• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
NG00 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Zelf heb ik de zendervolgorde gewoon goed staan met mijn smit 1.3 module.
De HD zenders beginnen gewoon netjes vanaf zender 1.
Gebruik de standaard netwerk ID voor mijn regio (ziggo).

[...]

Ik heb plex op mijn NAS draaien voor rtl xl (synology ds215j).
Wanneer ik films wil kijken op mijn Sony, en de beeldkwaliteit op zowel server als tv op origineel instel, gaat dit goed en hoeft er niet getranscode te worden. Echter zodra er ondertiteling in het spel komt, vind plex het nodig om te trancoden en is mijn NAS in een keer te zwak en kan ik het niet afspelen :P
Oftewel ik gebruik plex niet haha. Maar als de server die je zelf gebruikt krachtig genoeg is om te trancoden dan is dit geen enkel probleem.
Ik gebruik nu gewoon Sony's eigen ingebouwde video app en kan hier probleemloos films mee streamen vanuit mijn NAS (incl ondertiteling en 3D films).
Het enige wat je dan niet hebt is de "mooie" schil van plex met de covers en info van de films, maar gewoon de mappen structuur die je op je NAS hebt. Maar daar kan ik niet wakker van liggen ;)
Ok ik gebruik ook Emby en daarvoor hoeft niets getranscode te worden bij gebruik van ondertitel. Volgens mij bij de nieuwe plex ook niet meer.

Blijft alleen DTS over. Ik neem aan dat dit niet zon aanslag is op de cpu van de nas/server.

Zelf gebruik ik altijd kodi met emby. Ik vind het handig dat de watch status en dat soort zaken ook onthouden worden.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Poeh, sinds gisteren ook in het bezit van de Sony 43W805C... An sich een mooi apparaat, maar druk aan het vergelijken met de LG 43UF680v (welke ik ook nog heb).

Kijkhoeken vallen me wat tegen, zelfs op de bank (tv staat tegenover het rechterkussen, ik zit meestal op linkerkussen) merk je het al. Wist dat de kijkhoeken matig waren, maar las dat ze voor een dergleijk scherm prima zouden zijn... Even zien of verplaatsen/draaien tv een optie is en of het gaat storen.

Daarnaast gezeur met de quantis 1.3 module, ook een vaker voorkomend probleem zo te zien.

Verder een zeer mooi apparaat, beeld prima (hoewel het niet een spectaculair verschil is met de LG) en nu alle instellen ed nalopen en bekijken. 3.155 update is nu bezig (had ook last van het in beeld blijvende info balkje bijvoorbeeld) en verder maar eens goed uitvogelen om te zien welke van de 2 ik ga houden...

Veel aansluitingen (vergeleken met de LG, die heeft 2xhdmi en 1xusb) en androidtv zijn een echte plus. Design vind ik ook iets geslaagder, maar qua gebruiksgemak, beeld en dergelijke moet het nog blijken.

Verwijderd

Wietsee. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:18:
Sinds versie 3.155 wordt er geklaagd over een hoog standby verbruik o.a. op de Sony fora.
Met de Cresta Wattmeter heb ik zowel bij mijn KD-55X8505c als KD-43X8307C beide met firmware v.3.169 een standby verbruik gemeten van 22 Watt, behoorlijk veel dus. Dit is echter 5 minuten na uitschakeling d.m.v. de afstandsbediening.
Ik hou even in de gaten of het later nog zakt, mocht dit niet lager worden zet ik er KlikAanKlikUit schakelaars tussen.

Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).
  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download
Thx! Straks direct die instellingen wijzigen.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:49
m0ridin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:20:
Poeh, sinds gisteren ook in het bezit van de Sony 43W805C... An sich een mooi apparaat, maar druk aan het vergelijken met de LG 43UF680v (welke ik ook nog heb).

Kijkhoeken vallen me wat tegen, zelfs op de bank (tv staat tegenover het rechterkussen, ik zit meestal op linkerkussen) merk je het al. Wist dat de kijkhoeken matig waren, maar las dat ze voor een dergleijk scherm prima zouden zijn... Even zien of verplaatsen/draaien tv een optie is en of het gaat storen.

Daarnaast gezeur met de quantis 1.3 module, ook een vaker voorkomend probleem zo te zien.

Verder een zeer mooi apparaat, beeld prima (hoewel het niet een spectaculair verschil is met de LG) en nu alle instellen ed nalopen en bekijken. 3.155 update is nu bezig (had ook last van het in beeld blijvende info balkje bijvoorbeeld) en verder maar eens goed uitvogelen om te zien welke van de 2 ik ga houden...

Veel aansluitingen (vergeleken met de LG, die heeft 2xhdmi en 1xusb) en androidtv zijn een echte plus. Design vind ik ook iets geslaagder, maar qua gebruiksgemak, beeld en dergelijke moet het nog blijken.
De 805 en 855 verschillen kwa inch maat alleen toch, had in de winkel nou niet het idee dat de inkijk hoek echt meteen beperkend was. Op elke manier merk je dit thuis? Kleur vervaging?

• m0ridin
Soullancer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:23:
[...]

De 805 en 855v verschillen kwa inch maat alleen toch, had in de winkel nou botert het idee dat de inkijk hoek echt meteen beperkend was. Op elke manier merk je dit thuis? Kleur vervaging?
Dat idd, en ik zie dat dan net in de rechterhoek (en ik zit dus iets links van de tv)... Het wordt allemaal wat... lichter ofzo? Minder contrast? Het is niet heel erg aanwezig, maar net genoeg om op te vallen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:44
[...]

De 805 en 855v verschillen kwa inch maat alleen toch, had in de winkel nou botert het idee dat de inkijk hoek echt meteen beperkend was. Op elke manier merk je dit thuis? Kleur vervaging?
Yes de VA techniek is goed tot 20 graden:

IPS werkt tot 40 graden

Zet beide filmpjes maar eens op 40 graden stil dan zie je het verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 11-01-2016 15:31 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• m0ridin
sdk1985 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:30:
[...]

[video]
IPS werkt tot 40 graden
[video]

Zet beide filmpjes maar eens op 40 graden stil dan zie je het verschil.
Yup, die LG is IPS en die kijkhoeken zijn toch wel erg fijn... Had niet verwacht dat ik er zelfs op de bank 'last' van zou hebben met de sony... Het is ook minimaal, maar wel te zien.

• sdk1985
m0ridin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Yup, die LG is IPS en die kijkhoeken zijn toch wel erg fijn... Had niet verwacht dat ik er zelfs op de bank 'last' van zou hebben met de sony... Het is ook minimaal, maar wel te zien.
Zijn beide Sony tv's O-) (zit waarschijnlijk wel een LG panel in, daar niet van :P ).

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 11-01-2016 16:16 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

De 855 is nog direct LED en beter speakersysteem (en de 75" heeft een ander paneel,wel VA nog maar ouder type met iets betere kijkhoeken)

• SalimRMAF
  • Laatst online: 09-11 22:44

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sinds een week heb ik op mijn 50W756C problemen. Het lijkt wel alsof de GUI niet altijd laadt (soms zie je geen volumeknop, HOME laadt niet goed (je ziet alleen een achtergrond, geen knoppen), en als klap op de vuurpijl bleef de TV vandaag 2x haken en resette ie zichzelf.

Is er sinds een week iets aan de hand?

Gulfstream G650

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 18:11
SalimRMAF schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:41:
Sinds een week heb ik op mijn 50W756C problemen. Het lijkt wel alsof de GUI niet altijd laadt (soms zie je geen volumeknop, HOME laadt niet goed (je ziet alleen een achtergrond, geen knoppen), en als klap op de vuurpijl bleef de TV vandaag 2x haken en resette ie zichzelf.

Is er sinds een week iets aan de hand?
Gebruik je een CI+ module in de tv?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Motion2 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Gebruik je een CI+ module in de tv?
Yep, een Quantis 1.3 :) Ziggo.

