Kan de specsheet zo snel even niet terugvinden, maar het leek erop dat er alleen low en mid end HD modellen opstonden (zonder android etc). Vervangers voor de 705c en lager dus.

Wellicht dat die later komen, of dat Sony de geplande versimpeling van z'n productportfolio nu echt doorzet.

ah zie dat dat een pagina terug al besproken is

[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 08-01-2016 15:18 ]

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
meer gebruikers met lip sync issues (zowel hdmi input als netflix app en ook via tv speakers)?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 00:29

Turfschipper

Hup NAC

Met welke ios app kan ik filmpjes van mijn ipad naar mijn sony 809c streamen?

Weet iemand dat?

(Goed opzoekbaar denk ik, maar heb visite en haast haha ;-) )

Bvd

Edit

Ben ook allemaal aan het zoeken, maar vraag me af; kan dat al wel? Of heb je dan nog een update nodig die dat ondersteund net als recorden?

[ Voor 31% gewijzigd door Turfschipper op 08-01-2016 19:42 ]

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49
Turfschipper schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:03:
Met welke ios app kan ik filmpjes van mijn ipad naar mijn sony 809c streamen?

Weet iemand dat?

(Goed opzoekbaar denk ik, maar heb visite en haast haha ;-) )

Bvd

Edit

Ben ook allemaal aan het zoeken, maar vraag me af; kan dat al wel? Of heb je dan nog een update nodig die dat ondersteund net als recorden?
imediashare, is gratis en je kan er muziek,foto en filmpje direct mee streamen op de tv als ze maar in hetzelfde netwerk zitten

• Jumpman
Jumpman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:15:
Gisteravond geprobeerd een 3D 1080p ISO af te spelen op de Sony KDL-55W809C, maar dit ging niet van harte.

De aansluiting was als volgt: ASUS N551JQ laptop -> HDMI 1.4 kabel -> Sony KDL-55W809C -> Bluetooth -> Samsung Active 3D Glasses SGG5100.

3D via de YouTube App gaat goed dit (Sony KDL-55W809C -> Bluetooth -> Samsung Active 3D Glasses SGG5100) werkt dus.

Dan de ASUS N551JQ laptop. Hier zit een Intel 4600 GPU en een nVidia GeForce 845M in. Na de eerste zoektocht blijkt dat de nVidia GeForce 845M niet gaat werken, want de HDMI poort is verbonden met de Intel 4600 GPU en dan werkt nVidia 3D Vision met 3DTV Play niet.

Daarna mijn pijlen gericht op de Intel 4600 GPU, deze zou volgens de specificatie Intel InTru 3D moeten ondersteunen, maar hier heb ik geen instellingen voor gevonden om dit te activeren.

Iemand die 3D 1080p ISO's wel werkend heeft met een laptop?

Edit: Ik vond net dit. Van het weekend maar even verder. Ik heb ook nog een desktop met een AMD Phenom X4 9550 met een nVdia GeForce GT 610, misschien eerst hier maar eens mee testen.

Edit: De Intel GPU's zouden ook 3d moeten doen volgens deze link vanaf de 2nd Intel Core generatie.
Inmiddels de 3D 3840 x 1080p ISO werkend, alleen helaas wel op mijn oude PC met een nVidia GeForce GT 610 met Cyberlink PowerDVD. Wat ziet het er schitterend uit, in 2012 had ik ook een #D scherm met actieve 3D bril, maar Full HD 3D is toch wel erg mooi op de Sony (vergeet al die YouTube 3D filmpjes of H-SBS filmpjes).

Ook heb ik 5.1 Dolby Digital en 5.1 DTS werken via een Optische Toslink voor de geinteresseerden. In het menu bij Speaker dit van TV op Audio Systeem zetten doet de trick. Je moet dan natuurlijk wel een Receiver hebben die dit kan verwerken.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 00:29

Turfschipper

Hup NAC

edebee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:16:
[...]

imediashare, is gratis en je kan er muziek,foto en filmpje direct mee streamen op de tv als ze maar in hetzelfde netwerk zitten
Ah! Ok, heel erg bedankt, wij konden het niet vinden.

