Ok ik gebruik ook Emby en daarvoor hoeft niets getranscode te worden bij gebruik van ondertitel. Volgens mij bij de nieuwe plex ook niet meer.NG00 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:47:
[...]
Zelf heb ik de zendervolgorde gewoon goed staan met mijn smit 1.3 module.
De HD zenders beginnen gewoon netjes vanaf zender 1.
Gebruik de standaard netwerk ID voor mijn regio (ziggo).
[...]
Ik heb plex op mijn NAS draaien voor rtl xl (synology ds215j).
Wanneer ik films wil kijken op mijn Sony, en de beeldkwaliteit op zowel server als tv op origineel instel, gaat dit goed en hoeft er niet getranscode te worden. Echter zodra er ondertiteling in het spel komt, vind plex het nodig om te trancoden en is mijn NAS in een keer te zwak en kan ik het niet afspelen
Oftewel ik gebruik plex niet haha. Maar als de server die je zelf gebruikt krachtig genoeg is om te trancoden dan is dit geen enkel probleem.
Ik gebruik nu gewoon Sony's eigen ingebouwde video app en kan hier probleemloos films mee streamen vanuit mijn NAS (incl ondertiteling en 3D films).
Het enige wat je dan niet hebt is de "mooie" schil van plex met de covers en info van de films, maar gewoon de mappen structuur die je op je NAS hebt. Maar daar kan ik niet wakker van liggen
Blijft alleen DTS over. Ik neem aan dat dit niet zon aanslag is op de cpu van de nas/server.
Zelf gebruik ik altijd kodi met emby. Ik vind het handig dat de watch status en dat soort zaken ook onthouden worden.