Gulfstream G650

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Volgens de Sony site heeft de sony Bravia KD-65X8505C ook HDR. Is dan waarschijnlijk met een update gegaan? Zie:

http://www.sony.nl/electronics/tv/t/tv?type=4k_hdr

Ik zit te twijfelen tussen dit model en een LG 65UF850V

Tips waarom de Sony beter of minder goed is?

• Motion2
SalimRMAF schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:46:
[...]

Meeste problemen bij de Sony tv's is icm de CI+ module. Kan je eens testen zonder?
Zelf heb ik een x850c zonder CI+ en heb eigenlijk weinig problemen. Geen reboots etc

• m0ridin
SalimRMAF schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:46:
[...]

Werkt dat verder op zich voor je? Hier ook die combi maar authenticatie mislukt p de 43w805c. Lees over erg veel problemen met die combi, ander merk module zou prima werken...

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:49
bruinsmm schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:21:
Ik heb nu de sony 43w755c aangeschaft. Mooi toestel. Nu kom ik achter dat de tv niet gecertifeerd is door ziggo. Ik heb de quantis ci+ module met 1.3 smartcard. De authenicatie werkt niet. Ik kan alleen npo 1 t/m 3 ontvangen. Zijn er hier ook tweakers die dit probleem hebben? Is het zinvol om een smit ci+ module uit te proberen ? Ik heb de laatste firmware update.
In mijn w805c werkt de quantis 1.3 module en prehistorische smartcard wel. Ik had eerst alleen Ned 123 in HD en alle andere zenders in SD ( vanaf zendernummer 901 is nu volgens mij SD). Na een reset van ziggo had ik alle zenders in HD.

• Soullancer
apis29 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:10:
[...]

De 855 is nog direct LED en beter speakersysteem (en de 75" heeft een ander paneel,wel VA nog maar ouder type met iets betere kijkhoeken)
Ik kijk nog steeds naar de 55w855c, maar hier zit zeg maar bijna niemand recht voor tv, en de ultra hd x8305 panelen zouden weer slechtere zwart waardes hebben ?
Blijf twijfelen zo

• m0ridin
Soullancer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:25:
[...]

Ik kijk nog steeds naar de 55w855c, maar hier zit zeg maar bijna niemand recht voor tv, en de ultra hd x8305 panelen zouden weer slechtere zwart waardes hebben ?
Blijf twijfelen zo
Dat is het lastige inderdaad, niets is perfect :) Moet zeggen dat ik me vanavond totaal niet heb gestoord aan de kijkhoeken... Wel aan het aanpassen op omgevingslicht (vd helderheid). Dacht het uit te hebben geschakeld, maar nog steeds tekenen...

Beeld wordt dan wat lichter/donkerder. Eerste crash van de launcher gehad en ondertussen ook maar mn quantis module eruit getrokken (kreeg de melding over authenticatiefout terwijl ik netflix aan het kijken was, dat werd wel heel irritant). Zal voor mij pas echt een punt gaan worden als recording/timeshift geimplementeerd is, tot die tijd zal ik mn humax wel houden.

Blijven kijken en proberen verder :)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

m0ridin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Werkt dat verder op zich voor je? Hier ook die combi maar authenticatie mislukt p de 43w805c. Lees over erg veel problemen met die combi, ander merk module zou prima werken...
Ja, eigenlijk heb ik nooit echt problemen ondervonden met de Quantis 1.3. Maar sinds een week heb ik best vaak last van bugs. :X

Gulfstream G650

Verwijderd

Agima! schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:19:
Volgens de Sony site heeft de sony Bravia KD-65X8505C ook HDR. Is dan waarschijnlijk met een update gegaan? Zie:

http://www.sony.nl/electronics/tv/t/tv?type=4k_hdr

Ik zit te twijfelen tussen dit model en een LG 65UF850V

Tips waarom de Sony beter of minder goed is?
Vriend van me heeft de 55UF850V gekocht bij een aanbieding. Daarom heb ik reviews gezocht over dit toestel maar nergens kunnen vinden. Ben zelf ook wel benieuwd. De voet van die tv is overigens erg lomp.
Soullancer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:25:
[...]

Blijf twijfelen zo
Ik zit op 45 graden bij de 809c en vind het beeld meer dan prima.
m0ridin schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:33:
[...]

Dat is het lastige inderdaad, niets is perfect :) Moet zeggen dat ik me vanavond totaal niet heb gestoord aan de kijkhoeken... Wel aan het aanpassen op omgevingslicht (vd helderheid). Dacht het uit te hebben geschakeld, maar nog steeds tekenen...

Beeld wordt dan wat lichter/donkerder.
Bij mij moet ik dan advanced contrast enhancer uitzetten om het op te lossen. Netflix is een ander profiel dan TV dus ik moet het bij beide uitzetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 06:37 ]

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 06:23:
[...]

Vriend van me heeft de 55UF850V gekocht bij een aanbieding. Daarom heb ik reviews gezocht over dit toestel maar nergens kunnen vinden. Ben zelf ook wel benieuwd. De voet van die tv is overigens erg lomp.

[...]

Ik zit op 45 graden bij de 809c en vind het beeld meer dan prima.

[...]

Bij mij moet ik dan advanced contrast enhancer uitzetten om het op te lossen. Netflix is een ander profiel dan TV dus ik moet het bij beide uitzetten.
Ah, thanks! Ga ik daar ook nog even naar kijken :)

Net trouwens even Antutu gedraaid (mbv sideloading)... Krijg daar een nog best nette score wat mij betreft van 34275. CPU is een MT5890.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
Afgelopen week tot twee keer toe gebeurd: 's avonds voor het slapen gaan de TV uitgezet om er 's ochtends achter te komen dat de TV 's nachts is aangegaan :?

Komt iemand dit bekend voor?

"A man has got to know his limitations..."

• NightMare
  • Laatst online: 11-10 20:56
Dat had ik dus van de week ook !!!
Robus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:33:
Afgelopen week tot twee keer toe gebeurd: 's avonds voor het slapen gaan de TV uitgezet om er 's ochtends achter te komen dat de TV 's nachts is aangegaan :?

Verwijderd

hebben meer mensen hier last van? Mijn netflix app op de tv werkt niet altijd naar behoren. vaak is de kwaliteit heel erg slecht. Meestal een resolutie van 384i. Soms gaat die naar 720P en heel soms naar 1080P. Maar vaak blijft hij hangen op een lage resolutie wat bijna niet te kijken is. Via Wi-fi en ethernet geprobeerd, instellingen bij netflix aangepast. Maar blijft hetzelfde. Als ik netflix op de PS4 afspeel dan gaat deze direct naar 1080P. Lijkt dus echt aan de televisie te liggen. Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?

• sdk1985
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:53:
hebben meer mensen hier last van? Mijn netflix app op de tv werkt niet altijd naar behoren. vaak is de kwaliteit heel erg slecht. Meestal een resolutie van 384i. Soms gaat die naar 720P en heel soms naar 1080P. Maar vaak blijft hij hangen op een lage resolutie wat bijna niet te kijken is. Via Wi-fi en ethernet geprobeerd, instellingen bij netflix aangepast. Maar blijft hetzelfde. Als ik netflix op de PS4 afspeel dan gaat deze direct naar 1080P. Lijkt dus echt aan de televisie te liggen. Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?
Hoe kun je überhaupt zien op welke resolutie netflix draait? Bij mij zit het er altijd top uit (x830), maar toch benieuwd naar het antwoord.

Verwijderd

sdk1985 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:58:
[...]

Hoe kun je überhaupt zien op welke resolutie netflix draait? Bij mij zit het er altijd top uit (x830), maar toch benieuwd naar het antwoord.
Dat kan door de info knop op de afstandsbediening in te drukken. Dan komt er links bovenin beeld een info scherm te staan met de huidige resolutie.

• sdk1985
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:01:
[...]