Morgen eens op mijn gemak uit pluizen.

Cheers.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
Is er al meer bekend wanneer de opname functionaliteit komt? Zou het dan ook mogelijk zijn om een programma te pauzeren of terug te spoelen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• il padrino
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10-2022
Hoi eerst even voorstellen. Ik volg dit topic al bijna vanaf het begin. Vanaf begin juli in het bezit van de 55X8509c en toch wel zeer tevreden over het beeld. De software, tja iedere update gaat het een beetje vooruit.
Ik heb nog steeds goede hoop dat het uiteindelijk goed komt en we een goede aankoop hebben gedaan. Sony is er nog steeds mee bezig en dat is toch een positief teken. Vorige week mijn 'oude' homecinema vervangen voor de HT RT5 soundbar met draadloze achter speakers en subwoofer en de BDP-S6500 bluray speler met 4K upscaling. Het verbaasde mij dat dit het beeld toch wat scherper maakt.
Ik ben in iedergeval zeer content met mijn huidige opstelling.

• il padrino
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste bravia 2015 bezitters weten jullie al dat er sinds 06-01-16 een nieuwe update is voor de tv. Ik zag er namelijk niets over hier op het forum. Deze werkt alleen via usb en ik heb tot nu toe geen herstart, problemen met de ab en infobalk meer.
Al met al lijkt alles een stuk soepeler te lopen.

Ik hoop dat deze problemen nu echt verholpen zijn.
Dit waren voor mij namelijk de grootste irritaties.

[ Voor 6% gewijzigd door il padrino op 10-01-2016 07:36 ]

• Wietsee.
  • Laatst online: 00:28
il padrino schreef op zondag 10 januari 2016 @ 07:33:
Beste bravia 2015 bezitters weten jullie al dat er sinds 06-01-16 een nieuwe update is voor de tv. Ik zag er namelijk niets over hier op het forum. Deze werkt alleen via usb en ik heb tot nu toe geen herstart, problemen met de ab en infobalk meer.

Je moet er ook nog is snel bij zijn!
Om onze klanten een uitstekende gebruikerservaring aan te bieden tijdens de vakantieperiode, zal deze firmware update gedurende een korte periode exclusief beschikbaar gesteld worden om te downloaden. U kunt deze firmware update via uw computer naar een USB-apparaat downloaden vanaf 21 december 2015.
Ik installeer de update nu op zowel de KD-55X8505c als KD-43X8307C. Er zijn na 8 december zelfs twee USB updates verschenen, de eerste was op 21-dec met versienr. v3.155, de laatste update heeft versienr. v3.169 en is gepubliceerd op 6 januari.
Ik heb me nu maar aangemeld op die support pagina om toekomstige update informatie via e-mail te ontvangen.

Verwijderd

il padrino schreef op zondag 10 januari 2016 @ 07:33:

HIer de link voor de 4K TV's. Nu nog op zoek naar de W809 firmware, daar lijkt 3155 de laatste te zijn volgens de Sony website.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 08:58 ]

• Sjah
Voor de 50 inch 756C hoef je niet meer te wachten op Btw weg ermee, damn Bcc heeft aardige prijs nu, of zou het foutje zijn.... pricewatch: Sony Bravia KDL-50W756C Zilver

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 10-01-2016 10:16 ]

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-01 10:55
[b][message=45567130,noline]Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @

Ik installeer de update nu op zowel de KD-55x8505c als KD-43x8307C. Er zijn na 8 december zelfs twee USB updates verschenen, de eerste was op 21-dec met versienr. v3.155, de laatste update heeft versienr. v3.169 en is gepubliceerd op 6 januari.
Ik heb me nu maar aangemeld op die support pagina om toekomstige update informatie via e-mail te ontvangen.
Ik kan hem niet vinden op de sony site voor de 50w805c :?