Dat kan door de info knop op de afstandsbediening in te drukken. Dan komt er links bovenin beeld een info scherm te staan met de huidige resolutie.
Oké. Begint op 480 en na een seconde of 5 schakelt hij naar 1080. Op speedtest haal ik overigens wel ruim 100 Mbps op de tv. Misschien moet je dat eens controleren.

Verwijderd

sdk1985 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Oké. Begint op 480 en na een seconde of 5 schakelt hij naar 1080. Op speedtest haal ik overigens wel ruim 100 Mbps op de tv. Misschien moet je dat eens controleren.
Bedankt voor het testen. Bij mij begint hij op 280 en blijft daar heel lang op hangen. Ik haal 30Mbps. Ik heb ook maar een 40mbps verbinding. 1080P haal ik heel soms. Heb al een keer de tv volledig uitgezet. Dan komt hij bij een serie (1 aflevering) weer op 1080P, maar als die dan overgaat naar de volgende aflevering heb ik weer hetzelfde probleem en komt hij max op 280.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:00

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Chaoss schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:53:
Ik snap het nog niet met de 2016 lineup, komt de 55w805/9 MET Android nu te vervallen in de loop van 2016? Ik kan dit niet goed uit de nieuwsberichten halen.
Is iemand hier nog wat over tegen gekomen? Komen de huidige 50 & 55" met Android echt te vervallen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023

Heb je in de settings van de Bravia Sync een optie om tv automatisch aanzetten te veranderen? Standaard stond die op aan bij een oudere FW versie.
Menu->instellingen->externe ingangen->Bravia Sync instell.->tv autom. inschakelen.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Chaoss schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:58:
[...]

Is iemand hier nog wat over tegen gekomen? Komen de huidige 50 & 55" met Android echt te vervallen?
Lijkt erop dat Sony nu alleen Android TV op de 4K modellen aanbied. Er is een X7 en een X8 serie met submodellen.
Markt verschuift meer naar 4K, dus is niet onlogisch ook gezien de prijzen.

Het is overigens wel mogelijk dat die Full HD modellen door blijven lopen. Want je creëert toch een gat als je zoiets niet aanbied.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
Kashika schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Lijkt erop dat Sony nu alleen Android TV op de 4K modellen aanbied. Er is een X7 en een X8 serie met submodellen.

Het is overigens wel mogelijk dat die Full HD modellen door blijven lopen. Want je creëert toch een gat als je zoiets niet aanbied.
Sony heeft al een tijdje geleden aangekondigd haar productportfolio te willen versimpelen, het zou mij niks verbazen als dit daar het eerste zichtbare resultaat van is.
Er valt ook wel iets voor te zeggen natuurlijk, de populariteit van 4K neemt toe, de markt voor 'dure' HD modellen zal door de dalende 4K prijzen ook steeds kleiner worden...

Ik denk dat Sony de onderkant van de markt wil bedienen met een aantal goedkope HD modellen en gelijk daarboven de 4K modellen positioneert.

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Wat ik nu kan concluderen hebben de Sony toestellen met Android TV nog steeds veel last van het onstabiele besturingssyteem. Het werkt dus niet zoals het hoort te werken, dat alles gewoon vlekkeloos werkt, zonder vastlopers of andere problemen.

Zat ook veel op het Sony fora te kijken en daar lees ik ook dat men veel problemen heeft en dat je dat dan die en die firmware dat moet oplossen, maar die heeft dan weer een side-effect etc...

Jammer dat het niet in orde is. Zelf had ik graag de X850C gewild, maar ik wil niet een tv die:
- 's nachts aanspringt
- Lip/sync issues
- Gedoe met CI
- Vastloopt bij afsluiten apps of switchen
- Traag zappen

Best merkwaardig eigenlijk, voor een bedrag van al snel 1000-2000 mag je toch een stabiele tv verwachten.

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Reverb_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:37:
Wat ik nu kan concluderen hebben de Sony toestellen met Android TV nog steeds veel last van het onstabiele besturingssyteem. Het werkt dus niet zoals het hoort te werken, dat alles gewoon vlekkeloos werkt, zonder vastlopers of andere problemen.

Zat ook veel op het Sony fora te kijken en daar lees ik ook dat men veel problemen heeft en dat je dat dan die en die firmware dat moet oplossen, maar die heeft dan weer een side-effect etc...

Jammer dat het niet in orde is. Zelf had ik graag de X850C gewild, maar ik wil niet een tv die:
- 's nachts aanspringt
- Lip/sync issues
- Gedoe met CI
- Vastloopt bij afsluiten apps of switchen
- Traag zappen

Best merkwaardig eigenlijk, voor een bedrag van al snel 1000-2000 mag je toch een stabiele tv verwachten.
Al je punten herken ik totaal niet na de 3155 update. Gebruik echter niet echt het smart gedeelte. Speel er hooguit een spelletje mee.

De ci module is van Smit en zappen gaat best snel. Weken eigenlijk al. Tijdje een humax gehad omdat het wel gewoon @€&& was. Maar nu erg tevreden over. Info balk verdwijnt ook gewoon.
Heb de 65s8505c

• Kashika
Meest recente update lost inderdaad veel op. En de nieuwe modellen draaien ook Android TV software, dus ook de 2015 toestellen zullen ondersteund blijven.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kashika schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Ik wil best een 4k TV voor een interresant prijs maar dan moet de beeldkwaliteit wel vergelijkbaar zijn met de 55W8. Ook moet de response tijd acceptabel zijn ivm gaming.

[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2016 15:38 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Hier heb ik sinds twee weken weer een Sony TV, alles werkt heerlijk! Ik gebruik hem wel i.c.m. Een Motorola TV decoder en toch één afstandsbediening. Ik denk dus dat de meeste problemen ontstaan i.c.m. CI+. Ik heb één update gehad nadat ik hem heb aangezet, bijwerken naar de laatste versie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Kashika
Chaoss schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:37:
[...]

Ik wil best een 4k TV voor een interresant prijs maar dan moet de beeldkwaliteit wel vergelijkbaar zijn met de 55W8. Ook moet de response tijd acceptabel zijn ivm gaming.
Ik denk niet dat je voor wat een FHD nu kost, een 4K met goed panel zal krijgen.

Een W8 kost gemiddeld rond de 1000 euro voor 50 inch. Voor dat bedrag heb je instap 4K met 50hz panel.
Iets meer, dan heb je wel een beter panel met nog wat andere extra's.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:02
Kashika schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:14:
[...]

Ik denk niet dat je voor wat een FHD nu kost, een 4K met goed panel zal krijgen.

Een W8 kost gemiddeld rond de 1000 euro voor 50 inch. Voor dat bedrag heb je instap 4K met 50hz panel.
Of je kijkt bij Panasonic :
pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver

Genoeg info in dit topic:
\[3D/LED/UHD TV] Panasonic 2015 line-up

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 12-01-2016 16:44 ]

• Kashika
Gaat over 2016 line-up he. Niet over de huidige...

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024

Ja had hier een paar weken geleden opeens last van. De TV was dan spontaan aan gegaan een aantal uur na het uitzetten.
Ik was toen door een aantal opties gegaan in de systeem instellingen die de TV aan kunnen schakelen en toen was ie snachts weer aan gegaan. Daarna een reboot gedaan en sindsdien is het niet meer voorgekomen. Vreemd is het wel.

• P.K.
Kashika schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:14:
[...]

De 50" W8 zijn al flink gezakt hoor ;)
Zelfs de 55" modellen zitten onder de 1000 euro, de W7 is uiteraard nog iets goedkoper.

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart

Maar idd, wat je zegt, die instap 4K zijn qua beeldkwaliteit minder, pas bij de veel duurdere X85 heb je vergelijkbaar (beter) beeld.
Als 4K geen pre is zou ik eind deze maand tijdens een van de btw-acties een W8 halen.

• Robus
Jan Ham schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:12:
[...]

Heb je in de settings van de Bravia Sync een optie om tv automatisch aanzetten te veranderen? Standaard stond die op aan bij een oudere FW versie.
Menu->instellingen->externe ingangen->Bravia Sync instell.->tv autom. inschakelen.
Dank voor de tip (ook krayzii). Ik zal het eens nagaan. Vreemde is dat ik zelf 100% zeker niets aan heb veranderd, dus is de feitelijke oorzaak een raadsel. De laatste fw update lang geleden ota geinstalleerd, dus dat is ook recentelijk niet veranderd. Mysterieus!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:45:
Hier heb ik sinds twee weken weer een Sony TV, alles werkt heerlijk! Ik gebruik hem wel i.c.m. Een Motorola TV decoder en toch één afstandsbediening. Ik denk dus dat de meeste problemen ontstaan i.c.m. CI+. Ik heb één update gehad nadat ik hem heb aangezet, bijwerken naar de laatste versie.
Aangezien wij dezelfde tv hebben. Ik heb ook 1 update gehad maar zat niet op de laatste versie. Die ondersteunt Sony nog niet via de tv zelf. De 3155 heb ik daarom via de website gedownload en per usb geïnstalleerd.

Verwijderd

Zojuist (12 jan '16) een nieuwe OTA firmware update uitgevoerd....
Firmwareversie 3.169

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 17:24 ]

• Kashika
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:12:
[...]

Aangezien wij dezelfde tv hebben. Ik heb ook 1 update gehad maar zat niet op de laatste versie. Die ondersteunt Sony nog niet via de tv zelf. De 3155 heb ik daarom via de website gedownload en per usb geïnstalleerd.
Die is sinds vandaag wel beschikbaar.

Niet dat het veel uitmaakt. Met een USB kon het ook.

• sdk1985
Op 12 januari 2016 zal een firmware-update voor de Sony Android-tv beschikbaar worden gesteld die rechtstreeks via de tv kan worden gedownload. Firmwareversie 3.169 zal nu worden uitgebracht op 4K-toestellen. Deze firmware was oorspronkelijk alleen beschikbaar als download via onze ondersteuningswebsite om te installeren via een USB-apparaat.

De bijgewerkte firmware verbetert de prestaties van de tv nog verder. Zo worden de mogelijke problemen verholpen die werden vermeld in de eerdere aankondiging op 21 december 2015, terwijl ook het volgende wordt opgelost:
◾een piepend geluid dat optreedt wanneer een tv wordt ingeschakeld die via HDMI® is verbonden met een apparaat waarop LPCM 5.1-kanaals audio wordt weergegeven
Heb ik dat geluid hier niet voorbij zien komen een paar keer?

Maar goed, dus even door naar 21 december...
Aansluitend bij de update van 8 december zijn we verheugd om de release van de laatste firmware update te bevestigen (versie PKG3.155) op 21 december 2015.

Om onze klanten een uitstekende gebruikerservaring aan te bieden tijdens de vakantieperiode, zal deze firmware update gedurende een korte periode exclusief beschikbaar gesteld worden om te downloaden. U kunt deze firmware update via uw computer naar een USB-apparaat downloaden vanaf 21 december 2015.

Deze firmware update verbetert de algemene stabiliteit en prestaties van de TV en lost de volgende mogelijke problemen op:
◾De TV herstart tijdens het wisselen van kanalen of als de aan/uit-knop op de afstandsbediening ingedrukt wordt
◾Sporadisch zwart scherm bij het opstarten van de TV tijdens het indrukken van de aan/uit-knop op de afstandsbediening
◾Gehele responsiviteit van de afstandsbediening
Dat is, voor mij, een wel heel niet spannende update :P. Geen last gehad van de drie punten namelijk. Ik wacht op de record functionaliteit. Zie nu dat de website aangeeft dat dit niet eerder wordt dan 29 februari 2016.

Het tempo van updates zit er an sich goed in, dit is voor mij (december aankoop) alweer de derde OTA update.

[ Voor 44% gewijzigd door sdk1985 op 12-01-2016 18:02 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:12:
[...]

Gisteren startte mijn TV op met de vier gekleurde ballen/veren. Waarschijnlijk dus automatisch ge-update.

Gezien ik geen problemen had en de V3155 ern veel hoger stand-by verbruik heeft, weet ik niet of ik blij moet zijn met V3155.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien handig voor de mensen die films kijken of willen kijken via Kodi. Ik heb de onderstaande tutorial gevolgd en het werkt nu erg soepel. Kodi speelt nu 10GB .mkv bestanden af vanaf mijn nas zonder schokken of stoten.

YouTube: KODI 2015: How to Fix Video Buffering Issue using Advanced Setting Program Addon XBMC / KODI Review
Laat maar weten of het voor jullie ook werkt. Of juist niet..

Bosch Gl-30 BGL32000

• sdk1985
Ontbijtkoek schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:50:
Misschien handig voor de mensen die films kijken of willen kijken via Kodi. Ik heb de onderstaande tutorial gevolgd en het werkt nu erg soepel. Kodi speelt nu 10GB .mkv bestanden af vanaf mijn nas zonder schokken of stoten.

YouTube: KODI 2015: How to Fix Video Buffering Issue using Advanced Setting Program Addon XBMC / KODI Review
Laat maar weten of het voor jullie ook werkt. Of juist niet..
Zou wellicht in de topic start moeten staan maar: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

Daar had je hem zo kunnen downloaden :P.
Jumpman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:40:
[...]

Gisteren startte mijn TV op met de vier gekleurde ballen/veren. Waarschijnlijk dus automatisch ge-update.

Gezien ik geen problemen had en de V3155 ern veel hoger stand-by verbruik heeft, weet ik niet of ik blij moet zijn met V3155.
Afgelopen dagen heeft iemand een oplossing voor het verhoogde standby gebruik gepost.

• Ontbijtkoek
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:01:
[...]

Zou wellicht in de topic start moeten staan maar: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

Daar had je hem zo kunnen downloaden :P.
[...]

Afgelopen dagen heeft iemand een oplossing voor het verhoogde standby gebruik gepost.
Dit werkte helaas niet bij mij en bij andere volgens mij ook niet. Dus misschien is deze tutorial voor die mensen een uitkomst.

Bosch Gl-30 BGL32000

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Jumpman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:40:
[...]

Ff gepikt van Wietsee

Sinds versie 3.155 wordt er geklaagd over een hoog standby verbruik o.a. op de Sony fora.
Met de Cresta Wattmeter heb ik zowel bij mijn KD-55X8505c als KD-43X8307C beide met firmware v.3.169 een standby verbruik gemeten van 22 Watt, behoorlijk veel dus. Dit is echter 5 minuten na uitschakeling d.m.v. de afstandsbediening.
Ik hou even in de gaten of het later nog zakt, mocht dit niet lager worden zet ik er KlikAanKlikUit schakelaars tussen.

Update:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).
Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download
Wietsee. wijzigde deze reactie 10-01-2016 16:24 (35%)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

P.K. schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:01:
[...]
Maar idd, wat je zegt, die instap 4K zijn qua beeldkwaliteit minder, pas bij de veel duurdere X85 heb je vergelijkbaar (beter) beeld.
Als 4K geen pre is zou ik eind deze maand tijdens een van de btw-acties een W8 halen.
Ik ga inderdaad even de btw actie in de gaten houden, helaas was de 55w805b vorig jaar jamper goedkoper bij de mediamarkt omdat de incl btw prijs "ineens" 100-150 euro hoger was.

Mocht de mediamarkt dit jaar wel echt 21% btw van de huidige prijs (979,-) halen dan zou hij 809,- kosten wat toch nog 110,- onder de huidige laagstee internet prijs zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2016 21:26 ]

• sdk1985
Ontbijtkoek schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:27:
[...]

Dit werkte helaas niet bij mij en bij andere volgens mij ook niet. Dus misschien is deze tutorial voor die mensen een uitkomst.
Dan heb je iets verkeerd gedaan met het plaatsen van het bestand want het filmpje past precies dezelfde 3 settings aan in precies hetzelfde bestand O-) .