• Wietsee.
Boomster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Ik kan hem niet vinden op de Sony site voor de 50w805c :?
http://www.sony.nl/suppor...ate-v3155-eua/KDL-50W805C
Link aantal keren proberen in de browser gezien er regelmatig een error melding optreedt.

• audiojunk
  • Laatst online: 17:35
Sjah schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:15:
Voor de 50 inch 756C hoef je niet meer te wachten op Btw weg ermee, damn Bcc heeft aardige prijs nu, of zou het foutje zijn.... pricewatch: Sony Bravia KDL-50W756C Zilver
Geen foutje denk ik maar wel al uitverkocht,

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik snap het nog niet met de 2016 lineup, komt de 55w805/9 MET Android nu te vervallen in de loop van 2016? Ik kan dit niet goed uit de nieuwsberichten halen.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:48
Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Link aantal keren proberen in de browser gezien er regelmatig een error melding optreedt.
Dus schijnbaar alleen voor de 4K modellen, want dit is de 'oude' firmware.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Maar dat is de 3155 en niet de 3169 die in januari gereleased is. Ik denk dat er nog geen update is voor de non-4K modellen.

Edit: hmm spuit elf.

• Wietsee.
Sinds versie 3.155 wordt er geklaagd over een hoog standby verbruik o.a. op de Sony fora.
Met de Cresta Wattmeter heb ik zowel bij mijn KD-55X8505c als KD-43X8307C beide met firmware v.3.169 een standby verbruik gemeten van 22 Watt, behoorlijk veel dus. Dit is echter 5 minuten na uitschakeling d.m.v. de afstandsbediening.
Ik hou even in de gaten of het later nog zakt, mocht dit niet lager worden zet ik er KlikAanKlikUit schakelaars tussen.

Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).
  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download

[ Voor 35% gewijzigd door Wietsee. op 10-01-2016 16:24 ]

• Sjah
audiojunk schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Geen foutje denk ik maar wel al uitverkocht,
Nee, wel snel zeg, tjonge. En geen mogelijkheid om uit het magzijn der leverancier te laten komen valt me tegen, blijkbaar wilde bcc dit model NU al eruit hebben.

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:17
Sjah schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:53:
[...]

Nee, wel snel zeg, tjonge. En geen mogelijkheid om uit het magzijn der leverancier te laten komen valt me tegen, blijkbaar wilde bcc dit model NU al eruit hebben.
Kijk even in de pricewatch bij mediamarkt

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:41

W84

Wauw, ze hebben na deze update eindelijk het woord "Toegankelijkheid" goed staan. :+

• Xyanta
Hoe ervaren jullie de helderheid van het beeld bij 3d materiaal?
Ik heb een 55w809c icm de samsung ssg-p51002/xc 3d brillen.
3d werkt werkt perfect en zier er goed uit, alleen vind ik de helderheid iets aan de lage kant. Ik heb deze bij de 3d instellingen al op hoog ingesteld.
Ik gebruik verder de cinema pro instelling voor het beeld. Deze is al iets donkerder uit zichzelf dan de standaard beeldmodus maar wel natuurlijker van kleur.

• Jumpman
NG00 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:25:
Hoe ervaren jullie de helderheid van het beeld bij 3d materiaal?
Ik heb een 55w809c icm de samsung ssg-p51002/xc 3d brillen.
3d werkt werkt perfect en zier er goed uit, alleen vind ik de helderheid iets aan de lage kant. Ik heb deze bij de 3d instellingen al op hoog ingesteld.
Ik gebruik verder de cinema pro instelling voor het beeld. Deze is al iets donkerder uit zichzelf dan de standaard beeldmodus maar wel natuurlijker van kleur.
Bij 3D met de KDL-55W809C en de Samsung SSG-P5100 gebruik ik de beeldinstelling: Standaard. Voor mij is dit goed helder.