• Ontbijtkoek
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Dan heb je iets verkeerd gedaan met het plaatsen van het bestand want het filmpje past precies dezelfde 3 settings aan in precies hetzelfde bestand O-) .
Zou kunnen. Dit werkte in ieder geval wel bij mij, ook kan ik de "advanced settings" add-on zeker aanraden.

Bosch Gl-30 BGL32000

• lowfi
Als ik een USB firmware update (3155) probeer te doen reboot de tv aldoor op 70%. Wat is hier aan te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 13-01-2016 00:58 ]

• sdk1985
Even een update: De TV interface is inderdaad een stuk responsiever met de nieuwste update. Ook heb ik nu in Kodi 519 MB ram vrij, dat zat eerst wat lager (4xx). De cpu load is ook flink lager tijdens het scannen, maar dat zou ook kunnen komen door Kodi 16 beta5.

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
P.K. schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:01:
[...]

Daarnaast als je 4K alleen voor de resolutie neemt moet je een erg groot scherm nemen wil je verschil zien: http://www.rtings.com/tv/learn/size-to-distance-relationship.
Ik ben zelf ook aan het kijken of FHD (de W8) of 4K maar als ik voor 4K zou kiezen wil ik wel een met HDR, dat is volgens mij een grotere verbetering in beeld kwaliteit dan de resolutie...

PSNID : HoefMeistert

• Kashika
HoefMeistert schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:44:
[...]

Daarnaast als je 4K alleen voor de resolutie neemt moet je een erg groot scherm nemen wil je verschil zien: http://www.rtings.com/tv/learn/size-to-distance-relationship.
Ik ben zelf ook aan het kijken of FHD (de W8) of 4K maar als ik voor 4K zou kiezen wil ik wel een met HDR, dat is volgens mij een grotere verbetering in beeld kwaliteit dan de resolutie...
Je hebt niet een erg groot scherm nodig om het verschil te zien.

Het is mogelijk een groter scherm te nemen en betere beeldkwaliteit waar te nemen.
Ik ben wel van mening dat het zonder is om een 4K te nemen onder de 50 inch.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
ik wil graag een surround sound system aanschaffen omdat de speakers van de tv niet aan mijn eisen voldoen.
Nu vraag ik mij af of ik nog ergens specifiek op moet gaan letten? Gelden er voor UHDTV's andere eisen dan voor HD tv's? (en in hoeverre moet je een systeem nemen dat compatible is met nieuwe geluidsformaten zoals dolby atmos? Ik neem aan dat de huidige geluidsformaten toch gewoon blijven bestaan?)

ik vermoed dat een geluidssysteem dat gebruik maakt van HDMI ARC voldoende zou moeten zijn. Maar weet het dus niet zeker.

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik ben ook van mening dat 4K pas nut heeft bij zeer grote schermen of wanneer de afstand tot de tv klein is.
Zelf zit ik ongeveer 4 meter van mijn 55 inch FHD scherm af en ik kan echt geen pixels tellen :P FHD materiaal ziet er gewoon haarscherp uit, zelfs als ik nog dichter naar de tv ga 2,5 - 3 meter zie ik geen verschil met de kwaliteit op 4 meter. Daarna begint het verschil uiteraard wel zichtbaar te worden.
Ik denk inderdaad dat de echte winst in beeldkwaliteit nu te halen valt bij OLED en HDR.
Tot de tijd dat 4K mainstream wordt en uitzendingen/series/films/games standaard in dit formaat opgenomen worden, heeft het wat mij betreft geen zin om voor 4K te gaan.
Daarom ben ik ook voor de 55W809C gegaan met FHD scherm.

Maar goed nu even wat anders :)
Sinds 2 weken in het bezit van de tv. Echter heb ik van begins af aan al last van een raar verschijnsel.
Wanneer ik uitzendingen bekijk via digitale tv heb ik af en toe dat het geluid heel eventjes wegvalt (1 sec). Daarna gaat het geluid gewoon weer verder. En af en toe heb ik hetzelfde ook met het beeld, dat het heel eventjes geblokt is (1 sec). Heel storend is het niet, het gebeurt niet vaak, maar het moet wel op te lossen zijn lijkt me.
De tv is via HDMI ARC aangesloten op mijn onkyo tx-nr509 versterker. In de settings op de tv bij digitale audio uitgang heb ik gekozen voor auto 1. De tv uitzendingen worden nu met dolby digital uitgezonden wat dus ook klopt. Verder maak ik gebruik van een smit 1.3 Ci+ module.
Nu ben ik aan het twijfelen of dit veroorzaakt wordt door de Ci+ module of toch door de ARC verbinding (lip sync misschien??? hier lees ik ook problemen over).
Als ik van mijn PS4 gebruik maak heb ik dit namelijk niet en gaat de audio gewoon goed (DTS).

• Xyanta
avec_style schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:46:
ik wil graag een surround sound system aanschaffen omdat de speakers van de tv niet aan mijn eisen voldoen.
Nu vraag ik mij af of ik nog ergens specifiek op moet gaan letten? Gelden er voor UHDTV's andere eisen dan voor HD tv's? (en in hoeverre moet je een systeem nemen dat compatible is met nieuwe geluidsformaten zoals dolby atmos? Ik neem aan dat de huidige geluidsformaten toch gewoon blijven bestaan?)

ik vermoed dat een geluidssysteem dat gebruik maakt van HDMI ARC voldoende zou moeten zijn. Maar weet het dus niet zeker.
FHD of UHD zegt niets over het audio formaat wat gebruikt wordt. Dit is puur het aantal pixels van het scherm. Zowel FHD als UHD kunnen gebruik maken van de nieuwste audio technieken (zoals bijvoorbeeld dolby atmos).
Of jij dus gebruik wilt maken van bijvoorbeeld dolby atmos hangt ervan af of je een versterker hebt die dit aankan. En uiteraard moeten de films die je kijkt ook een audio track hebben met dolby atmos.
De huidige audio formaten blijven gewoon bestaan. Kijk naar stereo, dat is er ook gewoon nog steeds ;)
Verder is het niet zo dat als een film opgenomen is met 5.1 audio, dit niet te beluisteren is via stereo.
Wanneer ik mijn versterker instel op stereo output zal dat 5.1 signaal gewoon omgezet worden naar stereo.
Voor de vraag dus wat voor surround systeem je wilt, moet je dus gewoon kijken naar wat je wensen zijn. Wil je 5.1 of toch misschien 7.1 of voldoet 2.1 gewoon voor je. Het staat iig los van of je scherm nu FHD of UHD is.

HDMI heeft iig een hogere bandbreedte dan optical audio, en zal dus betere audio streams kunnen afspelen. Uiteraard hier weer hetzelfde, dan moet de content die je afspeelt het wel ondersteunen.
Digitale tv uitzendingen geven bijvoorbeeld gewoon dolby digital signaal en dat is met optical ook te doen.
Wil je echter DTS-HD materiaal gaan beluisteren dan heb je HDMI nodig.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
De reden dat ik het had over UHD is dat ik gezien heb dat bepaalde home cinema sets ook UHD ondersteunen. Dus in dat geval speelt het wel een keuze.
Maar je antwoord is voor mij duidelijk genoeg aangezien ik waarschijnlijk ga voor de Philips Fidelop E5 welke ik via HDMI ARC wil aansluiten. In dat geval maakt het volgens mij niet uit om wat voor videostream het gaat aangezien er via ARC alleen geluidstreams worden verstuurd van de tv naar de surround set.

Nog een aparte vraag. Stuurt de tv altijd alle geluidsformats door via ARC? (of doet hij dit alleen indien de tv deze zelf ook ondersteunt?)

EDIT: Hieronder wat ik zelf gevonden heb. Ik haal hier helaas niet uit hoe de Sony TV's hiermee omgaan. Iemand die dat weet?
So even if you've got a great surround sound movie, and a receiver with 5.1 speakers (or a sound bar with rear speakers), connecting them with ARC might mean you're only going to get audio for the main two speakers.

Some TVs will send 5.1 if the TV is the source of the audio (either from a streaming app or the built-in over-the-air tuner), but won't pass 5.1 from other sources, like a Blu-ray player.

Also, ARC only passes Dolby Digital. So those new high-resolution audio formats available on Blu-ray discs, namely Dolby TrueHD and DTS-HD, are unavailable over ARC. This isn't the TV manufacturers' fault, but it's still annoying.

[ Voor 39% gewijzigd door avec_style op 13-01-2016 13:01 ]

• Xyanta
avec_style schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:57:
De reden dat ik het had over UHD is dat ik gezien heb dat bepaalde home cinema sets ook UHD ondersteunen. Dus in dat geval speelt het wel een keuze.
Maar je antwoord is voor mij duidelijk genoeg aangezien ik waarschijnlijk ga voor de Philips Fidelop E5 welke ik via HDMI ARC wil aansluiten. In dat geval maakt het volgens mij niet uit om wat voor videostream het gaat aangezien er via ARC alleen geluidstreams worden verstuurd van de tv naar de surround set.

Nog een aparte vraag. Stuurt de tv altijd alle geluidsformats door via ARC? (of doet hij dit alleen indien de tv deze zelf ook ondersteunt?)

EDIT: Hieronder wat ik zelf gevonden heb. Ik haal hier helaas niet uit hoe de Sony TV's hiermee omgaan. Iemand die dat weet?
[...]
Die home cinema sets die jij bedoeld die UHD ondersteunen hebben waarschijnlijk een ingebouwde bluray speler of HDD of iets dergelijks om UHD videomateriaal mee af te spelen. Heeft iig niets met audio te maken.

Even een verduidelijking over wat ARC is: Dit zorgt ervoor dat de audio van je tv terug gestuurd wordt naar je homecinemaset. Oftewel het videosignaal gaat over dezelfde hdmi kabel als de audio. Je tv ontvangt vanuit je homecinemaset het videosignaal over de hdmi, en over dezelfde hdmi gaat het audio signaal van je tv terug.
Zoals je zelf al aangeeft kan hiermee geen DTS-HD audio worden terug gegeven, maar wordt dit beperkt tot dolby digital signaal.

Wil je materiaal afspelen wat wel DTS-HD of dolby true HD aan kan, dan ben je aangewezen op een extern apparaat zoals een mediaspeler die dit ondersteunt of een bluray speler.

Maar voor die discussie kan ik je denk ik beter doorverwijzen naar een audio topic, en niet dit Sony topic ;)
Dus de Sony tv zelf kan via HDMI ARC niet hoger dan dolby digital afspelen, wat over het algemeen geen probleem moet zijn aangezien tv uitzendingen toch geen beter audio signaal leveren.
Tenzij je via plex of kodi films streamt vanuit bijvoorbeeld je NAS naar je tv, dan heb je gewoon pech en kom je niet hoger dan dolby digital of dts via HDMI ARC.

• Specialist89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 17:27
Waarschijnlijk bedoelt hij de 4K pass-through ondersteuning om toekomstige 4k apparatuur op de receiver aan te kunnen sluiten?

• Reverb_
avec_style schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:57:

[...]
Zit daar ook mee. Ik wil de Fidelio B5 kopen en die heeft 3x HDMI(waarvan 1 arc). Als ik die via hdmi arc op de televisie aansluit, moet ik dan alle andere apparaten op die fidelio aansluiten? Dat wil ik juist liever niet, want dan kan ik er maar 2 apparaten op aansluiten.

En als ik het optisch de Fidelio met de televisie verbind, kan ik dan gewoon alles op de televisie uitgangen aansluiten? Hoe zit het dan met harder en zachter zetten middels de televisie AB?

• sdk1985
NG00 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:49:
Ik ben ook van mening dat 4K pas nut heeft bij zeer grote schermen of wanneer de afstand tot de tv klein is.
Je vergeet Netflix. Super HD doet daar 6 mbps, 4K is een 15 mbps hvec. Dus dat is bij benadering een verschil van 6 mbps vs 30 ivm de andere codec. Dat zijn verschillen die je ook op normale afstand gaat zien.

Verder is het een kwestie van tijd voor het 4K aanbod het HD aanbod inhaalt. Netflix geproduceerd materiaal is al, of wordt, 4K. Er is overigens ook non-netflix 4K content. Denk bijvoorbeeld aan breaking bad (eerste gehackte 4k content :P). Voorlopig moet je er helaas wel extra voor betalen.

Dat was voor mij, samen met de kijkhoek en de pc input problemen van de W8x, reden om de 155 extra neer te leggen voor de 4K variant.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 13-01-2016 16:08 ]

• Soullancer
sdk1985 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:05:
[...]

Je vergeet Netflix. Super HD doet daar 6 mbps, 4K is een 15 mbps hvec. Dus dat is bij benadering een verschil van 6 mbps vs 30 ivm de andere codec. Dat zijn verschillen die je ook op normale afstand gaat zien.

Verder is het een kwestie van tijd voor het 4K aanbod het HD aanbod inhaalt. Netflix geproduceerd materiaal is al, of wordt, 4K. Er is overigens ook non-netflix 4K content. Denk bijvoorbeeld aan breaking bad (eerste gehackte 4k content :P). Voorlopig moet je er helaas wel extra voor betalen.

Dat was voor mij, samen met de kijkhoek en de pc input problemen van de W8x, reden om de 155 extra neer te leggen voor de 4K variant.
Over welke praten we dan, de x8305? Of de x8505c.

Want de inkijk hoek van de x8505 zijn t zelfde als de w805 lijkt me ivm zelfde paneeltype

• sdk1985
Volgde dat niet uit de prijs (en inderdaad de kijkhoek :P )? De X850 is 455 extra tov de W80.

Pro/Cons W75/W80 vs X830: sdk1985 in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

[ Voor 57% gewijzigd door sdk1985 op 13-01-2016 16:26 ]

• il padrino
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10-2022
Reverb_ schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Zit daar ook mee. Ik wil de Fidelio B5 kopen en die heeft 3x HDMI(waarvan 1 arc). Als ik die via hdmi arc op de televisie aansluit, moet ik dan alle andere apparaten op die fidelio aansluiten? Dat wil ik juist liever niet, want dan kan ik er maar 2 apparaten op aansluiten.

En als ik het optisch de Fidelio met de televisie verbind, kan ik dan gewoon alles op de televisie uitgangen aansluiten? Hoe zit het dan met harder en zachter zetten middels de televisie AB?
Ik heb zelf de sony HT-RT5 soundbar met draadloze achter speakers en subwoofer voor 5.1 surround.
Volgens mij zijn deze redelijk vergelijkbaar.
Ik heb deze aangesloten via de hdmi arc.
Dit is de enigste kabel die verbonden is van de soundbar naar de tv.
Verder de PS4, Horizonbox en Bluray speler aangesloten via de tv.
De arc geeft alle beschikbare geluids tracks door naar de soundbar.
Ook kun je het volume van de soundbar met de ab van de tv regelen.
Deze soundbar van sony heeft naast de arc nog 3 vrije hdmi ingangen met 4k doorvoer.
Misschien een mooi alternatief voor de Philips.
Tot 31 januari heeft sony ook nog 100 euro cashback.
Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn?
Succes met je keuze.

• Reverb_
il padrino schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Ik heb zelf de sony HT-RT5 soundbar met draadloze achter speakers en subwoofer voor 5.1 surround.
Volgens mij zijn deze redelijk vergelijkbaar.
Ik heb deze aangesloten via de hdmi arc.
Dit is de enigste kabel die verbonden is van de soundbar naar de tv.
Verder de PS4, Horizonbox en Bluray speler aangesloten via de tv.
De arc geeft alle beschikbare geluids tracks door naar de soundbar.
Ook kun je het volume van de soundbar met de ab van de tv regelen.
Deze soundbar van sony heeft naast de arc nog 3 vrije hdmi ingangen met 4k doorvoer.
Misschien een mooi alternatief voor de Philips.
Tot 31 januari heeft sony ook nog 100 euro cashback.
Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn?
Succes met je keuze.
Zeker zijn ze beantwoord. Fijn te weten dat ik dan niet alles direct op 'n soundbar aan hoef te sluiten, anders heb ik maar twee uitgangen over.