• lowfi
Mij lijkt dat het contrast sws omlaag gaat. Je hebt te doen met een extra "laag"

• Jumpman
lowfi schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:54:
Mij lijkt dat het contrast sws omlaag gaat. Je hebt te doen met een extra "laag"
Dat klopt ook, omdat de 3D brilletjes het donkerder maken.

• Xyanta
Miss dat ik dan voor 3d maar wel beeldmodus standaard moet gebruiken. Voor normaal tv kijken vind ik de kleuren hierbij te verzadigd, maar aangezien het beeld bij 3d donkerder is wordt dat weer gecompenseerd.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:25
Sjah schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:15:
Nette prijs, verleidelijk om de 50 inch te kopen die nu goedkoper is dan de 43 inch, maar dat kan ik echt niet maken op mijn huidige kamer :P en weet niet precies hoelang ik daar nog zit. Betekend wel dat van de 43 inch dus ook nog een heel stuk af kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 10-01-2016 19:12 ]

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 23:31
Ik heb nu de sony 43w755c aangeschaft. Mooi toestel. Nu kom ik achter dat de tv niet gecertifeerd is door ziggo. Ik heb de quantis ci+ module met 1.3 smartcard. De authenicatie werkt niet. Ik kan alleen npo 1 t/m 3 ontvangen. Zijn er hier ook tweakers die dit probleem hebben? Is het zinvol om een smit ci+ module uit te proberen ? Ik heb de laatste firmware update.

• Sjah
Matedeor schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:09:
[...]

Nette prijs, verleidelijk om de 50 inch te kopen die nu goedkoper is dan de 43 inch, maar dat kan ik echt niet maken op mijn huidige kamer :P en weet niet precies hoelang ik daar nog zit. Betekend wel dat van de 43 inch dus ook nog een heel stuk af kan.
Ja verleidelijke prijs. Maar ok, als de MM prijs over 2 weken 610 is, dan is dit nou ook weer niet ongelooflijk, aan de andere kant denk ik dat met deze 590 wel de laagste prijs is aangestipt waarvoor de 756c weggaat op dit formaat, tevens denk ik dat deze prijs morgen weer naar normaal is.
De 43 inch kan zeker stuk vanaf, ik gok dat die voor iets meer dan 500 te doen is eind deze maand. wat ongeveer ook zijn onderkant zal zijn, nou komop misschien zal je hem ergens 2 dagen voor 479 vinden, dan houdt het wel op.

• Xyanta
bruinsmm schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:21:
Ik heb nu de sony 43w755c aangeschaft. Mooi toestel. Nu kom ik achter dat de tv niet gecertifeerd is door ziggo. Ik heb de quantis ci+ module met 1.3 smartcard. De authenicatie werkt niet. Ik kan alleen npo 1 t/m 3 ontvangen. Zijn er hier ook tweakers die dit probleem hebben? Is het zinvol om een smit ci+ module uit te proberen ? Ik heb de laatste firmware update.
Ik heb de 55w809c, en had in het begin ook problemen met de ci+ module. Had nog een Smit 1.1 module van mijn oude samsung en die werkte ook niet. Kreeg net als jij alleen maar npo 1 t/m 3 binnen. Toen een Smit 1.3 module gekocht en deze werkte meteen.
Bij mij werkt een Smit 1.3 module dus wel gewoon goed. Zijn wel geen goedkope modules helaas..

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08-2025
Klopt het dat de laatste 4k firmware update iets groter is dan SONY zelf aangeeft op de support site? Wil het toch even zeker weten voordat ik de update installeer.

Scrooge NL

• Wietsee.
Theo27 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:55:
Klopt het dat de laatste 4k firmware update iets groter is dan SONY zelf aangeeft op de support site? Wil het toch even zeker weten voordat ik de update installeer.
Nee

• sdk1985
bruinsmm schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:21:
Authenticatie probleem had ik hier ook. Als je hem eerst in een andere tv autoriseert dan werkt het wel. Echter na een paar dagen heb je dan weer hetzelfde probleem.