Ik zal die soundbar eens opzoeken. Thnx voor de tip. Neem aan dat je er nog een versterker tussen hebt voor je sub en achterspeakers?

Edit: opgezocht en de versterker vraag kan je doorstrepen :)

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-11 13:00
Op de een of andere manier krijg ik de kleuren niet goed op mijn 49x8307c.
Iemand tips over een goede kleurafstelling? Voor de x830c staat op rtings alleen de 2 punts calibratie.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• lowfi
lowfi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:57:
Als ik een USB firmware update (3155) probeer te doen reboot de tv aldoor op 70%. Wat is hier aan te doen?
Mochten hier mensen tegen aanlopen. Er is een 1 of andere super duper sony restore PKG uit, welke niemand aan de grote klok mag hangen kennelijk. Dus niet publiekelijk op forums e.d.....

Vreemd maar mij heeft dit wel geholpen.

Ik heb de files en instructies hiervan beschikbaar.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 21:19
lowfi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:58:
[...]

Mochten hier mensen tegen aanlopen. Er is een 1 of andere super duper sony restore PKG uit, welke niemand aan de grote klok mag hangen kennelijk. Dus niet publiekelijk op forums e.d.....

Vreemd maar mij heeft dit wel geholpen.

Ik heb de files en instructies hiervan beschikbaar.
Wat is daar het versienummer van?

• lowfi
Nee het is een PKG van 1.5MB. Soort system restore file.

edit: 2015_2549 misschien?

[ Voor 21% gewijzigd door lowfi op 13-01-2016 21:12 ]

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 21:19
Owh ik las over restore heen. Nvm dan, handig idd voor als ie niet goed updatet.

• Kashika
lowfi schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:57:
Je hoeft hier niks aan te doen. De nieuwere update (3169) is via de TV zelf te krijgen. Gewoon op software update drukken in de instellingen.

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Mijn broertje heeft gisteren de Sony 40W705C gekocht, alleen vond hij het beeld een beetje tegenvallen zonder iets aangepast te hebben aan de instellingen. Heeft iemand hier de 'juiste' instellingen voor de beeldkwaliteit van deze tv of weet één van jullie waar ik dit kan vinden? Ik heb namelijk want rondgezocht op verschille reviews, maar heb niks kunnen vinden.

• lowfi
Kashika schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:29:
[...]

Je hoeft hier niks aan te doen. De nieuwere update (3169) is via de TV zelf te krijgen. Gewoon op software update drukken in de instellingen.
ook daarbij kreeg ik een error (2123)

• Kashika
Karakartal schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:36:
Mijn broertje heeft gisteren de Sony 40W705C gekocht, alleen vond hij het beeld een beetje tegenvallen zonder iets aangepast te hebben aan de instellingen. Heeft iemand hier de 'juiste' instellingen voor de beeldkwaliteit van deze tv of weet één van jullie waar ik dit kan vinden? Ik heb namelijk want rondgezocht op verschille reviews, maar heb niks kunnen vinden.
Dat verschilt wat je kijkt en wat je mooi vindt. Die instellingen zijn persoonlijk en hij zal deze dus zelf moeten tweaken met een reference film (dark knight bijv).

Je kunt bijvoorbeeld Cinema Pro 2 pakken. Dan de kleurinstellingen van warm naar koud veranderen.
Motionflow uitzetten. Een beetje bij contrast en backlight klooien.

Uiteindelijk voor de kleuren kan je een gamma-preset opzoeken zoals je al gedaan hebt en die een beetje tweaken.

• sdk1985
Vince22 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:57:
Op de een of andere manier krijg ik de kleuren niet goed op mijn 49x8307c.
Iemand tips over een goede kleurafstelling? Voor de x830c staat op rtings alleen de 2 punts calibratie.
Gaat het over externe inputs als een pc of console? In dat geval is "standard" een beetje raar en werken custom en game beter.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-11 13:00
sdk1985 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Gaat het over externe inputs als een pc of console? In dat geval is "standard" een beetje raar en werken custom en game beter.
Dit gaat over een enkele uitgang, namelijk AV4, waar mijn denon receiver achter zit waar vervolgens mijn PS4 en Settopbox aangesloten zijn. Heb de "gebruiker" beeldinstellingen geprobeerd van avforums en rtings maar het beeld komt mij nogal flets en kleurloos over.
Ik had het idee dat standaard zonder alle verbeteringen nog beter oogt als de zogenaamde gecalibreerde settings.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Verwijderd

Is bij jullie lip sync problemen via de tv speaker op te lossen via een externe audio set of hebben jullie het dan ook (even los van dat ik in mijn receiver de delay kan instellen)?

• sdk1985
Met die 'gebruiker' krijg ik alles te zien zoals ik dat op een computer scherm zou verwachten (wat dus fijn is als je een computer scherm aansluit). De standaard setting is bijvoorbeeld een beetje geel. Staat je natuurlijk vrij om vervolgens action menu te gebruiken om de kleurtemperatuur etc aan te passen.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:58:
Is bij jullie lip sync problemen via de tv speaker op te lossen via een externe audio set of hebben jullie het dan ook (even los van dat ik in mijn receiver de delay kan instellen)?
Op een raar gecodeerde aflevering van Wie is de Mol geen lipsync problemen gezien :P .

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 14-01-2016 15:00 ]

Verwijderd

Sinds de 3155 heb ik echt overal lipsync problemen. Digitale TV via Smit module op vrijwel alle zenders en in Kodi is het echt dramatisch; gemiddeld zo'n 200-300ms bij een aflevering. Heb er niet heel goed op gelet maar heb het gevoel dat ik dit op firmware ouder dan 3155 juist niet had. Dit is toch wel een behoorlijke domper.

• sdk1985
Kan toeval zijn aangezien jij tot nu toe de eerste bent die dit meld.

Je kan proberen een vorige firmware versie te installeren, dan weet je het zeker. Je zou ook even kunnen kijken met een appje of er niet een proces is dat al je cpu belast (in Kodi zit een cpu load meter bij system info, idle zou dat <20% moeten zijn).

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 16:07
Over 2 weken met de BTW dagen ga ik de Sony 50W755c kopen. Ik merk nu alleen al dat de voorraden in de winkels best wel dramatisch zijn. Afgelopen keer zag ik ze nog gewoon staan, nu staan ze bij veel filialen op geen voorraad.

Moet ik me zorgen gaan maken? Of kan ik hem beter gewoon online bestellen?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Robus
Hi all,

Zojuist heb ik voor het eerst de 'Games' sectie in het Home-menu verkend. Niet dat ik van plan was zwaar te gaan gamen -daar heb ik andere hardware voor- maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
In het menu (Hub Gameloft) zie ik enkele games staan (oa Asphalt 8, Minion Rush, Dungeon Hunter 4 en Ice Age). Bij iedere game waarop ik doorklik staat vervolgens de melding "Niet beschikbaar voor dit apparaat". WTF? Wie weet of dit altijd al zo is geweest?

Waarom heeft Sony deze menu-optie er hardcoded ingebakken, terwijl ik geen van de aangedragen games kan spelen? Zijn ze er wellicht achteraf achter gekomen dat de TV's deze games helemaal niet kunnen draaien en hebben ze de optie in een van de firmware updates dichtgezet?

Ik was al van mening dat het Homemenu teveel opdringerige suggesties bevatte, maar deze spant misschien wel de kroon. Niet qua opdringerigheid, maar qua complete nutteloosheid. Dit menu item drukt bovendien de meest gebruikte feature 'Instellingen' compleet buiten beeld.

Misschien zie ik iets over het hoofd?

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:05
Kuhr89 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:10:
Over 2 weken met de BTW dagen ga ik de Sony 50W755c kopen. Ik merk nu alleen al dat de voorraden in de winkels best wel dramatisch zijn. Afgelopen keer zag ik ze nog gewoon staan, nu staan ze bij veel filialen op geen voorraad.

Heeft er misschien mee te maken dat de prijs bij bcc en mediamarkt (en paar andere winkels) afgelopen week op 589 euro heeft gestaan, en dus veel mensen de tv al hebben besteld. Als ik even snel kijk, zie ik toch nog wel voldoende winkels die hem op voorraad hebben.

Ik zelf zit naar de sony 43w755c of 43w805c te kijken. Ben veel mensen tegengekomen die zeggen dat het exact dezelfde televisies zijn, op 3d naar, maar als ik naar de reviews kijk betwijfel ik dat. Consumentenbond laat namelijke andere cijfers zien voor beide televisies en ook bijvoorbeeld een site als digitalversus (al is het daar wel 43 inch vs 55 inch). Digitalversus meet bijvoorbeeld een beduidend snellere 'response time' bij de 755c (maar weer meer clouding), wat weer handig is bij sport en games. Aan de andere kant is 3d ook wel weer een optie (al hoewel ik hem weinig gebruik) die ik er graag bij zou hebben. Iemand advies voor welke televisie te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 15-01-2016 11:06 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:50
Ben zelf geen fan van actief 3d, daarom de 755c?

Iets anders: wat voor cijfers geeft de CB dan? Als dat voor beeldkwaliteit is, dat verschil. is dat best relevant om hier te plaatsen :)

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 22:07
Kuhr89 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:10:

Ik zit met precies het zelfde dilemma met precies de zelfde tv.. :p Maar online is de TV nog wel gewoon op voorraad bij MM, en ook daar geldt straks de BTW actie. Maar het blijft een risico natuurlijk. In het MM BTW topic gaan ook al veel 'trucjes' de ronde om nu al wat te kopen bij MM en over 2 weken alsnog de korting proberen te krijgen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:52
keverjeroen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:25:
[...]

Ik zit met precies het zelfde dilemma met precies de zelfde tv.. :p Maar online is de TV nog wel gewoon op voorraad bij MM, en ook daar geldt straks de BTW actie. Maar het blijft een risico natuurlijk. In het MM BTW topic gaan ook al veel 'trucjes' de ronde om nu al wat te kopen bij MM en over 2 weken alsnog de korting proberen te krijgen..
Dat werkt al jaren zo,mocht je twijfelen tv nu kopen en niet uitpakken totdat de btw actie begint.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Matedeor
Sjah schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:09:
Ben zelf geen fan van actief 3d, daarom de 755c?

Iets anders: wat voor cijfers geeft de CB dan? Als dat voor beeldkwaliteit is, dat verschil. is dat best relevant om hier te plaatsen :)
Beeldkwaliteit wordt over het algemeen redelijk hetzelfde beoordeeld. Valt alleen op dat op dat er vaak net wat andere cijfers uit komen (meestal tot een 1/2 punt). Zowel qua 755c vs 805c, als in vergelijking met verschillende grootte. Testpaneel vind 43w755c net wat beter in de kijktest. Bij technische meting is ''gelijke verdeling achtergrondverlichting'' bij 43w755c bijvoorbeeld weer veel slechter. En zo zitten er af en toe ook weer best wat verschillen in geluidskwaliteit. Zal natuurlijk misschien ook deels komen doordat het af en toe een subjectieve meting is door testpaneel (naast de wel obejectieve meting).

[ Voor 10% gewijzigd door Matedeor op 15-01-2016 11:35 ]

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:27

W84

Matedeor schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Heeft er misschien mee te maken dat de prijs bij bcc en mediamarkt (en paar andere winkels) afgelopen week op 589 euro heeft gestaan, en dus veel mensen de tv al hebben besteld. Als ik even snel kijk, zie ik toch nog wel voldoende winkels die hem op voorraad hebben.

Ik zelf zit naar de sony 43w755c of 43w805c te kijken. Ben veel mensen tegengekomen die zeggen dat het exact dezelfde televisies zijn, op 3d naar, maar als ik naar de reviews kijk betwijfel ik dat. Consumentenbond laat namelijke andere cijfers zien voor beide televisies en ook bijvoorbeeld een site als digitalversus (al is het daar wel 43 inch vs 55 inch). Digitalversus meet bijvoorbeeld een beduidend snellere 'response time' bij de 755c (maar weer meer clouding), wat weer handig is bij sport en games. Aan de andere kant is 3d ook wel weer een optie (al hoewel ik hem weinig gebruik) die ik er graag bij zou hebben. Iemand advies voor welke televisie te gaan?
Clouding is wel een dingetje bij de W755/756. Het loszetten van wat schroeven helpt wel wat, maar clouding rechtsonder en middenonder is vrijwel standaard helaas. Response is top trouwens, gaming is super bij shooters etc.

• Matedeor
W84 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:34:
[...]

Clouding is wel een dingetje bij de W755/756. Het loszetten van wat schroeven helpt wel wat, maar clouding rechtsonder en middenonder is vrijwel standaard helaas. Response is top trouwens, gaming is super bij shooters etc.
Heb best wel al veel gezocht op internet, en heb ook het idee dat de response van de 755c net wat beter is dan de 805c (zowel digitalsversus als rting meten rond de 17ms bij grotere modellen van 805c, wat niet heel goed is), daarom neig ik daar naar de 755. Mede omdat ik regelmatig game en sport kijk. Clouding lees je inderdaad dan weer meer problemen met de 755c, en het is jammer dat er geen 3d op zit. Want ook al is de kans klein dat je het gebruikt, je hebt er sowieso geen last van als het er wel opzit.

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 15-01-2016 11:43 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 16:07
Ik ga voor de w755 omdat ik nooit 3D gebruik, dus het niet nodig acht. Elke tv heeft voor en nadelen. Ze zouden hetzelfde moeten zijn. Sowieso is elke tv eigenlijk weer anders, er kunnen altijd dingen niet helemaal goed gaan.
Ik gebruik de tv vooral voor gaming. Ghosting was een schroef losser draaien, dus we zullen het zien.

Wil hem gewoon de 27ste halen of bestellen, dan weet ik zeker dat ik de korting heb. Online is hij idd volop beschikbaar.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Motion2
Meer mensen last na de laatste OTA update dat de touch remote spontaan niet meer werkt nadat je de tv er net mee hebt aangezet?
Heb het nu al een paar keer gehad en enkel een reboot helpt...

Voor de update werkte alles prima

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Hoe weet je of je tv VA of IPS techniek bevat? Ik heb er nog nooit van gehoord.

• P.K.
14ml337 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:08:
[...]

Hoe weet je of je tv VA of IPS techniek bevat? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Zoeken op Google? ;)
Het is niet direct te zien wat voor paneel er in een TV zit.
Bij de Sony's kun je het vaak afleiden aan het type 3D, actief = VA, passief = IPS.

Over het algemeen kun je zeggen dat VA een hoger contrast heeft en dus een betere beeldkwaliteit dan IPS. De kijkhoeken van IPS zijn weer beter... VA wordt dan ook gebruikt in de hogere/duurdere series.

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
P.K. schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:25:
[...]

Zoeken op Google? ;)
Het is niet direct te zien wat voor paneel er in een TV zit.
Bij de Sony's kun je het vaak afleiden aan het type 3D, actief = VA, passief = IPS.

Over het algemeen kun je zeggen dat VA een hoger contrast heeft en dus een betere beeldkwaliteit dan IPS. De kijkhoeken van IPS zijn weer beter... VA wordt dan ook gebruikt in de hogere/duurdere series.
Bedankt voor je reactie. Is dit alleen van toepassing op 3d televisies of ook op oudere modellen? Nadeel is tegenwoordig wel dat je niet alle tv's in de winkel kunt bekijken.

[ Voor 0% gewijzigd door DR!5EQ op 15-01-2016 19:59 . Reden: Vraagteken ]

Pagina: 1 ... 49 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297