Ook hier vervangen voor een Smit module en dan gaat het wel goed. Let wel op dat de zender volgorde omgekeerd kan zijn (800+ voor HD). In dat geval kun je een alternatief netwerk ID gebruiken om dat op te lossen.

• lowfi
De kdl50w756c a €590 is van de mediamarkt site verwijderd. Ik verwacht dat het een prijsfout is geweest? Heb hem al wel betaald via creditcard. Eens zien of deze geleverd wordt. Beetje een impuls aankoop :P

Kan iemand bevestingen dat films die afgespeeld worden in plex niet getranscode hoeven te worden?

• Xyanta
sdk1985 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:50:
[...]
Authenticatie probleem had ik hier ook. Als je hem eerst in een andere tv autoriseert dan werkt het wel. Echter na een paar dagen heb je dan weer hetzelfde probleem.

Ook hier vervangen voor een Smit module en dan gaat het wel goed. Let wel op dat de zender volgorde omgekeerd kan zijn (800+ voor HD). In dat geval kun je een alternatief netwerk ID gebruiken om dat op te lossen.
Zelf heb ik de zendervolgorde gewoon goed staan met mijn smit 1.3 module.
De HD zenders beginnen gewoon netjes vanaf zender 1.
Gebruik de standaard netwerk ID voor mijn regio (ziggo).
lowfi schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:56:
De kdl50w756c a €590 is van de mediamarkt site verwijderd. Ik verwacht dat het een prijsfout is geweest? Heb hem al wel betaald via creditcard. Eens zien of deze geleverd wordt. Beetje een impuls aankoop :P

Kan iemand bevestingen dat films die afgespeeld worden in plex niet getranscode hoeven te worden?
Ik heb plex op mijn NAS draaien voor rtl xl (synology ds215j).
Wanneer ik films wil kijken op mijn Sony, en de beeldkwaliteit op zowel server als tv op origineel instel, gaat dit goed en hoeft er niet getranscode te worden. Echter zodra er ondertiteling in het spel komt, vind plex het nodig om te trancoden en is mijn NAS in een keer te zwak en kan ik het niet afspelen :P
Oftewel ik gebruik plex niet haha. Maar als de server die je zelf gebruikt krachtig genoeg is om te trancoden dan is dit geen enkel probleem.
Ik gebruik nu gewoon Sony's eigen ingebouwde video app en kan hier probleemloos films mee streamen vanuit mijn NAS (incl ondertiteling en 3D films).
Het enige wat je dan niet hebt is de "mooie" schil van plex met de covers en info van de films, maar gewoon de mappen structuur die je op je NAS hebt. Maar daar kan ik niet wakker van liggen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Xyanta op 11-01-2016 10:55 ]

• tcviper
lowfi schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:56:

Dat ligt eraan wat de sound track is. Als het een MKV film is van bijv 1080p met een AC3 Dolby 5.1 audio heeft ie geen transcoding nodig. Als het DTS is wel (is overigens al vaker besproken hier - dan is het geen transcoding maar remuxing (omzetten van DTS > AC3) dat minder CPU vergt dan transcoding), dat DTS gebeuren zal hopelijk met AndroidTV 6.x toegevoegd kunnen worden. Aangezien Plex gebruikt maakt van de google exoplayer (die ook voor de youtube app en andere google apps word gebruikt), dient men dus te wachten op google.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 11-01-2016 10:48 ]

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:38
Is de 50w805b :http://tweakers.net/price...ia-kdl-50w805b-zwart.html de voorganger van http://tweakers.net/price...ia-kdl-50w805c-zwart.html

Of zie ik hier iets over het hofd. Ben op zoek naar een nieuwe tv en vind het opmerkelijk dat de (imo) opvolger beter geprijsd is...
Pagina: 1 ... 48 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297